-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

Wojna nowej, starej i najstarszej Europy

Kiedy jakiś mędrzec mówi – stara Europa – i przybiera tę charakterystyczną pozę, która zabrania wątpić, że on właśnie sercem i duszą do niej należy, ma na myśli wyłącznie Francję i Niemcy. Wielka Brytania sama dziś rozwiązała problem Europy i jej do niej przynależności. Italii polski ekspert od spraw europejskich nie traktuje serio, a inne kraje po prostu nie istnieją są jakimś marginesem.

Nowa Europa zaś to byłe demoludy, które – jak powiedział kiedyś prezydent Francji zwany gdzieniegdzie Czyrakiem – tracą okazję by siedzieć cicho. Wszystkie te kraje znajdują się w organizacji samopomocowej, zwanej UE, nikt jednak nie zauważył, że ich interesy zaczynają być coraz bardziej rozbieżne. Jak sobie wyobrażała Unię stara Europa? Dobrze to widać dziś, kiedy toczy się wojna na Ukrainie. Otóż Niemcom wydawało się, że nowa Europa, to po prostu przejęcie dawnych ziem wasalnych Moskwy i podporządkowanie ich Berlinowi, w sojuszu z tą Moskwą. Paryż byłby centrum takiej Unii, a cała Francja jej ziemią obiecaną. I to wszystko pielęgnowano w chorych głowach polityków, nie rozumiejąc, że ani w Niemczech, ani we Francji nie ma dziś nic atrakcyjnego. To co tam się dzieje zaś, można nazwać przeżeraniem aktywów zgromadzonych jeszcze w XIX wieku. Tak właśnie, albowiem wiek XX to dwie wielkie wojny, które zdecydowały o obecności militarnej Amerykanów w Europie. To zaś wcale się starej Europie nie podoba, albowiem chce ona być samodzielna. Gotowa jest nawet – mam tu na myśli Francuzów – przyjąć islam i oswoić go w ramach porządku republikańskiego, byle tylko tę mityczną samodzielność odzyskać. Stara Europa chce porządku XIX wiecznego, który trwał do roku 1914, z wielką pożyczką rosyjską, ale bez napięć w stosunkach między Francją a Niemcami no i z wyeliminowaniem Wielkiej Brytanii. To jest marzenie idioty, o czym wielokrotnie pisałem i trwać ono może tylko do momentu, w którym GB wzmocni się na tyle, by wysunąć roszczenia wobec starej Europy.

Nowa Europa nie chce nawet słyszeć o porządku XIX wiecznym i w ogóle go nie rozumie. W Polsce wielu ludzi żyje co prawda sentymentem związanym ze środowiskiem ziemiańskim, ale jest to jedna z wielu poetyk, którymi Polacy się karmią. Nic więcej. Dla Czechów wiek XIX to katastrofa. Może mogliby to zaakceptować Węgrzy, ale właściwie tylko oni. Pribałtyka ma swoja szansę dzisiaj, podobnie jak Słowacja i nikt normalny tam, na żadne propozycje starej Europy dotyczące grubego podziału kompetencji i hegemonię dwóch krajów, nie ma się zamiaru godzić. Poza tym USA są stale obecne w Europie i przez to pomysły Starej Europy wobec nowej są obarczone nie tylko ryzykiem, ale noszą znamiona obłąkania i zbrodni. Co dokładnie widzimy dziś, kiedy jedno z państw aspirujących do Unii, które na pewno nie zgodzi się na żadne XIX wieczne formuły zostało zaatakowane przez nafutrowane pieniędzmi starej Europy imperium. Owo imperium stworzyło wokół siebie wygodną dla Niemiec i Francji iluzję, która okazała się być normalnym, bazarowym kantem.  Tego Francja i Niemcy nie brały pod uwagę, albowiem tamtejsi politycy nie rozumieją niczego na wschodzie i nie czytają żadnych kodów kulturowych, nawet własnych. Rozumieją tylko komunikat – jest kasa, nie ma kasy. To wszystko. Wierzą ponadto nadal w Rosję i w jej zasoby. Być może mają rację, za wcześnie by o tym orzekać, ale jedno jest pewne – Nowa Europa – nie ma wyjścia. Maski spadły i mowy już być nie może o powrocie do mrzonek sprzed wojny. Nikt tu na żadną hegemonię Niemiec się nie zgodzi. Niemcy mogą więc, albo ustąpić, albo na oczach wszystkich zacząć się zbroić z zamiarem zaatakowania Czech i Polski. Innej drogi nie ma. Na razie na pewno nie wybiorą tej drugiej drogi. Nie za tego kanclerza i pewnie nie za następnego. Mogą jednak otwarcie i po cichu wspierać Rosje, jeśli konflikt nabierze charakteru globalnego. Nie popadajmy jednak w obłęd jak niektórzy i nie wróżmy z fusów doszukując się tam pivota na sworzniu globalnym. Na razie stara Europa popadła w stupor. To jednak co mówi kanclerz wskazuje, że nie poprze nigdy aspiracji nowej Europy i trzeba ją będzie zmusić do uległości. Stara Europa bowiem nie ma i nie wypracuje szybko innego planu na siebie i kontynent, jak tylko plan współpracy z Rosją. Dla nowej Europy zaś istnienie Rosji w takim kształcie jak dotychczas, to śmierć. Sprawy są więc dość oczywiste. I teraz przechodzimy do sedna. Ktoś zacytował wczoraj na twitterze wypowiedź jednego z hiszpańskich polityków, ten zaś rzekł, że Hiszpania mogłaby zaspokoić 1/3 zapotrzebowania na gaz w Europie, korzystając ze złóż algierskich. Nie czyni tego jednak, albowiem Francja blokuje ten gaz. Łał! To jest moim zdaniem wiadomość niezwykła. Skoro tak, to czy nie można tego gazu wpuścić do serca Europy przez Italię i Słowenię? Od razu też moglibyśmy sobie przypomnieć, że istnieje jeszcze starsza od XIX wiecznej wizja Europy, w której Niemcy były rozbite, a Francja dopiero aspirowała do swojej potęgi, którą osiągnęła w ścisłej współpracy z Turcją. Nie będę tu używał dziś zbyt wielu historycznych analogii, albowiem wiele osób rozumie je dosłownie, w skali jeden do jeden, w przełożeniu lustrzanym na dzisiejsze warunki. No i potem maja do mnie pretensje, że ja dziś nie dostrzegam obecności Kompanii Moskiewskiej na Ukrainie, a są tam przecież brytyjscy doradcy.

Obok starej i nowej Europy istnieje jeszcze Europa najstarsza, której najważniejszym elementem jest Hiszpania. Jest to kraj nie zapraszany do grupy G7, kraj z potężną historią, wielką tradycją, kraj, który przegrał wiele kampanii promocyjnych i choć zarabia na turystyce, to pewnie wszyscy tam zdają sobie sprawę, że wiecznie trwać to nie będzie. Czy w nowej Europie ktoś już pomyślał o Hiszpanii? Nie mówię, że na Ukrainie, ale w Polsce? Nie przypuszczam, choć wiele się tu pisało o dawniejszych uwikłaniach polityki kastylijskiej i aragońskiej na wschodzie. Mimo deklaracji hiszpańskiego polityka dotyczącej 1/3 zapotrzebowania na gaz, nikt nie traktuje Hiszpanii serio. Zapewne przez to, by nie zostać posądzonym o brak realizmu politycznego. Żyjemy bowiem w kraju, w którym nie rządzą wcale dwie trumny, jak napisał kiedyś Mackiewicz. W publicystyce politycznej rządzi tenże Mackiewicz właśnie, autor kilku dawno już zwietrzałych bon motów, ciągle dziś powtarzanych przez niedoważonych publicystów w typie Zychowicza. Ten o sojuszach realnych i egzotycznych jest chyba powtarzany najczęściej. Trzeba powiedzieć wprost, że Mackiewicz to stary, uwikłany w niepiękne rzeczy bałwan, a jego pisma nie nadają się dziś do niczego. Każdy zaś kto je cytuje wystawia sobie jak najgorsze świadectwo. Realizm polityczny nie polega z jednej strony na przeskalowaniu ambicji w oparciu o największe i najsilniejsze państwo na świecie, nie polega też na kunktatorstwie politycznym i oglądaniu się na bliska zagranicę, ale na szukaniu rozwiązań realnych. Te zaś jest niesłychanie łatwo zdefiniować.

Polityka realna to polityka prowadzona zgodnie z wyzwaniami technologicznymi gwarantującymi bezpieczeństwo.

Czy rura z algierskim gazem podnosi bezpieczeństwo nowej Europy? Niech się wypowiedzą fachowcy, ja jako laik jestem na tak.

Czym jest polityka nierealna w takim razie? To są wszystkie te zagadnienia, które eliminują technologie z politycznych rozważań.

Zamiast niej wstawiają tam kulturę prawną, tradycję polityczną, piśmiennictwo i publicystkę, folklor i dekoracje. Cały Korwin jest jedną polityczną fantasmagorią i operetą sprzedawaną w pakietach łatwych do strawienia, czego – ze względu na różne rodzaje zaczadzeń jakim ulegliśmy w przeszłości – nie rozumie w Polsce wchodząca w życie młodzież. No, ale na szczęście nowa Europa to nie tylko Polska. Ktoś w końcu dostrzeże propozycje Hiszpanów. Może będzie to Ukraina? Kto to dziś może wiedzieć…

 

Przypominam o promocji

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/relacja-o-panstwie-polonia-i-prowincjach-polaczonych-z-ta-korona-john-peyton-jr/

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/wielki-zywoplot-indyjski/

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/zle-czasy-pamietnik-stanislawa-karpinskiego-z-lat-1924-1943/

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/zydowscy-fechmistrze/

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/gimnazjum-i-liceum-wolynskie-w-krzemiencu-w-systemie-oswiaty-wilenskiego-okregu-naukowego-w-latach-1805-1833/

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/swiety-ludwik-jacques-le-goff/

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/basn-jak-niedzwiedz-socjalizm-i-smierc-tom-iii/

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/sacco-di-roma/

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/basn-jak-niedzwiedz-socjalizm-i-smierc-tom-ii/

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/basn-jak-niedzwiedz-socjalizm-i-smierc-tom-i/

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/jak-nakrecic-bombe/

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/pajaki-czarne-bloto/

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/sebastian-polonus-mistrz-z-abruzzo/

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/czerwiec-polski/

 

 



tagi: niemcy  ukraina  rosja  hiszpania  europa  francja  geopolityka  wschód 

gabriel-maciejewski
18 marca 2022 06:48
154     6615    23 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

JK @gabriel-maciejewski
18 marca 2022 08:05

Od dawna pojawiają projekty budowy rurociągu z Triestu do Polski. Skutecznie je blokują Rosjanie. Z tego Triestu trzeba się przebić przez Węgry albo Austrię a tam, jak wiemy, dochodzą Ruskie gazociągi i zapewniają dostawy różnych paliw.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @JK 18 marca 2022 08:05
18 marca 2022 08:08

Cóż ja mogę rzec...nie słyszałem o tym wcześniej ani słowa od tych wszystkich specjalistów i starategów. Nie widzieli tego? To znaczy, że Węgry były kluczem do bezpieczeństwa energetycznego Europy. Co z tego rozumieli polscy politycy? Bo, że Sakiewicz wysyłający pociągi wycieczkowe na Węgry nie rozumiał nic, to pewne. Gdzie są analitycy z prawdziwego zdarzenia? Dlaczego musimy wysłuchiwać coraz to bardziej beznadziejnych durniów?

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @JK 18 marca 2022 08:05
18 marca 2022 08:09

Nie znam się, ale może trzeba obronić Odessę i sprowadzać tam skroplony gaz z Algierii?

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski 18 marca 2022 08:08
18 marca 2022 08:41

On  CYMBAL,  jeden,...

...  nadal  nic  nie  rozumie  i  w  przyszlosci  nie  zrozumie...  ani  on  ani  ta  cala  wyhodowana  przez  niego  ZGRAJA...  zaorac  tylko  te  dete  "patriotyczne  i  narodowe  media"  bo  to  tylko  jeden  obciach  i  HANBA  dla  Polski  !!!   I  ogromny  koszt  dla  narodu  utrzymywania  tego  tepego  dziadostwa  !!!

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @gabriel-maciejewski
18 marca 2022 08:41

A czy w Polsce prowadzone są prace nad rozwojem technologii gazyfikacji węgla???

Może ktoś przybliży temat.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @ewa-rembikowska 18 marca 2022 08:41
18 marca 2022 08:42

Tyle tematów do przybliżenia, a wszyscy o armii nowego wzoru...to jest doprawdy niesamowite

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Paris 18 marca 2022 08:41
18 marca 2022 08:42

On pływa plastikowa kaczka w wannie

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @gabriel-maciejewski
18 marca 2022 08:43

Podpowiadam, przy okazji Hiszpanii, że ich komunikaty odnośnie toczonej się wojny są wyjątkowo bojowej treści. :)

Mam ich na oku od początku (zaczęło się jeszcze przed wojną od obecności okrętów), i widać że wiedzą gdzie leży punkt ciężkości, i że podjęli decyzję. 

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @ewa-rembikowska 18 marca 2022 08:41
18 marca 2022 08:45

Od wielu lat są prowadzone. Głośno było szczególnie przed łupkową rewolucją (i o współpracy z Kanadą pod tym kątem).

Leży na pawlaczu odkąd węgiel szkodzi... A wiemy komu i od kiedy

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @OdysSynLaertesa 18 marca 2022 08:43
18 marca 2022 08:46

Oni nie mają zdaje się żadnych kłopotów z podejmowaniem decyzji, my mamy kłopot z zauważeniem ich i potraktowaniem serio. Wzmocniona Hiszpania jest potrzebna Europie wschodniej

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @JK 18 marca 2022 08:05
18 marca 2022 08:47

Jest jeszcze projekt turecki :)

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @OdysSynLaertesa 18 marca 2022 08:45
18 marca 2022 08:47

Na rozwolnienie węgiel pomaga, a nie szkodzi, niech sobie kanclerz Scholz zaaplikuje

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @gabriel-maciejewski 18 marca 2022 08:46
18 marca 2022 08:48

My też nie mamy z tym żadnych problemów... Chyba że  mówiąc "my", ma Pan na myśli "opcję niemiecką" :)

 

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @gabriel-maciejewski 18 marca 2022 08:47
18 marca 2022 08:49

Kto wie czy właśnie teraz nie sięga po klasykę przypadku :)

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @OdysSynLaertesa 18 marca 2022 08:48
18 marca 2022 08:50

Nie mam na myśli opcji niemieckiej, tylko prawicowych publicystów. No i trochę też polityków. Ktoś coś ostatnio mówił o gazociągu z Triestu? 

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @gabriel-maciejewski 18 marca 2022 08:50
18 marca 2022 08:54

A kto by się przejmował pismakami, i do tego tak niepoważnymi... Zwłaszcza że decyzje, zawsze (!), zapadają zupełnie gdzie indziej. Oni jak zwykle, i jak zawsze, nic nie wiedzą a mogą co najwyżej ludzi trochę rozchuśtać.

Na wojnie widać najwyraźniej, kto i co może.

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @OdysSynLaertesa 18 marca 2022 08:54
18 marca 2022 08:56

Zaczyna pan trochę jak smieciu, właśnie trzeba się przejmować pismakami, albowie ma podstawia ich obłąkania kształtują się opinie urzędników poniżej wiceministra. I to jest groźne

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @gabriel-maciejewski 18 marca 2022 08:50
18 marca 2022 08:57

Co do niuansów energetycznych polecam biznesalert (Jakóbik). On ma zawsze świeże informacje, ze wszystkich frontów.

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @gabriel-maciejewski 18 marca 2022 08:56
18 marca 2022 09:00

Nie kształtują... Pan dobrze również wie, ile mają do gadania "opinie" przy stole negocjacyjnym... Gdyby było inaczej to nie byłoby gazoportu, ani Baltic pipe.

Co do uwagi personalnej. Bez komentarza. Proszę tego nie robić

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @OdysSynLaertesa 18 marca 2022 09:00
18 marca 2022 09:02

Czego mam nie robić na moim własnym portalu? Może pan mi to jeszcze raz powtórzyć? 

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @gabriel-maciejewski 18 marca 2022 08:56
18 marca 2022 09:08

Znaczy się, można oczywiście wierzyć że wpływ na zamykanie węgla, miały opinie poślednich ministrów, nafutrowane gazetami (z eko papieru), lub "nacisk opinii publicznej" popartej spektakularnymi akcjami przykuwania się do drzew, a nie że to wszystko jest elementem towarzyszącym. Tylko po co? Ich sprawczość ogranicza się do "osłony intelektualnej", w ramach musztry "społeczeństwa". Decyzje zapadają na zupełnie innych zasadach

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @gabriel-maciejewski 18 marca 2022 09:02
18 marca 2022 09:09

Sugerować że jestem jak smieciu. Po co Pan to zrobił?

zaloguj się by móc komentować

Peiper @gabriel-maciejewski
18 marca 2022 09:09

A czy nie wystarczy, że Niemcy przykręcą kurek z unijna kasą ?

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @OdysSynLaertesa 18 marca 2022 09:09
18 marca 2022 09:10

Bo taka sugestia jest uprawiona, lekceważy pan rzeczy istotne i jeszcze się przy tym upiera. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Peiper 18 marca 2022 09:09
18 marca 2022 09:10

Nie wiem, trzeba zapytać "ekspertów"

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @OdysSynLaertesa 18 marca 2022 09:09
18 marca 2022 09:11

I niech pan tu nie demonstruje przewrażliwienia, bo tego nie lubię. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @OdysSynLaertesa 18 marca 2022 09:08
18 marca 2022 09:12

Nie mówię o tym, mówię o tym, że wskutek oczadzenia urzędników opiniami i zachowawczością całego środowiska Piskorski mógł się znaleźć w otoczeniu prezydentowej. Ilu takich Piskorskich ma jeszcze carte blanche na swoje wybryki?

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski
18 marca 2022 09:14

A  wpis  kapitalny...

...  bardzo,  ale  to  bardzo  optymistyczny,  dajacy  nadzieje  na  przyszlosc  !!!

Stety,  ale  na  starej  Europie  trzeba  POSTAWIC  KRZYZYK...  bo  z  tego  tandemu  Francja-Niemcy  nic  dobrego  NIE  WYJDZIE,  to  jest  tylko  zgnilizna,  jeden  wielki  upadek  i  smierc,...  rzeczywiscie  oni  sa  w  STUPORZE,  nie  spodziewali  sie,  ze  u  nas  caly  czas  jest  taka  wiara,  duch  i  nadzieja.  Ten  KRETYN  rotszyldowy  Macron  straszy  juz  Frankow  GLODEM  z  powodu  wojny  na  Ukrainie  i  na  Sahelu...  tam  tez  sie  caly  czas  GOTUJE  !!!

A  gotuje  sie  dzieki  polityce  tego  satanisty  Hollande/Macron'a  z  Angela/Urszula  !!!

 

Genialny  wpis,  Panie  Gabrielu,  dziekuje,  

zaloguj się by móc komentować


OdysSynLaertesa @gabriel-maciejewski 18 marca 2022 09:10
18 marca 2022 09:17

Nie lekceważę, tylko staram się pokazać że to jest patyk, za którym można biegać i tylko się zmęczyć... Bo właśnie o to chodzi.

Sakiewicz tyle może, co zwrócić na siebie uwagę. Ja nie uważam to za strategiczny kierunek. Ilu już takich dyzmów było? Nadawanie im znaczenia poważniejszego niż Rywinowi (wiemy jak skończył) mija się z celem... Przynajmniej moim. A jeśli Panu przeszkadza że tak do tego podchodzę, to mogę o tym więcej nie pisać. Zwłaszcza że nie mam nic więcej do dodania :)

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @gabriel-maciejewski 18 marca 2022 09:12
18 marca 2022 09:19

Z Piskorskim sprawa nie skończona.

Narosło tu trochę za dużo "domniemywań" w tej kwestii. Tylko tyle i aż tyle.

zaloguj się by móc komentować

IanThomas @gabriel-maciejewski
18 marca 2022 09:21

Wysłuchałem wczoraj konferencji prasowej Stoltenberga i niemieckiej minister obrony, która wygładała tak, jakby babcię klozetową z Hauptbanhof siłą zaciągnęli do studia. Stoltenberg zgodnie z przewidywaniami chwalił Niemcy za szybką reakcję i zaangażowanie w pomoc Ukrainie, czyli nie wiadomo jeszcze jaką rolę dla Berlinia przewiduje USA.

Co do zbrojeń niemieckich. Ciekawe kto będzie stanowił trzon tej armii? Mniejszość turecka? Bo przeciętny Hans najwięcej czasu poświęca wyborowi kolorowej bielizny i ekologicznej chai latte. 

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @gabriel-maciejewski 18 marca 2022 09:11
18 marca 2022 09:23

Przewrażliwienia? Myli się Pan. Chodzi o coś naprawdę normalnego.

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski 18 marca 2022 08:42
18 marca 2022 09:30

Tak...

...  poziom  "mediUF  publicznyH"  w  Polsce  jest  SKANDALICZNIE  NISKI  i  PRYMITYWNY...  to  jest  wprost  NIEWIARYGODNE  zeby  taka  CIEMNOTA  byla  wtlaczana  do  glow  Polakow  !!!

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski 18 marca 2022 08:56
18 marca 2022 09:39

Dokladnie  tak  !!!

Co  najmniej  polowa  pismakow   WON  NA  BRUK,...  a  szczegolnie  tych  "naszych"  i  ze  "strefy  wolnego  slowa  !!!

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @OdysSynLaertesa 18 marca 2022 09:23
18 marca 2022 09:42

Nie to pan się muli i nich pan nawet nie próbuję mnie ustawiać. Wyleci pan od razu 

zaloguj się by móc komentować

JK @gabriel-maciejewski 18 marca 2022 08:08
18 marca 2022 09:48

Ja miałem przyjemność pracować trochę w przemyśle naftowym w Polsce. Te projekty (rura z Adriatyku) były zgłaszane przez ludzi, którzy parę lat w przemysle naftowym przepracowali. Tzw. średni szczebel. Próbowali oni przebić sie z tym do decydentów, ale decydenci byli zaptrzeni w bieżący sukces i na dłuzszą metę myśleć nawet nie chcieli. Później przyszedł projekt Odessa - Brody - Płock - Gdańsk dla ropy naftowej z morza, ale Ukraińcy przemienili go w projekt Brody - Odessa i sprzedawali ruską ropę naftową na morze. Do Brodów dochodzi południowa nitka rurociągu "przyjaźń" i dalej idzie na Słowację, Węgry i Austrię. Podobnie jest z rurociągami gazowymi.

No! To takie wspominki. W każdym razie, jak ktoś wspominał o innym zaopatrzeniu Polski w weglowodory niż z Rosji, to z miejsca był traktowany jak oszołom. Pamiętam hasło obowiązujące w przemysle naftowym i gazowym. "Węglowodory płyną ze wschodu na zachód a nie z południa na północ". To załatwiało sprawę. 

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @gabriel-maciejewski
18 marca 2022 09:53

Przytoczę znaną historię, kiedy to na sławetnej już konferencji w Toruniu przedsiębiorcy (głównie mali/mikro) tam zgromadzeni dostali lanie od Prezesa i zapowiedź, ze nie będzie forów, bo nie inwestują. Była to bzdura, bo akurat przez ostatnie lata najwięcej inwestowali. Jednak tydzień wcześniej ukazał się artykuł w Pulsie Biznesu, że polskie mikrofirmy nie inwestują... oparty na badaniu deutschebanku, który wział do badania swoje firmy (głównie duże i średnie). Jakiś mądry doradca i jego sztab przed spotkaniem tak właśnie się przygotował... Interweniowałam w PB ze stopy prywatnej o rzetelność, ale mleko się rozlało. Każdy materiał prasowy jaki przygotowywałam po kilka razy sprawdzałam i autoryzowałam zanim pismaki go wrzuciły, bo po ich nawet prostym skracaniu bzdury wychodziły. Jeśli ktoś wierzy, że tzw. ekonomiczni dziennikarze mają poukładane w głowie niech wycofa się ze swoich nadziei. A co dopiero "zwykłe" pismaki... No a politycy wbardzo przejmują to co pismaki napisały, jak wyglądają sondaże, to jest ich życie, przetrwanie i stołek przecież. Więc taki to jest ten patyk.

No a to nie jest oczywiście kwestia samych pismaków tylko otoczenia i doradców, ale wielokrotnie o tym pisałam, kto ich wybiera i dlaczego merytorycznych np. propisowych się usuwało a w zamian wkładało ludzi z lewicy, z po czy bezpośrednio ze służb.

Natomiast kwestia Hiszpani, którą podniosłeś to celny strzał. Znajdź w strategiach bezpieczeństwa energetycznego taką alternatywę i działania w kierunku Triestu. Tudzież wymądrzających sie analityków.

A sprawa jest bardzo rozwojowa. Maroko zacieśniło relacje z Izraelem, w wyniku tego USA uznało tereny sporne Algerii i Maroko za marokańskie, więc Algeria powiedziała chrzańcie się i zerwała układ. Izrael oczywiście zaproponował Algerii swój gaz i w przyszłości moze Hiszpanii jak się da. No, ale to nie możliwości gazowe Algerii przecież. Tylko czekać aż tam jakaś rewolucja nie wybuchnie.

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @gabriel-maciejewski
18 marca 2022 09:56

* oparty na badaniu deutschebanku, który wział do badania swoje firmy (głównie duże i średnie)

Nie dopisałam, że własnie z inwestycjami w tamym okresie miały zastój duże i średnie. No i podtsawowa rzecz, dane były wyssane z grupy 150 firm co nijak się ma do rzeczywistości. Ot takie szczegóły, które zmieniają prawdę w fałsz.

zaloguj się by móc komentować

z-daleka @gabriel-maciejewski
18 marca 2022 09:57

Może warto , zanim dyskusja potoczy się swoimi torami wspomnieć o dużych zasobach gazu w akwenie morza Czarnego na południowy zachód od Krymu.

zaloguj się by móc komentować

JK @OdysSynLaertesa 18 marca 2022 08:47
18 marca 2022 09:58

O projekcie "tureckim" nie słyszałem. Wtedy gdy były zgłaszane pomysły na węglowodory z Adriatyku wydało się to nierealne, ale dzisiaj? Skoro Rosja mogła zbudować dwie nitki gazociągu przez Bałtyk, to czemu nie może być rurociągu z Triestu do np. Blachowni Śląskiej.

Ruskie przedsiębiorstwo rurociągów naftowych i paliwowych zarządza siecią przesyłową o długości 40 tys. km na terenie Rosji, więc co to jest te 1,5 tys. km z Triwstu do Polski.

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @gabriel-maciejewski 18 marca 2022 09:42
18 marca 2022 10:08

Nie ustawiam... Nie życzę sobie personalnych uwag. 

A skoro Pan nie potrafi się powstrzymać od tego rodzaju uwag, to najlepiej będzie jak wyjdę sam.

Życzę powodzenia. Stania się realną alternatywą dla tego o czym Pan mówi. A nad czym Paris codziennie pomstuje.

zaloguj się by móc komentować


Matka-Scypiona @OdysSynLaertesa 18 marca 2022 10:08
18 marca 2022 10:12

Nie ma nic gorszego jak wyjaśnianie sobie różnych rzeczy za pomaca krótkich notek. Uspokójcie się, Panowie. 

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @gabriel-maciejewski
18 marca 2022 10:51

Tak jeszcze to wyglądało w zeszłym roku, teraz Niemcy już intensywnie działają w kontekscie Algerii i zwiększenia gazu przez Włochy

zrodlo GEOPOL 21

zaloguj się by móc komentować

gonzaga @gabriel-maciejewski
18 marca 2022 10:55

Histo/e/ria lubi się powtarzać:

gabriel-maciejewski @Kuldahrus 16 marca 2022 16:51

16 marca 2022 16:53

"Dajmy temu spokój. Wydałem dyrektywy i będę je egzekwował. To wszystko. Nie przewiduję dyskusji na ten temat."

Warto tez w tym kontekście wspomnieć dyrektywę Stalina z 1943 roku:

"Gdy obstrukcjoniści staną sie zbyt irytujący, nazwijcie ich faszystami, nazistami albo antysemitami. Skojarzenie to, wystarczająco często powtarzane, stanie sie faktem w opinii publicznej"

Nie uważacie, że to zbyt podobne, żeby spać spokojnie? :(

zaloguj się by móc komentować

betacool @gabriel-maciejewski 18 marca 2022 08:42
18 marca 2022 10:57

Wczoraj sobie czytałem sobie stare książki i momentami przecierałem oczy ze zdumienia. Prawie nikt nie wie, że ten termin "Armia nowego wzoru" to z czasów formowania rewolucyjnej gwardii przybocznej Cromwellla się wywodzi:

https://encyklopedia.pwn.pl/haslo/Armia-Nowego-Wzoru;3871194.html

"Stała się także ważną siłą polit., radykalni reprezentanci żołnierzy (tzw. agitatorzy) uczestniczyli w sporach o ustrój państwa".

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @betacool 18 marca 2022 10:57
18 marca 2022 11:03

Ale czad! Bartosiak w oparach Cromwella - oficerowie prowadzący to chyba rżą ze śmiechu

zaloguj się by móc komentować

BaZowy @OdysSynLaertesa 18 marca 2022 10:08
18 marca 2022 11:03

Tylko proszę chociaż tych książek nie zwraacać.  Szczerze mówiąc to Panowie obaj zachowujecie się jak 13tolatki na tiktoku. Trolujecie zajebistą notkę, eskalacją niezrozumienia co który powiedział. Skoro chciał Pan "bez komentarza" to trzeba było po kropce już nie dopowiadać w trybie rozkazującym.

Poza tym bogactwo języka polskiego jest niestety zgubne jak się nie słucha ze zrozumieniem. "zaczyna pan jak śmieciu" mówi o czynności a nie o osobie, a Pan odbija że "jestem jak śmieciu". Gospodarz odnosi sę do sposobu narracji a nie do narratora. To tak jak chcrześcijańskie piętnowanie grzechu a nie grzesznika. Ile takich pseudosporów eskaluje właśnie na tle nie rozróżniania uwagi "ad agendum" od "ad personam".

Jak Wam szkodzi ostre słońce to załóżcie p.słoneczne, jak macie za dużo energii to zróbcie 30 pompek a jak macie dziś kose na świat to zadzwońcie do trudnego Klienta i powiedzcie mu że macie w dupie tą jego patelnie.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @JK 18 marca 2022 09:48
18 marca 2022 11:05

No właśnie o tym mówię, że ludzie średniego szczebla, fachowcy nie przebiją się przez decydentów i pismaków

zaloguj się by móc komentować

BaZowy @gabriel-maciejewski
18 marca 2022 11:05

jakby co to ten nick i tak chciałem zmienić ...

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @ainolatak 18 marca 2022 09:53
18 marca 2022 11:05

Pismaków, którzy tworzą swoje wizje na podstawie gotowych materiałów kładzionych im na biurko przez różnych życzliwych. Dziennikarze sam z siebie niczego nie wymyśli, może tylko przepisać

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @z-daleka 18 marca 2022 09:57
18 marca 2022 11:06

Ale to morze jest bardzo głębokie

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @OdysSynLaertesa 18 marca 2022 10:08
18 marca 2022 11:06

Pan żartuje, to nie była personalna uwaga. Oczywiscie, że najlepiej będzie jak pan wyjdzie sam

zaloguj się by móc komentować

betacool @ainolatak 18 marca 2022 11:03
18 marca 2022 11:06

Czad to jest w momencie, gdy de facto Cromwell zaproponował implementację czegoś podobnego Chmielnickiemu:

http://betacool.szkolanawigatorow.pl/miedzy-pokusa-wnikania-w-gebie-duszy-a-pokusa-uproszczen

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Matka-Scypiona 18 marca 2022 10:09
18 marca 2022 11:07

Czyli tak, jak mówiłem. Niech teraz Bartosiak powie coś o pivocie na sworzniu globalnym

zaloguj się by móc komentować


gonzaga @gabriel-maciejewski 18 marca 2022 11:06
18 marca 2022 11:08

 

gabriel-maciejewski @Kuldahrus 16 marca 2022 16:37

16 marca 2022 16:42

 

"Nie ma sensu się nad tym zastanawiać. Nie mam zamiaru nikogo tu rozliczać z aktywności. Jak czegoś od kogoś chciałem, zawsze pisałem pokorne supliki , nie wydawałem poleceń i nie szarogęsiłem się. Nie zawsze mi odpowiadano, wyznam..."

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @betacool 18 marca 2022 10:57
18 marca 2022 11:08

Wiemy, wiemy, tylko o tym nie mówiliśmy, bo to zbyt oczywiste  było

zaloguj się by móc komentować

gonzaga @gabriel-maciejewski 18 marca 2022 11:06
18 marca 2022 11:10

No widzisz Odysie- po co Ci to było. Ciao :)

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @BaZowy 18 marca 2022 11:03
18 marca 2022 11:10

Ma pan rację, ale ja nie mogę dopuszczać do sytuacji, w której ktoś ma tu więcej do powiedzenia niż ja. Z oczywistych względów

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @betacool 18 marca 2022 10:57
18 marca 2022 11:18

Żeby pamiętać, w tymże projekcie stratedży&fiuczer bierze udział Marek Budzisz i Albert Świdziński koordynator programu gier wojennychi symulacji tudzież bezpieczeństwa i obronności z Fundacji Pułskiego

Wiadomo czym jest ta fundacja, przez kogo finansowana..można sobie przypomnieć i obejrzeć władze czy statu :)

Katarzyna Pisarska - Fundacja im. Kazimierza Pułaskiego (pulaski.pl)

Realizowany przez Fundację im. Kazimierza Pułaskiego program „Bezpieczeństwo i obronność” poświęcony jest przede wszystkim problematyce bezpieczeństwa międzynarodowego, obronności Rzeczypospolitej Polskiej oraz polskiemu przemysłowi obronnemu. Celem programu jest tworzenie  analiz i rekomendacji mogących stanowić podstawę dla długofalowych koncepcji strategicznych Polski, a także rozbudzenie debaty publicznej na temat rożnych aspektów bezpieczeństwa naszego kraju i podniesienie poziomu świadomości społecznej w tym zakresie. Głównym przedmiotem badań zespołu analitycznego Fundacji są uwarunkowania zewnętrznego środowiska bezpieczeństwa Polski, potrzeby modernizacyjne Sił Zbrojnych RP oraz rozwój polskiego przemysłu obronnego.

 

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @betacool 18 marca 2022 11:06
18 marca 2022 11:30

widzisz mam tyle zaległości... :( połknę

Nie byłam w stanie słuchać tego bełkotu Bartosiaka, ale ogarnę co on tam, a raczej ci co go natchnęli zaproponowali, bo coś obiło mi się o uszy jakieś niemieckie finansowanie zbrojenia, ale mogę się mylić. Sprawdzę. Inicjatywa i sam Bartosiak jest intensywne promowany w pewnych kręgach, które mogą mieć etruskie obecnie finansowanie, (choć też nie dam sobie łapy obciąć), więc ciekawe kto jeszcze zrzuca nas w myślenie starej Europy.

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @betacool 18 marca 2022 11:06
18 marca 2022 11:30

widzisz mam tyle zaległości... :( połknę

Nie byłam w stanie słuchać tego bełkotu Bartosiaka, ale ogarnę co on tam, a raczej ci co go natchnęli zaproponowali, bo coś obiło mi się o uszy jakieś niemieckie finansowanie zbrojenia, ale mogę się mylić. Sprawdzę. Inicjatywa i sam Bartosiak jest intensywne promowany w pewnych kręgach, które mogą mieć etruskie obecnie finansowanie, (choć też nie dam sobie łapy obciąć), więc ciekawe kto jeszcze zrzuca nas w myślenie starej Europy.

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @betacool 18 marca 2022 11:06
18 marca 2022 11:30

widzisz mam tyle zaległości... :( połknę

Nie byłam w stanie słuchać tego bełkotu Bartosiaka, ale ogarnę co on tam, a raczej ci co go natchnęli zaproponowali, bo coś obiło mi się o uszy jakieś niemieckie finansowanie zbrojenia, ale mogę się mylić. Sprawdzę. Inicjatywa i sam Bartosiak jest intensywne promowany w pewnych kręgach, które mogą mieć etruskie obecnie finansowanie, (choć też nie dam sobie łapy obciąć), więc ciekawe kto jeszcze zrzuca nas w myślenie starej Europy.

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @betacool 18 marca 2022 11:06
18 marca 2022 11:30

widzisz mam tyle zaległości... :( połknę

Nie byłam w stanie słuchać tego bełkotu Bartosiaka, ale ogarnę co on tam, a raczej ci co go natchnęli zaproponowali, bo coś obiło mi się o uszy jakieś niemieckie finansowanie zbrojenia, ale mogę się mylić. Sprawdzę. Inicjatywa i sam Bartosiak jest intensywne promowany w pewnych kręgach, które mogą mieć etruskie obecnie finansowanie, (choć też nie dam sobie łapy obciąć), więc ciekawe kto jeszcze zrzuca nas w myślenie starej Europy.

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @betacool 18 marca 2022 11:06
18 marca 2022 11:30

widzisz mam tyle zaległości... :( połknę

Nie byłam w stanie słuchać tego bełkotu Bartosiaka, ale ogarnę co on tam, a raczej ci co go natchnęli zaproponowali, bo coś obiło mi się o uszy jakieś niemieckie finansowanie zbrojenia, ale mogę się mylić. Sprawdzę. Inicjatywa i sam Bartosiak jest intensywne promowany w pewnych kręgach, które mogą mieć etruskie obecnie finansowanie, (choć też nie dam sobie łapy obciąć), więc ciekawe kto jeszcze zrzuca nas w myślenie starej Europy.

zaloguj się by móc komentować

tomciob @IanThomas 18 marca 2022 09:21
18 marca 2022 11:36

Z tego co ostatnio wypłynęło to Niemcy mają zamiar zastąpić swoje samoloty Tornado amerykańskimi F-35 (źródło). Ta chęć mocno zdenerwowała Francję, która mimo wprowadzenia przez Unię Europejską blokady na dostarczanie do Rosji zaawansowanej technologii militarnej swobodnie jednak taka technologię dostarczała (źródło), uważając że jest to legalne. Może więc jednak Niemcy, które cały czas alergicznie reagują gdy USA straszą wycofaniem broni jądrowej z terytorium Niemiec zagrają po stronie Anglosaskiej? Kto wie? Czy Niemcom od końca drugiej wojny światowej źle się wiedzie na sojuszu z Anglosasami? No nie wydaje mnie się. Problem ma moim zdaniem Francja ze swoją domniemana niezależnością.

Co ciekawe mówi się o nowych gwarancjach bezpieczeństwa dla neutralnej Ukrainy. W 1994 roku w zamian za zabranie broni jądrowej z jej terytorium też złożono Ukrainie gwarancje. Jak one wyglądają dziś?

Ciekawa notka. Dziękuję

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @BaZowy 18 marca 2022 11:03
18 marca 2022 11:40

Nie wiem o czym do mnie rozmawiasz człowieku. Nie rób ze mnie obrażonej sieroty a z siebie adwokata diabła. Od dawna sam załatwiam swoje "problemy".

Moja "czynność" nie miała niczego z tego, z czego zasłynął smieciu. Wiem natomiast do czego potrafią prowadzić tego rodzaju "stygmaty",  kiedy posuwa się do nich gospodarz. Uważam tego rodzaju "argumenty" za niedyskutowalne, i pod tym względem "cierpię" na zatwardziałość. Tak już mam, co nie znaczy że się obrażam albo gniewam.

Jedyna celna uwaga to ta o energii. Ot i wsio

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @gabriel-maciejewski 18 marca 2022 11:06
18 marca 2022 11:40

Jeśli Pan sobie tego życzy to nie ma problemu.

Pozdrawiam

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @OdysSynLaertesa 18 marca 2022 11:40
18 marca 2022 11:45

Czy może pan nie hamletyzować? 

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @gabriel-maciejewski 18 marca 2022 11:07
18 marca 2022 11:47

On jest zagubiony jak ruska "pierwsza gwardyjska" pod Kijowem... Część jego publiki ma jednak dobrą pamięć, i wykreśliła go z kajetu... No ale ciągle dochodzą nowi... Najważniejsze że żaden z naszych poważnych decydentów nie gada Bartosiakiem. Resztę można przekonać całkiem szybko jeśli zestawi się scenariusze które rysował na nieaktualnej mapie, o "uwiądzie NATO" (itd), z obecną dość jednoznacznie odwrotną rzeczywistością.

Wojna informacyjna w toku

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @gabriel-maciejewski 18 marca 2022 11:45
18 marca 2022 11:48

Nie robię tego... Pytam bo nie wiem. Serio

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @gabriel-maciejewski
18 marca 2022 12:02

To jest marzenie idioty, o czym wielokrotnie pisałem i trwać ono może tylko do momentu, w którym GB wzmocni się na tyle, by wysunąć roszczenia wobec starej Europy.

Fajne te dywagacje na temat naszej przyszłości. I nie chcę sie wtrącać do dyskusji ale powiem tylko, czy GB kiedykolwiek była słaba? Przecież GB, to nie GB. To wszystko to, co gada po angielsku w swoich krajach i  nie tylko. Jest tego trochę jednak.

 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @gabriel-maciejewski
18 marca 2022 12:02

Synteza co się zowie. Rzekłbym 'ciężka', to znaczy nader lotna i nośna. Szkoda że ignorowana przez tzw. decydentów. 

Pocieszam się że dobra analityka przydaje się również w handlu detalicznym.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @OdysSynLaertesa 18 marca 2022 11:48
18 marca 2022 12:09

Jak pan mi nie będzie zwracał uwagi i narzucał swoich interpretacji, to może pan komentować

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @Magazynier 18 marca 2022 12:02
18 marca 2022 12:10

Najważniejsze, że dostarczamy czytelnikom rozrywki

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski
18 marca 2022 12:12

"Czym jest polityka nierealna w takim razie? To są wszystkie te zagadnienia, które eliminują technologie z politycznych rozważań.

Zamiast niej wstawiają tam kulturę prawną, tradycję polityczną, piśmiennictwo i publicystkę, folklor i dekoracje."

Jak na ironię, Korwin założył kiedyś Unię Polityki Realnej.

Powinna być to Unia Polityki Nierealnej.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Szczodrocha33 18 marca 2022 12:12
18 marca 2022 12:15

On to zrobił właśnie po to, by przejąć, zawłaszczyć i zniszczyć pojęcie realizmu politycznego, żeby zamienić je w operetę

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @JK 18 marca 2022 09:48
18 marca 2022 12:17

No właśnie... Bo to nie pismaki narzucają "swoją wolę" decydentom, ale decydenci pismakom. Już pomijając okoliczności skąd decydenci biorą motywację do swojej determinacji. Nie ma się co oszukiwać ile tu od nas samych zależy. A dobrze jest, kiedy tym co decydują o najważniejszym, jest po drodze z naszą racją stanu. Kilka krajów, zwłaszcza tzw "północy" (bałtyckie plus Skandynawia) natychmiast zrozumiało co się dzieje. Hiszpania (no i Grecja) jest tu rodzynkiem (z południa), ale to jak ich "ubogaciła" Unia (patrz kryzys "finansowy") nie pozostawił im żadnych złudzeń co do tego że mieli być nawozem, tak jak Polska i inna "biedota".

Teraz jest ten właśnie moment, i świetnie (póki co) że kują nasi żelazo pod bardzo ważne projekty aż wióry lecą... A pismaki mogą to tylko pochwalić albo siedzieć cicho. A są też tacy co wolą popełniać samobójstwo. No ale co by nie pisali jedni i drudzy, to nie ma to żadnej (po)wagi na szali do której nie mają dostępu.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @betacool 18 marca 2022 10:57
18 marca 2022 12:18

Jemu chodzi o to żeby go MON wpisał na listę płac. Dobra niech go wpiszą. Będzie fanzolił oficerom. Ludowi da spokój. Być może. 

Swoją drogą dr B był bardzo przekonywujący. Przekonał mnie i nie tylko że wojny nie będzie. 

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @gabriel-maciejewski 18 marca 2022 12:10
18 marca 2022 12:18

Właśnie, ale wbrew pozorom, naprawde mamy szansę, tak myślę. Tylko Europa musi wyjść z tych "różowych majtek". Pytanie, czy da radę albo raczej, czy jej pozwolą na to.

Potencjał jeszcze jest uważam. Ten przeciwko tym majtkom ☺

 

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @gabriel-maciejewski 18 marca 2022 12:09
18 marca 2022 12:20

Nie tego dotyczyła moja uwaga... Zapewniam

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @gabriel-maciejewski 18 marca 2022 12:10
18 marca 2022 12:29

Jakbyś pozbierał ostanie felietony wojenne w 3 tom Najlepszych kawałków byłoby więcej rozrywki. A ja mógłbym cytawać pozycję zwartą. Co prawda źródła internetowe też mogę. 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @OdysSynLaertesa 18 marca 2022 08:45
18 marca 2022 12:30

Kierunek studiów energochefmiczna przeróbka węgla ma kilkudziesięcioletnią tradycje w Polsce instalacje bazowe były i są obiektem prac badawczych, skala póltechnicxna była uruchomiona w RPA, są to tematy rzeka na wiele godzin 

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @Magazynier 18 marca 2022 12:18
18 marca 2022 12:30

Dr B miał tu sporą amplitudę "histerii". Od wojennych po antywojenne. Od pro niemieckich po pro amerykańskie (ale oczywiście cały czas że NATO beee). Chciał zjeść ciastko i mieć ciastko, a cokolwiek by się stało zwalić to na "nieodpowiedzialne władze". A cały ten swój świat, który sam częstokroć nazywa "obawą", zbudował w oparciu o zreformowaną, nowoczesną i wyszkoloną armię ruskich, z jej wizytówką "pierwszą gwardyjską" w 3 dni pojącą czołgi we wiśle, i o wyssane z palca "15 dni musimy wytrzymać zanim NATO nam pomoże". Bo tak wyszło na "grach wojennych". Wróżył zniszczenie ukraińskiej armii bo przespał cały okres od pierwszej wojny, kompletnie nie interesując się tym co tam robią Amerykanie i Brytyjczycy... A wszystko to dlatego że wyleciał z CPK, a polska armia nie jest urządzona według jego mańki (którą niewiadomo czemu nazwał "wzorem"). 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Magazynier 18 marca 2022 12:29
18 marca 2022 12:31

Najlepsze kawałki słabo się sprzedawały

zaloguj się by móc komentować

qwerty @OdysSynLaertesa 18 marca 2022 09:08
18 marca 2022 12:32

Obawiam się że wielekroć bywa inaczej niż Pan sądzi 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @betacool 18 marca 2022 11:06
18 marca 2022 12:33

Czyli torowanie drogi dla socjalizmu, gazowni, monarchizmu/konserwatyzmu i unii polityki korwinowskiej.

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @qwerty 18 marca 2022 12:30
18 marca 2022 12:33

Dokładnie tak... Dawno temu byłem z tym na bieżąco.

O RPA też mi się o uszy obiło, czy nasi węglarze z którejś ze spółek nie nawiązali z nimi współpracy naukowej?

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @gabriel-maciejewski 18 marca 2022 12:31
18 marca 2022 12:34

Z tymi będzie inaczej tylko że w tytule musi być Ukraina i Bundes Republic.

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @gabriel-maciejewski 18 marca 2022 12:31
18 marca 2022 12:38

Prawda? Książka, to książka jednak. Internet i blogi? Ok, mogą być. Ale wcale niekoniecznie. Ale co ci będę mówił to, co wiesz przecież ☺

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Magazynier 18 marca 2022 12:34
18 marca 2022 12:45

Oj Wacek, Wacek...jeszcze mnie sprzedawania ucz

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @qwerty 18 marca 2022 12:32
18 marca 2022 12:46

Pismaki robią oprawę do decyzji. O tyle decydują, o ile publika reaguje zgodnie z celem oprawy... Żaden decydent (nie mówię o żyrandolach) nie zadrży przed pismakiem, o ile nie ma na niego "zlecenia" (zostaje ściągnięty parasol ochronny)... Ty akurat powinieneś wiedzieć najlepiej co jest kijem a co ręka (o d... nie wspominając)

zaloguj się by móc komentować

qwerty @OdysSynLaertesa 18 marca 2022 12:33
18 marca 2022 12:46

Była wymiana naukowa a taki kierunek był na AGH moi koledzy to studiowali 

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @gabriel-maciejewski 18 marca 2022 12:10
18 marca 2022 12:48

Ok, na Titanicu grała orkiestra do końca.

Ale lepiej jednai, aby na tę "górę lodową" nie trafić. A jak już, to być przygotowanym na taką ewentualność. Lepiej, niż wtedy ten Titanic. Właśnie jest ten czas. Tak sądzę właśnie.

 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @OdysSynLaertesa 18 marca 2022 12:46
18 marca 2022 12:49

Pismakami steruje się operacyjnie, masz materiał i masz napisać a materiały obojętne prawdziwe czy fikcyjne mają swój rodowód i cele do zrealizowania 

zaloguj się by móc komentować


OdysSynLaertesa @qwerty 18 marca 2022 12:46
18 marca 2022 12:53

Tak... Bardzo obiecujący projekt. Pamiętam moment kiedy temat zaczął być dyskutowany szerzej. To było w momencie negocjacji "pakietu klimatycznego" przez ekipę Tuska... To już tyle lat minęło. Rozeszło się po kosztach, zupełnie jak nasze łupki, które do tej pory nie zostały oszacowane prawidłowo. Liczba odwiertów próbnych to była lipa. Wiele ruskich firm chciało mieć na to koncesję i to mi dawało do myślenia (zwłaszcza że równolegle ruszyła "zielona" histeria)

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @betacool 18 marca 2022 12:50
18 marca 2022 12:53

Już dawno nie mam, ale był kłopot

zaloguj się by móc komentować

betacool @OdysSynLaertesa 18 marca 2022 12:30
18 marca 2022 12:55

Paulo Coelho geosrategii.

Wojna sięgnęła kosmosu, a on by ją na nas przygotował. Mi to wygląda na mało zakamuflowane CV do Polskiej Agencji Kosmicznej.

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @qwerty 18 marca 2022 12:49
18 marca 2022 12:56

Tak. To są narzędzia. Czasem ostre (i wtedy sprawiają wrażenie ośrodka decyzyjnego) a innym razem tępe, wręcz prowokacyjnie :) Każden ma swoją rolę do spełnienia

zaloguj się by móc komentować

qwerty @OdysSynLaertesa 18 marca 2022 12:56
18 marca 2022 12:57

Robiłem to kilka razy i od podszewki znam mechanizmy, tv ten sam ogródek 

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @betacool 18 marca 2022 12:55
18 marca 2022 12:58

A mnie to przypomina coś innego. Stratedżyfjuczur :)

 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @OdysSynLaertesa 18 marca 2022 12:53
18 marca 2022 12:59

Ale nie ma tego złego .. Polska ma potężne rezerwy i w kilku obszarach pośpiech nie jest wskazany 

zaloguj się by móc komentować


OdysSynLaertesa @qwerty 18 marca 2022 12:59
18 marca 2022 13:06

Wiemy jak to jest sprzęgnięte.bCoryllus o tym napisał niedawno.

Tak niestety wygląda rzeczywistość, dlatego trzeba dużo cierpliwości, i wiary w Tego który daje siłę się przebijać. Inna droga to barykady, ale wiemy dobrze kto zza nich wydaje rozkazy i po co to robi... Wytrwałość to cnota która czyni wolnym pomimo ogromnej kuli u nogi

zaloguj się by móc komentować

ahenobarbus @OdysSynLaertesa 18 marca 2022 12:30
18 marca 2022 13:15

Co by to było gdyby "armia nowego wzoru" wytrzymała krócej niż 15 dni.... Wina rządu wtedy? Nic tylko zwrócić się później o pomoc do "starszych i mądrzejszych" skoro z armią dr No, znaczy B, nie daliśmy rady się obronić.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @OdysSynLaertesa 18 marca 2022 13:06
18 marca 2022 13:19

Wytrwałość wymaga patrona ja wybrałem sobie św. Stanisława Kazimierczyka 

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @ahenobarbus 18 marca 2022 13:15
18 marca 2022 13:32

Na tym polega jego "przenikliwość". Na snuciu jak to dostaniemy wpier... w obecnym urządzeniu armii, i snuciu alternatywnym jak to wszyscy będą się nas bać kiedy polskie wojsko będzie urządzone na jego "autorski" wzór. Jeździ więc z tą swoją armią (której nie ma, a której strukturę przebydowywał co najmniej dwa razy) na papierze, i toczy "zwycięskie bitwy" przegrywając tym co mamy (tradycyjnie zdradzeni o świcie) z kacapią.

Jednocześnie zdumiewa go jak to się dzieje że Ukraińcy biją ruskich (dostrzegając udział NATO pomimo tego że Ukraina nie należy do sojuszu). Podjarany (ale tradycyjnie pełen "wątpliwości") sukcesami ich lekkiej piechoty, przyszywa się do nich ze swoim wzorem, jakby to on był ojcem ich sukcesu a nie to co zrobili z ukraińską armią specjaliści z NATO. Wierzy i się wacha jak mogło do tego dojść, pomimo oczywistego, profesjonalnego przygotowania kacapii, do bycia wszędzie i w każdych warunkach niezwyciężonym... Bredzi jak potłuczony

zaloguj się by móc komentować


z-daleka @gabriel-maciejewski 18 marca 2022 11:06
18 marca 2022 13:57

...morze jest bardzo głębokie

Ale nie wszędzie- tam akurat nie. Chevron obecny na Ukrainie ma już doświadczenie z dużymi głębokościami.

Shell zapewne też nie zamierza na Ukrainie kupować zboża.

zaloguj się by móc komentować

Gumtryk @ainolatak 18 marca 2022 10:51
18 marca 2022 14:44

Szwajcarzy są nieźli, bezpośrenio przy trzech z chterech rur :D o ile oczywiście zbyt płasko nie czytam tej mapy. 

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @betacool 18 marca 2022 11:06
18 marca 2022 15:13

W sumie to się nieźle uśmiałam. Pokrótce armia nowego wzoru zakłada rozproszone, małe/partyzanckie niejako nasze wojska latające po niezalesionym terenie ze schronu do schronu gdzie mają broń. Zakłada również wejście w konflikt z Rosją i przyjęcie na klatę jej ataku najpierw rakietowego we wszystkie infrastrukturalne punkty od Balic pipie, po inne obiekty krytycznej infrastruktury. Potem mielibyśmy brać na klatę obronę partyzancką właśnie tymi rozproszonymi wojskami.

Dlaczego mielibyśmy samodzielnie walczyć? W celu niedopuszczenia Rosjan do europejskiej gry o równowagę i marginalizowania Polski…żeby przetrwać jako silny podmiot musimy iść na wojnę. Wg. zleceniodawców Bartosiaka dzięki zniszczeniu rakietowym polskiej gospodarki, potencjału doprowadzeniu katastrofy humanitarnej Polska byłaby wciąż silnym i nie zmarginalizowanym krajem.

No scenariusz jakby świetnie wpisuje się w te numery z migami. A Bartosiak idealnie wybrany, biorąc pod uwagę jego umiejętności sprzedawania bełkotu zawierającego truciznnę jako mądrych przemyśleń. Zamysł Cromwella zniszczenia do ziemi a potem rozebrania trupa ciągle żywy...

I wszystko można byłoby obśmiać gdyby nie fakt, że gościu był poważnie wysłuchiwany przez kręgi rządzące i wojskowe. Miał mieć w marcu spotkanie na Wacie, gdzie przedstawiany był jak ekspert i doradca przy Sztabie Generalnym WP (!) W związku z wojną chyba to odwołali. Do tego możnaby dodać jeszcze taki projekt Play of Battle, gry rozwijanej przez Bartosiaka, Zbigniewa Pisarskiego (założyciel think tanku Fundacja im. Kazimierza Pułaskiego) i Georga Friedmana (w rolach doradców – Norman Davies, gen. Waldemar Skrzypczak, Jarosław Grzywiński, były szef GPW).

https://www.money.pl/gospodarka/tego-jeszcze-nie-grali-jacek-bartosiak-i-spolka-tworza-gre-wojenna-jakiej-zwykli-gracze-dotad-nie-widzieli-6652678531382240a.html

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @Gumtryk 18 marca 2022 14:44
18 marca 2022 15:22

Konta bankowe potrzebują bezpiecznego gazu ;)

zaloguj się by móc komentować

ahenobarbus @ainolatak 18 marca 2022 15:13
18 marca 2022 15:27

On brzmi jak lobbysta przemysłu zbrojeniowego. Ważne żeby była warstwa reprezentacji w postaci Armii Nowego Wzoru, później po Polsce przetoczył się ten cały walec, a co zostanie i co się później stanie to już nieistotne. Ja tak sobie zakładam, może się mylę, że jak ktoś temu projektowi ANW wreszcie przyklaśnie i zostanie on zrealizowany to scenariusz walca jest wtedy pewnikiem. Taki warunek sine qua non

Przypominam, że on z tym swoim charakterystycznym uśmieszkiem powiedział ze terytorium Polski jest za duże. 

zaloguj się by móc komentować

Gumtryk @ainolatak 18 marca 2022 15:13
18 marca 2022 15:34

ileż w tym linku jest samochwalstwa:D
 

Pisarski i Bartosiak zapytani, jak to się stało, że Polacy ściągnęli do współpracy taką gwiazdę, jak Friedman, zareagowali serdecznym śmiechem. – A co, jeśli to George Friedman przychodzi do Polaków i mówi, że szuka partnerów do projektu? – odpowiada Zbigniew Pisarski.

Po prostu geniusze. Wymyślili szachy na nowo, tylko takie wiecie, na kompiuterze. Gdzie jest ta ich gra? Wyszły z tego chociaż Settlersy?:D 

Minął prawie rok, a tu cisza. Po takim czasie powinny jakieś zajawki się już pojawić.

Z opisu to ma być taka Europa Universalis, więc niby nic nowego.

To gra dla sympatyków gier komputerowych, ale chcemy, by także przedstawiciele wojska mówili, że warto w nią grać. Chcemy, by politycy zapoznawali się z nią, by pojąć pole manewru. 

(za: https://wiadomosci.onet.pl/tylko-w-onecie/polskie-grand-strategy-dr-bartosiak-opowiada-o-produkcji/bvbchzx)

To jest świetny pomysł, żeby politycy "pojmowali pole manewru" - cokolwiek to znaczy - z gier komputerowych... 

Serio chciałbym zobaczyć ten strategiczny majstersztyk jaki się szykuje :D 

zaloguj się by móc komentować

betacool @ainolatak 18 marca 2022 15:13
18 marca 2022 15:37

Nic tylko w kosmos ten "new model" wypieprzyć. Może Droga Mleczna jakoś to przetrwa.

 

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski
18 marca 2022 15:47

Francja póki co idzie w zaparte zniechęcając w stosunku do siebie wszystkich potencjalnych sojuszników.

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @ahenobarbus 18 marca 2022 15:27
18 marca 2022 15:48

Otóż to...terytorium Polski za duże, granica z Rosją za mała, więc czym prędzej trzeba się z Rosją zmierzyć...

zaloguj się by móc komentować

Drzazga @gabriel-maciejewski 18 marca 2022 09:42
18 marca 2022 15:48

Proszę tego nie robić, to byłoby samobójstwo.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @ainolatak 18 marca 2022 15:13
18 marca 2022 16:02

Do tego Wojska Obrony Koniecznej jako dodatek od WGadowskiego no i na Moskwę/Berlin/... każdemu wg potrzeb 

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @betacool 18 marca 2022 15:37
18 marca 2022 16:04

Albo na pożarcie przez ośmiornicę ;)

zaloguj się by móc komentować

qwerty @ainolatak 18 marca 2022 15:13
18 marca 2022 16:04

Zaczynamy od Balice pipa a potem pójdzie jak po maśle, pierwsza atomowa koło Zabierzowa 

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @qwerty 18 marca 2022 16:02
18 marca 2022 16:06

WOK bez batalionu gadów to jak marynarka bez fok ;))

Swoją drogą mózg B zupełnie zapomniał o obronie morza...

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @ainolatak 18 marca 2022 09:53
18 marca 2022 16:20

Wiesz, z przedsiębiorcami małymi/mikro jest jeden poważny problem. Poczynając od drugiej połowy lat .90 przedsiębiorcy zostali niemal wycięci w pień, a na ich miejsce wskoczyli janushe biznesu i złogi pokomunistyczne(byłe służby w większości), poubierali się w garnitury i zaczęli domagać się żeby ich nazywać przedsiębiorcami, przez to całe społeczeństwo tak się zraziło do słowa 'przedsiębiorca', że zaczęło używać go jako obelgi, tak zły PR został zrobiony przedsiębiorcom. Dopiero od jakichś 10 lat mikroprzedsiębiorczość jakoś się odradza, ale jeszcze sporo "janushy" ciągle podstawia nogę do podkuwania jak ta żaba i wciąż przedsiębiorcy przez to nie są traktowani jako poważny partner do rozmowy, bo jak tylko jakiekolwiek rozmowy się zaczynają to wychodzą organizacje podające się za "stowarzyszenia przedsiębiorców" i koniec pieśni, okazuje się że nie ma z kim rozmawiać. Oczywiście wielkim korporacjom jest to na rękę.
Sam się na to wkurzam, ale niestety opór materii jest ciągle duży.
Przedsiębiorcy musieliby całkowicie oderwać się od tego żeby stworzyć jakąś siłę(nie wiem, może przez spółdzielnie?). Trochę się to zaczęło zmieniać dzięki mikroprzedsiębiorcom, ale niestety obraz społeczny przedsiębiorcy to wciąż jest janush głosujący na Konfę albo paniusia z piorunem w profilowym na fejsbuniu - "jaśnie oświecona europejka".

Sądzę, że dlatego Kaczyński dał sobie spokój z płomienną obroną przedsiębiorców przed smokiem bo uznał, że tam póki co nie ma zaplecza, a w razie czego i tak z tamtej strony nikt zanim płakał nie będzie jak go ten smok pożre.

 

zaloguj się by móc komentować

Paris @ainolatak 18 marca 2022 11:18
18 marca 2022 16:33

No  stety,...

...  ale  to  DRAMAT  i  TRAGEDIA  w  jednym  !!!

I  ta  cala  deta  Piekarska  i  tych  3  panow,...  i  ta  cala  zlodziejska  fundacja,...  normalnie  SZOK  !!!

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @Kuldahrus 18 marca 2022 16:20
18 marca 2022 16:55

Ja w tych "janushach" robię od lat. Ci z lat 90tych wiadomego pochodzenia to siedzą już w co najmniej średnich firmach w drażliwych branżach, korpo lub pod obcym zarządem w firmach doradczo-audytorskich, bez których pieczątki niegdyś nic nie ruszało do przodu i zadne strategie nie były przyklepywane, oczywiście nie mówię tu o polskich (choć teraz to ich dzieci już tam siedzą).

Wśród mikrusów zdarzają się Janusze oczywiście, w duzej części niestety wynika to z takich a nie innych realiów biurokratyczno-podatkowych, więc wcale się nie dziwię. Ale mamy tych mikrusów ok. 2mln (to ponad 96% wszystkich firm w Polsce) więc i Janusze zdarzają sie tam statystycznie częściej. Ale po setkach wywiadów i tego co zobaczyłam w czasie przez kilkanaście lat to te właśnie firmy i małe najbardziej zachwycają swoją determinacją, pomysłami i to one biorą na klatę ogromny wkład w gospodarkę. A nie mają na kancelarie prawne, które pomogą im wysłać zysk gdzie indziej, uciec przed podatkami czy uzyskać ogromne benefity od państwa.

W Toruniu Kaczyński nie dał sobie spokoju "z płomienną obroną przedsiębiorców, bo uznał że tam póki co nie ma zaplecza, a w razie czego i tak z tamtej strony nikt zanim płakał nie będzie jak go ten smok pożre". Wielokrotnie przyznawał, ze nie zna sie na ekonomii i mówi tak jak mu w tej kwesti doradzają. A że doradcy przeczytali gazety (z PB były przedruki tytułów przez tydzień wszędzie i na wszystkich portalach), to tak to wyglądało. A to był tylko jeden z wielu przykładów jakie znam.

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @Kuldahrus 18 marca 2022 16:20
18 marca 2022 16:58

No właśnie jest problem z tym stworzeniem czegoś razem, bo przedsiebiorcy są nieufni (znowu się nie dziwię). Wiem ile czasu i moich starań szło na to by mi coś powiedzieli konkretnego o ciekawych rzeczach jakie robią bez lęku, ze wykradnę pomysł, albo naślę skarbówkę. To nie są łatwe tematy, stąd ich siła, że użyje tego głupiego sformułowania "klasterska" jest mała porównując z Zachodem.

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @ainolatak 18 marca 2022 15:13
18 marca 2022 17:12

No ale lekka piechota dokładnie tak ma funkcjonować. I na Ukrainie tak właśnie działa. Tyle że to nie jest według projektu Bartosiaka, ale tak właśnie się szkoli nowoczesną lekką piechotę w NATO... Małe samodzielnie pododdziały operujące na własnym terenie (najlepiej w oparciu o zasadzki na trasie kolumn przeciwnika) podgryzające zaplecze i szlaki komunikacyjne, i zwalczające GDR y (grupy dysesyjno rozpoznawcze).

Tyle że do tego potrzeba komponentów operacyjnych jako "celów" do wiązania związków taktycznych kacapii. Proponowany przez Bartosiaka 120 tys komponent składający się z wyłącznie lekkich pododdziałów, nie ma szans w starciu, ani nawet nie podejdzie do komponentów ciężkich jeśli ich ktoś nie zwiąże walką i nie zmusi do prób oskrzydlających, które będąc w oderwaniu od sił głównych można łapać w zasadzki na własnych skrzydłach... No i z całą pewnością można to wszystko wyrzucić jeśli nie ma się wojsk walki elektronicznej (my ich widzimy/słyszymy a oni nas nie), i gęstej sieci obrony przeciwlotniczej czy anty rakietowej.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @ahenobarbus 18 marca 2022 15:27
18 marca 2022 17:34

To ja muszę przeprosić Londyńczyków że podejrzewałem ich o sponosrowanie dr B. Zwiodła mnie jego dykcja i że ciągle pcha polską młodzież męską na jakąś bliżej nieokreśloną masakrę na Przesmyku Suwalskim. Odwołuję te pomówienia i przyznaję że nie wiem co to za gostek. Chyba nikt za bardzo go nie chce.

zaloguj się by móc komentować


Magazynier @betacool 18 marca 2022 13:37
18 marca 2022 17:59

Niewiele wiem o tym politycznym krajobrazie Hiszpanii. Ale wygląda na to, że Vox conservatista partidad, która zdobyła zdolność koalicyjną, i jej lider Santiago Abascal Conde ich lider to gumowe ramię kremla.

Z Rzpospoliej: Spotkanie skrajnej prawicy w Madrycie. Orbán i Abascal odmawiają krytyki Kremla, Le Pen nie podpisała deklaracji

Taki cytat: "Odmowa zajęcia jasnego stanowiska w sprawie konfliktu na Ukrainie to już stały element strategii Abascala. Dziennik „El Pais” przypomina, że związani z Kremlem rosyjscy oligarchowie finansują powiązane z Vox organizacje, jak Hazte Oir." https://www.rp.pl/polityka/art32592161-spotkanie-skrajnej-prawicy-w-madrycie-orban-i-abascal-odmawiaja-krytyki-kremla-le-pen-nie-podpisala-deklaracji

Nieco sprawniejsza wersja Korwina. Czyli na razie nie ma szans na algierski gaz w Odessie.

 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @gabriel-maciejewski 18 marca 2022 12:45
18 marca 2022 18:01

Nie przejmuj się. Napalony jestem na ten temat i tyle.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @gabriel-maciejewski 18 marca 2022 12:45
18 marca 2022 18:28

Daleko mi do pouczania ciebie czy kogokolwiek. 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Kuldahrus 18 marca 2022 16:20
18 marca 2022 19:27

Wymienialiśmy korespondencję z JKaczyńskim jego otoczenie może socjalizm budować a nie dyskontować zasoby polskich przedsiębiorców, JK reaguje tak jak otoczenie mu przedkłada, samodzielnie nie jest w stanie nic zaproponować lub dokonać audytu problematyki, po rozmowie z Prezydentem wyszło, że środowiska 'pollityczne' są zakładnikami aparatu resortowego i nigdy się przeciw temu dyktatowi nie wychylą 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @ainolatak 18 marca 2022 16:55
18 marca 2022 19:30

Problemem w Polsce nie jest ucieczka przed podatkami lecz terror bezprawia skarbowego/sądowego/celnego/.. a rola kancelarii prawnych w obsługiwanie przedsiębiorców to już inny temat, od zagadnienia znajomości prawa poczynając 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Kuldahrus 18 marca 2022 16:20
18 marca 2022 19:36

Zrobiliśmy dwa kongresy w W-wie oraz dziesiątki spotkań i szkoleń i pointa jest prozaiczna: wszyscy czekają na sprawiedliwość bo ona im się należy i przyjdzie tylko.... ; woli obrony swych praw i mienia nie ma wśród polskich przedsiębiorców, to jak w raporcie WPileckiego o zdolności do oporu więźniów  w Auschwitz, niewolnik wojownikiem nigdy nie będzie 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Kuldahrus 18 marca 2022 16:20
18 marca 2022 19:41

Żeby stworzyć siłę społeczną trzeba działać jak państwo: doktryna, budżet, cele do osiągnięcia, ... ,  To jest poza wyobraźnia polskiego przedsiębiorcy, a wskazania, że trzeba się uczyć ripostowane są, iż prawnicy/... to załatwia, a koniec jest prozaiczny: nie kasy, nie ma prawników ale są komornicy w drzwiach - wtedy dzwonią do nas po ratunek jak jest godzinę za późno 

zaloguj się by móc komentować

ruben @gabriel-maciejewski
18 marca 2022 19:44

Czy mi się wydaje, że może WY tak na serio – jak ślepy dżokej na Wielkiej Pardubickiej nie widzą przeszkód/rzeczywistości/?!!!

https://www.youtube.com/watch?v=IsHjR9ZODr0&t=666s

https://www.youtube.com/watch?v=CK6XH8MrpXE

GM- wyświetleń-1730, łapek 133, subskrybentów 1.700, 27 komentarzy

Bartosiak- wyświetleń- 738 823, łapek 30 tys., subskrybentów 242tys. , komentarzy 3587

Płyń szczęśliwie dalej, nawo SN (Stultifera Navis?).

zaloguj się by móc komentować

valser @ruben 18 marca 2022 19:44
18 marca 2022 19:52

Bartosiak ma caly ocena do przeplyniecia, zeby scignac Dzikiego Trenera.

Check this out https://www.youtube.com/channel/UCbbz3_jH582xS93hxszPvjQ

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @ainolatak 18 marca 2022 16:55
18 marca 2022 20:19

"Ale po setkach wywiadów i tego co zobaczyłam w czasie przez kilkanaście lat to te właśnie firmy i małe najbardziej zachwycają swoją determinacją, pomysłami i to one biorą na klatę ogromny wkład w gospodarkę."

Dlatego denerwujące jest, że ciągle janushe robią tym małym koło pióra przez to że sami chcą uchodzić za przedsiębiorców. Już nie wspomnę o tym, że ci mali są wypychani przez rózne nieformalne środowiska(nie oszukujmy się - środowiska w większości o rodowodzie postkomunistycznym - rączka rączkę myje) z rynku.

" Wielokrotnie przyznawał, ze nie zna sie na ekonomii i mówi tak jak mu w tej kwesti doradzają. A że doradcy przeczytali gazety (z PB były przedruki tytułów przez tydzień wszędzie i na wszystkich portalach), to tak to wyglądało. A to był tylko jeden z wielu przykładów jakie znam."

Też prawda.
Ja wziąłem to tak na chłopski rozum, że był pewien czas, że na głosy przedsiębiorców nie było co liczyć bo de facto ci co się podawali za przedsiębiorców to było środowisko mocno przesiąknięte PRLem i dalej może pokutować to przekonanie, a bez pewności co do lojalności nie ma co się kopać z koniem, a sama wiesz, że walka w obronie przedsiębiorców w Polsce to jest bardzo ciężkie zadanie.

 

 

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @ainolatak 18 marca 2022 16:58
18 marca 2022 20:25

Myślę, że na początek powinni sami uodpornić się na złą propagandę(nie dać się napuszczać na państwo) i wypierać ze swojego otoczenia wszelkich janushy.

 

 

zaloguj się by móc komentować


olo @tomciob 18 marca 2022 11:36
18 marca 2022 20:58

czesi w 2015-2017 dostarczyli rosji 17 samolotow L-410UVP-E20 L zamowionych w 2012 i jakos nie maja problemu, wiec moze  zrodlom(?) o cos innego chodzi

tutaj kazdy moze sobie sam sprawdzic co, kiedy i gdzie oficjalnie sie dostarcza

zaloguj się by móc komentować

betacool @ruben 18 marca 2022 19:44
18 marca 2022 21:57

Na targi we Frankfurcie się nada?

zaloguj się by móc komentować

tomciob @olo 18 marca 2022 20:58
19 marca 2022 01:37

Źródła jak to źródła zawsze robią swoją propagandową robotę ale Rosja jest chyba zbyt dumna aby przegrać te wojnę, a więc źródła zaczynają nas straszyć. Czy już powinniśmy się bać? Nie wiem ale spirala powoli się nakręca. Trudno tu gdzieś zobaczyć jakieś jaśniejsze barwy całej tej trudnej i skomplikowanej sytuacji. Pozostaje modlitwa i czytanie źródeł.

zaloguj się by móc komentować

Peiper @tomciob 19 marca 2022 01:37
19 marca 2022 05:44

Pakiet Mobilności - czyli jednak Francuzi dopięli swego (oskarżali polskich przewoźników o dumping płacowo-cenowy)

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Drzazga 18 marca 2022 15:48
19 marca 2022 06:25

Hmm wyrzucenie odysa byłoby samobójstwem? No proszę...wie pan coś, czego ja nie wiem?

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @tomciob 19 marca 2022 01:37
19 marca 2022 08:15

Moskwa to nie tylko carowskie ambicje Putina nakręcone przyzwoleniem Zachodu. Mogę się mylić, ale już idzie jakaś podmianka cara, bo już słychać poważne głosy zaniepokojenia o ataki na Rosjan np. w Niemczech...bo nie wszyscy Rosjanie są źli. Im dłużej wojna trwa tym gorsze warunki układania sie będzie miała Rosja. Z drugiej strony gdzie diabeł układa karty może sie wszystko wydarzyć i logika też nie istnieje.

zaloguj się by móc komentować


tomciob @ainolatak 19 marca 2022 08:15
19 marca 2022 13:28

Rosja ma czas i pieniądze aby ta wojna trwała. Ona nie odbywa się na jej terenie. "Putin" to jedynie skrót myślowy albo maskotka, jak kto woli. Zachód nie może zagwarantować zamknięcia nieba nad Ukrainą co oznacza, że w długofalowej perspektywie są małe szanse na osiągnięcie przewagi na terenie Ukrainy. Taktyka Rosji jest stosunkowo prosta. Czas i destrukcja. Myślę że Moskwa ma środki na długotrwałe stosowanie tej taktyki. Przy założeniu wojny na wyniszczenie kapitulacja Ukrainy jest tylko kwestią czasu. No bo ile małymi terenowymi grupami pieszymi można prowadzić wojnę pozycyjna. Na Kremlu zdają sobie sprawę że czas, póki co, działa na ich korzyść. Jak długo może potrwać ta wojna to pierwsze pytanie. A drugie: na ile Ukraińcom wystarczy woli walki? Rosja (nie Putin) to przebiegły wąż co trawi długo i bez żarcia obywa się miesiące. W nagły zwrot władzy na Kremlu trudno mi uwierzyć, choć też bym chciał aby reset nastąpił tam jak najszybciej. Póki co wojna przybiera charakter walki na czas i wyniszczenie, powolne i stopniowe Ukrainy i ducha jej żołnierzy. Ile czasu na taką walkę ma Rosja? Ile czasu ma Zachód? Trudno orzec, ale z logiki to ja bym jednak nie rezygnował.

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować