Wojna będzie, ale w Kazachstanie, czyli zima znów zaskoczyła drogowców
Wielu ludzi doradzało mi, żebym nie pisał o bieżączce, ale nie mogę się powstrzymać. Od dwóch dni na twitterze trąbią o rozruchach w Kazachstanie, usunięciu Nazarbajewa i planowanej interwencji wojskowej sąsiadów, a żaden z naszych proroków szybkiego reagowania nie zabrał jeszcze w tej sprawie głosu? Jakie to dziwne. Zima znów zaskoczyła drogowców.
Rozruchy zaczęły się albowiem paliwo podrożało z 50 groszy za litr – w przeliczeniu na nasze – do 1,20 zł za litr. No i ludziska wyszli na ulicę. Sprawa jest poważna, albowiem sojusznicy z tego całego ruskiego NATO zapowiedzieli już, że będą interweniować. Na razie odezwała się Armenia, która chyba za mało miała ostatnio przykrych doświadczeń i potrzebuje jakichś kolejnych. Na razie nie wiadomo o co chodzi, ale tu i ówdzie pojawiają się głosy, że pan Nazarbajew wykonywał jakieś zachęcające gesty w stosunku do Chin. No, jak to – zawoła ekspert Zychowicz – przecież Chiny i Rosja to najwięksi sojusznicy…! Jak tak można! Jak widać można a sojuszem jest nie to, co nam się zdaje, ale coś zupełnie innego. I na pewno nie należy się przejmować zachęcającymi informacjami dotyczącymi wizyt tego czy innego polityka na zimowej olimpiadzie w Pekinie.
Na razie, jak powiadam, nie wiadomo o co chodzi, a z powodu przedłużonego weekendu wszyscy nasi mędrcy milczą i spisują spostrzeżenia, żeby móc w poniedziałek z rana ogłosić nową serię proroctw, tym razem już silniej umocowaną w realiach.
Proszę Państwa, dramat takich krajów jak nasz, a także całej zachodniej Europy, za którą jesteśmy dziś uważani przez przybyszów ze wschodu, polega na tym, że dobrobyt, dość względny przyznajmy, na który nam pozwolono, okupiony jest konsumpcją kłamstw publicystycznych. To znaczy musimy się godzić na prezentowane publicznie hucpy, które stymulują emocje kolejnych zainteresowanych polityką roczników, albowiem nic innego tym ludziom podać nie można. Oni sami też, nawet gdyby im kto próbował tłumaczyć, jak jest, a nie jak to widzi Max Kolonko, na pewno by w to nie uwierzyli. Chciałbym zobaczyć miny Bartosiaka i Zychowicza, jakby im ktoś miesiąc temu zadał pytanie, co myślą o przewrocie w Kazachstanie. Sprowadziliby takiego do parteru samym tylko mądrym spojrzeniem i ręką z dwoma palcami skierowanymi wprost w jego oczy. Jak nie przymierzając agresywnego psa. No, a tu proszę – przewrót w Kazachstanie – i żaden prorok nie ma na to podkładki i nie może powiedzieć – a nie mówiłem - albowiem nie mówił w istocie. Pierniczył za to jakieś dyrdymały, które nie mają szans na zaistnienie, co z kolej zostało skrupulatnie zarejestrowane i jest puszczane raz za razem, jak Tusk w Wiadomościach Kurskiego.
To jest, jak powiadam dramat nasz rodzimy. Nie ma bowiem szans na to, by któryś z nich uderzył się w pierś i powiedział – myliłem się. Oni zaczną teraz od nowa, jak gdyby nigdy nic, tyle, że o Kazachstanie. Bo już można. Mam nadzieję, że wypadki przebiegać będą takim meandrem, że oni za tym nie nadążą.
No, ale zarówno wczorajszy tekst, jak i dzisiejszy świadczą o jednym – jesteśmy zamknięci w szafce poste restante jak wspominani tu wielokrotnie mali kosmici. Ktoś nas skazał na oddawanie hołdu zużytej karcie rabatowej z pizzerii i mowy nie ma, żeby to przerwać. Poza naszą szafką, dzieją się rzeczy dziwne i my to nawet dostrzegamy, ale nie można powiedzieć tym ze środka, żeby się lepiej zamknęli. Nie można, bo lokalna hierarchia, a co za tym idzie cały porządek, runą. Na tym zaś najbardziej ucierpią ludzie, którzy już sobie zbudowali jakąś tam wizję wypadków przeszłych i teraźniejszych i teraz biją przed nią pokłony. Zupełnie jak w 1939, że się posłużę ulubioną parabolą kretynów. Dopiero wojna obudziła ludzi z letargu. I teraz też powinna obudzić, albowiem wybuchła nie w tym miejscu co powinna. No, ale chyba jednak nie obudzi...
Myślę, że najcenniejszym skarbem dla wszystkich naszych wolnościowych myślicieli, dla wszystkich zatroskanych o Polskę mędrców, dla historyków posiadających udokumentowany dorobek, największym skarbem, wręcz wybawieniem, byłby powrót do twardej cenzury. Mogliby nareszcie odetchnąć i nie przejmować się tym, co wyprawia się w mediach społecznościowych. Mogliby też nie przejmować się tym, co dzieje się na zewnątrz, poza cenzurą. Przyjmowaliby tylko polecenia na realizację zleceń z zewnątrz, a potem odbierali honorarium za wykonanie zadania. Ktoś powie, że już to robią, bo cenzura wcale nie jest potrzebna, wystarczy, że w mediach społecznościowych czynnych jest kilku emitentów treści, które uważane są za równoprawne i tak samo prawdopodobne. Obok zaś na identycznych zasadach funkcjonuje Wielka Lechia i starożytni kosmici. I już, sprawa załatwiona.
A propos, czy słyszeliście, że nowy adiutant posła Mikke jest mormonem? Wygląda na to, że poseł Mikke nie jest już agentem rosyjskim, ale amerykańskim. To oczywiście rokuje jak najgorzej dla prawdy, albowiem wszystkie mormońskie kłamstwa, zostaną teraz na prawicy postawione na równi z prawdami ewangelicznymi. I wszyscy będą się bawić wesoło i mrugać porozumiewawczo jeden do drugiego, albowiem taka jest polityka. I zapewniam Was, że nikt się nawet nie uśmiechnie. Dotyczyć to będzie najbardziej ortodoksyjnych posłów, czyli tych wszystkich, co chadzają na mszę trydencką, a papieża nazywają pacha mama. Szykuje się jeden wielki polityczno religijny żart, jeszcze lepszy niż ta rebelia w Kazachstanie.
Czy wobec tego warto zabierać głos w jakiejkolwiek sprawie? No, niestety dziś jest to już przymus, a nie wybór. Nie po to zaczęliśmy tę przygodę, żeby ją nagle zakończyć, albowiem uświadomiliśmy sobie, że dyskusja polityczna w Polsce to konsumpcja plastikowego jedzenia przywożonego gdzieś z wielkich hangarów i modły do zużytej karty rabatowej. Wiedzieliśmy to już wcześniej przecież. No, ale wcześniej było nas jakby więcej. Teraz niektórzy odeszli, niektórzy dali się ogłupić, niektórzy umarli, a wielu popadło w niepokojące zamyślenie i zastanawia się czy ta karta rabatowa nie jest jednak dobrym wyjściem z naszej, jakże skomplikowanej sytuacji. Być może rzeczywiście jest, nie mnie o tym orzekać. Powiem Wam tyle – łatwość z jaką można rozwalać te memy, ciśnięte tu na chama, zawirowania w świecie rzeczywistym, które unieważniają wszystkich politycznych kapłanów w Polsce, przekonują mnie, że jednak nie, że jest inaczej. I można spokojnie mówić, jak było naprawdę. Zwłaszcza, że w obiegu – którego jeszcze nikt przecież nie zamknął – są publikacje, które potwierdzają wszystkie nasze intuicję. Kłopot w tym, że kapłanom modlącym się do karty rabatowej nie można o nich nawet wspominać. No, ale to już jest ich problem.
tagi: wojna usa chiny kazachstan proroctwa publicystyka polityczna mormoni
![]() |
gabriel-maciejewski |
6 stycznia 2022 08:02 |
Komentarze:
![]() |
olekfara @gabriel-maciejewski |
6 stycznia 2022 08:32 |
Mikke jest już na agenta za stary, nwięc ten mormon, to raczej nie adiutant, lecz kwerendarz i wykonawca testamentu, w tym znaczeiu, że nic nie może się dostać w niepowołane ręce, i zabawki muszą wrócic do właściciela.
![]() |
gabriel-maciejewski @olekfara 6 stycznia 2022 08:32 |
6 stycznia 2022 08:41 |
Możliwe
![]() |
chlor @gabriel-maciejewski |
6 stycznia 2022 09:24 |
Tyle przynajniej wiemy, że wszelkie rozruchy ludu nie zadowolonego ze swojej sytuacji muszą być organizowane z zewnątrz, albo jak w państwach silniejszych, przez rodzime służby. Nie ma oddolnych przewrotów.
![]() |
gabriel-maciejewski @chlor 6 stycznia 2022 09:24 |
6 stycznia 2022 09:27 |
To wiadomo już od dawna
![]() |
ewa-rembikowska @gabriel-maciejewski |
6 stycznia 2022 09:38 |
Kazachstan ciekawy kraj. Aby wyjść z psem na spacer trzeba mieć papier ze szkółki dla psów. A te szkółki są/były kontrolowane przez rodzinę Nazarbajewa. I nie tylko te szkółki...
![]() |
gabriel-maciejewski @ewa-rembikowska 6 stycznia 2022 09:38 |
6 stycznia 2022 09:40 |
Zachwalano mi ten Kazachstan, a czyniło to kilka osób niezależnie. Dziwne
![]() |
chlor @gabriel-maciejewski 6 stycznia 2022 09:40 |
6 stycznia 2022 10:00 |
Nigdy tam nie byłem, i nie będę. W każdym razie mieli wyższe szkoły techniczne na wysokim poziomie. Sporo Kazachów przyjeżdżało do Polski na wykłady i konferencje z mojej dziedziny. Zwykle wyglądali jak Chińczycy i wielu z nich mówiło po polsku.
![]() |
saturn-9 @gabriel-maciejewski |
6 stycznia 2022 10:06 |
Nagłe nieprzewidziane manewry na scenie dziejów?
Ruchawka trwa od dnia drugiego stycznia. Podwyżki cen, protesty 'spontaniczne' z prowincji rozlały się na metropolie. Trupy też są. Potwierdzono oficjalnie 8 zabitych policjantów i żołnierzy a 62 cieżko ranne osoby wylądowały na salach intensywnej terapii.
Protezy cyfrowe '8' i '62' czy to znaki 'zachodniej kabały' w natarciu na miękkie podbrzusze Rosji czy raczej 'zachodnia kabała', ten splot mocy, jest adresatem tej prowokacji. Preemptive strike dla określenia kto 'przyjaciel' a kto 'wróg'?
Jakie czorty wypuściły na ulicę młode byczki do przelania ofiarnej krwi? Pytania a odpowiedź z czasem [po rozmowie?]...
![]() |
ewa-rembikowska @gabriel-maciejewski 6 stycznia 2022 09:40 |
6 stycznia 2022 10:07 |
Znam rodzinę, która pojechała tam na 3 letni kontrakt, bo głowa rodziny została szefem jednej z korporacji. Mieszkali na osiedlu zamkniętym dla cudzoziemców. Wrócili po 1,5 roku. Nie wytrzymali psychicznie. Nawet dla cudzoziemców warunki życia bardzo surowe, no i drogo.
![]() |
tyszka @gabriel-maciejewski |
6 stycznia 2022 10:14 |
Na samym poczatku pandemii Bartosiak zadekowal sie gdzies na wsi i w rozmowie z Monika J. byl wyraznie wstrzasniety i pogubiony, ze to cos co mialo sie zaczac wlasnie sie zaczelo a jego nikt nic nie poinformowal. Te jego wtyki w Pentagonie zawiodly. Pogubionego Bartosiaka warto zobaczyc:
https://www.youtube.com/watch?v=jZS00lXSl8M
Jakies osmieszajace memy mozna by z tej rozmowy wyluszczyc. Zato Monika mu powiedziala ze "caly ten profetyzm bierze w leb."
![]() |
lipton @gabriel-maciejewski |
6 stycznia 2022 10:26 |
Wszystko zgodnie z prawem, że "im ktoś mniej zdolny, tym bardziej zdolny do wszystkiego".
Nie ma przypadków są znaki.
![]() |
stanislaw-orda @gabriel-maciejewski |
6 stycznia 2022 10:38 |
To kolejny kraj z byłego sowieckiego dominium w którym przeprowadzana jest próba "rewolucji demokratycznej" (patent: majdan).
Kombinowałem, że wyjście Amerykanów z Afgan musi mieć drugie dno. Obstawiałem w pierwszej kolejności Iran, ale okazuje się, że etnos tadżycki z Afgan był gotów od razu do wykorzystania w Azji Centralnej, po przygotowaniu przez zachodnich rezydentów tzw. logistyki rebelii. Oni zaś są na miejscu, gdyż pracują w przemysle wydobywczym (gaz i ropa).
Gdyby udalo się "wyjąc" Kazachstan z obecnych ukladów gospodarczych (środkowoazjatyckich) zachodnie korporacje nie pogardziłyby takze pokaźnymi zasobami surowcowymi rud innych kopalin (chrom, miedź, molibden, cynk, ołow, srebro, żelazo, a zwłaszcza uran).
To element zaciskania obręczy wokól granic Federacji Rosyjskiej.
Moim zdaniem, tym razem nie powiedzie się, gdyż komandosi z Orenburga juz wylądowali w Bajkonur i innych waznych staregicznych punktach.
![]() |
Draniu @tyszka 6 stycznia 2022 10:14 |
6 stycznia 2022 10:39 |
Przepraszam za mocne słowa.. Zdradzieckie mordy.. Nie da się tego oglądać i słuchać ani czytać komentarzy ciemnego luda , który z taką łatwizną wpadają w pułapkę. Jak widać wtórny analfabetyzm już jest tak głęboki, że termin ostratyzm został całkowicie zapomniany...
![]() |
gabriel-maciejewski @stanislaw-orda 6 stycznia 2022 10:38 |
6 stycznia 2022 10:39 |
Co się odwlecze to nie uciecze
![]() |
gabriel-maciejewski @lipton 6 stycznia 2022 10:26 |
6 stycznia 2022 10:40 |
Szczegolnie jeśli jest oklaskiwany
![]() |
gabriel-maciejewski @tyszka 6 stycznia 2022 10:14 |
6 stycznia 2022 10:40 |
Nie mam do tego zdrowia
![]() |
gabriel-maciejewski @ewa-rembikowska 6 stycznia 2022 10:07 |
6 stycznia 2022 10:40 |
No właśnie to jest dziwne
![]() |
gabriel-maciejewski @saturn-9 6 stycznia 2022 10:06 |
6 stycznia 2022 10:43 |
Okaże się wkrótce
![]() |
Kuldahrus @gabriel-maciejewski |
6 stycznia 2022 10:57 |
Tu na SN już dawno ktoś pisał o tym, że w stolicy Kazachstanu powstają duże biurowce i to znak że organizacje międzynarodowe będą tam rozkładać macki, ale że będą jakieś rozruchy to nikt się nie spodziewał.
![]() |
Alberyk @gabriel-maciejewski |
6 stycznia 2022 11:04 |
"I można spokojnie mówić, jak było naprawdę."
Można i to śmiało, moim zdaniem problem z liczbą jeszcze nie zaczdzonych odbiorców.
![]() |
gabriel-maciejewski @Alberyk 6 stycznia 2022 11:04 |
6 stycznia 2022 11:07 |
Damy radę
![]() |
gabriel-maciejewski @Kuldahrus 6 stycznia 2022 10:57 |
6 stycznia 2022 11:08 |
Jak można było nie przewidzieć rozruchów :-)
![]() |
Kuldahrus @gabriel-maciejewski 6 stycznia 2022 11:08 |
6 stycznia 2022 11:16 |
No normalnie nikt się nie spodziewał :-)
![]() |
maria-ciszewska @ewa-rembikowska 6 stycznia 2022 09:38 |
6 stycznia 2022 11:39 |
Bardzo mi się to podoba. Psy w mieście to plaga. Ale przede wszystkim należy szkolić właścicieli.
![]() |
stanislaw-orda @saturn-9 6 stycznia 2022 10:06 |
6 stycznia 2022 11:53 |
liczby odnoszące się do ilosci ofiar ulegają szybkim zmianom, ponadto oficjalne i nieoficjalne róznią sie znacznie.
Zabawa w kabalistyczne odniesienia przypomina mi definicję kanadyjskiego socjologa Marshalla McLuhana, specjalisty od mass-mediów, iż jeśli ma się do dyspozycji tylko młotek, to jest się skłonnym traktować wszystko wokół jako gwoździe.
![]() |
Witekbieszczady @gabriel-maciejewski |
6 stycznia 2022 11:57 |
Pałac Pokoju i Pojednania
https://religie.wiara.pl/doc/4191947.Palac-Pokoju-i-Pojednania
![]() |
olekfara @Witekbieszczady 6 stycznia 2022 11:57 |
6 stycznia 2022 12:50 |
tu pełniejszy obraz "Астана – новая масонская столица" pod takim tytułem na stronie Dakowskiego. Nie mozna wkleić linka.
![]() |
Mathias92 @gabriel-maciejewski |
6 stycznia 2022 13:06 |
Jacek Bartosiak od Bramy Smoleńskiej i Przesmyka suwalskiego, to jest dobry ancymon. Bródka, garniturek, w niektórych programach rozrywkowych skóra niczym Indiana Jones. Dobry jest też Maciej Poręba, znajomy Wojciecha Olszańskiego, dawny poseł SLD, znawca i miłośnik Rosji. Zawsze w mundurze i wąsem. Został odsunięty od środowisk kamrackich po ujawnieniu jego ról aktorskich w filmach Lbgt, produkcji polsko-rosyjskiej.
![]() |
valser @gabriel-maciejewski 6 stycznia 2022 11:08 |
6 stycznia 2022 13:15 |
Sluchanie tych kanapowych prorokow jest chyba jeszcze glupszym zajeciem niz sluchanie jasnowidza Jackowskiego, ktory nawet glupich numerow lotto na przyszla niedziele nie potrafi podac, o kursie franka za dwa lata nie wspominajac.
Swiat sie zmienil. Nikt juz nie montuje kaseciakow w autach, ani nawet odtwarzaczy CD. Wszedzie leci mocno skompresowana muzyka z pliku i ryje ludziom lby w taki sposob, ze nie odrozniaja odleglosci pierwszego planu od trzeciego.
![]() |
gabriel-maciejewski @Mathias92 6 stycznia 2022 13:06 |
6 stycznia 2022 13:21 |
To chyba niemożliwe...mam na myśli te role LGBT
![]() |
gabriel-maciejewski @valser 6 stycznia 2022 13:15 |
6 stycznia 2022 13:22 |
Samo słowo plan jest już zagadką i zwykle rozumie się je jako spisek...:-)
![]() |
gabriel-maciejewski @Witekbieszczady 6 stycznia 2022 11:57 |
6 stycznia 2022 13:22 |
Tak, widziałem to
![]() |
Marcin-K @gabriel-maciejewski |
6 stycznia 2022 13:30 |
Faktycznie, okoliczności ich trochę zaskoczyły, ale już się mądrzą na te kazachskie tematy, jakby się tam urodzili. W necie już coraz więcej "eksperckich" opinii na temat tych wydarzeń...
![]() |
tyszka @stanislaw-orda 6 stycznia 2022 10:38 |
6 stycznia 2022 13:41 |
"To kolejny kraj z byłego sowieckiego dominium w którym przeprowadzana jest próba "rewolucji demokratycznej" (patent: majdan)."
A moze to jest pseudo-majdan. Moze w Bialorusi to byl wyprzedzajacy pseudo-majdan zorganizowany przez Putina aby uwiklac Lukaszenke i wciagnac Bialorus w lapy Putina. Tak samo moze byc z Kazachstanem. Wojna Armenii z Azerbejdzanem tez mogla by isnpirowana przez Moskwe, ktora w tym konflickie uratowala tylek Ormianom, aby raz na zawsze Ormianom, ktorzy czesto lubia pokrzykiwac przeciw Moskwie, odechcialo sie myslec o jakiejkolwiek niezaleznosci od Moskwy podczas gdy Azerbejdzan i tak juz byl dla Moskwy stracony.
Ze kolorowe rewolucje tak skutecznie byly pzreprowadzane przez Waszyngton i Tel Aviv szczegolnie na Bliskim Wschodzie nie oznacza, ze Ruskie nie potrafia grac w te klocki. Automatyczne zakladanie, ze to musza stac za tym Zydy i Amerykany jest czescia dezinformacji kremlowskiej, ktora nam wciskaja glownie prawicowi kaznodzieje tacy jak Michalkiewicz. Prawica jest wyjatkowo wdziecznym targetem dla kremlowskiej dezinformacji, ktora odnosi wiele sukcesow na prawicy np. na polu walki z walka przeciw kowidowi. Oszolomy i foliarze skutecznie sparalizowali skuteczna walke z ta pandemia w wielu krajach.
Ich najwiekszym osiagniecem bylo odsuniecie oskarzen przeciw Chinom za spowodowanie tej pandemii. Na samym poczatku tej pandemii internetowa prawica szczegolnie w USA byla nabuzowana przeciw Chinom ale zaczely sie pojawiac youtubowe gadki, artykuly i memy, ze to tylko grypa, ze moze wirusa nie ma, ze te testy to sciema, ze to ci sami co zawsze czyli Zydy i Amerykany cos nam kolo tylka chca zrobic a wiec olejmy to i walczmy z maseczkami, lockdownami i szczepionkami, za wyjatkiem tej ruskiej oczywiscie. No i tak nikt juz nie mysli o Chinach i laboratorium w Wuchan bo heroicznie walczy z zydo-amerykanskim totalitaryzmem noszenia maseczek.
![]() |
valser @gabriel-maciejewski 6 stycznia 2022 13:22 |
6 stycznia 2022 13:43 |
Heinz Guderian by mial z tego niezla beke. Lektura jego pamietnikow stawia sprawy na nogi i przywraca proporcje.
![]() |
peter15k @gabriel-maciejewski |
6 stycznia 2022 13:47 |
Od pewnego czasu obawiam się, że jak otworzę szafę to...wyskoczy Bartosiak . No proszę nikt go nie poinformał, że ktoś odpali Kazachstan. Od dawna trwa wymiana "argumentów" w różnych rejonach świata. Różni smutni panowie bez poczucia humoru działają... Warto spokojnie spojrzeć na mapę...
![]() |
stanislaw-orda @tyszka 6 stycznia 2022 13:41 |
6 stycznia 2022 13:50 |
Kazachstan jest na czele listy "majdaniarzy", bo z byłych sowieckich repubkik jest najbardziej zasobny w surowce (także ziem rzadkich). Następne byłe już czekają w kolejce.
Poza tym Kazachstan jest niezbędny Chinom dla nowego Jedwabnego Szlaku (autostrada).
Rozwałka tego kraju na skłócone części ze soba i z sąsiadami bardzo utrudniłaby taką inwestycję.
A wnie sa zainteresowani tylko i wyłacznie Anglosaxons.
Poza wszystkim,rzecznik pasowy White House zdemaskowała się, pospieszając z dementi, że za wydarzeniami w Kazachstanie w żadnen sposób nie stoją USA.
![]() |
gabriel-maciejewski @valser 6 stycznia 2022 13:43 |
6 stycznia 2022 13:51 |
Chyba przeczytam wreszcie
![]() |
ewa-rembikowska @maria-ciszewska 6 stycznia 2022 11:39 |
6 stycznia 2022 13:53 |
Też tak uważam, że należy szkolić wlaścicieli.
Tam zastosowano drogę administracyjną. Z drugiej strony, trudno mi powiedzieć, czy faktycznie czegoś uczą na tych kursach, czy to tylko reket dla papierka.
![]() |
gabriel-maciejewski @Marcin-K 6 stycznia 2022 13:30 |
6 stycznia 2022 13:54 |
Dobrze, że choć Terlikowski siedzi cicho
![]() |
valser @gabriel-maciejewski 6 stycznia 2022 13:51 |
6 stycznia 2022 14:07 |
Dla bogobojnego i patriotycznego stadka planowanie to jest taka bezuzyteczna aktywnosc do rozsmieszania Pana Boga, a samodzielne podejmowanie decyzji i branie na siebie wszystkich tego konsekwencji to jest obraza Ducha Swietego. No bo przeciez Duch Swiety to ich wlasnie prowadzi.
Do tego co jakis czas pada jeszcze "wlacz myslenie".
![]() |
Grzegorz123 @gabriel-maciejewski |
6 stycznia 2022 14:08 |
Kazachstan to główny dostawca paliwa do elektrowni atomowych.
EU pod prezydencją Francji ma wkrotce przyjąć, że energia atomowa stanie się 'zielona'.
I wtedy będzie można w ramach transformacji energetycznej starać o dofinansowanie unijne dla budowy reaktorów jądrowych.
Brak paliwa ( ewentualnie drogie paliwo ) moze skomplikować te plany.
Czego nikt z ekspertów nie mógł przewiedzieć.
![]() |
tyszka @stanislaw-orda 6 stycznia 2022 13:50 |
6 stycznia 2022 14:09 |
Znajomosc obcego jezyka moze wypaczyc swiadopoglad i powodowac nadmierna poblazliwosc i sympatie wobec kraju, ktory tym jezykiem sie posluguje. Sowieci wiedzieli co robia gdy aresztowali poliglotow, esperantystow i filatelistow po zajeciu Kresow w 1939. Otwarcie wydzialow hebraistyki na uniwersytetach w III RP mialo cel szerszy niz chec studiowania hebrajskiej literatury, ktora w sumie jest bardzo uboga. Ty prawdopodobnie nigdy nie wyzwolisz sie ze swojej rusofilii i bedziesz swiat opisywal i analizowal poprzez jej pryzmat. Wiec niech bedzie, ze to zydo-amerykany bruzdza w Kazachstanie bo przeciez Rosjanie maja swoje moralne zasady (patrz Czechow, Tolstoj i Dostojewski) i czegos takiego jak podstepny majdan by nie zrobili.
![]() |
manama1 @gabriel-maciejewski |
6 stycznia 2022 14:11 |
Robi się coraz ciekawiej
https://www.youtube.com/watch?v=BhTk0xl69D0
"New demands of the Kazakh opposition. Withdrawal from the CSTO and Eurasian Economic Cooperation" - 6 I 22 godz - niecała godzina temu.
https://www.youtube.com/watch?v=UWGnpvydSJo
"Kazakhstan demands recognition of Crimea as part of Ukraine" 6 I 22- ok pół godziny temu
![]() |
cbrengland @gabriel-maciejewski |
6 stycznia 2022 14:25 |
Tam w tym Kazachstanie, tak mówią, jest światowa stolica masonów, nie od dzisiaj, zwana Astana, ponoć od Satana. By było ciekawiej, wybudowana od podstaw w stepie. Coś, jak Brasilia, stolica Brazylii. Na każdym rogu ulicy tej Astany nawiązania wprost albo bokiem, do masonskich znaków. I mówią też, zupełnie ona pusta jest. Pracownicy dolatują, tak, tak, nie dojeżdżają, z innych miast.
Cyrk na kółkach fotomontaż, po prostu. Co ma przykryć, za niedługo się dowiemy. Ważniejszym jest inny cyrk z mistrzem tenisa, Djokovicem w Australii. Na razie, jak słyszę, siedzi zamknięty w zupełnie przaśnym hotelu dla imigrantów. Djokovic, to 20-krotny zwycięzca turniejów Wielkiego Szlema, tak jak, Rafa Nadal z Hiszpanii i Roger Federer ze Szwajcarii. Ostatnie trzy turnieje Australian Open wygrał właśnie Djokovic. Wygranie jednego turnieju Wielkiego Szlema, to jak złoty medal olimpijski w tej dyscyplinie sportu, przypominam. Czyli miejmy wyobrażenie, z jaką hucpą mamy do czynienia. I to nie jest wina Djokovica, że znalazl się w Australii, też podpowiem. Tak go podpuszczono właśnie. A teraz "lincz".
![]() |
stanislaw-orda @tyszka 6 stycznia 2022 14:09 |
6 stycznia 2022 14:35 |
A czy ja zabraniam, abyś folgował swojej rusofobii?
Amerykanie siedzą w Kazachstanie od czasu ich "antytalibskiej" interwencji w Afgan (dzierzawią tu bazy lotnicze).
Z Afganu wynieśli się z wielkim hukiem, ale z Kazachstanu czemuś to zapomnieli wyjść.
![]() |
stanislaw-orda @cbrengland 6 stycznia 2022 14:25 |
6 stycznia 2022 14:39 |
Odbędzie widowiskowe "złamanie" oporu Djokovica (poprzez nacisk reklamodawców i sponsorów), w świetle kamer zostanie zaszczepiony jakimś placebo, żeby był wilk cały i owca syta, ale przecie właściwy "przykład" pójdzie w świat. Bo czyż nie o to chodzi w tej ustawce.
![]() |
manama1 @gabriel-maciejewski |
6 stycznia 2022 14:54 |
Dalsze potwierdzenie antyrosyjskiej linii infromacyjnej
https://www.youtube.com/watch?v=u27RvS2FsjI - 6 I 22 ok pól godziny temu
In Kazakhstan, protesters seized the airport. The plane from Russia could not land.
Kanał podający te informacje jest azerski - Teach what you learned -18,4 tys. subskrybentów
![]() |
umami @olekfara 6 stycznia 2022 12:50 |
6 stycznia 2022 14:57 |
No jakbym słyszał refren Grzegorza Brauna:
В этой хасидской Таньи также сказано: «Души неевреев происходят от остальных, совершенно нечистых “клипот”, в которых нет добра совершенно… И всё добро, что творят язычники, творят они лишь ради себя». И как комментирует Гмара выражение «Милосердие народов – грех»: «Все справедливые и милосердные деяния народов мира совершаются лишь из тщеславия» (Шнеур-Залман, раби из города Ляды. Ликутей Амарим (Тания) / Под общ. ред. проф. Г. Брановера. Иерусалим, 1999. С. 45).
![]() |
pink-panther @gabriel-maciejewski |
6 stycznia 2022 15:02 |
Wg rosyjskich mediów, do Kazachstanu został wysłany "pokowy kontyngent" składający się z wojsk desantowych Rosji, Białorusi, Tadżykistanu i Kirgizji na podstawie układu o nazwie ОДКБ ( Organizacya Dogowora o kollektiwnoy bezopastnosti - Organizacja Układu o Bezpieczeństwie Zbiorowym) zawartym jeszcze w 1992. W tzw. międzyczasie podał się do dymisji premier i rząd a prezydent kraju ogłosił, że "zostanie w stolicy bez względu na okoliczności". Dodał też, że "tę sytuację stworzyły obce ręce".
Tymczasem wiekowy Nursultan Nazarbayew już 2 grudnia 2021 r. ustąpił ze stanowiska lidera partii rządzącej (Nur Otan Party) a 5 stycznia 2022 r. ustąpił ze stanowiska Przewodniczącego Rady Bezpieczeństwa Kazachstanu. I to chyba jest najciekawsze.
Spalona została siedziba burmistrza stolicy a wg oświadczenia policji zginęło w rozruchach 12 policjantów a rannych jest ponad 350 i zginęły "dziesiątki uczestników rozruchów" . To podaje agencja Interfax czyli rosyjska. Żadnego zdjęcia trupa nie ma.
Stary Nursułtan Nazarbayew twardo trzymał (aż do roku 2019, do kiedy był prezydentem) Kazachstan w pozycji "neutralnej" wobec Rosji ale współpracę gospodarczą rozwijał głównie z Chinami. No i rosyjscy mieszkańcy Kazachstanu już w latach 90-tych poczuli się zmuszeni do masowego wyjazdu z Kazachstanu, w przeciwienstwie do np. Pribałtiki. I w sprawie Krymu Kazachstan zajął neutralne stanowisko.
Zobaczymy, co będzie dalej.
![]() |
smieciu @umami 6 stycznia 2022 14:22 |
6 stycznia 2022 15:06 |
Ocho. Więc nie tylko Barosiak i szlaki handlowe? Może być też coś innego? :P
![]() |
pink-panther @gabriel-maciejewski |
6 stycznia 2022 15:10 |
Dodatkowa wiadomość jest taka, że "protestanci" zaatakowali lotnisko w stolicy (i trzeba było je ewakuować) a także zaatakowali budynek telewizji (chyba państwowej). Z tego wynika, że to robota profesjonalistów. Atak na lotnisko i telewizję to nie jest robota studentów. Chyba, że studentów szkół służb specjalnych jakiegoś państwa. Może nawet kazachskiego. Trochę mało tych "terrorystów' jak na ustąpienie rządu.
Ciekawe, jakie państwo reprezentują?
![]() |
umami @pink-panther 6 stycznia 2022 15:10 |
6 stycznia 2022 15:23 |
Transformacja i reformy, słyszałem na własne uszy.
![]() |
smieciu @umami 6 stycznia 2022 15:23 |
6 stycznia 2022 15:29 |
Ale co? Te wielkie fikuśne budowle to kto zbudował. Kto dostał kontrakty? Gdzie popłynęły pieniądze? Nie dało się robić interesów z sułtanem? Nie ma tam zadowolonych Amerykanów? Ich firm, wojsk? Więc na czym mają polegać te reformy. Nowy Majdan? Na tym że Amerykanie zasponsorują rozwalenie swoich własnych dobrze działających interesów?
![]() |
stanislaw-orda @pink-panther 6 stycznia 2022 15:10 |
6 stycznia 2022 15:29 |
Sytuacja ciekawie się rozwija . Protesty ogarniają północne regiony Kazachstanu, gdzie większość ludności to Rosjanie, a nie Kazachowie) , np. miasta Pietropawłowsk, Pawłodar, Semipałatyńsk).
Może zatem to próba kolejnej separacji a la Donbas?
![]() |
Magazynier @pink-panther 6 stycznia 2022 15:10 |
6 stycznia 2022 15:35 |
No właśnie, kto by to mógł być? A może Chiny, albo Trucja? Nie ... oświeciło mnie, to na pewno "czeczeńscy terroryści". Oni tak mają tam na Kaukazie. Bez zadymy żyć nie mogą.
Dzięki za linka. Skopiuję do swojego donosu.
![]() |
Mathias92 @gabriel-maciejewski 6 stycznia 2022 13:21 |
6 stycznia 2022 15:36 |
Możliwe, są na You tube fragmenty filmu pt.Passolini oraz fragment z festiwalu filmów Lbgt w Warszawie. Tam reżyserka dziękuję obecnemu na widowni Panu Maciejowi za współpracę i grę w jej filmach.
![]() |
Paris @chlor 6 stycznia 2022 09:24 |
6 stycznia 2022 15:36 |
Dokladnie tak...
... i tak samo jest i teraz !!!
Telewizor francuski - od samego rana - pokazywal dzis TE SAME pSZekazy sprzed 3 dni, zaden "francuski prorok szybkiego reagowania" tez nie komEtuje tych "dantejskiH scen" w starej stolicy Kazachstanu,... bo "palacy sie" palac prezydecki czy tez inny budynek - z daleka - wygladal jak "palaca sie budka" na terenie ruskiej ambasady i wiekszosci Polakow "mogloby sie to wydac" - jednoczesnie smieszne i straszne".
A teraz - dla kAtrastu - pokazuja ubiegloroczna "rebelie" na Capitol'u !!!
Tego CYRKU nie da sie juz komentowac,
![]() |
umami @smieciu 6 stycznia 2022 15:29 |
6 stycznia 2022 15:42 |
Nie jestem prorokiem, więc skąd mogę wiedzieć. Pewnie o spokój na ulicy.
![]() |
umami @gabriel-maciejewski |
6 stycznia 2022 16:05 |
Bartosiak milczy a tu wyczytałem, że:
Protesty rozpoczęły się w niedzielę w południowo-zachodnim mieście naftowym Żangaözen. To w tym miejscu w 2011 roku 16 pracowników naftowych strajkujących w celu poprawy warunków pracy zostało zabitych przez policję.
https://wiadomosci.poinformowani.pl/artykul/45451-kazachstan-prawie-calkowita-blokada-internetu-nazarbajew-przekazal-stanowisko-konflikt-przybiera-na-sile
To ile można milczeć?
![]() |
Paris @ewa-rembikowska 6 stycznia 2022 10:07 |
6 stycznia 2022 16:05 |
A ja jeszcze w Rennes...
... poznalam malzenstwo Kazachow z Almaaty... nie mialam wielu okazji do rozmow z nimi, bo ogolnie to oni stronili od "wielkich spedow", ale jak juz gdzies bylismy to czesto szukalismy wlasnego towarzystwa,... mysle, ze to nasze przezycia i doswiadczenie, takze "brak" bariery jezykowej nas zblizal. On, Szura byl wesoly, mily i bezposredni, ona - nie pamietam imienia, ladna, o orientalnej urodzie, elegancka kobieta, ale dosc zamknieta w sobie i ogolnie - w przeciwienstwie do mnie - malomowna. Mowilismy troche po rosyjsku,... Szura powiedzial, ze sa zadowoleni, ze udalo im sie stamtad wyrwac i ze chca troche rodziny sciagnac do Francji... nawet mnie z Michelem zapraszali do siebie, ale z kolei ja nie chcialam za bardzo wchodzic towarzysko w te znajomosc. Bylo to jakies 6-7 lat temu i nie sadze, zeby tam sie jakos diametralnie zmienilo i to na lepsze.
![]() |
Paris @gabriel-maciejewski 6 stycznia 2022 11:08 |
6 stycznia 2022 16:10 |
Mozna jednak...
... nie przewidziec... z "dobrobytu" tak im sie w d*pach poprzewracalo, ze se "rozruHy" urzadzili, bo Astana pewnie PUSTA stoi...
... niczym te wiezowce w centrum Warszawy !!!
![]() |
manama1 @gabriel-maciejewski |
6 stycznia 2022 16:36 |
Na azerskim kanale, który już dwukrotnie wskazywałem, ok pół godziny temu (16 CET) pojawiła się informacja:
"Bloody battles are taking place in Kazakhstan, in the center of Almaty. Blood flows instead of water".
https://www.youtube.com/watch?v=01DF5uIoTng&t=5s
Mając na uwagę poetyckośc tegoż wyrażania, informacja że w Ałmacie "krew płynie zamiast wody" robi wrażenie. Brak jednak jakichkolwiek konkretów.
![]() |
Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski |
6 stycznia 2022 16:54 |
"A propos, czy słyszeliście, że nowy adiutant posła Mikke jest mormonem? Wygląda na to, że poseł Mikke nie jest już agentem rosyjskim, ale amerykańskim."
Radio Erewań i Wylatowo w jednym, jak Boga kocham.
![]() |
stanislaw-orda @manama1 6 stycznia 2022 16:36 |
6 stycznia 2022 17:02 |
Konkrety sa takie , że wojsko (mirotworcy, a w zasadzie komandosi z Ust"-Kamienogorska" otoczyli kordonem centralny rejon miasta, aby nikt nie zdołal uciec i zaczeli oczyszczanie tego rejonu przy pomocy sił kazachskich, uprzednio ewakuując z tego miejsca przypadkowych cywilów. Ta strzelnina to deratyzacja uzbrojonych bandziorów, którzy, m in. odrzynali głowy rannym policjantom lub żołnierzom (jako swój znak firmowy).
![]() |
Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski |
6 stycznia 2022 17:04 |
Ale chyba zaświeciła się nam lampka nadziei na tej drodze do Wylatowa, panie Gabrielu.
Oto salon 24 donosi triumfalnie że ....cytuję:
"Szymon Głownia mówi wprost, chce władzy. Polityk wygłosił specjalny apel."
Szok.
Myślę że teraz już będziemy normalnieć w tempie ekspresowym.
|
onyx @pink-panther 6 stycznia 2022 15:02 |
6 stycznia 2022 17:32 |
Zabici są i na pewno dużo więcej niż kilku. Dużo cywili na ulicach, na początku wojsko nie atakowało wprost i atakującym udało się odbić trochę sprzętu. Po przejęciu władzy przez Tokajewa sytuacja twardnieje bo jest "nowy reżim w miejsce starego". Wyłączono państwowe media, internet i telefony, wkracza wojsko do stolicy.
https://twitter.com/Brave_spirit81/status/1478828974360907777?s=20
https://twitter.com/Brave_spirit81/status/1479112126799044623?s=20
https://twitter.com/BalliMarzec/status/1479078753015894021?s=20
![]() |
Henryk-W @stanislaw-orda 6 stycznia 2022 13:50 |
6 stycznia 2022 17:35 |
"Poza wszystkim, rzecznik pasowy White House zdemaskowała się, pospieszając z dementi, że za wydarzeniami w Kazachstanie w żaden sposób nie stoją USA."
Uważam, że tam każda wypowiedź jest bardzo przemyślana lub sprowadza się do nic nieznaczących stwierdzeń. No bo niby co miałaby powiedzieć? Że to my? Znamy też ten bon mot o "niezdementowanych pogłoskach” (Gorczakow …). Fajnie brzmi, ale niewiele wnosi.
Pierwsze pytanie jes:t czy sytuacja w Kazachstanie, jak już kurz opadnie, wzmocni Sovieta czy osłabi? Ja twierdzę, że osłabi. Drugie pytanie: czy to dla nas dobrze czy źle? Ja uważam, że dobrze.
Niektórzy tutaj zapewne nie zgodzą się ze mną w tej sprawie.
![]() |
ewa-rembikowska @onyx 6 stycznia 2022 17:32 |
6 stycznia 2022 17:55 |
Podobno rodzina Nazarbajewa ewakuowała się na z góry upatrzone pozycje. Ciekawe, gdzie mają ulokowane zasoby i czy inny klan nie jest gotów wskoczyć na ich miejsce?
Czy komunikaty mówią coś na temat sytuacji w Ałma Acie?
![]() |
manama1 @gabriel-maciejewski |
6 stycznia 2022 17:56 |
Władze stawiają na pełną eliminację agresywnych protestantów - zapowiadają że ci z nich, którzy "nie będą unikać agresji" zostaną zabici.
"Those who don't shun violence will be killed, says Kazakh govt as 18 troops die.
"748 police officers and soldiers were hurt, according to the news oultlet"
https://www.wionews.com/world/those-who-dont-shun-violence-will-be-killed-says-kazakh-govt-as-18-troops-die-442733 -informacja sprzed godziny (9 PM czasu ITI), czyi ok 16,30 PM CET.
|
![]() |
Henryk-W @manama1 6 stycznia 2022 14:54 |
6 stycznia 2022 18:04 |
"
"Dalsze potwierdzenie antyrosyjskiej linii infromacyjnej ..."
Każdy prowadzi swoją wojenkę informacyjną. Każdy! Regularnie oglądem te sowieckie stacje. Dominuje tam przekaz, że cały Zachód się sypie, ma tylko problemy. A już USA to chyba za chwilę przestana istnieć. Jednocześnie mniej lub bardziej dyskretnie sączy się niezwykłe osiągniecia, poziom życia, spokój, dobroć u samego Sovieta. Bardzo to wszystko śmieszne, oczywiście. Czasami pojedynkuję się na RT w komentarzach. Dwa wnioski: (1) przeciętny (statystycznie) Rosjanin uważa Polskę za coś najgorszego, nic dobrego, jakiś pokurcz, który właściwie nie wiadomo po co istnieje. (2) Jakikolwiek komentarz, który podważałby te rzekome mocarstwowości kacapskie jest usuwany.
Pisał kiedyś Gospodarz o tym obecnym w Polsce cichszym lub głośniejszym uwielbieniu/zachwycie dla/ad Moskwy/ą (że może i ma swoje narowy, ale jaka szeroka dusza, nadzieja białych, należy się dogadać, ...).
Należy zapoznać się z tym tekstem: O nadużywaniu słów hierarchia i tradcyja (G. Maciejewski).
![]() |
manama1 @Henryk-W 6 stycznia 2022 18:04 |
6 stycznia 2022 18:13 |
tezy o wojnie informacyjnej wszytskich ze wszystkimi- oczywiste.
Jedna uwaga. "(1) przeciętny (statystycznie) Rosjanin uważa Polskę za coś najgorszego, nic dobrego, jakiś pokurcz, który właściwie nie wiadomo po co istnieje". Nie wiem co uważa przeciętny Rosjanin (poznałem tylko z Petersburga- a to inna rasa), natomiast nadmienię, że już od lat czterdziestych XVIII wieku na rosyjskich mapach często nie ma nazwy Polska (natomiast jest jeszcze zaznaczana granica ze Rzplitą"). To tak jakby nie tylko przygotowywali się z wyprzedzeniem do likwidacji RON, ale Polska dla nich nie istniała mentalnie- mowię oczywiście o tych, którzy stali za tymi mapami. Wszystko chcieli przejąc- np. polonez był bardzo popularny na dworze Jekateriny po 1795. Zatem dla takiego Moswicyna Polska to było "nic".
![]() |
Henryk-W @stanislaw-orda 6 stycznia 2022 17:02 |
6 stycznia 2022 18:21 |
" Ta strzelnina to deratyzacja uzbrojonych bandziorów, którzy, m in. odrzynali głowy rannym policjantom lub żołnierzom (jako swój znak firmowy). "
Nawet RT podawała, że te "odcięte głowy" to "alleged" i oni nie mogli "independently confirmed". Poza tym taka akcja po stronie atakujących to absurd. Propagandowa porażka. Natomiast dla obozu władzy to prawdziwy zysk. Daje konsolidację oddziałów którymi się dysponuje, a które tu i ówdzie zaczynają się wahać po której stronie stanąć. Cóż to za problem dla władzy sprokurować dwa/trzy ciała z odciętymi głowami, ciała ubrane w mundury? Zwracam uwagę, że podano, iż znaleziono ciała bez głów. Głów nie ma! Ale ciała mundurach. Gdyby były głowy, to mogłoby się okazać, to jakieś typy z więzień i że nie pasują do żadnego z funkcjonariuszy bohatersko broniących władzy (w tym kilkuset osobowej rodziny byłego prezia Nazarbajewe; samych córek chłop ma szesnaście - więc duże potrzeby posagowe itd.).
|
onyx @ewa-rembikowska 6 stycznia 2022 17:55 |
6 stycznia 2022 18:32 |
Do Ałma Aty też wjechało jakieś wojsko. Na razie informują, że to głównie siły wewnętrzne ale są też doniesienia o ruskich. Oczywiście zakładając, że to są informacje w 100% pewne.
https://twitter.com/Bonewur/status/1479082600354435072?s=20
https://twitter.com/BalliMarzec/status/1479130207864958979?s=20
https://twitter.com/BalliMarzec/status/1478992699797745665?s=20
Co do ewakuacji notabli to wczoraj było info o ok 10ciu samolotach biznesowych z których jeden poleciał do Szwajcarii.
https://twitter.com/BalliMarzec/status/1478689111435264001?s=20
![]() |
manama1 @gabriel-maciejewski |
6 stycznia 2022 18:50 |
Konstynuacja noty z 17,56.
Najpierw nowe ujęcie ideologiczne z Moskwy: "Rioters’ actions in Kazakhstan show terrorism patterns - senior lawmaker"
https://tass.com/politics/1384621
Potem opis rzeczywsitości z Londynu: "Kazakhstan unrest: Machine gun fire heard as street battles rage"
https://www.bbc.com/news/world-asia-59900037
Wygląd ana to, że w Ałmacie rząd (i siły rosyjskie) zabrały się na poważnie za fizyczną likwidację protestantów (według TASS rozruchy w Ałmacie "przybrały cechy terroryzmu")
![]() |
stanislaw-orda @Henryk-W 6 stycznia 2022 17:35 |
6 stycznia 2022 19:09 |
no dobrze, ale co mnie to obchodzi
![]() |
stanislaw-orda @Henryk-W 6 stycznia 2022 18:21 |
6 stycznia 2022 19:17 |
W Kijowie na majdanie snajperzy strzelali zarówno do milicji jak i do przypadkowych cywili, zeby te postrzały szły na karb słuzb porzadkowych. No i kto "rozbrajał" funkcjonariuszy w Ałąma-Acie. Czy przypadkowy cywil-manifestant obezwładni uzbrojonego funkcjonariusza i odbierze mu broń.
O czym ty do mnie w ogóle piszesz.
Daruj sobie i zostań z tą swoją rusofobią, bo wszak każdy ma taką fobię, na jaką go stać.
A że o gustach się nie dyskutuje więc jak wyżej.
![]() |
Peiper @valser 6 stycznia 2022 13:43 |
6 stycznia 2022 22:33 |
Chodzi o "Wspomnienia żołnierza" ?
![]() |
valser @Peiper 6 stycznia 2022 22:33 |
6 stycznia 2022 23:42 |
Tak.
Polskie wojsko w 1939 roku nie mialo ani jednego dowodcy tej klasy. To znaczy swiadomego goscia, ktory mialby koncepcje walki, szczegolowy plan i potrafil go zrealizowac, czesto wlaczajac sie w dzialania na pierwszej linii.
Wizjoner (z rozmachem i niestandardowo), analityk i planista (drobiazgowy i kompletny), psycholog i strateg - potrafil ocenic sytuacje i ludzi oraz ich skutecznie zagospodarowac, no i czlowiek czynu.
![]() |
cbrengland @stanislaw-orda 6 stycznia 2022 14:39 |
7 stycznia 2022 00:21 |
Nie mam słów, ojciec Djokovica coś powiedział:
Głos w sprawie zabrał ojciec tenisisty, Srdjan Djoković, który nie przebierał w słowach. - Próbują go upokorzyć! Mogli powiedzieć "nie przyjeżdżaj" i byłoby w porządku. Jednak nie. Chcieli go upokorzyć i wciąż trzymają w więzieniu - grzmiał, a wypowiedź tę kolportowały m.in. "Sky Sports" czy "The Herald".
- Tak, to więzienie. Zabrali mu wszystko, nawet portfel. Zostawili mu tylko telefon. Nasza duma jest więźniem. Więźniem tych idiotów - kontynuował.
Czytaj więcej na https://sport.interia.pl/tenis/news-burza-wokol-novaka-djokovicia-ojciec-tenisisty-grzmi,nId,5753470#utm_source=paste&utm_medium=paste&utm_campaign=chrome
Doprawdy przecieram, oczy ze zdumienia, jakich czasów dożylem. I wszyscy musimy to przyznać przecież.
![]() |
Szczodrocha33 @valser 6 stycznia 2022 23:42 |
7 stycznia 2022 01:16 |
"Wizjoner (z rozmachem i niestandardowo), analityk i planista (drobiazgowy i kompletny), psycholog i strateg - potrafil ocenic sytuacje i ludzi oraz ich skutecznie zagospodarowac, no i czlowiek czynu."
Heinz Guderian był niewątpliwie utalentowanym dowódcą, ale prawdziwym talentem jeśli idzie o planowanie i strategię był Erich von Manstein.
Między innymi on był twórcą planu ataku na Francję. który to plan Hitler przejął i podał jako swój.
Jeden z wierchuszki sowieckich generałów powiedział po wojnie:
" gdyby Niemcy mieli więcej takich dowódców jak Manstein to mielibyśmy mnóstwo kłopotów."
![]() |
ThePazzo @cbrengland 7 stycznia 2022 00:21 |
7 stycznia 2022 01:33 |
AUSTRALIAN CLOSED ;)
![]() |
saturn-9 @valser 6 stycznia 2022 13:43 |
7 stycznia 2022 09:57 |
Nawet po wielu dziesięcioleciach odurza jak butelka bardzo dobrej whisky. Motto: se non è vero è bene trovato?
Heinz nie był sam przy pisaniu? Wspominają u docenta, że po wojnie zawiązał się związek starych wiarusów pod osobliwym [roboczym?] mianem 'Bruderschaft'. Ghostwriter o wielu obliczach? Wspomnienia jako sposób na oczyszczająca manewry twardego życia na froncie?
Powojenne losy opisano na: https://www.wikiwand.com/no/Heinz_Guderian [fragment po niemiecku i po polsku].
![]() |
manama1 @gabriel-maciejewski |
7 stycznia 2022 10:08 |
Podobno w Kazachstanie wojska interwencyjne ponoszą straty?.
"Колонна белорусских солдат в Казахстане была сбита. Один мертвый и двое раненых".
Żródło: https://www.youtube.com/watch?v=BGK-c8rPczI
Informację podaje wskazywany już wielkorotnie kanał azerski. Trudno ocenić wiarygodnośc tych danych.
![]() |
stanislaw-orda @manama1 7 stycznia 2022 10:08 |
7 stycznia 2022 10:19 |
Jak na kolumnę wojska to straty nieduże.
![]() |
cbrengland @ThePazzo 7 stycznia 2022 01:33 |
7 stycznia 2022 11:08 |
Daleko mi do takich stwierdzeń, a nie mówiłem. I co z tego.
Ale zobaczyłem to, co teraz się dzieje już na początku tej całej nowej akcji skierowanej przeciwko nam, zwykłym ludziom, czyli wiosną 2021. Wiele razy o tym wspominałem. A ty na przykład pokazywałeś Australię, jako to miejsce, że przecież nic się tam nie dzieje. Teraz nie ma już znaczenia, gdzie się jest. Gołym okiem widać testowanie różnych wariantów gry (copyright Grzegorz Braun zdaje się?) w różnych częściach globu. Ja jestem przygotowany na podanie swojego ramienia na zastrzyk, gdy pod lufą karabinu na niego zostanę zaprowadzony. Żart? Już nie ma dzisiaj żartów. Oczywiście, do końca spróbuję to ominąć. Kiedyś miałem żółtaczkę, wstrzykniętą. Taką najgorszą z najgorszych. Nie byłem nawet żółty. A transaminazy, takie zdaje się wskaźniki z badania zakażonej krwi, miałem u szczytu skali. Leżałem w tym szpitalu odizolowany i na kompletnej diecie, gdzie podawano mi moje własne zastrzyki niemieckie, jakie mi rodzina załatwiła w RFN, dla alkoholików z marskością wątroby. Tak, aby ta moja wątroba trochę poczuła i aby było jej lżej. Nie ma bowiem zastrzyków na żółtaczkę. Do dzisiaj. Tak, ja nie ma zastrzyków na grypę. Ale to już wie każde dziecko. Od tamtej pory nie przyjąłem żadnego zastrzyku, czyli kilkadziesiąt lat.
![]() |
pink-panther @valser 6 stycznia 2022 23:42 |
7 stycznia 2022 13:19 |
Sorry, że się wcinam. To było pokolenie oszołomione zaskakującym sukcesem w sierpniu 1920 r. Amatorzy oszołomieni sukcesem. I ci sami amatorzy nie byli gotowi na przyjęcie jako jednego z wariantów obrony państwa sytuacji, w której tzw. sojusznicy nie pojawiają się z pomocą - mimo zawartych traktatów. W Polsce 1939 r. nie było dowódców wysokiej klasy, bowiem Naczelnik pozbył się zawodowców , bo pozbywał się też wszystkich polityków, których uważał za konkurencję. Zniszczył w ten sposób racjonalne myślenie o systemie obrony. Te do dzisiaj niewyjaśnione zgony wśród wyższego dowództwa plus zamach 1926 i pełna demoralizacja polityki. Za to się płaci wysoką cenę.
Ale zwracam uwagę, że wobec takich samych zagrożeń mająca uzbrojoną po zęby i świetnie wyszkoloną armię pod profesjonalnym dowództwem Czechosłowacja "broniła się" przez 0 czasu. Po prostu złożyli broń zaraz po ogłoszeniu powszechnej mobilizacji 23 września 1938 r. Realistycznie.
Jakie to ma znaczenie, ile czasu broniłaby się II RP wobec tego, jakie siły zgniatały wtedy Środkową Europę. Pięć dni chwały więcej? Dwa tygodnie chwały więcej? Co mogliby uczynić wtedy np. czterej wizjonerzy i pięciu analityków i dziesięciu planistów najwyższej klasy? Polska miała 600-1000 czołgów a ZSRR już w 1938 r. skierował na granicę dziesięć grup armijnych w tym prawie 30 dywizji czołgów czyli jakieś 6-10 tysięcy sztuk. A III Reich miał jakieś 3200 czołgów. Lotnictwo w podobnych relacjach statystycznych. Plus bardzo gorące i suche lato oraz płaskie pola po horyzont.
A gdybyśmy mieli 90% gór tak jak Szwajcaria, to dopiero byłaby obrona. :))) Sugeruję myślenie pozytywne a nie lamenty:)))
![]() |
Magazynier @pink-panther 7 stycznia 2022 13:19 |
7 stycznia 2022 15:45 |
Niby to wszystko wiadomo, ale pani synteza sprawia że szczęka znowu opada na blat. Czesi widać nie do bohaterstwa zostali sformatowani. Do czego innego przeznaczają ich "devas". A my owszem sformatowni w celu bohaterstwa na ostatnich barykadach.
![]() |
Paris @Magazynier 7 stycznia 2022 15:45 |
7 stycznia 2022 16:59 |
Owszem wiadomo,...
... ale ciagle tylko nielicznym !!!
"Panstwo nasze" ROBI WSZYSTKO aby ta NEDZNA "wiedza", byla status quo,... ale ja wierze, ze bedzie nas "poinformowanych"...
... i "przebieglych jak weze" - znacznie wiecej !!!
![]() |
pink-panther @Magazynier 7 stycznia 2022 15:45 |
7 stycznia 2022 21:16 |
To dzisiaj mi przyszło do głowy. Kiedy zgadzałam się zasadniczo z Valserem, że nie było profesjonalistów w systemie obronnym 1939. Ale wtedy przypomniała mi się pogawędka rosyjskiego historyka amatora o najnowszych odkryciach archiwalnych w sprawie rzekomej chęci ZSRR do obrony Czechosłowacji i przy okazji przeczytałam o powszechnej mobilizacji w Czechosłowacji 23 września 1938 r. Na tydzień przed Monachium. Politycy czescy byli grillowani przez tzw. aliantów (niezależnie od Niemców) przez lato 1938 r. i wyszło jak widać. Kiedy wjechali Niemcy było trochę ofiar ale ostatecznie Czesi poszli do fabryk zbrojeniowych za najwyższe kartki żywnościowe na terenach okupowanych. I nie wiem, czy mieli swoją reprezentację na paradzie zwycięstwa w Londynie, ale przypuszczam , że tak:))). A my - NIE. I dobrze nam tak. To powinna być nauczka.
![]() |
DrzewoPitagorasa @cbrengland 6 stycznia 2022 14:25 |
8 stycznia 2022 06:35 |
Djokovic za bardzo się stawiał ze szczepionką to go trzeba sprowadzić do parteru.