-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

Wzmocniona demokracja

Herbert George Welles, w powieści „Wojna światów”, przemawia do nas głosem narratora. Ten zaś musi jakoś uspokoić żonę w związku z najazdem Marsjan, który się właśnie rozpoczął. I coś tam jej tłumaczy, że stacjonujący w pobliżu królewski regiment artylerii rozprawi się z nimi raz dwa. Po czym sam z siebie szydzi – mówiąc – jesteśmy jak ptaki Dodo na Nowej Zelandii obserwujące z klifu lądujących marynarzy z maczetami i karabinami. Mąż Dodo mówi do żony Dodo – za chwilę się z nimi rozprawimy kochanie, patrz jakie mamy mocne dzioby.

Wczoraj ujawniliśmy tu istnienie człowieka nazwiskiem Unger. Nie wiemy dokładnie kogo reprezentuje, prócz demokratycznych kół amerykańskich i narko-komunizmu z Ameryki Południowej. Zapewne też jakieś środowiska z Niemiec, bo jak ustalił to jeden z komentatorów, istnieje plan by Europa żywiła się tym, co zostanie wyprodukowane w Ameryce Południowej. To jest wprost plan zagłodzenia i uzależnienia od dostaw niemieckich całej Europy Wschodniej, gdzie zapewne produkcja żywności zostanie zabroniona. Pan Unger, jak można przeczytać był mentorem Obamy, celowo nie piszę – prezydenta Obamy, bo to nie był żaden prezydent. Był także ponoć mentorem obecnego papieża, o czym nie mówi się w Polsce, ale mówi się w Hiszpanii i Kolumbii. Być może także w Argentynie.

Pan Unger jest kolejną, w długim szeregu zbrodniczych małp z tytułami profesorskimi, która usiłuje uzasadnić systemowe niewolnictwo, podział kastowy i rasowy według nowych zasad i kolorów, a także powszechny rabunek i głód. To nie są sprawy nowe, on je tylko inaczej ponazywał. I tak dyktaturę proletariatu nazwał wzmocnioną demokracją. Tymczasem chodzi o to, co już dobrze znamy z lat powojennych – żeby na cały powiat były dwa sklepy spożywcze z importowaną żywnością, a na miasto wielkości Lublina dwie piekarnie produkujące chleb z trocin. Nie wierzę więc, konstatując powyższe, że za Ungerem nie stoją Niemcy. Postuluje on też, by unieważnić całkowicie ciała ustawodawcze, a w ich miejsce powołać coś, co określa jako „formy niesformalizowane”. Nie wiem, jak formy mogą być niesformalizowane, ale widocznie nie rozumiem nowych czasów. Te niesformalizowane formy zastępujące izby reprezentantów narodu, to po prostu gangi interpretujące prawo tak, jak jest im wygodniej i podejmujące – na rozkaz z góry – decyzje, które mogą się spotkać wyłącznie z gwałtowną, być może krwawą reakcja ludu, uważanego do tej pory za suwerena, a teraz zamienionego w nawóz historii, jak za towarzysza Stalina.

Pod moim wczorajszym tekstem, stale tu obecny prof. Krzysztof Ostaszewski wpisał krytyczny komentarz dotyczący Ungera i natychmiast został zbanowany. Czasowo oczywiście, ale jednak. To o czymś chyba świadczy, nie?

Rozmawiałem wczoraj z kolegą o tym Ungerze i zgodziliśmy się, że system dystrybucji tych nowych idei, które nie są wcale nowe, wygląda następująco. Kontent główny produkują tacy jak Unger, którzy przeszli procedurę uwiarygadniającą i zdobyli stopień naukowy pozwalający na nowe opakowanie starych herezji. Ponieważ nie wszyscy z tego wszystko rozumieją, a nowe idee należy propagować, kontent ten dzieli się na mniejsze pakiety, co czynią ludzie zwracający na siebie uwagę samą tylko postawą, tacy, którzy przez tę postawę zachęcają do sięgnięcia po treść. I to jest pan Harari, który jest gejem, żydem i weganinem chyba. To jest tak oryginalne, że poszukujący wrażeń mężowie i żony Dodo, nie mogą przejść obok lansowanych przez pana Harari treści obojętnie. Ma on załatwioną centralnie dystrybucję, a do tego jest stale w trasie promocyjnej, którą załatwił i opłacił sponsor. Nie wiemy kim jest on dokładnie, ale możemy przypuścić, że ma związek z uniwersytetem Harvarda. Być może luźny, ale jednak. I teraz na spotkanie z panem Harari jedzie – zafascynowany produkowanym przez niego kontentem – premier Mateusz Morawiecki.

Rozumiecie? Pan Unger dostał zadanie – oszukać posiadających cokolwiek ludzie po raz kolejny. Pan Harari został wyznaczony do propagowania tych treści, wprost do infekowania nimi umysłów, premier zaś polskiego rządu, jedzie oddać temu funkcyjnemu hołd. Bo wierzy, że emitowane przezeń treści to przyszłość świata. I wreszcie obejdzie się  bez tych archaicznych pojęć – prawica, lewica, konserwatyzm, tradycja, Bóg, honor, ojczyzna. Wszystko będzie jedną wielką przyszłością, dobrze zaplanowaną i celowo zrealizowaną.

Ta zaś ujawniła się w zaskakującej dla premiera Morawieckiego formie, bo okazało się, że formuła „niezformalizowane formy” triumfuje. A nie tak on sobie przecież wyobrażał realizację nauk swojego idola Harariego. Oto w Polsce, niejako samoczynnie, owe niesformalizowane formy rozpoczęły działania zmierzające do likwidacji starego porządku. Na naszym blogu zaś, co mnie przyznam zaskoczyło, niektórzy zaczynają przygotowywać się na nowe czasy mówiąc – na przykład – złoto nie jest już takie ważne w ekonomii. Poczekajcie, jak przed wejściem do wagonów ściągną wam z rąk pierścionki i obrączki, a z uszu wyrwą kolczyki. Wtedy będziecie się mogli zorientować czy złoto jest czy nie jest ważne i wartościowe.

Wszystko jest ważne i wartościowe, bo wszystko będzie poddane destrukcji w najbliższych miesiącach. Obrony przed tym nie ma żadnej, albowiem przez osiem lat rządów PiS, najważniejsi i najbardziej wpływowi politycy tego rządu wierzyli w przyszłość, deklaracje ludzi, za którym stał pan Unger i w to, że Polska zastąpi Niemcy na arenie europejskiej. To znaczy, że będzie miała dla Ameryki – czyli demokratów i narko-komuny większe znaczenie niż Niemcy. Ludzie opowiadający takie dyrdymały nie zadali sobie nawet trudu by poczytać coś o związkach niemieckiego biznesu z Ameryką Południową, szczególnie zaś Argentyną. Uznali bowiem, że wiedzą już wszystko, a żonglowanie kilkoma pojęciami i wydumanym schematem działania, załatwi cały, potrzebny do rządzenia kontent.

Jeszcze raz – profesor, który był doradcą prezydenta Luli, Obamy i papieża kreuje doktrynę. Jest ona kolportowana przez wylansowanych na lokalnych rynkach autorów, do których łaszą się premierzy rządów dużych państw. Polska zaś – przez osiem lat – brnie w głupkowatą publicystykę, sylwestry marzeń i demaskacje moskiewskiej agentury traktowane jak rozrywka dla upośledzonych umysłowo. Dlaczego? Żeby wybrani i mianowani do odegrania ról na lokalnej scenie mogli w spokoju skonsumować ten swój sukces. Czy to się udało? Nie, albowiem nie było takiego planu. Był inny, o czym wczoraj poinformował wszystkich prezydent Joe Biden. I ten plan będzie realizowany.

Efektem tego w Polsce jest oczywiście fala sarkazmu w związku z postawą USA i oglądanie się na Rosję. To z kolei wynika z niemożności wyprodukowania dość silnego kontentu na miejscu, który pomógłby ludziom przetrwać tę falę szaleństwa. Być może możliwą do wygaszenia. Mamy za to pana Janka i jego piosenki oraz jeszcze więcej pocieszającej i sarkastycznej publicystyki w wykonaniu gwiazd dziennikarstwa. Te gwiazdy zaraz zaczną się wypowiadać dokładnie jak ptaki Dodo z powieści Wellesa.

W zasadzie już się wypowiadają. Oto – znienacka – wychyną wczoraj z odmętów Instytut Wolności Igora Janke, który jak wiemy działa dla dobra kraju ponad podziałami. Pan Igor zapraszał wszystkich na jakiś panel czy też wykłady, a jednym z gości był Tomasz Siemoniak. Na co pojawił się – wszystko odbywało się na twitterze – prof. Cenckiewicz, znany demaskator moskiewskiej agentury i pełnym oburzenia głosem zapytał – Jak to Igor Siemoniaka zapraszasz? Pan Igor spokojnie odpowiedział, że on stara się, by każda opcja polityczna mogła się wypowiedzieć – cytuję z pamięci. Gotów był też zaprosić prof. Cenckiewicza, ale ten chyba nie miał ochoty tam chodzić.

Ja się tą wymianą zdań szczerze ubawiłem. Jeszcze bardziej się ubawiłem kiedy okazało się, że pewien poseł z PSL powiedział, iż pary homoseksualne lepiej wychowują dzieci niż pary heteroseksualne. I dał do tej wypowiedzi swoje uśmiechnięte zdjęcie. Wieczorem zaś ogłoszono, że w programie „Rolnik szuka żony” będą występować geje i w ogóle osoby LGBT, albowiem miłość nie wyklucza. Hołownia z Kosiniakiem ogłosili zaś, że wspólnie idą do wyborów samorządowych. Czekam teraz aż nowy dyrektor Lasów Państwowych każe przychodzić leśnikom do pracy w stringach. Oni zaś, ponieważ nie są tymi ludźmi, za których ich bierzemy, grzecznie te stringi założą. I będą je jeszcze kokieteryjnie prezentować na powierzchniach zrębowych.

Postawa prof. Cenckiewicza świadczy o tym, że ludzie wyznaczeni przez okoliczności, albo kogoś wpływowego do odegrania istotnych ról na lokalnej scenie zostali zrobieni w bambuko. O takich istotach jak profesorowie Legutko i Krasnodębski w ogóle nie chce mi się mówić. Zmarnowali lata na tłumaczenie swoim wrogom w Brukseli spraw, które tamci doskonale znali, bo byli odpowiedzialni za ich wdrożenie i działanie. Nasi zaś nie zauważyli nawet w co się gra.

Jaki pomysł ma teraz PiS, albowiem telewizja już jest zdobyta, za chwilę zdobyta będzie prokuratura krajowa? Mamy śpiewać – nic się nie stało, Polacy nic się nie stało, a złoto nie ma takiej wartości jak sądzicie? Marsjanie właśnie wylądowali. Ostrzcie swoje dzioby…

Zastawiono na tych naszych bieda-myślicieli pułapkę autoprezentacji, oni zaś wpadli w nią, jak prof. Pimko w romans z Zutą, w powieści Fredyrurke. Celowo używam tej metafory, bo to jest kontent zrozumiały przez naszych. Nic innego nie wchodzi w grę, jak się nie wspomni o Gombrowiczu, Herbercie, albo Miłoszu, oni nic nie rozumieją. Stoją jak te pniaki i gapią się bezmyślnie w ścianę. I stąd właśnie mamy to zdziwienie Sławomira Cenckiewicza.

My tutaj oczywiście niczemu się nie dziwimy, bo od wielu już lat wiemy kim jest Igor Janke. Przypomnijmy może na koniec gdzie to, do jakiej stolicy, skierował jego żonę były już minister spraw zagranicznych Zbigniew Rau? Ach przecież! Do Brazylii…! I dziwiliśmy się, że pani Bogna, germanistka, nie zna wszak portugalskiego. Być może w ogóle nie będzie jej to potrzebne. Być może wszystkie istotne dla jej misji osoby mówią tam po prostu po niemiecku. Czy nie jest to interesująca koncepcja? A Wy? Jak myślicie?

Na koniec chciałbym, żebyście posłuchali pewnego profetycznego tekstu sprzed wielu lat. Napisał go i zaśpiewał artysta wrocławski Olek Grotowski

https://www.youtube.com/watch?v=aGF8AS-z5mI

 

Bardzo dziękuję wszystkim, którzy pomogli mi zebrać pieniądze na wynajęcie lokalu dla Saszy i Ani, wdowca z terenów okupowanych i jego dziesięcioletniej córki. Zostali sami na świecie i muszę im pomagać, bo akurat tutaj skierował ich dobry Bóg. Sam zaś, bez Was sobie nie poradzę

https://zrzutka.pl/shxp6c?utm_medium=mail&utm_source=postmark&utm_campaign=payment_notification



tagi: niemcy  komunizm  demokracja  pis  wybory  produkcja  żywność  igor janke  roberto unger 

gabriel-maciejewski
14 stycznia 2024 09:01
203     6011    21 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

ewa-rembikowska @gabriel-maciejewski
14 stycznia 2024 09:30

No właśnie.

Centrum Studiów Niemieckich i Europejskich im. Willy'ego Brandta Uniwersytetu Wrocławskiego (finansowane głównie przez niemieckie fundacje) oraz Konfederacja Ambasadorów RP (https://ambasadorowiedotorg.wordpress.com/o-nas/) finansowana nie wiadomo przez kogo ogłosiła, że PiS powinien być rozliczony za kamapnię domagającą się reperacji od Niemiec jako spadkobierców III Rzeszy a A. Mularczyk powinien zostać osądzony za marnotrawstwo środków publicznych oraz szerzenie nienawiści do miłujących pokój Niemiec, bo przecież ofiary już nie żyją a te co dożyły do 1991 roku dostały przecież ochłap i chwatit...

Szczyt bezczelności, zakłamania i manipulacji.

https://konstytucyjny.pl/partyjna-kampania-reparacyjna-pis-wymaga-audytu-i-rozliczenia/

 

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @ewa-rembikowska 14 stycznia 2024 09:30
14 stycznia 2024 09:34

Tak, twitter tym żyje. Sakiewicz zaś wzywa do rozsylania po całym świecie wieści, że w Polsce jest łamana demokracja. I nikt nie ma żadnego planu, bo nikt nie rozumie o co chodzi. Albo rozumie, ale chce tylko żebyśmy ich znowu przywrócili do władzy i nie wtrącali się w rządzenie.

zaloguj się by móc komentować

Matka-Scypiona @gabriel-maciejewski
14 stycznia 2024 09:52

Teraz już znamy wyjaśnienie słów Morawieckiego nagranych u Sowy, że mamy zap.....c za miskę ryżu. Może być tak, że PiS po kryjomu wdrażal tę politykę zakrywając ludziom oczy socjalem i myśląc, że w ten sposób kupili sobie władzę na wieczność. Pomyłka. Teraz inni po prostu to wszystko przyspiesza mówiąc że tylko tak można zostać prawdziwym Europejczykiem, a obecna opozycja będzie udawać patriotów. Wszyscy natomiast będą żyć złudzeniem, że skoro są u koryta, to nic im się nie stanie. Nie wiedzą, że wtajemniczeni muszą pożrec swoje dzieci. 

zaloguj się by móc komentować

Matka-Scypiona @ewa-rembikowska 14 stycznia 2024 09:30
14 stycznia 2024 09:53

Widzialam już info, że to Polacy powinni zapłacić Niemcom. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Matka-Scypiona 14 stycznia 2024 09:52
14 stycznia 2024 09:54

Na to wygląda. Na razie Morawiecki przeprasza, ale ja mu nie wierzę. 

zaloguj się by móc komentować

orjan @gabriel-maciejewski
14 stycznia 2024 09:55

"Formy niesformalizowane" to najpewniej organizacje amorficzne. Tyle, że termin organizacja amorficzna został jakby zużyty przy okazji Alkaidy i potrzebny jest tzw. nowy neologizm. Przynajmniej do czasu, aż skojarzenia ustaną.

Ale w kwestii skojarzeń, czym te formy niesformalizowane mają odróżniać się od Alkaidy? Czy coś o tym wiadomo? Na przykład, która religia, ewentualnie, który zabobon ma spajać i prostować niesformalizowanych członków?

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @orjan 14 stycznia 2024 09:55
14 stycznia 2024 09:58

Szamanizm chyba ewentualnie dźinizm 

zaloguj się by móc komentować

Matka-Scypiona @orjan 14 stycznia 2024 09:55
14 stycznia 2024 09:59

W Rzymie każdy czort był czczony w pewnym momencie. A jak pojawili się chrześcijanie, to rzucono ich lwom. Nawet zydow nie rzucano. Tzn, że najpierw czeka nas anihilacja Kościoła a władcą reszty, która się dogada i tak jest ten sam diabeł. 

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @gabriel-maciejewski 14 stycznia 2024 09:34
14 stycznia 2024 10:17

I przez 8 lat nie zauważyli V kolumny, która za niemieckie pieniądze rozwala państwo od środka? Najważniejsze, że Sakiewicz weźmie wierszówkę.

zaloguj się by móc komentować

klon @gabriel-maciejewski
14 stycznia 2024 10:17

Dodajmy do tego Synod Amazoński z 2019 ( rok uzgodnienia umowy  dotyczącej importu żywności z Ameryki Południowej do EU) gdzie prym ponoć wsiedli biskupi niemieccy. 

Koincydencja? Nie sądzę. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @ewa-rembikowska 14 stycznia 2024 10:17
14 stycznia 2024 10:21

Do Republiki nadal zapraszają tych durniów z KO i PSL, tych samych, co im promocję robili w TVP. A wczoraj jeszcze Anusza zaprosili. Niebawem zobaczymy tam Walendziaka. Ludzie sukcesu po prostu.

zaloguj się by móc komentować

K-Bedryczko @gabriel-maciejewski
14 stycznia 2024 10:21

Według mnie te nasz elity sa dokładnie takie same jak ci biedni masoni w 18 wieku. Ci "niemadrzy ludzie z Krety" sądzili, że zostali przyjeci do wielkiej rodziny i będą traktowani na tych samych zasadach, bo mają tyle samo wtajemniczeń i znają kolegów z kregów wyżej i ci koledzy byli dla nich mili i pozwalali stawiać sobie alkohol i tym podobne rzeczy stawiać; to taka zabawa jest w rządzenie światem. Zostali użyci i zostaną wyrzuceni na śmietnik a pani "historia" napisze o nich że to tacy Michałowie Korybutowie Wiśniowieccy... A im sie wydawało, że dla tego narodu fanów Zenka są światłą elitą! Mamy także przedstawicieli budek strażniczych - ci nie mają watpliwości gdzie ich miejsce. "Góra" mówi w języku Getego, że wszystko bedzie legalne a nasi kochani milicjanto-strażnicy wiezienni robią swoje. Do tego dochodzi naród dla którego największą wartością jest by obcy ich lubili, bo przecież oni nie są tacy mili, uprzejmi, pomocni, ejscy...!!! W zasadzie mój wzrok nie odrywa sie od Nieba....

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @klon 14 stycznia 2024 10:17
14 stycznia 2024 10:21

Tylu mędrców się wypowiadało na temat tego synodu. I co? Nic nie zauważyli? Czy im zapłacono za niezauważenie niczego?

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @gabriel-maciejewski
14 stycznia 2024 10:22

I teraz na spotkanie z panem Harari jedzie – zafascynowany produkowanym przez niego kontentem – premier Mateusz Morawiecki.

Przypomnę, że Mateusz Morawiecki spotykał się z Hararim jeszcze jako premier, gdy nim formalnie był. A teraz będzie kandydował na przewodniczącego PiS, poczytujac to sobie za wielki zaszczyt, tak powiedział.

Przecież to wszystko nie ma sensu. Nie od dzisiaj nawet. I wcale ten Unger, czy inny widoczny szatan nie jest jakimś modus vivendi działań, ktore obserwujemy.

A kto i co? To jest to właściwe pytanie. Na dziś i na jutro. Reszta to tylko teatr, nawet jak pedały mogą już być błogosławione w Kościele Katolickim. Jednym innym dekretem można to uwalić.

Ale czy mianowanie kardynałów pokroju nowego polskiego kardynała Grzegorza Rysia, czy tego, ktory "splodzil" to błogosławieństwo pedałów daje nam szansę na zmianę w przewidywanej przyszłości? No w życiu przecież.

A żyć trzeba. I należy. Wystarczy pochylić się nad dzisiejszym II czytaniem i wsłuchać się w głos św.Pawła. Żaden pedał nie ma szans. A nie słuchać dzisiaj nawet samego papieża. On też może błądzić. Jest tylko człowiekiem.

___________

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @K-Bedryczko 14 stycznia 2024 10:21
14 stycznia 2024 10:23

Morawiecki na twitterze pisze, że polityka jest grą zespołową...Nie mam słów. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @gabriel-maciejewski
14 stycznia 2024 10:23

Formy niesformalizowane to przebóju dekady. To nawet nie NGOsy. To bojówki gejowskie i wszelkie inne. To znaczy że formy sformalizowany przetrwać nie mogą. W priwiślińskim kraju, dla uciechy nowych proroków, muszą rozwalić się a potem występować w ulicznych bojach. Te które przeżyją, będą dostarczać im rozrywki w rozgrywkach z formami moskiewskimi. Wszak to jest główna uciecha "bogów" Olimpu obok ambrozji z meksykańskich grzybków. 

A jednak priwiśliński kraj pokrywa się terytorialnie z władztwem Niewidzialnego Króla. I to jest realny problem dla nowych proroków. Widziany jest to tu to tam, ale nie da się go złowić na żadne przynęty. Nawet armia prowokatorów nie jest w stanie rozwalić Jego organizacji. Działa z innego wymiaru w naszym wymiarze. Nowi prorocy zakładają ostateczną przegraną, bo to kwestia czasu. Ale póki mogą, muszą nachapać się ile da. 

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @cbrengland 14 stycznia 2024 10:22
14 stycznia 2024 10:24

Moim zdaniem to nie jest żaden teatr, ale wstęp do widowiska krwawej ofiary

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @gabriel-maciejewski 14 stycznia 2024 10:23
14 stycznia 2024 10:25

Nie zrozumiał form niesformalizowanych.  

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Magazynier 14 stycznia 2024 10:23
14 stycznia 2024 10:26

Wacek nie ma się już co bawić w metafory, wal z mostu po nazwiskach

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski
14 stycznia 2024 10:27

Kiedyś - rok, dwa lata temu - komentowalismy słowa Franciszka o apoteozie pracy. I konkluzja była taka, że chcą nam zrobić w Europie obóz pracy. Ale żeby wprowadzić trn obóz pracy yrzeba jeszcze zaaranżować okoliczności, czyli tak skrajnie pogorszyć sytuację materialną, żeby ludzie nie marzyli o żadnych wczasach i wywczasach, tylko pragnęli pracy. I to za niewolnicze stawki...ot, żeby chiciaż się wyżywić. 

O przenoszeniu produkcji rolnej poza Europę już też wspominaliśmy. Za to wszystko odpowiada USA, bo USA od przełomu XIX/XXw. jest najwiekszym konkurentem europejskich producentów żywności. Europę, przed zalewem amerykańskiej taniej żywności (bo Amerykanie mieli najnowocześniejsze maszyny rolnicze), uratowały udoskonalenia techniczne i wynalazki na pocz. XXw. Gdyby nie to, to już wtedy nadtępowałaby likwidacja europejskiego rolnictwa. Zresztą taki jest długofalowy plan USA. UE jest tworem amerykańskim i jako najważniejszą kwestią jest w niej rolnictwo. Ale system od samego początku został pomyślany jako twarde narkotyki. System ten wzmacniany był przez instalowane lewackie rządy (to a propos narkokomuny). Teraz widać ruinę ekonomiczną tej wspólnej polityki rolnej, o cxym zresztą wiedziano, że do tego ten system doprowadzi. Robiono więc to celowo, z premedytacją, cierpliwie czekając. I się w końcu d8czekano - bo Niemcy ogłosili redukcję dotacji do rolnictwa, przy jednoczesnym zachowaniu ograniczeń produkcyjnych. To jest ważne, bo gdyby poluzowano ograniczenia produkcyjne, to cały misterny plan by runął. 

Mamy więc pierwszy, podstaeowy element, który ma doprowadzuc do przekształcenia Europy w obóz pracy, w którym będzie się wytwarzało produkty na potrzeby nowopowstajacej panislamskiej syrefy konsumpcyjnrj (ci emigrsnci więc będą nadzorcami jakości produkowanych rzeczy - co zresztą już tu jeden szanowny nawigator ogłosił proroczo...sorry, ale nie pamiętam który).

Ale to nie wszystko. Bo jest faktem powszechnie znanym, że we Francji praeie każdy białt Francuz ma zakopane kilka lub kilkanascie kilogramów złota e ogródku (a jak nie ma ogrodka, to ma w bankowym sejfie). To jest rzecz skandaliczna. Ale nie da się ot tak zwyczajnie, jak w sowieckiej Rosji, tym ludziom idebrac złota. Sorry Coryllusie, ale tu się mylisz. Nie da się siłą odebrać złota "niepiśmiennym baronom".  Co więc zrobić, aby i francuscy rolnicy położyli uszy po sobie i "ruki pa szwam"? Wszak francuskie rolnictwo to nie przelewki. Otóż jedyne wyjście to takie zbicie cen złota, aby te ichnie złoto nie miało dużego znaczenia. Żeby obo ich nie uratowało i nie dawalo nadziei na przetrwanie "chwilowych trudnosci gospodarczych". 

Złoto więc ma o tyoe znaczenie, o ile jest w cenie. W czasie przed 1944, a zwłaszcza przed 1969, było w cenie. Ale i tak gdy przychodziło do spieniężenia jego, by kupic zywnośc, to przelicznik był marny, pogsrszany jeszcze ogromnym wzrostem cen żywności. 

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @Matka-Scypiona 14 stycznia 2024 09:53
14 stycznia 2024 10:29

Polacy powinni sfinansować badania dotyczące oszacowania majątku pozostawionego przez Niemcy na terenie Polski oraz skali pomocy udzielonej ofiarom obozów koncentracyjnych oraz robotnikom przymusowym do tej pory. Tak uważają.

Moja mama dostała za 10 miesięcy pracy przymusowej na kolei niemieckiej całe 4 tysiące złotych. Reszta rodziny nie dostała nic, bo umarła przed 1991 rokiem. Że wrócili do Warszawy do niczego, to też jakby mały problem.

Ludzie wychodzili z obozów konccentracyjnych z gruźlicą jak Stanisław Grzesiuk a potem nie mieli za co żyć, to też nie problem, bo umarli i tyle.

Hipokryzja tych profesorów z UWr po prostu przebija skalę, a z drugiej strony nasi nie mieli i nie mają żadnego pomysłu jak się temu przeciwstawić. Niech dalej rozdzierają szaty.

 

zaloguj się by móc komentować

klon @gabriel-maciejewski 14 stycznia 2024 10:24
14 stycznia 2024 10:29

Taaak. Wiemy jakich sposobów chwytali się Aztekowie aby obłaskawić swoich bogów. 

zaloguj się by móc komentować


BTWSelena @ewa-rembikowska 14 stycznia 2024 10:17
14 stycznia 2024 10:38

Otoż to pani Ewo...kiedy lis grasuje w kurniku,cnota kur jest gwałcona.Dzisiaj der Onet usteczkami Newsweeka ,a przede wszystkim geniusza Tuska,który jest premierem --mówi ,że Tusku nie będzie negocjował z Pisowskimi terrorystami.Bo pragnie dla państwa przywrócić elementarne zasady, które powinny obowiązywać w każdym państwie demokratycznym.

Wszyscy zastanawiamy się kto i co nas w świecie chce zaorać,a Tusku orze jak może obracając "demokratycznie" wektory prawa,w świetle jupiterów. Jeżeli PiS był terrosystą przez 8 lat,to czym będzie Tuskowa władza?...

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski
14 stycznia 2024 10:38

Jedno mnie tylko dziwi, skoro chcą wprowadzić Reset v.2 i w ogóle same najgorsze rzeczy to dlaczego robią to na rympał? Przecież dużo lepiej dla nich by było jakby zrobili to po dobroci i w białych rękawiczkach, ludzie by się nawet niezorientowali.
Tak jak Pioter napisał parę tygodni temu, chociaż teraz wydawać się może że to kontrowersyjna teza, ale Polska wygląda jak ta owieczka naładowana siarką podsunięta smokowi żeby pękł. Jeszcze w dodatku smoka po plecach poklepują.

 

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski
14 stycznia 2024 10:40

" Na koniec chciałbym, żebyście posłuchali pewnego profetycznego tekstu sprzed wielu lat. Napisał go i zaśpiewał artysta wrocławski Olek Grotowski... "

Monty Python był pierwszy :-)

https://youtu.be/41v_01_V1ic?si=PKruOcZzdX4iSh_x

 

 

zaloguj się by móc komentować


Brasil @gabriel-maciejewski
14 stycznia 2024 10:43

"Wieczorem zaś ogłoszono, że w programie „Rolnik szuka żony” będą występować geje i w ogóle osoby LGBT"

Muszą dać gazu by wieś nasza nie pozostawała w tyle światowych trendów, w kolejce czakają sex ze zwierzętami jako dochodowa gałź agroturystyki np.https://video.vice.com/de/video/animal-fuckers/55955c112775809e608a3e7d?popular=1 w takiej Danii morzna się już cieszyć nieograniczonym dostępem do animalsów. 

"To jest wprost plan zagłodzenia i uzależnienia od dostaw niemieckich całej Europy Wschodniej"

Wtedy nie wyszłohttps://pl.wikipedia.org/wiki/Plan_g%C5%82odowy Ale tym razem zastosowano całkiem sprytną trategię bez ryzyka braku zaopatrzenia u siebie można przystąpić do "niesformalizowanego" porządkowania spraw Europejskich.

Do przeniesienia centrum produkcji żywności wybrano sprawdzonych w biznesie i zarządzaniu ludzi. Farmy mają być zeroemisyjne co naprowadza nas na zleceniodawców tego projektu, który wdrażany jest oficjalnie od 2016 roku.

Dla pospulstwa pozostaje "mięsko" z radosnego laboratorium nadzorowanego przez starych dobrych hertyckich przyjaciół ludzkości.

 

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @BTWSelena 14 stycznia 2024 10:38
14 stycznia 2024 10:44

Oj tam, PiS powiedzmy miał w nosie prawo, ale wobec obywateli. Natomiast nie podważał zasady - "my nie ruszymy waszych - wy nie ruszycie naszych", ani zasady TKM.

Ale Kiszczak umarł, wilczury zostały spuszczone ze smyczy, wszedł do gry Manfred Weber, no i kiszczakowska formuła przestała obowiązywać...

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski
14 stycznia 2024 10:45

No i wychodzi na to, że Ukraina stanie się też taką Ameryką Południową....no chyba, że ją w miarę szybko wezmą do UE i narzucą ograniczenia produkcyjne. Bo to w końcu duża konkurencja dla amerykańskiej i kanadyjskiej pszenicy.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @gabriel-maciejewski 14 stycznia 2024 10:21
14 stycznia 2024 10:49

Raczej chyba siła złego na jednego. Nawet jeśli "siła złego" to mniejszość, to jednak obsesyjnie prze do schizmy. Płacą im za to. Jeśli "jeden" czyli większość chce jej uniknąć, można "go" zrozumieć. To będzie oznaczało rozbicie diecezji, parafii i rodzin. Znam takie rodziny, gdzie faceci walczą z "jihadem" realizowanym przez małżonki.

Poza tym Unger i Bergolio mają takie pistolety jak Kard. Victor Fernandez o nim fragmenty angielskiej wiki na jego temat na moim blogu. Polska wiki nie wiele o nim mówi. Tu kilka tylko zdań o jego tacie i jego twórczości, udoskonalona wersja Ks. Tischnera: 

"Víctor Manuel Fernández - Urodził się 18 lipca 1962 r. w Alcira Gigena, w prowincji Kordoba. Jego ojciec Emilio był sklepikarzem, który wspierał Raúla Alfonsína, radykalnego demokratę społecznego i przywódcę politycznego. 

W 1998 roku opublikował w Meksyku książkę "Mistyczna pasja: Duchowość i zmysłowość", która zawiera graficzne opisy ludzkich relacji seksualnych i dyskusję na temat tego, co argentyński teolog opisuje jako "mistyczny orgazm". Książka szczegółowo przedstawia wyimaginowane erotyczne spotkanie z Jezusem Chrystusem nad brzegiem Galilei. Ostatnia część książki skupia się na ludzkim orgazmie i jego związku z boską intymnością[34]. [34]

Jego książka "Uzdrów mnie twymi ustami: Sztuka całowania" została opublikowana w 1995 roku.

W obszernym wywiadzie udzielonym przez Fernandeza dziennikarzowi Paolo Rodariemu, opisuje tematy pontyfikatu Franciszka, potrzebę postrzegania kwestii moralnych w kontekście, a nie uznawania ich za niepodlegające dyskusji, "rozpalania serc", a nie powtarzania przestarzałych argumentów "filozoficznych lub związanych z prawem naturalnym". Powiedział: "Na przykład, nie jest dobrze sprzeciwiać się małżeństwom osób tej samej płci, ponieważ ludzie mają tendencję do postrzegania nas jako grupy urażonych, okrutnych, nieczułych, a nawet przesadnych jednostek. Zupełnie inną rzeczą jest mówienie o pięknie małżeństwa i harmonii różnic, które stanowią część sojuszu między mężczyzną i kobietą. Ten pozytywny kontekst mówi sam za siebie, jeśli chodzi o wykazanie, że użycie tego samego terminu "małżeństwo" do opisania związków osób tej samej płci jest nieodpowiednie"[35].

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Kuldahrus 14 stycznia 2024 10:38
14 stycznia 2024 10:51

Nic tak nie wygląda to są złudzenia

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @gabriel-maciejewski 14 stycznia 2024 10:24
14 stycznia 2024 10:51

Nazwiska są znane. Metafora to schemat operacyjny.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Kuldahrus 14 stycznia 2024 10:38
14 stycznia 2024 10:52

Bo plany planami, ale do tanga trzeba dwojga...Anglia nie odda bez walki i bez podstępów/pułapek całej Eurooy Amerykanom. Niemcom się marzy być tym, kim byli Holendrzy w XVIw. Ale nie wszystkim siłom się to podoba. Amerykanie nie są wszechnocni, a przynajmniej nie na każdym polu. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Brasil 14 stycznia 2024 10:43
14 stycznia 2024 10:53

Uprawy ziemniaków mają być ewidencjonowane

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @OjciecDyrektor 14 stycznia 2024 10:45
14 stycznia 2024 10:54

Albo ograniczenie, albo rewolucja, wojna i kołchozy

zaloguj się by móc komentować


klon @OjciecDyrektor 14 stycznia 2024 10:45
14 stycznia 2024 10:58

Wczoraj chyba pisałeś, że dojdzie do zablokowania Kanału Suezkiego. Skoro tak, to szlak lądowy może prowadzić przez Ukrainę. Wojna z Ruskimi służyłaby do likwidacji wpływów Londynu i przejęcia ich przez Waszyngtonu? Pewnie kilka innych celów także zostanie osiągniętych. 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski 14 stycznia 2024 10:54
14 stycznia 2024 11:00

Możliwe...sam przewiduję rewolty społeczne na zachodzie Europy. Pytanie tylko, czy robione z budżetu ametykańskiego, czy angielskiego. W każdym unijnym kraju siła agentury  tych dwóch państw jest inna. W jednych przewage mają Amerykanie, a w drugich Anglicy. 

Na pewno będziemy się drapać po głowie, myśląc o co chodzi.

zaloguj się by móc komentować

Brasil @OjciecDyrektor 14 stycznia 2024 10:45
14 stycznia 2024 11:07

Poplułem monitor. Jak to czytam to podkładam głos Petru, wtedy lepiej, tak obrazowo to widzę. Nie będzie żadnej Ukrainy, Rosja ich wykończy w najlepszym razie zainstaluje własnych ludzi. Zresztą my mamy większe problemy na horyzoncie.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @klon 14 stycznia 2024 10:58
14 stycznia 2024 11:07

Możliwe...ale są też projekty ominięcia Ukrainy i puszczenia towsrów przez Rosję i Białoruś oraz od południa - przez Turkmenię, Azerbejdżan, Gruzję i do Rumunii...ale to karkołomna trasa, bo aż dwa akweny morskie po drodze. A rozładunek i wyładunek na każdym z nich zajmuje czas. No chyba że przez Iran i Turcję - ten wsriant byłby oprymalny, ale ilość min, ktore trzeba by rozbroić na tym terenie jest ogromna. Pozostaje też czwarty wariant - równie karkołomny jak drugi) bezpośrednio oceanem do zat. Perskiej i stamtąd do Fenicji, tj. pardon, do Izraela i z niego do Europy.

Mogą też byc realizowane wszystkie cztery...wszystko będzie zależało od rozwoju sytuacji i negocjacji między Włochami. 

 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Brasil 14 stycznia 2024 11:07
14 stycznia 2024 11:08

Po wiem jak mój znajomy Ukrainiec ze Lwowa - to się okaże...

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @OjciecDyrektor 14 stycznia 2024 10:45
14 stycznia 2024 11:10

"No chyba,że Ukraina..." - a jeszcze wczoraj przypuszał pan,że za 50 lat Ukraina ,będzie krainą mlekiem i miodem płynąca,ze względu na położenie geopolityczne. Nie to abym się czepiała,bo chętnie czytam wszystkie komentarze... ale jest taka sytuacja w świecie,że nikt nie zna dnia i godziny co która szurnięta władza usteczkami mędrców i kiedy zdobędzie siłę...a nie rozsądek.

zaloguj się by móc komentować

Nova @gabriel-maciejewski 14 stycznia 2024 10:53
14 stycznia 2024 11:15

W planach mają być reż ewidencjonowane przydomowr ogródki na własne potrzeby. A jak coś się ewidencjonuje to się reguluje tak aby utrudnić i opodatkować. 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Magazynier 14 stycznia 2024 10:51
14 stycznia 2024 11:15

To są jawni sataniści w sutannach i czapkach kardynalskich. Prawdziwa druga bestia, wyglądająca jak baranek, a mówiąca jak smok. I pomyśleć, że wielu katolików, zwłaszcza kapłanów, milczy o tym. 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Nova 14 stycznia 2024 11:15
14 stycznia 2024 11:17

Kur....zapiał....:(. Jedyna nadzieja w tym, że nie znajdą tylu kontrolerów, a jeśli już, to kontroler tez człowiek...choć oczywiście nie każdy.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @gabriel-maciejewski 14 stycznia 2024 10:57
14 stycznia 2024 11:19

Wymarzony anioł rodem z ... próbówki. I ten uśmiech :

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @BTWSelena 14 stycznia 2024 11:10
14 stycznia 2024 11:20

Ukraina jest piza UE i tam produkcja jest naprawdę tania. Więc soełnia wszystkie wymogi Ameryki Płd. 

Ale napusalem dziś takie zastrzeżenie tylko dlatego, że nie wiem na ile, w jakim zakresie, uda się ten szatański plan przeprowadzić w UE. Bo jeśli jego wprowadzenie będzie przebiegało powoli i z oporami, to Ukraina będzie Ameryką Płd. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @OjciecDyrektor 14 stycznia 2024 11:15
14 stycznia 2024 11:21

Przeprasza że się powtarzam: "siła złego na jednego. Nawet jeśli "siła złego" to mniejszość, to jednak obsesyjnie prze do schizmy. Płacą im za to. Jeśli "jeden" czyli większość chce jej uniknąć, można "go" zrozumieć. To będzie oznaczało rozbicie diecezji, parafii i rodzin. Znam takie rodziny, gdzie faceci walczą z "jihadem" realizowanym przez małżonki."

Kapłani milczą przez posłuszeństwo. 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Magazynier 14 stycznia 2024 11:19
14 stycznia 2024 11:21

Ma włoskie rysy twarzy. Przodkowie musieli być chyba Włochami.

zaloguj się by móc komentować

Paris @ewa-rembikowska 14 stycznia 2024 09:30
14 stycznia 2024 11:26

Juz  dzisiaj  to  DOSKONALE  wiadomo,...

...  ,,pSZeS  unger`UF,,  i  jeszcze  innych  debili  -  ,,MARSJAN,,  !!!

 

I  znowu  SPRAWA  SIE  RYPLA...  i  nadal  rypie  i  to  na  naszych  oczach  i  uszach,...  ale  ze  takie  SHOW  zaczna  odpier**lac  i  jeszcze  ,,wieZyc  ze  ciemny  lOT  to  kOpi  to  ,,poCZebny  jest  BURDEL,,  jaki  sie  wlasnie  ,,nowa  wadzunia,,  robi,...

...  a  poza  tym  miliony  ludzi  JUZ  WIEDZA,  ze  to  ,,Fszystko  to  jedna  wielka  OstaFka  !!!

 

Nie  ma  co  UDAWAC  tylko  trzeba  OTWIERAC  CELA+   dla  ,,nowej  wadzuni,,.

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski 14 stycznia 2024 09:34
14 stycznia 2024 11:31

Zaorac  twitter`a  i  Sakiewicza  !!!

 

Dobrze,  ze  Ojciec  Dyrektor  Rydzyk  nie  wzywa  do  ,,rozsylania  wiesci  po  calym  swiecie,,,...  Ssssakiewicz  to  ,,rozumial  tylko  branie  kasy,,  ZA  NIC.

Won  z  tym  HIPOKRYTA,

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @OjciecDyrektor 14 stycznia 2024 11:21
14 stycznia 2024 11:33

Tak jak Bergolio. Włoski komunizm.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Magazynier 14 stycznia 2024 11:33
14 stycznia 2024 11:34

No właśnie...i wszystko jasne. Między nami Italiańcami.

zaloguj się by móc komentować

Paris @Matka-Scypiona 14 stycznia 2024 09:52
14 stycznia 2024 11:36

Tak,...

...  rozumiem  takze  ostatnie,  ODLECIANE  PIERDY  tego  ZGREDA  Bidena,...  ale  takze  wkur***nego  Trump`ka  na  von  Ursule  i  Makrele  !!!

 

Wlasnie  dzieje  sie  ,,akcja  wprowadzania  ZONdu  sFiatowego,,...  normalnie pozabijac  ich  tylko  smiechem,

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski 14 stycznia 2024 09:54
14 stycznia 2024 11:39

Pewnie,  ze...

...  on  od  poczatku  ten  ,,stypEdysta  berlinski,,  NIE  BYL  WIARYGODNY  !!!

.

Jak  sie  wejdzie  do  mafii  to  nie  ma  z  niej  wyjscia...  to  tyczy  calego  POPiS`u.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @OjciecDyrektor 14 stycznia 2024 11:20
14 stycznia 2024 11:57

Wcale obecnie nie jest taka tania... ta produkcja.Idą miliardy Eurasków,dolarów ,drogiego wojskowego sprzętu,nawet Japońce wrzucili co nieco do funduszu NATO-wskiego ...a Rosjanie rżnął co im się podoba i korzystne dla nich,robiąc też kiepski co prawda interes. Ta wojna,czyli SOW jeszcze przeciez tam trwa i dalej czyszczą Ukrainę z "nazistów i naziątek" Tutaj racja :szatańskie pomysły,doprawdy........

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @gabriel-maciejewski
14 stycznia 2024 12:03

No jasne! Bachman w tym swoim artykule z 15 października o policyjnym liberalizmie parafrazował Ungera i jego wzmocnioną demokrację, "reinforced democracy".

zaloguj się by móc komentować

Sinistram @gabriel-maciejewski
14 stycznia 2024 12:05

W razie wojny najważniejsze są armia i wyżywienie. Kury grzebiące w ogródku to przetrwanie. Turcki minister niemieckiego rolnictwa Cem Özdemir (*Zieloni) stwierdził iż wiejskie kury powinny chodzić w kamizelkach odblaskowych. Sam oficjalnje preferuje warzywa, produkcję białek upatruje w korporacjach zajmujących się jedzeniem z robaków.

Kartele narkotykowe i Islam szykują teren pod najazd, świnie już zniknęły, gdy znikną kury będzie po nas.

zaloguj się by móc komentować

peter15k @gabriel-maciejewski
14 stycznia 2024 12:05

Koincydencje są ciekawe – wypłynęły informacje anonimowych europejskich śledczych w Wall Street Journal, którego właścicielem jest finansjera, że Nord Stream wysadzili Ukraińcy ale polskie służby „stały na czatach” . Autorem korespondencji jest Bojan Pancevski - korespondent WSJ w Niemczech. Można przypuszczać, że wypłyną jakieś inne wiadomości , może o Smoleńsku od tragarzy, którzy przechodzili tam wtedy przypadkowo z bagażem. Nic tak nie daje zarobić na kursach akcji jak wojenka czyli finansjera ma nadzieję, że Polacy dadzą się napuścić najlepiej na ruskich kinetycznie. Druga koincydencja to „akcja gaśnicza” Brauna i jednoczesne odkrycie upiornych tuneli pod Nowym Jorkiem drążonych przez Chabad Lubawicz. Ciekawe. W Unii żal trochę tego naiwnego wołania ex cathedra prof. Legutko o niesprawiedliwości , która dotyka Polskę do tych, którzy w tym samym czasie ładowali jakieś reklamówki z banknotami nie bardzo wiadomo od kogo do bieliźniarek. Do nowego euro parlamentu jednak wybiera się podobno Michalkiewicz …

 

zaloguj się by móc komentować

szarakomorka @ewa-rembikowska 14 stycznia 2024 09:30
14 stycznia 2024 12:08

"Centrum Studiów Niemieckich i Europejskich im. Willy'ego Brandta Uniwersytetu Wrocławskiego (finansowane głównie przez niemieckie fundacje)" - to jest już następny poziom.

Szkolenie wstępne zaczyna się  w Erasmusie.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @peter15k 14 stycznia 2024 12:05
14 stycznia 2024 12:09

Tak, koniecznie powinien się tam znaleźć Michalkiewicz, jego metaforyka na pewno będzie tam zrozumiała. Popieprzyło już wszystkich

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @Magazynier 14 stycznia 2024 12:03
14 stycznia 2024 12:11

I co? Jakiś mędrzec to zauważył?

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Paris 14 stycznia 2024 11:39
14 stycznia 2024 12:11

Poza tym ogłosił chęć przejęcia PiS, a prezes i nikt z jego otoczenia się do tego nie odniósł

zaloguj się by móc komentować

ArGut @gabriel-maciejewski
14 stycznia 2024 12:26

>Czy nie jest to interesująca koncepcja? A Wy? Jak myślicie?

No ja tak właśnie układam sprawy. Świat to Najlepsi Niemcy, Niemcy i Najgorsi Niemcy. W ameryce południowej jest ogromna kolonia niemiecka, tylko którzy to niemcy to się przekonamy. Uważam, że doktrynalnie NIEMCY to protestanci ewentualnie protestanci-heretycy.

W popie mamy na ten przykład takie produkcje:

Młody Karol Marx - 2017

 
Akademia nasza lokalna funduje nam takie rozważania - ESENCJALISTYCZNA KONCEPCJA CZŁOWIEKA U MŁODEGO KAROLA MARKSA autorstwa pana Łukasza Iwasińskiego, tu jego akademicki dorobek.

 

zaloguj się by móc komentować

zkr @gabriel-maciejewski 14 stycznia 2024 10:53
14 stycznia 2024 12:28

> Uprawy ziemniaków mają być ewidencjonowane

Rejestracja kur, upraw ziemniakow...

Co jeszcze wymysla?

Wlasnie wrzucilem w wyszukiwarke bo temat jest dla mnie nowy:

https://www.farmer.pl/produkcja-roslinna/okopowe/uprawa-ziemniaka-wymaga-rejestracji,140328.html

" Jak podaje rozporządzenie Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi, obowiązek wpisu do Urzędowego Rejestru Podmiotów Profesjonalnych, prowadzonego przez Wojewódzkich Inspektorów Ochrony Roślin i Nasiennictwa, dotyczy podmiotów, które uprawiają, magazynują, sortują, pakują i wprowadzają do obiegu ziemniaki inne niż sadzeniaki, których dotyczą osobne regulacje. Oprócz uzyskania wpisu do w/w rejestru, należy pamiętać o należytym oznakowaniu ziemniaków wprowadzanych do obiegu. Co ważne, w przypadku wprowadzania ziemniaków do obrotu, wbrew obiegowej opinii, obowiązek rejestracji występuje zawsze, bez względu na areał.

Są jednak przypadki, gdy rolnikowi przysługuje zwolnienie z obowiązku rejestracji. Taka sytuacja następuje w momencie, gdy areał uprawy ziemniaka w gospodarstwie jest mniejszy niż 1,5 ha, a bulwy nie są wprowadzane do obrotu, czyli też produkcja odbywa się na własne potrzeby i nie jest działalnością zarobkową, ewentualnie wyłącznie w formie sprzedaży detalicznej bezpośrednim odbiorcom. Należy podkreślić, że oba kryteria muszą być spełnione jednocześnie, aby rejestracja nie była konieczna, a w praktyce sprzedaż bezpośrednia jest różnie interpretowana przez pracowników PIORiN."

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @ArGut 14 stycznia 2024 12:26
14 stycznia 2024 12:34

Super gość, zostanie blokowym

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @zkr 14 stycznia 2024 12:28
14 stycznia 2024 12:36

Oczywiście, po uważaniu będą interpretować

zaloguj się by móc komentować

Zdzislaw @klon 14 stycznia 2024 10:17
14 stycznia 2024 12:43

Nie rozumiem o co ten raban z powodu importu wołowiny z Argentyny. Przecież to żadna nowość. Dobrobyt Argentyńczyków (teraz to już dawno miniony dobrobyt) i legendy Buenos Aires przecież brały się z tego właśnie.

No i Argentyna całej Europy nie wyżywi. Ja podejrzewam, czemu już dawałem wyraz, że Niemcy, z trudem utrzymując niemal samowystarczalność żywnościową, dmuchają na zimne w obawie, że to ich "znakomite" rolnictwie, utrzymujące się na kroplówce unijnej i półdarmowych gastarbajterach z Europy Wschodniej, pewnie niebawem czekają przełomowe zmiany na tle demograficznym i nie tylko. I trzeba z góry zapobiegać pewnym niekorzystnym zjawiskom. Wcale bym sie nie zdziwił, gdyby ich banki zwęszyly, że większość bauerów staje się powoli niewypłacalna. 

zaloguj się by móc komentować

Pioter @gabriel-maciejewski 14 stycznia 2024 10:24
14 stycznia 2024 12:58

Będzie krawa ofiara. I to nie byle jaka. Dziś o tym poinformowano.

zaloguj się by móc komentować

Zdzislaw @klon 14 stycznia 2024 10:58
14 stycznia 2024 13:07

Z tym szlakiem lądowym prze Ukrainę to jakieś nieporozumienie. Przecież oni graniczą głównie z Rosją i Morzem Czarnym. Chodzi o lądowo-morskie szlaki? Taki jeden - przynajmniej z Chin - "kaspijsko - czarnomorski" przez Kazachstan, Azerbejdżan, Gruzję i Ukrainę, jakoś nie bardzo stał się głośny. Jeśli blokada Suezu, to robota Chin, to oni mają w planach raczej inne szlaki, czysto lądowe, które Ukrainę całkowicie omijają.

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @szarakomorka 14 stycznia 2024 12:08
14 stycznia 2024 13:07

Oczywiście.

A sponsorzy Centrum to Fundacja Współpracy Polsko-Niemieckiej, Deutsche Forschungsgemeinschaft, Fundacja im. Konrada Adenauera, Fundacja im. Friedricha Eberta, Fundacja Volkswagena, Fundacja Roberta Boscha i Niemiecka Fundacja Narodowa. 

zaloguj się by móc komentować




Paris @Magazynier 14 stycznia 2024 10:25
14 stycznia 2024 13:44

Moze  zrozumie,...

...  CYMBAL  jeden  i  SATANISTA,  co  sie  dzialo  prawie  100  lat  temu  jak  HITLER  ,,dochodzil  do  wadzy,,  w  Niemcach  !!!

zaloguj się by móc komentować

toscano7 @OjciecDyrektor 14 stycznia 2024 11:21
14 stycznia 2024 13:46

Kardynał Fernandez ma po prostu korzenie włoskie. Pewnie  takie nazwisko zhiszpanizowane po ojcu Emilio, może od Ferdinandi? Większość Argentyńczyków wszak od Italiańców, prawie każdy ma jakąś babcię,  czy pradziadka z Italii. Matka Yolanda to czysta włoszka z prowincji Macerata region Marche, to tam gdzie Ancona.  Co ciekawe kardynał urodził się w miejscowości gdzie większość to potomkowie Włochów z regionu Piemonte - Turyn.  Co ciekawe sam Papież Franciszek też  ma pochodzenie włoskie z Piemonte - Turyn i Ligurii - Genua... 

zaloguj się by móc komentować

Drzazga @peter15k 14 stycznia 2024 12:05
14 stycznia 2024 13:46

A redaktor Gadowski "tworzy" albo patronuje oddolnemu Ruchowi Obrony Polaków. 

zaloguj się by móc komentować

klon @Nova 14 stycznia 2024 11:15
14 stycznia 2024 13:54

To są przepisy, które miały być wprowadzone (a może weszły ) w życie w USA przed 2015r. Nie pamiętam czy znajdę źródło w którym o tym czytałem. Przypomniałem sobie też o tym filmiku:

 

 

zaloguj się by móc komentować

stachu @gabriel-maciejewski 14 stycznia 2024 12:09
14 stycznia 2024 14:02

Ale on idzie po emeryturę i tematy do felietonów.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @BTWSelena 14 stycznia 2024 11:57
14 stycznia 2024 14:08

Produkcja rolna jest tam tania. Są czarnoziemy i niskie pensje. I utrudnienia w wyjeździe mężczyzn za granicę.

zaloguj się by móc komentować

stachu @Drzazga 14 stycznia 2024 13:46
14 stycznia 2024 14:12

Kolejny "niezależny" publicysta tworzy zaplecze wyznawców.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @toscano7 14 stycznia 2024 13:46
14 stycznia 2024 14:22

Czyli struktury klanowe w Watykanie jak za "dobrych" czasów IX-Xw.

zaloguj się by móc komentować

peter15k @Drzazga 14 stycznia 2024 13:46
14 stycznia 2024 14:23

Gadowski i inni, nawet Warzecha teraz piszczą, gryźli PIS i teraz się przestraszyli. Wcale się nie dziwię bo nawet jakby chcieli coś zorganizować to może byc niebezpiecznie.  Gadowski mówi o Sakiewiczu per pan sakiewka ( nie płaci podobno i teraz zaczął żebraninę jako obrońca demokratycznych mediów ).  PIS zrobił ogromny błąd być może z powodu strategii pana sakiewki, że zmarginalizował publicystów z internetu.  Jakoś nie widać żeby Gadowski poszedł w realną politykę tylko tak "tokuje" - że ma grupy poparcia itp. Raczej wydaje się, że chce żeby ten jego ruch ktoś przygarnął. W zasadzie wszyscy symetryści się przestraszyli - jak mawia się na TT w gwarze śląskiej - "żodyn sie nie spodziewoł"...no żodyn...Wydaje się że PIS chciał się doczołgać do wyborów w Unii i może w USA. No ale się nie doczołgał i jest niebezpiecznie. Ziemkiewicz nerwowy no bo żodyn ...itd  Wszyscy myśleli że tak symetrycznie się załapią "w środku"... a tu tymczasem wraca ku ociepleniu wizerunku i ogłupieniu mas Młynarska, Tadla młoda Loskówna itd - będzie jak ocieplanie milicji Borewiczem a w tle pały i bejsbole. Będzie tak jak w tym starym ale bardzo pciekawym materiale - dwie idiotki i Bosak... 

https://www.dailymotion.com/video/x12ethm

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Pioter 14 stycznia 2024 12:58
14 stycznia 2024 14:25

Cezara zaciukają? Prawdziwego zaciukali, bo chciał przejść do wrogiego gangu z całym imperium. Kogo tą monetą straszą? Żeleńskiego? Naszych pastuszków? Nie mam pojecia kogo City straszy.

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski 14 stycznia 2024 12:11
14 stycznia 2024 14:36

Tak,  zapodal  to...

...  juz  ze  2  czy  3  dni  temu,...  przy  okazji  ,,narodowyH  pSZeprosin,,  !!!

 

Brak  mi  slow  na  te  jego  kompromitacje,  

zaloguj się by móc komentować

zkr @gabriel-maciejewski
14 stycznia 2024 14:41

Prezydent Biden:

"P: Panie Prezydencie, jakiś komentarz na temat zmian politycznych w Polsce w związku z przejęciem władzy przez nowy proeuropejski rząd?

PREZYDENT: Myślę, że to bardzo dobrze - proeuropejski."

Ze strony Bialego Domu

"Remarks by President Biden Before Marine One Departure"
(Uwagi prezydenta Bidena przed odlotem Marine One)

https://www.whitehouse.gov/briefing-room/speeches-remarks/2024/01/13/remarks-by-president-biden-before-marine-one-departure-41/

Ukrainska Pravda:

Biden on new Polish PM's government coming to power in Poland: I think it's very good

zaloguj się by móc komentować

Drzazga @stachu 14 stycznia 2024 14:12
14 stycznia 2024 14:45

Za 2/3 lata ma mieć gotową formację fachowców.

zaloguj się by móc komentować

Paris @Zdzislaw 14 stycznia 2024 12:43
14 stycznia 2024 14:46

Nie  wiadomo,...

...  czy  sami  siebie  wyzywia  !!!

 

Zwlaszcza  po  tej  ,,instalacji  Elvisa,,  zwanego  ,,nowym  prezydEtem,,  i  po  tych  TYSIECZNYCH  manifestacjach  wkur***nych  Argentynczykow  w  Buenos  Aires.

zaloguj się by móc komentować

ArGut @gabriel-maciejewski 14 stycznia 2024 10:23
14 stycznia 2024 14:53

Pan Mateusz Morawiecki z tekstem -> Polityka to gra drużynowa. Jestem dumny, że mam wsparcie w tak wspaniałych ludziach!

Zamieścił zdjęcie ... to drużyna ... tak wspanoała, że aż dla mnie nierozpoznana ...

 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Drzazga 14 stycznia 2024 13:46
14 stycznia 2024 14:54

A na czym ta obrona przez Witka ma polegać? Zróbcie zrzutkę to będzie obrona 24/24 no i , że heeeej

zaloguj się by móc komentować

qwerty @gabriel-maciejewski 14 stycznia 2024 10:23
14 stycznia 2024 14:56

Ja polityk a wy to moja drużyna. To jak 'Timur i jego drużyna'

zaloguj się by móc komentować

Trzy-Krainy @gabriel-maciejewski
14 stycznia 2024 15:01

Co to są formy niesformalizowane?

Nie mam zamiaru posługiwać się bełkotem Ungera, ale myślałem, jak by to wyjaśnić językiem nam zrozumiałym, dotyczącym rzeczywistości. Przy okazji może dojdzie się, skąd nogi Ungerowi wyrastają.

Wiemy, że każda rzecz na tym świecie składa się z formy i materii. W człowieku materią jest jego ciało, a formą ciała jest dusza duchowa, zatem nie istnieje samo ciało ludzkie, bo dusza duchowa konkretnego człowieka właśnie jest jego formą.

Podobnie u zwierząt, gdzie dusza zmysłowa danego gatunku jest formą ciała danego przedstawiciela tego gatunku. A u roślin taką rolę spełnia dusza wegetatywna danego gatunku.

Prościej w rzeczach nieożywionych, np. mamy dzbanek miedziany, którego materia ma formę miedzi. Z tego wynika, że dzbanek jest tylko cząstką całej światowej miedzi.

Ponieważ dla Ungera każda istniejąca rzecz jest "formą niesformalizowaną", to błąd ten pewnie wynika z tego, że jego błędy wyrastają z marksizmu, gdzie, jeśli dobrze rozumiem, istnieje "tylko materia" (co samo przez się jest niemożliwe), ale jaką ma formę? Posiłkuję się tutaj jakimś człowiekiem, który kilka lat temu - chyba w "teologii politycznej", nie jestem pewien - miał taką wizję tej materii: że to jest bezkształtna (może to jest ta "forma"?) masa, z której jak z lawy bąbelkują byty (np. Polak, Ukrainiec, Ukraina, pies, kamień itp.) niemające żadnej podstawy (tu kłania się Unger) i zaraz ginące, jednoczące się z materią Marksa.

Śmiesznie ten opis wygląda, ale jak błąd błędem poganiany, co zrobić? Wygląda na to, że "formy niesformalizowane" to takie plumpknięcia lawy, którym nie ma co przypisywać jakiegokolwiek znaczenia. Po za tym u Marksa "konflikt", który niby wszystko ma napędzać, to jest tylko inne imię Szatana.

Pewnie Unger sięgnął też do Hegla, na co wskazuje programowa elastyczność, czy ciągły eksperyment wszystko niszczący, wzmożona demokracja, czyli dokręcanie śruby w tym niszczeniu. Skoro bowiem u Hegla wszystkie rzeczy są sprzeczne (Unger: "formy niesformalizowane"), trzeba je obrócić w nicość, którą Hegel w swojej ideologii ontologizował (nadał jej istnienie - ontologizacja niebytu), która to nicość (niebyt) u Hegla jest tylko innym imieniem Szatana.

Dobrze, że pan Gabriel zwraca uwagę na takie poważne zagrożenia ze strony ideologii, które całe swoje zło ukrywają pod kolorowymi iluzjami, ponieważ do diabła nikt by się nie zbliżał, gdyby widział jego brzydotę. Powtórzę kilka słów ze swojego wcześniejszego komentarza: ludzie tego świata walczą z powyższych racji przeciwko wszystkim ludziom, a dzieci Boże starają się o zbawienie własne i zbawienie swoich prześladowców.

zaloguj się by móc komentować

Paris @peter15k 14 stycznia 2024 14:23
14 stycznia 2024 15:02

Coz,...

...  miales  chamie  ZLOTY  ROG,  zostal  ci  sie  ino  SZNUR  !!!

 

Wymieniona  przez  Pana  CZEREDA  z  ,,mlodO  LoskO,,  na  czele  -  w  TUSKWIZORZE  -  nie  zaczaruje  JUZ  Polakow,...

...  nie  ma  takiej  opcji. 

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @zkr 14 stycznia 2024 14:41
14 stycznia 2024 15:08

Biden wygląda na filmiku tak, jakby już zupełnie nic nie kojarzył. Demencja totalna.

zaloguj się by móc komentować

Paris @zkr 14 stycznia 2024 14:41
14 stycznia 2024 15:10

Wie  Pan,...

...  nawet  -  gdyby  -  powiedzial,  ze  to  ,,zle,,  to  i  tak  nic  by  to  nie  zmienilo  !!!

 

Dalej  bylibysmy  MAMIENI  i  OSZUKIWANI  przez  BANKSTERA  i  ,,naszO  merdialnie,,  a  tak  to  chociaz  wiemy  ,,na  czym  stoimy,,...

...  Pan  Bog  wie  co  robi.

zaloguj się by móc komentować

Paris @ArGut 14 stycznia 2024 14:53
14 stycznia 2024 15:16

...  no,  ciekawe  tylko...

...  czy  te  ludzie  ,,so  po  CHarwardzie  albo  po  inszym  stypEdJOm,,...  tak  jak  on  sam  !!!

 

Kogo  ten  ZAPRZANIEC  ,,lepszozmianowy,,  chce  zlapac  ,,na  te  dete  plewy,,.

 

zaloguj się by móc komentować

Paris @qwerty 14 stycznia 2024 14:54
14 stycznia 2024 15:18

,,ZZUta,,  musi  byc  !!!

 

Obligatoryjnie.

zaloguj się by móc komentować

Paris @qwerty 14 stycznia 2024 14:56
14 stycznia 2024 15:20

Ani  ,,Rambo  z  Balkan,,...

...  ani  ,,sakiewka,,  na  nic  innego  nie  maja  pomyslu  !!!

 

Won  z  nimi  ,,obroncamY,,.

zaloguj się by móc komentować

Paris @ewa-rembikowska 14 stycznia 2024 15:08
14 stycznia 2024 15:26

Dokladnie...

...  on  musi  byc  ,,na  proHaH,,   !!!

zaloguj się by móc komentować

jestnadzieja @Magazynier 14 stycznia 2024 11:21
14 stycznia 2024 15:37

Nie do konca dobrze rozumiane.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @OjciecDyrektor 14 stycznia 2024 14:08
14 stycznia 2024 15:38

Owszem,gdyby tak założyć samą produkcję .Skoro mężczyzn tam się" utrudnia" do czego innego to znów z logiki przerabiamy baby traktorzystki. Czyli mamy taki międzynarodowy agroholding - sojusz tyłka z batem.

zaloguj się by móc komentować

MZ @gabriel-maciejewski 14 stycznia 2024 10:53
14 stycznia 2024 15:38

Przecież PIS szykował nam ewidencjonowanie  i kolczykowanie kur na podwórkach,tylko został wysmiany,za szybko wychylił sie z szeregu.

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @Paris 14 stycznia 2024 15:26
14 stycznia 2024 15:40

Nawet nie na prochach. Po prostu w pewnym wieku z mózgu robi się woda.  

Gdyby go ktoś z nienacka spytał - jak się nazywasz? to nie wiem,czy by odpowiedział. Po prostu zwykła kukła.

zaloguj się by móc komentować

MZ @Magazynier 14 stycznia 2024 10:49
14 stycznia 2024 15:43

Ale fundamenty,w  Kościele,tego co dzisiaj doświadczamy,budowano długo,co najmniej od IISW i znaki były ,to nie rozumiem zaskoczenia.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Trzy-Krainy 14 stycznia 2024 15:01
14 stycznia 2024 15:48

W tv idą odcinkowe dokumenty o Stalinie, Hitlerze co kilka dni warto oglądać, bo porównania do tego co nas otacza nasuwają się same.  Demokracją wzmocniona itp. brednie mają za żŕódła klasyków. Demokracją socjalistyczna jak pamiętamy o jej wyższości nad zwykła Demokracją to wiemy jak będzie przebiegać wdrażanie wzmocnionej demokracji. Będzie krwawo.

zaloguj się by móc komentować

zkr @MZ 14 stycznia 2024 15:38
14 stycznia 2024 15:53

> Przecież PIS szykował nam ewidencjonowanie  i kolczykowanie kur na podwórkach,

https://www.tygodnik-rolniczy.pl/zwierzeta/drob/duza-zmiana-w-rejestracji-kur-w-malym-kurniku-kto-bedzie-musial-je-zglosic-w-arimr-2486892

"Rejestr zakładu drobiu obowiązkowy nawet od jednej kury

Aktualne przepisy stanowią, że jeśli ktoś posiada zwierzę hodowlane, musi zarejestrować je w systemie Rejestracji i Identyfikacji Zwierząt. Dotyczy to także małych hodowli przyzagrodowych, nawet jeśli jest w nich tylko jedna kura.

Co prawda ministerstwo rolnictwa wydało zalecenie o braku konieczności rejestrowania drobiu utrzymywanego na własne potrzeby, ale prawa do tej pory nie zmieniło."

zaloguj się by móc komentować

qwerty @gabriel-maciejewski
14 stycznia 2024 15:53

Wizyta MMorawieckiego u owego Harari-ego to będzie zaczerpnięcie z czarki moczu szamana. Na znak zrozumienia i poddaństwa. Jak MM przejmie PiS to posmakują wszyscy tego eliksiru. To jest wyścig w rywalizacji kto się na kapo bardziej nadaje.

zaloguj się by móc komentować

Drzazga @Zdzislaw 14 stycznia 2024 12:43
14 stycznia 2024 16:20

Swego czasu jeździłem ze znajomym do Norwegii łowić łososie. Średnio mi szło choć lepszych w Europie miejsc nie ma.  Zobaczył te moje marne wyniki sąsiad z domku obok, który właśnie kończył pobyt i pakował się do wyjazdu. Przyszedł się pożegnać i widząc moje " muchy" które szykowałem, pomruczał,  poszedł do domku i przyniósł motek czerwonej wełny. Oodciął kawałek i powiedział, że to wystarczy. Na te muchy wyjątkowej urody wydałem krocie w miejscowych sklepikach wędkarskich z zapewnieniem, że tutaj łososie tylko na to biorą. 

Grubszy jegomość od czerwonego motka zawiązał kawałek na haczyku i życzył mi powodzenia. Widząc rysujący się brak wiary co do jego prymitywnej metody otworzył bagażnik i mówi - Patrz. Cały bagażnik po brzegi wyładoowany był łososiami.

Jegomość okazał się niemieckim rolnikiem, który co roku przyjeżdża na łososie do Norwegii, żeby nałowić " mięsa"na posiłki dla swoich sezonowych, także polskich robotników. Podobno taniej mu wychodzi.

zaloguj się by móc komentować

zkr @peter15k 14 stycznia 2024 14:23
14 stycznia 2024 16:30

> Będzie tak jak w tym starym ale bardzo pciekawym materiale - dwie idiotki i Bosak... 

Obejrzalem to z zacisnietymi zebami.

Podziwiam cierpliwosc Bosaka

zaloguj się by móc komentować

Matka-Scypiona @Trzy-Krainy 14 stycznia 2024 15:01
14 stycznia 2024 16:39

Te, przepraszam za sformułowanie, intelektualne akademickie wysrywy, których pociąga jedynie chaos i destrukcja wszystkich obróciliby w nicość oprócz siebie. Pewnie zajadaliby się przy okazji popcornem siedząc szatanowi na kolanach. 

zaloguj się by móc komentować

peter15k @Drzazga 14 stycznia 2024 16:20
14 stycznia 2024 16:40

Zgadza się. W czasach studeckich pracowałem w Norwegii i miałem okazję na fiordzie łowić "na szarpaka". Po prostu hak z linką opuszczało się na dno i szarpało - ryby sie łapały masowo. Pełna łódź ryb. Oczywiście pokazał nam to Norweg Z resztą to inne pokolenie, które jeszcze pamiętało polskich żołnierzy i byliśmy traktowani z ogromną przyjaźnią.  Teraz to już przeszłość. 

zaloguj się by móc komentować

peter15k @zkr 14 stycznia 2024 16:30
14 stycznia 2024 16:41

Ten kompromitujący materiał podobno regularnie był kasowany z youtube... 

zaloguj się by móc komentować

klon @ewa-rembikowska 14 stycznia 2024 15:08
14 stycznia 2024 16:42

Trzeba jednak wziąć pod uwagę że kukiełka Biden wygłasza opinie zasłyszane wśród otoczenia które pociąga za jej/jego sznurki. 

zaloguj się by móc komentować

klon @peter15k 14 stycznia 2024 14:23
14 stycznia 2024 16:45

<<<dwie idiotki i Bosak... >>>

Kreacja fałszywego lidera...

zaloguj się by móc komentować

MZ @zkr 14 stycznia 2024 15:53
14 stycznia 2024 16:54

Przecież ten cały PIS ,to jedna banda oszustów magdalenkowych tylko lepiej kamuflowana,też sie dałem na nich nabrać do 2007 r.

zaloguj się by móc komentować

peter15k @klon 14 stycznia 2024 16:45
14 stycznia 2024 17:03

Nie sądzę żeby one były w stanie coś wykreować  ( 2011rok ) raczej wtedy zneutralizować LPR i trochę ośmieszyć. Bosak był po przegranych wyborach.  No proszę minęło 13 lat a Giertych teraz w zupełnie innym miejscu...

zaloguj się by móc komentować

deszcznocity @gabriel-maciejewski
14 stycznia 2024 17:06

A mi ostatnio YouTube podrzucał do obejrzenia filmy o niemieckich osadach w Ameryce Południowej, cóż za koincydencja...

Blumenau, Brazylia - 250 000 mieszkańców:

https://youtu.be/dqTRSxA1I68?si=RHlSxTB7f4Nj_BZs

Oktoberfest w Blumenau:

https://youtu.be/Hz4CSnPOe70?si=78EjlxK-uvDNsu2u

Colonia Tovar , Venezuela:

https://youtu.be/8eognX-0qaw?si=XX-iVlU81B5NQDym

Villa General Belgrano oraz La Cumbrecita, Argentyna:

https://youtu.be/OO8ZOu6POsA?si=tG33c84BVSIGYsDw

zaloguj się by móc komentować

klon @Zdzislaw 14 stycznia 2024 12:43
14 stycznia 2024 17:21

Bo nie o samą Argentynę chodzi 

https://www.euractiv.com/section/agriculture-food/news/germany-champions-mercosur-deal-despite-agriculture-woes/

Z tego co czytałem wcześniej to umowa dotyczy szerszej gamy produktów niż wołowina. Dodajmy do tego ostatnie decyzje "wygaszające" produkcję rolną w Niemczech, Niderlandach i innych miejscach o których nie wiem, to jest się chyba nad czym pochylić. Czy niespecjalnie? 

W jaki sposób spłacą kredyty rolnicy, których produkcja nagle  staje się nie opłacalna, gdy "ich" państwo zamierza ściągać tańsze produkty z zewnątrz? A pewnie pominąłem - z niewiedzy - sporą część zależności rynkowych, mających wpływ na nasze życie w EU.

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @klon 14 stycznia 2024 16:42
14 stycznia 2024 17:21

Bez wąpienia. Zresztą Mark Brzeziński jest zachwycony Bodnarem i jego komsomolsko-enkawudowskim  zacięciem. Następna odsłona to doły z wapnem.

zaloguj się by móc komentować

Drzazga @peter15k 14 stycznia 2024 14:23
14 stycznia 2024 17:32

Świetne: no żodyn się nie spodziewał. Nasz Rudy Leogiwild ( ukłon dla Pana Maciejewskiego "Kredyt i wojna") na ten czas umacnia władzę, a jak ją już umocni zacznie wycinkę i polscy historycy będą zadowoleni - umocni władzę jeszcze mocniej. No, żodyn się nie spodziewał jak na czerwoną szarpaną metodę zacznie się połów , dosłownie pełne łodzie.

Tylko że, tu wcale nie ma do śmiechu. Tekst Pana Maciejewskiego - wskazuje zagrożenie, podgotowkę do działania. Przecież tu chyba nie chodzi tylko o nas, czyżby cała Europa zdiagnozowała zagrożenie i próbuje się dopasować, a tylko my wierzgamy już nabici na hak?

 

zaloguj się by móc komentować

klon @peter15k 14 stycznia 2024 17:03
14 stycznia 2024 17:43

Bosak nie jest od wygrywania a "zgrywania" przeciwnikowi mocniejszych kart. Młodsza wersja Korwina. 

W 2015 po odsunięciu platfusów od rządu, Kukiz I Ziemkiewicz chcieli wskrzesić ND-cję. Kolega się zapalił do pomysłu. Podobno w trakcie miesiąca zgłosiła się ogromną liczba ludzi. Ponoć sensownych, zaangażowanych, chcących robić, jak kumpel mówił, dla kraju. 

Inicjatywa została "wygaszona" przez założycieli jak usłyszałem później. Jakby ktoś zrozumiał że "nielzia" to ciągnąć.

Z takiej perspektywy oceniam działanie Bosaka, choć oczywiście  nie znam raportów że spotkań z prowadzącym.... :) 

zaloguj się by móc komentować

Paris @ewa-rembikowska 14 stycznia 2024 15:40
14 stycznia 2024 17:56

Dokladnie,...

...  ale  on  juz  ze  2  m-ce  temu  ,,pomylil  ze  soba  2  slynne  cFelebrytki,,  w  Ameryce  !!!

 

Z  tego  byla  calkiem  ,,wielka  beka,,...  a  dziunie  ,,sie  obrazily,,.  Telewizor  francuski  smial  sie  ze  2  dni,  ale  potem  to  ,,znikneli,,.  Na  ,,pudlu  i  wirtualnym  debilu,,  tez  o  tym  pisali.  

zaloguj się by móc komentować

klon @deszcznocity 14 stycznia 2024 17:06
14 stycznia 2024 17:57

Gdy "zapytałem" Internet o przydomowe ogródki warzywne w USA to mnie wyskoczył taki oto tekst:

https://www.topagrar.pl/articles/aktualnosci/dlaczego-niemcy-kupuja-ziemie-w-usa-stany-wprowadzaja-zakaz-zagranicznej-wlasnosci-gruntow-2500045

Nie każdy wie, że produkcja w EU przestanie się opłacać. A na pewno nie Bauer spod Monachium. 

zaloguj się by móc komentować

Paris @qwerty 14 stycznia 2024 15:48
14 stycznia 2024 18:03

Brat  moj  to  oglada,...

...  i  jest  w  ,,letkim  szoku,,  bo  to  co  dzis  odstawiaja  te  ZLOBY  i  KORYTOWCE  to  jest  ,,toczka  w  toczke,,  to  samo,  co  przed  `33  w  Niemcach  !!!

 

Takze,  pozyjemy  zobaczymy,...  ale  to  wszystko  dzisiejsze  to  USTAWKA,  

zaloguj się by móc komentować

Paris @zkr 14 stycznia 2024 15:53
14 stycznia 2024 18:08

Piekne,...

...  tylko  szarym  mydlem  pochlastac  sie  z  radosci  !!!

 

Jak  ten  PiS  ,,nieba  przyHylal,,   rolnikom  i  Polakom.

zaloguj się by móc komentować

Drzazga @qwerty 14 stycznia 2024 14:54
14 stycznia 2024 18:15

W całej Polsce ludzie mają sobie tworzyć kluby, jakie chcą. Witek będzie jeździł i wspierał wyłanianie liderów.

zaloguj się by móc komentować

Paris @qwerty 14 stycznia 2024 15:53
14 stycznia 2024 18:20

On  juz  wczesniej...

...  zaczerpnal  w  Davos,...  i  sie  rozsmakowal  !!!

 

Pamietasz,  Qwerty,  te  ,,slitfocie,,  tego  MATOLA  z  Cluney`em,  jak  sie  ,,HFalil  w  necie,,...  teraz  to  juz  jest  tylko  bezwzgledna  kontynuacja  -  BEZ  WYJSCIA  i  BEZ  WYBORU,...  naturalnie  dla  tego  SPRZEDAWCZYKA-TARGOWICY  i  jego  pomagierUF...  z  ,,prostytutu  BEZwolnosci,,  i  portalu  s24  !!!

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @gabriel-maciejewski
14 stycznia 2024 18:23

Ktoś na twitterze umieścił takie ogłoszenie

https://twitter.com/Mateusz17402367/status/1746172790758084775

Wklejam je tu specjalnie, żeby wszyscy widzieli jak głęboki poziom zidiocenia mamy na tej całej prawicy. 

zaloguj się by móc komentować

klon @Drzazga 14 stycznia 2024 18:15
14 stycznia 2024 18:23

Ooooo, to mi przypomina sytuację, którą opisałem w komentarzu do @petera15k. 

Sprawdzanie realnej mocy. Jak za duża to się "rozmieni na drobne" narzędziem marki  Brun albo innym typem. 

zaloguj się by móc komentować

Zdzislaw @klon 14 stycznia 2024 17:21
14 stycznia 2024 18:28

Powtórzę moje podejrzenia: produkcja bauerów (gospodarstw rodzinnych, nieco tylko może większych od naszych przeciętnych, a na pewno mniejszych od farm naszych "obszarników"), podtrzymywana przez długie dziesięciolecia dotacjami 2-krotnie wyzszymi niż u nas, przestaje dawać nadzieję na zachowanie (prawie) samowystarczalności żywnościowej Niemiec. To oznacza jedno - konieczność "restrukturyzacji" rolnictwa na modłę amerykańską. Restrukturyzacja "naturalna" może potrwać dziesięciolecia, więc trzeba ją przyspieszyć i to zdecydowanie. Każdy ruch w tym kierunku jest "dobry" i ta cała propaganda (straszaki właściwie) ma właśnie taki cel. Bo z drugiej strony czekają bogaci inwestorzy, którzy nie mają co zrobić ze "swoimi" pieniędzmi, tracącymi na wartości z każdym dniem. Wykupić te rolnicze aktywa za bezcen!! O to  chodzi.

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @gabriel-maciejewski 14 stycznia 2024 18:23
14 stycznia 2024 18:31

I napisał to czlowiek anonim. Wstydzi się, czy co?

zaloguj się by móc komentować

klon @gabriel-maciejewski 14 stycznia 2024 18:23
14 stycznia 2024 18:38

Idealne aby drzeć łacha z prawicy. Stawiam na poduchę. Chyba, że jest normalny inaczej, to wtedy tak.... 

zaloguj się by móc komentować

klon @Zdzislaw 14 stycznia 2024 18:28
14 stycznia 2024 18:43

Może tak jest. Ale efekt końcowy podobny. Koncentracja i monopolizacja. Co zrobią rolnicy na kredytach? Jaki wpływ na jakoś produktu będzie miała koncentracja? Itp, itd.

I nie, nie mam idealnego rozwiązania. Ale zauważam, że liczy się bardziej dobro tych, co mają nadniar "swojego" pieniądza. 

zaloguj się by móc komentować

Zdzislaw @Zdzislaw 14 stycznia 2024 18:28
14 stycznia 2024 18:49

Nota bene u nas restrukturyzaja rolnictwa jest też bardzo potrzebna. Wystarczy spojrzeć na mapę z podkładem satelitarnym. Te działki "rolnicze", szerokości kilkunastu metrów, a długie nawet kilka kilometrów. To jest dziedzictwo 19-go stulecia, w wielu regionach nawet nie tknięte. Toż to można uprawić tylko za pomocą "kunia" (chyba że zamiast kunia zastosować elektryczny traktor). Nikt tego nie tyka, bo temat nikogo "nie wyniesie" na czoło rankingów wyborczych. Kto wie, czy przypadkiem w niektórych głowach nie roją się pomysły wzorem z "faterlandu".

zaloguj się by móc komentować

Paris @deszcznocity 14 stycznia 2024 17:06
14 stycznia 2024 18:52

Niezle  sie...

...  ZLODZIEJSTWO  niemieckie  i  zapewne  ,,Fplywowe,,  urzadzilo  !!!

 

Dzieki,

zaloguj się by móc komentować

Paris @ewa-rembikowska 14 stycznia 2024 17:21
14 stycznia 2024 18:56

Tak,...

...  ,,rasowy  unger,,  !!!

zaloguj się by móc komentować

Zdzislaw @klon 14 stycznia 2024 18:43
14 stycznia 2024 18:59

Life is brutal, jak wiadomo. Banki zabiorą im maszyny, a ziemia (o ile też jej nie weźmie bank) pójdzie na "rynek" szukać nowych właścicieli. A bauerzy, szczególnie jeśli kiepsko skończą na tej transakcji, też pójdą na "wolny rynek". Może nawet zbierać szparagi - ze swych własnych nigdyś plantacji.

zaloguj się by móc komentować

Matka-Scypiona @klon 14 stycznia 2024 17:43
14 stycznia 2024 19:14

Oni wygasza wszelką inicjatywę. 

zaloguj się by móc komentować

Drzazga @gabriel-maciejewski 14 stycznia 2024 18:23
14 stycznia 2024 19:14

Potrzebna nam strategia, albo przyjmujemy tą Pana Ojca Dyrektora - siedzimy cicho i zajmujemy się własnymi sprawami, bo tu i tak będzie dobrze, Tuskowi dokończą inwestycje rozpoczęte przez Pis. Putin da nam spokój, bo land jest pod kontrolą niemiecko- amerykańską.

Nie daje mi spokoju, że Europa spokojnie  daje przyzwolenie, może my czegoś nie rozumiemy?

Pisowcy doszli do ściany, a PAD może być w podobnej sytuacji jak goszczący u niego ministrowie. Kamiński się bronił to wylądował na framudze drzwi. Takie mamy porządki.

 

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski 14 stycznia 2024 18:23
14 stycznia 2024 19:15

To  ,,poziom,,...

...  Oskara  Szafarowicza  i  go  ,,prowadzoNcyH,,  !!!

 

Wspolczuje,  ale  i  dziekuje  Panu,  ze  sledzi  Pan  to  WYLATOWO...  ,,kAtrolowane,,  oczywiscie.  

PS.

Podobne  ,,szopki,,  odstawiaja  w  Ameryce,...  takze  nie  jestesmy  sami.  Trump`ek  zdecydowanie  prowadzi  w  sondazach.

zaloguj się by móc komentować

klon @Drzazga 14 stycznia 2024 19:14
14 stycznia 2024 19:21

<<<Europa spokojnie  daje przyzwolenie, >>>

Kto to jest Europa? I czy na pewno my się ciskamy? Powiedziaľbym raczej, że "nie przeszliśmy jeszcze na stronę postępu. Media każdego dnia pracują nad" zeuropeizowaniem" Polski B, C, D i innych "kategorii". 

Ludność miast w większości już oświecona.

zaloguj się by móc komentować

Paris @Matka-Scypiona 14 stycznia 2024 19:14
14 stycznia 2024 19:23

Dokladnie,...

...  ,,majO  byc,,  tylko  oni...  NIKT  WIECEJ,  i  koniec  !!!  

zaloguj się by móc komentować

Paris @Drzazga 14 stycznia 2024 19:14
14 stycznia 2024 19:32

Zajmujemy  sie...

...  WYLACZNIE  SWOIMI  SPRAWAMI  i  pilnujemy  -  ze  wszystkich  sil  -  BANDY  Tuska  jak  ZLODZIEJA  i  PASERA  !!!

 

Lunja  to  juz  TRUP...  i  nie  przyjmujemy  ,,strategii,  ze  u  nas  i  tak  bedzie  dobrze,,  bo  ,,sFiat,,  to  BANKRUT  i  PUSTAK,...  a  jak  bedzie  to  tylko  czas  pokaze.

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @klon 14 stycznia 2024 19:21
14 stycznia 2024 19:35

Przecież o wprowadzeniu praworządności siłą oraz wzmocnionej demokracji mówił Manfred Weber. Jest rozkaz - jest wykonanie.

https://www.pap.pl/aktualnosci/manfred-weber-popieramy-dzialania-polskiego-rzadu-na-rzecz-przywrocenia-panstwa-prawa-i

zaloguj się by móc komentować

zkr @ewa-rembikowska 14 stycznia 2024 19:35
14 stycznia 2024 19:44

> Przecież o wprowadzeniu praworządności siłą

Przydalby sie im jakis porzadny pretekst.
Pozar Reichstagu?

Ale nie, mamy posla-strazaka

zaloguj się by móc komentować

Drzazga @Paris 14 stycznia 2024 19:32
14 stycznia 2024 19:55

Czyli zamykamy w swojej bańce. I czekamy, aż świat się zawalił. Słuchałem młodej duńskiej poezji lewicowej. Oni Pani Paris też jak najbardziej czekają - na rewolucję. Z kim będą walczyć? 

zaloguj się by móc komentować

orjan @Trzy-Krainy 14 stycznia 2024 15:01
14 stycznia 2024 20:00

Przekonujący wywód. Są jednak dwie wątpliwości. Pierwsza dotyczy, że skoro nawet Hegel zwijał się w tym temacie, to skąd jakiś Unger ma kumać, o czym właściwie gada. Możliwe, że w określeniu "formy niesformalizowane" mamy po prostu zlepek słów (masło maślane).

Drugą wątpliwość bierze się z tego, że dane określenie najwyraźniej odnosić się ma do bytów organizacyjnych. Czyli nie do rzeczy, ani do kategorii, lecz do systemów. Gdyby tak było, to jakie są składniki materialne, niematerialne, a zwłaszcza ludzkie danego systemu oraz jego cel i metoda zorganizowania dla tego celu?

Tak postawione pytanie pozwala zwrócić szczególną uwagę na przymiotnik "niesformalizowane" i przyjąć stan ukrycia tego, co ma być niesformalizowane; niesformalizowanie zwykle jest ukryciem składników, członków, celów i sposobów zorganizowania.

W tym momencie mamy już do czynienia z dokładnie takim samym wynalazkiem (rodzajem bytu) jak owa Alkaida. To oczywiście tylko instynktowne domniemanie, lecz radziłbym uważać, bo to raczej, prawie na pewno od złego jest.

zaloguj się by móc komentować

Paris @ewa-rembikowska 14 stycznia 2024 19:35
14 stycznia 2024 20:00

W  zeszlym  tygodniu  Orban  wycofal  sie  z  ,,paktu  migracyjnego  EU,,  -  wczesniej  ,,uzgodnionego,,...  wzywa  razem  z  ,,niesmialO,,  Melloni  Jourova  i  Ursule  do  reakcji  na  Tuskowa  OPRESJE,... 

...  pokazywali  takze  -  we  francuskim  telewizorze  -  jak  jakis  republikanski  senator  w  USA  wzywal  Biden`a  do  reakcji  na  skandaliczne  ,,ZONdy,,  Tuska  wobec  opozycji,  ktora  jeszcze  do  niedawna  sprawowala  rzady  w  Polsce  !!!

 

Takze  te  wystepy  niemieckiego  ,,ungera,,  Webera  -  to  zwykla  hitlerowska  NADGORLIWOSC  i  wyjscie  przed  szereg  ZDYCHAJACEJ  Lunji.

zaloguj się by móc komentować

peter15k @klon 14 stycznia 2024 17:43
14 stycznia 2024 20:02

No właśnie - po co następuje wygaszanie prawej strony - Korwin od lat to robi krótko przed wyborami - spektakularnie topi środowisko, które skupił wokół siebie.  Inni być może chcą utrzymać swoją "opozycyjność konstruktywną", z której można dobrze żyć i nikomu nie zagrażać.  Ziemkiewicz miał takie różne "endeckie wzmożenia startowe" nawet niedawno ujawniał nawet swoje potencjalne kompromaty z "płatnymi paniami" ale potem "jakiś ktoś"  go "stopował". 

zaloguj się by móc komentować

Drzazga @klon 14 stycznia 2024 19:21
14 stycznia 2024 20:04

Problem w tym, że głupio się ciskamy. 

zaloguj się by móc komentować

Paris @Drzazga 14 stycznia 2024 19:55
14 stycznia 2024 20:05

Dokladnie  tak...

...  i  robimy  swoje,  tak  jak  co  dzien  !!!

 

Nie  jestesmy  gorsi  od  nich,

zaloguj się by móc komentować

MZ @Drzazga 14 stycznia 2024 20:04
14 stycznia 2024 20:41

Nie ciskamy się głupio,jesteśmy po murem,trwa totalna,bezpardonowa walka z Kościołem,a u nas jest za dużo kościołów-wg Anglosasów-i obrywamy rykoszetem,nie widać przyjaciół,małe narody,które nam sprzyjają po cichu są za słabe.Nie mamy elit,ale dzisiaj największym poblemem jest podział i skłócenie społeczeństwa,jakiego nie było od zaborów po PRL.

Miejmy nadzieję w Bogu a na ziemi,że globalne mafie się skłócą.

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @peter15k 14 stycznia 2024 20:02
14 stycznia 2024 21:09

Tym razem Korwinowi w "zrobieniu" wyniku wyborczego gorliwie  pomagał Mentzen, Wipler i ten od jedzenia psów.

zaloguj się by móc komentować

Trzy-Krainy @orjan 14 stycznia 2024 20:00
14 stycznia 2024 21:13

Też chciałem użyć wyrażenia "masło maślane".

Nie próbowałem posługiwać się słownictwem Ungera do wyjaśniania wyrażenia "form niesformalizowanych", gdyż nie znam tego słownictwa. Zapoznanie się, i to w oryginale, wymagałoby jednak czasu.

Organizacja (byt przypadłościowy z kategorii relacji) zakładana jest przez konkretnych ludzi (byty substancjalne, podmioty). Organizacja ma swoją strukturę wykonywania władzy, gdzie głosowanie jest materialnym uczestniczeniem w tej władzy osób głosujących, a wybrani - uczestniczą formalnie.

Stan ukrycia, o którym Pan wspomina, czego właśnie ma dotyczyć przymiotnik "niesformalizowane", prawdopodobnie ma na myśli Unger i mógłbym się z tym zgodzić. Przy czym, jeśli jest to ukryte, to jednak jakaś organizacja jest i ktoś wykonuje władzę.

Dochodzenie, bardziej czy mniej udane (mam nadzieję, że trochę mi się to udaje), do opisu bytów realnie istniejących wykorzystuje te pojęcia, czyli "formę" i "materię". Odchodzenie od rzeczywistości ku wyobrażeniom takiej czy innej ideologii jest odchodzeniem od prawdy, co ukazuje się w języku. Odchodzenie od prawdy ukazuje też inspiratora ideologii, którym jest "ojciec kłamstwa". Stąd skutki będą zawsze złe, a nie takie, jak wielu chce wmówić ludziom: teraz zrobimy z wami "porządek", a potem nastanie raj i szczęśliwość na ziemi.

Trzeba zatem, by nasza mowa była "tak tak, nie nie". Tak więc, ideologie służą zniewalaniu ludzi, natomiast prawda, do której zrozumienia dochodzimy nawet przy okazji codziennych zwyczajnych zajęć, bądź prawda wyższa, objawiona, zawsze wyzwala tegoż człowieka, bo "prawda was wyzwoli". Prawda przyjęta z miłością i pokorą prowadzi zawsze do Boga.

 

zaloguj się by móc komentować

MZ @ewa-rembikowska 14 stycznia 2024 21:09
14 stycznia 2024 21:14

Od 30-tu lat mafie magdalenkowe kreują nam kundli,którzy zaciemniają scenę polityczną i należy sie spodziewać,że znów nam podsuną kundli.

zaloguj się by móc komentować

orjan @Trzy-Krainy 14 stycznia 2024 21:13
14 stycznia 2024 21:29

Absolutnie tak!

Mamy do czynienia z kłamstwem, a dowodem jest jego ukrywanie się pod jakimiś neologizmami. Organizacje amorficzne są po prostu organizacjami, które ze znanych sobie preferencji ukrywają stan swojego zorganizowania się. Jdnocześnie, dla zmylenia, nie chcą uchodzić za organizacje tajne, a tym bardziej spiskowe. Informują więc, a co najmniej nie zaprzeczają, że jak najbardziej są, ale tak w ogóle, to ich nie ma, a tylko jakaś świetlana idea porusza spontanicznych entuzjastów.

Nie inaczej przedstawia siebie wszelkie zło. Mianowicie, że jest, zjawia się spontanicznie, ale Złego to - wicie, rozumicie - nie ma.

To jest ważny moment obecnych czasów i biada nam, jeśli ustąpimy z czujności.

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @gabriel-maciejewski 14 stycznia 2024 10:24
14 stycznia 2024 21:32

A kto powiedział, że w teatrze nie może się lać prawdziwa krew?

Na Ukrainie leje się od dwóch lat. A prezydent Zełenski, aktor z zawodu, właśnie niebawem będzie miał event w Davos, na tym corocznym tam "sabacie czarownic" przywódców światowych i to z samym największym guru tegoż. To taki kolega tego Harariego. A na pewno jeszcze większy kaliber wpływu na to, czego właśnie jesteśmy świadkami w Polsce też już.

__________

zaloguj się by móc komentować

orjan @gabriel-maciejewski
14 stycznia 2024 21:39

Dodam, że do względnie niedawna funkcjonowanie takich organizacji było technicznie trudne zwłaszcza w kwestii finansowania się. Ten problem techniczny ustał w miarę rozpowszechniania się NGO-sów jako możliwych koryt przepływu pieniędzy.

islamiści, czy putinowcy mają własne patenty na takie przepływy.

zaloguj się by móc komentować

orjan @orjan 14 stycznia 2024 21:39
14 stycznia 2024 21:40

Oczywiście do @Trzy-Krainy.

zaloguj się by móc komentować

Paris @Drzazga 14 stycznia 2024 20:04
14 stycznia 2024 21:45

To  prawda,...

...  ,,wadzunia  POPiS`owa  dala  d*py,,  po  calosci  -  sama  z  wlasnej  woli  i  bez  bicia  -  a  teraz  ,,kSZyk  na  caly  sFiat,,  ze  GWALCA...

...  i  ,,wadzunia  sie  ciska,,  !!!

 

Nie  narod,  a  WADZUNIA  ,,sie  ciska,,.

 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski 14 stycznia 2024 18:23
14 stycznia 2024 21:46

A ja się zgłoszę...bo poszukują memów....sam jestem jak jeden wielki antyrządowy i antypatriotyczny  mem...:). Koszulki też mam i to aż dwie z napisami -"KOMAREK KOSZMAREK" oraz "I TAK JESTEM PIĘKNIEJSZA".

zaloguj się by móc komentować


OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski
14 stycznia 2024 21:52

Znowu pesymizm ma blogu...niedobrze. Dlaczego ludzie lubią się bać?

zaloguj się by móc komentować

Drzazga @MZ 14 stycznia 2024 20:41
14 stycznia 2024 21:54

I ilu było odważnych podczas nalotów na kościoły wariatek z piorunami. Pełen kościół wiernych, w trakcie mszy Scheuringowa zaczyna heppening, ksiądz przerywa mszę, a wierni stoją i patrzą. 

Jacyś wykastrowani jesteśmy. 

W Splicie w niedzielę pełne kościoły wiernych. Na starym mieście podczas mszy na zewnątrz stoją 2 młode dziewczyny pilnują wejścia. Jest msza drzwi zamknięte .  I nie spotkałem się z unijnymi flagami ani w Splicie, ani na wyspach. 

zaloguj się by móc komentować

MZ @Drzazga 14 stycznia 2024 21:54
14 stycznia 2024 22:00

"Jacyś wykastrowani jesteśmy."

Pełna zgoda...złamano nam kręgosłup,nie będę wchodził kto,kiedy w jakich okolicznościach,niech każdy sobie sam odpowie. 

zaloguj się by móc komentować

MZ @MZ 14 stycznia 2024 22:00
14 stycznia 2024 22:11

Nigdy w naszej historii nie przeprowadzono operacji pod kryptonimem"Szubienica"i mamy to co mamy.

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @orjan 14 stycznia 2024 21:39
14 stycznia 2024 22:15

Nie NGO'sy tylko lista celów pozytku publicznego. Wystarczyłoby wykreślić z listy cztery poniższe:

5) działalności na rzecz mniejszości narodowych i etnicznych oraz języka regionalnego;

 5a) działalności na rzecz integracji cudzoziemców;

22) upowszechniania i ochrony wolności i praw człowieka oraz swobód obywatelskich, a także działań wspomagających rozwój demokracji;

26) działalności na rzecz integracji europejskiej oraz rozwijania kontaktów i współpracy między społeczeństwami;

i nastąpiłoby uzdrowienie sytuacji.

Te cztery punkty pozwalają na legalne zagraniczne  finansowanie działalności dywersyjnej wobec państwa i społeczeństwa. 

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @MZ 14 stycznia 2024 22:00
14 stycznia 2024 22:20

Powodem jest brak samoorganizacji. Prezes Kaczyński woli komunikować się z prostym ludem miast i wsi poprzez swoich urzędników a nie bepośrednio. Jemu nie po drodze z ideami księdza Wawrzyniaka.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @MZ 14 stycznia 2024 22:11
14 stycznia 2024 22:41

To kto pierwszy zacznie wieszać? Wszyscy mocni w słowach - jak poseł Wieszatiel-Braun.

I nikt nikogo nie kastrował - ludzie się sami kastrują. Ja z tym nie mam problemu i zwyczajnie jak coś mi się nie podoba, to mówię, a nawet wykonuję ostre ruchy 

I taki przykład z 2012. Siedzę w lawce bodajże 7 od prezbiterium. Nagle czuję jakiś dotyk w lydke. Patrzę w dół - kot. Momentalnie biorę kota za brzuch i wynoszę z kościoła. Przeszedł zwierzak przez 3/4 kościoła i nikt go nawet nie próbował zatrzymać "niech se chodzi..taki miły kociak". 

To nie kastracja - to obojętność. A najśmieszniejsze jest to, że to mi ciągle w gadkach ludzie zarzucają anarchizm, ovojętność. Gdy przychodzi do reakcji na coś, to udają że nic nie widzą lub nic nie słyszą. I weź tu z takimi dyskutuj.

zaloguj się by móc komentować

klon @ewa-rembikowska 14 stycznia 2024 19:35
14 stycznia 2024 22:47

Pytam któż ta Europa, bowiem jest ich co najmniej  dwie.

Her Manfred akceptuje swój rozkaz, to ja wiem.

Jest jeszcze Europa obywatela w ilości circa 539 mln? Ta Europa daje przyzwolenie. A ta przez media (w skrócie) robiona, co też i u nas niedługo będzie dokończone. Czego sobie i innym osobiście nie życzę. Ale młyny ruszyły.... 

zaloguj się by móc komentować

klon @Drzazga 14 stycznia 2024 20:04
14 stycznia 2024 22:50

Zgoda. Głupio. Ale to ruchy pozorne pozorantów są, postawionych, np Mateusz M. wprowadzony na salony "bocznymi" drzwiami. 

zaloguj się by móc komentować

orjan @ewa-rembikowska 14 stycznia 2024 22:15
14 stycznia 2024 22:54

Nie przeczę. Mnie chodziło tylko o to, że te NGOsy są wygodnym korytem przepływu już że względu na to że są i jest ich tak wiele. Byłoby niezrozumiałe, gdyby nie przyciągały uwagi jako potencjalne koryta przekazywania finansowania pod ich własną renomą.

A dalej jak w życiu. Jest browar, to jest impreza.

 

zaloguj się by móc komentować

orjan @MZ 14 stycznia 2024 22:11
14 stycznia 2024 22:57

Mnie tam brak szubienic akurat podoba się. Niech tak zostanie. A pomysły w tym kierunku niech sobie pieszczą przeciwnicy.

zaloguj się by móc komentować


stachu @ewa-rembikowska 14 stycznia 2024 22:20
14 stycznia 2024 23:01

Może prezes się do tego nie nadaje, nie ma takich predyspozycji, albo ich się nie nauczył, bo nie były mu potrzebne. Do tego wiek i stan zdrowia. Tamci się do tego szykowali 8 lat, mieli za sobą aparat unijny, zagranicę, polskich sędziów, celebrytów, aktorów, ubecję, tvn, internet. Każdy pewnie by jeszcze coś dopisał. Samoorganizacja, czyli społeczeństwo obywatelskie, to wymysł i propaganda lewicy, Kuroń jak był trzeźwy to społeczeństwo obywatelskie miał ciągle na ustach. Nigdzie nie ma społeczeństwa obywatelskiego, rządzą elity i służby przez nie nadzorowane.

zaloguj się by móc komentować


ewa-rembikowska @orjan 14 stycznia 2024 22:54
14 stycznia 2024 23:08

NGO'S to organizacja zwolniona z płacenia podatku dochodowego pod warunkiem przeznaczenia przychodów/dochodów na cele pożytku publicznego. Gdyby wyrzucono te 4 cele wówczas impreza dla sponsorów nie byłaby tak tania. 

NGOsów jest wiele. Są pożyteczne. Problem, że jest kilkanaście medialnych, które robią złą krew pozostałym a jednocześnie szkodę strukturom państwa i spójności społeczeństwa.

 

zaloguj się by móc komentować

ParysvelParwowski @gabriel-maciejewski 14 stycznia 2024 12:10
14 stycznia 2024 23:26

W zaniku, przynajmniej u mnie w okolicach Gorzowa Wlkp. Natomiast rzeźnik, masarz powoli staje się postacią z legend i bajek. Gdy ujawniłem się jako masarz-hobbysta to czapkami ludzie mnie zakryli, prosząc aby im wyroby robić. Tak, ludzie mają dość tego mięsa ze sklepów. Dzieci i młodzi którzy nie chcą jeść wędlin ze sklepów, wołają teraz o kiełbasę od pana Parysa i trzeba ich namawiać do konsumpcji.                                                                                                                                   Jako że byłem poborcą skarbowym, to służbowo poznałem w Drezdenku masarza, ktory miał mały sklepik z wędlinami w bocznej uliczce. Jako że jestem bardzo ciekawy ludzkich historii,  więc zacząłem z nim rozmawiałem. Zaintrygowało mnie wyposażenie sklepu. Było jeszcze przedwojenne, dość regularnie do niego przyjeżdżałem, a i wyrobów kupowałem dużo bo dla siebie i znajomych więc nawiązałęm z nim  bliższe stosunki. Było to na początku lat dwutysięcznych. Za którymś z kolejnych razów opowiedział mi swą historię. Otóż jego ojciec trafił do tej kamienicy w okresie II wojny światowej, jako robotnik przymusowy i został pomocnikiem właściciela tej małej masarni. Szkop go polubił i nauczył swego fachu. W 1945 roku gdy zbliżali się Sowieci, pewnego ranka młody robotnik przymusowy nie  znalazl właściciela ani jego rodziny. Szukając ich trafił w końcu na strych, gdzie ze zgrozą zobaczył ich wiszących na belce więżby dachowej. Wisieli tam całą rodziną - Niemiec, jego żona i dwie córki. Pochował ich, a potem zawsze dbał o ich groby jak i póżniej jego syn który przejął po ojcu interes odziedziczony po niemcu który popełnił samobójstwo. Całe wyposażenie było przedwojenne, były tam piękna glazura , haki w kształcie głów świn i wołów, a nawet dwie stare 70-cio letnie działąjące lodówki. Wyroby miały pewien szwabski sznyt, można tam było np kupić metki, które smakowały jak te z dedeerów. KIedyś opowiedział mi jak przyjechali do niego przedstawiciele handlowi i namawiali go na kupno nowoczesnych dodatków do wędlin. On nie chciał i uparcie trzymał się receptur przekazanych mu przez ojca. Kiedyś kazali mu przygotować 10 kg zmielonych drobno w wilku odpadów, których nie używa do produkcji, były to kości ścięgna, skóry i tym podobne odrzuty. Do tego kazali mu dodać 20 litrów wody i następnie wsypali 10 kilogramów jakiegoś proszku, po wymieszaniu i odpowiedniej obróbce wyszło 40 kilogramów smacznej kiełbasy szynkowej. Pogonił ich, niestety sanepid (który nie mógł znieść tego starego wyposażenia i nękali go mandatami) i ZUS (ze swoimi podwyżkami) wykończyli gościa. Zakład zamknięto, a koleś wyjechał do roboty do Angolji jak Kotlet nazywa tą wyspę za kanałem. MInęło 22 lata od tej opowieści a technika poszła gónienia wędlin poszła napewno do przodu.  Podobnie było z pewną piekarnią z Kłodawy.

zaloguj się by móc komentować

Drzazga @orjan 14 stycznia 2024 22:57
14 stycznia 2024 23:27

Brak "szubienic" dla zdrajców jest tylko po naszej stronie. Nadstawiajmy dalej policzki.

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @Magazynier 14 stycznia 2024 11:33
14 stycznia 2024 23:28

Nawet gorzej, bo często dało się słyszeć, że to włoski maran.

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @Drzazga 14 stycznia 2024 13:46
14 stycznia 2024 23:38

Redaktor Gadowski "tworzył" czy patronował wielu inicjatywom/ruchom oddolnym, po których nic nie zostało /jeśli w ogóle coś było/. Przykro /to eufemizm/ już tego słuchać...

zaloguj się by móc komentować

Paris @OjciecDyrektor 14 stycznia 2024 22:41
14 stycznia 2024 23:38

Tu  ma  Pan  racje,...

...  bo  wiekszosc  z  nas  chce  ,,zadawac  czaru,,  byc  ,,lepszymi  i  fajniejszymi,,...  albo  ,,nie  spalic  se  mostUF,,  !!!

 

Choc  nie  ma  do  tego  ani  daru  ani  talentu,

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski
14 stycznia 2024 23:49

"prof. Cenckiewicz, znany demaskator moskiewskiej agentury i pełnym oburzenia głosem zapytał – Jak to Igor Siemoniaka zapraszasz? Pan Igor spokojnie odpowiedział, że on stara się, by każda opcja polityczna mogła się wypowiedzieć "

 

No właśnie Igor Janke wdraża w życie to co już dawno temu, bo w 1988 roku, podczas debaty z Miodowiczem, ogłosił Lech Wałęsa:

"pluralizm jest Polsce potrzebny, nie bójmy się pluralizmu".

Zdaje się że wcześniej Łomnicki usiadł na moment z Wałęsą i tak po chłopsku mu wyłożył co oznacza słowo "pluralizm".

Znaczy się żeby było więcej, lepiej, nowocześniej.

Chyba nawet program o takim właśnie tytule prowadził w latach 80-tych znany spec ekonomista Tadeusz Mosz.

A potem jeszcze był cykl "Co z reformą?"

Uciął to wszystko póżniej Donald Tusk, który już po wyborach dał wszystkim do zrozumienia że chciałby być wzięty bez reform.

I tak dotarliśmy po latach do demokracji turbo, czyli wzmocnionej.

 

 

zaloguj się by móc komentować

Drzazga @KOSSOBOR 14 stycznia 2024 23:38
15 stycznia 2024 01:01

Ja tylko napisałem, że pan redaktor Witek angażuje się w takie przedsięwzięzie. Możliwe, że biorą pod uwagę delegalizację/ rozpad PiSu.

zaloguj się by móc komentować

orjan @ewa-rembikowska 14 stycznia 2024 23:08
15 stycznia 2024 01:17

Oczywiście. Ja nic do nich, jako do społecznej idei, nie mam. Problem w tym, że obdarzono je nadmiernym zaufaniem społecznym. Bo jakże to? Patrzeć na ręce dobrym ludziom? Efekt jest taki, że widzimy przypadki wtrącania się w politykę. No może niekoniecznie NGO-sów jako takich, ale futrowanych przez nie działaczy czasem o, hmmm ... ciekawej proweniencji, lub poglądach.

Czy ktoś np. zadał sobie pytanie, czy i ewentualnie jak bardzo NGO-sy przesunęły wynik ostatnich wyborów? Ilu hunwejbijnów wyżywiły i wychowały przez ostatnie, dajmy na to 10 lat? Czy po to są? Czy wpływ na politykę mieści się w kwestii pożytku społecznego?

Jak to możliwe, że za np. stratę kwoty głupiej w skali państwa przez politycznie zaordynowane fiasko wyborów kopertowych powołuje się aż komisje sejmowe, a nie ma jawności (imiennej?) list skąd NGO-sy dostają pieniądze i komu je wydają. Powinny to być obowiązkowe ogłoszenia publikowane w czymś jak Monitor Gospodarczy. Potem jakiś juras-dobry-człowiek wkłada ręce do swoich kieszeni i jaja sobie robi.

Właśnie dlatego.

zaloguj się by móc komentować

Drzazga @MZ 14 stycznia 2024 22:11
15 stycznia 2024 01:19

Kedyw. Były "szubienicę" dla zdrajców. 

zaloguj się by móc komentować

orjan @Drzazga 14 stycznia 2024 23:27
15 stycznia 2024 01:20

Nie szkodzi. Szubienice naszych wrogów są naszymi wrogami. Nie ma mowy o nadstawianiu policzka.

zaloguj się by móc komentować

orjan @stachu 14 stycznia 2024 23:01
15 stycznia 2024 01:25

Samoorganizacja społeczna jest wykonalna, lecz w Polsce dopiero niestety, gdy los lub wróg mocno przyciśnie (stan wojenn, klęski żywiołowe). Natomiast samoorganizacja motłochu jest znacznie prostsza. Widzieliśmy.

zaloguj się by móc komentować

orjan @ParysvelParwowski 14 stycznia 2024 23:26
15 stycznia 2024 01:39

Okolice chyba Koszalina słynne były z pewnej historii z chyba końcówki jaruzela. Otóż pewien, chyba piekarz, ufundował chyba jakiś prywatny dom dziecka. Tu uwaga: Piszę chyba, chyba, bo już nie pamiętam żadnych dokładnych szczegółów, lecz dobrze pamiętam istotę zdarzenia.

Otóż dostał taki domiar podatkowy, że się już nie pozbierał. Chyba nawet go zamknęli. Sprawa zrobiła się głośna do tego stopnia, że ówczesna płaszczyzna rządowa, butna niczym teraźniejsza, w mediach wytłumaczyła się w zasadzie otwartym tekstem. Mianowicie, że dobroczynność to jest monopol władzy, a nie dla kogoś, komu się wydaje.

Mimo całego wykształcenia i doświadczenia życiowego, które zdążyłem do tamtego momentu odebrać, dopiero z tego przypadku zrozumiałem co to jest monopol (inny, niż spirytusowy :)

zaloguj się by móc komentować

orjan @Paris 14 stycznia 2024 23:38
15 stycznia 2024 01:53

A propos zadawania czaru. Chcę Ci podziękować i zrewanżować się za tę La Pegatinę chyba najpiękniejszą popową piosenką, jaka powstała w kręgu języka hiszpańskiego. Nagraj sobie do auta. Nie pożałujesz. Przy końcowej lirycznej wokalizie sopranem ja odpadam.

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @ParysvelParwowski 14 stycznia 2024 23:26
15 stycznia 2024 07:14

Świetna historia...Gdyby ci durnie filmowcy byli ludźmi, a nie zwierzętami nakręciliby z tego kasowy przebój

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @Drzazga 15 stycznia 2024 01:01
15 stycznia 2024 18:15

A ja tylko odpisałam Panu, że red. Gadowski angażował się w wiele przedsięwzięć /organizowania społecznego/, z których nic nie wychodziło, poza zapowiedziami. Nie ma sobie co tym głowy specjalnie zawracać. 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Drzazga 15 stycznia 2024 01:01
15 stycznia 2024 18:30

Jest to prawdopodobne. Proszę pamiętać, że Witek jest na PiS rozgoryczony. Był szefem w TVP  Kraków i wyleciał, PiS mu się w żaden sposób nie odwdzięczył. Robiłem z nim wejście w TVP, o rozbiciu siatki WSI w MSWiA. Była sensacja, rozgłos, decyzje.. I Witka PiS olał. To były piękne czasy. 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @orjan 15 stycznia 2024 01:25
15 stycznia 2024 18:34

Samoorganizacja musi mieć wyraznie sprecyzowane cele. W tym zarabianie pieniędzy. Inaczej to kółka wzajemnej adoracji niedocenianych. Bez kasy nie ma żadnej samorganizacji czy organizacji. Wszyscy chętnie się samorganizują tylko do roboty nie ma nikogo. 

zaloguj się by móc komentować

ParysvelParwowski @qwerty 15 stycznia 2024 18:34
15 stycznia 2024 19:47

Zgadza się kiedyś założyłem stowarzyszenie Klub motocyklowy Night Rider i wiem jak to wygląda od dołu. Do pierd...nia po próżnicy każdy, ale do roboty musiałem pędzić kolesi. Dobrze że jak to o mnie mówią mam "100 Watową mordę" i goniłem doroboty, ale jak odszedłem to wszystko siadło. I tak ze wszystkim jak nie gonisz to następuje stagnacja.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @ParysvelParwowski 15 stycznia 2024 19:47
15 stycznia 2024 21:07

Bo do takich stowarzyszeń należy przyjmować tylko fanatyków, a nie "miłośników" czy innych "amatorów". Nez fanatyków nie ma żadnego dobrego efektu, nie ma żadnej frajdy. Fanatyk odchodzi i wtedy widać, że bez niego nie ma nic.

zaloguj się by móc komentować

Paris @orjan 15 stycznia 2024 01:53
16 stycznia 2024 00:22

Oj,  Orjan`ku,...

...  to  jest  sam  czar,...  cos  pieknego  !!!

 

Przejrzalam  sobie  zdziebko  ich  obydwoje  na  YT...  to  juz  jest  tzw.  najwyzsza  polka  i  to  nie  tylko  muzyki  latino.  Juan  Gabriel  juz  nie  zyje,...  napisali,  ze  skomponowal  i  wykonal  ponad  1800  piosenek,  a  ta  dedykowana  wyzej  piosenka  z  Natalia  Lafourcade  od  2015  ma  ponad  338.000.000  wyswietlen,...  normalnie  szok,  ale  nie  dziwi  nic.  Ona  jest  tez  popularna  we  Francji,  bo  jej  dziadki  ze  strony  ojca  to  byli  z  pochodzenia  Franki.

Zaluje  bardzo,  ze  nie  moge  podzielic  sie  z  Toba  ,,moja,,  Pegatina,  bo  tez  przypadlaby  Ci  do  gustu  -  jestem  tego  pewna.  Mam  ich  na  2  CD,  ale  sa  juz  tak  ,,zjechane,,  ze  wlasciwie  to  trzymam  je  tylko  dlatego,  ze  mam  na  nich  ich  imienna  dla  mnie  dedykacje.  To  troszke  inny  rodzaj  muzyki  latino  od  Juana  Gabriela,  ale  tez  super.  

 

Napewno  sobie  ich  nagram  i  Juana  Gabriela  pare  kawalkow,  tez.  Dzieki  wielkie  za  to  ,,odkrycie,,.

zaloguj się by móc komentować

orjan @Paris 16 stycznia 2024 00:22
16 stycznia 2024 01:22

Ja już mam w aucie kilka kawałków tej La Pegatiny.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @OjciecDyrektor 15 stycznia 2024 21:07
16 stycznia 2024 09:39

Fanatycy są krótkodystansowi i wyzbyci zdolności do uogólnień. Wymagany jest profesjonalizm i realizacja celów ekonomicznych. Fanatycy to te zbiórki bez sensu i tylko jako zawołanie do nieskuteczności. Jak tłumaczy się ludziom, że planujemy w cezurach 10/20/.. lat i głównym celem jest przeżycie bo rację mamy i łaski w jej aprobowaniu nie potrzebujemy. To jęk zawodu, że tak nie może być bo prawo bo prawda bo Państwo. To jest cywilna wojna z wszelkimi zasadami jej prowadzenia. Przede wszystkim dezinformacja, dezinformacja i jeszcze raz dezinformacja przeciwników. Oraz umiejętność rozpoznawania i definiowania kto jest przeciwnikiem na danym etapie konfrontacji.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @qwerty 16 stycznia 2024 09:39
16 stycznia 2024 10:35

Tacy krótkoterminowi to nie fanatycy tylko ENTUZJAŚCI....:). A między jednymi a drugimi jest ogromna różnica. Fanatyk nie kieruje się entuzjazmem. Fanatyk jest wytrwały, cierpliwy, obmyśla dokładnie wszelkie sposoby skutecznego działania. Fanatycy piłkarscy na przykład to zwykli entuzjaści i nic więcej. 

Fanatyk po prostu wierzy...:)

zaloguj się by móc komentować

Paris @orjan 16 stycznia 2024 01:22
16 stycznia 2024 23:18

Tak,  to  oni,...

...  nie  przypuszczalam,  ze  taki  sukces  odniesli  i  ze  w  ogole  jeszcze  istnieja  !!!

To  bylo  lato  2009,  Rennes,...  wtedy  bylo  ich  6  mlodych,  fajnych,  20-paroletnich  chlopakow,...  dzisiaj  widze,  ze  zmeznieli,  a  co  niektorym  ,,wlosow  ubylo,,...  ale  bardzo  sie  ciesze,  ze  im  sie  udalo,...  bez  znajomosci,  bez  ukladow,  bez  slynnych,  swiatowych  wytworni  i  menager`ow,...

...  no  tak  musialo  byc.

  

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować