-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

Z Bogiem czy bez Boga?

Od rana jestem wkurzony, sąsiad sprzedał internet jakiejś firmie z Piastowa, a ci mi go wyłączyli. Nie ma z nimi żadnego kontaktu. Szlag by to jasny trafił. Ponoć dlatego, że się nie zweryfikowałem. Jak mam się zweryfikować, kiedy nie można się do nich dodzwonić? Nic w ogóle nie można z nimi zrobić. Umowy też nie przysłali. Podpiąłem się pod sieć innego sąsiada, ale ta chodzi jak po heine. Nie wiem co będzie. Nie mamy tu innych możliwości korzystania z sieci. Jeszcze się okaże, że trzeba będzie biuro na mieście wynająć. No dobrze, ale tekst musi powstać, postaram się więc coś napisać.

Ponoć marsz niepodległości ma ruszyć w tym roku z hasłem „My chcemy Boga”. Odezwał się na to Rafał Aleksander Ziemkiewicz i napisał żartem, że może lepsze byłoby hasło Gott mit uns. Ja się z panem Rafałem nie zgadzam, uważam, że to pierwsze jest bardziej odpowiednie. To drugie zaś może się komuś niepotrzebnie skojarzyć z hitlerowcami, a tego byśmy nie chcieli, prawda? Ja wiem, że marsz niepodległości, to jest impreza, z którą wiele osób polemizuje, ale nie można jej tak po prostu zamknąć, bo okazałoby się, że decyzja ta neguje zasady demokracji i pluralizmu. Trzeba więc ten marsz wyszydzić. Jeśli oni chcą sobie wziąć na sztandary Boga, to nasi walną ich bogiem niemieckim, prosto od Hitlera. Ja oczywiście wiem, że polemika dotycząca marszu w żaden sposób, nawet w jednym punkcie nie dotyka spraw, o których zwykle tu mówimy. Warto jednak przedstawić ją w tych, bliskich nam kontekstach, szczególnie, że polemista Ziemkiewicz uchodzi za człowieka poważnego. Pod jakim, przepraszam hasłem, ma iść ulicami marsz niepodległości, jeśli nie pod takim? Do czego endek Ziemkiewicz chce aspirować 11 listopada? Do powrotu Piłsudskiego z Magdeburga, czy może do powagi wyznaczonej przez Niemców rady regencyjnej? To mnie interesuje szalenie, bo zastanawiam się po co on w ogóle w tej sprawie zabrał głos? Domyślam się, że obawia się czy jego koledzy z partii Kukiz 15 i inni, którzy nie uważają za stosowne przywoływania Boga w trakcie uroczystości narodowych, będą się dobrze czuli na takim marszu. Moim zdaniem powinni się czuć świetnie, albowiem, przynajmniej z powierzchownego rozpoznania sądząc, są oni stworzeniami bożymi.

Pod jakim wobec tego hasłem powinien iść marsz niepodległości? Dla wielu osób on w ogóle nie powinien istnieć, to wiemy. No, ale istnieje, podobnie jak na całym świecie istnieją inne marsze organizowane z innych okazji. Można je oceniać ale nie można ich zakazać, bo to demaskuje system. Bo jeśli zakazać takiego marszu, to dlaczego nie zakazać parady równości? Ja wiem, tam idą wolni i świadomi swojej seksualności ludzie, a tu banda faszystów z szalikami na twarzach. No i może jeszcze trochę rodzin z małymi dziećmi...ale to margines...Szydzę oczywiście. Marsz spełnia moim zdaniem ważną funkcję, demaskuje on – przez sam fakt swojego istnienia – prowokatorów. To znaczy nie pojedynczych prowokatorów, ale organizacje zajmujące się montowaniem prowokacji. I tak za Tuska organizacją taką była policja państwowa, jak jest teraz nie wiemy jeszcze, ale okaże się wkrótce. Moim zdaniem nie powinno dojść do żadnych ekscesów, no chyba, że jacyś młodzieńcy wynajęci przez gazownię zechcą zrobić sobie nazwisko i wyjdą naprzeciwko marszu z tymi kijami bejsbolowymi, co to je sprzedaje w swoim sklepie pewien artysta z Bytomia. To jest możliwe, bo wszak faszyzm trzeba niszczyć. Te aspekty marszu jednak to publicystyka tania, nie godna takich nazwisk i takich piór jak Rafał Aleksander Ziemkiewicz. Ważne jest co innego – pod jakim hasłem kroczyłby w takim marszu chętnie i z uśmiechem na twarzy pan Rafał? Co trzeba by napisać na sztandarze, żeby on był zadowolony? Ja, przyznam szczerze nie wiem. Może coś o Dmowskim? Może coś o realizmie politycznym? Nie próbuję nawet zgadywać. Zatrzymajmy się chwilę nad tym realizmem politycznym, to jest twór bliski sercu wielu polskich autorów, polityków, dziennikarzy i różnych gawędziarzy. Realizm polityczny w ich rozumieniu, to siedzenie twardo na tyłku i próba dostosowania się do koniunktur światowych. No, ale tak już jest w życiu, że istotne elementy takich koniunktur są przed siedzącymi na tyłkach ukryte, łatwo się więc pomylić i cały realizm szlag trafia. Podobnie jak z realizmem jest z tak zwanymi gwarancjami, które w 9 przypadkach na 10 są pułapkami. Poważni zaś gracze nigdy nie odwołują się do żadnego realizmu, oni się odwołują do Boga, którego obecnością motywują swoje plany polityczne. Czy rzeczywiście są one zgodne z planami bożymi okazuje się w trakcie realizacji, ale przeważnie nie są. Na efekt trzeba jednak poczekać. Jeśli do Boga odwołują się ludzie idący w marszu niepodległości, przedstawiciele narodu tak ciężko doświadczonego jak nasz, to chyba nie ma w tym nic złego, tak myślę. Poza tym, wśród haseł, którym, hołduje publicysta tak wytrawny jak Rafał Aleksander Ziemkiewicz, oraz ludzie ideowo mu bliscy jest z całą pewnością slogan – uczmy się od najlepszych. No więc się do cholery uczmy. Nawiązując do naszej wczorajszej pogadanki, do której link zamieszczam, przypomnę słowa jednego z szefów niderlandzkich kompanii działających w basenie morza Bałtyckiego – Nasza władza pochodzi od Boga i kompanii, a nie od kilku poddanych. Na tym kończę, jadę załatwić sprawę internetu, bo mnie cholera jasna tu strzeli.

 

Bardzo dziękuję wszystkim, którzy przez ostatnie miesiące wspierali ten blog dobrym słowem i nie tylko dobrym słowem. Nie będę wymieniał nikogo z imienia, musicie mi to wybaczyć. Składam po prostu ogólne podziękowania wszystkim. Nie mogę zatrzymać tej zbiórki niestety, bo sytuacja jest trudna, a w przyszłym roku będzie jeszcze trudniejsza. Nie mam też specjalnych oporów, wybaczcie mi to, widząc jak dziennikarskie i publicystyczne sławy, ratują się prosząc o wsparcie czytelników. Jeśli więc ktoś uważa, że można i trzeba wesprzeć moją działalność publicystyczną, będę mu nieskończenie wdzięczny.

Bank Polska Kasa Opieki S.A. O. w Grodzisku Mazowieckim,

ul.Armii Krajowej 16 05-825 Grodzisk Mazowiecki

PL47 1240 6348 1111 0010 5853 0024

PKOPPLPWXXX

Podaję też konto na pay palu:

[email protected]

Przypominam też, że pieniądze pochodzące ze sprzedaży wspomnień księdza Wacława Blizińskiego przeznaczamy na remont kościoła i plebanii w Liskowie, gdzie ksiądz prałat dokonał swojego dzieła, a gdzie obecnie pełni posługę nasz dobry znajomy ksiądz Andrzej Klimek.

 



tagi: marsz niepodległości  ziemkiewicz 

gabriel-maciejewski
17 października 2017 10:02
15     1990    7 zaloguj sie by polubić
Postaw kawę autorowi! 10 zł 20 zł 30 zł

Komentarze:

stanislaw-orda @gabriel-maciejewski
17 października 2017 10:33

 Z RAZ-a taki endek jak ze mnie mnich tybetański.

To tylko starzejący się  kabareciarz, niebawem  będzie wyglaszał podobne kwestie jak  J.Kryszak, nie rozróżniając z czego ludziom przyzwoitym wypada się śmiać , a z czego w żadnym razie nie należy.

Profesja  u takich komediantów-wesołków jest żenująco smutna.

zaloguj się by móc komentować

JK @gabriel-maciejewski
17 października 2017 10:53

Czy Pan na prawdę myśli, że organizatorzy marszu to "poważni gracze", którzy rzeczywiście odwołują się do Boga?

zaloguj się by móc komentować

onyx @stanislaw-orda 17 października 2017 10:33
17 października 2017 12:32

Najśmieszniejsze jest to, że RAZ "budując" nową endecje z Kukiz'15 zaczął od reformy myśli R. Dmowskiego.

https://twitter.com/bratpit20/status/920004898950991872

Ogólnie niewielu znanych i lubianych z prawej strony poparło przemyślenia pana Rafała.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @JK 17 października 2017 10:53
17 października 2017 13:33

Czy ja napisałem o nich "poważni gracze"?

zaloguj się by móc komentować

Caine @gabriel-maciejewski
17 października 2017 15:35

RAZ w tym tygodniu sie bierze za fanatyków i woła o utemperowanie Internetu. Oj Rafał, nie lepiej już było zostać przy demaskowaniu Ściosa demaskującego prezydenta Dudę?

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski
17 października 2017 15:59

To jest dobry pomysł. Tylko biorąc pod uwage, że kierownictwo organizacji narodowych traktuje Kościół instrumentalnie(zresztą podobnie jak Dmowski to robił), może się to zmienić(oby nie) w coś podobnego jak wczepianie sobie w klape marynarki znaczka z wizerunkiem Matki Bożej przez Bolka.

zaloguj się by móc komentować

JK @gabriel-maciejewski 17 października 2017 13:33
17 października 2017 18:00

Nie, ale odwołują się do Boga. I to wszystko na co ich stać. Kompanii żadnej to oni nie stworzą.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @JK 17 października 2017 18:00
17 października 2017 18:02

Oczywiście, że nie stworzą, ale co...na krzesło elektryczne ich za to posadzić? 

zaloguj się by móc komentować


onyx @JK 17 października 2017 18:53
17 października 2017 20:09

Olać ponad sto tysięcy Polaków idących w marszach w całej Polsce z biało-czerwonymi flagami i Bogiem na ustach? Gratuluję rewolucyjnej postawy. Pan Rafał jest kontent.

zaloguj się by móc komentować

beczka @gabriel-maciejewski
17 października 2017 21:10

Tam gdzie jest miejsce dla Boga, z pewnością nie będzie miejsca na bycie liderem dla Rafała Ziemkiewicza. On by chciał mieć rząd dusz na tym marszu, a nie może, bo ludzie wolą jednak Boga i stąd ten zgrzyt.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @gabriel-maciejewski
17 października 2017 21:21

Na Baśni napisałem, że podjerzewam, że panu Ziemkiewiczowi chodzi o ponowne wejście do Gazowni, rzecz jasna na piersi z Dmowskim „siną barwą kłutym”. A może i przejęcie dziedzictwa po miszczu Adamie? Genetyczna michnikowszczyzna.

Panthera rozwiała moje nadzieje na przejęcie inwentarza po tow. Michniku przez p. Raza. Szkoda, bo to byłoby zjawisko. Profil nowoczesnego endeka na tle prostokącika gazownianego czerwonego jak ... bolszewicki sok pomidorowy. 

No to może po prostu podłączenie się pod drugą dojarkę. 

Aha, no i z tego wynika, że razem z panem Ziemkiewiczem w pakiecie "Gott mit uns" weźmie Komitet Obchodów Niepodległości, który pan Z. popiera. Inaczej być nie chce.

zaloguj się by móc komentować

JK @gabriel-maciejewski
17 października 2017 21:24

Ja już za stary jestem, by ekscytować się zbiorowym wyrażaniem emocji, tym bardziej, że nie wiem kto i po co te emocje rozgrzewa.

zaloguj się by móc komentować

JK @JK 17 października 2017 21:24
17 października 2017 21:28

To miało być do Onyxa

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @Magazynier 17 października 2017 21:21
17 października 2017 23:32

RAZ to pan pikuś. Przewielebny ksiądz prymas Polak, jak podaje Tygodnik Powszechny, grozi księżom z jego diecezji, że jeśli pójdą w Gnieźnie na manifestację antyuchodźczą, to ksiądz prymas ukarze ich suspensą. Ciekawe, czy z drugiej strony posypią się suspensy za uczestnictwo w manifestacjach popierających przyjmowanie milionów muzułmanów do Ojropy.

Dodaje ksiądz prymas, że jego Kościół nie miesza się do polityki. Można zadać pytanie, o który Kościół księdzu prymasowi chodzi, bo Kościół katolicki ma dogmatyczny obowiązek uczestniczyć w polityce.

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować