-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

Kto jest kierownikiem sali?

Poprosiłem wczoraj Wojtka, żeby usunął stąd Adriana Lenza, postanowiłem jednak, że jego teksty zostaną. Jak ktoś będzie chciał się dowiedzieć, czego nie promujemy na SN, ten je łatwo odnajdzie i zaduma się nad ich treścią. Jeśli zaś ktoś będzie chciał wyrazić oburzenie z powodu odebrania Adrianowi praw blogera, będzie mógł to uczynić na innym portalu. Co oczywiście nie nastąpi, albowiem byłaby to promocja Szkoły nawigatorów, czego nikt nie chce.

Wczoraj zastanawiałem się nad taką kwestią: co by było gdyby zjawił się przede mną diabeł i, jak w bajce, zaproponował mi sławę oraz pieniądze, mówiąc jednocześnie, że kiedy nie skorzystam z jego oferty czeka mnie wegetacja na SN i zapomnienie. Biorąc pod uwagę okoliczności, w jakich się tu znalazłem, czyli liczne wnioski, które wysnułem z obserwacji sytuacji na rynku książki, zostałbym tu gdzie jestem. Nie ma bowiem takiej siły, poza Panem Bogiem, która mogłaby zaproponować coś sensownego autorowi piszącemu po polsku. I pewnie z tego właśnie powodu ten demon się tu nie pojawia, albowiem kuszenie jest nieopłacalne i w zasadzie nie do pomyślenia. To ciekawa okoliczność i dająca dużo nadziei. No, ale zamiast niego pojawiają się tu ludzie, którzy uważają, że mają prawo moderować dyskusję i wskazywać o czym powinniśmy, a o czym nie powinniśmy rozmawiać. To się wczoraj przydarzyło blogerowi smieciu, nie pierwszy raz zresztą. Uznał on za stosowne, by wskazać nam iż nie powinniśmy już rozmawiać o lesie. Bloger smieciu nie jest kierownikiem tej sali, ani nawet starszym kelnerem, nie ma więc prawa głosu w żadnej sprawie. Tolerujemy go tutaj, bo każdy ma prawo, o ile nie zamierza zdewastować tego blogowiska i urządzić tu jakiejś hucpy, pisać sobie co chce. Intencje Adriana i jego postawa są nad wyraz czytelne, a teraz jeszcze smieciu postanowił się odsłonić i wskazać kim jest i jakie ma aspiracje. Otóż oświadczam, że zostaną one ukrócone w jednej sekundzie, kiedy tylko uznam, że czas nadszedł. Nikt, poza mną, nie będzie tu nawet próbował sugerować o czym lepiej pisać, a o czym nie. I niech to sobie smieciu zapamięta.

Co drugi dzień właściwie dostaję od czytelników jakieś linki wskazujące, że tak zwany sektor prawicowy, zajmujący się emisją treści traci na impecie i znaczeniu. To jest, moim zdaniem, rzecz którą można było łatwo przewidzieć, albowiem wszyscy ci ludzie, nie mając żadnego warsztatu autorskiego, a jedynie wielką chęć do wypowiadania się publicznie na najważniejsze tematy, uznali, że to im wystarczy. Już dawno by było po nich gdyby nie pojawiła się Monika Jaruzelska, która postanowiła wprząc ich wszystkich w swój polityczny rydwan. Nie będę ciągnął tych porównań dalej, żeby czasem kogoś nie urazić, ale wszyscy pamiętamy z bajek Andersena i innych, jakie stworzenia można zaprząc do powozów. Nie tylko konie i nie tylko woły. Bez pani Moniki publicystyka prawicowa mogłaby się karmić wyłącznie bieżączką, która niestety, a może na szczęście zmusza wszystkich ostrych pistoletów do znacznego spuszczenia z tonu. No, a jak się tu lansować, kiedy nie ma możliwości produkowania naprawdę radykalnych komunikatów i postaw, bo cały show, jak zwykle ukradł Grzegorz Braun, który ma najlepszą z możliwych estrad do dyspozycji, to znaczy sejm RP? Nikt nie może się z nim równać. Radykałom odebrano więc nawet możliwość wyboru pomiędzy gatunkami scenicznymi. Sejmową operę zawłaszczył Braun, a im pozostały kameralne salki, ze swingującą Moniką przy mikrofonie. No, ale czy to kogoś zadowala? Zapewne nie. Czas wielkich demaskacji i odkrywania prawd tajemnych skończył się, trzeba coś robić naprawdę, tylko co? No, my akurat mamy co robić, covid zajmuje nas średnio, albowiem nie mamy zamiaru startować w konkurencjach, które stworzone zostały w publicystyce wraz z jego pojawieniem się, więc możemy robić swoje. Czyli na przykład pisać o lasach. I nikt nam tego nie będzie zakazywał, ani nas od tego odwodził.

Obserwowałem uważnie komentarze pod wczorajszym i przed wczorajszym tekstem i zauważyłem, że niestety negatywne emocje, spowodowane nasileniem propagandy ekologicznej są nie do zwalczenia. Zacznę więc jeszcze raz. Proszę Państwa, jeśli widzicie samochody wyładowane świeżo wyciętymi dłużycami, to nie znaczy, że nadchodzi apokalipsa, która zniszczy cały las w Polsce. To znaczy, że realizowane są zaplanowane wcześniej wyręby. Możecie być także Państwo pewni, że w miejsce jednego wyciętego drzewa posadzono kilka innych, które nie rosną niestety tak szybko jak sałata. Zysk ze sprzedaży drewna, choć wydaje się być duży, przeznaczony jest także na pielęgnację lasów, która składa się z zabiegów bardzo drogich i czasochłonnych. Tak zwane lasy naturalne nie istnieją. To są głupstwa. Pisaliśmy już o tym, wielokrotnie, przypomnę może tylko, że pierwszy zarejestrowany pomiar drewna okrągłego w lesie, pochodzi z XI wieku. O czym więc mówimy? O jakich naturalnych lasach. Naturalne lasy, to wynik planowej gospodarki leśników w dobrach królewskich i magnackich, a potem państwowych. Owa gospodarka zaś położyła kres rabunkowej gospodarce, jaką w lasach, hen, hen przed wiekami prowadziły miasta i chłop, który, jak wiadomo, żywemu nie przepuści. To dzięki leśnikom las jest w ogóle dostępny dla człowieka. Gdyby ich nie było niemożliwe byłoby nawet wejście do lasu. Jeśli ktoś sądzi, że zwiększenie obszarów chronionych spowoduje, że las wypięknieje, a on będzie mógł owo piękno oglądać wraz z rodziną w niedzielę, ten powinien się leczyć i to natychmiast. Owe wyłączone z gospodarowania obszary, rzekomo chronione to wylęgarnia przyrodniczej patologii, którą instaluje się celowo. Stoi za tym bardzo niebezpieczna doktryna, wroga człowiekowi. Ten zaś, jako gatunek, przestanie być potrzebny w lesie, tak to przedstawiają już dziś ekologowie, a potem stanie się niepotrzebny w ogóle i będzie musiał uzasadniać swoje istnienie czort jeden wie jakimi deklaracjami i postępkami. Tylko osoby nieskończenie naiwne postrzegają to wszystko przez pryzmat praktyki zarządzania i praktyki produkcji, a także zasad ochrony zasobów. To jest hagada dla technicznych naiwniaków wierzących w racjonalizm i lepsze jutro. Leśnicy, jak mniemam, oprzytomnieją dopiero wtedy kiedy ktoś im każe wycinać drzewostany nasienne, nie wcześniej. Reszta nie oprzytomnieje w ogóle, bo uwierzy, że homo sapiens jest wrogiem planety. Nie jest. Za tym wszystkim stoi słabo jeszcze widoczna, ale już dość wyraźna zbrodnicza doktryna. Groźna jak wszystkie doktryny, które zaczynają swoją misję od usypiania publiczności i wciskania im głodnych kawałków o naprawie świata. Na dziś to tyle.



tagi: szkoła nawigatorów  ochrona przyrody  lasy  dyskusje  kierownictwo 

gabriel-maciejewski
16 kwietnia 2021 09:22
114     5343    24 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski
16 kwietnia 2021 09:42

Jednym z argumentów eko-szkodników jest taki, że zanim człowiek zaczął wycinać lasy nie było szkodników albo że było ich bardzo mało. Że las nie wygladał jak po napalmie i w zwiazku z tym radził sobie sam. A skoro radził sobie sam, to teraz też sobie poradzi. 

Zapytałem,  cz maja na to świadków...bo nie wiedziałem w pierwszym odruchu co odpowiedzieć. 

Teraz juž wiem. Zaproponowałbym im odwiedzenie dziko rosnacych sadów w Bieszczadach a potem odwiedzenie sadów pod Grójcem lub Warką. I zapytałbym które owoce były smaczniejsze (o ile to jeszcze nie jest zbrodnią wg nich - bo w końcu možna to zakwalifikować jako odbietanie rodzicom dzieci). 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @OjciecDyrektor 16 kwietnia 2021 09:42
16 kwietnia 2021 09:44

Trzeba ich zapytać, czy jak las płonie, to nie wolno go gasić? I jak sie w ogóle zachować? stać obojętnie czy dorzucać do ognia? W końcu to takie naturalne zjawisko...

zaloguj się by móc komentować

Andrzej-z-Gdanska @gabriel-maciejewski
16 kwietnia 2021 09:44

Wszystko co zostało napisane w ostatnich notatkach jest tak oczywiste, że nie brałem udziału w dyskusji, bo cóż mogłem dodać.

Cytat:

...homo sapiens jest wrogiem planety.

Nie wiem co jest gorsze: być wrogiem czy szkodnikiem (jak mówią niektórzy) może takim jak kornik drukarz?

W internecie napisano:

Najskuteczniejszą metodą walki ze szkodnikiem jest niestety wycinka i wywiezienie chorych drzew z lasu. Aby zwalczać te szkodniki stosuje się również specjalne pułapki feromonowe, które mają za zadanie zwabić i zwalczyć kornika drukarza.

Z człowiekiem jest trochę trudniej. Może dlatego, że jest większy i niektórym "człowiekom" pracują jeszcze mózgi?  :))))

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Andrzej-z-Gdanska 16 kwietnia 2021 09:44
16 kwietnia 2021 09:48

Likwidacja szkodników w lesie to jest walka z wiatrakami, o tym przekonamy sie niebawem, jak w tych chronionych obszarach zaczną sie wylęgać masowo populacje owadów zjadających igły czy tam liście. Żeby mieć jakieś sukcesy trzeba stale tego pilnować. 

zaloguj się by móc komentować

tomasz-kurowski @gabriel-maciejewski
16 kwietnia 2021 09:57

Nie znam się na leśnictwie, ale mam wrażenie, że w temacie lasów w logice ekologów następuje przedziwne odwrócenie. Mamy aksjomaty: CO2 jest złe, a drzewa rosnąc sekwestrują CO2. Czyli niby – rozumując jak wczoraj smieciu - jeśli wycinamy drzewo, to źle. Tyle, że jego na jego miejsce będą sadzone kolejne drzewa, rosnące za młodu szybciej - młody las sekwestruje budulec szybciej niż stary, który w zasadzie zmierza w teorii do neutralnego punktu równowagi. Czyli od strony CO2 las "naturalny" jest gorszy, a jednak trąbiące o zagrożeniu CO2 organizacje i państwa jednocześnie śrubują targety ustanawiania lasów naturalnych.

Czy jest tu jakaś oficjalna wykładnia precedencji, zgodnie z którą bioróżnorodność jest ważniejsza od CO2, czy to po prostu dwa niezależne obuchy używane według potrzeb?

zaloguj się by móc komentować

tomasz-kurowski @gabriel-maciejewski
16 kwietnia 2021 10:01

Też to słowo "naturalny" mi średnio pasuje. Tu jestem osłuchany z terminami managed i unmanaged forests, czyli dosłownie lasami "zarządzanymi" i "niezarządzanymi". Jak to się oficjalnie nazywa po polsku?

zaloguj się by móc komentować

Zyszko @gabriel-maciejewski
16 kwietnia 2021 10:03

Myślę, że gdzieś pomiędzy wierszami przemyca się zaczątki nowej religii gdzie Matka Ziemia jest jakąś niby-boginią, którą własne dzieci krzywdzą. Równowaga wróci kiedy człowiek zniknie. Przy takim założeniu już nie trzeba nic więcej tłumaczyć naukowo bo , tak jak Pan pisze, każdy robal który zażre pół lasu będzie tak samo  jak każda powódź, pożar czy susza winą człowieka.

 

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @tomasz-kurowski 16 kwietnia 2021 09:57
16 kwietnia 2021 10:09

Mnie sie wydaje, że każda próba traktowania rozumowo tej całej "eko-religii" jest skazana z góry na porażkę. Nie można tego traktować inaczej jak kolejnej odnogi gangsterskich interesów. Od takich małych zarobków jak kilkumilionowe haracze, które płacą warszawscy developerzy "ekologom" za odstąpienie od oprotestowywania inwestycji z byle pretekstu (np. rzekomego miejsca gdzie zimują jakieś tam pustułki) po miliardowe zyski z handlu odświeżaczami powietrza, eko-groszkiem czy wiatrakami. Mam takiego znajomego, który to wszystko "kupił" w pełnym zakresie egzaltacji i kiedyś pochwalił mi się, że on z dziećmi wpłacają jakieś pieniądze na którąś z tych międzynarodowych gangsterek ekologicznych, bo uczy pociechy "jak chronić planetę". Jak mu powiedziałem, a nie lepiej i bardziej pożytecznie byłoby zbudować karmnik, albo pojechać na wieś i pomóc jakimś gospodarzom przy krowach, ale on to wyśmiał i powiedział, że to jest zbyt banalne. Z tym wszystkim nie ma co dyskutować, bo tam się kręci mega-biznes a wszyscy ci eko-neofici są potrzebni jako smar do tej młóckarni.

zaloguj się by móc komentować

MG @gabriel-maciejewski
16 kwietnia 2021 10:10

...Obserwowałem uważnie komentarze pod wczorajszym i przed wczorajszym tekstem i zauważyłem, że niestety negatywne emocje, spowodowane nasileniem propagandy ekologicznej są nie do zwalczenia.
Odnoszę takie same wrażenie. Wiedza, którą stara się Pan tu przekazać, jest ukryta, a internet dodatkowo utrudnia jej zdobycie czy poszerzenie. Poza tym leśnicy, przynajmniej ci, których dość dobrze poznałem (na SGGW, w latach 1966-69, co piątek na studium wojskowym, plus dwa miesięczne obozy wojskowe w Kazuniu) uważali się z kogoś z bardzo wysokiego szczebla wiedzy, podobnie jak lekarze i jakakolwiek dyskusja z nimi nie była w ogóle możliwa. Moje obecne kontakty z leśnikami potwierdzają tę kąśliwą uwagę.
Poznać w jakimś stopniu problemy lasów najbardziej pomógł mi przedwojenny "Podręcznik gajowego", który kiedyś Panu udostępniłem, z cichą, maleńką nadzieją, że może znajdzie się on w Pana Wydawnictwie. 
Jestem Panu szczególnie wdzięczny za ostatnie wpisy, także jako leśny "łazik", znający nie tylko okoliczne lasy, ze szczególnym uwzględnieniem Puszczy Kampinoskiej, z obserwacją jej stanu i zmian, poczynając od lat 60-tych. 

 

zaloguj się by móc komentować

tomasz-kurowski @gabriel-maciejewski
16 kwietnia 2021 10:16

O jednym jeszcze sobie przypomniałem: gdzieś kiedyś czytałem (mogę poszukać, ale pewnie specjaliści wiedzą o co chodzi i czy to aby nie bzdura), że według unijnych norm, na potrzeby planów czy targetów dotyczących CO2 uwzględnia się jedynie CO2 wydzielane i pochłaniane w bezpośrednim związku z działalnością człowieka, do której nie zalicza się działania lasów naturalnych / "niezarządzanych". Z podkreślenia (które było i w moim źródle) wnioskuję, że lasy "zarządzane" się zalicza. Mogę się mylić.

Jeśli tak jest faktycznie: to dopiero jest obuch! Gdyby nagle ogłosić ustawą, że połowa lasów w Polsce jest od dziś naturalna, to w oczach Unii CO2 pochłaniane przez polskie lasy z dnia na dzień spadłoby o połowę. Istna katastrofa ekologiczna.

zaloguj się by móc komentować

Czarny @gabriel-maciejewski
16 kwietnia 2021 10:24

Zamiast wycinki lasu - wycinka ludzi, ponieważ człowiek szkodzi. Moja czteroletnia córka już o tym wie, mimo, że chodzi do przedszkola od czasu do czasu, jak wszyscy. Tato, wiesz że człowiek szkodzi? - tak mi powiedziała niedawno. 

zaloguj się by móc komentować

DYNAQ @gabriel-maciejewski
16 kwietnia 2021 10:30

Jest rzeczą oczywistą że cała ta nagonka na lasy,''ekologia'' ,wyłączenie z użytkowania ,etc. mają na celu tylko jedno- w przyszłości gigantyczną kradzież.Wszędzie informacje o wycinaniu lasów,a o sadzeniu,wykaszaniu chwastów na uprawach,czyszczeniach wczesnych i późnych ,trzebieżach pierwszej,drugiej i trzeciej klasy wieku ktoś pisze?O kosztach grodzeń, bo święte łosie namnożyły się niemiłosiernie i masowo niszczą uprawy i młodniki ,co,cisza? itd.itd.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @tomasz-kurowski 16 kwietnia 2021 09:57
16 kwietnia 2021 10:35

Leśnicy dbają o bioróżnorodność, ale tego się nie załatwia w czasie jednego pokolenia. To jasne. Tak więc są to dwa obuchy. Nie ma bioróżnorodności - wołają ekolodzy. - Wycinamy stare monokultury i sadzimy las mieszany - mówią leśnicy. - Wycinają stare drzewa, które pochłaniają dwutlenek węgla - krzyczą ekologowie. I tak w kółko. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @tomasz-kurowski 16 kwietnia 2021 10:01
16 kwietnia 2021 10:36

Państwowe i chłopskie, ale w realu nie ma takich rozgraniczeń. Wszystkie są zarządzane. Oni chcą dopiero wprowadzić niezarządzane, żeby doporwadzić do katastrofy. Las niezarządzany może sobie istnieć w Kanadzie albo w USA gdzie są olbrzmie przestrzenie, a nie w Polsce, gdzie gospodaruje sie w nim od stuleci

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Zyszko 16 kwietnia 2021 10:03
16 kwietnia 2021 10:36

Tak, to jest próba wskazania winnego

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @gabriel-maciejewski
16 kwietnia 2021 10:38

Ja sobie tak myślę,że nasze piękne lasy ,obecnie potrzebują dobrych "lekarzy",oprócz mądrego zarządzania. Ocieplenie klimatu negatywnie oddziałuje również na polskie lasy. Także anomalie pogodowe mają negatywny wpływ na stan lasów w Polsce. Widzałam całe połacie lasu jak jedną wielka ranę wyrwaną na ciele,a zdrowe olbrzymie drzewa połamane jak zapałki.To co mamy w powietrzu przyswaja również las i choruje.Jest różnica jak zachowuje sie zwyczajna belka,która ma 100 lat,a dzisiaj.....

W przeszłości zmiany klimatu były przyczyną wędrówek ludzi, ukrytą przyczyną upadku państw.Także  jest czas  na zastanowienie,aby "kryzys" polityczny nie był przyczyną upadku naszych lasów w Polsce... Sfora biznesu "rżnąć las"tylko czeka na przyzwolenie,a ogary pójdą w las...takie też niebezpieczeństwo zagraża lasom...

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @MG 16 kwietnia 2021 10:10
16 kwietnia 2021 10:39

Nie wiem, jak z prawami do tego podręcznika. No i sprzedaż mogałby być problematyczna. Z leśnikami jest tak, że oni rzeczywiście mają tę swoją splendid isolation, ale to jest podszyte strachem o posadę. No i jak wszędzie są różne koterie. To jest maskowane gawędami o patriotyzmie, dobrym gospodarowaniu i innych takich kwestiach, które choć urocze nie spełniają żadnej funkcji w dzisiejszych czasach. Potrzebny jest nowy język i nowa komunikacja. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @tomasz-kurowski 16 kwietnia 2021 10:16
16 kwietnia 2021 10:40

I wszyscy się dusimy...Normalnie gorzej niż z roztopioną Arktyką co zaleje ŻUławy

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @DYNAQ 16 kwietnia 2021 10:30
16 kwietnia 2021 10:43

Nie można o tym pisać, bo każdy wie, że las to naturalny dom zwierzyny. No to ja sie pytam - skoro tak, to co do ciężkiej cholery robią te dziki na przystanku autobusowym przy Orlej w Grodzisku? Ktoś mi na to odpowie? Niech idą do lasu, skoro to ich dom!

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @BTWSelena 16 kwietnia 2021 10:38
16 kwietnia 2021 10:44

Pani Seleno, nie ma żadnego ocieplenie klimatu, niech Pani nie wierzy w te brednie

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Marcin-K 16 kwietnia 2021 10:09
16 kwietnia 2021 10:58

postawiłem karmik i mogę sie uśmiechnąć do sikorek

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @gabriel-maciejewski 16 kwietnia 2021 10:44
16 kwietnia 2021 10:58

 Pewnie ma pan rację,nie jestem fachowcem,od klimatu,ale pamiętam zimy ,gdzie normą było ponad 30 stopni mrozu,a dzisiaj mogę w pantofelkach w styczniu pospacerować. Nie wiem jednak jak nawać takie zjawiska.? A co do lasów ,to pierwsze 12 lat od urodzenia wyhowałam się 50 metrów od lasu...właściwie mogę powiedzieć ,że wśród lasów...przewaga sosen...Miał szczęście,ten region,bo akurat był cudownie zarządzany. Naprawdę!...

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @BTWSelena 16 kwietnia 2021 10:58
16 kwietnia 2021 11:00

Przepraszam za ortografa,to chyba pierwszy raz.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @BTWSelena 16 kwietnia 2021 10:58
16 kwietnia 2021 11:03

W 2007 śnieg zaczął sypać w Sylwestra a stopniał dopiero pod koniec marca. W styczniu temperatura sięgała minus 30 stopni. Dobrze to pamiętam, bo miałem jeszcze stare okna. 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @BTWSelena 16 kwietnia 2021 10:58
16 kwietnia 2021 11:03

kiedyś też Bałtyk zamarzał i Grenlandia byla zielona [i to kilkukrotnie] i co z tego wynika? Ziemia kręci się wokól Słońca i np. odległości między nimi są zmienne w czasie, a tor Ziemi nie jest powtarzalny, wpływ na to ma także przegrupowywanie masy na planecie Ziemia, np. beton w NY lub tama trzech przelomów w Chinach; buduje się quasi ideologie celem opanowania ludzkiego myślenia a w tle tylko kasa, kasa ... i los frajerów [Ziemia bez ludzi to jest raj/eden]

zaloguj się by móc komentować

tomasz-kurowski @Marcin-K 16 kwietnia 2021 10:09
16 kwietnia 2021 11:22

Zapewne racja, choć staram się zrozumieć, jak zorganizowane jest młócenie.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @gabriel-maciejewski
16 kwietnia 2021 11:34

"Intencje Adriana i jego postawa są nad wyraz czytelne, a teraz jeszcze smieciu postanowił się odsłonić i wskazać kim jest i jakie ma aspiracje."

Kamingałtu Smiecia nie zauważyłem, p.Adriana dopiero dzisiaj. Podwójny plus. Męczący są ci dwaj. Atmosfera się oczyści.    

zaloguj się by móc komentować

mooj @tomasz-kurowski 16 kwietnia 2021 10:16
16 kwietnia 2021 11:34

Takie przekwalifikowanie (nawet gdyby nie szło za tym realne działanie), to faktycznie może być ważny element w grze. O ile dobrze kojarzę, to jest limit "odliczeń" tzn protokół z Kyoto ustala wartość, powyżej której państwo nie może pochłaniania (przez zarządzane lasy) wliczać w bilans.

Po jakimś czasie od zmiany przyporządkowania danego terenu z kategorii "zarządzany" (wliczany do bilansu, pozostawmy na razie na boku kwestię czy w całości) do "niezarządzany" zmiany będą nie tylko na papierze. Uwalnianie CO2 z drzewa pozostawionego w lesie (czy to wiatrołomu, czy każdego martwego) jest znaczne, czyli różnica będzie nie tylko na papierze. Jaka? Pewnie do wyliczenia ..z kilkanaście ton na hektar? Parę tysięcy złotych wg obecnych cen uprawnień, a przy obniżeniu podaży i wzrostu popytu (jaki taka zmiana spowoduje) pewnie więcej.

zaloguj się by móc komentować

tomasz-kurowski @gabriel-maciejewski 16 kwietnia 2021 10:36
16 kwietnia 2021 11:36

Jak się taką terminologię narzuci w ustawach czy wytycznych, to już nikogo nie będzie interesować, że jest nieodpowiednia. Laik słysząc "naturalne" pomyśli "dobre", a na przykład do zarządzania mógłby mieć stosunek neutralny. Stąd moja ciekawość, czy Polsce narzucono już formalnie taką terminologię.

zaloguj się by móc komentować

tomasz-kurowski @gabriel-maciejewski 16 kwietnia 2021 10:40
16 kwietnia 2021 11:38

Poduszą nas za zniszczenie klimatu.

zaloguj się by móc komentować

Janusz-Tryk @gabriel-maciejewski
16 kwietnia 2021 11:49

Nie mam pojęcia jeśli chodzi o lasy. Podoba mi się, że Pan broni leśników. Generalnie chyba przekonenie jest takie, że Lasy Państwowe to państwo w państwie. Bronił Pan też nauczycieli. Dla mnie to jest przykład tego, że jeśli przyjrzymy się z bliska jakiejś grupie zawodowej to widzimy więcej pozytywów. Jestem przekonany, że dziennikarze (też w sumie grupa zawodowa) przez to, że sprzedają głównie złe wiadomości wyrabiają w społeczeństwie wrażenie, że są otoczeni przez wilki. Źli urzędnicy, źli lekarze, źli nauczyciele, źli leśnicy, źli politycy, źli policjanci, źli ci, źli owi. Dobry jest tylko i wyłącznie jeden twór który się nazywa "zwykły obywatel". W jego obronie stają dziennikarze. W jego obronie stają politycy. Do niego się wszyscy odwołują, żeby uzasadnić swoją gadanie. Zwykły obywatel nie jest członkiem żadnej grupy zawodowej. Nie musi być bo jest tworem statystycznym.

zaloguj się by móc komentować

Janusz-Tryk @Janusz-Tryk 16 kwietnia 2021 11:49
16 kwietnia 2021 11:53

To co napisałem ilustruje skecz Kabartetu Morlanego Niepokoju. Informatykowi psuje się samochód. Idzie do mechanika. Mechanik go kantuje. Mechania boli ząb. Idzie do dentysty. Dentysta go kantuje. Denstyście psuje się komputer. Idzie do informatyka. Informatyyk go kantuje. I układ się zamyka.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @qwerty 16 kwietnia 2021 11:03
16 kwietnia 2021 12:30

To racja ;kiedyś inne bydełko pasało się na Grenlandii,a człowiek w skórach polował w Afryce a inne lasy porastały tropiki...a Ziemia dalej kręci się wokół słońca. Historycznie epoki lodowcowe trwały około 100 tysięcy lat z cieplejszymi okresami  około 10 tysięcy lat etc,etc...no gospodarz ma rację ,że wołanie ekologów o ocieplaniu to bajka ,bo rytm naszego globu jest obliczony w czasie.Ale jest to powód,aby robić potężną kasę....i gdy wołający zaburza cykl i rytm odwieczny..... Jednakże "postęp" chemicznych odpadów,które powodują umieranie lasów,chorób człowieka -przyśpieszy to co nieuniknione...

zaloguj się by móc komentować

Peiper @Zyszko 16 kwietnia 2021 10:03
16 kwietnia 2021 12:34

Oczywiście, że pożar lasu to wina człowieka - np. jak były pożary lasów w Kaliforni to dowiedziałem się, że z uwagi na ochronę tych lasów nie wykonywano przecinek ppoż. I no i jest efekt dzialalności człowieka.

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski 16 kwietnia 2021 10:44
16 kwietnia 2021 12:36

Dokladnie,...

...  ale  jest  OCIPIENIE  KLIMATYCZNE  !!!  

zaloguj się by móc komentować

Peiper @tomasz-kurowski 16 kwietnia 2021 10:16
16 kwietnia 2021 12:38

Czyli chodzi o wpływy z handlu emisjami CO2.

zaloguj się by móc komentować

Paris @qwerty 16 kwietnia 2021 10:58
16 kwietnia 2021 12:38

Ja  tez  postawie...

...  karmnik  w  tym  roku,  bo  bardzo  mi  brakuje  tych  sikorek.

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @gabriel-maciejewski
16 kwietnia 2021 13:08

Nie ma bowiem takiej siły, poza Panem Bogiem, która mogłaby zaproponować coś sensownego autorowi piszącemu po polsku.

Popatrz, napisałeś to, będąc kreatorem tego zjawiska. Ja z pozycji czytelnika i to czytelnika pozbawionego języka polskiego na co dzień pisałem i to kiedy już po raz pierwszy ☺, że poza tobą, nie ma innego autora piszącego po polsku wartego czytania. Nic się nie zmieniło przez te lata. Daj Panie Boże, by jeszcze to trwało i trwało i trwało, dalej i dalej i dalej ...

PS. A jak ktoś ma jakieś ale, niech zagląda też na coryllus.pl. Tam po prawej stronie znajdzie historię bloga Coryllusa. Od 2010 roku tam są teksty.

 

zaloguj się by móc komentować

Klasyk @gabriel-maciejewski
16 kwietnia 2021 13:11

"Mi się wydaje że nie powinniśmy już mówić o lasach. Może gdzieniegdzie się jakieś zachowały. Ale większość to takie monogatunkowe uprawy coraz niższych i cieńszych drzew."

Wydaje mi się, że to tylko chodzi o definicję.

zaloguj się by móc komentować


pike @gabriel-maciejewski 16 kwietnia 2021 10:44
16 kwietnia 2021 13:44

Jasne, że nie ma. Wystarczy,że wybuchnie jakiś większy wulkan i całą tę hagade

o ociepleniu można będzie wysłać w kosmos..

Wtym roku obudziło sie już kilka wulkanów:

https://www.twojapogoda.pl/wiadomosc/2021-03-07/budza-sie-i-wybuchaja-kolejne-wulkany-a-ziemia-nieustannie-sie-trzesie-co-sie-dzieje/

Ten Gates chce rozpylać coś nad Szwecją bo mu za goraco. Może ten gość chodzi w kalesonach w lecie i mu się miesza...

https://klimat.rp.pl/technologie/5446-dla-ratowania-ziemi-trzeba-oszukac-niebo-i-zablokowac-slonce/

zaloguj się by móc komentować

zkr @pike 16 kwietnia 2021 13:44
16 kwietnia 2021 14:27

Dobry przyklad:

https://pl.wikipedia.org/wiki/Rok_bez_lata

A bylo troche tych erupcji:

https://en.wikipedia.org/wiki/Volcanic_winter#Historic_examples

Gates jest swietnym przykladem, ze polaczenie olbrzymich pieniedzy oraz natrectwa w postaci jakiejs idei "zbawiania ludzkosci" jest bardzo grozne.

zaloguj się by móc komentować

pike @zkr 16 kwietnia 2021 14:27
16 kwietnia 2021 14:41

To zbawianie zaczynają od wymyślania różnych opłat (podatków).

Ponoć nie można znaleźć tego gościa czy gangu co podatek od emicji CO2

wymyślili. Ani też do kogo trafiają te pieniadze z tej opłaty...

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @pike 16 kwietnia 2021 14:41
16 kwietnia 2021 15:21

Bo to jest zabawa w "kup pan cegłę" tylko w szerszym nieco wymiarze i bardziej anonimowo.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @cbrengland 16 kwietnia 2021 13:08
16 kwietnia 2021 15:21

No cóż Krzysztofie,ja nadrobiłam zaległości i przeczytałam wszystko co jest dostępne od początku do dzisiaj.I to w najdrobniejszych szczegółach. Przykuta do łóżka dość spory kawałek czasu ,miałam cierpliwość.Nawet komentarze pani I.B. Falzmann o utalentowanym chłopaku Corylusie..No to niech chłopak pisze i inni też. Nie mam tylko książek z wydawnictwa..no nie wiem czy zdążę nadrobić zaległości,bo się tego uzbierało.... I ktoś mi odkrył ścieżkę do SN portalu...i dobrze się z tym czuję....

 

zaloguj się by móc komentować

Vesuvio @gabriel-maciejewski
16 kwietnia 2021 15:38

A na tym zdjęciu kto wygląda na właścicieli Lasów Państwowych?

Może być zdjęciem przedstawiającym 4 osoby, ludzie stoją i na świeżym powietrzu

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @gabriel-maciejewski
16 kwietnia 2021 15:47

Logika w wydaniu ofiar reform oswiatowych.

Wszystko ma być bio i zgodnie z naturą. Ale czy ekoterroryści zaszczepią się przeciw koronawirusowi? On (ten wirus) przecież  jak najbardziej bio i eko, a ludzi wszak powinno się jak najszybciej zutylizować.

Ja bym ich (ekoterr.) pytał przy każdej okazji, czy się zaszczepili, a jesli tak to dlaczego.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski 16 kwietnia 2021 10:44
16 kwietnia 2021 15:55

"Pani Seleno, nie ma żadnego ocieplenie klimatu, niech Pani nie wierzy w te brednie."

Ja tu w USA tylko w ciagu ostatnich paru dni slyszalem slowa "global warming" kilkanascie juz razy. I w pracy, i od sasiadow.

Kropla wody drazy skale czyli mozg czlowieka mozna skutecznie uprac przy pomocy odpowiednio zorganizowanej i dyrygowanej kampanii medialnej, wspartej autorytetami i ekspertami.

Pokazuja w internecie wychudzonego niedzwiedzia polarnego, ktory schudl strasznie bo w Arktyce sie tak ocieplilo, ze nie ma juz na co polowac. Przez zbrodnicza dzialalnosc czlowieka.

A potem jeszcze pare artykulow i wypowiedzi eksperta, ktory twierdzi ze w przyszlosci piwo podrozeje dwukrotnie, a ludzie ogarnieci niepojeta agresja, beda sie scigac po ulicy z nozami.

 

Sam czytalem w miejscowej gazecie o czyms takim.

 

Oczywiscie, choc to niedopowiedziane, mozna temu zapobiec. Wszyscy sie musza przesiasc do samochodow tankowanych z gniazdka elektrycznego, wybic krowy i swinie i jesc kotlety z tektury.

zaloguj się by móc komentować

Nova @pike 16 kwietnia 2021 13:44
16 kwietnia 2021 16:42

W pełni się z Panem zgadzam. W 1815 gdy wybuchł wulkan Tambora na Filipinach to rok 1826 był rokiem bez lata. Głównie w całej Europie Zach. I Płd. Oraz w Ameryce Północnej. Ciągłe deszcze, niskie temperatury  i brak słońca w czerwcu i lipcu. Dawne tereny RON jakoś się wtedy uchowały. 

zaloguj się by móc komentować


peter15k @gabriel-maciejewski
16 kwietnia 2021 16:53

Mam ciągle nadzieję, że ekologizm zacznie wymierać wraz ze zmniejszaniem się środków płynących z różnych fundacji tajnych i oficjalnych na destabilizację kraju nad Wisłą. Bedą poważniejesze problemy  - na przykład ogłoszenie,  że Chińczycy wprowadzają wirtualnego juana. To pierwszy krok do destrukcji dolara jako waluty światowej. Krok po kroku. Wtedy trzeba będzie wyciąć różne zródełka bo są nieskuteczne. Roland Baader już 10 lat temu pisał o  likwidacji pieniędza papierowego. Dodatkowo miała być wojna albo epidemia - i mamy epidemię.  Mam nadzieję, że służby specjalne różnych krajów urwą wreszcie jaja co poniektórym za ten globalny "numer". 

zaloguj się by móc komentować

smieciu @gabriel-maciejewski
16 kwietnia 2021 17:24

Skoro politycy działają na szkodę obywateli, lekarze na szkodę zdrowia, ekolodzy na szkodę środowiska, historycy na rzecz fałszaszowania historii itd. to czemu leśnicy nie mieliby działać na szkodę lasów? Według mnie byłoby to zupełnie logiczne, wręcz tak powinno być w dzisiejszym świecie. Czemu lasy i leśniczy mają być wyjątkiem?

Według mnie całe nieporozumienie tej dyskusji polega na tym że gdzieś w książkach jest napisane jak powinno się gospodarzyć i są tam słuszne rzeczy ale później nadchodzi polityka i wyższe rozkazy i wszystko to nie ma żadnego znaczenia, jest kompletną iluzją. Konkretnie w przypadku lasów nikt nie neguje tu chyba sensu inteligentnych wycinek. Czym innym są jednak punktowe działania ochronne a czym innym masowe rżnięcie, które zwyczajnie się obserwuje obecnie. Przytaczałem tu już kiedyś oficjalne dane z Lasów Państwowych. Wycinka z nich że za PiS z każdym rokiem się rozkręca. NIGDY w ostatnich latach nie pozyskiwano takiej ilości drzewa. A ja to po prostu też widzę na własne oczy (od paru lat) i nic nie poradzę.

Lasy są poszatkowane przecinkami. Istniejące drzewa wyglądają jak kikuty. Są bardziej jak wyrośnięt krzaki niż drzewa. Dlaczego u mnie w centralnej polsce drzewa są takie karłowate a gdy pojadę gdzieś na płn. wschód to są wyraźnie wyższe? Te tzw. lasy to wyglądają jak cienkie zboże do łatwego zdjęcia kombajnem. To cienkie młódki. Kwadraty i prostokąty różnych monokultur drzewnych. To zwykła parodia lasu.

Prawdziwe lasy zachowały się w rezerwatach. Ale dlaczego nie możemy się cieszyć lasami na większą skalę? CO JEST NATURALNEGO I SENSOWNEGO w obecnej gospodarce leśniej wzorowanej na uprawie zboża? Czy mamy z tego jakieś korzyści? Przecież Polacy nie zarabiają na tej wycince gdyż pieniądze z Lasów Państwowych  są względnie nieduże a Morawiecki i spółka gdy trzeba wyjmują z kieszeni miliardy na zawołanie. W dalszej kolejności jaki ma sens dla nas branża drzewna, której wyroby w wielkiej części trafiają zagranicę? Skoro tam trafiają to znaczy że użytkownicy, korzystający z naszego drzewa, z naszych lasów są zagranicą. Czy wątpliwe pieniądze jakie z tego tytułu trafiają do budżetu (i polityków) uważacie za cenniejsze nad posiadanie prawdziwego lasu?

To są pytania na które należy odpowiedzieć. Dla mnie jest jasne że te wszystkie pieniądze z Lasów są marną kroplą w morzu ciągle obecnych przekrętów i marnotrawienia w gospodarce. Nie ma żadnej potrzeby eksploatacji lasów na obecną skalę. I właśnie do tego zmierzam.

Na koniec dodam że te wszystkie hasełka w stylu ekologia czy prawicowość często uniemożliwiają dyskusję. Wystarczy przykładowo że Wyborcza napisze że tniemy za dużo i już każdy wyborca PiS jest pewien że tniemy za mało. Nie liczy się rozsądek ale, jak zwykle, kto co mówi, sympatie i antypatie. Więc jeszcze raz powtarzam. Oficjalne dane z Lasów Państwowych pokazują coroczne zwiększanie skali wyrębu. Którego sensu ja nie widzę żadnego. Nie mam z tego żadnych korzyści. Jedyne co widzę to zwiększającą się iluzję istnienia lasów w mojej okolicy.

zaloguj się by móc komentować

chlor @gabriel-maciejewski
16 kwietnia 2021 17:34

Małą cegiełkę do walki z ekologizmem dołożyłem gdy w ramach przedmiotu "ekologia przemysłu" odkręcałem studentom wszystkie medialne brednie. Z dwutlenkiem na czele. 

 

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Nova 16 kwietnia 2021 16:42
16 kwietnia 2021 17:54

co ma piernik do wiatraka?

zaloguj się by móc komentować

mooj @peter15k 16 kwietnia 2021 16:53
16 kwietnia 2021 18:01

Wręcz przeciwnie - wprowadzany blockchainowy juan (to okropnie nieekologiczna sprawa, jak kazdy block-chain w tym kopany przede wszystkim) by nie wywołać wojny jest przeciwieństwem dolara. Przeznaczony wyłącznie na część rynku wewnętrznego i TERMIN PRZYDATNOŚCI! Znika po pewnym czasie, niewykorzystany też:) Jak się nie zdąży zdeponować/rozliczyć w banku centralnym - nie będzie ani jego, ani ekwiwalentu. 

zaloguj się by móc komentować

DYNAQ @Vesuvio 16 kwietnia 2021 15:38
16 kwietnia 2021 18:28

No tak,przecież leśnicy noszą zielone mycki.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @chlor 16 kwietnia 2021 17:34
16 kwietnia 2021 18:36

"Walka z ekologizmem" ..Ha.....niech pan poleci studentom ksiązkę Billa Gatesa w książce „Jak ocalić świat od katastrofy klimatycznej”... Są tam nawet wskazówki dla Polski.... To zbawca ludzkości w każdej dziedzinie...inwestuje świetnie i posypuje popiołem główkę,że przegapił ten ekologizm... Dla znawców : Bill Gates wymienia choćby bezpośredni wychwyt CO2 z powietrza. Ja znawcą nie jestem,lecz jakoś ten wychwyt  do mnie nie przemawia. Ale mała Grecia pewnie przeczytała wraz z rodzicami - to dzieło....

A tymczasem setki beczuszek z trującymi chemikaliami ,zakopywane w w krzaczorach,czy lasach,na pustkowiu etc,etc..a biedni kierowcy wychodzą z aresztu ,bo mają amnezję skąd to przywieźli. Nie śmiem wspomnieć o milionach litrów zwyczajnych gówien i ścieków chemicznych,które sobie płyna naszą Królową rzek...bo szambo w Stolicy wybija..czas od czasu... Lecz organizuje się dzieciatkom  ekologiczną sprzątaninę naszych lasów,krzaczków i duktów leśnych...

zaloguj się by móc komentować

DYNAQ @smieciu 16 kwietnia 2021 17:24
16 kwietnia 2021 18:37

Aż mnie skręca na takie bzdury. Co zdanie to nieprawda.Nie mam teraz czasu by szerzej odpowiedzieć. Jakie gleby ma Pan w centralnej Polsce? Proszę sprawdzić. 

zaloguj się by móc komentować

smieciu @DYNAQ 16 kwietnia 2021 18:37
16 kwietnia 2021 18:49

A jakie niby gleby są na Mazurach?

zaloguj się by móc komentować

chlor @BTWSelena 16 kwietnia 2021 18:36
16 kwietnia 2021 19:29

Wzrost zjawiska wywalania śmieci do lasu jest spowodowany ostrą segregacją odpadów. Co ma zrobić mieszkaniec ubogiego blokowiska z puszkami po farbie, które kiedyś legalnie wywalał do kubła? Zawieźć tramwajem do ekoportu? Powstała  liczna kategoria takich śmieci, których nie można oddać legalnie nigdzie (ani worek niebieski, ani mieszany, ani papier, ani plastyk), ekoporty też ich nie chcą. Chodzi mi o zwykłe odpady domowe, np tutejszy ekoport nie bierze płyt pilśniowych i starych okien, i wielu innych. Po prostu odbierane powinno być wszystko, dalej segregowane fachowo i utylizowane przez powołane do tego firmy, to śmieci w lesie byłoby mniej.

zaloguj się by móc komentować

DYNAQ @smieciu 16 kwietnia 2021 18:49
16 kwietnia 2021 19:42

Lepsze,co widać po wzroście drzew.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @smieciu 16 kwietnia 2021 17:24
16 kwietnia 2021 19:47

Dam panu czas do poniedziałku na zmianę stylu dyskusji, nie będę tu tolerował takich idiotyzmów

zaloguj się by móc komentować

olekfara @smieciu 16 kwietnia 2021 18:49
16 kwietnia 2021 19:48

Nie piaski

Ilustracja przedstawia mapę Polski . Na mapie kolorami zaznaczono typy gleb. Centralną część Polski zajmują gleby bielicowe oznaczone kolorem żółtym i gleby płowe oznaczone kolorem beżowym. Na północy przeważają gleby brunatne właściwe i kwaśne oznaczone dwoma odcieniami koloru brązowego. Wzdłuż rzek występują mady (kolor turkusowy) i gleby bagienne (kolor zielony). Czerwonymi kropkami zaznaczono miasta wojewódzkie. Opisano rzeki. Po lewej stronie mapy w legendzie umieszczono w pionie jedenaście kolorowych prostokątów, które opisano nazwami gleb. Wydzielono pięć rodzajów gleb strefowych: bielicowe, płowe, brunatne właściwe, brunatne kwaśne i czarnoziemy oraz sześć rodzajów gleb astrefowych: czarne ziemie, mady, gleby bagienne, rędziny, inicjalne gleby górskie i gleby antropogeniczne. Gleby astrefowe rozmieszczone są nierównomiernie, gleby antropogeniczne występują wokół miast.Źródło: Wydawnictwo Edukacyjne Wiking, licencja: CC BY 3.0.

A tak wygląda  rozmieszczenie lasów w Polsce na podstawie https://ekoportal.gov.pl/fileadmin/Ekoportal/Konferencja/2015/prezentacje/3.8_Andrzej_Talarczyk_BULiGL.pdfCyfrowy las

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @chlor 16 kwietnia 2021 19:29
16 kwietnia 2021 20:12

Oczywiście ,że ma pan rację.Nie we wszystkich miastach i wioskach,odbiór starych farb , puszkek .itp chemicznych odpadów jest zorganizowany dobrze.Tylko,że ja pisałam o" beczuszkach" chemikali przywożonych do Polski...Ten proceder jest mafijny i kwitnie dalej.Przewożą nie tylko z Angli,Niemiec i czort jeden skąd... niby państwo to ściga,ale w dalszym ciągu jest bezradne...powiem wprost ,importuje....

https://www.dw.com/pl/gdzie-utyka%C4%87-%C5%9Bmieci-polska-nie-chce-ju%C5%BC-brytyjskich-odpad%C3%B3w/a-49835997

https://www.money.pl/gospodarka/nowy-raport-mamy-problem-ze-smieciami-co-widac-w-cenach-6557394145840000a.html

Tych perełek jest więcej...

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski
16 kwietnia 2021 20:42

Dobrze, że o tym piszesz, takich tekstów, które pokazują jak sprawy wyglądają w rzeczywistości i jednocześnie obalają różne wymysły nigdy za wiele, w każdej dziedzinie nie tylko jeśli chodzi o gospodarkę leśną.

zaloguj się by móc komentować

ArGut @gabriel-maciejewski
16 kwietnia 2021 20:58

W mapach jest moc - Bank Danych o Lasach udostępnia informacje o zasobach leśnych - zagosopodarowanie turystyczne, zakazy wstępów, dane łowieckie, etc.

Grupa osób, które ceni lasy i angażują się w ich ochronę z Lasy i Obywatele tak widzi dane. I jedyne co oni widzą to rąbanie lasów ! Panowie leśnicy jak wchodzą do "wyciętego lasu" to widzą go tak - Zdobek z Michałem sprawdzą, czy wytną twój las? Manipulacje pewnej mapy.

zaloguj się by móc komentować

smieciu @gabriel-maciejewski 16 kwietnia 2021 19:47
16 kwietnia 2021 21:04

Nie trzeba zaraz do poniedziałku. Już dzisiaj daję sobie spokój.

Ja widzę patologię i tyle. Zapewne i tak nikt w tym całym ciągu tekstów o lasach nikogo do niczego nie przekonał. Każdy pozostał przy własnym zdaniu. Jeśli miał je wcześniej. Tym bardziej ja nie przekonam. Ani też nie zamierzam. I tak w końcu każdy zobaczy jak jest naprawdę.

PS.

Nikt nie zajrzał do tych sprawozdań Lasów Państwowych a była okazja troszkę mi dopiec bo jak się okazuje w roku 2019 po poprzednich latach nieustannego zwiększania wyrębu troszkę wyhamowali. Ciekawe jak było w 2020 ale tutaj pandemia mogła mocno namieszać.

Odnośnie gleb. Faktycznie w mojej okolicy jest z tym kiepsko. Lasy tym bardziej więc wyglądają żałośnie i można by je bardzej oszczędzać. No ale skoro chodzi o uprawy a nie lasy to właściwie... Temat zamknięty.

 

 

zaloguj się by móc komentować

chlor @BTWSelena 16 kwietnia 2021 20:12
16 kwietnia 2021 21:14

Import odpadów chemicznych jest tolerowany przez władzę w imię dobrych stosunków z poważnymi państwami UE.

 

zaloguj się by móc komentować

Paris @peter15k 16 kwietnia 2021 16:53
16 kwietnia 2021 21:29

Naprawde,...

...  ma  Pan,   Panie  Peter'ze  taka  nadzieje  ???

Ja  bym  baaardzo  chciala,  zeby  Panska  nadzieja  sie  spelnila,  bo  to  oznacza  -  wedlug  mojej  najlepszej  wiedzy,  ze  te  cale  "sluzby"  BEDA  ZMUSZONE  zaczac  URYWAC  JAJA  SAMYM  SWOIM...  nie  widze  innego  wyjscia  !!!

  

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @chlor 16 kwietnia 2021 21:14
16 kwietnia 2021 21:32

Mogę tylko powtórzyć ,a niech ich las ogarnie za te stosunki ! bo ten tego... dosadniej to "rynce opadajom"

zaloguj się by móc komentować


Paris @BTWSelena 16 kwietnia 2021 21:32
16 kwietnia 2021 21:54

Dokladnie...

...  kurwizor  i  reszta  presstytutek  wciska  ciemnote  o  "smogu",  "ociepleniu  klimatu",...  wreszcie  o  "wszczeciu  procedury  art.  7  o  zagrozeniu  prawoZONdnosci"  w  Polsce,  a  tu  "mafia  smieciowa"  w  najlepsze  kreci  interesy  w  "majestacie  prawa"...

...  i  taki  BANKSTER  Morawiecki  albo  €-OSLY,  NIEMOTY  BRUKSELSKIE  jedne,  ony  nic  NIE  WIEDZO  !!!

 

A  skad  by  mieli  wiedziec...  woda  w  ustach...  OBLUDA,  OBLUDA  i  jeszcze  raz  ZLODZIEJSKA  OBLUDA  !!!  

zaloguj się by móc komentować

smieciu @olo 16 kwietnia 2021 21:45
16 kwietnia 2021 22:08

https://oko.press/zobacz-czy-lasy-panstwowe-wytna-twoj-las-powstala-spoleczna-mapa-wycinek/

Ech. Jeszczę napiszę: ciekawy tekst. I ciekawa mapka. Prawda jest prosta, ludzie widzą że coś jest nie tak. To nie jest kwestia (opłacanych) ekologów czy lewaków. Przeciwnie. Oni robią wszystko by by ludziom zobrzydzić ekologię. By przyzwolenie rżnięcie i zatruwanie było naturalnym odruchem: to przecież ta głupa ekologia no nie? Zawsze tak to postrzegałem.

Tak czy siak i tak wszystko rozbija się o to co napisałem wyżej. Co jest ważniejsze odczucia, pragnienia ludzi korzystających z tych lasów? Czy nie wiadomo komu służąca gospodarka leśna.

Zacytuję z tekstu:

Problem leży już w samym systemie kształcenia leśników. Na studiach dowiadują się, że Lasy Państwowe wszystko robią dobrze a sama wiedza leśnicza jest niepodważalna. Potem trafiają do pracy w leśnictwach i nadleśnictwach, gdzie kultura korporacyjna dalej utwierdza ich w przekonaniu o własnej nieomylności i „jedynie słusznym” systemie zarządzania lasami, jaki reprezentują Lasy Państwowe.

Dokładnie o to chodzi. Jedynie słuszna wiedza, której nie tylko ja nie rozumiem.

zaloguj się by móc komentować

olo @smieciu 16 kwietnia 2021 22:08
16 kwietnia 2021 22:52

"ludzie" raczej widza to co chca zobaczyc, tu dokladniej chodzi o to bys nie byl sam w nierozumieniu,ale to pulapka

zaloguj się by móc komentować

smieciu @olo 16 kwietnia 2021 22:52
16 kwietnia 2021 23:33

Dla mnie cała ta historia z Lasami Państwowymi jest taka sama jak z każdą inną korporacją, instytucją. W szkole  uczą cię przez kogoś zatwierdzonej wykładni. Potem z tym samym spotykasz się w TV. W Korpo. Wszędzie. Zawsze każdy tam pozuje na mędrców, wszystko wie, zna drogę do sukcesu dzięki oparciu się na jedynie słusznej wiedzy. Jeśli ktoś to kwestionuje ma przesrane.

Kiedyś byłem dość ostrożny, starałem się dłużej dochodzić czy faktycznie cała ta odgórna wiedza jest bzdurą by nie wpaść łatwo w jakąś pułapkę. Teraz jednak już mi się nie chce analizować setek informacji z danej działki ponieważ ta korporacyjna reguła sprawdza się praktycznie zawsze. Można walić w ciemno że jeśli ci coś gada duża instytucja to raczy cię stekiem bzdur i kłamstw. I zwykle dość szybko następuje pozytywna weryfikacja, okazuje się że pojawiają się konkrety, których nie znałeś ale znałeś regułę i dlatego szansa że się pomylisz jest tak nikła.

Tak jest zwłaszcza obecnie. Przytoczę może jeszcze raz ten fajny cytat

Cytat odnośnie wolnej prasy i mediów "W 1880 r. John Swinton, szkocko-amerykański dziennikarz i wydawca, w czasie jednego z bankietów, kiedy zaproponowano wzniesienie toastu za niezależną prasę, nie wytrzymał i wygarnął zebranym: „Każdy z obecnych tutaj wie, że niezależna prasa nie istnieje. Wy to wiecie i ja to wiem: żaden z was nie ośmieliłby się ogłosić na łamach gazety własnych opinii; a gdyby nawet się ośmielił, zdajecie sobie sprawę z tego, że nie zostałyby one nigdy wydrukowane. Dostaję ileś dolarów tygodniowo za to, żebym powstrzymywał się od wyrażania własnych poglądów i opinii w gazecie, w której pracuję. Wielu tu obecnych otrzymuje podobną zapłatę na identycznych zasadach. Gdyby ktoś z was był na tyle szalony, by uczciwie opisać sprawy, znalazłby się natychmiast na bruku. Gdybym dopuścił, by moje prawdziwe opinie zostały opublikowane w którymkolwiek numerze gazety, straciłbym pracę w niecałe 24 godziny. Praca dziennikarza polega na niszczeniu prawdy, łganiu na potęgę, deprawowaniu, zohydzaniu, czołganiu się u stóp mamony, sprzedawaniu siebie, sprzedawaniu swojego kraju i swojego narodu w zamian za chleb swój powszedni, czy też – co się sprowadza do tego samego – za swoją pensję. Wiecie to wy i wiem to ja. Cóż to więc za szaleństwo wznosić toast za niezależną prasę! My, dziennikarze, jesteśmy wasalami, instrumentami w rękach bogaczy, którzy potajemnie spiskują i kierują wszystkim zza kulis! My jesteśmy ich marionetkami! To oni pociągają za sznurki, a my tańczymy! Nasz czas, nasz potencjał i nasze talenty są w rękach tych ludzi. Jesteśmy intelektualnymi prostytutkami!”.

To odnosi się dziennikarzy. A jak sprawa wygląda z nauczycielami - akademickimi? Z policją? Z prawnikami. Z kimkolwiek z dużej korporacyjnej struktury? Mówią ci prawdę? Służą w twoim interesie? Bez dwóch zdań, są wszędzie wyjątki, sensowni ludzie ale nie piszę o tym ale o korporacyjnej, instytucjonalnej idei.

Dzisiaj naprawdę można odnieść wrażenie że wszyscy oni stają na głowie by udowodnić do jakiej patologi prowadzi taki system. Gdzie gdy już wejdziesz między wrony to krakasz jak one. Nie masz wyjśca, nawet jeśli każą ci wdrażać kolejne absurdy. Po prostu już w tym siedzisz i nawet za dużo nie myślisz. Ot kolejna głupota do zrobienia. Tak zwyczajnie jest. Tak działa ten świat, trzeba to zrobić i iść do domku.

Ludziom może się wydawać że ja wszystko kwestionuję czy gadam tak na przekór czy coś. Ale jest odwrotnie. To świat został postawiony na głowie. A został postawiony za pomocą pewnych powtarzających się schematów, narzędzi. Jest w tym idea i tak po prostu siłą tej idei wychodzi że muszę kwestionować. Że NAPRAWDĘ to ten ktoś tam musi się napracować by mnie przekonać że to co widzę nie jest tym co widzę. Ja kupę czasu spędziłem by w końcu uwierzyć we własne zmysły i postrzeganie. Dlatego jak widzę parodię lasu to dla mnie jest parodią. Nie będę tych upraw uznawać za las.

Lasy nie potrzebują interwencji człowieka by dobrze funkcjonować. Na tym właśnie polega nowa współczesna religia, odbicie powyższej idei. Obecnie np. zredefiniowano w medycynie pojęcie odporności zbiorowej. Kiedyś osiągali ją naturalnie ludzie za pomocą wbudowanych weń mechanizmów. Od teraz dziać się ma to za pomocą szczepionek. Tak samo jest wszędzie. Kiedyś gospodarka świetnie działała polegając na prostych mechanizmach. Dzisiaj potrzebny jest gąszcz wykreowanych przepisów i urzędnik który to nadzoruje. Kiedyś człowiek mógł po prostu żyć dzisiaj musi mieć polityczne pozwolenie. Tak samo jest z uczelniami, z sądami, książkami. Z lasami.

Dzisiaj nie mogą się obyć bez człowieka. Bez cięcia. Bez całej polityki i zarządzania.

Ale zauważcie czy chcecie iść tą drogą. Czy skoro można wobec drzew to czemu nie wobec was? Skoro marzymy o takiej pełnej kontroli, regulacji, przycinania do zadanej wartości, wycinania kwadratów, nasadzania monokultur bo celem jest jakiś nie sprecyzowany porządek czy zysk to czemu tych samych metod, idei nie użyć wobec nas?

Komu u licha przeszkadza prawdziwy las? Rezerwaty? Puszcze? Czy wdzierają sie na tereny ludzkie jak jakieś pasożyty czy jak? Chyba nie bo ja jakoś dawno nie widziałem prawdziwego Lasu.

Cała ta dyskusja jest jakaś absurdalna. Jest masa ludzi, która chciałaby mieć dostęp do takiego Lasu. Cieszyć się nim. Dlaczego nie mogą? Na czym polega ta wyższa idea, wiedza która mówi że to jest złe? Że wszędzie musi być na jedno, przez kogoś wymyślone kopyto.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @smieciu 16 kwietnia 2021 23:33
16 kwietnia 2021 23:56

Znaczy, jestes anarchistą wirtualnym.

Weźże się udaj z jakims gustownym transparentem przed gmach Ministerstwa Ochrony Srodowiska,albo czegoś "w podobie", albo przywiąż łanuchami do jakiegoś drzewa na skraju lasu, który chciałbyś zostawic w spokoju. Rozumiem, ze wyypisywanie protest-songów jest łatwiejsze, ale wywiera  ono wobec ciebie co najwyżej  funkcję  terapeutyczną. Napiszesz protest-song i od  razu czujesz się lepszy, mądrzejszy i ogarniający sprawe szerzej i głębiej niż ci, co nie dostrzegają wskazywanych w p-songu "oczywistości".
No, ale czy aby na pewno są to oczywistości?

zaloguj się by móc komentować

smieciu @stanislaw-orda 16 kwietnia 2021 23:56
17 kwietnia 2021 00:17

Jestem anarachistą realnym. Po co mam się przywiązywać do drzewa skoro wszyscy mieliby to w dupie? Efekt żaden. Efekt może powstać tylko wtedy kiedy znajdzie się trochę podobnych do mnie ludzi. Tacy ludzie są ale czy jest ich wystarczająco? Możliwe że nie i dlatego jest trochę prawdy w tym terepeutycznym wyjaśnieniu. Faktycznie czuję jakąś ulgę. Coś tam sobie napisałem, fajnie było.

Ale tak jak pisałem. Jestem pewien nastąpią czasy chaosu. Anarchii. Może będzie okazja podziałać coś realnie aczkolwiek będzie to zapewne krótka przygoda gdyż większość ludzi napędzana strachem odrzuci tą okazję. Zobaczymy z pewnością będzie się dziać i z pewnością nastaną czasy poważniejszych wyzwań niż przywiązywanie się do drzewa. Już teraz są szczepionki co jest bardzo ciekawym wyborem. Po której stronie staniesz jeśli wprowadzą paszporty Covidowe? Będziesz mieć utrudnienia w codziennym życiu?

Dlatego nie przejmuję się tym że póki co nijako nie jestem czynnym anarchistą. Niedługo trzeba będzie i tak przejść do czynów. Choć tak szczerze to jakoś nie mam na nie ochoty. Podejżewam że może to być dość męczące ;)

 

zaloguj się by móc komentować

DYNAQ @smieciu 16 kwietnia 2021 23:33
17 kwietnia 2021 00:29

Panie śmieciu, z całym szacunkiem dla Pana osoby i z całkowitym brakiem szacunku dla bzdur  które  Pan pieprzy:lasy polskie są jednymi,jeśli nie pierwszymi najlepiej  prowadzonymi w Europie. Odwiedzali nas tu niemieccy leśnicy i zazdrościli nam że nie popełniliśmy tych błędów które oni zrobili u siebie.Proponowaliśmy że odpalimy im za friko trochę naszych ach, naturalnych bobrów-nie chcieli. Niech Pan się tak nie jara tą zwiększoną wycinką , bo to wszystko mieści się w góra 60 % rocznego przyrostu masy w lasach naszych.Lasu przybywa,nie ubywa,śpij  Pan spokojnie.

zaloguj się by móc komentować

smieciu @DYNAQ 17 kwietnia 2021 00:29
17 kwietnia 2021 01:04

Tak znam tą legendę... Polska też jest zieloną wyspą gospodarczą, w UE podziwiają jak radzimy sobie z Covidem i że słupki gospodarcze rosną. Taki to nasz wyjątkowy kraj. Tniemy, tniemy i ciągle jest co ciąć że tak przerobię znany tekst. Ale na ile to zasługa polityki leśnej? Ot przykładowo każdy chyba zauważył że po upadku PRLu lasów przybyło. Tam gdzie kiedyś były łany zbóż dzisiaj są drzewa. Zwłaszcza na słabszych glebach. Czego to zasługa? Jak one się mają do obliczeń?

Właściwie nie chciałem się wtrącać do tej dyskusji. Ale jakoś wyjątkowo długo, pod paroma tekstami ciągnął się ten wątek i w końcu pękłem... No i wyszło jak wyszło. Standardowo. Taki śliski wątek musiał tak się potoczyć.

Ale tylko właśnie dlatego bo ktoś MUSI mieć tą swoją monopolistyczną rację. Fajnie byłoby gdyby jedni gospodarowali sobie lasami po swojemu a inni po ichniemu. Oczekujac przecież innych zupełnie efektów. I wtedy wszyscy byliby zadowoleni.

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @gabriel-maciejewski 16 kwietnia 2021 11:03
17 kwietnia 2021 01:58

Gdyby nie zmiany aury/temperatury na przestrzeni lat, nie byłoby stradivariusów. Naprawdę. To odległości między słojami /przyrostami/, które spowodował klimat /oziębienie/ dają taką słodycz dźwięków tym skrzypcom. 

To taka glossa dla osłodzenia :) nieco dyskusji. Nieco pięknoduchowska, przyznaję. 

 

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @zkr 16 kwietnia 2021 14:27
17 kwietnia 2021 02:03

Na takich gości był zawsze Dżejms Bond :) Szkoda, że tylko w cinema...

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @ewa-rembikowska 16 kwietnia 2021 15:21
17 kwietnia 2021 02:05

No a vat? Tysz niezły pomysł. Opłata klimatyczna /np. w Zakopanem/ to przy tym pikuś.

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @KOSSOBOR 17 kwietnia 2021 01:58
17 kwietnia 2021 05:23

Ależ to informacja. To nie tylko kunszt lutniczy jednak ale i Palec Boży ☺

Szkoda, że nie wiedziałem o tym, o brzmieniu skrzypiec, gdy tyle lat, prywatne lekcje, uczyłem się na nich grać. A żaden z moich nauczycieli, nie zwrócił uwagi na to, na jakiej normalnie ja "desce" grałem. To były właśnie takie skrzypce. Gdzieś od górali. Dobre do kapeli. Tylko, że dopiero po latach, już będąc na studiach w Krakowie w dziedzinie dalekiej od muzyki, sam na to wpadłem. Oczywiście wcześniej "wyedukowawszy" się koncertami Filharmonii Krakowskiej i spotkaniami z jej muzykami. A zwłaszcza z jedną skrzypaczką potem ☺

Ja kupiłem wtedy w komisie skrzypce. I nawet po latach, nie mając kontaktu z instrumentem, zacząłem na nich grać w swoim mieszkaniu na poddaszu. One normalnie same grały pod moimi palcami. I pamiętam do dzisiaj tę Partitę J.S.Bacha w tym pustawym moim mieszkaniu. I mój wtedy żal i pytanie, dlaczego dopiero teraz to usłyszałem? A przecież one nie były jednym ze Stradivarius'ów, czy Amati'ch. Może to był jednak błąd, że ja te skrzypce sprzedałem. Ale one mnie za bardzo zaczęły absorbować A ja musiałem zarabiać na życie. Proza życia, po prostu.

 

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @BTWSelena 16 kwietnia 2021 15:21
17 kwietnia 2021 05:29

Tak, to są te właściwe lierackie nuty komponowanie przez Coryllusa, że pojadę muzyką ☺

 

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @Paris 16 kwietnia 2021 13:14
17 kwietnia 2021 05:32

Prawda? Sama wiesz, jak to było, gdy byłaś we Francji. Stamtąd, z zagranicy, to dopiero widać właśnie, kto to jest Coryllus i jego dzieło, polskie w języku polskim. 

 

zaloguj się by móc komentować

Peiper @smieciu 16 kwietnia 2021 22:08
17 kwietnia 2021 06:50

Zadam pytanie, które wielu ludzi traktuje jako pytanie poniżej pasa. Jaka jest powierzchnia Pana działki, na której ma Pan zasadzone drzewa i ile tych drzew jest ? Mogą to być drzewa owocowe - żaden problem kupić sobie wiśnię, czereśnię, śliwę, jabłoń, gruszę, morelę, brzoskwinię (tak te też owocują w Polsce), lub iglaste w celu zwalczania emisji CO2 i zmian klimatycznych. Ta lista to drzewa posadzone na działce mojej rodziny w ostatnich trzech latach - po jednej sztuce.

A teraz chelange (takie modne ostatnio słowo) dla ambitnych - proszę wziąć pestki z jabłka i wychodować sobie jabłoń - też w zasięgu przeciętnego zjadacza chleba.

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @smieciu 16 kwietnia 2021 22:08
17 kwietnia 2021 07:01

A medycynę pan rozumie? I elektronikę? To są które każdy rozumie, tylko z tym leśnictwem kłopot....Wszystko chcą robić na jedno kopyto. Przegiął pan drastycznie, niewybaczalnie...

zaloguj się by móc komentować


stanislaw-orda @smieciu 17 kwietnia 2021 00:17
17 kwietnia 2021 08:02

realnym, powiadasz.

Czyli, w czym ten realizm się przejawia?

Jakiś przykład poproszę.

zaloguj się by móc komentować

Greenwatcher @smieciu 16 kwietnia 2021 17:24
17 kwietnia 2021 08:09

Skoro politycy działają na szkodę obywateli, lekarze na szkodę zdrowia, ekolodzy na szkodę środowiska, historycy na rzecz fałszowania historii itd. to czemu leśnicy nie mieliby działać na szkodę lasów? Według mnie byłoby to zupełnie logiczne, wręcz tak powinno być w dzisiejszym świecie. Czemu lasy i leśniczy mają być wyjątkiem?

Zgodnie z tą regułą szkodzi Pan czytelnikom. Na szczęście świat jej nie podlega, ale i tak będę omijał Pana teksty i komentarze. 

zaloguj się by móc komentować

saturn-9 @smieciu 16 kwietnia 2021 23:33
17 kwietnia 2021 08:25

... ten fajny cytat

Cytat odnośnie wolnej prasy i mediów "W 1880 r. (...) intelektualnymi prostytutkami!”.

 

Ktoś bodaj w D zadał sobie trud i chciał dojść do źródła no i wyszło, że ten cytat krąży tak od [o ile dobrze zapamiętałem] lat dwudziestych minionego stulecia. Apokryficzny zapis ... Wprawdzie krzepi ale to apokryficzny zapis.

zaloguj się by móc komentować

peter15k @mooj 16 kwietnia 2021 18:01
17 kwietnia 2021 09:52

Istotnie ma pobudzić sprzedaż w Chinach ale ... zobaczymy jak te różne mechanizmy będą wykorzystywane i czy nie przypadkiem w stymulacji sprzedaży ( może dotacji ? ) w Europie. USA jest zajęte rewolucją rozporkową co doprowadzi do całkowitego upadku morale US army.  Gra na punkty trwa a ta gra ma doprwadzić do wywalenia USA z Europy. No i oczywiście narodu wybranego, króry Chińczykom ani Rosjanom i wszystkim innym do niczego nie jest potrzebny. A wręcz przeciwnie. 

zaloguj się by móc komentować

Paris @cbrengland 17 kwietnia 2021 05:32
17 kwietnia 2021 10:02

Wiem,  wiem,  Krzysiu,...

...  doskonale  wiem  i  pamietam,  i  nigdy  tego  nie  zapomne,...  i  dziekuje  Panu  Bogu  za  to  co  wiem  dzieki  CORYLLUS'owi,  Jego  blogowi,  w  koncu  SN,  ksiazkom  tu  rekomendowanym,...

...  a  w  koncu  tez  dzieki  wspanialym  ludziom,  ktorych  tu  spotkalam,  "poznalam",  czytalam,  jak  ntp.  Ciebie,... 

...  tak,  szczegolnie  z  zagranicy  widac  kto-zacz  CORYLLUS  i  Jego  dzielo...  i  dlatego  DIABEL  sie  tak  wscieka  !!!

 

zaloguj się by móc komentować

peter15k @Paris 16 kwietnia 2021 21:29
17 kwietnia 2021 10:04

Nie sądzę aby wszyscy byli w spisku. Interesy są przeciwne - komu zależy aby zboki ze wschodniego wybrzeża rządzilły światem oprócz nich samych ? Tam pod dywanem trwa wbijanie noży w żebra w białych rękawiczkach. Niewiele dociera do tzw opinii publicznej. Jakis zawał i śmierć w sile wieku Rotschilda od zarządzania ryzykiem a ostatnio wywalanie z pracy dziennikarzy z granicy z Meksykiem bo tam z kolei wywalają imigrantów tylko nie mozna o tym pisać.  Główna aktywistka BLM kupiła sobie parę chałupek po 1.3 mln USD w białej dzielnicy itp. Widać wyraźnie że USA zajętę rewolucją rozporkową gnije. To gnicie nie jest oczywiście przypadkowe.  Chińczycy twierdzą, że im covid podrzucili amerykanie itd. Jak uczy historia nowa bezpieka często wykańczała starą bezpiekę. Zbyt wielu ma dość Pax Americana.  Czy amerykanie się otrząsną...no zobaczymy...

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @zkr 16 kwietnia 2021 14:27
17 kwietnia 2021 10:38

Teorie Gates'a to przykrywka do testowania broni meteorologicznej. Tylko tyle i aż tyle.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @peter15k 17 kwietnia 2021 10:04
17 kwietnia 2021 10:42

Jankesi toną, to oczywiste. Ale mogą zechcieć wciągnąć wraz ze sobą doprzerębli jeszcze kogoś dla towarzystwa. Tak olbrzymie  strukury gospodarczo-polityczne nie rozpadają się bez potęznych skutków ubocznych w skali globalnej.

A nas, tradycyjnie użyją w charakterze faszyny.  Np. poślą, żebyśmy, póki co, "odbijali" Krym.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @mniszysko 17 kwietnia 2021 10:38
17 kwietnia 2021 10:44

Broń meteorologiczna jest stosowana od czasów amerykańskiej interwencji w Wietnamie.

zaloguj się by móc komentować

olo @smieciu 16 kwietnia 2021 23:33
17 kwietnia 2021 11:00

"masa ludzi" o ktorej piszesz nie ma doswiadczenia z "prawdziwym lasem", wiec ich radosc nie trwala by dlugo.

@dynaq juz chyba po raz trzeci tlumaczy tobie ze wiedza wynika z praktyki

 

 

zaloguj się by móc komentować

peter15k @stanislaw-orda 17 kwietnia 2021 10:42
17 kwietnia 2021 11:28

Nasza skłonność do "odbijania Krymu" stopniowo maleje od czasów pomarańczowej rewolucji.  Jadąc przez Polskę widać wyraźnie, że jestesmy terytorium transportowo-magazynowym ( z obecnością amarykańskiej Panattoni )  Co to oznacza ? To oznacza, że Chińczycy chcą tu mieć spokój, Niemcy także bo gra idzie o przepływ towarów wschód-zachód. Niemcy nawet ostatnio piszą, że są zadowoleni i wcale im sie nie dziwię ( Aldiki, Kauflandy, Obi ) masa firm niemieckich gł na ścianie zachodniej ( tania praca ) i to doprowadziło do naszego 4 miejsca w ich globalnym handlu.  Inicjatywy destrukcji spokoju na tym obszarze płynie tylko od "środowiska gazowni". Warto przytoczyć opinię niedawno zmarłego ambasadora o Izraelu:

(...) Ryszard Żółtaniecki: W Izraelu cały czas panuje wewnętrzny konflikt. Proszę zwrócić uwagę na pewien mało rozeznany problem. Mianowicie około 1/3 Izraelczyków, no może 1/4, nie pracuje, nie płaci podatków, nie uczestniczy w życiu publicznym. Zajmuje się tylko studiowaniem Talmudu i oczekuje na przyjście Mesjasza. Mówiąc o Izraelu, słyszymy o rakietach, o konflikcie z Palestyną, a nikt nie zwraca uwagi na to, że coraz większa część izraelskiego społeczeństwa jest całkowicie pasywna i za chwilę to państwo stanie. Jeżeli nie przestanie być finansowane przez Żydów z Ameryki czy z Europy, to po prostu przestanie funkcjonować. W ogóle Izrael jest zdarzeniem historycznym, które nie jest kompatybilne z niczym, co istniało do tej pory na świecie (...)

Rosja zaintstalowała sobie w Izraelu taka agenturę ( operacja Most ) ,że ten kraj  je z rosyjskiej miseczki bo przy osłabieniu  poparcia USA mogą ich całkowicie zdestabilizować - dlatego co chwila pielgrzymują do Rosji chcąc się wynająć do różnych rzeczy. 

 

 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @gabriel-maciejewski
17 kwietnia 2021 11:54

Jedni chcą tego, ale inni czegoś dokładnie  przeciwnego. Destabilizacja w Euroazji jest jak najbardziej na rękę Anglosasom. To jak mina odpalona pod konkurencyjną hurtownią.  Potem będą mogli uruchomić programy pomocowe na odbudowę powojennych zniszczeń na tym obszarze. Tamtejsze  banki tylko na to czekają. Przywódcy Izraela są zainteresowni konfliktem, który rykoszetem walnie w Iran (chodzi o ośrodek wzbogacania uranu  w Natanz). Ukraina jest idealnych wyborem geostrategicznym dla takiego konfliktu. A najlepiej gdyby doń została wciągnięta i Turcja (która ma stale swoje resentymenty do Krymu). W ten sposób zostaliby zdewastowani wszyscy konkurenci Izraela w Azji Mniejszej i na Środkowym Wschodzie.

Mam wrażenie, że  własnie to do tego celu  wypchnięto na prezydenture Józwę  Bidena.

A czy my mamy mniejsza chęć czy większą, tohegemona, który zadecyduje o jakims scenariuszu, mało interesuje. Zresztą, nasze nowocxzesne  haubice "Dana" już przecież strzelają  w Donbasie.

Skoro mogą haubice, to co za przeszkoda, aby strzelało również coś innego.

zaloguj się by móc komentować

peter15k @stanislaw-orda 17 kwietnia 2021 11:54
17 kwietnia 2021 12:22

Chcą zdestabilizować Euroazję ale słabną. Jakoś nie widzę konkretnych efektów. Za Jelcyna jacyś chłopcy co mieli 100 rubli w kieszeniach kupowali Gazprom. Coś z tego zostało ? Zaoorani. Sytuacja na Ukrainie się ślimaczy. Wojny z Iranem nie było. W USA walczą o rewolucję rozporkową przez rozszerzenie składu SN.  Oczywiscie banki chcą wywołać wojnę bo epidemię już mamy i być może to jest zbyt mało.  Od sprzedaży albo testowania haubic do obecności polskich oddziałów w Donbasie droga daleka. Oczywiście że banki różne rzeczy chcą ale na razie Citibank się ewakuuje z Polski. To wszystko byłoby bardziej możliwe jeszcze 20 lat temu ale mamy teraz nowego gracza - Chińczyków. Cała Europa przestawia się na Azję, Rosja też. Niemcy eksportują do Chin na potęgę. USA będzie stopniowo rugowane na punkty. Moim zdaniem nastąpi jakiś "deal" zgniły kompromis  - słabnące USA - Chiny i Europa.  

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @peter15k 17 kwietnia 2021 12:22
17 kwietnia 2021 12:33

No to pozostańmy przy swoich zdaniach. I chyba już za niedługi czas  rozstrzygnie się, czyje przeczucia były trafniejsze.

zaloguj się by móc komentować

Paris @peter15k 17 kwietnia 2021 10:04
17 kwietnia 2021 15:40

Panie  Peter'ze,...

...  to  wszystko  prawda  co  Pan  napisal  i  ja  to  wiem,  i  MY  tu  w  Polsce  tez  juz  o  tym  wiemy...  ZNAMY  juz  to  "modus  operandi"  -  i  tego  ku***twa  nie  pochwalamy,  pochwalac  nie  bedziemy,  a  juz  o  nasladowaniu  tego  to  nawet  mowy  nie  ma,  mimi,  ze  panoszy  sie  ono  strasznie  w  naszej  Ojczyznie  !!!

My  mamy  swoje  problemy  i  swoje  sprawy  i  nimi  MUSIMY  sie  zajac  dla  naszego  osobistego  i  wspolnego  dobra...  nikt  z  nas  tu  w  Polsce  nie  rozwikla  tej  "zagadki"  kto  komu  podrzucil  "swirusa",  uwazam,  ze  jest  to  "problem"  wylacznie  Chin  i  Ameryki  -  nie  nasz,...  

...  fakt,  ze  Ameryka  sama  siebie  unicestwia  widac  golym  okiem...  coz,  "hegemon  swiatowy"  mocno  na  to  "zapracowal"... 

...  nie  zal  mi  Ameryki  -  szczegolnie  po  tym  co  dzis  wiem  -  naprawde  nie  uronie  za  nimi  ani  jednej  lezki,...  a  "bezpieka",  coz,  to  wciaz  "same  swoje  lobuzy".  

zaloguj się by móc komentować


KOSSOBOR @cbrengland 17 kwietnia 2021 05:23
18 kwietnia 2021 02:02

To chyba były lata 90-te, gdy odkryto tę zależność dźwięku od gęstości słojów.

Skądinąd, gdy usłyszałam /w nienajlepszych warunkach akustycznych, w Dworku Sierakowskich w Sopocie - niskie pomieszczenia/ wiolonczelę z XVIII wieku - oniemiałam i do dzisiaj , na samo wspomnienie, jestem "oniemięta" :) Właśnie owa cudowna słodycz i głębia. 

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @cbrengland 17 kwietnia 2021 05:23
18 kwietnia 2021 02:08

Proszę zatem wejść na notki Bogusława Jeznacha o lutnictwie /sporo/ na NEon24.pl  - polecam.

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @KOSSOBOR 18 kwietnia 2021 02:02
18 kwietnia 2021 04:49

Instrumenty smyczkowe, to jest to. One są najbliżej najpiękniejszego instrumentu muzycznego, jakim jest nasz głos ☺ A saksofon tenorowy robi za skrzypce w jazzie. I jest fajnie właśnie

 

zaloguj się by móc komentować


KOSSOBOR @cbrengland 18 kwietnia 2021 04:49
18 kwietnia 2021 23:12

Uwielbiam saksofon! :)

Jeździłam namiętnie na Jazz Jamboree w latach 80-tych etc.. Koncert Milesa... Ach... :)

Pozdrawiam.

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @KOSSOBOR 18 kwietnia 2021 23:12
20 kwietnia 2021 00:50

Niestety akurat wtedy tam nie pojechałem, gdy koncertował. I to bodaj dwa razy był na Jazz Jamboree. Ja byłem niestety tylko raz.

Ale niezliczoną ilość razy jazz był ze mną w Krakowie :-) Tam potem był tak festiwal Jazz Juniors. I to też był taki czas, nie z tej ziemi, String Connection, Krzesimira Dębskiego, Jarosław Śmietana, Janusz Muniak, Tomasz Szukalski (obaj na tenorach :-), czy Jan Ptaszyn Wróblewski (też tenor ale lubił saksofon barytonowy też) i jego bez przerwy zmieniające się orkiestry i jak bardzo często z młodymi muzykami. On to taki modus vivendi działań jazzowych w Polsce był. Zdaje się nawet do dzisiaj. Jego “Trzy kwadranse jazzu” w Programie 3 Polskiego Radia otworzyły mi oczy na jazz, już gdy byłem w liceum.

______

zaloguj się by móc komentować

Zawierucha @qwerty 16 kwietnia 2021 11:03
20 kwietnia 2021 18:21

i los frajerów [Ziemia bez ludzi to jest raj/eden]

Genialna uwaga!! "+" się należy.

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować