-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

W tym całym zamieszaniu Polska jest najważniejsza

Do soboty można jeszcze wykupić udział w konferencji, która odbędzie się w Ojrzanowie 14 października.

Wczoraj w naszym sklepie pojawiła się przez wielu oczekiwana książka

„Między próżnią a metafizyką czyli histerie starożytnych Greków”

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/miedzy-proznia-a-metafizyka-czyli-histerie-starozytnych-grekow-gabriel-maciejewski/

Dziś zaś wznowiłem „Handel wołami w Polsce”. Nakład jest niewielki, drukowany w cyfrze. Książka w naszym sklepie kosztuje 99 zł, a na allegro będzie dostępna po 150 zł.

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/handel-wolami-w-polsce/

 

Polska jest najważniejsza. Nie Ukraina bynajmniej, która toczy wojnę. Łatwo bowiem można sobie wyobrazić, że ostatnia wolta prezydenta Zełenskiego spowoduje utrzymanie status quo tego kraju i przedłużenie jego agonii o dekadę, kiedy to Rosja dozbroi się i znów zaatakuje. Zmiana władzy w Polsce zaś spowoduje, że Ukraina straci oparcie właściwie wszędzie, albowiem nie będzie takiego miejsca, z którego można by dostarczać tam broń. Stąd wszystko co politycy ukraińscy czynią przeciwko Polsce jest skrajnie przeskalowanym idiotyzmem. Nie wiem, co im opowiadają Niemcy, ale prawdopodobnie są to jakieś piramidalne kłamstwa nie mające żadnego pokrycia, a chodzi o to jedynie, by wciągać ludzi nieświadomych niczego w coraz głębszą pułapkę, z której nie będzie wyjścia.

Aktywność starych komuchów, którzy siedzą w PE wskazuje dokładnie na to samo. Wczoraj Dominika Ćiosić ujawniła, że Zełenski dał się złapać na lep obietnic szybszego wejścia do Unii. Tymczasem żadnej Unii już nie ma. Niemcy pazurami i zębami starają się utrzymać władzę, którą zdobyli i powiększyć ją za pomocą wszystkich dostępnych kantów, wbrew prawu, logice, czy sile własnej. Tylko opętaniu i głupocie wyborców i elit w krajach niedawno przyjętych do UE zawdzięczają to, że nikt nie pisze o tym otwarcie i nie wskazuje na niestosowność i grozę takich zachowań. Być może po prostu Niemcy zapłacili wszystkim dookoła po to, by ci zgodzili się na ich dominację nad Polską, bo tu, powtórzę, o Polskę chodzi. To zaś oznacza, że Niemcy marzą o tym, by decydować o wszystkim w Europie wspólnie z Rosjanami. Do niczego innego bowiem nie doprowadzi sukces Tuska w wyborach. I dziwić się tylko należy głupocie Ukraińców, którzy kręcą sznur na własną szyję. Zmiana władzy w Polsce to powrót do sytuacji sprzed roku 2015 ze wszystkimi tego konsekwencjami. Jeśli ktoś liczy na to, że oni będą się jakoś mitygować w przywracaniu starego porządku ten ma źle w głowie. Najgorzej zaś mają w tej głowie ludzie głosujący na Tuska. Nie da się ich leczyć. Jedyne co by pomogło, to pobyt w obozie koncentracyjnym założonym przez ich idola. Na to jednak się nie zanosi, bo Tusk wyborów nie wygra. Spróbuje je za to unieważnić, albo zrobić coś głupiego w czasie tak zwanej ciszy wyborczej. Wszystko dookoła przyspiesza i żadne obowiązujące wczoraj narracje i ustalenia nie mają już znaczenia. Niemcy raczej nie wygrają, ale narobią tyle szkód ile im się uda. Dla nas istotne jest to ilu i jakich sojuszników znajdą w krajach należących dziś do UE. To zaś znaczy, że kaptując zwolenników, będą tolerować każdą patologię, która obieca im poparcie. Na razie widzimy, że współpracują z patologią ukraińską, ale w kolejce czekają też zapewne inni. Groźne jest też to, że główny wróg został wskazany i jest nim Polska.

Wśród prognoz i wróżb pojawiają się i takie, że nie powinniśmy się tym wszystkim przejmować, bo wreszcie trzeba dojrzeć do polityki bez sentymentów. Jasne, łatwo jest o tym mówić ludziom, którzy nie wzięli osobistej odpowiedzialności za ukraińskich uchodźców żyjących w Polsce, Ci którzy się zaopiekowali pojedynczymi ludźmi czy rodzinami nie mają jednak takiego komfortu. Uważam więc, że powinniśmy się tym wszystkim przejmować, albowiem tylko my traktujemy tych ludzi serio i naprawdę chcemy im pomóc. Nie ma takiego zamiaru ani Unia, ani rząd ukraiński, który ze swoich planów strategicznych wyklucza naród jako taki.

Wczoraj kolega powiedział mi, że w ukraińskiej telewizji, jeśli już pokazują jakichś dziennikarzy czy polityków, to są to wyłącznie ludzie KO i TVN. I to jest dla mnie spory szok, albowiem sądziłem, że rozeznanie jest tam jednak większe. Oznacza to także, że intencje prezydenta Zełenskiego nie były tak klarowne jak nam się zdawało. Na drodze zaś do sukcesu obydwu krajów stanęły, jak zwykle, aspiracje ukraińskich elit. Te są niezmienne od pierwszej połowy XVII wieku. I nie mogą być zrealizowane bez likwidacji polskiej państwowości. Ktoś to powinien wreszcie głośno powiedzieć. Istnienie Europy w takich rejestrach komunikacyjnych i w takich zakresach słyszalności jak dzisiaj, Europy mamiącej elity odległych od jej centrów państw jakimś lepszym, szlachetniejszym, pełniejszym życiem, jest zagrożeniem dla Polski.

I teraz pytanie – czy strategiczny plan PiS polegający jak sądzę na zmianie struktur zarządzających UE ma szansę się powieść? Jeśli wezmą się za to Amerykanie i Brytyjczycy zapewne tak. Co to będzie oznaczało w praktyce? Podział albo osłabienie Niemiec. Czyli powrót do czasów sprzed roku 1989, z USA jako głównym rozgrywającym w środkowej Europie. Czy prócz Polski Amerykanie mają tu jeszcze jakichś sojuszników? To się okaże niebawem. Na pewno Niemcy mają sojuszników w Polsce i ci sojusznicy, wszyscy jak jeden, łącznie ze starym komuchem Milerem, są pożytecznymi idiotami. Nawet nie za bardzo złośliwymi, ale  tak zwyczajnie głupkowatymi. Od kilkunastu dni trwa festiwal szaleństwa wokół filmu Holland. Wszyscy, łącznie z autorytetami PiS powołują się w czasie dyskusji o tym obrazie na wartości artystyczne i klasę reżyserki. Ludzie, to jest takie samo oszustwo, jak wartości europejskie. Chodzi o to, żebyście byli biedni, głupi i posłuszni. O nic więcej. W zamian dostaniecie proszek do prania, piwo w puszce i jakieś słodycze. Powtórzę to raz jeszcze – nie ma żadnych wartości artystycznych, tak jak nie ma żadnych wartości europejskich. Unia jest politycznym złudzeniem, a jej istotnym, realizowanym kroczek po kroczku celem było wypromowanie Rosji, jako patrona i zaplecza dla krajów starej Unii. Dlatego, między innymi powracamy ciągle do tych tematów antycznych, bo tam znajdujemy dobre przykłady masowej psychozy i triumfów fałszywej propagandy. Antyczna Grecja, była handlowym emporium imperium Scytów i miejscem, gdzie ci Scytowie mogli zetknąć się z innymi cywilizacjami. Tak samo miało być z UE i Rosją. A może nawet gorzej, bo Scytowie nie mieli sojuszników za morzem, a Putin ma kolegę w Brazylii, Wenezueli i pewnie jeszcze w innych miejscach. Właśnie zabrał się za wywracanie do góry nogami Afryki. Można więc założyć, że projekt znany nam jako UE nie zatrzymałby się na etapie budowy euroazjatyckiego imperium. Nie można także wykluczyć, że będzie on nadal realizowany. Gdyby wszystko szło tak, jak sobie to zaplanowali Niemcy, być może nikt by już dziś nie używał terminu „Unia Europejska”, bo zostałby on wygumkowany z historii i zastąpiono by go innym, bardziej adekwatnym.

Polska jest najważniejsza. To zaś, co sprzedawane jest tutaj jako te rzekome wartości europejskie, to autodegradacja, która ma ułatwić podbój miejscowej ludności. Czekajmy do wyborów i popatrzmy co się stanie. Najważniejsze jest to, byśmy nauczyli się nazywać rzeczy po imieniu.  



tagi: wojna  niemcy  polska  propaganda  ukraina  rosja  wartości europejskie  kryzys  ue 

gabriel-maciejewski
26 września 2023 08:55
80     5497    22 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

Pioter @gabriel-maciejewski
26 września 2023 09:07

Wczoraj Scholz zapowiedział, że atak na jakiekolwiek państwo bałtyckie (ale ma na myśli Litwę, Łotwę i Estonię) będzie równoważne z atakiem na Niemcy. Tylko, że Niemcy nie mają czym i jak odpowiedzieć militarnie nawet na atak na Hamburg czy Berlin.

Arestowicz w swoich wystąpieniach nazwał wprost decyzję Zeleńskiego noszącą znamiona zdrady państwa. Tam są trzeźwi ludzie, powiązani z armią. Natomiast ukraińska propaganda, nawet ta niezbyt przychylna władzom, zmienia retorykę na co jest nie tak z Polakami.

Co będzie dalej - zobaczymy.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Pioter 26 września 2023 09:07
26 września 2023 09:15

Z Polakami jak zwykle wszystko jest nie tak. Przede wszystkim ciągle istnieją

zaloguj się by móc komentować

Andrzej-z-Gdanska @gabriel-maciejewski
26 września 2023 09:47

Oprócz tego, że "Polska jest najważniejsza", najważniejsze w tej notce jest, cytuję:

Być może po prostu Niemcy zapłacili wszystkim dookoła po to, by ci zgodzili się na ich dominację nad Polską, bo tu, powtórzę, o Polskę chodzi. To zaś oznacza, że Niemcy marzą o tym, by decydować o wszystkim w Europie wspólnie z Rosjanami. 

Nie mam (na razie) żadnych dowodów na to, że zapłacili Niemcy, ale jestem nawet pewien bez stwierdzenia "być może". ;)
Koń jaki jest każdy widzi i nie chodzi mi o konia trojańskiego. ;)

zaloguj się by móc komentować

stachu @Pioter 26 września 2023 09:07
26 września 2023 09:53

To jest sygnał dla tych 3 państw, że jak będą trzymać z Niemcami to Rosja ich nie zaatakuje. Niech się nie przejmują wojną na Ukrainie i Ukraina to nie jest ich zmartwienie. Jest przecież NATO, ale Scholz specjalnie to pomija, bo NATO potrzebne jest Niemcom po to, gdyby w Rosji komuś odbiło i chciał przesunąć granicę do Łaby.

Mam nadzieję, że Polska ma na Ukrainie, jakichś specjalistów wojskowych i obserwatorów, którzy mają lepsze rozeznanie w sytuacji, niż my.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @stachu 26 września 2023 09:53
26 września 2023 10:06

No, ale to są oczywiste kłamstwa. Niemcy nie ochronią tych państw

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @gabriel-maciejewski
26 września 2023 10:09

" Unia jest politycznym złudzeniem, a jej istotnym, realizowanym kroczek po kroczku celem było wypromowanie Rosji, jako patrona i zaplecza dla krajów starej Unii. "

- w rzeczy samej .Rosja w sam raz posiada wszystkie cechy potrzebne do zaprowadzenia tego "Miru"na kontynencie Europy wraz z Niemcami. Mają doświadczenie historyczne jedni i drudzy.Ha! Dobrali się w tym kondominium jak diabeł ze święconą wodą. UE nawet nie jest państwem samym w sobie,a Putin złoci cerkwie,szykując żołnierzy do krucjaty wojny Ojczyźnianej,nie tylko na swoim terytorium.

Siła perswazji jest widoczna i mierzona  z jednej strony czołgami,z drugiej batożkiem ekonomicznym...

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @gabriel-maciejewski
26 września 2023 10:10

I teraz pytanie – czy strategiczny plan PiS polegający jak sądzę na zmianie struktur zarządzających UE ma szansę się powieść? Jeśli wezmą się za to Amerykanie i Brytyjczycy zapewne tak.

Tylko, że Amerykanie też nie są jednorodni. Która opcja wygra?

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski 26 września 2023 09:15
26 września 2023 10:25

Polacy jak Feniks...jak Fenicja....

A swoją drogą sprawy zaszły już tak daleko, gdy idzie o tworzenie szlaku do Indii przez Olimpijczyków, że mowy nie ma, aby jakieś ukraińskie elity mogły to zastopowac. One nie zdają sobie z tego oczywiście sprawy. Więc skończy się to 8ch całkowitym unieważnieniem/unicestwieniem i albo z9staną zainstalowane na Ukrainie nowe elity (choćby pod przywództwem Julii Tymoszenko) albo Ukraina zamieni sie w Białoruś, czyli czarną dziurę na handlowej mapie świata. 

zaloguj się by móc komentować

stachu @gabriel-maciejewski 26 września 2023 10:06
26 września 2023 10:28

Tak, ale wPolsce i w innych państwach jakiś procent zwykłych ludzi i polityków w to wierzy.

zaloguj się by móc komentować



stachu @Pioter 26 września 2023 10:52
26 września 2023 10:56

Pani Cosić dotychczas opowiadała jakies ciekawostki/plotki z Brukseli, ale w końcu się doczegoś przydała.

zaloguj się by móc komentować

valser @gabriel-maciejewski
26 września 2023 11:00

POlszewikow nawet pobyt w obozie koncentracyjnym niczego nie nauczy. Oni by sie tam odnalezli w roli kapo i blokowych, do konca wierzac (bo z mysleniem u nich klopot), ze wykonywanie rozkazow uchroni ich przed wyjsciem przez komin.

Mysle, ze politycznie wszystko bedzie eskalowac. Najbardziej bedzie jednak eskalowac glupota i "prezentacja wlasciwych postaw". W Polsce jest co najmniej 40% ludzi,jak nie wiecej), ktorzy beda brali w tym durenstwie udzial.

zaloguj się by móc komentować


Pioter @stachu 26 września 2023 10:56
26 września 2023 11:01

Bardzo nerowo, skoro ukraińskie MSZ odpowiada na jakieś plotki polskiej blogerki. ;)

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Pioter 26 września 2023 11:01
26 września 2023 11:04

Jeszcze Miler dementuje, to na pewno jest prawda

zaloguj się by móc komentować

Nova @gabriel-maciejewski
26 września 2023 11:20

Pan może mi zarzucić że wyolbrzymiam i ponoszą mnie emocje ale sądzę że jak tak dalej pójdzie to w wariancie skrajnym Niemcy dotknie ochyda zniszczenia wojną na ich własnym terytorium. Jeśli Prusacy nie mają zachamowań weskalacji żądań i naginania prawato elity anglosadkie odpowiedzą adekwatnie. Jak Niemcy traktują prawo UE widać po tym jak ogłosili że zawieszają u siebie certyfikaty energetyczne w budownictwie. Im wolno wszystko. 

zaloguj się by móc komentować

stachu @Nova 26 września 2023 11:20
26 września 2023 11:35

A co będzie z nami, Niemcy mogą sobie hasać dopóki nie wejda na amerykański teren.

zaloguj się by móc komentować

valser @gabriel-maciejewski 26 września 2023 11:01
26 września 2023 11:35

Na Ukrainie nie ma innych elit niz postsowieckie. Oni probowlai sie dekomunizowac przynajmniej i pousuwac z publicznej przestrzeni jawnych kacapskich kolaborantow, ale wychodzi na to, ze dostali zadyszki i zatrzymuja sie w pol drogi.

Zelenski to aktor. Z takimi to zawsze moze byc problem, jak im sie podsunie inny tekst do recytacji i da angazma na granie innych rzeczy przez nastepnych kilka sezonow. CZas dziala na niekorzysc Ukrainy i im dluzej beda sie dupcyc z tematem tym gorzej dla nich i dla reszty dookola.

Oni powinni zrobic wybory do parlamentu tej jesieni i prezydenckie na wiosne. Sytuacje maja o tyle dobra, ze zdelegalizowali kpacapsko-komusza partie. W Polsce takiego luksusu niestety nie ma.

Slowko jeszcze o Niemcach. Ma sie rozumiec ze szwajcarskiej perspektywy. One - Niemce, robia we Szwajcarii za praktycznych burakow. Prymitywow, ktorzy w weekend mysla tylko o tym, zeby sie nazrec kielbasy z zasmazana kapusta i zalac to wszystko piwem. Pomysl, ze oni moga cokolwiek, albo kogokolwiek ochronic nigdy tutaj nikomu nie przyjdzie do glowy, bo Niemce sa postrzegane tutaj przez pryzmat nonsensow wymyslanych w Brukseli i Sztrasburgu.

 

zaloguj się by móc komentować

ArGut @gabriel-maciejewski
26 września 2023 11:37

Wszyscy nowi członkowie NATO to sojusznicy GB i USA -> Szwecja, Finlandia. Kraje poza EU -> Lichtenstein, Norwegia, Szwajcaria, też się opowiedzą po stronie GB i USA.

Węgry, Słowacja i Czechy też mają swoją Platformę Obywatelską i swojego Tuska. Na Słowacji przy każdych wyborach pojawiają się plakaty, że USA to chce ich zjeść, wygląda to tak, że szpony drapieżnego ptaka próbują zmiażdżyć flagę słowacką w kształcie słowaci. Węgrów to jeszcze jestem w stanie zrozumieć za niechęć do USA - gadali, gadali przez radio wolna europa, że im pomogą a sowieci i tak ich rozjechały. No i kolejni "marsjanie" im wtedy wyjechali do USA. A czesi jak zwykle grają Haszka albo nawet Szwejka, twierdzą, że są niemiecką kolonią ale amerykanie i rząd Fiali to ... (epitety ogólnie uznane za wulgarne).

27 państw w EU a 31(32 ze Szwecją) w NATO ... wszystko przed nami ...

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @valser 26 września 2023 11:35
26 września 2023 11:37

Ponoć USA domagają się tych wyborów, ale sprzecznych i wątpliwych informacji jest tak dużo, że kto to wie na pewno?

zaloguj się by móc komentować

valser @gabriel-maciejewski 26 września 2023 11:37
26 września 2023 11:47

Ludzie niestety nie rozumieja, ze jest wojna i ze Polska jest w srodku konfliktu. Otwierasz cokolwiek w necie i sie leje szambo i nonsensy ze wszystkich stron. Bylem w Polsce i pare razy ogladalem nieintencjonalnie telewizje.

Poziom tego co slyszalem, to jest kanal sportowy. Magiel i plac drzewny przy kopalni Rozbark robia tutaj za wzorce komunikacji. To bedzie tylko eskalowac i skonczy sie przemoca z rozmachem.

Jeszcze jest czas, zeby cos z sensem zrobic, ale wszystko wskazuje na to, ze otrzezwienie moze przyjsc jednak razem ze zdziwieniem jak wyjdzie stanac pod murem i wycelownym w leb karabinem. Tylko czy wtedy nie bedzie juz troche za pozno?

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @valser 26 września 2023 11:47
26 września 2023 11:52

Publicystyka w TVP jest straszliwa. I wszyscy są z tego zadowoleni. Wczoraj TVP przekroczyła kolejną granicę. Na TVP INFo leciał dokument "Resortowe dzieci", a na jedynce teatr telewizji, w którym puszczali przedstawienie "Mord w hurtowni", była to przeróbka "Kobry" z roku 1967. Ogólnie o nieprawidłowościach w gospodarce socjalistycznej na wesoło i z dreszczykiem. Nie wiem kto to wymyśla, ale trzeźwy na pewno nie jest

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @gabriel-maciejewski 26 września 2023 10:06
26 września 2023 12:13

zapewne chodzi Berlinowi o tpo, aby przestali "kolegować sie' z Ukraina (pilnowali własnego nosa). Ukraine niemcy chca skonfliktować z Polska i być moze, przy wsparciu swojej agentury w Kijowie, moze im sie to udać. Zmiana władzy w polsce na opcje berlińska to wystawienie Ukrainy na targ pomiedzy Niemcami (w tle Rosja)  a Anglosasami.  Bez "huby' (zaplecza) w postaci polskiej infrastruktury logistycznej, Ukraina nie przetrwa tygodnia wojny. To byłby bardzo silny atut przetargowy w reku Berlina. Nic zatem dziwnego, ze lewarowanie opcji proniemieckiej tak w Polsce jak i na Ukrainie przybiera coraz silniejszy wyraz.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @valser 26 września 2023 11:00
26 września 2023 12:35

Święta racja Valserze. Wszystkie ręce głupoty na pokład,a nasz świętojebliwy Terlikowski,no jakże zaprezentował "właściwą postawę"... w sprawie Zielonej Granicy,wychwalając ,że to dobre kino... i przywraca godność uchodźcom .Ten nabożny guru obejrzał film jeszcze przed premierą...

zaloguj się by móc komentować


bolek @Pioter 26 września 2023 11:01
26 września 2023 12:40

Tak dla porządku. Pani Dominika nie jest "jakąś polską blogerką" ;-)

Pracuje w "reżymowej" telewizji i tak sobie myślę, że to co napisała to mogło być jakieś polecenie z góry. Takie, uderz w stół...

zaloguj się by móc komentować

Pioter @bolek 26 września 2023 12:40
26 września 2023 12:47

Niezależnie od tego gdzie pracuje w tym przypadku jest tylko blogerką. To załatwia się na znacznie niższym poziomie niż MSZ.

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @Nova 26 września 2023 11:20
26 września 2023 12:51

I zaczęli budować kopalnie węgla, które każą nam zamykać.

zaloguj się by móc komentować

ArGut @bolek 26 września 2023 12:40
26 września 2023 12:52

> Tak dla porządku. Pani Dominika nie jest "jakąś polską blogerką" ;-)

To ma dużo szersze konkeksty. Były kanclerz Gerhard Schröder nie jest tylko byłym dyrektorem zarządzającym a wciąż czynny Guy Verhofstadt, byłym premierem spędzającym czas przed emeryturą jako MEP. Europarlament to polityczno - prawnicza szuria, która wciąż szuka "bustw", by palić dla nich stosy i zakładać obozy koncentracyjne.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Nova 26 września 2023 11:20
26 września 2023 12:55

Elity anglosaskie mają rozmaite korzenie, w tym np. niemieckie.

Oni przede wszystkim są handlarzami (państw i ludzi), zatem wojna to rozwiazanie stosowane wówczas, wóczas, gdy nie mogą dogadać się po kupiecku lub kiedy przewaga siły po ich stronie jest w takim wymiarze, że mogą pominąc  etap targowania i wystarczy wysłanie "kanonierek".

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @stachu 26 września 2023 11:35
26 września 2023 12:57

nNe ma pewności, czy "my" to jest na pewno amerykański teren. Czyli czy Stanley Morgan nie wziął nas w depozyt.

zaloguj się by móc komentować

Maginiu @stanislaw-orda 26 września 2023 12:57
26 września 2023 13:32

czy "my" to jest na pewno amerykański teren.

Chyba można tak nas kwalifikować - przy wartości zakupów amerykańskiej broni. No i jeszcze ostatnio doszła pożyczka dla Polski w wysolości 2 mld. $,  w ramach finansowania zagranicznego programu wojskowego (FMF). Poprzednie zakupy śmigłowców Apache, wyrzutni rakiet HIMARS, wyrzutni rakiet Patriot, czołgów Abrams oraz samolotów F-35  są warte dziesiątki miliardów dolarów i są finansowane także  z amerykańskiego programu FMF.

Każdy w miarę przytomny analityk wojskowy widzi, że w obecnej sytuacji Polska stanowi kluczowy element obrony wschodniej flanki NATO. Chyba Amerykanie nie pozwolą, aby polska myśl i siła militarna była kształtowana na niemiecki sposób.

zaloguj się by móc komentować

z-daleka @gabriel-maciejewski
26 września 2023 13:32

Ważne , że Gospodarz w tym ważnym momencie podjął znów ten temat.

Osobiście obawiałem się , że może dojść do takiej prowokacji ( atak na Polskę Żeleńskiego z jednoczesnym  wstawieniem za przyjęcie Niemiec do stałych członków rady bezpieczeństwa ONZ)

Prowokacje mają to do siebie , że wymuszają reakcję przeciwnika, dlatego mam nadzieję , że polski rząd jest tego świadomy i z podwójną ostrożnością będzie podejmował przyszłe decyzje.

Prowokacje odsłaniają także intencje ich inspiratorów- co do inspiratorów to nie ma dyskusji.

Jednakże do całokształtu tego co się zdarzyło chciałbym przedłożyć kilka argumentów, które ukazują to wszystko w zgoła innym świetle. Znaki te ciągną się od  tak zwanej transformacji a mają swój "showdown" w przemówieniu Żeleńskiego.

Wróćmy do "korzeni" czyli do zmiany stron ( my myślimy w kontekście odzyskania niepodległości) krajów bloku wschodniego: kraje bałtyckie, Polska wraz z Czechosłowacją i Węgrami. Spowodowało to lawinę, która zakończyła się wpierw zjednoczeniem Niemiec a docelowo rozczłonkowaniem na małe państewka Jugosławii. Do tego momentu kraje te były pod względem demograficznym i powierzchniowym - a co za tym idzie militarnym silniejsze od Zachodu - ta "nierównowaga" już nie istnieje, co więcej oprócz Białorusi jest większa niż koncepcja "Mitteleuropy " - koncepcja ta została wprowadzana w 1915 roku, kiedy to Niemcy nie były w stanie poprzez Blitzkrieg pokonać swoich przeciwników.

Była ona koncepcją nie samą w sobie lecz służącą do przerzucenia kosztów na te kraje w dążeniu Niemiec do bycia światową potęgą ( pokonanie Wielkiej Brytanii). Na marginesie - mogło się to stać nawet nie pokonując Wielkiej Brytanii na morzu, lecz poprzez oddanie do użytku połączenia kolejowego Berlin - Istambuł - Bagdad.

Wspomnijmy o drugim wielkim przeciwniku Rosji, która poprzez budowę transsyberyjskiej kolei i ekspansji poprzez Morze Czarne - Bułgarię - Bałkany (Serbia  i panslawizm)do morza Śródziemnego chciała otworzyć szlak handlowy do Europy - w tym kontekście powinniśmy się zapytać czy po upadku Sowietów nie zaistniał stan wojny pomiędzy Niemcami ( przejęcie gospodarki Rosji poprzez największe inwestycje?) a Rosją ( uzależnienie od surowców ? ) -Wiem w tym momencie ciśnienie u niejednego podskoczy . Ale to właśnie twierdzi była doradczymi amerykańskiego rządu w swej książce " najwięksi rywale"

Przejdźmy do czasu współczesnego: bodajże na początku lat dziewięćdziesiątych Zbigniew Brzeziński  w  jednej z książek opisał  interesy USA w Europie , w której jednoznacznie stwerdza że USA są zainteresowane równowagą pomiędzy federalną Europą pod przewodnictwem Niemiec a Rosją- w tej układance Ukraina ze względu na swój potencjał żywnościowy jak i gospodarczy odgrywa dużą rolę. 

Zadajmy więc jeszcze raz pytanie . Kto w istocie jest architektem krajobrazu Europy ???

Oczywiście my możemy dalej liczyć na wspaniały ruch szachowy Stanów ( aluzja do "the Grand Chessboard", ale tylko wtedy ,kiedy Duda i Morawiecki gdzieś głęboko w piwnicy mają gwarancję wielkiego mocarstwa.

Napisałem , że  Mitteleuropa była wcześniej do Niemców instrumentem do zaistnienia jako mocarstwo światowe.

No i proszę jeden profesorów i autorytetów Humboldt Universität, 

Stwierdza to obecnie, że Europa (nie  będę  się powtarzał jaka)i USA  w nowym porządku świata stworzą blok który będzie przeciwwagą do bloku Rosja- Chiny, a wyważnikiem będą Indie ( można wymienić w razie potrzeby na Brazylię).

Zapomniałem jeszcze o Wielkiej Brytanii... no ale ona jest poza EU i dlatego nie może stworzyć bloku państw będących przeciw takiej koncepcji.

Wydaje mnie się, że Polska została sama na polu boju o lepszy świat.

 

zaloguj się by móc komentować

zkr @stanislaw-orda 26 września 2023 12:13
26 września 2023 13:35

> Ukraine niemcy chca skonfliktować z Polska i być moze, przy wsparciu swojej agentury w Kijowie, moze im sie to udać.

Jeszcze chwila a zacznie sie pojawiac narracja, ze to my jestesmy podzegaczami wojennymi w konfikcie w ktorym Ukraina stracila setki tysiecy ludzi i znaczna czesc terytorium. Dostarczalismy sprzet, bylismy zapleczem logistycznym etc. A tak naprawde to chcemy odzyskac Lwow...
A Rosja i Niemcy przeciez dazyly do rozmow pokojowych.

zaloguj się by móc komentować

bolek @Pioter 26 września 2023 12:47
26 września 2023 13:58

Nie rozumiem, ale ok ;-)

zaloguj się by móc komentować

ziemski @Pioter 26 września 2023 09:07
26 września 2023 13:59

Poczekajmy teraz na odpowiedź tych trzech państw na fałszywe zapewnienia Scholza. Pozwoli ona zorientować się jaki jest wpływ naszej dyplomacji na to co się dzieje w regionie dla nas kluczowym. Na początek Litwa powinna przypomnieć Niemcom, że obiecywali rozlokować siły wielkości jednej brygady do dyspozycji NATO na jej terenie.

KAŻDA, nawet najmniej znacząca pomoc od Niemiec powinna być kilka razy sprawdzana, ponieważ w przeciwnym razie grozi samemu obdarowanemu. Ukraińcy odmówili ostatnio przyjęcia 10 szt. Leopardów ze względu na ich zły stan techniczny.

My zaś po ostatnich numerach ukraińskich elit musimy zacząć do każdej naszej pomocy dla Ukraińców dodawać aneks, zabezpieczający przed jakimikolwiek pomysłami tych elit szkodliwymi dla naszych żywotnych interesów.

Amerykanie robią to tak:

https://belsat.eu/pl/news/26-09-2023-nowa-ofensywa-na-ukrainie-tym-razem-reformatorska-z-ramienia-usa

zaloguj się by móc komentować

bolek @ArGut 26 września 2023 12:52
26 września 2023 13:59

Nie bardzo wiem jak to się ma do tweeta p. Dominiki :( Ale ok ;-) 

zaloguj się by móc komentować

stachu @stanislaw-orda 26 września 2023 12:57
26 września 2023 15:07

Co może być pewne na tym świecie, zwykłym ludziom pozostaje modlitwa i praca.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Maginiu 26 września 2023 13:32
26 września 2023 15:35

To sa tylko kontrakty z opcją ich realizacji w ciągu iluś lat w przyszłości, a nie stan na dzisiaj. Natomiast co do tej "pomocy" to jest wersja oficjalna, a nieoficjalna np. może być taka, że Polska jest tylko kasjerem, czyli jedynie pośredniczy w przepompowywaniu tych środków dalej na wschód.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @zkr 26 września 2023 13:35
26 września 2023 15:41

Dokładnie taki będzie schemat wystawienia Polski na widły (moze byc tryzub).. Bo w jakakolwiek solidarność Angosaxons nigdy nie dam wiary. Oni nawet nie wiedzą, co taki termin oznacza.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @stanislaw-orda 26 września 2023 15:41
26 września 2023 15:46

Tu nie chodzi o solidarność. Tylko o kredyty. Nie myl pojęć. Polska w przeciwieństwie do Niemiec jest bezpieczną barierą, której można pożyczać pieniądze i sprzedawać technologię. Bo nie ma globalnych ambicji. I nigdy nie wyjdzie na morza, tak, jak to się marzy Niemcom

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski
26 września 2023 15:54

"Na to jednak się nie zanosi, bo Tusk wyborów nie wygra. Spróbuje je za to unieważnić, albo zrobić coś głupiego w czasie tak zwanej ciszy wyborczej."

Może oddeleguje do tego zadania Borysa Budkę.

A Budka będzie latał po Katowicach bez gaci, krzycząc że go napadły i zgwałciły bojówki pisowskie.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski 26 września 2023 11:52
26 września 2023 16:04

"Publicystyka w TVP jest straszliwa. I wszyscy są z tego zadowoleni. Wczoraj TVP przekroczyła kolejną granicę. Na TVP INFo leciał dokument "Resortowe dzieci", a na jedynce teatr telewizji, w którym puszczali przedstawienie "Mord w hurtowni", była to przeróbka "Kobry" z roku 1967. Ogólnie o nieprawidłowościach w gospodarce socjalistycznej na wesoło i z dreszczykiem. Nie wiem kto to wymyśla, ale trzeźwy na pewno nie jest"

Nie wiem czy chuligan literacki [następca Jacka Kurskiego] lubi wypić, ale to on właśnie rządzi polską telewizją.

zaloguj się by móc komentować

ArGut @bolek 26 września 2023 13:59
26 września 2023 16:17

To, że oni też mogą emitować komunikaty poprzez media społecznościowe -> Guy to wciąż nadaje na Polskę, jakby miał płacone od słowa i litery.

zaloguj się by móc komentować

bolek @ArGut 26 września 2023 16:17
26 września 2023 16:39

Ok. Może ma ;-) 

zaloguj się by móc komentować

DYNAQ @BTWSelena 26 września 2023 12:35
26 września 2023 17:50

''Właściwą postawą'' wykazał się też ''Tygodnik Powszechny'' zachwyty pięjąc nad gniotem Holland.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @DYNAQ 26 września 2023 17:50
26 września 2023 17:55

zwany tu i ówdzie "Żydownikiem Powszechnym"

zaloguj się by móc komentować

peter15k @gabriel-maciejewski
26 września 2023 18:11

(...)Najgorzej zaś mają w tej głowie ludzie głosujący na Tuska. Nie da się ich leczyć (...)

Po wejściu do Unii w kraju wytworzyła się armia urzędników i firm żyjących z utylizacji środków unijnych w kolejnych perspektywach budżetowych. Ta armia umocowana jest na uczelniach, urzędach i firmach tzw. biznesu budżetowego. Oczywiście przejęcie i stosowanie procedur obejmujących realizację projektów ucywilizowało proces inwestycyjny i wybudowało infrastrukturę z której korzystały ulokowane w Polsce niemieckie firmy budowlane. Oczywiście powstała infrastruktura cieszy oczy ale nie powstała ona, co pewnie było założeniem, aby wytworzyć  gospodarkę konkurencyjną do metropolii czyli Berlina, Tak więc powstała armia ludzi którzy myślą,że tak będzie dalej. Ta armia jest również celem zabiegów public relations NGO-sów i fundacji .  Ta armia biurokratyczna  jest również antyklerykalna i jest przedmiotem perfidnych strategii PR w mediach od WP, Onetu TVN aż po GW, Tok FM itp.   Teraz jesteśmy w sytuacji, w której anglosasi, mówiąc umownie, chcą wytworzyć klin gospodarczy wobec niemieckiej gospodarki idącej w kierunku stagnacji bez rosyjskiego wsparcia a agentura podpowiedziała napuszczenie Ukraińców.  Stagnacja w Niemczech może wytworzyć pożywkę dla wydarzeń z lat XXX ub wieku.

Póki co aby leczyć nerwy można posłuchać niemieckiej piosenki z tych lat i niemieckiego poczucia humoru... W zasadzie nie wiadomo dlaczego tam Hitler doszedł do władzy jak tak wtedy śpiewali...

W XVII wieku Wiedeń gościł osmańską imprezę autokarową

Wiedeńczycy okazali się nieco powściągliwi

Zatem Turcy rozbili obóz przed bramami miasta na jakiś czas

...Zanim udali się do domu

Nie obrazili się jednak

Bo zostawili wiedeńczykom prezent  - Cafe Culture

Dziś możemy się tym cieszyć

Bo Austriacy stali się bardziej otwarci na obcokrajowców

Kelner…dwie kawy proszę….O Sobieskim nie było mowy...

https://www.youtube.com/watch?v=OZpEi5VNw9U&ab_channel=EuroArtsChannel

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @stanislaw-orda 26 września 2023 12:13
26 września 2023 18:25

To jest bezwględna hybrydowa wojna prowadzona na kilku poziomach.
Według mnie chodzi o zastopowanie 3SI i wyizolowanie Polski.

Nie wiem, czy komentatorzy zwrócili uwagę na ten news:
https://wgospodarce.pl/informacje/133218-ostre-slowa-rumunow-mowia-o-koniu-trojanskim-moskwy

Rumunia i Bułgaria są kluczowe dla osi Północ-Południe. I jak bumerang wraca w tej sprawie idea, że gdyby nie jednomyślność i prawo veta, ta sprawa dawno byłaby załatwiona...

Niemcy teraz otwarcie i bez wazeliny dążą do narzucenia swojej władzy w EU i chcą to zrobić w tempie ekspresowym. Długo siedziały cicho a teraz przystąpiły do kontrofensywy.

Natomiast cała ta awantura o zboże oprócz wyizolowania Polski, namieszania przy wyborach, aby PiS dalej nie rządził, ma też inny strategiczny cel. Pozbawić nas samowystarczalności i niezależności żywnościowej.

P.S. Ja bym woltę rządzących na Ukrainie widział nie tyle w ich naiwności, ile w lepkich rękach. Przez całą wojnę EU zasilała Ukrainę pieniędzmi na funkcjonowanie ichniejszej sfery budżetowej. Takie pieniądze łatwiej się rozpływają i się gubią. Berlin być może nic nie mówił tylko patrzył i notował, a teraz pokazał kwity. No i mamy woltę rządu ukraińskiego.

zaloguj się by móc komentować

kamiuszek @gabriel-maciejewski
26 września 2023 18:50

Najciekawszy komenatrz do wolty Zełeńskiego. Która z geopolityki niektórym wynika choć geopolitycznym racjom przeczy.

Lepkie łapki i szantaż. Tam lepkich łapek zatrzęsienie. Choćby cała wierchuszka ukrainskiego WKU z tego powodu wymieniona. Tutaj szantażu nie było, bo płacili sobie sami Ukraińcy. Ale pieniądz unijny bez tej całej europejskiej papierologi, to aż się prosi o przytulenie.

Czas pokaże i pokarze.

Może nawet szybko. Tak jak natychmiast i to znaną na cały świat personifikacją współpracy niemiecko-ukraińskiej stał się ukraiński esesman.

zaloguj się by móc komentować

kamiuszek @kamiuszek 26 września 2023 18:50
26 września 2023 18:51

Miało vyć do Mniszyska

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @gabriel-maciejewski
26 września 2023 19:08

Tak. Teraz mi się zdaje że ukraiński szołbiznes na którym wywindował się Zełeński był futrowany przez Germanię. Wcześniej zdawało mi się że było tam wsparcie brytyjskie. Na pewno obecne porno kabarety to sponsoring z Berlina. Kwartał pewnie korzystał z jednego i drugiego. 

Ukrainą ostoi się ale jako niemiecka stacja tranzytowa na drodze do  Ankary i Pekinu. I nie wiemy czy przypadkiem bez Donbasu i Lugańska.

zaloguj się by móc komentować

emirobro @OjciecDyrektor 26 września 2023 10:25
26 września 2023 19:45

Moze uniewaznianie obecnych ukrainskich elit juz sie zaczelo od afery z ukrainskim czlonkiem SS w Kanadzie Jaroslawem Hunka:

https://www.youtube.com/shorts/0aBLdAi97C4

https://www.youtube.com/watch?v=TVqHeGaJYZM

https://en.wikipedia.org/wiki/Yaroslav_Hunka

zaloguj się by móc komentować

ArGut @kamiuszek 26 września 2023 18:50
26 września 2023 19:55

> Może nawet szybko. Tak jak natychmiast i to znaną na cały świat personifikacją współpracy niemiecko-ukraińskiej
> stał się ukraiński esesman.

Memy już pracują ...

Jaroslaw-Hunko-SS-officer-ukrainian-heroSię może okazać, że w Kanadzie też rządzą Naziści ...

zaloguj się by móc komentować

MZ @emirobro 26 września 2023 19:45
26 września 2023 20:53

Ciekawe,że Żydów przeprosił,ale o Polakach nie wpomniał.

zaloguj się by móc komentować

stachu @mniszysko 26 września 2023 18:25
26 września 2023 21:01

Te kwity, jeżeli są, nie mają żadnej wartości, jedynym narzędziem Niemiec jest zabranie lub zwiększanie ilości pieniędzy, i obietnice. Ukraińcy zleconą robotę wykonali, złożyli skargę na embargo. Ciekawe, czy zrobienie z Polski współpracownika Putina i odznaczenie  członka SS Galizien to ich inicjatywa, czy podpowiedź Niemców. Pytanie jest takie co zrobi polski rząd. Moim zdaniem powinni spokojnie poczekać do wyborów.

zaloguj się by móc komentować

MZ @MZ 26 września 2023 20:53
26 września 2023 21:02

A polskojęzyczne ścierwo media milczą jak zaklęte o tym skandalicznym incydencie.

zaloguj się by móc komentować

Nova @stachu 26 września 2023 21:01
26 września 2023 22:25

Doktor Bartoszewicz twiedzi że Ukraina po wojnie ,nawet jak się skończy teraz będzie zdewastowanym krajem pod każdym względem.Nieuchronny megakryzys gospodarczy, do tego korupca.Rzesze zabitych żołnierzy-członków rodzin.Masa inwalidów.Bezrobocie i rozwalona infrastruktura.Brak prspektyw-w konsekwencji kolejna masowa emigracja.Ocenia on że teraz Ukraińców na Ukrainie jest ok.28  mln. Od siebie dodam że tylko w porozumieniu i realnej współpracy z sąsiadami sojusznikami ma szansę na szybką odbudowę gospodarki.Gospodarz ładnie to ujął że oligarchia ukraińska ma  wywalone na swoich obywateli.     Widziałem dzisiaj wpis Arestowicza na twitterze(iksie) o sprawie zabicia 2 obywateli polskich przez rakietę która była ukraińska i jego krytykę zachowania włądz ukraińskich i braku współpracy.Połowa komentarzy Ukraińców pod tym wpisem osłabia cżłowieka.Nie obyło się o zarzutach że z takim zdaniem że trzeba było się przyznać i przeprosić to musi być Arestowicz putinowksim agentem.

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @gabriel-maciejewski
26 września 2023 22:38

Tymczasem prof. Żurawski vel Grajewski: "USA znów postawiły na Niemcy jako na gwarant bezpieczeństwa w Europie".

Wczoraj.

https://www.youtube.com/watch?v=fAvPEHo_hYU

 

zaloguj się by móc komentować

emirobro @MZ 26 września 2023 21:02
26 września 2023 22:45

www.polsatnews.pl › wiadomosc › 2023/09/26Minister Przemysław Czarnek: Podjąłem kroki w kierunku ...

11 hours ago · Wyszukiwarka Podjąłem kroki w kierunku ekstradycji tego człowieka do Polski - napisał na Twitterze minister edukacji i nauki Przemysław Czarnek.

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @KOSSOBOR 26 września 2023 22:38
26 września 2023 22:52

i ty się jeszcze dziwisz ?

 

Smutne to jest.

 

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @KOSSOBOR 26 września 2023 22:38
26 września 2023 22:54

Też Żurawski jest moim zdaniem silnie przereklamowany. USA nie postawiły na Niemcy

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @gabriel-maciejewski 26 września 2023 22:54
26 września 2023 22:59

ale niemcy wiedzą i zachowują złom w dobrym stanie.

 

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @MarekBielany 26 września 2023 22:59
26 września 2023 23:03

Panie Marku, tak naprawdę nie wiemy, ani Pan ani ja, w jakim stanie jest złom niemiecki. Nie ekscytujmy się więc niepotrzebnie

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @gabriel-maciejewski 26 września 2023 22:54
26 września 2023 23:05

On wczoraj wyskoczył mi nagle w necie, bardzo się zdenerwowałam... Dzisiejsze wiadomości o kredycie militarnym z USA mocno ten niepokój ograniczyły. 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @peter15k 26 września 2023 18:11
26 września 2023 23:38

"Po wejściu do Unii w kraju wytworzyła się armia urzędników i firm żyjących z utylizacji środków unijnych w kolejnych perspektywach budżetowych. Ta armia umocowana jest na uczelniach, urzędach i firmach tzw. biznesu budżetowego. Oczywiście przejęcie i stosowanie procedur obejmujących realizację projektów ucywilizowało proces inwestycyjny i wybudowało infrastrukturę z której korzystały ulokowane w Polsce niemieckie firmy budowlane. Oczywiście powstała infrastruktura cieszy oczy ale nie powstała ona, co pewnie było założeniem, aby wytworzyć  gospodarkę konkurencyjną do metropolii czyli Berlina, Tak więc powstała armia ludzi którzy myślą,że tak będzie dalej."

Strzał w dziesiątkę.

Dodać tylko warto że Tusk za swojego panowania chyba można by rzec podwoił tę armię, chcąc sobie zapewnić pewny i stabilny elektorat.

I ten wzmocniony elektorat [bo przecież ich rodziny też są] stoi murem za Tuskiem i tą calą Koalicją Obywatelską.

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @gabriel-maciejewski
27 września 2023 00:10

I teraz pytanie – czy strategiczny plan PiS polegający jak sądzę na zmianie struktur zarządzających UE ma szansę się powieść? Jeśli wezmą się za to Amerykanie i Brytyjczycy zapewne tak. Co to będzie oznaczało w praktyce? Podział albo osłabienie Niemiec. Czyli powrót do czasów sprzed roku 1989, z USA jako głównym rozgrywającym w środkowej Europie. Czy prócz Polski Amerykanie mają tu jeszcze jakichś sojuszników? To się okaże niebawem.

Doprawdy życzę wszystkiego najlepszego w tym "wróżeniu z fusów". To wszystko ma zupełnie inny wymiar. A jaki? Właśnie. Ja wiem ☺

________

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @valser 26 września 2023 11:00
27 września 2023 01:01

Przecież to było wiadomo od początku wojny na Ukrainie. Przykro, że otwierasz oczy dopiero teraz. Ale jak to  mówią, lepiej późno, niż wcale ☺

________

zaloguj się by móc komentować

zkr @gabriel-maciejewski
27 września 2023 15:41

Wrzucilem w komentarzu wyzej, ze zacznie sie narracja miedzy innymi o odbieraniu Lwowa itd
Wlasnie zaczyna sie...
Wiadomosc z pierwszej reki - "na miescie" miedzy Ukraincami krazy plotka, ze Polska za pomoc bedzie chciala odzyskac Lwow. Ponoc sa juz otwierane "Zabki" (!) oraz zaczyna byc wprowadzana polska waluta.

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @gabriel-maciejewski 26 września 2023 23:03
27 września 2023 20:59

Ma Pan rację.

Ciężkie czasy dla żab. 

 

 

zaloguj się by móc komentować

Pioter @zkr 27 września 2023 15:41
27 września 2023 21:03

Przecież to ruski fakenews sprzed roku. Nie potrafią nic nowego wymyślić?

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski 26 września 2023 23:03
27 września 2023 21:37

Polska jest najważniejsza....a w Polsce rzeka Odra. Właśnie takie info się pojawiło:

https://stooq.pl/n/?f=1573956

Wiem, że już pod norką mohera zamieściłem to, ale to info wyjaśnia nagłe przyspieszenie "ostatecznego rozwiązania kwestii polskiej". 

zaloguj się by móc komentować

zkr @Pioter 27 września 2023 21:03
28 września 2023 10:33

> Przecież to ruski fakenews sprzed roku. Nie potrafią nic nowego wymyślić?

A rozmowa odbyla sie wczoraj. Kobieta od ponad roku jest w Polsce. Mloda, po studiach.
Zastanawia mnie tylko dlaczego wczesniej nie poruszala takich watkow?
Tlumaczenie, ze to onucowy fake jakos niespecjalnie ja przekonalo.

zaloguj się by móc komentować

zkr @Pioter 27 września 2023 21:03
28 września 2023 10:52

> Przecież to ruski fakenews sprzed roku. Nie potrafią nic nowego wymyślić?

A rozmowa odbyla sie wczoraj. Kobieta od ponad roku jest w Polsce. Mloda, po studiach.
Zastanawia mnie tylko dlaczego wczesniej nie poruszala takich watkow?
Tlumaczenie, ze to onucowy fake jakos niespecjalnie ja przekonalo.

zaloguj się by móc komentować

zkr @zkr 28 września 2023 10:52
28 września 2023 10:53

nie wiem dlaczego drugi raz wrzucilo komentarz

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @zkr 28 września 2023 10:33
28 września 2023 22:37

A jakby miała 60 lat i była po podstawówce to co by zmieniło?

 

zaloguj się by móc komentować


stanislaw-orda @MarekBielany 1 października 2023 23:05
2 października 2023 09:51

Stałes się  maksymalnie lakoniczny

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @stanislaw-orda 2 października 2023 09:51
2 października 2023 22:11

ale nie Laconia Befehl ...

czy jak to tam leci ...

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować