-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

O kulturze mediów i kulturze rycerskiej

Kultura mediów tym się różni od kultury rycerskiej, że weryfikacja prawdziwości kolportowanych przez media informacji nie następuje właściwie nigdy. Weryfikacja zaś informacji kolportowanych przez rycerzy następuje natychmiast i kończy się śmiercią lub trwałym kalectwem tego, który nieprawdziwe informacje kolportował.

Można też rzec, że kultura rycerska ma właściwości samooczyszczające się, a kultura mediów, ale także kultura prawa w Polsce takich właściwości nie posiada.

Jak widzimy trwa proces przedwyborczego szkalowania Karola Nawrockiego, w którym nie liczy się ani słowo, ani miecz. Kompromitacja nie istnieje od dawna, a rację ma ten, który dysponuje szerszym pasmem medialnej publicystyki. Od wczoraj więc, a może od przedwczoraj słyszymy o tym, że Nawrocki był zamieszany w proceder sutenerstwa. Nikt nie wie dokładnie co to znaczy - proceder sutenerstwa - i dlaczego mówią o tym anonimowi świadkowie, a powołujący się na nich dziennikarze domagają się wręcz od Karola Nawrockiego, by pozywał ich w trybie wyborczym. To znaczy nikt nie rozumiał tego do wczoraj, kiedy okazało się, że to taka sprytna prowokacja, która ma tuż przed wyborami wskazać Nawrockiego, jako winnego przestępstw z przeszłości, bo sąd oddaliłby jego pozew. Dlaczego? Albowiem oskarżenie nie jest agitacją wyborczą. Można jednak chyba ujawnić nazwiska tych informatorów? I to będzie ten bonus zamiast procesu w trybie wyborczym. Dowiemy się bowiem czegoś więcej niż to, co mieści w sobie formuła – był zamieszany w proceder.

To co piszę to oczywiste drwiny. To jednak, co dzieje się przed naszymi oczami jest groźne, albowiem prawda i pragnienie dotarcia do niej nie mają już znaczenia. Poznajemy to po wypowiedziach polityków tamtej strony. Giertych mówi publicznie, że dziadek Cenckiewicza i Nawrocki pracowali w Grand Hotelu w Sopocie w odstępie paru lat. Tymczasem było to lat pięćdziesiąt. Dziadek Cenckiewicza był oficerem SB na etacie niejawnym, a Karol Nawrocki był ochroniarzem w tym hotelu na początku lat dwutysięcznych. Sikorski u Stanowskiego jest jeszcze lepszy – mówi, że Polska realnie zyskała po II wojnie światowej wobec tego reparacje od Niemiec nie są potrzebne.

Na scenę powyciągano wszystkich kompromitujących się przez ostatnie lata mediaworkerów, których nie sposób nazwać dziennikarzami. Z wyjątkiem tego, co wyjmował w newsroomie przyrodzenie i latał z opuszczonymi spodniami za koleżankami z redakcji. No, ale do ciszy wyborczej jeszcze trzy dni, wszystko więc może się zdarzyć.

Premier Tusk powołał się publicznie, w oskarżeniach Karola Nawrockiego, na niejakiego Murańskiego, mitomana i uczestnika walk w klatce. Który znany jest w gdańskim półświatku. Potem zaś okazało się, że z synem tego Murańskiego, oskarżającego Nawrockiego o to, że „był zamieszany w proceder” , sam premier Tusk jeździł na różne imprezy. I są na to dowody w postaci zdjęć.

Wszystkie te okoliczności wskazują, że w razie zwycięstwa Trzaskowskiego, resztki kultury rycerskiej, które się w naszym życiu, sercach i umysłach zachowały, zostaną wytępione z niespotykanym okrucieństwem. Mam nadzieję, że do tego nie dojdzie, a jeśliby miało dojść, pierwsi po tyłku dostaną ci, którym się zdawało, że to taka zabawa i normalne w demokracji procesy. Czyli osobnicy tacy jak Stanowski.

Jak widzicie, po tamtej stronie trwa pełna mobilizacja, z zaangażowaniem Tuska, Sikorskiego i wszystkich sił tajnych i jawnych, łącznie z marginesem. Jak jest po stronie naszej? Oto mamy atakowanego zewsząd Karola Nawrockiego, kilku marginalnych dziennikarzy związanych luźno z PiS, Dorotę Kanie, która wpisuje raz na dzień kilka twittów i cały tłum anonimowych zwolenników PiS, którzy walczą jak lwy z tą swołoczą. Czasem pojawi się minister Macierewicz, żeby swoim drewnianym głosem wyemitować jakiś banał. I tyle. Gdzie są kadry PiS i kim są te kadry, że napisanie dwa razy dziennie czegoś ostrego w sieci przekracza ich możliwości i chęci? Nawet gdyby wybory były fikcją, a PiS miał wszystkie możliwe gwarancje sukcesu, nikt z członków tej partii nie powinien dziś siedzieć bezczynnie.

Jak wszyscy widzimy tamci mają zawsze na podorędziu serię nadinterpretacji, kłamstw i przeinaczeń oraz ludzi gotowych do ich kolportażu. Naszym nie chce się nawet zatrudnić człowieka, który by zgromadził archiwum przeniewierstw Tuska i Sikorskiego. Bo ktoś taki, przez sam fakt wykonywania obowiązków, mógłby zyskać w oczach widzów i wyborców. A co wtedy z karierą wszystkich pisowskich mędrców? Co z nimi? Gdzie się podzieją profesorowie usypiający swoim ględzeniem elektorat? Co z dziennikarzami TV Republika, z której podobno wyrzucono Jacka Sobalę? Cóż oni by robili? No właśnie, co? Mnie jednak najbardziej ciekawi, co będą robić jak wygra Trzaskowski i na kogo zwalą winę? No chyba nie na wyborców, bo ci dają dziś tysiączne dowody, że kultura rycerska, przynajmniej w słowie, jest nadal żywa i ważna. Oni zaś milczą.

Ta konstatacja prowadzi nas więc znów na początek tekstu ku formule – prawdziwość kolportowanych informacji nie zostaje zweryfikowana nigdy. Liczy się bowiem tylko to, kto będzie częściej pokazywany w TV i w jakich kontekstach, czy szlachetnych, czy też przestępczych. Pracownicy mediów o tym wiedzą. I czują się po prostu znudzeni tymi wszystkimi aferami wyborczymi. Nie boją się nawet zapowiadanej przez Trzaskowskiego cenzury Internetu.

Na koniec słów kilka o wychowaniu. Karol Nawrocki jest człowiekiem wychowanym dobrze i właściwie, a przez całe swoje życie, o czym donoszą nam usłużne niemieckie media, musiał weryfikować swoje słowa i postawy natychmiast. Co doprowadziło go w końcu do tego miejsca, w którym się obecnie znajduje. Ludzie, którzy stoją naprzeciwko niego, poprzebierani w dziwne łachy, nie mają takich doświadczeń. Mają jedynie wzbierające w duszy przekonanie, że komu jak komu, ale im się wszystko należy. Jeśli pozwolimy na to, by ich władza się umocniła, zapomnijcie o wszystkim, co Wam się w jakikolwiek sposób dobrze kojarzy. Wszystko zostanie Wam odebrane, a możliwość dowołania się do jakiejkolwiek instancji zostanie zablokowana. Próba zaś samodzielnego przeciwstawienia się grabieży zostanie nazwana bandytyzmem. Zupełnie jak w latach powojennych. Najgorzej będzie jednak z edukacją. Już widzimy, co i kto jest owocem edukacji ostatnich trzydziestu lat. To mediaworkerzy powołujący się na mitomanów. Drobni cwaniaczkowie, których słowa i postawa w waszych czasach, na szkolnych korytarzach, były weryfikowane natychmiast. Dziś te kłamstwa i te postawy, za które można było kiedyś dostać po mordzie, albo kopa w zadek, podsuwane są jako wzory do naśladowania. Bo taka jest kultura mediów. Biegunowo różna od kultury rycerskiej.

Przypominam, że w czwartek od 17.00 mam wykład u ojców karmelitów we Wrocławiu. Dla tych co byli na konferencji w Gniewie, Marta Kowalczyk, która wygłosiła tam wykład przesyła ten oto link. Zorientowani wiedzą o co chodzi.

https://www.academia.edu/40847619/Maria_z_Magdali_w_wizjach_%C5%9Bredniowiecznych_mistyczek_%C5%9Bw_Mechtyldy_von_Hackeborn_%C5%9Bw_Brygidy_Szwedzkiej_i_b%C5%82_Doroty_z_M%C4%85t%C3%B3w_Mary_of_Magdala_in_visions_of_medieval_mystics_st_Mechthild_of_Hackeborn_st_Bridget_of_Sweden_and_bl_Dorothy_of_Montau



tagi: prawda  media  wybory  tusk  walka  kłamstwa  szlachetność  weryfikacja  nawrocki  rycerze 

gabriel-maciejewski
27 maja 2025 09:15
151     3533    20 zaloguj sie by polubić
Postaw kawę autorowi! 10 zł 20 zł 30 zł

Komentarze:

Henry @gabriel-maciejewski
27 maja 2025 09:22

 

Zorro kontra Batman

Batman, tfu Bachmann -  Klaus Bachmann  ;-)

 

zaloguj się by móc komentować

Autobus117 @gabriel-maciejewski
27 maja 2025 09:35

Jak wygra trzaskowski to układ nie będzie domknięty. Domknie go nowa partia Giertycha i Mentzena. Nowi Narodowcy "w granicach prawa"

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Autobus117 27 maja 2025 09:35
27 maja 2025 09:54

Tak, i wszystkie prawicowe narracje, zostaną za jednym zamachem unieważnione. Wszyscy zaś ich piewcy zostaną jak nie powien co na weselu

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @gabriel-maciejewski
27 maja 2025 10:08

To nie tylko kultura mediów,ale obłąkana wyborcza retoryka w której punktuje pan rzeczy oczywiste dla myslących. Minęło dokładnie 35 lat od toastu Wałęsy"Zdrowie Wasze w gardła Nasze" i elity zadbały,aby nic się w "edukacji "wałęsizmu nie zmieniło.

Próba z piwem zwiastuje,że czai znów się flacha z czymś mocniejszym,jak potencjalni wyborcy znów dadzą się nabrać. Jak zwykle plus.!

zaloguj się by móc komentować

Janusz-Tryk @gabriel-maciejewski
27 maja 2025 10:17

Tusk wczoraj powiedzial u Rymanowskiego "Problem polega na tym, że z Panem Nawrockim mamy poważny problem" :D No mają. Tak się produkują a to wszystko po nim spływa :D

Jak ktoś chce sobie poprawić humor to zachęcam do obejrzenia. Tusk jest zszokowany, że wszystkiego jego zagrania, ktore dotychczas się sprawdzały teraz się nie sprawdzają. On wręcz prosi Rymanowskiego - niech Pan się ze mną zgodzi, Nawrocki powinien... no właśnie co powinien? Chyba pójść do sądu i poprosić, żeby go zamknęli do więzienia.

zaloguj się by móc komentować

bosman80 @gabriel-maciejewski
27 maja 2025 10:25

To syn Murmańskiego dla Tuska w Sopocie prostytutki woził? I ten Murmański świadczy, że podobno Nawrocki tez tam był...

zaloguj się by móc komentować

Janusz-Tryk @gabriel-maciejewski
27 maja 2025 10:26

Jestem totalnie zawiedziny dziennkarzami i komentatorami, nie mówiąc już o politykach Mentzenie i Braunie. Ale też teraz widziać kto jest kto. Np. Rafał Ziekiewicz, Krzysztof Skowroński nie boją się powiedzieć wprost i poprzeć Karola Nawrockiego. Nawet Janusz Korwin-Mikke, nawet Michalkiewicz są w stanie powiedzieć, że "byle nie Trzaskowski".

A weźmy np. Igora Janke na pierwszy ogień. Filmik "Pustka i dno - politycy nie traktują Polski poważnie". Komentuje on w ten sposób debatę między Trzaskowskim a Nawrockim. Jego zdaniem w debacie powinny się zderzyć dwie wizje Polski a była pyskówka. Czyli Pan Janke chciałby, żeby oni usiedli w fotelach, zapalili fajkę, zapuścili brody i toczyli ze sobą debaty jak dwaj filozofowie greccy?

Mam nadzieję, że ci wszyscy, którzy teraz nie potrafią z tego czy innego powodu powiedzieć wprost zapłacą za to słono. Ja przynajmniej im to zapamiętam.

zaloguj się by móc komentować

bosman80 @gabriel-maciejewski
27 maja 2025 10:33

A weźmy np. Igora Janke na pierwszy ogień. Filmik "Pustka i dno - politycy nie traktują Polski poważnie". Komentuje on w ten sposób debatę między Trzaskowskim a Nawrockim. Jego zdaniem w debacie powinny się zderzyć dwie wizje Polski a była pyskówka. Czyli Pan Janke chciałby, żeby oni usiedli w fotelach, zapalili fajkę, zapuścili brody i toczyli ze sobą debaty jak dwaj filozofowie greccy?

Błagam, nie róbmy tu z Pana Igora jakiegoś rozkminiającego czarnego charakteru. Raz się już nabrałem, po tej całej reklamie dla niego, jaka szła tu na Szkole Nawigatorów i poszedłem na jakiś event posłuchać go na żywo. A tam pustka. Nie ma nic. Zwykłe pozerstwo kogoś, kto zrobił dyplom z wiedzy o teatrze. I próba załapani asie na różne budżety, jakie w danej chwili są dystrybuowane.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Janusz-Tryk 27 maja 2025 10:26
27 maja 2025 10:34

Ziemkiewicz, Janke i reszta grają w drużynie Trzaskowskiego. To samo z Memcenem i Braunem. Nie wolno im wierzyć w ani jedno słowo. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @bosman80 27 maja 2025 10:33
27 maja 2025 10:35

No nie, gdyby tam była tylko pustka on by sie rozpłynął jak zaciek na ścianie. Ktoś jego istnienie stymuluje

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @Janusz-Tryk 27 maja 2025 10:17
27 maja 2025 10:36

Po tym co było u Rymanowskiego każdy z konfiarzy, który zagłosuje na Trzaskowskiego jest zdrajcą. Nie durniem, ale zdrajcą

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @BTWSelena 27 maja 2025 10:08
27 maja 2025 10:36

Retoryka jest częścią kultury

zaloguj się by móc komentować

zkr @gabriel-maciejewski 27 maja 2025 10:34
27 maja 2025 10:39

> Ziemkiewicz (...) grają w drużynie Trzaskowskiego

???

zaloguj się by móc komentować


BTWSelena @Janusz-Tryk 27 maja 2025 10:17
27 maja 2025 10:45

Nie poprawiłam sobie wcale humoru odpalając ten wywiad.Korzyść taka ,że upewniłam się co do premiera Tuska,że jest większym głupcem niż ustawa dopuszcza i moje wyobrażenie o głupocie.I chyba dlatego należy wysłuchać tego wywiadu .A tak w sumie - to należałoby ją nawet poddać analizie z punktu widzenia prawa.  Ale........ nasze prawo poszło na.......lewo....

zaloguj się by móc komentować

zkr @gabriel-maciejewski 27 maja 2025 10:44
27 maja 2025 10:48

> A pan uważa, że nie?

No nie...
Troche go slucham, nie wyczuwam w narracji aby cos swiadczylo, ze gra dla przeciwnej druzyny.
Ale prosze mnie przekonac. Moze przeoczylem jakies jego "wystepy".

zaloguj się by móc komentować

Janusz-Tryk @BTWSelena 27 maja 2025 10:45
27 maja 2025 10:49

Moim zdaniem podprogowo Tusk pokazał ogromną słabość. Tego wrażenia nie da się zatrzeć.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @zkr 27 maja 2025 10:48
27 maja 2025 10:51

Nie mam czasu na przekonywanie, dobrze Pan o tym wie. Ziemkiewicz już nie raz pokazywał jaki z niego niezależny dziennikarz. Nie pamięta Pan jak był na grillu u Giertycha? 

zaloguj się by móc komentować

Janusz-Tryk @gabriel-maciejewski 27 maja 2025 10:36
27 maja 2025 10:52

Każdy Polak który nie zagłosuje na Nawrockiego będzie zdrajcą.

zaloguj się by móc komentować

aszymanik @gabriel-maciejewski
27 maja 2025 10:53

Ja sobie myślę, że my za bardzo jesteśmy strwożeni. Ostatniej niedzieli Kościół nam czytał fragment Ewangelii, w której Jezus, po raz któryś z kolei dobitnie swoim uczniom mówi "Pokój wam zostawiam, pokój mój wam daję". Powtarza im to, bo oni nijak tego przesłania nie mogli pojąć (oprócz młodego Jana). Więc, nie bójmy się - będzie dobrze....

zaloguj się by móc komentować

Janusz-Tryk @gabriel-maciejewski 27 maja 2025 10:51
27 maja 2025 10:54

Ja jednak doceniam, że wypowiada się wprost żeby głosować na Karola Nawrockiego. Wystąpił na konwencji Nawrockiego.

zaloguj się by móc komentować

aszymanik @gabriel-maciejewski 27 maja 2025 10:51
27 maja 2025 10:57

On się nawet ostanio z tego tłumaczył, że niby jego żona chciała koniecznie zobaczyć jak Giertych się urządził w swoim nowym domu (meble sobie chiała pooglądać). Po czym on on od razu zauważył, że ten cały grill jest filmowany i obfotografowywany i żrąc giertychową kiełbachę, popijąc ją giertychowym piwem trząsł się z oburzenia.

zaloguj się by móc komentować

zkr @gabriel-maciejewski 27 maja 2025 10:51
27 maja 2025 11:00

> Ziemkiewicz już nie raz pokazywał jaki z niego niezależny dziennikarz.

Ale jak mowi, zarty sie skonczyly i to co mowi swiadczy o jednym, ze nie ma innego wyboru: Nawrocki.

Wymienilbym paru innych, oskarzanych na przyklad o bycie "ruska onuca" ale nie bede tego robil aby nie wywolywac "g....burzy" pod Pana tekstem.

zaloguj się by móc komentować

Janusz-Tryk @aszymanik 27 maja 2025 10:53
27 maja 2025 11:00

Pokój w sercu, zmrużone oczy i dłoń przygowana do wyjęcia rewolwera :)

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @Janusz-Tryk 27 maja 2025 10:49
27 maja 2025 11:02

Cenię sobie pana komentarze,ale jest pan zbyt delikatny w określeniu "pokazał ogromną słabość" --ja napiszę dosadniej to to zwykły geszefciarz w tym wywiadzie i dodam ,ze jak baba w tym słynnym maglu pieprzy pan B,pan C,lub iks coś gdzieś powiedział...czy wydrukował.

A może to racja?-w tym jest jego ta "słabość",aby tak pieprzyć (sorry) za wyrażenie o tej przyprawie z pieprzem.

zaloguj się by móc komentować

Janusz-Tryk @zkr 27 maja 2025 11:00
27 maja 2025 11:03

Racja. Nie ma sensu kruszyć kopi.

Z drugiej strony aż kusi, żeby zrobić listę zdrajców. Dziennikarze lubią sobie folgować a sami czują się bezkarni.

zaloguj się by móc komentować

zkr @Janusz-Tryk 27 maja 2025 11:00
27 maja 2025 11:04

> i dłoń przygowana do wyjęcia rewolwera :)

Dokladnie

Eli Roth to Direct 'Death Wish' Remake

zaloguj się by móc komentować

Janusz-Tryk @BTWSelena 27 maja 2025 11:02
27 maja 2025 11:16

W ogóle jaka sytuacja, Premier RP przychodzi do dziennikarza, żeby go poparł w stanowisku, że dla dobra państwa powinien być jeden kandydat na prezydenta. Ten, którego popiera Premier. Inni kandydaci szkodzą państwu. Miazga :D 

zaloguj się by móc komentować

Zbigniew @gabriel-maciejewski
27 maja 2025 11:19

Czy „oni” nie wyjdą poza schemat – qrwy, złodzieje i milicjanci, czy innych relacji nie znają? Jeśli chodzi o naszych „dziadków”, to kiedyś zostałem zaproszony do pewnego gremium jako ekspert (wszyscy inni tego gremium byli urzędnikami). Na pierwszym zebraniu przedstawiłem wniosek, aby ustalić plan pracy i budżet (chodziło głównie o diety i delegacje – prywatnie nie miałem zamiaru płacić za wyjazdy)… później otrzymałem piękne pismo od wojewody, że jednak poradzą sobie beze mnie. Od tej pory chłostam batem ludzi, który przychodzą do mnie z „pomysłami”, ale bez budżetu.

zaloguj się by móc komentować

Drzazga @gabriel-maciejewski 27 maja 2025 10:51
27 maja 2025 11:27

Tłumaczył to, że zaproszenie wyszło z powodu nowej chaty Giertycha i że Giertych w tamtym czasie nie był tym Giertychem co dzisiaj. On nie chciał iść, ale żona interesująca się dizajnem bardzo chciała zobaczyć jak Basia Giertychowi tą nową chatę urządziła. To i poszedł, a tam na wejściu wszędzie kamery. 

zaloguj się by móc komentować

szarakomorka @gabriel-maciejewski 27 maja 2025 10:36
27 maja 2025 11:28

Ja bym dodał: kazdy, który nie pójdzie na wybory aby zagłosować na Nawrockiego.!

zaloguj się by móc komentować

szarakomorka @gabriel-maciejewski 27 maja 2025 10:36
27 maja 2025 11:28

Ja bym dodał: kazdy, który nie pójdzie na wybory aby zagłosować na Nawrockiego.!

zaloguj się by móc komentować

Drzazga @gabriel-maciejewski
27 maja 2025 11:32

Basia Giertychowa.

 Ja w jego opowieściach nie słyszę nic takiego coby świadczyło, że gra na Trzaskowskiego.  Gra na nowe rozdanie.

 

zaloguj się by móc komentować

Wrotycz1 @gabriel-maciejewski
27 maja 2025 11:32

PiS po raz kolejny wykazał, że w retoryce typu pyskówka nie posiada żadnych zasobów. Ani ludzkich, ani materiałow propagandowych, ani intelektualnych, mimo wydania milionów na rozmaitych pieczeniarzy. Jest bezbronny, jak Kaczyński stojący przy mównicy sejmowej zajętej przez Giertycha. Werbalna konfrontacja racji w trakcie bitwy na sztachety nie ma sensu. 

Sygnałów o kierunku pyskówek było od dawna dosyć - daleka przeszłość Nawrockiego. Nic nie zrobili, by je spasywować zanim PO je odpali. Ponadto, przez 8 lat PiS nic nie zrobił, by swoich wyborców faktycznych i potencjalnych uodpornić na taką propagandę, jaką od zawsze operują ludzie z PO i okolic. Już nie chodzi o to, by gimnastykowali umysły biomasy figurami proponowanymi przez Gospodarza, ale o zwykłe analizy metod i środków propagandy stosowanej przez szajkę Tuska. Kampanie przeciw Dudzie wskazały na przykłady i na właściwe tropy. I co? I nico. To jest poważny błąd tej bandy, za który będziemy płacić my, jeśli opatrzność nie popatrzy przychylnie jeszcze raz w naszą stronę. Ale ile razy można tej uprzejmości nadużywać? Pozostaje nam chyba już tylko modlitwa, post i jałmużna.

zaloguj się by móc komentować

Drzazga @Wrotycz1 27 maja 2025 11:32
27 maja 2025 11:55

Oj posiada genialnego młodego, przystojnego Jana Kanthaka. To on robi świetne shorty komentujące rzeczywistość polityczne. Jest twórcą określenia - marszałek promocyjny. 

Lubią go wszyscy po prawej stronie.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @Wrotycz1 27 maja 2025 11:32
27 maja 2025 11:56

A co właściwie miałby zrobić PiS,aby uodpornić w ciągu dwukrotnym sposobie rządzenia i jak uodpornić na propagandę takich szczwanych lisów przy forsie zagrabionej.Owszem w pierwszym rzędzie kopnąć w zadek takich "Siewierów",którym tam było sporo  w aktywie pisowskim.Byli u władzy i to jest niewybaczalny błąd.

Ze dwa pokolenia wychowały się po sowieckiej propagandzie i rezultat taki,ze króluje dalej wałęsizm pt "Zdrowie Wasze w gardła Nasze",a dzisiejszy premier odwala babę z magla ,że ktoś coś powiedział i pan Nawrocki jest praktycznie przestępcą... I zgadzam sie o tyle,ze zabrakło w Pisie chłopa z cajonez...myslę że to nie tylko obawa o kariery ,ale aby nie skończyć jak co niektórzy np Leppery,generały o długim jęzorze,czy jak śp.Popiełuszko...

Poskomuna jeszcze dycha z forsą ,chociaż już tyle lat upłynęło...jeszcze nie jeden podryg zobaczymy,bo geszefty kręcą dalej.

zaloguj się by móc komentować

bosman80 @gabriel-maciejewski 27 maja 2025 10:35
27 maja 2025 12:00

No nie, gdyby tam była tylko pustka on by sie rozpłynął jak zaciek na ścianie. Ktoś jego istnienie stymuluje

Jak ktoś go stymuluje, lub jak przykleja się do różnych budżetów i na tym się skupia. To i tak tym czarnym charakterem jest ktoś inny. A u Igora pustka.

zaloguj się by móc komentować

bosman80 @Wrotycz1 27 maja 2025 11:32
27 maja 2025 12:12

Ale ile razy można tej uprzejmości nadużywać? Pozostaje nam chyba już tylko modlitwa, post i jałmużna.

Amen

zaloguj się by móc komentować

valser @gabriel-maciejewski
27 maja 2025 12:14

Mam nadzieje, ze Nawrocki zostanie wybrany i pamietliwie ta cala swolocz powoli bez litosci wykonczy.

zaloguj się by móc komentować

stachu @Janusz-Tryk 27 maja 2025 10:52
27 maja 2025 12:21

Może trochę to złagodzę - lub idiotą.

zaloguj się by móc komentować

Drzazga @gabriel-maciejewski
27 maja 2025 12:23

Słuchałem wczoraj wywiadu z żoną Karola - Martą Nawrocką.

Karol Nawrocki ma u boku silną, wspierającą kobietę, to tygrysica , która zawsze stanie w jego obronie nie tylko słownie.

zaloguj się by móc komentować

Paris @Janusz-Tryk 27 maja 2025 10:26
27 maja 2025 12:24

Nie  moge  wprost  uwierzyc  !!!

 

Jest  Pan  ,,zawiedziony,,  ?!?!?!   No,  niemozliwe  to  jest  !!!

zaloguj się by móc komentować

Wrotycz1 @BTWSelena 27 maja 2025 11:56
27 maja 2025 12:26

Dlaczego nie ujawniono donosów matki Trzaskowskiego? Być może ich nie ma. No i co z tego. Ale mogłyby powstać i być rozpowszechnione, jak opowieści o Nawrockim. Mieli kasę i czas by to zorganizować.

Co zrobili lokalni pieczeniarze z PiS by tłumaczyć o co chodzi z reformami Morawieckiego i co podpisał w Brukseli, a czego nie podpisał i dlaczego. Itd. itp. 8 lat było na aktywność lokalną.

Jak wyjaśniono przyczyny powodzi? Nijak. A było co pokazać. Wszystko jest na dokumentach, kto i kiedy montował sprzeciw budowie zapór, co z procedurami spuszczania wody-detalicznie i w szczegółach. Nawrocki przeszedł się z lodówką i tyle.

Nie poszli za każdym głosem sprzeciwu ze strony PO w ciągu 8 lat, by go rozwałkować na kawałki i pokazać, że to brednia. I to nie w ulubionych telewizjach o zasięgo 2% ale lokalnie, w każdym powiecie. Czy gdziekolwiek posłowie PiS robili spotkania z lokalsami? Nie słyszałem.

Teraz jest rezultat.

zaloguj się by móc komentować

Janusz-Tryk @bosman80 27 maja 2025 10:33
27 maja 2025 12:26

Recz w tym, że rzetelność dziennikarska bierze pod uwagę totalną przewagę medialną strony Trzaskowskiego. Bierze po uwagę proporcje. Bierze pod uwagę ściek jaki jest wylewany na Narwrockiego, a wręcz podważanie prawa do kandydowania (patrz wywiad z Tuskiem u Rymanowskiego). To są tak grube rzeczy, że analiza Janke jest gigantycznym zaprzeczeniem rzetelnego dziennikarstwa. Nie chce mi się nawet analizować jego motywacji. To nie jest takie ważne. Dodajmy do tego jaka jest sytuacja międzynarodowa. Choćby realna groźba napływu imigrantów. Po prostu trzeba zacząć nazwyać rzeczy po imieniu. Dziennikarze przyzwyczaili się, ze oni oceniają a ich nikt nie ocenia. Przekierowują uwagę na polityków. Patrzcie jacy oni źli, jacy tępi, jacy pazerni itd itd. Nie patrzcie na nas.

To jest jawna zdrada i tyle. W godzinie próby oni sobie dewagują o niuansach...

zaloguj się by móc komentować

Wrotycz1 @Drzazga 27 maja 2025 11:55
27 maja 2025 12:28

Przekonuje przekonanych. Zasięg 1% populacji.

zaloguj się by móc komentować

Paris @zkr 27 maja 2025 10:48
27 maja 2025 12:32

Niesamowite  !!!

 

Ze  tez  chce  sie  Panu  sluchac  tego  ,,pastuHa,,.

zaloguj się by móc komentować

Janusz-Tryk @Paris 27 maja 2025 12:24
27 maja 2025 12:38

Myślę, że to jest nasza wina, widzów, bo może niezbyt ostro reagowaliśmy (to też pokazuje sprawa z Mentzenem). Dziennikarze czują się bezkarni. Niesamowite, że oni, żyją na prawicowym elektoracie, a gdy ich najbardziej potrzeba, to ten elektorat zostawiają samemu sobie. W imie czego? Obiektywnego dziennikarstwa?

 

zaloguj się by móc komentować

Paris @zkr 27 maja 2025 11:00
27 maja 2025 12:39

Ze  tez  wspomina  Pan  jeszcze...

...  tego  ,,nie  zaleRZnego  dziennikaZyne,,  na  SN   !!!

 

A  nie  powiedzial  przypadkiem,  komu  sie  te  ,,RZarty,,  skonczyly  ???

zaloguj się by móc komentować

ziemski @aszymanik 27 maja 2025 10:53
27 maja 2025 12:43

Nie widzę tu nikogo strwożonego, co najwyżej osoby które mają zastrzeżenia do kampanii. Źle pan interpretuje przesłanie Ewangelii. Będzie dobrze, bo mamy Kościół, który jest wieczny, ale resztki polskiej kultury mogą nie przetrwać domknięcia systemu.

zaloguj się by móc komentować

Janusz-Tryk @gabriel-maciejewski
27 maja 2025 12:50

Ja pierdzelę, Braun właśnie jedzie po Nawrockim. Co za porażka. Jaki ja jestem głupi, że miałem złudzenia co do Brauna.

zaloguj się by móc komentować

Paris @Wrotycz1 27 maja 2025 12:26
27 maja 2025 12:52

No  coz,...

...  ,,aktyF  i  klObowicze  gapol`owe,,  im  sie  ZBIESILY  !!!

 

zaloguj się by móc komentować

Paris @Janusz-Tryk 27 maja 2025 12:38
27 maja 2025 13:00

Ja  sie  do  ,,winy,,  NIE  POCZUWAM  !!!

 

A  BEZKARNOSC  to  zasadnicza  cecha  calej  ,,naszej  wadzuni,,  i  calej  detej  ,,elYty,,...  a  elektorat  PRESStytutki  zostawiaja  w  imie  utrzymania  sie  -  za  WSZELKA  CENE  -  na  STOLCU  i  przy  KORYCIE.

Inne  wytlumaczenie  nie  istnieje.    

zaloguj się by móc komentować

Drzazga @Janusz-Tryk 27 maja 2025 12:38
27 maja 2025 13:10

A może to strategia, niech wylewają . Wmieszanie się PiSu może Nawrocki emu zaszkodzić. Pisowcy i tak zagłosują na niego, a gra toczy się o innych. Im bardziej będzie atakowany tym ludzie pójdą zagłosować na złość.

zaloguj się by móc komentować

Adriano @szarakomorka 27 maja 2025 11:28
27 maja 2025 13:33

O teraz to pan pojechał .Kilka osób by się tu znalazło,którzy nie  chodzą  wybierać z róznych przyczyn.Dla zasady,bo za daleko albo mają wszystkich za jedną bandę zł0dziejóF.Ciekawe czy PiS nie wychodował sobie wrogów na włanej piersi i to nie tylko wśród Polaków ale i jak na przykład pani "prezydent-elekt" (jak ją tytułują) Swietłana Cichanouska, która z wdzieczności z znalezienie w Polsce schronienia i mieszkania na nasz koszt nagrała filmik laurkę w której co chwila pojawia sie postać tęczowego Rafałka.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Wrotycz1 27 maja 2025 11:32
27 maja 2025 13:37

Jeastem zdania, że liczyli na Trumpa, że za nich pozamiata, zatem im wystarczy nadal bawić się w "demokrację" w piaskownicy. 

Z drugiej strony propagandowy  status  TV "Republika"to "opozycyjnośc" wobec tego, co prpoponuje regime na czele  z  Tuskiem.  Co więc oni poczną, gdy teraz wygra Nawrocki, a kolejne  wybory PiS?

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Wrotycz1 27 maja 2025 12:26
27 maja 2025 13:41

bo to sa posłowie tylko na "etacie"., a głownie realizują sie  jako lobbysci, zatem nie mają czasu na "politykowanie".

zaloguj się by móc komentować

atelin @aszymanik 27 maja 2025 10:57
27 maja 2025 13:57

Tak go wkurzyły kamery u Giertycha? U Moniki był spokojny.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Wrotycz1 27 maja 2025 11:32
27 maja 2025 14:08

Niestety taka jest obecnie nasza Ojczyzna, dyrektorska i przyczajona. Pospolitaków trzyma krótko na smyczy. 

zaloguj się by móc komentować

goldstone @gabriel-maciejewski
27 maja 2025 14:19

Pytacie co robią "Działacze" pis dla Nawrockiego? Odpowiedź: https://www.lublin112.pl/wp-content/uploads/2025/05/IN8A6857-768x512.jpg https://www.lublin112.pl/dzialacze-pis-zebrali-sie-pod-ogromnym-banerem-wyborczym-aby-pokazac-wsparcie-dla-karola-nawrockiego-wideo-zdjecia/ To chyba odpowiednik groźnego kiwania palcem w bucie. Mogliby nie afiszować się swoimi ry...ami tylko organizować w terenie spotkania Nawrockiego z mieszkańcami (naganianie zapraszanie promowanie itd)
zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @goldstone 27 maja 2025 14:19
27 maja 2025 14:34

Dobre. Nie spodziewałem się takiego poświęcenia

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @Wrotycz1 27 maja 2025 12:26
27 maja 2025 14:38

Nie jest moim zwyczajem spierać się w kwestii co PiS ,mogło a nie zrobiło,czyli jak w ksiegowości "Winien,Ma"Pan Janusz-Tryk zapodał wywiad premiera z dziennikarzem.Może warto jednak odsłuchać ,aby się przekonać,w jaki niby sposób można było zatrzymać wieści (sorry)z d*** wzięte,które ta banda puszczała nie tylko w obieg Polski,ale w świat. I puszcza to premier wybrany przez naród.Przepraszam ,ale to tak wygląda,jakby PiS za każdą plotą musiało udowadniać ,że nie jest wariatem psychicznym.

Zgadzam się z tym,że na takie dictum trzeba normalnie tylko pały po łbach...I PiS fakt faktem miał ciut takich możliwości. Ale takich skrupułów nie ma ten najaśniejszy z premierów Tuscone...ze swoimi akolitami.

zaloguj się by móc komentować

Janusz-Tryk @gabriel-maciejewski 27 maja 2025 14:34
27 maja 2025 15:00

Grzegorz Braun jest gotów poświęcić Polskę byle by tylko zaczęli kopać w Jedwabnem. To jest dopiero poświęcenie.

zaloguj się by móc komentować


zkr @Paris 27 maja 2025 12:39
27 maja 2025 15:27

> Ze  tez  wspomina  Pan  jeszcze...

> ...  tego  ,,nie  zaleRZnego  dziennikaZyne,,  na  SN   !!!

 

Alez tak !

Ziemniaka lubie i go slucham!

Moze jestem "nietryb"... ;)

zaloguj się by móc komentować

Paris @Drzazga 27 maja 2025 13:10
27 maja 2025 15:28

I  tu  ma  Pan  racje  !!!

 

Niech  sie  lepiej  ta  PiS`owska  ZGRAJA  NIEROBOW  lepiej  nie  odzywa,  bo  tylko  zaszkodza.  Nie  pomogli  mu  od  samego  poczatku,  a  teraz  to  sie  obejdzie  bez  nich.  

Narod,  i  tak,  zaglosuje  na  KN,...  bo  RT,  z  supportem,  kwalifikuje  sie  WYLACZNIE  do  CELI+.  

zaloguj się by móc komentować

Paris @Adriano 27 maja 2025 13:33
27 maja 2025 15:32

Naprawde,...

...  ,,CiHoLUsta,,  tak  ,,sie  odwdzieNczyla,,   ?!?!?!

 

Pieknie.

zaloguj się by móc komentować

Paris @stanislaw-orda 27 maja 2025 13:37
27 maja 2025 15:35

Moze  juz  sie  ZAPADNIE,...

...  podobnie  jak  cala  POpaprana  lewizna  ?!?!?!  

zaloguj się by móc komentować

Paris @goldstone 27 maja 2025 14:19
27 maja 2025 15:40

Oh  la  la,...

...  chyba  sie  ,,pSZepracowali,,   !!!

 

Czyli  BANDA  ,,sie  zaslOgOje,,  na  ewentualne,   miejsce  przy  ZLOBIE.

zaloguj się by móc komentować


JK @gabriel-maciejewski 27 maja 2025 10:34
27 maja 2025 15:52

Mnie też się tak wydaje, choć chyba Ziemkiewicz jest najlepiej zalegendowany. Jednakże jego "legenda" zaczyna się pruć. Jest już zbyt ciężka.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @JK 27 maja 2025 15:52
27 maja 2025 15:53

Tak, to jest kamuflaż najgłębszy

zaloguj się by móc komentować

orjan @gabriel-maciejewski
27 maja 2025 15:55

@ All

Przy wyborach parlamentarnych zacisnąłem zęby i odzywałem sie wyłącznie ogólnikowo. Dopiero po fatalnym (dla Polski) ich rezultacie wskazałem tutaj, że jest błędem rozważanie, dlaczego PiS przegrał. Istotne jest - wskazywałem - zastanowić się dlaczego antypolskie popapraństwo wygrało.

Teraz odzywam sie przed wyborami: Nie spekulujcie dlaczego Nawrocki ewentualnie przegra. Zastanówcie się póki czas dlaczego ten Bazur być może z nim wygra i kto Bążurowi szlifuje te marginesy ewentualnej wygranej.

Co do Konfy, to według znafców, Konfiarze w większości odmówią poparcia Nawrockiego. Pokażą zatem, że nawet wszyscy razem wzięci, sa durniejsi, niż ów biblijny Ezaw, bo ten przynajmniej soczewice dostał.

zaloguj się by móc komentować

JK @valser 27 maja 2025 12:14
27 maja 2025 15:56

Że się tak z Blisko Wschodnia zapytam: a czemu powoli? *

*zastosowanie właściwego akcentu doda smaku temu pytaniu.

zaloguj się by móc komentować

Paris @Adriano 27 maja 2025 15:47
27 maja 2025 15:57

Coronia  ,,sorosa,,...

...  jakzesz  moglaby  nie  ,,podzieNkowac,,  ze  siedzi  w  Polsce  na  KRZYWY  RYJ  !!!

 

I  jeszcze  ryje,...  bo  tak  ,,kaZe  tate,,.

zaloguj się by móc komentować

Janusz-Tryk @orjan 27 maja 2025 15:55
27 maja 2025 16:04

Kto tak mówi, że Koniarze w większości odmówią poparcia Narockiemu? 

Nie słyszałem nikogo żeby tak mówił. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @orjan 27 maja 2025 15:55
27 maja 2025 16:05

Po co mamy się nad tym zastanawiać? Cała kampania idzie na X, nie widać w niej ze strony PiS nikogo poza Mateckim, który, jakby mu pozwolili, pokazywałby wycinki z jelita grubego z triumfalnym uśmiechem. Wiemy, że Konfa to przybudówka Tuska. Co niby mieliśmy z tym zrobić tutaj? I co zrobiła z tą wiedzą TV Republika

zaloguj się by móc komentować

Janusz-Tryk @gabriel-maciejewski 27 maja 2025 15:53
27 maja 2025 16:06

Być może jest szykowany do coming out w nastemnym etapie. Po wyczynie Mentzena jestem bardzo podejrzliwy i jestem w stanie w to uwierzyć. Ale teraz jest za Nawrockim. A innni nie. 

zaloguj się by móc komentować

Janusz-Tryk @gabriel-maciejewski 27 maja 2025 16:05
27 maja 2025 16:07

Trzeba oddzielić liderów zdrajców od elektoratu. Ale to trzeba zrobić umiejętnie tzn. skutecznie.

zaloguj się by móc komentować

JK @gabriel-maciejewski 27 maja 2025 15:53
27 maja 2025 16:08

Mnie szczególnie się "podoba" jego teza, że Polska jest zacofana, bo nie było w niej rebelii chłopskiej, bo jakby była to dzisiejsze pokolenia potomków chłopó nie chciałyby być szlachtą i potulnie wzięły by się do roboty. Jakoś tak to u niego leci. Ale to chyba też jest jest jakaś maskirowka. W każdym razie konstrukcja piętrowa.

Swoją drogą ten wydział polonistyki UW to niezłe gniazdo kadr. Ale co się dziwić, dodziś wykładają tam następcy Jerzego Borejszy.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Janusz-Tryk 27 maja 2025 16:07
27 maja 2025 16:10

Jak to jest skuteczne okaże się w niedzielę

zaloguj się by móc komentować

JK @Janusz-Tryk 27 maja 2025 16:06
27 maja 2025 16:10

Panie Januszu. Ziemkiewicz jest stale za Dmowskim. Że już nie żyje - znaczy Dmowski. To niewiele zmienia. Ale jaby żył ......

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @JK 27 maja 2025 16:08
27 maja 2025 16:11

To nie jest żadna maskirowka. To biedny idiota, który swoje kompleksy próbuje przenieść na wszystkich

zaloguj się by móc komentować

Paris @orjan 27 maja 2025 15:55
27 maja 2025 16:12

Przeciez  to  jasne  jak  slonce  !!!

 

Ewentualna  ,,wygrana,,  przyjdzie  WYLACZNIE  przez  FALSZERSTWO,...  tak  samo  jak  ,,wygrana  13  grudnia,,.  PiS  ,,wygranej  grudniowej,,  NIE  PODWAZAL  w  zaden  sposob,  tylko  merdialnia  sssakiewiczowa  ,,sie  plula,,  ze  to  KANT,  bo  w  internecie  czy  w  TV  TRWAM  byl  hyr  i  duzo  linkowanych  ,,zajawek  z  nocnymi  glosowaniami  do  rana,,.

A  skad  kasa  ???   A  z  USAid  !!!

 

I  szafa  gra...  bo  WSZYSCY  UDAJA,  ze  jest  OK.   A  to  prymitywna,  zlodziejska  i  bandycka  USTAWKA.

zaloguj się by móc komentować

orjan @gabriel-maciejewski 27 maja 2025 16:05
27 maja 2025 16:29

Ja do tego X-a nie mam nawet dostępu, bo nie chcę. Oceniać więc nie będę. Z cudzych relacji (choćby tutaj) co tam się odbywa, nieuprzejmie zakładam, że nic wznoszącego się ponad zakres ogłupiania. Czy tamtędy została załatwiona jakaś godna sprawa? Chętnie się dowiem.

X nie wchłonął kampanii wyborczej jako ta ameba. To wyborcy przyszli do ameby.

Nie twierdzę, że tutaj można było zrobić to, czy tamto, a może nic. Ja nie mogę nic poza ostrzeganiem: dalej od  tej ameby. Bo strawi.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @orjan 27 maja 2025 16:29
27 maja 2025 16:40

Jak dostaniemy w dupę, wtedy się przekonasz...

zaloguj się by móc komentować

Sinistram @gabriel-maciejewski
27 maja 2025 16:42

Czytam o matce Rafała, zarejestrowanej jako TW, o karierze jej dzieci, słucham kłamstw Radosława i tak sobie myślę, o antykrólu rządzącym Polską (grupa układów) i jego antyszlachcie, obdarowywanej szkołami, dyplomami a nawet dworem.

Ostatnio w UK sąd rozpatrywał skargę żony konserwatywnego polityka, skazanej za tweeta wyrokiem na dwa i pół roku (mowa nienawiści). Słucham brytyjskich obrońców wolności słowa, brytyjczycy boją się wyrażać opinie o emigrantach, mówią, już nie z obawy przed Policją, ale przed pracodawcą, który wyrzuci cię z roboty za niezgodność poglądów z ,,wartościami" firmy. A tutaj, Sławek M. przechodzi jakby nigdy nic do następnego pytania po tym, jak Rafał mówi o obowiązkowych kwotach zatrudnienia ge*ów w firmach.

O tym będą te wybory, bo Polska pod rządami antyprezydenta, będzie zabierać pracę i dzieci za nieprawomyślność. 

Moim zdaniem, obok oferty dla matek i ojców, ten temat zasługuje na więcej uwagi, no ale właśnie, kto i na jakich łamach miałby się tym zająć. Jeśli przegramy, będziemy tracić pracę za poglądy polityczne, a konserwatysta będzie traktowany gorzej niż imigrant.

My nie mamy oferty dla matek, ale ze strony tamtych, jest oferta dla bezdzietnych (psiarzy), i wyrażana wprost - w Lidlu już że dwa razy słyszałem reklamy o zaletach adopcji i prowadzenia rodziny zastępczej. Reklamy invitro to tylko mydlenie oczu, podtekst jest taki jak w UK - dajcie nam dojść do pełni władzy a my wam oddamy ich dzieci. A to wszystko przy pomocy ideologii LPG, lub czemgoś równie oburzającego - nie lubisz komunizmu, to oddawaj dzieci.

Jedyna szlachta jaka została na tej ziemi, to siostry zakonne I księża, na szczęście oni mają zawsze na nas pomysł i dobre słowo. 

Oferta dla matek i ojców powinna wg mnie rozwiązać te obawy, IMO potrzeba mocnej deklaracji:  nie damy wam zabrać waszych dzieci, nie będziemy im wciskać do głowy ideologii, nie pozwolimy nikomu kwestionować ich biologicznej płci, nie wpuścimy zboczeńców do szkół, rodzina jest Najważniejsza (po Bogu).

zaloguj się by móc komentować

orjan @Paris 27 maja 2025 16:12
27 maja 2025 16:44

Wybory to zawsze i wszędzie jest ustawka. Ustawki (nawet te słynne kibicowskie) toczą się i zawsze będą się toczyć własnym harmonogramem. Pytanie jest, po czym się toczą, bo na tym się tuczą.

Jeszcze z tydzien temu panowała zgoda, ze margines zwycięstwa musi być (jak u Trumpa) na tyle duży, aby nie dało sie go zjeść fałszerstwem. Jakoś ostatnio ta zgoda ucichła. W zamian mamy igrzyska zapobiegawczego pocieniania marginesu. Tymczasem z marginesem jest jak z kijaszkiem: Łatwiej margines pocienić, niż go potem pogrubasić.

To wszystko, co mam do powiedzenia (Forest Gump).

zaloguj się by móc komentować

orjan @gabriel-maciejewski 27 maja 2025 16:40
27 maja 2025 17:06

Przekonam się, że sobie  (jak  zwykle) poradzę. To już któryś raz więc w odróżnieniu od ... mam w tym doświadczenie a od nikogo świeckiego nie zależę. Pewnie jeszcze trochę zarobię na umniejszaniu cudzych kłopotów u tych, którzy niestety wstąpili do piekła, bo po drodze im było.

To nie jest cynizm, bo cynizm musi cynikowi dawać poczucie osobistego komfortu a ja wyżej napisałem tylko o bezpieczeństwie.

 

zaloguj się by móc komentować

Drzazga @Paris 27 maja 2025 15:28
27 maja 2025 17:15

Pomagał Czarnej, Morawiecki, Kanthak, Matecki, Obajtek. 

Ale beton siedział cicho i niech w piwnicy pozostanie. 

 

zaloguj się by móc komentować

Anntoma @gabriel-maciejewski
27 maja 2025 18:16

W necie można zobaczyć wywiad sprzed 7 lat z Karolem Nawrockim. Sympatycznie mówi w nim  o swojej drodze życiowej. Widać, że jak mówi Gospodarz jest "dobrze wychowany". Kto ciekaw https://youtu.be/Zwxt22BfrLY?si=MRlqpElZ_IijHiuE

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski
27 maja 2025 18:19

PiS zawalił sprawę dużo wcześniej, że swoimi zaniedbaniami doprowadził do tego że ludzie stali się podatni na demagogię i tu już mleko się rozlało.
Za to w tym momencie akurat uważam za dobre, że nikt z partyjnych "zasłużonych" Nawrockiemu nie pomaga. Sądzę, że ktoś na górze partii odrobił pracę domową(albo specjaliści z USA im pokazali palcem) i zauważył, że kiedy mamy do czynienia z zalewem demagogii, kłamstwa i wylewania szamaba na kandydata, kłamstwa którego nie da się skontrować bo ludożerki nie obochodzi już co jest prawdą, a co kłamstwem to nie ma też sensu silenie się na ciągłe pokazywanie kto jest zły, a kto dobry. Przypomnij sobie ostatnie wybory, mieliśmy krystalicznego Dudę i ciągłe pokazywanie jaki straszny jest Trzask z Tuskiem i to przyniosło przeciwny efekt, tym ciągłym pokazywaniem Trzaska zrobiono mu reklamę.
Dodatkowo uważam, że nachalne pokazywanie poparcia przez górę partii byłoby dla Nawrockiego pocałunkiem śmierci, taki np. Sasin źle się kojarzy ludziom i tego się nie da zatrzeć w 5min., więc lepiej niech za dużo przy Nawrockim się nie kręci.
W dodatku zauważono, że "lud tubylczy" lubi głosować na przekór, tzn. jak kogoś za dużo pokazuje się w złym świetle to wtedy myślą kategoriami "na pochybel zagłosuję na tego <złego>" i moim zdaniem tak mainstream przegrzał teraz z oczernianiem Nawrockiego.

Dodatkowo teraz dużo ludzi wypomina, dlaczego wzięli "chłopaka z osiedla", a nie kogoś krystalicznego, ze sterylnego środowiska jak Duda i moim zdaniem to też było jak najbardziej zamierzone. Krystaliczny jak Duda przy zalewie szamba by się gdzieś zagubił, a Nawrocki jest fighterem który pokazuje, że jest "swój chłop" i jakoś tak wychodzi że im więcej szamba na niego wylewają tym więcej ludzie go lubią. Bo beton antyPiSowski i tak nie będzie głosował na naszego kandydata, a w "zwyklakach" to wywołuje pozytywne emocje.

 

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Kuldahrus 27 maja 2025 18:19
27 maja 2025 18:30

Sasin akurat zabiera głos i czasem coś wpisuje na X

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @Janusz-Tryk 27 maja 2025 11:16
27 maja 2025 18:32

Oby tak robili aż do piątku to dobrze dla nas. Narazie wygląda na to że oparli swoją strategię w kampanii o scenariusz "Rancza".

https://x.com/gr3gor_g3/status/1927079255453671688

 

https://x.com/CzesiaRyman/status/1927065450946474487

 

https://x.com/TDLipinski/status/1927214650329890999

 

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski 27 maja 2025 18:30
27 maja 2025 18:34

To tylko przykład. Jak ostatnio Gliński przebrał się za Zorro to tylko myślałem, żeby jak najmniej osób to zobaczyło.

Chyba rozumiesz o co mi chodzi?

 

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @orjan 27 maja 2025 15:55
27 maja 2025 18:59

Jeśli chodzi o konfę to okazuje się, że akurat narodowcy wszyscy opowiedzieli się za Nawrockim. Tutaj muszę ich bronić.
Mentzen został w sumie sam z tym nawarzonym piwem, chociaż też Bielana zapraszał na X, nie wiem co to miało oznaczać.

 

zaloguj się by móc komentować

dynamitard @Janusz-Tryk 27 maja 2025 10:52
27 maja 2025 19:14

" Każdy Polak który nie zagłosuje na Nawrockiego będzie zdrajcą."

Czy istnieje choć jeden wahający się wyborca który po przeczytaniu tego komunikatu zagłosuje na Nawrockiego?

Przecież my jesteśmy narodem przekornych warchołów i nic tak nas nie przekonuje do stawania okoniem niż tego typu komunikaty

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @gabriel-maciejewski 27 maja 2025 16:05
27 maja 2025 19:15

w regime opozycja jest albo koncesjonowana, albo prześladowana. "Republika" głosi, ze regime ją szykanuje.  Dlatego, w ramach tych szykan ma pozwolenie na  zapraszanie  do studio  samych umiarkowanych  "opozycjonistów" i w ramach alibi, jednego na prawo od sciany i sensu, tj. Kowalskiego. Janusza bodajże.

Czyli wychodzi mi na to, że ta stacja to  koncesjonowany koń trojański.

zaloguj się by móc komentować

Paris @orjan 27 maja 2025 16:44
27 maja 2025 19:17

Dopiero...

...  po  Smolensku  2010  zaczelismy  sie  dowiadywac,  o  tym,  ze  m.in.  wybory  to  USTAWKA  !!!

 

Dzisiaj,  prawie  caly  narod  ma  swiadomosc,  ze  USTAWKA  czyli  FALSZERSTWO  WYBORCZE  to  niezaprzeczalny  fakt.  A  jesli  ktos  z  narodu  tego  faktu  nie  dopuszcza  do  swojej  swiadomosci  i  UDAJE...  albo  WMAWIA   innym  obywatelom,  ze  jest  inaczej  -  to  trudno,  bo  jest  OSZUSTEM,  ZLODZIEJEM,  NAIWNYM,  ewentualnie  ,,zatroskancem,,  o  swoje  dobro.

Bedzie  to  co  bedzie  i  byc  musi,...  juz  w  niedziele  sie  okaze.  

 

A  IGRZYSKA  trwaja  w  najlepsze,  bo  POpaprana  LEWIZNA  jest  W  PANICE  i  POTRZASKU,...  a  narod  MUSI  wylaczyc  ,,pSZekaziory,,  MUSI  zachowac  zimna  krew,  miec  swoj  rozum  i  nie  ulec  MERDIALNYM  DEBILOM.

Tylko  tyle.

zaloguj się by móc komentować

dynamitard @zkr 27 maja 2025 11:00
27 maja 2025 19:17

" > Ziemkiewicz już nie raz pokazywał jaki z niego niezależny dziennikarz.

Ale jak mowi, zarty sie skonczyly i to co mowi swiadczy o jednym, ze nie ma innego wyboru: Nawrocki."


RAZ to chyba się za ostatniej kadencji przyzwyczaił do grantów:)

zaloguj się by móc komentować

Paris @Drzazga 27 maja 2025 17:15
27 maja 2025 19:20

Tak  jest...

...  i  niech  sie  nie  wychylaja,  bo  NIC  po  nich  !!!

 

Ssssakiewiczowe  merdia  tez  moglyby  sie  zamknac.  To  zadna  strata.

zaloguj się by móc komentować

dynamitard @BTWSelena 27 maja 2025 11:56
27 maja 2025 19:22

" A co właściwie miałby zrobić PiS,aby uodpornić w ciągu dwukrotnym sposobie rządzenia i jak uodpornić na propagandę takich szczwanych lisów przy forsie zagrabionej."

Dowieźć.

Załawtił 500+ i ludzie uwierzyli że obietnice wyborcze trzeba spełniać

Ziobro nie umiał/sabotował reformę sądownictwa i ludzie uważają że pis i sądy to smierdząca sprawa

zaloguj się by móc komentować

dynamitard @valser 27 maja 2025 12:14
27 maja 2025 19:23

"  Mam nadzieje, ze Nawrocki zostanie wybrany i pamietliwie ta cala swolocz powoli bez litosci wykonczy. "

Prezydent może tylko spowalniać parlatment. To i tak dużo, ale nie ma narzędzi by wykończyć kogokolwiek.

 

zaloguj się by móc komentować

Henry @stanislaw-orda 27 maja 2025 19:15
27 maja 2025 19:25

Konie trojańskie to wiedzą najlepiej ;-) 

 

zaloguj się by móc komentować

dynamitard @Wrotycz1 27 maja 2025 12:26
27 maja 2025 19:25

"Dlaczego nie ujawniono donosów matki Trzaskowskiego? Być może ich nie ma. No i co z tego. Ale mogłyby powstać i być rozpowszechnione, jak opowieści o Nawrockim. Mieli kasę i czas by to zorganizować."

Trzaskowski był przybocznym HGW gdy rozkradła mafia reprywatyzacyjna Warszawę.

I te ciućmoki (to i tak łagondne słowo) z PiSu nic nie potrafiły załatwić na komisji śledczej ani powsadzać za kratki.

Przecież reprywatyzacją mają Rafałka na widelcu. I co? nic

zaloguj się by móc komentować

dynamitard @Janusz-Tryk 27 maja 2025 12:50
27 maja 2025 19:26

" Jaki ja jestem głupi, że miałem złudzenia co do Brauna."

Zdaża się najlepszym.

 

zaloguj się by móc komentować

dynamitard @JK 27 maja 2025 16:08
27 maja 2025 19:30

" Mnie szczególnie się "podoba" jego teza, że Polska jest zacofana, bo nie było w niej rebelii chłopskiej, bo jakby była to dzisiejsze pokolenia potomków chłopó nie chciałyby być szlachtą i potulnie wzięły by się do roboty."

No to jest mocno pokręcone, aczkolwiek w Polsce rzeczywiście nadspodziewanie dużo ludzi wykazuje sarmacki warcholizm. Nawet na tym portalu, kiedy przyszło do kwestii składki zdrowotnej, to każdy podręcał sarmackiego wąsa:)

I to niekoniecznie tacy z korzeniami szlacheckimi, w które ja z resztą zupełnie niewierzę, bo jakby szlachta była taka mądra to by nie dawała się tak rozgrywać za każdym razem.

 

zaloguj się by móc komentować


piere11 @Kuldahrus 27 maja 2025 18:32
27 maja 2025 19:32

No, niech Ryży tak trzyma. 

zaloguj się by móc komentować

orjan @Kuldahrus 27 maja 2025 18:59
27 maja 2025 19:38

Że narodowcy z Konfy za Nawrockim, to chyba powinno być oczywiste, niedługo okaże się. Ale, czy w Konfie są także nienarodowcy? Mówisz, że został tylko jeden Mentzen?  

Ciekawe (nie śledziłem), czy on w ogóle odwoływał się do pojęcia Narodu Polskiego (z dużych liter, jak w tekście Konstytucji). Bez przerwy tylko rzęził popis, popis więc mnie spłoszył, bo nie doczekałem się, aby skonkretyzował, kto nie jest popis. Nie wiem jak mu zrobić przyjemność i wypisać się z tego popis (w którym nigdy nie byłem). Ale tak wypisać, by on, Mentzen, uznał, że już o jednego popis mniej ciąży nad biotopem Konfy. Czymkolwiek ten biotop ma być, o ile wiedzą. Ale nie każdy z osobna, ale jakoś wspólnie wiedzą.

 

zaloguj się by móc komentować

orjan @dynamitard 27 maja 2025 19:23
27 maja 2025 19:44

Może ogłosić, że Tuska ułaskawia za ukryte szkody. Przedsądowo oczywiście, jak Kamińskiego i Wąsika. Krótkie uzasadnienie: Wystarczy, że rudy.

zaloguj się by móc komentować

orjan @dynamitard 27 maja 2025 19:22
27 maja 2025 19:49

Nie kombinuj. Reformę sądownictwa położył PAD. Gdyby nie jego weto, to byłoby dawno pozamiatane.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski
27 maja 2025 19:51

Bycie zamieszanym oznacza, ze Nawrocki mial kolwg o w z podworka lub ze szkoly, którzy później tym sutenerstwem sie parali. To tak jsk ja. Wychowałem sie wśród kanibali. Oni potem poszli w gangsterke narkotykowa, a gdy ich zawijali, to mnie wzieto na przesluchanie jako swiadka, bo pomagalem - z racji studiowania praea - dziewczynie jednego z nich w zalatwianiu problemów zwia snych z widzeniami, wysylka paczek (rakiet) do ciupy i też instruowalem, co mogą mu zrobic, a czego nie mogą. Przy okazji dowiedzialem się, jak wyglada zderzenie teorii prawa karnego z praktyka. Na dzien dobry p. Prokurator zmieniła mi moje zeznania i poprawila je dopiero wtedy, gdy odmowiłem ich podpisania. Potem sędzina w sądzie chciała mnie zdenerwowawac i sprowokowac do mowienia rzeczy innych, niz w protokole zeznan. A ja twardo po dwakroć jej odpowiedzialem, ze wszystko, co wiem jest w protokole moich zeznan. Sedzina sie rozlisciła i powiedziala, ze ona wie, co jest w protokole, a ja mam jej powiedziec to, czego nie ma. Wiec jej trzeci raz powtórzylem to samo, po cxym nie wytrzymala i zaczeła czytać jakis moj fragment zeznan, z ktorego mialo wynikac, że klamie. No ale trafiła na osobnika, ktory pamietal, co mowil u prokuratorki, wiec jej zacytowalem fragment protokolu, ktory ona pominęła. Skonczylo sie na groźbach słownych sedziny, a po rozpraeie równiez prokurstorki, że one i tak wiedzą. Nie wiem, co wiedzialy, bo potrm juz mnie wiecej nie wzywano. No ale tez mozna o mnie w zwiazku z tym powiedzieć, że bylem zamieszany w proceddr przemytu narkotyków...;). Bo moi koledzy z podworka, ktorych znalem od dziecka poszli potem w dealerke i przemyt.

A ze mnie taki gangster, jak z Ciebie moskiewska baletnica...:)

Najlepiej to zignorować. Bo jak sie kopnie g****o, to nie potoczy sie hen hen daleko, tylko przyklei sie do buta.

 

zaloguj się by móc komentować


dynamitard @orjan 27 maja 2025 19:49
27 maja 2025 20:13

" Nie kombinuj. Reformę sądownictwa położył PAD. Gdyby nie jego weto, to byłoby dawno pozamiatane."

PAD uratował Kaczyńskiemu i Ziobrze skórę i ci mu nigdy nie wybaczą.

Jakby ta "reforma" Ziobry przeszła, to by dziś cały ten aparat ręcznej kontroli sądów miał w ręku Bondar.

Na tym polegał problem z Ziobrą, że on nie wprowadził mechanizmów odwołujacych się do poczucia sprawiedliwości Polaków (np kontrola wyborcza sędziów, ławy przysięgłych z obywateli etc) tylko ręczne sterowanie z Ministerstwa Sprawiedliwości.

A potem przyszła wojna, aborcja, pandemia etc i PiS pewnie i tak by (przynajmniej na jakiś czas) stracił władzę w 2023. I wtedy Tusk nie miałby skrupułów użyć tych ziobrowskich mechanizmów przeciwko PiSowi.

 

zaloguj się by móc komentować

Tytus @gabriel-maciejewski
27 maja 2025 20:15

Wipler ogłosił, że będzie głosował na Nawrockiego, i wezwał do głosowania na niego.

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @valser 27 maja 2025 12:14
27 maja 2025 20:35

Nie ma szans :-)

_________

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @cbrengland 27 maja 2025 20:35
27 maja 2025 21:01

No weź nie kracz Krzysztofie... Ja jednak popieram nadzieję Valsera. Prezydent niby wiele nie może...tak twierdzą co niektórzy,ale dlaczego tak biją się o to stanowisko?...

zaloguj się by móc komentować

Janusz-Tryk @dynamitard 27 maja 2025 19:14
27 maja 2025 21:18

Jesteśmy przekorni ale zdrajców nie lubimy. 

zaloguj się by móc komentować

Janusz-Tryk @cbrengland 27 maja 2025 20:35
27 maja 2025 21:22

Widział Pan Tuska wczoraj? Oni się przeraźliwie boją. Jest szansa jak najbardziej.

zaloguj się by móc komentować

Janusz-Tryk @Tytus 27 maja 2025 20:15
27 maja 2025 21:23

Też słyszałem na CPAC przemawiał. Brawo! 

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @BTWSelena 27 maja 2025 21:01
27 maja 2025 21:30

Ja tak tylko sobie gdybam. Wiesz komu kibicuję i to jest to, front gasnicowy :-)

_________

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @orjan 27 maja 2025 19:38
27 maja 2025 21:31

Wiadomo, tam jest tylko gadanie o popisie i żadnych rozwiązań dla Polaków, jedynie czysta demagogia, konfa to w ogóle jest dziwna chimera którą łączy tylko "wywracanie stolika". Ja ich nie bronię, tylko chciałem zaznaczyć, że sprawa nie jest tak oczywista i że napewno 40%-50% ich wyborców zagłosuje na Nawrockiego, przy takiej deklaracji narodowców. 

Wydaje mi się, że bez narodowców tak naprawdę zostaje im liberalna kanapa, co prawda jest sporo takich których da się zachęcić na głosowanie samą gadaniną o "wolnym rynku", ale nie wiem czy to wystarczy na przekroczenie 10%.

 

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @Janusz-Tryk 27 maja 2025 21:22
27 maja 2025 21:31

Przecież ja nic nie widzę, jestem daleko trochę i chwała Bogu :-)

_________

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @dynamitard 27 maja 2025 19:22
27 maja 2025 21:35

No nie szanowny dynamitart... Nawet sowieci mieli w Polsce falstart z całkowitą reformą rolną ,bo chłopi łapali za sztachetki ode płota...tak i najjaśniejsze Sądy co prawda nie sztachetkami,ale sposobami się bronili,a po 1989,gdy komuchy szykowali garnitury biznesmanów,jakieś grube kreski szalały, a szalały. Te wszystkie reformy późniejsze .........to nalepiej babcine reformy wszystkim pasowały... Temat rzeka......

zaloguj się by móc komentować

qwerty @orjan 27 maja 2025 19:49
27 maja 2025 21:35

Żadnej reformy nikt nie zamierzał robić. Tworzenie swoich grup wykonawczych to były cele tych 'reform'.l

zaloguj się by móc komentować

qwerty @dynamitard 27 maja 2025 20:13
27 maja 2025 21:37

Istota tkwi w pojęciu sędzia śledczy ukierunkowany na ochronę dobra wymiaru sprawiedliwości RP. Cała reszta to tylko preteksty do wymiany kadr i tyle.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @cbrengland 27 maja 2025 21:30
27 maja 2025 21:41

Rozumiem Twoje uczucia....Ja kiedyś też gdybałam....Przejdzie Ci wkrótce... Reżyser potrzebuje nieustannie sceny i widowni.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @cbrengland 27 maja 2025 21:31
27 maja 2025 21:50

Przepraszam Krzysztof,ale skoro nic nie widzisz to informuję Ciebie,że prostytutki i kurwy popierają prezydenturę pana Trzaskowskiego.Sorry ,ze użyłam brzydkiej nazwy,ale to autentyczny fakt w krótkiej notce jest deklaracja poparcia;

https://ratujzycie.pl/prostytutki-popieraja-abotak/

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @Autobus117 27 maja 2025 09:35
27 maja 2025 21:56

Raczej Umiarkowani Narodowcy w granicach prawa - jeśli by pójść za klasykiem: Hasek: partia umiarkowanego postępu w granicach prawa.

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @gabriel-maciejewski
27 maja 2025 22:02

Sądzę podobnie, jak powyżej Unu: liczono bardziej na Amerykanów w tej wyborczej wojnie. No ale Rumunia pokazała, że Amerykanom to rybka... Do Polski przyjeżdża na jakąś istotną konferencję mniej ważna figura /liczono  bodaj na Rubio?/. https://rzeszow.tvp.pl/86936210/konferencja-cpac-w-podrzeszowskiej-jasionce

 

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @Kuldahrus 27 maja 2025 21:31
27 maja 2025 22:19

PiS w ogóle ma możliwości /miał/ wywrócenia stolika z Konfą. Wiele ich postulatów programowych jest /było?/ w zakresie PiSu. Gdyby tylko chciał i mógł...

Nb. Obajtek pokazał, że zarządzając firmą państwową można zdziałać cuda. Zatem - zmodyfikowany ów mityczny "wolny rynek" i własność firm także państwowa. Mam takie wrażenie, że Obajtek to swojego rodzaju "młot na liberałów" z Konfy. Chodzi oczywiście o najważniejsze, strategiczne firmy i dziedziny w państwie. Reszta - prywatne.   

zaloguj się by móc komentować

Tytus @Janusz-Tryk 27 maja 2025 21:23
27 maja 2025 22:20

Korwin-Mikke też ogłosił, że zagłosuje na Nawrockiego.

zaloguj się by móc komentować

dynamitard @BTWSelena 27 maja 2025 21:35
27 maja 2025 22:25

Nieprecyzyjnie się wyraziłem. Ja sam z chłopów z dziada pradziada i nawet rżnąć trawę kosą umiem:) 

chodzi mi o to, że zaufanie (np do pis) buduje się za pomocą systematycznego przekazu materialnego zgodnego z medialnym.

Bo jak człowiek jedno widzi w TV a drugie za oknem to przestaje ufać i przyjmuje strategie 'brać swoje i w nogi'.

Chłopom w PRL podobał się pierwszy etap reformy rolnej (rozdawnictwo gruntów) ale już nie drugi (kolektywizacja) - dokładnie tak jak dziś

 

zaloguj się by móc komentować

dynamitard @qwerty 27 maja 2025 21:37
27 maja 2025 22:26

" Istota tkwi w pojęciu sędzia śledczy ukierunkowany na ochronę dobra wymiaru sprawiedliwości RP. Cała reszta to tylko preteksty do wymiany kadr i tyle."

Tak, prawdziwa reforma musi przywrócić poczucie że sprawiedliwość jest zgodna z poczuciem sprawiedliwości Polaków, ergo musi istnieć jakiś mechanizm (wybory? ostracyzm?) kontroli sądów przez obywateli a nie polityków i sędziów

zaloguj się by móc komentować

orjan @qwerty 27 maja 2025 21:35
27 maja 2025 23:02

Ja myślę, że nie ma potrzeby lepić bałwany z niegdysiejszych śniegów. Było minęło. Prawie nigdy szerokie reformy systemowe nie osiągają celów deklarowanych przy ich podjęciu. Cele są wtedy zaledwie ramowe a rzeczywiste kształtują się dopiero w praktyce. Przykład kliniczny to reforma samorządowa, która nie przyniosła ani władzy, ani tożsamości wspólnotom lokalnym. Przyniosła to gangom.

Możliwe, że będziemy jednak zgodni przynajmniej w tym, iż weto PAD rozzuchwaliło i dało niezbędny czas na zaoferowanie się patosędziów do usług antyustrojowych czy to z ulicy, czy z zagranicy. To oznacza (jest dowodem), że najpierw była patologia w sądach, którą i trzeba było pilnie ukrócić przez przywołanie do państwowej lojalności. Weto uniemożliwiło to i odwróciło sytuację. Sędziowie podjęli się ukrócenia państwa, któremu wypowiedzieli jakąkolwiek własną lojalność i współdziałanie. Wzięli państwo jak teroryści zakładnika. 

Nikt nie wie jak potoczyłaby się historia, także wyborcza, gdyby nie to weto. Rzecz bowiem w tym, iż weto zatrzymało na starcie całą reformę zanim została określona i podjęta. Dlatego zarzuty przeciwko PiS są w danym zakresie nietrafne. Polegają na wymachiwaniu ówczesnymi sztandarami obronnymi sądów, gdy te sztandary zaprowadziły sądowy wymiar sprawiedliwości do stanu anarchicznego tryumfu w jakim jest. Czy za to też odpowiada pokonany przez te sądy Ziobro? Jest znacznie gorzej, niż było zanim nazwisko Ziobro stało się powszechnie znane i sprowadzone do propagandowej inwektywy?

A PAD zyskał tym wetem cokolwiek dla siebie jako polityk, a dla Polski cokolwiek dla uspokojenia? W obu kryteriach wręcz przeciwnie. Weto doprowadziło  do eskalacji konfliktu i to nie po stronie rządowej, a po sądowej, której dało wiatr w żagle. Chyba, że oglądaliśmy inne filmy. 

 

zaloguj się by móc komentować

orjan @dynamitard 27 maja 2025 22:26
27 maja 2025 23:29

Zapewne system kontroli przez ubywateli. Generalny sekretarz babcia Kasia. Nie było, nie ma i nie będzie takiego systemu kontroli od kiedy brak władzy typu królewskiego. Przyzwoitość sędziowska opiera się wyłącznie na osobistej moralności sędziów. W braku ultima ratio regum pewną szansę daje tylko podwyższenie wieku sędziów od - powiedzmy - min. 55 lat dobieranych dyskrecjonalnie przez prezydenta spośród wyróżniających się adwokatów i radców prawnych (ale nie spośród prokuratorów, czy "profesorów") z opcją przedłużenia funkcji w chwili osiągnięcia wieku emerytalnego. Jak się przemknie jakiś łajdak, to przynajmniej długo nie zabawi.

Drugi (chyba spodoba się kol. @qwerty)  warunek umożliwiający realizację tego, co wyżej powinien polegać na przywróceniu i wyraźnym nazwaniu główną podstawą apelacji / kasacji (cywilnej, karnej, adminstracyjnej, podatkowej, każdej) zarzutu sprzeczności istotnych ustaleń sądu z zebranym w sprawie materiałem dowodowym, lub zarzutu zniekształcenia przez sąd stanu zgromadzenia materiału dowodowego. Plus likwidacja tzw. sądowego monopolu oceny materiału dowodowego oraz likwidacja tzw. dyskrecjonalnej władzy sędziowskiej. 

 

zaloguj się by móc komentować

orjan @KOSSOBOR 27 maja 2025 22:19
27 maja 2025 23:40

Właśnie!

Ale też to, co zauważyłaś prowadzi do szerszego pytania:

Czy w którymkolwiek momencie rządzenia, lub przy którejkolwiek inicjatywie PiS otrzymał był wyraźne a oddolne poparcie społeczne? Nawet przy wprowadzaniu 500+ było ono mizerne i prawie zupełnie wtedy przytłoczone przez publiczny jazgot platfusiarni.

Jazgot ten nie ustał nawet do dzisiaj i pewnie ma w tzw. elektoracie całkiem spore poparcie.

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @KOSSOBOR 27 maja 2025 22:19
28 maja 2025 06:49

Tylko, że konfa nie ma żadnych postulatów programowych oprócz zabierania głosów PiSowi, oni nie chcą żadnego stolika wywracać, bo nie po to ugrupowanie powstało, całościowo to nie jest ugrupowanie prawicowe nawet.

Ja bym bardzo popierał konfę gdyby oni wymuszali na PiSie jakieś rozwiązania i budowali przede wszystkim prospołeczną postawę, ale oni tylko rozwalają, wystarczy popatrzyć na głosowania w sejmie. To, że jedna Anna Bryłka i dwóch gości z ONR coś tam proponuje to nic nie zmienia, bo reszta ich przykrywa.
To jest podobna sytuacja z partią Razem, tylko P. Matysiak chce coś robić, a reszta tylko gada o tym że chcą.

 

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @orjan 27 maja 2025 23:40
28 maja 2025 06:51

Otóż to. Wystarczy popatrzyć, czy konfa pomagała budować poparcie dla takich programów jak 500+ i wszystko widać jak na dłoni. Bo najczęściej była krytyka albo jeśli nie krytyka to kręcenie nosem, że oni to by wszystko lepiej zrobili.

 

 

zaloguj się by móc komentować

valser @dynamitard 27 maja 2025 19:23
28 maja 2025 07:52

bedzie mial dostep do sil i srodkow, ktorych teraz nie posiada. Jak tego bedzie uzywal i czy bedzie przestrzegal tzw. prawa czy bedzie chcial bys skuteczny to odrebny temat. 

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @BTWSelena 27 maja 2025 21:50
28 maja 2025 09:43

Ale czy ja deklaruję poparcie dla pana Rafała Trzaskowskiego. Ależ skąd. A kogo popieralem i popieram dalej, wiesz. Teraz juz patrząc na nastepne wybory. I tyle.

A kurwy i prostututki i alfonsy, niech sobie robią, co chcą. Jak do tej pory robiły w polityce i robić będą. Nie mam zamiaru śledzic ich poczynan właśnie.

_________

zaloguj się by móc komentować

dynamitard @valser 28 maja 2025 07:52
28 maja 2025 10:32

Na pewno Trzaskowski w Belwederze by sprawił, żeby Tuskowi puściły hamulce. Czego nie chcemy.

Natomiast Nawrocki w Belwederze nie może (nawet jakby chciał) być jakąś dramatyczną odmianą, bo przecież Duda też jest z PiS, ma drugą kadencje, nie musi się ubiegać o reelekcje.. No i stara się blokować szkodliwe ustawodastwo PO. Tylko tyle i aż tyle.

zaloguj się by móc komentować

dynamitard @orjan 27 maja 2025 23:29
28 maja 2025 10:39

" Nie było, nie ma i nie będzie takiego systemu kontroli od kiedy brak władzy typu królewskiego"

Władza krolewska tu też nic nie zmieni. Nie ma się co łudzić.

A z drugiej strony ławy przysiegłych złożone z obywateli funcjonują w krajach nie będących monarichami (w PL znieśli to za Piłsudskiego btw)

Z trzeciej strony Michalkiewicz w swoim projekcie konstytucji trzy dekady temu coś tam próbował opisywać, jak powinna wyglądać kontrola nad sędziami (sędzia który przegrywa apelacje często idzie do przeglądu).

" W braku ultima ratio regum pewną szansę daje tylko podwyższenie wieku sędziów od - powiedzmy - min. 55 lat dobieranych dyskrecjonalnie przez prezydenta spośród wyróżniających się adwokatów i radców prawnych"

Co to za pomieszanie z poplątaniem. Średni wiek sędziów w Polsce to 50 lat (okręgowi) i 54 lata (apelacyjni). Ulitma ratio regnum to chodzi używanie siły militarnej w konfrontacji z innym państwem, co w Polsce jest w teorii możliwe.

" sądowego monopolu oceny materiału dowodowego "

czyli ławy przysięgłych jak w USA czy Francji:)

 

PS wg mnie system prawny po prostu jest do tyłu za technologią i mediami oraz mechanizami manipulacji i my po prostu dziś widzimy że to jest jeden wielki skorumpowany układ. Łatwo nagrać i wrzucić na YT:) A kiedyś o niesprawiedliwości wiedział tylko pokrzywdzony:(

 

zaloguj się by móc komentować

dynamitard @orjan 27 maja 2025 23:40
28 maja 2025 10:42

" Czy w którymkolwiek momencie rządzenia, lub przy którejkolwiek inicjatywie PiS otrzymał był wyraźne a oddolne poparcie społeczne? Nawet przy wprowadzaniu 500+ było ono mizerne i prawie zupełnie wtedy przytłoczone przez publiczny jazgot platfusiarni."

W 2019r PiS dostał rekordowe poparcie. Więc jednakowoż ludowi się pierwsza kadencja podobała. Druga już mniej.

500+ jak było wprowadzane, to najpierw było tylko na drugie i kolejne dziecko, stąd pewnie ograniczony entuzjazm. 

Jazgot medialny to jest osobna, wirtualna kategoria. Trzeba się od TV i intertnetu odizolować, to znika:)

zaloguj się by móc komentować

dynamitard @orjan 27 maja 2025 23:02
28 maja 2025 10:51

" Nikt nie wie jak potoczyłaby się historia, także wyborcza, gdyby nie to weto."

Tak, ale podobnie można gdybać co do stosunku Pis do pandemii, wojny na Ukrainie, aborcji etc. No i czasem gdybamy a czasem to nie ma sensu.

" Czy za to też odpowiada pokonany przez te sądy Ziobro?"

Ja jestem skrajnym antyziobrystą. Tzn o ile jestem wiekim przeciwnikiem układu prawiniczego (co to jest 10tyś prawników na dnie oceanu? dobry początek) i poodbierałbym im praktycznie wszystkie przywileje i wymusił grę z obywatelami na równym boisku; to uważam że Ziobro jest bardzo słabym organizatorem, trochę takim nieudacznikiem. I że jedyne co mu wyszło to otwarcie dostępu do zawodów prawniczych za pierwszego PiSu (ale wtedy właśnie Duda jako wiceminister odwalił dużo czarnej roboty). Tzn uważam że Ziobro jest jak ten pies co dużo szczeka a mało gryzie. (stąd między innymi bawi mnie wizja jego jako następcy Kaczyńskiego, bo wiaodmo że u Ziobry to Pati Koti w domu nosi spodnie:))

Tzn uważam, że dałoby się zrobić radykalną reformę sądownictwa w latach 2015-2019 ale Ziobro się do tego nie nadawał, bo on za bardzo miał osobistą kosę ze środowiskiem i nie była to "zemsta na zimno". 

Przecież równie dobrze gdyby nie było veta Dudy mogłyby się z tego (razem z proaborcyjnymi protestami też z 2017) zrobić z tego taki sam kipisz jak protesty z 2020 i Pis mógłby stracić władzę już w 2019. Owszem, nie wiemy co by było i zgadujemy, ale chce tylko pokazać, że to że PiS wygrał w 2019r z dużą przewagą było konsekwencją uspokojenia nastrojów.

" Prawie nigdy szerokie reformy systemowe nie osiągają celów deklarowanych przy ich podjęciu."
Za to często osiągneły cele niedeklarowane. Jak wzrost zatrudnienia przez reformę samorządową. Albo lepsze wyniki szkolne PISA przez gimnazja (które z drugiej strony były wychowaczą porażką).

 

 

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @cbrengland 28 maja 2025 09:43
28 maja 2025 11:25

Ostatnia rzeczą Krzysztofie  o której bym pomyślała o Tobie ,to jest poparcie dla Trzaskowskiego.Jestem o tym przekonana,że tego gagatka nigdy nie poprzesz.Ja tylko tak dla porządku, aby zrozumieć dlaczego Trzaskowski jest w ten sposób nagradzany. To jest poddane analizie na SN i słusznie. To całe clou które wpływa na sytuację nie tylko wyborczą.O prostytucji nie tylko seksualnej trzeba wiedzieć,bo takze jest uprawiana prostytucja polityczna. To wzajemne "ciupcianie" specjalnie niczym się nie różni od seksualnej.

Na seksualną moją upragnione tabletki "PO",lub aborcję,na polityczną jest gorzej ,po hodują i produkują nowe pokolenia jak zombi.

zaloguj się by móc komentować

valser @dynamitard 28 maja 2025 10:32
28 maja 2025 11:32

Duda to mieczak. Bardzo slabo sformatowany. On nie potrafil nawet dojechac Lisa po jego klamstwach przedwyborczych, przyjmowal jego przeprosiny w jakims hallu, na korytarzu, zamiast go dojechac tak, zeby go wykopac z zawodu i finasowo zrujnowac. 

Lisu w koncu dostal wylewu i ze swoja afazja juz furory nie zrobi, i wyglada, ze to juz jest jego koniec.

Zobaczymy za pare dni co tam im z tego machlowania wyjdzie.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @dynamitard 28 maja 2025 10:51
28 maja 2025 11:32

Nie masz racji dynamitardzie.Radykalną reformę sądownictwa udało by się zrobić po 1989 roku. A  w latach 2015-2019 roku to Sędziowie już tak obrośli w piórka,ze nie tylko Ziobro nie dał im rady,ale sorry chyba tylko rakietka,lub atom.Oczywiście o tym atomie to powinien być cudzysłów.

zaloguj się by móc komentować

orjan @dynamitard 28 maja 2025 10:51
28 maja 2025 12:31

Spychasz dyskusję w kierunku jej daremności.

Pandemia, wojna, itp. to były plagi. Natomiast weto, to była decyzja, której treść podlegała wolnemu wyborowi decydenta.

Równie dobrze możesz się sam zająć robotą prawników na równym z nimi boisku. W takim razie lepiej najpierw zdobądź (jeśli przypadkiem jeszcze nie masz) kwalifikacje i praktykę prawniczą, w dyskutowanym przypadku także praktykę procesową. Następnie zorganizuj się z innymi takimi i ustal wspólne cele i konkretną taktykę. Tu chodzi bowiem o starcie zespołowe.

Nieco razi mnie, że wiesz, co w domu nosi żona Ziobry. To kiepski argument. Natomiast bezwzględny antyziobryzm uważam za rodzaj uzależnienia.

Chybionym argumentem jest wynajdowanie dowodu szerokiego poparcia (np. tego 500+) w wynikach kolejnych wyborów. Czym innym jest bowiem poparcie w czasie przeprowadzania konkretnej akcji, a czym innym poparcie wyborcze. Zwłaszcza od kiedy istnieje propaganda odporu większego zła, bo wcześniej nie chciało się popierać wprowadzania dobra.

Ziobro miał kosę ze środowiskiem? Może i miał, ale dyskusja dotyczy PAD, który napewno miał tam kosę i chciał ją "stępić" wychodząc jak Zabłocki na mydle. Niestety, to nie tylko moja sprawa, bo wszyscyśmy źle na tym wyszli łącznie z sędziami, tymi uczciwymi. Ci nieuczciwi też źle na tym wyszli, bo stali się niewolnikami (zawisłymi od) swojej postawy. Co będzie, gdy niewolnikowi pana zabraknie?

zaloguj się by móc komentować

qwerty @BTWSelena 28 maja 2025 11:32
28 maja 2025 14:20

To jest problem ustawodawstwa danego obywatelom do dyskontowania. Sędziowie jako tacy przestali podlegać prawu. To jest problem.

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować