-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

Wiara

Do białej wściekłości doprowadzają mnie wpisy politycznych realistów zatroskanych i los uchodźców z Ukrainy, o nasz własny los, a nawet o los mój i mojego bloga. Ludzi reprezentujących taką postawę, jest coraz więcej i nie rozumieją oni, że czas na demonstrowanie małostkowości nigdy nie jest dobry. Teraz zaś jest moment najgorszy. Czym ci ludzie próbują bronić swoich idiotycznych wpisów, rzekomych analiz i wróżb? Zwykle doświadczeniem życiowym i rozeznaniem w polityce, co sprowadza się do kilku wyświechtanych sloganów o cynizmie polityków.

Jak chcecie wobec tego, w dni poprzedzające Zmartwychwstanie, określać się wobec bliźnich, którzy uciekli z piekła? Poprzez cynizm polityków? A co wiecie o ich osobistych wyborach i lękach? Kto was w ogóle upoważnił do zabierania głosu w takich kwestiach posługując się przy tym tak znikomym rozeznaniem?

Jak chybione są dziś wszystkie sądy i jakie chciejstwo z nich wyłazi, niech zaświadczą, przedwojenne jeszcze, wpisy niektórych kolegów. Twierdzili oni, na podstawie zasłyszanej w kolejce do kasy rozmowy, że na wschodzie Ukraińcy nie będą strzelać do Rosjan, bo strzelaliby do swoich. Dziś ci „swoi” spalili im domy, wywieźli graty za granicę, okradli sejfy domowe i szafki z biżuterią. Kogo schwytali to zabili, nie oszczędzając dzieci i starców. Są jednak tacy, którzy dalej wierzą, że to wojna między „swoimi”.

Mnie najbardziej w całej około wojennej retoryce drażni porzucenie wiary. Co jakiś czas ktoś zadaje mi pytanie, ale jak to, pan wierzy mediom, wierzy pan, że to wszystko, jest tak, jak pokazują? Przede wszystkim pokładam ufność w Bogu, a w związku z tym nie mogę przyjąć żadnej innej postawy, poza tą, którą demonstruje, albowiem wiara mi na to nie pozwala. Nie można bowiem wątpić w dobro i relatywizować zła, które ujawniło swoją moc nagle.

Jak wszyscy wiedzą nie wierzyłem w wojnę. Nie mogło mi się pomieścić w głowie, że jakiś rosyjski polityk wyda rozkaz bombardowania Kijowa, matki miast ruskich. No, ale tak się stało, a w związku z tym muszę przyjąć jakieś wyjaśnienie tej sytuacji. Ono zaś brzmi – ekipa Putina to piekłoszczaki nie zaciekawione niczym poza sobą. I dopiero wychodząc z tego założenia mogę oceniać wszystkie wypadki.

Nie wiem co siedzi w głowie Joe Bidena i nie mam zamiaru zgadywać. Wystarczy mi, że tu przyjeżdża i udziela poparcia polskim politykom. Nie wiem, jak zachowałoby się NATO wobec agresji na Polskę, ale pokładam ufność w Bogu i myślę, że nie pozwolono by nam zginąć. Pokusa, by odrzucić tę opcję i nasładzać się  - bo o to właśnie chodzi – czarnymi scenariuszami, jest jednak nie do zwalczenia. Po co ludzie to robią? Myślę, że nie potrafią oddalić pokusy zwracania na siebie uwagi za wszelką cenę. Nie chcą też, by uznano ich w towarzystwie za frajerów, którzy stoją po stronie słabych i oszukanych. Nie wiem doprawdy, jak wytłumaczyć im, że są durniami i zostaną za tę postawę najprawdopodobniej ukarani już w tym życiu, nie w przyszłym. Wiara podpowiada mi takie scenariusze. Powodowani wiarą i bojaźnią bożą powinniśmy odrzucać takie pokusy i wszelkie zło, które płynie z relatywizowania i analizowania krzywd wynikających z jawnej i podłej agresji. Nie ma na to dzisiaj miejsca w Polsce. I niech to wszyscy dobrze zapamiętają.

Piekło wydaje bowiem coraz to lepsze i fajniejsze dyrektywy. Ogłoszono właśnie, ze najemnicy z Syrii dostawać będą 1800 dolarów za każdego zabitego Ukraińca. Rozumiem, że za kobietę i dziecko też? Jeśli to prawda, a ja myślę, że tak, tym bardziej nie możemy przyjmować innej postawy niż zawierzenie Bogu. Wobec zła zaś musimy się określać jawnie i natychmiast. Ufając, że jeśli popełnimy błąd, albo zgrzeszymy mimowolnie, Pan Bóg nam wybaczy po szczerej spowiedzi.

Najgorsze co można zrobić to relatywizować zło posługując się schematami myślenia rodem z podręczników politologii. Są bowiem chwile i całe wielkie obszary działań, kiedy żadne strategie nie znajdują uzasadnienia. Poza wiarą oczywiście. Jeśli więc ktoś widząc ten tłum matek i dzieci na granicy, włącza inną niż chrześcijańska narrację i zaczyna roztaczać wokół wizje polityczne, ten jest z piekła rodem. Obojętnie ile razy nie powiedziałby szczęść Boże. I obojętnie w jakich podniosłych rodzajach liturgii by nie uczestniczył. Przekonani o własnej słuszności, ortodoksyjni kapłani rosyjskiego prawosławia unieważnili już tydzień temu takie histerie. Na ich fałszywe nawoływania można zareagować tylko milczeniem. Kiedy zaś ono nie poskutkuje, braterskim napomnieniem. To trzeba powtórzyć trzy razy przynajmniej, zanim przystąpimy do jawnej walki ze złem.

Najgorsze jednak co można zrobić to poprzestawać z wątpiącymi i podstępnymi. To są truciciele, a im bezpieczniejsi się czują i im mniej zależy im na losie bliźnich dotkniętych działaniami zła, tym gorszy los tych, którzy ich słuchają. Takich istot jest wokół mnóstwo i cieszą się one niezwykłą popularnością. Powód jest moim zdaniem bardzo prosty, sprzedają oni pewien towar, którego brakuje wszystkim – wyniosłość i połączone z nią poczucie bezpieczeństwa emocjonalnego. Tak przecież potrzebne w tych strasznych czasach, kiedy media torturują normalnych ludzi widokiem płaczących dzieci i matek. Wyniosłość pozwalająca z góry patrzeć na tę całą mierzwę, która w opinii trucicieli mózgów tylko częściowo zalicza się do gatunku ludzkiego. Poczucie bezpieczeństwa zaś pozwala odciąć się od tego oceanu nieszczęścia i pozostać dawnym sobą, ze swoimi nawykami. Podążanie za głosem takich ludzi, który dziś brzmi niczym głos syren, albowiem uwalnia od odpowiedzialności indywidualnej, przenosząc ją w sferę polityki, jest drogą prosto do piekła. Niebawem się o tym przekonacie.

Na koniec słowo o dwoistości. Często słyszymy opinię ludzi, powołujących się na rozsądek, podnoszących kwestie polityczne w ocenie obecnego kryzysu i troszczących się o przyszłość naszą i rzeszy uchodźców, którzy sugerują, że po cichu komuś pomagają jednak. Proszę Państwa, albo pomagamy jawnie i stoimy murem przeciwko złu, albo palimy Panu Bogu świeczkę i diabłu ogarek. To jest bardzo prosta sprawa i sugestie podobne, słyszalne już w mediach, z ust osób krytycznie nastawionych do polityki rządu i postawy Polaków wobec naszych braci ze wschodu, są po prostu niestosowne. W wielu zaś przypadkach są po prostu skrytym oddawaniem hołdu złemu. Tak właśnie jest i nie chce być inaczej.

Na dziś to wszystko. Dziękuję.



tagi: wojna  polska  ukraina  rosja  media  chrześcijaństwo  piekło  zmartwychwstanie  postawy  nato 

gabriel-maciejewski
21 marca 2022 10:28
167     9562    46 zaloguj sie by polubić

Komentarze:


aszymanik @gabriel-maciejewski
21 marca 2022 10:53

Mocne i prawdziwe. Dziękuję.

zaloguj się by móc komentować

Zyszko @gabriel-maciejewski
21 marca 2022 11:06

Powód jest moim zdaniem bardzo prosty, sprzedają oni pewien towar, którego brakuje wszystkim – wyniosłość i połączone z nią poczucie bezpieczeństwa emocjonalnego. 

Dokładnie tak. Strach przed rzeczywistością jednych pcha w narkotyki, innych w idiotyczne teorie o ruskich chroniących swoich przed ostrzałem nazi-banderowców. NIestety ta druga grupa próbuje zarazić swoim strachem, czy może anty-nadzieją innych, co zwłaszcza przed Wielkanocą brzmi bardzo mało chrześcijańsko. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Zyszko 21 marca 2022 11:06
21 marca 2022 11:10

Jakiś zatroskany wysłał mi przed chwilą coś takiego. 

 

https://rumble.com/vxyvfp-gos-prawdy-w-czasach-nieprawdy.html?fbclid=IwAR2MVJ1gw0uNRag5xOV0yMeGtjL_d1QcoK2rhemjIY1l4Tz9PCFsENQYf8M

 

Księża są jak widać także dotknięci obłędem i są przekaźnikami ruskiej propagandy. Codziennie coś podobnego dostaję. Jeśli ktoś będzie mnie przekonywał, że ten ksiądz może mieć rację, niech się lepiej zastanowi. I nie radzę tu używać wyrazu roztropność. 

zaloguj się by móc komentować

Czarny @gabriel-maciejewski
21 marca 2022 11:21

Przed minutą napisałem do Jarosława Kaczyńskiego list, w którym proszę go o publiczne przypomnienie Polakom o akcie poświęcenia Rosji i Ukrainy Niepokalanemu Sercu Maryi, który będzie miał miejsce w sobotę. A tak konkretnie, to chodzi mi "drobnry druczek" informujący nas, że sam akt to za mało, że potrzebne jest jeszcze indywidualne wynagrodzenie, dokonane przez każdego z nas - polegające na uczestnictwie w nabożeństwach pięciu pierwszych sobót miesiąca.

Gdy teraz, po minucie, o tym myślę, to oczywiście napływają na mnie opary absurdu i braku jakiegokolwiek sensu tego, co zrobiłem. Na całe szczęście zrobiłem to i nie mogę cofnąć - okazałem się szybszy niż moja racjonalność.

Mam nadziję, że ten komentarz to nie jest off. Chcę po prostu przypomnieć wszystkim o pięciu sobotach. Wiem, że większość to pamięta, ale być może istnieją tu tacy, jak ja, niedzielni kierowcy (katolicy). I do nich właśnie kieruję przypomnienie.

 

zaloguj się by móc komentować



gabriel-maciejewski @kpiotrzk 21 marca 2022 11:23
21 marca 2022 11:25

Czyli cała Polonia jest spenetorwana i przekabacona...ja cię nie mogę...

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @gabriel-maciejewski
21 marca 2022 11:25

Dodatkowym elementem emocjonalnego wyposażenia "zatroskanego" jest ucieczka od coraz bardziej domagającej się jasnych stanowisk rzeczywistości w snucie dalszych wizji rozwoju sytuacji, w dalszą zabawę wirtualnymi figurami szachowymi po internetowej szachownicy. Co zrobią "chińczyki"? A czy Indie najadą Pakistan? A wiecie że oleju słonecznikowego nie będzie można kupić? A słyszeliście że pod Rzeszowem jest tajny sztab żyda Żelenskiego? A w ogóle to znów nas wszyscy chcą oszukać, wszystko to marność nad marnościami, olaboga... I tak całą dobę, z dostępem do internetu i czynnymi marketami, oraz piwerkiem w promocji. Krytykowanie rządu w stylu w jakim można to było bez większej szkody czynić powiedzmy na wiosnę 2019 przychodzi im w marcu 2022 wciąż z niebywałą lekkościa.  To już właściwie coś w rodzaju odruchu bezwarunkowego, prawdopodobnie ten mechanizm nie dałby się u nich zwalczyć nawet elektrowstrząsami. 

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @gabriel-maciejewski
21 marca 2022 11:25

Wielkie dzięki za ten wpis

Tu chciałbym się trochę wytłumaczyć, że moje czasem kąśliwe uwagi do niektórych tu komentarzy, miały właśnie na celu "walkę" z defetystyczną postawą, nie tylko względem naszych władz, ale przede wszystkim chodziło mi o zwrócenie uwagi na ów "towar" sprzedawany za parawanem "realizmu". Dlatego trudno mi było przyjąć Pana uwagę, i co tu dużo gadać, potraktowałem ją dosłownie.

Niniejszym zwracam honor, i pozostaję w dyspozycji... Pan wie co robi. A ja obiecuję więcej nie eskalować, ani nie włazić w Pana kompetencje.

Pozdrawiam ✋

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @Marcin-K 21 marca 2022 11:25
21 marca 2022 11:28

I Bosak zatroskany o polskiego podatnika...

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @przemsa 21 marca 2022 11:27
21 marca 2022 11:29

W rzeczywistości maja ślinotok, rozpięty rozporek i baby z nosa im wystają

zaloguj się by móc komentować

jacland @gabriel-maciejewski 21 marca 2022 11:10
21 marca 2022 11:38

wytrzymałem do 9 minuty, znaczący jest ten fragment, że z powodu napływu Ukraińców przestaniemy być państwem narodowym, i ten podpis, że to ksiądz katolicki w tym kontekście wygląda jak nieśmieszny żart

zaloguj się by móc komentować

maria-ciszewska @Czarny 21 marca 2022 11:21
21 marca 2022 11:45

Poświęcenie będzie nie w sobotę, a w piątek, 25 marca, w dzień Zwiastowania NMP.

zaloguj się by móc komentować

Andrzej-z-Gdanska @gabriel-maciejewski
21 marca 2022 11:46

Używając języka wojskowego ta cała sytuacja wojny, o którą się ocieramy jest jak rozpoznanie bojem. Wielu się odsłoniło niepięknie, żeby nie napisac gorzej. Wiele rzeczy mnie zdumiewa, ale tak to jest.
Autor tej i poprzednich notek świetnie prawie wszystko odsłania i za to Mu dziękuję.

zaloguj się by móc komentować


maria-ciszewska @gabriel-maciejewski 21 marca 2022 11:10
21 marca 2022 11:53

Dawno nie słuchałam ks. Bąka. Nie spodziewałam się, że posteruje w tę stronę. Przestałam go obserwować, bo nie jestem w stanie znieść kobiety, która prowadzi ten kanał - jej głosu, jej minek. Odrzuca mnie.

zaloguj się by móc komentować

orjan @gabriel-maciejewski
21 marca 2022 11:54

Za dwa ostatnie akapity masz u mnie Pulitzera (złoty medal)!

zaloguj się by móc komentować

Zyszko @gabriel-maciejewski
21 marca 2022 11:57

U mnie w parafii  na mszy dla studentów (czasem na taką trafiam), gdzie zazwyczaj nie słyszy się za wiele o umieraniu,, młody ksiądz  powiedział na kazaniu  wprost - jest wojna, dziś na Ukrainie, jutro może w Polsce,  możesz  dostać kulę w łeb, ale jesteś chrześcijaninem i strach przed śmiercią nie może kierować twoim życiem. Prosto i na temat.

zaloguj się by móc komentować

valser @jacland 21 marca 2022 11:38
21 marca 2022 12:00

jak to jest mozliwe, zeby sie tak odkryc ze swoja niewiara, bedac jednoczesnie kaplanem? Nie wiem.

Takich tekstow nie ma co sluchac. Jak rozmawiam ze szwajcarskimi tubylcami, to zbieramy same plusy za postawe i sposob w jaki sobie z wojna radzimy. To jest mestwo, tylko ze nie na polu walki.

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @przemsa 21 marca 2022 11:27
21 marca 2022 12:01

Tak. A wystarczyłoby, po prostu, zanurzyć się w Jordanie (siedem razy)

zaloguj się by móc komentować

maria-ciszewska @gabriel-maciejewski
21 marca 2022 12:13

Podstępny truciciel? Tytułowany idiota? Oto post prof. Wielomskiego, na który natknęłam się dziś na fb

https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=514787650218724&id=101180938246066

On to napisał 15 lutego, na tydzień przed wybuchem wojny. Taki przenikliwy profeta, czy ktoś mu zasuflował?

Swoją wypowiedź okrasił poniższą ikoną. Katechun na tle smoka (nie mówcie mi, że to dwugłowy orzeł).

Może być zdjęciem przedstawiającym 1 osoba i stoi

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @maria-ciszewska 21 marca 2022 12:13
21 marca 2022 12:15

Wielomski nie jest żadnym profesorem, to jest intelektualny prostak i kompletne zero

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @gabriel-maciejewski
21 marca 2022 12:15

Albo Kijów albo Moskwa. Moskwa nie widzi i nie zostawia żadnej alternatywy. Jeślli Kijów powróci to swojej oryginalnej pozycji matki rusińskiej cywilizacji i merkantylności, Moskwa ma szansę tylko na podwykonawcę. A przecież trzeci Rzym i czwarta Wenecja w jednej osobie nie może być podwykonawcą. Tę morderczą relację widzieli ukraińscy włościańscy aktywiści z kijowskiej dumy i polscy ziemianie w 1917 a nawet kijowscy Rosjanie. 

A jednak to jest jeden z takich momentów, tragicznych, ale nie pozostawiających żadnej wątpliwości co do wyboru. Nawet ludzie słabej wiary czują jak umacnia się ich wiara. Dużo można wtedy osiągnąć. Daj Panie Boże, czas i możliwości by tych Ukraińców odnaleźć. I Białorusów, no i może Gruzinów. 

Są też Rosjanie którzy mają trzeźwą wiarę. Jeden z rosyjskich aktywistów z Ługańska oponent putinowskich wpływów powiedział wprost, że krach moskiewskiej armii wynika z tego że generalicja rozkradła kasę przeznaczoną na modernizację sprzętu. Ciekawe czy również budżet propagandowy? Kojarzy mi się to ze śmiercią Gierasimowa i innych generałów jakoby na polu walki.  

zaloguj się by móc komentować


tomciob @gabriel-maciejewski
21 marca 2022 12:16

Krótko, konkretnie, na temat i w punkt. Dziękuję

 

zaloguj się by móc komentować



Magazynier @jacland 21 marca 2022 11:38
21 marca 2022 12:16

Ale za to przypomnimy sobie co to jest Rzeczpospolita. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @maria-ciszewska 21 marca 2022 11:53
21 marca 2022 12:17

Ja go pierwszy raz włączyłem i po minucie wyłączyłe. Puszczanie Bąka jest passe

zaloguj się by móc komentować


valser @maria-ciszewska 21 marca 2022 12:13
21 marca 2022 12:26

Wielomski to platfus-onuca.  "Mysl Polska" przysponsorowana przez kacapie. Agnieszka Piwar tez tam pisze/pisala. No i pisala do Sputnika. Moze dalej pisze, tylko my juz tego nie poczytamy bo Sputnik jest zablokowany.

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Magazynier 21 marca 2022 12:15
21 marca 2022 12:32

Budżet propagandowy też. To widać, słychać i czuć

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @Magazynier 21 marca 2022 12:15
21 marca 2022 12:43

Ci generałowie zostali zlikwidowani przez specjalistów od przenikania... No chyba że oberwał wóz dowodzenia rakietą albo pociskiem artyleryjskim, co musiało być poprzedzone wywiadem, i potwierdzone rozpoznaniem (właśnie specjalsów od tego typu zadań). Żaden ruski generał (ani nawet pułkownik) nie ginie w bezpośredniej walce (z bronią w ręku), bo z oczywistych względów pozostaje na tyłach ugrupowania, chroniony. Co innego jeśli ktoś im po prostu kazał jechać na czoło, by dać przykład, i wpadli w ten sposób w zasadzkę mniej elitarnych, ale wiedzących co mają robić dowódców kompanii/plutonów/sekcji.

Kto by tam sobie głowę łamał sprawdzaniem w praktyce tego "profesjonalizmu" i "modernizacji", czy jej rzekomej analogi 1:1 z armią NATO... Lepiej jest się trząść ze strachu, i zarażać tym innych. Najlepiej młodą kadrę polskiego wojska, i szeregowych żołnierzy. Bez armii "nowego wzoru" można się od razu pójść zbiorowo utopić... Według klasyka: "wszyscy zginiecie". 

Przez takich "geopolityków", dziś skompromitowanych na całej linii, przenikających obecnie kanałami do choćby najdrobniejszych sukcesów kacapskiej armii, którymi można by było wyślizgać się z całkowitej porażki "analiz", trzeba niestety zdwojonego wysiłku w szkoleniu. Nie wystarczy skupić się na treningu taktyki i obsługi broni. Trzeba wręcz egzorcyzmów nad duchem podszytym strachem przed "potęgą" przeciwnika. Bo bez skutecznej detoksykacji na tym drugim poligonie, sprawność w tym pierwszym nie wystarczy na długo.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @Magazynier 21 marca 2022 12:15
21 marca 2022 12:56

" Jeden z rosyjskich aktywistów z Ługańska oponent putinowskich wpływów powiedział wprost, że krach moskiewskiej armii wynika z tego że generalicja rozkradła kasę przeznaczoną na modernizację sprzętu. Ciekawe czy również budżet propagandowy?"

To się ciągnie od bardzo dawna:

http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/8481450.stm

zaloguj się by móc komentować

klon @gabriel-maciejewski
21 marca 2022 13:03

Choć dziś poniedziałek, to jest to mocne "słowo na niedzielę". Z pewnością wybrzmi bardzo długo. 

Dzięki. 

 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski 21 marca 2022 11:25
21 marca 2022 13:05

"Czyli cała Polonia jest spenetorwana i przekabacona...ja cię nie mogę..."

Mój znajomy mieszkający w Chicago jeszcze przed paroma laty w rozmowie powiedział mi że jemu się

Putin podoba: "mocny facet, goni pedałów itd. itd....."

Nie rozmawiałem z nim już dość długo, ale przypuszczam że gdybym teraz zadzwonił to gadka byłaby podobna -

wzruszenie ramionami i "a niech się tam tłuką miedzy sobą ruskie..."

Są tacy co się budzą dopiero wtedy jak im strzechę nad głupim łbem zapalą.

Wtedy do piero aj waj, lataj, szukaj wiader z wodą.

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @valser 21 marca 2022 12:00
21 marca 2022 13:07

"...Czy człowiek może powiedzieć Bogu: „nie”? Tak podczas pierwszej pielgrzymki do Polski pytał Jan Paweł II. Jednocześnie dał odpowiedź: „Może. Ale w imię czego odpowiada „nie”?! To pytanie było postawione w zupełnie innej sytuacji niż obecna: byliśmy wówczas pod władzą komunistyczną, narzuconą, niechcianą przez naród, a pytanie Jana Pawła II przede wszystkim odnosiło się do ideologii marksistowskiej, która odrzucała Boga. Ale to pytanie ma charakter uniwersalny i w szczególny sposób jest aktualne dzisiaj. Można odpowiedzieć Bogu „nie” na różne sposoby, nie tylko przez wybór ideologii. Takie odpowiedzi są jednak prostsze i łatwiejsze do późniejszego uleczenia, bo są w pełni świadome, a z czasem człowiek dorasta, więcej rozumie i może zmienić zdanie.

O wiele gorsze są odpowiedzi „nie!” wypowiadane pośrednio i to czasem pod pozorem mówienia „tak”. Dzisiejsze czytania, wydaje się, wskazują na takie niebezpieczeństwo. W Liście do Koryntian św. Paweł przytacza w formie ostrzeżenia przykład z historii Izraela. Mówi:

Nasi ojcowie wszyscy co prawda zostawali pod obłokiem, wszyscy przeszli przez morze i wszyscy byli ochrzczeni w imię Mojżesza, w obłoku i w morzu; wszyscy też spożywali ten sam pokarm duchowy i pili ten sam duchowy napój… Lecz w większości z nich nie upodobał sobie Bóg; polegli bowiem na pustyni (1 Kor 10,1–5)

(...)

Bóg na różne sposoby do nas przemawia, daje rozmaite okazje odkrycia Jego obecności, obdarza swoimi darami, a my, niestety – zapatrzeni w swoje sprawy widziane przez pryzmat egocentryzmu, podobnie jak Izrael na pustyni – jesteśmy stale na to ślepi. A czas ucieka, życie jest krótkie i nie warto go zmarnotrawić na nieustanne szukanie siebie i swojego, realizowanie własnych potrzeb według wyobrażeń, jak to było udziałem Izraelitów, którzy zmarli na pustyni..."

https://cspb.pl/ostrzezenie-pana-jezusa-trzeba-powaznie-potraktowac/

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Szczodrocha33 21 marca 2022 13:05
21 marca 2022 13:07

Dlatego nigdy nie myślałem o emigracji, mam nadzieję, że nie będę musiał...

zaloguj się by móc komentować

orjan @orjan 21 marca 2022 13:08
21 marca 2022 13:12

Ojej, to (13:08) było do tego trolla, który już wyleciał zanim kliknąłem.

Proszę skasować.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski 21 marca 2022 13:07
21 marca 2022 13:15

"Dlatego nigdy nie myślałem o emigracji, mam nadzieję, że nie będę musiał..."

Emigracja nie jest taka straszna.

Szczególnie gdy się nie mieszka wśród Polonii.

Ja próbuję zagospodarować samotność od dawna. Jak nieużytki.

I jako tako mi wychodzi.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Szczodrocha33 21 marca 2022 13:15
21 marca 2022 13:19

No właśnie Polonia jest tak naprawdę ofiarą

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski 21 marca 2022 13:19
21 marca 2022 13:28

Tak.

Jedno z opowiadań Niziurskiego zaczyna się twierdzeniem:

"Koedukacja moi drodzy to rzecz męcząca"

Ja parafrazując pana Edmunda ośmielę się stwierdzić: "Polonia moi drodzy to rzecz męcząca."

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Szczodrocha33 21 marca 2022 13:28
21 marca 2022 13:32

To chyba są ludzie, którzy mają przymus udawania, raz Polaków, raz Amerykanów...mogę się mylić

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski 21 marca 2022 13:32
21 marca 2022 13:46

Ja to postrzegam jako getto etniczne.

Ci co wyemigrowali to członkowie przeróżnych "grup wzajemnego wsparcia albo wzajemnej adoracji" jak ja to określam.

Ich dzieci to Amerykanie w pierwszym pokoleniu, z jakąś lekką domieszką słowiańskości gdzieś tam pod kopułą czy w genach.

Wnuki to już można by rzec Jankesi w postaci czystej, bez domieszki.

Zostaje w nich ewentualnie polsko brzmiące nazwisko, to wszystko.

Kiedyś, już dawno temu, pojechałem do Denver [stan Kolorado] na organizowane przez miejscową Polonie Andrzejki.

Panienka przy wejściu w recepcji motelu twardo waliła po angielsku w rozmowie ze mną, choć widać że Polka, z koleżanką gadała moment wcześniej po polsku.

Na sali trochę siedziało ludzi w marynarkach lub kurtkach skórzanych, ze złotymi łańcuchami na szyjach co poniektórzy.

Wódka z coca-colą rozlewana do papierowych kubeczków.

 

Posiedziałem trochę, podrapałem się po łbie i ulotniłem się.

 

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Szczodrocha33 21 marca 2022 13:46
21 marca 2022 13:59

Każdy należy już do innej organizacji, a ponieważ Polska ciągle istnieje muszą od czasu do czasu coś poudawać

zaloguj się by móc komentować



matthias @gabriel-maciejewski
21 marca 2022 16:00

Dodatkowo, kobiety z Ukrainy, które przychodzą zapisywać swoje dzieci do szkół prezentują pozytywny wizerunek. Są zadbane i operatywne, szukają pracy i nie chcą być na niczyim utrzymaniu. Spotkanie z nimi jest miłe i zostawia pozytywne wrażenie. No i jak tu później być wyniosłym? Ciężki temat.

zaloguj się by móc komentować

valser @OdysSynLaertesa 21 marca 2022 13:07
21 marca 2022 16:04

Dzisiaj to jest o wiele prostsze i nie trzeba poetyzowac.

Wszyscy moi ziomale niech przesuna na prawo, zebym sie nie pomyli jak bede siekl tych z lewa.

zaloguj się by móc komentować

Globalny @gabriel-maciejewski
21 marca 2022 16:06

"... a Twoją Duszę miecz przeniknie, aby na jaw wyszły zamysły serc wielu" (Łk 2,32)

Tak więc wychodzą.

Wydawało się, że to tylko Niemcy się nad nami znowu dogadali.

A oni pracowali pod dyktando Moskwy.

 

Dostaliśmy parę szans:

 

1.

2004 Polska + UE = - 3 mln emigrantów zarobkowych

2022 Polska + UA = + 2 mln uchodżców

I znów jest nas - mieszkańców Polski - 40 milionów. 

 

2.

Naród polityczny.

Wiele było przejść granicznych, ale Ukraińcy wybierają Polskę.

U mnie coś w głowie pękło.

Kiedyś przysięgałem sobie, ze moja noga na wschód od Bugu nie postanie,

że zbyt wielu naszych tam zarezali, że w tamtą stronę jedzie się na białe niedźwiedzie.

Ja się chyba już Ukraińców nie boję.

Oni teraz się przeglądają w tym ruskim lusterku i wyżygują wszelkie rezuństwo.

Jak ruskie pójdą i postąpi rozminowanie, to z wielką chęcią tam pojadę.

Na Wyspę Wężów, jak Westerplatte.

 

3.

Nie ma czegoś takiego jak rusofobia.

Fobia jest wtedy, gdy reakcja jest nieadekwatna do zagrożenia.

Czy mam fobie? Każdy ma jakieś.

Kiedy zaś jest realne zagrożenie to nie ma fobii tylko statystyka.

Statystycznie 70% moskali popiera grabież i morderstwo.

Tu nie ma miejsca na fobię, tylko na kałacha.

 

4.

Emigracja? Byłem, próbowałem. Emigracja jest jakąś opcją, ale zawsze gorszą niż pozostanie.

Jest wyborem negatywnym, gdzie alternatywą jest zupełny brak przyszłości.

Większość przybyszów z Ukrainy chce u nas wojnę przeczekać.

Geograficznie, kulturowo, językowo - blisko.

Potem już nie będzie emigracji.

Będzie szansa na bliskość, na regionalne zbliżenie.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Szczodrocha33 21 marca 2022 12:56
21 marca 2022 16:32

Im się zdaje że trybunał haski ich ominie. Mogę się jak zwykle mylić ale ufam gorąco że się mylą. Że ich dacze 'pod Pekinem' zostaną sprzedane na paczki do celi śmierci. 

Co wtedy zrobi ta dresiarska 'Polonia' obwieszona łańcuchami, gdy jej partnerzy biznesowi będą czekać na wyrok? Pewnie znajdzie nowych w ... Pekinie. 

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @valser 21 marca 2022 16:04
21 marca 2022 16:37

Nie chodzi o poetyzowanie... To jest dramat, który w przypadkach skrajnego uporu, rozwiązuje się dokładnie tak jak napisałeś. I staje się to świętym obowiązkiem.

zaloguj się by móc komentować

valser @Szczodrocha33 21 marca 2022 12:56
21 marca 2022 16:37

HEHE. To jest autokanibalizm. Oni sobie wlasne konczyny odgryzaja, zeby sie nazrec. Tego nawet krokodyle sobie nie robia.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @valser 21 marca 2022 16:37
21 marca 2022 16:41

A niby latają na 'aligatorach'. Apropos ciekaw ile im jeszcze zostało tej wunderwaffe? Pioruny je zmogły. 

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @Magazynier 21 marca 2022 16:41
21 marca 2022 16:46

Bez przesady że pioruny :)

Aczkolwiek w swojej klasie (i na swoim pułapie) osiągnęły sukces. Zamówienia rosną, a perspektywa na kolejną wersję (hi tech) wygląda bardzo obiecująco. Zresztą nie tylko tego sprzętu. W kolejce chętnych do współpracy ustawiają się naprawdę mocni gracze.

zaloguj się by móc komentować

valser @Magazynier 21 marca 2022 16:41
21 marca 2022 16:47

Kacapia idzie na dno. Wiele razy pisalem, ze totalna kontrola jest iluzja, a ten sprzet, ekslodujace opony, zamawiane po taniosci, nieserwisowane im sie sam na drogach rozkracza. Zbieraja zniwo swojej bandycko-zlodziejskiej glupoty i pazernosci.

Jesli ludziom nie ufasz, to znaczy ze alternatywa jest wydatkowanie energii,czasu i zasobow na ludzi od kontroli, ktorzy i tak sa niegodni zaufania i skorumpowani.

Zbieraja zniwo swojego wczesniejszego upadku. Zdemoralizowana wladza slabych szybciej demoralizuje.

zaloguj się by móc komentować

zenekkw @maria-ciszewska 21 marca 2022 12:13
21 marca 2022 17:27

To jest Feniks, nie dwugłowy orzeł i nie smok.
zaloguj się by móc komentować

grzegorz-ksiazek @maria-ciszewska 21 marca 2022 12:13
21 marca 2022 17:51

Na tym zdjęciu to demon.
Ze złoconymi rogami.
Żaden tam smok czy feniks.

zaloguj się by móc komentować

valser @grzegorz-ksiazek 21 marca 2022 17:51
21 marca 2022 17:59

Ta pokraka Miedwiediew porownal przyjazd Kaczynskiego i Morawieckiego do Kijowa do rajzy Lenina do Moskwy za niemieckie pieniadze. Zapomnial kutaszasrany, ze oni sie do tego Lenina na swoim posranym placu czerwonym modla.

Ze poslusze sie cytatem filmowym ze stawki wiekszej niz zycie, ktore wypowiedzial Brunner. Ich skora nie nadaje sie nawet na podeszwy do obuwia.

https://www.onet.pl/informacje/onetwiadomosci/dmitrij-miedwiediew-uderza-w-polske-patologiczna-rusofobia/p9n0js5,79cfc278

zaloguj się by móc komentować


maria-ciszewska @grzegorz-ksiazek 21 marca 2022 17:51
21 marca 2022 18:05

Smok czy  demon, na jedno wychodzi.

zaloguj się by móc komentować

maria-ciszewska @valser 21 marca 2022 17:59
21 marca 2022 18:06

Nie znasz się, to się nazywa konwergencja ;-)

zaloguj się by móc komentować

valser @maria-ciszewska 21 marca 2022 18:06
21 marca 2022 18:40

Tym cepom sie wszystko z druga wojna kojarzy. Tak juz maja i poza to nie wyjda.

zaloguj się by móc komentować

Matka-Scypiona @valser 21 marca 2022 17:59
21 marca 2022 19:03

O matko! Niech powtórzy to swoim obywatelom, powoli i kilka razy, że ten kałmucki Żyd przyjechał do Moskwy za niemieckie pieniądze! 

P. S. Brunner miał rację :) 

zaloguj się by móc komentować

Paris @jacland 21 marca 2022 11:38
21 marca 2022 20:41

To  i  tak  dlugo...

...  ja  juz  po  4  minutach  wylaczylam  ten  "zatroskany  glos"  !!!

Szczesliwie  mam  wspanialego  ksiedza  proboszcza  i  nawet  sobie  nie  wyobrazam,  zeby  wyglaszal  do  parafian  takie  androny.

zaloguj się by móc komentować

orjan @Globalny 21 marca 2022 16:06
21 marca 2022 21:07

>> Nie ma czegoś takiego jak rusofobia. Fobia jest wtedy, gdy reakcja jest nieadekwatna do zagrożenia. <<

Wężykiem, wężykiem!

zaloguj się by móc komentować

emi @gabriel-maciejewski
21 marca 2022 21:15

Bez dyskusji, można tylko przytaknąć.

A  podlinkowanego księdza słucha się bardzo ciężko (mam wrażenie, że on sam męczy się swoją wypowiedzią).

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @emi 21 marca 2022 21:15
21 marca 2022 21:17

Bo on chciałby być zauważony

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @gabriel-maciejewski 21 marca 2022 21:17
21 marca 2022 21:21

Ja wiem ,ze trolle szukają pomocy u profesora psychiatrii,ale czy mozna ich przenieść na inny wydział? Nie musza się leczyć u profesora. Ma pan kontakt z profesorem,lub ktoś?

zaloguj się by móc komentować

aszymanik @gabriel-maciejewski 21 marca 2022 21:17
21 marca 2022 21:22

Chyba przez tego co w kotle smołę łopatą miesza....

(i chyba mu się udało)

zaloguj się by móc komentować


Szczodrocha33 @valser 21 marca 2022 12:00
21 marca 2022 21:37

"Takich tekstow nie ma co sluchac. Jak rozmawiam ze szwajcarskimi tubylcami, to zbieramy same plusy za postawe i sposob w jaki sobie z wojna radzimy. To jest mestwo, tylko ze nie na polu walki."

Chrześcijańską powinnością jest pomóc bliżniemu.

I my to właśnie robimy.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @valser 21 marca 2022 16:37
21 marca 2022 21:46

"HEHE. To jest autokanibalizm. Oni sobie wlasne konczyny odgryzaja, zeby sie nazrec. Tego nawet krokodyle sobie nie robia."

Tak, na tym właśnie polega sowietyzm.

Wierchuszka na Kremlu, i pogarda dla reszty swiata. Łącznie ze swoimi.

Że też Amerykanie nie zdobyli się na to żeby przed 1949 nie rąbnąć w Moskwę taką powiedzmy 200-kilotonową.

Mogli wtedy skasować Stalina z otoczeniem i świat by dzisiaj inaczej wyglądał.

zaloguj się by móc komentować

maria-ciszewska @Szczodrocha33 21 marca 2022 21:46
21 marca 2022 22:13

Ależ im ten obóz sowiecki był potrzebny, jako strefa taniej produkcji.

zaloguj się by móc komentować

zkr @Szczodrocha33 21 marca 2022 21:46
21 marca 2022 22:30

> Że też Amerykanie nie zdobyli się na to żeby przed 1949 nie rąbnąć w Moskwę taką powiedzmy 200-kilotonową.

Byli dowodcy, ktorzy rozumieli w 1945, ze mozna by ich z rozpedu skasowac (Patton).

Angole rozwazali cos takiego:

https://pl.wikipedia.org/wiki/Operacja_Unthinkable

Ale skoro mieli u siebie Piatke z Cambridge to mysle, ze Ruskie znaly temat od poczatku (Zukow w czerwcu 1945 zarzadzil przegrupowanie wojsk stacjonujacych na terenie Polski w celu przygotowania sie do obrony).

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @zkr 21 marca 2022 22:30
21 marca 2022 23:23

"Byli dowodcy, ktorzy rozumieli w 1945, ze mozna by ich z rozpedu skasowac (Patton)."

Tak, pisałem już o tym.

Dlatego George zderzył się z ciężarówką w Bawarii.

Wiadomo, błąd kierowcy.

zaloguj się by móc komentować

m8 @Szczodrocha33 21 marca 2022 23:23
21 marca 2022 23:47

Do szpitala dojechal jeszcze zywy. Musialo byc wiwcej tych bledow.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @m8 21 marca 2022 23:47
22 marca 2022 03:46

Tak, pewnie był jeszcze błąd lekarza.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @Szczodrocha33 21 marca 2022 21:37
22 marca 2022 03:54

No i trzeba wspomnieć jak celebryci, m. innym z Hollywood zachwycali się Putinem, odwiedzali go, przeprowadzali wywiady.

Myślę że taki Steven Seagal powinien przynajmniej zrzec się przyznanego mu w 2016 roku rosyjskiego obywatelstwa.

No i najwyższy czas żeby zaczął się facet odchudzać.

zaloguj się by móc komentować

SalomonH @gabriel-maciejewski
22 marca 2022 07:58

Na początek napiszę, że nie dostałem łaski wiary. Z darów Ducha mam chyba coś innego, zrozumienie. Dlatego, w przeciwieństwie do tych, co w wojnę nie wierzyli, ja wiedziałem, że będzie, właśnie taka, od lat to wiedziałem, bo wszystko jest jasne od bardzo dawna i chyba tylko wiara potrafi to schować. 

Teraz, jak widzę, wszyscy wierzą, że szybko się to skończy, że się nie rozprzestrzeni, że to jest obłęd jednego człowieka, którego wystarczy się pozbyć. To są pobożne życzenia i chowanie głowy w piasek. Tak się nie stanie. I chyba lepiej mieć tego świadomość. To nie jest epatowanie czarnymi scenariuszami dla sławy. Nikt mnie tu nie zna, a piszę pod inicjałem. 

Mamy obowiązek nieść pomoc i okazywać miłosierdzie poszkodowanym. Ale musimy też pamiętać o sobie, o tych, za których jesteśmy odpowiedzialni. Ukraińcy nie walczą za nas, jak się często słyszy, oni walczą za siebie. Za nas będziemy walczyć my sami, nie Ukraińcy, nie NATO, nie Ameryka, my. Musimy był na to gotowi, bo tak po prostu będzie, już niedługo. Znajomy komandos organizuje zbiórkę, na kamizelki, hełmy dla Ukrainy. Pięknie, spodobało mi się, ale przeczytałem: "swoje szpeje już wszystkie oddałem". I pomyślałem, "Michał, ty durniu, w durszlaku na głowie będziesz latał". 

Przyjechały do nas 2 miliony Ukraińców, połowa z nich, to biedacy, druga, to najbogatsi, w tym w znacznej części, dobrze rozwinięty światek przestępczy. Już się zaczynają walki o teren, rekiet jest głównie na rodakach, ale to się rozszerzy. Część z tych ludzi, to agentura. Trzeba mieć tego świadomość, żeby czynić dobro, potrzebny jest rozum, bez niego ani rusz.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @SalomonH 22 marca 2022 07:58
22 marca 2022 08:21

Rozczarował mnie pan...niech pan tu lepiej nic nie wpisuje, bo nie rozumie pan prostych komunikatów

zaloguj się by móc komentować

kpiotrzk @SalomonH 22 marca 2022 07:58
22 marca 2022 08:32

Mylisz porządki, robisz ugólnienia od czapy i siejesz defetyzm:

1. W SN nikt poważny nie uważa Putina za wariata - za to wiele tu osób uważa, że źle to skalkulował i drogo za tę wojnę zapłaci

2. Ukraina walcząc o siebie, walczy także o nas - o to abyśmy nie zostali gubernią w moskiewsko-pruskim imperium

3. Po raz pierwszy od ponad 300 lat mamy okazję, w suwerenny sposób, odwrócić fatalne następstwa moskiewsko-pruskiego przymierza

zaloguj się by móc komentować

SalomonH @gabriel-maciejewski 22 marca 2022 08:21
22 marca 2022 08:34

Mógłbym napisać to samo, ale żeby się rozczarować, trzeba mieć oczekiwania. Nie będę tu nic wypisywał, to nie jest czas, kiedy można coś zdziałać pisaniem na niszowych stronach. Ani na żadnych innych. Nie wierzę, żeby był pan tak naiwny, jak się pan prezentuje, ale nie będę tego rozwijał, pozdrawiam i życzę conajmniej stopy wody pod kilem i jasnych koordynantów.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @SalomonH 22 marca 2022 08:34
22 marca 2022 08:36

Jasne, niszowe strony, jak wy się demaskujecie....

zaloguj się by móc komentować



Magazynier @SalomonH 22 marca 2022 07:58
22 marca 2022 08:54

Łaska wiary jest ofertą dla każdego darmową. Trzeba tylko trochę ruszyć głową. Faktycznie lenistwo jest dużą przeszkodą w przyjęciu jej. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Magazynier 22 marca 2022 08:54
22 marca 2022 08:56

Daj spokój, cały ten komentarz to format

zaloguj się by móc komentować

valser @gabriel-maciejewski 22 marca 2022 08:56
22 marca 2022 09:06

Gdzie sie nie ruszyc to realisci, rozumni, przenikliwi i przewidujacy.

Jest oczywiscie na to wszystko szybkie lekarstwo, ktore sprowadza realizm na ziemie.

zaloguj się by móc komentować

SalomonH @gabriel-maciejewski 22 marca 2022 08:56
22 marca 2022 09:12

Tym razem to pan nie zrozumiał prostego komunikatu, ale zostawiam to, jeszcze raz pozdrawiam.

 

ps. niszowość to komplement, nie obelga. Mainstream to kupa śmiecia i gra na emocjach, nic więcej.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @SalomonH 22 marca 2022 09:12
22 marca 2022 09:14

Ach te podziały i klasyfikacje...jakie one dają poczucie wyższości...

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @DYNAQ 22 marca 2022 09:29
22 marca 2022 09:31

Oni straszą zawsze tak samo - dziennikarzami i emerytowanymi oficerami. 

zaloguj się by móc komentować

valser @DYNAQ 22 marca 2022 09:29
22 marca 2022 09:44

ten pizdryk mowi o lokalnym uderzenia jadrowym i "korytarzu do Kaliningradu". I o tym, ze to bedzie lokalna akcja, o wiele prostsza do przeprowadzenia niz na Ukrainie. Oni sie wszyscy jak jeden nadaja do dolu z wapnem morda do gleby.

I gdzie w tym wszystkim jest Stasek Orda ze swoimi przepisami na koktaile?

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @valser 22 marca 2022 09:44
22 marca 2022 09:47

I planem przejęcia aktywów zachodu przez kreml? Od wczoraj o tym taktycznym uderzeniu gadają, żeby dodać sobie animuszu

zaloguj się by móc komentować

valser @gabriel-maciejewski 22 marca 2022 09:47
22 marca 2022 09:53

Oni osiagneli juz poziom desperacji, bo na Ukrainie dostaja konkretny omlot, ktorego nijak sie nie spodziewali. Sa jednak na tyle poyebani, ze nie da sie wykluczyc, ze beda eskalowac.

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @kpiotrzk 22 marca 2022 08:32
22 marca 2022 10:01

Tak. To jest całkiem trafne streszczenie tego co się dzieje w internetach i na świecie wokół wojny. To są tereny strategiczne, o które toczy się od dawna "cichy" bój. Rzecz jasna z różnym zaangażowaniem poszczególnych uwikłanych, ale dla naszego państwa zasadniczo, jest to czas ogromnej szansy.

I każdy kto sięga wzrokiem dalej jak czubek swojego nosa, poza słynną "strefę komfortu" (tudzież wyparcia) pomijając już faktyczną przyczynę, jeśli tylko potrafi swoje "obawy" utrzymać na wodzy by nie podważać strategicznych celów, może/powinien wykorzystać tę okazję, albowiem jest to dziejowa dla nas szansa (na złamanie ośki berlin moskwa), by pozbyć się nie swoich leków (również osobistych). By przestać być piewcą strachu, i skończyć ze szprycowanianiem siebie i innych tym "towarem".

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @valser 22 marca 2022 09:53
22 marca 2022 10:02

Nie da się, ale nie mamy na to wpływu, musimy więc stać prosto i oczekiwać śmierci ze spokojem

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @gabriel-maciejewski 22 marca 2022 09:47
22 marca 2022 10:08

Tak. Stworzyli niesamowitą bańkę informacyjną. Aż trudno uwierzyć że coś takiego jest możliwe. No ale skoro Hitler potrafił, i to bez internetu, to co dopiero NKWD. Żyją w zasadzie od sukcesu do sukcesu, a to że co przytomniejsi ludzie z ich kraju spieprzajo gdzie się tylko da, wygląda na największy sukces, bo procent "zgody narodowej", rośnie z każdym upływem "niezdecydowanych"... Impreza w kołchozie się rozkręca

zaloguj się by móc komentować

valser @gabriel-maciejewski 22 marca 2022 10:02
22 marca 2022 10:10

Z pozycja wertykalna nie bedzie problemu. Ale czekanie na smierc to jednak bym im pozostawil. Lepiej sie do tego nadaja.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski
22 marca 2022 13:54

Odezwał się też pilot Boeinga:

https://www.salon24.pl/u/lukaszwarzecha/1215270,czy-musimy-byc-prymusami

 

Troszczy się o PKB Polski.

Czy to nie wzruszające?

zaloguj się by móc komentować

SalomonH @gabriel-maciejewski 22 marca 2022 09:14
22 marca 2022 14:04

Ma pan irytujący zwyczaj projektowania własnych kompleksów na rozmówcę. Poczucie wyższości jest ostatnią rzeczą, na której mi zależy, zawsze szukam ludzi co najmniej na swoim poziomie, a najlepiej wyżej. Stąd moja obecność w tym miejscu, ale jak widzę, ma pan na nie inny pomysł. Chyba mój czas tutaj minął, nie przeszkadzam, życzę powodzenia.

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski 22 marca 2022 08:36
22 marca 2022 14:56

Ten pan się już dawno zdemaskował. Miło, że przyszedł się teraz "przedstawić" wprost przed wszystkimi.

zaloguj się by móc komentować

Peiper @Szczodrocha33 21 marca 2022 21:46
22 marca 2022 15:52

Pan to zdanie o Stalinie to tak na serio ?

A nie lepiej byłoby gdyby USA zfinansowało I i II Wojny Światowej ? I nie wspierało ZSRR (przed i wczasie II WŚ) ?

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Szczodrocha33 22 marca 2022 13:54
22 marca 2022 16:06

Boi się, żeby jemu czegoś nie zabrali

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @SalomonH 22 marca 2022 14:04
22 marca 2022 16:06

Ja zaś w ogóle nie myślę o żadnych poziomach

zaloguj się by móc komentować


Kuldahrus @gabriel-maciejewski 22 marca 2022 16:07
22 marca 2022 16:13

Jeśli dobrze pamiętam to nie było pod Twoją notką, może dlatego.
 

zaloguj się by móc komentować

DYNAQ @valser 22 marca 2022 09:53
22 marca 2022 16:23

Z eskalowaniem to coś im nie wychodzi...

Poinformowano, że #Russian okupanci w #Bucha , #Irpen i #Gostomel są odcięci od zaopatrzenia i otoczeni/ 

a to droga na Kijów.

zaloguj się by móc komentować

valser @DYNAQ 22 marca 2022 16:23
22 marca 2022 16:52

mala rzecz a cieszy. Ale do celu droga jeszcze daleka.

zaloguj się by móc komentować

Peiper @Peiper 22 marca 2022 15:52
22 marca 2022 17:16

Miało być "nie finansowało".

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @przemsa 22 marca 2022 18:10
22 marca 2022 18:32

Nie przeczę. Jeden raz jakoś mi zapadł w pamięć, a potem już nie śledziłem.

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Kuldahrus 22 marca 2022 18:32
22 marca 2022 18:33

że też ja go nie zapamiętałem...

zaloguj się by móc komentować

SalomonH @gabriel-maciejewski 22 marca 2022 18:33
22 marca 2022 21:19

Naraziłem się kiedyś tu kilku osobom, bo nie chciałem głosować na Dudę, ani na nikogo innego, ale i tak zostałem w ich oczach wyborcą Trzaskowskiego. Niestety nie wiedziałem, że jest to portal partyjny. Nie jestem też zbyt dobrego zdania o Kaczyńskim i odmawiam mu politycznych kompetencji. To już tutaj chyba zbrodnia. Gdy teraz mówię, pomagajmy Ukrainie i Ukraińcom, ale ze świadomością, że ta wojna się szybko nie skończy, nie wygaśnie, a przeciwnie, rozprzestrzeni się, bo nie jest to konflikt lokalny, tylko zarzewie wojny światowej, stałem się agentem Putina. Bo martwię się o nas, o miejsce, gdzie żyją moi przyjaciele, moje dzieci, wnuki. Dowiaduję się, że to defetyzm, że obroni nas Ukraina, USA, NATO. W tekście, który komentujemy, Gospodarz pisze, że nie wierzył w wojnę. Jak ślepym trzeba być, żeby tego nie widzieć? Że ta wojna jest po to, żeby była? Że już w niej jesteśmy?

Bawcie się dobrze, bez odbioru.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @SalomonH 22 marca 2022 21:19
22 marca 2022 21:32

Ja myślę, że wojna skończy się szybko

zaloguj się by móc komentować

SalomonH @gabriel-maciejewski 22 marca 2022 21:32
22 marca 2022 21:48

Wiem o tym. Wcześniej myślał pan, że nie wybuchnie. Teraz martwi się pan o przyszłość tego miejsca, że przyjdą z SKW i zamkną. Niedługo będzie to najmniejsze zmartwienie, jakie pan ma.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @SalomonH 22 marca 2022 21:48
22 marca 2022 22:02

Ależ pan bredzi...w ogóle się nie martwię żadnym SKW. Już tu orda rozpuszczał plotki, że neon zamknęli, a neon działa w najlepsze. I jeszcze pan straszy. Pożegnał się pan już z pięć razy i ciągle tu siedzi...

zaloguj się by móc komentować

przerywampanu @gabriel-maciejewski 22 marca 2022 22:02
22 marca 2022 22:16

Ta sama jesdnostka chorobowa co pan Stanisław. Trzeba przyznać, że ten portal przyciąga osoby z zaburzeniami. A wyrzuceni wszyscy reagują identycznie. Nie dziwi, że i psychiatrzy tu buszują. 

Tylko co JA tu robię? Precież nie jestem psychiatrą...

O Boże!!!

zaloguj się by móc komentować

SalomonH @gabriel-maciejewski 22 marca 2022 22:02
22 marca 2022 22:17

Bo się tu na mnie rzucili jak stado psów, a niegrzecznie jest nie odpowiadać... Ale kiedy zaczynają się argumenty ad personam, dyskusja się kończy, nie ma z kim rozmawiać. NIe znam Ordy, jego teksty są nudne i pozerskie, chyba raz tylko skomentowałem, bo głupota bijąca z jednego z nich nie dała mi przejść obojętnie, czemu go pan przywołał? Nie będę już komentował pańskich tekstów, jeśli to panu przeszkadza.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @SalomonH 22 marca 2022 22:17
22 marca 2022 22:22

Przywołałem go bo gada pan bardzo podobnie...to chyba jasne, wszyscy to widzą, prócz pana. Idę spać, niech pan nie odpisuje i nie próbuje nawet mnie straszyć...wojną, czy czym tam...

zaloguj się by móc komentować

Ogrodnik @SalomonH 22 marca 2022 22:17
22 marca 2022 22:45

Jeżeli oglądał Pan film Thomasa Jensena "Jabłka Adama" z Madsem Nikkelsenem to powinien Pan szybko znaleźć analogię do obecnego "reżimu wiary" na SN.

Jeżeli nie, to bardzo gorąco polecam. Piękny bezkompromisowy obraz.  A ci, którzy znają tę fabułę, od razu domyślą się o kogo chodzi.

Dobranoc Polsko.

 

zaloguj się by móc komentować

valser @Ogrodnik 22 marca 2022 22:45
23 marca 2022 09:03

Ja lubie ogladac filmiki o tsunami, jak ludzie stoja na plazy i kreca swoje dokumenty o katastrofie. Stoja, kreca, a potem ich nie ma.

Zycie pisze jedyne prawdziwe scenariusze, a szukanie jakichkolwiek analogii do propagandzistow fabrykantow opowiesci, Thomasow i Madsow, jest niczym nie uprawniona glupota.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @gabriel-maciejewski 22 marca 2022 22:02
23 marca 2022 11:00

przez kilkanaście dni był wyłączony i kilka innych kanałów też, ... 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @SalomonH 22 marca 2022 21:48
23 marca 2022 11:02

widział Pan kiedyś tych z SKW/SW/etc? mógłbym coś niecoś opowiedzieć i pośmialibysmy się trochę; a to miejsce bez owych SKW jest przedmiotem nienawiści i to zupełnie innych demonów

zaloguj się by móc komentować

qwerty @SalomonH 22 marca 2022 21:19
23 marca 2022 11:06

popelnia Pan błędy we wnioskowaniu, co ma Duda/Kaczyński/... do zamartwiania się o dzieci/wnuki/...? Stajemy wobec poważnych problemów jako ludzie i jako Państwo i nie jesteśy do tego przygotowani, a dlaczego nie jesteśy przygotowani? Bo Duda/... ?

zaloguj się by móc komentować

SalomonH @qwerty 23 marca 2022 11:02
23 marca 2022 14:05

Tak proszę pana, widziałem i jest to banda leszczy, których jedyną siłą jest bezkarność. Nawet nadzoru nie potrafią dyskretnie prowadzić, też miałbym historie do pośmiania się. O Dudzie i Kaczyńskim wspomniałem, bo za nich mnie tu nie lubią, oczywiście nie mają wpływu na los moich dzieci i wnuków i to jest właśnie poroblem. Bo powinni.

zaloguj się by móc komentować

betacool @gabriel-maciejewski
23 marca 2022 14:29

... oczywiście nie mają wpływu na los moich dzieci i wnuków i to jest właśnie problem. Bo powinni.

Niech mi pan w sekrecie zdradzi, komu by pan ten los dzieci i wnuków powierzył i czy na pewno tym, co coś powinni...

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @SalomonH 22 marca 2022 21:19
23 marca 2022 16:26

Nikt teraz nie mówi ani o Kaczyńskim, ani o Dudzie, tylko pan.

zaloguj się by móc komentować

SalomonH @gabriel-maciejewski
23 marca 2022 16:51

Czy ja każdemu z osobna muszę tłumaczyć jeden prosty wpis? Co się tu z wami dzieje? (pytanie retoryczne, nie oczekuję odpowiedzi). 

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @SalomonH 23 marca 2022 16:51
23 marca 2022 17:13

Właśnie o to chodzi, że pan tu nie tylko nie musi, ale nawet nie powinien nic tłumaczyć.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @SalomonH 23 marca 2022 14:05
23 marca 2022 17:48

Ok flagi ugrupowań politycznych tak łopoczą w wielu sprawach jak dmie aparat wyższego i średniego szczebla, o ile Kaczyński w wielu dziedzinach jest zawodowcem to do innych nie ma zaplecza a Prezydent w ogóle nie ma zaplecza tylko pseudoprawnicze widzenie świata, ... 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @SalomonH 23 marca 2022 16:51
23 marca 2022 17:49

Wszyscy są obecnie w emocjach i skrót czy niedopowiedzenie wywołuje reakcję 

zaloguj się by móc komentować

kpiotrzk @gabriel-maciejewski
23 marca 2022 18:30

A liczba twoja 44... i dalej rośnie :)))

zaloguj się by móc komentować

qwerty @ElNinio 23 marca 2022 17:55
23 marca 2022 19:29

Organizowanie zaplecza to poważne sprawy i duże pieniądze a Pan Prezydent nie ma zasobów personalnych i finansowych, think tank to nie zaplecze to grupa żądnych kasy 'doradców/ekspertów/..' 

zaloguj się by móc komentować

SalomonH @Kuldahrus 23 marca 2022 17:13
23 marca 2022 19:38

A kim pan jest, zeby mnie pouczać o moich powinnościach? Wtrąca się pan, kiedy starsi rozmawiają i jeszcze poucza? 

zaloguj się by móc komentować

SalomonH @qwerty 23 marca 2022 17:48
23 marca 2022 19:51

Kaczyński ma kompetencje partyjne i żadnych państwowych. System dwupartyjny, w którym jak ryba, to z punktu widzenia interesu państwa czysta patologia. Podobnie jak zdolność tworzenia grup wpływów i interesów. Kaczyński jest graczem. To bardzo niebezpieczne. 

zaloguj się by móc komentować


Kuldahrus @SalomonH 23 marca 2022 19:38
23 marca 2022 19:57

Myślałem, że to komentarz i do mnie i do betacoola taki zbiorczy więc odpowiedziałem.

Nie chodziło mi o to żeby pouczać, a o to, żeby zmienił pan ton wypowiedzi z takiego: "ja to wam teraz powiem jak jest" na nieco inny.
Już nie wspomnę o tym, że stawianie się w pozycji pt. "jestem biedny bo mam inne zdanie, a partyjni siepacze chcą mnie rozstawiać po kątach" jest słabe. Sądzi pan że my tu nie zauważymy tej retoryki?

 

zaloguj się by móc komentować

SalomonH @gabriel-maciejewski 23 marca 2022 19:54
23 marca 2022 20:22

Dla nas, bo to my płacimy rachunki za te gry. Nie widzi pan różnicy pomiędzy graczem, a budowniczym? Dla gracza nagrodą jest gra sama w sobie. Nigdy nie bedzie miał dość, zawsze wróci do stolika. Budowniczy ma plan, który konsekwentnie realizuje, dąży do celu. Gracz nie ma celu. 

zaloguj się by móc komentować

SalomonH @Kuldahrus 23 marca 2022 19:57
23 marca 2022 20:25

Nie szukam tu z nikim zwady. Jestem zdania, ze można się dogadać, nawet jeśli każdy zostanie przy swoim zdaniu w jakichś sprawach. 

zaloguj się by móc komentować

betacool @SalomonH 23 marca 2022 20:22
23 marca 2022 20:25

To do konkretów. Kto w tym świecie jest budowniczym ?

zaloguj się by móc komentować

qwerty @SalomonH 23 marca 2022 19:51
23 marca 2022 20:25

A co to są kompetencje państwowe? 10 tys. Sbekow w aparacie skarbowym? System dwupartyjny jako patologia? A czemu? Wszyscy jesteśmy graczami i wiemy że to niebezpieczne. Zdolność tworzenia grup wpływu i interesów to też patologia? Jedna partia jeden wódz i jeden cel - to nie patologia? 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @SalomonH 23 marca 2022 20:22
23 marca 2022 20:28

Tak jest tylko gospodarka planowa wykazuje wyższość nad bezholowiem kapitalistycznej improwizacji - jeszcze tylko dwie pięciolatki i komunizm nasz cel osiągniemy 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @SalomonH 23 marca 2022 20:25
23 marca 2022 20:29

To nie jest kwestia zwady lecz ideologii 

zaloguj się by móc komentować

SalomonH @qwerty 23 marca 2022 20:28
23 marca 2022 20:43

Proszę mi nie wmawiać, czego nie powiedziałem. Gospodarz zwykł mawiać, że władza jest albo święta, albo tajna. Ja wolę tą świętą. Miałem okazję zapoznać się z pewnymi aspektami naszej państwowości z bliska, od środka i nie jest to wcale budujący widok. 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @SalomonH 23 marca 2022 20:43
23 marca 2022 20:53

Całkowita zgoda, wracamy do ponerologii politycznej i świata kreowanej patologii w całym aparacie adm., Od czasu do czasu wykładamy ta problematykę zpokazaniem przykładów np. oszustwa procesowe 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @gabriel-maciejewski
24 marca 2022 10:30

NEon24.pl został przerzucony na NEon24.info - a na jakim serwerze i gdzie ten serwer? mądremu starczy

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski 22 marca 2022 09:14
24 marca 2022 22:37

Z tą wojna pomiedzy "swoimi" to takie ich chciejstwo. Wystarczy wyjść na ulice Warszawy i posłuchac tych tłumów. Oni wszyscy w 90% mówią po rosyjsku albo surżykiem (mieszanina ukraińskiego i rosyjskiego). Oni uciekają przed Rosjanami, bo wiedzą jaki syf ich czeka pod ich władzą. Mają świetny przykład Krymu. Tam jest stagnacja, gdy w tym czasie Ukraina szybko się rozwijała a ludzie zaczęli się bogacić (wiem, że niektórych to zdziwi, ale tak jest a raczej było do lutego). Już sam boom turystyczny był tego dowodem. Obecnie zdewastowana jest najbogatsza część Ukrainy (duże przemysłowe miasta). I ci tzw. "swoi" im tego nie darują. Nie wrócą tam do swoich domów dopóki tam będą Rosjanie. Wspólny język nie ma znaczenia. To tak jak u za twardej komuny - niby komuniści gadali po polsku, ale każdy kto mógł trzymał sie z dala od nich. 

Obserwuje tych uchodźców (bo jest ich tylu, że nie sposób ich nie zauważyć) i widzę, że żyją normalnie. I to mnie buduje. Zero histerii, zero emocji (przynajmniej na zewnątrz). I tak jak w każdym społeczeństwie - jedni biedni a inni nawet dość zamożni (ci drudzy widocznie zdążyli uciec z wartościowym majatkiem ruchomym). Bo to nieprawda, że na Ukrainie sami biedacy żyją i w związku z tym to niby - wg mądrali - im obojetne pod jaką władzą będą żyli. 

A Polacy też zauważyłem, że zachowują spokój. To tylko w necie są te chore emocje. 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @betacool 23 marca 2022 20:25
24 marca 2022 22:46

Za PiSu zrobiono taką infrę transportową, że wszyscy kierowcy cmokaja z zwchwytu - nawet jak głosuja na PO. I zrobiono to w 5 lat. PO rządziło 8 i nawet połowy nie wybudowało co za PIS. Choć wiem, że rużo ludzi-przedsiebiorców narzeka. Ale jak im zadaję pytania, to okazuje sie że narzekają na konkurencję. Czyli tęsknią za socjalizmem/reglamentacja lub sam nie wiem za czym. Po prostu nie widzą, że koniunktury nie stoją w miejscu i że trzeba za nimi nadążać. Oni tegonie potrafia bo tak naprawdę nie są przedsiebiorcami tylko akwizytorami. Czyli narzekaja tak naprawdę na swoje deficyty choć nie zdaja sobie z tego sprawy.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @OjciecDyrektor 24 marca 2022 22:46
25 marca 2022 07:31

Problemy przedsiębiorców są funkcja stanu prawa i jego stosowania w Państwie. Ani PiS ani żadna inna formacja nie ma ani ochoty ani zdolności do konfrontacji z patologia funkcjonowania Państwa. Powód jest arcyprozaiczny prawnik nie wystąpi przeciw zasadom funkcjonowania środowisk prawniczych. A wszelkie formacje polityczne to świat kreowany przez prawników. Ot, git ludzie wobec frajerów. 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @OjciecDyrektor 24 marca 2022 22:46
25 marca 2022 07:37

Decyzja USu o tym, że wszystko w działaniu to dla pozoru uświadomi każdemu los 'przedsiębiorcy' - zostań producentem/... Czy innym przedsiębiorczym wtedy może poznasz nasze deficyty. "Inspektor poświadczał nieprawdę nie w faktach lecz w sformułowaniach" - stan do konfrontacji a emocji nie pożałujesz 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @qwerty 25 marca 2022 07:37
25 marca 2022 11:37

Zostałem źle zrozumiany. Nie chodzi mi o relacje organy państwa - przedsiebiorca, bo wiem jak z tym jest. Chodzi mi o relacje przedsiębiorca  - klient oraz  przedsiebiorca - przedsiębiorca. Nie powie mi Pan, że tu się nie ujawniają poważne deficyty i nawet patologie. Przedsiebioecy nie widzą od razu skutków tego, więc mylnie uważaja że wszystko jest pk. Dopiero, po dłuższym okresie skutki się pokazują, ale nie sa obe kojarzone z wcześniejszym postepowaniem. Przyczyn szuka  sie gdzieś w bezpośtedniej bliskosci  tych skutków. Efekt jest taki, że ustalone  przyczyny sa błędnie  rozpoznane i wtedy nastepuje cała seria kolejnych błędów. Ta seria zaczyna rodzić wściekłość lub irytację na cos lub kogos, kto nie zawinił lub zawinił w najmniejszym stopniu. 

O to mi  chodziło.  

zaloguj się by móc komentować

qwerty @OjciecDyrektor 25 marca 2022 11:37
25 marca 2022 12:04

M.in. wynika to z braku edukacji 

zaloguj się by móc komentować

lukasz-swiecicki @gabriel-maciejewski
25 marca 2022 19:24

Nie piszę komentarzy i nie czytam tekstów poza własnymi, bo taki mam zwyczaj zazwyczaj. Ale tym razem przeczytałem. Jestem w pełni z Panem w tej sprawie.

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować