-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

O ludziach urodzonych wczoraj czyli na kim wożą się eksperci

W zasadzie tekst ten powinien się nazywać – o sposobach dewastowania komunikacji, no, ale niech już zostanie tak jak widać. Komunikację dewastuje się marginalizując ludzi, którzy mają do powiedzenia coś ciekawego, a także są świadomi tego iż powtarzanie co dekadę tych samych formuł nie zmienia niczyjej świadomości i nikogo nie edukuje. Istnieje jednak, bo potrzebni są eksperci w dziedzinach, które przykuwają uwagę ludzi najbardziej. Mamy więc – kreowanych mniej więcej co dekadę – ekspertów od geopolityki, w tym od Iranu, którzy nigdy nie byli w Iranie, nie znają nikogo w tym kraju, nie mówią po persku, ale raz kiedyś przechodzili koło Instytutu Iranistyki na UW i to właśnie powoduje, że są ekspertami. Ludzie akceptują te kreacje, bo są przyzwyczajeni do pewnej dynamiki, której sami nie umieją zaaranżować, a opatrzone już, stare mordy z Internetu zaczynają ich powoli denerwować.

Jak wiecie siedzę sobie często na twitterze i tam obserwuję, jak ludzie między trzydziestym, a czterdziestym rokiem życia, zmieniają się w mędrców od geopolityki, kultury, sztuki i czekają na budżet, który pozwoli im wydać książkę, a potem dostać za nią nagrodę w ramach tego samego programu ogłupiania, który wykreował ich na ekspertów. Oczy moje skierowały się na pana Świdzińskiego Alberta, który właśnie niedawno rozprawiał u Rymanowskiego o Iranie, albowiem jest tym ekspertem. Jak się okazało specjalizuje się też w innych dziedzinach. Oto trafiłem na jego artykuł o Józefie Mackiewiczu. Zaczyna się on od słów – Józef Mackiewicz w świadomości powszechnej Polaków nie istnieje. No, powiem Wam, że to jest duża rzecz. Nie wiem, czym Świdziński się zajmował, kiedy cała Polska dyskutowała o Mackiewiczu, kiedy wydawano jego książki i wszyscy dostawali szału czytając bezczelne wypowiedzi Niny Karsov, kiedy ludzie związani z PiS bronili tejże Niny Karsov przed różnymi oskarżeniami. Zapewne grał w kapsle, albo poznawał historię Iranu, by zostać ekspertem telewizyjnym w tym zakresie. Lub robił coś jeszcze ciekawszego. W publicystyce, inaczej niż w nauce, nie obowiązuje zasada prezentowania stanu badań nad przedmiotem omawianym przez publicystę. Może on więc powiedzieć co mu się podoba. I ja to rozumiem, ale ja będąc publicystą, wykręciłem się od ewentualnych zarzutów dotyczących takiego postępowania, a wiedziałem, że one się pojawią, nadając swoim pierwszym publikacjom charakter baśni. I wszyscy zrozumieli o co chodzi. Takie to były jeszcze czasy, ho, ho, tak, tak. Dzisiaj młodociani eksperci nie chodzą na kompromisy. Musi być poważnie, żadnych baśni, same fakty w dodatku twarde. Józef Mackiewicz jest pisarzem Polakom nieznanym. A na pewno jest mniej znany niż Albert Świdziński.

Niestety nie możemy bez przerwy dyskutować o Mackiewiczu, tym bardziej, że jego moce i tematyka, którą poruszał nie nadążają za naszymi czasami. Stąd zapewne Świdziński traktuje go, jak kwiatek do kożucha, czyli ozdobę mało adekwatną, ale koniczną, by ludzie zwracali nań uwagę.

Teraz dopiero zauważyłem, że Świdzinski to drużyna Bartosiaka, a na swoim profilu ma on, jakże wyróżniający myślącego człowieka w tłumie głupców, napis - amicus plato sed magis amica veritas. Po czymś takim nikt nie może mieć wątpliwości, że mamy do czynienia z prawdziwym mędrcem, a reszta powinna go jedynie słuchać i milczeć.

Myślę, że zbliżamy się do momentu, kiedy ten haust wolności, który zaczerpnęliśmy w latach tuż przed i tuż po katastrofie smoleńskiej, wypełniający nam całkowicie płuca i pozwalający żyć, wyczerpie się ostatecznie. Wymiana zaś myśli i opinii, a nawet omawianie wątków pochodzących z tradycji polskiej, zostanie uroczyście przekazana w ręce instytutów i fundacji. Czekam kiedy organizacje te zaczną poruszać temat ziemiaństwa i jego kulturotwórczej roli, zaczynając swoje opinie od zdania – ziemiaństwo polskie było do tej pory niedocenianą grupą społeczną w dziejach. Nastąpi to w chwili kiedy okaże się, że biedne chłopki, o których piszą książki różne wariatki, nie zaprowadzą nowego pokolenia ekspertów nigdzie, co najwyżej na pastwisko albo do lasu po chrust.

Kiedy wpisujemy do wyszukiwarki nazwisko Świdziński naszym oczom ukazuje się nie tylko Albert, ale także Jacek Świdziński. Zbieżność nazwisk zapewne przypadkowa, ale metoda jaką się posługują już jest chyba z jakiegoś rozdzielnika. O Jacku Świdzińskim pisałem już kiedyś przy okazji nagród, które otrzymał. Jest on bowiem rysownikiem komiksów, a jak poucza wiki, rysunku nauczył się sam. Patrzmy na dzieła Jacka Świdzińskiego, który jest do niemożliwości przestylizowanym młodzieńcem, i powinien mieć ksywę pretensja, i widzimy, że on po prostu nie umie rysować. I to nie jest żaden zarzut, ale fakt bezsporny, który każdy może stwierdzić naocznie. Czyli on się niczego nie nauczył, ale potrafi coś nabazgrać w taki sposób, że jego kreatorzy, bo to on jest kreacją, nie muszą się zastanawiać o co chodzi. Prostactwo i młodociana kokieteria tych obrazków są po prostu paraliżujące i nasuwa się jedno tylko pytanie – po co? Moja odpowiedź jest prosta – po to, by wyłączyć z dyskusji publicznej ludzi kojarzących coś więcej niż przedwczorajszy obiad u cioci Marysi. Po to, by uczynić rezultat z braku rezultatu i zbudować absurdalną hierarchię bytów kretyńskich, które mają zastąpić komunikację autentyczną, czyli spór prowadzący do budowania nowych, ciekawszych formuł i do prawdy. Z rzekomymi kreacjami Jacka Świdzińskiego bowiem kryje się najbardziej prostacka, lewicowa propaganda.

Ludzie pozostający w kręgach wysokich specjalizacji, którzy – siłą bezwładu, bo inaczej się nie da – odnajdują się w obszarze komunikacji publicznej, muszą patrzeć na to w zdumieniu. Mam na myśli inżynierów, lekarzy, biznesmenów, prawników, samodzielnych sprzedawców, czy kogo tam chcecie. Ludzi niezależnych po prostu. Patrząc na ten sposób opracowania talentu, osoby te mogą co najwyżej popaść w stupor. I nie ma siły, by nie zaczęły się zastanawiać kto tym wszystkim kieruje. Bo nikt myślący nie uwierzy w sprawczą moc banału i truizmu. A to nie koniec. Obejrzałem sobie bowiem kawałek wywiadu, jaki Stanowski przeprowadził z raperem, bardzo sławnym ponoć i bogatym, o ksywie Quebonafide. To jest jeszcze lepsze niż ten amicus plato. Pretensjonalność rządzi i nie bierze jeńców. Pan ten musi bardzo imponować Stanowskiemu, bo patrzył weń Krzysztof Stanowski jak w obrazek. Tamten zaś, człowiek przecież nie umiejący ani śpiewać, ani tańczyć, bo o to chodzi w tym całym rapie, opowiadał wyłącznie o tym kogo znał i z kim gadał. Było to niczym wzór patologicznego zachowania się na imprezie, z którego szydzą najfajniejsze dziewczyny. Podlany jeszcze nieznośną kokieterią i lansem, bo pan ten sprzedał ponoć pół miliona swoich płyt. I jest odznaczony medalem - zasłużony dla miasta Ciechanowa - z którego pochodzi. Czy to nie dziwne? Ilu specjalistów pochodzi z różnych miast, a nikt im nie wręcza żadnych medali. Takiemu jednak, jakiemuś głąbowi, dają ten medal, bo wygrał w zawodach gdzie nie ma żadnych zasad, a zwycięzca jest wybierany arbitralnie, przez gremia siedzące na zapleczu i liczące pieniądze za bilety.

Czy mnie to jakoś martwi? W najmniejszym stopniu. Ponieważ ja już wiem coś, czego oni nie wiedzą. Czas płynie. Nie można być starym raperem, nie można być wiecznie dobrze zapowiadającym się rysownikiem, a także nie może być wiecznie wschodzącą gwiazdą rynku ekspertów. Bo takich gwiazd będzie niebawem setka i oni pieprzyć będą już takie banały, że nawet ten cały Quebonafide tego nie wytrzyma. Wszystko po to, by kłamstwo zastąpiło prawdę. Można być za to starym pisarzem. Jest to wręcz konieczność.

No dobra, powie ktoś – szydzisz pan z tego, że goście nie mogą dojść do pointy – a co z twoją „puetą”? Jest, jest, nic się nie martwcie. W dodatku postawi mnie ona w rzędzie ekspertów od spraw Iranu, być może nawet wybitnych. Bo ja nie tylko przechodziłem koło Instytutu Iranistyki UW, ale miałem tam też koleżankę. I ona opowiadała mi różne anegdoty o swoich wykładowcach, jak najbardziej rodowitych Irańczykach. Jedynym z nich był ten pan

https://pl.wikipedia.org/wiki/Kaweh_Pur_Rahnama

Ja go sobie, nie znając przecież faceta osobiście, dobrze zapamiętałem. I wiecie co się okazało? Że w roku 1988, czyli bardzo dawno, wydał on wspólną książkę z wybitnym polskim pisarzem, autorem niezwykle popularnej powieści „Niebezpieczne ścieżki”, Marianem Reniakiem, o którym tu niedawno pisaliśmy. Oto jego biogram w wiki https://pl.wikipedia.org/wiki/Marian_Reniak

I co? Nadaję się na eksperta od spraw irańskich? „Zatkało ruskie kakało”?  

Wspólna ich powieść nosi tytuł „Mitra”. I opowiada, jak przypuszczam, o wielkiej i chwalebnej historii Iranu.

Nie chcę iść innymi tropami, które się w tej historii ujawniają. Niech się tym zajmą eksperci od spraw irańskich. Ja zaś zajmę się sprzedażą książek. I ich pisaniem w znanych Wam już dobrze, baśniowych formatach.

Znów pogrzebałem w magazynie i coś tam wykopałem.

Przypominam też, że promocja na nawigatory trwa tylko do wtorku.

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/nie-tylko-rothesay-oficerskie-obozy-izolacyjne-oraz-oboz-dyscyplinarny-dla-zolnierzy-polskich-sil-zbrojnych-w-wielkiej/

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/status-ontologiczny-skowronkow-kosciol-w-popkulturze-popkultura-w-kosciele/

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/jak-rosnie-dobrobyt/

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/ksztalcenie-mlodziezy-w-kolegiach-jezuickich-rzeczypospolitej-obojga-narodow/

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/szkola-nawigatorow-nr-26-ostatni-poswiecony-prusom/

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/szkola-nawigatorow-nr-25-poswiecony-rzymowi/

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/szkola-nawigatorow-nr-20-srodziemnomorski/

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/szkola-nawigatorow-nr-15/

 

 

 



tagi: książki  komunikacja  sztuka  eksperci  opinie  kreacja  popularność  scena 

gabriel-maciejewski
25 czerwca 2025 07:31
53     2155    9 zaloguj sie by polubić
Postaw kawę autorowi! 10 zł 20 zł 30 zł

Komentarze:

atelin @gabriel-maciejewski
25 czerwca 2025 08:26

Dobre. Ale zwróciłem uwagę na "Patrzmy na dzieła Jacka Świdzińskiego, który jest do niemożliwości przestylizowanym młodzieńcem, i powinien mieć ksywę pretensja, i widzimy, że on po prostu nie umie rysować. I to nie jest żaden zarzut, ale fakt bezsporny, który każdy może stwierdzić naocznie. Czyli on się niczego nie nauczył, ale potrafi coś nabazgrać w taki sposób, że jego kreatorzy, bo to on jest kreacją, nie muszą się zastanawiać o co chodzi. Prostactwo i młodociana kokieteria tych obrazków są po prostu paraliżujące i nasuwa się jedno tylko pytanie – po co?"

Może Świdziński planuje sobie coś odciąć (ucho raczej nie wchodzi w grę), może planuje umrzeć młodo, może za jego plecami zacierają łapki marszandzi, którzy po jego śmierci cenowo wystrzelą w kosmos jego bohomazy wmawiając bogatym kretynom, że to sztuka najwyższej próby.

zaloguj się by móc komentować

Henry @gabriel-maciejewski
25 czerwca 2025 08:50

Tu masz prawdziwego orientalistę, eksperta od Iranu

nawet kota ma perskiego ;-)

 

 

zaloguj się by móc komentować

Traube @Henry 25 czerwca 2025 08:50
25 czerwca 2025 09:21

Chyba miał, bo od czterech lat nie żyje.

zaloguj się by móc komentować

Traube @gabriel-maciejewski
25 czerwca 2025 09:24

Oni chyba tak muszą. To pan Paweł Rakowski, ekspert od Iranu. Po stroju widać, że to ekspert prawdziwy.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @atelin 25 czerwca 2025 08:26
25 czerwca 2025 09:25

Czasy marszandów i strzelania dawno minęły. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Henry 25 czerwca 2025 08:50
25 czerwca 2025 09:26

Ten to od Mezopotamii chyba

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Traube 25 czerwca 2025 09:24
25 czerwca 2025 09:27

Tak, narajono mi go jako autora do SN. Ciężkie przeżycie. Było to zanim został ekspertem od Iranu, a był tylko zwykłym sprzedawcą na stoisku Radia Wnet

zaloguj się by móc komentować

Zyszko @gabriel-maciejewski
25 czerwca 2025 09:44

O mój Boże, Bartosiak i Świdziński prowadzili wykład o astropolityce. Świat to jednak za mało...

Ja myślę, że jeśli ktoś kiedyś stworzy naukową skalę dla  pretensjonalności jeden bartosiak będzie jednostką najwyższą i nieprzekraczalną. Ten komiksiarz to będzie miał najwyżej 0,2 bartosiaka, musi popracować ze stylistą.. 

Ale  raper to widzę ma talent

To chyba mój pech, że
Nie miałbym nic bez farta
Lenistwo to mój ulubiony grzech
Ale nie osiadam na laurach jak Petrarca

Daję mu 0,8 bartosiaka.

zaloguj się by móc komentować

valser @Traube 25 czerwca 2025 09:24
25 czerwca 2025 09:55

Zycie jest suma wyborow. Problemy z nadwaga i niezdolnosc do wykonania 50 pompek zamaskowane przebiorka. Antycypuje, ze za tym stoja jeszcze problemy w relacjach z kobietami i parcie i zaparcie na eksperta. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Zyszko 25 czerwca 2025 09:44
25 czerwca 2025 09:57

O, przepraszam...żem nie zajrzał do tekstów mistrza...ale widzę, iż żartów nie ma...co za styl, jakie łączenie wątków, co za wielopoziomowe rozkminki. Na order zasługi dla Ciechanowa zasłużył, nie ma się co czepiać. Astropolityka rządzi, żeby się tylko kosmos nie skurczył

zaloguj się by móc komentować

Andrzej-z-Gdanska @gabriel-maciejewski
25 czerwca 2025 09:59

Niezła menażeria - biorąc pod uwagę kilka ostatnich notek! ;)

Właśnie dowiedziałem sie, że będą "szczytować" w Hadze - NATO. Czy w związku z tym mogę być zanotowany w SN jako ekspert od NATO?

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @valser 25 czerwca 2025 09:55
25 czerwca 2025 09:59

Kurna, przenikasz normalnie najciemniejsze zakątki duszy ludzkiej. Może powinieneś otworzyć gabinet wróżbiarski - Wróż Valser, leczenie z depresji. Kuracja eksperesowa, skutek już po 30 minutach. Jedna sesja 1800 euro

zaloguj się by móc komentować

Andrzej-z-Gdanska @gabriel-maciejewski
25 czerwca 2025 10:00

A i jeszcze chciałem dodać, że oglądałem start rakiety z Polakiem i chciałbym zostać uznany jako ekspert od kosmosu!

zaloguj się by móc komentować


valser @gabriel-maciejewski 25 czerwca 2025 09:59
25 czerwca 2025 10:05

To jest typ klienta na jedna sesje. Na druga juz by sie nie doczolgal. Ja podejrzewam, ze on sie mocno uaktywnia w nocy, robiac zajazdy na lodowke. Terapie od tego trzeba byloby zaczac, od zamontowania klodki na lodowce. 

zaloguj się by móc komentować

aszymanik @Traube 25 czerwca 2025 09:24
25 czerwca 2025 10:07

Ten facet przebrał się za Pasztuna, a nie Persa, no ale Afganstan w sumie sąsiaduje z Iranem więc idąc tropem diagnozy Gospodarza dotyczącej mechanizmów produkcji ekspertów - możemy go do persologów zaliczyć.

zaloguj się by móc komentować


aszymanik @valser 25 czerwca 2025 10:05
25 czerwca 2025 10:10

On wygląda na takiego co by mógł w akcie desperacji spokojnie kłódkę przegryźć. Lepiej mu tę lodówkę wypieprzyć na fajans.

zaloguj się by móc komentować

valser @aszymanik 25 czerwca 2025 10:07
25 czerwca 2025 10:11

Zamowil mitre na Aliexpress, a przez pomylke przyslali mu pakol. 

zaloguj się by móc komentować

aszymanik @valser 25 czerwca 2025 10:11
25 czerwca 2025 10:12

A on biedniaszka się nie połapał....

zaloguj się by móc komentować

valser @aszymanik 25 czerwca 2025 10:10
25 czerwca 2025 10:15

Podobaja mi sie twoje proste, wojskowe rozwiazania problemu. 

W sprawie zarcia zelaza - " Żelazem żywią się głównie bakterie z rodzaju Thiobacillus. Te bakterie są chemolitotrofami, co oznacza, że pozyskują energię z utleniania związków nieorganicznych, takich jak żelazo, przy użyciu tlenu. Innymi słowy, bakterie żelazowe (jak je potocznie nazywamy) utleniają żelazo, aby wytworzyć energię potrzebną do życia."

zaloguj się by móc komentować

Andrzej-z-Gdanska @gabriel-maciejewski 25 czerwca 2025 10:03
25 czerwca 2025 10:17

Będę "leciał po całości", a potem się zobaczy. ;)

Może z kimś się podzielę i razem stworzymy coś wielkiego - jak kosmos!

zaloguj się by móc komentować

Zyszko @gabriel-maciejewski 25 czerwca 2025 09:57
25 czerwca 2025 10:29

A poza tym to on, ten pan Quebecośtam  przyznał, że  głosował na Karola Nawrockiego,  więc już niedługo dostanie od naszych nagrodę Mackiewicza. To znaczy jak już Świdziński wytłumaczy mu i nam, "zwykłym Polakom" czym się Mackiewicz od Mickiewicza różni.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Zyszko 25 czerwca 2025 10:29
25 czerwca 2025 10:35

Zawsze mnie wzrusza ta troska o zwykłych Polaków

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Andrzej-z-Gdanska 25 czerwca 2025 10:17
25 czerwca 2025 10:35

No tak, nie ma się co ograniczać

zaloguj się by móc komentować

Paris @Henry 25 czerwca 2025 08:50
25 czerwca 2025 10:37

Swietne  !!!

 

Dobrze,  ze  juz  swieta  ziemia  nie  nosi  tego  ,,specJalYsty-orJentalYsty,,.

zaloguj się by móc komentować

Paris @Traube 25 czerwca 2025 09:24
25 czerwca 2025 10:38

Tez  super  !!!

zaloguj się by móc komentować

Paris @Andrzej-z-Gdanska 25 czerwca 2025 09:59
25 czerwca 2025 10:45

Juz  ,,szczytujO,,  !!!

 

Mark  ,,rowerek,,  Rutte  ,,roSpaczliwie,,  wezwal  te  ZGRAJE  ODSZCZEPIENCOW   ,,do  dzialania,,...  ale  nie  sledze  tej  HUCPY.  

zaloguj się by móc komentować

Paris @Zyszko 25 czerwca 2025 10:29
25 czerwca 2025 10:55

Tak,...

...  lans  tego  typa  ,,pSZeS  naszyH  i  nienaszyH,,   trwa  !!!

 

Ale  on  ten  caly  i  dety  ziomal  Dody  -  to  OBCIACH...  i  jakis  KOMPLEKS.  TOTO  szybko  zdechnie.  Do  dzis  nie  wiedzialam  i  znalam  kto  TOTO  jest.

Po  prostu  DRAMAT.

zaloguj się by móc komentować

Traube @aszymanik 25 czerwca 2025 10:07
25 czerwca 2025 10:58

Dziękuję za wyjaśnienie, ale to raczej do Radia Wnet albo do pana eksperta, a nie do mnie, należy kierować.

Fotkę zaczerpnąłem ze strony Radia Wnet gdzie przedstawiają go jako eksperta od Iranu.

https://wnet.fm/2025/06/20/pawel-rakowski-dzialania-zbrojne-izraela-przeciwko-iranowi-to-operacja-specjalna-na-miare-xxii-wieku/
 

Dla mnie jest obojętne w co się przebrał, równie dobrze mógłby w sikhijskim turbanie wystąpić. Ważne jest ŻE się przebrał, że musi swoją eksperckość podkreślać cudacznym strojem.

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski
25 czerwca 2025 10:59

Dzieki,  Panie  Gabrielu,...

...  za  ciekawy  i  bierzacy  wpis  !!!

 

Z  tym  ,,Iranczykiem,,  to  -  spokojnie  -  moze  Pan  robic  za  najwybitniejszego  iraniste  w  Polsce.  

zaloguj się by móc komentować

Traube @aszymanik 25 czerwca 2025 10:07
25 czerwca 2025 11:11

PS. Temat mnie interesuje. Dwa razy spędziłem urlop w Iranie, łącznie ponad dwa miesiące podróżowania po tym kraju. Zawsze, przy okazjach takich, jak teraz, boję się, że mogło by dojść do zniszczenia tak pięknych i bogatych w zabytki miejsc, jak Isfahan. Nie wiem, czy pan ekspert mądrze mówił czy głupio. Wyłączyłem bo nie mogłem znieść widoku takiego pajaca.

zaloguj się by móc komentować

Henry @Traube 25 czerwca 2025 09:21
25 czerwca 2025 11:55

Miał, miaauuł ;-)

 

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @aszymanik 25 czerwca 2025 10:07
25 czerwca 2025 13:17

No tak...ja też czasem  ekspercę,ale niekiedy mi nie wychodzi.Przynajmniej się przyznaję.Ale szanowni komentatorzy.....jak można pominąć wielkiego premierka Tuska ;to dopiero ekspert nad ekspertami.I nawet domyślam się na kim się wozi...cała gama podekspercików i ekspertek!..Nawet zagranicznych ,tak myślę.

zaloguj się by móc komentować

zkr @gabriel-maciejewski
25 czerwca 2025 13:47

A tu mamy eksperta od cywilizacji prekolumbijskich:

zaloguj się by móc komentować

Henry @BTWSelena 25 czerwca 2025 13:17
25 czerwca 2025 13:50

Głównym ekspertem Tuska jest Bachman!

Klaus Dieter Bachmann (ur. 12 grudnia 1963 w Bruchsalu) – niemiecko-polski dziennikarz, publicysta, historyk, politolog, profesor nauk społecznych, autor wielu książek o tematyce europejskiej, polsko-niemieckiej i polsko-ukraińskiej. 

Notka w Wikipedi wprowadza celowo w błąd wybijając na pierwszym miejscu  Bahmana jako dziennikarza.

Oto kilka istotnych danych  z  Wiki pokazujących przygotowanie dobrego niemieckiego agenta wpływu zalegalizowanego w Polsce:
W 2000 r. obronił na Uniwersytecie Warszawskim pracę doktorską habilitował się na Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu Wrocławskiego  

W 2006 r. został profesorem nadzwyczajnym w SWPS Uniwersytetu Humanistycznospołecznego w Warszawie w instytucie politologii,

12 listopada 2013 prezydent Bronisław Komorowski nadał mu tytuł naukowy profesora.
Był członkiem zarządu Fundacji Batorego. prezes zarządu Fundacji na rzecz Studiów Europejskich (FEPS). 
Publikuje w Polityce, Gazecie Wyborczej i w niektórych niemieckich mediach. Mieszka w Warszawie.

Pisanie o nim  dziennikarz to wprowadzanie w błąd czytelników. On jest bowiem agenturalnym aktywiszczem najwyższej klasy ;-)

 

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @Henry 25 czerwca 2025 13:50
25 czerwca 2025 15:22

Henry,tych ekspertów Tuskowych z importu i eksportu jest deczko wiecej.Eksperci mu także unijna frau Ursulka,ale ostanio cosik  grymasi...bo Tusku chyba wbił się  w dumę.

Aktywiszcze najwyższej klasy...no już gubię się w tym.Wszak w porównaniu do tych tytułów eksperckich jestem prostą kobietą,a Ten ekspert naprawdę wozi się na wybranych aktywiszczach.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @gabriel-maciejewski
25 czerwca 2025 15:29

Eksperci są po aby nieeksperci nie musieli samodzielnie rozmyslać na rozmaite dręcżace populację tematy. A od wskazania które to powinny być dręczace, są właśnie  eksperci. Całkowicie wystarczy więc, jeśli nieeksperci będą powtarzać co bardziej złote myśli ekspertów. Społeczeństwo jako zbiorowisko papugajów dyrygowanych przez flecistów z Hameln to ideał coraz bliższy realizacji. A miejscami już zrealizowany. Np. takimi miejscami jawią mi się Warszawa, Gdańsk, Poznań, Szczecin, Wrocław oraz kilka innych.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @stanislaw-orda 25 czerwca 2025 15:29
25 czerwca 2025 18:09

Tylko ci fleciści noszą coraz krótsze majtki i to jest z lekka irytujące

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @stanislaw-orda 25 czerwca 2025 15:29
25 czerwca 2025 18:31

No święta racja z tym eksperceniem panie Stanisławie .Pan premier ma naczelnego eksperta od prawa mecenasa Giertycha przecież.To tłumaczenie nieekspertom,jest w/g mecenasa eksperta mniej więcej takie: trzeba by tak było,wszystkich głosujących na Nawrockiego --przesłuchać,bo coś tam podejrzanie kmioty ,czyli obwodowe komisje liczyły...myliły krzyżyki bezbożniki...lub alfabet myliły. Cóż to,przeliczyć,przesłuchać te 10 milionów?.Pikuś...Genialność tego eksperta,zaliczyć trzeba do  światowej palestry...Jak rzekł nasz Trybun Ludowy Lechu"rynce opadajom"

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @gabriel-maciejewski
25 czerwca 2025 18:41

Nadajesz się na eksperta od spraw irańskich - - cv Reniaka zwala z nóg... 

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @Traube 25 czerwca 2025 09:24
25 czerwca 2025 18:48

Kilka dni temu rzeczony Rakowski miał pogadankę we Wnet, jaki to zwycięski jest izrael w tej wojnie z Iranem. Po przeczytaniu tytułu podcastu - wyłączyłam eksperta :) A wczoraj z moją kumpelą stwierdziłyśm co do owegoż, iż wyciągaja podejrzane /oczywiste.../ typy, by ludziom bełtać w głowach. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @KOSSOBOR 25 czerwca 2025 18:41
25 czerwca 2025 19:00

Prawda...tu spritus movens warszawskiej iranistyki a tu gość, co dorabiał do oficerskiej pensji rabująć jubilerów...super kontakty. Obaj pisarze. 

zaloguj się by móc komentować

aszymanik @gabriel-maciejewski 25 czerwca 2025 19:00
25 czerwca 2025 21:20

Sam Pan widzi, że pisarstwo ma przed sobą wielką przyszłość. Tak mi się przypomniało, bo niedawno gdzieś tam puszczali Vabank - riposta i tam jest taka scena gdzie Kwinto zmuszony jest uwolnić porwaną Justysię i Sztyc wtedy mu tłumaczy, że kidnapping ma przed sobą wielką przyszłość....

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski
25 czerwca 2025 21:22

Rap niestety już dawno stał się taki jak reszta polskiej sceny muzycznej - czyli tak jak napisałeś nie ważny jest talent, tylko mianowanie przez tych co liczą pieniądze na zapleczu.

Kiedyś byli tam ludzie z talentem, ale chcieli mieć za dużo do powiedzenia.

 

 

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @Kuldahrus 25 czerwca 2025 21:22
25 czerwca 2025 22:03

Myślę, że te wartości rapu to było bardzo krótkotrwałe złudzenie

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @gabriel-maciejewski
25 czerwca 2025 22:31

Że w roku 1988, ...

Staram się nie przecierać oczu ze zdziwienia.

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @zkr 25 czerwca 2025 13:47
26 czerwca 2025 03:14

Słońce Peru król bajeru. 

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski 25 czerwca 2025 22:03
26 czerwca 2025 07:11

Powiedzmy, że był przeszacowany, ale co by nie mówić, było tam trochę ludzi z prawdziwymi muzycznymi talentami.

 

 

zaloguj się by móc komentować

stachu @gabriel-maciejewski
26 czerwca 2025 08:53

Donald Tusk reaguje na lot Polaka w kosmos. Zwrócił się też do jego żonyEkspert od wszystkiego, dla tych co się jeszcze nie urodzili.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @gabriel-maciejewski
26 czerwca 2025 13:40

Dziesięciu Irańczyków i trup w Warszawie - wybitna powieść irańskiego oficera marynarki, komunisty. Tytuł brzmi jak ... przyznanie się do winy przez dzisięciu Irańczyków. Nawet nie próbowali go schować do szafy. Warszawa jak ... wielka szafa. 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @Henry 25 czerwca 2025 08:50
27 czerwca 2025 05:59

"Tu masz prawdziwego orientaliste....."

 

On się chyba Pindelski nazywał, czy jakoś tak...

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować