Oblicza pretensjonalności
Mniej więcej wiemy już od dwóch dekad do czego służyły i służyć będą nadal tak zwane demokratyczne zasady społeczeństwa obywatelskiego – do kneblowania ust ludziom myślącym inaczej niż Michnik i Wałęsa. Aspirowanie do tych zasad jest w dzisiejszych czasach wyznacznikiem pretensjonalności. Najważniejszym zaś obszarem, w którym się ona manifestuje jest wykształcenie, o czym przekonujemy się przy okazji wszystkich kolejnych wyborów.
Jak działa fetysz wykształcenia i jakie moce wydziela? Najpierw wiedzę powszechnie obowiązującą degraduje się i tworzy w jej miejsce wiedzę hermetyczną dostępną wtajemniczonym. Potem, dla podkreślenia jej wagi, ludzie zatrudnieni w mediach tworzą z informacji podstawowych, będących w powszechnym obiegu, a dotyczących – na przykład – zasad ruchu drogowego, jakieś wtajemniczenia dla prostaczków. Lansowane dzień w dzień przez wskazane osoby. Potem zaś wobec tych konstrukcji określa się kto może, a kto nie może należeć do elity. Czyli nadaje się znaczenie durniom i odbiera je osobom wątpiącym w ten mechanizm, albowiem „nie dorośli do demokracji”.
Mechanizm ten wytwarza też pewien rodzaj pokusy, na który łapią się ludzie posiadający klucze do wiedzy głębokiej i ważnej powszechnie. Uważają, że poprzez swój udział w medialnym przekręcie, publikacje popularne, albo występy w telewizjach i socialmediach mogą zmienić ten stan i trochę jeszcze na tym zarobić. To jest złudzenie. Bo wszystko zostało zaplanowane i rozpisane na role. Jak w dobrej ubeckiej prowokacji. Jej efektem zaś ma być upokorzenie mas głosujących niezgodnie z wytycznymi Michnika i Wałęsy.
Obserwuję pracowników wyższych uczelni, publikujących książki w dodatku, którzy uporczywie próbują zaistnieć na twitterze, prezentując swój dorobek, a frustrują się tym niesłychanie. Nie rozumieją bowiem, że oddali wszystkie ważne klucze i uwierzytelnienia hochsztaplerom. Tragizm, ale i komizm ich sytuacji opiera się na trzech rodzajach złudzeń i roszczeń. Po pierwsze – wierzą, że media ich potrzebują. Po drugie – nie mają żadnej kontroli nad własnymi publikacjami, a to co biorą za kontrolę jest jedynie obowiązkiem reklamowania tych publikacji narzuconym przez wydawcę. Po trzecie – zarabiają grosze i żyją w oczekiwaniu na podwyżkę lub sukces medialny. Bo to media decydują kto i jaki sukces osiągnie.
Wczoraj ktoś, nie pamiętam już kto, wskazał na czym polega sukces medialny. Na tym mianowicie, że politycy mający dostęp do budżetów, przekazują duże sumy ludziom prezentującym jakieś aranżacje Internecie. I wskazał ów człowiek na Stanowskiego przede wszystkim. W zasadzie – dla mnie – w tym miejscu kończy się dyskusja. Doszliśmy bowiem do ściany. Pretensjonalność lewicy zrównana została z pretensjonalnością prawicy lub tego, co za prawicę pragnie uchodzić. Ludzie aspirują do postaw i treści, które są kreowane przez polityków usiłujących odgadnąć, co też oni mają w głowach i płacących za próby odnalezienia tego czegoś.
Zapytacie dlaczego w takim razie do nas nie przyszedł nikt z milionami i nie zaproponował nam takich przygód? Może nie znamy właściwych osób po prostu. Najpewniej zaś chodzi o to, że nie poruszamy tu tematów, które – według polityków – mogą wpłynąć na emocje wyborców. I niech tak zostanie.
Nazywanie wyborców PiS niewykształconymi wieśniakami trwa już, jak wspomniałem, dwie dekady. I nic się w tej kwestii nie zmienia. Nie zmienią tego także obecne protesty i nagrania różnych sympatycznych dziewczyn na tik toku, które udowadniają, że są wykształcone i głosowały na Nawrockiego. Zdegradowani bowiem funkcjonariusze akademii będą bronić tego układu jak lwy. Nieważne, z lewej czy z prawej strony. On bowiem gwarantuje im, że jakoś się jeszcze wyróżniają. Nie chodzi tu bowiem o los niewykształconych czy też pozornie niewykształconych. Chodzi o tych drugich – profesorów i doktorów habilitowanych, którzy po ewentualnym zniknięciu niewykształconych mas, przestaną być w ogóle potrzebni. Dlatego właśnie jedni marchewką, a inni kijem usiłują wskazać ciemnemu ludowi jego miejsce.
Napisałem kiedyś, że pretensjonalność jest grzechem ciężkim, a być może śmiertelnym. To oczywiście taki żart, ale coś w tym przyznacie jest. Zwróćcie też uwagę, że określenie to, podobnie jak określenie „snobizm” nie występuje już w powszechnym użyciu, no może czasem, ale bardzo rzadko. Tylko bowiem za pomocą zachowań pretensjonalnych można się jakoś wyróżnić. Inna droga nie istnieje. To znaczy istnieje, ale jest trudna, jest jak ucho igielne, przez które ma się przecisnąć wielbłąd.
Wyrażanie zaś pretensji nie dość, że jest łatwe, nie dość, że koncentruje uwagę, to jeszcze znajduje wiernych fanów. Przypominam, że jednym z najpopularniejszych programów w TV był program „Królowe życia”. Szczyt pretensjonalności…która była wielbiona przez masy. Czy te masy głosowały na Nawrockiego? No nie, prędzej na tego drugiego, albowiem w polityce chodzi o to, by przypisywać przeciwnikowi swoje własnej deficyty. Z tym, że należy mu odebrać przy tym bandycki sznyt, charakterystyczny dla prawdziwej pretensjonalności. Trzeba to zrobić, bo gotów jeszcze uwierzyć w swoje moce i się odwinąć z grzywy. I tylko kłopot będzie.
Media kreują więc – na bazie własnej pretensjonalności – masę ubogich prostaczków bez dostępu do jacuzzi, którzy z dławiącej ich wściekłości i niemożności muszą głosować na tego złego. Jaką hierarchię wartości tu ujawniliśmy? No taką samą, jak ta powyżej – pieniądze i ich emanacje. Powinny być one wydawane na luksus dostępnym wybrańcom. Każdy widział mniej więcej na czym polega luksus w programie „Królowe życia”. Na czym jednak polega luksus w ekspozycji przeznaczonej dla intelektualistów. Myślę, że na podkreślaniu iż się jest znawcą win.
