-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

Wunderwaffe czyli czas ołowiu

Głupota ludzka, jak wiemy, nie zna granic. Gorsza od tej głupoty jest pycha i przekonanie, że nic na świecie się nie zmienia. Dołożyć do tego można jeszcze pewność, że człowiek będzie żył wiecznie i mamy gotowy zestaw cech osobniczych i zbiorowych stanowiących podstawę wielkich tragedii.

Sobotnie wypadki w Izraelu, czyli otworzenie nowego frontu proxy – jak mawiał Bartosiak swego czasu – wojny pomiędzy Rosją i Chinami a USA, powinno do końca i ostatecznie przekonać wszystkich, dokąd zmierza ten świat. Tak zwani uchodźcy, uzbrojeni po zęby, nie tylko w broń automatyczną, ale także w doktrynę i fanatyzm religijny, a także w lewicową propagandę, która stanowi dla nich osłonową propagandę, posłużą Niemcom i Rosji do zapanowania nad Europą. I możecie sobie gadać ile chcecie, że w Izraelu żyje wielu emigrantów z Rosji i to wpływa na sytuację oraz czyni ją nieoczywistą. Jsne, że wpływa – na niekorzyść dla Izraela i zachodu. Rosyjski emigrant bowiem rozumie tylko język siły i pieniądza, wszelkie inne subtelności są poza jego percepcjami. To są dekoracje, które zawsze prowadzą go do demaskacji ostatecznych czyli do uznania, że liczy się siła i pieniądz. Przedwczoraj okazało się, że to co mówiono o izraelskiej armii i służbach nie do końca jest prawdą. Od razu też podniosły się głosy, że atak na tereny położone w pobliżu strefy Gazy to prowokacja i montaż. To na pewno nie jest prawda, a świadczą o tym głosy, które natychmiast odezwały się w kluczowych stolicach Europy i Bliskiego Wschodu. Szczególnie głos Erdogana, który powiedział, że musi powstać niepodległa Palestyna ze stolicą w Jerozolimie. To jest otwarte poparcie dla wojny na Bliskim Wschodzie, którego efektem nie będzie rzecz jasna powstanie niepodległej Palestyny ze stolicą w Jerozolimie, ale zalanie Europy uchodźcami z tejże Palestyny. I nie będą to mili oraz sympatyczni ludzie, choć tak będą wyglądali. Jak ci panowie z brzuszkami, co wywozili na motorach niczego nie rozumiejących Izraelczyków i gości odwiedzających do państwo, gdzieś w nieznane. W jakieś miejsca gdzie dokonywano zbiorowych gwałtów, morderstw i pobić. Nikomu bowiem, poza garścią bardzo prostodusznych Palestyńczyków, nie jest potrzebne palestyńskie państwo ze stolicą w Jerozolimie. Najmniej zaś jest ono potrzebne Erdoganowi, Putinowi i Scholzowi. Tym ludziom potrzebni są migranci, którzy zdestabilizują Europę całkowicie i uczynią piekło z życia jej mieszkańców. Na pierwszy ogień zaś pójdzie wolność słowa. Nikt nie będzie już spokojnie pisał krytyk w sieci, albowiem cenzura będzie powszechna i egzekwować ją będą organizacje terrorystyczne. Taką organizacją jest też Federacja Rosyjska, a więc mieszkający w Izraelu Rosjanie udający Żydów, w przeważającej większości lojalni wobec Moskwy i wtajemniczeń przez tę Moskwę proponowanych i lansowanych, doskonale się w takich rzeczywistości odnajdą. Świat bowiem bez wolności słowa podzielony zostanie na bezprizornych, politycznych i zeków. I cała ta ruska swołocz, która nosi tę klasyfikację w sercu, która wysysa ją z mlekiem matki, odetchnie wreszcie z ulgą. I będzie wiedziała jak się zachowywać. Arabowie w Europie rozpoczną zaś mozolną edukację naiwnych, którym się zdawało, że żyją w wolności. I potrzeba im jeszcze więcej wolności polegającej na tym, że nie można mówić źle o kolorowych i trzeba koniecznie wskazywać na własne winy wobec nich popełnione w epoce kolonialnej. Najlepiej zaś wskazywać na winy innych białych, którzy co prawda nikogo nie kolonizowali, ale są biali i to już wystarczy. Problemu tego nie będą mieć Niemcy, albowiem oni w tej aranżacji wiodą prym i działają z największą premedytacją. Tylko skończony głupek może myśleć, że Makreli chodziło o to, by pomóc uchodźcom. Ona traktowała ich tak samo instrumentalnie, jak Hitler wsad do konclagrów. Tylko, że jemy nie zależało na wizerunku medialnym. Jej zaś tak. Dziś zaś po prostu opadły maski. Tym wszystkim, którzy twierdzą, że za całą operacją może stać Mosad przypomnę jak wyglądały tatarskie najazdy na Rzeczpospolitą. Były to dobrze przygotowane operacje, które całkowicie zaskakiwały wojsko kwarciane. Były one tak dobrze przygotowane, że chłopi, których zabierano w niewolę, byli wręcz wypędzani na pola przez karbowych, żeby ich można było łatwiej pojmać. Rzeczpospolita była wtedy wielkim państwem, a Krym małym półwyspem, bardzo gęsto zaludnionym. Na tym półwyspie stale rezydował francuski ambasador, a tatarskie najazdy nie ustawały bynajmniej w czasach kiedy Francuzki były żonami polskich królów i realizowały na miejscu politykę Paryża. I nie było raczej mowy o tym, by panoszący się w Polsce francuscy agenci zrobili coś, co powstrzymałoby najazdy. I dziś jest tak samo. Tych najazdów nie powstrzymają ani Turcy, ani Niemcy, ani Rosjanie. Niemcy, zupełnie dla pucu, będą jeszcze wyrażać ubolewanie i troskę. Możemy też, na sobotnim przykładzie, uzmysłowić sobie co takiego robili Tatarzy z Krymu z porwaną ludnością, zanim ta trafiła na targi niewolników. Jak to ujmują pamiętniki z epoki – czynili im przykrości. Pod tym eufemizmem kryło się wszystko, czego ówczesna obyczajowość nie była w stanie ująć słowem. A jeśli próbowała, wyglądało to całkiem nieadekwatnie do faktów.

W tamtych czasach też zapewne byli tacy, którzy próbowali tłumaczyć światu, że system ekonomiczny działający w krajach islamskich po prostu wymaga pracy niewolniczej, nie możemy więc się tak bardzo oburzać na te porwania. Dziś ludzie na twitterze ekscytują się nową wojną tak, jakby chodziło o mecz piłkarski. – Ja kibicuję Palestyńczykom – pisze jeden, - a ja uważam, że Izrael przestrzelił – dodaje drugi. – A jak tam sytuacja Polski w tabeli – zastanawia się trzeci. To jest psychiatryk. I nie porównujcie sytuacji Palestyńczyków do sytuacji Polaków w XIX wieku, bo tego się porównać nie da. Głównie z tego względu, że Polakami nie rządziła w czasie zaborów zorganizowana mafia dozbrajana, w jej własnym interesie, przez mocarstwa wrogie zaborcom. Przygotowanie każdego powstania było złożoną operacją propagandową i wojskową, w którą angażowali się ludzie ryzykujący życie, majątek, wolność i stabilizację. Palestyńczycy mają jeden cel – zniszczyć Izrael i wierzą, że im się to uda. Jeśli tak, to wespół z Iranem, Moskwą i Berlinem. Tyle, że to będzie fatalna wiadomość dla nas. I z tego trzeba sobie zdać sprawę już teraz, zanim będzie za późno. Do Polski bowiem z całą pewnością nie trafią dzieci i kobiety ze strefy Gazy. Możecie o tym zapomnieć. One zostaną przewiezione do Niemiec, Turcji i Rosji i tam będą używane jako broń propagandowa. Przy ewentualnej relokacji przyjadą tu żołnierze lub poborowi, którzy będą się szkolić do dalszych akcji, przy milczącej akceptacji środowisk lewicowych, która narzucą nam cenzurę i poprawność polityczną o jakiej jeszcze nie słyszeliście. Mogę to nazwać jeszcze dobitniej – relokacja uchodźców do Polski oznaczać będzie zdegradowanie Polaków do poddanych drugiej kategorii. I podział kraju, o czym już pisałem. Bo ci uchodźcy będą dla Niemców tylko pretekstem do zajęcia ziem zachodnich. Ten plan jest realizowany konsekwentnie i właśnie zaczął się kolejny jego etap. Następnym są wybory w Polsce, które na pewno będą obfitować w niezwykłe i niebezpieczne wydarzenia. I nie czas doprawdy teraz na dyskusje o mieniu bezspadkowym i ustawie 447. No chyba, że ktoś zamierza współdziałać z tymi, co chcą relokacji. Jak sądzę jednak nie ma takich na tym blogu.



tagi: wojna  niemcy  rosja  turcja  izrael  uchodźcy  palestyna  terror  porwania 

gabriel-maciejewski
9 października 2023 09:16
87     5645    20 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

Tobiasz11 @gabriel-maciejewski
9 października 2023 09:46

Na szczescie w tej ukladance jest jeszcze miejsce dla Amerykanow

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Tobiasz11 9 października 2023 09:46
9 października 2023 09:50

Zobaczymy na ile zechcą się zaangażować, bo może być różnie

zaloguj się by móc komentować

szarakomorka @gabriel-maciejewski
9 października 2023 10:02

"Bo ci uchodźcy będą dla Niemców tylko pretekstem do zajęcia ziem zachodnich."

Niemcy piszą o tym już "otwartym tekstem" - (chyba SPD w swoich programach), że będą bronić mniejszości  i imigrantów nie tylko u siebie ale i w innych krajach (no chyba nie w Rosji tylko w Polsce).

Ciekawe kiedy nastąpi przebudzenie w Polakach? Tych młodszych. Czy zaobserwujemy to przy okazji wyborów?

Oby.

Młodych, tych zainfekowanych lewicą, bo może coś do nich dotrze.

Na zainfekowanych starych nie ma co liczyć.

Dawniej się mówiło, że "dawno nie było wojny, żeby w głowach coś sie poukładało".

No to mamy wojnę i trzeba sobie zdawać sprawę, że to dopiero poczatki.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @szarakomorka 9 października 2023 10:02
9 października 2023 10:08

Młodym nic się nie poukłada. Dopóki nie zaczną strzelać

zaloguj się by móc komentować

atelin @gabriel-maciejewski
9 października 2023 10:11

No..., w tej notce słychać krzyk i złość..., to się rzadko zdarza.

"– Ja kibicuję Palestyńczykom – pisze jeden, - a ja uważam, że Izrael przestrzelił – dodaje drugi. – A jak tam sytuacja Polski w tabeli – zastanawia się trzeci. To jest psychiatryk."

Psychiatryk to się zacznie, jak Żydzi zapytają gdzie są Merkawy, Żelazna Kopuła i Mossad.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @gabriel-maciejewski 9 października 2023 10:08
9 października 2023 10:15

Obawiam się, że  wówczas także nie.

Najpewniej zaczną płakać i błagać o litość.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski
9 października 2023 10:17

Całkiem niedawno napisalem w jednym.z komentow - chyba pod notką Piotera - że Turcja ma kosę z Izraelem. Ponadto napisałem, że do calkowitego zakorkowania ewentualnej drogi ladowej z Indii do Europy, brakuje tylko wojny Turcji z Kurdami. Wtedy jefyna dr9gą bedzie szlak morski przez Egipt. I o to pewnie chodzi. Egipt to protektorst USA de facto. 

Co do imigracyjnych fal to wiąże sie to z tym, że oba gangi kupieckie nie sa pewne lojalnosci państw europejskich, ktore wchodza do ich grup, wiec wprowadzaja do nich "bezpieczniki destabilizujace". Tak czy owak skonczy sie to źle dla Zachodu, ale skoro nowa strefa konsupcji ma powstac w krajach islamskich, a plany takie zauważam, to Zachód jako strefa konsumpcji jest juz zbedna i trzeba ja bedzie przeksztalcic w strfe produkcji....taniej produkcji - jak na plantacjach roślin barwierskich. 

zaloguj się by móc komentować



gabriel-maciejewski @atelin 9 października 2023 10:11
9 października 2023 10:21

Merkavy są na swoim miejscu, parę się straciło tylko

zaloguj się by móc komentować

szarakomorka @stanislaw-orda 9 października 2023 10:15
9 października 2023 10:25

No tak.

Kredki już były.

Przyklejanie do asfaltu też.

zaloguj się by móc komentować

ArGut @gabriel-maciejewski
9 października 2023 10:33

Opisany schemat w PRL-u był już ćwiczony, ze dwa razy. Ale wtedy WSZYSCY byli obywatelami 2-3 kategorii a "normalni ludzie" byli kapo w tym najzabawniejszym baraku w obozie.

Robią o tym filmy, nawet w Polsce.

zaloguj się by móc komentować

stachu @atelin 9 października 2023 10:11
9 października 2023 11:09

Żelazna kopuła to nazwa propagandowa, żeby Żydzi w Izraelu mogli spać spokojnie. Działała wtedy, gdy Palestyńczycy wystrzeliwali kilkanaście czy kilkadziesiąt rakiet. Teraz tych rakiet było ok. 2500 i zabrakło rakiet, albo czasu, żeby wszystkie zestrzelić. Merkawy są tam gdzie powinny być, natomiast Mossad będzie rozliczony w odpowiednim czasie.

zaloguj się by móc komentować

stachu @gabriel-maciejewski
9 października 2023 11:29

Tusk ma plan na 100 dni po wygranych wyborach. W debacie, która będzie chyba dzisiaj, powinni go zapytać o skład rządu "cieni". W tych wyborach niewiadomą są młodzi ludzie, których polityka nie interesuje za bardzo i będą głosować przypadkowo, albo nie pójdą na wybory. Opozycja staje na głowie, żeby zachęcić kobiety i wmawia im, że całe zło jest przez obleśnych samców z PIS. 

zaloguj się by móc komentować

Matka-Scypiona @gabriel-maciejewski
9 października 2023 11:39

Wielki plus! Czeka nas najazd ludów morza w proporcjonalnej skali tym bardziej, że teraz w połączeniu z chyba już milionem, który czeka w Libii na łodzie. Tera wszyscy będą się poddawać za palestynczykow i spotkają się ze zrozumieniem i pomocą. Strefę Gazy to Izrael chyba zaorze, bo bombarduje ją jak nigdy. Jedynym kierunkiem dla bojowników będzie Europa. Obawiam się, że w libanie też się zacznie jatka, bo Hezbollah ostrzeliwuje wzgórza golan. Boże, chroń Polskę! 

zaloguj się by móc komentować


ArGut @OjciecDyrektor 9 października 2023 10:17
9 października 2023 11:47

> ... to Zachód jako strefa konsumpcji jest juz zbedna i trzeba ja bedzie przeksztalcic w strfe produkcji....
> taniej produkcji - jak na plantacjach roślin barwierskich. 

Wg mnie mało realne jak się pojeździ i popatrzy po świecie. Bardziej realnym wydaje się całkowite wycofanie wysokich technologii z terenów Francji, Niemiec i Holandii. Niemcy od 2000/2002 gdzie jeszcze wtedy AMD posiadało duże faby w Dreźnie całkowicie wynoszą się z produkcją wysoko technologiczną poza Niemcy. 
No i ja na ten przykład nie potrafię wymienić ŻADNEJ firmy, która miała by skorzystać / być dofinansowaną dzięki EU Chip Act i mieć kapitał i technologię europejską.

Natomiast zastanawia mnie jak by można z Polski / Słowacji / Czech i Węgier zrobić "wyspę" ? Z Polski dużo prościej zrobić wyspę. Wystarczy sprzedać uzbrojenie. Sprzedać technologię nowych reaktorów przenośnych i tzw. gen.4
Stawia się 3 elektrownie po 3 bloki przy granicy z Hitlerowcami, 3 przy granicy z Sowietami i są same przesmyki ... i same przeszkody terenowe. 

zaloguj się by móc komentować

atelin @stachu 9 października 2023 11:09
9 października 2023 11:50

A jwst chwalenie się ile rakiet zestrzelono?

zaloguj się by móc komentować

stachu @atelin 9 października 2023 11:50
9 października 2023 12:10

A kogo to będzie interesować, na pewno nie tych co zostali ranni i nie tych co stracili bliskich. Może interesować tylko Niemców, którzy zakupili żelazną kopułę. Ukraina podaje ilość zestrzelonych rosyjskich rakiet, czy dronów, ale sytuacja Ukrainy jest inna niż Izraela.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @atelin 9 października 2023 11:50
9 października 2023 12:33

Chodzi o Iran, a nie o strefę Gazy. Iran to  ostatni niespacyfikowany przez Pax Americana klocek domina nad Zatoka Perską. 
Gaza stanopwi  tylko niezbędny etap (pretekst).

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski
9 października 2023 12:57

Najlepsza  i  najtrafniejsza  analiza  !!!

Oczywiscie,  ze  Macron  ,,Fspiera  te  wojne,,  i  Izraelczykow  caaalym  swoim  sercem  OD  SAMEGO  POCZATKU,  no  i  ,,solidaryzuje  sie,,  z  Beniaminem,  ktory  do  dzis  jest  ,,niezaobraczkowany  i   niezapuszkowany,,.  Francuski  telewizor  -  choc  palacy  sie  od  soboty  caly  czas  ,,na  czerwono,,  -  SLABO  ZRE...  brakuje  tego  ,,dynamizmu  i  tego  emocjonalnego  pSZejeNcia,,  u  PRESStytutek.  Przekazy  telewizyjne  sa  ciagle  powtarzane,  a  o  ,,narracji,,  do  tej  USTAWKI  -  jakich  juz  bylo  baaardzo  wiele  -  mozna  zapomniec.  Zapraszane  do  telewizora  ,,gadajace  glowy,,  WCISKAJA  taka  CIEMNOTE,  ze  juz  nawet  slabo  i  rz*gac  sie  nie  chce.

 

Takie  to  wszystko  jest  PRZEWIDYWALNE,...  i  oklepane.  

 

zaloguj się by móc komentować


stanislaw-orda @onyx 9 października 2023 13:26
9 października 2023 13:30

Nie strzela się z armaty (lotniskowca) do wróbli (Hamas w Gazie)

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @gabriel-maciejewski
9 października 2023 13:35

"Palestyńczycy mają jeden cel – zniszczyć Izrael i wierzą, że im się to uda. Jeśli tak, to wespół z Iranem, Moskwą i Berlinem " - jasna ocena ,bo kto kocha na świecie Żydowiny?....gdy gracze idą wielkimi krokami,aby zalać Europę "nowymi" uciekinierami?...głownie Islamistami....

Przepraszam,ale tym szurniętym wodzusiom,którzy jednak rozdają karty,co tam szkodzi wojna,mordy,gwałty,niszczenie,migracja,gdy za d...ą mają bunkry i dobrą ochronę...

Atak Hamasu został otwarcie pochwalony przez Iran i Hezbollah, libańskich sojuszników Iranu. A takim sojusznikiem jest także FR,gdzie m.innymi nastąpiło czułe zbliżenie Iranu i Rosji na początku tegoż roku w integracji systemów bankowych... Nic tak nie zbliża jak wspólnota kasy i wymiana "rewolwerów",przecież. Tak dla ludu i świata teraz można zagrać świetojebliwego mędrca i potępić jedną i drugą stronę.

Sojusz Rosji z Iranem nie ma wymiaru strategicznego,(nie wywołali wojny,bezpośrednio) ale taktyczny – na zasadzie "wróg mojego wroga jest moim przyjacielem"...Jednym słowem ..........geniusze spod ciemnej gwiazdy i to IM pasuje...

zaloguj się by móc komentować

ArGut @gabriel-maciejewski
9 października 2023 13:53

Marek Budzisz napisał, przeklejając timesofisrael, że Egipcjanie informowali o ataku hamasu.

Natomiast w Rotterdamie wspólnota islamska wyszła na ulicę, ciekawe co świętowali ?

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @BTWSelena 9 października 2023 13:35
9 października 2023 13:59

Hamas został utworzony  przez specsłużby Izraela i USA jako przeciwwaga dla OWP Arafata  (chodziło o skonfliktowanie ruchu palestyńskiego na zasadzie, że OWP "kolaboruje" z Izraelem, a Hamas nic tylko by z nim wojował). Chyba uprawnione jest przyjęcie założenia, że wciąż sporo tam jest "kretów" wykonujących instrukcje opracowane w centrali Mossadu lub Amanu (wywiad wojskowy).

 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @Matka-Scypiona 9 października 2023 11:39
9 października 2023 14:13

"Czeka nas najazd ludów morza w proporcjonalnej skali tym bardziej, że teraz w połączeniu z chyba już milionem, który czeka w Libii na łodzie. Tera wszyscy będą się poddawać za palestynczykow i spotkają się ze zrozumieniem i pomocą. Strefę Gazy to Izrael chyba zaorze, bo bombarduje ją jak nigdy. Jedynym kierunkiem dla bojowników będzie Europa."

To jak, statkami będą przywozić tych bojowników do Gdyni i Szczecina?

Czy może wwozić autokarami?

Tylko przez którą granicę?

Ze wschodu nie da rady, z południa też nie za bardzo.

Te nadchodzące wybory w Polsce pozwolą na wyjaśnienie paru ważnych rzeczy.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Szczodrocha33 9 października 2023 14:13
9 października 2023 14:21

Po wyborach będzie tak, że nas w tej kwestii przegłosowano w Brukselio, chociaż robiliśmy co tylko mogliśmy.

Ale co my mogliśmy, skoro nec Hercules contra ...

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @ArGut 9 października 2023 13:53
9 października 2023 14:22

A w Berlinie wspólnota islamska rozdawała cukierki nawet.Co świętowali?,ano przy okazji cieszą się z rychłego spotkania na ulicach ,ponoć tej "pedalskiej"Europy...

https://www.gazetaprawna.pl/wiadomosci/swiat/artykuly/9316634,wojna-w-izraelu-kto-popiera-ataki-hamasu-wiece-na-calym-swiecie.html

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @Szczodrocha33 9 października 2023 14:13
9 października 2023 14:33

Spoko szanowny Szczodrocho! Jakoś zwozili na Białoruś z za morza i pustyni ,to i teraz dadzą sobie radę.Potrzeba jest matką wynalazku i szlaków...Są stacje przeładunkowe,a kombinującym jest wszystko jedno,czy wiozą zboże,czy żywe bydełko.Tylko Niemcy przecież "pokazują" miłosierne serduszko finansując ratownictwo na morzu i lądzie... biednych uciekinierów.

To w sam raz Orwellowska opowiastka Folwark Zwierzęcy" Zwierzęta w ogrodzie patrzyły to na świnię, to na człowieka, potem znów na świnię i na człowieka, ale nikt już nie mógł się połapać, kto jest kim. "

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @BTWSelena 9 października 2023 14:33
9 października 2023 14:47

Dobre.

A poseł Sterczewski już nie będzie biegał  koło granicy z plastikową siatką.

Będzie stał z posłanką Jachirą i rozdawał kwiaty, wodę i ciepłe ubrania "uchodżcom".

A potem pewnego dnia znajdą się zwłoki posła Sterczewskiego, gdzieś na śmietniku, bez głowy.

A ciało zgwałconej i zarżniętej nożem posłanki Jachiry gdzieś w krzakach nad Wisłą.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @onyx 9 października 2023 13:26
9 października 2023 14:54

to moze być tzw. podpucha. Hezbollah w Libanie p[osiada pociaki przeciwokretowe Onyks prod. rosyjskiej. Mozna nimi zaatakować okrety  jesli podpłyna blizej niz 200 km do brzegu. Jesli Hezbollah (albo jacyś autonomiczni przywódcy poszczewgólnych grup) zdecyduja sier uzyc tych pocisków i np. trafia któryś z okętów US Navy. wówczas pretekst do odwetowego uderzenia w Iran będzie podany jak na tacy.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @Szczodrocha33 9 października 2023 14:47
9 października 2023 14:59

Ło matko! -no ale po tą są wybory i po to Donald niesie krucjatę ,aby zapanował istny Eden,bez tak brutalnego rżnięcia tej biedaczki Jachiry.Najpierw w razie potencjalnego zwycięstwa,będą naprawiać po pisowcach 4 lata gospodarkę,w międzyczasie ...... ha !...już zamilknę,aby nie wywołać wilka z lasu...

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @BTWSelena 9 października 2023 14:59
9 października 2023 15:05

Na jutubie to pewnie Tusk wygra, bo przecież Jachira to nie tylko posłanka ale i jutuberka i influenserka, czy jak to się tam teraz mówi.

Ona mu to załatwi.

zaloguj się by móc komentować

Matka-Scypiona @Szczodrocha33 9 października 2023 14:13
9 października 2023 15:28

Miałam na myśli Europę, a do nas przyjdą pieszkom 

zaloguj się by móc komentować

peter15k @gabriel-maciejewski
9 października 2023 18:31

(…)Tylko skończony głupek może myśleć, że Makreli chodziło o to, by pomóc uchodźcom (…)

Makrela realizowała zapotrzebowanie niemieckich koncernów na tanich pracowników. To się nie sprawdziło za wyjątkiem Turków. Sprowadzenie „Bliskiego Wschodu” nad Ren oznacza wysadzenie państwa niemieckiego w powietrze w okresie 30 lat. Z drugiej strony po co mieli by tu przyjeżdżać skoro będą mieli wolną Palestynę z Jerozolimą ? No ale mogą zaimportować razem z Rosją Izrael na Ukrainę. Wszak bodaj Kissinger mówił przed laty, że USA nie będzie miało siły aby dalej wspomagać Izrael. Po co Rosji Izrael na Ukrainie ? Same kłopoty. Co prawda Ratusz Miasta Stołecznego Warszawa wciągnął już na maszt flagę Izraela a zdjął biało-czerwoną ale może będą chcieli pojechać dalej. W zasadzie nie wiadomo dla kogo pracują tzw komisarze europejscy bo działają ideologicznie i żadne argumenty do nich nie trafiają. Środowiska przykładowo Holland marzą o wyparciu białych na rzecz migrantów bo to będzie raj a w tym samym czasie Palestyńczycy wyrzynają Żydów z pełną premedytacją. Stąd wydaje się, że komisarze stają na popas i urządzają czarne msze w innym miejscu. W Izraelu z kolei pałują ( przed wojną ) ortodoksów bo ci nie pracują, nie są w wojsku tylko studiują Torę i czekają na Mesjasza na koszt podatnika amerykańskiego. Są przypuszczenia że blamaż armii izraelskiej związany jest z radosną ekspansją LGBT w armii. Masowa migracja zniszczy Europę i Rosję chyba, że wprowadzi się masowy terror. Nie widać w tym jednego planu raczej chaos , który można opanować nowoczesnym stalinizmem z dołami z wapnem i nowoczesnym Auschwitz z kredytem społecznym po wycofaniu gotówki. Ale to wszystko się nie spina jak niemiecki bilans energetyczny

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski
9 października 2023 19:08

" Dziś ludzie na twitterze ekscytują się nową wojną tak, jakby chodziło o mecz piłkarski. – Ja kibicuję Palestyńczykom – pisze jeden, - a ja uważam, że Izrael przestrzelił – dodaje drugi. – A jak tam sytuacja Polski w tabeli – zastanawia się trzeci. To jest psychiatryk. "

Mnie to zmroziło. Pociski latają, krew się leje, cywile znikają, a ci się zachowują jakby w grę strategiczną grali przy piwku i orzeszkach.

 

Do tego jeszcze ci co się właśnie wyspecjalizowali w 5 minut w technologii wojskowej i orzekają o sile bojowej rakiet i lotniskowców...

 

zaloguj się by móc komentować


BTWSelena @stanislaw-orda 9 października 2023 13:59
9 października 2023 20:15

Owszem panie Stanisławie,nawet bez wykładu na YT dr Szewko jest to uprawnione założenie. Czasem tak bywa,że i pies zrywa się z łańcucha od pana ,który go batoży."Żyd z Arabem"-zawsze będzie punktem zapalnym .Doceniam pana zabiegi w ocenie mojego komentarza,ale takich luk nie mam,chociaż poglądy,czasem trzeba realnie zrewidować.Dotyczy to każdego,tak mi się przynajmniej wydaje.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @BTWSelena 9 października 2023 20:15
9 października 2023 20:32

To nie jest załozenie, ale fakty podane przez stronę izraelską. I to dosyć dawno temu.

Czasem bywa, a czasem nie bywa.

Wysłanie grupy bojowej US Navy z lotnikowcem w rejon objety walkami to wyraźny sygnał, iz akcja  mudżahedinów z brygady al Kassam (bojowe skrzydło HAMAS) jest jedynie wstępem do większej rozpierduchy.

Granicą z Gazą strzeżona płotem (patent wykorzystany na polsko-białoruskiej) najeżoną elektronicznymi gadżetami, zdolnymi wychwytywać bodaj każdą polną mysz, która tamtędy by przebiegła,  została przekroczona przez setki świetnie wyszkolonych i uzbrojonych bojowców.

Może ktoś w to sobie wierzyć, że to tylko wypadek przy pracy pograniczników lub ze się "pies urwał z łańcucha", czyli ze nie zostało to zaaranżowane, ale ja akurat nie uwierzę.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @stanislaw-orda 9 października 2023 20:32
9 października 2023 22:06

"Gdy pies urywa się z łańcucha",nawet gdy go dobrze karmią--w większości jest wynikiem (w skrócie) batożenia.) Ja także nie znam takiego przypadku zbrojnego ,który nie został zaaranżowany z różnych przyczyn.Tak w interwencjach zbrojnych państw z przeszłości,tak  i teraz.

zaloguj się by móc komentować

Ogrodnik @stanislaw-orda 9 października 2023 20:32
9 października 2023 22:18

Widziałem, ale chyba też i inni, jak ubrani na czarno ludzie wyłapują uczestników "party dyskotekowego" na TERENIE Izraela. Znaczy wtargnęli fizycznie do Izraela.

 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @stanislaw-orda 9 października 2023 20:32
9 października 2023 22:21

I tu się zgadzam. To z9stało zaaranżowane pod czułą opieką USA. Marunarka tam płynie, aby z bliska przyjrzeć się, czy chłopaki dobrze wykonują zlecone im zadania. Tzn. ci hamasowcy, bo tych islamistów zawsze trzeba pilnować, by się nie lenili. Czy Żydki też w to weszły? Nie wiem, ale Netanjahu nie jest lubiany przez amerykańskich lewaków, wiec pewnie dał się sprowokować...tzn. nie miał wyjscia 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @OjciecDyrektor 9 października 2023 22:21
9 października 2023 22:43

Nadal uważam, że operacja została pomyslana jako pretekst do uderzenia w irańskie instalacje wzbogacania uranu. Netanjahu zapowiedział to kilka miesiecy temu, ze Izrael nie pozwoli na ukonczenie zaplanowanych tam prac, bez względu na poparcie dla takiej akcji (lub jego brak) ze strony USA.

No, ale dobrze jest mieć po temu ważny i przemawiający propagandowo i medialnie pretekst (alibi).

zaloguj się by móc komentować

klon @BTWSelena 9 października 2023 20:15
9 października 2023 22:50

<<<"Żyd z Arabem"-zawsze będzie punktem zapalnym >>>

Inny efektem spotkania się "Żyda z Arabem" jest biznes. Pomimo oficjalnego bojkotu przez Ligę Arabską, państwa członkowskie jak i ich mieszkańcy po cichu handlowały z Izraelem i jego obywatelami przez całe dziesięciolecia. I wiedziały o tym zarówno władze Izraela, jak i państw arabskich. Wojskowe patrole na granicy często "spały" w nocy.
Business as usual!

zaloguj się by móc komentować

kskiba19 @atelin 9 października 2023 11:50
9 października 2023 23:06

Podają niektórzy że 70%. A potem antyrakiet zabrakło. Ale dopóki lasery nie zaczną działać to kwestia kiedy znowu natłuką tyle, żeby przeciążyć znowu. Chyba że Izrael zrobi takie czesanie Gazy, że nie będzie gdzie i komu.

zaloguj się by móc komentować

kskiba19 @stanislaw-orda 9 października 2023 13:30
9 października 2023 23:09

Ten lotniskowiec to reszcie na opamiętanie. Innych argumentów nie odbierają jako poważnych.

zaloguj się by móc komentować

kskiba19 @stanislaw-orda 9 października 2023 13:59
9 października 2023 23:10

Skąd taka informacja, można prosić?

zaloguj się by móc komentować

kskiba19 @stanislaw-orda 9 października 2023 14:54
9 października 2023 23:13

W tej sytuacji to bardzo dużo jest tych być może. Ale wydaje mi się, że twierdzenie, że USA tylko czeka żeby militarnie zaatakować Iran to lekka przesada.

zaloguj się by móc komentować

kskiba19 @peter15k 9 października 2023 18:31
9 października 2023 23:16

"Makrela realizowała zapotrzebowanie niemieckich koncernów na tanich pracowników." - to brzmi wyjątkowo mało wiarygodnie. Zwłaszcza że przybyłym zapewniano od razu wysoki socjal. Gdyby mieli tam przyjechać do pracy to socjalu by nie było.

zaloguj się by móc komentować

kskiba19 @Kuldahrus 9 października 2023 19:08
9 października 2023 23:17

Takich zawsze pełno. I oczywiście wiedza lepiej od tych głupich wojskowych.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @klon 9 października 2023 22:50
9 października 2023 23:31

Nie tylko biznes "Żyda z Arabem" Pomimo wojny FR z Ukrainą,dalej odbywa się tam handel. Dziwne ,prawda,bo na codzień to rżną się na potęgę... Business as usual!

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @kskiba19 9 października 2023 23:13
9 października 2023 23:34

przesada jak dla kogo.  Napisałem przecież, że wyprawa tej armady US Navy do wybrzezy Lewantu  to "podpucha" po to, aby ktos do nich wystrzelił parę rakiet.

Można przecież rozkręcic   szerzej wojnę w tamtym regionie i wtedy Iran zostanie zmuszony w niej wziąć udział. A wówczas zostanie  stroną konfliktu.

Scenariusze inscenizacji moga być dowolne i pomysłowe.  Chocby uderzenie pocisków rakietowych "produkcji irańskiej"w Tel Aviv. Odwet Izraela byłby uzasadniony, nieprawdaż.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @kskiba19 9 października 2023 23:17
9 października 2023 23:36

Ja nie jestem żaden "pełno".

Pełno jest podobnych do ciebie.

 

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @OjciecDyrektor 9 października 2023 22:21
9 października 2023 23:56

To daleko idący wniosek i to na dodatek na świeżo.Marynarka tam płynie nie z tego powodu,że Natanjahu nie jest lubiany przez amerykańskich lewaków,ani pokazywać światu jak przygladają się na swoje dzieło.Ha! - do dopiero byłyby teatr... To tak  wygladała że Izrael i Hamas na rozkaz amerykanów zdecydowali się popełnić zbiorowe harakiri,bo coś tam im nie pasowało w Iranie...(?)... a tankowiec amerykański z asystą jeszcze się temu przygląda i bije brawo...Bliski wschód naprawdę zaczyna płonąć....to bardzo skomplikowany region...

zaloguj się by móc komentować

kskiba19 @stanislaw-orda 9 października 2023 23:36
10 października 2023 01:13

Proszę bez osobistych wycieczek. Zauważyłem tylko że to wszystko kijem na wodzie pisane. I takich hipotez pojawia sie mnóstwo. Więc bez jakiegoś uzasadnienia to póki co jest ich pełno.

zaloguj się by móc komentować

kskiba19 @stanislaw-orda 9 października 2023 23:34
10 października 2023 01:16

Wydaje mi się, że ani Iranowi ani USA, ani nikomu innemu w rejonie nie zależy na eskalacji. Co widać po stonowanych reakcjach gabinetów. Teraz tylko Rosji na tym zależy. Bo wtedy dopiero bedzie branie na jej ropę, jeśli konflikt odciąłby dostawy z Zatoki Perskiej.

zaloguj się by móc komentować

kskiba19 @stanislaw-orda 9 października 2023 13:59
10 października 2023 01:31

Rzeczywiście ciekawe z tym Hamasem. Coś podejrzanie często Bibiemu pomagały ich wrzutki.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @kskiba19 10 października 2023 01:13
10 października 2023 09:09

dla jednych kijem na wodzie, a dla innych niekoniecznie.

A zauważanie lub nie rozmaitych szczegółów to, poza wszystkim innym, być  kwestia  okulistyczna.

zaloguj się by móc komentować


Paris @BTWSelena 9 października 2023 23:31
10 października 2023 09:44

Bo  ,,wojna,,...

...  to  NAJLEPSZY  z  BIZNESOW  !!!

 

Coz,  to  wszystko  to  tylko  OBLUDA,  ZAKLAMANIE  i  USTAWKA,

zaloguj się by móc komentować

Paris @BTWSelena 9 października 2023 23:56
10 października 2023 09:48

Tak,...

...  i  co  ,,opinia  sFJatowa,,  zrobi  z  tym  ,,pSZypaTkiem,,  ?!?!?!

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @Paris 10 października 2023 09:48
10 października 2023 10:51

No cóż...ten przypadek wywołuje w zwyczajnych ludziach uczucie niepokoju....Moim zdaniem mocarstwa światowe grają łbami "Bliskiego Wschodu",jak piłką do futbolu,rozpalając  pretensje tak terytorialne ,jak i religijne.To im napędza nie tylko kasę z uzbrojeniem,lecz także wyścig :"kto ma większego",jak kiedyś określił trafnie to Valser........

Mocarstwom pasuje wieloletni konflikt we wszystkich tych regionach,jak również Afryka,Azja,niestabilna sytuacja w Pakistanie,etc,etc.Nietrudno zgadnąć komu leży na sercu bliski wschód ,bo to konkurencja dla surowców energetycznych.KASA,wszędzie kasa mierzona stanem posiadania surowców...

Kaukaz Południowy także gotuje... Konflikt azersko-ormiański ,co prawda nie można powiedzieć ,ze to wojna religijna,ale dobrze rozwinięty nacjonalizm,który na przestrzeni kilku dekad zostały decyzją Rosjan zasiedlony w większości przez ludność ormiańską. Za czasów carskich i sowieckich wdrażenie "zmiany administracyjne",rozpaliły ambicje i po rozpadzie ZSRR wybuchła regularna wojna o Górski Karabach .

Więc czego możemy się spodziewać?.Opinia światowa ?...pisze się o tym kilometry,a MOCARSTWA-swoje..ech...........

zaloguj się by móc komentować

Paris @BTWSelena 10 października 2023 10:51
10 października 2023 11:43

Bardzo  trafnie,...

...  te  ,,sztuke  rzniecia  glupa,,   okreslil  Valser...  i  ZERO  watpliwosci  co  do  Jego  rzeczowej  i  konkretnej  konstatacji  !!!

Co  do  reszty  Pani  komentarza  tez  CALKOWITA  ZGODA,...  a  co  do  ,,niepokoju,,  tzw.  ,,zwyczajnego  ludzia,,  -  to  OW  towarzyszy  nam  od  -  praktycznie  -  urodzenia  az  do  smierci...  i  bedzie  towarzyszyl  ZAWSZE.  

Wazne  zebysmy  NIE  DALI  SIE  ZWARIOWAC,...  mieli  WIARE  w  PANA  BOGA  i  zdrowi  byli...  TYLKO  TO  SIE  LICZY  !!!

zaloguj się by móc komentować

peter15k @kskiba19 9 października 2023 23:16
10 października 2023 17:38

Socjal u nich był zawsze  od wielu lat  - tak to zorganizowali.  Afd rośnie poparcie na sprzeciwie wobec migracji dlatego przepchnęli w Unii relokację. Wtedy wyrzucą całą Lampedusę i wszystkich których się da do Europy Wschodniej a  media które trzymają za mordę zrobią kampanię że problem migrantów rozwiązano... Liczą że głupi Niemcy ponownie zagłosują na nich...  

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @stanislaw-orda 9 października 2023 19:30
10 października 2023 20:15

Jak to się ma do tego co napisałem w komentarzu?

 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Kuldahrus 10 października 2023 20:15
10 października 2023 20:49

 Długo tu jestem, więc nie musisz udawać, że to nie do mnie piłeś.

Tylko ja wspomniałem w swoim komentarzu o lotniskowcach i dronach morskich.

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @stanislaw-orda 10 października 2023 20:49
10 października 2023 21:13

Ja nikogo personalnie nie atakuję. Chodziło mi o ogólną tendencję w internecie, po tych wydarzeniach, że pojawiło się pełno takich co nagle stali się specjalistami od technologii wojskowej, a nie mają pojęcia jak to przebiega w praktyce i każdy z nich musi się wyjęzyczyć i to jest dosyć komiczne. Musiałby pan zobaczyć co się dzieje na twitterze(portalu X) żeby zrozumieć co mam na myśli.

 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Kuldahrus 10 października 2023 21:13
10 października 2023 21:30

Nie zaglądam na twitter.
Dla mnie punktem odniesienia są komentarze  konkretnych komentujących pod konkretnym  tekstem.

zaloguj się by móc komentować

Christianus @peter15k 9 października 2023 18:31
11 października 2023 04:08

Jak dla mnie ciężko sugerować, że ściąganie w/w "Bliskiego Wschodu" miało na celu zapewnienie robotników w gospodarce (Niemiec, ew Francji; inni może dali sobie wcisnąć kit). Nie byłbym przesadnie zaskoczony gdyby okazało się, że w momencie jakiegoś przesilenia dali by im w łapy broń i pognali w wybranym kierunku (każdy niech sobie dopowie który kierunek byłby pierwszy w kolejności..). Np żeby ratować jedną czy drugą demokrację. Przecież tym przywiezionym kolesiom można obiecać cokolwiek, od branek po miejsce u boku allacha za 'świetą wojnę'.

Od biedy pogonić ich wg know-how zaczerpniętego od jedynie słusznych przyjaciół, którzy od dawna już mają to opracowane do perfekcji.

Zresztą sugestie takie kojarzę już z czasów pierwszych fal migrantów.

zaloguj się by móc komentować

kpiotrzk @stanislaw-orda 9 października 2023 19:30
11 października 2023 07:26

"Od 1997 do 2000 był doradcą wicemarszałka sejmu Marka Borowskiego...

W kampanii wyborczej 2001 działał w komitecie wyborczym Marka Borowskiego. W listopadzie 2001 został współfundatorem fundacji Nowoczesna Polska[4][5]. Od lutego do 22 lipca 2002 był doradcą Prezesa Rady Ministrów Leszka Millera w jego Gabinecie Politycznym[1]"

zaloguj się by móc komentować

kpiotrzk @kpiotrzk 11 października 2023 07:26
11 października 2023 07:27

...Od 2012 do 2014 członkiem zarządu  Sojuszu Lewicy Demokratycznej[13]

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @kpiotrzk 11 października 2023 07:27
11 października 2023 08:25

 Czyli wg ciebie to znaczy, nie zna się na niczym i kłamie nawet gdfy mówi przez sen.

Udaj się  do lekarza-specjalisty.

zaloguj się by móc komentować

kpiotrzk @stanislaw-orda 11 października 2023 08:25
11 października 2023 08:45

mówią, że jesteś użytecznym idiotą moskali, ale myślę że jednak takim zwykłym tzw. inteligentem, homo peerelus

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @kpiotrzk 11 października 2023 08:45
11 października 2023 09:15

Źle słuchasz,  boja jestem idiotą szkodliwym, natomiast mówią, że ty jesteś tym użytecznym.

zaloguj się by móc komentować

Paris @stanislaw-orda 10 października 2023 21:30
11 października 2023 12:29

I  bardzo  dobrze,...

...  bo  nie  ma  po  co  tam  zagladac  !!!

I  nigdy  -  od  samego  poczatku  -  nie  bylo  po  co  tam  zagladac  i  nie  bedzie,...  pozostaje  tylko  ZAORAC  ,,twitter`a,,...  i  jego  ,,tFUrce,,.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Paris 11 października 2023 12:29
11 października 2023 14:36

Ale co wówczas poczną wtórni analfabeci

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @stanislaw-orda 11 października 2023 14:36
11 października 2023 15:22

Chyba pan ciut przesadził Stanisławie.A czym specjalnym różni się Twitter od portali?..("wtórny analfabetyzm?").Nasz gospodarz komentuje na Twitterze ,a nie jest wtórnym analfabetem.Jedni piszą krótko inni ,potrzebują więcej "linijek"tekstu. Nie to abym broniła Twittera,bo mam fejsbuka,którego nie cierpię i rzadko tam wchodzę,na Twittera nie dałam się namówić,lecz nie ma tam różnicy .Wszędzie i tak wciskają się różne opcje i trolle jak chcą...I tak wszędzie króluje jakaś cenzura w zalezności od sytuacji politycznej,lub pogladów administracji....

Nawet na portale ściśle tematyczne,gdzie trzeba wiedzy,to zawsze wkroczy jakiś nawiedzony...który śmieci i nie jest inaczej...........

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @BTWSelena 11 października 2023 15:22
11 października 2023 15:29

Coryllus  obrał taka profesje, ze musi prezentować suie wszędzie tam , gdzie jest potencjalna klientela. Ale fejs czy twitter to cywilizacja obrazkowa (fotki i filmiki) , zaś ksiażki to cywilizacja SŁOWA.

Jestem przekonany, iz wiekszosc uzytkowników fejsa i tt nioe czyta ksiazek, bo prostu nie ma nawyklu czytaniu i szkoda im na to czasu, który mozna prtzeznaczyc na zamieszczanie "smisznych" filmików i rozsyłac po wszystkich znajomych. Znajomi, w rewanzu czynia podobnie.

Do czego chce mnie Pani przekonać?

Ze nie wszyscy tam są wórnymi analfabetami?

Ja nie powiesziałem, że wszycy.

Ale  zaczekajmy jeszcze parę lat.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @stanislaw-orda 11 października 2023 15:29
11 października 2023 16:59

Do niczego nie chcę pana przekonywać,bo jest to i tak niemożliwe. Sugeruję jednak ,ze twitter,fejsbuk,portal  i wiele innych-to tylko środki ekspresowego przekazu.Wiele się zmieniło jednak od czasów heroldów na szybkich szkapach,a nawet później telegramów,faksów etc,etc...Nie oznacza to wcale wtórnego analfabetyzmu,bo Ci co czytają to czytają i nie przeszkadza im porozumiewać się przez fejsa,a nawet tam zawiązywać kluby czytelnicze...

Zgadzam się z panem,że młodzież czy znajomi dzielą się śmiesznymi filmikami,czy bajeczkami,toteż nie korzystam z tych udogodnień.Ale z innych tak...mając internet....np z WhatsApp,bo moge bezpłatnie porozumieć się z krewnymi na drugim koncu świata nawet. Dotyczy to także juz nie tradycyjnej poczty ze znaczkami i nadaniem listu....

Niestety taki wtórny analfabetyzm ma też inne podłoże,tak w czytelnictwie jak i w matematyce i w pewnym sensie wiąże się wraz z rozwojem techniki info...Czyli gotowy produkt bez wysiłku....gdzie nawet lektor czyta książkę,a kalkulator liczy 1+... To juz inny świat jak za naszych czasów,ale w tym uczestniczymy --już wszyscy,mimo ze wolimy sami przewracać kartki od lektury..........

zaloguj się by móc komentować

peter15k @Christianus 11 października 2023 04:08
11 października 2023 17:46

Ściąganie migrantów do pracy to proces trwający dziesieciolecia. Teraz sytuacja się zmieniła. Migranci sa niebezpieczni bo importują konflikty z krajów z których przybyli. Czy można ich wykorzystać - oczywiście szczególnie przez agenturę np rosyjską.   Jednak teraz prawdopodobnie chcą tą Lampedusę problem wysłać do nas aby wygrać następne wybory w kontrze do Afd. Po co im Bliski Wschód i zamieszki 100 km od Berlina ? Przecież mają "kordon sanitarny" w postaci Polski i na dodatek bardzo zyskowny jak na razie. Oczywiście wszystko może się zmienić jak zaczną się zbroić . Ale to jeszcze nie teraz. 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @peter15k 11 października 2023 17:46
11 października 2023 18:24

"... oczywiście szczególnie przez agenturę np rosyjską."

Oczywiście, jasne że szczególnie.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @BTWSelena 11 października 2023 16:59
11 października 2023 20:59

dam taki przykład (z autopsji).

Gdy byłem przed siódmą klasą podstawówki, czyli jako niespełna 14-to latek , wypożyczyłem z biblioteki (Warszawa Pyry, wtedy Mokotów, dzisiaj Ursynów, a biblioteki od dawna  już tam nie ma), czyli w lato AD 1963, pierwszy tom "Nędzników" Wiktora Hugo.  Zacząłem czytać, skończyłem na drugi dzień wczesnym popołudniem, po czym wsiadłem na rower i pojechałem wypożyczyć tom drgi (trzeba było oddać pierwszy, aby móc wypożyczyc drugi. itd.). Wróciłem do domu, była chyba godzina 15:00, lub może pół godziny późniejsza. Drugi tom skonczyłem czytać późno w nocy, bodajże o trzeciej, już się rozwidniało, bo był to czas wakacji szkolnych.

Proszę znaleźć dzisiaj 13-14 latka, który poświęci parędziesiat godzin (praktycznienon-stop) na przeczytanie czegokolwiek, bez zaglądania do  smartfona. A ujmując rzecz  precyzyjniej, ile czasy taki nastolatek byłby dzisiaj skłonny "stracić" na czytanie ksiązki.

Oczywiście tki sam syndromproblem dotyczy juz 20-to i 30-to latków. I to załatwia nam temat czytelnictwa.

A Pani pociesza się, że czytają,  tyle że na innych nośnikach. Ale co czytają? I jaki procent czyta cokolwiek poza treściami pudelkowymi".

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @stanislaw-orda 11 października 2023 20:59
12 października 2023 00:05

Ja się nie pocieszam,tylko wiem na podstawie własnych doświadczeń.Zaszczepiłam córce poprzez czytanie bajek od pieluszek -czytelnictwo.Jak rosła to wszystkie kieszonkowe od ciotek i wujów,wydawała na kupowanie książek,więc jedna ściana składa się regałów...Teraz ściany już się nie zapełniają,korzysta z e-booków i czytników i to nie są pudelkowe treści.W czytniku ma kilkaset książek,które wchodzą do torebki i czyta wszędzie.Teraz już przywykła przewracać elektroniczne strony. Od kilku lat czyta także w języku angielskim,wymieniając się ze znajomymi..

Obecna młodzież nie jest gorsza, jest po prostu inna i jej inność musimy zaakceptować.To jest inne pokolenie, urodzone z myszką w ręku i wychowane przed monitorem kompa. I to jest zadanie dla Rodziców i Szkolnictwa,Szkoły - przez duże S...........

Młode pokolenie doby Internetu potrzebuje też nowych nośników treści, nowej literatury i nowych
form jej promocji, które na poziomie szkolnym zależą w dużym stopniu od nauczycielskich
umiejętności interpretacyjnych.Potrzebuje w pierwszym rzędzie - uwagi rodziców,gdy podrasta,a nie tylko puszczone śliczne bajeczki w telewizji,lub smartfona do ręki...

I nie zaprzeczam,że czytelnictwo tak w ogólności w Polsce jest jak upadły anioł...

zaloguj się by móc komentować

kskiba19 @peter15k 10 października 2023 17:38
12 października 2023 18:48

Przy takiej skali imigracji bez problemu by zmienili prawo, gdyby chcieli.

zaloguj się by móc komentować

kskiba19 @BTWSelena 12 października 2023 00:05
12 października 2023 18:51

Od wieków jest narzekanie na młodsze pokolenia. Sam tak miewam. A oni są po prostu inni. Dorastali w innych warunkach. I nam starszym trudno o tym pamiętać.

zaloguj się by móc komentować

peter15k @kskiba19 12 października 2023 18:48
12 października 2023 19:00

Mają bardzo silne lewactwo opętane ideą multi kulti, gender itp. Dlatego nie zmienili prawa.  Boją się Afd i teraz chcą wywalić wszystkich z Lampedusy mówiąc umownie i tych co nie chcą pracować do nas - dlatego załatwili relokację. Myślę że działają maksimum w perspektywie wyborczej.  Moim zdaniem nie mają elit myślących w dłuższej perspektywie.  To owoc ideologicznego prania mózgów. Z resztą to samo mają amerykanie - nie mogą obsadzić ambasad. To skutki pracy lewackich uniwersytetów. A któż to obsiadł te uniwersytety z lewacką ideologią  - przecież nie krasnoludki ? 

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować