O nadużywaniu słowa "elity"
To co widzicie poniżej jest cytatem z książki Aleksandra Kraushara Frank i frankiści polscy. Książka ta nie zostanie nigdy wznowiona z kilku powodów. Jest to dzieło olbrzymie, składające się z trzech tomów, którego edycja wiązałaby się z napisaniem kolejnych trzech tomów przypisów. I chyba z tego powodu Olga Tokarczuk napisała swoje Księgi Jakubowe, żeby nikt nie musiał zaglądać ani do Kraushara, ani tym bardziej do Gluzińskiego, z którego ja z kolei ten cytat zaczerpnąłem.
Szlachta polska, czego nam właśnie trzeba, jest dobra i głupia. Jej królowie nigdy nie byli od niej mędrsi, dla was zaś zawsze byli jeszcze lepsi, niż ona. Gdy wypędzonych z ziemi niemieckiej przodków naszych przyjęła szlachta polska na swoją ziemię, wnet poznali w tej ziemi nową obiecaną, bo wnet jej książąt Piastów zaczęli piastować w swoich kieszeniach... A czyż i wam krzywda, współwiercy i bracia moi, pod rządami panującego nam obecnie Augusta III, kiedy ludność wasza pod berłem tego polskiego króla żyjąca, już się zrównała z ludnością ojców i przodków naszych w Palestynie z czasów króla Dawida? Nie tylko przez taką ludność, ale także przez niesłychane swobody i rozkosze ludu żydowskiego w Polsce, ja bym ten kraj nazwał prędzej żydowskim, niż polskim. Judzką, nie polską ziemią, bo te miliony mieszczan i chłopów polskich dla Żydów jedynie żyją, na nich w pocie czoła pracują i sam Bóg po Palestynie Polskę musiał dla Żydów na nową ziemię obiecaną, a Kraków na nową Jerozolimę przeznaczyć.
W powszechnie dostępnym dziele, do którego zajrzeć może każdy, znajdują się cytaty, które wywracają na nice wszystko co wiemy o historii ziem polskich i tutejszych elit. I one, gdyby podręczniki były uczciwe, powinny znaleźć się w tych podręcznikach. No, ale się nie znajdują. Nie dowiemy się w szkole, że przodkowie Jakuba Franka piastowali w swoich kieszeniach piastowskich książąt. Nie dowiemy się też wielu innych rzeczy, które znajdują się w książce Kraushara i w książce Tadeusza Gluzińskiego, którą wczoraj umieściłem w naszym sklepie.
Być może wiedza ta nie jest już nikomu do niczego potrzebna. No, ale kiedy rozglądamy się wokół okazuje się, że chyba jest. Weźmy taką kwestię – nie wiadomo w zasadzie skąd, w obiegu publicznym pojawiło się nagle pojęcie elit. Mi ono kojarzy się ze Smoleńskiem, bo wtedy wszyscy zaczęli mówić o tym, że zamordowano tam polskie elity. Być może coś o tych elitach mówiono też wcześniej, ale to głównie w kontekście Gazety Wyborczej. Nikt więc nie traktował tego serio, uważając że te Michnikowe elity to jakaś uzurpacja. Po 10 kwietnia 2010 roku okazało się jednak, że zostało jakieś puste miejsce po elitach i ktoś musi je wypełnić. Kto? Nie wiem, jacyś wybrańcy. Jeśli wybrańcy to kto ich wybiera? Tego jakby nikt z osób dyskutujących o elitach nie dostrzegał. A dyskutuje o tym wielu. W zasadzie codziennie mamy jakiś program, albo podcast, gdzie pada słowo elity i owe elity mają nam coś do zaproponowania. Nie do końca wiadomo co, bo są to kwestie niezwykle tajemnicze. Nie wiadomo nawet czego dotyczą – nie polityki w każdym razie bo tą zajmują się – z nazwy przynajmniej - osoby wybrane w procedurze demokratycznej. No, ale elity mają coś do powiedzenia w zakresie inwestowania, zarządzania, poprawiania życia i czynienia go znośniejszym, w samorealizacji i dynamice przeżywania czasu wolnego. O takie elity chodzi – mniemam – ludziom prowadzącym dyskusje o elitach.
Kogo więc zaliczyć można do elit? Ludzi, którzy udają kogoś innego niż są. Taka z grubsza definicja do nich pasuje i wyczerpuje temat. Jeśli widzimy ludzi, którzy nie są sobą, ale jedynie udają kogoś, to znaczy że należą oni do elit. I – o zgrozo – słuchają ich miliony. Może przesadziłem, nie miliony a setki tysięcy. Co oni mają do powiedzenia? Mniej więcej to samo co Jakub Frank miał do powiedzenia swoim wyznawcom. Posługiwał się on nie do końca zrozumiałymi formułami, które zaprowadziły go zresztą do więzienia, kiedy jego wyznawcy zaczęli owe formuły kolportować z własnymi komentarzami.
Weźmy takiego Radka Drzewieckiego. Do wczoraj nie miałem pojęcia kim jest ten facet. Okazało się, że występował on w programie niejakiego Żurnalisty, niemożliwie pretensjonalnego buca, który robił wywiady z elitami właśnie. Wczoraj zaś poszedł do Stanowskiego i ten, na wizji, powiedział, że ów Żurnalista zalega jakimś ludziom z pieniędzmi. Skompromitował go i na oczach widzów dokonał podmiany. Unieważnił Żurnalistę i wzmocnił bardzo swoją pozycję. To znaczy, że nadchodzi ów tak pożądany przez wszystkich moment – wreszcie ktoś wskaże i wyznaczy nam prawdziwe elity, a te niedobre, złe skompromitowane zostaną usunięte. Proces ten już się zaczął. No, ale wróćmy do pana Drzewieckiego. Na jego stronie znajdujemy taki oto tekst
Jestem autorem Strategii Lean – transformacji strategicznej w 5 krokach oraz modelu przywództwa Leadership 734. Założyłem Leanpassion – lidera transformacji nie tylko, by zwiększyć zysk czy efektywność pracowników. Zależy mi na wzroście firm – zgodnie z moim mottem, by firmy były wielkie, a ludzie szczęśliwi. Zapraszam do współpracy!
Co to w ogóle znaczy? Ktoś wie? Ja podejrzewam, że pan Drzewiecki ma do zaproponowania jakąś nową formę niewolnictwa, która została określona kilkoma dziwnymi słowami, żeby się ludzie nie zorientowali. Do tego ma całą masę produktów do sprzedania, które – jak przypuszczam – są w istocie jednym produktem oferowanym w kilku formatach. No, ale ja mogę się mylić.
No, a teraz popatrzmy co głosił Frank
Słuchajcie twarde serca, oddalone od cnoty i błądzące po krzywych drogach. Kto między wami ma tyle bojaźni Bożej, by mógł słyszeć głos proroka wołającego na puszczy? Zaprawdę Bóg nic nie czyni, jeżeli wprzódy swej tajemnicy nie wykryje... To, co było zapowiedziane, stało się; teraz zapowiadam wam nowe rzeczy i z początku przepowiadam wam koniec, mianowicie musicie płakać i żałować mieszkańców Krakowa i jego okolic... z wściekłością uderzy burza Boża, uderzy na głowy bezbożnych i pochłonie wszystko do najgłębszej przepaści. Kto ujdzie miecza, wpadnie w przepaść... Mógłbym tu jeszcze wiele powiedzieć, ale dla rozumnych to jest dosyć, a dla mądrych dość jednego słowa.
Już mniejsza o ten Kraków, ale tekst jest równie zagadkowy, jak ten widoczny na stronie Drzewieckiego. Takim bowiem językiem posługują się elity. I Żurnalista też się nim posługiwał, zanim go Stanowski nie zdemaskował i nie ujawnił iż jest to prostak z aspiracjami. Aha, Jakub Frank często sam siebie nazywał prostakiem. Był to jeden z wielu momentów uwodzicielskich w jego przemowach. Napisał on też książkę, co nie dziwi, bo dziś jemu podobni i stosujący analogiczne metody też zaczynają od napisania książki. Ogłaszane jest to z wielkim hukiem, ale potem przycicha. Ludzie bowiem piszą książki sami z siebie, jest tych książek sporo, a utrzymanie się na powierzchni komunikacyjnej z jedną tylko książką, to rzecz w zasadzie niemożliwa. I wiedział to już Jakub Frank, dlatego porzucił myśl o pisaniu i zajął się kokietowaniem prostaków. Wszystko dokładnie tak samo, jak ze współczesnymi elitami.
Po cóż one bowiem istnieją? Po to, by świadczyć o istnieniu wyższego porządku i go firmować. Jeśli uświadomimy sobie, że Frank, jak nam pisze nie tylko Gluziński, ale także Kraushar i Heinrich Graetz, włączył do swych tajemnych obrządków orgie oraz kazirodztwo, łatwo skojarzymy to ze współczesnymi elitami, które w orgiach, kazirodztwie, pedofilii i dręczeniu psów widzą emanację wyższego porządku. I nie ma się, doprawdy, potrzeby znęcać nad nieboszczykiem Epsteinem, skoro wokół jest wiele innych przykładów.
A jak jest w polityce? Do czego służą elity, skonstruowane według powyższego przepisu, w działaniach politycznych. Bo z tym demokratycznym wyborem elit to trochę Was podpuściłem. Historia Franka i Frankistów podsuwa nam gotowe przykłady. A jednym z nich jest dobrze nam już znany Wojciech Turski, którego polskie teksty określają jako poetę, wizjonera, patriotę etc.
Posłużę się jeszcze jednym cytatem z Gluzińskiego
Frankistą był Wojciech Turski, pochodzący z Żydów tureckich[1], jeden z wodzów polskiego wolnomularstwa, wybitny poseł Sejmu Czteroletniego. Był on członkiem kapituły Siedmiu Świateł przy Wielkim Wschodzie Narodowym. On to wygłasza wielką mowę, o której tak pisze Kraszewski:
„Turski Wojciech, człowiek, jakim go nam z natury odmalował Niemcewicz, musiał w mowie swej na sądach sejmowych z dnia 17 grudnia (1789) wystąpić wrzaskliwie i jaskrawo. Nie szło o Ponińskiego, ale o wrażenie, wielkich słów nie żałował. Mowa za arcyważną uważana, drukowana, przepisywana, rozchwytywana, zjednała mu rozgłośne imię. Bracia w loży (bo Turski należał do warszawskiego Wschodu i miał w nim 7 stopni doskonałości[2]) zanucili na cześć jego hymn pochwalny:
„Rzućmy młotki spokojne wielkiego warsztatu,
A przez rzymskie sztylety dajmy się znać światu.
Nie będzie szlachetniejszy dla nas cel budowy,
Jak kiedy zdrajcom z karku dumne weźmiem głowy.
A Polska będzie wolna od Sulli plemienia”[3].
Ów to Frankista, pogromca dyktatorów, i zdrajców, grający na uczuciach patriotycznych polskich, wódz braci masońskiej, w okresie drugiego rozbioru zachowuje się znowu za gorliwie, czym ściąga nieszczęście na kraj. Oto po uwięzieniu Ludwika XVI pod koniec 1792 r. zjawia się w Paryżu i imieniem Polski zgłasza akces do rewolucji francuskiej i prosi o pomoc!”[4].
Tymczasem „Ephraim, tajny agent pruski w Paryżu (Żyd - przyp. aut.) opowiada, jak o poufnych działaniach bawiących tam wtedy „Polnische Senatoren” wywiedział się przez „einen polnischen Juden, einen eifrigen Demokraten” („polskiego Żyda, gorliwego demokratę”), którego złudził rzekomą pruską dla Polski życzliwością”[5]. Odnosi się to wprawdzie do 1789 r., lecz zapewne i w 1792 r. Ephraim nie zasypiał gruszek w popiele, bo....
W parę tygodni po wystąpieniu Turskiego w Paryżu król pruski zarządza wkroczenie wojsk swych do Polski, a za pretekst podaje prawdziwy fakt... akcesu Polski do ruchu rewolucyjnego[6]. I tak Frankista, wierny swemu mistrzowi, przyspieszył jego zapowiedź, że „Polska rozdzieloną zostanie.
Czy Wam się ta deklaracja z rymowanki tu zacytowanej z czymś nie kojarzy?
Nie będzie szlachetniejszy dla nas cel budowy,
Jak kiedy zdrajcom z karku dumne weźmiem głowy
Może z dorżnięciem watah? Trudno sobie bowiem wyobrazić, by ktokolwiek świadom okoliczności wyskoczył z czymś tak pretensjonalnym publicznie. Licząc jeszcze na poklask. Ktoś mu to kazał wyrecytować, w nadziei, że będzie jakiś odzew. Na ten odzew trzeba było czekać do czasów dzisiejszych i nieco zmienić komunikat, to znaczy uczynić go bardziej tajemniczym. I stąd mamy osiem gwiazdek. Prawdziwe elity bowiem to te, które zostały w coś wtajemniczone. Tajemnice zaś muszą być gwarantowane. Bo jeśli nie są cała zabawa się sypie, a wiadomo, że bez gwarancji i wtajemniczeń nikogo nie wpuszczą na orgię. I tu cykl losu elit polskich, ale chyba nie tylko polskich, się zamyka.
No nic, zostawiam Was z tym, nieustająco namawiając na zakupy w naszym sklepie.
https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/zmierzch-izraela/
https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/szkola-nawigatorow-nr-48-hohenzollernowie/
[1] Patrz Teodor Jeske-Choiński: Neofici Polscy, str. 99.
[2] tzn. stopień Różokrzyżowca.
[3] Józef Ignacy Kraszewski: Polska w czasie 3 rozbiorów, t. II str. 183.
[4] Patrz Szymon Askenazy: Napoleon a Polska, t. I, str. 52.
[5] Szymon Askenazy:, Napoleon a Polska, t. I, str. 165.
[6] Patrz Władysław Smoleński: Konfederacja Targowicka, str. 366.
tagi: żydzi polityka kultura elity frank gluziński kraushar orgie kazirodztwo
|
|
gabriel-maciejewski |
| 24 kwietnia 2026 10:07 |
Komentarze:
|
|
atelin @gabriel-maciejewski |
| 24 kwietnia 2026 10:17 |
"
Jestem autorem Strategii Lean – transformacji strategicznej w 5 krokach oraz modelu przywództwa Leadership 734. Założyłem Leanpassion – lidera transformacji nie tylko, by zwiększyć zysk czy efektywność pracowników. Zależy mi na wzroście firm – zgodnie z moim mottem, by firmy były wielkie, a ludzie szczęśliwi. Zapraszam do współpracy!
Co to w ogóle znaczy? Ktoś wie?"
Pewności nie mam, ale wygląda na gościa, który bez rezultatu wysłał pięć tysięcy CV i postanowił wysłać ogólne.
|
|
Henry @gabriel-maciejewski |
| 24 kwietnia 2026 10:19 |
Gdzie elita

tam zabawa ;-)
|
zkr @gabriel-maciejewski |
| 24 kwietnia 2026 10:28 |
> ma do zaproponowania jakąś nową formę niewolnictwa,
lean to narzedzie do optymalizacji pracy niewolnika
nie chce mi sie pisc swoimi slowami wezme "ejaj"
"Metodologia Lean (szczupłe zarządzanie) to filozofia zarządzania oparta na maksymalizacji wartości dla klienta przy jednoczesnej minimalizacji marnotrawstwa (czasu, zasobów, kosztów). Wywodzi się z systemu produkcyjnego Toyoty i skupia się na ciągłym doskonaleniu procesów (Kaizen) oraz eliminowaniu działań niedodających wartości."
Pan jest na swoim wiec nie musi sie bac, ze "zlinuja" Panu stanowisko pracy ;)
|
zkr @gabriel-maciejewski |
| 24 kwietnia 2026 10:29 |
Gdy slysze slowo "elity" to jakos przypomina mi sie ten rysunek
|
|
gabriel-maciejewski @zkr 24 kwietnia 2026 10:28 |
| 24 kwietnia 2026 10:30 |
Czyli to jest metoda usprawiedliwiania czystek?
|
|
gabriel-maciejewski @zkr 24 kwietnia 2026 10:29 |
| 24 kwietnia 2026 10:30 |
Super
|
|
gabriel-maciejewski @Henry 24 kwietnia 2026 10:19 |
| 24 kwietnia 2026 10:31 |
Gdzie? W komitecie centralnym
|
|
gabriel-maciejewski @atelin 24 kwietnia 2026 10:17 |
| 24 kwietnia 2026 10:33 |
Już wyjaśnione
|
|
atelin @zkr 24 kwietnia 2026 10:29 |
| 24 kwietnia 2026 10:39 |
Tam brakuje odpowiedzi gęsi: habilitowanym.
|
zkr @gabriel-maciejewski 24 kwietnia 2026 10:30 |
| 24 kwietnia 2026 10:39 |
Dodam to
Muda (zarządzanie)
|
|
atelin @zkr 24 kwietnia 2026 10:28 |
| 24 kwietnia 2026 10:50 |
Czy każda forma optymalizacji ma prowadzić do niewolnictwa? To jest oczywisty efekt organizacji i zarządzania. Karawany nie były zarządzane przez niewolników. I nie ma się co dziwić sprzeciwowi organizacyjnym patologiom: https://www.youtube.com/watch?v=gxz03mP8E58
tak na poprawę humoru. :-)
|
|
gabriel-maciejewski @zkr 24 kwietnia 2026 10:39 |
| 24 kwietnia 2026 10:52 |
Za ciasteczka podziękuję
|
|
jan-niezbendny @gabriel-maciejewski |
| 24 kwietnia 2026 11:04 |
Ta odezwa Franka, którą Pan cytuje za Gluzinskim, a ten za Krzyżanowskim, ma w książce tego drugiego dalszy ciąg, który przytoczę dokładnie od miejsca, w którym Gluziński przerwał.
W każdym przecież razie i po wszystkie czasy, jak Polska Polską, Żydzi złem za dobro temu narodowi płacili. Czas bracia, czas wielki, abyście mu wdzięczność swoję okazali, Czas, chcę powiedzieć i powiem, bo gotów jestem umierać za sprawę waszego Zbawienia, czas abyście uznali, że Religija narodu, który was niewdzięczników, wypędzonych z Niemiec, Hiszpanii, Portugalii i z krajów gdzie Papież panuje, przyjął na swe łono, z dobrocią cierpiał złości wasze, i choć mógł, bo był mocniejszy niż kiedyś wrogi nasze Filistyny, nigdy nie mordował ani nie wypędzał, i owszem tarczą swojej opieki osłaniał przeciw Kozakom, którzy nie lepiej się z wami obchodzili jak Królowie Hiszpańscy ze swoimi Żydami, czas powtarzam abyścia uznali, że Religija tak dobrego narodu pochodzi od Boga. Nie powiem wam o sobie, co przed blisko stu laty Tureckim i Polskim żydom, za czasów Króla Jana Kazimierza, gadał o sobie żyd oszust Sabatai Sevi, nie powiem że jestem Messyaszem. Prędzejbym powiedział, że Messyaszem był ten, którego Religiją wyznaje naród Polski...
Jak to jest ważne, gdzie stawia się kropkę.
|
zkr @gabriel-maciejewski 24 kwietnia 2026 10:52 |
| 24 kwietnia 2026 11:06 |
Jak to powiedzial Gombrowicz "Nie ma ucieczki przed gębą,(...)"
Mamy byc tak zlinowani aby moc sie tylko fokusowac na targetach.
Gemba
|
|
gabriel-maciejewski @jan-niezbendny 24 kwietnia 2026 11:04 |
| 24 kwietnia 2026 11:12 |
Tak, bardzo ważne, szczególnie że Gluziński wskazuje iż Frank jest bezpośrednim spadkobiercą Sabataja Cwi. No i po cichu ogłosił się Chrystusem, co wygadali jego wyznawcy i posadzono go za to na 13 lat w twierdzy częstochowskiej. Mógł się oczywiście ze wszystkimi spotykać, pisał listy, wysyłał kurierów...jak Michnik zupełnie
|
|
gabriel-maciejewski @zkr 24 kwietnia 2026 11:06 |
| 24 kwietnia 2026 11:12 |
Całe szczęście moja Gemba jest w moim domu
|
zkr @gabriel-maciejewski 24 kwietnia 2026 11:12 |
| 24 kwietnia 2026 11:22 |
:D
|
|
atelin @gabriel-maciejewski 24 kwietnia 2026 11:12 |
| 24 kwietnia 2026 11:31 |
A Piłsudski w ruskiej twierdzy czytał Marksa i trylogię. Nie mam rąk, żeby opadły. Aa, i pokazywali film z kiedyś bitym Michnikiem w więzieniu przez MO.
|
orjan @jan-niezbendny 24 kwietnia 2026 11:04 |
| 24 kwietnia 2026 11:33 |
Jeśli dobrze zrozumiałem, pokazujesz, że po ustaleniu, w pierwszej części, stanu faktycznego przedmiotowych stosunków pobytu w Polsce, autor zwraca się do "swoich", by przemyśleli - jak uważa - wadliwość stosunku wzajemnego do Polaków w zakresie wdzięczności dla nich za gościnę.
To powoduje konieczność ustalenia, czy "swoi" przemyśleli i z jakim rezultatem. Dopiero wtedy warto oba fragmenty zestawiać.
|
zkr @atelin 24 kwietnia 2026 11:31 |
| 24 kwietnia 2026 11:34 |
Adas przezywal wtedy traume
|
|
atelin @zkr 24 kwietnia 2026 11:34 |
| 24 kwietnia 2026 11:38 |
I to w czasach, kiedy w pierdlu można było przejść fajkowy odwyk.
|
|
Alfatool @gabriel-maciejewski |
| 24 kwietnia 2026 12:03 |
Szef Zondakrypto też zapraszał do współpracy i chciał, by firmy były wielkie, a ludzie szczęśliwi. Skończył w Izraelu, a niewolncy jego wizji będą musieli się przerzucic z ikry jesiotra na kryptokawior, czyli kaszankę. Warto poznawać historię, żeby nie dać się łapać na te same plewy.
|
|
gabriel-maciejewski @Alfatool 24 kwietnia 2026 12:03 |
| 24 kwietnia 2026 12:10 |
Tak, warto...W radio WNET jakiś profesor właśnie odkrył, że islamiści i lewica współpracują ze sobą w Niemczech i to nie jest żadna spiskowa teoria dziejów
|
|
atelin @Alfatool 24 kwietnia 2026 12:03 |
| 24 kwietnia 2026 12:12 |
I po Amber Gold nadal nikt historii nie poznaje. Ale to pikuś. Dać cię złapać na sztuczną forsę? To może być straszne, ale jakoś mi tych idiotów nie szkoda.
|
zkr @gabriel-maciejewski 24 kwietnia 2026 12:10 |
| 24 kwietnia 2026 12:13 |
> jakiś profesor właśnie odkrył, że islamiści i lewica współpracują ze sobą w Niemczech i to nie jest żadna spiskowa teoria dziejów
j.j. jak ceglowy...
to docent jakis...
|
|
atelin @zkr 24 kwietnia 2026 12:13 |
| 24 kwietnia 2026 12:16 |
Czemu spiskowa? Zupełnie jawna: za...ć KK.
|
koncereyra @atelin 24 kwietnia 2026 10:17 |
| 24 kwietnia 2026 13:21 |
Jak skłonić ludzi do tego by wydajnie i z entuzjazmem pracowali za darmo? To kwestia nad którą dumały najtęższe umysły.
Tu na blogu często mówimy o tym "herezja", ale dziś taka prawdziwa herezja gdzie się pracuje w pocie czoła przez dekady to słabo się sprzedaje.
Nawet aktywiści klimatyczni i palestyńscy zamachowcy samobójcy robią to za pieniądze.
Szef Palantira (Aleksy Karp) opublikował nawet ostatnio 22 punktowy manifest, jak być powinno. Co prawda ludzie głownie krzyczą <<skandal>> ale problem darmowej fachowej pracy pozostaje nierozwiązany. Podobno liderzy firm AI namawiają ludzi by szli do zawodówek, może jak nie darmowa to choć tania praca? A u nas libertarianie z Warsaw Enterprise Institute razem z kandydatem na premiera z Lublina namawiają, że nic tak nie pomaga na tanią pracę jak import pracowników.
|
koncereyra @Alfatool 24 kwietnia 2026 12:03 |
| 24 kwietnia 2026 13:23 |
Jaki kraj taka "Afera Panamska" (w sensie ta z 1892r, Trzecia Republika etc. , a nie współczesne panama papers)
|
|
atelin @koncereyra 24 kwietnia 2026 13:21 |
| 24 kwietnia 2026 13:52 |
"Podobno liderzy firm AI namawiają ludzi by szli do zawodówek, może jak nie darmowa to choć tania praca?"
To jacyś durnie chyba są. Tanio po zawodówce???
bo po zrobieniu tylko kursu robi się fajnie. Co na to nauczyciele, policjanci i, przede wszystkim, panie z pośredniaka?
|
|
Magazynier @gabriel-maciejewski |
| 24 kwietnia 2026 13:55 |
Reymont w takim razie czytał Franka. Ziemia obiecana a w zasadzie wszystkie didaskalia.
|
koncereyra @atelin 24 kwietnia 2026 13:52 |
| 24 kwietnia 2026 14:09 |
ale własnie o to im chodzi, że pracownik po zawodówce obecnie jest drogi. Więc jakby tak wszyscy poszli do zawodówek to pensje spadną.
to nie są "głupie ludzie" ci multimiliarderzy, oni tylko nas chcą "orżnąć na pieniądze":)
|
|
jan-niezbendny @orjan 24 kwietnia 2026 11:33 |
| 24 kwietnia 2026 14:19 |
Niczego nie "zestawiam". To jest dalszy ciąg tego samego tekstu, jak go cytuje Krzyżanowski. Chociaż rzeczywiście pierwszy fragment brzmi jak żywcem wyjęty z Protokołów, a drugi (wciąż zakładając złe intencje Franka) jak mydlenie oczu gojom. Czyli są niezbyt kompatybilne. Nie mam jak sprawdzić, jaka jest źrółowa podstawa owej odezwy.
A propos Kraushara, jest pewna okoliczność, o której dotąd nie wiedziałem, i o której może nie wszyscy tu wiedzą. O jego religijno-narodowej tozsamosci polska Wiki informuje enigmatycznie, ze pochodził ze zasymilowanej rodziny żydowskiej, co jest połową prawdy. Kraushar pracę nad dziejami sekty Franka zaczynał jako Żyd. Dopiero w jej trakcie, zdaje się pomiedzy 1. a 2. tomem, zdecydował się przyjąć chrzest. Wywołało to szok w środowiskach żydowskich. Nahum Sokolow uważał konwersję Kraushara za zdradę i przerwał pracę nad tłumaczeniem jego ksiązki na hebrajski (zdążył ukazac sie tylko 1. tom).
Nie wiem, czy to fascynacja frankizmem skierowała Kraushara ku kościołowi, ale jesli tak, to byłaby to prawdziwa ironia historii, nieprawdaż?
|
|
gabriel-maciejewski @Magazynier 24 kwietnia 2026 13:55 |
| 24 kwietnia 2026 14:49 |
No, coś w tym jest
|
zkr @atelin 24 kwietnia 2026 12:16 |
| 24 kwietnia 2026 14:57 |
Niezbyt precyzyjnie sie odnioslem. Profesor "odkryl proch", dlatego z ironia napisalem "docent".
Islamisci beda sprzatac po tym gdy juz forpoczta nowej rewolucji wystarczajaco zdemoluje nasz swiat. Najpierw kesim kesim freakom urzadza a pozniej nam pokaza co oznacza naprawde "lean" ;)
|
|
gabriel-maciejewski @zkr 24 kwietnia 2026 14:57 |
| 24 kwietnia 2026 15:09 |
Ponoć ten Bogatko jest w porzo i nie trzeba w niego rzucać ogryzkami
|
zkr @gabriel-maciejewski 24 kwietnia 2026 15:09 |
| 24 kwietnia 2026 15:19 |
Troche zakpilem bo dopiero teraz zaczynaja odwazniej mowic o tym.
Kiedy juz jest naprawde zle w niektorych krajach.
|
Szczodrocha33 @zkr 24 kwietnia 2026 11:34 |
| 24 kwietnia 2026 15:23 |
"Adas przezywal wtedy traume"
A Jacek pisał "Wiarę i winę".
Znaczy się człowiek wierzący był.
A w ramach ekspiacji za grzechy rozlewał z kotła grochówkę.
Nie ma się co czepiać człowieka, błądzenie rzecz ludzka, rządzenie nie bal, jak pisał Andrzej Strzelecki.
|
orjan @jan-niezbendny 24 kwietnia 2026 14:19 |
| 24 kwietnia 2026 15:37 |
Ależ Twoje (pierwotne) zestawienie jest jak najbardziej pożądane w sensie całości relacji! Ja odpisałem, że zestawiać warto dopiero po ustaleniu takim jakie sam teraz podniosłeś: Czym jest część druga wobec części pierwszej z uwzględnieniem dla kogo i czym okazała się w perspektywie czasów późniejszych?
Jeśli był to odruch (apel w części drugiej) szlachetny, to okazał się taki raczej efemerydalny. Natomiast rzeczywiście, gdyby założyć złe intencje Franka, to druga część może być "funkcjonalno-koniunkturalno-ściemniacka" względem części pierwszej, bo zła intencja wyłączałaby odczytanie drugiej części jako rodzaj apelu o okazywanie Polakom rodzaju uczciwej wzajemności.
Sprawdzać źródłowo, "co autor miał na myśli" raczej nie ma sensu. Późniejsze wypadki nie pokazały (poza wyjątkami, których Polska nie powinna zapominać!), aby wiekowa polska gościnność doczekała się ich należytego docenienia. Ciekawe jak w perspektywie wieków wyglądałby ich dzisiejszy los, gdyby na swojej drodze nie spotkali Polski, a tylko Niemców, albo Moskali (zwłaszcza na terenie Polski zresztą)?
|
|
Kuldahrus @gabriel-maciejewski |
| 24 kwietnia 2026 19:13 |
To "lean" to jest takie standardowe korporacyjne "optymalizowanie pracy", gdzie teoria często rozjeżdża się z praktyką. No, a ten gość to jest kolejny co twierdzi, że ma złoty środek do "zarządzania czasem i zasobami". Takie tam pierdółki.
|
|
gabriel-maciejewski @Kuldahrus 24 kwietnia 2026 19:13 |
| 24 kwietnia 2026 19:23 |
No i jest sławny...sprzedaje pomyje i ktoś mu za to porządnie płaci. Wiesz, ale ja coraz trudniej znoszę takie rzeczy
|
|
MarekBielany @Kuldahrus 24 kwietnia 2026 19:13 |
| 24 kwietnia 2026 19:32 |
Nie o to chodzi.
Przejrzystość !
w TS i ISO ałdytoży na koniec pierwszego i ostatniego zebrania deklarują, że nic się nie wydostanie poza ...
i od/la/je/pł[...]ją.
P.S.
to tak z widzenia i słuchania.
|
|
Kuldahrus @gabriel-maciejewski 24 kwietnia 2026 19:23 |
| 24 kwietnia 2026 19:37 |
Nie sądzę, żeby ktoś porządnie płacił. Przed nim było już dziesiątki takich i pewnie znowu będą dziesiątki.
To jest jakieś korporacyjne bagienko. Pełno tego jest, jeden sprzedaje kursy na to, drugi na tamto, trzeci na coś innego, inny twierdzi, że po latach pracy w korpo "się wypalił i odnazał nową drogę, a teraz chce się tym podzielić". Jakby człowiek miał sprawdzać skąd oni wyrastają to by życia zabrakło.
Moim zdaniem to jest taka podrasowana sprzedaż pościeli w gminnej świetlicy, tylko targetem jest kto inny niż emeryci.
Nie wiem w ogóle skąd biorą się ludzie którzy by chcieli za to płacić bo wszyscy się z tego śmieją. Przypuszczam, że korporacje biorą takich do prowadzenia "rutynowych szkoleń" w których muszą brać udział managerzy i wysiedzieć dupogodziny.
|
|
KOSSOBOR @atelin 24 kwietnia 2026 11:31 |
| 24 kwietnia 2026 19:40 |
I był tekst /ubek do Michnika/: dostaniecie parę razy w dupę, ale wam się to opłaci.
Tak tworzyło się "opozycję".
|
|
gabriel-maciejewski @Kuldahrus 24 kwietnia 2026 19:37 |
| 24 kwietnia 2026 19:42 |
No co ty, oni są kulturtraehgerami nowego porządku i dostają kasę za jego propagowanie
|
|
Kuldahrus @gabriel-maciejewski 24 kwietnia 2026 19:42 |
| 24 kwietnia 2026 20:04 |
To już jest standard obecnego systemu. Jak wykłady z marksizmu-leninizmu za PRLu.
|
ApesCornelius @gabriel-maciejewski |
| 24 kwietnia 2026 20:37 |
Celem jest dezorientacja słuchacza, pozbawienie go zdolności racjonalnej oceny rzeczywistości. Gdy w przestrzeni publicznej pojawiają się terminy takie jak „dynamika przeżywania czasu wolnego” czy „samorealizacja”, musimy być pewni, że w tle herezja właśnie rozpala piece krematoryjne zdrowego rozsądku. To język sekty, nie ekspertów. "Elita" nie może przemawiać wprost, bo wtedy wszyscy ujrzeliby, że ten król jest nagi, a jedynym "produktem” tych "liderów transformacji” jest nowa, przebiegle opakowana forma korporacyjnego zniewolenia.
|
|
gabriel-maciejewski @ApesCornelius 24 kwietnia 2026 20:37 |
| 24 kwietnia 2026 20:51 |
System kreuje kolporterów tego obłędu i polemistów też. To jest jak ciasto i drożdże - zaczyna rosnąć i wypełnia całą przestrzeń komunikacyjną, nie ma już miejsca na nic innego. Promocja tego szaleństwa prowadzona jest dwutorowo - poprzez afirmację i negację. No, ale wszyscy są szczęśliwi, bo jest pluralizm, można grać na zmianę i raz coś się polepszy, a potem coś popieprzy. No i każdy ma zajęcie, a do tego tworzy się kasta ekspertów
|
|
OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski |
| 24 kwietnia 2026 21:22 |
Z tymi rzymskimi sztyletami to już u nas głośno i otwarxie mówią tuski. Oni raz w tygodni oskarżają pisowców o zdradę ba rzecz Moskwy. To dokładnie tak,,jak bolszewicy skumani z hitlerowcami oskarżali akowców o współoracę z hitlerowcami. Ni i posypały aię "piękne" wyroki.
Teraz, w niedalekiej przyszłosci też tak będzie. Ludzie naiwnie wierzą, że co jak co, ale w Polsce koncłagrów nie będzie. Będą i powsadzają tam wszystkich oponentów - i tych rzeczywistych moskalofilii z Konfy oraz pisowców. Niexh no tylko Moskwa zaatakuje jakiś kraj z UE. A zrobi ro, bo dostanie pozwolenie. Najpierw jednak trzeba maksymalnie osłabić Europę poprzez wywołanie jakiegoś katastrofalnego kryzysu finansowego - bo trzeba Europę pozbawić w pierwszej kolejności zdolności kredytowej. I ja już widzę zaawansowane przygotowania do tego. Brak kasy tak zradykalizuje szumowiny polityczne i społeczne, żw ludzie będą przecierać oczy i nadal wierzyć, że to tylko zły sen. Tak się wymieni całe europejskie elity
|
|
gabriel-maciejewski @OjciecDyrektor 24 kwietnia 2026 21:22 |
| 24 kwietnia 2026 21:24 |
Na razie ludzie zajmują sie idiotyzmami. I wierzą, że jak będzie wojna albo okupacja, wszyscy oni będą dokonywać brawurowych akcji przeciwko wrogowi, z Matką Boską w klapie munduru oczywiście
|
|
stanislaw-orda @OjciecDyrektor 24 kwietnia 2026 21:22 |
| 24 kwietnia 2026 21:49 |
Na mój gust nie za bardzo byłoby czego żałować.
|
|
OjciecDyrektor @stanislaw-orda 24 kwietnia 2026 21:49 |
| 24 kwietnia 2026 22:06 |
No niby tak, ale pamiętaj, że my też możemy wtedy oberwać mocno, bo elity jak się chce wymienić, to ściąga im się gacie i pokazuje, że nie radzą sobie z niczym, a zwłaszcza z ochroną mienia i życia zwykłych ludzi. My bylibyśmy takim stosem ofiarnym, który zostałby spalony po to, aby upiec te elity.
|
|
OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski 24 kwietnia 2026 21:24 |
| 24 kwietnia 2026 22:09 |
To są chore łby. Gdy będzie wojna to podejrzliwość i nieufność osiągnie takie apogeum, że ludzie będą się bać własnego cienia. Wojsko będzie robiło swoje i nikt ich nie ruszy. Ale cywile będą pałowani, zamykani i terroryzowani. Na wojnie zawsze panuje terror wobec cywili, a nie bohaterskie czyny.
|
|
gabriel-maciejewski @OjciecDyrektor 24 kwietnia 2026 22:09 |
| 24 kwietnia 2026 22:11 |
Ludzie myślą inaczej. Widzę to na iksie. Ten iks to zło, ale dzięki niemu pozyskałem około 10 nowych klientów.
|
|
OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski 24 kwietnia 2026 22:11 |
| 24 kwietnia 2026 22:13 |
Może tym 10 uda się uniknąć skutków terroru. W każdym razie mają szansę na ro, czytajac twoje książki
|
|
gabriel-maciejewski @OjciecDyrektor 24 kwietnia 2026 22:13 |
| 24 kwietnia 2026 22:21 |
Moich akurat nie kupili, strach jest wielki...wzięli innych autorów. Jeden chyba tylko moją kupił
|
|
stanislaw-orda @OjciecDyrektor 24 kwietnia 2026 22:06 |
| 25 kwietnia 2026 03:28 |
coś za coś
|
|
pirks @gabriel-maciejewski 24 kwietnia 2026 12:10 |
| 25 kwietnia 2026 08:18 |
W radio WNET jakiś profesor właśnie odkrył, że islamiści i lewica współpracują ze sobą w Niemczech i to nie jest żadna spiskowa teoria dziejów
Czy to może wskazywać, że oni - "elity" "nasze" "niepokorne" - faktycznie nie są obłudni i zakłamani, ale ślepi i naiwni?
|
|
stanislaw-orda @pirks 25 kwietnia 2026 08:18 |
| 25 kwietnia 2026 10:16 |
Jedna trzecia jest obłudna i zakłamana, zas dwie trzecie to ta druga opcja (pudła rezonansowe).
|
|
Kuldahrus @pirks 25 kwietnia 2026 08:18 |
| 25 kwietnia 2026 16:58 |
Raczej odklejeni od rzeczywistości.
|
|
KOSSOBOR @pirks 25 kwietnia 2026 08:18 |
| 25 kwietnia 2026 18:28 |
Sądzę, że to "odkrycie" profesora wynika po prostu z czytania Szkoły Nawigatorów. Tylko nie mogą się do tego publicznie przyznać. A kwestia islamu i lewicy była tutaj kilkakrotnie poruszana.
Coraz częściej znajduję w necie ślady ewidentnego czytania SN. Oczywiście po prawej stronie netu. I oczywiście bez odnośnika.
|
zkr @KOSSOBOR 25 kwietnia 2026 18:28 |
| 25 kwietnia 2026 20:50 |
Ja sie dziwnie poczulem gdy na YT zobaczylem:
Kolejny cel: Turcja? Po której stronie opowie się Trump i NATO?—Marek Magierowski i Piotr Zychowicz
Ale OK, przypadkowa zbieznosc.
|
|
pirks @stanislaw-orda 25 kwietnia 2026 10:16 |
| 26 kwietnia 2026 08:49 |
Możliwe, że tak się to rozkłada.
|
|
pirks @Kuldahrus 25 kwietnia 2026 16:58 |
| 26 kwietnia 2026 08:49 |
To też, ale na pewno udających naiwnych też nie brakuje.
|
|
pirks @KOSSOBOR 25 kwietnia 2026 18:28 |
| 26 kwietnia 2026 08:51 |
To bardzo możliwe. Nie znam statystyk odsłon, ale przypuszczam, że regularnie odwiedza to miejsce mnóstwo ludzi.
|
|
Kuldahrus @pirks 26 kwietnia 2026 08:49 |
| 26 kwietnia 2026 10:02 |
No tak. To nie jest monolit, są tacy którzy udają naiwnych, ale znają prawdę, ale też tacy co są po prostu odklejeni od rzeczywistości.