-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

Z którego peronu odchodzi salonka do Auschwitz?

Jak ogłosił wczoraj pan Sumliński, jego książka o Jedwabnem trafi do sprzedaży w sieci Empik. Mnie to w ogóle nie dziwi, albowiem poprzednie książki tego autora dostępne były nie tylko w Empiku, ale także w Biedronce. Leżały tam pomiędzy przypadkowo upuszczonymi do metalowych koszty brzoskwiniami i ogórkami. Dziwi mnie jedno – ilość obłąkanych komentarzy, jakie pod tą informacją pojawiły się na twitterze.

https://twitter.com/w_sumlinski/status/1442523925569695751?s=19

To jest jeszcze lepsze niż zestawienie newsów na temat covida puszczanych codziennie pomiędzy 19 a 20. Nie wiadomo właściwie co powiedzieć. Mamy autora, który z automatu w zasadzie trafia do wielkich sieci, tam robi klapę, albowiem nikt tej jego produkcji nie chce, a ludzie wierzą, że jest on uciskanym przez reżim i pilnowanym przez Mosad buntownikiem, odkrywcą prawdy, której poza nim nie dostrzega nikt. On zaś, za parę złotych, podzieli się swoimi spostrzeżeniami z publicznością. O ile, rzecz jasna, Mosad nie wyłączy prądu w sali gdzie odbywa się wieczór autorski. No, ale nawet wtedy pan Wojciech gotów jest do poświęcenia swojego czasu i przeniesie swoją prelekcję po prostu na chodnik.

Przedmiotem zaś dyskusji jest kwestia kto był rzeczywistą ofiarą II wojny światowej i czasów, które po niej przyszły – Polacy czy Żydzi? Od rozstrzygnięcia tej kwestii, czego podjął się ostatecznie Sumliński, zależy jak będą wyglądały święta Bożego Narodzenia w wielu polskich domach. Czy uda się przegadać szwagra czy nie. O nic innego bowiem nie chodzi. Tak sądzę, choć mogę się mylić, może się bowiem okazać, że Wojciech Sumliński wzorem Grzegorza Brauna także wybiera się do polityki, by tam zostawić za sobą ten swój ślad węglowy, który śledzić będą później różni tropiciele w rodzaju posłanki Spurek.

Skąd to się bierze? Mam na myśli tę postawę widoczną w komentarzach. Myślę, że to jest uboczny efekt oglądania kanałów takich jak Eurosport i wszystkich wspominkowych fragmentów meczów piłki nożnej, gdzie widać, jak Lato, Szarmach i Boniek strzelają gole. Ludzie chcą mieć po prostu swoją drużynę, która pnie się w górę w niełatwej, ale bardzo popularnej i generującej zyski lidze i chcą oglądać jak jej zawodnicy strzelają gole. Taki jest, mniemam, mechanizm tego niby sukcesu Sumlińskiego. Wszyscy wiedzą, że działa przedsiębiorstwo Holocaust, że generuje ono duże zyski i nikt poza osobami naprawdę wtajemniczonymi nie może w tej lidze zagrać. No, ale właśnie dlatego trzeba próbować i starać się strzelić możliwie dużo goli. I tą właśnie czynnością zajmuje się, w mniemaniu swoich czytelników, pan Wojciech. Nie ma doprawdy najmniejszego sensu tłumaczenie tym ludziom, że sport w którym aktywny jest Sumliński nie ma nic wspólnego z piłką nożną, a wiele wspólnego z rybołówstwem dalekomorskim. Chodzi o to, by wypłynąć możliwie daleko od brzegu i za pomocą sieci zwanej włokiem, przyciągnąć do tego brzegu jak najwięcej ryb. Ludzie komentujący wyczyny pana Wojciecha na twitterze nie rozumieją, że są tymi rybami, a nie spokojnie siedzącymi na trybunach kibicami, którym ktoś zaproponował komfortowe widowisko z elementami kontrolowanego ryzyka. Widowisko całkowicie bezpieczne w dodatku, które gwarantuje jednak sporą dozę ekscytacji. Tym większą, im więcej zawodników pochodzenia żydowskiego pojawi się na murawie. Tyle, że nie jest to mecz piłkarski. To jest połów śledzia. Przeznaczeniem zaś śledzia nie jest uczestnictwo w imprezach masowych, no chyba, że za takową uznamy pobyt w chłodni, a następnie pakowanie do puszek z napisem „polski, zezwierzęcony antysemita”.

Niestety nikomu tego wyjaśnić nie można, bo ludzie deprawowani przez dekady fragmentami ustawionych meczów sprzed lat, są silnie i głęboko przekonani o swojej podmiotowości. Nie rozumieją, że ta nie manifestuje się poprzez pochwały, których im i ich bohaterom udzielają inni, ale przez coś innego zgoła. Najczęściej poprzez bezsilną wściekłość i całkowity brak akceptacji. No, ale braku akceptacji śledzie pousadzane na trybunach nie zniosłyby na pewno, chyba, że byłby on firmowany przez posłankę Spurek, która traktowana jest dziś – całkiem niesłusznie – jak niegroźna wariatka. To błąd, być może gorszy od entuzjazmu towarzyszącego, umieszczeniu książki Sumlińskiego w Empiku. W polityce bowiem jest podobnie jak w wojsku, miarą sukcesu drużyny są wyniki ostatniej ofermy. W polityce miarą skuteczności, a także wróżbą na przyszłość, jest zainteresowanie, jakim cieszy się największa idiotka w całym zgromadzeniu. Często bowiem ona jest tą osobą, którą się wystawia, by mówiła prawdę o przyszłości i deprecjonowała ją swoimi niekonwencjonalnym zachowaniem usypiając w ten sposób przyszłe ofiary. Po to, by nikt jej nie wierzył, by wszyscy z niej szydzili i klepali się z radości po udach, kiedy tylko pani owa otwiera usta. Proroctwa Spurek są niepoważne, a sukces Sumlińskiego jak najbardziej. I tego właśnie trzyma się publiczność polska, ciągnięta we włoku ku nieznanym jej jeszcze brzegom.

Na koniec wrócę jeszcze raz do wątku, który był tu poruszany po wielokroć. Ani wizualizacja w postaci filmu, ani publikacja w postaci książki nie zmieniają trwale niczyich poglądów i zapatrywań i nie mają wpływu na to, jak postrzegają nas inni. Przesadna zaś wiara, że takie rzeczy zachodzą, wywołuje jedynie politowanie i szyderstwo na twarzach. Jedyną aktywnością, która naprawdę może podnieść ciśnienie ludzi kreujących globalne hagady jest zawłaszczenie lub stworzenie nowych kanałów dystrybucji, będących samą w sobie atrakcją. No, a żaden z naszych demaskujących żydowskie podstępy autorów tego nie czyni. Przeciwnie z ochotą korzysta z tych kanałów, które są dostępne i kontrolowane przez wszystkie ciemne siły tego świata. To sukces – powie ktoś – albowiem treści te znajdą się wtedy obok innych ważkich i masowo kolportowanych treści. Okay, podam przykład co się sprzedaje w Empiku i co się tam eksponuje. Już po wyrzuceniu Brzęczka przez Bońka i zatrudnieniu pana Sousy, na półkach znalazła się książka Małgorzaty Domagalik pod tytułem W grze. Była to biografia Brzęczka czy też może wywiad z nim. I nikt nawet nie mrugnął, choć przecież Brzęczek właśnie z gry wypadł. No, ale kto by się tym przejął. Empik nie jest zwykłym kanałem dystrybucji, to sieć do łowienia śledzi. Tak, jak wszystkie sieci ma on problem z selekcją tego co jest doń wrzucane na przynętę. I to jest dla nas wszystkich szansa. Każda bowiem sieć ma za zadanie zagarnąć jak najwięcej śledzi. Problem w tym, że nie wszystkie się do niej garną, szczególnie, że prócz zysków z połowów ma ona jeszcze do spełnienia inne zadania. Chodzi mi o zadania propagandowe. Pogodzenie tych dwóch funkcji jest trudne i śledzi napływa coraz mniej. Dlatego stosuje się nowe przynęty, takie jak Sumliński. Mam nadzieję, że nie przesadziłem z ilością metafor na jeden akapit.

 

Dziś ostatni dzień promocji

 

https://patronite.pl/Coryllus?podglad-autora

 


 

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/kredyt-i-wojna-tom-i-2/

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/kredyt-i-wojna-tom-ii/

 

No i zasygnalizowana wczoraj wrześniowa promocja

 

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/basn-jak-niedzwiedz-socjalizm-i-smierc-tom-i/

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/basn-jak-niedzwiedz-socjalizm-i-smierc-tom-ii/

 

 



tagi: książki  sprzedaż  empik  jedwabne   sumliński 

gabriel-maciejewski
30 września 2021 08:52
69     3276    14 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

gabriel-maciejewski @przemsa 30 września 2021 09:07
30 września 2021 09:08

No i można nic nie robić zwalając wszystko na Żydów, którzy rządzą światem

zaloguj się by móc komentować

dziadek-gpgpu @gabriel-maciejewski
30 września 2021 09:27

Sukces manifestuje się przez " bezsilną wściekłość i całkowity brak akceptacji " - pozwalam sobie potwierdzić z tzw. "własnej samoautopsji", :-).

zaloguj się by móc komentować

mithrandir @gabriel-maciejewski
30 września 2021 09:36

Dziękuję za tekst.

Kupiłem kiedyś kilka książek Sumlińskiego. Dwie z nich przeczytałem, pozostałych raczej nie przeczytam. To co najbardziej mi przeszkadza w jego książkach to zbyt duża zawartość wody w treści. W jednej z nich, nie pamiętam tytułu, to ok. 80% wody w treści. W drugiej, tej o Lepperze, było już lepiej. Jakieś 60-70% wody w treści.

Pan Sumliński ma bardzo rozbudowany kanał dystrybucji. Oprócz empiku ma chyba własny sklep, w realu i w Internecie. Ponadto współpracuje z wieloma prawicowymi kanałami dystrybucji treści, choćby na YT. A że dotyka treści ważnych, wywołujących emocje, ma zapewniony zbyt. Zatem Sumliński to znak towarowy.

Mnie w wypowiedziach tego Pana najbardziej przeszkadza ten dramatyczny, a czasami płaczliwy ton. Przypomina on egzaltowaną aktywistkę.

W mojej ocenie jednak te książki coś zmienią. Kiedyś Sumliński chwalił się, że jego książka przyczyniła się do przegranej Komorowskiego.

Dzisiaj odbierze trochę głosów PiS.

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @mithrandir 30 września 2021 09:36
30 września 2021 09:44

Jasne, przez niego przegrał Komorowski, a PiS wygrał wybory dzięki Bielanowi i Błaszczakowi, nie dzięki poparciu internetu

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @gabriel-maciejewski
30 września 2021 09:47

Oni sa niesamowici Ci kochani "prawicowcy" i "konserwatyści". U mnie w mieście jeszcze przed pandemią niemal co tydzien w lokalnym klubie sie którys pojawiał. Pogadanka do 40 miejscowych tych samych ludzi, wrzutka na YT, sprzedaż książek na miejscu i dalej, karawana rusza do następnego pueblo. Najlepsze było jak dosłownie chyba ze 3 dni dzieliło wizytę Michalkiewicza od Kosiniaka, bo i ten akurat był "w trasie". Ludzie wychodzą z tych spotkań z minami jakby opuszczali jakąś konspiracyjną melinę - dostają to co oczekują. Trochę helu z prawicowego balona. Nie jestem już w stanie tego śledzić ani słuchać.

zaloguj się by móc komentować

WP @mithrandir 30 września 2021 09:36
30 września 2021 10:08

Jakieś 10 lat temu jeździłem często w dłuższe trasy samochodem i miałem zwyczaj słuchania audiobooków. Kiedyś w trasie skończyły mi się płyty i na Orlenie kupiłem audiobook jednego z dzieł Sumilińskiego, nie pamiętam już tytułu. Na usprawiedliwienie mogę podać jedynie, że był to jedyny dostępny audiobook na stacji. Tego się po prostu nie dało słuchać, książka o niczym, wyłączyłem to, bo bałem się że zasnę za kierownicą. Sprzedawanie audiobooków Sumilińskiego na stacjach beznyznowych powinno być karalne i kwalifikowane jako usiłowanie spowodowania katastrofy w ruchu lądowym.

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @mithrandir 30 września 2021 09:36
30 września 2021 10:09

Sumliński pisze metodą kopiuj-wklej, czyli w każdej książce jest to samo. A w tej książce o Komorowskim najmniej było Komorowskiego. Tego nie da się czytać.

zaloguj się by móc komentować

Janusz-Tryk @przemsa 30 września 2021 09:07
30 września 2021 10:09

Zamiast o Jedwabnym mógłby coś napisać o kupcach żydowskich na Jedwabnym Szlaku. Skończył by już z tym darciem szat a zajął się docenkaniami skąd te szaty się wzięły ;p

zaloguj się by móc komentować

Alrus @gabriel-maciejewski
30 września 2021 10:09

Hm. O co chodzi z tym empikiem? Czy to jest coś niebywałego wlulić tam swoje książki do sprzedaży, że wywołuje aż takie emocje? Niewiele wiem o dystrybucji książek.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @gabriel-maciejewski 30 września 2021 09:08
30 września 2021 10:11

< No i można nic nie robić zwalając wszystko na Żydów, którzy rządzą światem >

no cóż światem rządzi jednak pieniądz,który jest mocno" ukorzeniony"..... W czasach nowożytnych ,pieniądz , miał potężniejszych sprzymierzeńców jak Rockefeller,czy  von Rothschild ,a słowa mistrza z Czarnolasu w wierszu „Muza” są aktualne po dzień dzisiejszy : „Kto ma pieniądze, ten ma wszytko w ręku: Jego władza, jego są prawa i urzędy”... tak więc ten tego...kółeczko się zamyka...

zaloguj się by móc komentować

Alrus @ewa-rembikowska 30 września 2021 10:09
30 września 2021 10:16

Czytałem jakieś cytowane fragmenty, rzeczywiście. Podobno jest tak świetnym pisarzem, że Alistair Maclean i Chandler zrzynali od niego. ;-) 

Jednak samo to, że wpycha temat antypalestyńczyków w przestrzeń publiczną, nie jest złe. Im więcej, tym lepiej, w ten sposób łamie się tabu.

zaloguj się by móc komentować

tadman @mithrandir 30 września 2021 09:36
30 września 2021 10:17

Jeszcze jedno o Sumlińskim. Byliśmy z żoną na spotkaniu autorskim i na początku denerwował mnie trochę jego głos, taki charakterystyczny dla osoby odchodzącej lub ciężko chorej. Z kupioną książką ustawiliśmy się po autograf i tu zdumienie, bo nie raz już byłem w podobnej sytuacji i większość autorów podpisała mi swoje dzieła w sposób mniej lub bardziej zamaszysty i czasami ustalali rodzaj dedykacji. Najbardziej zamaszysty podpis, praktycznie na całą stronę, złożył mi prof. Cenckiewicz, a Sumliński po mojej prośbie o autograf i wpisanie tylko daty i miejscowości nabazgrał coś w samym rogu książki. To wszystko zakrawa mi na swoistego rodzaju grę z czytelnikiem/widzem i Sumliński chce nam zaproponować wizję człowieka zaszczutego przez system. Nie kupuję, bo to zbyt tania zagrywka.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @tadman 30 września 2021 10:17
30 września 2021 10:29

jest on zadaniowanym palantem i jego opowieśći są dokładnie nic nie warte; dystrybucja via empik wymaga zgody/aprobaty swoie=stego biura politycznego, gabrielowi żadnej książki nie przyjmą, negocjowaliśmy z nimi raz i wystarczy - kanał dystrybucji zablokowany dla nie swoich 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @ewa-rembikowska 30 września 2021 10:09
30 września 2021 10:32

Sumliński nawet nie wie kto rządzil sekretariatem Komorowskiego i jak funkcjonowala cała świta, a Bronek przegrał na własne życzenie [ jak nie Żydzi to WSI albo tw ub/sb albo .. - ] tylko stanem obecnej/ym Polski jakoś nikt nie ma ochoty się zajmować

zaloguj się by móc komentować

qwerty @WP 30 września 2021 10:08
30 września 2021 10:33

dystrybucja via Orlen to tak jak w empiku - tylko wytyczne bieżącej władzy i nic poza bo won z roboty

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @qwerty 30 września 2021 10:33
30 września 2021 10:48

Niesamowite...to gorzej jak za komuny,skoro jest "taka dystrybucja-na wytyczne." Czyli Polska Racja Stanu ,czy Stan Polski ---do podziemia,spychany ?... no niby mamy demokrację ?Pluralizm?...jakie to wydanie?

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @gabriel-maciejewski
30 września 2021 10:49

Kawa na ławę, czyli  śledzie na ladę.

zaloguj się by móc komentować

WP @qwerty 30 września 2021 10:33
30 września 2021 10:51

Nie wiem jak teraz ale te 10 late temu to na Orlenie repertuar płyt jakby z wskazówek Hitlera (jakieś piosenki biesiadne, disco polo) plus (?) Sumiliński. Chyba, że twórczość tego ostatniego potraktujemy jako gadzinówkę, to oferta była spójna.

zaloguj się by móc komentować

igor-jankesiak @gabriel-maciejewski
30 września 2021 11:18

I tak na okrągło cały rok. Jak nie Sumliński, to Bartosiak. Jak nie Bartosiak to Mróz etc.!!!

A cokolwiek by ten człowieczek nie napisał, to wierne, zawsze to samo grono-sfora , prześciguje się w wychwalaniu tego, co człowieczek akurat wypuścił spod klawiatury, jakie to genialne, ponadczasowe i wręcz powinno wejść do wszelkich kanonów, co oczywiście z wymienionych wyżej powodów nigdy się nie stanie. To jest po prostu żałosne, nie widzi widzicie tego? Jeżeli masz człowieku światu coś ciekawego do zaoferowania, to niech osoba to po prostu czyni, nie mieszając z błotem przy okazji każdego, kto w jakikolwiek sposób zaistniał. Wszystko to świadczy niestety o małości, a nie o żadnym geniuszu.

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @Alrus 30 września 2021 10:16
30 września 2021 11:20

Maclean i Chandler zżynali od niego? Tak mówi ten co sam zżynał od córki?

Musi Pan prześledzić archiwalne wpisy o Sumlińskim i komentarze. O tym jak jest możliwe przytulić sie do empiku z dystrybucją i o dystrybucji książki też była masa, bazujących na doświaddfczeniu, wpisów Gospodarza.

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @Marcin-K 30 września 2021 09:47
30 września 2021 11:22

Hel z prawicowego balona! Świetne :)

A głosik ma się wtedy taki prawie sumlinowaty

zaloguj się by móc komentować



BTWSelena @igor-jankesiak 30 września 2021 11:18
30 września 2021 11:45

O la,la..zaistniałeś ale przy okazji zaistnienia,,akurat wypuściłeś spod klawiatury kanon zwykłego trola. Jak masz coś ciekawego do zaoferowania to nie musisz puszczać bąków.

zaloguj się by móc komentować

Alrus @ainolatak 30 września 2021 11:20
30 września 2021 11:48

Żartowałem z tym zrzynaniem. obaj pisarze, o których plagiatowanie był oskarżany Sumliński, dawno już nie żyją.

zaloguj się by móc komentować

Paris @igor-jankesiak 30 września 2021 11:18
30 września 2021 11:53

I  slusznie...

...  bo  wszystkie  te  "empik'oskie  ZWIOZDY",  a  w  zasadzie  PASOZYTY  i  PIJAWKI  na  ciele  narodu  polskiego  trzeba  GNOIC  i  NISZCZYC  jak  ZARAZE  na  KAZDYM  KROKU  !!!

I  tak  nam  dopomoz  Bog,

zaloguj się by móc komentować

WP @Alrus 30 września 2021 11:48
30 września 2021 11:57

Ja bym obstawiał, że jednak wzorował się na W poszukiwaniu straconego czasu...

zaloguj się by móc komentować

Alrus @WP 30 września 2021 11:57
30 września 2021 12:09

Z tego co wiem, brał skąd popadło, ktoś wyżej pisał o metodzie kopiuj - wklej i to by się zgadzało wg fragmentów jakie widziałem. Ale to technikalia, natomiast co do faktografii, merytorycznosci jego książek, nie oceniam, bo nie czytałem. 

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @Paris 30 września 2021 11:53
30 września 2021 12:12

No nie wiem już teraz gdzie słuszność ..czyżby pan @igor-jankesiak miał na myśli Sumlińskiego,Bartosika,czy Mroza ,czy coś bardziej osobistego?... Chyba trzeba mi okularów...

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @igor-jankesiak 30 września 2021 11:18
30 września 2021 13:24

Nie masz nic lepszego do roboty?

A może właśnie to jest twoja robota-śmieciówka.

zaloguj się by móc komentować

MZ @qwerty 30 września 2021 10:29
30 września 2021 13:31

Podobnie było z gazetkamii...

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski
30 września 2021 15:28

"Tak sądzę, choć mogę się mylić, może się bowiem okazać, że Wojciech Sumliński wzorem Grzegorza Brauna także wybiera się do polityki, by tam zostawić za sobą ten swój ślad węglowy, który śledzić będą później różni tropiciele w rodzaju posłanki Spurek."

 

Ja jestem pewien ze sie wybiera. On wie dobrze ze mozna rozne wygibasy robic przed publicznoscia, ale spokojne i wygodne zycie moze w Polsce zapewnic chyba tylko panstwowa posada. Wiec z czasem zobaczymy go w roli posla, a moze nawet europosla.

Roznica miedzy Braunem i Sumlinskim jest tylko taka, ze Braun szarpal sie wczesniej z policjantami, a pan Wojciech podcinal sobie zyly w kosciele.

Po pewnym czasie dochodzi czlowiek do wniosku ze lepiej jest pracowac dla ojczyzny w lawie poselskiej. Albo i rozsadzac Unie Europejska od srodka, w Brukseli.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @mithrandir 30 września 2021 09:36
30 września 2021 15:32

"Kupiłem kiedyś kilka książek Sumlińskiego. Dwie z nich przeczytałem, pozostałych raczej nie przeczytam. To co najbardziej mi przeszkadza w jego książkach to zbyt duża zawartość wody w treści. W jednej z nich, nie pamiętam tytułu, to ok. 80% wody w treści. W drugiej, tej o Lepperze, było już lepiej. Jakieś 60-70% wody w treści."

 

Woda pojawia sie w tresci ksiazki wtedy gdy pisarz przeciaga kijem w po pretach klatki, jak to obrazowo przedstawil nasz gospodarz.

Im mocniej przeciaga sie kijem po klatce, tym wiecej wody sie pojawia.

zaloguj się by móc komentować

proposal @stanislaw-orda 30 września 2021 13:24
30 września 2021 15:48

Daj mu spokój, pisze prawdę. Nie napisał, że człowieczek tylko patrzy skąd wyszarpnąć darmową forsę bez pracy.

Stypendium od glińskiego, było nie było kilkadziesiąt tysięcy chyba się już rozeszło. Co roku, jedna albo dwie prosby o wsparcie.

Coś cicho o spotkaniu w Kazimierzu, a pieniądze zebrane.

Patronite, to istny dar nieba dla niego. No, chyba, że ludziska otrzeźwieją!

ps

Niech pisze co chce ale niech nie wyśmiewa się z ludzi którzy ciężko zapracowali na swój sukces!

Bez pracy nie ma kołaczy, niestety!

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @igor-jankesiak 30 września 2021 11:24
30 września 2021 17:01

dziękuję za bystre oko czerwonej monady... :))

dyslektyk do końca życia się uczy ;p

zaloguj się by móc komentować

dziadek-gpgpu @Szczodrocha33 30 września 2021 15:28
30 września 2021 17:12

W dawnej Polszcze zostanie posłem to był nie lada kłopot, zwłaszcza gdy sie nie było magnatem. Bo odmówić - nie honor, lokum w Warszawie wynająć - koszta, gospodarstwa w czasie obrad nie dopilnować - ryzyko. A teraz - czysty (?) zysk.

zaloguj się by móc komentować

Alrus @Szczodrocha33 30 września 2021 15:28
30 września 2021 17:16

"Ja jestem pewien ze sie wybiera. "

Ciekawe, z kim? Skąd pewność, pytał nie będę, bo ostatnie zdanie wskazuje odpowiedź. Błędną raczej.

Sumliński się odkuł i finansowo stoi tak, że  - jak to powiada Michalkiewicz - daj Boże każdemu. O pisaniu wspomniałem, ale Sumliński na polu automarketingu wykazuje naprawdę dobrą formę. Jako psycholog coś tam o wpływaniu na ludzi wie i produkując się publicznie potrafi opowiadać rzewne i przejmujące historie. I ludzie to kupują. Nawet w filmie o Jedwabnem upchnąl parę duszoszczipatielnych wstawek, od takiej się zresztą to dzieło zaczyna. 

Co do pracy w ławach poselskich czy w rozsadzaniu Unii od środka, to powody mogą być różne - od tych godnych pogardy, po skłaniające do podziwu. Efekty też mogą być zarówno zadowalające, jak rozczarowujące. Według mnie, warto je podać, zamiast snuć mętne generalizacje, tak jest uczciwiej.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @proposal 30 września 2021 15:48
30 września 2021 17:20

Jasne, co to dla mnie przepuścić kilkadziesiąt tysięcy, niecały tydzień mi to zajęło, ale powiem ci bracie, że bawiłem się świetnie. Szkoda, że nic takiego nie będzie twoim udziałem. Takie stypendium to nie byle co i nie każdemu je dają. 

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @igor-jankesiak 30 września 2021 11:18
30 września 2021 17:22

Jeszcze Cherezińska czasem, wszystkim zazdraszczam i wszystkich gnoję, bo moja małość nie znosi porównań z prawdziwymi wielkościami

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @stanislaw-orda 30 września 2021 10:49
30 września 2021 17:22

Śledź tradycyjnie - w gazetę

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @BTWSelena 30 września 2021 10:11
30 września 2021 17:23

Ja bym jednak nie odbierał Panu Bogu możliwośći decydowania

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Alrus 30 września 2021 10:09
30 września 2021 17:25

Najlepiej samemu spróbować. Niektóre moje tam są, ale biorą je od pośrednika, który zabiera mi z kolei poand połowę ceny egzemplarza i dzieli się tym z siecią

zaloguj się by móc komentować


stanislaw-orda @proposal 30 września 2021 15:48
30 września 2021 17:49

I ty także na śmieciówce?

zaloguj się by móc komentować

Alrus @gabriel-maciejewski 30 września 2021 17:23
30 września 2021 18:26

"Ja bym jednak nie odbierał Panu Bogu możliwośći decydowania"

I tu może być kłopot. 

Oni zawarli z Bogiem pewien układ. A podobno to ten sam Bóg...

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @Alrus 30 września 2021 18:26
30 września 2021 19:30

Oj tam, "podobno" to Oni czekają na Mesjasza...Więc żadnego kłopotu nie będzie,....a tymczasem kasiora nie zaszkodzi...no chyba,że Bóg zdecyduje inaczej...

zaloguj się by móc komentować

Paris @BTWSelena 30 września 2021 12:12
30 września 2021 19:54

Pani  Seleno,...

...  nie  wazne  jakiego  PASOZYTA,  GRANTOJADA  czy  innego  SLUZALCA  ma  na  mysli  @igor-jankesiak,  bo  i  tak  oni  wszyscy  sa  -  co  tu  duzo  sie  cackac  -  ZLODZIEJAMI  !!!

Jak  sa  tacy  "dobrzy"  to  niech  piszo  ZA  SWOJE,...  i  tyle.  CORYLLUS  pisze  ZA  SWOJE  i  SIE  DA...  i  jeszcze  z  tego  ZYJE  !!!

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @Paris 30 września 2021 19:54
30 września 2021 20:00

Madame Paris--ja to wszystko rozumiem. A przynajmniej staram się...

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Alrus 30 września 2021 18:26
30 września 2021 20:10

Pierwsze Przymierze.

Ale go nie dotrzymali.

Dlatego konieczne stało się  Drugie Przymierze zawarte już  z kim innym, bo nie zgodzili się na aneksowanie Pierwszego.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @BTWSelena 30 września 2021 10:48
30 września 2021 21:01

tak, do podziemia i mamy tego pełną świadomość; po prostu już żyjemy w gettach ['Pan w moim sądzie nic nie wygra']

zaloguj się by móc komentować

qwerty @igor-jankesiak 30 września 2021 11:18
30 września 2021 21:06

Sumlińskiego sposob na zaistnienie to udawane podcinanie sobie żył w kościele, oraz produkcja słowa pisanego na podstawie operacyjnych wytycznych [i facet nawet nie wie kto jest jego prowadzącym] a Sumliński jest oszustem co do propagowania faktów dot. realnego życia w RP;- zapytaj go o Unimeda i poczytaj segregatory akt sądowych [ja czytałem ok. 300 tomów]

zaloguj się by móc komentować

DYNAQ @stanislaw-orda 30 września 2021 20:10
30 września 2021 23:31

Przypowieść o dzierżawcach winnicy.Synagoga została odrzucona.

zaloguj się by móc komentować

jestnadzieja @ewa-rembikowska 30 września 2021 10:09
1 października 2021 00:39

 Tak, a pamietam jak szumnie przez dlugie miesiace zapowiadal te bombe. Jakiez tam mialy byc rewelacje, kryminal i ciezkie wiezienie dla Komorowskiego. Ktos mi pozyczyl, nie moglam przebrnac, chyba nawet 1/3 nie zmeczylam.

zaloguj się by móc komentować

Alrus @qwerty 30 września 2021 21:06
1 października 2021 01:44

"Sumliński jest oszustem co do propagowania faktów dot. realnego życia w RP"

1. Jakiś może przykład takiego faktu?

2. Produkcja slowa pisanego na podst. operacyjnych wytycznych to dość ogólnikowe określenie, w którym miesci się wykorzystanie nieświadomego obiektu przez umiejętną inspirację. Można to doprecyzować?

zaloguj się by móc komentować

Alrus @stanislaw-orda 30 września 2021 20:10
1 października 2021 01:59

Tak, nasza wykładnia jest jasna. Ale oni posługują się swoją. Mało tego - ich wykładnia wywiera widzialny wpływ ("judeochrześcijaństwo", "ekumenizm") i infiltruje sferę doktrynalną KrK. Bez trudu można wymienić nazwiska formalnych katolików, którzy tym się zajmują, także w Polsce. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Alrus 1 października 2021 01:44
1 października 2021 06:59

Niech pan przestanie, dobrze. Niech sobie pan weźmie jedną jego książkę i przeczyta. I nie chrzani o tym, jak świetne jest to, że dzięki niemu ważne treści są obecne w przestrzeni publicznej. To są nieważne treści. Jeśli pan tego nie rozumie, nic nie mogę dla pana zrobić. 

zaloguj się by móc komentować

Alrus @gabriel-maciejewski 1 października 2021 06:59
1 października 2021 07:32

Pomyłka. Sumliński i ważne treści? Gdyby były dla mnie ważne, to bym czytał. Nigdzie nie pisałem o "ważnych treściach", bo nie to jest istotne. Mnie interesuje rezonans, ale to nie ma nic wspólnego z SN, przecież.

Już ważniejsze bylyby dla mnie odpowiedzi na pytania jakie zadałem Qwertemu, o ile odpowiedzieć zechce.

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Alrus 1 października 2021 07:32
1 października 2021 07:37

Niech pan nie zaczyna, dla wszystkich tutaj sprawa jest jasna. 

zaloguj się by móc komentować

Alrus @gabriel-maciejewski 1 października 2021 07:37
1 października 2021 07:51

Nie zaczynam, nie mam takich aspiracji. To nie moja przestrzeń i ja to szanuję. 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Alrus 1 października 2021 07:32
1 października 2021 08:26

https://wiadomosci.onet.pl/kiosk/medyczne-haki-wsi/rk4hs

- sprzęt komputerowy z oprogramowaniem Unimed do szpitala CSK MSWiA dostarczyła Fundacja pro Civili...;- opreacje kilku rezydentur dotyczyły tak podmiany modułow jak i przejęcia know how oraz wykreowania dowodów o nieistnieniu przedmiotow transakcji [w tle sankcje skarbowe, etc],

http://biblioteka-niepokonani.pl/

- są to fragmenty danych operacyjnych zbieranych pprzez wielu, wielu 'agentów' i każde slowo jest udokumentowane urzędowo [protokoły przesłuchań, orzeczenia, postanowienia, decyzje, ..]

ad 1. tezy, iż programowanie UNIMED nie istniało posłużyły do wyeliminowania kilkunastu firm oraz do zabezpieczenia rezydentur sowieckiego wywiadu wojskowego, ... i i co mam więcej powiedzieć? że brednie Sumlinskiego opracowywane są na biurkach o których on nawet nie wie, że istnieją?

są fakty i są dowody [setki dowodów];

ad 2. skąd Sumliński czerpie wiedzę o materiałach operacyjnych kilku tzw. służb? na ulicy je dostaje od nieznanych mu ludzi? 

a może Pan zacznie pisać jak Sumliński? podrzucę kilka wątków oraz materialy operacyjne, ok?

zaloguj się by móc komentować

Alrus @qwerty 1 października 2021 08:26
1 października 2021 09:52

Nie przepadam za metodą kopiuj-wklej, więc z oferty wątków i materiałów operacyjnych raczej nie skorzystam.

Nie reagujecie tu nazbyt nerwowo? To były dwa normalne pytania, na które można było odpowiedzieć, albo nie. Dziękuję za trud, to mi wystarczy. 

zaloguj się by móc komentować

sver @qwerty 30 września 2021 21:06
1 października 2021 15:55

Nie dowierzam swoim oczom. Na tym portalu, promowany jesteś- jako obrońca uciśnionych, a tutaj zamieniasz się w wściekłego rzecznika oskarżenia! Co jest powodem tej zmiany?

I jak jeszcze przeczytałem, że koronnym dowodem dla ciebie jest:

https://wiadomosci.onet.pl/kiosk/medyczne-haki-wsi/rk4hs

Może jednak czas na odpoczynek?!

Życzę zdrowia i rozsądku.

ps

Igorowi nie chodziło o Sumlińskiego jako takiego ale postawę Alfa sfory oraz pozostałych jej członków. Teraz już może sibie tej do niej wliczyć.

A szkoda!

zaloguj się by móc komentować

ThePazzo @gabriel-maciejewski
1 października 2021 16:56

Przeczytałem książke Sumlińskiego - lata temu mój tato i ja pojechaliśmy razem na narty więc wieczorami odpoczywaliśmy i to idealny czas na czytanie. Moja tata wyborca PO i wierny odbiorca TVN, które leci z TV 24/h otrzymał ją w prezencie od swojego kumpla Pisiora by porzucił w końcu ten TVN. Książke przeczytałem ja a Panowie przyjaźń po 25 latach zakończyli z powodu różnicy w poglądach polityczynych. Tzn każdy z nich ogląda inną TV i wierzy w inną naerracje. Szkoda lubiłem Pana Stanisława - na marginsie antykomunista z niego totalny ale gdy syn zaprzyjaźnił się z synem Solorza (pracował w Polsat) chodził dumny jak paw, że syn kariere robi... Tak to właśnie jest z tym anykomunizmem... ala Sumliński :D

25 lat się przyjaźnili póki Tusk z Kaczorem nie wyprali im mózgów.

Podejrzewam, że tak działa wiekszość społeczeństwa. Smutne.

Skoro Sumliński to słup to wychowanka Bartoszewskiego specjalistka od żydów też?

Tak tylko pytam. 

 

zaloguj się by móc komentować

Alrus @ThePazzo 1 października 2021 16:56
1 października 2021 18:49

"25 lat się przyjaźnili póki Tusk z Kaczorem nie wyprali im mózgów.

Podejrzewam, że tak działa wiekszość społeczeństwa. Smutne."

Dlaczego smutne? Takie jest życie, to są normalne zachowania. Niektóre przyjaźnie trwają długo, inne rozpadają się w miarę narastania sprzeczności i zwiększającego się dyskomfortu. Rozpadają się z różnych powodów, przy dużych rozbieżnościach w statusie majątkowym czy społecznym, ludzie zaczynają się obracać w swoich kręgach, "to są zwyczajne dzieje". Synowie wrogów zaprzyjaźniają się, córka zakochuje w synu łobuza z którym od lat mamy na pieńku, no tak to działa. Stare podziały zanikają, tworzą się nowe, jest ruch i dynamika. 

zaloguj się by móc komentować

Eryzychton @Alrus 1 października 2021 18:49
1 października 2021 19:11

Życie jest pełne niespodzianek.Kto zresztą tych niespodzianek nie lubi?

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować