-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

Rozważania o racji stanu czyli sojusz Michnika z Jaruzelskim

Sam nie wiem, jak to się stało, że nikt tego wcześniej nie zauważył, choć wszyscy ekscytują się rozmaitymi nagraniami opisującymi to zjawisko. Jest ono, będę się upierał, naszym największym problemem i z niego biorą się wszystkie błędy, klęski, zaniechania i pomyłki. Chodzi mi o sojusz Michnika z Jaruzelskim. Nie ma chyba częściej powielanego nagrania w sieci niż to, z roku 2000, gdzie widać, jak Michnik obściskuje się z generałem i prawi mu komplementy. Poza tym, że ludzie to oglądają, oburzają się, zaciskają pięści i w swojej nieopisanej głupocie oraz bezradności mówią – o nie, to skandal! Konsekwencje owo oglądanie ma, ale wyłącznie negatywne.  

Żeby miało inne, trzeba wysilić mózg, rozejrzeć się dookoła i samemu zacząć produkować jakieś komunikaty. Dlaczego sojusz Michnika z Jaruzelskim jest taki ważny? Albowiem generał został w latach siedemdziesiątych wstawiony na miejsce Moczara. Mniejsza o to, kto go tam wstawił, ale kiedy ja dorastałem i zaczynałem cokolwiek rozumieć, nazwisko Moczar było już nieważne. Było to nazwisko z politycznego panoptikum, ale przecież ktoś reprezentować musiał interesy środowisk komunistycznych i partyzanckich, roczników od dwudziestego w górę, które w trudnych latach wojny i okupacji wybrały właściwie i stanęły po stronie Stalina? Ludźmi tymi zarządzał generał. I nie mówcie mi, że tak nie było. Sojusz generała z Michnikiem, jest więc sojuszem środowisk post-moczarowskich z żydokomuną, albowiem takimi słowy określał swoje pochodzenie ideowe i polityczne nadredaktor Michnik. Powtarzam – nie wiem, jak to się stało, że nikt tego nie zauważył. No dobra wiem. Taki sojusz, zawarty przecież na oczach wszystkich i potwierdzony w wystąpieniach redaktora Michnika, musiał zaowocować pewnymi narracjami. One zaś kolportowane szeroko wykluczyły jakiekolwiek inne kwestie poza tymi, które były w nich zawarte. I tak najważniejszym problemem stał się antysemityzm Polaków, który  implantowała im miała do mózgu prawica narodowa. Ktoś powie – no, ale przecież Moczar! Nie rozumiecie mądrości etapu towarzysze. Na waszych oczach, albowiem nikt się temu nie przeciwstawił, w ciągu ostatnich trzech dekad, w wyniku jawnego sojuszu redaktora z generałem doszło do pewnych podziałów, a także trwałych i istotnych zmian w narracjach politycznych, dominujących w Polsce. Zarzut antysemityzmu został zdjęty ze środowisk lewicowych i przerzucony na AK oraz ugrupowania prawicowe. Wykonano to nadzwyczaj łatwo, prowokując dyskusję o tym, czy AK mordowała Żydów w Powstaniu. Jak przypuszczam, bo pewności nie mam, rok 1994 był początkiem tej operacji, której efekty oglądamy do dziś. Finałem zaś była, jak sądzę, afera Rywina. Dziś oglądamy tylko pobojowisko, to co zostało po triumfie Adama Michnika i jego formacji, która dziś nie musi już obnosić się z kultem generała. Po co, skoro robi to za nią prawica? W dodatku ta najbardziej prawicowa, która także jest dzieckiem wspomnianego tu sojuszu. Na naszych oczach przesunięto linię frontu na dalekie tyły, okrążono przeciwnika i wyizolowano go, jego potomstwu zaś dano mu do ręki drewniane karabiny i nakazano zdobywać umocnienia z tektury. A tym co najbardziej się starają i najgłośniej wołają – tatatatatatatatatatatatata! – oferuje się popularność i sławę. Nieważne po której stronie, albowiem to jest ten sam rozdzielnik.

Do tego, jak zwykle, środowiska prawicowe zaczęły się tłumaczyć z win niepopełnionych. Uznały bowiem, że polemika o charakterze naukowym, oparta na krytyce źródeł i wskazaniu błędów merytorycznych i logicznych, a także złych intencji odniesie skutek. Ten skutek był, ale mizerny i – przypuszczam – wyraził się w tym, że kariera Michała Cichego została zwichnięta. No, ale nie po to się montuje taką operację, żeby przejmować się Michałem Cichym, któremu i tak dano jakąś ciepłą posadkę. Najważniejszym efektem sojuszu redaktora z generałem był trwały podział narodu na patriotów i zdrajców. Patrioci to ci, co rozumieją, że nie ma ludzi z czystymi rękami, bo każdy się pobrudzi, a zdrajcy to ci, którzy bronią się przed zarzutami o antysemityzm. Używając do tego narzędzi, które nikogo nic, a nic nie obchodzą, czyli aparatu naukowego. To jest kolejna, fałszywa linia frontu, na której nasi bronią imponderabiliów.  

Czy w tak sprofilowanym obszarze komunikacji, w którym żyjemy przecież od trzydziestu lat, ktoś wymyślił jakiś sposób na komunikowanie się, który rokowałby na likwidację tego podziału i jakąkolwiek obronę nie tylko przed zarzutami stawianymi całemu narodowi, poszczególnym grupom i politykom? Nic takiego stać się nie mogło, albowiem nikt nie widział nawet, że doszło do jakiegoś sojuszu. Wszyscy koncentrowali się na wyrażaniu świętego oburzenia i nadal tak jest. To nie wszystko jednak – na oburzeniu, kiedy mamy dostęp do Internetu, można zrobić coś w rodzaju kariery, o czym już wspomniałem. I cała prawica oburza się i wskazuje na postawę nadredaktora jako naganną. Po czym, w myśl planów tegoż nadredaktora, zaczyna się tłumaczyć z zarzutów o antysemityzm i wskazywać, że przecież Jaruzelski brał udział w nagonce na Żydów, w 1968 roku. Do tego, cała ta ogłupiała i bezradna tłuszcza, pardon, ale musimy nazywać rzeczy po imieniu, uważa, że broni swoich bohaterów z AK. Nikogo nie broni, albowiem koncentruje się wyłącznie na odpieraniu absurdalnych zarzutów stawianych przez sygnatariuszy opisywanego tu sojuszu.

No i jeszcze na pokazywaniu hipokryzji tamtych i swojej własnej szlachetności. To byłoby dobre, gdyby ludzie rozumieli, że szlachetność wyklucza kokieterię. Tymczasem u nas jest odwrotnie, wszelkie popisy i demonstracje wielkości serc, powodowane są chęcią zwrócenia na siebie uwagi i wskazania jak nędzną kreaturą jest przeciwnik. Tymczasem przeciwnik ten, raz po raz, zgarnia całą pulę. Naszym zaś rzuca jakieś groszaki, żeby mieli się czym ekscytować i jeszcze silniej podkreślali jego podłość oraz własną czystość. Ta zaś, przez ciągłe jej nadużywanie, sądząc z pobieżnego tylko oglądu, jest mocno zabrudzona. No, ale ciągle się jej nadużywa. Przez trzydzieści lat nie powstał żaden film i nie została napisana żadna książka, która miałby zasięg inny niż lokalny i złamałaby narrację ustaloną przez Jaruzelskiego i Michnika. Dzieje się tak, także dlatego, że naszym zdaje się, iż mogą zawrzeć z kimś sojusz przeciwko Michnikowi, skoro Jaruzelski nie żyje. I to jest najważniejsze, a nie jakieś tam książki, filmy i narracje.

W tym miejscu powinienem zawiesić głos, a potem rzec coś takiego – czyście się aby towarzysze upewnili, że on nie żyje? Czyście pozbierali po nim wszystkie kawałki, wsadzili je do trumny i zakopali? A jeśli tak, to gdzie? Czy aby nie w Alei Zasłużonych? No, a jeśli tak, to jak możecie twierdzić, że generał nie żyje? Owoce jego trudu żyją, wypielęgnowane krzewy jego koncepcji dają plon stokrotny, a jego najwierniejszy sojusznik nadredaktor ani myśli zrywać dawnych porozumień. Z kim chcecie zawszeć sojusz przeciwko niemu, kiedy świat cały już od dawna wie, że polscy patrioci to antysemici i żydożercy? I to się ciągle powtarza. Wy zaś, występujecie na forach międzynarodowych, jak patrioci właśnie. Czy nie? My tutaj, myślimy, że jednak tak. Jeśli prawda jest inna, chętnie się z nią zapoznamy. Jeśli potwierdzą się nasze przypuszczenia, będzie to oznaczać, że generał nie umarł wcale. Tak, jak nie umarł Jan Kulczyk.

Minęło dziesięć lat od wydania pierwszego numeru kwartalnika „Szkoła nawigatorów” Ponieważ każdy jubileusz musi być okraszony jakąś niespodzianką, dziś także nie może być inaczej. Choć prawie nigdy tego nie robię, raz się zdarzyło, bardzo dawno temu, postanowiłem, na trzy dni, obniżyć cenę niektórych numerów kwartalnika. Zupełnie okazyjnie i tylko dlatego, że jest rocznica. Promocja trwa do wtorku 13 lutego, do godziny 21.00.

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/szkola-nawigatorow-nr-36-poswiecony-morzu-i-zwiazkom-rzeczpospolitej-obojga-narodow-z-morzem/

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/szkola-nawigatorow-nr-35-o-cukrze-i-weglowodanach-w-ujeciu-medycznym-i-historycznym/

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/szkola-nawigatorow-nr-34-numer-o-zlocie/

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/szkola-nawigatorow-nr-33/

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/szkola-nawigatorow-nr-32/

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/szkola-nawigatorow-nr-29-oksytanski/

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/szkola-nawigatorow-nr-28-tekstylny/



tagi: polacy  jaruzelski  patriotyzm  sukces  michnik  narracja  antysemityzm  triumf 

gabriel-maciejewski
12 lutego 2024 09:28
51     2984    15 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

Alfatool @gabriel-maciejewski
12 lutego 2024 09:46

Córka generała zaprasza patriotów, a ci najwięksi bojowcy z brodą a'la Fidel jedzą jej z rączki... Takie owocki. Nie przypominam sobie, żeby pani Monia zaprosiła do siebie Michnika.

M&M -sy (marka zastrzeżona?)

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Alfatool 12 lutego 2024 09:46
12 lutego 2024 10:07

Po co? Sojusz trwa, wszystko jest ustalone, Monika ma tylko pogłębiać rów dzielący patriotów od zdrajców. Na twitterze ten jakiś Kurzeja, co występował z Olszańskim i mówi, że jest rzeźbiarzem puścił zdjęcie z jakimś panem, przedstawionym jako polski Żyd, który bronił go w sądzie przez zarzutem antysemityzmu, o który oskarzył Kurzeję Ośrodek Monitorowania Zachować Rasistowskich i Ksenofibicznych. Kurzeja zadowolony, jakby mu ktoś w kieszeń nasikał - nie jest antysemitą! Żydzi polscy to potwierdzili! Dostał normalnie certyfikat na prawdomówność...

zaloguj się by móc komentować

Alfatool @gabriel-maciejewski
12 lutego 2024 10:13

Kurzeja zadowolony, jakby mu ktoś w kieszeń nasikał - nie jest antysemitą!

Dlatego ja bym zacząl od pozaszywania patriotom kieszeni. Byliby lżejsi o nieprzyjemną aurę roztaczaną wokół siebie.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Alfatool 12 lutego 2024 10:13
12 lutego 2024 10:18

A Szafarowicz umieścił na twitterze swoją cenzurkę i napisał, że tylko z jednego przedmiotu miał obniżoną ocenę, o jeden punkt. Wywołał szczery entuzjazm wszystkich. Zaszycie kieszeni nie wystarczy

zaloguj się by móc komentować

orjan @Alfatool 12 lutego 2024 09:46
12 lutego 2024 10:52

Ona nie wprasza się do stołu u Michnika. To jest zresztą wspólna uczta niby na dwa stoły, ale ze wspólnymi kelnerami i jednym kateringiem. Okazja i feta są wspólne, choć niby osobno siedzą przy stołach. A dzisiaj mają co oblewać i pod co zatańczyć.

Za drzwiami na zaproszenie czekają ci, którym wydaje się, że coś by tam wnieśli, unieśli, albo stamtąd wynieśli. Zaproście mnie do stołu słowa tu wszystko wyjaśniają. Zwłaszcza nastrój kapitulacji. Takiej po moskiewsku.

Stół opisywany w felietonie zastawiony jest nie dla siebie nawzajem, lecz dla zewnętrznych kapitulantów. W żadnym jednak przypadku dla wzajemnego poznania się, a już na pewno nie dla poszerzenia towarzystwa. Nie jest ważne, czy uczta będzie udana. Zaczyna się od i służy wyłącznie kapitulacji.

 

 

zaloguj się by móc komentować

Czarny @gabriel-maciejewski
12 lutego 2024 10:55

Antysemityzm Polaków i rozwiązłość kleru - powinniśmy wstydzić się swojej narodowości i swojego wyznania. Wg mnie te dwie propozycję idą w parze od początku i stąd można wnosić, że jakiekolwiek ugrupowanie "patriotyczne", jeśli nie deklaruje jawnie jedności z Kościołem jest fałszywe.  Poszedłbym nawet jeszcze dalej: jakakolwiek formacja kościelna (oczywiście w Polsce), jeśli nie deklaruje jawnie swej polskości, również jest fałszywa... ewentualnie bezsilna. 

W każdy razie, jeśli trafnie zaobserwujemy, co jest atakowane - będziemy mogli się skutecznie bronić. Wtedy i tylko wtedy. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Czarny 12 lutego 2024 10:55
12 lutego 2024 10:59

Nie widzimy co jest atakowane. Księża zaś próbują nawracać satanistów. To się nie uda, nawracać można błądzących, a nie wyznawców złego

zaloguj się by móc komentować

Czarny @gabriel-maciejewski 12 lutego 2024 10:59
12 lutego 2024 11:10

No i na tym bazuje przeciwnik - nie widzimy. Z mojego punktu widzenia jest po prostru przerywana łączność Polski z Rzymem. Od samego 1989 roku, tak, jakby to był jeden z podpunktu układów. Oczywiście, po śmierci św. Jana Pawła II przerywanie tej łączności osiągnęło wyższy level. Obserwuję jednak z pewną nadzieję duży błąd taktyczny przeciwnika: dla niego bowiem święty - oznacza martwy. 

zaloguj się by móc komentować


peter15k @gabriel-maciejewski
12 lutego 2024 11:17

Jest też możliwe,  że ów "sojusz"  mówiąc umownie Jaruzelskiego z Rockefellerem zaczyna powoli się kruszyć i są robione różne "ruchy" aby utrzymać uzyskiwane z niego "frukty" albo testowane są nowe układy.  To wszystko oczywiście jest związane z osłabianiem wpływów "rzymskich" globalnie.  Podobno nawet znana posłanka AMŻ stała się ostatnio zwolenniczką CPK (?!) ... Co będzie jak po zwycięstwie Afd Amerykanie zechcą przenieść do nas bazę Ramstein co byłoby w sumie logiczne ? Co prawda Trump różne rzeczy opowiada ale przed wyborami a po wyborach to nie wiadomo. Koncepcja "Ukropolin" może nie być wszystkim po drodze albo wręcz przeciwnie może będą chcieli z tego wyautować  Berlin ? Ponieważ lobby "żymskie" działa zawsze na dwie strony aby mieć zyski z obu stron i jeszcze dodatkowo ze wzrostu cen akcji to mogą się dziać dziwne rzeczy...  Może nie należy przewidywać podstawienia pociągu na dworzec gdański ale kto wie...

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @peter15k 12 lutego 2024 11:17
12 lutego 2024 11:19

Nic się nie zaczyna kruszyć. To są złudzenia. Żukowska robi jakieś zwody dla gawiedzi

zaloguj się by móc komentować

z-daleka @gabriel-maciejewski 12 lutego 2024 10:07
12 lutego 2024 11:33

Sojusz trwa , wszystko jest ustalone "

Oczywiście , że tak- tylko zdaje się , że my nie rozumiemy tych subtelnych powiązań.

Weźmy  np. pana Lejba Fogelmana ( tego co chodził z Kaczyńskim do szkoły i stał się wpływowym człowiekiem w USA)

Otóż w najlepszym nastroju udzielił wywiadu w Onecie  Weglarczykowi (naczelnemu Onetu) - czyli potomkowi starego systemu , przez który rzekomo jako polski Żyd musiał emigrować ( rzecz jasna nie do ZSRR). Obaj panowie jak by  nigdy nic się nie stało są zgodni do tego, że jedyną drogą dla Polski jest liberana demokracja... są tacy , którzy zawsze wiedzą lepiej.

 

zaloguj się by móc komentować

peter15k @gabriel-maciejewski 12 lutego 2024 11:19
12 lutego 2024 11:36

Być może złudzenia ...po owocach poznamy. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @z-daleka 12 lutego 2024 11:33
12 lutego 2024 11:52

Oni obaj są potomkami starego systemu

zaloguj się by móc komentować

peter15k @gabriel-maciejewski 12 lutego 2024 10:59
12 lutego 2024 12:24

(...) Nie widzimy co jest atakowane. Księża zaś próbują nawracać satanistów. To się nie uda, nawracać można błądzących, a nie wyznawców złego(..) 

Kierunek zmian katolicyzmu nada... Terlikowski przybijając 95 tez na drzwiach katedry wawelskiej. Dzięki temu katolicyzm się „sprotestantyzuje” i dzięki predestynacji zaakceptuje wszystkie nowinki obyczajowe i technologiczne...

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @gabriel-maciejewski
12 lutego 2024 12:50

"Do tego, cała ta ogłupiała i bezradna tłuszcza, pardon, ale musimy nazywać rzeczy po imieniu, uważa, że broni swoich bohaterów z AK. Nikogo nie broni, albowiem koncentruje się wyłącznie na odpieraniu absurdalnych zarzutów stawianych przez sygnatariuszy opisywanego tu sojuszu."

Nic na to nie poradzę. A w duchu i nie tylko w duchu cieszę się szczerze. Bo w tych okolicznościach historii pozostaje nam jedna droga, która z resztą została już nagłośniona, mianowicie studiowanie, co znaczy że Żyd praktykujący, Jeszua z Nazaretu, został ogłoszony władcą Rzeczypospolitej. 

Nawyki rzecz jasna i myślenie memami trudno zmienić. Ale każda inna droga prowadzi w ślepą uliczkę. Ta obiecuje trud i cierpienie, lecz owocne. To nie jest nawet tunel ze światłem w perspektywie. To wędrówka przez zgliszcza, która ruiny zamienia w domy, ogrody i urodzajne pola.   

zaloguj się by móc komentować

z-daleka @gabriel-maciejewski 12 lutego 2024 11:52
12 lutego 2024 12:54

Co gorsza ...oni sugerują , że po zmianie patrona pozostaną nową nomenklaturą. Proszę posłuchać co mówi Fogelman o ofiarach 2 wojny światowej w wywiadzie na RMF - 

zaloguj się by móc komentować

peter15k @z-daleka 12 lutego 2024 12:54
12 lutego 2024 14:57

Bardzo pouczająca rozmowa z Lejbem Fogelmanem.  Wielu nadal nie jest w stanie zrozumieć logiki "żymskiej" a ona jest niezwykle prosta. Fakty są o tyle faktami o ile są zgodne z aktualnymi interesami "żymian" .  To fundamentalna sprzeczność, z której wszyscy powinni zdać sobie sprawę. Wg prawa rzymskiego trzeba udowodnić przykładowo kto zabił ile było ofiar. Wg logiki "żymskiej" fakty  kompletnie nie mają  znaczenia jeżeli są akurat w tym momencie niekorzystne. Ludzie chrześcijaństwa i prawa rzymskiego nie mogą tego po prostu pojąć bo to jest w sprzeczności z prawdą. Natomiast logika "żymian" jest logiką wąskich interesów plemiennych.  Pan Fogelman mówi, że powinniśmy teraz popierać Izrael a machnąć ręką co Izrael mówi o Polakach.  Wg tej logiki -  jak już poprzemy Izrael jak sprawy się ułożą - to nawet...prolongują nam roszczenia z 447 a nawet rozłożą na raty... Postmodernizm jest szczytowym osiągnięciem tej filozofii... Nie ma sensu się denerwować...

https://www.youtube.com/watch?v=idUqGpBYikk

 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski
12 lutego 2024 15:03

"Zarzut antysemityzmu został zdjęty ze środowisk lewicowych i przerzucony na AK oraz ugrupowania prawicowe. Wykonano to nadzwyczaj łatwo, prowokując dyskusję o tym, czy AK mordowała Żydów w Powstaniu. Jak przypuszczam, bo pewności nie mam, rok 1994 był początkiem tej operacji, której efekty oglądamy do dziś. "

 

Ja ostatnio usłyszałem jeszcze ciekawszą wersję dotyczącą Powstania Warszawskiego, tak generalnie.

Znajomy Amerykanin, pracuje w okolicznym supermarkecie, wie że jestem z Polski i chciał zabłysnąć znajomością historii. Wstrzelił się gładko

właśnie w temat Powstania.

Powiedział: "ja wiem o Powstaniu Warszawskim dużo, czytałem. Żydzi chcieli się przedostać na drugą stronę Wisły, ale im Rosjanie nie pozwolili."

Kiedy chwilowe osłupienie mi minęło, pokiwałem głową, pożegnałem się z nim i poszedłem na piwo.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @Alfatool 12 lutego 2024 09:46
12 lutego 2024 15:05

"Córka generała zaprasza patriotów, a ci najwięksi bojowcy z brodą a'la Fidel jedzą jej z rączki... "

 

Ciekawe kto do niej pójdzie w następną Wigilię.

Może Marian Kowalski?

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @peter15k 12 lutego 2024 12:24
12 lutego 2024 15:11

"Terlikowski przybijając 95 tez na drzwiach katedry wawelskiej. Dzięki temu katolicyzm się „sprotestantyzuje” i dzięki predestynacji zaakceptuje wszystkie nowinki obyczajowe i technologiczne..."

Niech pan nie obawia się, niejeden już przybijał.

Ostatnio to chyba Palikot.

Zniknął Palikot, zniknie i Terlikowski.

Oby jak najszybciej.

zaloguj się by móc komentować

orjan @Szczodrocha33 12 lutego 2024 15:05
12 lutego 2024 15:30

Od podziwiania tych prysiudów odsuwam się zupełnie i - okazuje się - zaskoczyłeś mnie tym "kto do niej pójdzie w następną Wigilię. To znaczy, tu moje pytanie: ona cyklicznie urządza, czy obchodzi Wigilię? Tu zresztą wymiękam w doborze czasowników. Na przykład jakoś sytuacyjnie niedopasowane wydaje mi się: "ona czuwa w Wigilię", bo ona z pewnościa czuwa okrągły rok bez przerwy.

zaloguj się by móc komentować

MZ @Magazynier 12 lutego 2024 12:50
12 lutego 2024 16:43

"...że Żyd praktykujący, Jeszua z Nazaretu,"

Pan Stanisław by poprawił...Galilejczyk.."

A co się dzieje z P.Ordą,wnosił na tym portalu też "wartość dodaną"

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Szczodrocha33 12 lutego 2024 15:05
12 lutego 2024 17:11

Jest szansa. Przez rok może wyrosnąć broda jak łopata.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Czarny 12 lutego 2024 11:10
12 lutego 2024 17:12

Likwidacja podstaw i pojęć podstawowych cywilizacji łacińskiej. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @MZ 12 lutego 2024 16:43
12 lutego 2024 17:12

Nie wiem. Szuka pewnie co by tu nowego wnieść. 

zaloguj się by móc komentować


KOSSOBOR @gabriel-maciejewski
12 lutego 2024 17:39

To zaszło dalece głębiej. Kilka lat temu była tu, na spotkaniu autorskim,  wnuczka Zofii Kossak, Anna Fenby-Taylor. Słuchaczami byli ludzie literatury, kultury etc.. I pani ta swoje wystąpienie przeznaczyła udowadnianiu, że... Zofia nie była antysemitką. 

Womitować się chciało, po prawdzie.  

Ona siedzi w Muzeum im. Zofii Kossak w Górkach Wielkich. Słuchałam kilku narracji na temat pisarki, jakichś wywiadów dziennikarzy z dyrektor muzeum - zawsze była ta kwestia domniemanego antysemityzmu Zofii Kossak. 

Przy tak niesamowitym życiorysie i dokonaniach Zofii /tak w konspiracji, jak i dokonanich literackich/ tych... ludzi złej woli /że tak to uprzejmie ujmę/ interesuje tylko ten jeden temat: była antysemitką, czy nie była antysemitką. Przeciez jakiś smród zawsze się będzie roztaczał wokół osoby...

To rzeczywiście wygląda na konsekwentny system niszczący. /A wnuczka nie dorosła do bycia wnuczką Zofii Kossak. Raczej jest mentalnym "dzieckiem" Gazety Wyborczej./

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @KOSSOBOR 12 lutego 2024 17:39
12 lutego 2024 17:43

Ten system służy do przejmowania intelektualnych i emocjonalnych aktywów pośmiertnych. 

zaloguj się by móc komentować


KOSSOBOR @gabriel-maciejewski 12 lutego 2024 17:43
12 lutego 2024 17:54

Tak. I do ich unieważniania. 

Ma nam zostać Martyniuk.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @DYNAQ 12 lutego 2024 17:43
12 lutego 2024 18:18

To rzeczywiście Figielman ,ten Lejb Fogelman ...Żyd,Amerykanin ,Polak ,prawnik i "tęgi"wykształcony  łeb...pilnuje oj pilnuje interesu ,a jaki ma tłuściutki życiorys u cioci wiki :https://pl.wikipedia.org/wiki/Lejb_Fogelman 

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @KOSSOBOR 12 lutego 2024 17:54
12 lutego 2024 18:24

I jeszcze na dokładkę ten rotacyjny wyjątkowy talent Hołownia ,szanowna Kossobor... To wyjątkowy produkt,Sejm powinien wystawić go na eksport za dewizy,a może nawet i za KPO ?.

zaloguj się by móc komentować


DYNAQ @KOSSOBOR 12 lutego 2024 17:54
12 lutego 2024 20:59

Agata Diduszko-Zyglewska

07.02.2024

doradca ministra

...kultury i dziedzictwa narodowego. O jaki naród chodzi,nie podano.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @Magazynier 12 lutego 2024 17:11
12 lutego 2024 21:12

Życzę mu obfitego zarostu i niech spada.

Niech sobie założy portal "Katocelebryta", i tam rozwija swoje błyskotliwe myśli.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @orjan 12 lutego 2024 15:30
12 lutego 2024 21:14

Wiem że w ostatnią Wiglię czuwała razem z posłem Braunem.

zaloguj się by móc komentować

peter15k @BTWSelena 12 lutego 2024 18:18
12 lutego 2024 21:32

Ale na wiki jest także taka adnotacja o jego przedziwnym życiorysie:

zaloguj się by móc komentować

MZ @Szczodrocha33 12 lutego 2024 21:12
12 lutego 2024 21:43

Był osobą,która wnosiła inne spojrzenie i dużą wiedzę.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @peter15k 12 lutego 2024 21:32
12 lutego 2024 22:35

jidysz lejb znaczy lew fogelman – człowiek-ptak... Tak więc o tak zdolnym człowieku -ptaku na salonie24 bloger napisał w 2015 r notatkę ,ale doniesiono na niego do kancelarii Fogelmana(pogróżki)....Natomiast na Y-ELITA PL wisi do tej pory obfity materiał...czy wszystko jest prawdą -  to nie wiem,bo jestem lekko skonsternowana ,szczegółami       http://yelita.bafs.pl/artykuly/art/fogelman

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @BTWSelena 12 lutego 2024 22:35
12 lutego 2024 23:28

Dla gawiedzi cyrk z sejmem i wygłupami posłów a prawdziwe życie i interesy dzieją się  na zapleczu poza zasięgiem ludu pracującego miast i wsi.

zaloguj się by móc komentować

orjan @Szczodrocha33 12 lutego 2024 21:14
13 lutego 2024 01:25

A poseł Braun gościł tam jako samotny, czy jako wędrowiec?

