-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

Znaki przedziwne na niebie i ziemi

Byłem wczoraj u Michała i nagrałem tam na świeżo całkiem doraźną pogadankę, którą umieszczę po południu w PGR. Dotyczy ona dwóch śmierci, które zdarzyły się w ostatnich dniach. Pierwsza śmierć, to śmierć Sulejmaniego, z której wszyscy wieszczą wojnę światową, druga zaś to śmierć Krzysztofa Leskiego, dziennikarza i blogera salonu24.

Ponieważ w przeciwieństwie do licznych ekspertów, ja – ekspertem nie będąc - nie spodziewam się niczego groźnego dla nas tutaj w Polsce, uznałem, że śmierć Krzysztofa Leskiego jest o wiele ważniejsza i zasługuje na większą uwagę.

Zresztą dziś rano w Iranie zatrzęsła się ziemia, co wielu uzna zapewne za znak od Boga, nie wiadomo tylko czy skierowany do Irańczyków czy Amerykanów. Ktoś tam strzela na Bliskim Wschodzie, ludzie idą w kondukcie i zadeptują innych ludzi, a atmosfera jest podgrzewana przez media. Jakby tego było mało wszyscy spodziewają się jakichś prowokacji w związku z obchodami wyzwolenia Oświęcimia, tymi w Izraelu i tymi w Polsce. Powtórzę – zostawmy to, nic z tego nie wyniknie. Już lepiej poczytać co media piszą o śmierci Krzysztofa Leskiego i o nim samym. Nikt jeszcze, póki co, nie zająknął się ani słowem na temat przodków Krzysztofa Leskiego oraz faktu, że Krzysztof Leski to Krzysztof Natanson-Leski ze sławnej rodziny Natansonów, do której należeli wydawca – Henryk Natanson i wybitny chemik Jakub Natanson. Obaj tragicznie zmarli w okolicznościach nie wyjaśnionych do końca. Jakub Natanson został pięknie pożegnany opublikowaną w prasie laudacją autorstwa Wincentego Niewiadomskiego, ojca Eligiusza Niewiadomskiego, którego rodzina Natansonów wspomagała finansowo i zadbała o to, by dzieci pana Wincentego zostały należycie wykształcone. Eligiusz, na przykład, został historykiem sztuki. Było to dawno temu i nikt nie chce do tych kwestii wracać, nie wiadomo właściwie dlaczego, bo to jest przecież szalenie ciekawe. O tym, by ktoś wspomniał Juliusza Leskiego, dziadka ś.p. Krzysztofa nie może być nawet mowy. Juliusz Leski bowiem, pierwszy, który zrezygnował z nazwiska Natanson, był bowiem jednym z głównych udziałowców sławnego u początków niepodległości konsorcjum Frankopol, a także miał udziały w spółce Nitrat i Pocisk. Wszystkie te instytucje zajmowały się de facto dewastowaniem polskiego przemysłu zbrojeniowego u początku niepodległości. Skutecznie zablokowały rozwój tego przemysłu, przez co Polska straciła 10 kluczowych lat w rozwoju technologii, czego nie dało się już później naprawić. Ojcem ś.p Krzysztofa był sławny Bradl, czyli Kazimierz Leski, który zostawił tom wspomnień oraz liczne pogadanki. To są, w mojej ocenie, rzeczy kuriozalne. Nie będę ich tu jednak omawiał. Wspomnę tylko, że ś.p. Krzysztof Leski nie miał z tym ojcem najlepszych relacji, o czym pisał czasem na swoim blogu. Jego śmierć, gwałtowna i brutalna była zapewne zaskoczeniem dla wielu ludzie, ale jak przypuszczam są także tacy, których ona w ogóle nie zdziwiła. Pamiętając Krzysztofa Leskiego z czasów jego blogowania w salonie, nie mogłem nigdy pojąć, jak to jest, że człowiek, który pisze rozsądne komentarze, spójne i poprawne, nie zdradzające żadnych emocjonalnych turbulencji, umieszcza dziennie kilka dwulinijkowych wpisów, z których większość dotyczy jego kotów? Wielu ludzi to irytowało, mnie także, ale nie zabierałem w tej sprawie głosu, bo byłem wtedy początkującym blogerem. Irytacja kolegów spowodowana była głównie tym, że wpisy nieboszczka Leskiego, obojętnie jak głupie by nie były, lądowały zawsze na samej górze i były dobrze widoczne. Inni zaś, którzy często musieli się solidnie napracować nad tekstem nie byli tak forowani. Pamiętam konflikty pomiędzy ś.p. Leskim, a również ś.p Pawłem Paliwodą. Były bardzo gwałtowne i naznaczone emocjami o wysokiej bardzo temperaturze. Aż się nie chce wierzyć, że obaj dziś nie żyją. Leski był w tych konfliktach stroną bardziej zrównoważona, a Paliwoda reprezentował nieposkromione szaleństwo. Jakie to się dziś wydaje dziecinne i biedne.

Po przeczytaniu większości wczorajszych doniesień, dochodzę do wniosku, że obecność i forowanie Krzysztofa Leskiego w salonie24 było związane z jego terapią. Nie mogło być chyba inaczej. Po prostu dziennikarze, którzy ten salon prowadzili, postanowili w czymś Leskiemu pomóc. No i pomogli, ale on się potem obraził i przestał pisać w salonie. Przyznam uczciwie, że zarówno ja, jak i wielu kolegów tam publikujących, odetchnęliśmy z ulgą, bo zrobiło się jakoś tak poważniej.

Krzysztof Leski był zapewne takim człowiekiem jak go opisują media – ciepłym i serdecznym. My jednak, ludzie, którzy pamiętają go z blogów, nie mogliśmy tego stwierdzić z całą pewnością. Mieliśmy też podejrzenie graniczące z pewnością, że on i jego przyjaciele traktują nas, jako element opisanej wyżej terapii. Pozostaje mieć nadzieję, że była ona skuteczna.

Okoliczności śmierci Leskiego budzą bardzo jednoznaczne skojarzenia, być może fałszywe. Nie można od nich jednak uciec, choćby nie wiem co wypisywało się na temat zmarłego. Człowiek, którzy przyznał się do zamordowania dziennikarza był odeń grubo młodszy, mieszkali razem, a poznali się na na oddziale szpitala psychiatrycznego. Taka informacja pojawiła się wczoraj, ale zaraz zniknęła. Nie można też dokładnie ustalić, czy osoba, która przyznała się do morderstwa miała 24 czy 34 lata. To się zapewne okaże wkrótce.

Ja osobiście zapamiętałem jeden z wpisów Krzysztofa Leskiego, który wprawił mnie niemal w stupor. Oto Leski, który – powtórzę – zwracał na siebie uwagę tym, że pisał bardzo przytomne komentarze i całkiem absurdalne teksty, a przy tym widać było, że jest to człowiek bardzo rozgarnięty i bystry – napisał kiedyś, jak to był pod wrażeniem rozmowy z Michałem Kamińskim. Mną to wstrząsnęło, albowiem uważałem, że to raczej Kamiński powinien być wstrząśnięty i zaszczycony rozmową z Leskim. Wtedy po raz pierwszy pomyślałem, że Krzysztof Leski musi być jakiś nielichy problem, który bardzo utrudnia mu życie. On do tego Kamińskiego mówił jeszcze per panie ministrze. Nie wiem co by się musiało stać, żebym powiedział do Kamińskiego – panie ministrze. Polska przesunąć by się musiała do strefy sejsmicznej chyba i ziemia musiałaby zadrżeć, jak dzisiaj w Iranie.

Krzysztof Leski, dziennikarz i bloger, został zamordowany w okropnych okolicznościach, świeć Panie nad jego duszą. Niech spoczywa w pokoju wiecznym.

 



tagi: polska  iran  leski  sulejmani 

gabriel-maciejewski
8 stycznia 2020 09:28
128     7411    19 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

Jacek-Jarecki @gabriel-maciejewski
8 stycznia 2020 09:55

Skojarzenia są jak najbardziej fałszywe. Wstępem do dramatu było pewnie dosięgające wielu facetów, którzy zajmują dobrą pozycję życiową i zawodową przekonie o własnej atrakcyjności dla płci nadobnej, co kończy się dość rozpaczliwą samotnością. Poznałem go, ale tak w niedosłownym tego słowa znaczeniu, bo na imprezie. Był wesoły, zdawał się autentycznie serdeczny, taka dusza towarzystwa, a był to mężczyzna, jak to mówią, metr sześćdziesiąt w kapeluszu. Co można wiedzieć więcej? Ano nic. 

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @gabriel-maciejewski
8 stycznia 2020 09:55

Zadziwiające to jest to, że Leski zginął z 31 grudnia na 1 stycznia, czyli w dniu, gdy ludzie do siebie dzwonią i składają życzenia. O fakcie śmierci zawiadomił policję morderca 7 stycznia. Leski ma dwoje dorosłych dzieci i żyjącą matkę. I nikt z rodziny do niego nie zadzwonił w ciągu tego tygodnia? 

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @gabriel-maciejewski
8 stycznia 2020 09:59

https://www.fakt.pl/wydarzenia/polska/krzysztofa-leski-nie-zyje/g7n8ms8

Bardzo proszę.

Gdyby nie tutejsze oongis dociekania nie kojarzyłabym go z salonu. 

Pewnie później przyszłam na s24?

I zajmowałam się całkiem niepoważnymi blogami.

Twój tak się odróżniał, że już reszta średnio mnie ciekawiła.

I....oczu było szkoda.

.

 

zaloguj się by móc komentować

bozenan @gabriel-maciejewski
8 stycznia 2020 10:54

Koty w salonie24 to w ogóle odrębny temat, bo przecież nie tyylko Leski o kotach pisał, ale jak tylko napisał, to raz, że miał niemal "jedynkę", dwa, komentarzy trzy miliony. Zawsze mnie to dziwiło. 

To straszne, co się stało, Bóg jeden wie, jak było naprawdę, my możemy chyba tylko pokornie obserwować. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Jacek-Jarecki 8 stycznia 2020 09:55
8 stycznia 2020 10:56

Facet z dobrą pozycją życiową mieszkał w wynajmowanym mieszkaniu?

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @Maryla-Sztajer 8 stycznia 2020 09:59
8 stycznia 2020 10:57

On pisał krótkie teksty, oczy się nie psuły

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @bozenan 8 stycznia 2020 10:54
8 stycznia 2020 10:58

Z tą pokorą bym nie przesadzał. 

zaloguj się by móc komentować



bozenan @gabriel-maciejewski 8 stycznia 2020 10:58
8 stycznia 2020 11:06

lepiej jednak uważać, z pokorą każdemu do twarzy, sam widzisz, jak z perspektywy czasu wyglądają pewne sprawy, mam na mysli konflikty Paliwody i Leskiego, że o różnych wojenkach salonowych nie wspomnę, gdzie wydawało się, że już ludziom żyłki popękają, a tu po latach co, proch i nic więcej. Jak ktoś zachował umiar, to się wstydzić teraz nie musi. To mam na myśli pisząc o pokorze:-)

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @bozenan 8 stycznia 2020 11:06
8 stycznia 2020 11:10

Odpowiem tak: ja pisania o sobie po mojej śmierci i tak nie uniknę. Co innego teraz. Myślę więc, że nie powinienem z pokorą przesadzać. Dlatego pytam, jak dziennikarz, którym byłem dawno temu - dlaczego wczoraj w newsach było, że Leski poznał mordercę na oddziale psychiatrycznym, a dziś jest, że poznał go w placówce medycznej? Tak się zachowują dziennikarze, dążący do prawdy?

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @gabriel-maciejewski 8 stycznia 2020 10:57
8 stycznia 2020 11:10

Dlatego nie widziałam...czy on mógł popełnić samobójstwo?

Nie chcę czytać gazet i portali.

.

 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Maryla-Sztajer 8 stycznia 2020 09:59
8 stycznia 2020 11:11

K. Leski był w zasadzie od pocżatku inicjatywy s24,. Dobrzy znajomi Igora Janke swymi wpisami zawsze lądowali na pierwszej stronie. Hierarchia była sztywna i utrzymywała sie przez wiele lat s24. Ja w zasadzie też tam byłem od początku, pierwsze pięc lat jako tzw. komentujacy, a potem zaozylem blog. Gdy administracja  s24 opowiedziała się jednoznacznie po jednej stronie barykady ideolo, opuściłem s24, chociaz rozstanie ciagnelo sie prawie półttora roku.

Z K. Leskim prowadziłem sporo dysusji, był błyskotliwie inteligentny, ale jakos tak zawsze "lewoskretny", gdy go się mocniej przycisneło. Zawsze mnie to dziwiło, że to dystansowanie sie od "przaśnej polskosci" zawsze brało górę silniejsze nad   najbardziej nawet rzeczową argumentacją. 

Niech go Bóg osądzi, bo zdaje się nie miał zbyt lekkiego życia, nie wspominając o sposobie rozstania się z tym życiem.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @gabriel-maciejewski 8 stycznia 2020 11:03
8 stycznia 2020 11:12

Tak tylko sobie kombinuję.

Moze z czasem coś więcej wypłynie o tym zdarzeniu.

 

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @gabriel-maciejewski 8 stycznia 2020 11:10
8 stycznia 2020 11:19

A czy dziennikarze dążą do prawdy? Raczej starają się ją zakamuflować.

Być może wyjasnienie jest proste. Miał Krzysztof pecha, bo chciał pomóc bliźniemu z łóżka obok, tylko skąd mógł wiedzieć, że ten go zamorduje. Jeśli morderca cierpiał na jakieś manie urojeniowe, to też niekoniecznie musiał zdawać sobie sprawę z tego co robi, bo mogło mu się wydawać, że walczy z diabłem na przykład.

Myślę, że jest to bardziej sprawa dla psychiatrów i ordynatora, który wypuścił obu pacjentów z oddziału bez zapewnienia opieki poszpitalnej.

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @stanislaw-orda 8 stycznia 2020 11:11
8 stycznia 2020 11:19

Ja trafiłam na salon późno. Czytałam coryllus.pl i to mi wystarczało. Od komentatorów dowiedziałam się że jest i Jego blog na s24.

O istnieniu salonu wiedziałam ale jakoś tak.... ogólnie. Byłam zaabsorbowana prywatnymi sprawami .....a Gabriel zatrzymał mnie u siebie przyjętą metodą badawczą czy poznawczą. Stosowaną przeze mnie ....o pokolenie wcześniej.

Taki ....,,starszy brat,,.....marzenie każdej mojej koleżanki. Co to wszystko wie lepiej.

.

A Leski....nie znałam. Może coś przeczytałam? Jeśli lewoskrętny to z punktu porzuciłam go.

.

 

zaloguj się by móc komentować

beczka @gabriel-maciejewski
8 stycznia 2020 11:20

" Pamiętając Krzysztofa Leskiego z czasów jego blogowania w salonie, nie mogłem nigdy pojąć, jak to jest, że człowiek, który pisze rozsądne komentarze, spójne i poprawne, nie zdradzające żadnych emocjonalnych turbulencji, umieszcza dziennie kilka dwulinijkowych wpisów, z których większość dotyczy jego kotów? "

Cicha woda brzegi rwie.

Ciekawe jak to jest z Niewiadomskimi dzisiaj i czy mój kuzyn jest z tych Niewiadomskich?

zaloguj się by móc komentować


Maryla-Sztajer @ewa-rembikowska 8 stycznia 2020 11:19
8 stycznia 2020 11:21

Owszem....szpitale psychiatryczne przepełnione. Wypisują pod byle pretekstem.

 

.

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @stanislaw-orda 8 stycznia 2020 11:20
8 stycznia 2020 11:28

Ten tekst jest po prostu straszny

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @gabriel-maciejewski
8 stycznia 2020 11:33

Ze wspomnień ludzi, którzy byli z nim bliżej wygląda na to, że pogrążyła go depresja. Biedny człowiek.

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @gabriel-maciejewski 8 stycznia 2020 11:10
8 stycznia 2020 11:53

Myślę, że nie piszą o pobycie w szpitalu psychiatrycznym  tylko w placówce medycznej, bo to wciąż traktowane jest jako powód wstydliwy. Poza tym być może chodzi o uszanowanie uczuć rodziny.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @gabriel-maciejewski 8 stycznia 2020 11:28
8 stycznia 2020 11:54

Baby są zbyt sentymentalne.

Może Uf. podkochiwała się w K.L.?

zaloguj się by móc komentować

betacool @gabriel-maciejewski 8 stycznia 2020 11:10
8 stycznia 2020 12:10

Im zakres prawda obszerniejsza, tym trudniej ją w drzwiach minąć...

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @stanislaw-orda 8 stycznia 2020 11:20
8 stycznia 2020 12:21

Ciekawe czy gw1990 też coś napisał.

zaloguj się by móc komentować


cbrengland @gabriel-maciejewski
8 stycznia 2020 13:10

Z wszystkimi na koniec się pożegnał - 31 grudnia napisał do wielu znajomych osobiste życzenia.

To z tekstu Ufki. Tutaj jest odpowiedź, co się stało. Widzimy, co widzimy, a okazje się, że życie toczy się gdzie indziej.

zaloguj się by móc komentować


ArGut @ewa-rembikowska 8 stycznia 2020 09:55
8 stycznia 2020 14:23

On nawet napisał notkę, 31.12.2019 o 4 z minutami, na swoim osobistym blogu - 2019/2020 - Tylko Po Co ?  Mogłaby rozbić za list pożegnalny. Jak usłyszałem informację w RadioKraków to zaglądnełem na wikipedię, napisałem komentarz pod tekstem o przejaskrawieniach

Dziś, mam wrażenie, wikipedia Krzysztoła Leskiego została poprawiona i uaktualniona o dane, których wczoraj nie było.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @raven59 8 stycznia 2020 14:13
8 stycznia 2020 14:28

O! To jest naprawdę dobre.

zaloguj się by móc komentować

jestnadzieja @stanislaw-orda 8 stycznia 2020 11:54
8 stycznia 2020 14:29

Ten tekst nie jest zbyt uczuciowy, mnie akurat to w nim razi. Po smierci przyjaciela - tylko tak..? Chyba, ze to taka reakcja obronna.

zaloguj się by móc komentować

ArGut @gabriel-maciejewski 8 stycznia 2020 11:28
8 stycznia 2020 14:41

Co w tym tekście UFKA-i jest takiego strasznego ? Tekst gw1990 jest straszny a może nawet bardzo straszny, choć on jest raczej głupio-wysiłkowy, jakby MUSIAŁ powstać.

zaloguj się by móc komentować

Draniu @gabriel-maciejewski
8 stycznia 2020 14:45

Jedno jest pewne,ze morderca leczył się psychiatrycznej, przyznal się i odmówił dodatkowych zeznań, jeżeli w ogole bedzie zeznawa, to w sądzie, pewnie będzie oskarżany jako niepoczytalna osoba..

My pewnie nigdy się nie dowiemy kim jest czlowiek ktory zamordował Natansona vel  Leski. Prasa na ten temat milczy ..

A swoją drogą ciekawe kim sa jego dzieci KL, kolejne pokolenie Nantansonów.. To też byłby ciekawy trop dla dziennikarzy..

zaloguj się by móc komentować

Wrotycz1 @gabriel-maciejewski
8 stycznia 2020 14:52

Jeśli chodzi o znaki na niebie to:

" Pełnia w Raku z zaćmieniem Księżyca 10 stycznia 2020. W tym samym czasie co pełnia łączą się na niebie dwie wolno się poruszające planety Saturn i Pluton – obie o mocy wyrywania z kapci tam gdzie to potrzebne :) Ostatnio spotkały się w latach 1982 i zgodnie ze swoją naturą zapoczątkowały rozkład istniejących wtedy systemów politycznych i światopoglądowych, choć nie obyło się też bez „dokręcania śruby”. Pełnia w Raku niecałe dwa dni przed kulminacją tego kluczowego astrologicznego wydarzenia wskazuje na to, że właśnie w tym czasie nastąpi najważniejsze przesilenie. Do tego będzie jej towarzyszyć częściowe zaćmienie Księżyca, więc mamy już potrójną moc! " itd. za moonsetstory.

Sądzę, że tego nie można lekceważyć.

zaloguj się by móc komentować

Matejek @gabriel-maciejewski 8 stycznia 2020 11:10
8 stycznia 2020 14:53

cóż, pokora ...
może trochę ot, a może, że 'święta ostatnio', albo, że zalewu ''info i ...'' dosyć?
https://youtu.be/gku7rqyKKjk?t=1859

 

zaloguj się by móc komentować


bendix @gabriel-maciejewski 8 stycznia 2020 10:56
8 stycznia 2020 15:16

On z tego co pamiętam miał mieszkanie na Kabatach przy zajezdni metra bo się rzucał że mu podkłady krezolem śmierdzą...

zaloguj się by móc komentować

bendix @stanislaw-orda 8 stycznia 2020 11:11
8 stycznia 2020 15:19

"W 2017 odmówił przyjęcia Krzyża Wolności i Solidarności, oświadczając, że pan prezydent Andrzej Duda dzieli więc na lepszy i gorszy sort nawet tych, których nagradza medalami"

wiki

zaloguj się by móc komentować

tadman @Draniu 8 stycznia 2020 14:45
8 stycznia 2020 15:20

W takich okolicznościach delikwenta kieruje się na obserwację psychatryczną a dochodzeniu ukręca się łeb vide zabójstwo prof. Wróbla.

zaloguj się by móc komentować

Matejek @Matejek 8 stycznia 2020 14:53
8 stycznia 2020 15:28

 i poza ... /..., ile w nas obecnie komputera? ile naprawdę tego prawdziwego świata ... cyfrowych emocji, doświadczeń, doznań, ... cóż my z tym, ... coraz bardziej mamy robić?.../ jeszcze 'pare lat' ... potrzeba? 'dzieciakom i tak to wszystko wisi ...

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @tadman 8 stycznia 2020 15:20
8 stycznia 2020 15:31

Bo tylko wariat wychodzi po pewnym czasie ze szpitala...

.

 

zaloguj się by móc komentować

beczka @krzysztof-osiejuk 8 stycznia 2020 14:28
8 stycznia 2020 16:28

Wstrząsające i niesamowite. Sami koledzy byli w tym S24. Wszyscy się znali.

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @beczka 8 stycznia 2020 16:28
8 stycznia 2020 17:43

Też mną to w tej chwili wstrząsnęło. Towarzystwo wzajemnej adoracji.

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @ewa-rembikowska 8 stycznia 2020 17:43
8 stycznia 2020 18:01

Chyba to było czuć po ukryciu notek coryllusa...

.

 

zaloguj się by móc komentować

beczka @ewa-rembikowska 8 stycznia 2020 17:43
8 stycznia 2020 19:14

A i tak byłoim mało, bo Wszołek narzekał na opóźnienia, więc żeby popędzić admina zadzwonił gdzie trzeba. Wyobrażasz sobie, żeby kto z nas dzwonił do coryllusa, bo mu się spieszy, a notka nie chce wejść na pudło?

zaloguj się by móc komentować

beczka @Maryla-Sztajer 8 stycznia 2020 18:01
8 stycznia 2020 19:16

No, ale nie na taką skalę. Nie w ten sposób.

zaloguj się by móc komentować

valser @beczka 8 stycznia 2020 19:14
8 stycznia 2020 19:18

Nie wiem kto to Leski i o Wszolku chyba tez pierwsze slysze.

zaloguj się by móc komentować

bendix @valser 8 stycznia 2020 19:18
8 stycznia 2020 19:20

Jak byś wiedział to zapewne dosadnie byś to skometował. I nie był by to miły komentarz mimo smutnych okoliczności.

Wyjątkowo nieciekawa postać.

zaloguj się by móc komentować

bendix @beczka 8 stycznia 2020 16:28
8 stycznia 2020 19:24

To był taki koncesjonowany wentyl bezpieczeństwa. A założyciele i ich totumfaccy to jeszcze wyższy poziom. Jad się lał szerokim strumieniem. Adminom aż się palce grzały. Potem bogna - to już był szczyt obłudy. I kaska łyknięta z ue na dorobienie zakładki "lub czasopisma"

zaloguj się by móc komentować

bendix @bendix 8 stycznia 2020 19:24
8 stycznia 2020 19:30

Od rana się powstrzymywałem. Ale chyba nie dałem rady :E

zaloguj się by móc komentować

valser @bendix 8 stycznia 2020 19:20
8 stycznia 2020 19:33

Wiedza o istnieniu wszystkich zab i kijanek z bajora jest malo uzyteczna.

zaloguj się by móc komentować

bendix @valser 8 stycznia 2020 19:33
8 stycznia 2020 19:39

Wiedza tak. Ale gdybyś to _wtedy_ widział to by Ci gul podskoczył. Zaręczam :-(

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @beczka 8 stycznia 2020 19:14
8 stycznia 2020 19:39

A ten Wszołek to jeszcze pisze na salonie, bo nie kojarzę. 

zaloguj się by móc komentować

bendix @valser 8 stycznia 2020 19:33
8 stycznia 2020 19:44

Ja to wtedy widziałem online na "żywo" Potem był 10 IV 2010. Nie masz pojęcia jak ta kloaka wybiła...

Czytasz sobie komfortowo mądrych ludzi. Szczęśliwy jesteś.

zaloguj się by móc komentować


parasolnikov @gabriel-maciejewski
8 stycznia 2020 19:51

Skąd oni się wszyscy biorą, powiedzenie "robić sobie jaja z pogrzebu" nabiera całkiem nowego sensu:
https://teleshow.wp.pl/tomasz-lis-o-krzysztofie-leskim-gdzie-bylismy-gdy-latami-tonal-6465467227563649a

 

zaloguj się by móc komentować

valser @bendix 8 stycznia 2020 19:44
8 stycznia 2020 19:54

Po tej linkowanej pseudoelegii mi wychodzi, ze ten Wszolek to jakis matolek, popierdolek. Leskiego nigdy nie czytalem i nie slyszalem. Takich paprochow co to sie kiedys flanelkowali w wyborczej ilus jeszcze jest, ale szkoda czasu na to, zeby sie przez to szambo przebijac. Szansa byla w 1980 roku, zeby sie tego gnoju pozbyc. Niestety przegrana.

Ja jestem zdania, ze o zmarlych (ten akurat zostal zabity) nalezy mowic jak bylo, inaczej bedziemy klamac i Jaruzelski przez ta okolicznosc moze zostac mezem stanu. No, ale Leskiego nie znam. Anonim dla mnie. Teraz go juz nie ma wiec jest jeszcze mniej istotny.

Tradycyjnie, jak np. rok temu, do tej roboty najety zostal wariat. Jednego rok temu zdjeli ze sceny, a tutaj wariat sam sie zglosil. Widac poszla w mode metoda "na wariata". Ten tydzien po zgonie byl potrzebny, zeby po gosciu posprzatac rozne konta, sejfy i papiery.

zaloguj się by móc komentować

bendix @valser 8 stycznia 2020 19:54
8 stycznia 2020 19:58

Zachowałem cisze przez kilkanaście godzin. Wystarczy. Co do spawacza (jaruzela) to zdechł i niech w g... gnije.

zaloguj się by móc komentować



bendix @valser 8 stycznia 2020 19:54
8 stycznia 2020 20:12

To się nazywa Valser: VENGENCE

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Wrotycz1 8 stycznia 2020 14:52
8 stycznia 2020 20:28

ja jestem zdania że można zlekceważyć

zaloguj się by móc komentować

bendix @parasolnikov 8 stycznia 2020 19:51
8 stycznia 2020 20:30

Kosmos towarzyszy. Lisienko przebił szklany sufit.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @beczka 8 stycznia 2020 16:28
8 stycznia 2020 20:31

Nie wszyscy.Tylko ci, którzy chcieli być rozpoznawalni.

zaloguj się by móc komentować

valser @bendix 8 stycznia 2020 20:12
8 stycznia 2020 20:31

Ktos tego Leskiego zrobil.

W biografii kpt. Rajsa jest istotny rozdzial o sledztwie. Tam sa opisane w detalach z nazwiskami metody wyciagania informacji. Najistotniejszych rzeczy sledczy dowiadywali sie od kapusiow, ktorych podrzucali do celi - "agentow celowych". Dawali im pare razy po ryju, zeby wygladalo, ze tez sa "ostro przesluchiwani" i po zakumplowaniu sie z obiektem, wyciagali z niego informacje, sami proponujac najpierw "uslugi", np. przeslanie grypsow podczas widzenia, itp. RAjs tez sie zaczal zwierzac i pozno sie zorientowal z kim ma do czynienia. Informacje, ktorych udzielil w celi uruchomily kilka innych watkow w dochodzeniu.

Mysle, ze tak samo bylo w przypadku Leskiego, tylko tutaj poznal swojego podstawionego wspollokatora-agenta w psychiatryku. Swoja droga, w retrospekcji, to moglby byc jakis casus na "mapowanie" klienta wg metod prof. Swiecickiego.

zaloguj się by móc komentować

bendix @stanislaw-orda 8 stycznia 2020 20:28
8 stycznia 2020 20:32

"Mars z Saturnem jady wydzielają które się pod każdy pancerz wedrą i Twą armię zgubią"

zaloguj się by móc komentować

bendix @valser 8 stycznia 2020 20:31
8 stycznia 2020 20:34

Chyba jestem zmuszony do zakupu "Buki"

zaloguj się by móc komentować




bendix @stanislaw-orda 8 stycznia 2020 21:24
8 stycznia 2020 21:34

" Kiedyś mnie zaskoczył pisząc parę zdań o jakiejś (już nie pamiętam Nicku czy tez nazwiska) młodziutkiej zwolenniczce SLD oraz o Grzegorzu Wszołku, że to przyszłość polskiej polityki i najzdolniejsza młodzież."

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @beczka 8 stycznia 2020 19:16
8 stycznia 2020 21:40

W ten. Po konkretnej notce. A Coryllusowi dużo uchodziło ..

.

 

zaloguj się by móc komentować

bendix @stanislaw-orda 8 stycznia 2020 21:24
8 stycznia 2020 21:41

O monisi nic nie pisał że to przyszłość polskiej polityki? Prorok.

zaloguj się by móc komentować


pink-panther @valser 8 stycznia 2020 20:31
8 stycznia 2020 21:45

Wg`śp`Stanisława`Remuszki`str`83`ksiażki`"Gazeta`Wyborcza`początki`i`okolice"-`7`maja`dziewiecdziesiatego`roku`

wszyscy`pracownicy`redakcji``otrzymali`w`poczcie`kartke`z`info`ze`właściciele`spółki`Agora"`Wajda`Bujak`i`Paszyki`

zgodzili`się`30`kwietnia`na`podzielenie`większosci`udziałów`między`16`osób`po`5%`

A`na`liscie`owych`udziałowców`byli:

Anna Bikont`Tomasz Burski`Edward Krzemień`Krzysztof Leski`Helena Łuczywo`Adam Michnik`Piotr Pacewicz`Juliusz Rawicz`Ernest Skalski-`z`redakcji`i`7`innych`ludzi`spoza`redakcji

Książka`Remuszki`jest`spod`lady`a`lista`redakcji`jest`pod`linkiem`poniżej

 

https://historia.uwazamrze.pl/artykul/1105337/zakazana-historia-gazety-wyborczej

PS`Niech`Krzysztof Leski`spoczywa`w`spokoju

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @bendix 8 stycznia 2020 21:42
8 stycznia 2020 21:45

Nie. Wtedy system zaczął się domykać.

Nie będę więcej tłumaczyć.

Nie lubię dostawać ,,w łeb,,.

.

 

zaloguj się by móc komentować

tadman @stanislaw-orda 8 stycznia 2020 21:24
8 stycznia 2020 21:46

Małe zestawienie cytatów.

Z marudy: "Przez jego ręce i głowę przeszły dziesiątki tysięcy notatek opozycji spływających z całego kraju. I zostały w niej. Niespisane. Na nigdy. Na zawsze."

Z Wszołka: "Leski miał kapitalną pamięć. Opowiadał w szczegółach różne historie o posłach, o tym, co działo się w pomieszczeniach Sejmu."

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @pink-panther 8 stycznia 2020 21:45
8 stycznia 2020 21:46

Skalski.

Proszę sobie poszukać.

:)

 

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @tadman 8 stycznia 2020 21:46
8 stycznia 2020 21:48

Dobrze że mam sklerozę. Nigdy nie wiadomo co zapomnieć. Ja już nawet nie pamiętam po co idę do sklepu.

.

 

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @tadman 8 stycznia 2020 21:46
8 stycznia 2020 21:48

Dobrze że mam sklerozę. Nigdy nie wiadomo co zapomnieć. Ja już nawet nie pamiętam po co idę do sklepu.

.

 

zaloguj się by móc komentować

bendix @krzysztof-osiejuk 8 stycznia 2020 14:28
8 stycznia 2020 21:50

O! I gada Roy-em Batty-m wyobraź sobie...

"Widział rzeczy, którym wy ludzie nie dalibyście wiary. Wszystkie te chwile zniknęły w czasie jak łzy na deszczu. Pora umierać."

https://www.salon24.pl/u/maruda/1010846,krzysztof-leski

Niesamowite

zaloguj się by móc komentować

bendix @Maryla-Sztajer 8 stycznia 2020 21:45
8 stycznia 2020 21:51

Mogłem czegoś nie zrozumieć. Z góry przepraszam.

zaloguj się by móc komentować


bendix @pink-panther 8 stycznia 2020 21:45
8 stycznia 2020 21:54

Remuszkę znam osobiście i nie zauważyłem żeby umarł. Cos mnie ominęło?

zaloguj się by móc komentować

bendix @Maryla-Sztajer 8 stycznia 2020 21:48
8 stycznia 2020 21:56

"Pan Niemiec" się odzywa,. Zauważam to samo u siebie.

zaloguj się by móc komentować


Maryla-Sztajer @pink-panther 8 stycznia 2020 21:45
8 stycznia 2020 21:59

I 7 ludzi spoza redakcji. Denerwowali się o te 5% ogromnie.

.

 

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @bendix 8 stycznia 2020 21:56
8 stycznia 2020 22:00

Nie znam niemieckiego. Ledwie 3 miałam.

.

 

zaloguj się by móc komentować

bendix @Maryla-Sztajer 8 stycznia 2020 21:59
8 stycznia 2020 22:02

Z takich powodów już w połowie lat 80' zezwolili na spółki zoologiczne. To była podgatowka.

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @bendix 8 stycznia 2020 21:51
8 stycznia 2020 22:03

Za co Go ukryli????

.

 

zaloguj się by móc komentować

bendix @Maryla-Sztajer 8 stycznia 2020 22:00
8 stycznia 2020 22:03

Pan Niemiec = alzheimer - taki dowcip

zaloguj się by móc komentować

tadman @tadman 8 stycznia 2020 21:46
8 stycznia 2020 22:03

Jeszcze raz wyimki z tekstu marudy i liczba przypuszczalnych scenariuszy rośnie.

"Miał po prostu duże problemy zdrowotne.
[...] Szybko się męczył, nie miał sił...
[...] Czasem miał nawet problem dojść do najbliższego sklepu i wtedy zamawiał dostawę do domu.
"

 

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @bendix 8 stycznia 2020 22:02
8 stycznia 2020 22:04

Niektórzy dużo dali za te 5%. Przytomni.

.

 

zaloguj się by móc komentować

valser @pink-panther 8 stycznia 2020 21:45
8 stycznia 2020 22:04

Zadne tam "niech spoczywa w pokoju". Co najwyzej - niech mu ziemia lekka bedzie.

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @tadman 8 stycznia 2020 22:03
8 stycznia 2020 22:05

Jeszcze doszłam do apteki....

Czyli jest dobrze.

.

 

zaloguj się by móc komentować

bendix @Maryla-Sztajer 8 stycznia 2020 22:03
8 stycznia 2020 22:06

Stanisława Remuszkę? Widziałem go pół roku temu. Jego książka o adasiu nie mogła być reklamowana za jego pieniądze. O to się procesował. Rzeczpospolita (gazeta) mu odmówiła płatnej reklamy.

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @bendix 8 stycznia 2020 22:03
8 stycznia 2020 22:06

Mam na szczęście !

:)

 

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @bendix 8 stycznia 2020 22:06
8 stycznia 2020 22:07

Nie znam człowieka. Teraz już serio. Jakiś link?

.

 

zaloguj się by móc komentować

bendix @valser 8 stycznia 2020 22:04
8 stycznia 2020 22:08

"Wygrał Pan grot do lutownicy. Czy gra Pan dalej o paczkę cyny?"

zaloguj się by móc komentować

pink-panther @bendix 8 stycznia 2020 21:54
8 stycznia 2020 22:08

A`to`sorry:))`Czytałam`o`zawałach`Czyli`będzie`długo`żył:)))

PS`Prosze`MU`podziękowac`za`bezcenną`książkę

zaloguj się by móc komentować



bendix @bendix 8 stycznia 2020 22:08
8 stycznia 2020 22:13

Żebym zostałdobrze zrozumiany: Trafiłeś w dziesiątkę z "lekką ziemią"

zaloguj się by móc komentować

bendix @pink-panther 8 stycznia 2020 22:08
8 stycznia 2020 22:15

On jest "niezatapialny" :-)

zaloguj się by móc komentować

pink-panther @Maryla-Sztajer 8 stycznia 2020 21:59
8 stycznia 2020 22:18

Atmosfera`sie chyba`zagęściła Przewrót`pałacowy`i`wyrzucenie`z`wewętrznego `kręgu`A`kasa`była`podobno`nas`wszystkich:))))

zaloguj się by móc komentować

bendix @pink-panther 8 stycznia 2020 22:18
8 stycznia 2020 22:20

Noo. Dla CAŁEJ "opozycji"

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @bendix 8 stycznia 2020 22:10
8 stycznia 2020 22:21

Dzięki. To jutro bo piszę na oślep....to nie poczytam.

.

 

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @pink-panther 8 stycznia 2020 22:18
8 stycznia 2020 22:22

Była...ale jakoś inaczej wyszło.

Nie będę plotek pisać.

.

 

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @bendix 8 stycznia 2020 22:20
8 stycznia 2020 22:23

Nie....dla wszystkich pracowników ....ale....

.

 

zaloguj się by móc komentować

bendix @pink-panther 8 stycznia 2020 22:18
8 stycznia 2020 22:23

Rzepa i cała prasa mu odmówiła płatnej reklamy ksiązki bo: "krytyka adasia jest niezgodna z zasadami współżycia społecznego"

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @bendix 8 stycznia 2020 20:06
8 stycznia 2020 22:33

"Co do mojej tolerancji" Matko Jedyna! - nieładnie. Ale zaczynam pana lubić...

zaloguj się by móc komentować

bendix @BTWSelena 8 stycznia 2020 22:33
8 stycznia 2020 22:37

Taki jestem wredny i mściwy. Pozdrawiam serdecznie. Nie ma litości.

zaloguj się by móc komentować

tadman @tadman 8 stycznia 2020 22:03
8 stycznia 2020 22:45

I jeszcze cytat z onet.pl

"Piotr Stasiński, zastępca redaktora naczelnego "Gazety Wyborczej", został pobity w noc sylwestrową w pobliżu swojego domu w podwarszawskiej Lesznowoli. Mężczyźni podejrzani o dokonanie pobicie zostali zatrzymani przez policję, jednak nie przyznają się do winy."

zaloguj się by móc komentować

bendix @tadman 8 stycznia 2020 22:45
8 stycznia 2020 22:48

Nie dopisałeś że przez kogo.

 

zaloguj się by móc komentować

tadman @bendix 8 stycznia 2020 22:48
8 stycznia 2020 23:24

Każdy by się domyślił, że Wietnamczycy. 

zaloguj się by móc komentować


MarekBielany @gabriel-maciejewski
8 stycznia 2020 23:32

od tygodnia nie ma Holandii.

Są za Zagłobą - Niderlandy.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @tadman 8 stycznia 2020 23:25
8 stycznia 2020 23:38

jak ktos jest napity, to nie powinien zaczepiać trzeźwych

zaloguj się by móc komentować

pink-panther @bendix 8 stycznia 2020 22:23
8 stycznia 2020 23:44

Teraz  widzę na okładce z  tyłu tekst "Chroniąc Agorę i Michnika  lub ze strachu  przed  nimi  druku   powyższego płatnego ogłoszenia  odmówiły  od  prawej   do  lewej  "Gazeta  Polska" i "Dziennik Zachodni", "Rzeczpospolita",  "Wprost", "Nasz Dziennik"  i  "Polityka" "Metropol", "Newsweek" i "Zycie Warszawy"

To  już`była`III`RP`Taki` lajf

zaloguj się by móc komentować

pink-panther @valser 8 stycznia 2020 22:04
8 stycznia 2020 23:49

A`niech`tam,`bez`różnicy:))

zaloguj się by móc komentować

DYNAQ @tadman 8 stycznia 2020 23:24
9 stycznia 2020 00:00

Niech żyje przyjaźń polsko-wietnamska.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski
9 stycznia 2020 00:19

"Już lepiej poczytać co media piszą o śmierci Krzysztofa Leskiego i o nim samym. Nikt jeszcze, póki co, nie zająknął się ani słowem na temat przodków Krzysztofa Leskiego oraz faktu, że Krzysztof Leski to Krzysztof Natanson-Leski ze sławnej rodziny Natansonów, do której należeli wydawca – Henryk Natanson i wybitny chemik Jakub Natanson."

I nie zajakna sie, poniewaz obowiazuje wychowanie i zadecie w sznycie niepodleglosciowym.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @tadman 8 stycznia 2020 15:20
9 stycznia 2020 00:26

"W takich okolicznościach delikwenta kieruje się na obserwację psychatryczną a dochodzeniu ukręca się łeb vide zabójstwo prof. Wróbla."

Wiemy juz teraz, ze np. Pawla Adamowicza zabila mowa nienawisci.

Jesli ten czeski film, w ktorym nikt nic nie wie, ma miec jakies nadajace sie do przelkniecia w wersji oficjalnej zakonczenie, to powinni posadzic Jacka Kurskiego za wspoludzial.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @valser 8 stycznia 2020 19:18
9 stycznia 2020 00:33

"Nie wiem kto to Leski i o Wszolku chyba tez pierwsze slysze."

Krzysztof Leski zrobil w "wolnej" Polsce kariere i zyskal rozglos bo jechal na nazwisku swojego ojca - Kazimierza Leskiego, ktory stworzyl sobie sztuczny i barwny zyciorys, pozujac na polskiego Jamesa Bonda.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @tadman 8 stycznia 2020 22:45
9 stycznia 2020 00:53

"I jeszcze cytat z onet.pl

"Piotr Stasiński, zastępca redaktora naczelnego "Gazety Wyborczej", został pobity w noc sylwestrową w pobliżu swojego domu w podwarszawskiej Lesznowoli. Mężczyźni podejrzani o dokonanie pobicie zostali zatrzymani przez policję, jednak nie przyznają się do winy."

Onet jest w zasadzie jak polska wikipedia - moje ulubione zrodlo informacji.

Tam w biogramach jada w stylu:

"Syn Stanislawa. Matka nie zarabiala duzo. Ukonczyl studia polonistyczne zaocznie w 1989 roku.

Rok pozniej, wracajac nad ranem  z balu sylwestrowego, wpadl do sudzienki kanalizacyjnej, lamiac prawa noge.

Podczas pobytu w szpitalu i rekonwalescencji, zostal napadniety przez dwoch ludzi, ktorzy, sploszeni przez personel zgubili podczas ucieczki noz.

Noz ten znaleziono dwa miesiace pozniej na silowni na Ursynowie, gdzie regularnie cwiczyl napadniety.

W pazdzierniku tego roku prokuratura umorzyla dochodzenie w tej sprawie.

Zycie prywatne.

Czlonek Polskiego Towarzystwa Przyjaciol Tybetu. Ma psa i kota.

 

zaloguj się by móc komentować

valser @Szczodrocha33 9 stycznia 2020 00:33
9 stycznia 2020 04:11

Taki rownolegly zyciorys to bardzo ciekawa sprawa. Oczywiscie z klinicznego punktu widzenia. 

Zaczyna sie od zmiany nazwiska.  A to sa ciezary nie do uniesienia.

zaloguj się by móc komentować


zaloguj się by móc komentować