-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

Żeby wszędzie była Afryka....

Skończyłem wczoraj pierwszy rozdział II tomu Kredytu i wojny, a potem, żeby odsapnąć obejrzałem film o tym, jak dzielnie poczynają sobie w Afryce firmy farmaceutyczne. Nazywało się toto Wierny ogrodnik, czy jakoś podobnie i było po prostu straszne. Scenariusz wyciągnięty z buta, intryga bez sensu, chodziło tylko o to, by pokazać bezradność szlachetnych ludzi wobec przemocy systemu. Nie wiem z którego roku był ten film, ale powiedzieli w nim wprost, że firmy farmaceutyczne planują wypuścić na świat zarazki gruźlicy, które wykoszą 1/3 populacji. Potem zaś będą zarabiać miliardy na lekarstwach. Ponieważ to się mogło wydawać parę lat temu fantazją, nikt na ten film uwagi nie zwrócił. Dziś mamy wspomnianą w nim gruźlicę, która nazywa się co prawda inaczej, ale to przecież bez znaczenia. Mamy też lekarstwo, a właściwie szczepionkę i czekamy co dalej. Ja zaś oglądając ten nędzny amalgamat przypadkowych scen pomyślałem, że wiem już po co jest zaraza. Po to, żeby wszędzie była Afryka. Jasne jest, że postęp zaprowadził nas w ślepą uliczkę. Mimo istnienia olbrzymich laboratoriów, systemów opieki zdrowotnej, mimo składek które płacimy na to wszystko, nie udało się niestety wyeliminować śmierci, a jedyną naprawdę istotną zdobyczą ludzkości jest higiena i prawidłowe odżywanie. Aparat przemocy zwany służbą zdrowia, który dopiero się rozkręca na nowych polach aktywności, nie może jednak przyznać się do błędu. Musi upierać się przy tym, że już za chwileczkę już za momencik, powstanie nowa Liga Walki ze Śmiercią, a my będziemy jej kibicować, aż w końcu zwyciężymy. Musimy tylko wydać trochę więcej pieniędzy na badania. To jest kłamstwo. Człowiek nie może wygrać ani ze śmiercią, ani ze starością, ani z obciążeniami genetycznymi. Może to wszystko tylko łagodzić kupując coraz to śmielsze złudzenia. Nasz współczesny problem polega na tym, że złudzenia stały się za drogie. Ludzie zaś którzy je sprzedają nie mają już towaru na składzie. I w zasadzie to ich istnienie jest zagrożone. Są niepotrzebni. A skoro tak muszą jakoś swoje istnienie umotywować. No i motywują. Mamy covid. Spotyka się on jednak z dużą dozą nieufności i wielu ludzi nie wierzy w jego istnienie. No skoro tak, to sami się prosimy o nauczkę. Nie mamy bowiem żadnego argumentu, który by powstrzymał działania firm farmaceutycznych. Te zaś kłamią, kradną i zabijają w imię egoistycznych celów. Tak to było pokazane w filmie, który oglądałem wczoraj. I możemy być całkowicie pewni, że jeśli trzeba będzie zamienić cały świat w Południowy Sudan, to żaden posiadający rzeczywistą władzę człowiek się przed tym nie zawaha. Wtedy bowiem dopiero będzie można zaprezentować skuteczność działania leków, szczepionek i w ogóle wszystkich produktów, jakimi dysponują te całe firmy farmaceutyczne. Wtedy też, przy całkowitej bierności i bezradności zdegradowanych i okradzionych ze wszystkiego ludzi można się będzie pobawić w prawdziwego apostoła dobrej nowiny z pakietem strzykawek w kieszeni. Do tego to wszystko zmierza. Afryka, jako laboratorium przestała już najwyraźniej wystarczać producentom preparatów medycznych. Oni zaś, żeby dalej żyć, bo to jest walka o życie, nie mogą ponosić odpowiedzialności za nic. Nie mogą, bo zginą. Dlatego też rządy zwalniają lekarzy z odpowiedzialności za zdrowie pacjenta, o czym może się przekonać każdy kto będzie próbował dostać się na SOR w Grodzisku Mazowieckim. Patrzyłem wczoraj na tę filmową Afrykę i nie mogłem uwierzyć. Toż przecież ten sam klimat mamy w Polsce. Każdy kto był przy szpitalu na Banacha, czy przy Bielańskim dobrze o tym wie. Niczym się to nie różni, tylko pogodą. Tameczne wojsko jest może trochę za bardzo bezczelne, ale wynika to zapewne z podziałów etnicznych, o których mało wiemy. U nas na razie one się nie zaznaczają, ale poczekajcie, aż więcej ukraińskich lekarzy zatrudnią w polskich szpitalach. Wszędzie będzie Afryka. I nikt nie będzie ponosił odpowiedzialności za nic.

Kolega Przemsa użył wczoraj w swoim tekście terminu „poważne państwa”. W mojej ocenie nie istnieje nic takiego, jak poważne państwa. Organizacje te są z istoty niepoważne, a ich rzekoma powaga polega na tym tylko, że politycy dzierżący władzę, nie zachowują się, póki co, jakoś szczególnie ekstrawagancko. Czego nie można powiedzieć o Afryce. Choć może niektórzy się zachowują. Pół wieku temu nie można było sobie wyobrazić na stanowisku premiera kogoś takiego jak Boris Johnson. Już to kiedyś pisałem, ale jeszcze powtórzę: państwa to konieczny element kontroli aktywów, który służy do przenoszenia kosztów kryzysów wielkoobszarowych na obywateli i poddanych. Z tym, że obywatele mają gorzej, bo im się wmawia, że są wolni i odpowiedzialni. Poddani zaś zawsze mają kogo oskarżyć o swoje nieszczęścia. Wielkoobszarowe kryzysy to oczywiście wojny, zarazy, powodzie i wszystko co wynika z działalności grup skupionych w organizacjach ignorujących państwa i nimi zarządzających. Po co one są wywoływane? Jak to po co? Żeby uzasadnić istnienie tych organizacji. Ktoś powie, że to absurd, bo przecież na całym Bożym świecie musi być ktoś, kto ma czyste i przejrzyste intencje...Naprawdę tak myślicie? I naprawdę myślicie, że tym kimś jest Jarosław Kaczyński kreujący na menedżera dusz i umysłów faceta nazwiskiem Obajtek?

Rzeczywistość jaką kreują politycy od półtora roku, w tym politycy z państw nazwanych przez Przemsę, poważnymi, ma jedną ważną cechę. Ma nas nauczyć bezradności. I to się udaje, albowiem przy tej ilości służb i tajniaków, trudno doprawdy wykazać się jakaś inicjatywą, nie mówię już o buncie. W końcu chodzi o rzecz nie wymagającą jakiegoś szczególnego poświęcenia. Trzeba nałożyć maskę, a potem się zaszczepić. To wszystko. Zupełnie jak w tej Afryce. Masek nie zakładają tam co prawda, ale szczepią się regularnie. Nie wpływa to w żaden sposób na zmniejszenie śmiertelności, która jest wysoka z powodu braku higieny i złego odżywania się, ale daje ludziom umierającym nadzieję. Ta zaś jak wiemy, umiera ostatnia. Można tych przeznaczonych na śmierć zdechlaków, co biegają w samych gaciach po sawannie jakoś dostymulować i wzmocnić, na przykład zrzucając im żywność w wielkich workach, ale to także służy tylko jednemu – żeby populacja szczepiona niesprawdzonymi preparatami nie zaczęła wymierać za szybko. O nic innego tam nie chodzi. Najmniej zaś o stabilizację i lepsze życie dla biedaków. Choć z pozoru tak to może wyglądać. Nadszedł jednak czas, a widać to dobrze w przychodniach i na SOR-ach w Polsce, że pora odłożyć na pawlacza zaufanie do ludzi w białych kitlach. Oni się bowiem nawet za bardzo nie starają go podtrzymywać. Sami bowiem wierzą w to, że bezpieczeństwo gwarantują im instrukcje wydawane przez poważne państwa. To na razie działa, ale nikt nie wie jak długo. W tej Afryce, jak się zebrała banda uzbrojonych ludzi, to było im wszystko jedno lekarz czy nie lekarz, walili równo po wszystkich.

Podsumujmy więc wszystko raz jeszcze – Afryka jest już za małym pretekstem do istnienia wielkich i naprawdę poważnych organizacji produkujących preparaty medyczne. To nie wystarcza, a po drugie widać, że nic się tam udać nie może. Idzie to jak krew w piach, albowiem lokalne warunki i nawyki są silniejsze niż wszystkie zdobycze cywilizacji. Potrzebny jest więc sukces. Ten zaś może być spreparowany tylko wtedy kiedy populację Europejczyków zamieni się w bezradnych Buszmenów, a następnie nieco przerzedzi. Na koniec nadlecą samoloty z pomocą humanitarną i szczepionkami. Będziemy uratowani. No, przynajmniej niektórzy z nas. Dla wszystkich nie wystarczy.



tagi: medycyna  afryka  państwa  corona  opieka zdrowotna  rządy. 

gabriel-maciejewski
22 lutego 2021 09:55
163     5786    24 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

stanislaw-orda @gabriel-maciejewski
22 lutego 2021 10:20

Wierny ogrodnik (The Constant Gardner), to książka autorstwa Johna Le Carré  z 2001 roku.

Na jej podstawie został nakręcony został brytyjski film (produkcja 2005, reż. Fernandi Meirelles).

Zarówno książkę jak i film uważam za produkcje wybitne.

zaloguj się by móc komentować

Janusz-Tryk @gabriel-maciejewski
22 lutego 2021 10:23

Miałem napisać pod artykułem Przemsy ale napiszę tu skoro ten sam temat. Moim zdaniem nie warto myślec o wirusie i jego konsekwencjach. Mi to generalnie odbiera energię do życia. Jak przeczytałem u Przemsy, że konsekwencje ujawnią się po dwóch latach i będzie ... to stwierdziłem - nie, dalej nie czytam.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Janusz-Tryk 22 lutego 2021 10:23
22 lutego 2021 10:24

Jak człowiek połknie plastikową kulkę, to też się mogą po dwóch latach jakieś konsekwecnje ujawnić

zaloguj się by móc komentować


stanislaw-orda @gabriel-maciejewski
22 lutego 2021 10:26

Nakazują noszenie maseczek, ktorę mają chronić przed "wirusem", ale ignorują  szkodliwe dla organizmu  wydzieliny z rur wydechowych samochodów (na tej samej ilicy, na której każą nosić maseczki).  Farsa przecież.

Pytanie za sto punktów:

dlaczego już od dawna nie wprowadzili, nie wprowadzają obecnie i nie wprowadzą  w przyszłości maseczek przeciwko spalinom samochodowym?

zaloguj się by móc komentować


matthias @gabriel-maciejewski
22 lutego 2021 10:30

Bunt nie wchodzi w grę. Wystarczy przeczytać raporta Witolda Pileckiego (dziękuję za link do e-booka). Nie takie rzeczy można robić z ludźmi a oni z całą świadomością pójdą piątkami w kierunku bramy.

zaloguj się by móc komentować

betacool @stanislaw-orda 22 lutego 2021 10:26
22 lutego 2021 10:31

Bo spaliny szkodzą bardziej?

zaloguj się by móc komentować

Janusz-Tryk @gabriel-maciejewski 22 lutego 2021 10:24
22 lutego 2021 10:32

Chodziło mi o to, że nie wszyscy są odporni na przekazy, które mogą spowodować lęki. Pisał Pan kiedyś, że coś opowiadał teściowej i ona się od tego pochorowała. Ja też chyba jestem wrażliwy na takie komunikaty. Może inni sobie z tego nic nie robią. Ktoś powiedział kiedyś, że te makabryczne obrazki na papierosach i napisy PALENIE ZABIJA robią więcej szkody niż samo palenie papierosów.

zaloguj się by móc komentować

atelin @gabriel-maciejewski
22 lutego 2021 10:32

"Tak to było pokazane w filmie, który oglądałem wczoraj. I możemy być całkowicie pewni, że jeśli trzeba będzie zamienić cały świat w Południowy Sudan, to żaden posiadający rzeczywistą władzę człowiek się przed tym nie zawaha."

To jest taki myk, że wszyscy rzucą to wszystko i wyjadą w Bieszczady. Otóż Bieszczady to za mało, trzeba spieprzać do Afryki, nie ma zasięgu, nie ma fejsa-pejsa, nie ma dochodów z reklam. Po zablokowaniu Australii, wszyscy powinni się wypisać z fejsa i co na to cukierek.

Podobno nie jest łatwo usunąć konto z fejsa.

zaloguj się by móc komentować

grudeq @stanislaw-orda 22 lutego 2021 10:26
22 lutego 2021 10:34

Może dlatego, że wydzieliny ze spalin samochodowych nie położą Ciebie w ciągu 7 dni od momentu ich przyswojenia (nawet jeśli masz choroby współistniejące) na najbliższym SORze. A przyswojenie COVIDu może cię na ten SOR wysłać. 

Farsa jest z dwóch stron. Równocześnie ze strony zwolenników obostrzeń jak i ich przeciwników. Pozwolę sobie również podostrzyć pytaniem za 200 punktów:

dlaczego utrzymujemy służbę zdrowia i lekarzy, jak i tak człowiek prędzej czy później w przyszłości umrze? 

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @gabriel-maciejewski
22 lutego 2021 10:41

Eksperyment na żywym organiźmie społecznym Europy.

Na razie Białoruś stanęła okoniem, ale i ją spacyfikują koncerny medyczno-farmaceutyczno-bankowe.

 Widać, że rządy to tylko wynajęte gangi do zarządzania tubylcami.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @grudeq 22 lutego 2021 10:34
22 lutego 2021 10:42

Ale mi chodzi o to coś innego. O to dalczego zdejmujemy z nich odpowiedzialność

zaloguj się by móc komentować

grudeq @gabriel-maciejewski 22 lutego 2021 10:42
22 lutego 2021 10:53

W demokracji odpowiedzialnosć egzekwuje się w kolejnych wyborach. Ja z nikogo odpowiedzialności nie zdejmuje. Wolę jednak demokratyczną wersję egzekucji odpowiedzialności, bo inne wersje to gilotyna albo skrytobójstwo. Może do czasu wyborów w 2023 roku będzie można nabyć wiedzę, czy działania Rzadu były poprawne czy niepoprawne. 

Skoro na tronie mógł zasiąść Ludwik Bawarski albo Joanna Szalona, to Boris Johnson nie jest jakimś dziwem na tym stanowisko 

zaloguj się by móc komentować

Andrzej-z-Gdanska @stanislaw-orda 22 lutego 2021 10:20
22 lutego 2021 11:04

Potwierdzam.

Najpierw czytałem książkę a potem oglądałem film. Autor jest specyficzny ponieważ w jego książkach akcja jest rogrywana powoli, ale narasta i z coraz poważniejszymi konsekwencjami podjętych działań. W końcu widać, że nie ma odwrotu.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @gabriel-maciejewski
22 lutego 2021 11:20

Przeraźliwie smutna i przeraźliwa jest dzisiaj pana notka.Lecz prawdziwa.!  Jedynie co mogę dodać,że co do służby zdrowia ,wyłączam z tej oceny chirurgię. Wiele ludzi umarałoby na covida,przy "chorobach współistniejacych",gdyby nie zdolni chirurdzy...W tym całym chaosie zdrowia prosty,czy skomplikowany zabieg -ratuje życie...czego inni i ja doświadczyłam ,bo żyję...

zaloguj się by móc komentować

Andrzej-z-Gdanska @gabriel-maciejewski 22 lutego 2021 10:42
22 lutego 2021 11:25

Też nie rozumiem tego zdejmowania odpowiedzialności w kontekście wymagania od lekarzy ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej - nie wiem czy wszystkich.

Był taki program w telewizorze, w którym ten problem był podejmowany. Sprawa była postawiona w ten sposób, że skoro lekarz się pomylił i jest ubezpieczony to sąd powinien zasądzić odpowiednie odszkodowanie a nawet nie powinno dochodzić do sprawy w sądzie! Okazywało się, wskutek różnych zawiłości, że sąd nie zasądzał odszkodowania. Jest to tym bardziej dziwne biorąc pod uwagę moje doświadczenia z prowadzonej kiedyś działalności gospodarczej. Chciałem się od pewnego czasu ubezpieczyć od odpowiedzialności cywilnej z tytułu prowadzenia działalności gospodarczej, ale w PZU i chyba nigdzie indziej nie było takiej opcji. W pewnych okresie została wprowadzona i ubezpieczyłem się. Któregoś razu ktoś niesłusznie posądził mnie o spowodowanie szkody wynikającej z działalności gospodarczej i zagroził, że nie zapłaci za całą usługę. Wtedy, mimo, że uważałem się za niewinnego, zgłosiłem szkodę do PZU. Skarżący dostał niesłuszne odszkodowanie a ja słuszne pieniądze. Pani w PZU (w tamtych czasach) powiedziała, że nie będą dochodzić słuszności zarzutów co teraz jest nie do uwierzenia. Prócz tego moja składka nie została podwyższona jak to się dzieje w ubezpieczeniach komunikacyjnych.

Wracając do lekarzy chciałem podkreślić (jeszcze raz), że lekarze "nie leczą" tylko wypełniają procedury. Podobnie jest z teleporadami. Żeby było ciekawiej lekarze i prawnicy to są jedne z pierwszych zawodów, które łatwo "ominąć" przez zastosowanie sztucznej inteligencji. Po prostu komputer będzie miał "wgrane" procedury i przepisy. Jakiś algorytm będzie wybierał rozwiązanie na podstawie "danych wejściowych" czyli choroby lub przewinienia i już. Jest to "bardzo fajne" rozwiązanie ponieważ komputer będzie "podejmował decyzję" bez emocji i "bezstronnie". Chyba, że ktoś coś wprowadzi; "procedurkę" do komputera tzw. tylnymi drzwiami. Jednak śladu nie będzie i to jest chyba  ta "wyższość".

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @grudeq 22 lutego 2021 10:53
22 lutego 2021 11:27

To mówisz, że już wyegzekwowano odpowiedzialność urzędników PO, za zaniechania po 10 kwietnia 2010? Bardzo się cieszę. Szkoda, że mi to umknęło. Musiałem być bardzo zajęty. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Andrzej-z-Gdanska 22 lutego 2021 11:25
22 lutego 2021 11:28

Poczekaj, aż się ktoś pośliźnie i połamie na chodniku pod twoim płotem, ktorego nie odśnieżyłeś. Wtedy Ci dokładnie wytłumaczą, co to jest odpowiedzialność. 

zaloguj się by móc komentować

Andrzej-z-Gdanska @gabriel-maciejewski 22 lutego 2021 11:28
22 lutego 2021 11:38

Jak zaczęły padać pierwsze śniegi tej zimy (co za dziwactwo - śnieg w zimie przy gwałtownym ocipieniu :)) pierwsze co zrobił telewizor to powiedział, że trzeba wyegzekwować oczyszczanie chodników przy prywatnych posesjach!!! Oczywiście obraz przedstawiał zaśnieżone ulice i chodniki miejskie!

Poza tym trochę uprościłem cały temat, żeby nie zaśmiecać świetnej notki. To co napisałem będzie się działo "na odcinku" lub w relacjach "wadza" i gawiedź lub ciemny lud.

zaloguj się by móc komentować

grudeq @gabriel-maciejewski 22 lutego 2021 11:27
22 lutego 2021 11:46

Tezy publicystyczne, chociażby mające najpełniejsze pokrycie w dokumentach i połączone z prawidłowymi zasadami wnioskowania, to jednak za mało na dowód w procesie karnym.

Jeżeli powszechnie w publicystyce i historii przyjmie się, że przyczyną niewyjaśnienia w pełni śmierci PRezydenta w Smoleńsku były zaniechania PO po 10 kwietnia, chyba będzie należało być zadowolonym. Akta Smoleńsk 10.04.2010 zaś będę na tej samej półce go Gibraltar 1943, Zachęta 1922, Grodno 1586 oraz Gąsawa 1227. 

Nic nie przegapiłeś. 

zaloguj się by móc komentować

olo @grudeq 22 lutego 2021 10:53
22 lutego 2021 11:48

przepraszam za wtret, ale w tym tempie, do 2023 moze juz nie byc zainteresowanych

zaloguj się by móc komentować

ThePazzo @gabriel-maciejewski
22 lutego 2021 11:49

Film zobaczę. Jest na cda za free.

Kolegi mama (czerowni) pracowała w ONZ.

Jakies 10-15 lat temu została wysłana do Tanzani - (nie pamietam dokładnie ale chyba tam) - z misją propagandową, której celem było przygotowanie gruntu do wprowadzenia tam systemu emerytalnego.

Zawieźli ją Jeepem z obstawą na miejsce spotkania z miejscowymi "elitami".

I zaczyna prezentacje opowiada jak ten system działa tzn, że zabierają od pensji składki a potem na starość otrzymjemy emeryturę.  Doszła do momentu gdy mowi, że na emeryture przechodzi się po 50 roku życia.

I wtedy na sali wybuchł gromki śmiech. Wstał jeden z "czarnych" i mowi do niej :

Jest jeden problem u nas średnia długość życia to 40 lat...

 

 

zaloguj się by móc komentować

tomciob @grudeq 22 lutego 2021 10:53
22 lutego 2021 11:51

"W demokracji odpowiedzialność egzekwuje się w kolejnych wyborach" - już dawno się tak dobrze i serdecznie nie śmiałem jak po przeczytaniu tego zdania. Gratuluję poczucia humoru bo jednak jest ono bardzo potrzebne po przeczytaniu takiej notki.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @grudeq 22 lutego 2021 10:53
22 lutego 2021 11:51

Mój Boże! Jak mi Pana szkoda.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @grudeq 22 lutego 2021 11:46
22 lutego 2021 11:52

Jasne, a my będziemy ciągle w roku 1795, 1939 i 2010. Bo nie ma materiału dowodowego na proces karny. Że też tamci zawsze umieją zgromadzić odpowiednią ilość materiałów. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @ThePazzo 22 lutego 2021 11:49
22 lutego 2021 11:54

I tym sposobem my także niebawem uwolnimy się od ZUS

zaloguj się by móc komentować

grudeq @tomciob 22 lutego 2021 11:51
22 lutego 2021 11:54

A to jak się egzekwuje tą odpowiedzialność? W założeniu teoretycznym i praktycznym?

Nie jestem tu od poprawiania Panu humoru, zwłaszcza że moją ocenę co do Pana żartów zostawiam dla siebie. 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski
22 lutego 2021 11:57

Lekarzom walczącym z covidem podniesiono pensje o 100%. Więc oczywiste jest że zaraza będzie trwała aż do czasu przejścia tych lekarzy na emeryturę. Dziś p. Niedzielski powiadomił, że rząd rozważa zakaz niszenia przyłbic i chust.....mają ludzie nosić tylko majteczki....pardon - maseczki...

zaloguj się by móc komentować

grudeq @gabriel-maciejewski 22 lutego 2021 11:52
22 lutego 2021 11:58

Tamci mają jeszcze jedną rzecz: odwagę osobistą i tzw. wolę polityczną. Po naszej stronie każdy woli być wybitnym teoretykiem polityki, co to wie jak wszystko powinno być zorganizowane, co to wie, że każdy polityk to idiota (oderwany od rzeczywistości) albo złodziej.... i tylko że jak przychodzi co do czego to każdy woli się schować w rolę publicysty albo czytelnika demaskatorskiego portalu, a do realnej roboty ludzi nie ma. 

 

zaloguj się by móc komentować

grudeq @gabriel-maciejewski 22 lutego 2021 11:52
22 lutego 2021 11:58

Tamci mają jeszcze jedną rzecz: odwagę osobistą i tzw. wolę polityczną. Po naszej stronie każdy woli być wybitnym teoretykiem polityki, co to wie jak wszystko powinno być zorganizowane, co to wie, że każdy polityk to idiota (oderwany od rzeczywistości) albo złodziej.... i tylko że jak przychodzi co do czego to każdy woli się schować w rolę publicysty albo czytelnika demaskatorskiego portalu, a do realnej roboty ludzi nie ma. 

 

zaloguj się by móc komentować

grudeq @OjciecDyrektor 22 lutego 2021 11:51
22 lutego 2021 11:59

Proszę mi wierzyć, że moja litość względem Pana jest zdecydowanie większa. 

zaloguj się by móc komentować

grudeq @olo 22 lutego 2021 11:48
22 lutego 2021 12:00

To za dwa lata, to zobaczymy, czy Polska będzie pustynią, czy nadal będzie istnieć. Przyjmie Pan zakład? 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @grudeq 22 lutego 2021 11:58
22 lutego 2021 12:02

Bardzo cię przepraszam, ale to co robisz teraz jest po prostu niedopuszczalne. Przerzucarz odpowiedzialność z polityków na nas tutaj. Uwaga zaś, że nie ma ludzi do realnej roboty, skierowana do mnie to jest po prostu obelga. 

zaloguj się by móc komentować

grudeq @gabriel-maciejewski 22 lutego 2021 12:02
22 lutego 2021 12:07

Gabriel, jeżeli jest 10 publicystów pouczających jak się powinno prowadzić sprawy państwa, a tylko jest jeden od roboty w terenie (realna robota) to taki system padnie. 

Nie uważam publicystyki za "nierealną robotę" i nie jest mi celem rzucanie obelg w kierunku Twojej czy czyjejkolwiek pracy. Rzecz jednak jest w proporcjach. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @grudeq 22 lutego 2021 12:07
22 lutego 2021 12:11

Ale to nie są uwagi do nas. My nie należymy do ścisłego kręgu politycznych publicystów ani politycznych działaczy. Powiedz to ludziom z PiS. Odpowiedzą ci, że nie mogą nic zrobić, bo zezwolenie nie ma. 

zaloguj się by móc komentować

tomciob @grudeq 22 lutego 2021 11:54
22 lutego 2021 12:21

Za poważnie się Pan "nosi," a taki ubiór może uwierać. Śmieszy mnie pański pogląd na możliwości tzw. "wyboru" w demokracji i tyle, nic poza tym. Najciekawsze w "wyborach" jest to, że zawsze istnieje alternatywa i gdyby nie ona pewnie i demokracja by dawno upadła, a tak istnieje i ma śię świetnie.

Jest w Afryce taki kraj Rwanda. Był ostatnio w TVP, świeżutki bo z 2020 roku, film dokumentalny o polskich misjonarzach w tym kraju. Kraj jest znany mocniej od 1994 roku z powodu konfliktu plemiennego/etnicznego pomiędzy Tutsi i Hutu. Dzisiaj jest katolickim państwem policyjnym jednym z najlepiej rozwijających się w Afryce. Polscy misjonarze mają w tym swój udział. Ma więc i udział Kościół. To tyle. Pozdrawiam

zaloguj się by móc komentować

olo @grudeq 22 lutego 2021 12:00
22 lutego 2021 12:22

przeciez nie to mam na mysli, a raczej ze przy tym tempie za dwa lata moze juz prawie nie byc  grupy podwyzszonego ryzyka, no i  wtedy  co by stalo na przeszkodzie w gloszeniu sukcesu strategii?

zaloguj się by móc komentować

Krzysiek @BTWSelena 22 lutego 2021 11:20
22 lutego 2021 12:37

Ma Panie rację. W zasadzie tylko chirurgia daje realne efekty i ratuje zdrowie, a nawet życie. To jest jakby odrębna dziedzina od "zwykłej" medycyny. Z farmakologii to ważne są preparaty do znieczulania, gdy Chirurg wkracza do akcji. Reszta preparatów to w większości trucizny lub placebo (ale kosztowne).

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @grudeq 22 lutego 2021 11:58
22 lutego 2021 12:38

Dziękuję za litość  co do "odwagi" i "woli" to niech Pan nie kpi, bo w Polsce jest conajmniej kilka milionów ludzi, którzy też chcieliby się "poświęcać" jak ci u władzy (takie Zandbergi, Lemparty i inne parzystokopytne). Niech Pan nie obraża przynajmniej swojej inteligencji.

zaloguj się by móc komentować

grudeq @gabriel-maciejewski 22 lutego 2021 12:11
22 lutego 2021 12:39

Z uwagi na wagę poruszanych tu problemów, uważam publicystykę tutaj za wagi cieżkiej jeżeli chodzi o polityków.

Również niektorzy komentatorzy, powołując się na znajomość mechanizmów politycznych daje sugestie jakoby należeli do ścisłych kręgów politycznych. 

zaloguj się by móc komentować

grudeq @tomciob 22 lutego 2021 12:21
22 lutego 2021 12:42

Pan się nosi natomiast zbyt mało poważnie. Proszę mi jeszcze powiedzieć, jak to do czego piję w tej notatce ma związek z Rwandą? 

Jaki jest wybór w Monarchii? Poddany może sobie dowolnie wybierać porządek dziedziczenia? 

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @grudeq 22 lutego 2021 12:39
22 lutego 2021 12:42

Ja to właśnie nazywam próbą zwalenia odpowiedzialności. Informuję Cię niniejszym, że nie mamy tu żadnego wpływu na nic. Nasze zaś spostrzeżenia, choćby były nie wiem jak słuszne, nie mają wielu stycznych punktów z praktyką polityczną PiS, a tylko ta praktyka powoduje, że człowiek powinien ponosić odpowiedzialność. Ty zaś sugerujesz, że skoro jesteśmy tacy cwani i tacy spostrzegawczy, to może byśmy też wzięli na siebie trochę tej odpowiedzialności, której nie może unieść gromadka durniów. No way...

zaloguj się by móc komentować

grudeq @olo 22 lutego 2021 12:22
22 lutego 2021 12:44

To co Pan myśli, odczytuje z czego Pan pisze. Odczytałem, że za dwa lata na skutek zbrodniczej polityki Morawieckiego w Polsce nie będzie żadnych wyborców. Więc chętnie przyjmę zakład, że jacyś wyborcy jednak w Polsce w 2023 roku będą. I to w każdej kategorii wiekowej od 18 do 100 roku życia 

zaloguj się by móc komentować

Krzysiek @grudeq 22 lutego 2021 11:58
22 lutego 2021 12:51

Bardzo dobrze Pan to spuentował. Pomysłów, wizji, demaskacji i głębokiego rozumienia ci u nas dostatek. Ale zamiast zamieniać tę wiedzę w czyn - o to już za trudne. Lepiej siedzieć w fotelu i krytykować.

zaloguj się by móc komentować

grudeq @gabriel-maciejewski 22 lutego 2021 12:42
22 lutego 2021 12:52

Zaryzykuje powołaniem się na Cata-Mackiewicza, ale lubię ten cytat: 

„Zadaniem publicystyki jest stwarzac programy, wyszukiwac moliwosci, wskazywac na drogi, nowe lub szlaki inne od których kroczy polityka własciwa”

Mnie by zastanawiło, że skoro jest to takie prosto o czym tu piszemy i co spostrzegamy, to czemu nawet gromadka durniów sobie z takim zagadnieniem nie może poradzić. 

Praktyka polityczna PiSu jest taka a nie inna. Ale za kilkanaście lat, może nie być PiSu, a Polska dobrze aby była. I myśle, że dobrze byłoby tworzyć w oderwaniu o koninktur politycznych, bo prawa polityki jakie tu chcemy odkrywać są uniwersalne i niezależne od tego czy rządzi PO czy PiS. 

Dobrze zatem aby pamiętać o SN, jako miejscu dyskusji i inspiracji, mających jakieś przełożenie na życie publiczne, a nie miejscu w którym wszyscy wszystko lepiej wiedzą i tylko durnie z polityki nie chcą tego stosować. 

zaloguj się by móc komentować

Krystian @OjciecDyrektor 22 lutego 2021 11:57
22 lutego 2021 12:54

To taka wrzutka tylko dla TVP. Pielęgniarka w rodzinie została wyznaczona do wykonywania szczepień na covid, wcześniej była włączona w swoim szpitalu w "walkę" z kowidami. Skutek, wspomnianej podwyżki brak, nawet jej jakis dodatek zabrali bo nie ma pieniędzy.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @grudeq 22 lutego 2021 12:52
22 lutego 2021 12:54

To stwórz. Po co to tak opowiadać, najlepiej zrobić...Ja niestety mam co innego do roboty. tylko mi nie mów, że przez to nie mogę komentować życia politycznego. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Krzysiek 22 lutego 2021 12:51
22 lutego 2021 12:55

Czyli jednak PO zostało pociągnięte do odpowiedzialności? Czy jednak nie zebrano wystarczającej ilości materiałów dowodowych?

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Krzysiek 22 lutego 2021 12:51
22 lutego 2021 12:56

Spokojnie. Niedługo rząd - ponaglany przez UE - wpeowadzi przepisy o mowie nienawiści...tzn. rozszerzy to pojęcie i będzie spoko.. .a SN w pierwszej kolejności zamkną...albo zaczniemy pisać prawdę tak jak Martin Pollack w "Cesarz Ameryki" - genialna metoda na demaskację z jednoczesnym całowaniem gaci po Leninie.

zaloguj się by móc komentować

pike @ewa-rembikowska 22 lutego 2021 10:41
22 lutego 2021 12:57

Oczywiscie,że eksperymentują i to od dawna.

Znany polityk wagi ciężkiej ponoć rzekł coś takiego:

Podczas Rady Eugenicznej WHO z 2009 roku Henry Kissinger powiedział:

"Kiedy stado przyjmie obowiązkowe szczepienia, gra się skończy!

Przyjmą wszystko, przymusowe krwiodawstwo lub narządy dla "dobra wszystkich".

"Możemy modyfikować genetycznie dzieci i wysterylizować je dla "wspólnego dobra".

Kontroluj umysły owiec, a Ty kontroluj stado.

Producenci szczepionek zarobią miliardy, a wielu z was na tym pokoju jest dziś inwestorami.

To wygrana! Przerzedzajmy stado i to nam się opłaca za usługi niszczenia"

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Krystian 22 lutego 2021 12:54
22 lutego 2021 12:59

Bo mowa o LEKARZACH a nie o pielęgniarkach....znajoma ma pecha.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @grudeq 22 lutego 2021 10:34
22 lutego 2021 13:01

 To jedynie różnica  w skali , a nie co do samej zasady.

Zrewanżuję się pytaniem za trzysta. Z jakiego  "Państwo" umożliwia legalną sprzedaż ewidentnej trucizny jaką są papierosy i tytoń, a zabrania np. legalnej dystruybucji  cjankali i arszeniku?

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @tomciob 22 lutego 2021 11:51
22 lutego 2021 13:08

Nie ma takiej bredni, którą by omieszkali wbić do głów na studiach

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @grudeq 22 lutego 2021 11:54
22 lutego 2021 13:09

No przeciez sam napisałeś. Albo gilotyna, albo skrytobójstwo (może być w wersji"seryjny').

zaloguj się by móc komentować

grudeq @stanislaw-orda 22 lutego 2021 13:01
22 lutego 2021 13:09

Albowiem są wyroki skazujące w sprawach "X oskarzonego o podaniu w dniu 10.02 pokrzywdzonemu Y 10mg cyjanku (lub arszeniku), poprzez wsypanie go do herbaty, czym doprowadził do śmierci Y w dniu 10.02, przy czym czynu tego dopuścił się działając z zamiarem pozbawienia życia"

Nie ma natomiast wyrokó skazujących w sprawach  o morderstwo, polegających na podaniu przez sprzedawcę w kiosku Ruchu na dworcu Centralnym paczki papierosów pokrzywdzonemu Y czym spowodował 40 lat po tej sprzedaży śmierć Y na skutek raka płuc. 

Poproszę o dopisanie 300 punktów.  

zaloguj się by móc komentować

grudeq @stanislaw-orda 22 lutego 2021 13:09
22 lutego 2021 13:12

No dlatego też ludzie, którzy chcą aby świat był dobry, wprowadzili demokrację, która w drodze wyborów pozwala unikać wysyłania niepopularnych polityków na szafot bądź nasyłania na nich nożowników. Oczywiście to, że demokracja nie eliminuje takiego zagrożenia.. to już inna para kaloszy. 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @OjciecDyrektor 22 lutego 2021 11:57
22 lutego 2021 13:13

Siada najwyraźniej popyt na maseczki. Następnym etapem będzie przymus noszenia maseczek podwójnych. A potem potrójnych, itd.

Na którymś z kolejnych etapów będzie to nakaz noszenia na głowie wiader (po wapnie niegaszonym).

zaloguj się by móc komentować

bolek @stanislaw-orda 22 lutego 2021 10:20
22 lutego 2021 13:14

"Wierny ogrodnik (The Constant Gardner), to książka autorstwa Johna Le Carré  z 2001 roku."

Tak dla porządku, nie ma to oczywiście większego znaczenia, byłego agenta MI6. Chociaż nie wiem czy w tym przypadku można mówić o emeryturze. Został po prostu przesunięty na odcinek literacki.

zaloguj się by móc komentować


ThePazzo @gabriel-maciejewski
22 lutego 2021 13:18

Ludzie odpowiedzialni za zarządzanie stadem - czy to lokalnie czy globalnie nie są durniami.

Durniami się tylko posługują.

Patrząc na łatwość powoływania partyjek politycznych ala Nowoczesna, Ruch Kukiz czy Pana Szymona ciężko dać wiarę by ci co to robią nie bawili się w demokracje jak w teatrzyk dla durniów. Oficjalna wersja propagandy nie trzyma się kupy od dawna a ludzie i tak chcą w nią wierzyć.

Nawet zwycieski PIS został poddany transformacji - Beata Szydło dostała ostrzeżenie (wypadek drogowy) i poszła w odstawke. Andrzej Duda też miał wypadek a potem vetował PIS ustawy... 

PIS Morawieckiego to przecież PO bis.

Pominę takie numery jak śmierć w reflektorach Adamowicza - przecież to jasny sygnał - to my tu rządzimy więc lepiej uważajcie. Możemy zabić każdego gdzie chcemy i jak chcemy i nic nam nie możecie zrobić.

Demokracja to Disneyland dla doroslych - weryfikacja poprzedników nie istnieje bo kasta wymienia się przy korycie co cykl wyborczy.

A każda opcja musi się liczyć z siłą, która ma kierowców "ciężarówek ze żniwem" do dyspozycji.

    

zaloguj się by móc komentować


stanislaw-orda @stanislaw-orda 22 lutego 2021 13:01
22 lutego 2021 13:23

miało być: z jakiego powodu "Państwo" ... , i dalej b/z

zaloguj się by móc komentować

Matka-Scypiona @gabriel-maciejewski
22 lutego 2021 13:25

Ma być u nas jak w Afryce... Najprawdziwsza prawda. 

Ja ze swojej strony dodam, że im dłużej będzie trwało to El dorado finansowe dla białych kitli, tym bardziej będzie następować dehumanizacja pacjenta. Pomijam kwoty, które przewalane są na lewo. Chyba co niektórzy uwierzyli, że są wieczni... 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @grudeq 22 lutego 2021 13:12
22 lutego 2021 13:28

Inaczej mówiąc, demokracja to dla polityków licencja na bezkarność.

Nieźle to sobie wykombinowali.

Ja bym wołał, aby zły  władca był skracany o głowę.

Wówczas znałby przynajmniej jaka moze być  odpowiedzialność za słowa i czyny.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @bolek 22 lutego 2021 13:14
22 lutego 2021 13:35

Jest zdecydowanie lepiej, jeśli o sprawach znanych z autopsji pisze agent operacyjny służb niejawnych, niż gdy o takich sprawach ktoś fantazjuje w oparciu o własną "imaginację"..

 Znam biografię Johna  Le Carre. Co więcej mam w domowej bibliotece bodajże komplet jego tytułów (w edycji polskiej). Niektóre z nich uważam za jeszcze lepsze od "Wiernego ogrodnika". Np. "Mała doboszka" (szczerze polecam) albo "Pieśń misji' (ta druga  o Afryce i sposobach eksploatacji tamtejszych zasobów przez europejskich, a tym przypadku anglosaksońskich "krwiopijców" ).

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @bolek 22 lutego 2021 13:14
22 lutego 2021 13:36

Jest zdecydowanie lepiej, jeśli o sprawach znanych z autopsji pisze agent operacyjny służb niejawnych, niż gdy o takich sprawach ktoś fantazjuje w oparciu o własną "imaginację"..

 Znam biografię Johna  Le Carre. Co więcej mam w domowej bibliotece bodajże komplet jego tytułów (w edycji polskiej). Niektóre z nich uważam za jeszcze lepsze od "Wiernego ogrodnika". Np. "Mała doboszka" (szczerze polecam) albo "Pieśń misji' (ta druga  o Afryce i sposobach eksploatacji tamtejszych zasobów przez europejskich, a tym przypadku anglosaksońskich "krwiopijców" ).

zaloguj się by móc komentować

grudeq @stanislaw-orda 22 lutego 2021 13:28
22 lutego 2021 13:36

W Rzymie w III wieku n.e. wprowadzono przepis, że członkowie Rad Miejskich odpowiadają własnym majątkiem za zobowiązania Gminy (podaję za Gibbonem). Czyli, że jak miasto nie zorganizowało obowiązkowych igrzysk, albo nie zapewniło chleba dla najuboższych to można było egzekwować się z majątku Radnego. 

Efektem tego niestety nie była poprawa polityki gminnej, czy ukróceni robienia interesów na majątku gminy przez zarządzających, ale to, że do Rad wybieranow słupów za którymi plecami ktoś robił interesy na nich cedując odpowiedzialność, której i tak później nie sposób było egzekwować.

Myślę, zatem że wprowadzenie zasady odpowidzialności polityka własną głową za prowadzoną polityką mielibyśmy wysyp jeszcze większej ilości słupów. Chociaż dzisiaj też trudno dopatrzeć się wśród takiej ilości słupów, jaka jest podstawa tego wszystkiego.  

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @grudeq 22 lutego 2021 13:36
22 lutego 2021 13:44

Mnie to nie przeszkadza. Chcącemu (tj. słupowi) nie dzieje się krzywda. Uwzgledniajac, że jednak nie całe 100 procent z nich dobrowolnie poszło by na szubienicę, to szansa, że któryś z e słupów  postanowiłby pociągnać za sobą na tamten świat zleceniodawców byłaby statystycznie istotna.  Dlatego uważam, że per saldo,  ta opcja byłaby bardziej sprawiedliwa  niż obecna,  gwarantowana rozmaitymi "immunitetami" , demokratyczna bezkarność.

zaloguj się by móc komentować

Krystian @OjciecDyrektor 22 lutego 2021 12:59
22 lutego 2021 13:45

Pan pisze o lekarzach, ustawodawca o personelu medycznym na który składa się więcej grup zawodowych - łącznie z opiekunkami medycznymi.

Mając doświadczenie z 2 szpitali w których pracuje rodzina, nikt za bardzo tych dodatków nie widział bo z różnych powodów nie formalizuje się walki z kowidem dla wszystkich zaangażowanych.

 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @grudeq 22 lutego 2021 13:36
22 lutego 2021 13:45

Czy Pan zauważył, że demokracja bazuje na dwóch kłamliwych dogmatach? 

 

1. Zakłada że wszyscy wyborcy wiedzą WSZYSTKO  o tych, których wybierają

2. Zakłada, że wszyscy wyborcy w równym tj. prawidłowym stopniu mają zdolność kojarzenia faktów, układając je w logiczny ciąg przyczynowo-skutkowy.

 

To mniej więcej tak, jakby dał Pan 7-letniemu dziecku prawo jazdy i posadził za kierownicą.....a potem zwalił całą winę za wypadek na to dziecko. Tak tylko łotry postępują.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Krystian 22 lutego 2021 13:45
22 lutego 2021 13:48

Znaczy się, kto wierzy władzy ten sam sobie szkodzie....myślę że ten brak kasy, to Opatrzność Boża - część personelu nie będzie zdemoralizowana....i jakoś przetrwamy w zdrowiu

zaloguj się by móc komentować

grudeq @stanislaw-orda 22 lutego 2021 13:44
22 lutego 2021 13:52

Tylko, że w praktyce to nie działa tak, że 01.01 Polityk X robi błąd, 02.01 stawiam go w stan odpowiedzialności za jego błąd, a on 03.01 podaje nazwiska swoich mocodawców, chcąc uchronić własną głowę.

Jakby słup chciał wskazać swojego mocodawcę to na chwilę przed tym wskazaniem dopadłby go nóź mocodawców. Przy czym mocodawca mówił, że to własnie nóź tych którzy go chcieli do odpowiedzialności pociągnąc (najlepszy przykład to Adamowicz)

Zresztą najidealniejszy słup to taki, który o niczym nie wie. Nawet o tym, że jest słupem. Nie wiem czy sprawiłoby by Panu przyjemność pociąganie do odpowiedzialności dzieciaka, który nagle zalewa się łzami (bo wie, że zrobił źle), ale który jest w przekonaniu, że robił dobrze, że tak można było.

Demokracja ma takie same immunitety jak monarchia. A w dyktaturze też zawsze ktoś może podejść do dyktatora i powiedzieć mu: Pamiętaj, że dyktatorem jesteś dożywotnio. 

Nie wiem jaki system polityczny daję rękojmię odpowiedzialności rządzących za błędne decyzje. 

zaloguj się by móc komentować

grudeq @OjciecDyrektor 22 lutego 2021 13:45
22 lutego 2021 13:58

Z tym 7 letnim dzieckiem to o dziwo w tym samym czasie, chociaż w całkiem innych kontekstach ten przykład przywołaliśmy. Tak. Nie miałbym siły zwalić winy na dziecko, ale na tego, który je posadził owszem. 

I tak bardziej wolę ten dogmat o tego, który mówi, że Grudeq albo OjciecDyrektor wiedzą wszystko i w swojej ocenie nigdzie się nie mylą.

Zresztą ten przywołany przez Pana dogmat (istota dogmatu polega na tym, że nie da się sprawdzić go za pomocą testu P/F tylko przyjmuje się go za prawdę) powinien brzmieć tak: 

1. Demokracja daje możliwość pozyskania wyborcy wiedzy o wybieranych

2. Demokracja uznaje, że w wieku 18 lat po zakończeniu podstawowej nauki, każdy zna się na tyle o świecie, że może decydować o sprawach publicznych.

zaloguj się by móc komentować

ThePazzo @grudeq 22 lutego 2021 13:52
22 lutego 2021 14:04

Przecież chodzi o to by system polityczny gwarantował bezkarność. 

Gdy już jesteś tam, wtajemniczony, jesteś częścią kasty to nie interesuje Cię reforma systemu na taki, w którym za złe decyzje ponosisz odpowiedzialność.

Prawdziwa odpowiedzialność za złamanie zasad gry spotka Cię od twoich byłych przyjaciół - tak jak Petelickiego czy Adamowicza. 

Wierzysz, że skorumpowany system się sam zreformuje i podda każe?

And how is this working for you ? :)

 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @grudeq 22 lutego 2021 13:58
22 lutego 2021 14:25

Użyłem wyraz "dognat" na podkreślenie że demokracja to wyznanie wiary  a nie nauka....ale jeśli Pan podchodzi do sprawy naukowo to niech bedzie "aksjomat" a nie "dogmat". 

Poza  tym Pan się wykręca...nie odnosi się do tych moich zarzutów...dla Pana widzę (a raczej podejrzewam) nie ma pojęcia prawdy - są tylko opinie. ..mniej lub bardzie mylne...demokracja rozmywa wszystko..takie sfumato do potęgi.. a Pan "sfumatonistą"

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @grudeq 22 lutego 2021 13:58
22 lutego 2021 14:42

Jeśli wg Pana demokracja daje możliwość pozyskania wiedzy to znaczy że żyje Pan w jakimś akwarium....piza tym napISałem "WSZYSTKO" , a Pan to zastąpił "wiedza"....wiedza może być szczątkowa i wybiórcza przez co wyborca będzie/jest wprowadzany w błąd

 

Po ukończeniu 18 roku życia człowiek jedt tak obrobiony umysłowo przez tę demokratyczną edukację, że niczym się nie różni od 7-letniego dziecka.....rozmawiał Pan kiedyś z 18-letnimi ludźmi o świecie, o sprawach publicznych?....Rozmawiałem i to jest horror.

 

Jeslu Pan szczerze pisze i chciałby obwinić tego co posadził 7-letnie dziecko za kierownicą, to musi Pan domagać się zakazu powszechnych wyborów...ale Pan jest fanatycznym demokratą i dlatego jest Pan albo nieszczery albo nie rozumie tego co napisał

zaloguj się by móc komentować

Jazgarz @gabriel-maciejewski
22 lutego 2021 14:54

Afryka śpi w nogach. '''Nasi''' za pare dojczmarek sami ustawiają się w kolejce do rajchu do pracy w charakterze 'tester leków'. A myślałem że podcieranie tyłka emerytowanym ssmanom to jest szczyt...

https://praca-niemcy4u.pl/od-zaraz/testowanie-lekow/

zaloguj się by móc komentować

grudeq @OjciecDyrektor 22 lutego 2021 14:42
22 lutego 2021 15:01

Jakim zatem cudem Panu udało się pozyskać wiedzę o demokracji? Żył Pan poza Polską? 

zaloguj się by móc komentować

Andrzej4 @gabriel-maciejewski 22 lutego 2021 11:54
22 lutego 2021 15:02

80% wydatków ZUS (w tym zwłaszcza ubezpieczenie zdrowotne) i budżetu na SZ dotyczy ostatnich dwóch lat życia człowieka. W prywatnych szpitalach nie ma OIOM z oczywistych powodów. Kalkulacja jest więc jasna.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @grudeq 22 lutego 2021 15:01
22 lutego 2021 15:15

Nie....odseparowałem się od telewizji, radia i prasy (o internecie nie było wtedy jeszcze mowy bo to dopiero początek XXIw ). Naprawdę Pan myśli że potrzeba jakiegoś cudu aby zorientować się czym jest demokracja? Wystarczy w spokoju i ciszy porozmyślać nad iatotnymi założeniami i konsekwencjami tego systemu. Nie pozyska się prawdziwej wiedzy bez determinacji i samozaparcia. Ilu ludzi w naszym społeczeństwie (ale i na świecie) pidejmuje ten trud? I Pan by się zgodził aby o pańskim majątku i zdrowiu  decydował  bezrozumny i bezrefleksyjny tłum?

 

Pan nie jest sfumatonistą...pan jest konformistą.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @grudeq 22 lutego 2021 13:52
22 lutego 2021 15:18

umówmy się , że pozostaje to kwestią gustu (wyboru, upodobań, czy co tam kto zechce).

Ja jestem za tym, aby obowiązywała zasada w myśl której Bóg stworzył ludzi, ale to  Samuel Colt uczynił ich równymi sobie.

 

zaloguj się by móc komentować

olo @grudeq 22 lutego 2021 12:44
22 lutego 2021 15:20

prosze mnie nie winic za swoje przemyslenia, przeciez pisalem odnosnie  "demokratyczną wersję egzekucji odpowiedzialności",  wiec to nie moj zaklad czy jacys wyborcy beda, ja sie moge zalozyc ze  przy tym tempie w 2023r  demokratyczna wersji odpowiedzialnosci nie zadziala.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @grudeq 22 lutego 2021 13:09
22 lutego 2021 15:27

Czyli jeśli to  ja bym wprowadzał do obrotu tak dobrane dawki cjankali, które podawane systematycznie doprowadziłyby po ilus tam latach do zgonu konsumenta takowych, i gdyby mi to udowodniono, poszedłbym siedzieć. Natomiast jesli robi tak "Państwo", czyli wprowadza do obiegu ewidentne trucizny, to ono za to (tj. nikt w imieniu tegoz "państwa") nie odpowiada?

Czy coś pokręciłem w tym porównaniu?

zaloguj się by móc komentować

qwerty @OjciecDyrektor 22 lutego 2021 15:15
22 lutego 2021 15:30

o majątku każdego w RP decyduje państwo, w ten spposób tworzy sie nowe klasy społeczne a narzędziami są sądy i cały aparat administracyjny, uogólniając to o bycii włascicielem decyduja wielokroć gremia o których nie mamy żadnego pojęcia [tak lokalnie jak i globalnie]

zaloguj się by móc komentować

Andrzej4 @gabriel-maciejewski
22 lutego 2021 15:33

Co do Afryki, to bardzo proszę:

Na Zanzibarze, po zbadaniu na obecność COVID 19 roślin i zwierząt i po wynikach pozytywnych na tychże, zlikwidowano pandemię (Zanzibar ma autonomię, a Tanzania wymaga testów od przyjezdnych). Hotele na Zanzibarze w większości są własnością Polaków i Wlłochów.

Co do zbawiennych skutków pomocy:

Każda pomoc żywnościowa niszczy miejscowe rolnictwo, a więc nie po to jest udzielana, aby ratować życie tubylców. U nas będzie podobnie. Celem jest wyzucie z samodzielności i inicjatywy i wszystkiego co w konsekwencji z tym się wiąże.

Znakomity tekst, Reakcje Komentujących żywe, to potwierdza, że tekst znakomity. Moim zdaniem nie jest pesymistyczny.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @gabriel-maciejewski
22 lutego 2021 15:35

powiem tak, idealizm jest fajny dopóki nie odochodzi do konfronatacji z praktyką; wiekszość z nas nie ma pojecia jak funkcjonuje państwo o nazwie RP, a co dopiero jakkie mechanzmy są kreowane globalnie w świecie,

elemetarz zarządzania kryzysowego zawsze wskazuje, że kryzys wielokroć opłaca się pogłębiać aby pozbyć się 'starych' [ludzi, rzeczy, idei, etc]; obecna sytuacja jest wzorcowa i oficjalnie zapowiedziana, i rozważania, że covid i to i tamto są zabawne w zderzeniu z realem; 40 st.C gorączki i odlot - wtedy mądrości nie są z tego świata

zaloguj się by móc komentować

qwerty @gabriel-maciejewski
22 lutego 2021 15:36

pojęcie odpowiedzialność jest jak opium dla mas - każdy pali swoja działkę

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @qwerty 22 lutego 2021 15:35
22 lutego 2021 15:41

To jeśli już dla Pana jest obojętne kto i w jaki sposób nami rządzi, to racz Pan się wypisać z tej dyskusji. Konformizm i obojętność to nie tutaj. 

 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @OjciecDyrektor 22 lutego 2021 15:41
22 lutego 2021 16:02

Czy zawsze musisz przesadzić?

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @stanislaw-orda 22 lutego 2021 16:02
22 lutego 2021 16:13

Przepraszam. Ale nie trawię tej metody kontrargumentacji reprezentowanej przez Pana qrudec

zaloguj się by móc komentować



olekfara @betacool 22 lutego 2021 10:31
22 lutego 2021 16:38

Tu jest odpowiedź, a także powiązanie covida z zanieczyszczeniem środowiska, także spalinami. https://www.youtube.com/watch?v=W-mqf-pb_iM.

Proszę nie sugerować sie tytułem, raczej powinien brzmieć, chcesz być, więc słuchaj. Na wiele pytań jest w tym wywiadzie odpowiedź. Polecam

Dla mnie po obejrzeniu nasunął się wniosek, a raczej odpowiedź na pytanie, czym jest szczepionka  na Covid. Każdy prawie  z nas wie, czym jest wysokowydajne rolnictwo, więc z tego względu stosując analogię, ktoś próbuje to z ludźmi robić to samo. Uprawiać rodzaj ludzki,  tak jak uprawia się rośliny i hoduje zwierzęta. A tego nie da się zrobić bez odosobnienienia, kwarantanny, masowego stosowania leków, chemicznych środków ochrony, na koniec patentów na poszczególne gatunki ludzi.

zaloguj się by móc komentować

pazerska @OjciecDyrektor 22 lutego 2021 15:41
22 lutego 2021 16:47

Czy na SN panuje konformizm czy nonkonformizm łatwo się przekonać.

Wystarczy zanegować stawiane tezy przez gospodarza portalu.

Powodzenia :)

zaloguj się by móc komentować

bolek @gabriel-maciejewski
22 lutego 2021 17:02

https://tvn24.pl/polska/politycy-pis-na-wawelu-wyrok-sadu-w-sprawie-lamania-obostrzen-5023970

Ciekawy ten wyrok... 

zaloguj się by móc komentować


stanislaw-orda @bolek 22 lutego 2021 17:02
22 lutego 2021 17:11

Ten wyrok jest zgodny z porządkiem prawnym.

Ministerczy premier może nakładać tego rodzaju "obostrzenia" na swoich podwładnych (urzędników), i to tylko podczas wykonywania przez nich zadań służbowych, ale już nie po ich zakonczeniu.  A na pozostałych obywateli tylko wówczas, gdy wprowadzony zostałby stan wyjątkowy i zawieszone stosowanie na  czas jego trwania obowiązującego porządku prawnego. W innym przypadku nakładanie tego rodzaju obostrzeń nie posiada  podstawy prawnej.

 

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @OjciecDyrektor 22 lutego 2021 15:15
22 lutego 2021 17:17

Gdy nie było mowy o internecie,zasady demokracji wkładali nam jeszcze do głowy sowieckie pociotki,lub bękarty (sorry)komuny.W tym czasie komputery były wielkie jak szafa,a mój stary laptop wydaje się szczytem techniki... Historia demokracji liczy sobie około 2500 lat i nie jest wynalazkiem społeczeństw XX czy XXI wieku ...Już Platon z Arystotelesem próbowali wieść dysputy ,która z demokracji jest lepsza...

Obywatele i demokracja tworząca państwo :dla Arystotelesa obywatelami nie byli niewolnicy, gdyż z natury byli niezdolni do samodzielnej egzystencji,  natura stworzyła ich do słuchania i wykonywania poleceń ludzi powołanych do władania. Platon twierdził ,ze demokracja prowadzi zawsze do tyranii i despotyzmu.Spór filozofów ,jakoś tak dziwnie przypomina mi rządy wielu krajów z pseudo demokracją.

Nie życzę sobie ,aby moim życiem kierował bezrozumny tłum,ani też "demokratycznie"wybrani władcy skłonni traktować Obywateli jak podległych mu niewolników w imię fałszywej z gr. "demos - kratos ".

Czy jest recepta na idealne rządy?.....To chyba pobożne życzenie...

zaloguj się by móc komentować



pike @Gumtryk 22 lutego 2021 16:31
22 lutego 2021 18:09

W świecie fake news to całkiem możliwe.

Ale trzeba brać pod uwagę też i to, że on zna na przykład Księgę Powtórzonego Prawa...

A te fragmenty o charakterze niszczycielskim to na pamięć...

 

..

 

zaloguj się by móc komentować

ArGut @gabriel-maciejewski
22 lutego 2021 18:49

Samoloty nadlecą z pomocą humanitarną a statki przywiozą materiały na nowe innowacyjne technologie.

 

zaloguj się by móc komentować

grudeq @stanislaw-orda 22 lutego 2021 15:27
22 lutego 2021 19:35

Dużo Pan pokręcił. Ale to pewnie z tego powodu, że skończył Pan wyższe studia, a jak to ktoś wyżej napisał "Nie ma takiej bredni, którą by omieszkali wbić do głów na studiach"

Idąc Pana logiką po każdym śmiertelnym wypadku samochodowym należałoby stawiać zarzuty producentom samochodów, a po każdym przypadku zatłuczenia kogoś za pomocą młotka - zarzuty szłyby na konto producentów młotków względnie właścicieli sklepów żelaźnych. 

Aczkolwiek jest tu ciekawe zagadnienie z zakresu filozofii prawa, czy jeżeli A, przez całe życie chciał aby B jak najszybciej stracił życie i w tym celu od 20 roku życia częstował go papierosem i B w końcu w 70 roku życia umarł na raka płuc, to czy A można byłoby stawić zarzut zabójstwa. Osobiście z takim przypadkiem na wokandzie się nie spotkałem. 

zaloguj się by móc komentować

grudeq @olo 22 lutego 2021 15:20
22 lutego 2021 19:37

Nie mój drogi Pani, autor odpowiada nie tylko za to co napisał, nie tylko za to co chciał napisać, ale także za to jak jego myśl została odczytana. Na tej samej zasadzie wszak chcemy zbudować odpowiedzialność polityków: za to co zrobił, za to co chciał zrobić i za to jaki był tego efekt. 

Więc czy przyjmuje Pan zakład, że w roku 2023 odbędą się w Polsce demokratyczne wybory? 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Gumtryk 22 lutego 2021 16:31
22 lutego 2021 19:37

Konkluzja końcowa  z zalinkowanej strony posiada następujące  brzmienie:

"Przypisywana Henry’emu Kissingerowi wypowiedź na temat obowiązkowych szczepień, które mają utorować drogę do  „przerzedzenia stada” , nie ma potwierdzenia w żadnym dostępnym źródle. Twierdzenie, że takie słowa pojawiły się podczas Rady Eugenicznej WHO w 2009 roku, nie znajduje uzasadnienia w faktach  -  w rzeczywistości bowiem taki organ w ogóle nie istnieje."

Czy oznacza to,że jeśli nie ma potwierdzenia w dostepnych źródłach, to nie ma go równiez w tych niedostępnych?

I czy taki organ, jeśli nawet nie istnieje w formalnej strukurze WHO, to czy nie mógł zafunkcjonować jako np. nieregularny panel, na którym omawiano rozmaite "ciekawe" koncepcje?

Moim zdaniem, sprawa wcale nie musi wyglądać jednoznacznie.

 

 

zaloguj się by móc komentować

grudeq @stanislaw-orda 22 lutego 2021 15:18
22 lutego 2021 19:38

Ja bym z tego sloganu reklamowego nie korzystał i nie mieszał z Panem Bogiem. Zwłaszcza, że producenci broni białej mogą się z takiej myśli li tylko serdecznie zaśmiać. Zbrodnia zaś zabójstwa, nawet w Biblii towarzyszy od drugiego pokolenia ludzkości. 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @grudeq 22 lutego 2021 19:35
22 lutego 2021 19:40

Rozumiem, że ukonczyłeś studia prawnicze, bo nikt tak jak prawnicy nie potrafi wykręcać kota ogonem.

zaloguj się by móc komentować

grudeq @OjciecDyrektor 22 lutego 2021 15:15
22 lutego 2021 19:42

W ciagu jednego tekstu zmienił Pan moją ocenę z sfumatonisty na konformisty, a w międzyczasie byłem jeszcze fanatycznym demokratą. Aż się boje, że napiszę jeszcze jeden komentarz "Popieram regim Miklosa Horthiego" a Pan napisze, że jestem monarchistą! Oszaleje Pan. Pewnie gdyby żył Pan w starożytności to odciąłby się od ksiązek i li tylko rozmyslał nad istotnymi założeniami i konsekwencjami tego systemu. Niestety nie mam tego komfortu, bo żyję tu i teraz i muszę czytać gazety, chociażby aby wiedzieć gdzie remontują drogę i jaka będzie pogoda jutro. 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @grudeq 22 lutego 2021 19:38
22 lutego 2021 19:43

to slogan miesza, a nie ja.

Ponadto: nie każde zabójstwo jest traktowane jako zbrodnia. W zasadzie tylko morderstwo.
(Piąte: nie morduj).

zaloguj się by móc komentować

grudeq @stanislaw-orda 22 lutego 2021 19:40
22 lutego 2021 19:44

Równie irytujące jest kiedy nie-prawnicy biorą się za tematy stricte prawnicze, na zasadzie "jestem dobry w swojej dziedzinie i tam liznąłem trochę prawa administracyjnego, to jaki problem wypowiedzieć się z prawie karnym". 

zaloguj się by móc komentować

grudeq @stanislaw-orda 22 lutego 2021 19:43
22 lutego 2021 19:53

Otworzy Pan kodeks karny obecnie obowiązujący w RP. Art 7 i tam przestępstwa dzielą się na zbrodnie i występki.

Zabójstwo jest zbrodnią (art 148)

NIeumyślne spowodowanie śmierci jest występkiem (art 155)

Obecny kodeks karny nie używa pojęcia morderstwo. Klasycznie morderstwo to zabójstwo ze szczególnym okrucieństwem.

zaloguj się by móc komentować

grudeq @ThePazzo 22 lutego 2021 14:04
22 lutego 2021 19:57

Adamowicza nie spotkała kara za złamanie zasad gry, bo on do końca zasadom pozostał wierny. Nikogo nie wydawał i szedł w zaparte. No ale niebezpieczeństwo, że w którymś momencie pęknie to zawsze istniało.

Każdy system polityczny musi mieć mechanizmy autokontroli bo inaczej stanie się niesprawny. Pytaniem zawsze jest kto ma decydować o tym, kto ponosi złe decyzje. Czy ma decydować Grudeq czy ThePazzo?

zaloguj się by móc komentować

Vester @grudeq 22 lutego 2021 10:53
22 lutego 2021 20:01

"W demokracji odpowiedzialność egzekwuje się w kolejnych wyborach" - brak mi słów, doprawdy. Co Pan tu robi z takimi przemyśleniami? Ewidentnie, ten system stworzono dla Pana. A jak się Pan tak boi gilotyny, to radzę się przerzucić na plastikowe sztućce - nigdy nie wiadomo, co komu w domu strzeli do łba na widok czegoś ostrego...

zaloguj się by móc komentować

olo @grudeq 22 lutego 2021 19:37
22 lutego 2021 20:12

nie, ja moge to wziac na siebie jak dolozysz uprawnienia

a jak przekonasz wystarczajaco duzo osob do tego samego  to i zaklad przyjme

umowa stoi?

zaloguj się by móc komentować

grudeq @Vester 22 lutego 2021 20:01
22 lutego 2021 20:15

Ja też w ogóle Pana nie kojarzę i nie wiem co Pan tu robi. Może niech na tym portalu będzie jeden szef i on będzie ustalał linię programową portalu (ta jak pamiętam brzmiała kiedyś : "Tu się k... nikt nie oszczędza", bo jak linia faktycznie brzmi "Jak Pan tak mógł napisać" to proszę tylko o oficjalne jej potwierdzenie, za pomocą likwidacji bloga. 

Gilotyny się nie boję, ale równocześnie wydaje mi się, że polityka jest sztuką skuteczności, a gilotyna jest dowodem na nieskuteczność wybranej linii politycznej. No ale jak wiem na gilotynę to raczej idą zwykle politycy, a komentatorzy to stoją pod gilotyną i udają, że gilotowanego nie znają. 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @grudeq 22 lutego 2021 19:53
22 lutego 2021 20:35

Gdyby ode mnie zależało, to  zmieniłbym obecną  klasyfikację kodeksową.

zaloguj się by móc komentować

grudeq @stanislaw-orda 22 lutego 2021 20:35
22 lutego 2021 20:57

A co by Pan chciał osiągnąć tą zmianą klasyfikacji? W jakim celu? Czy tylko zmiana nazwy czy jakiś szerszy plan metodologiczny.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @grudeq 22 lutego 2021 20:57
22 lutego 2021 21:39

np. zabójstwo w obronie własnej to też morderstwo? (przepraszam, ale nie chce mi się szukać w Kk).

Przez zmianę kwalifikacji chciałbym osiagnąć np. przywrócenie wykonywania kary śmierci.

Gdyby taki wyrok był  wykonywany zgodnie z istniejącym prawem, to chyba nie byłoby to  morderstwo?

Ja wiem, że przeciwnicy tej kary  ukuli hasło "morderstwo sądowe", ale cóż, wszak  świat nie był, nie  jest i nie będzie doskonały, tak samo jak i rozmaite prądy ideolo.

zaloguj się by móc komentować

Paris @Andrzej4 22 lutego 2021 15:33
22 lutego 2021 22:23

Nie...

...  to  jest  wpis  OPTYMISTYCZNY   !!!

Pasozytnicza  globalna  globalna  wyjatkowych  BARANOW  ZONdowyH  jest  zestrachana  PO  SAME  USZY,  bo  dla  ich  poziomu  zidiocenia  i  ocipienia  zaczyna  brakowac  skali...

...  na  dowod  potwierdzenia  BANKSTER  Morawiecki  otwiera  dzis  w  calej  Polsce  osrodki  psychiatryczne...

...  bo  TWORKI  atakuja  !!!

zaloguj się by móc komentować

Paris @qwerty 22 lutego 2021 15:35
22 lutego 2021 22:33

Jeszcze  troche,...

...  a  "nasza"  POPiS'owa  "wadzunia"   ze  Fsparciem  kurwizora  i  reszty  ocipialych  i  spanikowanych  presstytutek  WIDMEM  UTRATY  KORYTA  -  sr*c  bedzie  zarem...   oczywiscie  z  bezradnosci   nad  wytworzonym  PRZEZ  SIEBIE   BURDELEM  i  "chaosem"...  oczywiscie  z  premedytacja  !!!

zaloguj się by móc komentować

m8 @bolek 22 lutego 2021 13:14
22 lutego 2021 23:10

Bywszych czeki to niet. V. V. Putin

 

zaloguj się by móc komentować

tadman @gabriel-maciejewski
23 lutego 2021 01:04

Jasny gwint, napisany komentarz poszedł w kosmos.

Podstawą systemów zarządzania zgodnych np. z ISO są procedury i instrukcje. Do napisania ich, a także ich nadzorowania potrzebni są ludzie w poszczególnych podmiotach gospodarczych, a z kolei audytami i nadawaniem certyfikatów dla wdrożonych systemów w określonym reżimie czasowym zajmują się urzędnicy stosownego urzędu powołanego przez rząd. Podmiot musi w ustalonym reżimie prowadzić sprawozdawczośc dla urzędu certyfikującego.

Co to daje państwu? Opłaty od podmiotów za posiadanie certyfikatu, możliwość zatrudniania sporej liczby ludzi po studiach w pionach związanych z systemem zarządzania w podmiotach gospodarczych, a także urzędników w urzędach nadających certyfikaty i prowadzących audyty. Ci ludzie nie pracują w sferze produkcji i usług dla klientów, a ich zatrudnienie stanowi koszt obciążający produkt dostarczany klientowi. Należy jeszcze wspomnieć, że przy wprowadzonym systemie zarządzania nakłada on dodatkowe obowiązki na pracownika, nazwijmy go umownie produkcyjnego, który musi w odpowiedni sposób realizować procedury, dokumentować ich wykonanie, prowadzić dodatkowe sprawdzenia poprawności prowadzonej pracy i też je dokumentować.

Wprowadzenie systemu zarządzania to początek, bo mnożenie nowych zobowiązań narzucanych przez instytucje nadające certyfikaty podmiotom, które je zdobyły, kończy się angażowaniem nowych pracowników, którzy pracują na rzecz wdrożonego systemu i dostosowują go do nowych wymogów. Z jednej strony podnosi to koszty usług świadczonych przez certyfikowany podmiot lub znajduje odbicie we wzroście ceny produktu dla klienta, a z drugiej strony powoduje, że małe podmioty nie są w stanie spełnić nakładanych wymogów i albo wypadają z rynku albo są wchłaniane przez inne jednostki, czyli na dłuższą metę prowadzi to do tego, że na rynku pozostają firmy duże. Z tego widać, że małe firmy mają szansę produkować dobra lub usługi, które nie muszą być wykonywane zgodnie z uznanymi systemami zarządzania.

Jeśli podmiot swoimi nietrafionymi usługami lub sprzedanymi wadliwym produktami narazi na straty klienta to ten może dochodzić swoich praw, w skrajnym przypadku nawet w firmie udzielającej certyfikatów. Dlatego wprowadzono obowiązek, że każdy posiadający certyfikowany system zarządzania musi mieć stosowne ubezpieczenie, które stanowi gwarancję, że firma będzie w stanie zaspokoić rządania klienta na wypadek przegrania procesu.

Kto zyskuje na stosowaniu systemu zarządzania? Państwo, bo ma dodatkowy rynek pracy, ubezpieczyciele, prawnicy, firmy zajmujące się szkoleniami i firmy, które świadczą usługi na rzecz firm certyfikowanych jak prace budowlano-remontowe, prowadzenie kontroli np. metrycznej, dostarczanie maszyn, aparatury, sprzętu, wyposażenia itp.

Co zyskuje pracownik produkcyjny w systemie zarządzania? Jeśli ma wymagane szkolenia, uprawnienia, dopuszczenia, wykonuje pracę zgodnie z procedurami na sprawnym i dopuszczonym sprzęcie, zgodnie z procedurami dokumentuje swoją pracę, jak i procedury sprawdzające poprawność swojej pracy to prokurator nie ma prawa się do niego przyczepić. Niestety, wiele szpitali ma już wdrożone systemy zarządzania.

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @gabriel-maciejewski
23 lutego 2021 01:20

Może wszystko jest kwestią ostatecznej desperacji: w Indiach rodzice dzieci zaszczepionych przeciw polio z "dobrodziejstwa" Gates'a, u których to dzieci wystąpiły przerażające "skutki uboczne" /bodaj szczepionki Pfizera?/, po prostu wzięli i wystrzelali ekipę szczepionkową / 8 osób/. 

https://sekrety-zdrowia.org/polio-szczepionka-paraliz/

"W maju 2014 Światowa Organizacja Zdrowia uznała Indie za kraj wolny od polio podkreślając, że to jeden z największych sukcesów w ochronie zdrowia osiągnięty dzięki powszechnemu i skrupulatnie prowadzonemu programowi szczepień. To wersja oficjalna.  Faktem jest jest że 491,000 dzieci zostało sparaliżowanych po fatalnych w skutkach szczepieniach.

Program szczepień przeciwko polio w Indiach zainicjowała Fundacją Billa Gattes`a pod patronatem WHO w roku 2011. Przed masowymi szczepieniami liczba zachorowań na polio czyli chorobę Heinego-Medina w Indiach wynosiła w 2009 roku 741, a w 2011 odnotowano zaledwie jeden przypadek w kraju o ponad miliardowej liczbie ludności!
W trakcie trwania akcji szczepionkowej zrozpaczeni rodzice zastrzelili 8 członków WHO podających szczepienia i akcję przerwano. Podobną akcję przymusu szczepień przeciwko polio prowadzono w Pakistanie gdzie ponad 10 tysięcy dzieci zostało poszkodowanych, również przerwano szczepienia po atakach na członków akcji szczepiennych."

zaloguj się by móc komentować

maria-ciszewska @stanislaw-orda 22 lutego 2021 21:39
23 lutego 2021 07:43

Nie wchodząc w waszą zażartą polemikę z kolegą grudeqiem - określenie "morerstwo sądowe" odnosi się do praktyk komunistów. Wieszanie czy strzelanie ludzi osądzonych w procesach kiblowych bądź pokazowych, w zależności od potrzeb, na postawie wymyślonych zarzutów i dowodów. Przynajmniej ja spotkałam się wyłącznie z takim użyciem wyrażenia "morderstwo sądowe". Więcej nie trolluję notki :)

zaloguj się by móc komentować

ThePazzo @grudeq 22 lutego 2021 19:57
23 lutego 2021 07:50

A skąd wiesz dlaczego umarł Adamowicz? 

Zakładasz, że był niewygodnym świadkiem, który umarł bo istniało ryzyko, że pęknie.

Tylko, że to jest jedynie przypuszczenie.

To rozmiem Petelicki też umarł bo był świadkiem

Lepper też?

A zamach w Smoleńsku to co to było - mechanizm autokontroli?

Jeśli istnieje mechanizm autokontroli systemu to ani ja ani ty - czytaj wyborca - nie mamy na niego zadnego wpływu.

OD 25 lat widze te same mordy w sejmie pod roznymi sztandarami a nikogo z nich w pierdlu.

Mechanizm autkokotroli nie działa.

zaloguj się by móc komentować

maria-ciszewska @tadman 23 lutego 2021 01:04
23 lutego 2021 07:55

 :)

Dlatego ja dłuższe komentarze piszę w dokumencie tekstowym i wklejam.

zaloguj się by móc komentować


grudeq @stanislaw-orda 22 lutego 2021 21:39
23 lutego 2021 08:09

Zmiana podziału na występki i zbrodnie nie ma nic do obowiązywania kary śmierci.

http://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=wdu19320600571 Jak sobie Pan popatrzy na kodeks karny z 1932 roku, to tam też był podział na zbrodnie i występki (art 12), natomiast kara śmierci wynikała z art. 37 kodeksu z 1932, której to kary nie ma w obecnym katalogu kar. 

Zabójstwo w obronie własnej nie jest morderstwem i nie ma takiego przestępstwa, to jest tzw. fachowo mówiąc "kontratyp obrony koniecznej" opisany w art 25 obecnego kodeksu karnego. Przy czym mamy tam sytuację też przekroczenia granic obrony koniecznej, czyli np sytuację taką, ze życia próbuje pozbawić Pana mikry 19 latek rzucający się na pana z wałkiem do ciasta, którym to wałkiem zadaje ciosy po nogach, a pan śmiejąc się z niego odpowiada mu strzałem z Colta w głowę i przed Sądem się tlumaczy "obrona  własna"

Dodać do tego należy jeszcze zabójstwo w afekcie (art 148 par. 4 kodeksu karnego), czyli chociażby ta sytuacja kiedy mąż nakrywa żonę z kochankiem i z tego powodu kładzie ich oboje trupem (to cassus przy zabójstwie Andrzeja Zauchy) lub w sytuacji, kiedy żona jest przez 15 lat poniżana przez męża i wyśmiewana i kolejnym razem nie wytrzymuje tych śmiesznotek z strony męża i ugadza go nożem. 

Myli się Pan także co do sformułowania "morderstwo sądowe", to nie jest zwrot prawny, ani też żadna ustawa ani kodeks karny nie skatalogował takiego przestępstwo. Jest to zwrot stricte publicystyczny, historyczny na opisanie procesów sądowych w latach 45-56, gdzie tak ustawiono ten proces, że pozbawiaono oskarżonego prawa do obrony i skazywano go karą śmierci za przestępstwo, którego najczęściej nie popełnili (zastrzegam kulawość tak sformułowanej definicji). Natomiast samo wykonanie prawomocnej i prawidłowo wymierzonej kary śmierci nigdy nie jest przestępstwem a tym bardziej morderstwem. 

zaloguj się by móc komentować

grudeq @ThePazzo 23 lutego 2021 07:50
23 lutego 2021 08:17

Nie przestaje mnie Pan zadziwiać. Nadto powoli zaczyna mnie irytować ta sytuacja, gdy moje założenia są z automatu obarczone błędem, bo Pan tak stwierdził. Natomiast pana założenia w 100% są pewne i sprawdzalne, bo Pan tak stwierdził. 

Więc podtrzymuje swoje stanowisko co do przyczyn zabójstwa Adamowicza. Nie wiem co wspólnego z zabójstwem Adamowicza ma Smoleńsk. Czym innym jest zabójstwo w Sarajewie, a czym innym zabójstwo Cesarzowej Sissy nad jeziorem Genewskim, a czym innym jeszcze rozstrzelanie Cesarza Maksymiliana w Meksyku. Tam za każdym razem był inny motyw. 

Szczerze powiedziawszy, to pieprzy pan jak potłuczony. I na tym skończmy nasze polemiki. 

zaloguj się by móc komentować

Strikt @gabriel-maciejewski
23 lutego 2021 08:24

Kurczę, też oglądałem ten film w niedzielę. Film słaby, naiwny i pozujący na artyzm. Ale zgadzam się, że już jesteśmy Afryką.

zaloguj się by móc komentować

ThePazzo @grudeq 23 lutego 2021 08:17
23 lutego 2021 08:29

Twierdzi Pan, że w demokracji system autokontroli to wybory.

No to ja twierdze, że nie bo wciąż cyklicznie rządza ci sami ludzie z małymi wyjątkami.

Do tego żadna ekipa nie rozlicza poprzedniej.

Nikt nie siedzi. Nikogo nie zwindykowano.

Oligarchia jak się miała dobrze tak się ma nadal.

A wyborcy łaża do urn od ponad 20 lat i nic z tego nie wynika.

zaloguj się by móc komentować

maria-ciszewska @ThePazzo 23 lutego 2021 08:05
23 lutego 2021 08:30

Murzyni są łagodniejsi od Hindusów. W Kenii to episkopat musiał ująć się za ludem, kiedy okazało się, że co najmniej milion kobiet zostało ubezpłodnionych za pomocą szczepionek. Medycyna to potężna broń.

zaloguj się by móc komentować

Andrzej-z-Gdanska @grudeq 22 lutego 2021 19:57
23 lutego 2021 09:26

Cytuję:

...bo on do końca zasadom pozostał wierny.

Niestety chyba tak nie było. Został wyrzucony z PO i nie miał startować w wyborach prezydenckich (miasta Gdańska). Jednak wystartował jako bezpartyjny. Czyli to mogło być to moje "chyba", że nie był wierny zasadom. Z reguły "politycy" "wyznaczeni" do dymisji mają się jej "poddawać". Za to coś tam uzyskują.

zaloguj się by móc komentować

grudeq @Andrzej-z-Gdanska 23 lutego 2021 09:26
23 lutego 2021 09:39

Ja to widziałem w taki sposób, że przecież mógł Adamowicz starać się o "świadka koronnego" i powiedzieć, kasę dostałem od tego i tego i gadać z PiSem, że jak wyda tych ludzi, to PiS albo go ochroni albo przymknie oko na jego działalność. Ale on ewidentnie szedł na zwarcie z PiSem i pod tym względem był konsekwentnym POowcem. Równocześnie to wydalenie z PO to według mnie nie miało jakiegoś celu "odsuwamy skorumpowanego człowieka, bo jesteśmy tacy uczciwi", tylko motywem tam było chęć zaistnienia Jarosława Wałęsy jako Prezydenta Gdańska. To, że ten manewr nie mógł przejść świadczy o tym, że Adamowicz został gładko podmieniony przez Dulkiewicz, która wydaje mi się lepszym "słupem" niż Wałęsa, który mógłby chcieć robić swoją politykę (na nazwisku). Dulkiewicz pod tym względem jest super podporządkowana, bo ona nic bez tego stanowiska nie znaczy. 

Gdyby Adamowicz był wyznaczony do dymisji, to by wybory w 2018 roku przegrał, względnie Dulkiewiczowa nie wygrałaby wyborów w 2019 roku. Tu chodziło tylko i wyłącznie o prowadzenie dalej polityki Adamowicza, bez niego. Adamowicz zaś był wierny do końca, bo PO nigdy nie zaatkował, ani nikogo z nich nie wydał. Jego zaś śmierć okazała się być.. ostrzem wymierzonym w PiS. Tak to przynajmniej widzę. 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @grudeq 23 lutego 2021 08:09
23 lutego 2021 09:59

Nie mylę się co do sformułowania "morderstwo sądowe" , bo nie napisałem, że jest to sformułowanie kodeksowe.

I równiez nie "także", skoro  poprzednie kwestie stawiałem jako przykłady nie kwalifikowane jako morderstwo.

zaloguj się by móc komentować

grudeq @stanislaw-orda 23 lutego 2021 09:59
23 lutego 2021 10:26

Skoro Nawet Pani Ciszewska zwróciła uwagę na to co znaczy "mord sądowy", to znaczy, że nie tylko ja odczytałem to w taki sposób. W każdym bądź razie terminu "mord sądowy" nie ukuli przeciwnicy kary śmierci. Jak już co, to zostało ono wykorzystane i to w sprytny sposób przez tych, którzy mordów sądowych się dopuszczali. 

Cały czas Pan nie rozumie, że skoro w obecnym kodeksie karnym nie ma morderstwa, to żaden prawnik zabójstwa nie zakwalifikuje jako morderstwo. Natomiast oczywiście to pojęcie będzie używane publicystycznie. Aha, ja pozwalam sobie traktować Pana jak prawnika, ale to tylko z tego powodu, że Pan ma swoje pomysły na zmianę kodeksu karnego. 

zaloguj się by móc komentować

ThePazzo @grudeq 23 lutego 2021 09:39
23 lutego 2021 10:27

Adamowicz nie był wierny bo nie posłuchał rozkazu. 

O kulisach reszty nie wiemy. 

zaloguj się by móc komentować

pike @grudeq 23 lutego 2021 09:39
23 lutego 2021 10:29

Nie bierze pan pod uwagę, że istnieją poważni ludzie, a takim jest Ihor Kołomojski

jaki i Rabinowicz. A oni mogli mieć całkiem inny podgląd na rolę pana Adamowicza w ich interesach....

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @grudeq 23 lutego 2021 10:26
23 lutego 2021 10:50

Niech  traktowanie mnie jako prawnika  pozostanie  tylko założeniem roboczym.

zaloguj się by móc komentować

pink-panther @gabriel-maciejewski
23 lutego 2021 11:11

"Wiernego ogrodnika" pamiętam, bo tam grał Ralf Fiennes a film jest na podstawie powieści starego wygi Johna Le Carre. To była jedna ze słabszych powieści ale ,jak widać Anglicy trzymają rękę na pulsie. Film jest z 2005 r.

zaloguj się by móc komentować

tomciob @grudeq 22 lutego 2021 12:42
23 lutego 2021 11:28

Witam. Napiszę to krótko. Władza, ta świecka polityczna władza zawsze miała potrzebę legitymizacji. Nie wiem skąd ta potrzeba, psychika czy emocje, ale tak wydaje mi się jest. To się oczywiście wiąże ze stanowieniem prawa. Bo władza to prawo, jego stanowienie i egzekucja. Od dawnych już czasów ludzie przeczuwali że może istnieć Coś ponad nimi. Coś co jest Większe i Trwalsze niż człowiek. I dlatego władza chciała/potrzebowała mieć jakieś alibi na swoje istnienie. Tym alibi był Bóg i boskie pochodzenie władzy ale... człowiek w swym zamyśle na świat jaki ma do dyspozycji nie bardzo chce pogodzić się z istnieniem tego Czegoś większego niż on sam. I tak powstała "demokracja" aby uzasadnić i potwierdzić legitymizację władzy do bycia władzą. "Demokracja" to po prostu ateistyczna legitymizacja władzy, nic ponad.

A co do noszenia się to uważam, że akurat ja to noszę się o wiele za poważnie. Tylko że mnie to jednak trochę uwiera.

Co do Rwandy to już musi Pan sobie odpowiedzieć sam.

Pozdrawiam

zaloguj się by móc komentować


grudeq @tomciob 23 lutego 2021 11:28
23 lutego 2021 13:00

Potrzeba legitymizacji władzy, jest jakby związana z istotą władzy. Bo tak każdy by sobie powiedział, że On jest władzą - zatem każdy się zapyta, a dlaczego Ty albo Wy jesteście tą władzą. 

Demokracja mówi: bo nas wybrano. Monarchia mówi: bo się z władzą urodziłem. Dyktatura zaś powie: bo tą władzę zdobyłem. 

Uważam, że próba przeciwstawieństwa Bóg - Demokracja i wywód, że Demokracja jest dziełem bezbożnym, jest skazana na niepowodzenie. Kościół jest demokratyczny (wszyscy są wiernymi i są równi w wierze). Dopuszcza kolegialność wyboru i system większościowy (vide: wybór papieża przez kolegium kardynalskie, większością głosów). Kościół ma to do siebie, że odnajduje się doskonale zarówno w demokracji, monarchii jak i nawet dyktaturze (Franco czy Salazar).

Dalej musi sobie Pan odpowiedzieć już sam. 

zaloguj się by móc komentować

tomciob @grudeq 23 lutego 2021 13:00
23 lutego 2021 13:11

Problem moim zdaniem polega na tym, że władza nie potrzebuje żadnej legitymizacji.

zaloguj się by móc komentować

grudeq @tomciob 23 lutego 2021 13:11
23 lutego 2021 13:16

Każda władze potrzebuje legitymizacji. Gdyby tak nie było to władze nie utrzymywałaby kultury, sztuki, stosunków z kościołem.

Pan naprawdę uważa, że nałożenie Korony przez Papieża to tylko taka zabawa była? 

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @tomciob 23 lutego 2021 13:11
23 lutego 2021 14:12

Duch Święty działający w Kościele nie potrzebuje legitymizacji... Każda inna władza, żeby być sprawną machiną w tym co się nazywa "światem" (i rządzi się zupełnie innym determinantem jak Dobra Nowina o życiu śmierci i zmartwychwstaniu Syna Bożego dla zbawienia KAŻDEGO człowieka) głównie po to żeby ciąć straty i koszty życia na tym świecie, musi się opierać na legitymizacji, czyli na wywołaniu przekonania większości do swojej racji, bo rozszerzając i zagarniając w ten sposób większość, zmniejsza liczbę frontów i ofiar "historii" z tego tytułu "koniecznych" do poniesienia. O to między innymi modlimy się wstawienniczo za władzę świecką. O pokój po prostu, bo mamy tylko jedno życie by "zapracować" na niebo... Na koniec to wszystko i tak zostanie sprawiedliwie osądzane przez zupełnie inną władzę, której żadna forma legitymizacji nie dotyczy. A czy rację mają Ci którzy szukają porozumienia/pokoju, czy ci którzy chcieliby się konfrontować i wyeliminować przeciwników, by stworzyć raj już tu na ziemi, to też się okaże na końcu. Napewno wśród jedynych i drugich znajdą się tak błogosławieni jak i ci drudzy. Każdy wierzący ma więc konkretne zadanie do wykonania, by tam gdzie się da wciągać ludzi w pole rażenia Ducha Świętego, własnym przykładem, i unikając zgorszenia lub prowokowania/sprowadzania na innych kłopotów w wymiarze pozostającym całkowicie poza możliwością ambicji kontrolowania wszystkiego we wszystkim, bo to jest utopia, i pozostaje w gestii zupełnie innych "sił".

Dlatego sw Paweł w swych listach pisanych z więzienia gotów był oddać swoje życie, a nawet zaryzykować potępienie byle tylko uratować od tego swoich braci żydowskiego pochodzenia, którzy z uporem odmawiają Jezusowi mesjanizmu, czekając na politycznego wyzwoliciela. Nie napisał tego dla szpanu ale jako naukę, przykład godny do naśladowania. Nie namawiał nikogo do ośmieszania władzy świeckiej, i nie buntował przeciwko niej. Miał raczej pretensje do wspólnoty że zamiast ścierpieć konflikty chodzą chrześcijanie do świeckich sędziów. Gorąco wierzył że poddając się władzy świeckiej, niesprawiedliwej i zaborczej, przyczynia się do szerzenia wiary a przez to otwiera ludziom oczy na rzeczywistość najważniejszą, gdzie żaden wyrok władzy świeckiej nie jest w stanie niczego zmienić/stworzyć. Nikt od nas dziś takiego poświęcenia nie wymaga, ale że żyjemy od ponad dwóch tysięcy lat w czasach ostatecznych, musimy brać taką postawę pod uwagę. Szukać raczej chwały Boga i unikać pokusy zrównywania jej z osobistym poglądem na system rządów... jaki według nas jest z Bożej woli bardziej a który wcale... Można oczywiście wierzgać całe życie i wszystko komentować zaglądając innym w gary dla własnej satysfakcji, bo kto wolnemu człowiekowi zabroni, ale to nie znaczy że Bóg przez takiego człowieka przemawia.

zaloguj się by móc komentować

ThePazzo @gabriel-maciejewski
23 lutego 2021 14:57

Kosciół z demokracją nie ma nic wspólnego.

Monarchia elekcyjna i teokratyczna, w której pełnię władzy posiada Papież.

zaloguj się by móc komentować

tomciob @grudeq 23 lutego 2021 13:16
23 lutego 2021 16:19

Cytuję "Odysa..." bo ten fragment mi się podoba:

"głównie po to żeby ciąć straty i koszty życia na tym świecie, musi się opierać na legitymizacji, czyli na wywołaniu przekonania większości do swojej racji, bo rozszerzając i zagarniając w ten sposób większość, zmniejsza liczbę frontów i ofiar "historii" z tego tytułu "koniecznych" do poniesienia"

Władza nie potrzebuje legitymizacji ale o nią zabiega aby wydawać się tym czym chce być czyli źródłem prawa, prawa dla swoich poddanych oczywiście.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @grudeq 23 lutego 2021 10:26
23 lutego 2021 17:58

pojęcie 'zbrodnia sądowa' to dzień powszedni sądownictwa w RP, w całej krasie wszystkich kodeksów; zmiany artykulów KK? a których to miałoby dotyczyć aby nastąpił 'raj w RP'? istotą funkcjonowania tzw. wym.spr. w RP jest 'oszustwo procesowe'; 

Oszustwo procesowe w polskim prawie jest rozpoznane, w tym poprzez orzecznictwo. W uzasadnieniu postanowienia z dnia 22 listopada 2018 r. w sprawie do sygn. akt III Kp 284/18 Sąd Okręgowy w Krakowie stwierdził m.in. „…Należy uznać, że moglibyśmy mieć w danej sprawie do czynienia z sytuacją, która w doktrynie i orzecznictwie nazywana jest oszustwem procesowym. Cytując za Małgorzatą Dąbrowską - Kardas i Piotrem Kardasem wskazać należy, iż "Wprowadzenie w błąd przybierać może postać tzw. oszustwa procesowego, które zachodzi wówczas, gdy na skutek fałszywych dowodów przedstawionych przez sprawcę doszło do rozporządzenia mieniem na podstawie wyroku sądowego zasadzającego roszczenie.       Wprowadzenie sądu w błąd nieprawdziwymi twierdzeniami zawartymi w pozwie, popartymi jednocześnie fałszywymi dowodami, stanowi działanie oszukańcze przez to, że zamiarem sprawcy jest skłonienie sądu do rozporządzenia cudzym mieniem, u podłoża którego leży błędne wyobrażenie o rzeczywistości wywołane dowodami przedstawionymi przez sprawcę. ” [Kodeks Karny. Część szczególna. Tom III. Komentarz do art. 278-363 k.k., wyd. IV]. Podobne stanowisko zostało wyrażone przez Sąd Najwyższy, który w swoim postanowieniu orzekł, iż "Oszukańcze działanie sprawcy polega na tym, że jego zamiarem jest skłonienie sądu do rozporządzenia cudzym mieniem, u podłoża którego leży błędne wyobrażenie o rzeczywistości wywołane dowodami przedstawionymi przez sprawcę.    [wyrok Sądu Najwyższego z 13 czerwca 1933 roku, Zbiór Orzeczeń Izby Karnej Sądu Najwyższego z 1933 roku, zeszyt 8, poz. 162]. .. „

zaloguj się by móc komentować

qwerty @grudeq 23 lutego 2021 10:26
23 lutego 2021 18:01

Oszustwa sądowe.   Konferencja 6.10.2017r. 

Orzeczenia sądowe kreują normy społeczne oraz służą do egzekwowania zachowań społecznych.

Wszelkie kontakty z administracją oraz innymi podmiotami coraz częściej kończą się spotkaniami na salach sądowych. Pojęcie sąd należy rozumieć jako przestrzeń sądowa obejmującą wszystkie funktory tj: sędziów, adwokatów, prokuratorów, biegłych sądowych, strony, inne.

Od kilku lata badamy występujące patologie w przestrzeni sądowej.

Podsumowaniem stanu sądownictwa jest diagnoza dokonana przez SN RP opisana w orzeczeniu IV KK 93/09 z dnia: 27.11.2009r.:

..”Analiza uzasadnienia zaskarżonego wyroku nie pozostawia wątpliwości co do tego, że  Sąd Okręgowy [w Krakowie] nie rozważył żadnego z zarzutów podniesionych w apelacji. Ponadto do treści wniesionego środka odniósł się w tonie nie tylko ironicznym, ale ponadto w sposób mogący świadczyć o rozpoznaniu apelacji z naruszeniem zasady bezstronności.”

Patologia w przestrzeni sądowej przejawia się przede wszystkim występującymi oszustwami.

Podstawowa klasyfikacja oszustw sądowych obejmuje:

- oszustwo na tytuł wykonawczy: zaspokojony, kopiowany, fałszowany,

[sędziowie, komornicy, adwokaci, strony],

- oszustwo na ‘ważny interes społeczny’: orzeczenia bez materii dowodowej tzw. na sentencje,

[sędziowie],

- oszustwa na fikcyjnych wierzycieli: dopisywanie fikcyjnych wierzycieli jako uczestników postępowań,

[komornicy, sędziowie],

- oszustwa na fikcyjne wierzytelności/długi: niewykreślone hipoteki, zabezpieczenia fikcyjnych roszczeń, decyzje administracyjne,

[sędziowie, komornicy, adwokaci, strony]

- oszustwa na fikcyjnych pełnomocników: kreowanie fikcyjnych pełnomocników w celu uniemożliwienia udziału w postępowaniu,

[sędziowie],

- oszustwa fałszowania dokumentów: zwrotki, pisma, przez nadpisywanie/dopisywanie/etc,

[sędziowie, strony],

- oszustwa na podmianę danych: w postępowaniach podstawia się podmioty o podobnie brzmiących nazwach/nazwiskach,

[sędziowie, prokuratorzy, komornicy],

- oszustwa z wykorzystywaniem fikcyjnych podstaw prawnych: wbrew normom ustawowym i konstytucyjnym np. nieistniejące paragrafy,

[sędziowie, prokuratorzy, komornicy],

- oszustwa spedycyjne: korespondencje na fikcyjne adresy stron i pełnomocników,

[sędziowie, adwokaci, komornicy, strony],

- oszustwa na zmianę treści protokołów: zmiana treści,

[sędziowie],

- oszustwa proceduralne: przetrzymywanie korespondencji, nierejestrowanie pism, nie nadawanie tytułów wykonawczych, nadawanie tytułów wykonawczych na zlecenia,

[sędziowie, prokuratorzy],

Wchodząc do przestrzeni sądowej należy mieć świadomość, że patologia jest tam normą a środowiskowa solidarność uniemożliwia skuteczne przeciwdziałania.

Jak rozpoznawać patologie? Jak się bronić przed patologią? To już tematy na inne spotkania.

 

zaloguj się by móc komentować

MZ @qwerty 23 lutego 2021 18:01
23 lutego 2021 19:01

Sapienti sat...to byłoby na tyle.

zaloguj się by móc komentować

grudeq @tomciob 23 lutego 2021 16:19
23 lutego 2021 20:31

moze mi Pan wyjaśnić o co chodzi w zwrocie "nie potrzebuje ale zabiega"?  Zwykly czlowiek jak czegoś nie potrzebuje to o to nie zabiega. Skad zatem wyjątek zrobił Pan dla władzy?

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @grudeq 23 lutego 2021 20:31
23 lutego 2021 23:03

Sam jestem ciekaw jak "tomciob" to wywnioskował, zwłaszcza że sugeruje jakobym to właśnie napisał 

zaloguj się by móc komentować

olo @tomciob 23 lutego 2021 16:19
24 lutego 2021 10:11

ja rozumiem, ze mowisz o wladzy jako zrodle prawa z pominieciem odpowiedzialnosci ktora by ja legitymizowala

wiec dla mnie to co napisales jest ok

zaloguj się by móc komentować

grudeq @OdysSynLaertesa 23 lutego 2021 23:03
26 lutego 2021 21:00

I chyba tomciob nie zaspokoi naszej ciekawości. 

zaloguj się by móc komentować

grudeq @olo 24 lutego 2021 10:11
26 lutego 2021 21:05

"Władza, jako źródło prawa, z pominięciem odpowiedzialności, która by ją legitymizowała"

Już trzeci dzień dokonuje egzegezy tej myśli i nic. 

Władz jako źródło prawa - to rozumiem. Mam siłę, mam władzę i mówię: macie mnie słuchać.

"Z pominięciem odpowiedzialności" Tego nie rozumiem? Bo przed kim mam być odpowiedzialny, skoro sam władzę zdobyłem, i póki mam siłę - mam władzę, jak stracę siłę, stracę władzę, ale to wszystko jest w moich rękach, a nie jestem z tej władzy przedkimkolwiek odpowiedzialnym.

"Odpowiedzialności, która by ją legitymizowała"... czyli uważa Pan, że legitymizację do władzy daje odpowiedzialność? Czyli wystarczy złożyć deklarację: będę za was odpowiedzialny, i to daje tytuł do władzy? 

 

 

zaloguj się by móc komentować

olo @grudeq 26 lutego 2021 21:05
26 lutego 2021 22:17

przepraszam, powinienem sie bardziej postarac, choc mam nadzieje ze dla @tomciob bylo mniej zagmatwane

 

rozumiem tak, ze prawo wynika z odpowiedzialnosci

czyli jak w naszej poprzedniej rozmowie, jesli chcesz bym wzial odpowiedzialnosc to doloz/uznaj uprawnienia, ale to twoja deklaracja jest legitymizacja mojej wladzy

zaloguj się by móc komentować

grudeq @olo 26 lutego 2021 22:17
26 lutego 2021 23:38

To jest tautologia. Jaka deklaracja? A jak zadeklaruje ze nie dokładam uprawnień i chce abys sprawował wladze w dotychczasowych uprawnieniach to tracisz legitymizację? 

zaloguj się by móc komentować

olo @grudeq 26 lutego 2021 23:38
26 lutego 2021 23:59

to nie mamy umowy i nie biore za ciebie odpowiedzialnosci, ale mozesz sobie chciec

bo nie wiem o jakich dotychczasowych uprawnieniach mowisz

 

zaloguj się by móc komentować

grudeq @olo 26 lutego 2021 23:59
27 lutego 2021 18:11

Mówię o tych uprawnieniach, o których Pan pisał, że trzeba do nich dołożyć kolejne uprawnienia. 

Ale właściwie to trzeba zacząc od podstawowych definicji: co to jest władza? 

zaloguj się by móc komentować

olo @gabriel-maciejewski
27 lutego 2021 18:32

przepraszam, ale nie mam teraz czasu, moze nastepnym razem

zaloguj się by móc komentować


zaloguj się by móc komentować