-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

Życie to nie teatr?

W ciemnych latach stanu wojennego w telewizorku słychać było, prócz Borysewicza i Panasewicza, znanych z buntowniczego usposobienia artystów, także głosy wyśpiewujące teksty ambitniejsze nieco niż utwór zatytułowany „Mała lady pank”. Najważniejszy z nich i słyszany częściej należał do artystki nazwiskiem Edyta Geppert. Drugi zaś, który szczególnie lubiłem, słychać było rzadziej, ale przez to był on moim zdaniem stokroć atrakcyjniejszy. Należał do zapomnianego już dziś, choć chyba ciągle żyjącego aktora Jacka Różańskiego. W bardzo oszczędnej scenicznej aranżacji śpiewał Pan Jacek tekst Edwarda Stachury zatytułowany „Dwa teatry”, w którym powtarzała się fraza widoczna w tytule. Wielu ludzi to wykonanie uwodziło i wielu je pamięta. Ja zaś miałem to szczęście, że poznałem kiedyś osobiście nie Pana Jacka, ale jego żonę Kamilę i nawet współpracowaliśmy przez jakiś czas.

Po co przywołuję te dawne czasy? Otóż jest to ważne z tego powodu, że każda formuła, jakiej używamy do opisu tego co dookoła na swoje, niespodziewane najczęściej dla opisującego, konsekwencje. I tak wielu ludzi lubi mówić o scenie politycznej. A są tacy co mówią nawet o globalnej scenie politycznej, nie zdając sobie sprawy z tego jakie owo porównanie ma konsekwencje. A są one straszliwe i demaskatorskie. Większość ludzi używających zwrotu „scena polityczna” poprzestaje na konstatacji, że skoro jest scena, to muszą być na niej aktorzy. Z faktu tego, jednak nie również nie wyciąga żadnych wniosków. Nikt jednak, a przynajmniej ja nikogo takiego nie znam, nie rozumie, że na scenie są też elementy stokroć od aktorów ważniejsze. Są nimi dekoracje. Dekoracje na scenie politycznej i dekoracje na politycznej scenie globalnej będą nas dziś interesować szczególnie. One są ważne przede wszystkim dlatego, że tworzą plany. Na każdej scenie jest kilka planów i w prawdziwym teatrze jest tak (chyba, bo do końca tego pewien nie jestem), że najważniejsze jest to co dzieje się na planie pierwszym. Z dalszych planów, tworzonych przez dekoracje mogą wyłaniać się jakieś niespodzianki, ale plan pierwszy zdecydowanie dominuje. W teatrze politycznym bywa różnie. Można wręcz zaryzykować twierdzenie, że zdecydowanie ważniejsze jest to co dzieje się i ukrywa na planach dalszych. A są tacy, którzy twierdzić będą, że tylko ostatni plan się liczy. I to, jeśli brać pod uwagę sytuację na globalnej scenie politycznej, jest prawda, ale o tej kwestii za chwilę. Na razie pogadajmy o dekoracjach. One mogą być różnego rodzaju. Mogą być realistyczne, mogą być wielką sztuką, a mogą być także umowne. W naszych okolicznościach, na krajowej scenie politycznej mamy wyłącznie dekoracje umowne. To znaczy politycy i media umawiają się na coś, na pewną konwencję, którą obudowuje się tekturowymi postaciami, tekturowymi drzewkami i krzaczkami, a potem wygłaszane są tam kwestie zapisane wcześniej w scenariuszu. Zupełnie jak to było kiedyś widać w sławnej sztuce Jana Drdy „Igraszki z diabłem” wyreżyserowanej przez Olgę Lipińską. W teatrze to jest zabawne, bo większość widzów rozumie konwencję i nie traktuje teksturowych krzaków serio. Na scenie politycznej dochodzi jednak do pomieszania porządków i kiedy przedstawiciel mediów mówi – zawsze miałem szacunek dla inteligencji Grzegorza Schetyny, my – widzowie – zaczynamy się niepokojąco wiercić na swoich miejscach. Szacunek? Dla inteligencji? Nie rozumiemy co się dzieje, bo konwencja nagle została złamana. Pokazywali nam bowiem przez pół roku zagubionego faceta, któremu notorycznie mięła się zaczeska i coś tam odstawało z tyłu głowy. Wszyscy byli przekonaniu, że idzie jakaś historia o magazynierze z GS przyłapanym na defraudacji superfosfatu pylistego polifoski granulowanej, a tu nagle wchodzi sufler i mówi – zawsze miałem szacunek dla inteligencji. To jest z punktu widzenia warsztatu aktorskiego nie do zaakceptowania. Ktoś powie – ale taka jest polityka. Nie polityka, taka nie jest. To jest przedstawienie, gdzie notorycznie łamane są konwencję, przez co widz ma absmack. Jak wygląda polityka opowiem zaraz. W roli równiachy i gościa „do rany przyłóż” obsadzono Tuska. Ja wiem, że Włodzimierz Wysocki (160 cm wzrostu, przodozgryz i myszato-rude włosy na głowie) zagrał kiedyś murzyna z Etiopii, a John Wayne wcielił się w Czyngis Chana, wiem to, ale uważam, że wszystko ma swoje granice i człowiek o emploi matrymonialnego oszusta nie powinien grać „wujka dobra rada”. To jednak jeśli idzie o naszą scenę polityczną, nikogo nie obchodzi, albowiem rządzą tu zasady ustalane na zapleczu, gdzieś w zakamarkach teatru, przez ludzi, którzy nie znają i nie rozumieją publiczności. I nawet dzikie wycie tej ostatniej, nawet pomidory rzucane na scenę i zgniłe jajka nie przekonają ich do zmiany sposobu prezentacji swoich politycznych planów.

Omówiłem tu tak zwane postacie pierwszoplanowe, czyli amanta i pierwszą naiwną. No, ale to dopiero początek, bo są jeszcze postaci charakterystyczne, których na naszej scenie jest kilka i ich obecność została starannie zaplanowana już dawno w jakichś komórkach uchodzących za cybernetyczne laboratoria. Mieliśmy więc przez długi czas pana Niesiołowskiego, który w swoich aktorskich zapędach dojechał do obszarów, na które nawet Liroy-Marzec zapuszcza się z wielką ostrożnością. Pan Niesiołowski został więc wycofany ze sceny, a być może nawet wyrzucony z teatru, ale o tym inspicjent nikogo nie poinformował, cały czas trzyma nas w niepewności. Najważniejszą postacią charakterystyczną na naszej scenie politycznej jest pan Janusz. Człowiek notorycznie łamiący konwencję i czyniący to z wdziękiem Cygana, grającego w trzy karty, który ciągnie na łańcuch wyliniałego niedźwiedzia. Przez łatwość zmiany konwencji pan Janusz ma ciągle wielu zwolenników, którzy uważają, że to co pokazywał wcześniej nie jest już ważne ani kompromitujące, bo teraz zaczyna się nowy, ciekawy program. Pytacie kogo ostatnio obsadzili w roli niedźwiedzia? Moim zdaniem Grzegorza Brauna i nie chce być inaczej. Nie pytajcie mnie dlaczego on się pozwolił w tej roli obsadzić. To nie jest pytanie do mnie. Wróćmy jednak do dekoracji. Czy kiedykolwiek w Polsce scena polityczna udekorowana była elementami innymi niż tekturowe i płaskie? Nie, albowiem scena polityczna polska usiłuje jedynie naśladować to co pojawiający się na niej aktorzy uważają za politykę globalną. Przede wszystkim są to idee. Aktorzy polskiej sceny politycznej odnoszą się przede wszystkim do idei, bo to podnosi im samoocenę i pozwala się wyjęzyczyć w sposób uwodzący młodzież i pogubione kobiety. I tak mamy na tej scenie głównie konserwatystów i liberałów, a także uwodzicielską lewicę, która deklaruje chęć ulżenia ciężkiej doli robotników. Po dojściu do tego co nazywane jest w Polsce władzą, lewica ta rozpoczyna dziką grabież, a łupami dzieli się nie z robotnikami bynajmniej, ale z międzynarodowymi złodziejami. I to jest konwencja w naszych okolicznościach najtrwalsza. Ona, jak mi się zdanie, nigdy nie została złamana. Mamy też konserwatystów, liberałów oraz ultrasów wszelkiej maści, którzy mają robić już to za tło, już to za podobne do tekturowych krzaków dekoracje. Są to ludzie wygłaszający różne umoralniające mowy, poparte cytatami z mędrców. Na ich twarzach jednak malują się wyłącznie demaskatorskie dysfunkcje natury seksualnej. One są nie do ukrycia i za każdym razem kiedy przychodzi do tego, że owe wstydliwe nawyki zostają zdemaskowane, publiczność nie wie co robić. Uznaje więc, że najlepiej tego nie zauważać. Myślę, że reżyser naszego przedstawienia właśnie tak to zaplanował, żeby zboczeńców obsadzić w roli szacownych ojców rodzin, przez co prawdziwi ojcowie rodzin zostają wpędzeni w pułapkę i żeby bronić siebie, muszą najpierw wystąpić w obronie szalejących po scenie dewiantów. To generalnie unieważnia i likwiduje całą formacje, czyli ojców. Oni tego nie rozumieją jednak, a często także nie widzą, bo wierzą, że scena z tekturowymi krzakami i jednym zaledwie, dalszym planem oraz horyzontem namalowanym plakatówką na szmacie, to rzeczywistość. Tego się nie da wytłumaczyć, o czym dobrze wiemy wysłuchując tutaj niektórych głosów.

Jak wygląda prawdziwa polityka? Dekoracją i planem są dla niej góry, lasy, stepy i lodowe pola, czyli teatr przyrody. Polityka rozgrywa się w wielkich miastach położonych nad morzami, w których woda ma ciepłą lub umiarkowaną temperaturę. Jednak to co najważniejsze dla polityki rozgrywa się na planach dalszych. Te zaś rozciągają się od równika na północ, aż do samego bieguna. Waga i ciężar wypadków rozgrywających się na tych planach rośnie w miarę jak kurczą się odległości pomiędzy dekoracjami, aktorami tej sceny i ukrytymi przed okiem widza zasobami, w które scena obfituje. Tak było właściwie od zawsze i tak będzie jeszcze długo, w zasadzie do skończenia świata i to wynika wprost z rozmieszczenia lądów na globie. Kto jest prawdziwym politykiem? Ten, kto rozumie, że tylko włączenie się w globalną grę, nawet w pozornie nic nie znaczącej roli, daje mu przewagę nad tymi, którzy uprawiają politykę lokalną, zasługującą na mianę dźwiękonaśladowczej. Bo przecież nie chodzi w tym o to, by powtarzać coś ze zrozumieniem, ale by w miarę poprawnie naśladować dźwięki. Tego przełożenia nie rozumie w Polsce nikt, albowiem nikt tutaj, póki co nie zbliżył się do wskazanego wyżej sposobu rozumienia polityki. A szkoda. Być może zmieni się to w najbliższych latach. Na dziś to tyle, choć temat będzie najpewniej kontynuowany.

 

Zapraszam na stronę www.prawygornyrog.pl



tagi: teatr  fikcja  polityka lokalna  globalna  dekoracje 

gabriel-maciejewski
29 maja 2019 09:22
112     4930    15 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

histeryk @gabriel-maciejewski
29 maja 2019 10:18

 Kto jest prawdziwym politykiem? Ten, kto rozumie, że tylko włączenie się w globalną grę, nawet w pozornie nic nie znaczącej roli, daje mu przewagę nad tymi, którzy uprawiają politykę lokalną, zasługującą na mianę dźwiękonaśladowczej. Bo przecież nie chodzi w tym o to, by powtarzać coś ze zrozumieniem, ale by w miarę poprawnie naśladować dźwięki. Tego przełożenia nie rozumie w Polsce nikt, albowiem nikt tutaj, póki co nie zbliżył się do wskazanego wyżej sposobu rozumienia polityki. 

 

Ewaryst z patriotami jest blisko- .../wywalenia z SN?/

pan wiesz, panie dzieju, ze w zyciu, interesach i polityce to zasadniczo od ściany do ściany.

zaloguj się by móc komentować

parasolnikov @histeryk 29 maja 2019 10:18
29 maja 2019 10:20

Ty się lepiej nie interesuj kto wyleci nie Twoja w tym głowa.

zaloguj się by móc komentować

gorylisko @gabriel-maciejewski
29 maja 2019 10:34

wczoraj zauważyłem, że spec od reklamy mnie zablokował... chyba się zaleję wodą mineralną z rozpaczy inaczej... ten człowiek zbyt serio traktuje siebie i rzeczywistość która sięga dalej jak promocja batoników energetycznych... swego czasu pewien gość (pedał zresztą, który się obraził za nazwanie go pedałem i wytoczył proces który był dlań katasrofą życiową) pwiedział "życie jest zbyt okrutne aby je traktować serio..."

zaloguj się by móc komentować

gorylisko @gabriel-maciejewski
29 maja 2019 10:38

hmmm co do aspektu rozumienia polityki pozowlę się z panem niezgodzić panie Coryllus...co do pana Janusza... myśli pan, że to on jest niedzwiednikiem ? ja bym raczej stawiał na liroya zaś w roli niedzwiedzia obsadził jkm...za ś Grzegorz Braun to co najwyżej kataryniaz w tym mini cyrku... pewnikiem teraz liroy chojnie obdziela towarzycho tzw. leczniczą marihuaną no moim zdaniem to jest jego spiritus movens... ;-) choć za dużo nie mówi ;-) znaczy sie jego prowadzący jest dobry ale budżet za mały...

zaloguj się by móc komentować

atelin @gabriel-maciejewski
29 maja 2019 10:50

Bardzo ładna, z wdziękiem pretidigatora, interpretacja "Teatrów dwóch". Serio, to można przenieść na wszystkie dziedziny życia.

"Te zaś rozciągają się od równika na północ, aż do samego bieguna."

Tak. Właśnie można się zastanawiać nad różnicami prowadzenia polityki w amazońskiej dżungli i na bezkresnych lodowych przestrzeniach - wszędzie to samo: mój teren i wara, normalny świat zwierząt. Niektóre zwierzęta są jednak ciekawe świata zewnętrznego i mają świadomość, że plemię za długo nie pożyje ze względu na wsobne krzyżowanie, że plemię po drugiej stronie jeziora ma fajne paciorki...

A skoro wywołał Pan do tablicy Edytę Geppert, to polecam "Poesie". Prawie nieznany Jej kawałek, a moim zdaniem najlepszy. To "e" na końcu jest kursywą, ponieważ w edytorze SN nie znalazłem symbolu "e" z kreseczką. https://www.youtube.com/watch?v=Ox25OpaCydY

Ale najciekawsze w tym tekście jest to, że też idealnie pasuje do polityki.

https://www.tekstowo.pl/piosenka,edyta_geppert,po_sie.html

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @gabriel-maciejewski
29 maja 2019 10:59

Bardzo ładnie i precyzyjnie odpisałeś sprawę. Tak to ...intuicyjnie...odczułam już kandydując do Sejmu w tzw pierwszych wolnych wyborach. Jeszcze do czasów AWS co jakiś czas próbowałam. W AWS po chyba niecałym roku ,,trzasnęłam drzwiami,,..

.

   

zaloguj się by móc komentować


JarekBeskidy @gabriel-maciejewski
29 maja 2019 11:13

Te brednie o szacunku do Schetyny słyszałem wczoraj - w TVP w wykonaniu prof. Zybertowicza, który zdaje się zmienił również swój wizerunek.

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski
29 maja 2019 11:15

Dla mnie osobiscie, Panie Gabrielu...

... zycie  NIE  jest teatrem... ze szczegolnym akcentem na  NIE... nigdy tez teatrem nie bylo, nie jest i nie bedzie  !!!  Tej swoloczy z kurwizora, nieadekwatnie zwanej "politykami"  NIE  BIORE  za politykow...

... natomiast wielu  DOBRYCH  politykow widze na SN... z Panem na czele  !!!

 

Jak Pan to robi, bo wpis genialny... znowu nadzwyczajnie trafny  !!! 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Paris 29 maja 2019 11:15
29 maja 2019 11:18

Robię to po prostu. Sam nie wiem jak. Jadę samochodem i przypomina mi sie Jacek Różański, a reszta już leci sama

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @JarekBeskidy 29 maja 2019 11:13
29 maja 2019 11:18

Ja od jakiegoś młodzieńca z WP

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @atelin 29 maja 2019 10:50
29 maja 2019 11:19

Oj nie, nie mogę słuchać pani Geppert

zaloguj się by móc komentować


JarekBeskidy @gabriel-maciejewski
29 maja 2019 11:19

Jeszcze 20 lat temu takim niedźwiedziem był Kaczyński a dzisiaj paczpan. Młodych i niemłodych ale zdolnych szuka się zawczasu bo wybory wygrywa nie ten co liczy głosy a ten kto dba o właściwą obsadę w teatrze.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @gorylisko 29 maja 2019 10:38
29 maja 2019 11:20

Nie, Liroy to gość z obsługi cyrku

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @JarekBeskidy 29 maja 2019 11:19
29 maja 2019 11:21

Naprawdę tak myślisz? A możesz przywołać jakąś konkretną sytuację? Chodzi mi o występ niedźwiedzia Kaczyńskiego

zaloguj się by móc komentować

Paris @JarekBeskidy 29 maja 2019 11:13
29 maja 2019 11:24

Macron tez...

... wczoraj wieczorem bredzil w telewizorze francuskim... cos belkotal o jakichs "ustepstwach"... jakims  chorym dialogu i negocjacjach... pewnie po to aby sie ta zlodziejska Lunja nie posypala, zeby to TRYCHLO  UE  jeszcze "reanimowac", na co zapewne z radoscia ta "nowa" BANDA wybrana w niedziele przystanie  !!!

zaloguj się by móc komentować

JarekBeskidy @gabriel-maciejewski 29 maja 2019 11:21
29 maja 2019 11:25

mam na mysli czasy, kiedy rolę cygana pełnił duet Wałęsy i Wachowskiego, racja, to wiecej niż 20 lat temu

zaloguj się by móc komentować

jestnadzieja @atelin 29 maja 2019 10:50
29 maja 2019 11:27

Kreseczka akcentu jest nad tym e w srodku. Poésie.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @JarekBeskidy 29 maja 2019 11:25
29 maja 2019 11:30

Jesteś pewien, że Kaczyński był wtedy niedźwiedziem? Ja bym powiedział, że był raczej wyznaczony do czyszczenia klatki z niedźwiedziem, w dodatku takim małym, peruwiańskim. Takim jak miś Paddington.

zaloguj się by móc komentować

bendix @gabriel-maciejewski
29 maja 2019 11:32

Pacz Pan Gospodarzu:

W tym gronie są również Polacy: były szef polskiej dyplomacji Radosław Sikorski, prezydent Warszawy Rafał Trzaskowski i Jolanta Pieńkowska - prezenterka telewizyjna, żona miliardera Leszka Czarneckiego.

https://fakty.interia.pl/swiat/news-sikorski-trzaskowski-i-pienkowska-na-spotkaniu-grupy-bilderb,nId,3016365#utm_source=paste&utm_medium=paste&utm_campaign=firefox

Szykują nam nową dekorację i pierwszy plan.

zaloguj się by móc komentować

atelin @gabriel-maciejewski 29 maja 2019 11:19
29 maja 2019 11:33

Ja też, dlatego twierdzę, że "Poesie" jest najlepsza.

zaloguj się by móc komentować


bendix @gabriel-maciejewski 29 maja 2019 11:35
29 maja 2019 11:36

sikorski, trzaskowski, pieńkowska - niezłe tryjo.

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @bendix 29 maja 2019 11:32
29 maja 2019 11:36

Znaczy kontrakandydatem Dudy na prezydenta będzie Trzaskowski a nie Tusk.

zaloguj się by móc komentować

JarekBeskidy @gabriel-maciejewski 29 maja 2019 11:30
29 maja 2019 11:36

Całkiem możliwe ale jednak ktoś kto go do tej klatki wybrał, wpuścił, pozwolił pracować,... Obsiewa się za wczasu różne poletka, przyglądając się uważnie co też na nich z tego wyrośnie.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @JarekBeskidy 29 maja 2019 11:36
29 maja 2019 11:37

Masoni z klubu Bilderberg zapewne

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @bendix 29 maja 2019 11:36
29 maja 2019 11:38

Wybranie do tej grupy Trzaskowskiego to jest takie "stawiam na Tolka Banana". Powodzenia. 

zaloguj się by móc komentować

JarekBeskidy @gabriel-maciejewski 29 maja 2019 11:37
29 maja 2019 11:40

Ja nie mam pojęcia kto ale tak samo jak dawno temu przestałem wierzyć w tzw. "niewidzialną rękę rynku", ktorą mnie molestowano na wykładach tak samo nie wierzę już w tzw. zbiegi okoliczności w polityce

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @JarekBeskidy 29 maja 2019 11:40
29 maja 2019 11:41

A kto mówi o zbiegach okoliczności?

zaloguj się by móc komentować

bendix @gabriel-maciejewski 29 maja 2019 11:38
29 maja 2019 11:41

A pieńkowska? Żeby pilnowała tvn-u czy żeby banki męża ratować? KOSMOS.

zaloguj się by móc komentować

umami @gabriel-maciejewski
29 maja 2019 11:43

W 2015 roku Stanisław Michalkiewicz oświecił nas
http://www.michalkiewicz.pl/tekst.php?tekst=3437
informacją o amerykańskiej szkole liderów
https://en.m.wikipedia.org/wiki/International_Visitor_Leadership_Program
(nie patrzmy tylko na samą Polskę).

Idąc tym tropem, wyniki ostatnich wyborów i sięgnięcie do grobu po starych towarzyszy, należy przełożyć na wzmocnienie amerykańskich interesów w antyamerykańsko nastawionej Unii.
(Zetknąłem się z uwagą o „nadreprezentacji” byłych polskich premierów – aż 6, ale nikt nie mówi o ich proamerykańskim nastawieniu).

Zastanawia mnie jeszcza ta druga rekonstrukcja rządu u nas.
Kto w zamian? Czy to będą sami ludzie Morawieckiego?

zaloguj się by móc komentować

JarekBeskidy @bendix 29 maja 2019 11:41
29 maja 2019 11:44

i żeby czasem przemycić kogo trzeba w bagażniku

zaloguj się by móc komentować

bendix @JarekBeskidy 29 maja 2019 11:40
29 maja 2019 11:44

'niewidzialna ręka rynku' dobre sobie ;-)

Przykład z życia kolegi: susza, nieurodzaj a w następnym przednówku zboże staniało. Gdyby sprzedał mokre z pola to by mniej stracił. A tak zmarnował gaz na wysuszenie, przemagazynował pół roku i jeszcze bardziej stracił :P

zaloguj się by móc komentować

atelin @bendix 29 maja 2019 11:32
29 maja 2019 11:45

Aż zajrzałem: https://fakty.interia.pl/swiat/news-sikorski-trzaskowski-i-pienkowska-na-spotkaniu-grupy-bilderb,nId,3016365 i taki wyimek z tekstu zamieszczę: "Ponieważ obrady Grupy Bilderberg są nieformalne i niepubliczne, spotkania możnych i wpływowych od lat prowokują różnorakie teorie spiskowe - ocenia się w nich, że Grupa Bilderberg w istocie sprawuje kontrolę nad światem."

Ja chyba śnię..., Trzaskowski w takim towarzystwie???  "Wśród zaproszonych gości znaleźli się król Holandii Wilhelm Aleksander, szef Banku Anglii Mark Carney, były sekretarz stanu USA Henry Kissinger, doradca i zięć Donalda Trumpa - Jared Kushner czy szef Ryanaira Michael O'Leary."

Ktoś go widocznie prowadzi na smyczy i tylko patrzeć, jak się ta smycz będzie wydłużać.


 

zaloguj się by móc komentować


bendix @atelin 29 maja 2019 11:45
29 maja 2019 11:50

Młody jest i nieogolony. Taki ładny "hipster". Hodują go na haczyk dla młodych, wykształconych z wielkich miast zachodu, północy i wielkiego środka :D

zaloguj się by móc komentować

umami @atelin 29 maja 2019 10:50
29 maja 2019 11:58

jeśl to takie é

to trzeba użyć kombinacji klawiszy Alt+0233

zaloguj się by móc komentować

atelin @bendix 29 maja 2019 11:50
29 maja 2019 11:58

Czuję pod skórą, że to nie to.

zaloguj się by móc komentować

atelin @umami 29 maja 2019 11:58
29 maja 2019 12:00

Dzięki. Nie mam kota łażącego mi po klawiaturze, to się nie znam. Mam na myśli filmiki z kotami. :-)

zaloguj się by móc komentować

bendix @JarekBeskidy 29 maja 2019 11:40
29 maja 2019 12:03

Ale w sumie to prawdziwie Cię molestowano. Toż to sama prawda ta "niewidzialna ręka rynku"

Tylko źle to zrozumiałeś. Bo myślałeś że to taki byt abstrakcyjny ta ręka. A ona niewidzialna to jest ale abstrakcyjna w żadnym razie :D

zaloguj się by móc komentować

kalixt @gabriel-maciejewski
29 maja 2019 12:04

Mam wrażenie, że teksty Gospodarza są ostatnimi czasy bardzo uniwersalne. Dotykają jakiejś szczególnej materii, ale użyte porównania i alegorie dają się ogólnie odnieść do bardzo wielu zjawisk. Taki był np. tekst o mordowniach, nie mówiąc już o hiperuniwersalnym tekście o świniobiciu, który moim zdaniem można by w zasadzie uznać za swego rodzaju ''teorię wszystkiego''.

Mnie się zawsze podobało używane w książkach albo w programach dokumentalmnych określenie ''teatr działań wojennych''.

zaloguj się by móc komentować

pink-panther @gabriel-maciejewski
29 maja 2019 12:06

"...Wszyscy byli przekonaniu, że idzie jakaś historia o magazynierze z GS przyłapanym na defraudacji superfosfatu pylistego polifoski granulowanej, a tu nagle wchodzi sufler i mówi – zawsze miałem szacunek dla inteligencji..." Dobre a nawet bardzo dobre.

W Polsce i we współczesnym świecie polityka to rzeczywiście teatr a dekoracje sa rozstawiane coraz bardziej niedbale na scenie. I statyści czasem umierają naprawdę.

Nie wiem, dlaczego dobry a nawet znakomity reżyser dokumentalny dokonał wyboru prowadzenia życia "polityka aspirującego" , które to  życie jest wyjątkowo uciążliwe i pełne rozczarowań. Czy miał taki wybór.

Partie na granicy wybieralności są skazane na "wyrazistych przywódców" i o ile JKM czuje się w tej roli  jak ryba w wodzie (który to już raz) i jeszcze ciągnie rodzine ( pan Ryszard Czarnecki też jest  podobno z tych "rodzinnych"), to pan Braun ma z tym problemy.

Mam podejrzenie graniczące z pewnością, że "projekt Konfederacja" to był pomysł trzech czterech facetów z "bioracymi nazwiskami" ale "bez struktur". Więc chłopaki z Marszu Niepodległości, którzy zostali  "doproszeni do projektu", wykonali czarną robotę organizacyjną i jeszcze przyciągnęli rodziny na wybory. 
Jeśli mówimy o dalszych planach dekoracji na scenie politycznej, to nie można wykluczyć, iż jedynym celem "projektu" było zbocznikowanie Marszu Niepodległości do jesiennych wyborów.

Pan redaktor Sakiewicz odmienia termin "ruski agent" we wszystkich przypadkach.  Z mojego punktu widzenia co prawda , jako polskiego podatnika i wyborcy, nie ma żadnej różnicy między "agentem ruskim" jak i każdym innym "agentem" jak np. niemieckim i ....uciszcie się moje usta, ale co ja tam wiem.

Wkraczamy za kolejną linie dekoracji   a tam znowu następna.
Dobra notka i dobre porównanie.

zaloguj się by móc komentować

bendix @gabriel-maciejewski
29 maja 2019 12:07

He he:

https://fakty.interia.pl/polska/news-gazeta-wyborcza-kulisy-kampanii-koalicji-europejskiej,nId,3016306

Politycy Koalicji Europejskiej w nieoficjalnych rozmowach nie zostawiają suchej nitki na swoim sztabie wyborczym. Z ich wypowiedzi dla "Gazety Wyborczej" wyłania się obraz nieprofesjonalizmu, lenistwa i złej woli.

Jak podaje "GW", za kampanię KE odpowiadała "ta sama ekipa, która pracowała przy nieudanej reelekcji Bronisława Komorowskiego w 2015 r". Głównodowodzącym był Marcin Kierwiński. Wspierał go m.in. Robert Tyszkiewicz - szef niesławnej kampanii Komorowskiego.

 

Teraz kierwiński dostanie po dupie :D Normalnie komedia :D

zaloguj się by móc komentować

WP @umami 29 maja 2019 11:43
29 maja 2019 12:08

" W 2015 roku Stanisław Michalkiewicz oświecił nas
http://www.michalkiewicz.pl/tekst.php?tekst=3437
informacją o amerykańskiej szkole liderów
https://en.m.wikipedia.org/wiki/International_Visitor_Leadership_Program
(nie patrzmy tylko na samą Polskę). "

Kazimierz Marcinkiewicz??? Albo słaba ta szkoła, albo chodził na wagary ;)

zaloguj się by móc komentować


atelin @gabriel-maciejewski
29 maja 2019 12:11

To z wiki o ojcu Rafała: "Zmarł 16 września 1998 w Warszawie, został pochowany na warszawskim Powązkowskim Cmentarzu Wojskowym (kwatera A 3 Tuje rz. 3 m. 25)." Zastanawiam się kto redagował tę notkę z takimi szczegółami...

https://pl.wikipedia.org/wiki/Andrzej_Trzaskowski

A tu o mamusi: środowisko jazzowe - https://telewizjarepublika.pl/mocne-oto-kim-byla-matka-rafala-trzaskowskiego,69690.html

zaloguj się by móc komentować

atelin @atelin 29 maja 2019 12:11
29 maja 2019 12:12

Miało być do bendiksa.

zaloguj się by móc komentować

umami @WP 29 maja 2019 12:08
29 maja 2019 12:14

Chodzi o modus operandi... a za słabo znam dokonania byłego premiera żeby się wypowiadać, czy dobrze służył.

zaloguj się by móc komentować


betacool @gabriel-maciejewski 29 maja 2019 11:38
29 maja 2019 12:24

 Raczej "staję na stolcu z banana"...

zaloguj się by móc komentować

umami @atelin 29 maja 2019 12:11
29 maja 2019 12:26

Ależ człowiek jest durny. Mam płyty Andrzeja Trzaskowskiego w domu ale jakoś nie skojarzyłem go z synalkiem. Dzięki za info.  Dlaczego on tej mamy się tak wstydzi? Przecież to normalna procedura była – zbieranie informacji o wrogim systemie (jazzmani Murzynów przecież wyzwalali).

zaloguj się by móc komentować

WP @umami 29 maja 2019 12:14
29 maja 2019 12:33

Już sam fakt porzucenia żony i dzieci dla 20-letniej "poetki", oraz ogłoszenie tego faktu w tabloidach jako odnalezienie miłości życia, dobitnie świadczy z jakiej klasy i przenikliwości mężem stanu mamy do czynienia ;)

zaloguj się by móc komentować

tomciob @atelin 29 maja 2019 10:50
29 maja 2019 12:35

Jest jeszcze jedno ciekawe wykonanie:

 

zaloguj się by móc komentować

umami @WP 29 maja 2019 12:33
29 maja 2019 12:37

Nie wiem kto mu ją podsunął ale był skuteczny.

zaloguj się by móc komentować

atelin @tomciob 29 maja 2019 12:35
29 maja 2019 12:42

Trochę za radosny...

zaloguj się by móc komentować

glicek @pink-panther 29 maja 2019 12:06
29 maja 2019 12:42

chłopaki z Marszu Niepodległości, którzy zostali  "doproszeni do projektu", wykonali czarną robotę organizacyjną

I tym samym nie wykonali innej czarnej roboty organizacyjnej, czyli nie popracowali dla Kukiz.15 - nie było komu zbierać listów z podpisami, nie było komu rozdawać ulotek i naklejać plakatów tak jak w 2015. W efekcie Kukizów też może nie być jesienią w Sejmie.

Może to zaproszenie do Bilderbergów dla RafałaT. to tak na otarcie łez? Bo on - odwrotnie niż Patryk Jaki który chciał wziąć Warszawę - bardzo chciał być w międzynarodowym towarzystwie w Brukseli, wieść życie z dala "od tego folkloru, tego syfu, na innym poziomie". A tak musi zajmować się przyziemnymi sprawami jak gospodarka odpadami, ściekami, miejscami w przedszkolach, pomocą dla staruszków, autobusami, metrem i tramwajami, łataniem dziur w jezdniach... widać było podczas kampanii, że chłopina się tym męczył.

zaloguj się by móc komentować

umami @bendix 29 maja 2019 12:07
29 maja 2019 12:51

dobry komentarz pod tym tekstem:

~ZSieci- Dzisiaj (09:47)

„Jednak nie wytrzymam. Tego się nie da wytrzymać. Jestem wściekła. Dwa dni od wyborów i doznaję większego szoku, niż w dniu wyborów. Może moment wstrząsu sprawia, że ludzie pokazują prawdziwą twarz- jak my to pięknie nazywamy po „naszej stronie” – hipokryzja. Oglądam memy, które z ludzi robią klęczące bydło i mapy, które dzielą Polskę na lepsza i gorszą. Czytam o ciemnocie, sprzedawczykach, kołtunach, tępocie. Czytam o ludziach, którzy chodzą na pasku proboszcza. Czytam straszne rzeczy. To jest dopiero tragedia. I piszą to zdaje się Ci mądrzejsi, wykształceni i oświeceni. Wy zupełnie nie znacie tych ludzi. Nic nie rozumiecie. Nie znacie tej wsi i tych gmin i tych miast. Nie znacie najwyraźniej zwyczajnych problemów, zwyczajnych ludzi w zwyczajnym świecie. W świecie, w którym najczęściej wypłacana pensja w tym kraju, to 2000 zł. Tak pięknie mówicie o godności, o wykluczonych, o mniejszościach. Słucham od kilku lat tych aktywistów społecznych, tych walczących o prawa kobiet. I mam wrażenie, że to jest jakiś cholerny teatr. Jakby rzeczywiście wcale nie chodziło o człowieka. A gdzie są prawa kobiet, kiedy mówimy o Halinie z czwórką dzieci, dla której 2000 zł to jest właśnie godność, to są właśnie prawa kobiet !!! Bo nie jedna Halina może teraz kupić dziecku trampki i ananasa i jeszcze sobie żakiet na komunie syna i farbę do włosów w kiosku, żeby jej sąsiadka nałożyła. Od kogo chcecie się oddzielić rysując te mapy podziału ? Wy – którzy krzyczycie o przyjmowaniu uchodźców, drwiąc z ludzi, którzy się ich boją, chcecie budować mury przed tymi, których zwyczajnie nie rozumiecie. Może im zbudujmy pisowskie obozy ? Czujemy się lepsi, bo mamy czas pojechać bronić puszczy przed wycinką, wtedy, kiedy ciemna masa zasuwa na PKB. Czujemy się lepsi, bo mamy karnety na Jogę za 200 zł drwiąc z ludzi, którzy od dziecka swoją duchowość rozwijają w kościele – bo tak zostali wychowani. Bo tam jest ich Joga. Kiedy potrzebuję odpocząć od kupy bezwartościowych medialnych śmieci, pozornych akcji pseudodemokratów, wyliczonych i niezbędnych im do zbierania fejmu w mainstreamie jadę sobie na wieś. Do tych ludzi z których drwicie. Bliskość prawdziwych problemów i prostych ludzi, którzy żyją jak zostali nauczeni, borykając się z codziennością daje mi zawsze nie tylko spokój, ale zdrową perspektywę. Im więcej kiedyś zarabiałam, tym więcej czasu spędzałam z ludźmi, którzy nie zarabiali. Dla zdrowia i z troski o siebie. Jak można tak gardzić ludźmi ? Od trzech lata proszę, by nie wyśmiewać się z tych, którym 500 plus dało lepsze, godne życie. Piramida potrzeb człowieka nie zaczyna się od teatru i kosmetyczki. Są rodziny, które dostały 2000 zł i więcej pomocy. Można i owszem dyskutować o tym, skąd te pieniądze brać i jak dystrybuować, ale nie wolno mówić, że to pieprzona patologia dała się kupić. Jak Wam nie wstyd śmiać się z emerytów, którzy dostali 1000 zł i poszli zagłosować na Pis. Przecież Ci ludzie żyją na granicy ubóstwa. Moja mam jest sama i ma 1500 zł emerytury, a 800 zł opłat. Ci ludzie od lat nikogo nie interesują. Chyba, że przed wyborami. Nikt realnie nie rozwiązuje ich problemów. Na jaką orbitę odlecieliście, że tego nie rozumiecie ? Nie spodziewaliście, że ludzie pójdą na wybory bronić swojego kościoła ??? Świata w którym żyją całe swoje życie i który znają? Który daje im poczucie bezpieczeństwa? To po cholerę Wam to wykształcenie, skoro nie rozumiecie prostych prawd. Drwiliście z tych, którzy poszli obronić swoją godność do urn. Bo się zwyczajnie boją. To nie jest śmieszne, że co 10 osoba nie wie, co znaczy skrót LGBT. Ale to nie powód, by z tych ludzi drwić. Oczywiście, że się boją. To świat ich wartości, którego będą bronić. Im bardziej będziemy ich wyśmiewać, tym bardziej się będą mobilizować. Intelektualiści i wykształciuchy oderwani od zwykłej ludzkiej wrażliwości, to dla nich właśnie ten obcy. Nie sztuką jest szydzić, sztuką jest opowiedzieć im tak, żeby rozumieli, o czym do nich mówicie. Jest mi wstyd.”

zaloguj się by móc komentować

atelin @glicek 29 maja 2019 12:42
29 maja 2019 12:53

I jeszcze reprywatyzacyjne przewały się urwały.

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @atelin 29 maja 2019 12:53
29 maja 2019 13:02

Reprywatyzacyjne przewały mają się świetnie, czego doświadcza boleśnie w sądach Jan Śpiewak.  Co chwila czytam na fan pagu Komitetu Obrony Lokatorów o kolejnej eksmisji z reprywatyzowanej kamienicy, o kolejnych procesach przeciw wypłacie odszkodowań dla pokrzywdzonych lokatórów. Pan prezydent Rafał T. w niczym mafii od nieruchomości nie zagraża, wręcz przeciwnie, będzie ich zawsze własną piersią bronić do ostatka.

Póki nie zostanie przeprowadzona czystka w sądzie okręgowym w Warszawie oraz sądzie apelacyjnym, to będzie to co do tej pory.

zaloguj się by móc komentować

gorylisko @umami 29 maja 2019 12:51
29 maja 2019 13:12

bardzo prawdziwe, rzeczywistość, rzeczywistość i jeszcze raz rzeczywistość... dzięki za ten tekst...

zaloguj się by móc komentować

gorylisko @ewa-rembikowska 29 maja 2019 13:02
29 maja 2019 13:16

smutne to ale prawdziwe... co do czaskowskiego wcale mnie to dziwi... dlatego trzeba wygrać wybory jesienią i przeprowadzić poważne rozwiązania systemowe... oczywiście będzie to poważna walka a nie pozoracja jak to chcą co poniektórzy widzieć...

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @gabriel-maciejewski
29 maja 2019 13:22

W tym teatrze czasem giną ludzie naprawdę, wiemy o tym w Polsce aż nazbyt dobrze, ostatnio nawet na scenie trup prawdziwy był.

A sztuka, prawdziwa sztuka, jest bardzo blisko życia

Opera "Pajace"

Libretto

zaloguj się by móc komentować

bendix @umami 29 maja 2019 12:51
29 maja 2019 13:24

Krąży już to po SN. Sam też wkleiłem. Kokieteria że aż huczy. Gdyby wygrali to by o nas pisała jak marcinek kamiński: "Pisowskie bydło, bezzębni Janusze z 80% ubytkiem w uzębieniu..." Prawda czasu :D

zaloguj się by móc komentować

bendix @gorylisko 29 maja 2019 13:12
29 maja 2019 13:26

Chyba mnie omijasz szerokim łukiem:

http://marcin-k.szkolanawigatorow.pl/czy-donald-tusk-zostanie-stolarzem#118767

zaloguj się by móc komentować

pink-panther @glicek 29 maja 2019 12:42
29 maja 2019 13:35

Stolica to bardzo ważne miejsce "symboliczne" w polityce. Tu się odbywają wszystkie antyrządowe manifestacje, które potem są na zdjęciach prasy i internetu całego świata.  To punkt kluczowy w symbolice wojny kultur i państw  jak nie przymierzajac w czasie II WW - Moskwa albo nawet i Stalingrad.  A w końcu to Niemcy pożyczyli na jakąś  tutejszą totalnie opozycyjna "paradę wolności und równości" maszkarę gigantyczna o twarzy Prezesa.

Więc można się domyślać, że kampania polityczna jest postrzegana w kategoriach "wojskowych": front, reduta, odwrót, atak etc.

Czakoski został  tu postawiony bardzo świadomie. A na Bilderbergu może mu coś obiecali. Skoro taki Donek w uznaniu zasług mógł był zostać  "królem Europy" to taki gieroj intelektualny jak Czaskoski może mierzyć wyzej. Tylko się trzeba wykazac do jesieni.  Już 8 czerwca "marsz Rabieja und koleżanek". Będzie się działo:)))

zaloguj się by móc komentować

umami @bendix 29 maja 2019 13:24
29 maja 2019 13:40

Czy to kokieteria, to nie ma dla mnie znaczenia. Diagnoza jest właściwa. Nasz Gospodarz wczoraj wspomniał swojego kolegę, który przegrał kampanię Komorowskiego – tam u niego, w liście po przegranej, też jest kilka dobrych autorefleksji/kokieterii. Jak widać te refleksje sobie a życie sobie. Jaśniejoświeceni wiedzą lepiej. No ale idę czytać Twój tekst.

zaloguj się by móc komentować

bendix @umami 29 maja 2019 13:40
29 maja 2019 13:43

Tu jest o bezzębnych januszach:

https://twitter.com/MSmolanska/status/1132961317336309760

dalej są inne kwiatki tego misia.

zaloguj się by móc komentować

jestnadzieja @umami 29 maja 2019 13:40
29 maja 2019 13:52

Niby wlasciwa, ale potwierdza stereotypy o Januszach i Halinkach, katolikach - bo "tak wychowanych". Zbyt duze uproszczenia ta pani stosuje.

zaloguj się by móc komentować

umami @bendix 29 maja 2019 13:24
29 maja 2019 13:55

Świat się kończy, zacytowałem działaczkę KOD. Przepraszam :)

zaloguj się by móc komentować

bendix @umami 29 maja 2019 13:55
29 maja 2019 13:58

Będzie Ci wybaczone (-; Dlatego to takie zabawne że tak powiem mocium panie (-;

zaloguj się by móc komentować

umami @bendix 29 maja 2019 13:43
29 maja 2019 14:14

Nie wiem kto to ten Kamiński i nie chcę wiedzieć — mam słaby internet, więc wolno (albo wcale) mi się otwierają te twitty — a cytat wyżej jest, jak się okazuje, z Magdaleny Filiks.
https://niezalezna.pl/273505-jest-mi-wstyd-jak-mozna-tak-gardzic-ludzmi-dzialaczka-kod-ostro-o-totalnej-opozycji
Ktoś ich chyba postawił do pionu.

zaloguj się by móc komentować

jestnadzieja @umami 29 maja 2019 14:14
29 maja 2019 14:39

Odnosze wrazenie, ze wczoraj wszyscy dostali jakis okolnik, pod haslem: "piszcze w stylu, ze nigdy nie nalezy lekcewazyc przeciwnika"

zaloguj się by móc komentować

umami @jestnadzieja 29 maja 2019 14:39
29 maja 2019 14:47

A co mają mówić? Litować się nad nimi nie mam zamiaru. Solidnie zapracowali na swoją klęskę. A na pokorę i pokutę się nie zanosi.

zaloguj się by móc komentować

umami @bendix 29 maja 2019 13:58
29 maja 2019 14:49

Masz rację, zabawne :)

zaloguj się by móc komentować

JarekBeskidy @umami 29 maja 2019 14:14
29 maja 2019 15:03

Nie, to ich "mabena" przestawila wajchę.

zaloguj się by móc komentować

umami @JarekBeskidy 29 maja 2019 15:03
29 maja 2019 15:07

Za późno. Nikt im już nie uwierzy.

zaloguj się by móc komentować

umami @gabriel-maciejewski
29 maja 2019 15:23

Może jeszcze jedna uwaga powyborcza. Miesiąc temu długi weekend spędziłem nad Bałtykiem (po 44 latach odwiedziłem Darłowo). Po drodze z Wrocławia mijałem Zieloną Górę i Szczecin. Ku mojemu osłupieniu najwięcej plakatów i billboardów mieli tam Liberadzki i Arłukowicz (dostali się obaj). Nie przypominam sobie innych. Może pojawiły się po 3 maja.

zaloguj się by móc komentować


chlor @gabriel-maciejewski
29 maja 2019 17:42

Nie lubię gdy ktoś podrzuca linki, ale sam to wyjątkowo zrobię. Facet pisze błyskotliwie i na temat, czyli o tym czym naprawdę jest polityka i kim jest polityk.

https://paweldrozdziak.wordpress.com/2019/05/29/echnaton-przegrywa-mimo-sondazy/

 

 

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski
29 maja 2019 18:35

Brak zrozumienia polityki szczególnie wyraźnie objawił się w ostatnich dniach we wpisach niektórych osób na SN, niestety.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @gabriel-maciejewski
29 maja 2019 18:57

życie jak miłość to nie film....

[Miłość to żaden film w żadnym kinie..] i bon motów mnóstwo:  'Miłość to nie pluszowy miś ani kwiaty. To też nie diabeł rogaty. Ani miłość kiedy jedno płacze a drugie po nim skacze. Miłość to żaden film w żadnym kinie..'

 a życie to teatr i aktorstwa trzeba się uczyć [studium wiedzy o teatrze]

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Kuldahrus 29 maja 2019 18:35
29 maja 2019 18:59

ta przez duże P polityka jest na planach/scenach niewidocznych, my widzimy tą 'politykę' i scenografie a kwestie aktorzy/amatorzy wielokroć improwizują [co widać, słychać i czuć]

zaloguj się by móc komentować

qwerty @chlor 29 maja 2019 17:42
29 maja 2019 19:01

definicja: 

polityka, 

pojęcie należące współcześnie do języka potocznego, występujące także w dyskursie publicznym oraz w naukach społecznych; w rozumieniu potocznym polityka oznacza: umiejętność sprawowania władzy publicznej; działania rządu; zdolność mobilizowania członków zbiorowości do wspólnego wysiłku na rzecz celów społecznych i zyskiwania ich posłuchu dla decyzji władzy; umiejętność skutecznej realizacji wyznaczonych celów społecznych w podzielonym, zróżnicowanym społeczeństwie.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @gabriel-maciejewski
29 maja 2019 19:09

Nie mam wątpliwości już żadnych, że powieść pastisz napiszesz. Porzygasz się ale napiszesz. 

Przepraszam nie mogę zwalczyć tej pokusy parafrazy a raczej dopisku: "Mamy też konserwatystów, liberałów oraz ultrasów wszelkiej maści, którzy mają robić już to za tło, już to za podobne do tekturowych krzaków dekoracje" ... już to wyleniałych miśków, już to aniołów na bramce "krygujących się z wdziękiem pederasty" (a to cytat Garczarka). 

Ja słuchałem wtedy akurat Jacka Garczarka.  

zaloguj się by móc komentować

chlor @qwerty 29 maja 2019 19:01
29 maja 2019 19:44

Tak. Polityką nie jest więc tworzenie Nowego Człowieka. Czym się akurat gorliwie zajmuje Unia.

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @qwerty 29 maja 2019 18:59
29 maja 2019 20:01

Może i na niewidocznych(chociaż wcale nie do końca) planach, ale jak to Gabriel wielokrotnie udowodnił, wcale przez to nie niemożliwa do rozszyfrowania.

Tylko, że są ludzie którzy nie rozumieją nawet tego poziomu podstawowego(trywialnego), a jeszcze chcą innych pouczać w temacie i nie dają sobie wytłumaczyć że się mylą.

zaloguj się by móc komentować

mithrandir @gabriel-maciejewski
29 maja 2019 20:19

Ostanio Coryllus mówił w Kalsku, że ONI mają plan.


I faktycznie mają. Po śmierci Adamowicza od razu gotowe rozwiązanie: likwidacja mowy nienawiści. Teraz, dzień lub dwa po wyborach, okazuje się, że jako wyborca PiS nie jestem już tylko burakiem w moherowym berecie tudzież w spoconym podkoszulku. Okazuje się, że zasługuję na poważne traktowanie i chyba nie jestem taki głupi.

Jeden z tutejszych autorów notek napisał o sytuacji w swoje pracy, że po wyborach cisza. Ja pracuję w korporacji. I u mnie też cisza. Nawet ostatni hit Sekielskich przestał mieć znaczenie - problem pedofilii w kościele zniknął. To niesamowite! Ja głupi, zajęty robotą, dopiero dzisiaj sobie to uświadomiłem (pracuję na "oupenspejsie" i często mam słuchawki na uszach).


Liczy się tylko pierwszy plan.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Kuldahrus 29 maja 2019 20:01
29 maja 2019 21:24

jak ktoś ma dar i umiejętności to te 'niewidoczne' na pierwszy plan widzom/czytelnikom ujawni i pokaże, co kulisy a co nazwana istota zagadnienia/problemu/...

zaloguj się by móc komentować

porfirogeneta @gabriel-maciejewski 29 maja 2019 11:20
29 maja 2019 22:16

Przez nasze krzaki z tektury jedzie sobie rydwan, rydwan ciągną sterane życiem wierzchowce w rodzaju Sakiewicza, Ziemkiewicza (ten nerwowo się rozgląda), przyprzęrzony do dyszla młody źróbek Pereira rży wesoło i optymistycznie obok wtóruje mu odsadek Rachoń. Lejce dzierży Kurski1, jeszcze dumniejszy od Trumfatora. Konie to konie łaciny nie znają; cave ne cader, do nich nie przemówi, wszak mają po cztery nogi.

Na wozie Tryumfator; człowiek który rozumie politykę, Wielki Gracz, bywał przy różnych stolikach, nie takich z tektury, o nie; przy prawdziwych! Najprawdziwszych ! Tych dębowych.

Gromada clownów w jaskrawych strojach ściera naprędce makijaż i z głupimi minami patrzy w swoje wielkie buty i nieśmiało macha do niego i mamroce; "nie no ten Jażdżewski to była siara", A z tym "zabiłeś Adamowicza" to już my znajdziemy tego skurwysyna co tak powiedział, daj spokój przecierz znamy się ze szkoły, może powalczymy razem z tym no, jak to się mówi? A, tym populizmem, cichaj głupi, teraz walczymy z putinowskim ektremizmem. Kobiety Z Brodą wśród nich już nie było, dostała ponoć lepszy angaż.

Tryumfarowi nawet nie drgnęła brew, poznał przecierz politykę, wie jakie ma karty. Idzie ku tryumfowi ostatecznemu, jak się nie uda, to w najgorszym razie wdzięczni rodacy wspomną, jak to się żyło, echh jak za Gierka. Ale chwila mamy Tryumf, Co się komu nie podoba? Pieniedzy przez 30 lat nie było a teraz są, o co chodzi? Już wkrótce każdy z was będzie zarabiać w Ojczyźnie tyle co niemiecka sprzątaczka w tydzień, a za 20 lat to kto wie, kto wie.  Bezpieczeństwa mało, to zrobimy  euroarmię i każdy będzie bezpieczny że ho ho. 

Niedźwiedziowi, Narodnikom i kucom życzę udanych występów na jesieni.

a autorowi dedykuję piosenkę.

https://www.youtube.com/watch?v=ZVF5x-YzUBY

 

zaloguj się by móc komentować


porfirogeneta @gabriel-maciejewski
29 maja 2019 23:34

Dziękuję za uznanie.

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @tomciob 29 maja 2019 12:35
29 maja 2019 23:42

Nie każdy jest poetą, nie każdy może śpiewać poezję... Ten młody człowiek musi jeszcze duuużo przejść, o ile w ogóle, by coś sensownie zaśpiewać.

A tu pieśniarz "nieprofesjonalny" - ergo: sam Stachura:

https://www.youtube.com/watch?v=8AW8aHimMnk

Normalnie - wszystko się wie i chyba napić się trzeba wódki. 

Jacek Różański też pięknie śpiewał tę piosenkę, nawet brawurowo:

https://www.youtube.com/watch?v=NAoOoVKPEdY

ale gdy odkryłam to nagranie Stachury, to.......................... Tak śpiewa poeta, krew z żył...........

 

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @gabriel-maciejewski
29 maja 2019 23:54

Nie mogę o tej polityce już... Właśnie państwo wykończyło firmę moich kochanych sąsiadów... 

A tu - jak można śpiewać piosenkę "Konie narowiste" Wysockiego:

https://www.youtube.com/watch?v=x2kBqCZulwY

Piosenkę wykonuje Mirosław Czyżykiewicz. Artysta.

Artystów, o różnych przecież kolejach życiowych, które tu niejednokrotnie omawialiśmy,  kochamy za takie właśnie perły. Reszta się mało liczy.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @umami 29 maja 2019 11:43
30 maja 2019 00:52

"W 2015 roku Stanisław Michalkiewicz oświecił nas
http://www.michalkiewicz.pl/tekst.php?tekst=3437
informacją o amerykańskiej szkole liderów"

Jak juz kiedys pisalem, proces ksztaltowania elit w naszej czesci Europy, a szczegolnie w Polsce jest od bardzo dawna ten sam.

Za Polski Ludowej organizacje takie m. innymi jak Fundacja Fullbrighta, organizowaly wyjazdy na stypendia do USA mlodym, rzutkim wspolpracownikom Sluzby Bezpieczenstwa.

Potem, gdy wybuchla wolna Polska, proces ulegl pewnym modyfikacjom.

Teraz pakuje sie paru albo parunastu delikwentow do samolotu i odjazd do Waszyngtonu lub Londynu na przyspieszony kurs pisania na maszynie [czy jak to mowia oficjalnie do szkoly liderow].

 

 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @KOSSOBOR 29 maja 2019 23:54
30 maja 2019 09:32

Twoi sąsiedzi winni podjąć kofrotacje z owym państwem we wszelkich mozliwych obszarach stosowania prawa, oraz powinni przemodelować swoje funkcjonowanie w życiu gospodarczym, no i winni sobie uswidomić, że to jest wojna wieloletnia i de facto wygranym nie jest nikt ale można przeżyć/przetrwać  i nie dać się omamić iluzjami, że 'prawo, prawda, sprawiedliwość,...' epatuje z działalności administracji państwa, niech wezmą odwet na tych s... co ich załatwili, a odwetem jest uśmiech i dezinformacja oraz posiadanie świadomości kim się jest

zaloguj się by móc komentować

Paris @KOSSOBOR 29 maja 2019 23:42
30 maja 2019 15:58

Obydwa zalaczone wykonania -  SUPER... naprawde wyjatkowe.

Dziekuje, bo nie znalam.

zaloguj się by móc komentować

syringa @gorylisko 29 maja 2019 13:16
30 maja 2019 17:02

Szaskowski jest jednym z 3 Polakow (a raczej "Polakow") zaproszonych na spotkanie Grupy BIlderberg

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @Paris 30 maja 2019 15:58
30 maja 2019 23:47

Bo to prawdziwi artyści są, Paryżanko. A tylko tacy się liczą i pozostawiają po sobie prawdziwe dzieła, które nas poruszają. Przy Brelu można płakać lub śmiać się, nie znając nawet francuskiego. 

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @qwerty 30 maja 2019 09:32
30 maja 2019 23:50

Jakiś taki księżycowy jestet Kolega...

zaloguj się by móc komentować


qwerty @KOSSOBOR 30 maja 2019 23:50
31 maja 2019 07:48

jak najbardziej przyziemny, ...

zaloguj się by móc komentować

porfirogeneta @Paris 29 maja 2019 22:28
31 maja 2019 20:52

Miałem pani podziękować.

zaloguj się by móc komentować

Paris @KOSSOBOR 30 maja 2019 23:47
31 maja 2019 23:20

Dzisiaj...

... po calym dniu nucenia sobie tej piosenki pod nosem - przy robieniu bukietow na jutrzejszy handel - przyznaje, ze juz kiedys te piosenke slyszalam i to chyba w wykonaniu Stachury niz Jacka Rozanskiego... ale obydwa wykonania piekne...

... tez lubie Brela, Becaud i ogolnie tzw. poezje spiewana.

Jeszcze raz dziekuje za bardzo ciekawe linki  !!!

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @Paris 31 maja 2019 23:20
31 maja 2019 23:35

Proszę bardzo :) 

Nie lubię odnalezionych rzeczy pięknych zatrzymywać przy sobie i dla siebie jedynie. 

zaloguj się by móc komentować

Paris @porfirogeneta 31 maja 2019 20:52
31 maja 2019 23:39

Nie ma za co...

... po prostu - swietnie Pan podsumowal tego  OSZUSTA  SMOLENSKIEGO i te cala, deta bande  presstytutek  !!!

zaloguj się by móc komentować

Paris @KOSSOBOR 31 maja 2019 23:35
31 maja 2019 23:49

Pieknie, Pani KOSSOBOR...

... niech Pan Bog darzy w pomyslnosci za ta dobroc.  Wlasnie jestem po ponownym odsluchaniu tej piosenki... no zaczyna ona mnie sie podobac coraz bardziej... jutro zanotuje sobie slowa tej piosenki i bede spiewac ja sobie czesto, bo jest naprawde piekna i taka prawdziwa  !!!

Dobranoc,

zaloguj się by móc komentować

porfirogeneta @Paris 31 maja 2019 23:39
1 czerwca 2019 22:51

A piosenka się paninie spodobała?

zaloguj się by móc komentować

Paris @porfirogeneta 1 czerwca 2019 22:51
2 czerwca 2019 18:17

Naturalnie...

... swojego czasu to byl wielki hit.

zaloguj się by móc komentować

porfirogeneta @syringa 30 maja 2019 17:02
2 czerwca 2019 21:52

Ranga tych konwentykli spada. skoro oprócz Wielce Czcigodnego Prezydenta Warszawy, doprosili także panią Pieńkowską.

zaloguj się by móc komentować


zaloguj się by móc komentować