-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

Życie na innej planecie

Przygoda, którą opisałem wczoraj miała jeszcze jeden epizod. Dopiero w domu połączyłem go jednak w całość z opisanymi wypadkami. Oto kiedy dzwoniłem na policję, w pewnym oddaleniu od tych dwóch śmieci, co chodzili w majtkach po wiślanym wale ( nie dość, że kłusownicy to jeszcze ekshibicjoniści) minął nas samochód marki Hyundai. Zatrzymał się jakieś 50 metrów przed nami, cofnął trochę, tak by wpasować się w zatoczkę i wyszło z niego dwóch facetów. Dużo starszych od tych kłusowników. I to z całą pewnością byli członkowie jednego z okolicznych kół PZW. Jeden miał charakterystyczny „wędkarski” strój, to znaczy wojskowe moro, a drugi był po cywilnemu, ale mogę się założyć o wszystko, że byli to wędkarze, być może nawet zasłużeni. Nie upieram się, że mieli związek z tamtymi, ale poczekali aż podjedziemy bliżej, a stwierdziwszy, że nie należymy do lokalnej elity, ale reprezentujemy przyjezdny motłoch i nie da się z nami porozmawiać charakterystycznym dla miejscowych salonów językiem – ty ch…u, dwaj ten telefon…Podeszli parę kroków ku koronie wału. Nie mieli tam żadnego interesu, bo zaraz wrócili. Zatrzymałem się i patrzyłem na nich przez chwilę.

Dziś z rana zaś pomyślałem, że wszyscy żyjemy na innej planecie i zachowujemy się tak, jakby za chwilę jakiś wielki statek miał nas stąd zabrać i wywieźć w nieznane. Objawem tego jest między innymi zachowanie takie jak opisałem wczoraj. Ludzie z całą pewnością miejscowi, posiadający samochód i na pewno mający pracę, nie bacząc na zimno, włażą w majtkach do wody, po to by rabować dobro, które zarówno z  mocy ustawy, jak i praw boskich, jest dobrem nas wszystkich. Czynią to w dodatku po barbarzyńsku, nie licząc się z tymiż boskimi prawami, które niektórzy nazywają prawami przyrody.

Nie wpadną na żaden inny pomysł spędzenia wolnego czasu poza tym najprostszym – złodziejstwem. Mieli przy sobie sprzęt ze sklepu wędkarskiego, a więc jak przypuszczam należeli do koła PZW. Niemal obok, na drugim brzegu stały samochody innych członków PZW, którzy łowili ryby legalnie, wszak wczoraj rozpoczął się sezon szczupakowy. Wszystkie starorzecza wiślane obstawione były samochodami. Rejestracje radomskie to norma, ale było też sporo śląskich. Niektórzy, na terenach wydawałoby się całkiem niedostępnych, poustawiali przyczepy kampingowe i namioty. Nie wiem jak tam wjechali, no ale dla chcącego nie ma nic trudnego, mnie spędził z drogi w pewnym momencie gość jadący samochodem Rover 75 kombi, prawie takim samym, jak moje stare auto, które ma jedno z najniższych istniejących zawieszeń…Wjechał wprost na niewielką plażę przy starorzeczu, coś mu tam zastukało, zachrobotało, ale się nie przejął. – Mój stary jest fanatykiem wędkarstwa – jak powiedział klasyk. Większość wędkarzy siedzi cicho i większość zabiera śmieci ze sobą. No, ale ilość odpadków pozostawionych w miejscach naprawdę malowniczych wciąż mnie zdumiewa. Poza tym miejscowe elity nie widzą żadnego problemu w tym, by zostawiać śmieci nad wodą. I PZW, które zabiera od każdego członka 260 zł rocznie, plus jakieś dodatkowe opłaty, nie jest w stanie zorganizować sprzątania terenu. To mnie przyznam dziwi. Tak, jak ten podbierak w rękach kłusownika. Na razie mogłem ten trend zaobserwować przed sezonem, ciekawe co będzie po sezonie. Wody, o których piszę należą, nie wiadomo na jakiej zasadzie do PZW Radom, choć zawsze były lubelskie. Nie ma więc opcji, że jakieś przejęte ekologią siły przyjadą z Radomia by sprzątać nad tymi starorzeczami. Miejscowi zaś, skoro to nie ich woda i muszą dopłacić 10 zł, za możliwość łowienia ryb za domem, nawet o tym nie pomyślą. Na gminę nie ma co liczyć. Są to jednak wody rybne i każdy kto się tu zjawia czuje się już na samym początku królem polowania. Poznajemy to po charakterystycznych odgłosach dobiegających z koczowisk rozłożonych w tych, opisanych wyżej, pozornie niedostępnych miejscach. Jest to język bardzo zbliżony do języka miejscowych elit, choć może nieco wzbogacony jakimiś naleciałościami, no ale fraza – ch…u, dwaj ten telefon - powtarza się tam często, a woda starorzeczy, niesie ją hen, hen, ku wioskom położonym na prawym brzegu i ścieżkom rowerowym, którymi pomykają spragnieni rekreacji mieszkańcy Dęblina i okolic, z lewej strony.

Pomyślałem sobie wczoraj, całkiem irracjonalnie, że ktoś może to wszystko obserwować i pomyśleć, tak jak anonimowy autor tekstu zatytułowanego Propozycja poskromienia Hiszpanii, że ludzie którzy się tak zachowują,  nie zasłużyli na to, by żyć w tak fantastycznej okolicy. To jest po prostu nie dla nich, bo oni nie rozumieją jak istotne jest pielęgnowanie dóbr danych od Boga, w ten sposób, by mogli się nimi cieszyć wszyscy. Są jednak, dokładnie tak, jak wskazał to autor wymienionej książki, inni ludzie, którzy tajemnicę gospodarowania ziemią i naturą posiedli w stopniu daleko dokładniejszym. Nie używają oni języka miejscowych elit, nie rozbierają się i nie latają w gaciach w oczekiwaniu na nadjeżdżające z Dęblina rowerzystki, kłusując przy tym ryby na tarle. Są to ludzie poważni, dla których cała opisana tu czereda zaopatrzona w legitymacje PZW, mundury kupione z demobilu, przekonanie o tym, że niczego nie można im odebrać i zwykłą bezczelność, cała ta czereda – powtarzam – to kupka śmieci. I sprzątnięcie jej nie będzie przedstawiało najmniejszego problemu. Charyzmaty bowiem, którymi popisują się ci ludzie – znam tego, znam tamtego – i struktura organizacyjna w jakiej tkwią, są mniej więcej tak samo trwałe, jak struktury plemienne Seminolów wobec amerykańskiego kongresu, który postanowił ich pewnego dnia usunąć z Florydy. Bo była dla nich za dobra po prostu.

Ludzie, o których piszę, każdym swoim postępkiem potwierdzają tę prawdę – w oczach sił poważnych nie zasługują na nic. Najmniej zaś na litość.

Ten defekt, wrośnięte w mózg i serce przekonanie, że żyję na terenie obcym, który może być w każdej chwili odebrany, widać wszędzie. Wiedziony ciekawością sprawdziłem poziom i jakość miejscowych serwisów informacyjnych. No i stopień zainteresowania redaktorów tym co się dzieje w okolicy.  Przyzwyczajony do tego co mamy  w Grodzisku i stałej właściwie wymiany poglądów na forach, byłem zaskoczony bezwładem tych portali. Tam nie ma nic. Tak, jakby redaktorzy prowadzący nie wychodzili w łazienki w swoim M3 i próbowali opisać życie, już nie w Prażmowie, nie nad starorzeczami, ale na swoim osiedlu. To jest dno i wiele, wiele bezpodstawnych aspiracji. Szkoda, że nie mam czasu, bo założyłbym miejscowy portal informacyjny. Pierwszego dnia, na hot spocie dałbym materiał zatytułowany – Ekshibicjoniści z Prażmowa. Po pół roku zgarnąłbym wszystkie reklamy z miejscowego rynku. Może się skuszę na jesieni, kto wie, niech tylko uporam się z książkami, które zaplanowałem napisać w tym roku.



tagi: ziemia  ekologia  woda  kłusownictwo  wędkarze  pzw  dęblin i okolice 

gabriel-maciejewski
2 maja 2021 09:52
73     4106    13 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

Kuldahrus @gabriel-maciejewski
2 maja 2021 10:17

Dotknąłeś bardzo ważnego i bardzo złożonego tematu. Przedewszystkim to nie zaczęło się dzisiaj, lata obróbki jeszcze za PRLu, w dodatku to nie istnieje w próżni, tworzą się całe środowiska takich ludzi.

Człowiek w pewnym momencie sam coś chce zrobić z tym wszystkim i spotyka się z reakcją: "temu znowu coś nie pasuje".

 

Jak to kiedyś napisałeś już: "Prawdziwa egzotyka"

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Kuldahrus 2 maja 2021 10:17
2 maja 2021 10:28

Ja się z taką reakcją spotykam od urodzenia i już naprawę mowy nie ma, by się miał tym przez moment choćby przejmować

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @gabriel-maciejewski
2 maja 2021 10:36

Skoro od lat na górze obowiązuje zasada - prawo to ja, więc nie dziwota, że to samo dzieje się na dole. Jak przypuszczam ci kłusownicy wiedzą kogo zaprosić na wódeczkę pod tę skłusowaną rybkę.

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski 2 maja 2021 10:28
2 maja 2021 10:39

Oczywiście, że tak, nie ma co się takimi komentarzami przejmować, ale to jest trochę smutne, że ludzie dookoła nie widzą problemu.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @ewa-rembikowska 2 maja 2021 10:36
2 maja 2021 10:42

Zdumiewające jest to, że wszyscy korzystają z tego, tak zwanego wspólnego dobra, jakim jest przyroda, ale nikt nie czuje się za to w najmniejszym stopniu odpowiedzialny. Bo zawsze było. Sądzę, że ktoś notuje w kapowniku takie zachowania. To już nie te czasy, kiedy się kogoś zapraszało na wódeczkę. Za tydzień zadzwonię na policję, żeby dowiedzieć się jak sprawy się potoczyły i składam zawiadomienie do prokuratury. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Kuldahrus 2 maja 2021 10:39
2 maja 2021 10:44

Bo chcą, żeby było jak w cywilizowanym świecie, ktory kojarzy im się wyłącznie z frajdą. To tak, jak z pracownikami pewnego PGR, jeszcze za komuny, którym dyrektor chciał wybudować ciekawe i niejednoznaczne architektonicznie osiedle, żeby sie komponowało z okolicą. Oni jednak powiedzieli, że chcą bloki z wielkiej płyty, bo wtedy będzie jak w mieście. Teraz ma być jak w Ameryce.

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @gabriel-maciejewski
2 maja 2021 11:53

...żeby chociaż, te ryby przetworzyli i zjedli. Ja jestem przekonany, że większość sprzedali w jakiejś knajpie, żeby mieć na piwo i wódkę.

W jednej wsi na Pomorzu Zachodnim, gdzie przed laty upadł PGR zrobiła się afera. O mało nie doszło do wypadku kolejowego. Dwom gościom nie chciało się zezłomować samochodu, to wpadli na pomysł, że zostawią go na torach a nadjeżdżający pociąg zrobi za nich robotę. To jest autentyczna historia! Byłem tam, kiedy to się działo.

Przytaczam tę anegdotę, bo to jest ten sam poziom i wyobcowania, i braku wyobraźni oraz odpowiedzialności.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @mniszysko 2 maja 2021 11:53
2 maja 2021 11:55

To już nie te czasy. Oni tym śwnie karmią.  Tak, to jest wyobcowanie, bo oni są tameczni, ale jednocześnie czują się lepsi...ciekaw jestem ich relacji z miejscowym kołem PZW.

zaloguj się by móc komentować

ThePazzo @gabriel-maciejewski
2 maja 2021 12:06

"Ludzie, o których piszę, każdym swoim postępkiem potwierdzają tę prawdę – w oczach sił poważnych nie zasługują na nic. Najmniej zaś na litość."

A czy ludzie, ktorzy dobrowolnie entuzjastycznie biorą udział w eksperymencie medycznym przyjmując nieprzebadaną szczepionke na covid, w oczach sił poważnych zasługują na colkolwiek?

Złodziejstwo połączone z dewastacją to tradycja PRL. I mam nadzieje, że nie starsza :)

Opoiwadał mi właścicel jeziora na mazurach mieszkaniec Warszawy jak walczył o zarybienie akwenu. Tzn. wydawał pieniadze na to by wpuszczać ryby do jeziora. Niestety miejscowi załatwiali je rok rocznie prądem...

zaloguj się by móc komentować

qwerty @mniszysko 2 maja 2021 11:53
2 maja 2021 12:11

tak, to jest wyobcowanie cywilizacyjne

zaloguj się by móc komentować

qwerty @ThePazzo 2 maja 2021 12:06
2 maja 2021 12:15

idź do szpitala na covidowy oddział i wtedy jako legalista zastanów się nad szczepionkami, ja byłem na covidowym oddziale jako pacjent i pierdół o szczepionkach, maseczkach, ect bez zderzenia z realnością można mieć dość; powikłania pocovidowe to jest obszar bez granic i bez ograniczen terminowych; nie masz ochoty się szczepić? to weź na swoje sumienie tych, którym covida do życia wniesiesz [nawet jako bierny nośnik]

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @qwerty 2 maja 2021 12:15
2 maja 2021 12:20

Jeśli chcecie dyskutować o covidzie załóżcie sobie swoje blogi. Okay...nawet nie próbujcie. 

zaloguj się by móc komentować

ThePazzo @qwerty 2 maja 2021 12:15
2 maja 2021 12:23

Nie byłem w szpitalu jak zachorowałem na covid. Stwierdziłem, że albo umrę w domu albo przeżyje - przeżyłem. Moj 72 letni ojciec i matka 70  też covid przeszli bez szpitala bo powiedziałem im, że jak  się tam dzadzą zawieść to koniec bedzie na 100%.

Biore na swoje sumienie wszystkich, którym covid do życia wniose - bo przecież pracowałem w whuan nad stwożeniem virusa.

Nie chce nic sugerować ale wyczuwam u Pana jakieś zwarcie... radze się przebadać jeszcze raz...

 

zaloguj się by móc komentować


DYNAQ @gabriel-maciejewski 2 maja 2021 10:44
2 maja 2021 12:38

Autentyczna rozmowa z sąsiadem, rolnikem o tym gdzie kupić w przytomnej cenie wapno do wapnowania gleb : ''Dawniej,panie to było łatwiej, się jechało na pegeerowskie pole ,zaje....o sie wapno z pryzmy i było...''

zaloguj się by móc komentować

szarakomorka @gabriel-maciejewski 2 maja 2021 11:55
2 maja 2021 12:45

Nie wiem dlaczego, ale :-)

naszło mnie skojarzenie, czym od tych palantów w gaciach różniła się ekipa Tuska niszcząc i za bezdurno wyprzedając wszystko dokoła - zagarnęli w podbierak i sprzedawali.

Niczym, chodzili w garniturach.

Mieszkam pod lasem ale odechciewa mi się na wiosne wyjść i pospacerować wzdłuż lasu. Musiałbym ciągnąć za sobą przyczepę, żeby powrzucać to wszystko co wyrzucaja , nie wiem jak ich nazwać. Nauczony, że niedopałka nie należy/nie wolno wyrzucić na ziemię (chociaż nie palę :-))

Nie uczony w szkole co to jest ochrona środowiska.

Teraz specjalne programy nauczania i co?

Bez tego "NAJWYŻSZEGO NAKAZU" w życiu, nie pomogą uchwalane prawa, szkolenia, programy, służby i inne takie "srata-tata"- człowiek staje się zwierzęciem.

Dlatego tak zażarcie jest zwalczany kościół, jego podejście do życia wogóle.

Piszę te w zasadzie komunały, ale to są komunały dla tych cokolwiek myślących. 

Niestety

"Czasami człowiek musi,
Inaczej się udusi,"

:-(

Ps. Nie zdajemy sobie sprawy jak podstępnie i głęboko zadziałało "róbta co chceta". To Jest gorsze od covidu.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @gabriel-maciejewski
2 maja 2021 12:47

Dobry pomysł. Powodzenia. Zysk z ogłoszeń. "Wynajmę snajpera na okres tarła w zalewie prażmowskim. Amunicja tylko gumowa, względnie gazowa."

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @ThePazzo 2 maja 2021 12:23
2 maja 2021 13:42

I bardzo dobrze,że zamykasz.Daj spokój "zwarciom qwert'ego" i zastanów się lepiej jak pogonić kłusowników rybek,bo o tym temat...

zaloguj się by móc komentować

Autobus117 @gabriel-maciejewski
2 maja 2021 14:16

Wszystkie te związki typu PZŁ PZW ZNP PZF PZPN itp itd to komunistyczne złogi wymieszane z wojskiem i bezpieką. Żyją z "niczego" od dziesiątków lat statutowo zabezpieczeni przed "uzurpatorami" /Sp. Mieszkaniowe/. Ostatnią rzeczą o której by pomyśleli zadbali jest dobro wspólne. Wszystko jest ich a jak chłopi ukradą trochę wapna zboża czy desek to tym lepiej, są haki! To oni nienawidzą lasów rzek bo to im przypomina dzieciństwo. A tera oni pany z miasta. Oni i ich progenitura to zaraza w każdym mieście i w każdej wsi. Słoiki nie spadają z nieba, słoiki to kadry wykształcone na tym parszywym układzie. Śmieci w lesie? A kto chodzi do lasu?

zaloguj się by móc komentować

Drzazga @mniszysko 2 maja 2021 11:53
2 maja 2021 14:32

Tak było przed laty. Wywożenie śmieci do lasu tych, którzy mieszkali bliżej lasu , ci  których domy były nad rzeką lub jeziorem śmieci wyrzucali do rzeki. Kłusownictwo nocne na jeziorach pod zamówienie okolicznych knajp. Gospodarka połowu ryb przez sprywatyzowane ( w ciągu jednej nocy) PGR -y) grabieżcza. To się zmieniło, zorientowali się, że można normalnie działać, tworzyć hodowle narybku, zarybiać akweny, sprzedawać pozwolenia na połów. Duże wsparcie funduszy z UE, kontrola wydatków pomogły zmienić mentalność. Powstały na miejscu w odrestaurowanych budynkach przetwórnie, smażalnie, sklep, restauracja.

Ludność pracująca w dawnych PGR - ach lub w lasach potrzebowała czasu na odnalezienie się w nowych warunkach. Dyrektorzy podjęli walkę z kłusownikami skutecznie. Dzisiaj prawie każdy dom jest zadbany, tonie w kwiatach, nowe pokolenie czuje się właścicielem tych ziem, nie chce stąd uciekać .

 

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Magazynier 2 maja 2021 12:47
2 maja 2021 14:32

A co by się chętnych zgłosiło...hej!

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski 2 maja 2021 10:44
2 maja 2021 14:34

PGR to jest w ogóle zjawisko z którego uzbierał by się materiał na książkę z zakresu antropologii, czy socjologii.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Autobus117 2 maja 2021 14:16
2 maja 2021 14:36

Bardzo przepraszam, ale gówno mnie to obchodzi z kim tę męty są wymieszane. 

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @ewa-rembikowska 2 maja 2021 10:36
2 maja 2021 14:41

" Skoro od lat na górze obowiązuje zasada - prawo to ja, więc nie dziwota, że to samo dzieje się na dole."

Może w jakimś stopniu tak, ale sądzę, że wpływ postaw urzędników na postawy tzw. zwykłego obywatela jest bardzo, bardzo, bardzo przeceniany.

zaloguj się by móc komentować

Autobus117 @gabriel-maciejewski 2 maja 2021 14:36
2 maja 2021 14:43

Mnie też to nieobchodzi. To po prostu fakt. Nikt z poza ferajny nie kłusowałby tak po chamsku.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Autobus117 2 maja 2021 14:43
2 maja 2021 14:47

Mam nadzieję, że okaże się wkrótce kto to taki

zaloguj się by móc komentować

Autobus117 @gabriel-maciejewski 2 maja 2021 14:47
2 maja 2021 14:50

Mam nadzieję, ze wobec oczywistych dowodów policja sie nie wycofa. Być może /oby/ to obejmie  całą Polskę. Nie przesadzam. Precedens uruchomi lawinę. 

zaloguj się by móc komentować

Lemonte @Kuldahrus 2 maja 2021 10:39
2 maja 2021 15:35

Myślę, że nie w tym rzecz. Tu gdzie mieszkam jest jezioro, w którym jeszcze pływa sporo ryb. Dopóki było dzierżawione przez PZW, było w miarę ok. Zarybianie co kilka lat, odławianie w miarę. Wędkarze nie narzekali. Umowa dzierżawy się skończyła,nową wygrała jakaś prywatna spółka i w majestacie prawa zaczęło się grabienie jeziora poprzez nieustajace odławianie/po kilkanaście razy do roku/, bez zarybiania. Odławiano ryby nawet w okresach ochronnych.

Nie pomagały telefony /do Sejmiku/, zdjęcia, publikacje w lokalnej prasie. Okazało się w czym rzecz. Ano, właścicielem jeziora, który leży tylko na terenie Gminy, je jest Gmina, Marszałek województwa, PZW- a tylko utworzone Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie. Z tego co ustaliłem, moje jezioro należy do Regionu gdańskiego. Gdzie Gdańsk, gdzie moja Gmina?

I tak, jezioro/linia brzegowa zaniedbana, zanieczyszczona na potęgę, ryb nie ma, wędkarze jeżdż na okoliczne jeziora/wszak większość ma samochody/.

Nie będę pisał, że winowaty jest PIS, bo przecież tak jest. Proszę nie oskarżać ludzi, bo ludzka wytrzymałość, ma swoje granice. Później przychodzi najgorsze-zobojętnienie.

ps

A najgorszą rzecz zrobił urzędujący przez 3 kadencje Burmistrz z PO. Obniżył poziom lustra jeziora o ponad 30 cm. bo ktoś podobno pisał skargi, że mu

łąki zalewa.

 Czy warto pisać, że ludzie ławiej ulegają panice niż logice. Ludzie zapominają Kulduharusie, że Bozią dała im rozum aby samodzielnie myśleć i wyciągać wnioski. Dla niektórych, wytłumaczenie prostej rzeczy, że jeżeli o czymś nie wiedzą, to nie oznacza, że to nie istnieje! Nie mają pojęcia/mimo, że tyle pieniędzy wydali na tzw"dokształt"/, że wyobraźnia jest ważniejsza niż wiedza. Wiedza jest ograniczona – jest tym, co wiemy i rozumiemy teraz, a wyobraźnia otacza świat – także to, co kiedykolwiek poznamy i zrozumiemy.

Samo życie, niech to szlag!!!

 

zaloguj się by móc komentować

Lemonte @Lemonte 2 maja 2021 15:35
2 maja 2021 15:36

powinno być- nie jest Gmina

zaloguj się by móc komentować

Lemonte @ThePazzo 2 maja 2021 12:06
2 maja 2021 15:54

"Opoiwadał mi właścicel jeziora na mazurach mieszkaniec Warszawy jak walczył o zarybienie akwenu. Tzn. wydawał pieniadze na to by wpuszczać ryby do jeziora. Niestety miejscowi załatwiali je rok rocznie prądem..."

Sorry ale jak słyszę tego rodzaju opowiastki, to mi się nóż w kieszeni otwiera.

Właściciel z W-wy, dobre panisko, zarybiał eh!

ps

Wędkarze z mojej Gminy, większość prostych ludzi/ nie mylić z prostakami/, czuła się i nadal czuje związana ze swoim jeziorem, bo przecież mieszkają tutaj od dziecka. Ścigają i ścigali kłusowników, bo to są ich ryby.

Co właściciej z W-wy wiedział o swoich rybach?

zaloguj się by móc komentować

DYNAQ @Lemonte 2 maja 2021 15:35
2 maja 2021 15:57

Nie rozumiem , jaka tu jest wina PiS-u? Brat mój dzierżawi od PGWWP trzy jeziora (chciał jedno,ale że połączone rowami to jest to jeden ''obiekt wodny'') Dostaje operat ile i jakiego narybku rocznie ma wpuścić-i robi to. Do tego limit połowów i okresy/ wymiary ochronne... wystarczy postępować zgodnie z prawem. Co do tego ma PiS?

zaloguj się by móc komentować

Lemonte @DYNAQ 2 maja 2021 15:57
2 maja 2021 16:23

Proszę zobaczyć kiedy powstał  Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie –i zobaczyć ichstrukturę:

https://www.wody.gov.pl/dane-kontaktowe/regionalne-zarzady

A'propos pańskiego brata.

Czy oczyszcza linię brzegową?

Co wg Pana oznacza postę pować zgodnie z prawem? Wszak wszyscy, no prawie wszyscy postępują zgodnie z prawem i dlatego jest tak "dobrze" :(

ps:

Proszę zliczyć te Zarządy Regionalne i porównać choćby z Województwami- czy się pokrywają. To właśnie zrobił PIS/ na którego głosuję i będę głosował.

Proszę pamiętać, że PIS, to ludzie!

 

zaloguj się by móc komentować

DYNAQ @Lemonte 2 maja 2021 16:23
2 maja 2021 16:46

Nie musi oczyszczać bo to jest las i nikt raczej się tam nie szwenda. 

Chyba założę partię Prawo lub Sprawiedliwość.

zaloguj się by móc komentować

Lemonte @DYNAQ 2 maja 2021 16:46
2 maja 2021 17:10

Przewiduję trudności z naborem członków... :)

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Lemonte 2 maja 2021 17:10
2 maja 2021 17:12

Czy może się pan trochę opanować?

zaloguj się by móc komentować

Lemonte @DYNAQ 2 maja 2021 16:46
2 maja 2021 17:18

Jak można powołać twór, który nie podlega włodarzowi Gminy? Od którego nie można wyegzekwować należnych obowiązków.

Truizmem jest rzec, że dobrym gospodarzem jest tylko/może być/- mieszkający na miejscu, nieopodal właściciel a nie najemca.

"Ja jestem dobrym pasterzem, moje owce mnie znają..."

zaloguj się by móc komentować

Lemonte @gabriel-maciejewski 2 maja 2021 17:12
2 maja 2021 17:20

To chyba raczej Pan powinien się opanować. Pisze pan bzdury!!!

Już raz pan dał popis przy konkursie angielskiego!

Niech pan nie zaczyna!

 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @gabriel-maciejewski 2 maja 2021 14:32
2 maja 2021 17:21

Heeeeej! Dobrze waszeć prawisz!

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Lemonte 2 maja 2021 17:20
2 maja 2021 17:24

Doprawdy nie spodziewałem się tu pana, no, ale w tej sytuacji musimy się pożegnać. I to od razu. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @gabriel-maciejewski 2 maja 2021 11:55
2 maja 2021 17:28

Jeśli świnie to przepraszam. Hodowla ekologiczna. A rzeźnik jest gdzie? Bo oni wymieszani z tym rzeźnikiem. 

zaloguj się by móc komentować

Paris @qwerty 2 maja 2021 12:11
2 maja 2021 18:27

To  wyobcowanie...

...  trwa  co  najmniej  od  '89  !!!

Do  dzis  wlasciwie  nic  sie  nie  zmienilo...  o  pardon,  lata  zlodziejstwa  spowodowaly  to  wyobcowanie,...  ale  trzeba  byc  realista  i  zdawac  sobie  sprawe,  ze  bedzie  jeszcze  gorzej...

...  niech  no  tylko  TARGOWICA  i  ZDRAJCY  przeglosuja  ratyfikacje  "planu  Marszala"...  wtedy  dopiero  zobaczymy  CUUUDA  !!!

zaloguj się by móc komentować

Paris @DYNAQ 2 maja 2021 12:38
2 maja 2021 18:36

I  to  Pana  tak  strasznie  oburza  ???

A  pole  pegeerowskie  to  komu  "nasze  panstwo"  zaj***lo,...  to  i  co  niektorzy   okoliczni  rolnicy  tez  zaj***li  wapno  pegeerowi...  

...  szafa  gra,  w  tym  jest  duza  doza  logiki,...  a  ryba  psuje  sie  od  glowy  !!!

zaloguj się by móc komentować

Paris @BTWSelena 2 maja 2021 13:42
2 maja 2021 18:42

Jako  pojedyncze  osoby,  obywatele...

...  jestesmy  w  stanie  zrobic  bardzo  niewiele...  natomiast  jako  wspolnota  SN  mamy  szanse  osiagnac  wiecej...

...  dobrze,  ze  na  Pana  Gabriela  trafilo.

zaloguj się by móc komentować

le-monte @gabriel-maciejewski 2 maja 2021 17:24
2 maja 2021 19:07

A czego się pan spodziewał? Żyjemy wszak na jednej planecie.

Jak widać, sztukę usuwania niewygodnych userów, opanował pan w sposób mistrzowski. :(

Chyba już pisałem panu, że sztuka pisania polega przedewszystkim na myśleniu, a nie na emocjach.

Do tekstu trzeba się przygotować solidnie i dopiero go popełnić.

Pan gra na emocjach ludzkich. Nie rozumiem, jak można poświęcić 2 felietony na opisanie błahej sprawy.

Coś mi się wydaje, że za podanie nr rejestracyjnych może mieć pan nieprzyjemności. Obym się mylił !

zaloguj się by móc komentować

le-monte @Paris 2 maja 2021 18:42
2 maja 2021 19:08

O jakiej wspólnocie pani pisze. To raczej sekta, a guru to właściciel bloga :)

zaloguj się by móc komentować

Autobus117 @le-monte 2 maja 2021 19:07
2 maja 2021 19:20

"Nie rozumiem, jak można poświęcić 2 felietony na opisanie błahej sprawy."

No tak, błaha sprawa ryby , później ktoś wytnie parę drzew, nawybija trochę zwierząt, to wszystko błahostki. Pan wielu rzeczy nie rozumie, to fakt bezsporny. 

zaloguj się by móc komentować

le-monte @Autobus117 2 maja 2021 19:20
2 maja 2021 20:31

Obawiam się, ba, jest pewien, że nie czyta Pan, a może nie rozumie komentarzy tutaj napisanych.

Nie lubię popisywania się,a w tym konkretnym przypadku/tych dwóch felietonów/, mamy słowotok i zwykłe popisywanie się/potrząsanie szabelką/ przed

PT publiką.

Po to żeby zgłosić fakt kłusowania, potrzebne są dowody takie jak:

złapanie na gorącym uczynku, spisanie, zarekwirowanie sprzętu itp.

Tutaj nic nie było.

W maju zazwyczaj trze się lin, a raczej wątpie żeby na tym terenie był.

zaloguj się by móc komentować

Peiper @Autobus117 2 maja 2021 19:20
2 maja 2021 20:34

Tu jest o trochę o lasach sewitutowych - prawdopodobnie większość z Polaków zna problem tylko i wyłącznie z "Anielki".

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @KibelKing 2 maja 2021 20:52
2 maja 2021 20:58

No to  napisz, co jeszcze poza tym wiesz.

Dużo można by się dowiedzieć.

PS

I nick masz adekwatny do zainteresowań.

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @le-monte 2 maja 2021 19:07
2 maja 2021 21:35

Naprawdę? Nieprzyjemności? Co pan powie....No, no...To nie są pańskie felietony i to nie jest pański interes. 

zaloguj się by móc komentować

Autobus117 @le-monte 2 maja 2021 20:31
2 maja 2021 21:36

Szanowny Panie, czytam, ale nie rozumiem, to jasne. Tacy eksperci jak Pan wytłumaczą wszystko matołkowi. Niektóre komentarze sugerują, że właściwie nie ma tematu, a działąnia przeciw draniom są jakimś wariactwem. No cóż, gratuluję dobrego samopoczucia.

zaloguj się by móc komentować

Autobus117 @Peiper 2 maja 2021 20:34
2 maja 2021 21:37

O serwitutach wiem mało. O draniach więcej. 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski
2 maja 2021 21:52

Odnoszę wrażenie, że z tymi naszymi wodami śródlądowymi ma być dokladnie tak jak z lasami. Zwniedbać, doprowadzić do ruiny, a potem "oddać" za pół darmo przedsiebiorczym ludziom ze Wschodniego Wybrzeża a ci już zrobia porządek z tymi "śmieciami" i to będzie jedyny pozytywny efekt.......

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @OjciecDyrektor 2 maja 2021 21:52
2 maja 2021 21:53

I ogrodzą. A za kłusownictwo będą kastrować. Na miejscu oczywiście.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski 2 maja 2021 21:53
2 maja 2021 21:58

Jasne, że ogrodzą...:)....lasy też...i to mnie jedynie w tym wszystkim martwi

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @ThePazzo 2 maja 2021 12:06
2 maja 2021 22:22

Na Kaszubach jest tak samo. 

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @Magazynier 2 maja 2021 12:47
2 maja 2021 22:26

Ej, Magazynieru, nie znasz się Pan. Na dupsko kłusownika tylko naboje z solą lub z siekańcami. 

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @OjciecDyrektor 2 maja 2021 21:58
2 maja 2021 22:41

Kolega motocyklista jechał przez Holandię, a ciemnawo już było. Zachciało mu sie siusiu, zatem zsiadł z maszyny - widząc lasek w pobliżu. Poleciał tam pędem, a że właśnie ciemnawo już było, to wjechał buzią w siatkę, którą ten las był ogrodzony.

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @gabriel-maciejewski 2 maja 2021 21:53
2 maja 2021 22:44

Przecież wiesz, że kłusownicy - na odwyrtkę - nie pieszczą się ze złapanymi strażnikami. To wieczna wojna...

zaloguj się by móc komentować

Peiper @Autobus117 2 maja 2021 21:37
2 maja 2021 23:38

Link się nie wkleił.

https://www.studia.okl.lasy.gov.pl/documents/1004479/27614097/Tomasz+Kargol.pdf/edc1f18d-9940-45eb-a764-5e4d20d3cfe1

Proszę zapoznać się z tekstem - w jednym wypadku wspomniano o wycięciu w krótkim okresie czasy 100 morgów lasu (jeśli to były morgi polskie to ok 56 hektarów).

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @le-monte 2 maja 2021 19:08
3 maja 2021 00:26

To czego tutaj ptaszynko szukasz?...  I nic Ci do tego o czym pisze  pani Paris.

zaloguj się by móc komentować

Autobus117 @Peiper 2 maja 2021 23:38
3 maja 2021 01:22

Z całym szacunkiem, jak to się ma do tych dwóch zasrańców?

zaloguj się by móc komentować


Peiper @Autobus117 3 maja 2021 01:22
3 maja 2021 06:44

Podobne podejście - odłowić/wyćiąc ile się da bo ryb/drzew jest bardzo dużo.

zaloguj się by móc komentować

Draniu @gabriel-maciejewski
3 maja 2021 08:33

Portal newsowy to super pomysł , doskonały  nośnik reklamy wydawnictwa KJ oraz SN, idealny. Mozna zgarnąć lokalne rynki ogłoszeniowe i reklamowe. Z pozoru spore przedsięwzięcie , ale  można spróbować, tym bardziej ,ze teraz ten rynek ma być opanowany przez Orlen , a to oznacza ,ze będą w nim dominować tzw. przyjaciel królika  czyli leniwi etatysci , przewalacze budżetów. 

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski 2 maja 2021 21:53
3 maja 2021 09:09

Dokladnie  tak...

...  to  znany,   sprawdzony  i  WIELOKROTNIE  CWICZONY  "po  transformacji  ustrojowej"  az  do  dzisiaj  ZLODZIEJSKI  "modus  operandi"   WSZYSTKICH  SWIN  PRZY  KORYCIE  !!!

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski 2 maja 2021 21:53
3 maja 2021 09:09

Dokladnie  tak...

...  to  znany,   sprawdzony  i  WIELOKROTNIE  CWICZONY  "po  transformacji  ustrojowej"  az  do  dzisiaj  ZLODZIEJSKI  "modus  operandi"   WSZYSTKICH  SWIN  PRZY  KORYCIE  !!!

zaloguj się by móc komentować

Paris @Peiper 3 maja 2021 06:44
3 maja 2021 09:31

Tak...

...  niszczyc,  rujnowac,  rozkradac  przez  lata,  a  teraz  na  to  cale  sku***synstwo  -  dzieki  SCIEMIE  i  TERROROWI  "swirusowemu"  -  "fundusz  odbudowy,  zwany  szumnie  planem  Marshal'a",...

...  czyli  MEGA   ZLODZIEJSTWO   i   ZAORANIE  calego  narodu  !!!

zaloguj się by móc komentować

Autobus117 @Peiper 3 maja 2021 06:44
3 maja 2021 09:54

no tak, ten proceder widziałem w całej Polsce. Nie podróżuje zbyt często, ale widziałem to wszedzie.  Ten proceder czeka na swojego kronikarza.

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować