-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

Czy wojna jest już wystarczająco "normalna"? Czy może jej jeszcze czegoś brakuje?

Od pierwszego dnia konfliktu pojawiało się w mediach społecznościowych określenie „dziwna wojna”. Słyszeliśmy głosy, że to wszystko ustawka, że przedstawienie itp. Zareagowałem na to bardzo zdecydowanie, ale jestem szczerze zdumiony tym, że ludzie, którzy te komunikaty emitowali nie powiedzą wprost, iż się pomylili.

Wielu za to zaczyna liczyć banderowskie flagi na wiecach, zaczyna się zastanawiać czy Ukraina nie wciągnie nas do wojny i jak się ta wojna skończy. Polska jest przecież na pierwszej linii. O tym by dogadywać się z Rosją nie napisał na szczęście jeszcze nikt, ale kwestia ta wisi w powietrzu. Obłąkanie jakiemu uległy media głównego nurtu, które potem przeniosło się do mediów społecznościowych podsuwało i podsuwa ludziom obrazy wojny wprost z filmów nakręconych w Hollywood, gdzie główną rolę grali bohaterscy sowieccy bojcy. Wśród nich zaś Jude Law. Wszystko więc, co się choć trochę od tego obrazu różniło, było „dziwną wojną”. Wrażenie to pogłębiała skala dezinformacji o jakiej wcześniej się nam nie śniło. Dezinformacji, która oddala nas od kwestii kluczowych i wypycha na jakieś manowce. Tymczasem płoną szpitale, uniwersytety, lotniska, domy mieszkalne, wojna więc nie jest dziwna, jest wojną. Dobrze jest to zauważyć.

Polskie elity polityczne, mam tu na myśli rząd PiS i media związane z tym rządem zdały ten bardzo ciężki egzamin celująco. Jeśli ktoś uważa, że jest inaczej powinien chyba wziąć udział w jakiejś interwencji poselskiej. Podobnie jest ze społeczeństwem, które zachowało się jak trzeba. W sposób katastrofalny i degradujący zachowują się dziennikarze opozycji i spora część komentatorów w mediach społecznościowych. No i wielu polityków opozycji. Poziom niedojrzałości, skretynienia, demencji jest po prostu niebotyczny, wyższy niż Himalaje. Opcja prorosyjska powraca do narracji covidowych, które ją karmiły i od których puchła przez ostatnie dwa lata. Opcja niemiecka zaczyna się domagać wstąpienia do strefy euro, albowiem chce, żeby to Polska poniosła koszty bohaterskiego wystąpienia Niemiec przeciwko Putinowi. Media niemieckie i francuskie, które stoją wobec demaskacji ich machlojek z Putinem szukają winnego rasistowskich i ksenofobicznych zachowań w Polsce. To są szczyty chamstwa. Palikot się obudził i przewodzi jakiejś frakcji. Tusk, który przekazał śledztwo smoleńskie Rosjanom, jest największym antyputinowcem. To samo z Lisem, ten to już ma dupę na twarzy, a twarz na dupie, tyle piruetów wykonał przez ostatnie dni. Najsztub pisze, że Polska także jest pod okupacją – pisowską rzecz jasna. Wielowieyska zaś puszcza na twitterze nagranie z Kaczyńskim z roku 2010, tyle razy tu wyszydzane, w którym zwraca się on do zwykłych Rosjan. Pisze pani Dominika, że jasno wskazuje ono gdzie leżą priorytety polityki PiS. Stwierdzenie, że jest pierdolnięta to doprawdy zbyt wyszukany komplement.

W mediach społecznościowych mamy prawdziwe odwrócenie pojęć. Starcy trzęsą się o własne życie i o to, czy ich do wojny nie wciągną. Młodzi ludzie pomagają jak mogą, a jeśli są Ukraińcami idą walczyć. Nawet jeśli są dzień po ślubie. Nie ma tu żadnych dwuznaczności i albo się przyjmie postawę właściwą, albo można się schować w cieniu. Na moim portalu nie będzie miejsca na żadne dwuznaczności, na żadne zastanawianie się, kto tu jest zły, a kto dobry, czy Rosja czasem nie ma racji, albo na jakieś temu podobne dyrdymały. Jeśli więc ktoś ma jakieś wątpliwości, albo przeżywa dylematy z tym związane niech odejdzie i nie wpisuje komentarzy.

Na Ukrainie walczą o przyszłość regionu i świata. Jeśli komuś brakuje wyobraźni, żeby uzmysłowić sobie co się stanie po podbiciu Ukrainy, chętnie mu wyjaśnię. Na granicy z ZSRR, ciągnącej się od Gołdapi do Ustrzyk Górnych stanie 3 miliony imigrantów, chcących dostać się do Europy. Jeśli ich zatrzymamy, co będzie niemożliwe, zostaniemy oskarżeni o rasizm i zagrożą nam sankcjami, przy których te dzisiejsze to paprochy. Wtedy dopiero (podziwiam troskę niektórych) zostanie zmieniony skład ludnościowy między Bugiem a Odrą. Wtedy dopiero będzie dochodziło do horrendów, ale wszyscy ci, którzy dziś domagają się od PiS zmiany polityki wobec UE, będą klaskać z radości, że tak silnie nas ubogacono o nowe jakieś ciekawostki kulturalne. Rząd, jeśli to będzie jeszcze ten rząd, zostanie zlikwidowany w jakiejś nowej katastrofie smoleńskiej. A takowe będą się powtarzać za każdym razem kiedy zajdzie potrzeba. I nie będzie już żadnej siły, która mogłaby nie tylko się za nami ująć, ale choćby nas zauważyć.

Niemcy i Francuzi już dziś kradną narracje, a pomaga im w tym nasza dzielna czeredka z gazowni, TVN i Newsweeka. Nie ma dziś miejsca na żadne wątpliwości, kretyńskie dyskusje na poboczne tematy i nie ma też miejsca na obawy. Żyć będziemy do śmierci, nie dłużej.

Pragnę też uspokoić mieszkańców Małopolski, Śląska, Pomorza, Wielkopolski, Lubuskiego, a także Warmii i Mazur, że jeśli spadną rakiety, to z pewnością na Warszawę i my tutaj, na pewno nie przeżyjemy. Wam się jednak uda i będziecie mogli się już spokojnie zastanawiać czy było warto tak dygotać, czy może jednak nie.

Nie mogę słuchać tego bełkotu, który się wylewa z twittera, z fejsa, a także pojawia momentami u nas. I będę to tępił z całą stanowczością. Jest wojna i my, jako ludzie, wszyscy w niej uczestniczymy. Nasze emocje w niej uczestniczą, nasze umysły, a niektórzy biorą w niej udział czynnie uczestnicząc w pomocy uchodźcom. Nie ma już od dawna bezpiecznych miejsc i dobrze jest to zauważyć, szczególnie jeśli ktoś ma siódmy krzyżyk na karku i wiele przeżył.

Właśnie przeczytałem, że Bosak domaga się otwartej dyskusji nad zagrożeniami, twierdzi też, że informacje dotyczące wojny są cenzurowane, bo się go do nich nie dopuszcza. To jest opętanie, nie sposób tego inaczej nazwać. Ciekawe gdzie są wszystkie promoskiewskie szczury, które nadawały na YT, w jakich norach siedzą i jak groźne miny robią, żeby przestraszyć gimbazę, która ich słucha. Gdzie jest Grzegorz Płaczek, bohaterski bojownik i zniesienie cenzury w mediach i segregacji sanitarnej? Ktoś może coś o nim słyszał? Kogo do swojego saloniku zaprosiła ostatnio Monika J? Czy oni wszyscy obstalowali już odpowiednią ilość amerykańskich flag i portretów Joe Bidena?



tagi: wojna  ukraina  rosja  media  putin  media społecznościowe 

gabriel-maciejewski
2 marca 2022 08:49
144     7540    30 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

OdysSynLaertesa @gabriel-maciejewski
2 marca 2022 09:07

Zamiast swoich 3groszy zostawię namiary.

Komunikat PAP z godz 7:00 (ambasadora RP przy ONZ Krzysztofa Szczerskiego)

zaloguj się by móc komentować

Karolina @gabriel-maciejewski
2 marca 2022 09:10

Jeszcze pamiętajmy, że dziś jest ogłoszony przez papieża Franciszka dzień postu i modlitwy za pokój na Ukrainie, a to wielka siła.

 

zaloguj się by móc komentować

Jacek-Jarecki @gabriel-maciejewski
2 marca 2022 09:12

 Bdb+.

Też już jadę na oparach spokoju. Co wedle tych głąbów robić z uchodźcami czerniawymi, strzelać do nich czy co? Gdzie ci ludzi mają uciekać, do Rosji, k...a? Gdyby wojna nas dotknęła to z samej Warszawawy ilu by gnało na Niemcy? 100 tysięcy czy więcej? A wczoraj na koniec jacyś debile na twitterze z pytaniem: Kto zrekompensuje straty firmom, które handlują czy jakoś inaczej współpracowały z Rosją. I jeszcze od rana, że co to za rząd, który nam odbierze i da obcym. Po co to wszystko, skoro wojna jest dziwna? Dobrze, że to wirtual, bo przymknęli by mnie jak nic za rzobijanie głów pustych.

I jeszcze to euro. I jaki zestaw, od komuchów po Gwiazdowskiego. Obłęd.

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @Karolina 2 marca 2022 09:10
2 marca 2022 09:14

Amen

I cieszę się że gospodarz nie ściąga nogi z gazu i kontynuuje swoją małą ofensywę.

Pozdrawiam i życząc wszystkim owocnego popielca, oddalam się na z góry upatrzone pozycje. Do jutra ✋

zaloguj się by móc komentować

Cetus @gabriel-maciejewski
2 marca 2022 09:15

Co ja tam wiem, ale mam wrażenie, że to jest wojna proxy USA i Chin, prowadzona za pośrednictwem Rosji i Ukrainy.
Naprowadziła mnie na tą myśl właśnie lektura wpisów Coryllusa o naturze mogolskich podbojów. W takim układzie Putin to nowy Batu Chan mający zabezpieczyć chińskie szlaki handlowe, tudzież wpływy innego rodzaju.
Amerykanie (w każdym razie ludzie zza Wielkiej Wody) starają się temu procederowi przeszkodzić.
Swoją drogą jeśli Rosja spadła do roli przereklamowanego szampierza Chin, no to faktycznie zacznie się tam chyba nowa smuta i chyba można już nawet dostrzec, jak Brytyjczycy zaczęli się do tego ślinić.

Historia nie opuszcza starych kolein, zatacza tylko kręgi, jak sęp wyglądający padliny.

Niemcy i Francuzi kradną narrację, bo się im na to pozwala. Polska propaganda, narracja, czy choćby dbałość o jakiś konsekwentny standard wizerunkowy - przecież nie funkcjonują. Swoją drogą podziwiam ich, że tak szybko się ogarnęli i z powrotem wdrapują się na tron moralnej wyższości, po kompromitacji, która powinna poważnie podważyć pozycję hegemona w EU, bo Niemcy realnie są odpowiedzialne za tę nową tragedię. No cóż, nikt im w tym nie przeszkadza...

 

zaloguj się by móc komentować

atelin @gabriel-maciejewski
2 marca 2022 09:15

"Młodzi ludzie pomagają jak mogą, a jeśli są Ukraińcami idą walczyć. Nawet jeśli są dzień po ślubie. "

To przypomina realia Powstania Warszawszkiego.

A jeśli chodzi o Bosaka, to chyba został na bosaka, bo zdaje się, że miał posadkę w vivus.pl.

zaloguj się by móc komentować

jacland @gabriel-maciejewski
2 marca 2022 09:19

Zastanawiam się, po co Bosak chce dyskusji. Jak chce nieocenzurowanych informacji to niech sie wybierze w okolice Kijowa i zlicza moskiewskie czołgi. Co za bydlę.

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @Jacek-Jarecki 2 marca 2022 09:12
2 marca 2022 09:25

I troska o obniżenie PKB do tego

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @jacland 2 marca 2022 09:19
2 marca 2022 09:25

Ktoś tu napisał kiedyś, że władza zabrania mu konspirować

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @atelin 2 marca 2022 09:15
2 marca 2022 09:26

Tak, to są realia powstania, ale my żyjemy wśród ludzi, którzy od 1944 nie są wstanie wskazać czym było lądowanie Berlingowców na Czerniakowie, a biorą się za ocenę postaw i geopolitykę. To jest hańba. 

zaloguj się by móc komentować

tyszka @gabriel-maciejewski
2 marca 2022 09:30

Niestety nie mamy mozliwosci aby zamknac tych co rozne falszywe komunikaty generuje gdyz to jest ich praca, za ktora im ktos placi ale mozna wlynac na tych co je bezmyslnie powtarzaja i nimi sie ekscytuja.  Tacy tu w SN tez bywaja.    Na S24 jednemu komentatorowi co doszedl do wniosku, ze  "To nie jest wojna totalna, to jest taki teatr wojskowo-PRowy" odpisalem:

Za duzo kombinujesz jak jakis oszolom i szukasz ukrytej glebi tam gdzie jej nie ma. Oszolomy cierpia z powodu pychy bo wydaje im sie, ze sa obdarowani wyjatkowym talentem przenikliwosci a to zwykla glupota. Putin myslal, ze to w najgorszym wypadku bedzie Czechoslowacja 1968 i zmiana rzadu w 48 godzin.  Tak sie nie stalo i teraz sa w kropce bo nie wiedza jak zmienic narracje, ze trzeba zabijac cywili i rownac miasta z ziemia.

zaloguj się by móc komentować


K-Bedryczko @gabriel-maciejewski
2 marca 2022 09:31

Pod Sumami utkęła matka jednej z lekarek spod Szczecina, Ruscy morduja tam ludzi wyciągając  zdomów, zatrzymując samochody, zabijają całe rodziny. Jak niemcy u nas. Nikt pod te sumy nie chce jechać i nikt z tych sum nie jedzie. Zaczęli organizować konwój humanitarny do szpitala w Sumach i przy okazji zabiorą trochę cywili. Z drugiej strony opętanie  wrosji sięga zenitu. srutin jest darem od boga... centrum dezinformacji amerykanie ustanowili .... w Polsce.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @gabriel-maciejewski
2 marca 2022 09:31

jesteś w super formie, a opętanie idzie w parze z obłąkaniem i 'leki' nie pomogą ale pewne 'formy' resocjalizacji byc może

zaloguj się by móc komentować

jacland @gabriel-maciejewski 2 marca 2022 09:26
2 marca 2022 09:32

Obawiam się, że słowo hańba nie istnieje dla nich, bo ani czci ani honoru nie mają za grosz.

Z reguły jest tak, że staje się po stronie bandytów i gangsterów z dwóch powodów. Albo strach przed utratą oczekiwanych profitów, albo strach przed ujawnieniem niepięknych spraw z przeszłości. Może jedno i drugie.

zaloguj się by móc komentować


qwerty @jacland 2 marca 2022 09:32
2 marca 2022 09:37

albo marzenia/pragnienia aby być jak oni - i to nie jest strach lecz przejaw aspiracji

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @K-Bedryczko 2 marca 2022 09:31
2 marca 2022 09:37

Mam nadzieję, że asnonymusy nie żartowały i wyłączą tę gotówkę. Co będzie to będzie. Najwyżej umrzemy. 

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @jacland 2 marca 2022 09:32
2 marca 2022 09:38

Poziom skurwienia jednak jest silnie dla mnie zaskakujący. 

zaloguj się by móc komentować

Zyszko @gabriel-maciejewski
2 marca 2022 09:39

Jak ktoś myśli, że to nie nasza wojna (w sensie dosłownym - wojna z Polską chwilowo poza jej granicą) to nawet jak dostanie ruską kolbą w czoło  będzie bredził, że to pomyłka.

No ale jak się przez tyla lat słuchało na YT, że wojna "już trwa" to niektórzy nie ogarniają ,że to naprawdę.

 

 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @gabriel-maciejewski 2 marca 2022 09:38
2 marca 2022 09:42

to kategoria społeczna 3K [kretyn, kabotyn, kanalia]

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Zyszko 2 marca 2022 09:39
2 marca 2022 09:42

No tak, przecież wszyscy eskperci świetnie się bawili opowiadając o wojnie. Bardzo się cieszę, że nie brałem w tym udziału i do końca wierzyłem, że wojny nie będzie. 

zaloguj się by móc komentować


atelin @K-Bedryczko 2 marca 2022 09:32
2 marca 2022 09:44

Jakie "pośćmy"? Nawalić się trzeba i gonić bolszewika.

zaloguj się by móc komentować

Caine @gabriel-maciejewski
2 marca 2022 09:48

Wielowątkowe doprawianie gęby Polakom idzie na całego. Jakieś typy rzekomo skrzyżują się na FB łapać inżynierów pod Przemyślem. Jacyś inni urządzają burdy pod dworcem. OKO press jest oczywiście na miejscu i nagłaśnia sprawę. Na Twitterze obywatele Azji i Afryki zarzucają rządowi rasizm we wszystkich możliwych odmianach. Rzekomo Ukraińcy ustawili pod swojej stronie granicy oddzielną kolejkę dla białych. Aktywiści praw mniejszości za Kijowem, ale przede wszystkim drżą o los swoich. 

Babi Jar zbombardowany.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Caine 2 marca 2022 09:48
2 marca 2022 09:52

To są przykłady zachowań hańbiących. OKO press do utylizacji. Oni chcą przejąć całą narrację i wyłączyć z niej rząd. Każdy kto w tym pomaga jest wrogiem i agentem. 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @atelin 2 marca 2022 09:44
2 marca 2022 09:55

to zrób to i pokaż jak nawalony gonisz tego bolszewika

zaloguj się by móc komentować


Czarny @gabriel-maciejewski
2 marca 2022 10:00

Pomagać słabszym - to jedyne logiczne zachowanie, które intuicyjnie - wielu z nas - przychodzi do łbów. A ja jestem tym wzruszony i te wzruszenie jest silniejsze niż obrzydzenie, o którym pisze Gospodarz.

zaloguj się by móc komentować

Zbigniew @Caine 2 marca 2022 09:48
2 marca 2022 10:15

Jest jeszcze lepiej - Towarzystwo Opieki nad Zwierzętami w Opolu organizuje akcję przewozu stu psów z Ukrainy.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski
2 marca 2022 10:21

Też mi sie zdaje, że Rosjanie nie beda chciec eo nas wysylac czolgow tylko wyśla rakiety, ewentualnie samoloty...4 min. lotu do Wawy a z Krolewca jeszcze krocej. 

Ci, co sa antyukraincami chca sobie dalej spokojnie zarabiac, ale nie pojmuja że po zwyciestwie Rosji nie beda już zarabiac a liczyć  straty. 

Mnie nie dziwi poziom lajdactwa...w 1939-1945 też troche tego było l....1mln konfidentow gestapo

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @OjciecDyrektor 2 marca 2022 10:21
2 marca 2022 10:25

Emeryci? Chcą sobie zarabiać? Na czym? Na komentowaniu tutaj?

zaloguj się by móc komentować

atelin @qwerty 2 marca 2022 09:55
2 marca 2022 10:26

Jak kiedyś...

I ten bolszewik już został pogoniony.

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

DYNAQ @gabriel-maciejewski
2 marca 2022 11:24

''Wot priszoł k nam russkij mir'' - Tak to wygląda:

https://9gag.com/gag/aBnyedP

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @DYNAQ 2 marca 2022 11:24
2 marca 2022 11:26

Ja potrafię sobie wyobrazić jak to wygląda

zaloguj się by móc komentować

Zbigniew @gabriel-maciejewski
2 marca 2022 11:31

Rozmiawiałem z moim bratem z miejscowości, gdzie jest zorganizowany punkt pomocy dla uchodźców z Ukrainy. Włos się na głowie jeży, jak się słyszy z tzw. pierwszej ręki o kobietach tylko z torebką (z dokumentami) i z dziećmi pod pachą...

zaloguj się by móc komentować

onyx @gabriel-maciejewski
2 marca 2022 11:36

Biden wygłosił dosyć konkretne orędzie. USA zamyka niebo dla wszelkich rosyjskich samolotów i biorą się za oligarchów. Tam w rejestrach mają niejedno, którego do tej pory nie mogli ruszyć. A urzędnicy bardzo lubią zajmować jachty pochodzące z lewych pieniędzy.

zaloguj się by móc komentować

onyx @Zbigniew 2 marca 2022 11:31
2 marca 2022 11:39

Włos się jeży także jak się słyszy o gnojach, oferujących darmowy przewóz, którzy na miejscu wymuszają kilkukrotność należności albo o polujących na samotne lobiety sutenerach.

zaloguj się by móc komentować


atelin @qwerty 2 marca 2022 09:55
2 marca 2022 11:49

I jeszcze jedno: mam swoje lata i plecak z karabinem nie pozwoli mi na przejście więcej niż kilometr z powodu kręgosłupa, ale mam nadzieję, że ubiję chociaż jednego ruskiego. Cholera, całe szczęście, że mam przydział do piechoty.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @przemsa 2 marca 2022 12:02
2 marca 2022 12:05

Tak, Rola wzbił się na prawdziwe wyżyny, razem z tym zezowatym przewidzieli wszystko już dwa lata temu. 

zaloguj się by móc komentować

kamiuszek @atelin 2 marca 2022 11:49
2 marca 2022 12:14

 jak to mówią, lecz się na nogi, bo na głowę za późno

zaloguj się by móc komentować

Paris @K-Bedryczko 2 marca 2022 09:31
2 marca 2022 12:28

Tak...

...  przypomina  sie  sytuacja  z  PW  '44  !!!

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski 2 marca 2022 09:42
2 marca 2022 12:46

Tez  nie  bralam...

...  w  tamtym  cyrku  udzialu  i  nadal  nie  zamierzam,...  i  tez  wierzylam,  ze  do  wojny  nie  dojdzie  !!!   Dlatego  czesto  uzywalam  sformulowan  "ustawka"  albo  "wojna",  ewentualnie  "maskirowka",  ale  DZIS,  po  tym  co  widac  na  Ukrainie  NIE  MAM  JUZ  ZLUDZEN,  ze  Putin  i  jego  bezposrednie  otoczenie  to   PATOLOGICZNE  BESTJE  !!!

Chora  presja  na  jakies  dete  "rozmowy  pokojowe"  z  Putinem   to  jakies  KURIOZUM  i  HORRENDUM,  w  jednym,

Dzieki  za  MIAZDZACY  OD  PRAWDY  i  przyszlych  REALIOW  wpis,  Panie  Gabrielu,

 

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @gabriel-maciejewski 2 marca 2022 11:41
2 marca 2022 13:08

https://www.tvp.info/58813747/uchodcy-na-granicy-kgp-informacje-o-gwaltach-ktorych-mieli-dopuszczac-sie-obcokrajowcy-z-ukrainy-sa-falszywe

Nie twórzmy "złej krwi". Jak są takie przypadki, to policji zgłaszać, a ludziom mówić, że to szmalcownik, by wiedzieli, komu ręki nie podawać. Natomiast nie powtarzajmy śmiało i bez pamięci na zasadzie: jedna pani drugiej pani ...

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @mniszysko 2 marca 2022 13:08
2 marca 2022 13:09

Chodziło mi o tych, co deklarują darmowy przewóz a potem zdzierają do ostatniego grosza. Trochę się zapędziłem. Przepraszam.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @gabriel-maciejewski
2 marca 2022 13:37

Oj, bo pęknę. Muzeum Powstania Warszawskiego właśnie ogłosiło, że solidaryzuje się z Ukraińcami

zaloguj się by móc komentować

tyszka @gabriel-maciejewski
2 marca 2022 13:44

Jak zwykle Czesi sa do przodu:

„Prokurator naczelny Igor Stríž ostrzegł, że publiczne poparcie dla rosyjskiej agresji na Ukrainę wyrażane na demonstracjach lub na portalach społecznościowych można obecnie uznać za przestępstwo. Ostrzegł obywateli, by szanowali wolność słowa i nie przekraczali jej granic. Zgodnie z czeskim prawem wspieranie zbrodni przeciwko ludzkości lub ludobójstwa podlega karze do trzech lat więzienia. Stríž jednocześnie dodał, że ocena prawna takich czynów jest bardzo skomplikowana.

Rzecznik Prezydium Policji Ondrej Moravcík potwierdził, że policja będzie monitorować potencjalne nadużycia nie tylko na zgromadzeniach publicznych, ale także w cyberprzestrzeni”.

„Czeska policja już bada dziesiątki skarg od osób, które zgłosiły, że ktoś publicznie zatwierdził i poparł rosyjską inwazję na Ukrainę. W sobotę prokurator generalny Igor Stríž ostrzegł, że grozi mu do trzech lat więzienia za wspieranie rosyjskiej agresji, na przykład na demonstracjach lub w sieciach społecznościowych”.

Slowacy tez:

łowacka sieć telewizyjna RTV-Spravy poinformowała:

„W związku z rosyjską inwazją wojskową na Ukrainę policja ostrzega, że w niektórych przypadkach za propagowanie wojny grozi kara pozbawienia wolności od 10 do 25 lat dożywocia. Narodowa Agencja Kryminalna (NAKA) odpowiednio zajmie się wyszukiwaniem takich przestępstw w Internecie. … „Kto w sytuacji kryzysowej zamierza w jakikolwiek sposób nawoływać do pokoju, promować wojnę lub w inny sposób wspierać propagandę wojenną, podlega karze pozbawienia wolności od 10 do 25 lat lub dożywotniego pozbawienia wolności” – policja wskazała na § 417 Kodeksu Karnego.

Jail Time for Czechs Agreeing With Russian Intervention

https://consortiumnews.com/2022/03/01/jail-time-for-czechs-agreeing-with-russian-intervention/

 

zaloguj się by móc komentować

re-or @gabriel-maciejewski
2 marca 2022 14:08

Zastanawiam się gdzie są obecnie eksperci od "rosyjskiej duszy"

Bo wiadomo, że jak kogoś zdzielisz siekierą i ukradniesz zegarek*, to jest rozbój

Ale jak potem walniesz ze dwie szklanki samogonu, rzewnie popłaczesz do lustra i pobrzdąkasz na bałałajce, to jest "rosyjska dusza"

 

*Nawet nie po to, żeby go mieć, tylko żeby ten ktoś go nie miał. Możesz go więc nawet zepsuć, ewentualnie jak się da z niego wydłubać jakieś złoto, to się je zachowa

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @re-or 2 marca 2022 14:08
2 marca 2022 14:10

Kolejność odwrotna, najpierw bałałajka i wódka, potem siekiera i zabór mienia...

zaloguj się by móc komentować


betacool @gabriel-maciejewski 2 marca 2022 14:10
2 marca 2022 14:23

"Rosja była gotowa na sankcje, ale nie spodziewała się, że zostaną one nałożone na sportowców, dziennikarzy i ludzi kultury" – powiedział cytowany przez Radio Echo Moskwa Ławrow.

I kto teraz wykarmi te wszystkie gwiazdy... Będą spiewać w domach kultury na Syberii?

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski 2 marca 2022 13:37
2 marca 2022 14:34

Portal  "pudelek"...

...  TEZ  JUZ  JEST  caly  "zolto-niebieski"  !!! 

zaloguj się by móc komentować

orjan @gabriel-maciejewski
2 marca 2022 14:39

Wg klasyka wojna jest przedłużeniem polityki. Ale w Rosji i dla Rosjan wojna jest polityką a polityka jest wojną. Dlatego, że bez jakiejś, choćby najmniejszej wojny Rosja gnije przez co Rosjanie może niekoniecznie mają gorzej, ale po prostu czują się gorzej. Zwykli Rosjanie widzą pokój wyłącznie jako efekt wojny, lub grożenia innym wojną. W ich pojęciu pokój jest ściśle zależny od potwierdzania go wojną, bo ta jest sprawcą i strażnikiem pokoju. Innego pokoju nie rozumieją.

Przyjmując powyższą (niestety pesymistyczną) obserwację wypada przyjąć, że planując i rozpoczynając wojnę z Ukrainą Rosjanie mieli jakiś ichni plan pokojowy. Kto dociekliwy niech pokojarzy pozornie oderwane zdarzenia z nawet i 10 minionych lat, wśród których znalazły się nawet sugestie wzięcia przez Polskę udziału w rozbiorze Ukrainy. Ograniczając się do samych spraw polskich, do tego samego ruskiego planu pokojowego zapewne należy niedawna inwazja nachodźców z Białorusi, podjudzanie z niemiecką pomocą polskiej opozycji, itd. Antyszczepionkowe nastroje też zostały zagospodarowane. Okazyjnie, bo się akurat trafiły.

Jeśli ten kierunek obserwacyjny jest zasadny, to Polska stopniowo jest już wciągnięta w realizację tego ruskiego pokoju, który zostanie ujawniony po ruskiej wojnie z Ukrainą zaktualizowany o skutki tej wojny. Wielbiciele historii alternatywnej najnowszej mogą się zadumać, czy pod rządami tuskoidów wciągnięcie Polski byłoby większe, czy mniejsze.

Obecnie, skutkiem wcześniej niedoszacowanego oporu Ukrainy, integralny z militarnym ruski plan pokojowy po prostu musi zostać dogłębnie zrewidowany. O ile nawet technicznie, w tym kadrowo pewnie nadal możliwe jest stworzenie rządu marionetkowego, ale nikt w taki rząd nie uwierzy. Nie to miejsce akcji i nie ta cywilizacja, co np. w Czeczenii, a wojnę propagandową Ukraina na pewno już bezapelacyjnie wygrała.

Plan polityczny integralnie należący do wojennego w każdym przypadku musi być skoncentrowany na powojennym utrzymaniu porządku wewnętrznego po to, aby z czasem przyszły zagraniczna akceptacja, czy zagraniczna obojętność. Skoro jednak wcześniej zakładany plan pokojowy dla Ukrainy utracił szansę realizacyjną, to potrzebna jest nowa dyrektywa i kierunki realizacji pokoju. A tu, zdaje się, Rosjanom zostało tylko to, co Rzymianie nazywali pacyfikacją.

Zamiast więc pieprzyć głupoty np. na temat dokąd sięgają i ile tam lecą ruskie rakiety z Królewca przezywanego Kaliningradem, lepiej nastawić oko na przyszłe (już, już) pacyfikacje, aby na czas alarmować Niemców i innych dobrych ludzi. Żadna bowiem rakieta nie dogoni katyńskiej kuli.

Od tego trzeba zacząć rozmyślania, jak ma się zachować Polska. Już i wkrótce. A ma do wyboru tylko jak najlepiej uzbroić się.

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @betacool 2 marca 2022 14:23
2 marca 2022 14:42

Ludzi kultury? Tam nie ma żadnych ludzi kultury. U nas zresztą też nie...

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @orjan 2 marca 2022 14:39
2 marca 2022 14:46

Jak zajmą Ukrainę, zażądają Przemyśla z zemsty, że  my nie zażądaliśmy Lwowa. No, ale wtedy to już będą dobrzy banderowcy, więc rząd jedności narodowej premiera Brauna poda im rękę. 

zaloguj się by móc komentować

moher @gabriel-maciejewski
2 marca 2022 15:06


Okazuje się, że młodzież nie zna; a starsi zapominają o uściskach Tuska z Putinem i akcji zapalania zniczy na grobach żołnierzy radzieckich, o pomniku w Ossowie hucznie odsłonionym przez Komorowskiego.
Nachalnie promowane przez pro-PO-wskie media pojednanie polsko-rosyjskie nie schodziło z ramówek przez wiele miesięcy po zamachu w Smoleńsku.
Zaraz, zaraz jaki zamach, zapomniałem, że Rosjanie nie są do tego zdolni.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @moher 2 marca 2022 15:06
2 marca 2022 15:08

Tak. Wszyscy o tym zapomnieli

zaloguj się by móc komentować

tyszka @orjan 2 marca 2022 14:39
2 marca 2022 15:13

"Antyszczepionkowe nastroje też zostały zagospodarowane. Okazyjnie, bo się akurat trafiły."   -  Jak najbardziej i nie tylko okazyjnie (*) ruch anty-covidowy byl sterowny z Kremla i okazal sie najbardziej udana ruska operacja dezinformacyjna.  Iluz przyzwoitych ludzi dalo sie na to nabrac chocby na tym portalu. Ten slynny Freedom Convoy, ktory sie pojawil w Kanadzie akurat gdy byla tam mowa o broni dla Ukrainy - a jak wiadomo Kanada blisko wspiera Ukraine i jako pierwsza na Zachodzie uznala Ukrainy niepodleglosc majac dobrze zorganizowana diaspore ukrainska - tez byl jakos inspirowany przez Moskwe.  Tak czy inaczej udalo sie temu Freedom Convoy sparalizowac Ottawe i zaisnpirowac milujacych wolnosc prawakow na calym swiecie.  Ruskie anglo- i francuzko jezyczne media (RT i Sputnik) poruszaly temat tego Freedom Convoy 1200 razy.  Kanadyjski posel popierajcy ten Convoy czlonek parlamentu Randy Hillier, MPP powiedzial:  "Russia news provides a platform for objective journalism where Canadian msm creates fabrications",  czyli Ruskie media mowia prawde i sa obiektywne a kanadyjskie klamia i fabrykuja wiadomosci.

A Convoy Revved by Foreign Actors Spreading Lies

https://thetyee.ca/Analysis/2022/02/21/Convoy-Revved-Foreign-Actors-Spreading-Lies/

Na S24 kilku blogerow (ktorzy w przeszlosci wydawali sie rozsadni i zrownowazeni) weszli w oszolomstwo covidowe  a ostanio zaczynaja rezonowac z putinowska propaganda na temat wojny i Ukraincow. To sa  kemir i animela.  Gdzies wczoraj ktos pisal, ze blogi i inne kanaly anty-szczepionkowe staly sie przekaznikami anty-ukrainskiej propagandy Putina.

(*) Napiaslem nie tylko okazyjnie gdyz ruch antyszczepionkowy byl sterowany z Rosji dlugo przed pandemia covida.  Oni juz tak maja. Np tu artykul o dezinformacji w czasie epidemii odry w USA:

Weaponized Health Communication: Twitter Bots and Russian Trolls Amplify the Vaccine Debate (2018)

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6137759/

 

 

 

zaloguj się by móc komentować



gabriel-maciejewski @przemsa 2 marca 2022 15:26
2 marca 2022 15:42

Mnie tylko jedna kwestia nurtuje - gdzie jest Janek Pospieszalski, bohaterski obrońca Płaczka. I z czym wypłynie niebawem? Z jaką piękną ideą?

zaloguj się by móc komentować

kaszka @gabriel-maciejewski
2 marca 2022 15:43

Tytułowe pytanie jest retoryczne wobec tego że autor akceptuje i egzekwuje tylko jeden typ odpowiedzi.

Wraz z wybuchem tej ... wojny nastąpił koniec wymiany myśli na SN. Od końca lutego można już tylko utrwalać zatwierdzoną autorską linię propagandową. Antyszczepionkowcy to ruskie trolle. Rząd jest święty. Robi to co robi bo jest niezależny. NIKT nie spróbuje napisać w innym tonie.

SN przekształcone zostało w spęd politycznej poprawności.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @kaszka 2 marca 2022 15:43
2 marca 2022 15:45

Tak właśnie się stało, jeśli ci to przeszkadza, nie musisz tu przychodzić. Żegnam

zaloguj się by móc komentować

orjan @kaszka 2 marca 2022 15:43
2 marca 2022 15:53

Skoro mówisz o wymianie myśli, to spróbuj pomyśleć i powiadom tu innych, skąd nagle wzięła się zauważalna korelacja wypowiedzi wcześniejszych antyszczepionkowców i dzisiejszych proputinowskich bagatelizatorów?

Ja tu proszę, aby Gabriel ci w tym nie przeszkadzał, a ty sam od siebie wyegzekwuj odpowiedź.

zaloguj się by móc komentować

kapec @tyszka 2 marca 2022 15:13
2 marca 2022 16:05

Prawdziwie jesteś kapciowy, tfu... za grosz honoru! :(

 

tyszka @gabriel-maciejewski 20 lutego 2022 15:56

20 lutego 2022 18:27

No coz, widze, ze jestem dla ciebie niestrawny bo nie wiadomo skad przychodze, bo rzekomo sie tu chce rzadzic, bo rzekomo moje komentarze sa roszczeniowe a jesli sa dla kogos deprymujace, co moze byc jedyna prawda w tej litanii to z pewnoscia nie jest to moja wina. A czy czuje roznice? Oczywsicie. Dlatego tu przyszedlem aby cos dodac a nie powielac co juz tu jest.

Ja bede sobie podczytywal twoje notki bo raz na jakis czas zdarza ci sie napisac cos naprawde wybitnego ale komentowac twoich notek nie bede. Wiec nie dowiesz sie, ktore z twoich notek sa wybitne bo dla klaki, ktora tu jest wszystkie sa wybitne. To twoj blog, to nie jest moj cyrk ani moje malpy.

Pozdrowienia i zycze powodzenia.

ps:

Ciekaw jestem, kiedy znowu dostaniesz kopa w zad i jak się zachowasz?

"Pańska łaska na pstrym koniu jeździ" :(

zaloguj się by móc komentować

onyx @mniszysko 2 marca 2022 13:08
2 marca 2022 16:23

Nie powielam fejków "jedna pani drugiej pani". Sytuacja na granicy jest dramatyczna z różnych powodów i na różnych płaszczyznach. Różne incydenty też są. Policja działa, na razie nie ma to znamion przestępczości zorganizowanej.

zaloguj się by móc komentować

K-Bedryczko @gabriel-maciejewski
2 marca 2022 16:32

Ciekawostka. Coraz głośniej brzmi.... Kasa na nowoczesną boń wielkorosji rozkradziona. Suche zapasy jedzienia przeterminowane datowane z  2015 roku, nowoczesne czołgi palą się równie świetnie jak ich poprzedniki w Finlandii  w 1939 roku. Atak następuje dziećmi 18 i 19 letnimi z poboru po 1 roku służby... Obrona terytorialna rozwala doborowe oddziały specnazu.....  Najemnicy odmawiają wkroczenia do działań ze względu, że oficjalnie nie ogłoszono wojny w kraju cudownych metafor. Bunt piechoty morskiej i ich odmowa ataku na Odessę....

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @K-Bedryczko 2 marca 2022 16:32
2 marca 2022 16:45

Czyli jak zwykle. Tylko frajerzy się nabrali, a teraz udają bohaterów i idą w pierwszym szeregu demonstrować. Są jeszcze rakiety, a Ławrow już montuje prowokację mówiąc w Al Jazeera, że Ukraina ma instalacje jądrowe i może użyć bomby. Sami jej użyją, spalą Tułę, albo inne miast rosyjskie i powiedzą, że to banderowcy, potem w odwecie zniszczą Kijów. 

zaloguj się by móc komentować


onyx @przemsa 2 marca 2022 16:26
2 marca 2022 17:05

Oczywiście z tym że to przykre kiedy to nasi robią w takiej chwili. Ukraincy stosują stare sprawdzone metody.

https://twitter.com/rafalhubert/status/1498930872355065857?t=VUFNYOTdUxZbARDPujFPMw&s=19

zaloguj się by móc komentować


onyx @gabriel-maciejewski 2 marca 2022 15:42
2 marca 2022 17:24

Janek się chwilowo zaszył.

Zobacz jak Łukaszenko udaje, że nie wie kto w Polsce rządzi. Pilnują granicy NATO... niezły artysta.

https://streamable.com/xr1fiv

zaloguj się by móc komentować

K-Bedryczko @gabriel-maciejewski 2 marca 2022 16:45
2 marca 2022 17:34

Arestowicz sugeruje, że czas na akcję z tyłu. Podobno kacapia nawaliła tyle wojsce że się zapchali na drogach. Wąsaty karaluch wystraszył się i na razie wycofał wojska. W europie tirowcy Ukraińscy biją rosyjskich. Podobo ogólnoeuropejskie bicie zaczęło się w Polsce.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @onyx 2 marca 2022 17:24
2 marca 2022 17:41

Przekonujący jak każdy oszust

zaloguj się by móc komentować



K-Bedryczko @gabriel-maciejewski 2 marca 2022 17:42
2 marca 2022 17:45

Ja też. Ale właśnie ruski mir rozpadł się ostatecznie.

zaloguj się by móc komentować

K-Bedryczko @gabriel-maciejewski 2 marca 2022 17:43
2 marca 2022 17:48

Wszystko staje się jasne. W którymś z filmów Barei jest scena jak śpiewak mówi do ubeków "ja wam wszystko wyśpiewam". Oni są żałośni.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @K-Bedryczko 2 marca 2022 17:48
2 marca 2022 18:04

Pewnie sami sobie te drzwi malują, potem robią zdjęcia i przybierają różne pozy. Jeśli ktokolwiek z nich będzie na tragach historycznych czy jakichkolwiek innych mnie tam nie będzie. To jest zjazd do szamba. Do tego matka kurka nadaje jakieś promoskiewskie kocopoły, szkoda, że nie mam już telefonu do Józka Orła, bo bym go zapytał co konkretnie urzekło go w matce kurce, że postanowił go lansować swego czasu. Ten jego bełkot półgębkiem, czy może spodnie w kroku spuszczone do kolan, czy bańki z glutów wypuszczane nosem, bo nie potrafię się domyślić.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @moher 2 marca 2022 15:06
2 marca 2022 18:47

Z tego cyklu było też b. intersujące zdjęcie z sobowtorem Tuska. Dosłownie wychodzi na przeciw Tuska i prawie wyciąga do niego łapy.  

zaloguj się by móc komentować

onyx @Magazynier 2 marca 2022 18:47
2 marca 2022 18:53

To jakaś urban legend. Gość trochę podobny i tyle.

https://www.wykop.pl/tag/tusk/autor/dyktek/

zaloguj się by móc komentować

onyx @gabriel-maciejewski 2 marca 2022 17:43
2 marca 2022 18:58

Czas politycznych jutuberów kończy się. Wielgucki już jakiś czas temu odleciał, teraz chla na swoim ranczo i wygłasza mowy. Nicek II

Z drugiej strony takie akcje się szykują:

https://www.onet.pl/informacje/onetopole/wojna-rosja-ukraina-grupa-polakow-jedzie-walczyc-w-ukrainie/1kzewqv,79cfc278

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @onyx 2 marca 2022 18:58
2 marca 2022 18:59

Tak, a ja ponoć byłem kiedyś podobny do Józefowicza...daj pan spokój

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @onyx 2 marca 2022 18:58
2 marca 2022 18:59

Skoro Holendrzy i Japończycy mogą....

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @K-Bedryczko 2 marca 2022 16:32
2 marca 2022 19:32

I Bogu niech będą dzięki! Wyobraża sobie pan, co by było, gdyby ta kacapia sprawna była?

zaloguj się by móc komentować


kskiba19 @Jacek-Jarecki 2 marca 2022 09:12
2 marca 2022 20:40

Ale to tak jak pan Gabriel pisał: podsłaniają się zupełnie durnie i sprzedawczyki.

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski
2 marca 2022 20:51

" Opcja prorosyjska powraca do narracji covidowych, które ją karmiły i od których puchła przez ostatnie dwa lata. "

Jak mówili, że te ruchy antyszczepionkowe są poprzetykane opcją prorosyjską jak dobra kasza skwarkami to człowiek nie chciał wierzyć że to aż tak, sądziłem że może to tylko jakaś część, a teraz wyszło.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Kuldahrus 2 marca 2022 20:51
2 marca 2022 21:09

Ja nie wierzyłem. No, ale gdzie jest Janek Pospieszalski? Dlaczego nie spieszy z pomocą uchodźcom? Taka okazja do lansu. Płaczek chodzi razem z Braunem na interwencje poselskie, a przecież wcale się nie znali. Ławrow zdemaskował wszystkich. Powiedział, że to wszystko wygląda tak, jakby ktoś celowo wciągnął Rosję w konflikt na Ukrainie. Nie dodali czy zakończył zwrotem "szczęść Boże". 

zaloguj się by móc komentować

betacool @mniszysko 2 marca 2022 19:32
2 marca 2022 21:22

Może nie jest sprawna ale jest skuteczna.

Takie coś kolega mi podesłał:

Putin jest rzeczywiście kurewsko skuteczny, wzór zarządzania przez cele. Od momentu rozpoczęcia inwazji na Ukrainę udało mu się zrealizować następujące:

✅ zjednoczyć Ukrainę
✅ dozbroić Ukrainę sprzętem z Zachodu
✅ zjednoczyć Zachód do stopnia niespotykanego od końca II Wojny Światowej
✅ wzmocnić wschodnią flankę NATO
✅ zrobić komika mężem stanu i bohaterem Europy
✅ wyrzucić Rosję praktycznie ze wszystkich rozgrywek sportowych
✅ zatopić własną giełdę
✅ zamknąć Nord Stream 2
✅ zbliżyć Ukrainę do członkostwa w UE
✅ sprawić, że Dudę chwali (słusznie) cały świat, czyniąc go jednym z najważniejszy partnerów Zelenskiego
✅ wyrzucić własny kraj z systemu Swift
✅ zamrozić konta swoje i swoich ziomów Olejgarków
✅ sprawić, że Szwajcaria porzuca neutralność, a Szwecja i Finlandia myślą o wstąpieniu do NATO
✅ sprawić, że Niemcy zmienili swoją politykę obronną i stosunek do Rosji o 180 stopni
✅ sprawić, że w TVP i TVN24 leci to samo

Mistrz !!Normalnie mistrz!

https://www.wykop.pl/wpis/64145047/putin-jest-rzeczywiscie-kurewsko-skuteczny-wzor-za/

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @betacool 2 marca 2022 21:22
2 marca 2022 21:29

Z tymi Niemcami to tak o 165 procent bym powiedział

zaloguj się by móc komentować


aszymanik @gabriel-maciejewski 2 marca 2022 21:29
2 marca 2022 21:34

Raczej tak gdzieś 365 stopni, no może 340.

zaloguj się by móc komentować

betacool @gabriel-maciejewski 2 marca 2022 21:29
2 marca 2022 21:35

Z tym Swiftem to też nie cała prawda bo są dwa kluczowe wyjątki i kasa za gaz i ropę płynie.

Ambasadorowie Unii Europejskiej zgodzili się we wtorek na wyłączenie siedmiu rosyjskich banków z systemu wiadomości finansowych SWIFT. Oszczędzili jednak największego krajowego pożyczkodawcę Sbierbank, a także bank należący częściowo do rosyjskiego giganta gazowego Gazpromu PJSC.

zaloguj się by móc komentować

aszymanik @betacool 2 marca 2022 21:35
2 marca 2022 21:41

To miałem na myśli pisząc co powyżej.

zaloguj się by móc komentować

chlor @gabriel-maciejewski
2 marca 2022 21:46

Jakieś 90 stopni. Niemcy nadal myślą że te "typowe dla Słowian nieracjonalne wybryki" wkrótce się skończą po likwidacji Putina, i będzie możliwy powrót do odwiecznej przyjaźni Niemiecko Rosyjskiej.

Oni konsumują tak makabryczne ilości gazu, że dostawy z Norwegii i Holandii nie wystarczą. Nie mają gazoportów, magazyny gazu opylili ruskim bo pieniądz nie ma narodowości.

 

 

zaloguj się by móc komentować

betacool @aszymanik 2 marca 2022 21:41
2 marca 2022 21:49

No tak NS1 płynie gaz, a dwójkę zmienią najwyżej na transfer kasy w odwrotnym kierunku.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @betacool 2 marca 2022 21:22
2 marca 2022 21:50

Zgadza się. Miszcz nad miszcze, jak pisał mistrz prawdziwy Henryk S. Super podsumowanie.

zaloguj się by móc komentować


K-Bedryczko @gabriel-maciejewski
2 marca 2022 21:56

W Minsku panika szukają biletów kilejowych. Wszyscy chcą na wakacje...

zaloguj się by móc komentować

K-Bedryczko @K-Bedryczko 2 marca 2022 21:56
2 marca 2022 21:58

Możliwe że to związane z atakiem hakerów

 

zaloguj się by móc komentować

chlor @K-Bedryczko 2 marca 2022 21:56
2 marca 2022 22:00

Dziwne, Białoruś jakoś wyparowała z mediów.

 

zaloguj się by móc komentować

aszymanik @K-Bedryczko 2 marca 2022 21:56
2 marca 2022 22:00

No patrz Pan, a do teraz to Mińsk był prefereowaną destynacją na wywczasy dla połowy świata.....

zaloguj się by móc komentować

K-Bedryczko @K-Bedryczko 2 marca 2022 21:56
2 marca 2022 22:00

To zdaje się kĺamstwo. Przepraszam.

zaloguj się by móc komentować

koncereyra @gabriel-maciejewski
2 marca 2022 22:02

"dziwna wojna" się zaczeła kończyć po dwóch dniach, gdy Putin nie zdobył Kijowa z zaskoczenia. Teraz już jest normalna, z ostrzeliwaniem czego popadnie. I się będzie ciągnąć długo.

I wygląda, że NATO się nie da wciągnąc w wojnę czynnie (żadne tam no-fly-zone), ale będzie sprzętem opóźniać marsz Rosjan a sankcjami studzić entuzjazm Putina .

Uchodźców z Ukrainy to będzie nawet do 5mln (w Polsce) a pozostałe 10mln się rozproszy po Unii. To też ma być Rosji paliwo dla destabilizacji Unii i nasz. 

Braun oszalał (a nie Putin) a wracanie do narracji kowidowej to próba redefiniowania Konfederacji. Wg. mnie młode wilczki typu Mentzen zatopią stary dziadersów (Braun, Korwin)

Ach - no i to normalne ,że młodzi ryzykują, a starzy się boją. Tak działa świat od zawsze.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @koncereyra 2 marca 2022 22:02
2 marca 2022 22:13

Mentzen powiada pan. Właśnie czytałem jego wynurzenia na twitterze. Bardzo pouczające, podobne do tych, które sadził przed przegranymi wyborami do sejmu. Sam realizm polityczny, palący wszystko wokół jak oczy Godzilli. Niech pan da spokój...

zaloguj się by móc komentować

K-Bedryczko @aszymanik 2 marca 2022 22:00
2 marca 2022 22:27

Myślę, że Ukraińcy zaczęli jakąś kampanię odstraszającą.

zaloguj się by móc komentować

K-Bedryczko @koncereyra 2 marca 2022 22:02
2 marca 2022 22:32

Ukraińy słyszą jedo mamy się trzymać i atakować. Wszystko dostaniemy.

zaloguj się by móc komentować

klon @chlor 2 marca 2022 21:46
2 marca 2022 22:32

>>>Nie mają gazoportów, magazyny gazu opylili ruskim bo pieniądz nie ma narodowości.<<<

To nieprawdopodobne się wydaje aby Niemcy nie "zabezpieczyły tyłów". Buta, czy głupota były u podstaw takich decyzji?
Nie, żebym żałował :)

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @klon 2 marca 2022 22:32
2 marca 2022 22:35

Niemcy zawsze dają się uwodzić psychopatom

zaloguj się by móc komentować

aszymanik @koncereyra 2 marca 2022 22:02
2 marca 2022 22:37

Nie znam oczywiście jakiś tam zakulisowych konfederackich przepychanek ale z tego co widzę - ten kompletny bałwan Mentzen jest raczej "wtyką" dziadersów. Z tych "młodych" co jak mi się kiedyś wydawało ale dziś pewności nie mam - rokują na jakieś otrzeźwienie to stawiałbym na Sośnierza.

zaloguj się by móc komentować

klon @gabriel-maciejewski 2 marca 2022 22:35
2 marca 2022 22:40

Rzec można, ciągnie swój do swego.

zaloguj się by móc komentować

aszymanik @klon 2 marca 2022 22:32
2 marca 2022 22:41

A bo to pierwszy raz w ich historii? Na Moskwę w 1941 też się wybrali w laczkach i badejkach....

zaloguj się by móc komentować

klon @betacool 2 marca 2022 21:35
2 marca 2022 22:47

Obywatelska (oby!) wersja sankcji też ma miejsce. Może symbolicznie ale wiadomo który palec pokazuje Putinowi:

"Internauci prowadzą akcje bojkotujące rosyjskie produkty, jakie dostępne są na polskim rynku. Chodzi m.in. o kosmetyki i alkohole produkowane czy dystrybuowane przez firmy z rosyjskim kapitałem. To reakcja na wywołaną przez Rosję wojnę na Ukrainie. Przejrzeliśmy działające w Polsce podmioty powiązane z rosyjskim kapitałem."

Źródło

 

zaloguj się by móc komentować

klon @aszymanik 2 marca 2022 22:41
2 marca 2022 22:48

Wszystko dla lansu...

zaloguj się by móc komentować

olo @klon 2 marca 2022 22:32
2 marca 2022 22:58

to raczej takie "nie mamy pana plaszcza"

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @betacool 2 marca 2022 21:22
2 marca 2022 23:04

"Putin jest rzeczywiście kurewsko skuteczny, wzór zarządzania przez cele. Od momentu rozpoczęcia inwazji na Ukrainę udało mu się zrealizować następujące:

✅ zjednoczyć Ukrainę
✅ dozbroić Ukrainę sprzętem z Zachodu
✅ zjednoczyć Zachód do stopnia niespotykanego od końca II Wojny Światowej
✅ wzmocnić wschodnią flankę NATO
✅ zrobić komika mężem stanu i bohaterem Europy
✅ wyrzucić Rosję praktycznie ze wszystkich rozgrywek sportowych
✅ zatopić własną giełdę
✅ zamknąć Nord Stream 2
✅ zbliżyć Ukrainę do członkostwa w UE
✅ sprawić, że Dudę chwali (słusznie) cały świat, czyniąc go jednym z najważniejszy partnerów Zelenskiego
✅ wyrzucić własny kraj z systemu Swift
✅ zamrozić konta swoje i swoich ziomów Olejgarków
✅ sprawić, że Szwajcaria porzuca neutralność, a Szwecja i Finlandia myślą o wstąpieniu do NATO
✅ sprawić, że Niemcy zmienili swoją politykę obronną i stosunek do Rosji o 180 stopni
✅ sprawić, że w TVP i TVN24 leci to samo"

 

I tak trzymac Wolodia.

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

onyx @aszymanik 2 marca 2022 22:37
2 marca 2022 23:06

Sośnierz jest z nich najgłupszy. Jeszcze przed inwazją już rozpisał wszystko na 10 lat do przodu.

https://konfederacja.com.pl/post-pochodzi-ze-strony-dobromir-sosnierz-to-co-tutaj-napisze-za-kilka-miesie/

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @koncereyra 2 marca 2022 22:02
2 marca 2022 23:18

"Braun oszalał (a nie Putin) a wracanie do narracji kowidowej to próba redefiniowania Konfederacji. Wg. mnie młode wilczki typu Mentzen zatopią stary dziadersów (Braun, Korwin)"

Mencen, wilczki, dziadersi, Lis, Wielowieyska i inni.

Aha, i jeszcze Olejnik, która wpadła na to żeby ogłosić terytorium Ukrainy no-fly zone, w celu zapobieżenia bombardowaniom rosyjskim.

 

Czekam aż kiedyś przeprowadzając wywiad z Olbrychskim zapyta: panie Danielu, czy bardzo pana bolało jak wbijali pana na pal w filmie "Pan Wołodyjowski"?

Ona naprawdę powinna zejść ludziom z oczu i zająć się np. szydełkowaniem.

zaloguj się by móc komentować

aszymanik @onyx 2 marca 2022 23:06
2 marca 2022 23:28

No może i jest tam kilka głupot i błędów rzeczowych. No i jak zwykle konkluzja - "Ja zrobiłbym to lepiej". Ale jednak ogólna linia tej wypowiedzi jest baaardzo daleko od Braunów i Korwinów.

zaloguj się by móc komentować

aszymanik @Szczodrocha33 2 marca 2022 23:18
2 marca 2022 23:32

:) Fakt, szkoda, że nie wpadła jeszcze na pomysł, że najlepszym sposobem zapobieżenia inwazji było postawienie na wszystkich przejściach granicznych znaków - Zakaz wjazdu dla pojazdów gąsienicowych. No i oczywiście paszporty covidowe dla ewentualnych najeźdzów.

zaloguj się by móc komentować

zkr @orjan 2 marca 2022 17:14
2 marca 2022 23:42

Swietne! Moge tego sluchac na okraglo :)

zaloguj się by móc komentować

zkr @tyszka 2 marca 2022 15:13
2 marca 2022 23:44

Czyli Abbott i DeSantis to ruskie onuce :)

@tyszka, jestes lepszy od Sakiewicza!

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @moher 2 marca 2022 15:06
3 marca 2022 00:21

"Okazuje się, że młodzież nie zna; a starsi zapominają o uściskach Tuska z Putinem i akcji zapalania zniczy na grobach żołnierzy radzieckich, o pomniku w Ossowie hucznie odsłonionym przez Komorowskiego."

A póżniej jeden skurwysyn z drugim stali na płycie lotniska i czekając na przylot samolotu z trumnami śmiali się i żartowali.

zaloguj się by móc komentować

tyszka @zkr 2 marca 2022 23:44
3 marca 2022 04:32

DeSantis to oportunista bez skrupulow jak wiekszosc politykow.  Postanowij posurfowac na rosnacej fali niezadowolenie zwiazanej z pandemia a to ze ta fala byla pompowana propaganda plynaca z Kremla to jest fakt.  Szczesliwie na Florydzie ponad 70% ludzi starszych sie w pelni zaszczepilo pomimo gestow i puszczania oka pzrez DeSantisa do jego prawackiego i zaczadzonego oszolomstwem elektoratu.

A co DeSantis mowi o Ukrainie?  Glownie krytykuje Bidena i chwali Trumpa, ktory byl pewien podziwu dla sprytu Putina jak to ten Putin sobie zajumal ta Ukraine z czego sie pozniej Trump probowal choc malo skutecznie wycofac.  Teraz chyba Trump wymachuje szabelka ale jego adminsitracja nie sprzyjala Ukrainie:

Five vile things Trump did to Zelensky and Ukraine that you forgot about

https://www.washingtonpost.com/opinions/2022/03/01/vindman-zelensky-ukraine-putin/

O ile za czasow Zwiazku Radzieckiego lewica i lewactwo bylo uzytecznymi idiotami Kremla i w nich Kreml inwestowal, celowal i pompowal deiznformacje to za czasow Rosji Putina to prawica i prawactwo gra role uzytecznych idiotow Putina (ja pisze tu o USA).  Jesli sobie przelecisz przez prawackie media w USA to wyloni sie przerazajacy obraz w pelni popierajacy argumenty Kremla.  Sympatia dla Rosji i Putina jest przeogromna w glownej mierze wynikajaca z zaszczepionego u nich przekonania, ze Rosja to ostatnia ostoja cywilizacji Bialego Czlowieka, gdzie nie ma napastliwych Black Lives Matter i LBGTQ i dla niektorych tez jest wazne to, ze w Rosji - jak im sie wydaje - nie ma Zydow u wladzy.  Duza czesc prawactwa jest amoralna wiec argumenty z pozycji sily sa podziwiane tak jak np. przez Trumpa.  Prawactwo jest niestety obciazone umyslowo dlatego jest tak latwym materialem do obrobki prapagandowej przez Kreml.

zaloguj się by móc komentować

Boguska @tyszka 2 marca 2022 15:13
3 marca 2022 04:47

Tyszka,dlaczego Pan szkaluje ludzi,ktorzy zorganizowali protest w Kanadzie,teraz tez jedzie konwoj wolnosci w Stanach,tez sa sterowani przez Putina?. To sa brednie,ktore Pan zapodaje. Tak samo jak glowne media podawaly,ze Trumpa wybral Putin a nie podatnicy amerykanscy,ktorzy maja dosc korupcji zdegenerowanej niby demokratycznej bandy z Obamami,Baidenami,Clintonami na czele.Ja tutaj mieszkam ponad 35 lat I widze do czego te rzady partii demokratycznej doprowadzily. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @tyszka 3 marca 2022 04:32
3 marca 2022 05:23

Chcecie obaj wylecieć za trolowanie notki i pisanie o covid? Idźcie może do jakiegoś Zychowicza albo do Matki kurki i tam się popisujcie tymi bredniami

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Boguska 3 marca 2022 04:47
3 marca 2022 05:24

Panią to od razu wywalę, bo widzę, że na tłumaczenia nie ma czasu

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @tyszka 3 marca 2022 04:32
3 marca 2022 05:25

"Sympatia dla Rosji i Putina jest przeogromna w glownej mierze wynikajaca z zaszczepionego u nich przekonania, ze Rosja to ostatnia ostoja cywilizacji Bialego Czlowieka, gdzie nie ma napastliwych Black Lives Matter i LBGTQ i dla niektorych tez jest wazne to, ze w Rosji - jak im sie wydaje - nie ma Zydow u wladzy."

Jak to, nie ma w Rosji Żydów u władzy?

A wsród oligarchów to mało Żydów?

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować