Znawcy polskiej duszy
Wczoraj na popularnym portalu społecznościowym, który już nie nazywa się twitter ukazało się takie oto ogłoszenie. https://twitter.com/EwaZajaczkowska/status/1725482315046891711/photo/1
Widoczna tu osoba, to Ewa Zajączkowska Hernik, która startowała do sejmu z ramienia Konfederacji, ale się tam nie dostała. Ma jednak pomysł na to, jak zorganizować sobie kampanię w terenie, choć do wyborów zostało jeszcze cztery lata. Pani ta prowadzi również popularny podcast na YT, gdzie prezentuje się, a na pewno prezentowała z posłami PiS.
Nie wiem jak Wam, ale mnie się ta aranżacja kojarzy z nauczycielką stosującą świadomie seksualny terror wśród dorastających uczniów. To jest oczywiście świetny sposób na zdobycie i utrzymanie zainteresowania, szczególnie, że adeptów w polityce nigdy nie zabraknie. Oni siądą w ławkach i będą się przez cały czas trwania politycznej agitacji zastanawiać jakie majtki włożyła dziś prowadząca spotkanie.
Trudno mieć pretensje do kobiet, które zamierzają zdobyć władzę, że zachowują się w ten sposób. Bo to zapewne wydaje im się naturalne, a nawet jeśli są świadome, że nie grają czysto, to jednak zaraz się usprawiedliwiają.
Pani Zajączkowska Hernik do sejmu się nie dostała, ale życzymy jej powodzenia. No, a co z takim Płaczkiem, który po dwóch latach prowadzenia nędznego podcastu jest jednak w sejmie? Jak on się tam znalazł? Nawet w TVN nie musiał występować. To proste – Płaczek wykorzystał, bo trudno powiedzieć, że przywłaszczył, format, który do tej pory był kojarzony z PiS. Przebrał się za żoliborskiego inteligenta i nabrzmiałym od szczerości i dobrych intencji głosem tłumaczył ludziom, że minister zdrowia chce ich wymordować. I to wystarczyło. Ludzie bowiem kochają wyraziste formaty i przywiązują się do nich, ale z różnych powodów. Pani Zajączkowska i pan Płaczek są tutaj dobrymi przykładami. Czy są też znawcami duszy Polaków? Wychodzi na to, że tak, albowiem zainwestowali, niewiele, ale jednak, w przekaz podprogowy. To nie jest łatwe wbrew pozorom i zapewne ktoś im w czasie tej inwestycji doradzał. Można by bowiem zapytać – dlaczego ja sam na przykład, choć mam przecież takie możliwości, nie zacznę organizować politycznych lub innych pogadanek po kawiarniach i robić sobie w ten sposób zasięgów oraz zwiększać popularności? Bo nie mieszczę się w formacie konferansjera, takim jaki jest dziś dostępny. Musiałbym sobie taki format zamówić i ktoś musiałby go zrobić, a to znaczy zmienić mnie trwale i nie wiadomo czy na lepsze.
Czy po stronie PiS ktoś próbował osiągnąć podobny efekt? Tak, w zasadzie czyniono to stale. Nikt jednak nie wpadł na pomysł, żeby zatrudnić do tego profesjonalistę, czy choćby jakiegoś erotomana gawędziarza. Efektem tych pisowskich pomysłów był Oskar Szafarowicz, o którego medialnym wizerunku rozmawiałem ostatnio z kilkoma znajomymi. Zgodziliśmy się co do tego, że człowiek ten odebrał PiS głosy młodzieży akademickiej, która mogłaby się hipotetycznie zainteresować polityką inną niż lewicowa. Nie można bowiem szukać popleczników wśród surykatek pokazując im Timona z filmu „Król lew” i namawiając do tego, by go naśladowały. Tego zdaje się nikt nie zrozumiał, a ja wiem nawet dlaczego. Jest bowiem w Polszcze naszej, a w Warszawie szczególnie obecne, coś, od czego wszyscy powinniśmy się trzymać jak najdalej. Jest to etos inteligenta. W istocie jest to kult bezradności i bezdusznego cwaniactwa, który ukrywa się za smutnym uśmiechem. I tę właśnie antyjakość, notorycznie myloną z jakością przez struktury PiS, lekką ręką wypożyczył sobie Płaczek. Nikt tego nawet nie zauważył. Mniejsza jednak o niego, bo jemu to wystarczyło. Dla całej, wielkiej i różnorodnej partii, w której są ludzie naprawdę barwni, ten cały etos inteligenta, wymyślony za środkowej komuny, jest niepotrzebny. Więcej, on jest tylko balastem. Tak, jak balastem jest narodowe czytanie książek, które były szkolą udręką. Temat emocji związanych ze szkołą wykorzystała bowiem już Ewa Zajączkowska Hernik i to ją stawia w rzędzie wybitnych znawców duszy polskiej anno domini 2023.
Etos inteligenta jest jeszcze z jednego powodu nieprzydatny. W PiS jest bardzo niewielu inteligentów, ukształtowanych tak, jak sobie to wyobraża prezes. Jest tam za to bardzo wielu ludzi, którzy mają skomplikowaną przeszłość, nieraz bardzo skomplikowaną. Nie wiadomo dlaczego to im akurat powierza się niezwykle złożone zadania. Takie jak prowadzenie kampanii wyborczej, na przykład. Do czego zmierzam? To stwierdzenia, że komunikacja jakiej PiS używał do porozumiewania się z wyborcami składała się z samych nieautentycznych formatów i z samych nieautentycznych postaci. I nie jest to stwierdzenie powierzchowne, wymierzone w prominentnych działaczy, ale konkluzja sięgająca głębiej. Wczoraj jeden z kolegów zaproponował, żeby – analogicznie do pomnika Murawiowa w Królewcu – postawić w Augustowie pomnik księcia Konstantego Ostrogskiego. No, ale nikt w PiS nie jest w stanie nawet przeprowadzić takiej operacji w myślach, która połączyłaby te dwa pomniki w coś, co miałoby być podstawą jakieś skoordynowanej akcji po stronie polskiej. No i nikt tam nie wie kim był książę Ostrogski. A poza tym dlaczego pomnik jakiegoś księcia, a nie Lecha Kaczyńskiego czy choćby Jana Pawła II, którego wszyscy ludzie tak dobrze kojarzą?
Stwierdzenie, że komunikacja w PiS odbywa się w zawężonym spektrum to nie jest nawet eufemizm. To jest coś, na co nie ma jeszcze nazwy, a co bardzo łatwo można przerobić na serię kabaretowych skeczów. Dziś na przykład zauważyłem na portalu X zwanym do niedawna twitterem, wypowiedź pana Sakiewicza, który przedstawia kolejny, tym razem ostateczny dowód na to, że na pokładzie samolotu w Smoleńsku nastąpił wybuch. Wiemy o tym, dodatkowe dowody nie są nam potrzebne. Problem w tym jedynie, że takie gadanie odstręcza wyborców. Tego uporczywie nikt nie chce zrozumieć, a przez to budzimy się zawsze, jak w filmie „Dzień świstaka”, w roku 2007, kiedy to ktoś zabrał babci dowód i Tusk wygrał wybory. Antoni Macierewicz napisał wczoraj, że sytuacja jest naprawdę groźna i trzeba budować oddolny superpatriotyczny ruch, który uratuje Polskę. Zapytałem więc na jakich formatach, na jakich osobach, na jakich treściach wreszcie ten ruch ma być budowany? Bo jeśli na felietonistach z GP to nie sądzę, by odniósł on sukces. Odpowiedzi nie dostałem. No i cóż to za postulat – przez osiem lat PiS miał w ręku wszystkie argumenty, od instytucji do mediów. I co z tym zrobił? Wylansował Magdę Ogórek?
Ja wiem, że wszyscy już marzą o tym tylko, by ta hańba wreszcie się skończyła i żeby znów mieć kredyt zaufania u ludzi, który pozwoli na budowanie kolejnych złudzeń, kolejnych oddolnych ruchów, które nie będą tak naprawdę oddolne, ale kierowane przez nieudolnych gamoni, kolejnych głupkowatych formatów a la Szafarowicz, a wszystko w oczekiwaniu na zmianę koniunktur międzynarodowych. No, ale ta hańba dopiero się zaczyna, wydaliście się w ręce Tuska, który będzie się nad wami znęcał bardzo powoli, dozując cierpienia i upokorzenie. Żeby to przetrwać musicie mieć prawdziwy plan. Nie taki na niby, jaki przewidzieliście dla nas, waszych wyborców.
tagi: propaganda pis komunikacja kampania pr formaty
![]() |
gabriel-maciejewski |
19 listopada 2023 09:29 |
Komentarze:
![]() |
ewa-rembikowska @gabriel-maciejewski |
19 listopada 2023 09:53 |
Przypuszczam, że PiS ma nadzieję, że w KO pożre się z TD i oni znów wjadą na białym koniu. Być może tak będzie, tylko muszą się liczyć z tym, że przedtem ci ich mędrcy konstytucjonaliści zdewastują kompletnie sądy, odstawią na bok prezydenta a TSUE będzie klaskać, że nareszcie w Polsce zapanowała praworządność.
![]() |
BTWSelena @gabriel-maciejewski |
19 listopada 2023 10:00 |
Dobrymi chęciami to ponoć piekło jest wybrukowane. Gorszą hańbą jest targowica,która kupczy Polską Racją Stanu,chowając się za swoje doktorskie i profesorskie tytuły.
Wykładają młodym pokoleniom obietnicę dobrych kredytów lepszego życia ,zamazując historię Polski i swoją działalność w "praworządny i demokratyczny" sposób. Póki jestem to zawsze plus dla pana.
![]() |
Kuldahrus @gabriel-maciejewski |
19 listopada 2023 10:17 |
Ja nie wierzę w to że Oskar S. był jakąkolwiek próbą komunikacji z wyborcami. Moim zdaniem on był tym samym co niesławny portal albicla Sakiewicza, efektem braku działań które miały pozorować jakiś ruch.
To samo co dzieje się teraz, to było już ustawianie się do wyników wyborów, teraz zaś dalej robi się pozorowany wrestling bo - show must go on.
Nie zdziwiłbym się jakby specjalnie to było tak mierne żeby mieć czym uzasadnić tak słaby wynik. Bo jeśli byłyby same sukcesy to czym wtedy wyborcy tłumaczyliby sobie przegraną PiSu.
![]() |
Kuldahrus @gabriel-maciejewski |
19 listopada 2023 10:20 |
W przypadku pani Ewy przekaz jest tak, że się tak wyrażę, wyrazisty że ciężko nazwać go podprogowym :-)
![]() |
gabriel-maciejewski @Kuldahrus 19 listopada 2023 10:17 |
19 listopada 2023 11:21 |
To po co premier się fotografował z tym Szafarowiczem?
![]() |
gabriel-maciejewski @BTWSelena 19 listopada 2023 10:00 |
19 listopada 2023 11:22 |
Właśnie oddano władzę tej targowicy
![]() |
gabriel-maciejewski @ewa-rembikowska 19 listopada 2023 09:53 |
19 listopada 2023 11:22 |
Tak będzie
![]() |
ArGut @gabriel-maciejewski |
19 listopada 2023 11:27 |
Oskar i Dominik to dwóch odstręczycieli grupy wiekowej 18-29.
Byłem teraz na weekendzie we Warszawie i ten etos yntelygencki to się przekłada na spóźnione autobusy i tramwaje, w których na tylnej ścianie wisi prezydent Rafał z hasłem -> zmieniamy się dla WAS. Prezydent Jacek w takich aranżacjach wychodzi jak Anioł Opatrznościowy ...
A nie tylko dzieci w metrze żyją memami i minami panów Szymka, hitlerowca Donalda czy prezydenta Andrzeja ... no i może tym czy do ulubionej restauracji czy naleśnikarni trzeba będzie czekać w deszczu lub śniegu 30 minut.
PKiN trzeba zburzyć ... żeby usunąć pewną pamięć historyczną ...
![]() |
grudeq @ewa-rembikowska 19 listopada 2023 09:53 |
19 listopada 2023 11:39 |
Bo celem Niemców nie jest to aby rządziło w Polsce PO. Celem jest to aby w Polsce zawsze był niepokój i zawsze były dwie grupy rywalizujące o władzę (a nie współpracujące na zasadzie - rządzący, którzy w przyszłości będą opozycją, i opozycja, która przyszłości będzie rządzącą). No a troska o praworządność w Polsce to nic innego jak troska o istnienie w Polsce zasady Liberum Veto.
![]() |
gabriel-maciejewski @grudeq 19 listopada 2023 11:39 |
19 listopada 2023 11:45 |
Czy jakaś dyskusja na ten temat gdzieś się odbyła?
![]() |
grudeq @gabriel-maciejewski 19 listopada 2023 11:45 |
19 listopada 2023 11:52 |
Politolodzy w Polsce uczą się historii tylko XX wieku, więc dla nich to co się działo w XVIII wieku - to nie polityka, tylko dzieje baśniowe. Co prawda czyta się Księcia, ale uważa się, że przed XX wiekiem działały całkiem inne mechanizmy polityczne. Zresztą, czy ktoś opracował w ostanich 30 latach Diariusz Sejmowe z I RP? Miejmy nadzieję, że dyskusję na te tematy nie będziemy odbywać w wagonach pędzących na Sybir
![]() |
klon @gabriel-maciejewski |
19 listopada 2023 11:52 |
<<<No, ale ta hańba dopiero się zaczyna, wydaliście się w ręce Tuska, który będzie się nad wami znęcał bardzo powoli, dozując cierpienia i upokorzenie. >>>
Czy ktoś w "ciemnym" jądrze PiS przeczyta te treści tak szybko jak uczynił to Giuseppe Sedia? I czy jest w stanie pojąć ich sens?
![]() |
gabriel-maciejewski @grudeq 19 listopada 2023 11:52 |
19 listopada 2023 12:04 |
W Rosji wygląda to inaczej, wszyscy podkreślają tę różnicę, ale jakoś nikt nie wyciąga wniosków
![]() |
gabriel-maciejewski @klon 19 listopada 2023 11:52 |
19 listopada 2023 12:05 |
Nie, ale widać, po panu Józku, że mamy swoją moc
![]() |
tomciob @gabriel-maciejewski |
19 listopada 2023 12:32 |
Cytuję (a'propos inteligentów):
"Wie pan ja jakoś wolę towarzystwo dziwek niż inteligentów"
Źródło cytatu:
![]() |
Paris @gabriel-maciejewski 19 listopada 2023 11:45 |
19 listopada 2023 12:53 |
Tak,...
... ostatnio w Magdalence i ,,pSZy okroNglym meblu,, !!!
![]() |
Arte @grudeq 19 listopada 2023 11:52 |
19 listopada 2023 12:57 |
W cywilizacji memów raczej się nie nauczą. Ale dobrze, ze Pan uściśla o jaki okres stosowania Liberum Veto Panu chodzi. Bo zabrzmiało jak z księciem Ostrogskim, którego na pomniki chcą wsadzac niby kontra dla wieszatiela. A przecież do niedawna unia stosowała liberum veto, zaprzestano i zaczęło otwarcie być stosowane prawo silniejszego.
![]() |
Paris @gabriel-maciejewski 19 listopada 2023 12:05 |
19 listopada 2023 13:01 |
Mamy, mamy,...
... a MOC bedzie sie jeszcze tylko zwiekszac !!!
Stad takie ,,Ztonowanie w obcyH merdialniaH, ze az ,,pan Jozek,, MUSI ,,nadawac do sFiatowej opinJi,, co ma ,,soNdzic i uwaRZac,, o tym ,,DEMONkratycznym i ZLODZIEJSKIM CYRKU,, w naszej Ojczyznie.
![]() |
BTWSelena @Arte 19 listopada 2023 12:57 |
19 listopada 2023 13:31 |
Prawo silniejszego,oraz prawo odwracania kota ogonem,bo jak to nazwać Arte. ? W cywilizacji dobrych memów się nie nauczą,ale kombinować są wydolni i to jeszcze jak. Bardzo poważny prawnik prof. Marek Chmaj chcąc usłużyć niedoli nowego Duce - proponuje referendum,aby usunąć Prezydenta,póki "duch młodzieży jeszcze nie upadł."Podchwycił to nasz Trybun Ludowy,noblista pokojowy ,Lechu Wałęsa...Już pewnie bojkot wykluczony,a turystyka wyborcza ulepszona,czemu nie?
https://wpolityce.pl/polityka/671219-odlotprof-chmaj-o-odwolaniu-prezydenta-w-drodze-referendum
![]() |
Magazynier @gabriel-maciejewski |
19 listopada 2023 13:33 |
Mam wrażenie że to jest nałożenie dwu sposobów zarządzania. Jeden to zarządzanie organizacją anty-gangsterską, anty-komuszą, podziemną, sposób wymagający ostrożności i dystansu. Dzisiaj wyczuwanie długiego ramienia Moskwy i dzieci resortowych jest ważne, ale jest też w tym przesada, która wiele komplikuje i wzmacnia drugi sposób zarządzania: dyrektorski, resortowy. Dyrektorzy organizacji patriotycznej odnośnymi dyrektywami kierują działalnością podwładnych. Obserwacja rynku treści jest ograniczona. Ograniczone są też wnioski z niej płynące. Ograniczone są możliwości przeszeregowania i wybrania właściwych ludzi do komunikacji. Dlatego blogerzy są dla tej organizacji ciałem obcym. Reprezentują inny modus operandi.
![]() |
matthias @grudeq 19 listopada 2023 11:39 |
19 listopada 2023 13:38 |
W takim razie Pan Kaczyński powinien zaproponować Panu Tuskowi koalicję.
![]() |
grudeq @Magazynier 19 listopada 2023 13:33 |
19 listopada 2023 13:53 |
Od wyłapywania kretów jest kontrwywiad, bo przy tej okazji zawsze trzeba zbadać, czy i kto za tą osobą stoi, no i czy nie mozna takiej osoby odwrócić. jak cała organizacja zaczyna być kontrwywiadem to staje się ona na wskroś defensywna i nie ma szansy na rozwój. Zdaje się banał, ale zarządzenie to naprawdę są proste reguły./
![]() |
stanislaw-orda @Arte 19 listopada 2023 12:57 |
19 listopada 2023 13:55 |
Młodsze roczniki wyborców po reformach edukacji wiedzą z grubsza tyle samo o Murawiewie Wieszatielu co i o kniaziu Ostrogskim. Czyli nic. Dla nich to mniej więcej tak samo wazne , jak powstanie Spartakusa. O tym ostatnim nawet był kasowy film, a o tamtych figa z makiem. Znaczy że Spartakus był wazniejszą od nich personą.
![]() |
grudeq @Arte 19 listopada 2023 12:57 |
19 listopada 2023 14:06 |
Bo istota Liberum Veto w gruncie rzeczy nie jest zła. Polega ona na tym, że jak się umówiliśmy na coś, to druga strona gdy jej to zobowiązanie nie odpowiada nie może go zmienić, a my tą zmianę możemy zablokować. problem z LV zrodził się wtedy gdy nasi sąsiedzi zaczęli to używać do blokowania każdego ruchu w Polsce.
![]() |
Kuldahrus @gabriel-maciejewski 19 listopada 2023 11:21 |
19 listopada 2023 14:17 |
Nie mam pojęcia.
Myślę, że wrestling to jest słowo klucz do tego całego zjawiska.
![]() |
qwerty @ArGut 19 listopada 2023 11:27 |
19 listopada 2023 14:22 |
Byłem przeciwny burzeniu tego obiektu, wydawało się, że przemianowanie wystarczy. Uważam teraz, że wszelkie nośniki pamięci o komunie w przestrzeni publicznej winny być zlikwidowane jak pomnik Koniewa w Krakowie. Szczególnie dary narodu radzieckiego.
![]() |
qwerty @klon 19 listopada 2023 11:52 |
19 listopada 2023 14:23 |
Nikt się tym nie przejmuje sensem ich życia jest patriotyzm i wolna Polska.
![]() |
Arte @BTWSelena 19 listopada 2023 13:31 |
19 listopada 2023 14:29 |
"dobrych memów się nie nauczą, ale kombinować są wydolni i to jeszcze jak"
Raczej nie uświadczą mądrych nauczycieli i twórców dobrych memów, kierujących na prawdę i zapadających w pamięć.
![]() |
peter15k @gabriel-maciejewski |
19 listopada 2023 14:30 |
Jeżeli PIS "zapomniał" dzięki komu wygrał to można przypuszczać, że teraz nadal nie wie dlaczego przegrał... nadal twierdzę, że i tak dostał niezły wynik patrząc na nowe "pokolenia smarfonowe" wchodzące do wyborów. Co do pani Zajączkowskiej jako "seksualny terror wśród dorastających uczniów". Istotnie, jak pamiętam, miałem w liceum panią od biologii. Miała duży biust i kuse spódniczki co wywoływało stosowne reakcje nas... nastolatków czyli w normie. Była też niezwykłej urody praktykantka od angielskiego ale chyba z tej przyczyny do pracy z nastolatkami płci męskiej się nie nadawała. Uczniowie wstawali do odpowiedzi i mieli "cielęcy wygląd". Na studiach z kolei gawiedź studencka siedała na wykładach zwykle w ostatnich rzędach za wyjątkiem wykładów pewnej pani doktor. Gawiedź studencka okupowała pierwsze rzędy. To były czasy kiedy kobieta była kobietą a facet facetem ...to były piekne dni. Niestety po latach na maturze syna już był chłopak podający się za dziewczynę ..umalowany. No ale studenci wtedy to był specyficzny ludek trochę taki jak w Lalce studenci:
https://www.youtube.com/watch?v=1Sjr6aVqsfc&ab_channel=Janusz%C5%9Awi%C4%99tope%C5%82kSzczur
![]() |
stachu @ewa-rembikowska 19 listopada 2023 09:53 |
19 listopada 2023 14:53 |
Prezydenta nie da się odstawić. Antypisowi brakuje głosów, zeby go postawić przed TS.
![]() |
Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski |
19 listopada 2023 15:01 |
Najpierw była polityczna kawa u Sakiewicza w Warszawie, teraz będzie u Zajączkowskiej w Radomiu.
No i te nogi. Klasa.
Sam nie wiem co jest bardziej pociągające: nogi Ewy Zajączkowskiej czy zsunięta z ramienia bluzka pani Katarzyny Gójskiej Hejke ze strefy wolnego słowa.
![]() |
Szczodrocha33 @ewa-rembikowska 19 listopada 2023 09:53 |
19 listopada 2023 15:03 |
"Być może tak będzie, tylko muszą się liczyć z tym, że przedtem ci ich mędrcy konstytucjonaliści zdewastują kompletnie sądy, odstawią na bok prezydenta a TSUE będzie klaskać, że nareszcie w Polsce zapanowała praworządność."
Czy można jeszcze bardziej zdewastować coś co jest już kompletnie zdewastowane?
![]() |
stachu @grudeq 19 listopada 2023 11:39 |
19 listopada 2023 15:05 |
Trzeba było ponad 200 lat i dwóch rozbiorów, żeby szlachta pojęła, że liberum veto i wolna elekcja to są złe rozwiązania.
![]() |
Arte @stanislaw-orda 19 listopada 2023 13:55 |
19 listopada 2023 15:08 |
Świetny przykład na wykorzystywanie historii do bieżących politycznych celów to pokazał Putin wprowadzając święto państwowe i podbudowując narrację wielką produkcją filmową Rok 1612. Też naszej, państwowo - historycznej reakcji władz jakoś nie było.
![]() |
Arte @stachu 19 listopada 2023 15:05 |
19 listopada 2023 15:20 |
tak, tak lepszy jest zamordyzm i robienie z ludzi niewolników :) A tak to bezhołowie totalne trudno im kuku uczynić bezkarnie.
A dlaczego były gorsze wtedy to sam grudeq właśnie wyjaśnił powyżej.
![]() |
ewa-rembikowska @Szczodrocha33 19 listopada 2023 15:03 |
19 listopada 2023 15:24 |
Obawiam się, że można sądząc po wypowiedziach Safiana i Chmaja.
![]() |
ewa-rembikowska @stachu 19 listopada 2023 14:53 |
19 listopada 2023 15:26 |
Oj, będą działać na zasadzie, wy macie prawa, my mamy miecze.
![]() |
stachu @gabriel-maciejewski |
19 listopada 2023 15:37 |
Krajobraz po wyborach nie jest optymistyczny, pani Witek prawie płacze, że nie wybrali jej do prezydium, dumny Czarnek poucza Hołownię w sprawie regulaminu sejmu, tvp jakby ciągle przed wyborami, Sakiewiczowi mina zrzedła, ale treści bez zmian. Może w PIS ktoś na zapleczu, w ciszy i spokoju, bez kamer pracuje nad nową strategią na 4 lata.
![]() |
stachu @Arte 19 listopada 2023 15:20 |
19 listopada 2023 15:46 |
Wtedy były gorsze, a teraz bedą lepsze? Niemcom przeszkadza veto w uni, ale veto w NATO im pasuje, w Bundestagu też nie mają veta.
![]() |
MZ @stachu 19 listopada 2023 15:37 |
19 listopada 2023 15:53 |
Strategia została ustalona wiele lat temu w Magdalence, a cała reszta to manewry taktyczne do niej dostosowane,pod nadzorem suwerenów.
![]() |
zkr @ewa-rembikowska 19 listopada 2023 15:26 |
19 listopada 2023 15:54 |
> Oj, będą działać na zasadzie, wy macie prawa, my mamy miecze.
Jak powiedzial Mao:
"Wy macie rację, ale my mamy karabiny."
Ucza sie od najlepszych ;)
![]() |
Arte @stachu 19 listopada 2023 15:46 |
19 listopada 2023 16:11 |
Niemcom przeszkadza veto w uni, ale veto w NATO im pasuje, w Bundestagu też nie mają veta.
Dla nas, jako uczestników paktu unijnego zasada była lepsza, tak jak dla Niemców gorsza w tym układzie. I dlatego wolą mieć prawo veta tam, gdzie nie mają przewagi siły.
![]() |
Magazynier @grudeq 19 listopada 2023 13:53 |
19 listopada 2023 16:36 |
Zarząd PiS nie ma pełnego zaufania do obecnego państwowego kontrwywiadu. Nie może mieć z racji oczywistych. Poza tym kontrwywiad zajmuje się inną sferą. Tu chodzi o dystans i nieufność wobec entuzjastów organizacji patriotycznej. Siłą rzeczy aktywiści muszą polegać na własnym rozeznaniu. Każde nazwisko można wrzucić do maszyny IPN i coś tam wyskoczy. Trzeba tylko umieć to zinterpretować.
![]() |
Magazynier @Kuldahrus 19 listopada 2023 14:17 |
19 listopada 2023 16:38 |
Raczej łapanie wszy.
![]() |
Kuldahrus @Magazynier 19 listopada 2023 16:38 |
19 listopada 2023 17:29 |
Sądzę, że wrestling dużo lepiej pasuje.
![]() |
Paris @BTWSelena 19 listopada 2023 13:31 |
19 listopada 2023 17:34 |
,,Powazny,,...
... ten CZERWONY ZLODZIEJ,... do tego TEPY CWOK i BURAK bedzie, ale dopiero W TRUMNIE !!!
Jak dotad, ten KMIOT to chodzaca KOMPROMITACJA na SWIATOWA SKALE.
![]() |
BTWSelena @Paris 19 listopada 2023 17:34 |
19 listopada 2023 20:13 |
Ależ jak najbardziej poważnie traktowany droga Paris...Taaka persona nie robi byle jakiej kariery...Co prawda Prof. Marek Chmaj zasłynął opinią prawną, że PRL nie był systemem totalitarnym,ale to nie dziwota,skoro jako student interesował się ideologią komunistycznej PZPR i wygrał konkurs co owocowało nagrodą do Włoch.Już wtedy dobrze się zapowiadał... proszę oto życiorys z tych co się urodzili i od razu studiowali,wykształcił się na znawcę polskich duszyczek i i skąd wieje dobry wietrzyk...
![]() |
ewa-rembikowska @BTWSelena 19 listopada 2023 20:13 |
19 listopada 2023 20:28 |
Poza PO, prof. Chmaj pisał także ekspertyzy prawne dla PSL, a wcześniej – SLD. Przygotował m.in. krytyczną opinię do ustawy dezubekizacyjnej. Reprezentował także miasto Gdańsk, które zaskarżyło zmianę nazwy ulicy na arterię im. Lecha Kaczyńskiego. Sąd przychylił się do wniosku.
Był związany z fundacją Otwarty Dialog. W prawicowych mediach swego czasu było głośno o tym, że Bartosz Kramek z tej organizacji nawoływał do buntu społecznego, który miałby obalić rząd PiS za pomocą tzw. polskiego Majdanu.
O prawniku było także głośno, gdy przygotował uchwaloną przez rząd PO-PSL ustawę o Trybunale Konstytucyjnym, która umożliwiła poprzedniemu Sejmowi wybór dwóch sędziów TK w miejsce tych, których kadencje mijały w kadencji obecnego parlamentu. Została ona uznana za niezgodną z konstytucją.
Ja tak tu tylko zostawię. Prawnik na wskroś polityczny.
![]() |
BTWSelena @ewa-rembikowska 19 listopada 2023 20:28 |
19 listopada 2023 20:37 |
Dzięki pani Ewo,właśnie to jest bardzo interesujące ..."wybitność "takiej postaci jest podporą systemową i nie należy skwitować go tylko "ćwokiem i burakiem".
To postać - podpora dla politycznych przewałek i człowiek do wynajęcia...w sumie wieje grozą.Nawet zdziwiłam się ,że tak kutemu na cztery łapki prawnikowi wypsnęło się o tym referendum,w celu przyśpieszenia procedury ,skrótu kadencji Prezydentury,ale...teraz puszczają wszystkie hamulce...
![]() |
ewa-rembikowska @BTWSelena 19 listopada 2023 20:37 |
19 listopada 2023 21:08 |
Człowiek bardzo groźny. Będzie manipulować interpretacjami, zasłaniajac się przy tym swoją wybitną eksperckością w zakresie prawa konstytucyjnego.
![]() |
Paris @BTWSelena 19 listopada 2023 20:13 |
19 listopada 2023 21:51 |
Dzieki, Pani Seleno,...
... wszystko jest ,,jasne jak slonce,, !!!
Ale to i tak nie zmieni faktu, ze to ,,czerwony BURAK,, i wyjatkowy BARAN,... tyle, ze ,,sFUj i iH systemowy PACHOL,, ma sie rozumiec ,,wystrugany i wylansowany,, ktorego ,,opinJi sFiatowej,, beda zapodawac rozne ,,giuseppy,,... tak zupelnie dla ,,niepoznaki,, ze to ,,Fszystko,, to taki ,,spAtan jest,,.
Pozabijac ich wszystkich smiechem, i nic wiecej.
![]() |
BTWSelena @ewa-rembikowska 19 listopada 2023 21:08 |
19 listopada 2023 21:53 |
Otóż to pani Ewo..
![]() |
qwerty @ewa-rembikowska 19 listopada 2023 21:08 |
19 listopada 2023 21:59 |
Taki sobie kazuista. Można go łatwo ośmieszyć tylko należy wywody wesprzeć literalnymi zapisami prawa i logiką matematyczną. Ot, prowincjonalny cwaniaczek uważający wszystkich za głupków. Interpretacja? Czy zapis prawa.
![]() |
qwerty @ewa-rembikowska 19 listopada 2023 21:08 |
19 listopada 2023 22:01 |
Widziałem już na salach sądowych znanych konstytucjonalistów. Pusty śmiech na sali i zdziwienie u sędziego, że bredniami epatuje Ekspert konstytucyjny.
![]() |
Paris @ewa-rembikowska 19 listopada 2023 20:28 |
19 listopada 2023 22:05 |
Oh la la,...
... jawny ZDRAJCA i TARGOWICA !!!
O tak, wartosc tego MATERIALU OBCIAZAJACEGO bedzie tylko rosla.
![]() |
Paris @BTWSelena 19 listopada 2023 20:37 |
19 listopada 2023 22:07 |
Tak,...
... boj to jest ich OSTATNI !!!
![]() |
Paris @ewa-rembikowska 19 listopada 2023 21:08 |
19 listopada 2023 22:12 |
Mam pewnosc, Pani Rembikowska,...
... ze to zwykly CYMBAL,... taki sam jak Tusek, a jego ,,eksperckoS,, jest zdecydowanie przesadzona jak wszystko u POpaprancUF albo ,,z nadania,, Brukseli !!!
![]() |
Paris @qwerty 19 listopada 2023 21:59 |
19 listopada 2023 22:16 |
Voila,...
... i wszystko w temacie tego CWOKA z prowincji !!!
Takimi jak on, to ZORIENTOWANA opinia publiczna zwyczajnie GARDZI.
![]() |
ewa-rembikowska @qwerty 19 listopada 2023 22:01 |
19 listopada 2023 22:20 |
Problem, że PiS nie umiał/nie chciał go zneutralizować.
![]() |
BTWSelena @qwerty 19 listopada 2023 21:59 |
19 listopada 2023 22:22 |
Owszem qwerty,można łatwo go ośmieszyć,tym bardziej,że masz wiedzę prawniczą szerszą,na ten temat,ale to jest groźne, bo na takich cwaniakach buduje się nowe prawne interpetacje.Pasują one nie tylko urzędasom unijnym,ale zainteresowanym ... Sam dobrze wiesz,ze raz sędzia na sali sądowej się śmieje z bredni,następnym razem odwraca głowę od twardych dowodów,lub idzie pędem politycznym za brednią. To nieprawdopodone przeciętnemu się wydaje ,ale tak jest...
![]() |
Paris @ewa-rembikowska 19 listopada 2023 22:20 |
19 listopada 2023 22:55 |
Naturalnie, ze...
... NIE CHCIAL go zneutralizowac... i nie tylko jego !!!
Lepiej jest UDAWAC i SCIEMNIAC, ze ,,cos sie robi,, tj. ,,popierdziec,, w kurwizorze, w tej ,,republikanskiej nedzy,, z Gojska-Hejke-Rachoniowa albo na portalu ,,niezaleRZnym od rozumu,, u Obajtka - w kolko jedno i to samo,... ale umowy zlodziejskie z Magdalenki SA DOTRZYMANE.
Zliczyc ile to PANSTWOWEJ KASY przewalila ta ,,nasza CZEREDA,, przez te 8 ostatnich lat - to wyjda MILIARDY ZLOTYCH,... a doliczyc do tego te przewalone miliardy POpaprancUF to wyjda BILIONY !!!
Ale, ta ,,niemoc i brak woli,, do dzialania to nie jest tylko ,,specyfika polska,,. Taki sam ZLODZIEJSKI BARDAK i SYF jest we Francji... tam probuja ,,DOPUSCIC do wadzy,, Marine Le Pen, a ona i jej ugrupowanie pokazuje macron`istom ,,srodkowy palec,, i wobec tego ta francuska SWOLOCZ czeka tylko na MEGA ZLODZIEJSKI SKOK do Polski... oczywiscie ,,sfederalizowany i scentralizowany,, bo juz nie ma innego wyjscia.
![]() |
qwerty @BTWSelena 19 listopada 2023 22:22 |
19 listopada 2023 23:00 |
To jest wojna cywilizacji i jak już mówiliśmy chamy świat zdobywają a byle kabotyn za autorytet robi. To są elementy scenografii właśnie na użytek prostych ludzi, którym się wszczepia do głowy, że prawnik zna prawo a profesor to autorytet.
![]() |
Paris @BTWSelena 19 listopada 2023 22:22 |
19 listopada 2023 23:05 |
Wszystko sie zgadza, Pani Seleno,...
... ale cena za taki krotkowzroczny OPORTUNIZM i NONSZALANCJE jest OKRUTNA i BEZLITOSNA !!!
A przekonal sie o tym na wlasnej skorze ,,nasz negocjator Lunijny,, sam Saryusz-Wolski. Dzis lata on w te i we wte i odkreca to co kiedys spier**lil z kUlegami JELOPAMI, CIEMNIAKAMI i NAIWNIAKAMI,... a moze nawet SPRZEDAWCZYKAMI !!!
Zobaczymy juz niebawem, na dniach, ,,co wylatal,, w tej Brukseli, tj. puszce pandory.
![]() |
Szczodrocha33 @qwerty 19 listopada 2023 22:01 |
20 listopada 2023 00:07 |
"Widziałem już na salach sądowych znanych konstytucjonalistów. Pusty śmiech na sali i zdziwienie u sędziego, że bredniami epatuje Ekspert konstytucyjny."
Jak konstytucja chora to i jej znawcy chorzy.
Jak pasterz parszywy to od niego owce parszywieją.