-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

Kilka naprawdę zabawnych żartów

Nie uwierzycie czego się wczoraj dowiedziałem. Oto okazuje się, że jest jakiś nieformalny środowiskowy zakaz, przez który moi dawni znajomi, obecnie pracujący na wyższych uczelniach lub w instytucjach państwowych zajmujących się kulturą, nie mogą wchodzić w żadne interakcje z wydawnictwem Klinika Języka. Zrozumiałem, że ze mną osobiście także nie, a na pewno nie publicznie.

 Istota tego żartu polega na tym, że ja nic nie mogę. Nie mam na nic wpływu i o niczym poza programem własnych działań nie decyduję. Oni zaś, teoretycznie przynajmniej, dostali powyższe aktywności w pakiecie, który im wręczono kiedy objęli swoje stanowiska. O czymś decydują, mają na coś wpływ i mogą, w ograniczonym zakresie rzecz jasna, prowadzić jakieś własne programy badawcze, pod warunkiem, że przyklepie je jakiś sanhedryn. Upewniłem się, czy nie chodzi o jakieś dawne, osobiste animozje. Okazuje się, że nie, poza tym jakie animozje z lat młodzieńczych można pielęgnować po pięćdziesiątce, kiedy większość jest już po kolonoskopii? To raczej czas refleksji i oprzytomnienia.

W związku z tym poczułem się niczym drzewo wiadomości złego i dobrego, z którego przebywającym w raju nie można zrywać owoców, żeby czasem nie rozpoznali gdzie dobro, a gdzie zło, gdzie zdrada, a gdzie uczciwość, gdzie piękno, a gdzie brzydota. Przyznam, że wolałbym, żeby chodziło o sprawy osobiste. Mógłbym wtedy pokajać się, przeprosić i atmosfera by się oczyściła. No, ale w zaistniałej sytuacji, cóż ja mogę? Mogę im co najwyżej pomachać zza szklanej szyby. No i mieć nadzieję, że ten nieformalny, środowiskowy zakaz rzeczywiście przynosi im jakieś korzyści i daje wiele satysfakcji.

Drugi żart jest jeszcze lepszy niż pierwszy. Dawno, dawno temu Betacool, polecił mi książkę, którą natychmiast kupiłem i której do wczoraj nawet nie otworzyłem. Ponieważ jednak piszę książkę o krzyżakach, którą już zilustrował Rafał musiałem po nią sięgnąć. Przeczytałem pół strony i zamarłem. No, ale od zacznijmy od początku. Książkę napisał Wiktor Szymaniak, a nosi ona tytuł „Rola dworu polskiego w polityce zagranicznej Prus Książęcych”. Jak widzimy już sam tytuł jest zaskakujący. Sugeruje bowiem, że to Prusy Książęce, lennik korony, prowadzą jakąś politykę zagraniczną, a dwór w Krakowie jest tylko jedną z jej funkcji. W dodatku, jak się możemy domyślać, nie najważniejszą. Kiedy zaczynamy czytać tę książkę robi się naprawdę dziwnie. Autor bowiem opisuje na pierwszych stronach powstanie chłopów w Sambii, co interpretowane jest przez historyków, jako „odprysk” wojny chłopskiej w Niemczech. Napisaliśmy tu dużo o wojnie chłopskiej, o tym czym była naprawdę i czemu oraz komu służyła. I dla każdego czytelnika bloga było jasne, że rzekome powstanie chłopów w Sambii nie ma z nią nic wspólnego. No chyba, że za część wspólną obydwu zjawisk przyjmiemy intrygę Hohenzollernów, która wywołała te dwie ruchawki. Przywódca bowiem chłopów sambijskich, który był w istocie nie wiadomo kim, a miał na imię Kacper, występował w imieniu księcia, przeciwko panom uciskającym chłopów. Powstanie wybuchło w roku 1525, pół roku po hołdzie pruskim. Jedynym wyzyskiwaczem na ziemi pruskiej i jedynym poborcą było państwo, a nie żadna szlachta, która cienko tam piszczała i miała chyba jeszcze mniej do powiedzenia niż mieszczanie. No, ale ponoć na wezwanie Kacpra zebrało się 4 tysiące ludzi. Nikt nie pisze o żadnych starciach. Ot, powstanie zostało stłumione po miesiącu. Czym więc było? Odpowiedzi na tę kwestię udziela właśnie Wiktor Szymaniak. Oto książę Albrecht poprosił swojego „opiekuna” króla Zygmunta o oddział 1000 zbrojnych do tłumienia rebelii. Człowiek, który do niedawna toczył wojnę z Polską, werbował najemników po całej Europie, wysyłał posłów do Londynu i Paryża, nagle potrzebuje 1000 zbrojnych do walki z wystąpieniem chłopów? Myślę, że nie doceniamy skali zakłamania jakie przeniosła w nasze czasy korespondencja dyplomatyczna. I traktując wszystko co napisane jest w listach serio, nie dostrzegamy powagi i istoty zjawisk. Albrecht i jego powstanie, a także rzekome zagrożenie ze strony Kawalerów Mieczowych i Krzyżaków z Niemiec, którym nie spodobała się sekularyzacja Prus, były sfingowaną operacją, mającą odwrócić uwagę króla i dworu od Węgier i planowanej inwazji, której Hohenzollernowie byli integralną częścią. Nie wiem, co jest dalej w tej książce, ale już wiem, że będę musiał napisać fabularyzowaną biografię księcia Albrechta. W przyszłym roku jest okrągła rocznica Hołdu Pruskiego, w kolejnym rocznica bitwy pod Mohaczem, a w następnym – Sacco. Trzeba to jakoś uczcić, więc wracamy na stare śmieci. Nie od razu, ale powoli zaczynam kręcić kołem sterowym. Na razie będzie książka z obrazkami o krzyżakach.

No, ale gdzie żart zapytacie? Oto okazuje się, że Wiktor Szymaniak nie ma nawet marnej notki w wiki, a jest – prócz wspomnianej – także autorem następujących publikacji:

Mikołaj Nipszyc, agent księcia Albrechta Hohenzollerna na dworze króla Zygmunta Starego: z działalności pierwszego, stałego przedstawiciela obcego władcy na dworze króla polskiego. Toruń 1977

Polscy i litewscy korespondenci księcia pruskiego Albrechta Hohenzollerna w latach 1523 – 1548. Toruń 1993

Filip Melanchton i jego kontakty z polską młodzieżą studencką w Wittemberdze. Bydgoszcz 1975

Przyznacie, że robi to wrażenie. Jeśli Wam się zdaje, że poza wymienioną wcześniej książką, coś z tych rzeczy można dostać na allegro, to jesteście w błędzie. Jakby tego było mało prace o Melanchtonie i Nipszycu wymienione są w katalogu jako prace magisterskie, które autor napisał na UMK. Rozumiem, że to pomyłka, bo niby po co miałby pisać dwie prace magisterskie? Jeszcze lepiej jest z pracą doktorską Wiktora Szymaniaka. Jest ona dostępna jedynie w rękopisie i nosi tytuł Służba dyplomatyczna księcia Albrechta Hohenzollerna na dworze Zygmunta Starego w latach 1525-1548: studium z dziejów polskiej polityki księcia pruskiego Albrechta.

Liczy sobie ona 836 stron. Rozumiem, że jej treść jest rozproszona po innych publikacjach. No, ale idźmy dalej. Mimo podanych dat i miejsc wydania książek, żadna z nich poza „Rolą dworu polskiego w polityce zagranicznej Prus Książęcych” nie jest dostępna drukiem. Leżą one bibliotece uniwersyteckiej w Toruniu, ponoć w maszynopisach, a ja zaś w swojej nieopisanej naiwności, poprosiłem kogoś, by je dla mnie z tej biblioteki wyjął. Okazało się, że dostęp do tych prac jest reglamentowany. Trzeba mieć zgodę rektora i można z nich korzystać tylko na miejscu, w lektorium. Wszystko to w trosce o prawa autorskie nieżyjącego od 1996 roku Wiktora Szymaniaka. Poza tym, ktoś mógłby – po wyniesieniu tych prac na zewnątrz – dokonać plagiatu. Argumenty te są więcej niż idiotyczne. Cóż bowiem przeszkadza w wydaniu drukiem prac Szymaniaka? Każdy musiałby się na nie powoływać i nie byłoby problemu. Nie wiadomo także co ze spadkobiercami tych praw? Co prawda szef gdańskiego IPN i niedawny członek komisji do spraw badania wpływów rosyjskich, nazywa się Szymaniak, a nawet jest trochę podobny do księcia Albrechta, ale pewności czy jest synem Wiktora nie mamy. No i on chyba także nie jest zainteresowany wydaniem tych prac. Trochę, przyznam, szkoda.

Uspokajano mnie wczoraj, bym nie popadał w paranoję, albowiem podobna praktyka ochrony rękopisów wdrożona jest także na innych uniwersytetach. No, ale mimo wszystko rodzi się pytanie – przed kim te rękopisy są chronione? Czy pracownikom UMK i rektorowi zdaje się, że wynosząc książki Szymaniaka i drukując je pokątnie, ktoś zarobi na tym miliony? I dlaczego miałby dokonywać jakichś plagiatów? To jest – w mojej ocenie – dalszy ciąg polityki pruskiej wobec dworu polskiego i nic więcej. Tradycja ta nie umarła, a przeciwnie, rozwija się w najlepsze. Tym bardziej jestem tego pewien, że książki prof. Małłka, rocznik 1937, promotora Szymaniaka dostępne są w sieci w formacie pdf i nikt się nie martwi w tym przypadku ewentualnymi plagiatorami oraz ich podstępnymi działaniami.

Na koniec jeszcze jeden żart. Oto w dniach 17-20 września tego roku odbędzie się zjazd historyków polskich w Białymstoku. Będzie to impreza huczna i połączona z targami książki. Jako, że brałem już raz w takiej imprezie udział – odbywała się w Lublinie – wiem, że historycy nie kupują książek historycznych. I w ogóle książki słabo ich interesują, no chyba, że chodzi o ich własne publikacje, które usiłują komuś wcisnąć. Tak więc ja się tam nie wybieram. No, ale wśród wykładów znalazłem taki oto: Paradoksy otwartości. Wyzwania w udostępnianiu materiałów archiwalnych. To jest poważne ostrzeżenie. Myślę, że powoli, w perspektywie kilku lat, będziemy musieli przesunąć się do segmentu poradników i literatury SF. Bo nie będzie już dostępu do niczego. Poza oczywiście książkami Leszczyńskiego i Małłka.

Przypominam, że jutro o 18.00 spotykamy się w Łęczycy. Mam nadzieję, że pogoda dopisze, bo na razie nie wygląda to dobrze. Do 22.00 na zamku trwać będzie noc muzeów. My jednak skończymy trochę wcześniej, bo trzeba wrócić do domu, a rano jechać na konferencję organizowaną przez Fundację im. Jana Olszewskiego.

Od dziś zaczyna wprowadzać nową politykę promocyjną i sprzedażową. Ściągam książki i nawigatory z rynku, tak więc może pojawić się kilka niespodzianek, których tu dawno nie było. Okazuje się, że i tak ja mam najlepsze wyniki sprzedaży, a zaraz za mną plasuje się Michał. Nie zrezygnujemy jednak z pośredników, ale musimy nieco zmienić schemat współpracy z nimi.

Mamy na fejsie kilka stron leżących odłogiem. Będą tam publikowane zdjęcia z naszej działalności i teksty z dawniejszych książek. Nie wiem, jak to ogarnę, ale jakoś muszę, bo trzeba reaktywować sprzedaż.

Dziś ściągnąłem z rynku „Pająki”, tak więc znów są w sprzedaży.

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/pajaki-czarne-bloto/

Pamiętajcie też o naszych nowych książkach

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/porwanie-krolewicza-jana-kazimierza-gabriel-maciejewski/

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/wojna-domowa-w-polsce/

No i na koniec macie jeszcze, wykonaną przez Rafała scenkę, gdzie widać jak nasz ulubiony księciunio „namawia” się na kogoś z Marcinem Lutrem.

 


 



tagi: propaganda  historycy  uniwersytet  prusy  wydawnictwa  wiktor szymaniak  kolportaż  hołd  albrecht  zygmunt i 

gabriel-maciejewski
23 maja 2024 09:33
89     3788    17 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

Andrzej-z-Gdanska @gabriel-maciejewski
23 maja 2024 09:51

Kiedyś się mówiło: niezły ubaw. Nie mam pomysłu, który "moment" jest najlepszy.

W ktorejś z notek pisałem zakon krzyżacki (Niemcy) i wszystko wyglądało tak jak powinno. 

Sekularyzacja, zeświecczenie – zespół działań zmierzający do znacznego ograniczenia lub wręcz całkowitego wyeliminowania roli religii w społeczeństwie. Termin powstał w 1646 r. w trakcie rokowań kończących wojnę trzydziestoletnią i pochodzi od łacińskiego saecularis (świecki); do języka polskiego przeszedł z francuskiego sécularisation. W przeszłości sekularyzacją nazywano także przejęcie majątku, urzędów lub innych sfer życia publicznego od władzy lub kontroli kościelnej na rzecz władz świeckich,

https://pl.wikipedia.org/wiki/Sekularyzacja

Jakieś przekazania majątków mogły odbywać się tylko między Niemcami.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Andrzej-z-Gdanska 23 maja 2024 09:51
23 maja 2024 09:55

Ewentualnie można było Niemcom przekazać majątek innych nacji

zaloguj się by móc komentować

Zyszko @gabriel-maciejewski
23 maja 2024 09:59

Piękna ilustracja.

Co do omerty na Twoje książki -myślę, że chodzi nie tylko o treść. Sama forma i jakość wydania dyskredytuje 99% oferty uczelnianej. A to jednak razi.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Zyszko 23 maja 2024 09:59
23 maja 2024 10:09

Dla każdego coś miłego - jednemy Pan Bóg zsyła granty i możliwość ich rozdysponowania, a innemu pomysły i zdolnych kolegów, którzy mu zilustrują książki. Po co to się od razu obrażać i denerwować? Nikt im nie każe, poza tym, wydawać gównianych edytorsko książek. Mogą robić lepsze. 

zaloguj się by móc komentować

Matka-Scypiona @gabriel-maciejewski
23 maja 2024 10:10

To, że akademicy mogą mieć zakaz oficjalnych kontaktów z kliniką języka przemknął mi przez głowę w zeszłym roku a propos czyjegoś tutaj wpisu. A  jednak tak jest... Akademia potwierdziła swój upadek. Do tego są tematy, do których źródła sa strzeżone niczym wjazd do Tartaru. Ale jest nadzieja, bo można wyciągnać obola z kieszeni...

zaloguj się by móc komentować


m8 @gabriel-maciejewski 23 maja 2024 10:15
23 maja 2024 10:20

Takie są chyba najlepsze, bo nie wiadomo dokąd się odwołać.

zaloguj się by móc komentować

atelin @gabriel-maciejewski
23 maja 2024 10:24

Gratuluję takiego jawnego ostracyzmu. Coś pięknego.

zaloguj się by móc komentować

matthias @gabriel-maciejewski
23 maja 2024 10:25

Spotkałem się z tym zakazem. W skrócie "Chcesz być jak Indiana Jones? Skup się na swojej specjalizacji, tj. wytopie żelaza na ziemiach polskich". Tekst oczywiście nie dotyczy mnie.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @matthias 23 maja 2024 10:25
23 maja 2024 10:35

Wytop żelaza nie jest jeszcze taki zły

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski
23 maja 2024 10:35

Ten pierwszy "żart" wcale mnie nie dziwi. W sensie, to że wydają jakieś oficjalne i wprost zakazy to jest niezłe przyznaję, ale to że takie nieformalne zakazy istnieją to jest oczywistość. Przecież to widać gołym okiem, że ty i treści które promujesz są traktowane jak radioaktywne, a jak w ogóle ktoś z tych środowisk o tobie wspomina to tylko jako anegdotkę, czy żeby zdyskredytować cię, bo gdzieś w książce o parę lat jakieś wydarzenie przesunąłeś, czy imię pomyliłeś. Tylko ludzie którzy są dobrze zabezpieczeni i nie są uzależnieni od tych hierarchii akademickich współpracują z tobą.

Tak w ogóle to nie dotyczy tylko hierarchii akademickich i urzędniczych, w wielu miejscach są takie nieformalne zakazy, niby nikt nie mówi tego wprost, wręcz oficjalnie jest pokazywany obraz jak to każdy jest równo trakowany itp. mydlenie oczu, ale nieformalnie jak tylko zaczniesz wykazywać postawy które hierarchii, czy grupie nie pasują to jesteś z miejsca spychany na margines i nikt ci nie powie wprost, że spychamy cię bo jest jakiś zakaz, dalej będą gadać że "żadnych barier nie ma" itd., ale wszyscy instynktownie wyczuwają że jesteś "trędowaty" i lepiej trzymać się z daleka od ciebie.
Chyba nawet najgorsza jest ta udawana "otwartość", bo gdyby oficjalnie była lista na której są ci którym "ręki się nie podaje" to przynajmniej człowiek by sobie spokojnie już robił swoje i wiedział na czym stoi, a te fałszywe uśmiechy są męczące jak wiesz że to tylko na pokaz.

 

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @Kuldahrus 23 maja 2024 10:35
23 maja 2024 10:37

Tak, ja dlatego zawszę wskazuję, co można, a czego nie. Nie można mnie zdyskredytować, bo każda taka próba skokowo i natychmiast podniesie sprzedaż

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @m8 23 maja 2024 10:20
23 maja 2024 10:38

Nie ma potrzeby się odwoływać

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski
23 maja 2024 10:42

Rysunek świetny. Gdyby ta biografia którą zamierzasz napisać była w tych klimatach co rysunek to będzie bomba.

 

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Kuldahrus 23 maja 2024 10:42
23 maja 2024 10:43

Rysunek będzie do innej książki, a za biografię zabiorę się, jak przetłumaczymy listy Albrechta i do Albrechta, które są w Actach Tomicianach

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski 23 maja 2024 10:37
23 maja 2024 10:45

Dlatego wyciszył się od dawna już ten co rozpuszczał po internecie te rzeczy które miały podważać twoją wiarygodność. Chyba zauważyli, że to tylko robi reklamę.

 

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @Kuldahrus 23 maja 2024 10:45
23 maja 2024 10:47

Tak, poza tym on był opłacony. Bez pieniędzy nawet nie pierdnie

zaloguj się by móc komentować

ArGut @gabriel-maciejewski 23 maja 2024 10:15
23 maja 2024 11:09

>To jest zakaz nieoficjalny

Czyli CENZURA na nawet auto/self CENZURA jak w PRL-u. Jak wiadomo PRL był i ludowy i demokratyczny i wogóle "najlepszy ustrój" i jakoś umarł ... i nikt po nim ...

zaloguj się by móc komentować

MZ @gabriel-maciejewski
23 maja 2024 11:11

" dalszy ciąg polityki pruskiej wobec dworu polskiego i nic więcej. Tradycja ta nie umarła, a przeciwnie, rozwija się w najlepsze."

Skandalicznym przykładem jest przekazanie dokumentacji zbrodni niemieckich na narodzie polskim w II wojnie,Niemcom

zaloguj się by móc komentować

Matka-Scypiona @gabriel-maciejewski 23 maja 2024 10:43
23 maja 2024 11:15

Super, ale ogrom pracy, bo albrecht to na topie w tej korespondencji. Szydłowiecki nie wyciągał głowy z czterech liter albrechta. 

zaloguj się by móc komentować

Gotoxy76 @gabriel-maciejewski
23 maja 2024 11:17

https://acrobat.adobe.com/link/review?uri=urn:aaid:scds:US:e88db229-cac0-3cac-bea2-21cadc7eb12e

Pod linkiem jest UDZIAŁ MIKOŁAJA NIPSZYCA W POLSKIEJ POLITYCE KSIĘCIA ALBRECHTA W LATACH 1532—1535 w pdf. Nie wiem czy to całość. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @MZ 23 maja 2024 11:11
23 maja 2024 11:24

To tylko jeden ze skandalicznych przykładów

zaloguj się by móc komentować



valser @gabriel-maciejewski
23 maja 2024 11:26

Niestety takie kregi kolesi sa wszedzie.

Jest to swego rodzaju komplement i kluczowa informacja, ze nia ma co sobie kolesiami glowy zaprzatac i na cokolwiek liczyc z ich strony.

Dwa lata temu przygotowalem program dla Ochsner Hockey Academy pt. Hockey meets Karate i przeprowadzilem go ze wszystkimi grupami na obozach hokejowych od dzieciakow siedmioletnich po zawodowcow z National Liga i NHL, lacznie ok. 800 graczy. Trening byl nakierowany na poprawe gry cialem - jak bezpiecznie przyjac atak cialem i jak go najskuteczniej przeprowadzic, bazujac na metodach treningowych karate.

Zbieglo to sie z akcja szefow wyszkolenia ze Swiss Ice Hockey, ktorzy reagowali na duza ilosc kontuzji po zderzeniach zawodnikow i wstrzasnieciach mozgu, ktore sa rowniez problemem w hokeju.

Szef Akademii Sebastian Schumacher napisal maila do osob, ktore odpowiedzialne sa za szkolenie centralne na poziomie calej Szwajcarii liczac na feedback. Czekamy do dzisiaj. HEHE.

Swiss Ice Hockey zrobil ten kurs po swojemu, ludzmi dobranymi ze swojego rozdania. Ja z ciekawosci wzialem udzial w tym kursie przygotowanym przez Swiss Ice Hockey. Coz moge powiedziec? Gdyby rzeczywiscie chcieli zrobic jakis progres w tym temacie (to znaczy wyprodukowac grupe potworow na lodzie, z ktorymi kazdy balby sie zderzac), to musieliby sie zabrac do tego zupelnie inaczej.

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @valser 23 maja 2024 11:26
23 maja 2024 11:36

Im nie o to chodzi. W tych wszystkich imprezach - sportowych, naukowych i innych - chodzi ma markowanie zainteresowania. No i malowanie parawanu, za którym odbywają się rzeczy dla środowiska i sponsorów istotne

zaloguj się by móc komentować

valser @gabriel-maciejewski 23 maja 2024 11:36
23 maja 2024 11:48

Z grubsza tak to wyglada w dziedzinach, w ktorych panstwo wydaje kase na rozne aktywnosci typu - kultura, sport, edukacja. Sa ludzie, ktorzy na tym trzymaja reke i rozdaja po kolegach.

Ochsner Hockey Academy to jest projekt firmy, ktora handluje sprzetem sportowym dla hokeistow firmy Bauer wiec akademia jest edukacyjno-treningowa odnoga biznesu. Miejsca na obozy sie sprzedaja za ciezkie pieniadze, a tydzien na takich obozach to jest rownowartosc 6 tysiecy zlotych. Nabor trenerow jest z rynku, a nie po kolezenskich ukladach. Jak akademia bedzie wstawiala kaszane, to nie sprzeda miejsc. I to robi roznice.

Ludzie jadacy na pensjach i dotacjach niczego nie sprzedaja dlatego jakosc produktu nie lezy w centrum ich zainteresowan. To ostatecznie jest pewien rodzaj uposledzenia w postrzeganiu rzeczywistosci, ktory sie przeklada slabe rezultaty.

 

zaloguj się by móc komentować


betacool @gabriel-maciejewski
23 maja 2024 11:54

To dla przypomnienia tekst o książce Wiktora Szymaniaka.

https://betacool.szkolanawigatorow.pl/nadciaga-noc-komety-kto-przezyje-swoja-smierc

Dużo więcej fragmentów jest w artykule z numeru pruskiego.

Tu ostatni dublet, który posiadam:

https://allegrolokalnie.pl/oferta/szkola-nawigatorow-numer-pruski-plus-moneta-we2

A poza wszystkim gratulacje. Na swoją pozycję trzeba zapracować - na glejt od akademii również.

zaloguj się by móc komentować

valser @gabriel-maciejewski
23 maja 2024 11:58

Tak czy inaczej - abstrahujac od jakosci tresci, bo to jest poza dyskusja, o czym codziennie mozemy sie tutaj przekonywac, to edytorsko twoje ksiazki prezentuja imponujaco i nie potrzeba tla kontrastowego, zeby to rozeznac.

Przykre jest to, ze mimo wszystko trzeba sie z tym drugim obiegiem stykac (ograniczony dostep do matrialow archiwalnych to nic innego tylko cenzura). To jest budowanie dwoistego, schizofrenicznego swiata, na ktory nie ma i nie bedzie zgody.

zaloguj się by móc komentować

betacool @gabriel-maciejewski
23 maja 2024 12:00

A tak na marginesie - profesor Nowak nie odwołał jak dotąd sowojego wykładu?

zaloguj się by móc komentować

ArGut @gabriel-maciejewski
23 maja 2024 12:05

To drugą, pierwszą książkę pana Szymaniaka można kupić w antykwariacie z fajną dedykacją ...

https://antykwariatwaw.pl/userdata/public/gfx/298348/w=498,h=740.jpg

W tezeusz.pl też kiedyś była dostępna.
 

zaloguj się by móc komentować

Andrzej-z-Gdanska @betacool 23 maja 2024 12:00
23 maja 2024 12:13

Widocznie Pan Profesor z racji zajmowanego stanowiska, musi (?!) zajmować różne "stanowiska". Może na razie bilans wychodzi na "zero" albo lekki "plus", dlatego nie ma (on) niepokoju.

Wszystko zależy od tego, kto sporządza bilans. :)

zaloguj się by móc komentować



aember @gabriel-maciejewski
23 maja 2024 12:34

W ogóle ciekawe rzeczy można wyszukać przez dodanie w google do słowa kluczowego "filetype:pdf".

Np.
Ludwik Bąkowski, Stanowisko księcia Albrechta wobec wcielenia Mazowsza do Korony
 

albo
Бессуднов Даниил Александрович, БАЛТИЙСКАЯ ПОЛИТИКА ПОЛЬШИ И ЛИТВЫ В СЕРЕДИНЕ XVI В.
(POLITYKA BAŁTYCKA POLSKI I LITWY W POŁOWIE XVI WIEKU, Petersburg 2017)

Ze wspomnianymi dwoma Szymaniakami w bibliografii:
182. Szymaniak W. Polscy i litewscy korespondenci księcia pruskiego Albrechta Hohenzollerna w latach 1525-1548 / W. Szymaniak. - Toruń : UMK, 1993. – 132 s.
183. Szymaniak W. Rola dworu polskiego w polityce zagranicznej Prus Książecych / W. Szymaniak // Studium z dziejów dyplomacji Prus Ksiąźecych w Polsce w latach 1525-1548. – Bydgoszcz : Wydawnictwo Uczelniane WSP, 1993. – 234 s.

Puszczę z ciekawości tłumaczenie maszynowe przez deepl.com jak dotrę do komputera.
Spis treści:

Wprowadzenie
Rozdział 1: Osobliwości rozwoju stosunków polityki zagranicznej państwa polsko-litewskiego i Inflant w XIV-XVI wieku.
§1 Traktaty państwa polsko-litewskiego i Inflant pod koniec XV-XVI wieku.
Problem granic.
§2 Historyczne korzenie protektoratu.
§3 Kwestia inflancka w polityce Jagiellonów w pierwszej połowie XVI wieku:
Uwarunkowania i czynniki motywujące.
Rozdział 2: Etap przygotowawczy inkorporacji Inflant do Korony Polskiej i Wielkiego Księstwa Litewskiego.
i Wielkiego Księstwa Litewskiego.
§1 Historyczne korzenie protektoratu.
§2 "Czynnik pruski". Rola księcia Albrechta Pruskiego w wydarzeniach inflanckich.
wydarzeniach.
§3 Plan inkorporacji.
§4 Problem protektoratu w kontekście "sprawy koadiutora".
Rozdział 3. Najazd wojsk Iwana IV. Początek wojny inflanckiej.
§1 Kampania styczniowa. Zmiany w polityce Zygmunta II Augusta wobec Inflant.
w stosunku do Inflant.
§2 Ostatni etap polityki inkorporacyjnej. Pierwszy traktat wileński.
§3 Wydarzenia lat 1559-1560. Drugi traktat wileński.
Zakończenie.
Dodatek. Mapa "Dynamika rozwoju granicy litewsko-żytomierskiej w XIV-XVI wieku"

zaloguj się by móc komentować

Zdzislaw @gabriel-maciejewski 23 maja 2024 09:55
23 maja 2024 13:13

Ja - poza oburzeniem na opisany stan rzeczy - mogę jedynie sugerować dość oczywiste przypuszczenie o konflikcie interesów "tych tam unych" z interesami KJ, podobnie jak - śmieszne może  trochę - w przypadku pogody. Pan martwi się pogodą Panie Gospodarzu, a rolnicy  - spragnieni dżdżu jak przysłowiowa kania - nacieszyć się nie mogą, że wreszcie pokropiło (a ja wśród nich jako rolnik/ogrodnik na mały kąsek etatu, bardzo małorolny zresztą).

zaloguj się by móc komentować

z-daleka @Matka-Scypiona 23 maja 2024 11:15
23 maja 2024 13:41

Tak nie doceniamy roli Szydłowieckiego jako kanclerza. On to był naprawdę szarą eminencją wszystkich ważnych spraw państwowych, dlatego nie wyciągał również głowy z czterech liter cesarza Maximiliana ( czyli Fuggera)..  :)

zaloguj się by móc komentować

Matka-Scypiona @z-daleka 23 maja 2024 13:41
23 maja 2024 14:51

Sama prawda. Kiedyś czytała sprawozdanie z prelekcji dot szydliwieckiego, podczas której prowadzący, zapewne history, uznał jego zdradzieckie działania za ciekawostkę. Żyjemy wśród debili.  Ta kreatura donosiła komuny moszna było, a w acta tomiciana, gdy czyta się jego listy do albrechta, to się robi niedobrze. Zwykła polityczna ladacznica, a historycy u nas ciągle przy tej samej katarynce... 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Zdzislaw 23 maja 2024 13:13
23 maja 2024 15:04

No cóż, cieszę się razem z Panem z tego dżdżu. O żadnym konflikcie interesów nie może być mowy, jakie ja niby prowadzę interesy? Groszową sprzedaż?

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Matka-Scypiona 23 maja 2024 14:51
23 maja 2024 15:05

Bo oni czują tę humanistyczną wspólnotę z Albrechtem i protestantami

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @ArGut 23 maja 2024 12:05
23 maja 2024 15:26

Produkt niedostępny...:(

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski
23 maja 2024 15:29

Nie martw się. Za 50 lat napiszą o Tobie biografię z serii ",Żołnierze Wyklęci"...:). A książek nie kupi aię w żasmdnym antykwariacie...bo nikt bie bedzie chciał się ich pozbywać. A na uczelniach będzie tajne archiwum dzieł, w ktorym bedzie dział "Klinika języka"....i wszyscy pokątnie będą się lansować na twoich książkach, tak jak lansowali się pokątnie a Woyniłłowiczu...:)

zaloguj się by móc komentować


onyx @gabriel-maciejewski 23 maja 2024 10:15
23 maja 2024 16:16

O tym, że jest na Ciebie zapis pisałem nie raz i nie dwa. Ta szemrane cenzura nie dotyczy tylko akademików ale całej propagandowej oprawy tzw. "prawej strony" w tym prawie całość środowisk politycznych zebranych wokół PiS. Otoczyli Klinikę Języka kordonem bezpieczeństwa i wesoło sobie żyją. Zawsze jeden mniej do podziału łupów. Taka szeptana cenzura jest najgorsza. Cała reszta jeśli chodzi o obrót słowem historycznym to w dużej części zaprzaństwo w stanie czystym. Zmasowane formatowanie odbiorców wszelkiej treści skosiło społeczeństwo jak trawę na polu golfowym. To bardzo dobrze widać na Twitterze jakie treści "hulają" a jakie w ciszy szybko przemykają do krainy zapomnienia. A Morawiecki właśnie ogłosił, że za dziesięć dni poda audyt półroczny ch rządów Tuska. Do wyborów będzie smuta a późnej sytuacja będzie się zagęszczać.

 

zaloguj się by móc komentować

onyx @onyx 23 maja 2024 16:16
23 maja 2024 16:17

Obrazek nie wszedł.

zaloguj się by móc komentować

olekfara @Zdzislaw 23 maja 2024 13:13
23 maja 2024 16:49

Rolnicy, nie muszą się martwic o suszę:

"Justyna Oracz:

Na co przeznaczycie 10 miliardów złotych?

T.Siemoniak: Chodzi o to, żeby na granicy wschodniej powstały zapory naturalne, jak bagna czy mokradła.

Oracz:

A jak będzie susza i one wyschną ?

T.Siemoniak: nie będzie suszy, nasz rząd walczy z globalnym ociepleniem."

 

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @olekfara 23 maja 2024 16:49
23 maja 2024 16:50

To jest lepszy dialog niż ten z obrazka co go onyx umieścił

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @olekfara 23 maja 2024 16:49
23 maja 2024 17:30

W ramach kamieni milowych muszą zalać ileś set tysięcy hektarów gruntu, więc wymyślili przyjemne z pożytecznym.  Za chwilę ETSami opodatkują wodę jako dobro rzadkie.

zaloguj się by móc komentować

onyx @gabriel-maciejewski 23 maja 2024 16:50
23 maja 2024 17:59

Heh wiadomo, życie zawsze prześcignie kabaret. Oni tymi moczarami chcą rozliczyć kasę z KPO. Przecież nie będą budowali infrastruktury a ludziom też nie dadzą. Urszula de Graf da im po parę złotych w kieszeń i podpiszą, że Polska przyjęła dotacje z UE. To samo zrobią z niemieckimi reparacjami tylko tu kamuflaż em będzie armia. To nawet nie jest poziom parobków bo parobek czapkę w dłoni ściska ale jak tylko wyjdzie z biura to kombinuje jak tu pana orżnąć. To jest poziom kapo i to za marny etat.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @onyx 23 maja 2024 17:59
23 maja 2024 18:23

Poem ci w tajemnicy, że większość historyków sztuki jest tym obrotem spraw zachwycona...a nowa ministra kultury, to wręcz chyba liczy na to, że reaktywują Ałszwic i ona tam będzie komendantką...

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @gabriel-maciejewski 23 maja 2024 11:36
23 maja 2024 18:36

Zwłaszcza dla sponsorów akademii i dla ludzi przez nich namaszczonych na słupy czyli niewidzialną rękę politpoprawności a nawet poprawności etnicznej. 

Omerta wokół ciebie jest oczywista. Jesteś jedynym wydawcą-blogerem który rozumie takie pojęcia jak doktryna organizacji państwowej. Jedynym który występuje w interesie polskiej organizacji politycznej. Zaś akademia w Polsce to agencja propagandowa Berlina i korporacji gayowskiej. 

Niedawno oglądnąłem sobie jeden odcinek "NYPD blue" nie wiem z którego roku ale niedawno zrobiony. Stary komendant posterunku nr 15 dostaje kopa wzwyż. Na jego miejsce przychodzi wściekła lesba, które zaczyna zarządzanie od terroru. Skrajnie przerysowany portret. Pod koniec odcinka, który obejmuje jeden dzień, dostaje przeniesienie nie wiadomo gdzie. Wszyscy oddychają z ulgą łącznie z widzami. Pojawia się stary szef, który coś tam mądrego jej przygaduje. Ale z ulgą oddycha również sekretarz posterunku homoseks, prawie że święty za życia, kolejne przerysowanie. Znając mściwość środowiska gayowskiego widzę tam potrójne dno. Niby sprawiedliwość dziejowa. Ale interesy gayowskie są skrzętnie chowane za parawan. Podobnie w akademii manipulacji niemieckie i jej słupy zawiadujące grantami i dostępem do źródeł. 

Parę lat temu napisałem: Uniwerstytet jest tu, w klinice języka i na blogu. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Magazynier 23 maja 2024 18:36
23 maja 2024 18:39

Wystrzegajmy się takich porównań, tu jest przede wszystkim sklep. Nazwanie tego biznesem to trochę przesada, ale nazwa sklep pasuje jak ulał

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @olekfara 23 maja 2024 16:49
23 maja 2024 18:40

Ajajaj! Minster Siemonika popolątał się w zeznaniach. Jak będzie susza wybudują rurociąg z oczyszczalni Czajka i zaleją ją stołecznymi odchodami. Prez. Trzaskowski z pewnością złoży taką propozycję. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @ArGut 23 maja 2024 12:05
23 maja 2024 18:45

Ajwej! A ja cytowawszy tego Szymaniaka. I co teraz ze mną będzie biednienikim! Ja nie wiedziawszy, że to woda na młyn odwetowców ...

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski
23 maja 2024 18:46

Z tymi rękopisami na UMK i na onnych uczelniach to jest tak, że wszystko, co napisano jest na mikrofilmach. Wiec UMK rżnie głupa.

A co pracy magisterskiej p. Szymoniaka, to nie chce mnie sie wierzyc, ze taki temat i takiej zawartosci napusal on w ramach pracy magisterskiej. Studentom nie daja wgladu w teksty źródłowe i to rzadkie - oni wszyscy bazuja na tym, co biblioteki uniwersyteckie maja w swoich publicznych katalogach. Ale jesli jakims cudem to prawda, że to była praca magisterska, to on musial byc czlowiekiem-studentem rownie zaufanym , co ten prof. Chlebowski. Bo dostep do dokumentow, do ktorych nie ma sie ot tak dostepu - nawet dla kadryvnaukowej - musialo byc oznaka niezwyklego wyróżnienia i zaufania władz PRLu.

Szymoniak musiał byc takim kogutem, co to jeszcze w jajku piał.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @gabriel-maciejewski 23 maja 2024 18:39
23 maja 2024 18:47

Ok, niech będzie sklep. Sklep z książkami na podstawie których można pisać nowe książki. 

zaloguj się by móc komentować

Antonim @gabriel-maciejewski
23 maja 2024 21:02

te ilustracje są tak świetne, że powinno się zrobić osobną wystawę tylko dla nich :)

zaloguj się by móc komentować

Paris @Matka-Scypiona 23 maja 2024 10:10
23 maja 2024 21:42

Oni,  te  BARANY  AKADEMICKIE...

...  niczego  juz  nie  musza  bronic,  bo  i  nie  sa  w  stanie  obronic  !!!

 

Teraz  tylko  beda  ,,walczyc,,  o  nedzne  etaty  i  granty,  ale  to  i  tak  im  nic  nie  pomoze,...  zaorali  sie  juz  te  NIEROBY  i  PASOZYTY  dawno  temu.

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski 23 maja 2024 10:15
23 maja 2024 21:44

Gratuluje  Panu  i  KJ  tego  ,,zakazu,,...

...  to  tylko  NOBILITACJA...  i  z  czasem  bedzie  tylko  wieksza  !!!

 

Nie  jestem  wcale  zaskoczona  takim  obrotem  spraw.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @olekfara 23 maja 2024 16:49
23 maja 2024 21:54

To tak poważnie? Czy już dywizjonkretów i tresowanych nornic pod czołgami kopie? To nawet nie kabaret.

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski 23 maja 2024 16:50
23 maja 2024 21:55

Wypisz-wymaluj...

...  powiedzial  to  POpaprany  DEBIL  !!!

 

Caly  ZONT  tuska  nimi  stoi...  i  niczym  wiecej.

zaloguj się by móc komentować

ArGut @ewa-rembikowska 23 maja 2024 17:30
23 maja 2024 22:40

Wywiad z panem Siemoniakiem w LIKWIDUJĄCEJ się TVP.info , jest z lekka CREEPY. Pytania się przecież uzgadnia i pytania powinny być czy przewalając hajs na umocnienia na granicy, JAKIEŚ KTOSIE nie będą chciały upiec dwóch pieczeni. Ale nie są porównania do lini Maginota. Jakby ministrer WPROST chciał powiedzieć WYDAMY i zrobimy "przewał", jakich w czasach 2007-2015 zrobiliśmy wiele.

Choć mamy naprawdę "na waciki", jedynie 10 mld PLN.

zaloguj się by móc komentować

z-daleka @Matka-Scypiona 23 maja 2024 14:51
23 maja 2024 23:24

Dzisiaj mamy pelnie ksiezyca , idealnie zeby cos jeszcze napisac o czlonku zakonu smoka  ;) Troche liczylem , ze zrobi to boson, poniewaz od dawna mial krotka biografie wyczynow K. Szydlowieckiego - byc moze napisze kilka slow ? Ja ze swojej strony chcialbym jedynie zwrocic uwage na obraz Jana Matejki "hold pruski" gdzie Szydlowiecki pokazany jest trzymajac symbol wladzy krolewskiej-jablko koronacyjne. Jest to o tyle ciekawe , ze jesli sie nie myle to procedury tamtego okresu nie pozwalaly innym osobom niz wladca trzymac tak sobie w dloni jablka koronacyjnego. Dlaczego wiec Matejko to tak przedstawil ? Moze chcial podniesc status historyczny K.Szydlowieckiego ? A moze jak sugerowal swego czasu betacol :Matejko operuje ukrytymi na pierwszy rzut oka symbolami i znaczeniami ? Pozostawmy na moment Szydlowieckiego i popatrzmy na postac krola Zygmunta Starego. Jesliby Matejko chcial realistycznie przedstawic postac krola moglby to uczynic w oparciu o obrazy krola jeszcze za jego zycia a bylo ich kilka, co prawda na kazdym wygladal inaczej, jednakze nie uczynil tego jak i nie uczynil tego na podstawie wybitych monet i medali (jedynynie moneta wybita pezez M. Schillinga z Torunia w 1533 r. ma minimalne znamiona podobienstwa) , ba nawet nie skorzystal z nagrobka na Wawelu. A wiec jakim pierwowzorem byla twarz krola ? Co na to historycy ? cisza ? Moze ta twarz ? dla mnie wydaje sie bardzo podobna do tej na obrazie

Kieszkowski: Szydlowiecki  ( obrazek odlewu gipsowego nagrobka)

Jesliby rzeczywiscie Matejko uzyl twarzy Szydlowieckiego jako wizerunek Zygmunta Starego to historia ta mialyby w obecnych czasach swe drugie otwarcie. Poniewaz uczen ucznia Jana Matejki umiescil go na banknocie 200 Zl.- chodzi  o Andrzeja Heidricha.

www.czczaplinski.com/post/portret-z-histori%C4%85-andrzej-heidrich

 

 

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

pink-panther @gabriel-maciejewski
24 maja 2024 06:06

W sprawie pierwszej: serdeczne gratulacje:))) W sprawie drugiej: smuteczek ale brak zdziwienia.

Co do owego "tajemnego zakazu" to nieśmiało przypomnę, że w Ojczyźnie naszej kochanej w przeciwieństwie do takiej Czechosłowacji czy NRD po roku 1989 nie dokonana została dekomunizacja wydziałów humanistycznych szkół wyższych z uniwersytetami na czele. A chyba jest jasne dla wszystkich tu obecnych, że komunizmu się nie obala pijąc wódkę z towarzyszami enkawudzistami czy innymi smierszami na polskich papierach. Nawet, jeśli się "ikoną" czy innym "pomnikiem walki o demokrację". A może "tym bardziej".

Więc jeśli zaczyna się wydawać kwartalnik pod nazwą "Szkoła Nawigatorów" a w pierwszym numerze takie "utwory" jak: Hanna Koschembar- Łyskowska (Kossobor) : "Dlaczego w Polsce nie ma reprywatyzacji? Ukryta prawda, Ryszard Dłużeja "Niszczenie przemysłu tekstylnego w Polsce. Zielona Góra", Dariusz Marzęta "Reformy monetarne w średniowieczu", Marcin Dudziak "Produkcja leżaków, produkcja filmów , produkcja elit" i tak dalej , to nie należy się dziwić.
Może początkowo "nie zwrócono uwagi". Ale zapewne dość szybko "zwrócono uwagę" i "wyciągnięto konsekwencje". :)))

Co ciekawe, nie miało to najmniejszego znaczenia dla istnienia "projektu" pod nazwą "Wydawnictwo Klinika Języka", który idzie od sukcesu do sukcesu. Nie myślę o stronie ekonomicznej bo jej nie znam. Grantów nie ma i zwłaszcza teraz, nie będzie. Ale za to co się pośmiejemy z "budowy umocnień obronnych na Wschodzie" w postaci sztucznych bagien obsadzonych pokrzywami w towarzystwie barszczu Sosonowskiego - to nasze. Kolegom na etatach uniwersyteckich śmiać się z tego nie wolno.

A śmiać się nie będą zwłaszcza dlatego, że numery kwartalnika Szkoła Nawigatorów z cenami nominalnymi 20 zł za sztukę osiągają choćby na allegro poziomy nie z tej ziemi. Jak choćby przywołany przez Kolegę Betacoola numer pruski jest licytowany od  150 zł a niektóre starsze nawet 200 zł.  W sytuacji, gdy "produkcja wydawnicza" dotowana przez państwo zalega w Kauflandach i innych szlachetnych "świątyniach kultury i sztuki" jak Biedronka czy Lidl - po cenach mocno obniżonych.  Mała rzecz a cieszy.

Na zakończenie pozwolę sobie na chwileczkę powagi. Dla mnie bardzo ważnymi w życiu momentami było pierwsze kartkowanie takich dzieł jak "Czerwiec polski ", "Handel wołami w Polsce w XVI-XVIII w" czy "Łowcy księży. Pamiętniki Ojca Gerarda". "Produkty" takie jak "Socjalizm i śmierć" czy "Straż przednia"  pochłaniane były w nockę lub dwie. Było takich tytułów więcej ale nie chcę zanudzać. 

A dzieła Pana Pawła Zycha "Dobre Czasy" i "Lepsze czasy" są ciągle przeglądane z czułością, radością i śmiechem. Powinny być dostępne w każdej bibliotece szkolnej i miejskiej. Ale na razie nie będą. Kiedy będą w bibliotekach szkolnych dzieła Pana Zycha podobnie jak kwartalniki Szkoła Nawigatorów i większość produktów wydawnictwa "Klinika Języka" to będzie oznaczało, że Polska stała się wreszcie wolnym krajem. A okupanci poszli precz.

Gratulacje i podziękowania dla kolejnych "zespołów", "filarów" wydawnictwa i portalu  i oczywiście dla samego Gospodarza.

PS. Dzisiejsza ilustracja to arcydzieło:))) Powinna się znaleźć na jakiejś okładce.
 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @pink-panther 24 maja 2024 06:06
24 maja 2024 06:23

Na okładce będzie coś innego. Dziękuję. A gdybyś zobaczyła Konrada von Jungingen jak płynie zdobyć Gotlandię! To jest dopiero...ho, ho, ho

zaloguj się by móc komentować

pink-panther @gabriel-maciejewski 24 maja 2024 06:23
24 maja 2024 06:56

Czekam zatem z niecierpliwością. :)))

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski 24 maja 2024 06:23
24 maja 2024 07:46

Pewnie płynie delfinem w pełnej zbroi, a podwładni w łodzi podają mu posiłki i zachęcają do zwiększenia tempa "Konrad...scneller, schneller". Łódź zaopatrzona jest w banner "Pierwsza pływacka pielgrzymka do ziemi świętej".

zaloguj się by móc komentować

Matka-Scypiona @z-daleka 23 maja 2024 23:24
24 maja 2024 07:47

Jeżeli Pana przypuszczenia są prawdziwe, a tak może być, to mamy wybuch wulkanu. Wtedy Szydłowiecki okaże się tajemnym władcą, niczym Majmonides. 

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @Matka-Scypiona 24 maja 2024 07:47
24 maja 2024 08:12

Raczej takim Tuskiem przysłanym tu przez Fuggera

zaloguj się by móc komentować

olekfara @gabriel-maciejewski 24 maja 2024 08:12
24 maja 2024 08:18

Tylko dlaczego przysyłają już nawet nie drugi garnitur, nawt nie trzeci, wygląda to już raczej, że  z lumpeksu.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski 24 maja 2024 08:11
24 maja 2024 08:25

No to był żart...:). W końcu Krzyżacy wszystkie swe podboje uzasadniali "nową ewangelizacją"...

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @olekfara 24 maja 2024 08:18
24 maja 2024 08:47

Oszczędności. Przygotowują drugą Barbarosę.

zaloguj się by móc komentować

z-daleka @gabriel-maciejewski 24 maja 2024 08:12
24 maja 2024 08:56

"Raczej takim Tuskiem przysłanym przez Fuggera"

Fuggerowie mają już swojego członka w Parlamencie Europejskim z ramienia....."Polski?" Jest nim Róża  Thun und Hohenstein  , ponieważ jest ona faktycznie  krewną obecnie żyjących Fuggerów 

zaloguj się by móc komentować

ArGut @gabriel-maciejewski 24 maja 2024 08:12
24 maja 2024 09:09

>Raczej takim Tuskiem przysłanym tu przez Fuggera

Niemiecka Deuche Welle zrobiła film o niemieckich miliarderach, jak inwestują w co inwestują. W filmie występuje jakiś "skromniś" z firmy doradzającej ... normalnie zwykły gość ... tyle że po wszystkich formalnych sprawach dostaje pytanie a jak pan się znalazł w tym businessie opowiada o swoich KONEKSJACH RODZINNYCH z Jakubem Fuggerem.

Czyli nasz drogi DONALD HITLEROWIEC chodzi na pasków klientów, normalnego niemieckiego doradcy finansowego, okropnie bogatych Niemców?

Mnie się ta koncepcja podoba, i film znajdę.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @pink-panther 24 maja 2024 06:06
24 maja 2024 09:17

Panthero! - nic tak bardziej mnie nie ucieszyło jak pani dzisiejszy komentarz. Zawsze brałam sobie do serca pani notki i komentarze...i zawsze czytam,póki mogę.Serdecznie pozdrawiam.

zaloguj się by móc komentować

ArGut @gabriel-maciejewski 24 maja 2024 08:12
24 maja 2024 09:21

 

To może tacy ludzie mogą obrazić się na DONALDA HITLEROWCA i to im DONALD służy.

zaloguj się by móc komentować

pink-panther @BTWSelena 24 maja 2024 09:17
24 maja 2024 09:34

Serdecznie dziękuję za miłe słowa i pozdrawiam. Już zaczyna "mi się chcieć" coś napisać, ale obawiam się o  tzw. przyjęcie. Sprawa nie dotyczy średniowiecznych  konfliktów dynastycznych w Europie:)))

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @pink-panther 24 maja 2024 09:34
24 maja 2024 09:55

Panthero!-ja pani ufam . Żałuję ,ze udaję się na ten mój exodus ,gdzie wynik bedzie zależał od miłosierdzia Bożego.Ale też mu zaufam... i może kiedyś przeczytam co pani napisze...Konfliktów "dynastycznych" -obecnie nie brakuje i trudno nam się Polakom z tego wyzwolić...  Trzymam kciuki i dobrego jak zawsze "pióra"....

zaloguj się by móc komentować

m8 @pink-panther 24 maja 2024 06:06
24 maja 2024 10:08

Super motyw na koszulkę. Dobry "conversation starter" z Niemcami. A na plecach parędat: sacco, mohacz itd.

zaloguj się by móc komentować

saturn-9 @ArGut 24 maja 2024 09:21
24 maja 2024 13:13

W Germanii był wysyp z filmami o superbogatych.

Dla amatorów anty-Donaldowego-frontu inny przyczynek:

są momenty   padają protezy    48 vs 24    oraz "olimpijskie"   61.

zaloguj się by móc komentować

Zyszko @gabriel-maciejewski
24 maja 2024 15:26

Jeszcze  jeden żart do kolekcji. Dzisiaj ogłoszono wybór Mądra Książka Roku 2023 - wg. pracowników UJ "Chłopki" .  I od razu można nabyć w  promce za dwie dychy obok kici koci. Przypadek? Nie sądzę. Wygląda na zaplanowaną metodę sprzedażową :D

zaloguj się by móc komentować

m8 @saturn-9 24 maja 2024 13:13
25 maja 2024 17:31

Wysyp? Może jeszcxe ze dwa linki?

zaloguj się by móc komentować

xMarek @gabriel-maciejewski
27 maja 2024 13:56

Płonące archiwa, likwidacje archwiwów. wysyp szperaczy w archiwach, działających z upoważnienia i na wniosek Niemców. Takie luźne skojarzenia mam. 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @xMarek 27 maja 2024 13:56
27 maja 2024 14:30

Inne nacje także nie próżnują w archiwach wręcz kolejki.

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować