Polityka informacyjna
Co jakiś czas w przestrzeni publicznej pojawiają się nazwiska młodych dziennikarzy, którzy relacjonują jakieś wydarzenia, o niezwykle dramatycznym przebiegu, albo piszą wstrząsające reportaże. Nie tylko zza granicy, ale także z kraju, o wypadkach, które rozegrały się całkiem niedaleko. Łączy tych ludzi jedno – starają się być obiektywni. I to bardzo dobrze – pomyśli ktoś, bo należy być obiektywnym w tym zawodzie. Ja dziś z rana zacząłem czytać wywiad z jednym z takich dziennikarzy, dotyczący sytuacji na granicy wschodniej. Nie dokończyłem go jednak, albowiem sam wstęp jest całkowicie rozwalający. Oto zaczyna się od tego, że on się powołuje na film „Granica”, a czyni to w taki sposób, jakby obraz ten ukazywał sytuacje autentyczne. Po czym następuje przejście od rzeczywistości filmowej, która dziennikarza rozczarowała i opis wypadków prawdziwych, bardzo wstrząsających, których uczestnikami są żołnierze polscy. I niby wszystko jest w porządku. No, ale jednak nie jest, sugestia bowiem dotycząca „Granicy” jest zbyt wyraźna. Chodzi o to, że kłamstwa Agnieszki Holland nie są nazwane po imieniu, ale zyskują status innej, wcześniej istniejącej i ważniejszej rzeczywistości. Ta zaś już nie istnieje, bo sytuacja się zmieniła. W jaki sposób? No politycznie. I w tę stronę właśnie pchane są myśli czytelnika. Wcześniej, kiedy Holland kręciła swój film żołnierze byli źli, bo rządził PiS. Teraz są dobrzy i należy im współczuć, bo rządzi KO. To jest istotny przekaz, ale nie sądzę, by został on właściwie zinterpretowany i wskazany jako manipulacja. Wszyscy przejdą nad tym do porządku dziennego, przede wszystkim zaś ludzie młodzi, którym filmy i tak notorycznie mieszają się z rzeczywistością. Sprawa jest moim zdaniem bardzo poważna, albowiem mechanika tej propagandowej zagrywki polega na tym iż człowiek informowany czuje się nie tylko ubogacony poprzez wtrącenie informacji o filmie, czyli, bądź co bądź, dziele sztuki, ale także po prostu lepszy. Reporter bowiem otworzył przed nim dwie nowe perspektywy. I nie ma oczywiście żadnych wątpliwości co do tego, że ta pierwsza to krzywe lustro. Jednak tego nikt nie zauważy ani nie wskaże.
Na czym się ta manipulacja opiera? Na ważnym założeniu – artyści nigdy nie kłamią. Mogą mieć co prawda niejasne intencje, ale ich uczciwość jest poza wszelkimi kwestiami. To zaś oznacza, że powoływanie się na nich jest nie tylko celowe, ale także szlachetne. Po takiej konstatacji rozumiemy już po co są artyści, szczególnie filmowi i po co są młodzi dziennikarze. No i oczywiście po co jest przestrzeń wymiany myśli, gdzie gwarantowana jest konstytucyjnie wolność słowa.
Teraz wyjaśnijmy co o tym wszystkim sądzić mogą dziennikarze mediów takich jak Republika oraz telewizja Jacka Kurskiego. No, dobrze – spróbujmy wyjaśnić – bo do końca z tej perspektywy, która jest nam dana wyjaśnić się tego nie da. Otóż oni sądzą, że to jest przestrzeń do robienia kariery mierzonej oglądalnością. Najgorszej, że tak samo myślą politycy PiS i jeszcze wierzą, że samo pojawienie się ich w przestrzeni komunikacyjnej działa jak wybuch bomby – niszczy szeregi wroga. To nie jest naiwność bynajmniej, ale wielokrotnie tu opisywana pycha i głupota, z której nie można się wyleczyć. Dowodem zaś na to jest Jacek Kurski, cały czas niezmiennie przekonany o tym, iż jego telewizja smakowała wszystkim i pełniła właściwie swoją misję. Nie mąci jego spokoju nawet postawa pana Matyszkowicza, którą zademonstrował on w roku 2023.
No, ale to przeszłość. Jeden z czytelników przysłał mi wczoraj informację, że TVP Historia wyemitowała film o Brygadzie Świętokrzyskiej, gdzie znalazła się informacja jakoby jednostka ta była jedyną polską jednostką, która nawiązała współpracę z Niemcami. Przypadkiem zapewne, na stronach Tygodnika Solidarność ukazałą się informacja o wykładzie, na temat zawiłej historii Bałkanów, gdzie jak wół stoi, że Czetnicy to jugosłowiańscy żołnierze wyklęci. Ja tu oczywiście nie szukam połączeń, ale wskazuję że głupota nie jest żadnym wytłumaczeniem dla złej polityki. Nie można powiedzieć – Aleksander Kozicki, historyk, politolog, sekretarz regionu Gdańskiego NSZZ Solidarność nic nie rozumie, nie róbcie mu krzywdy. Bo mówienie i pisanie, że Czetnicy walczący po stronie Hitlera przeciwko Tito są jak żołnierze wyklęci to szkodliwa polityka i lekceważenie jej zapewne obfitować będzie w konsekwencje. Ta zaś nikogo nie obejdą, bo może wróci Kurski i zorganizuje nowego sylwestra w Zakopanem. I będzie znowu super, a właściwi ludzie na właściwych miejscach, znów będą mogli demonstrować swoją szlachetność i wewnętrzne piękno.
Podsumujmy więc wszystko teraz, zanim zaczniemy się wolno toczyć do pointy. Film nie jest rzeczywistością i powinien być od niej oddzielony, tak jak relacja z faktów od komentarza w tekście dziennikarskim. Powoływanie się przez autorów reportaży na produkcje filmowe, to nie jest niewinny zabieg mający podnieść ich znaczenie w oczach czytelników i widzów, ale celowa manipulacja. Całkowicie lekceważona przez młodych – z głupoty, i starych – z lenistwa i przekonania, że takie rzeczy nie mają znaczenia.
Kolejna kwestia – malownicze porównania i gawędy nie mogą służyć jako pretekst do serwowania kłamstw. Film dokumentalny zaś nie jest dziełem opartym na faktach, ale na manipulacjach. Wskazuje na to zwykle jego długość – nie więcej niż godzina. A także emocjonalne zestawienie faktów i brak konkluzji innych niż zgodne ze z góry przyjętą tezą. Filmy dokumentalne nie są więc wcale „dokumentalne”, to celowe manipulacje, oparte na przypadkowych obrazach, często nie związanych z treścią dzieła oraz na komentarzu, który je uzupełnia i nie jest oddzielony od faktów ilustrowanych przypadkowymi często obrazami. Co w zasadzie powinno cały film dyskredytować jako źródło, ale tak się nie dzieje. Dlaczego? Albowiem film dokumentalny stanowi osobny segment twórczości, w którym realizują się propagandyści. Nie noszą oni jednak tego deprecjonującego miana, ale nazywani są dokumentalistami, reżyserami, artystami czasem.
Powierzchowne porównania, dokonywane nawet przez bardzo zasłużonych działaczy Solidarności nie mogą być kolportowane jako prawda z podwójnym zabezpieczeniem – bo mówił to nasz człowiek bohater walki o wolność, znany z krystalicznej uczciwości. Być może tak rzeczywiście jest, ale pogawędki, w których pada stwierdzenie, że Czetnicy byli tym samym czym żołnierze wyklęci, wpisują się – wierzę, że nieświadomie – w bardzo pokrętną politykę obecnych władzy dotyczącą podziemia niepodległościowego po II wojnie światowej.
Dlaczego takie rzeczy się w ogóle dzieją? Otóż dlatego, że nasi czy też „nasi” traktują historię instrumentalnie i uważają siebie za jej integralną część. A skoro tak mogą nie tylko Czetników porównać do wyklętych, ale także siebie samych. I sugerować, zupełnie jak ten, co pojechał pisać reportaż o granicy, że stanowią część pewnej tradycji. W dodatku integralnej, czytelnej i zdolnej do odbierania hołdów.
Postawa ta jest prawdziwą plagą w polskiej przestrzeni komunikacyjnej. Dodać do tego można jeszcze jeden jej wymiar – o rzeczach najważniejszych w historii narodu muszą mówić ludzie, najważniejsi, a jeśli oni nie mają czasu, niech to czynią inni, wyznaczeni do tego celu. Ilu ostatnio widzieliście młodych dziennikarzy piszących reportaże o ważnych sprawach, a związanych z PiS? Nie ma takich, albowiem całą komunikację po nasze stronie załatwiają „zasłużeni”. I nie ma doprawdy znaczenia, że pieprzą trzy po trzy…Liczy się zasługa, za którą właśnie otrzymują wspomnianą możliwość pieprzenia.
Jak wobec tego w takie sytuacji uniknąć zagrożeń podobnych do tego, które wykreował Giertych? Skoro polemika toczy się między kandydatami na pomniki, a agresywnymi manipulantami? Zdecydować musi ktoś z zewnątrz. I tak zapewne będzie.
Zastanawia mnie też dlaczego ludzie, którzy mienią się być twórcami filmów dokumentalnych nie korzystają z naszych wydawnictw przy produkowaniu swoich filmów? Myślę, że oni ich po prostu nie znają, bo żeby je poznali jakiś zasłużony działacz Solidarności musiałby je pokazać palcem. Inaczej są nieważne.
Takie mamy okoliczności. No, ale nic, walczymy dalej…
Może jednak dodam na koniec taką uwagę, zupełnie bez związku. Rozmawiałem kiedyś z pewnym starszym już człowiekiem o mentalności Arabów, których całkiem przecież nie znałem. On zaś powiedział mi tak – jeśli wyczują, że nie mogą pana oszukać, od razu tracą dla pana wszelkie zainteresowanie.
Tu jest link do książki opowiadającej, między innymi o Brygadzie Świętokrzyskiej.
https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/zeszyty-do-historii-narodowych-sil-zbrojnych/
A tu trochę złogów magazynowych
https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/szkola-nawigatorow-nr-21/
https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/szkola-nawigatorow-nr-1-cudem-odzyskane-30-egzemplarzy/
https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/szkola-nawigatorow-nr-22-rosyjsko-brytyjski/
https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/wieki-brazu-i-zelaza-tom-ii/
https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/wieki-brazu-i-zelaza-tom-1/
tagi: informacje solidarność polska zasługi żołnierze wyklęci roman giertych kłamstwa formaty bałkany brygada świętokrzyska czetnicy
![]() |
gabriel-maciejewski |
24 czerwca 2025 11:06 |
Komentarze:
![]() |
ewa-rembikowska @gabriel-maciejewski |
24 czerwca 2025 11:39 |
Teraz to chyba na studiach dziennikarskich uczą tylko jak napisać dobry tytuł do clickbaitu, jak zmanipulować przekaz informacyjny, jak zrobić reportaż pod tezę, jak napisać fake njus. No chyba, że się mylę...
![]() |
gabriel-maciejewski @ewa-rembikowska 24 czerwca 2025 11:39 |
24 czerwca 2025 11:41 |
To za trudne mam wrażenie...uczą tam może czytania ze zrozumieniem i to chyba tyle
![]() |
Pioter @ewa-rembikowska 24 czerwca 2025 11:39 |
24 czerwca 2025 11:57 |
Obawiam się, że obecnie uczą już tylko jak ułożyć prompta, aby AI wygenerowało odpowiedni reportaż.
![]() |
BTWSelena @gabriel-maciejewski |
24 czerwca 2025 12:13 |
Ta mentalność o Arabach nie jest tak całkiem bez związku.To jak z dziennikarzami i innymi jest związek ścisły.Mentalność "owych" opiera sie na wychowaniu w postkomunie,dokładnie jak pan przedstawił; "kiedy Holland kręciła swój film żołnierze byli źli, bo rządził PiS. Teraz są dobrzy i należy im współczuć, bo rządzi KO" .....I póki co jeżeli wyborcy dają się oszukiwać jest zainteresowanie wszystkich stron stanem rzeczy...
A Kurskiego to chyba wszyscy mają dość,ile jeszcze można kociej muzyczki używać?
![]() |
beczka @gabriel-maciejewski |
24 czerwca 2025 12:15 |
Film dokumentalny to format stosowany gdy nie ma budżetu na pełnometrażowy film, a nie ma się koneksji żeby tobic kino offowe. Taka bieda propaganda.
![]() |
gabriel-maciejewski @BTWSelena 24 czerwca 2025 12:13 |
24 czerwca 2025 12:38 |
No wiem
![]() |
gabriel-maciejewski @beczka 24 czerwca 2025 12:15 |
24 czerwca 2025 12:38 |
Tak, ale nikt tego tak nie definiuje
![]() |
Paris @ewa-rembikowska 24 czerwca 2025 11:39 |
24 czerwca 2025 13:04 |
... tez tak uwazam !!!
I dlatego NIE OGLADAM TV, od lat,... zadnych domumentow czy reportazy, bo wiadomo, Z GORY, ze sa one ZMANIPULOWANE.
![]() |
Paris @gabriel-maciejewski 24 czerwca 2025 11:41 |
24 czerwca 2025 13:14 |
Trudno powiedziec,...
... sklaniam sie ku temu, ze oni tam nie ucza tych mlodych NICZEGO SENSOWNEGO, a przede wszystkim realnego i prawdziwego !!!
Mlodziezy ,,stOdjOjONcej,, wspolczuje serdecznie,... ale przeciez, ONI SAMI, doskonale wiedza, ze ta ,,akademicka zgraja,, niczego ich nie uczy. To tylko taka SCIEMA jest.
A propos ,,wiarygodnosci aktoZyn,, to jest z nia baaardzo slabo i cieniutko,... a swiadcza o tym chocby ciagle trwajace perypetie Depardieu we Francji - bo o ,,naszym kinie,, - to szkoda gadac.
Ostatnio tez wzieli sie ostro za kolejna ,,zwiozde francuskiego filmu,, samego Delona Alain`a.
Takze ,,aktoZyny,, zwlaszcza te ,,wielkie,, - to DNO i 6 METROW MULU.
![]() |
valser @gabriel-maciejewski |
24 czerwca 2025 13:25 |
Janusz Schwertner. Polecam sie przygladnac temu celowi. To jest polityka informacyjna zaplanowana na zniszczenie i wykonana z zamierzonym skutkiem. To trzeba zwalczac cala bezwzglednoscia.
Tymczasem nikt sie tym nie interesuje za bardzo, nie mowiac o tym, zeby cokolwiek z tym nowotworem zrobic.
![]() |
gabriel-maciejewski @valser 24 czerwca 2025 13:25 |
24 czerwca 2025 13:30 |
Tak, za to wszyscy chętnie się na takich numerach lansują pokazując swoją szlachetność. Rokita nagrał podcast o tym, że działania Giertycha to "klasyczny przemysł pogardy" i on to potępia...ojojojoj
![]() |
gabriel-maciejewski @Paris 24 czerwca 2025 13:14 |
24 czerwca 2025 13:31 |
No, ale on zmarł dwa lata temu czy w zeszłym roku...teraz sobie przypomnieli?
![]() |
DYNAQ @gabriel-maciejewski |
24 czerwca 2025 13:35 |
Najlepszy reportaż z granicy usłyszałem pilnując na naszej wiejskiej plaży w Mazurach wnuczęta pławiące się w wodzie.Obok mnie,w cieniu dwaj młodzi ludzie z których jeden był z wojsk pogranicza i opowiadał jak to wygląda...''Mała dziewczynka na migi prosiła o jedzenie,dałem jej swoją porcję. Jej ojciec trzasnął ją w twarz a to
co jej dałem rzucił na ziemię...drugiemu dałem butelkę wody , otworzył,była lekko gazowana... rzucił we mnie tą butelką.
Od tej pory nic im nie tłumaczę ani im daję . Szlaban.
Oni są jak bydło.nic im nie wytłumaczysz i zachowują się jakby to oni byli u siebie...''
![]() |
gabriel-maciejewski @DYNAQ 24 czerwca 2025 13:35 |
24 czerwca 2025 13:38 |
Taką dostają instrukcję. Mają być u siebie, a nas traktować jak wrogów. I koniec. Albo to zrozumiemy, albo będzie po nas
![]() |
valser @gabriel-maciejewski 24 czerwca 2025 13:38 |
24 czerwca 2025 13:41 |
To sie nadaje na ostrzal z granatnika i na nic wiecej.
![]() |
cbrengland @gabriel-maciejewski |
24 czerwca 2025 13:42 |
Rozmawiałem kiedyś z pewnym starszym już człowiekiem o mentalności Arabów, których całkiem przecież nie znałem. On zaś powiedział mi tak – jeśli wyczują, że nie mogą pana oszukać, od razu tracą dla pana wszelkie zainteresowanie.
No nie, nie zgadzam się. A gdzie Talmudysci, zwani dla niepoznaki dzisiaj Żydami? Zresztą, to ta sama krew, co Arabowie przecież.
A ogólnie rzecz biorąc, to sprawa jest en masse. Jezeli jeden z drugim taki mądry, zobaczy, że po drugiej stronie jest równie mu mądry, ba mądrzejszy, wycofuje się. I dobrze, jak zostawi te swoją ofiarę bez śmierdzących bryzgów. Co przecież co chwila widzimy.
________
![]() |
valser @gabriel-maciejewski 24 czerwca 2025 13:30 |
24 czerwca 2025 13:47 |
Udajacy szlachetnosc to jest uwiad i slabizna. Typy, ktore nigdy niczego w zyciu nie zaryzykowaly, a o ryzykowaniu wszystkiego co maja, to chyba nawet nie slyszeli i nie czytali. Rokity (pardon my French) pizdowatosc wyszla dawno temu, jak swiadczyl i zeznawal przy okazji procesu bandytow, ktorzy strzelali do gornikow na kop. Wujek. Ja dla takich gnojow nie mam zadnej litosci i nie mam zamiaru udawac kultury, bo to chyba jest gorsze niz udawanie szlachetnosci.
![]() |
DYNAQ @gabriel-maciejewski 24 czerwca 2025 13:38 |
24 czerwca 2025 13:51 |
Z dalszej części opowieści wikało że żołnierze to zrozumieli i opracowali własny,prosty i zrozumiały sposób perswazji.
![]() |
BTWSelena @Paris 24 czerwca 2025 13:04 |
24 czerwca 2025 14:03 |
A ja ogladam Renatko bardzo chętnie, piękne programy przyrodnicze ,góry lasy,miasta ,zwierzątka etc,etc... Nie mam takich innych możliwości,aby je naocznie zobaczyć i powędrować w świat. I po to mam pilota ,aby nie słuchać pieprzenia nawiedzonych działaczy,albo opieści TVN o dramatach LGBT,specjalnie dla babciów i dziadków preparowane,aby się oswoiły z ich rzeczywistością.Też takie są produowane ,jak "Granica"Hollandowej...
![]() |
Karolina @gabriel-maciejewski |
24 czerwca 2025 15:23 |
U mnie w szkole podstawowej, Pani matematyk zorganizowała spotkanie z dziennikarką z GW, i 2-gą z polsatu ( należąca do jakiegoś klubu czy cos w tym stylu). Panie tłumaczyły, jak odróżnić prawdę od półprawdy i nieprawdy.... Byłam zdumiona, i powiem szczerze moja koleżanka z pracy nie widziała w tym żadnego zagrożenia. Co gorsza, nikt nie widział... Pani psycholog specjalna, która robi więcej webinnarow w tydzień niż ja w rok, twierdzi, że bardzo fakjne...
![]() |
Paris @gabriel-maciejewski 24 czerwca 2025 13:31 |
24 czerwca 2025 16:00 |
Alain Delon...
... to byla wyjatkowa kreatura !!!
Mial wielu wrogow,... nigdy nie skrytykowal ,,posteMpowania,, Depardieu, dzisiaj mozna sie domyslac ,,dlaczego,,. To byla chodzaca demoralizacja. Mial ze 4 zony i drugie tyle kochanek, slubne i nieslubne pociechy. Teraz toczy sie burzliwe ,,posteMpowanie spaTkowe,,. Sadze, ze wyplyna jeszcze inne ,,smaczki,, ale to juz nie bedzie mialo znaczenia, a przynajmniej dla mnie,...
... bo, z grubsza wiadomo, ze tzw. francuski swiat filmowy - to ABSOLUTNIE wyjatkowe SZAMBO i FETOR,... nic poza tym. A oficjalne ,,obowiazujace tresci,, to najzwyklejsze i wieeelce dete MITY i KITY.
![]() |
zkr @gabriel-maciejewski 24 czerwca 2025 11:41 |
24 czerwca 2025 16:17 |
> uczą tam może czytania ze zrozumieniem i to chyba tyle
Uwielbiam taka "szydere" :)))
![]() |
gabriel-maciejewski @Karolina 24 czerwca 2025 15:23 |
24 czerwca 2025 17:06 |
Sojusz psychologów z matematykami to bardzo niebezpieczny związek
![]() |
gabriel-maciejewski @valser 24 czerwca 2025 13:47 |
24 czerwca 2025 17:07 |
O tym nie wiedziałem
![]() |
gabriel-maciejewski @DYNAQ 24 czerwca 2025 13:51 |
24 czerwca 2025 17:07 |
No tak, jakoś musieli sobie poradzić
![]() |
OjciecDyrektor @valser 24 czerwca 2025 13:25 |
24 czerwca 2025 17:29 |
Zrobiłeś mu reklamę...;). Nic o typie nie słyszałem. Chyba dobrze, że go zamilczają, co?
![]() |
DrzewoPitagorasa @valser 24 czerwca 2025 13:47 |
24 czerwca 2025 17:40 |
Dobrze by było stworzyć jakąś dokumentację tych wszystkich numerów , które odstawili Rokita i jemu podobni bo ludzie o tym albo nie wiedzą albo mają krótką pamięć.
![]() |
aszymanik @gabriel-maciejewski |
24 czerwca 2025 18:00 |
Może jednak dodam na koniec taką uwagę, zupełnie bez związku. Rozmawiałem kiedyś z pewnym starszym już człowiekiem o mentalności Arabów, których całkiem przecież nie znałem. On zaś powiedział mi tak – jeśli wyczują, że nie mogą pana oszukać, od razu tracą dla pana wszelkie zainteresowie
Powiem tak: jestem ostatnim, który będzie w jakikolwiek sposób usprawiedliwiał, czy wybielał i tłumaczył Arabów. Ja tam służbowo miałem z nimi do czynienia i niewiele dobrego mogę o nich powiedzieć. Mam tylko jedną uwagę - wrzucać wszystkich do jednego kotła mentalności to błąd - Ten starszy człowiek, którego Pan cytuje jest jak rozumiem złodziejem niemieckich samochodów - no bo tak nas tam widzą - prawda?
Dobrze, dodam jeszcze jedno - oszukiwanie, oszukiwaniem, handel, handlem ale oni generalnie raczej w pogardzie mieli frajerów a nie tych, których nie udało się oszwabić. Pamiętam jak raz na targu chciałem kupić kurtki dla żony i dzieci i ostro się targowałem - facet trzasnął ręką o stół i kazał mi wyjść, mówiąc, że tą ceną obraziłem jego i jego rodzinę. Ja wyszedłem, a po pięciu minuntach on przyszedł do mnie "mister porozmawiamy, nie obrażaj się, dogadamy się". Jest też taki u nich jako u ludzi głownie mocno religijnych - szacunek do ludzi wierzących. Oni być może Chrześcijan nie kochają ale wielokrotnie spotykałem się z taką ludzką reakcją gdy zobaczyli, że noszę krzyżyk i czasem się modlę - okazywali szacunek dla człowieka wiary. Przesrane mają za to u nich ateiści.
![]() |
gabriel-maciejewski @OjciecDyrektor 24 czerwca 2025 17:29 |
24 czerwca 2025 18:07 |
Nikt go nie zamilcza, to bohater mediów, tylko ty o nim nie słyszałeś
![]() |
gabriel-maciejewski @aszymanik 24 czerwca 2025 18:00 |
24 czerwca 2025 18:09 |
Nie, ten człowiek był doktorem filozofii, już nie żyje
![]() |
aszymanik @gabriel-maciejewski 24 czerwca 2025 18:09 |
24 czerwca 2025 18:12 |
Ale co się niemieckich aut nakradł do jego....
![]() |
OjciecDyrektor @aszymanik 24 czerwca 2025 18:00 |
24 czerwca 2025 18:25 |
I politeiści, czyli Hindusi...:). Z tym że Hindusi trzymają ich za ożydle, bo mają handel w swoich rękach u Arabów.
![]() |
OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski 24 czerwca 2025 18:07 |
24 czerwca 2025 18:37 |
No tak...o "bohaterach" dowiaduję się na SN, bo innych takich stron nie odpalam...:).
Swoją drogą, jestem w Skole. To tskie misdtevxko malutkie w Karpatach Ukrsińskich. Dziś spotkałem kobietę (gdzieś w latach 50-tych urodziną), która mi powiedziała po ukraińsku, że ina też jest Polką, bo jej mama była Polką, a tatuś Węgrem. W Skole jest nawet kościół katolicki obrządku zachodniego. Czyli Polacy z mieszanych małżeństw zostali po 1945 na Ukrainie. Jakiż to można by fantastyczny reportaż zrobić o takich Polakach. Jeden warunek - trzeba pojechać na Ukrainę bez samochodu (bo spotkałem ją na przystanku autobusowym), czyli pocierpieć trochę niewygód. I to jest zapora nie do pokonania dla polskich dziennikarzy. Stąd nigdy nie spotkają naprawdę ciekawych ludzi i ciekawych sytuacji.
PS. Zrobiłem eypad na Zakarpacie. Niebma żadnego zwiększenia liczby wojsk. Wręcz przeciwnie. Niektóre posterunki czynne 3 lata temu dziś są opuszczone. Nikt się tutaj nie obawia żadnej akcji Węgrów. Stosunek eo Polaków niezmienny - dziś natknąłem się na wojskowych, ze służb żandarmeryjnych. Spytał się jeden mnie skąd jestem. Gdy usłyszał, że z Polski zaczął mnie wypytywać po polsku. Na końcu uścisnął mi rękę, jak dobremu kumplowi
![]() |
gabriel-maciejewski @OjciecDyrektor 24 czerwca 2025 18:37 |
24 czerwca 2025 18:40 |
Dziennikarze uważają, że to o nich należy robić reportaże. A jeśli już gdzieś jadą to na wypoczynek, albo dla jaj do Indii, żeby była egzotyka
![]() |
OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski 24 czerwca 2025 18:40 |
24 czerwca 2025 19:26 |
Nawet nie wiedzą ile egzotyki jest w Karpatach Ukraińskich...:). Indie przy tym wymiękają.
![]() |
Sinistram @gabriel-maciejewski 24 czerwca 2025 18:40 |
24 czerwca 2025 20:06 |
Ciekawe, że się dziennikarze nie pchają do Pakistanu albo Bangladeszu, pewnie idzie tam spotkać prawdziwych reżyserów filmu granica, spokojnie ostrzących nóż na kebab dla turystów.
Ciągle czekam na przedłużenie dokumentu nakręconego przez Reuters, gdzie ,,grafik komputerowy " z Jemenu opowiada o swojej drodze, wspieranej od początku, do końca przez ORGANIZACJĘ. Gdyby w tym kraju żył chociaż jeden dziennikarz z plecami, mielibyśmy już że dwa filmy na ten temat, setki artykułów i pewnie jakąś książkę, o ,,organizacji". Temat tabu, znaczy ,,organizacja" jest też we wszystkich redakcjach.
https://youtu.be/O3cdrXlmsQE?si=UJyhVJAo9LMmFaVg
Tymczasem, mamy sprawę odebranego ,,za mandaty" rodzicom dziecka zmarłego po czterech dniach w rodzinie zastępczej, a kanał zero kręci o tym dokument gdzie policja ma 3 minuty a ojciec dziecka kilka sekund.
Równowaga Sułtana przychodzi od razu tam gdzie trzeba, z workiem, korkiem i rozporkiem. Wczoraj rozmawiałem na mieście z jakimś starym komunistycznym trepem, po czasie odkrył się mocno skacząc na kościół i biskupów rządzących Polską. Na pytanie czy woli rządy Sułtana, podbite stwierdzeniem, że to wpychana nam siłą alternatywa dla Kościoła w Europie, uciekł coś tam mamrocząc pod nosem o zemście na Kaczorze.
![]() |
OjciecDyrektor @Sinistram 24 czerwca 2025 20:06 |
24 czerwca 2025 20:41 |
Dla nich sułtan jest do zaakceptowania. Coś jak "baciuszka" Stalin. Złe pytanie. Trzeba było się spytać, czy woli rządy Żydków...:).
![]() |
chlor @gabriel-maciejewski 24 czerwca 2025 17:06 |
24 czerwca 2025 21:15 |
Matematycy pakują się do każdej ciekawej dziedziny i robią tam chlew.
![]() |
valser @gabriel-maciejewski 24 czerwca 2025 17:07 |
24 czerwca 2025 21:50 |
Rokita byl przewodniczacym sejmowej komisji ds. zbadania zbrodni stanu wojennego. Przez swoje niedolestwo i glupote polozyl wiele spraw.
![]() |
valser @OjciecDyrektor 24 czerwca 2025 17:29 |
24 czerwca 2025 21:55 |
Opowiesci tego typa doprowadzily ksiedza Stryczka do tego, ze byl w wiezieniu, stracil swoja fundacje i bedzie potrzebowal wielu lat, zeby sie wyskrobac z odchodow, ktorymi ten drelich go obrzucil.
|
KOSSOBOR @gabriel-maciejewski |
24 czerwca 2025 22:53 |
Studenci dziennikarstwa są łamani od początku studiów. Miałam z tym "okoliczność". Młody człowiek, który wyniósł z domu pewne oczywiste postawy etc., zrezygnował z podjęcia tego zawodu. Motywacja była taka: "Mamo, to nie dziennikarstwo, to dziennikurestwo".
![]() |
Paris @BTWSelena 24 czerwca 2025 14:03 |
24 czerwca 2025 23:15 |
A bo, Pani Seleno,...
... ogladanie filmow przyrodniczych to jest inna bajka !!!
Jakis czas temu, ogladalam wspanialy film we francuskim telewizorze o sexie wsrod zwierzat,... jak one to robia. To byl jakis, relatywnie, nowy film z zastosowaniem specjalnej kamery do rejestrowania aktow roznych zwierzat i ich rytualow godowych, w tym ssakow, rybek, ptaszkow i roznych mikroorganizmow,... no, cos kapitalnego.
Po wieczornej lekturze na SN juz szykowalam sie isc spac,... az tu nagle, ciach, i zapowiedz filmu. Mialam obejrzec tylko poczatek i wylaczyc telewizor, ale sie nie dalo. Siedzialam chyba do 3 nad ranem albo i dluzej. Wcale nie czulam zmeczenia ani uplywajacego czasu.
Poczulam go dopiero nad ranem, kiedy mama musiala mnie budzic i z wyrzutem pytala, co robilam do 3 rano, ze telewizor u mnie ,,sie blyskal,,.
![]() |
Paris @DrzewoPitagorasa 24 czerwca 2025 17:40 |
24 czerwca 2025 23:20 |
Dobry pomysl,...
... mnie sie az zolc przelewa, jak go widze,... a co dopiero go sluchac, POpapranca jednego !!!
![]() |
BTWSelena @Paris 24 czerwca 2025 23:15 |
24 czerwca 2025 23:32 |
No proszę Renatko--sex zwierzątek....ale z pani jeszcze młoda kobietka.Ale bez żartów,uwielbiam nie tylko filmy o przyrodzie,także filmy o ciekawych miastach,upadłych cywilizacjach,bez polityki i podtekstów. Uwielbiam też operę,piękne głosy i tenory i mogę tak godzinami słuchać.
![]() |
Paris @BTWSelena 24 czerwca 2025 23:32 |
25 czerwca 2025 00:08 |
Sex sexsem, a mlodosc mlodoscia, Pani Seleno, ale...
... troche mamy podobne zainteresowania !!!
Swojego czasu, kiedy jeszcze nie bylo internetu, bardzo lubilam ogladac filmy, zwlaszcza kasety ,,riders digest,, albo na kanale ,,national geografic,,. Potem, we Francji Michel troche zainteresowal mnie muzyka francuska, klasyczna, opera i operetka. Pozostalo mi tylko dziesiatki pieknych kaset, plyt cd czy winylowych z nietuzinkowymi nagraniami i wykonaniami,... ktorych dzisiaj, i tak, nie mam czasu sluchac.