-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

Kadry - bo one decydują o wszystkim

Kadr I

W serialu o mordercy kobiet z Yorkshire, działającym w latach siedemdziesiątych XX wieku widzimy obrazu potworne. Wielka Brytania jest krajem zrujnowanym, przemysł upadł, wszędzie walają się śmieci, ludzie mieszkają w czymś znacznie gorszym od slumsów, a dziewczyny muszą się prostytuować, żeby przeżyć. Cała forsa zaś spływa do Londynu. W tym czasie w Polsce mamy gierkowską prosperity, powstają nowe przedsiębiorstwa, wszystko kwitnie i ludzie zaczynają wierzyć w lepsze jutro. I tak, aż do porozumienia Jaruzelskiego z finansistami z zachodu. Oraz podpisaniem kontraktu na dostawy węgla do Wielkiej Brytanii. No i rzecz jasna do wybuchu wolności, który to wybuch wspominamy z rozrzewnieniem do dziś.

Jedno tylko łączy Polskę i Anglię tamtych czasów – seryjny morderca. W Polsce okazał się nim Zdzisław Marchwicki, a w Anglii nie wiem jeszcze kto, bo nie dokończyłem oglądania tego serialu. I jedno jeszcze jest uderzające, ale oderwane od kontekstu, który tu nakreśliłem. To bezradność policji, która łażąc po tym brytyjskim śmietniku, w te i wewte, jak stado szczurów, bardzo zdyscyplinowanych, usiłuje odnaleźć jakiś ślad. Tymczasem nie ma żadnych śladów, my zaś widzimy, że metoda, jaką przyjęto jest całkiem wadliwa. Patrzymy na to, my wierni widzowie seriali kryminalnych i myślimy – o matko! To jest ojczyzna Sherlocka Holmesa, a ci wszyscy funkcjonariusze nie umieliby nawet przeliterować słowa „dedukcja”. Potem ktoś mówi, że to z powodu nędznego statusu społecznego ofiar seryjnego mordercy. Wszystkie one były dziwkami, a policji nie chciał się szukać sprawcy. Dopiero jak ten zaczął wysyłać nagrania, a potem zamordował jakąś pracującą w normalnym miejscu kobietę, coś się zmieniło. Nie można w to uwierzyć, albowiem bezradność policji i absurd metody, jaką przyjęto aż biją po oczach.

 

Kadr II

Na konferencji w Gniewie, Justyna Liguz wygłosiła wykład na temat roli Kościoła w plebiscycie na Powiślu w roku 1920. Wskazała między innymi na to, jak Niemcy fałszowali wybory, poprzez wymuszenie przepisu o tym, że mogą głosować w plebiscycie ludzie, którzy urodzili się na Powiślu, ale już tam nie mieszkają. To otworzyło drogę do nieprawdopodobnych nadużyć.

Dziś, poprzez legalnie wybrane władze w Polsce, Niemcy także ingerują w wybory, żeby domknąć system. I czynią to tak, jak dwa lata temu na Jagodnie. Dziś zaś ludzie Trzaskowskiego nawołują do tego, by jak najwięcej głosujących rejestrowało się za granicą. W żadnych mediach związanych z PiS nie ma słowa o podobieństwie tych głosowań – plebiscytowego sprzed stu lat i obecnego.

Obywatele, którzy głos za Polską oddają, są tak samo postawieni sami wobec opresyjnej machiny niemieckiej, jak w tamtym czasie. Różnica jest taka, że mamy Internet, który na pewno zostanie ocenzurowany w razie wygranej Trzaskowskiego.

Właśnie w tej chwili pojawił się news o tym, że KO składa wniosek o umożliwienie głosowania korespondencyjnego, dla wszystkich, także tych, którzy mieszkają za granicą. Jest to otwarcie drogi do nadużyć i fałszerstw. Nie robi się takich rzeczy na dwa dni przed ciszą wyborczą. Jest to zagranie bardzo bezczelne. Na razie nie wiemy jaki będzie efekt, bo jak napisałem, informacja pojawiła się właśnie teraz. Widzimy jednak, że inne, podobne newsy, wywołują w członkach PiS ten sam efekt, jaki kolejne zbrodnie rozpruwacza z Yorkshire wywoływały w policjantach i oficerach prowadzących śledztwo. Jest nim całkowita bezradność. Jej efektem jest wyraźny podział społeczeństwa na tych, którym się nic nie należy i tych, dla których państwo może uruchomić jakieś specjalne misje w związku z działalnością rozpruwacza.

 

Kadr III

 

Konferencja CPAC w Jasionce zgromadziła wielu gości z Polski i zagranicy. Lansują się tam członkowie Konfederacji, tacy, jak Płaczek i Hernikowa. Występują też jakieś dziwne osoby. Dawno nie widziany na X Tomasz Sakiewicz wpuścił właśnie do sieci informację, że miss Kolumbi mocno skrytykowała Trzaskowskiego i pomysły Nowackiej, związane promocją LGBT. Zdjęcie tej całej miss, z profilu wyglądało tak, jakby to była Hernikowa. I ja, głupi, sądziłem, że Sakiewicz opowiada żart, którego bazą są wczorajsze występy Tuska u Rymanowskiego. Jakże się pomyliłem. Miss Kolumbii rzeczywiście jest w Jasionce i rzeczywiście skrytykowała Trzaskowskiego. Sakiewicz zaś, z całą powagą, podał dalej tę informację. Zaraz za nią zaś puścił inną – o tym, że obecny w Jasionce rabin Boteach wychwalał Polskę!

Nie ma bowiem miejsca i czasu na głupie śmichy chichy, kiedy rozgrywają się poważne sprawy i demokracja jest zagrożona. Trzeba grać najlepszymi kartami, czyli do akcji włączyć miss Kolumbi i rabina Boteacha. Nie wiem z czym jeszcze, do końca dnia wyskoczy redaktor Sakiewicz, ale coś ekscytującego pojawi się na pewno. Ma ponoć się odbyć debata w Końskich, organizowana przez republikę, ale nie wiadomo czy Trzaskowski się na niej pojawi.

Bartosz Węglarczyk, naczelny Onetu, wyznał zaś przed kamerami iż jest Żydem, ale w odróżnieniu do rabina Boteacha nie pochwalił Polski. Wyborcy PiS orzekli iż to zapewne z ostrożności procesowej, bo jeśli wygra Nawrocki, to przed ewentualnym postępowaniem sądowym Węglarczyk zasłonie się antysemityzmem. I wtedy ten cały rabin Boteach będzie jak znalazł.

 

 

Kadr IV

Pierwsza strona najnowszego numeru Gazety Wyborczej podzielona jest na dwie części. Z lewej widzimy Trzaskowskiego, a pod nim napis – wybieram przyszłość, a obok wyborczą kratkę z krzyżykiem. Po prawej stronie jest Nawrocki i napis – wybieram przeszłość. Kratka zaś nie jest zakreślona. Zważywszy na to, że mamy do czynienia z niezależnym medium, strzegącym demokracji, wydaje się to trochę dziwne. No i takie plebiscytowe, jak z roku 1920, kiedy to Niemcy wskazywali ile korzyści przyniesie mieszkańcom Powiśla przyłączenie do Prus Wschodnich.

Patrzyłem na te wizerunki i nagle przed moimi oczami uległy one podmianie. Zamiast Trzaskowskiego i Nawrockiego pojawili się Mentzen i Braun. Ten ostatni wyznał iż coś na niego szykują po ewentualnym zwycięstwie Trzaskowskiego, a ten pierwszy ma dziś wygłosić jakiś apel do swoich zwolenników. Od tego zaś co powie zależeć będzie jego przyszyły los oraz ocena samodzielności. Myślę, że pan Mentzen z ochotą poświęci swoją niezależność, samodzielność i co tam jeszcze chcecie, byle poprzeć Trzaskowskiego. Walory bowiem, które wymieniłem nigdy go nie cechowały. Były pewnym produktem. Takim samym, jak pani Hernik Zajączkowska i Płaczek, goście trwającej właśnie konferencji CPAC. Na ile produkt ten jest trwały i jaki ma termin przydatności politycznej okaże się niebawem. Ponoć aż 44 procent zwolenników Mentzena chce głosować na Trzaskowskiego.

Pewnie uważają, że to ich ochroni przed rozpruwaczem z Yorkshire, który zadowoli się Braunem i jego zwolennikami.

 

Kadr V

Na ostatniej demonstracji rzekomych patriotów widzieliśmy bardzo znamienny obrazek. Całkiem pasujący do tych widoczków z Yorkshire, w latach siedemdziesiątych. Oto dwa komunistyczne wampiry – babcia Kasia i ten drugi, co mu Trzaskowski załatwił mieszkanie w Warszawie, szły sobie ulicą, noga za nogą. A oboje otoczeni byli szczelnym kordonem policji, która bynajmniej nie zamierzała ich aresztować. Przeciwnie, miała pilnować, by nikt ich nie zaatakował. Jak myślicie? Czy w dobie obecnej zbliżamy się czy oddalamy od standardów brytyjskich?

 

Wiem, że wszyscy z niecierpliwością oczekują na kolejną edycję Targów Książki i Sztuki. Odbędzie się ona w Ojrzanowie w dniach 5-6 lipca

 

Ja zaś dziś już uruchamiam sprzedaż jednego z najsławniejszych numerów „Szkoły nawigatorów” czyli numeru polskiego, gdzie znajduje się sławny tekst księdza Tokarzewskiego z czasów jego posługi w Belwederze. Wydrukowałem tylko 200 egzemplarzy. Niech więc mi nikt potem nie mówi, że nie zdążył kupić.

Jutro jadę do Wrocławia, gdzie rozpoczynam o 17 wykład u ojców karmelitów przy Ołbińskiej 1. Nie będę miał ze sobą tego numeru, albowiem dojedzie on do nas dopiero w piątek. Z różnych przyczyn jednak sprzedaż zaczynam dzisiaj.

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/szkola-nawigatorow-nr-11/

 



tagi: polska  przemysł  demokracja  sukces  wielka brytania  wybory  śmierć  prześladowania  fałszerstwa  kadry  seryjny morderca  prosterity 

gabriel-maciejewski
28 maja 2025 09:23
111     3818    12 zaloguj sie by polubić
Postaw kawę autorowi! 10 zł 20 zł 30 zł

Komentarze:

Henry @gabriel-maciejewski
28 maja 2025 09:36

 

Oliwa sprawiedliwa zawsze na wierzch wypływa

w dobie szybkiego Internetu wypływa szybciej  ;-)

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Henry 28 maja 2025 09:36
28 maja 2025 09:38

Ten Wacławek bardzo do Hermaszewskiego podobny

zaloguj się by móc komentować

Pioter @gabriel-maciejewski
28 maja 2025 09:48

Uwaga do kadru II. Pani Justyna wyraźnie powiedziała, że to był polski postulat. I dotyczył on również plebiscytów na Warmii, Górnym Śląsku oraz planowanego na Śląsku Cieszyńskim. Tylko, że w chwili, gdy armia czerwona dochodziła do granic Warszawy Polska nie miała fizycznych i finansowych możliwości z tego postulatu skorzystać.

To tylko tak, dla przypomnienia, że działamy w systemie naczyń połączonych, a nasi historycy nigdy nie próbują tego nijak łączyć. Popatrz tylko na front wschodni w 1919 - Polacy zdobywają wszystko bez większego problemu, i nagle w styczniu 1920 pojawiająsię nowe armie rosyjskie w sile 700.000 ludzi i bolszewicy prą na Warszawę. 4 lipca Tuchaczewski idzie prosto na Warszawę, a 11 lipca odbywają się plebiscyty na Warmii i Powiślu. Szedł by dalej, bo plebiscyt na Śląsku był zaplanowany na 21 marca 1921, ale stało się inaczej i po 15 sierpnia 1920 musiał się wycofać z Polski.

Podejrzewam, że zadaniem Tuchaczewskiego nie było wcale zająć Polski całkowicie i utworzyć tu Polską Republikę Radziecką, a tylko uniemożliwić odpadnięcie od Rzeszy terenów plebiscytowych.

zaloguj się by móc komentować


rk3745 @gabriel-maciejewski
28 maja 2025 10:00

Wywiad z Nawrockim sprzed 8 lat (48 minut). To powinien być główny element kampanii Nawrockiego

https://www.youtube.com/watch?v=Zwxt22BfrLY

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @rk3745 28 maja 2025 10:00
28 maja 2025 10:02

Nie mogę patrzeć na Lisiewicza, sorry

zaloguj się by móc komentować

Pioter @Matka-Scypiona 28 maja 2025 09:55
28 maja 2025 10:10

Tak. Warmia, Powiśle i Górny Śląsk to w 1919 roku były tereny Rzeszy Niemieckiej. Dopiero w lutym 1920 przeszły pod nadzór międzynarodowy

zaloguj się by móc komentować

Drzazga @gabriel-maciejewski
28 maja 2025 10:12

Na konferencji CPAC spotkała się minister bezpieczeństwa USA CH. Noem z Dariuszem Wolskim, Tarczyński i jeszcze jedną osobą i Trump miał przekazać, że od wyboru Polaków zależy ich bezpieczeństwo czyli budowę Fort Trump, najnowsze technologie, obecność amerykańskich żołnierzy.

zaloguj się by móc komentować

Drzazga @gabriel-maciejewski
28 maja 2025 10:13

Z Sariusz- Wolskim.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @gabriel-maciejewski
28 maja 2025 10:14

Wszystkie te kadry --porażające.! A ja dopisałam,w myślach oczywiście ,kadr VI ,że ten słynny toast "Zdrowie Wasze w gardła Nasze" jest jak najbardziej aktualny po 35 latach.Czy to piwko,czy wódzia,to wsio rawno!...to "pobożne "życzenie w ICH  gardziołko idzie gładko.

zaloguj się by móc komentować

Marecki @Henry 28 maja 2025 09:36
28 maja 2025 10:19

Skoro Nawrocki kandyduje, pomimo wcześniejszej kilkukrotnej weryfikacji przez ABW, to znaczy że nic na niego nie mają. Te pytania są bardzo szczegółowe, z naciskiem na sytuację finansoweą sprawdzanego. Beszczelność ekipy Tuska polega na tym, że to są rzeczy niejawne i nic nie można ujawnić, ale kłamać na ich temat można ile się chce ...

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski
28 maja 2025 10:19

Zeby  nie  konferencja  w  Gniewie...

...  i  wyklad  Pani  Liguz  to  do  dzisiaj  ZADNA  MENDA  ,,naLUkAwa,,  nawet  nie  zajaknelaby  sie  jakie  PRZEKRETY  WYBORCZE  ,,zastosowano,,  JUZ  105  lat  temu  !!!

 

Do  24.05.2025  nie  mialam  wiedzy  i  swiadomosci,  ze  juz  wtedy  zastosowano  takie  PRZEKRETY  WYBORCZE.  Wyklad  byl  baaardzo  na  czasie  i  doskonaly.

Nie  dziwi  mnie,  ze  POpaprancy  z  KO  -  za  niemiecka  kase  -  wlasnie  dzis  zapodali  o  uruchomieniu  mozliwosci  ,,korespONdencyjnyH  wyborUF,,...  zeby  ,,zrobic  dobZe,,  narodowi  polskiemu.

 

Licze,  ze  narod  na  te  NUMERY  ZAKLAMANCOW  z  PO = KO  nie  nabierze  sie.    

zaloguj się by móc komentować

valser @gabriel-maciejewski
28 maja 2025 10:35

cala sluzba dyplomatyczna to niezweryfikowane komuchy, ktore siedza tam pokoleniowo i pilnuja pasnika. Dupiarz im zapewnia status quo, a system glosowan, (bo nie sa to zadne wybory), umozliwia szachrajstwa takie same jak za Bieruta w 1946 roku. Nikt nic nie zrobil w tej kwestii przez 35 lat od chwalebnej transformacji.

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @valser 28 maja 2025 10:35
28 maja 2025 10:41

A po co ta transformacja była? Po to, aby nam było lepiej, czy po to, aby oni z kufajek wskoczyli w garnitury od Armianiego i zaczęli w końcu robić kasę?

zaloguj się by móc komentować

dynamitard @gabriel-maciejewski
28 maja 2025 10:56

Ja, choć samemu zdażyło mi się głosować za granicą, jestem przeciwny takiemu rozwiązaniu.

Owszem jak ktoś ma polski paszport może przylecieć i zagłosować w kraju (dokładnie takie przepisy ma Izrael) ale okręgi wyborcze za granicą to jest śliska sprawa.

Może powinno być tak jak dawno temu UPR pronował by zagranica wybierała "swoich" senatorów. Jeden na Ameryki, Jeden na Europę, jeden na resztę świata. Senat i tak niewiele może, a wtedy by przymajmniej reprezentowali problemy Polonii. A dziś głosy z zagranicy dolicza się w Warszawie tak trochę arbitralnie.

zaloguj się by móc komentować

valser @ewa-rembikowska 28 maja 2025 10:41
28 maja 2025 10:58

Klika lat temu bylem w polskiej ambasadzie w Bern i mialem kontakt z kilkoma osobami z personelu. Tam dalej byla siermiega jak za Gierka i personel, ktory pije kawe plujke ze szklanek z lyzka w oku.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Drzazga 28 maja 2025 10:12
28 maja 2025 10:59

Tak. Wieść poszła w Republice i Niezależnej: https://niezalezna.pl/polityka/spotkanie-duda-noem-na-cpac-za-jej-posrednictwem-pewien-message-do-prezydenta-trumpa-przekazuje/544474. Czyli poszła w gwizdek ... Pilnujący liczenia głosów usłyszeli ją. Pospolite ruszenie usłyszało. Z resztą pospolitacy wiedzieli to od zawsze. Reszta będzie witać Leopardy wurstem i budwieserem.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @ewa-rembikowska 28 maja 2025 10:41
28 maja 2025 11:11

Otóż to,chcieli także zapomnieć o słomie w buciorach,ale ona i tak wyłazi. Ale musieli pani Ewo trochę poluzować dla ogłupionego narodu,chcąc korzystać z tego dobra które nagrabili.Do wzięcia było w czasie tej transformacji bardzo dużo.Majątki cwaniaków u komuchowego żłoba rosły jak na drożdżach.

Dlatego odstawiali taki chocholi taniec z demokracją,a jak była potrzeba to po śp Popiełuszce aktyw w pierwszych ławkach kościoła bił się w klatę z pobożności.Teraz obrośli w piórka i plują nie tylko na KK,ale na wszystkie wartości.No i abolicja dla tych rzezimieszków,są niewinni jak dziewice...Za to pan Nawrocki w/g nich to nieszczęsny przestępca...bo im bruździ...

zaloguj się by móc komentować

Matka-Scypiona @Pioter 28 maja 2025 10:10
28 maja 2025 11:31

No wiem, ale przecież wojna z bolszewia pomogła niemcom utrzymać te tereny 

zaloguj się by móc komentować

Pioter @Matka-Scypiona 28 maja 2025 11:31
28 maja 2025 11:42

Właśnie o tym pisałem. Że moim zdaniem to właśnie Niemcy w styczniu 1920 roku sfinansowały Rosjanom przygotowania do wojny polsko-rosyjskiej z 1920. Bez tego bez większego oporu Polska odzyskała by tereny aż do przedrozbiorowych.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Drzazga 28 maja 2025 10:12
28 maja 2025 11:42

A w GM zarejestrowało się prawie 200 tysięcy wyborców. No i BBC zainstalowało się w Polsce. Myślałem, że wojna o niepodległość USA jednak się skończyła. Myliłem się, trwa nadal

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @BTWSelena 28 maja 2025 10:14
28 maja 2025 11:43

Tak, w tej kwestii nic się nie zmieniło

zaloguj się by móc komentować


stanislaw-orda @Pioter 28 maja 2025 09:48
28 maja 2025 11:44

Jedno nie wyklucza drugiego. Plebiscytowe oddali by Niemcom, a resztę zostawili sobie.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @valser 28 maja 2025 10:35
28 maja 2025 11:44

Dziś pokazują rogi, a PiS liczy, że ta pańcia z USA im pomoże i nic nie trzeba więcej robić

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @dynamitard 28 maja 2025 10:56
28 maja 2025 11:45

Tak, przekręt będzie zrobiony za granicą

zaloguj się by móc komentować


Gotoxy76 @gabriel-maciejewski
28 maja 2025 11:52

Wiadomo coś o "Dziejach górnictwa"? Jest szansa ,że będą w tym tygodniu?

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Gotoxy76 28 maja 2025 11:52
28 maja 2025 11:54

Na pewno będą, ale kiedy niewiadomo

zaloguj się by móc komentować

Pioter @stanislaw-orda 28 maja 2025 11:44
28 maja 2025 11:55

Gdyby im się udało, to Rzeszy oddaliby Pomorze i Wielkopolskę. A co do Obszarów Plebiscytowych to akurat w tym zakresie Tuchaczewski spełnił pokładane w nim nadzieje - czyli Rosjanie wykonali plan minimum.

zaloguj się by móc komentować

Drzazga @gabriel-maciejewski 28 maja 2025 11:45
28 maja 2025 11:58

A tam nie ma możliwości oddelegowania kogoś zaufanego z Ruchu Kontroli Wyborów? Prosta sprawa, patrzymy na ręce, jesteśmy przy liczeniu głosów, spisujemy wyniki.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @ewa-rembikowska 28 maja 2025 10:41
28 maja 2025 11:58

cele owej transformacji były zmieniane adekwatnie do rozwoju sytuacji, 1. etaty dla sb w aparacie skarbowym, 2. wyłowienie jako początkujących kapitalistów tych, którzy mieli pochowane kapitały, 3. utworzenie resortowych skarbonek/banków/..., no i selekcja społeczna w ramach budowy nowego ładu [tutaj RKluska i setki innych są znakomitymi przykładami].

zaloguj się by móc komentować

Drzazga @Drzazga 28 maja 2025 11:58
28 maja 2025 12:05

Andrzej Duda wygrał 2 razy, nas jest jednak więcej. Wydaje się, że miał więcej przeciwników niż Nawrocki. 

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Drzazga 28 maja 2025 11:58
28 maja 2025 12:05

Nie wiem. Myślę, że w PiS nikt nie chce, żeby Nawrocki wygrał

zaloguj się by móc komentować

Drzazga @Drzazga 28 maja 2025 12:05
28 maja 2025 12:07

Zastanawiające jest przejście Siewiery do obozu Tuska. 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Pioter 28 maja 2025 11:55
28 maja 2025 12:08

A my się dziwmy, że ledwo 2 lata później zrobili sobie Rapallo. I jeszcze kretyńsko tłumaczymy genezę tego porozumienia.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @gabriel-maciejewski 28 maja 2025 11:42
28 maja 2025 12:09

Nie skończyła. Zamieniła się w wojnę producentów z kredytodawcami. Londyn jak to Londym trzyma stronę kredytodawców. 

zaloguj się by móc komentować

Drzazga @gabriel-maciejewski 28 maja 2025 12:05
28 maja 2025 12:10

Nie sądzę, żeby tak było. Oni się mogą obawiać kogoś niesterowalnego kto im wyrośnie na przywódcę narodu. 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski 28 maja 2025 12:05
28 maja 2025 12:13

W pis chcą, aby prezydentem Polski został Trump...:).

Ta miss Kolumbii to mnie rozwaliła. Dlaczego nie zaprosili wszystkich missek Kolumbii z ostatniej dekady. I dlaczego nie było miss Wenezueli? Gdyby tak wszystkie zaczęly krytykować Trzaskowskiego, to z pewnością zrobiłoby mu się bardzo wstyd.

No i dlaczego tylko jeden rabin? Nie mogli zaprosić całego sanhedrynu? Gdyby tak caly sanhedryn pochwalił Polske, to dopiero by Nawrockiemu "urosło" w sondażach.

Tam w Jasionce sporkali aię sami dywersanci i prowokatorzy. Dywersja przeciw Nawrockiemu rzecz jasna.

zaloguj się by móc komentować


OjciecDyrektor @Pioter 28 maja 2025 11:55
28 maja 2025 12:22

No i wychodxi na to, że Piłsudski miał apełnic identyczną rolę, jak Kościuszko. Ta cała jego taktyka przerzucania wojsk. A potem zmiana całkowia planu operacji nad Niemnem, która drastycznie zwiększyła straty w armii polskiej (wykonanie pierwotnego plan spowodowałby tylko minmalne straty). Typ robił wszystko, abyśmy nie odrodxilu aię w granicach przedrozbiorowych, a możliwe nawet, że celowo działał na rzecz kolejnego podzialu Polski. W końcu w roli bojowca o niepodległość czuł się najlepiej.

zaloguj się by móc komentować

Drzazga @gabriel-maciejewski 28 maja 2025 12:13
28 maja 2025 12:29

Ale obawiać Nawrockiego, a grać na jego przegraną to dwie różne sprawy.

Załóżmy :

1. To nie PiS postawił na Nawrockiego,  musieli przyjąć tą kandydaturę

2. PIS znalazł kogoś kto wejdzie bez strachu w ciemną dolinę i zła się nie ulęknie

A teraz jak to połączymy :

Został wyselekcjonowany osobnik o cechach najbardziej odpowiadających do operacji karkołomnej. Nie ma znaczenia jakie siły nad tym pracowały. PIS ma tej operacji nie zepsuć. 

Wysłanie ludzi z drugiego rzędu władzy USA nakonferencję CPAC, która jest tylko pretekstem sądzę, że świadczy o tym, że operacja - wybory jest po cichu sterowana stamtąd, w białych rękawiczkach.

.

 

zaloguj się by móc komentować



zkr @gabriel-maciejewski
28 maja 2025 12:58

Panie Gabrielu, w temacie wyborow - prosze rzucic okiem na ten komentarz :)

https://pointblack.szkolanawigatorow.pl/ostatni-plakat#403647

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @Drzazga 28 maja 2025 12:07
28 maja 2025 13:05

Nad czym jest się zastanawiać?... To nie tylko pokaz pt "Kto ma większego". Nie tylko u PAD-a takie Siewiery siedziały...na karku. Reserarch wystarczy zrobić,kto gdzie uprawiał polityke partyjną.Oprócz tego byli specjalni goście.

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski 28 maja 2025 11:44
28 maja 2025 13:06

Moga  byc  tylko  zfalszowane...

...  bo  narod  -  w  swojej  masie  NIE  zaglosuje  na  ,,CZaskoSkiego,,  zlodzieja  !!!  

zaloguj się by móc komentować


zkr @gabriel-maciejewski 28 maja 2025 13:09
28 maja 2025 13:21

Wielkie dzieki dla pana Tomasza! :)

zaloguj się by móc komentować

onyx @Drzazga 28 maja 2025 12:07
28 maja 2025 14:41

Siewiera to już się odpalił jak jeszcze pracował w kancelarii u A. Dudy. U nas jest ten problem, że połowa tych ludzi jest obrotowa, co wybory zmieniają się układy ale praktycznie nie ma takich, którzy jak dadzą mocno ciała to znikają z polityki. Nikt nie znika, zmienia tylko poziom zaszeregowania.

zaloguj się by móc komentować

onyx @Drzazga 28 maja 2025 12:29
28 maja 2025 14:46

Dodajmy, że potencjalna pierwsza dama czyli pani Nawrocka to nie jest tylko żona przy mężu ale urzędnik skarbowy do zwalczania mafii hazardowych dla której wjzdy z bronią na bombach to część pracy. Oboje to combo jakiego jeszcze w naszej polityce nie było.

zaloguj się by móc komentować

Janusz-Tryk @gabriel-maciejewski
28 maja 2025 15:23

Moim zdaniem krytykując działaczy PiSu robimy błąd taki, że z jednej strony chcielibyśmy żeby się angażowali a z drugiej strony uważamy że są przegrywami. To się wyklucza. Wydaje się, że PiS powinien dyskretnie działać wśród nieswojego elektoratu a z otwartą przyłbicą wśród swojego elektoratu. Karol Nawrocki po to jest kandyatem obywatelskim, żeby nie był jeden do jednego powiązany z PIS.

Działacze PIS nie są tacy "cool" dla Polaków, żeby ławto ich komunikaty się przebijały do opinii publicznej. Są przytłoczeni totalną krytyką z wyborów 2023 roku i ośmioma latami rządzenia. Zauwżcie, że wszyscy nawalają w PiS (w tym SN). Reszta polityków przypisuje sobie jakiś rodzaj nieskazitelności. Braun, Mentzen, Zandberg. W 2023 roku Tusk też szedł na takiej fali. Teraz u Rymanowskiego okazało się, że to stracił. Nie ma zdolności przekonywania. To jest duuuuuży przełom.

Nawrockiemu więc potrzeba poparcia z każdej możliwej strony bez plakietki PIS. Co się dzieje i dobrze działa. Miesiąc temu nikt by nie wierzyl, że jest możłiwość wygranej. Dajcie już spokój PiSowi.

zaloguj się by móc komentować

Janusz-Tryk @onyx 28 maja 2025 14:46
28 maja 2025 15:24

Od razu widać że Pani Nawrocka ma charakter.

zaloguj się by móc komentować

aember @gabriel-maciejewski
28 maja 2025 15:24

A propos kadr... jaskółka na twitterze

zaloguj się by móc komentować

aember @aember 28 maja 2025 15:24
28 maja 2025 15:26

Kurski: "wrócę do was kochani, do telewizji"
Nawrocki: "po moim trupie..."

zaloguj się by móc komentować

Janusz-Tryk @gabriel-maciejewski
28 maja 2025 16:05

Za chwilę nowy odcinek serialu "Kogo popieram". Serial mówi o wahaniach młodego człowieka, pełen perypetii i nagłych zwrotów akcji. Uwaga spoiler. W dziesiątym sezonie bohater na łożu śmierci zbiera wszystkich i wyraźnym trudem wypowiada sakramentalne słowa "Popieram... yhm yhm popieram .... " I zmarł.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Janusz-Tryk 28 maja 2025 15:23
28 maja 2025 16:07

Niech robią za mięso armatnie, do tego się nadają. Jak PiS może działać dyskretnie? Tam wszystko jest niedyskrecją, bo chodzi o promowanie Kurskiego i Sakiewicza oraz ich sexapealu

zaloguj się by móc komentować



Janusz-Tryk @klon 28 maja 2025 16:10
28 maja 2025 16:24

Nie tak miało być :D 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @gabriel-maciejewski 28 maja 2025 12:05
28 maja 2025 16:28

To znaczy że KN będzie zakładał swoją partię bez względu na wynik. Oraz że Amerykanie zainwestowali znowu w PKW. Być może zainwestowali, bo są jakieś granice rozpuszczania dziadowskich ... No chyba, że nie ma. To wtedy przepraszam.

zaloguj się by móc komentować


Drzazga @onyx 28 maja 2025 14:46
28 maja 2025 16:56

Podoba mi się pani Marta Nawrocką.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Janusz-Tryk 28 maja 2025 15:23
28 maja 2025 17:00

PiS to jest tylko czubek wielkiej góry tzw. dyrektorstwa, czyli schyłkowej formy szlacheckich, sejmikowych, sejmowych i królewskich urzędów w Rzeczypospolitej elekcyjnej. Zostały zdegradowane przez zainfekowanie donosicielstwem wporwadzanym przez kolejnych najeźdźców/zaborców, moskiewskim czynownictwem, potem bolszewickim, i pruską i austriacką biurokracją.

zaloguj się by móc komentować

Paris @onyx 28 maja 2025 14:46
28 maja 2025 17:18

No  wreszcie  !!!

 

A  merdialnie  ,,milczO,,  o  tym  fakcie.

zaloguj się by móc komentować


Paris @Janusz-Tryk 28 maja 2025 15:23
28 maja 2025 17:34

Ja,  w  ogole,  nie  rozumiem,...

...  czemu  jest  Pan  ,,zdziwiony,,  totalna  krytyka  PiS`u  przez  Polakow  !!!

 

Pardon,  ale  swoje  lata  juz  Pan  ma  i  wiedziec  powinien,  ze  PiS  juz  jest  ZIMNYM  TRUPEM,...  podobnie  zreszta  jak  POpaprancy  ze  SWOLOCZA,  wypaczkowana  z  POpaprancow.  Naprawde  nie  ma  potrzeby  ,,zaklinac  rzeczywistosci,,  bo  skrzeczy  ona  niemilosiernie...  i  UDAWAC,  ze  nie  jest  ,,az  tak  zle,,  bo  -  po  prawdzie  -  jest  FATALNIE.

Nasz  los  jest  -  tylko  i  wylacznie  -  w  Boskich  i  NASZYCH,  kazdego  z  osobna,  rekach.

O  Tusku  ZDRAJCY  nie  chce  nawet  wspominac,  bo  dla  mnie  go  NIE  MA  od  10.04.10...  i  juz  NIGDY  nie  bedzie,  tym  samym  POpaprancow  i  wszelkich  innych  ,,polipow,,  ktore  z  nich  wystrugaja  napredce,...  jak  zawsze  ,,slORZby  albo  dipstejt,,  -  z  koziej  wolki.

 

Jesli  Nawrocki  wygra  -  to  czy  tego  chcemy  czy  nie  -  conajmniej  polowa  ,,PiSoFcUF,,  oblezie  go  jak  WSZY.   Taka  to  u  nas  jest  PATOLOGIA  wzajemnych  ,,CHakUF  i  zaslORZen,,.    

zaloguj się by móc komentować

piere11 @klon 28 maja 2025 16:10
28 maja 2025 17:35

No, jedyna nadzieja im została.... w "głosach" z zagranicy, czyli z "europy", jak została poprawiona.  Przekręciarze... 

zaloguj się by móc komentować

Paris @aember 28 maja 2025 15:26
28 maja 2025 17:42

To-ci  dopiero... 

...  BEZCZELNY  i  ZUCHWALY   WAMPIR   !!!  

zaloguj się by móc komentować

Aleksandra @Henry 28 maja 2025 09:36
28 maja 2025 17:44

Ten dokument ma większą moc niż głos Akademii, ale i ten głos przekazuję raz jeszcze:

https://www.salon24.pl/u/nicproczglosu/1445783,madrzy-ludzie-o-karolu-nawrockim-i-brudnej-kampanii

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski 28 maja 2025 17:26
28 maja 2025 17:52

Tak...

...  tylko  to  POpaprancom  pozostaje  !!!

 

Ale  ten  KANT  i  WAL,  i  tak,  NIE  PRZEJDZIE.  Zagranica  musialaby  zaglosowac  -  w  swej  masie  na  ,,CZaskoSkiego,,  a  to  jest  NIEMOZLIWE.

zaloguj się by móc komentować

piere11 @Paris 28 maja 2025 17:52
28 maja 2025 17:57

Jeszcze wyjdzie, że za granicą frekwencja 150% :)))

zaloguj się by móc komentować

Paris @piere11 28 maja 2025 17:57
28 maja 2025 18:07

Dokladnie  tak,...

...  taki  Paryz  czy  Francja  -  w  zyciu  -  wiekszosciowo,  NIE  ZAGLOSUJE  na  tego  ZLODZIEJA   i   WYKOLEJENCA   POpapranego  z  ,,warszaFki,,...  bo  przeciez  nie  z  WARSZAWY  !!!

 

Nie  ma  takich  ,,cOdUF,,.

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski
28 maja 2025 18:33

Tylko, czy kiedykolwiek traktowali nas lepiej? Raczej nie, mamy tylko wybór, czy będą nas traktować jak ludzi, czy jak zwierzęta.
Trump i jego ekipa jest jaka jest, nic nie zrobimy, on się po prostu takimi ludźmi otacza, więc też takich tu wysyła. Mnie też się nie podoba ten absurdalny kicz związany z szeroko pojętymi środowiskami konserwatywnymi, ale w zakresie tzw. "świata demokratycznego" nie ma lepszego wyboru.
Chociaż też nie oceniałbym tej pani tylko po tym że była kiedyś miss, no ale wiem, chodzi ci o całokształt.

Sądzę, że USA nie chce się na maksa angażować w tym momencie, ale ważne że wystosowali chociaż pismo, które w razie czego będzie podstawą do dalszych działań(oby nie było powodu).

https://x.com/MacVVilk/status/1927479490441040301 (wstyd, że USA musi takie pismo wystosować jakbyśmy byli Białorusią)

 

Moim zdaniem to jest jednak znacznie więcej w porównaniu do porzucenia nas całkowicie w 2010r.

 

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Kuldahrus 28 maja 2025 18:33
28 maja 2025 18:38

Ale ja nie krytykuję tej pani

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski 28 maja 2025 18:38
28 maja 2025 18:47

Wiem, chodziło ci o całokształt tej otoczki. No, ale ja się Vance'a nie spodziewałem.

 

 

zaloguj się by móc komentować


Magazynier @klon 28 maja 2025 16:10
28 maja 2025 19:03

To te 500 tys martwych dusz, o których Lodowski, zostanie przesunięte do ojropy.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Janusz-Tryk 28 maja 2025 15:23
28 maja 2025 19:37

A co ten PiS ma do zaproponowania? Sny o patriotyźmie? Pierdoly na każdy temat? Ach ci działacze co etapu nie rozumieją.

zaloguj się by móc komentować

klon @qwerty 28 maja 2025 19:37
28 maja 2025 19:44

Dla mnie to jak odroczenie rozprawy i zarządzanie czasem? Niejaki qwerty chyba takiego okreslenia użył gdy opowiadał o odbieraniu pism z sądów...:)
Nie mamy szans bronić wyniku, ale może coś się wydarzy w doliczonym czasie?

zaloguj się by móc komentować

klon @Magazynier 28 maja 2025 19:03
28 maja 2025 19:46

Dzisiejszy DerOnet donosi, że zwiekszyła się liczba osób (chcących głosować) zarejestrowanych za granica do 700k i wciąż rośnie...

zaloguj się by móc komentować

maria-ciszewska @gabriel-maciejewski
28 maja 2025 19:47

Skąd ten dziki pomysł, że Mentzen poprze Trzaskowskiego?

zaloguj się by móc komentować

Paris @klon 28 maja 2025 19:46
28 maja 2025 20:05

...  tak,  tak,...  ,,rosnie,,  im,...

...  ale  TYLKO  w  d*pie  na  polce  !!!

 

Szykuja  sie  POpaprancy  -  NA  CHAMA  -  do  PRZEWALU  ,,wyborUF,,.  Dzieje  sie  ,,experyMET,,  bo  SWOLOCZ  BRUKSELSKA  jest  w  POTRZASKU.  I  tyle.  

zaloguj się by móc komentować

qwerty @klon 28 maja 2025 19:44
28 maja 2025 20:06

Gdy nasz faworyt nie wygra w tej konkurencji to musi dojść do refleksji nad pojęciami podstawowymi. Do prezydenckiej rywalizacji trzeba się przygotowywać z dużym wyprzedzeniem i to dotyczy formułowania celów a nie pokrzykiwań o celach.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @klon 28 maja 2025 19:44
28 maja 2025 20:08

W doliczonym czasie wzrasta szansa na błędy drugich stron.

zaloguj się by móc komentować

piere11 @maria-ciszewska 28 maja 2025 19:47
28 maja 2025 20:21

Mentzen, jak się spodziewałem, nikogo nie poparł. Ale... w swoim "uzasadnieniu" wypunktował Rafała i podkreślił, że nie widzi żadnego powodu, aby na niego głosować. Wyraził zastrzeżenia do Nawrockiego, ale tak jakby na siłę, głównie i w skrócie, że nie zna jego przeszłości i skąd się wziął. To tylko moje wrżenie, oczywiście. I jeszcze podsumował ludzi Rafała, że zostawili w biurze "syf" po debacie, w przeciwieństwie do otoczenia Nawrockiego "wybitnie kulturalnego".

Reasumując, mając na uwadze zdecydowane NIE dla Czaskowskiego wyrażone przez narodowców Konfy (Bosak, Wipler), Mentzen raczej jest liberałem ichniejszym (i chyba "księgowym" zapewniającym ludzi z kasą dla partii) i dał liberałm tak asekuracyjnie sygnał: "róbcie jak uważacie, ale raczej nie Rafał".

To takie moje pierwsze wrażenie po odsłuchaniu. 

zaloguj się by móc komentować

Paris @piere11 28 maja 2025 20:21
28 maja 2025 20:38

A  to  MENDA  bez  honoru,...

...  a  on  ,,skONT  sie  wziOl,,...  kto  go  ,,wystrugal  i  prowadzi,,    ?!?!?!

 

Ten  dety  ,,mYlJoner,,...  bo  takich  ,,polYtykUF,,  jak  on  to  mamy  NA  PECZKI.  Pozostaje  tylko  ZABIC  go  pustym  smiechem.

zaloguj się by móc komentować

klon @piere11 28 maja 2025 20:21
28 maja 2025 20:43

Mam inne wrażenie:

1) Nie głosujcie na Trzaska, ale on myśli samodzielnie i potrafi walczyć o swoje.
2) Nawrocko podpisał wszystko co mu dałem, ale nie znam jego przeszłości i jest ona niepewna.

zaloguj się by móc komentować

piere11 @klon 28 maja 2025 20:43
28 maja 2025 20:57

Nie, nie... 

1) Powiedział, że Czaski jest śliski i krętacz, że podniesie podatki, podpisze ustawę o mowie nienawiści, odda kompetencje uni, zielony ład...

2) Ale czy jakiegoś wybrocę Konfy interesuje ta przeszłość i ma takie znaczenie? Odnośnie podpisania wyraził nadzieję, że jest to sygnał że dotrzyma...

zaloguj się by móc komentować

maria-ciszewska @piere11 28 maja 2025 20:21
28 maja 2025 21:05

Chodzi mi o to zdanie z notki, pod którą komentujemy:  Myślę, że pan Mentzen z ochotą poświęci swoją niezależność, samodzielność i co tam jeszcze chcecie, byle poprzeć Trzaskowskiego.

zaloguj się by móc komentować

klon @maria-ciszewska 28 maja 2025 21:05
28 maja 2025 21:14

Jest zbyt cwany, aby się tak zachować. Prawie się "spalił" przy piwie...a z pewnością chce pozostać w grze. Tym niemniej ja odbieram go jako bezideowca. Skutecznego w działaniu, ale czy jego celem jest dobro społeczności którą chce reprezentować? Tu mam duże wątpliwości. A w zasadzie to ich nie mam. :)

zaloguj się by móc komentować

piere11 @klon 28 maja 2025 21:14
28 maja 2025 21:24

Jest cwany, nawet bardziej myśli, że jest cwany niż jest... jego ideą jest kasa. Ale myślę, że w Konfie większość stnowią narodowcy, a nie przypuszczam aby ci myśleli o koalicji z PO. Raczej mają nadzieję na Nawrockiego i myślą już o wyborach 2027... (mając na uwadze obecny wynik)

zaloguj się by móc komentować

piere11 @maria-ciszewska 28 maja 2025 21:05
28 maja 2025 21:31

Myślę, że się raczej rozochocił, po niespodziewanym wyniku. On  jest cyniczno polityczny i w tym skrzydle, które jest liberalne..  ale też "poczuł krew"...

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @klon 28 maja 2025 21:14
28 maja 2025 22:13

Mentzen nie wie, co to jest dobro społeczne, ani co to jest ekonomia społeczna. On ma mantalność karbowego. On nie widzi społecznych aspektów gospodarowania i funkcjonowania państwa.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @Aleksandra 28 maja 2025 17:44
28 maja 2025 22:24

Dobra notka Aleksandro,trzeba było tak od razu umieścić ją na SN...

zaloguj się by móc komentować

stachu @piere11 28 maja 2025 20:57
29 maja 2025 00:53

Za takie poparcie, to Nawrocki nie musi nic dotrzymać.

zaloguj się by móc komentować

orjan @ewa-rembikowska 28 maja 2025 22:13
29 maja 2025 01:18

Mentzen, podobnie jak ta platfusia zgraja partaczy, nie rozróżnia osobnych pojęć ekonomia i ekonomika. Zdaje się, że on jednak cokolwiek wie z dość wąskiego zakresu ekonomiki. Tym jest lepszy od platfusich partaczy, że oni nawet z tego zakresu niczego nie rozumieją.

Ja to już kiedyś referowałem w SN, ale cóż szkodzi powtórzyć. Jest bowiem pewna miara, którą można sprawdzić, czy ktoś w ogóle rozumie ekonomię. Ja to lata temu gdzieś przeczytałem, lecz nadal nie potrafię sobie przypomnieć, czyje to, ani dokładnie jak to szło w wersji oryginalnej przez co nawet gugiel nie pomoże we wskazaniu autora. W każdym razie sens jest taki, że:

Są dwie szkoły rozumienia jak działa gospodarka i jak należy nią sterować. Jedni widzą gospodarkę jako bochenek chleba o z góry zdeterminowanej ilości kromek. Odkroisz kromkę i już o tę kromkę jest mniej dla innych. Inni natomiast widzą gospodarkę jako ciasto chlebowe w dzieży. Weźmiesz kawałek, upieczesz chleb, a ciasto "odrasta". Dlatego u tych pierwszych zawsze piniendzy ni ma i nie bendzie chyba, że za stale wzrastające zadłużenie.  U drugich pieniądze zawsze są, a dług zbytnio nie przyrasta. Należyte sterowanie gospodarką nie polega na krojeniu i wydawaniu kromek, lecz na pilnowaniu dodawania do dzieży. W szczególności zaś na umiejętnym dozowaniu drożdży.    

Kto lubi, niech do powyższego klucza rozpoznawczego porównawczo podstawi kolejne ekipy rządowe w Polsce. Od razu wskoczy na swoje miejsce wszystko, co ważne dla porównania kogo należy gonić kijem od władzy.

 

zaloguj się by móc komentować

orjan @stachu 29 maja 2025 00:53
29 maja 2025 01:26

No wiesz, prawdziwy rycerz dotrzyma słowa choćby je psu dał.

 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @onyx 28 maja 2025 14:41
29 maja 2025 05:11

Tak to działa w Polsce.

Polityk wychodzi z polityki jak przestaje chodzić. 

Siewiera to żaden ewenement. 

Wszyscy przeskakują gdzie chcą, jak pszczoła z kwiatka na kwiatek.

zaloguj się by móc komentować

Henry @Aleksandra 28 maja 2025 17:44
29 maja 2025 06:40

Ten głos przekażę dalej ;-)

 

 

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @orjan 29 maja 2025 01:18
29 maja 2025 07:25

Liberalizm będąc bratem komunizmu został wymyślony po to żeby utrzymywać władzę nad i zubożać masy ludzi, reszta to tylko teorie mające ten rabunek uzasadnić. W tych uzasadnieniach liberalizm jest bardziej perfidny, bo komunizm miał tylko jedno: "jeszcze 5 lat i będzie ten prawdziwy komunizm tylko pracujcie dalej", za to liberalizm ma ich wiele - "wolny rynek", "teoria skapywania", ten "chleb" o którym pan wspomniał itd., tak że wielu ludzi w to wierzy.

Sądzę że ci co liberalizm propagują wiedzą po co go propagują i chcą wprowadzać, to nie są ludzie którzy czegoś nie rozumieją z gospodarki. Co prawda zawsze istnieje jakieś prawdopodobieństwo, że to są tzw. pożyteczni idioci(tak jak za komuny byli profesorowie ekonomii marksizmu którzy wierzyli w nadejście prawdziwego komunizmu), chociaż nieraz się już przekonałem, że liberałowie doskonale rozumieją o co gra się toczy.

 

zaloguj się by móc komentować

orjan @Kuldahrus 29 maja 2025 07:25
29 maja 2025 09:16

Masz rację. Co do liberałów wypada wskazać paradoks, że gospodarka wolnorynkowa ma się tym lepiej, im szerszy i bardziej wyrównany jest rynek. Chodzi o to, że interesów nie robi się z samym sobą. Trzeba mieć z kim je robić. Tymczasem wygląda na to, że wśród liberałów przeważa podejście robienia interesów na kimś (wyzysk) zamiast z kimś. To jest antyrynkowe. W ten sposób liberalizm zjada swój własny ogon i nie przyczynia się do ogólnego rozwoju, ani do powszechnego dobrobytu i ich bezpieczeństwa. 

zaloguj się by móc komentować

Matka-Scypiona @gabriel-maciejewski
29 maja 2025 09:56

https://www.facebook.com/share/v/1AceQAuAAE/

 

Na niego zawsze można liczyć...

zaloguj się by móc komentować

stachu @orjan 29 maja 2025 01:26
29 maja 2025 10:30

To była umowa - ja podpiszę, ty popierasz. Mentzen się nie wywiązał, druga strona też nie musi. 

zaloguj się by móc komentować

orjan @stachu 29 maja 2025 10:30
29 maja 2025 11:14

No nie, reguła jest inna. Przynajmniej prawna reguła doskonale rozumiana przez ostatnie może i 2000 lat. Teraz, u Tuska, to nie wiem, czy ktos tam coś rozumie, bo do tego potrzebny rozum. Przebiegłość to za mało.

Otóż reguła ta mniej, więcej powiada, że jeżeli wykonanie mowy przez drugą stronę staje się wątpliwe, to strona umowy wzajemnej może się powstrzymać od dania swojego świadczenia dopóki druga strona nie podstawi swojego świadczenia wzajemnego (potocznie mówiąc żądanie wykonania z ręki do ręki). Natomiast do rozwiązania umowy nie dochodzi "siłą automatu".

Tu mamy nieco inną sytuację, bo rządzi nią jeszcze czas. Otóż wykonanie poparcia przez Mentzena w pewnym momencie stanie się zupełnie bezprzedmiotowe (zakończenie głosowania), a przedtem przez "chwilę" będzie nawet zakazane (cisza wyborcza).

Skoro zaś, oceniam, Nawrocki ma rozum i ma dobrze w głowie poukładane, to - moim zdaniem - powinien tuż przed ciszą  publicznie ogłosić, że skoro Mnetzen już zobowiązania poparcia nie wykona, to on Nawrocki jednak czuje się zobowiązaniem związany, ale teraz już pro publico bono i, gdy wygra wybory, podejmie temat już z miarodajnymi wyrazicielami potrzeb publicznych.

Sam zyska, a Mentzena może zatopi (pro publico bono). Ten bowiem zasłużył spychając swoje zobowiązanie poparcia Nawrockiego na swoich zwolenników, jeśli sami zechcą, a sam Mentzen osobistego poparcia nie udzielił. Ktoś o nim powiedział, że jest śliski

zaloguj się by móc komentować

stachu @orjan 29 maja 2025 11:14
29 maja 2025 11:24

Pełna zgoda. Nawrocki nie musi, ale może i to będzie korzystne. Chciałem Mentzena nazwac inaczej , ale się powstrzymałem.

zaloguj się by móc komentować

Adriano @Matka-Scypiona 29 maja 2025 09:56
29 maja 2025 11:48

Prosze bardzo .Najświeższy news  od 1.20 minuty chyba najbardziej oczekiwany moment.

https://www.youtube.com/watch?v=r6uXYo9rmy4

zaloguj się by móc komentować

orjan @Adriano 29 maja 2025 11:48
29 maja 2025 12:05

No! Niech się Mentzen uczy.

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @orjan 29 maja 2025 09:16
29 maja 2025 18:23

Jak byśmy pogrzebali w różnych teoriach gospodarczych mających uzasadnić eksploatację bliźnich, tworzonych na przestrzeni lat to tam zawsze są sprzeczności, tylko cała ich konstrukcja tak jest tworzona żeby w teorii nie było tego widać na pierwszy rzut oka, dopiero po analizie wychodzą absurdy.
Generalnie u liberałów wolność kończy się tam gdzie zaczyna ona grozić interesom liberałów, tak jak w komunizmie równość kończyła się tam gdzie groziła interesom komunistów.

 

zaloguj się by móc komentować


zaloguj się by móc komentować