-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

Z którego peronu odchodzi salonka do Auschwitz przeznaczona dla gejów i lesbijek czyli o zawłaszczaniu motywów sztuki ludowej

Jedną z najlepszych, ale też chyba najbardziej niedocenianych definicji jakie wymyśliłem jest ta, która opisuje sztukę. Otóż sztuka to technologia plus propaganda. O ile współczesne czasy z technologią radzą sobie bardzo dobrze, o tyle z przekonującą propagandą jest słabo. Tym słabiej, że do niektórych pustych łbów dociera wreszcie fakt iż skuteczna propaganda bez siły, oparta tylko na doskonaleniu technologii, musi ponieść klęskę. I to jest łatwe do udowodnienia, wystarczy spojrzeć co się stało ze sztuką sakralną, nawet tą bardzo wysokiej jakości. Przestała w najlepszym razie pełnić swoją funkcję i stała się zabawką dla dziwnych organizacji lansujących kulturę muzealną, czyli coś z istoty absurdalnego. W najgorszym zaś razie trafiła na śmietnik. Na razie ludzie zajmujący się sztuką nie rozumieją, albo nie mają odwagi, by zastosować wobec wytypowanych na ofiary grup, siłę, ale niebawem się do niej przekonają.

W sieci można czasem trafić na radzieckie filmy z lat pięćdziesiątych, gdzie widać, jak źli faszyści, w środku zimy torturują na mrozie radziecką łączniczkę, która nie chce zdradzić, gdzie znajduje się jej oddział. Biją ją, a potem prowadzą na szubienicę i przed powieszeniem jeszcze fotografują. Ona zaś woła do zgromadzonych wieśniaków stojących wokół ze smutnymi minami – nie lękajcie się, z nami jest Stalin! Faszyści wykopują jej krzesełko spod nóg dopiero wtedy kiedy wszystkie ważne kwestie zostaną przez grającą łączniczkę aktorkę wyartykułowane z odpowiednim dramatyzmem. Można płakać. Ta propaganda, była skuteczna nie ze względu na to, że film był dobrze zrobiony, a był. Nie ze względu na umiejętności aktorskie kobiety grającej główną rolę i nie ze względu na budżet jaki pochłonął, a musiał pochłonąć naprawdę wiele. Ten rodzaj propagandy był skuteczny, albowiem wszyscy się bali Stalina i jego ludzi.

Współczesna propaganda stosuje na razie tylko jakieś emocjonalne szantaże, a jej rozpowszechnianie zależy od tego czy pieniądze na to przeznaczy państwo nasze, w które ona jest wymierzona. I państwo takie pieniądze daje. Dlaczego? Być może dlatego iż podejrzewa, że następnym etapem działania, jaki zastosują propagandyści, będzie próba przejęcia władzy, a być może dlatego, że urzędnicy w randze ministrów przekonani są, że lepiej dać te parę groszy i mieć spokój niż użerać się z wariatami. Ja nie oceniam tej postawy, albowiem nie ma to sensu. Podejmowano takie próby wielokrotnie i niczego sensownego nie wymyślono. O co chodzi konkretnie? O festiwal filmowy w Gdyni. Oto w tym roku nagrodę główną zdobył film opowiadający, a jakże, o życiu gejów i lesbijek w małym miasteczku. Mam nadzieję, że niczego nie pokręciłem, ale chodzi o to, że dwie dziewczyny z powodu prześladować przez rozjuszoną tłuszczę popełniają samobójstwo. Wszystko oparte jest na faktach, a raczej na faktoidach, bo takie pojęcie kiedyś zostało na tym blogu wymyślone i wprowadzone do obiegu. W 2015 roku dwie nastolatki popełniły samobójstwo koło Jasła. Jedna pochodziła z Krosna, a druga z Opolszczyzny. Poznały się w sieci i jedna drugą odwiedziła. Potem postanowiły zakończyć swoje życie. Tyle. Nikt, nawet gazownia, nie podaje żadnych szczegółów. Ponad to, że jedna z nich już wcześniej uciekała z domu i miała jakieś problemy. Teraz zrobiono o tym film, ale nie film jest ważny, a to co się dzieje poza filmem. Oto organizatorzy po wręczeniu nagród odczytali głośno prośbę młodej lesbijki, nie wiadomo dlaczego osobiście nie dopuszczonej do głosu na tym festiwalu, która poprosiła, by dystrybutor pokazał film jak największej ilości osób. Do tego jeszcze cała ceremonia wzbogacona była przez pewien artefakt – krzyż ozdobiony motywami ruty, symbolizującej niewinność. Wykonał go artysta nazwiskiem Rycharski, który – jak sądzę bez pozwolenia i zgody organizacji ekologicznych – wyciął drzewo, na którym powiesiły się w 2015 roku dwie dziewczyny i wykonał ten krzyż. Stał z nim pod pałacem prezydenckim i miał nawet brać udział w jakiejś drodze krzyżowej, która się nie odbyła.

Impreza ta, przypomnę, jest dotowana przez PISF. Litera P zaś w skrócie nazwy organizacji oznacza słowo „państwowy”.

Całe to zdarzenie pełne jest nadinterpretacji i oskarżeń nie popartych dowodami, ale rzucanych lekko i bez zrozumienia sytuacji. Rycharski mówi nawet wprost, że Kościół prześladuje osoby LGBT i zachęca do przemocy wobec nich. Powiem tak, jeśli ktoś w Kościele rzeczywiście takie osoby prześladuje, to są to wyłącznie księża geje. Tylko ich bowiem interesuje życie innych osób tej samej orientacji. Całej reszcie jest ono dokładnie obojętne. Podobnie jest z innymi przypadkami prześladowań. Pozostaje jeszcze kwestia młodej lesbijki, której słowa zacytowano. Nie pojmuję dlaczego nie wpuszczono jej po prostu na scenę, by coś powiedziała? Może dlatego, że zwróciłaby na siebie uwagę mediów, a wtedy nie dość wyraźnie byłoby widać Agnieszkę Holland wygłaszającą swoje insynuacje o ludobójstwie? Tu macie link do całego newsa i do pogadanki Rycharskiego, której nie wysłuchałem do końca, albowiem moja odporność na idiotyzmy słabnie z wiekiem.

https://www.onet.pl/film/onetfilm/wszystkie-nasze-strachy-wszystko-co-trzeba-wiedziec-o-filmie/6rcxx6m,681c1dfa

 

Jak widzimy na razie propagandyści dewastujący relacje pomiędzy ludźmi za państwowe pieniądze nie sięgają po argument siły. Na razie tylko bezpodstawnie oskarżają i robią prowokacje, których elementem jest kultura ludowa. Żadna z tych dziewczyn, które zdecydowały się na tak dramatyczny krok nie pochodziła ze wsi, a na pewno nie z takiej, jaką widzą w wyobraźni swojej organizatorzy festiwalu w Gdyni. Nie wiadomo czy chodziły one do kościoła czy nie i czy rozumiały czego symbolem są liście ruty. No, ale wszystkie te elementy połączone ze sobą, dają nam pewien obraz strategii. Krzyż ozdobiony motywami ludowymi miał być wyrazem autentyczności przeżyć zarówno tych nieszczęśliwych dziewczyn, jak i organizatorów festiwalu w Gdyni. Tymczasem jest tylko bardzo nieautentycznym gadżetem, którego za chwilę wszyscy będą się wstydzić. Nie ma jednak póki co, a mam na myśli środowisko filmowców i w ogóle artystów prowokatorów, lepszego pomysłu na podniesienie poziomu autentyczności kłamstw, które kolportują. Czy oni w ogóle rozumieją, że robią z tej śmierci wodewil, w którym główną rolę gra stara i bardzo cyniczna kobieta? Mam na myśli panią Holland. Pewnie nie, ale wierzą, że inni są na tyle głupi iż w wierzyć będą w młodą lesbijkę, krzyż z liśćmi ruty i wizje, którą przedstawia nagrodzony film. Kiedy okaże się, że podjęte działania nie są skuteczne i film zrobi klapę, powrócą do zwyczajowego ujadania i warczenia. Minister Gliński zaś będzie te działania finansował.

W tym roku, na Podkarpaciu, w dwóch miejscach, dwie inne dziewczyny popełniły samobójstwo rzucając się pod pociąg. Nie wiadomo czy były lesbijkami, nie znały się, a motywy ich decyzji nie zostały ujawnione. Żaden filmowiec się tym nie zajął, nie zbadał żadnej z tych spraw. Tragedie te bowiem nie nadają się do tego, by zrobić z nich film ku czci Stalina. To jest chciałem powiedzieć, Agnieszki Holland, ale to przecież jedno i to samo.

 

Promocja się skończyła, ale zbieramy pieniądze na projekt inny. Oto link do Patronite

 

https://patronite.pl/Coryllus?podglad-autora



tagi: propaganda  pieniądze  sztuka  geje  przemoc  festiwal filmowy  lesbijki 

gabriel-maciejewski
1 października 2021 09:15
69     2589    11 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

Strikt @gabriel-maciejewski
1 października 2021 09:24

Czasy się zmieniają, ministrowie się zmieniają, a pani Holland nadal trzęsie polskim kinem. Dla mnie niepojęte.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Strikt 1 października 2021 09:24
1 października 2021 09:26

A co tu jest do pojmowania. Kino jest najważniejszą ze sztuk, jak powiedział klasyk

zaloguj się by móc komentować

jacland @gabriel-maciejewski
1 października 2021 09:27

Litera P oznacza "Polski", czyli jest jeszcze gorzej

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @jacland 1 października 2021 09:27
1 października 2021 09:29

Kurczę, myślałem, że państwowy....

zaloguj się by móc komentować

jacland @gabriel-maciejewski
1 października 2021 09:36

Tak sobie pomyślałem, że na nagrobek fundatora teatru w Wilnie składają się "cywile", a na takie g***a, jak to w Gdyni płaci Pan minister lekką ręką (chociaż może to niesprawiedliwy osąd, bo może czynił to z ciężkim sercem).

zaloguj się by móc komentować

valser @gabriel-maciejewski 1 października 2021 09:29
1 października 2021 09:38

Jak widac nazwy sa mylace, a co dopiero skroty. No, ale pozornie tylko.

Ten festiwal przez zespawanie PISF z Hollandowa jest z istoty nazistowski, czyli narodowo-socjalistyczny, podpowiadam gdyby ktos mial problem z nazwa i skrotami.

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @jacland 1 października 2021 09:36
1 października 2021 09:38

Tak, z pewnością z ciężkim....

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @valser 1 października 2021 09:38
1 października 2021 09:39

Narodowo socjalistyczny i stalinowski jednocześnie

zaloguj się by móc komentować

beczka @gabriel-maciejewski
1 października 2021 09:39

Kilka lat temu w Suwałkach jakaś dziewczyna też chciała się zabić i w tym celu skontaktowała się z inną dziewczyną z większego miasta(juz nie pamiętam jakiego). Chyba wtedy się im to samobójstwo nie udało, ale opisali wtedy w lokalnym serwisie internetowym całą metodę, która poleg na tym, że na fejsbuku istnieje cały proceder tego typu rzeczy. To się nazywa wspomagane samobójstwo. Osoby (przeważnie dziewczęta) robią to w parach, jedna drugą motywuje i nakręca, po czym albo je policja/rodzina/przyjaciele znajdują i powstrzymują, albo nie. Jak na moje oko to w to zamieszane są sekty, bo to jest zbyt cwanie zorganizowane.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @beczka 1 października 2021 09:39
1 października 2021 09:40

I to jest temat dla dziennikarza, ale gdzie tu teraz znaleźć dziennikarza? Wokoło sami mediaworkerzy

zaloguj się by móc komentować

jacland @gabriel-maciejewski
1 października 2021 09:43

W takim razie podsumujmy: NSiSFPFF. Nieźle to wygląda.

zaloguj się by móc komentować

valser @gabriel-maciejewski 1 października 2021 09:39
1 października 2021 09:46

Glowny problem tej ich "tworczosci" jest taki, ze oni nie potrafia zrobic nic dla czystego funu. Wszystko co zmontuja musi byc w cos wymierzone i musi ruszac z posad bryle swiata. To i tak jest praca syzyfowa, bo to co chca zwalczyc jest jak perz i bluszcz. Wystarczy odpuscic temat na chwile i samo rosnie.

A Hollandowa? Trzeba trzymac w pamieci, ze jej corka jest lesbijka. To moze miec zwiazek z promocja tego filmu, ale dobra wiadomosc jest taka, ze Hollandy nie beda sie tradycyjny sposob namnazac, a pewnie sa jeszcze zwolennikami aborcji.

zaloguj się by móc komentować

beczka @gabriel-maciejewski 1 października 2021 09:40
1 października 2021 09:46

Dla dziennikarza, albo dla zdolnego reżysera, taki temat jednak byłby nie zrozumiały dla ludzi z komisji PISF i Glińskiego.

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski
1 października 2021 09:48

Doskonaly  wpis,  Panie  Gabrielu,...

...  dziekuje.

Pardon,  ale  nie  mam  czasu  komentowac  "artyzmu  sFiatowego"  tej  STAREJ,  ZASUSZONEJ  RUTY  Holland,...  to  jest  po  prostu  i  zwyczajnie  PATOLOGIA  !!!   

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @jacland 1 października 2021 09:43
1 października 2021 09:49

Jakby ktoś ujarany wypuszczał dym nosem

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @valser 1 października 2021 09:46
1 października 2021 09:49

Życzmy jej długiego życia w zdrowiu

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @beczka 1 października 2021 09:46
1 października 2021 09:50

To fakt, ostatnio dowiedziałem się, że jeden z bardzo wpływowych ludzi tak zwanej kultury nie wie kim był Hugo Kołłątaj. 

zaloguj się by móc komentować


valser @gabriel-maciejewski 1 października 2021 09:49
1 października 2021 09:56

Oczywiscie. Niech se zyje ile tam jest jej pisane. Najlepiej na wlasny koszt.

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @jacland 1 października 2021 09:36
1 października 2021 10:01

Ubawił mnie Pan tym ciężkim sercem ministra Glińskiego  :))

zaloguj się by móc komentować

Zyszko @gabriel-maciejewski
1 października 2021 10:03

Jak odpaliłem link to pomyślałem, że dziwnie ten Najmrodzki wygląda, ale doczytałem że on też u tych lezbijek występuje. Ale bieda.

Pozostaje się cieszyć że ta propaganda to takie dno i nie ma mowy żeby kogokolwiek przekonać do tych idiotyzmów. Gorzej jak Hollin i spólka zyskają realną siłę i wizyty w kinie staną się obowiązkowe.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Zyszko 1 października 2021 10:03
1 października 2021 10:04

Póki jest pandemia nie staną sie obwiązkowe. Coś trzeba wybrać, propaganda, albo zaraza

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @valser 1 października 2021 09:46
1 października 2021 10:11

No, ale jaka pewność, ze z banku zasobów nie skorzystają kiedy przyjdzie ochota, bo ktoś musi odziedziczyć sławę?  Aborcja nie dla wszystkich z resztą. Hollandowa matka aborcję popiera a córka jest...;)

Mam wrażenie, że oni fun widzą gdzie indziej niż twórczości, jak to socjaliści. A w dramatycznej twórczości zbliżają się do tego zawołania o Stalinie...Może żydów i różowych tak się jeszcze nie boimy, ale poprawność polityczna bierze sferę publiczną za pysk. Czyli jakiś kaganiec dla bycia lub nie w obszarze popkultury i polityki jest. Nawet do miejsc pracy i spotkań prywatnych ten małyy lęk przed ostracyzmem się przenosi...

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @gabriel-maciejewski 1 października 2021 10:04
1 października 2021 10:14

No, ale przecież idzie ku połączeniu tych dwóch...do kin pójdzie wycertyfikowana elita, a młodzi: studenci i uczniowie edukacyjnie będą mieli puszczany filmik na zdalnych zajęciach, ewentualnie na spędach pod gołym niebem :)

zaloguj się by móc komentować

Zyszko @gabriel-maciejewski 1 października 2021 10:04
1 października 2021 10:19

Chyba że do każdego obowiązkowego  szczepienia dadzą "dla osłody" karnet rodzinny na filmy PISFu. 

 

zaloguj się by móc komentować

Jacek-Jarecki @gabriel-maciejewski
1 października 2021 10:21

Sztuka. Na twitterze mam profile bardzo wielu jej miłośników, a szczególnie fanów XIX i XX wiecznego malarstwa. I oni tam publikują dzieła swoich mistrzów, a dla ciekawości nie te najsłynniejsze, tylko takie mniej, różne szkice itp.

Bez kontekstu, bez tego jojczenia o geniuszu, na pierwszy i każdy kolejny rzut oka jest to nieprawdopodobna wręcz nędza. Jasne, że sto razy o tym pisałeś, ale co innego czytać, a co innego widzieć to codziennie na własne oczy. Parafrazując Gogola: Jeden Picasso potrafił rysować, a i ten prawdę mówiąc świnia.

Masz tą Holland. Była jak znalazł w świecie, bo był deficyt bab reżyserów, ale tam producenci pilnują efektu i w razie czego po łapach. Ona, gdy tylko się wyrwie z reżimu, to zaraz robi gnioty. Tu rządzi, bo przy ogólnej i postępującej osobliwości rynku filmowego nasz jest już niczym ten Jiżinek z dowcipu. 

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @valser 1 października 2021 09:46
1 października 2021 10:22

Ha! co za cudny komentarz szanowny Valserze. I w pamięci to nam narastają także produkcje do codziennego użytku w tych TVN enach do użytku nieświadomych oglądaczy o prześladowanych lesbijkach i pragnacych zmieniać płeć. Niby to "nic to Baśka,nic to",jadąc Wołodyjowskim,ale ma posłużyć na codzienną wyobraźnię i akceptację...

I tak to rusza się z posad bryłę świata...łomocząc mózgi nieświadomych oglądaczy - co się wszczepia. A jednak produkcje filmowe i telewizyjne to broń szczególna do rażenia sposobu myślenia ....mas...i ludu... My to widzimy,ale ten tego ...propagandę wszczepia się dalej...aż kipi..na każdym kroku.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @ainolatak 1 października 2021 10:14
1 października 2021 10:24

Na mrozie pod szubienicą obowiązkowo

zaloguj się by móc komentować



Brzoza @gabriel-maciejewski
1 października 2021 10:30

> wyartykułowane z odpowiednim dramatyzmem. Można płakać. Ta propaganda, była skuteczna nie ze względu na to, że film był dobrze zrobiony, a był. Nie ze względu na umiejętności aktorskie kobiety grającej główną rolę i nie ze względu na budżet jaki pochłonął, a musiał pochłonąć naprawdę wiele. Ten rodzaj propagandy był skuteczny, albowiem wszyscy się bali Stalina i jego ludzi.

Oo. Czyli my nie łykamy propagandy tak łatwo jak się wydaje, bronimy jej nie z powodu wiary w prawdziwość tego przekazu, tylko działamy racjonalnie względem swoich strachów. To by tłumaczyło dlaczego w tylu innych obszarach pociotki komuchów, którzy w swoim prawdziwych prezentacjach siebie powinni wymienić parzenie kawy, dalej sa w stanie utrzymywac władzę i że niedawno musiało być naprawdę strasznie w Polsce, skoro wychowywanie do jedności narodowej i trauma zbiorowa wojny z Polakami trzyma do teraz.

Niedawno został puszczony na SN link do rozmowy jednego z średnio topowych aktorów występujących w polskich filmach fabularnych, które są w większości straszne pod względem, jak pisze Pan "technologicznym", który to tłumaczył dlaczego pl filmy na tle amerykanskich sa takie słabe - bo według niego w skrócie są za małe budżety :) Po tym linku cmokano na wypowiedź aktora na SN i zwracano uwagę na znienawidzonego przydupasa Wojewódzkiego, który z tej "mądrej" wypowiedzi aktora próbował zrobić heheszki, a nieoglądanie i heheszki na wszystkie polsko-państwowe filmy hollandowe jest właściwe.

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @gabriel-maciejewski 1 października 2021 10:24
1 października 2021 10:31

weź, jeszcze ludzi od dystrybucji podchwycą i ekran umieszczą na szubienicy, a taki symbolizm to będzie oczadzał z pół roku...

zaloguj się by móc komentować

valser @ainolatak 1 października 2021 10:11
1 października 2021 10:40

W naszym fachu nie ma strachu.

Nie ma sensu wkladanie palcow do kontaktu, ani zaleganie na trawie pod kosiarke, czy na drodze pod walec.

Ustalilismy juz, ze nie warto rozmawiac. Jest to jakis pomysl, zeby ludziom robic coaching i pozniej uczyc sie na ich bledach. Ja mam jednak tryb kaznodziei wylaczony. Niech se kazdy zyje jak chce, byle na wlasny koszt, zeby nie obciazal mojego budzetu. A jak ktos sie nachalnie cisnie, to musi brac w rachube rowniez klapsy.

 

zaloguj się by móc komentować

atelin @gabriel-maciejewski
1 października 2021 10:40

"Jedną z najlepszych, ale też chyba najbardziej niedocenianych definicji jakie wymyśliłem jest ta, która opisuje sztukę. Otóż sztuka to technologia plus propaganda."

Pierwsze dwa zdania zacytowałem, ale resztę przeczytałem, rzecz jasna. Nie zgadzam się z tą definicją - Pan nie uprawia propagandy, ale sztuką jest pisanie takich książek.

zaloguj się by móc komentować

onyx @gabriel-maciejewski 1 października 2021 09:40
1 października 2021 10:41

Jest nadzieja bo pani z Wprost się żali, że dziennikarze odchodzą z zawodu.

https://twitter.com/JMiziolek/status/1443829635247190017?s=19

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @onyx 1 października 2021 10:41
1 października 2021 10:44

Oczywiście nie ma winnych tego stanu. Poza działaniami PiS i prawicy nie ma żadnych tematów do poruszenia w Polsce. Nic sie nie dzieje. Wspopaganych samobójstw też nie ma

zaloguj się by móc komentować

valser @BTWSelena 1 października 2021 10:22
1 października 2021 10:46

Faktem jest, ze wladza w Guberni sie zmienila pare lat temu z liberalnej na patriotyczna, a Hollandowa i spolka nadaja jak za czasow jej nieboszczyka starego.

Mnie ich ruszanie bryly juz nie rusza. Ten film jak i cala tworczosc Hollandowej to jest tylko walenie kijem po klatce. Nie mam czasu, zeby to porzadnie zlekcewazyc.

Tak czy inaczej, kto oglada ten szajs i jeszcze bierze go na powaznie to sam sobie szkodzi.

 

zaloguj się by móc komentować

Jacek-Jarecki @gabriel-maciejewski 1 października 2021 10:25
1 października 2021 10:50

Brzydki bardzo, ale w skrócie. Syn się urodził i tatuś do szpitala. Prowadzą go korytarzem, a tam kolejne sale: dzieci genialne, zdolne, przeciętne, lekko opóźnione, dzieci debilne i na końcu sala z napisem Jirzinek.

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @valser 1 października 2021 10:40
1 października 2021 11:10

Tak mi się przypomniało jak lata temu, kiedy miała powstać tv republika dałam tam jakąś swoją cegiełkę...zrobili pilotaż tychże, "naszych" przekaziorów, a w nim m.in. dyskusję z ekspertem Żakowskim :) Wtedy dotarło do mnie, że absolutnie nie warto rozmawiać ze wszystkimi i w ogóle rozmawiać, a w niektórych przypadkach warto bez ceregieli klaps prosto w oczy. Nie powiem, żeby to zwiększało grono sympatyków, na szczęście akurat to nie jest celem w życiu :)

zaloguj się by móc komentować

valser @ainolatak 1 października 2021 11:10
1 października 2021 11:14

Ja mam tylu przyjaciol i sympatykow, ze co jakis czas musze sie ich pozbywac, zeby przezyc. To dobra strategia, bo jak widac jeszcze zyje.

Nie musza lubic, wazne, zeby sie bali.

zaloguj się by móc komentować

Draniu @gabriel-maciejewski
1 października 2021 11:29

Ich siła jest taka, że nikt nie pamięta jakie filmy były nagrodzone np. dwa lata temu.. Kiedyś były nagrody za debiuty, nawet nie wiem czy w tym roku takowa była.. Pewno zrezygnowano, bo ci debiutanci , którzy dawniej zdobyli nagrody , jakoś nie realizują nowych swoich projektów.. 

To środowisko to jest stary skwaśniały sos.. Nic nie znaczy ta impreza , oprócz tego ,ze kolejny raz przewala się budżet..  To samo jest z firmami.. Dla tej zdegenerowanej społeczności najważniejsza jest realizacja ,tu kase  zarabiają , a co dalej z filmem się dzieje to ich praktycznie nie interesuje.. 

Hollandowej ,za przeproszeniem, pierdnięcia publiczne nikogo nie obchodza. Paskudna kobieta i tu nie chodzi o wygląd, generalnie ciężko ją określać w tej kategorii.. Zryty beret, który trzeba omijać szerokim łukiem..  Właściwie oprócz belkotu propagandowego to tam w głowie pustka .. 

Natomiast dziwi mnie ,ze ciągle się mowi ,ze to jest bardzo dobra reżyserka..  Jedyny chyba jej film , ktory mi zapadł w pamieci to był " Kobieta samotna" .. No ale wówczas była młoda i jeszcze nie zmanierowana, jak realizowała ten film.

zaloguj się by móc komentować

Numisma @gabriel-maciejewski
1 października 2021 11:29

Dyskutując o tym, co może i co powinien min. Gliński, miejmy na uwadze, że:

1. Wpływ ministerstwa na funkcjonowanie PISF jest adekwatny do udziału we wpływach do budżetu tej instytucji. Zdaje się, że oscylujących wokół 7%. Podstawowym źródłem finansowania są obowiązkowe wpłaty w wysokości 1,5% przychodów wnoszone przez  nadawców telewizyjnych (w tym oczywiście TVP), platform cyfrowych, telewizji kablowych, właścicieli kin i dystrybutorów fil­mów.

2. Zasady "płacę i wymagam" nie da się zastosować, gdy płacą wszyscy, a wymagania są sprzeczne.

3. Dofinansowanie produkcji filmowej nie może przekroczyć 30% jej budżetu i tylko w tym zakresie dowolny film jest filmem PISFu, a tym samym w 2% (7% od 30%) filmem "państwowym". Po doliczeniu pośredniego finansowania "naszymi pieniędzmi" niech to będzie 5%.

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @valser 1 października 2021 11:14
1 października 2021 11:37

Bo takiego sportowca jak Ty wszyscy się boją i wolą nie mieć jako wroga :))) Z kobietą gorzej, bo stosowniejsza dla otoczenia jest bardziej koncyliacylna, przesłodzona strategia.

zaloguj się by móc komentować

JK @valser 1 października 2021 09:46
1 października 2021 12:18

Pana wypowiedź podsunęła mi ważną dla mnie kwestię. Ujął to pan w ten sposób: "nie potrafią zrobić nic dla czystego funu". Bo owych artystach nie ma nic co ich cieszy bezinteresownie, tak po prostu. To jest chyba wynik tego, że w nic nie wierzą (nawet w swoją misję wyzwalania gejów, lesbijek, kobiet w ciąży i nie w ciąży). Znakomicie wiedzą jaki to jest humbuk. Została tylko kasa i narkotyki i wóda.

Ale powiedzmy pozytywnie. Jak nie ma w czymś owego "funy", to z tego nic nie wyjdzie.

Muszę to jeszcze przemyśleć, by lepiej to wyrazić.

zaloguj się by móc komentować

tadman @Zyszko 1 października 2021 10:03
1 października 2021 12:24

Z tym Najmrodzkim to ciekawa sprawa, bo wyciągnięto go z mroków dziejów i zrobiono o nim sztukę, a teraz film. Człowiek ten okradł ponad 70 Pewexów i upłynniał ukradzione towary na bazarach. Ciekawe, bo Pewexy obstawione były przez służby, więc można podejrzewać, że kradzieże i ucieczki były częściowo inscenizowane, a pieniądze za upłynnione towary niekoniecznie trafiały w całości do Najmrodzkiego, ba, może część towarów upłynniali ludzie ze służb zwalając stwierdzone braki towarów na Najmrodzkiego. Śmierć Najmrodzkiego po poślizgu i czołowym zderzeniu z ciężarówką daje asumpt do myślenia, że warunki w Polsce zmieniły się na tyle, że Najmrodzki nie nie był już nikomu potrzebny, a wiedział za dużo.
Sądząc po tytule filmu to chcą go upchnąć gdzieś między Janosika a Arsena Lupina.

zaloguj się by móc komentować

mithrandir @onyx 1 października 2021 10:41
1 października 2021 12:25

Zawód zdechł, to odchodzą.

zaloguj się by móc komentować

Arte @ainolatak 1 października 2021 10:11
1 października 2021 12:42

Są dziedziczki :) Wprawdzie pod szyldem Łazarskich (córki Antoniego,syna Magdaleny z domu Holland i Piotra-ten z kolei był wnukiem organisty choć na wojskowych powązkach grób bez krzyża"zasiedlił") , ale jaki konglomerat zasłużonych propagandowo rodzin. 

zaloguj się by móc komentować

Draniu @Numisma 1 października 2021 11:29
1 października 2021 12:46

Zasada tego rządu  powinna być prosta. Zmieniamy umowę , bo nam nie  pasują decyzje tej organizacji i wycofujemy się z jakiegokolwiek finansowania. 

Pan widzę pozycjonuje obecny rząd w taki sposób, że właściwie nic nie mogą  zrobić w tej sprawie . A mogą bardzo dużo, tylko nie chcą tego zrobić i nie chcą nic zmieniać w tej kwestii.

zaloguj się by móc komentować

Numisma @Draniu 1 października 2021 12:46
1 października 2021 13:36

PISF nie istnieje na mocy umowy, tylko ustawy. Myśli Pan, że pozostali "udziałowcy" opodatkowali się dobrowolnie? Bynajmniej.

Poza tym nie jest wcale oczywiste, czym dokładnie jest "sprawa" i to "coś", co rząd powinien w niej zrobić. Najpierw trzeba zadać pytanie, czy państwo w ogóle musi interesować sie produkcją filmów. Są kraje, a właściwie jeden kraj, który w światowym kinie ma pozycję dominującą, a odpowiednika PISFu tam nie ma. W Europie jednak powszechne jest przekonanie, że kino, jako "najważniejsza ze sztuk" (W. I. Lenin), wymaga wsparcia publicznymi pieniędzmi. Państwo ma monopol na ściąganie tych pieniędzy w formie danin i podatków, ale - i to jest kolejne pytanie - czy powinno również mieć prawo do swobodnego dysponowania nimi?

zaloguj się by móc komentować

handlarz @gabriel-maciejewski
1 października 2021 14:17

  -chlopstwo gdzies spod Piotrkowa,

-pszenna gojka, ...Konwicki mi kiedyś powiedział: „wszyscy kochaliśmy się w pani mamie”.

Kiedy się poznali z ojcem?

Po wojnie. Mama do 1947 roku pracowała w Naczelnym Komitecie Wykonawczym Stronnictwa Ludowego jako sekretarka pewnego działacza ludowego. W każdym razie obracała się w kręgach ludowych. Była bardzo młodziutka, kiedy się spotkali z ojcem na jakimś zebraniu – urodziła się w 1925 roku. Po wojnie studiowała na UW w tym samym czasie, co ojciec. Była bardzo ładną kobietą, taką promienną – pszenną, niebieskooką blondynką. Wiem, że cieszyła się dużym powodzeniem, szczególnie wśród żydowskich komunistów, ale nie tylko. Konwicki mi kiedyś powiedział: „wszyscy kochaliśmy się w pani mamie”. Stała się komunistką pod wpływem ojca.

Na tyle wierzącą, że też podpisała się pod tym listem ośmiu studentów przeciwko Tatarkiewiczowi. Coś z tej wiary przekazywała dzieciom?

 

 

 

Przekazywała to, co stanowiło jej system wartości, czyli lewicowość, ale bardziej społeczną niż ideologiczną. Była bardzo inteligentną osobą, ale nie intelektualistką, znacznie bardziej ją interesowali ludzie niż teorie czy mechanizmy. Ciekawa jest historia jej ojca. Ten mój dziadek pochodził z biednej chłopskiej rodziny spod Piotrkowa. Tam było mnóstwo dzieci, już nie pamiętam ile, ale on był bardzo zdolny i jakiś jego stryj – urzędnik w Rosji – postanowił go wykształcić. Dziadek skończył szkołę i można powiedzieć, że wysoko zaszedł jak na chłopskie dziecko – został inspektorem szkolnym na Wołyniu. Stamtąd go wyrzucono, ponieważ odmówił fałszowania statystyk na temat języka ukraińskiego i poczucia ukraińskości wśród uczniów.

 

K.Naszkowska, My, dzieci komunistow

....czyli czytaj tytul notki

zaloguj się by móc komentować


onyx @JK 1 października 2021 12:18
1 października 2021 15:18

Wszystko się zgadza. Kasa, narkotyki i wóda oraz walka z Kaczyńskim bo taki mamy klimat. Adam Ferency się grubo wyłożył po tym jak pani prowadząca zapowiedziała, że jest dumna z tego spotkania. Musiała mu w końcu przerwać.

https://niezalezna.pl/413122-pijany-aktor-na-scenie-mowil-o-kaczynskim-teraz-ferency-przeprasza-za-swoje-zachowanie

https://www.youtube.com/watch?v=Nm6AkLual3g

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @Strikt 1 października 2021 09:24
1 października 2021 15:23

"Czasy się zmieniają, ministrowie się zmieniają, a pani Holland nadal trzęsie polskim kinem. Dla mnie niepojęte."

Bo ma glebokie i solidne zamocowanie, jeszcze z lat 50-tych.

Polske kino jest dokladnie takie jak Holland. Kon jaki jest kazdy widzi.

A ja widzialem kilka "dziel" pani rezyser, a raczej ich fragmenty, bo w calosci nie dalem rady obejrzec. Nie daj Bog.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski 1 października 2021 09:40
1 października 2021 15:26

"I to jest temat dla dziennikarza, ale gdzie tu teraz znaleźć dziennikarza? Wokoło sami mediaworkerzy"

 

Moze ta Jaworowicz z kewlarowym biodrem by to zrobila?

Ona jest specjalistka od spraw dla reportera.

zaloguj się by móc komentować

onyx @gabriel-maciejewski 1 października 2021 10:44
1 października 2021 15:27

Obstawili wszystkie redakcje swojakami a robić nie ma komu. Ktoś ambitny wpadnie w łapy wewnętrznej cenzury albo go zamilczą. Albo zamilczą cały temat jak niedawna afera z "Zatoką sztuki" w Sopocie. Byłem tam niedawno i to jest jedyne miejsce w mieście świecące pustkami taką ma złą sławę ale całej sprawie ukręcili łeb bo za dużo znanych artystów się tam przewinęło. A minister Gliński nic nie może i nie ma naszego płaszcza i co Pan poradzisz?

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @gabriel-maciejewski
1 października 2021 16:32

Wydaje mi się, że najwyższy czas zamknąć ten teatrzyk i  się nim przestać ekscytować.

Napisałem ostatnio, że Polska ma " wyrównać" do krajów zachodnich. Na naszych oczach się to dzieje w tempie Pendolino. Aha, sorry, podobno to taki express a la PRL ☺

Więc niech będzie, że jednak w tempie Speed One. Czyli tego pociągu, który mam pod ręką i w tempie 300km/godz zawiezie mnie w niedzielę do Londynu, gdyż samochody w GB stały się limitowane. Czyli napęd do nich, czyli, paliwo. Mam to w dupie. Nie będę się szarpał. Żadnych limitów nie uznaję.

Polska kultura za chwilę będzie kulturą czarnego Jamesa Bonda, do tego, baby. A minister Gliński nawet nie wie, o co chodzi. Dziadek Kaczyński, tym bardziej, Jarosław Kaczyński.

Tusk wie. Po to wrócił właśnie do Polski.

_____

zaloguj się by móc komentować

ThePazzo @gabriel-maciejewski
1 października 2021 17:06

Do Valser.

"Ja mam tylu przyjaciol i sympatykow, ze co jakis czas musze sie ich pozbywac, zeby przezyc. To dobra strategia, bo jak widac jeszcze zyje.

Nie musza lubic, wazne, zeby sie bali."

Jeszcze raz ci to powiem - NIKT się Ciebie nie boi.

Ochłoń.

 

zaloguj się by móc komentować

valser @ThePazzo 1 października 2021 17:06
1 października 2021 17:36

odbij szmaciarzu. Znajdz se kogo innego do szturchania.

zaloguj się by móc komentować

sver @valser 1 października 2021 17:36
1 października 2021 17:43

Osobiście używam różnych form wyrazu. Lepszych, gorszych, takich sobie. Nie stosuję jednak wynurzeń. Mówiąc o moich „wynurzeniach, i określonych reakcjach osobnika występującego jako valser, który tak naprawdę zaprezentował kawałek psychologii. Prostej, własnej psychologii dżdżownicy: S—R; czyli bodziec – reakcja. A gdzie O? – czyli mózg? Innymi słowy, bez mała projekcyjnie, zademonstrował się valserek w całej swej intelektualnej krasie. Prezentując określona reakcję. Całkowicie odkorowaną… Czyli: bodziec – reakcja, bez skrzynki pośredniczącej…

zaloguj się by móc komentować

sver @ThePazzo 1 października 2021 17:06
1 października 2021 17:46

Nie ma Pan szans, niestety!

 

valser @gabriel-maciejewski 18 października 2018 12:43

18 października 2018 13:05

 

No coz. Musze potwierdzic, ze mam wysokie mniemanie o sobie, na kazdym kroku podkreslam swoj status materialny, chce bic ludzi po glowie i co tam jeszcze. To ciagle bedzie lepsze niz slaski etos pracy, na ktory sie napatrzylem przez dekady mieszkajac w Bytomiu.

zaloguj się by móc komentować

Brzoza @sver 1 października 2021 17:46
1 października 2021 18:19

Pan Valser zrobił jako jeden z nielicznych Tu duży zamach jeśli chodzi o przestrzeń wymiany ciekawych informacji za opłatą, a Wy piszecie tak jakby całe życie Pana Valsera działo się na SN - do podejrzenia Tu i weryfikacji :) Uwiera Was co łobuziaki

zaloguj się by móc komentować

Draniu @Numisma 1 października 2021 13:36
1 października 2021 18:52

Rozumiem ,ze Pan się trzyma litery prawa.. Ustawę rowniez mozna  zmienić , tym bardziej ,ze ma sie wiekszosc parlametarną .. A generalnie jest wiele innych sposobów ,żeby zablokować dzialania tej instytucji..  

Generalnie chodzi mi o to ,ze PiS nie chce nic zrobić w tej sprawie i świadomie podaje kroplowkę Hollandowej i spółce.. Komuchow też nie potrafił "dobić " , pozwalając im wejść do parlamentu UE.. 

Mamy do czynienia z grą pozorów w kostiumie  "prawicowym". 

Ja już przestałem się naiwnie łudzić ,że ta formacja jakiś manewr polityczny wykona .. A usprawiedliwiać jej nie mam zamiaru. 

Ta cała nasz arena polityczna , to w najgorszym slowa znaczeniu cyrk, a nie poważna polityka.. 

Nawet nie potrafili dobrać odpowiedniej osoby , która mogłaby ludzkim językiem operować jeśli chodzi o covid, tylko wystawili kukłę urzedniczą w postaci Niedzielskiego. 

 

zaloguj się by móc komentować

valser @sver 1 października 2021 17:43
1 października 2021 18:53

zalogowal sie przemysliciel ze skrzynkom posredniczoncom i dal lekcje. masz racje. dziekuje. Aha... jeszcze jedno,  spadaj i znajdz se inny obiekt do komentowania

zaloguj się by móc komentować

valser @sver 1 października 2021 17:46
1 października 2021 18:59

gdyby to bylo na powaznie to bym pomyslal, ze sie kolejka do klapsow formuje. Ale ze to sie przyczolgal jakis bendix, to jest tradycyjnie kabaretowo. 

zaloguj się by móc komentować

valser @Brzoza 1 października 2021 18:19
1 października 2021 19:02

wiekszosc ludzi ma perspektywe zza klawiatury i wyjscie w pole, gdzie trzeba ryzykowac czas, energie, zasoby, wykazac sie inicjatywa i pomyslem po prostu nie wchodzi w gre. 

Nie wymagam od nich niczego wiecej, ale niech sobie mnie dyskutuja we wlasnym gronie, a najlepiej niech siedza cicho. 

zaloguj się by móc komentować

Henryk-W @ainolatak 1 października 2021 10:11
1 października 2021 20:26

"No, ale jaka pewność, ze z banku zasobów nie skorzystają kiedy przyjdzie ochota, bo ktoś musi odziedziczyć sławę?"

Na szczęście jest już za późno. Młoda Hollandowa nie jest już młoda, ma 50 lat. Pozamiatane. Niedługo szeol je czeka.

zaloguj się by móc komentować

chlor @Jacek-Jarecki 1 października 2021 10:50
1 października 2021 21:13

Ten kawał o Jiżinku opowiadał w TVP aktor Marek Kondrat dziesiątki lat temu. Jak ten czas leci.

 

zaloguj się by móc komentować


klon @gabriel-maciejewski
1 października 2021 23:22

>>>(...) Jak widzimy na razie propagandyści dewastujący relacje pomiędzy ludźmi za państwowe pieniądze nie sięgają po argument siły. <<<

BTW

Przychodzi do KGB stary Izaak Goldberg i oświadcza, że chce paszport, bo ma zamiar wyemigrować. Oficer pyta się go:
- Co Wy?! Wytrzymaliście Stalina, Chruszczowa, Breżniewa, pierestrojkę i kryzys, a teraz, gdy nareszcie można odetchnąć spokojnie, to chcecie emigrować na stare lata?
- To z powodu homoseksualizmu.
- Przecież u was z tym nie ma problemu, żadnych skłonności nie macie!
- U mnie w porządku, ale widzę dokąd to zmierza. Za Stalina homoseksualistów rozstrzeliwali. Za Chruszczowa wsadzali do łagra. Za Breżniewa - przymusowo leczyli w psychuszce. Za Gorbaczowa przestali sobie nimi zawracać głowę, a potem homoseksualizm zrobił się modny. To ja chcę wyjechać, póki jeszce nie jest obowiązkowy. 

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować