O obłąkanej, wyborczej retoryce i trochę też o macierzyństwie
Wszyscy lub prawie wszyscy widzieli Mentzena podającego kufle Sikorskiemu i Trzaskowskiemu, co dokonało się w jego własnym lokalu. To był widok niesamowity, o wymiarze symbolicznym. Niektórzy to nawet zauważyli, być może zauważył to także sam Sławomir Mentzen, który opublikował na twitterze coś w rodzaju oświadczenia. Choć było to bardziej tłumaczenie się niż oświadczenie.
Dobrymi chęciami, jak wiemy, wybrukowane jest piekło, a Sławomir Mentzen od zakończenia ostatniego głosowania, demonstruje tyle dobrych chęci, że aż dziwne się zdaje, iż go z tego lokalu diabli wprost do piekła nie porwali. Na razie jednak wysłali Sikorskiego, który zajął się spozycjonowaniem hierarchii. Postawił na jej szczycie Trzaskowskiego, zdegradował Mentzena, a próbujący zakłócić tę zabawę członkowie Konfederacji nie mieli na Sikorskiego większego wpływu. Może będą mieli ten wpływ na wyborców Mentzena, ale to się okaże w niedzielę.
Wydarzenie to, szeroko komentowane wskazuje nam pierwszą i najważniejszą grupę ludzi, do których adresowana jest wyborcza retoryka. Są to tak zwani kuce. Ludzie młodzi, bez dorobku i poważniejszych znajomości, którzy chcą się wybić, a do tego wybicia potrzebny im jest dobry wzór. Czyli inny młody człowiek, który sukces osiągnął. Cechą sukcesu jest zaś to, między innymi, że nikt nie zadaje głupich pytań o jego właściwą naturę, czyli skąd się wzięła forsa. Najważniejsze, że ona jest. Tę ważną kwestię – skąd się wzięła forsa – a także inne kwestie, zasłania dyskusja o sprawach istotnych pozornie. Czyli o prawie do posiadania broni, karze śmierci, a także relacjach rodzinnych wewnątrz prawidłowo zbudowanego stadła, no i o obecności deprawacji w życiu codziennym czyli o LGBT. To wszystko są kwestie, na które większość kuców wpływu nie ma, albowiem ich najważniejszym realnym problemem jest to, skądś wziąć ładną i bystrą dziewczynę, która nie będzie przesadzała z pruderią. Moje zdanie na ten temat wyraża się w słowach – przede wszystkim nie przesiadywać w takich pubach, jak ten należący do Mentzena. Bo tam takich istot, z marzeń przeciętnego kuca, nie ma.
Widzimy więc, na tym przykładzie, jak realizacja marzeń blokowana jest przez wybór fałszywej metody. Ta metoda jest, jak przypuszczam, przymusem i opresją organizacyjną. Tak naprawdę bowiem kucom nie chodzi o tę dziewczynę, ale o możliwość zwracania na siebie uwagi innych. Tego zaś dokonują właśnie w pubach oraz na imprezach masowych. I być może pojedynczy kuc zdolny byłby do wyłamania się ze schematu, ale wtedy straciłby całe swoje życie i musiałby odnajdować się w innych okolicznościach. Na to nikt z nich nie jest gotowy, a przede wszystkim nie otrzyma pozwolenia. Stanowią oni bowiem, w masie zbyt cenną zdobycz dla manipulantów i socjotechników, by im po prostu pozwolili rozejść się do innych zajęć. I uratować w ten sposób swoje młode życie. Z tego właśnie powodu, by kuce się nie rozbiegły, lansuje się w przestrzeni publicznej całą hierarchię problemów, wyjętych z tyłka nie wiadomo jakiego szatana, które stymulują emocje kuców. I wyłączają ich aktywność, bo ta sprowadza się do przesiadywania w pubach i wznoszenia okrzyków. No i demonstrowania swoich pierwszo i drugorzędowych cech płciowych męskich. Całkowicie, jak wiemy nieprzydatnych do niczego, o czym wspomniałem wyżej.
Wyczyn Radosława Sikorskiego zdegradował nie tylko kuców, ale przede wszystkim środowiska lewicowe, które są znacznie od kuców głupsze i znacznie bardziej zmanipulowane. W zasadzie żyją one samymi emocjami. O ile kuc może popaść w zamyślenie i wyemitować serię komunikatów, poprzedzielanych słowem na „k”, z których wyniknie jasno, jaki jest jego stosunek do kary śmierci, o tyle żaden młodzieniec lewicy tej operacji w sposób przekonywujący nie przeprowadzi. Nie jest on bowiem w stanie skojarzyć niczego z niczym. Do środowisk lewicowych zaliczam także osoby LFBTQ+ i cały obłęd związany z ich funkcjonowaniem. Są oni bowiem, przez swoich patronów typowani na ofiary i ich obecność w przestrzeni publicznej, nie ma innej funkcji. Na pewno nie kojarzy się nikomu z wolnością. To jest złudzenie, takie samo, jak to, któremu ulegają kuce – że siedząc w pubie u Mentzena poznają fajną dziewczynę. Ludziom domagającym się wolności dla osób LFBTQ+ nie chodzi o tę wolność, ale o wystawienie ich na możliwie największe ryzyko, a także na możliwie głęboką degradację. Poznajemy to po tym, co jest widoczne w przestrzeni publicznej od lat trzydziestu z okładem – komuna zarzucała i zarzuca Kaczyńskiemu, że jest gejem, a ostatnio także Macierewiczowi, po czym wskazuje, że to oni są największym zagrożeniem dla środowisk LGBTQ+. Skoro tak i skoro takie założenie przyjmiemy, to aż dziwne się wyda, jak silne, po ośmiu latach zbrodniczych rządów PiS są te środowiska. Brednia ta jest stale podsycana przez prowokatorów, którzy cały ten ruch LGBT traktują jak własny folwark, zarządzany przez funkcjonariuszy wszystkich reżimów po kolei. Co było widać dobrze wczoraj na nagraniach z demonstracji, kiedy to ulubiony ubek Trzaskowskiego i kulawa babcia Kasia, ochraniani byli przez cały kordon funkcjonariuszy. Na demonstracji Trzaskowskiego, żeby nie było. Nie na tej drugiej. Nazwanie tego niekonsekwencją nie jest nawet eufemizmem. Jak to w ogóle jest możliwe, że działa taki mechanizm? Zwyczajnie, ludzie ze środowisk LGBT pragną tego samego co kuce – żeby wszyscy zwracali na nich uwagę. Jaki będzie pretekst tego zwracania uwagi, nie ma żadnego znaczenia. Wręcz rzec można, że im głupszy tym lepiej. Bo nikt nie uwierzy, że taki absurd jest możliwy i zacznie się tam doszukiwać jakiegoś drugiego dna. No więc wystawieni na przypadkowe ataki geje i lesbijki, domagają się by rządził Trzaskowski, nazywany dupiarzem, co miało podkreślić jego pierwszorzędowe cechy płciowe i nadać mu dodatkowy walor samca alfa, którym nie jest. Protestują zaś przeciwko dwóm oskarżanym o homoseksualizm politykom prawicy, bo uważają, że ci pozamykają ich do więzień.
Z jaką ofertą występuje w takim razie prawica? Wczoraj ponoć Karol Nawrocki powiedział, że każdy z nas może być Witoldem Pileckim. Nie wiem kto mu ten pomysł podsunął, ale człowiek ten powinien być natychmiast zdegradowany i usunięty z przestrzeni publicznej. Kiedy bowiem idziemy do sukcesu politycznego nie możemy promować męczeństwa. Ja wiem, że komuś się to może wydawać fajne, ale wobec kłamstw i szaleństwa produkowanego przez tamtych, u nas nie powinno być miejsca na takie rzeczy. Ten co lansuje postawę na Pileckiego, sam zapewne nie zamierza ponosić ofiar. I zdziwiłby się, jak przypuszczam, już wtedy gdyby ktoś go, znienacka, kopnął w zadek. A gdzie tu jeszcze mówić o zrywaniu paznokci.
Uważam, że prawica powinna być bardzo ostrożna w lansowaniu postaw bohaterskich, o wiele lepiej i bezpiecznie jest opowiadać śmieszne żarty, co jest dużą sztuka, a także promować postawy rozsądne, w tym własne, o ile takowe są. Tym silniej to podkreślam im większy dysonans widzimy między retoryką, a realiami. O co chodzi? – zapyta ktoś. Nie możesz człowieku podać jakiegoś przykładu? Już podaję. Oto wszedłem sobie do recepcji hotelu na zamku w Gniewie, patrzę a tam siedzący na ławeczce, zasapany jegomość o tuszy małego hipopotama, podaje recepcjonistce dane do faktury. Trwa to i trwa, ale ja czekam spokojnie, bo wszyscy wszak wiedzą, że jestem aniołem cierpliwości. Na koniec tej skomplikowanej operacji pani pyta tego pana, kogo reprezentuje. Na co on wymienił nazwę jednej z regionalnych federacji sportowych. Rozumiecie, prawda? Sport to zdrowie, ale nie dla działaczy. Bohaterstwo wojenne zaś to fajne zajęcie, pod warunkiem, że się w nim nie uczestniczy, a jedynie o tym opowiada. Nikt jednak przytomny nie wystawiłby tego pana, co siedział w recepcji w żadnych zawodach. Trochę inaczej jest z bohaterstwem, bo od polityków i ich dzielnych adiutantów wymaga się jednak tego, by byli samcami alfa. Niech więc teraz Karol Nawrocki zbierze wszystkie siły i wytęży swoją uwagę, a następnie policzy ilu w jego otoczeniu jest ludzi gotowych nie na poświęcenia życia bynajmniej, ale na walkę w zwarciu. Bo na razie środowisko w którym Nawrocki wyrósł poddawane jest absurdalnej krytyce, choć to ono właśnie kojarzy się ze skutecznością, natychmiastową reakcją i odruchową ripostą. Ci zaś, którzy reprezentują obecne środowisko polityczne Karola Nawrockiego są tak samo zorientowani w kwestiach skuteczności w walce wręcz, jak kuce w podrywaniu dziewczyn. I to przede wszystkim trzeba zmienić.
Mamy więc trzy główne grupy, do których adresowany jest przekaz wyborczy – biedacy bez szans na założenie rodziny, potencjalne ofiary prowokacji politycznych oraz konsumenci komunistycznej propagandy wojennej. Komunistycznej, bo współczesnej nie ma. A z braku laku, jak wiemy, dobry kit.
A co z matkami, że spytam? Istotami które ponoszą rzeczywiste ciężary, pracują i wychowują dzieci, walczą jak lwice w różnych ciężkich przypadkach, poświęcają całe życie dla dzieci i rodziny? Ktoś ma dla nich jakąś ofertę? I nie mówię tu o 800+, mówię o narracji, która by spowodowała, że matki poczułby się wyróżnione, docenione i silne. Nie, takiej oferty nie ma. Powinien ją przedstawić Karol Nawrocki, skoro Trzaskowski jest dupiarzem, czyli osobnikiem zaburzonym, traktującym seks kompulsywnie. No, ale środowisko polityczne Karola Nawrockiego, składające się z tłustobrzuchych potakiwaczy przekonane jest, że dyrdymały o Pileckim poruszą serca i różne czułe struny. Przy czym każdy widzi, że deklaracja przeczy rzeczywistej postawie i do żadnych prawdziwych zawodów ludzie ci się nie nadają, bo się zasapią już przy obieraniu kartofli na obiad.
Tamci nie mają oferty dla matek, albowiem promują albo swobodę obyczajową w możliwie szerokim spektrum, albo degradację człowieka poprzez aborcję i eutanazję. Matki zaś nie myślą o aborcji i eutanazji, ale o wychowaniu dziecka i szczęśliwym życiu. Nie myślą też o swobodzie i wolności środowisk LGBT. Ich dramat zaczyna się dopiero wtedy, kiedy wychowane przez nie dzieci, przestają słuchać matek, a zaczynają słuchać politycznych oszustów i zostają kucami lub reprezentantami środowisk deprawacyjnych. Czy ktoś z polityków pomyślał o tym, by zabezpieczyć matki przed taką traumą? Oczywiście, że nie. O matkach w Polsce bowiem najwięcej ma do powiedzenia Korwin. Osobnik, który przede wszystkim powinien się zamknąć w takich kwestiach.
Wszyscy zaś razem polityczni wychowawcy Polaków, za głównego wroga uważają księży, czyli tych ludzi, którzy promują macierzyństwo i ojcostwo nadając tej misji wymiar świętości. Dlaczego tak? Bo księża nie mają rodziny. Może niech prawica zrobi coś, co będzie z przekazem Kościoła korespondowało, a jednocześnie nie będzie żenujące? To nie jest łatwe, zaznaczam. I niech się za to nie zabiera jakiś działacz sportowy, były kuc, rozczarowany Konfederacją, czy ktoś podobny.
Przypominam, że w czwartek o 17.00 zaczynam wykład u ojców karmelitów przy Ołbińskiej 1 we Wrocławiu.
tagi: prawica lgbt władza sikorski wybory geje mentzen nawrocki macierzyństwo kuce
![]() |
gabriel-maciejewski |
26 maja 2025 08:31 |
Komentarze:
![]() |
Henry @gabriel-maciejewski |
26 maja 2025 08:53 |
Tylko prawda
na dzień dziecka ;-)
![]() |
qwerty @gabriel-maciejewski |
26 maja 2025 08:53 |
Bohaterstwo wojenne jest elementem realnej wojny. Bardziej koherentne jest pojęcie bohaterstwo obywatelskie. Ale to wskazuje podmiotowość obywateli i wymaga wskazania narzędzi takiego bohaterstwa i przykładów. Chętnych brak. Nikt nie chce świadomych swych praw obywateli. Kartka do urny i won. Misją Pileckiego skończyła się niepowodzeniem, bo obszar obozu koncentracyjnego nie rokował szans na organizowanie skutecznego oporu. Macierewicz jako Pilecki? Dziękuję, nie ten segregator.
![]() |
qwerty @Henry 26 maja 2025 08:53 |
26 maja 2025 08:56 |
Pierdoly o versusach. Rzeczywistość jest ciut inna. To hasło służy do ubezwłasnowalniania obywateli RP. Ot, takie odwracanie uwagi i opium dla naiwnych.
![]() |
qwerty @Henry 26 maja 2025 08:53 |
26 maja 2025 08:57 |
A załatwiłeś jakiegoś potomka ubeka? Pokażesz jak to robić?
![]() |
gabriel-maciejewski @qwerty 26 maja 2025 08:53 |
26 maja 2025 08:58 |
No właśnie, wszyscy ci ludzie są nieszczerzy i mają inne intencje niż deklarowane. Tak więc powinni zniknąć z życia publicznego.
![]() |
OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski |
26 maja 2025 09:05 |
Bo matki traktowane są jak niewolnice. Ich dzieci, to "pożytek naturalny" właściciela folwarku, w którym żyje. Ale właśxiciel jest kretynem, bo te dzieci kształtuje tak, aby już więcej nie przynosily "pożytku naturalnego". I wtedy właściciel musi sprowadzać inne matki z zagranicy. Tylko nie rozumie, że na dzieci z zagranicy to ma on bardzo ograniczony wpływ, a największy wpływ ma państwo, z którego matka pochodzi.
Tak więc żyjemy w domu wariatów.
PS. Nie chodzę na imprezy masowe i do pubów już od 18 lar....no od wielkiego dzwonu, raz na kilka lat. Tam zieje nudą, steaszną nudą. Spotykałem same nudziary, które myślały, że są mi niezbędne do życia. Jakie to było żałosne.
![]() |
OjciecDyrektor @qwerty 26 maja 2025 08:53 |
26 maja 2025 09:10 |
Misja Pileckiego skończyła się niepowodzeniem nie z powodu sytuacji w obozie, a z powodu tego, że we władzach państwa podziemnego zasiadsły takie "hipopotamy", z klubów sportowych. Raport Pileckiego o tym wspomina, jak Pilecki miał rozmowę z dowódcą regionu na temat wsparcia obozu, a nawet go odbicia więźniów, i wyszedł z tej rozmowy zażenowany.
![]() |
Janusz-Tryk @gabriel-maciejewski |
26 maja 2025 09:33 |
Ja inaczej odebrałem przemówienie Karola Nawrockiego i tę część o Pileckim. Po pierwsze pretekstem była rocznica (co prawda rocznica śmierci). Po drugie nie położył on nacisku na męczeństwo ale na pracę, bo podreślił wyraźnie, że Pilecki przed wojną pracował dla ojczyzny (a nie walczył). Mówił też w swoim przemówieniu, że on w przeciwieństwie do swojego konurenta będzie szedł na czele a nie wypuszczał przodem młodzież na wojnę. I to jest prawda bo sam ryzykuje dużo. Nie wiem tez czy to było do młodych czy do nas wszystkich. To było przemówienie o tym, żeby się nie bać. Człowiek który chodził na ustawki może coś o tym powiedzieć. I zakończenie "choćbym chodził ciemna doliną...".
Generalnie chodzi mi o to, że kto ma bronić i wspierać naszego lidera? Ma to robić Czarnek i sztab Nawrockiego? I koniec? Wiem, ze to ryzykowne ale widać jasno, że tamta strona niegdy nie miała takich wymagań co do swoich kandydatów jakie mamy my. My chcemy, żeby kandydat był idealny, sztab był znakomity, PiS był nieskazitelny ... ... Czy my nie tracimy proporcji? Nie mówie, ze trzba nałożyć klapki na oczy ale chodzi krytyka osłabia morale.
Na najbardziej ze wszystkiego mam za złe Mentzentowi, ze pozwolił na wykreowanie obrazka na którym Sikorski (moim zdaniem to on jest tu główną postacią) wysyła komunikat "Panowie, możecie sobie robić co chcecie ale na końcu ja zrobię tak, że wszystkie wasze wysiłki pójdą jak krew w piach." To co zrobił przede wszytkim załamało morlale naszej strony. Ja tak to widzę.
![]() |
gabriel-maciejewski @OjciecDyrektor 26 maja 2025 09:05 |
26 maja 2025 09:42 |
Raczej plemię niż państwo
![]() |
Janusz-Tryk @gabriel-maciejewski |
26 maja 2025 09:42 |
Jedynym znanym mi komentatorem, który to rozumie, że teraz przede wszytkim komentatorzy powinni dodawać po prostu wiary woborcom jest Miłosz Lodowski. Wszyscy inni teraz wybrali sobie czas, że nie, choćby się walilo paliło, oni będa obiektywni tzn. jak krytykuję Trzaskowskigo to też musi dostać po dupie Nawrocki (albo przynejmnie sztab lub pis). Jak tak nie zrobię to powiedzą że jestem bezkrytycznym pisiorem. Myślę, że Pan mi wybaczy takie wyskoki. Nie mówię o Szkole Nawigatorów ale bardziej o prawicowych komentatorach na youtubie. Zadaję sobie sprawę, ze Pan wiele razy bronił Pisu i bez wdzięczności z ich strony.
![]() |
gabriel-maciejewski @Janusz-Tryk 26 maja 2025 09:33 |
26 maja 2025 09:43 |
Mentzen to człowiek Banasia, a Banaś to kreacja prezesa... tu jest problem
![]() |
szarakomorka @Janusz-Tryk 26 maja 2025 09:33 |
26 maja 2025 09:50 |
"To co zrobił przede wszytkim załamało morlale naszej strony. Ja tak to widzę."
Jeżli to załamało czyjeś morale to na pewno nie należał do "naszej strony".
![]() |
Henry @qwerty 26 maja 2025 08:57 |
26 maja 2025 09:51 |
@qwerty ....Robi się to w taki sposób w jak @Coryllus załatwia szczury.
Gabyiel opisz koledze może to jeszcze raz, nie lubię tego robić ale czytać ten kawałek mogę w nieskończoność ;-)
![]() |
zkr @Janusz-Tryk 26 maja 2025 09:42 |
26 maja 2025 09:52 |
> Jedynym znanym mi komentatorem, który to rozumie, że teraz przede wszytkim komentatorzy powinni dodawać po prostu wiary woborcom jest Miłosz Lodowski.
Lodowski jest swietny.
Ale nie jedyny, jest jeszcze paru (ale bardziej niszowych).
![]() |
Janusz-Tryk @gabriel-maciejewski 26 maja 2025 09:43 |
26 maja 2025 09:58 |
No to jeszcze ciekawiej tzn. straszniej. Ja mam puczucie że Mentzen to wrogie przejęcie ale skłaniam się, że teraz nawet gdyby tak było nie jest to istotne. Istotne jest jak zagłosują konfederaci.
Tłuczaczenia, że Mentzen wpadł w pułapkę zastanwioną przez Sikroskiego (bo ma Aspergera) raczej mnie nie przekonują.
![]() |
DYNAQ @gabriel-maciejewski |
26 maja 2025 10:21 |
Babcia Kasia , w skrócie babcia k.
![]() |
Janusz-Tryk @gabriel-maciejewski |
26 maja 2025 10:28 |
Słucham właśnie Rafała Ziemkiewicza odnośnie Mentzena. On proponuje wyjasnienie takie, że Mentzenowi imponuje Salon. I to była jego motywacja. Ziemkiewczy zauważa, że w rozmowie z Nawrockim Mentzen widać było, że czuł się lepszy od rozmówcy a w rozmowie z Trzaskowskim widać było, że mu rozmówca imponuje. Coś w tym jest.
![]() |
atelin @gabriel-maciejewski |
26 maja 2025 10:40 |
"Nawrocki powiedział, że każdy z nas może być Witoldem Pileckim."
"A gdzie tu jeszcze mówić o zrywaniu paznokci."
To jest, wbrew pozorom, bardzo blisko siebie i chwilowo czasy są takie, że możemy być poddani zrywaniu paznokci podczas otwierania puszek z piwem, bo niewiele więcej da się zrobić patrząc na to wszystko. Ale ja już ochłonąłem (byłem ochłonięty) przed pierwszą turą - w końcu przeżyliśmy Wałęsę, Kwaśniewskiego, to przeżyjemy nawet Senyszyn.
Miało być ironicznie, wyszło...?
![]() |
Zbigniew @gabriel-maciejewski |
26 maja 2025 10:45 |
To stare, ale przytoczę "Zły dowódca mówi (wydaje rozkaz) - naprzód, dobry dowódca mówi (wydaje rozkaz) - za mną".
![]() |
atelin @gabriel-maciejewski |
26 maja 2025 10:54 |
"Bo na razie 1.środowisko w którym Nawrocki wyrósł poddawane jest absurdalnej krytyce, choć to ono właśnie kojarzy się ze skutecznością, natychmiastową reakcją i odruchową ripostą. Ci zaś, którzy reprezentują obecne środowisko polityczne Karola Nawrockiego są tak samo zorientowani w kwestiach skuteczności w walce wręcz, 2.jak kuce w podrywaniu dziewczyn."
1. Żeby było śmieszniej dla nich Szanowna Pani Julia Szeremeta jest bohaterką.
2. Pan zapomniał o istnieniu kucar na potęgę polujących na kuce w tych pubach.
![]() |
Janusz-Tryk @Zbigniew 26 maja 2025 10:45 |
26 maja 2025 10:56 |
Dokładnie to powiedział Karol Nawrocki w tym samym przemówieniu.
![]() |
Drzazga @gabriel-maciejewski |
26 maja 2025 11:04 |
Rozmawiałem wczoraj z rodziną Braunowców i Mentzenowców, rodzice na Brauna, synowie na Mentzena głosowali, a w poprzednich wyborach prezydenckich woleli oddać głos na Trzaskowskiego niż na Lisowskiego Dudę.
Ale teraz zadeklarowali, że wszyscy zagłosują za Nawrockim.
Pozytywnie wypowiadał się syn ( młody doktorat na uczelni) o Nacisku i marzył żeby Polska wybrała kogoś takiego jak Putin, którego szanuję.
Dziwni Ci młodzi, chłopak ma 30 lat, przystojny, nie ma dziewczyny i mieszka z rodzicami pracując na uczelni.
Wiem, że się podoba kobietom, ale żadna nie jest wystarczająco konserwatywna i uległa.
![]() |
BTWSelena @Drzazga 26 maja 2025 11:04 |
26 maja 2025 11:18 |
Całkowicie rozbroił mnie ten komentarz szanowny Drzazga.Nie to ,ze Rodzina Brauna i Mentzena zadekralowali,ze zagłosują na Nawrockiego.Tylko to stwierdzenie w tym kontekście,że młody doktorat na uczelni marzy,żeby Polska wybrała kogoś takiego jak Putin,którego szanuje...wywołało u mnie hmn....jak bardzo wykształcony jest ten doktorant....
A tymczasem Interia i pan redaktor stwierdził,że wreszcie normalność i wspólne piwko " spełniło skryte marzenie Polaków o normalności"...Końcowa konstatacja redaktora jest taka,że Nawrocki gwarantuje wiele miesięcy chaosu, niepewności ,a Trzaskowski zapewni stabilizację państwa .Czyli telenoweli ciąg dalszy.
https://wydarzenia.interia.pl/felietony/news-polak-z-polakiem,nId,21821684
![]() |
stachu @Janusz-Tryk 26 maja 2025 09:33 |
26 maja 2025 11:19 |
Mojego morale nie złamało. Ktoś podpowiedział, jak zastawić pułapkę na Mentzena i to sie udało. Wytypowali do tego Sikorskiego, jakby nie było drugi czy trzeci po Tusku. Gdyby tam poszedł Tusk, to nawet Mentzen by się zorientował, że to podstęp. Po tym wiarygodność Mentzena pośród jakiejs części jego wyborców spadła chyba do zera. Czy teraz jego wezwanie do poparcia Nawrockiego odniesie jakiś skutek? Taki był cel tego spotkania przy piwie. To potwierdza, że Mentzen do polityki jeszcze nie dorósł.
Do posiedzenia sejmu, w którym Tusk miał expose, miałem złudzenia, że może PIS mógłby wejść w koalicję z PSL. Teraz moje złudzenia co do koalicji z Konfederacją pod przewodnictwem Mentzena też się rozwiewają.
Puby pełnią funkcje jaką miały palarnie opium w Chinach.
![]() |
stachu @gabriel-maciejewski 26 maja 2025 09:43 |
26 maja 2025 11:24 |
Prezes jest niestety człowiekiem omylnym. Marcinkiewicz, Pancyliusz, Kluzik -Rostowska, Kamiński, Kaczmarek chyba od spraw wewnętrznych itd. to jego omyłki.
![]() |
JK @gabriel-maciejewski |
26 maja 2025 11:25 |
Ci wszyscy co pwołują się na bohaterów podziemia polskiego w i po II WŚ zatrzymują się na kilku popkulturowych postaciach i walą nimi w oczy wyborcom. I myśla, że to im wystarczy. Całe zaś obszary działalności podziemia sa po prostu nie opisane (chwała gospodażowi za wydanie zeszytów NSZ). Dzialalność oddziału, w którym służył mój ojciec jest opisywana przez IPN z powoływaniem się książkę z lat '70 napisaną przez funkcjonariuszy MO. A w zasadzie większść tez tej książki jest przeniesiona bezkrytycznie do opracowań IPN. Publikacja jest naukowa? Ależ oczywiście, przecież są przypisy. Że nie ma dokumentów? Ale przecież funkcjonariosze MO z lat '70 pamiętali jak było. I tak wkoło bartek. Podobinie było z opracowaniami o Kurasiu "Ogniu", o kapitanie Rajsie ps. "Bury". Postaci pomnikowe tego okresu bez osadzenia ich w realich wojny nic nie mówią. Nie mówiąc już o pomijaniu wielu, którzy mogli by być takimi postaciami.
![]() |
stachu @Zbigniew 26 maja 2025 10:45 |
26 maja 2025 11:29 |
Tylko na poziomie plutonu i może kompanii tak jest.
![]() |
Sas @Janusz-Tryk 26 maja 2025 09:33 |
26 maja 2025 11:46 |
Stałem niedaleko i też tak to odebrałem.
![]() |
JK @Janusz-Tryk 26 maja 2025 10:28 |
26 maja 2025 12:13 |
Ja już nie mogę słuchać tego psychologizowania, czy to Ziemkiewicza, czy też ostatnio Lodowskiego. Dla mnie Bosak, Mencen, Braun, Korwin Mikke to, ruska kreacja na Polskę, by nie dopuścić do powstania jakiegoś sensownego projektu politycznego (skanalizować nastroje) i przestawić w odpowiednim kierunku.
![]() |
Drzazga @BTWSelena 26 maja 2025 11:18 |
26 maja 2025 12:17 |
Ja na tekst o Putinie, którego szanuję młody Konfederata i do tego dołożył Maciaka zacisnąłem zęby, żeby nie wchodzić na ścieżkę konfrontacji. Przełknąłem Putina po deklaracji, że idą głosować na Nawrockiego.
Istna szajba.
![]() |
Magazynier @gabriel-maciejewski |
26 maja 2025 12:18 |
"aż dziwne się zdaje, iż go z tego lokalu diabli wprost do piekła nie porwali"
Ta karczma Rzym się nazywa, to znaczy chciałem powiedzieć tak powinnien nazywać się ten pub.
To teraz Czaszkowski, Sikorski i Banaś powinni zrobić impręzę w domu pana Jerzego. Co? Nie zbrobią? No pewnie, że nie zrobią, bo wiedzą że Nawrocki nie taki głupi i nie będzie im polewał w tej kawalerce.
![]() |
ewa-rembikowska @stachu 26 maja 2025 11:19 |
26 maja 2025 12:22 |
Tam ciekawszy od Sikorskiego był ten gość od GetBack'u i pytanie, dlaczego Sikorski wziął go ze sobą?
Jaki deal dla Mentzena przygotowali?
![]() |
klon @gabriel-maciejewski |
26 maja 2025 12:23 |
Duuuża kawa się należy za tekst. :)))
![]() |
Janusz-Tryk @JK 26 maja 2025 12:13 |
26 maja 2025 12:34 |
Jeśłi chodzi o Mentzena to bym się zgodził a reszta wydaje mi się że nie ale jeszcze zobaczymy. Korwin jasno mówi o tym że Trzaskowski nie więc na teraz więcej nie trzeba. Generalnie teraz martwię się tylko wynikiem wyborów. Po wyborach będzie można sobie pogadać jeśli wygra Karol Nawrocki. Jeśli nie to szybciutko nas zakneblują i zaleją migrantami i będzie po ptokach.
![]() |
klon @Drzazga 26 maja 2025 11:04 |
26 maja 2025 12:46 |
<<(...) ale żadna nie jest wystarczająco konserwatywna i uległa>>>
To teraz rozumiem na kogo Biejat skarżyła się w TOK FM. :)
![]() |
Marecki @ewa-rembikowska 26 maja 2025 12:22 |
26 maja 2025 12:47 |
A w piątek, w wyborczej, ukazał się akurat artykuł o Osieckim. Jaki to poszkodowany nie jest przez Ziobrę i jego prokuratorów ... Jak widać, dobrze się do tego spotkania przygotowali.
![]() |
Drzazga @gabriel-maciejewski |
26 maja 2025 12:50 |
Mnie w przemówieniu Karola Nawrockiego uderzyło jedno zdanie - I choćbym szedł ciemną doliną zła się nie ulęknę bo jesteście ze mną.
Od 30 lat próbujemy budować wspólnotę. Za każdym razem, gdy oni wygrywają – milczymy, szanujemy wybór. Gdy my wygrywamy – zaczynają się protesty, krzyki o „końcu demokracji”. To nie jest już spór polityczny. To starcie cywilizacyjne.
To zderzenie dwóch wizji Polski: jednej zakorzenionej w ofierze, prawdzie i pamięci – i drugiej, która udaje, że przeszłość nie ma znaczenia, a wartości to tylko przeszkoda w zarządzaniu społeczeństwem.
Karol Nawrocki mówi o Pileckim, bo rozumie, że dziś potrzeba odwagi – nie tej z karabinem, ale z kręgosłupem.
Nie chcemy odwetu. Chcemy Polski, w której Pilecki nie byłby zastrzelony przez własne państwo. Polski, w której bohaterstwo nie jest powodem do szyderstwa. Polski, która wreszcie ma odwagę powiedzieć: dość kompromisów z cynizmem.
Musimy wygrać. Bo przegrana oznacza nie zmianę rządu – ale utratę sensu walki, jaką toczyły nasze rodziny przez trzy pokolenia.
![]() |
stachu @ewa-rembikowska 26 maja 2025 12:22 |
26 maja 2025 12:51 |
Dowiemy sie po wyborach, albo za 100 lat.
![]() |
Janusz-Tryk @gabriel-maciejewski |
26 maja 2025 13:01 |
Kolejne prezenty od Mentzena dla ciemnej strony mocy. Rozprowadzają właśnie wpis Mentzena odpowiadający na wpis Adama Bilana że będzie odpowiedzialny za wygraną Trzaskowskiego - "Bzdura. Nie ja wam wybierałem kandydata, nie ja mu prowadzilem kampanię, nie ja zbudowałem mu wizerunek niezbyt lotnego osiłka"
![]() |
stachu @Drzazga 26 maja 2025 12:50 |
26 maja 2025 13:03 |
Z ostatnim zdaniem się nie zgadzam. Jeżeli się poddamy, to wtedy sens straci walka naszych ojców i matek, że tak górnolotnie powiem.
![]() |
klon @Marecki 26 maja 2025 12:47 |
26 maja 2025 13:05 |
Znaczy, była to wskazówka na kogo głosować mają osoby z "trudną przeszłością" oraz info dla Mentzena, że będą go bronić jak niepodległości jeśli z nimi zostanie....
![]() |
BTWSelena @Marecki 26 maja 2025 12:47 |
26 maja 2025 13:07 |
A 1 kwietnia 2019-pokazał się taki ciekawy arykuł o "dziurawym areszcie" https://businessinsider.com.pl/gospodarka/fundusze/piotr-osiecki-oskarzony-ws-getbacku-opuszczal-areszt-bez-zgody/mc2gldb
Ziobro ten straszny minister tak gnębił takich Osieckich,że trzeba koniecznie go zamknąć do ciupy.Jak Trzaskowskie wygrają to delegalizacja "przestępców"pisowskich zapewniona... Kto to widział tak krzywdzić biznesmanów co to pracują w pocie czoła na chlebuś z masełkiem.Metzena też dołożą ,tylko w swoim czasie. Z tego piwa to zrobił się jednak smrodek,większy niż ten zapach.
![]() |
Janusz-Tryk @Drzazga 26 maja 2025 12:50 |
26 maja 2025 13:09 |
Odwagi i wytrwałości. I potrzebujemy czasami, w takich ważnych chwilach, patosu, wiekich słów. To jest wielka bitwa o dużą stawkę a nie spektakl do oceniania że nam się podoba czy nie podoba.
![]() |
BTWSelena @Drzazga 26 maja 2025 12:17 |
26 maja 2025 13:11 |
Cakowicie zrozumiałe: - owszem ,szajba do kwadratu na dodatek.
![]() |
gabriel-maciejewski @Drzazga 26 maja 2025 11:04 |
26 maja 2025 13:48 |
Jeśli ktoś szuka kobiety konserwatywnej i uległej to naprawdopodobniej jest gejem
![]() |
dynamitard @gabriel-maciejewski |
26 maja 2025 13:58 |
Bardzo dobry tekst, nie ma się do czego przyczepić:)
" najważniejszym realnym problemem jest to, skądś wziąć ładną i bystrą dziewczynę, która nie będzie przesadzała z pruderią."
Stąd popularność Marianny Sz w prawicowym gronie. Tam była ostatnio komunia córki na której był mąż, były kochanek i obecny (ten od Brauna) kochanek pięknej Marianny. Taka patchworkowa konserwatywna rodzina:)
" Tamci nie mają oferty dla matek, [..] Czy ktoś z polityków pomyślał o tym, by zabezpieczyć matki przed taką traumą? Oczywiście, że nie. "
Bo małemu dziecku nie wystarczy obiecać, trzeba mu dać (jedzenie np). Stąd dla polityków z lewa i prawa to jest śliski temat, bo rozliczanie z wyników to generalnie faszyzm, komunizm i antysemityzm jest:)
![]() |
Janusz-Tryk @gabriel-maciejewski 26 maja 2025 13:48 |
26 maja 2025 14:00 |
uległa kobieta, ta, oksymoron :D
![]() |
dynamitard @Drzazga 26 maja 2025 11:04 |
26 maja 2025 14:01 |
" Wiem, że się podoba kobietom, ale żadna nie jest wystarczająco konserwatywna i uległa."
Ło panie, takich kawalerów to ja widziałem, na tyle dużo, że mogę powiedzieć, że oni przede wszystkim szukają młodej (22) i chętnej i ładnej i żeby mu matkowała, a najlepiej utrzymywała. No takich dziewczyn, nie ma za dużo, bo po co takowej niepełnosprawny życiowo delikwent.
A drugi wariant to jak pisze Gospodarz
"Jeśli ktoś szuka kobiety konserwatywnej i uległej to naprawdopodobniej jest gejem ".
Za dużo razy widziałem takich cwaniaków, co mówili, że szukają konserwatywnej&uległej, ale jak na taką trafili to uciekali gdzie pieprz rośnie. Bo nie chciała iść do łóżka/nie chciała ich utrzymywać.
![]() |
gabriel-maciejewski @Janusz-Tryk 26 maja 2025 14:00 |
26 maja 2025 14:11 |
Chyba coś znacznie gorszego
![]() |
valser @gabriel-maciejewski |
26 maja 2025 14:28 |
Jeśli ci co oddali głos na Menzena w pierwszej turze mają rozum, to akcja z piwem jest dla Trzaskowskiego pocałunkiem śmierci.
Jednak na rozum za bardzo bym nie liczył, bo przecież oni głosowali na Menzena.
Trzeba przyjąć do wiadomosci, ze wynik w wyborach zrobi większość czyli barany.
https://www.facebook.com/lapyinaczej/videos/1397424988344759/?app=fbl
![]() |
gabriel-maciejewski @valser 26 maja 2025 14:28 |
26 maja 2025 14:30 |
Masz rację, nie mają rozumu.
![]() |
Drzazga @dynamitard 26 maja 2025 14:01 |
26 maja 2025 14:33 |
Z tego co zaobserwowałem to takiej chętnej by uciekł. Tam w domu był silny facet, dosyć prymitywny, dla którego nie było pracy z jego wykształceniem, a cały dom utrzymywała konserwatywna i uległa kobieta , świetny bankowiec - całkowicie zgnojona przez męża.
Lubią Isaury.
![]() |
stanislaw-orda @stachu 26 maja 2025 11:29 |
26 maja 2025 16:14 |
i tylko przy szarżowaniu na bagnety. Stare dzieje.
Dzisiaj należy potrafić kierować dronem za pomocą laptopa.
Czyli zamiast "za mną' wysyłać "drona", którym sie steruje. Tamci w charakterze drona wysłali Sikorskiego, znaczy są do przodu w taktyce wojennej.
![]() |
valser @Drzazga 26 maja 2025 12:50 |
26 maja 2025 17:17 |
Czemu pan chce rezygnowac z odwetu? W imie czego?
![]() |
Kuldahrus @gabriel-maciejewski |
26 maja 2025 18:25 |
To, że Nawrocki mówił o Pileckim na marszu to rozumiem. Przemówienia na marszach i wiecach mają to do siebie, że trzeba powiedzieć coś podniosłego co wpłynie pozytywnie na morale.
No, ale generalnie masz rację, zadaniem polityków po naszej stronie powinno być skupienie się na poprawie bytu rodzin i umiejętna edukacja społeczeństwa w zakresie działania gospodarki, polityki itd., aby wychowywać wyborców. Bo nie wystarczy pozytywne działanie, trzeba jeszcze ludziom wytłumaczyć skąd nastąpiła poprawa, czyli ujmuąc to prosto - nauczyć ludzi, że mleko bierze się od krowy, a nie z kartonu. Zamiast pompatycznej gadaniny z której nic nie wynika.
Bo jak już wielokrotnie tu pisałem brak tej edukacji doprowadza do tego, że demagodzy zyskują darmowy elektorat, czyli ilość kuców narasta w tempie wykładniczym, co nastąpiło właśnie w czasie ostatnich 5 lat.
![]() |
Magazynier @Drzazga 26 maja 2025 14:33 |
26 maja 2025 18:34 |
Nie wierzę w to co pan tu pisze. To się kupy nie trzyma. Nie wierzę oczywiście z powodu pierwszego kłamstwa które pan zapodał na moim blogu. Te sfabrykowane antyamerykańskie poglądy Montanellego.
![]() |
rk3745 @gabriel-maciejewski |
26 maja 2025 18:35 |
Mentzen znacznie bardziej atakuje PiS niż PO. A gablocie Mentzena (Tych klientów nie obsługujemy) większość to ludzie z PiSu a z PO jest tylko Kopacz. Nowe zawołanie Konfy: PiS to większe zło niż PO
![]() |
Magazynier @rk3745 26 maja 2025 18:35 |
26 maja 2025 18:52 |
Mentzen oczywiście nie mówi prawdy w swoich wyjaśnieniach. Zaprosił Sikorskiego i Trzeskowskiego i pewnie Banasia. Gdyby nie zaprosił nie przyszedłby tam. Tu się dzieją jakieś negocjacje. Zapewne o jakies parytety sejmowe, komisje, albo o kontrolę NIK w pubie. Z tym pubem to żart.
![]() |
Kuldahrus @rk3745 26 maja 2025 18:35 |
26 maja 2025 19:01 |
Chyba jednak nie, bo widać że ta bardziej rozsądna część konfederacji(głównie narodowcy) zaczyna się dystansować od podejścia Mentzena. Może się okazać, że niedługo zostanie sam z jakąś grupką mu najwierniejszą.
https://x.com/KONFEDERACJA_/status/1926691806986563758
![]() |
BTWSelena @stanislaw-orda 26 maja 2025 16:14 |
26 maja 2025 19:02 |
No tak panie Stanisławie--- Radzio jest nie do zdarcia,a Anne czuwa. Liznął wiedzy od mudżahedinów,a w razie co to przeszkolą w grupie Bilderberg,gdzie ma członkowstwo.To człowiek orkiestra,przy wszystkich rządach,"pogromca"komunizmu jak na potrzeby wyborców ,a nawet z dronem mu po drodze.
![]() |
Drzazga @Magazynier 26 maja 2025 18:34 |
26 maja 2025 19:09 |
Ale w co pan nie wierzy, w rodzinę którą znam i muszę się z nimi czasami spierać, czasami męczyć bo mają działkę obok?
Z tym Montanellim to przepraszam jeżeli według Pana nie miałem racji.
![]() |
Drzazga @gabriel-maciejewski 26 maja 2025 13:48 |
26 maja 2025 19:21 |
U nich by to nie przeszło, zanim synowi we łbie by coś takiego zakiełkowało ojciec by mu to skutecznie siekierą wyrąbał i grabiami tyłek przeorał. Mowy nie ma, zostałby wydziedziczony i usunięty poza nawias rodziny.
![]() |
Drzazga @valser 26 maja 2025 17:17 |
26 maja 2025 19:26 |
Bo nie bardzo wierzę, że jesteśmy do tego zdolni w takim znaczeniu jak ja to rozumiem.
![]() |
qwerty @Drzazga 26 maja 2025 12:50 |
26 maja 2025 20:25 |
Żadnego sensu walki nie stracimy. Płakać też nie będziemy. A co my mamy wygrać? Przecież to nie poker.
![]() |
qwerty @Drzazga 26 maja 2025 19:26 |
26 maja 2025 20:28 |
A czym jest odwet? W istniejącej sytuacji od wielu lat? Jeśli zrezygnujemy z odwetu rozumianego jako zachowania ludzi wolnych to będziemy ułożonymi niewolnikami.
![]() |
valser @Drzazga 26 maja 2025 19:26 |
26 maja 2025 20:41 |
mysle, ze to trzeba traktowac w kategoriach przykrego obowiazku.
![]() |
OjciecDyrektor @Drzazga 26 maja 2025 11:04 |
26 maja 2025 20:53 |
To jest właśnie chore. Imponuje mu Putin, ale odda głos na Nawrockiego. Dlaczego? Nawrocki nie jest prorosyjski. Słucham czasem tych kombinacji myślowych głosujących i naprawdę uważam, że wybory ogłupiają.
![]() |
OjciecDyrektor @valser 26 maja 2025 14:28 |
26 maja 2025 21:01 |
Wiesz co to nyło w tym pubie? Rozmowy KOALICYJNE. Tak. Jeśli Trzasko zostanie prezydentem, to PO może wejśc w koalicję z Konfą, bo nikt im żadnej ustawy nie zawetuje. Będzie to tańsze dla PO i zyskowniejsze. Bo Obaj pozostali koalicjanci zebrali tylko 2/3 tego, co Mentzen. Mentzenowi to może bardzo odpowiadać, bo Braun go irytuje (podkrada mu elektorat) - to raz. A dwa oni chcą władzy dla pieniędzy. PO zgodzi aię na postulaty podatkowe i gospodarcze. I zobaczysz l, jaką wtedy nową jakość wykreują. Tuski odetną się od lewicowej retoryki - będą gafsli jak Kongres Liberalno Demokratyczny. I ludziska w to uwierzą.
Więc tam w pubie nyło dogadywane nowe rozdanie.
Tusk już tydzień temu powiedział, że bez względu na wynik wyborów w czerwcu nastąpi REKONSTRUKCJA rządu. Wiec obaj koalicjanci zostaną przyparci do muru i przedstawi się im warunki zaporowe, jeśli Trzasko wygra. Bo jak przegra, to Mentzen zostanie w opozycji
![]() |
OjciecDyrektor @Magazynier 26 maja 2025 18:52 |
26 maja 2025 21:02 |
To rozmowy na temat przyszłej koalicji PO-Konfa
![]() |
Drzazga @OjciecDyrektor 26 maja 2025 20:53 |
26 maja 2025 21:10 |
Z tego co zrozumiałem, to imponuje mu Putin jako silny przywódca, mają dosyć polityki wstydu, ciągłego tłumaczenia że nie jesteśmy faszystami, nacjonalistami, antysemitami etc.
Taki polski Putin by na to nie pozwolił. Raczej tak to widzą.
![]() |
Magazynier @OjciecDyrektor 26 maja 2025 21:02 |
26 maja 2025 21:18 |
To się bardzo pośpieszyli. Jeszcze dwa lata. A po drodze wszystko może się wydarzyć. No chyba że Konfa nadal jest zbrojnym ramieniem partii moskiewskiej. A to przepraszam. Wracają do źródła.
![]() |
Janusz-Tryk @OjciecDyrektor 26 maja 2025 21:01 |
26 maja 2025 21:22 |
Moim zdaniem na odwrót to miałoby sens. Karol wygrywa i Mentzen dołącza do koalicji żeby odrzucać weto prezydenta Nawrockiego. W drugą stronę to nie ma sensu. Przecież już mają większość a gdyby Trzaskowski wygrał, tfu, to nie będzie veta. Czyli Mentzen dostanie figę.
![]() |
Magazynier @Drzazga 26 maja 2025 19:09 |
26 maja 2025 21:23 |
Tak. Pan po prostu sfabrykował tezy Montanellego, których on nigdy nie wypowiedział, w celu podtrzymania tezy o amerykańskim autorstwie mordu na Moro. Przeprosiny przyjmuję, ale one są bez znaczenia. Intencja mówi sama za siebie.
![]() |
klon @OjciecDyrektor 26 maja 2025 21:01 |
26 maja 2025 21:23 |
Jesli tak jest, to w pełni tłumaczy postępowanie Bosaka, który straciłby przywództwo i Konfę.
Doszło by do rozpadu Konfederacji, bocała nie pójdzie za Memcenem.
![]() |
Janusz-Tryk @OjciecDyrektor 26 maja 2025 21:02 |
26 maja 2025 21:25 |
Co najwyżej testowanie reakcji wyborców. Po co mieliby się z tym afiszować?
![]() |
Magazynier @Drzazga 26 maja 2025 19:21 |
26 maja 2025 21:34 |
I to jest ta fikcja literacka. W polskich rodzinach z jakimś osadem tradycyjnej obyczajowości kobieta jest matriarchą i rządzi w domu. Wolno jej rozpuszczać i psuć dzieci do woli, bo ona jest gwarantem bezpieczeństwa. I żaden samiec alfa jej nie podskoczy. To jest schemat z rodziny zza Odry, ale daleko-daleko zza Odry z 19 wieku, o korzeniach luterańskich/kalwińskich. W 20 w. takie uchowały się tylko na Islandii i w Oklahomie.
![]() |
Drzazga @valser 26 maja 2025 20:41 |
26 maja 2025 21:36 |
Kiedy mówimy: nie chcemy odwetu” często mamy na myśli, że nie chcemy działać z pobudek emocjonalnych, w duchu zemsty, bo to prowadzi do spirali nienawiści, a nie do rozwiązania konfliktu. Odwet w takim ujęciu kojarzy się z chęcią zadania bólu „w rewanżu”, nawet jeśli nie przynosi to dobra ogólnego.
Z drugiej strony, „odwet jako przykry obowiązek” można rozumieć jako potrzebę obrony porządku i przywrócenia sprawiedliwości np. przez ukaranie sprawcy krzywdy. W tym sensie to nie tyle odwet, co reakcja państwa lub wspólnoty na złamanie norm – aby zapobiec dalszym nadużyciom.
Potrzebne są do tego narzędzia, których nie mamy
![]() |
OjciecDyrektor @Janusz-Tryk 26 maja 2025 21:22 |
26 maja 2025 21:39 |
To nie tak. Teraz Tusk musi aż dwom partiim dać ciś. A przy koalicji z Konfą tylko jednej. Poza tym Konfa jest na fali wznoszącej, a 3D i lewica na opadającej. PO może chcieć "powrócić do korzeni" i jeszcze raz powtórzyć numer z początku lat 90-tych. Wizerunkowo nic nie wtracą, a tylko mogą zyskać.
![]() |
OjciecDyrektor @klon 26 maja 2025 21:23 |
26 maja 2025 21:41 |
Konfę rozbił już Braun. Głosi poglądy zarowno nacjonalistyczne, jak i wolnorynkowe. I każdy widzi, że chce podebrać elektorat Mentzenowi i Bosakowi.
Mentzen może sobie teraz pozwolić na rozpad Konfy.
![]() |
OjciecDyrektor @Magazynier 26 maja 2025 21:18 |
26 maja 2025 21:44 |
Nic się nie pospieszyli. Juz teraz trzeba robić prosperity i zmienić image, aby za dwa lata znowu rządzić. Zachowają swój elektorat i zgarną dużo elektoratu pisowskiego. Przekona się Pan. Wystarczy, że Tusk odetnie wię id lewicy i zacxnie znowu gadsć to, co w latach 90-tych. A koalicja z Konfą tylko go uwiarygodni w zerwaniu z lewicą.
![]() |
OjciecDyrektor @Magazynier 26 maja 2025 21:18 |
26 maja 2025 21:48 |
Za dwa lata to już będxie mocna sztama z Konfą. Dociągną spokojnie, jeśli Trzasko wygra. A potem Konfa będzie współrządzivlć z Tuskami. A lewica i 3D będą planktonem.
![]() |
Janusz-Tryk @OjciecDyrektor 26 maja 2025 21:39 |
26 maja 2025 21:52 |
Odnosi się Pan do aktualnego stanu w sejmie? Czy liczy Pan 14% poparcia Mentzena? To na razie nic nie znaczy, tzn. nie ma przełożenia na głosowanie. Nowe wybory?
Konfederacja ma 18 głosów w Sejmie. Policzyłem i nawet z Konfą wszyscy razem nie mogą przeglosować veta.
![]() |
OjciecDyrektor @klon 26 maja 2025 21:23 |
26 maja 2025 21:54 |
Jak Trzasko wygra, to może nawet dojść za rok do przedterminowych wyborów. Wystarczy, że Tusk tak naciśnie na koalicjantów, że ci wyjdą z koalicji. A wtedy co? Skład sejmu uest taki, że nie da wię zrobić innej koalicji. Więc przy wygranej Trzasko, Tusk będzie miał bardzo szerokie możliwosci rozwlegrania i zdecydowania kiedy zawrze koalicję z Konfą.
![]() |
OjciecDyrektor @Janusz-Tryk 26 maja 2025 21:52 |
26 maja 2025 21:56 |
Odnoszę wię nie do tego, co jest, a do tego, co może być po wygranej Trzasko. Po jego wygranej mogą być nawet przedterminowe wybory, o ile rekonstrukcja rządu będzie przebiegać opornie, nie pomyśli Tuska.
![]() |
Magazynier @Drzazga 26 maja 2025 12:50 |
26 maja 2025 22:05 |
Ma pan zbyt skrajne odczucia. Rzekłbym bardzo depresyjne. Przegrana w tych wyborach to jedynie przegrana bitwa. Ważna, strategiczna. Ale pełnia rządu jest równią pochyłą dla partii moskiewskiej i dla jej berlińskich sponsorów. Berlin i tak w końcu padnie pod ciężarem własnej głupoty i głupoty jego sponsorów. O głupocie tutejszej partii moskiewskiej nie warto nawet mówić, bo ona daje po oczach jak neon. Potrzebujemy cierpliwości. Sens walki nie znika. Pojawia się inny nowy sens tej walki , sens merkantylny. Ale w proporcjach zamierzonych przez Stwórcę czyli przewyższony przez sens duchowy, paschalny, Chrystologiczny.
"I choćbym szedł ciemną doliną zła się nie ulęknę bo jesteście ze mną." Można przestraszyć się tej ciemności, ale co to za siła, która przezwycięża lęk?
![]() |
BTWSelena @OjciecDyrektor 26 maja 2025 21:02 |
26 maja 2025 22:06 |
Oj ...tam,oj tam.Takie newsy wypuścił wczoraj Polsatnews KO dodało,że Konfederacja musiałaby przejść metamorfozę...aby ją ten zaszczyt spotkał.....Bosak już dostał rozwolnienia...Przy piwie pewnie były tzw końskie targi i zaglądanie Mentzenowi w zęby...ile można pokupczyć teraz.Mentzenowi wydaje się,że może karty rozdawać,a juz niejedno młode zjawisko otrzymało więcej głosów od antysestemowców, a zostało pożartych i wciagniętych jak kluseczka do gardziołka...Czyżby taki naiwny i głupi ten Mentzen,czy dba aby mu biznesu nie rozwalić?
![]() |
Janusz-Tryk @OjciecDyrektor 26 maja 2025 21:56 |
26 maja 2025 22:08 |
Aha. To nie ma o czym mówić bo wygra Karol Nawrocki.
![]() |
Magazynier @OjciecDyrektor 26 maja 2025 21:48 |
26 maja 2025 22:09 |
Może i Tusk by tak chciał. Ale zjazd Niemców pociągnie go w dół.
![]() |
BTWSelena @Magazynier 26 maja 2025 22:09 |
26 maja 2025 22:23 |
Może i by chciał,jak w piosence o młotkowym.Tusk w polityce juz niczego dobrego nie osiągnie.Jest praktycznie już pariasem,no chyba jeszcze oprócz UE i Niemiec,więc co może będąc u władzy,to oddać Polskę pod zarząd Berlinowi/Brukseli kontrolę nad naszą polityką imigracyjną oraz gospodarczą--już teraz zanim Niemcy zjadą w dół..... To usłużny lokaj...a łga jak z nut...do wyborców.
![]() |
Magazynier @OjciecDyrektor 26 maja 2025 21:56 |
26 maja 2025 22:24 |
Przegrana Trzaskowskiego została potwierdzona dziś przez Express wieczorny, stary esbecki organ. Oczywiście w formie sondażu-proroctwa o wygranej tow. Rafała. Sondaż-proroctwo wyciągnięty z dna pustego kieliszka. Jakoś trzeba przecież trzymać gwardyjski fason, nawet jeśli trzeba będzie połknąć krawat z napisem de Paris i popić go setką. Podobnie potwierdzają wszystkie te histerie Onetu o handlu prostytukami itd. Nawet Palikota uruchomili.
Właśnie - histerie. Histerią jest również konsolidacja partii moskiewskiej w pubie Mentzena. Boją się towarzysze. Nawrócki bowiem został nowym Żółkiewskim. I ciągnie za nim całe pospolite ruszenie. Nie łatwo będzie zamieść przekręty w liczeniu głosów. Czarnek się o to postara. Jest tam po to żeby dopilnować i liczenia głosów i RKW Dybowskiego. Dybowski wszak to stary znajomy Brauna. W poprzednich wyborach nie za bardzo się postarał. A że towarzysze będą gmerać w głosach, to więcej niż pewne. Ich strach jest przemożny. Kredyty, wille w budowie, zagraniczne studia dzieci, ich kariery. No i "kaczka", "złota kaczka", która patrzy i pilnuje ...
![]() |
Magazynier @BTWSelena 26 maja 2025 22:06 |
26 maja 2025 22:26 |
Albo jego aktywa również wyrastają z kremla.
![]() |
BTWSelena @Magazynier 26 maja 2025 22:26 |
26 maja 2025 22:35 |
To niewykluczone. Jest młody i to młode pokolenie Kreml widzi inaczej.Nie chcę aż tak młodych obrażać,ale historię to oni najlepiej pojmują za pomocą memów i obrazków.Na dodatek mimo potencjalnej chęci niestety dalej mają podstawionych fałszywych bohaterów...
![]() |
OjciecDyrektor @Magazynier 26 maja 2025 22:24 |
26 maja 2025 22:44 |
Duda miał być Chodkiewiczem...
![]() |
OjciecDyrektor @BTWSelena 26 maja 2025 22:06 |
26 maja 2025 22:48 |
Nie oglądam tv, więc nie wiem, co tam polsat mówił. Widzę poważne przymiarki do zmiany image przez Tuska. W końcu wszyscy tam wiedzą, że za 2 lata nie dostaną więcej głosów, a tylko mniej. Więc trzeba dużo zmienić, aby wszystko zostało po staremu.
![]() |
OjciecDyrektor @Janusz-Tryk 26 maja 2025 22:08 |
26 maja 2025 22:50 |
A jak nie wygra, to co? Różnica jest minimalna. Do piątku wszystko się może wydarzyć.
![]() |
BTWSelena @OjciecDyrektor 26 maja 2025 22:48 |
26 maja 2025 22:58 |
Ja też nie ogladam nałogowo Telewizji,bo nawalanka na całość idzie,ani jej nie mam w oczach,ale wystarczy poczytać :https://www.polsatnews.pl/wiadomosc/2025-03-25/politycy-o-koalicji-z-konfederacja-nie-wyklucza-jej-ani-posel-ko-ani-posel-pis/
Pan już chyba wie,że nie mam problemu z przyznaniem komuś racji ,jeżeli ją ma...i w/s pana Brauna przyznałam panu rację,jeżeli pan przeczytał.A co do Tuska;zawsze miał i ma poważne przymiarki do zmiany image...To prawie jak kameleon,no i co innego robi ,co innego gada...
|
KOSSOBOR @ewa-rembikowska 26 maja 2025 12:22 |
26 maja 2025 23:20 |
To była "dawka wspomagająca" do piwa Mentzena - ten Osiecki. Kolo duuużo wie i tym samym duuużo może. A w każdym razie przestraszyć lub zachcić.
|
KOSSOBOR @KOSSOBOR 26 maja 2025 23:20 |
26 maja 2025 23:42 |
errata: zachęcić miało być.
![]() |
ewa-rembikowska @KOSSOBOR 26 maja 2025 23:20 |
26 maja 2025 23:43 |
Może jakiś deal na kryptowalutach mu zaproponowali?
|
KOSSOBOR @gabriel-maciejewski |
26 maja 2025 23:56 |
Propozycje mogły pojść w każdą stronę, tak polityczną, jak i biznesową. Ale i... ten kolo może mieć jakieś "wspomnienia z przeszłości" biznesowej Mentzena. A więc - trzymanie.
Skład tej ekipy supportującej Trzaskowskiego jest poważny. Dla Meztzena poważny. On miał jakąś taką spolegliwą, lokajską "mowę ciała" w tym pubie.
s
![]() |
piere11 @gabriel-maciejewski |
26 maja 2025 23:58 |
A co powiecie na taki scenariusz?
(1) Teraz: konfa nikogo nie popiera
(2) Za dwa i poł roku PO i PIS licytują się aby z Konfą zrobić koalicję. Konfa wybiera tych co nie mają prezydenta. Nadal w kraju bajzel.
(3) Po dwóch latach wychodzą z koalicji, bo PO niedobre i PIS nie taki - przyśpieszone wybory: do parlametu i na prezydenta zaraz potem...
(4) Konfa bierze ze 30% do parlamentu i prezydenta...
Kto za 5 lat rządzi?
To tylko hipoteza, taka fantazja. Ale Koził z Czerepachem... :))
![]() |
ewa-rembikowska @piere11 26 maja 2025 23:58 |
27 maja 2025 00:08 |
Inny scenariusz, Wygrywa Trzaskowski. Uchwalają ustawę o mowie nienawiści, rozwiązują PiS i Konfę.
Zmieniają Konstytucję - prezydent wybierany jest przez sejm a w tym sejmie jest w sumie jedna partia PO z jakimiś przystawkami.
Nikt nie jest prorokiem, może stać się wszystko.
![]() |
piere11 @ewa-rembikowska 27 maja 2025 00:08 |
27 maja 2025 00:14 |
Niech Pani nie straszy przed snem. ;)
Wiem, wiem... To były dywagacje a propos Konfy.
|
KOSSOBOR @KOSSOBOR 27 maja 2025 00:36 |
27 maja 2025 00:38 |
Trzy pierwsze linki to jakaś skucha. Sorry. Istotny jest tylko ostatni link - z obrazkiem :)
![]() |
valser @Drzazga 26 maja 2025 21:36 |
27 maja 2025 04:00 |
revenge tastes best when served cold
![]() |
OjciecDyrektor @ewa-rembikowska 27 maja 2025 00:08 |
27 maja 2025 05:08 |
Zawsze można założyc nowe pattie
Taki ruch przysporzy tylko zeolenników Konfie. I w następnych wyborach, pod nową nazwą zdobędzie nie 15 a 30%. Delegalizacja spowodować też może, że frekwencja w wyborach spadnie o połowę. Dla każdego bandziora politycznego to byłaby katastrofa. Bo pozory MUSZĄ BYĆ ZACHOWANE.
![]() |
OjciecDyrektor @piere11 26 maja 2025 23:58 |
27 maja 2025 05:23 |
Scenariusz mam taki, że koalicjanci PO popierają Nawrockiego, no wtedy będą bardziej potrzebni Tuskowi. PO wie o tym i stąd zaloty do Mentzena. A wygra MINIMALNIE ten, który bardziej bedzie pasował Londynowi.
![]() |
klon @gabriel-maciejewski |
27 maja 2025 06:45 |
Jakże niski jest poziom emocji zawartych w komentarzach w temacie wyborów w porównaniu z poprzednimi wyborami.
Zastanawiam się, czego skutkiem jest wspomniane wyżej "wycieszenie". Bardziej to rezygnacja czy też zrozumienie mechanizmów?
![]() |
zkr @klon 27 maja 2025 06:45 |
27 maja 2025 07:42 |
> Bardziej to rezygnacja czy też zrozumienie mechanizmów?
Cisza przed walka. Teraz jest czas na smarowanie gasienic, uzpulenianie paliwa i amunicji etc.
A w niedziele robimy "rajd Pattona na Prage"(*) :)
(*) z ta roznica, ze teraz w Waszyngtonie mamy Trumpa a nie Trumana, ktorego poprzednik dogadal sie ze Stalinem :)
![]() |
piere11 @OjciecDyrektor 27 maja 2025 05:08 |
27 maja 2025 08:31 |
Pod warunkiem, że będą kolejne wybory. Bo po co Londynowi ten, co mu będzie pasował...
![]() |
Magazynier @OjciecDyrektor 26 maja 2025 22:44 |
27 maja 2025 09:33 |
Oni są hetmanami pospolitakow tylko w czasie kampanii. Potem kanclerz koronny Zamoyski-Kaczynski i panowie polscy/dyrektorzy resortowi (typu Jakubiak, Glinski) dyscyplinują ich. Zresztą nie muszą bardzo się wysilać. Konstytucją wystarczy.
![]() |
orjan @piere11 26 maja 2025 23:58 |
27 maja 2025 10:31 |
Te scenariusze zawierają istotną lukę w wątku głównym, że w miarę rozwoju akcji Mentzen stacza się do roli bezideowego Leppera. Chce na Giertycha, ale jest za niski. Sympatyków Konfy rozdziera ambiwalencja, gdzie jest ten pierwszy milion? Kraść, czy jeszcze poczekać?
![]() |
zenekkw @Janusz-Tryk 26 maja 2025 09:33 |
27 maja 2025 14:40 |
Myślę, że to jest właściwe odczytanie przekazu Karola Nawrockiego.
![]() |
ewa-rembikowska @piere11 27 maja 2025 08:31 |
27 maja 2025 14:45 |
Właśnie przeczytałam, że serwis internetowy bbc.com/polska zostanie uruchomiony 24 czerwca br. i będzie dostarczać polskim odbiorcom wiadomości w formie tekstowej i wideo - wg jedynej słusznej linii, będzie przeciwdziałać fali dezinformacji.
![]() |
Christianus @ewa-rembikowska 26 maja 2025 12:22 |
27 maja 2025 23:06 |
Mam podobne refleksje (szczególnie w zestawieniu z informacją, jak przy poprzednich wyborach bodaj wyciekło to nagranie o tym, że konfa siedzi w kieszeni anty-PL).
Na swój sposób zabawne (choć nie powiem, czarny humor to..) że cała ta akcja Mentzena powinna go kompletnie zdyskredytować w oczach wyborców własnych (lekką nadzieję zbudziła we mnie reakcja pozostałych klientów tego zajazdu, acz zaznaczam iż świadom jestem, że niestety należę do tych raczej naiwnych (ludzi)). Niestety - co do wyborców konfy - z doświadczenia - odnoszę wrażenie, że są oni zdolni wytłumaczyć dowolny fikołek, zasłaniając się tak zwaną "praktycznością" (co mnie już dawno zresztą od tego środowiska odrzuciło; jak mam okazję to staram się ich tępić, bo w mojej ocenie jest to dowód wcale nie ich sprytu jak sami myślą, tylko bezbrzeżnej głupoty - ewentualnie podłych zamiarów).
W tym wszystkim przyznać muszę, że zaskoczyło mnie:
- twarde odcięcie się od Sławcia samego Bosaka, który jak dla mnie dość bezpośrednio zaznaczył że wszystko lepsze niż Trzasku
- bardziej okrężne zdystansowanie się Brauna, który w rozmowach odnosił się do tego że "no bez przesady, z kim jak z kim ale z nimi do stołu jednego siadać.."
![]() |
zkr @stachu 26 maja 2025 11:19 |
27 maja 2025 23:39 |
Nie bedzie zle. Polecam wpis Foxa
http://foxmulder2.blogspot.com/2025/05/dupiarzoapokalipsa.html