Takim znawcą jest na przykład Robert Mazurek. Stuprocentowy burak z wiochy, demonstrujący swoje deficyty nie gorzej niż Dominik Tarczyński na początku swojej kariery. Są też i inni znawcy win, którzy swojego znawstwa używają do tych samych autopromocyjnych celów. Mam wrażenie, że dziś niektórzy próbują się z tego wycofać, bo od tego winka zalatuje siarą, ale jest to trudne. Wynika bowiem z deficytów autentycznych. Jeśli ktoś w wieku lat trzydziestu postanowił zostać znawcą win, jak przekroczy pięćdziesiątkę już się z tego nie wywinie – nomen omen.
Gorsze od znawstwa win jest tylko znawstwo ważnych książek i fotografowanie się na tle wypasionych bibliotek, w których – jak patrzymy po grzbietach – nie ma ani jednej ważnej książki. Są tylko takie, które konserwują opisywany tu przeze mnie układ. Szczególnie posłowie PiS lubią się fotografować na tle bibliotek, albowiem ta postawa świetnie uzupełnia zarzuty alfonsów z lewej strony o braku wykształcenia u pisowskiego elektoratu. Wodzowie więc i sierżanci tego elektoratu, muszą za wszelką cenę udowodnić, że to jest nieprawda.
Najgorsza jest jednak obrona wolności słowa. Wobec całkowitego tego słowa zniewolenia i podporządkowania go wskazanym wyżej interesom, obrona ta sprowadza się w istocie do obrony wygłupów. Jak może wiecie, wczoraj zamknęli Olszańskiego i tego drugiego i postawili im masę zarzutów. Olszański, kiedy go wyprowadzali, uśmiechał się tajemniczo. Internet zaś podniósł lament, że oto tłamszą wolność słowa. I wszyscy, którzy tak wołali byli jak najbardziej serio. Bo wolność słowa jest najważniejsza. Nikt nie zauważył jakoś, że zrównuje wolność słowa z prowokacją i w istocie jest to wolność słowa „kurwa”. I nikt nie zauważy, albowiem nie liczy się jakość komunikatów, ale możliwość porównania siebie z tymi, którzy emitują te najbardziej wyraziste.
Jak pokazał nam Tusk, Olszański może niebawem zająć miejsce dzisiejszych ekspertów od mediów i komunikacji. Na jego miejsce zaś wejdzie Murański, który będzie się publicznie podcierał, a jak go zamkną, znajdą się tacy, którzy wołać będą w niebogłosy, że wolność słowa jest tłumiona.
Swoją drogą – czy zauważyliście, że Marian Kowalski już się nieco zużył i potrzeba jakichś nowych, bardziej wyrazistych twarzy po naszej stronie?
Na dziś to tyle. Do pretensjonalności jeszcze wrócimy, ale w zawodach tu opisanych startować nie będziemy. Mamy inne rzeczy do zrobienia. O, teraz na przykład, wznowiliśmy książkę o górnictwie i hutnictwie na Śląsku.
https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/dzieje-gornictwa-i-hutnictwa-na-gornym-slasku-do-roku-1806/
tagi: książki wybory wieś biblioteki wolność słowa miasto pretensjonalność nawrocki królowe życia znawstwo win
![]() |
gabriel-maciejewski |
5 czerwca 2025 08:43 |
Komentarze:
![]() |
zenekkw @gabriel-maciejewski |
5 czerwca 2025 09:06 |
Dałem plusa oczywiście, ale mam zastrzeżenia.
Jak uda mi się dojechać do Ojrzanowa na Targi Książki i Sztuki spróbuję dopytać.
![]() |
OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski |
5 czerwca 2025 09:26 |
Pretensje ciągle składa Ewaryst...człowiek nawet nie rozumie, że ci mówiący po rosyjsku to w połowie Białorusini i w połowie Ukrsińcy, którzy zwyczajnie nie chcą wracać do rosyjskiej strefy okupacyjnej, bo nie ma do czego. I już nie pisze o ukrainizacji Polski, a o rusyfikacji. Narracja mu się posypała dokładnie tak samo, jak tym "patriotycznym" mediom polskim. Liczy chyba na to, że nikt już nie pamięta, co pisał ro, dwa lata temu, a tym bardziej trzy, cztery w kwestii "banderowskiego wsadu w polskich szkołach".
Wiem, że go nie czytasz, ale mamy tu na portalu taki klasyczny przykład pretensjonalności. I do tego zupełnie bezinteresownie, choć odznaczenie dostał i prxyjął od tego wyklinanego przez siebie Dudę. Zupełnie, jak Rola.
![]() |
zenekkw @OjciecDyrektor 5 czerwca 2025 09:26 |
5 czerwca 2025 09:35 |
Właśnie o niego chciałem m.in. zapytać.
![]() |
atelin @gabriel-maciejewski |
5 czerwca 2025 09:39 |
Pan właśnie pięknie opisał to, co od 1994 roku swędziało mnie pod skórą. I nadal swędzi.
![]() |
atelin @OjciecDyrektor 5 czerwca 2025 09:26 |
5 czerwca 2025 09:42 |
Ja u ewrysta zablokowany jestem, ale fajnie jest poczytać o tym, że gość nie rozumie, czym się różni prawdziwa rusyfikacja od gadania po rusku na ulicach.
![]() |
gabriel-maciejewski @OjciecDyrektor 5 czerwca 2025 09:26 |
5 czerwca 2025 09:42 |
Bo tacy definiują misję państwa
![]() |
Paris @OjciecDyrektor 5 czerwca 2025 09:26 |
5 czerwca 2025 10:10 |
A niby dlaczego...
... ma nie skladac pretensji ?!?!?!
Ja tez mam pretensje,... czyzby byl z innej gliny ulepiony niz Pan ?!?!?! A co do rozumienia - to, byc moze, rozumie WIECEJ od Pana.
![]() |
Paris @gabriel-maciejewski 5 czerwca 2025 09:42 |
5 czerwca 2025 10:14 |
W kazdym badz razie...
... nie tylko Kowalski sie zuzyl !!!
Cale to dete SIOLO ,,patrJotyczno-narodowe,, zuzylo sie juz niesamowicie,... az do porz*gania.
|
Zyszko @gabriel-maciejewski |
5 czerwca 2025 10:32 |
Znajoma ma takiego klienta - facet około 60 lat, po studiach, ale nie przepracował w życiu nawet jednego dnia. Żyje z tego co mu zostawili rodzice i właśnie kończy mu się forsa. Ogromnie go to martwi.
Dlaczego nie zacznie pan trochę oszczędzać?
Bo ja jestem koneserem win i piję tylko najlepsze trunki.
No a dlaczego nie szuka pan pracy?
Ja prosze pani mam taką dewizę, powtarzam ją sobie codziennie: "Chłopie, ty wszystko możesz, ale nic nie musisz".
![]() |
Pioter @gabriel-maciejewski |
5 czerwca 2025 10:48 |
Ci ubodzy prostaczkowie dziś decydują o tym jak ma wyglądać Europa - nie kurorty all inclusive, ale realna Europa. Paczkomaty już znajdujesz przy pocztach w głównych miastach Słowenii. Niemoność zapłaty kartą w płatniczą w Niemczech traktujemy jako zacofanie technologiczne i zostawiamy niezapłacone zakupy szukając innego sklepu. W pięknych miasteczkach Italii zwracamy uwagę na zamknięte sklepy i restauracje (siesta), więc jedziemy dalej ze swoimi pieniędzmi do wydania. I nie wracamy tam pomimo wielkich reklam, odradzając to także innym na YT. Wybieramy miejsca i terminy, gdzie nie ma tłumów, zmuszając miejscowych do tworzenia tam infrastuktury turystycznej.
My mamy pieniądze i wyrafinowany gust. Przejdź sobie po marketach za granicą - nie ma tam nawet miejscowych lokalnych wyrobów, a tylko masówka. A później przejdź po naszym Dino czy Biedronce.
![]() |
valser @gabriel-maciejewski |
5 czerwca 2025 10:49 |
Pretensjonalnosc polega w duzej czesci na zespawaniu racji z poczuciem krzywdy oraz przymusem komunikowania tejze i obnoszenia sie z tym, ze racja cierpi. Sa ludzie, ktorzy sedno tego czym zyja i promuja polega na tym, ze lubia stawiac sie w roli ofiary. Ze ktos im cos zablokowal, niedopuscil, zakazal, bo gdyby nie to, to oni by calemu swiatu pokazali co rzeczywiscie potrafia i na co ich stac.
Nie zmienia to faktu, ze zycie rzeczywiscie czasami gniecie, ale postawa, zeby sie ustawic w roli ofiary jest glupia i nic nie wnosi. To jest slabe i dziecinne i przypomina przedszkole, ze bobas leci do pani wychowaczyni na skarge, bo mi kolega ulubione klocki zabral.
A przeciez tym co gniota mozna prosto zakomunikowac - I'm gonna fuck you up - i po prostu zaczac dzialac. Inaczej zaczyna sie smierdziec tchorzem i slaboscia.
![]() |
gabriel-maciejewski @Zyszko 5 czerwca 2025 10:32 |
5 czerwca 2025 11:00 |
Posady cieci zawsze są dostępne
![]() |
gabriel-maciejewski @Pioter 5 czerwca 2025 10:48 |
5 czerwca 2025 11:00 |
Ja w ogóle nie wyjeżdżam z Polski
|
Zyszko @gabriel-maciejewski 5 czerwca 2025 11:00 |
5 czerwca 2025 11:01 |
Obawiam się, że przeciętny koneser i znawca dobrych win nie nadaje się nawet na ciecia.
![]() |
gabriel-maciejewski @valser 5 czerwca 2025 10:49 |
5 czerwca 2025 11:02 |
Jak koneserzy win mają zacząć działać? No weź się zastanów?
![]() |
gabriel-maciejewski @Zyszko 5 czerwca 2025 11:01 |
5 czerwca 2025 11:04 |
Byłem dwa dni temu w Warszawie i jechałem tramwajem. Była tam reklama warszawskiego pisarza Bieńczyka, konesera win, co dostał Nike kiedyś. Pan mocno już w latach, na miejskim budżecie, nazywany mistrzem eseju. Miasto organizuje dla niego jakieś spotkania czy warsztaty i on tam musi zaprezentować postawę pretensjonalną. Inaczej nie będzie autentyczny i nikt nie uwierzy, że jest arcymistrzem eseju...Dramat i groza...
![]() |
Pioter @gabriel-maciejewski 5 czerwca 2025 11:00 |
5 czerwca 2025 11:08 |
Przynajmniej się nie rozczarujesz ;)
![]() |
gabriel-maciejewski @Pioter 5 czerwca 2025 11:08 |
5 czerwca 2025 11:11 |
Miałem jechać do Francji, ale dałem sobie spokój.
![]() |
valser @gabriel-maciejewski 5 czerwca 2025 11:02 |
5 czerwca 2025 11:14 |
Od dwoch dekad mieszkam miedzy koneserami win, no. ale tutaj koneserzy jednak potrafia cos sensownego zrobic. Problem z polskimi koneserami sa aspiracje do czegos co jest poza zasiegiem i fakt, ze nie potrafia sie normalnie napic bez cmokania i stekania.
![]() |
OjciecDyrektor @atelin 5 czerwca 2025 09:42 |
5 czerwca 2025 11:16 |
Jak ktoś dostaje order od prezydenta, to uważa, że wszystko rozumie i nie musi się zastanawiać po co w kraju są konkretni ludzi. Dobrze, że naszych emigrantów po Powstsniu Liatopadowym nie traktowano tak, jak Ewaryst teaktuje tych rosyjskojęzycznych Ukraińców. Bo wtedy by zacząlby uzadadniać tę swoją fobię "uzasadnionym odwetem".
![]() |
gabriel-maciejewski @valser 5 czerwca 2025 11:14 |
5 czerwca 2025 11:16 |
To nie są koneserzy win, tylko onaniści
![]() |
OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski 5 czerwca 2025 09:42 |
5 czerwca 2025 11:17 |
I tacy dostają WŁAŚNIE DLATEGO ordery...:).
![]() |
valser @gabriel-maciejewski 5 czerwca 2025 11:04 |
5 czerwca 2025 11:17 |
Mysle, ze nie bedziesz zaskoczony, jesli powiem, ze to moja ulubiona scena z zycia koneserow - https://www.youtube.com/watch?v=0etJHtEmG4E
No, ale ci dwaj goscie mieli "misje od Boga".
![]() |
OjciecDyrektor @Pioter 5 czerwca 2025 11:08 |
5 czerwca 2025 11:21 |
Na Grzybowskiej w Warszawie byl jakies 10 lat temu taki hiszpański tapas-bar. Przy barze wisiała kartka z napisem "Tu nikt się nie spieszy". Już go nie ma....:)
![]() |
gabriel-maciejewski @OjciecDyrektor 5 czerwca 2025 11:17 |
5 czerwca 2025 11:24 |
No wiem
![]() |
gabriel-maciejewski @valser 5 czerwca 2025 11:17 |
5 czerwca 2025 11:24 |
:-)
![]() |
zkr @gabriel-maciejewski 5 czerwca 2025 11:16 |
5 czerwca 2025 11:26 |
"Ktore wino jest najlepsze?
To, ktore nam smakuje"
Koniec.
![]() |
zkr @valser 5 czerwca 2025 11:17 |
5 czerwca 2025 11:35 |
Dzieki za przypomnienie :)
Innym moim ulubionym koneserem jest
https://www.youtube.com/watch?v=aczPDGC3f8U
![]() |
Sinistram @gabriel-maciejewski |
5 czerwca 2025 11:56 |
Maciej Poręba, kamrat, a może nawet kamrat prowadzący Olszańskiego, jest specjalistą od kostiumów w rosyjskim kinie.
Niestety, nasze elity uczą się jedynie angielskiego, więc to wiedza im niedostępna. Na szczęście my tępe wieśniaki obstawiamy tyły.
![]() |
Traube @gabriel-maciejewski |
5 czerwca 2025 12:02 |
To chyba nie muszą być tylko wina. Łukasz Warzecha, na przykład, jest koneserem fajek i tytoni fajkowych oraz muzyki barokowej. Nie wiem, jak z winami, ale bym się nie zdziwił, że też.
![]() |
bolek @OjciecDyrektor 5 czerwca 2025 11:16 |
5 czerwca 2025 12:10 |
Dobrze, że naszych emigrantów po Powstsniu Liatopadowym nie traktowano tak, jak Ewaryst teaktuje tych rosyjskojęzycznych Ukraińców.
Ale to jest potwierdzona informacja, tak?
Btw jak była Skala tej emigracji? Tak +/-. Dzięki
![]() |
stachu @valser 5 czerwca 2025 11:17 |
5 czerwca 2025 12:23 |
Mój wujek lubił rosół bardzo gorący prawie wrzątek i siorbał go z łyżki. Miałem ubaw w czasie obserwowania reakcji dalszej rodziny przy obiedzie.
![]() |
Czarny @gabriel-maciejewski |
5 czerwca 2025 12:24 |
"Nikt nie zauważył jakoś, że zrównuje wolność słowa z prowokacją i w istocie jest to wolność słowa „kurwa”."
No tak, dziś dopiero zrozumiałem, po co wynaleziono wolność słowa. Po to, by w odpowiednim momencie można było w społeczeństwie wprowadzić hasło"J***ć PiS".
![]() |
stachu @gabriel-maciejewski |
5 czerwca 2025 12:36 |
Prokurator chojny i postawił Olszańskiemu 78 zarzutów. Sąd, obrońcy i biegli będą mieć kupę roboty, a ilu świadków się zgłosi.
![]() |
BaZowy @valser 5 czerwca 2025 10:49 |
5 czerwca 2025 12:41 |
"Pretensjonalnosc polega w duzej czesci na zespawaniu racji z poczuciem krzywdy oraz przymusem komunikowania tejze i obnoszenia sie z tym, ze racja cierpi"
- piękne.
![]() |
JK @gabriel-maciejewski |
5 czerwca 2025 12:50 |
Ja za tymi subtelności z pretensjonalnością i snobizmem nie nadążam. Wczoraj zaś zauważyłem nowy trend w mówieniu o panu prezydencie elekcie. Mianowicie: bronię go przed atakami (np. hejtem na Kasię) bo głosowałem na niego jako na mniejsze zło. Czyli ta polika to syf i malaria ale trzeba z niesmakiem tym się zajmować. Nawrocki to buc ale mniejsz y niż Trzaskowski. I tak w koło Bartek.
![]() |
klon @OjciecDyrektor 5 czerwca 2025 09:26 |
5 czerwca 2025 13:37 |
Jako O.T.
Ewaryst rerezentuje postawę bezkompromisową...:)
![]() |
Zdzislaw @gabriel-maciejewski 5 czerwca 2025 11:16 |
5 czerwca 2025 13:38 |
Z tymi winami Panie Gabrielu, to strzał w dziesiątkę (nie ujmując bynajmniej niczego całej reszcie tematu). To samo z siarą, którą zalatują wszystkie wina z baaardzo szerokiego spektrum cenowego. Więc ci nasi "znawcy", szczególnie ci, co prowadzą sprzedaż, to zwyczajni oszuści. A naprawdę dobre wino to można sobie zrobić samemu, przy dużej wprawie jednakże, bo na markowe prawdziwe wina (bez siary) to stać nielicznych.
![]() |
klon @stachu 5 czerwca 2025 12:36 |
5 czerwca 2025 13:49 |
Nie zdziię się gdy prokurator odnjdzie powiązania Olszańskiego z J.Kaczyńskim....:)
![]() |
valser @klon 5 czerwca 2025 13:49 |
5 czerwca 2025 13:55 |
tu Olszanski podlaczony do ojca Rydzyka.
![]() |
klon @valser 5 czerwca 2025 13:55 |
5 czerwca 2025 16:14 |
No, i już jest podstawa do delegalizacji...i opiłowywania
![]() |
Szczodrocha33 @valser 5 czerwca 2025 11:14 |
5 czerwca 2025 16:43 |
"Od dwoch dekad mieszkam miedzy koneserami win, no. ale tutaj koneserzy jednak potrafia cos sensownego zrobic. Problem z polskimi koneserami sa aspiracje do czegos co jest poza zasiegiem i fakt, ze nie potrafia sie normalnie napic bez cmokania i stekania."
Rzecz w tym że polscy koneserzy to tacy ludzie jak Twardoch czy inna Młynarska.
![]() |
Adriano @OjciecDyrektor 5 czerwca 2025 11:16 |
5 czerwca 2025 17:14 |
I po co pisać takie bzdury?Powstańcy Listopadowi mordowali bestialsko rusów z krainyU?Ilu nadziali na sztachety albo wypruli z łon matek?A może spalili tysiącami w domostwach?
![]() |
valser @Szczodrocha33 5 czerwca 2025 16:43 |
5 czerwca 2025 17:27 |
hehe... Twardoch... tak to wygladalo zanim go wystylizowali na smutnego diabla.
a Mlynarskie... o ile papa mial talent i cos potrafil, to dzieci mu sie zwichrowaly do czego on sie tez sam przyczynil. Nieletnia Pauline wrzucil Wajdzie na plan, zeby zagrala pornosa. Po tej akcji ona sie juz nie pozbierala.
![]() |
stanislaw-orda @OjciecDyrektor 5 czerwca 2025 11:16 |
5 czerwca 2025 17:44 |
To ilu było tych naszych emigrantów po Powstaniu Listopadowym?
I czy dostali jakiś socjał?
![]() |
OjciecDyrektor @bolek 5 czerwca 2025 12:10 |
5 czerwca 2025 18:35 |
Kilkanascie tysiecy, ale sama elita. .oge dodać jeszcze em8grantów czasu drugiej wojny swiatowej i po. Troche nam pomagali i nas cierpliwie znosili. Chocby tacy Persowie, Libańczycy, a maharadża hinduski utrzymywal nawet 1000 polskich dzieci bezdomnych i bez rodziców. Włosi też cierpliwie znosili.
![]() |
OjciecDyrektor @klon 5 czerwca 2025 13:37 |
5 czerwca 2025 18:36 |
Tak..i dlatego przyjał order od Dudy, ktorym gardzi.
![]() |
stanislaw-orda @OjciecDyrektor 5 czerwca 2025 18:35 |
5 czerwca 2025 18:37 |
Nie możesz niczego dodawać, bo przytoczyłes porównanie tylko do emigracji popowstaniowąeuj 1831roku.
![]() |
Adriano @OjciecDyrektor 5 czerwca 2025 18:36 |
5 czerwca 2025 19:04 |
Wie pan,że można nawet Komunię Świętą przyjąć od łajdaka w sutannie, bo jest ważna a co dopiero order?
![]() |
Szczodrocha33 @valser 5 czerwca 2025 17:27 |
5 czerwca 2025 19:40 |
Mlynarskie są znane z tego że są córkami Wojciecha.
A koneserzy w Polsce mają wyznaczone przez kompas dwa podstawowe cele:
aspiracje, czyli dołączyć do lepsiejszego świata, oraz odcięcie się od badziewia i pospolstwa, czyli tych wasatych Januszow w sandalach z reklamowkami w garlic.
Dlatego Twardoch jeździ tym podarowanym przez Niemców mercedesem za dobre sprawowanie do Toskanii i tam wtraja ostrygi popijając winem.
A Mlynarska, nie wiem już która, wyjechała do Grecji bodajże, bo ma dość wasatych.
Pewnie już do tej pory przeszła na islam, uprawia jogę i jeździ elektrykiem.
Jak na prawdziwą Europejkę przystało.
Tworki się zbliżają ekspresowo.
![]() |
Kuldahrus @gabriel-maciejewski |
5 czerwca 2025 20:10 |
Dokładnie tak. Najgorsze jest właśnie to, że kiedy już ktoś nie zgadza się żeby go traktować jak neandertalczyka to często wpada w pułapkę kompleksów i zaczyna tłumaczyć się, że on jednak jest wykształcony albo, że zrobił to czy tamto i też chce być traktowany dobrze przez "salon" zamiast podnieść głowę do góry i powiedzieć żeby spieprzali, razem z tym swoim całym "salonem". To jest właśnie podstawą większości problemów społecznych i politycznych w Polsce, ludzie przez te kompleksy cały czas dają się tresować. W polityce to jest jeszcze jakoś do zniesienia, ale najbardziej ma to destrukcyjny wpływ na codzienne relacje w miejscach pracy, bo ludzie dają sobą pomiatać i uzasadniają sobie to tym, że przez to kiedyś awansują, zamiast wymusić dobre traktowanie w tym czasie i miejscu w którym obecnie się znajdują.
Mam nadzieję, że po "naszej" stronie właśnie rozpropaguje to Nawrocki, on jest jednym z nielicznych polityków który nie tłumaczy się z tego, że żyje i że ma doktorat tylko po prostu jest taki jaki jest. W sumie bracia Kaczyńscy też tacy byli(jeden dalej jest), ale mało polityków z ich pokolenia poszło za ich przykładem.
![]() |
Kuldahrus @OjciecDyrektor 5 czerwca 2025 09:26 |
5 czerwca 2025 20:16 |
To jest człowiek z którym coś jest nie do końca w porządku, ale przyłazi tutaj bo ciągle jest tu grupka 5-7 osób, które też mają jakieś problemy i się wspólnie nakręcają.
Szkoda tylko, że rozlewają to szambo tutaj na SN.
![]() |
cbrengland @valser 5 czerwca 2025 11:17 |
5 czerwca 2025 20:37 |
Taaa, to byly czasy i to byly filmy.
A wiesz, że od kiedy jestem tutaj, wszystko się skończyło, normalnie. Jeszcze, gdy mieszkałem w Kent, byłem raz, czy dwa na koncertach w Londynie. Ale oni tutaj to są matoly i w tym temacie też. I w kulturze koncertów. Nie ma porównania z tym, co pamiętam bywając w Filharmonii Krakowskiej przez tyle lat. Czy potem, akurat tak się złożyło, że w Filharmonii Berlinskiej, rok 1985, byłem na koncercie Krystiana Zimermana. A do dzisiaj nie potrafię się pogodzić z tym, że nie poszedłem wtedy w tym Berlinie Zachodnim wówczas będąc, na darmową próbę Filharmoników Berlinskich, pod dyrekcją Herberta von Karajana. Wydawało mi się wtedy, że pójdę na ich koncert, po prostu za jakiś czas. Nic z tego nie wyszło. Herbert von Karajan niedługo potem zmarł wlasnie.
Może trafię jeszcze kiedyś np na Muzykę w Starym Krakowie, festiwal odbywający się tam w okresie letnim. To były czasy ... Taki Kraków pamiętam właśnie. I bardzo dobrze :-)
__________
![]() |
stanislaw-orda @Kuldahrus 5 czerwca 2025 20:16 |
5 czerwca 2025 21:05 |
To dawaj tych dywersantów po nazwisku (nicku).
![]() |
BTWSelena @Kuldahrus 5 czerwca 2025 20:16 |
5 czerwca 2025 21:09 |
Ja myślę,że pan Ewaryst ma wszystko w porządku--tylko ma na pieńku z PiSem.To jest tak skrajna niechęć,a właściwie obsesja,że nie pomoże nawet święty Boże.Wszystkie nieszczęścia w/g pana Ewarysta spowodował PiS z chwilą gdy powstał ,a nawet przed.Każdą partyjkę można przełknąć,ale nie pisowców. Czas od czasu daję głos u pana Ewarysta,ale się nie nakręcam.Ostatnio pan Ewaryst upomniał ,że troluję jego notkę... dyskutując nie o tym co miał na myśli.Ani mi to w głowie,to tylko moje odrębne zdanie.
Ja czasem lubię być przekorna,gdy taki człowiek piszacy tyle lat notki powinien widzieć jak poczyna sobie pan Tusk ze swoją świtą w/g prawa jak oni go rozumią.Ale pewnie dlatego pan Ewaryst nic o nich nie pisze,bo cieszy go jak łomoczą PiS,co tu ukrywać dążąc do zdelegalizowania pisowców. Chyba nie było żadnej notki ,bez winy PiS-u...od początku do końca.
![]() |
OjciecDyrektor @Adriano 5 czerwca 2025 19:04 |
5 czerwca 2025 21:50 |
Ok. Ale keśli się beszta tak często Dudę i cały PiS, a potem przyjmuje się order, to trochę to dziwne. Gdzie tu wiarygodność? Że order Ewarystoei należał się już od dawna, jak psu buda?
![]() |
OjciecDyrektor @Szczodrocha33 5 czerwca 2025 19:40 |
5 czerwca 2025 21:52 |
W Grecji smacznym winem jest czerwone "Marisini" - tak to Grecy wymawiają. Kosztowało 20 lat temu całe 10-12 euro, czyli średnia półka spożywcza...:). Choć ja wolę i tak Metaxę. Miody greckie to pierwsza liga.
![]() |
OjciecDyrektor @BTWSelena 5 czerwca 2025 21:09 |
5 czerwca 2025 21:56 |
On ma na pieńku ze seoją fobią. Niby udziela się nq rzecz "Kresów", ale tylko Litwa i Białoruś. Ukrainę, która tworzyła z Polską przez 200 lat jedno państwo jakos wyklina. Bo co? Bo 10% populacji uwierzyło w komuszą narrację. To mniej wiecej tak, jakby dziś jakiś dawny emigrsnt nadsl bojkotował Polskę, bo 10% populacji głosuje na komunistów i ich potomstwo. To jest chore.
![]() |
BTWSelena @OjciecDyrektor 5 czerwca 2025 21:56 |
5 czerwca 2025 22:07 |
No cóż...w dzisiejszej notce bardzo się naraziłam panu Ewarystowi.Pan Ewaryst nie toleruje nawet takich jak ja,co sa zdania,że dyskusja ma sens jeśli rozmówcy mogą się czegoś od siebie nauczyć. Pan Ewaryst raczej chce sam nauczać...
![]() |
stanislaw-orda @OjciecDyrektor 5 czerwca 2025 21:50 |
5 czerwca 2025 22:08 |
co ma piernik do parowozu?
![]() |
BTWSelena @stanislaw-orda 5 czerwca 2025 22:08 |
5 czerwca 2025 22:21 |
Panie Stanisławie...chyba nie trolujemy notki gospodarzowi,bo w sam raz pisze się o pretensjonalności niektórych osób.Pan Ewaryst widocznie ma powody niechęci do PiS-u,a własciwie do aktywu.Nie jeden nawet tutaj na SN ma takie same odczucia...,a nawet sam gospodarz nie skąpi słusznej krytyki ...ale nie obsesję...
No i w końcu ponoć mamy demokrację...........
Z tą demokracją, bywa różnie,sam pan widzi w co się bawią admini na Neonie.Szczególnie ten @niebieski.Wydaje się ,że przed wyborami do reszty ocipiał.Sorry ,ale to przekracza już granice i z pewnością chociaż częściowo pan się zgadza w tej kwestii ze mną.
![]() |
Szczodrocha33 @BTWSelena 5 czerwca 2025 22:21 |
5 czerwca 2025 22:31 |
"No i w końcu ponoć mamy demokrację..........."
Ściślej biorąc, mamy demokratyczne państwo prawa.
![]() |
klon @Adriano 5 czerwca 2025 19:04 |
5 czerwca 2025 22:36 |
《《...można () Komunię Świętą przyjąć od łajdaka w sutannie, bo jest ważna a co dopiero order?》》
Odwróćmy wektory w powyższym stwierdzeniu i co otrzymujemy?
Komunia Święta jest z natury Święta i człowiek ją przyjmujący będzie w stanie łaski uświęcającej. Jakie dary -oprócz finansowego dodatku do emerytury?- niesie przyjęcie medalu od znienawidzonego prezydenta?
![]() |
Szczodrocha33 @BTWSelena 5 czerwca 2025 22:21 |
5 czerwca 2025 22:39 |
"Pan Ewaryst widocznie ma powody niechęci do PiS-u,a własciwie do aktywu.Nie jeden nawet tutaj na SN ma takie same odczucia...,a nawet sam gospodarz nie skąpi słusznej krytyki ...ale nie obsesję..."
Słuszna krytyka jest jak samokrytyka, miód na serce moje.
Brak jej naczelnikowi Kaczyńskiemu, który już wskoczył na podest i wywija kazaczoka, miętosząc temat rządu technicznego.
Wcześniej miętosił np. przywrócenie kary śmierci.
A lud słucha rozbawiony, klaszcze i się giba.
Miętosić każdy może, jeden lepiej, drugi trochę gorzej.
![]() |
Paris @Kuldahrus 5 czerwca 2025 20:16 |
5 czerwca 2025 22:43 |
Pan to ambrozje rozlewa,... panie bezproblemowy i nienakrecony,...
... ze czasami az sie, nie napisze, co chce, ale pewnie sie pan domysla, bo taki bystry jest jak woda w studni !!!
![]() |
Kuldahrus @stanislaw-orda 5 czerwca 2025 21:05 |
5 czerwca 2025 22:47 |
Każdy kto dłużej tu siedzi, wie. Nie ma co brnąć w to.
![]() |
Kuldahrus @BTWSelena 5 czerwca 2025 21:09 |
5 czerwca 2025 22:52 |
Myślę, że to coś więcej niż nienawiść do PiSu, ale nie ma sensu tego rozgrzebywać i trollować notkę.
Zresztą to, że się na nim skupiamy jeszcze pogarsza sprawę.
![]() |
Szczodrocha33 @OjciecDyrektor 5 czerwca 2025 21:56 |
5 czerwca 2025 22:52 |
"On ma na pieńku ze seoją fobią. Niby udziela się nq rzecz "Kresów", ale tylko Litwa i Białoruś. Ukrainę, która tworzyła z Polską przez 200 lat jedno państwo jakos wyklina. Bo co? Bo 10% populacji uwierzyło w komuszą narrację. To mniej wiecej tak, jakby dziś jakiś dawny emigrsnt nadsl bojkotował Polskę, bo 10% populacji głosuje na komunistów i ich potomstwo. To jest chore."
Sława herojom?
Niech pan uważa żeby potomkowie herojów jakiej psoty cielesnej panu nie wyrządzili.
Oni są zdolni do wielu rzeczy, tak jak ich kumple z Kanady.
Nie tak dawno ten komik w bluzie od dresu próbował wywijać kazaczoka w Białym Domu i pouczać wszystkich dookoła, ale go Trump raz dwa zgasił.
I facet prysnął tylnymi drzwiami, z tańca nic nie wyszło.
![]() |
BTWSelena @Szczodrocha33 5 czerwca 2025 22:31 |
5 czerwca 2025 22:54 |
Demokracja w rządzeniu Tuska II (był przecież Tusk I) jest taka jak on to rozumie ze swoją świtą i legata od ścigania pisowskich przestępców mecenasa Romana Giertycha ,rączym i biegłym koniem zwanym,drogi Szczodrocho...
Gospodarz napisał" służyć będą nadal tak zwane demokratyczne zasady społeczeństwa obywatelskiego – do kneblowania ust ludziom myślącym inaczej etc,etc,więc oblicze pretensjonalności Tuska II w sam raz pasuje.
![]() |
BTWSelena @Kuldahrus 5 czerwca 2025 22:52 |
5 czerwca 2025 23:22 |
To rozsądna opinia.
![]() |
stanislaw-orda @Szczodrocha33 5 czerwca 2025 22:31 |
6 czerwca 2025 02:43 |
demokratyczne państwo prawne, czyli ni pies ni wydra
![]() |
olekfara @OjciecDyrektor 5 czerwca 2025 21:56 |
6 czerwca 2025 07:25 |
Może pan to rozwinie, te 200 lat państwa ukraińskiego, może któryś z historyków, obecnych na tym portalu. Tworzy się historię, której nie znam? W nazwie portalu "szkoła" chyba obowiązuje do rzetelności.
![]() |
atelin @stanislaw-orda 5 czerwca 2025 17:44 |
6 czerwca 2025 08:11 |
Raczej o socjalu mogli nawet nie wiedzieć, ale żaden Francuz, żaden, nie miał pretensji do Mickiewicza, że pisał po polsku.
![]() |
gabriel-maciejewski @olekfara 6 czerwca 2025 07:25 |
6 czerwca 2025 08:22 |
Może ja wyjaśnię, bo widzę, że tytuł tekstu nikogo jakoś nie otrzeźwia. Ojcu dyrektorowi chodzi zapewne o to, że za panowania ostatniego Jagiellona - chyba, bo dokładnie nie pamiętam - posłowie z województw południowych Wielkiego Księstwa Litewskiego, czyli z dziesiejszej Ukrainy przeszli w sejmie na stronę Korony. Przez to Litwa się zmniejszyła, a Korona powiększyła o ziemie ukraińskie. Czy teraz jest pan zadowolony?
![]() |
gabriel-maciejewski @stanislaw-orda 5 czerwca 2025 17:44 |
6 czerwca 2025 08:23 |
Unu, ty akurat powinieneś wiedzieć, że Francja wypłacała emigrantom zasiłki.
![]() |
gabriel-maciejewski @stanislaw-orda 5 czerwca 2025 17:44 |
6 czerwca 2025 08:23 |
Żeby tego nie robić i płacić za coś, a nie za nic, wymyślono jednak Legię Cudzoziemską
![]() |
OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski 6 czerwca 2025 08:22 |
6 czerwca 2025 08:36 |
Tak. Oto mi chodziło. Ludzie krytykujący obecne stosunki czynią to tak, jakby w ogóle nie znali naszej historii, choć wycierają sobię gębę patriotyzmrm i kultuwowaniem tradycji narodowej. Tylki kto dla nich jest narodem?
Dla mnie ta cała pretensjonqlbość sprowadza się do gloryfikowania karłowatości, czyli tej całej zakłamanej ideii "małych ojczyzn", którą już kiedyś wyszydziłeś w pogadance.
![]() |
OjciecDyrektor @olekfara 6 czerwca 2025 07:25 |
6 czerwca 2025 08:39 |
Wspólnego państwa Polski i Ukrainy. W sejmie polskim nie zasiadała ukraińska/rusińska szlachta? W senacie nie było ukraińskich/rusińskich magnatów? Jak pan w ogóle zdał szkołę podstawową?
![]() |
OjciecDyrektor @Szczodrocha33 5 czerwca 2025 22:52 |
6 czerwca 2025 08:42 |
Nie chce mnie się leczyć pańskich fobii.
Ja ciągle muszę uważać, aby nadi polscy patrioci nie zrobili mi jakiej krzywdy cielesnej....z miłości do Polski rzecz jasna, bo ja nie jestem Polakiem dla nich tylko "uchodźcą z Bangladeszu" (copyright by Coryllus).
![]() |
Paris @OjciecDyrektor 6 czerwca 2025 08:36 |
6 czerwca 2025 09:02 |
Bo i nie znaja,...
... skad maja znac,... a moze bardziej - NIE CHCA ZNAC !!!
Wola sie lansowac i trzepac kase z ,,grantow,,... bez zrozumienia historii, a szczegolnie obecnego realu, ktory jest ZAKLAMANY do szczetu i obludny.
Zle sie bawimy... i nalezy sie spodziewac bardziej zlego niz dobrego.
I nie mam tu na mysli, tylko, Pana Ewarysta, bo sa znacznie wieksi SZKODNICY,... ale cala ta BANDE ,,narodowo-patrJotycznO,, przepelniona cwaniakami, zlodziejami i pasozytami ze ,,Fsparciem eLropejskim,, m.in. tymi dwoma aresztantami.
Koncze temat ,,oblicza pretencjonalnosci,, i ciagnac juz tego nie bede,... mam juz swoje zdanie na ten temat wyrobione i to mi wystarczy.
Dzieja sie bowiem inne wazne sprawy, ktore mnie martwia.
![]() |
piere11 @OjciecDyrektor 6 czerwca 2025 08:39 |
6 czerwca 2025 09:49 |
A ja dorzucę jeszcze króla Michała Korybuta, syna Jeremy... co to w prostej lini z kniaziów ruskich.
![]() |
SilentiumUniversi @Pioter 5 czerwca 2025 10:48 |
6 czerwca 2025 13:32 |
Zapytałem miejscowych Włochów, gdzie w dużym mieście można dostać lokalne towary. Owszem, jest coś w rodzaju naszych hal targowych, ale tam ceny są z wysokiej półki, są też markety Coop
![]() |
Szczodrocha33 @OjciecDyrektor 6 czerwca 2025 08:42 |
6 czerwca 2025 14:53 |
"Nie chce mnie się leczyć pańskich fobii"
Fakt, zarówno fobie jak i filie można jednak leczyć.
No to leczmy się oddzielnie,każdy na własną rękę.
![]() |
stanislaw-orda @OjciecDyrektor 6 czerwca 2025 08:36 |
6 czerwca 2025 15:45 |
otóz stawianie absurdalnych tez prowadzi do takiego efektu, ze próby usiłowania odnalezienia sensu w takich tezach nakręcają jedynie spiralę absurdu. Porównanie obecnej obecności Ukraińców z emigracją popowstaniowa 1831 roku to właśnie taki rodzaj absurdu. Ci współcześni bowiem to jakiś dziwny rodzaj emigrantów, którzy po parę razy w roku (a niektórzy częściej) odwiedzają swoje domostwa i rodziny na Ukrainie, po to np. by wymieniać się z krewnymi na rotacyjne przyjazdy do Polski. Część z nich zawsze zostaje na Ukrainie przypilnować, aby ktoś im nie zajął mieszkania, jako pustostanu.
![]() |
Adriano @Szczodrocha33 6 czerwca 2025 14:53 |
6 czerwca 2025 15:57 |
Nie rozumiem w czym jest problem dla władz Ukrainy przyznać,że pewne wyarzenia w historii dokonane przez Ukraińców były podłe i zbrodnicze.Czy my Polacy mamy problem z określeniem zbrodni komunistycznych.Niestety na Ukrainie tolerowane były i chyba są nadal hucpy w rodzaju uroczystych pogrzebów byłych żołnierzy z asystą w mundurach Wehrmachtu.Nie robią problemów Niemcom z ekshumacjami byłych zonierzy III Rzeszy ,ale Polsce owszem.Czytałem ,że do ofiar ekshumacji jakie łaskawie zaczęli robić,nie będą liczyć dzieci i niemowlaków a takich jest większość.Ekshumacje ofiar UPA w Puźnikach na Ukrainie. Większość zabitych to kobiety i dzieci - rp.pl
![]() |
qwerty @OjciecDyrektor 6 czerwca 2025 08:36 |
6 czerwca 2025 17:59 |
Problemy są tu i teraz. Nikogo nic więcej nie obchodzi.
![]() |
Mingus @qwerty 6 czerwca 2025 17:59 |
6 czerwca 2025 18:16 |
Pkp cargo ogłosiło kolejne zwolnienia grupowe 2500 osób.... tymczasem koleje ukrainskie świętują inaugurację transportu kolejowego cargo litwa-polska-ukraina ... oczywiście infrastruktura nasza i błogosławieństwo polskiego rządu i ue , jak poprzednio pracownicy pkp cargo zapewne dostana propozycje przejścia do... no ciekawe gdzie ?
![]() |
qwerty @Mingus 6 czerwca 2025 18:16 |
6 czerwca 2025 18:19 |
Odbywa się transformacja Państwa. Po co Polakom Państwo? Samorządy wystarczą. I zasiłki.
![]() |
BTWSelena @qwerty 6 czerwca 2025 18:19 |
6 czerwca 2025 19:57 |
Podnosłeś mi ciśnienie qwerty.Transformację już przeżyliśmy ,chociaż wyszliśmy z tego poobijani.Czy te postkomuchy wiecznie muszą coś transformować? Ale w jakiś sposób masz rację,jak ogarniam to co się dzieje...
![]() |
qwerty @BTWSelena 6 czerwca 2025 19:57 |
6 czerwca 2025 20:37 |
Prezydent jest symbolem Państwa. I te wszystkie osiłki intelektu świadomie deprecjonują Państwo bez zahamowań. Z kanaliami się nie debatuje. Jesteśmy skazani na tworzenie równoległego Państwa.
![]() |
Szczodrocha33 @Adriano 6 czerwca 2025 15:57 |
6 czerwca 2025 20:43 |
"Nie rozumiem w czym jest problem dla władz Ukrainy......"
Bo oni idą w zaparte, jak Sowieci.
No i otacza ich namaszczenie międzynarodowe i nimb męczenników I bohaterów walczących ze zlowrogim Putinem.
![]() |
Szczodrocha33 @qwerty 6 czerwca 2025 20:37 |
6 czerwca 2025 20:47 |
Niedawno symbolem państwa był adwokacina z Krakowa.
Dajmy czas nowemu prezydentowi, miejmy nadzieję że będzie
lepszy od Dudusia.
![]() |
Paris @stanislaw-orda 6 czerwca 2025 15:45 |
6 czerwca 2025 21:33 |
Wlasnie dokladnie tak robia...
... i to caly czas !!!
Oni uwazaja, ze sa baaardzo ,,cFane,,... i jeszcze sa DUMNI z tego. A to zwykla PERFIDIA,... ktora i tak bokiem im wyjdzie.
![]() |
Szczodrocha33 @qwerty 6 czerwca 2025 20:37 |
6 czerwca 2025 22:11 |
Duda Hej!
![]() |
qwerty @Szczodrocha33 6 czerwca 2025 20:47 |
7 czerwca 2025 07:34 |
To nie chodzi o Prezydenta Dudę lecz o stosunek kreowany w społeczeństwie do tej funkcji. "Adwokacina z Krakowa' to słowa jednej z viceprezes jednego z sądów w Krakowie. I jeszcze wyzywająco dodała 'co on nam może'. Polakom Państwo jest zbędne.