 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @orjan 13 lutego 2024 01:25
13 lutego 2024 02:16

No, nie jestem pewny.

Wiem tylko to co napisał w swoim czasie nasz gospodarz.

Poszedł rozmawiać z Jaruzelską w wigilijny wieczór.

Dla mnie człówiek stoczył się kompletnie.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @ewa-rembikowska 12 lutego 2024 23:28
13 lutego 2024 09:50

W rzeczy samej ,pani Ewo.Sejm obecnie jest wielką areną i błazny rządzą,a orkiestra przygrywa fałszując nuty ,aż uszy bolą.A za kulisami interesiki człowieczków-ptaszków .......ubijane. Ludek jeszcze żyje tym teatrem,ale spektakl kiedyś się skończy.Nie tacy kreatorzy w historii świata upadali..w niesławie...

zaloguj się by móc komentować

MZ @BTWSelena 12 lutego 2024 22:35
13 lutego 2024 13:36

Teraz widać z jakiego żródła wywodzi sie ta solidanościowa ś...wo "elita" od transformacji,to tej elity należą Komorowscy ,Wałęsa. Kwaśniewscy,Tuski,Kaczyńscy i reszta starych "rodów",którzy zasiedli przy okrągłym mebelku.Kardynał Wyszyński miał rację...

zaloguj się by móc komentować

qwerty @BTWSelena 12 lutego 2024 22:35
13 lutego 2024 14:34

Wydarzenia 1968 winny być nazywane po imieniu, wyjechał z prlu. Inaczej to jakby mówić o obozach koncentracyjnych w Polsce. Ucieczka z GG to nie ucieczka z Polski.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @MZ 13 lutego 2024 13:36
13 lutego 2024 15:03

Na temat "tej solidarnościowej elity" - mogłabym potężny komentarz napisać. Skrócę do jednego zdania: ta elita został starannie wyselekcjonowana,na czele z trybunem ludowym.Aby oddać sprawiedliwość tym przypadkowym -to dostali propozycję nie do odrzucenia...wierząc naiwnie ,że coś zdziałają w razie zmiany. Zdecydowanie to ich przerosło... To fakt...teraz to widać w starych i młodych żbikam co podrośli z jakiego źródła się wywodzą.Bardzo trafna uwaga...

zaloguj się by móc komentować

Kuro-San @gabriel-maciejewski
13 lutego 2024 17:12

Michnik zawarł jeszcze jeden sojusz(pewnie inne również)

Już wyjaśniam o co mi chodzi, ten Cichy w jakimś wywiadzie napisał, że redakcja GW pod wodza tej Łuczywo to jak grupa bojowa ŻOB.

https://pl.wikipedia.org/wiki/Helena_Łuczywo

Zawsze jak to jeszcze brałem do ręk,i to zastanawiała mnie "mięta" GW do Ukraińców.( jestem z powodów doświadczeń rodzinnych uprzedzony)

ten regularnie się "produkował na łamach"

https://pl.wikipedia.org/wiki/Mirosław_Czech

Więc nie tylko z generałem. Ale i sojuz ŻOB i UPA wiecznie żywy.

 

zaloguj się by móc komentować

MZ @Kuro-San 13 lutego 2024 17:12
13 lutego 2024 17:20

Proszę Pana "elita" solidarnościowa była żydo-banderowska,przykryta patryjotycznym tłem Polaków.

zaloguj się by móc komentować

MZ @MZ 13 lutego 2024 17:20
13 lutego 2024 17:21

Oczywiście wykreowana przez komunistyczne służby.

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @DYNAQ 12 lutego 2024 20:59
13 lutego 2024 18:15

To ta wesoła wdówka /bo małżon - nieboszczyk cudownie powstał był z trotuaru/ spod sejmu. 

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować