-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

W poszukiwaniu moralnego sprawcy

Wygłosiłem wczoraj pogadankę w Radio Wnet. Mówiłem o zamachu na prezydenta Narutowicza i o pewnym wytrychu propagandowym, który otwiera wiele serc i głów, po to, by uczynić je odpornymi na myślenie i racjonalne argumenty. Niczym czarodziejska różdżka w dodatku, wywołuje on także w ludziach poczucie wyższości, moralnej rzecz jasna. Wytrych ten działa zawsze, również dzisiaj. Zanim przejdę do jego omówienia, chcę rzec kilka słów o tej mojej pogadance. To jest doprawdy niezwykłe, jak silnie ludzie potrafią być przywiązani do kłamstw i pozorów i jak trudno ich od nich oderwać. Ja, jak zawsze, podejrzewam wszystkich o intencje nieszczere i dlatego słuchając starszej pani, która tłumaczyła mi, że nie mogę demaskować wszystkich bohaterów jej młodości i stawiać im zarzutów, myślałem sobie, że ona tak naprawdę ma ich w nosie. Jedyne co ją interesuje to podsunięcie tych postaci młodszym i ocalenie w ten sposób komunikacji z pokoleniem, które zestarzeje się dopiero w kolejnych dwóch dekadach. Każdy kto w utrzymaniu tej fikcji przeszkadza, musi być z definicji wrogiem. W ożywianiu różnych historycznych humbugów pokolenie ludzi, pamiętających dobrze lata siedemdziesiąte, widzi szansę na ocalenie narodu. Do takich wniosków doszedłem wczoraj.

Może przejdę od razu do konkretów, żeby wywód ten nie odleciał gdzieś w stratosferę. Nie mogłem dojść do porozumienia z Lechem Jęczmykiem, który upierał się, że Eligiusz Niewiadomski był człowiekiem zasługującym na szacunek. Próbowałem wytłumaczyć ludziom, że kluczem do propagandowych rozgrywek wokół zamachu na Narutowicza, jest pojęcie moralnego sprawcy. O którym zaraz napiszę szerzej. Na koniec, nie dość, że bolało mnie gardło, to jeszcze miałem poczucie klęski. Nie da się przeforsować żadnych racjonalnych argumentów, ponieważ ludzie chcą wierzyć, że poprzez wyimaginowanych bohaterów, których im się zwyczajnie podsuwa jak martwą rybę na talerzu, uczestniczą w czymś wyjątkowym. W jakimś zbiorowym, plemiennym misterium.

Przejdźmy do tego Niewiadomskiego. W najlepszym razie był to człowiek chory i pogubiony. W najgorszym, uporczywy obsesjonat, który publicznie mówił, że chce zabić Piłsudskiego, a że w środowisku samych piłsudczyków przebywał, defensywa, dwójka, jak zwał tak zwał, pomyślały sobie, że można by tę jego chęć jakoś wykorzystać. Przypomnę jeszcze wszystkim antysemitom i zwolennikom czystości ideowej Niewiadomskiego, że pochodził on z rodziny utrzymywanej i wykształconej za pieniądze Natansonów. Jego ojciec, Wincenty Niewiadomski, opublikował pośmiertną laudację dla Jakuba Natansona, którą opublikowałem w II tomie Baśni socjalistycznej. Mówiłem o tym wczoraj. Na próżno. Niewiadomski jest bohaterem, bo zabił żydowskiego prezydenta. Czyn Niewiadomskiego miał być pretekstem jedynie do tego, by wymordować posłów i senatorów prawicowych, którzy właśnie uznali legalnie wybranego prezydenta. Uznał go też gen. Haller, który został przez socjalistów wytypowany na głównego, moralnego sprawcę zamachu na Narutowicza. O tym moralnym sprawstwie nie można zapominać nigdy, albowiem jest to argument używany również dzisiaj. W dodatku przez wszystkich spryciarzy z każdej możliwej opcji, bo nie ma takiego durnia, który by nie chciał sobie podnieść samooceny, wypowiadając z namaszczeniem słowa - „pan jest moralnym sprawcą”. Nie ma żadnego moralnego sprawstwa w oderwaniu od sprawstwa faktycznego. To jest demagogia, propaganda i pułapka. Niestety nierozpoznawalna, dopóki nie wsadzi się w nią nogi.

W dniach 11-16 grudnia 1922, prasa lewicowa rozpętała straszliwą nagonkę przeciwko zwycięskim ugrupowaniom prawicowym. To jest do stwierdzenie faktycznego poprzez przywołanie tych artykułów, ale nikt tego nie czyni, albowiem wersja mówiąca o tym, że prawica zaszczuła prezydenta i spowodowała iż Niewiadomski go zabił, jest zadekretowana. Współczesna prawica, banda gamoni, jedyne co może zrobić, to podnosić zasługę Niewiadomskiego, który chciał uratować Polskę przed rządami mniejszości. To właśnie nazywam humbugiem. I to jest najpilniej strzeżony humbug w całej, polskiej historii. Nie ma innego momentu, w którym wszyscy jednogłośnie zaprzeczaliby faktom potwierdzonym licznymi artykułami prasowymi. To naprawdę niezwykłe. Wskażmy jeszcze raz na moment najważniejszy – nie ma żadnego moralnego sprawstwa zbrodni bez powiązania ze sprawstwem faktycznym. I teraz pytanie – czy którykolwiek z prawicowych działaczy, posłów i senatorów, oskarżanych o moralne sprawstwo rzekomej nagonki, a następnie zamachu na prezydenta Narutowicza, znał osobiście Eligiusza Niewiadomskiego? Oczywiście, że nie, ale wielu z tych ludzi znało osobiście Gabriela Narutowicza, a niektórzy z nich jeździli z nim nawet na polowania. Kogo z wpływowych piłsudczyków znał Eligiusz Niewiadomski? Wymienię dwa nazwiska – gen. Kazimierz Sosnkowski, który załatwił Niewiadomskiemu pracę w kontrwywiadzie i gen. Michał Karaszewicz Tokarzewski. Można do tego dorzucić zorientowanych pro-piłudsko kolegów pana Eligiusza z ministerstwa kultury, na przykład Jana Skotnickiego. Dlaczego oni nie są i nie byli oskarżani o moralne sprawstwo śmierci Narutowicza? Wszak znali zabójcę? Józef Haller zaś nie miał nawet świadomości, że święta ziemia nosi kogoś takiego jak Niewiadomski. A jednak to jego oskarża się o moralne sprawstwo zbrodni i ludzie – nie rozumiejąc mechanizmu pułapki – godzą się na to. Niektórzy w dobrej wierze, bo wydaje im się, że oskarżenie generała o to sprawstwo moralne, podnosi go w oczach prawdziwych patriotów. Przyczynił się wszak do usunięcia groźby poważnej – zawłaszczenia kraju przez żydów. Przypomnę – gen. Józef Haller, jako jeden z pierwszych uznał Narutowicza za legalnie wybranego prezydenta. Gromada prowokatorów, która pojawiła się w jego mieszkaniu i próbowała go namówić, by został przywódcą antyprezydenckiej demonstracji, została odprawiona. Za to właśnie, lewicowa prasa, okrzyknęła generała, faszystą, który podburzał tłum przemawiając z balkonu własnego mieszkania. Jak widzimy na tym przykładzie, moralne sprawstwo można zarzucić każdemu. Należy mieć tylko do dyspozycji prasę, usłużnych autorów i prowokatorów. Argumenty muszą być przy tym wzięte z najwyższej półki wzmożeń emocjonalnych. I już, gotowe. Reszta robi się sama, przy pomocy usłużnych i chcących zyskać na znaczeniu bałwanów.

I teraz popatrzcie. Oto niejaki Piotr Paweł Reszka, wydał książkę zatytułowaną „Płuczki. Poszukiwacze żydowskiego złota”. Książka opowiada o tym, jak to mieszkańcy wsi pod Treblinką i Sobiborem rozkopywali aż do lat siedemdziesiątych żydowskie mogiły, poszukując pierścionków i złotych zębów. Reszka urodził się w roku 1977. Nie wiadomo skąd wziął te rewelacje i kto był jego informatorem. Może niech ci, którzy lata siedemdziesiąte dobrze pamiętają, powiedzą Reszce, co można było wtedy zrobić, bez narażania się milicji i SB i kto mógł bezkarnie chodzić po takich miejscach jak cmentarze wokół dawnych obozów zagłady. Reszka napisał swoją książkę, nie po to, by dociec prawdy, ale po to, by wskazać moralnego sprawcę. On to wskazuje już w pierwszych zdaniach tego wywiadu https://kultura.onet.pl/ksiazki/pawel-piotr-reszka-w-rezerwacji-poszukiwacze-zydowskiego-zlota-sie/p0g3xdt?utm_source=poczta.wp.pl_viasg_kultura&utm_medium=referal&utm_campaign=leo_automatic&srcc=ucs&utm_v=2

To katolicy z tych zabitych dechami wioch są moralnymi sprawcami zagłady żydów, albowiem wykopywali złoto z ich mogił. I nie ma doprawdy żadnego znaczenia to, że przed Reszką napisano mnóstwo książek, posługując się przy tym relacjami naocznych świadków, o tym, że przed śmiercią żydzi byli ograbiani ze wszystkiego, a po śmierci Niemcy wybijali im złote zęby. Może zresztą czynili to za życia, nie jest to dla nas istotne. Dla Reszki i jego patronów także nie, bo on dostał pieniądze za wskazanie sprawcy moralnego – tego najgorszego, który nie ma duszy – sprawcy, który w dodatku kradnie zasłaniając się swoją wiarą. Do kogo adresowane są kłamstwa Reszki? Do pokolenia, które za wszelką cenę próbowała ocalić ta pani z wczorajszego wykładu, co mi zarzuciła, że nie szanuję bohaterów. Oczywiście, że nie szanuję, bo nie są to żadni bohaterowie, ale preparaty propagandowe, które – zsumowane wszystkie razem – ułatwiają obróbkę umysłów kolejnych pokoleń. Poprzez takiego Reszkę między innymi, kolejnego oszusta skierowanego na odcinek wzmożeń moralnych.

Reszka napisał,że proceder rozkopywania mogił by „na porządku dziennym do lat siedemdziesiątych”. To jest nie do uwierzenia, ta bezczelność. Jak taki młodociany cham, może pisać coś podobnego?

Trzeba się teraz zastanowić, po co on to wypisuje, albowiem wszystkie masowe kłamstwa mają jakiś cel. Ja to łączę wprost z zakazem posługiwania się wykrywaczami metali na polach. Uważam, że jesteśmy na ostatnim etapie czyszczenia ziemi w Polsce z różnych precjozów, które – a trzeba będzie udowodnić, że to nieprawda – z całą pewnością należały do żydów. Któż bowiem inny w Polsce, kraju moralnych, katolickich sprawców wszelkich możliwych przestępstw, mógł mieć złoty pierścionek na ręku? Tylko żyd. I do tego, by nie przepuścić niczego, znalezionego w ziemi, służą takie publikacje jak ta tu wskazana. Jeśli oczywiście nie liczyć obróbki propagandowej młodych głów. Rozkopywanie grobów w latach siedemdziesiątych...w dodatku codziennie...i znajdowanie złota. A potem co? Wyjazd do Ameryki, kupno albo budowa wielkiego domu z basenem? Krok po kroku dojdziemy jeszcze do analiz, których celem będzie sprawdzenie kto i skąd wziął w latach siedemdziesiątych pieniądze na budowę domów w miejscowościach położonych wokół tych obozów. No, a jeśli nie będzie się mógł jeden z drugim, moralny sprawca, wykazać odpowiednimi kwitami, to jasne będzie przecież, że pobudował się za to ukradzione martwym żydom złoto. I trzeba będzie oddać…

Przeczytałem dziś, że prezydent Duda odznaczył czymś niejaką Ritę Cosby, dziennikarkę amerykańską, której ojciec był powstańcem warszawskim. To jest niezwykłe. Pani ta od razu zaczęła tłumaczyć, co mamy zrobić, by poprawić swój PR za granicą. Bo to jest bardzo dobra pani, życzliwa Polsce i ma jakiś zasługi za oceanem. Ona – odniosłem takie wrażenie – została wręcz wynajęta do robienia tego właściwego wrażenia w USA. Niebawem pewnie stanie się symbolem Polski, choć mama pani Rity była Dunką. Zajrzałem do wiki, żeby sprawdzić czym się ta cała Rita zajmowała. I wyobraźcie sobie, że ona przeprowadziła wywiady z różnymi niesamowitymi ludźmi. Między innymi z człowiekiem nazwiskiem David Berkowitz, wielokrotnym mordercą, pochodzenia żydowskiego. Pan Berkowitz został skazany na 364 lata więzienia i gdzieś tam sobie teraz siedzi. Ja natomiast mam taką propozycję – może niech, w ramach troski o dobry PR Polski, pani Rita oskarży wszystkich nowojorskich żydów o moralne sprawstwo zbrodni Berkowitza. Wszak on się tam urodził, wychował, dorastał i przesiąkł tą atmosferą, a potem zaczął zabijać z zimną krwią. I zapewne wielu nowojorskich żydów znało go osobiście. Niech teraz odpowiadają za swoje brudne, moralne czyny.



tagi: polacy  żydzi  piłsudski  narutowicz  niewiadomski  haller  sobibór  treblinka 

gabriel-maciejewski
17 listopada 2019 09:18
67     4590    24 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

gorylisko @gabriel-maciejewski
17 listopada 2019 09:36

Panie Coryllus... wielki szacun za rzeczowe i jasne opisanie całej hucpy jaka miała miejsce w tamtym czasie... to była jedna wielka granda... co do Eligiusza Niewiadomskiego, pełan zgoda, w najlepszym razie człowiek chory i pogubiony,,, 

co do uporu w kwesti trzymania się mitów, przeżyłem coś podobnego kiedy będąc członkiem upr dyskutowaliśmy w kwestii roli Kościuszki...będąc świeżo po lekturze  prac śp. prof, Jerzego Łojka podałem fakty... i co ? no jak to co ? tym gorzej dla faktów... zostałem moralnie sponiewierany ;-) za deprecjonowanie bohatera...

wcześniej w tymże samym upr (Gdańsk) był spór a propos zdrady Janusza Radziwiłła... gdzie wedle mojej oceny był zwykłym (??) zdrajcą zaś dla innych (wśród których była m.in. pani Hanna Koshembar Łyskowska) dla innych było to...wicie, rozumicie...

Podsumowując... jest coś niezmiernie Wielkiego w tym co powiedział Jezus... "prawda was wyzwoli..."  na pociechę dodam, że nie jest pan sam... 

zaloguj się by móc komentować

gorylisko @gabriel-maciejewski
17 listopada 2019 09:42

a propos moralnego sprawstwa...to może teraz nasz noblystka błyśnie moralnym sprawstwem bo katole zajadają się schabowym z kapustą...przesiąknięci atmosferą zbrodni dopuszczli się czynów niegodnych na krowach o nierogaciznie...

zaloguj się by móc komentować

Autobus117 @gabriel-maciejewski
17 listopada 2019 09:43

może ten Reszka zna te sensacje od ojca milicjanta, który obstawiał te cmentarze? Jak gdzieś stała Nysa z MO to uczciwi ludzie obchodzili te miejsca szerokim łukiem.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Autobus117 17 listopada 2019 09:43
17 listopada 2019 09:46

Reszka nie ma ojca i matki, nie wiemy kim są ci ludzie

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @gorylisko 17 listopada 2019 09:36
17 listopada 2019 09:47

Fejki integrują grupę, a to dla przywódców grupy jes wartością najwyższą

zaloguj się by móc komentować

Autobus117 @gabriel-maciejewski 17 listopada 2019 09:46
17 listopada 2019 09:49

" Reszka nie ma ojca i matki, nie wiemy kim są ci ludzie "

Ojciec TVN, matka Gazeta?

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @gabriel-maciejewski
17 listopada 2019 09:59

Nie no, p. Jęczmyk ma swoje sentymenty. Więszość nie miała i co innego okazywała, więc nie wiem skąd poczucie klęski, musiało z czegoś innego wypływać ;) Wszyscy byli pod takim wrażeniem, że wyjątkowo długo dochodzili do siebie, nie mając już później szansy by zadać pytania. Myślę, ze doskonale zrozumieli pojęcie moralnego sprawcy. Świetne spotkanie. A Pani, która wcale nie zarzucała, a z racji wieku broniła ostatniego elementu swojego poczucia bezpieczeństwa - komu można ufać? Długo z nami rozmawiała później jak już wszyscy poszli, bo nie mogła póścić tej nici przywiązania się do swoich iluzji z młodości, która pamięta bohaterskich piłsudczyków...i nie chciała iść do domu, bez odpowiedzi kogmu wierzyć, bo św. Jana Pawła i naszych świętych było jej mało ;) Te dwie osoby nie mogą wywoływać negatywnych odczuć, ja mam wręcz zupełnie inne wrażenie - wywarłeś ogromne wrażenie i sporo informacji pójdzie w świat.

A co do Reszki. Aż szkoda przy niedzieli mieć takie mdłości... chce chyba dorównać drugiemu Pawłowi Reszce, który z drugiej strony wali w Kościół i jako "dziennikarz śledczy" rodem z Moskwy napisał w tym roku ksiażkę "Czarni".

Te odcinene głowy zwłokom, żeby w środku znaleźć złoto...jedynie w niedzielę nie kopali, bo chodzili do kościoła. Wszystko jest jasne, jakimi zwierzętami są Polacy katolicy i skad pochodzi ich własność ukradziona...

I to jest "kapitalna figura", że nazwali tą ksiażkę chrześcijańską...

Widać dobrze, ze cała para idzie na całkowitą zmianę percepcji i uzasadnienie tego co zamierzaja z nami zrobić. Ale jeśli nadejdzie dzień, kiedy będą czerwonym atramentem mazać drzwi nie będziemy sami.

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @ainolatak 17 listopada 2019 09:59
17 listopada 2019 10:01

Najmocniej przepraszam wszystkich za swoją dysleksję i że nie sprawdziam w wordzie, a szybko napisałam komentarz pod tekstem

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @gabriel-maciejewski
17 listopada 2019 10:02

Ale I tomu Baśni ta pani nie kupiła....A co do Lecha Jęczmyka, zawsze jest dobry moment na pozbycie się sentymentów

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @gabriel-maciejewski 17 listopada 2019 10:02
17 listopada 2019 10:07

Bo, ona potrzebuje łatwiejszej recepty...nazwisko, partia, komu ufać i wierzyć. Poza tym w tym wieku, wielu osobom ciężko porzucić swoje sentymenty...No powiedz, czy wiekowa pani, która przykładowo 30 lat była wierną czytelniczką gazowni i poczucia hop do przodu, tak łatwo przerzuci sie na twoje myślenie, nawet jeśli przez kilka lat miałaby z Tobą do czynienia? 

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @gabriel-maciejewski 17 listopada 2019 10:02
17 listopada 2019 10:08

Trzeba być cierpliwym dla wszystkich :)

zaloguj się by móc komentować

Caine @gabriel-maciejewski
17 listopada 2019 10:09

Polskie złoto wraca z Londynu, myślałem że to dobry znak. Ale zaraz się okaże, że trzeba zadośćuczynić za te zęby:

https://radiopoznan.fm/informacje/pozostale/zloto-nbp-z-londynu-tylko-u-nas-film-z-transportu

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @ainolatak 17 listopada 2019 10:07
17 listopada 2019 10:09

Ja się łatwo przerzuciłem na inne myślenie

zaloguj się by móc komentować


ainolatak @gabriel-maciejewski 17 listopada 2019 10:02
17 listopada 2019 10:13

Ale cały czas odnosimy się do tych dwóch osób, a było wiele innych :) Nawet takich co upominały.

No i Ty jesteś jeszcze młody w kontekście porzucania sentymentów :)

zaloguj się by móc komentować

Autobus117 @ainolatak 17 listopada 2019 09:59
17 listopada 2019 10:19

Ta Pani przypomina mi moją Babcię /sąd polowy I BL czyli weteranka a co za tym idzie niewiarygodne przywileje/ jej opowieści o "tamtych czasach" słuchałem z zapartym tchem. Dzisiaj włos mi się jeży na głowie jak wspominam co niektóre historie. Czasem jest mi wstyd. Wybacz Babciu.

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @Autobus117 17 listopada 2019 10:19
17 listopada 2019 10:22

Ja nie wiem, czy ta Pani miała jakiekolwiek przywileje, ale to też kwestia psychicznej konstrukcji może być, wielu ludzi z ziemskich czy materialnych rzeczy/idei czerpie poczucie bezpieczeństwa. Nie tędy droga, ale to bardzo trudna droga.

zaloguj się by móc komentować

Autobus117 @ainolatak 17 listopada 2019 10:22
17 listopada 2019 10:24

O przywilejach wspomniałem tylko dlatego,że za tym szły te wstydliwe historie. Co do reszty pełna zgoda.

zaloguj się by móc komentować

umami @Caine 17 listopada 2019 10:09
17 listopada 2019 10:25

Mam nadzieję, że to nie wolfram.

zaloguj się by móc komentować

tomciob @gorylisko 17 listopada 2019 09:36
17 listopada 2019 10:25

"Człowiek chory i pogubiony" któremu Kazimierz Sosnkowski załatwił pracę w kontrwywiadzie. Dobre, dobre i do tego mocne.

Myśmy z panem Ordą trochę rozmowali na ten temat ale Gospodarz nas poprosił o przerwanie rozmowy do czego się grzecznie dostosowaliśmy. Myślę jednak, że z punktu widzenia szerszego i uczciwego oglądu sprawy, to jest zamachu na Gabriela Narutowicza i konsekwencji z niego wynikających, jak również tła politycznego zaistnienia tego zamachu, warto jednak rozmawiać. A tak chociażby dla udowodnienia, że istnieje możliwość swobodnej i nieskrępowanej debaty publicznej i wymiany myśli. Z drugiej strony istnieje prawdopodobieństwo, że zarówno spadkobiercy ideowi jak i polityczni tamtego wydarzenia żyją do dzisiaj i jest to temat na tyle gorący i niebezpieczny, że jego wiwisekcja (wszak zabójstwa Narutowicza dzisiaj również bardzo silnie używane w aktualnej "walce" i argumentacji politycznej), może nie być prosta. W każdym razie gdyby się jednak okazało że można to nie wyobrażam sobie rozmowy o Gabrielu Narutowiczu bez rozmowy o jego bracie Stanisławie Narutowiczu.

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/bb/Stanislovas_Narutavicius.jpgźródło zdjęcia

 

zaloguj się by móc komentować

Caine @umami 17 listopada 2019 10:25
17 listopada 2019 10:40

Przepraszam, nie zrozumiałem. 

Z wolframu robi się pociski do armat czołgowych.

zaloguj się by móc komentować

Autobus117 @Caine 17 listopada 2019 10:40
17 listopada 2019 10:44

i "wkłady" do sztabek złota

zaloguj się by móc komentować

marianna @ainolatak 17 listopada 2019 10:13
17 listopada 2019 10:47

To nie sentymenty ale brak  tej dziecięcej naiwności która powoduje, że jeszcze zadaje się pytania /po co, dlaczego/ i wyzwala ciekawość. Większość moich rówieśników jest przekonana, że posiadła już wszystkie mądrości tego świata i zmiana oglądu nie wchodzi u nich kompletnie w rachubę. Wszelki wysiłek celem naprowadzenia ich myśli na inny tor jest bezowocny.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @ainolatak 17 listopada 2019 10:13
17 listopada 2019 10:48

No bo one zdominowały dyskusję, dlatego się do nich odnosimy

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @tomciob 17 listopada 2019 10:25
17 listopada 2019 10:49

Narutowicz i Narutowicz, Szeptycki i Szeptycki...tylko na Białej Rusi byli samotni Woyniłłowicz i Milewski. Jeden nie miał brata, a drugiemu brat zwariował i przez to Polacy nie mogli stworzyć niepodległej Białorusi

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Autobus117 17 listopada 2019 10:44
17 listopada 2019 10:50

Nie trolujcie notki. To nie jest tekst o złocie wiezionym do Polski, ani nawet o tym z Treblinki i Sobiboru

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @marianna 17 listopada 2019 10:47
17 listopada 2019 10:58

Też nazywam ciekawość dziecięcą naiwnością. I oby takim dzieckiem być do śmierci :)

zaloguj się by móc komentować

qwerty @gabriel-maciejewski
17 listopada 2019 11:02

'preparaty propagandowe' - znakomite określenie

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @gabriel-maciejewski
17 listopada 2019 11:58

albo niech ktoś odważy się postawić publicznie pytanie (za M. Wańkowiczem), o co i po co wykrwawiali się polscy żołnierze  pod Monte Cassino i w kolejnych kampaniach na zachodzie Europy,  skoro już było wiadomym, że pół roku wcześniej w Teheranie  "alianci zachodni" stargowali Polskę Stalinowi. 

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @umami 17 listopada 2019 10:25
17 listopada 2019 12:08

Może niech się Wolfram sam wypowie? ;)

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @gabriel-maciejewski
17 listopada 2019 12:29

Gabryś, myślę, że wielu Polaków za wszelką cenę usiłuje ratować, co, jak mniemają, da się uratować ze złudzenia o tym, że II RP była pełnowymiarowym państwem polskim, normalnym, urzeczywistniającym cele doktryny polskiej. A nie była, bo wyrosła bezpośrednio z konstytucji 3 maja, która stanowi zaprzeczenie doktryny polskiej, która obejmuje misję przyciągania do Kościoła katolickiego narodów znajdujących się na wschód od Bugu.

zaloguj się by móc komentować

tomciob @gabriel-maciejewski 17 listopada 2019 10:49
17 listopada 2019 14:53

Szczury to podobno zwierzęta inteligentne. Wie o tym każdy kto próbował je przepędzić z miejskiego bloku. Można wykładać trutkę lub podkładać pułapki ale kiedy złapie się jeden, albo otruje, reszta stada już tego nie ruszy. Tak mają. Jedyną rozsądną bronią są koty, aktywni łowcy. Lecz na takie statki, na przykład, nie można ich zabierać bo nie znoszą choroby morskiej. W mieście co innego.  W takiej Warszawie coraz więcej administratorów zamyka piwnice szczelnymi oknami więc i kotów coraz mniej poluje na szczury. Chyba przetrwają.

Rozumiem, że możemy swobodnie gadać o zamachu?

zaloguj się by móc komentować

umami @Caine 17 listopada 2019 10:40
17 listopada 2019 15:29

Chodzi o faszowanie złotych sztabek, metalem o prawie takiej samej wadze. W rezultacie dostaje się pozłacany wolfram. To byłyby więc najdrozsze pociski do armat w historii.

https://independenttrader.pl/jak-ustrzec-sie-podrobek-zlota-i-srebra.html

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski
17 listopada 2019 16:46

" Nie da się przeforsować żadnych racjonalnych argumentów, ponieważ ludzie chcą wierzyć, że poprzez wyimaginowanych bohaterów, których im się zwyczajnie podsuwa jak martwą rybę na talerzu, uczestniczą w czymś wyjątkowym. W jakimś zbiorowym, plemiennym misterium."

Albo jak martwą mysz...

zaloguj się by móc komentować

maria-ciszewska @gabriel-maciejewski
17 listopada 2019 17:28

Podpisuję się pod słowami Agnieszki - ainolatak - rękami i nogami. Wykład był fantastyczny, recepcja również. Spośród obecnych tylko dwie osoby broniły sanacyjnej hagady. Jak można nazywać to klęską?!

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski
17 listopada 2019 18:31

Tylko 2  ?!?!?!

No to super... te 2 osoby to zapewne jakies "dyzurne"... albo "lojalne"  !!!

zaloguj się by móc komentować

Paris @Paris 17 listopada 2019 18:31
17 listopada 2019 18:32

Pardon...

... mialo byc do Pani Marii Ciszewskiej. 

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski
17 listopada 2019 18:48

Kapitalny wpis, Panie Gabrielu...

... no i ta polityka "odznaczania"  PAD'a - po prostu groteskowa  !!!

Znaczy to tylko tyle abysmy trzymali sie za kieszenie przed ta cala Cosby,  a jej dete rady omijali szerokim lukiem  !!!

 

Co za chucpa i skandal... jej tatus "walczyl" w PW,  a Roosevelt  PRZEHANDLOWYWAL  Polakow i Polske ze Stalinem w Jalcie...  no, normalnie piekne  "zagranie"  PAD'a... wprost na te zaczeta kampanie reelekcyjna... nie miesci sie to w glowie  !!! 

zaloguj się by móc komentować

ArGut @gabriel-maciejewski
17 listopada 2019 19:20

Pan David Berkowitz występuje w drugim sezonie serialu Mind Hunter i nawet nie ma go w trailerze. Drugi odcinek serii drugiej opowiada historię Syna Sama. Jak na 364 lata więzienia i wprowadzenie w pierwszej serii to pan David widocznie był mało znaczacym seryjnym zabójcą.

 

zaloguj się by móc komentować

MZ @stanislaw-orda 17 listopada 2019 11:58
17 listopada 2019 20:02

Zaciskam zęby jak moja wnuczka wraca ze szkoły nucąc ,"...a na tygrysy mamy visy...".Nie do wykorzenienia są te "patryjotyczne bajeczki".

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @gabriel-maciejewski 17 listopada 2019 10:48
17 listopada 2019 20:25

Nie zdominowały wcale, tym bardziej, ze starsza Pani odnosiła się raczej do bohatera Piłsudckiego niż Niewiadomskiego. 

Zapomniałeś również o wkładzie w część pytań i odpowiedzi naszej wspaniałej Pantery, która również uświetniła ten wykład swoją obecnością:) Fajnie też, że Parasol i Robo specjalnie  do Warszawy na wykład przyjechali :)

Więc raczej trudno mi uwierzyć, że poniższe słowa napisałeś o ludziach, którzy dotarli do Pasty i z zapartym tchem słuchali Ciebie wczoraj. Czy może były?

" Nie da się przeforsować żadnych racjonalnych argumentów, ponieważ ludzie chcą wierzyć, że poprzez wyimaginowanych bohaterów, których im się zwyczajnie podsuwa jak martwą rybę na talerzu, uczestniczą w czymś wyjątkowym. W jakimś zbiorowym, plemiennym misterium."

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @Paris 17 listopada 2019 18:31
17 listopada 2019 20:28

Nie, Pani Paryżanko, akurat te 2 również z sympatią do Gabriela nastawione. 

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @ainolatak 17 listopada 2019 20:25
17 listopada 2019 20:35

Nic mi się nie polepszyło od rana w kontekście nie robienia błędów :(

I miało być: A może jednak tak?

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @maria-ciszewska 17 listopada 2019 17:28
17 listopada 2019 20:36

i kto był moralnym sprawcą tej "klęski"? ;)

zaloguj się by móc komentować

Paris @ainolatak 17 listopada 2019 20:28
17 listopada 2019 20:42

Milo to czytac.

Mialam na mysli te starsza Pania, ktora powiedziala do Pana Gabriela, ze nie moze demaskowac wszystkich bohaterow jej mlodosci - bo ja ntp.  uwazam, ze nalezy ich demaskowac bez litosci... wszedzie i we wszystkich okolicznosciach. 

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @Paris 17 listopada 2019 20:42
17 listopada 2019 20:50

Też tak uważam, że trzeba demaskować

Ale potrzebne jest także zrozumienie takich reakcji ludzkich - komuś może być z jednej strony trudno, a z drugiej może być powalony taką ilością szokujących informacji jaką przedstawił nasz Gospodarz wczoraj.  Trzeba dać chwilę na oddech, a tego nie było ze względu na formułę spotkania. A że fakty były druzgocące świadczą inne pytania skierowane do prelegenta - jak on może żyć analizując/działając w odskrobywaniu takich obrzydliwych kłamst i czy widzi jakąś nadzieję, żeby uciec od fałszywej, wykreowanej "rzeczywistości"...

 

zaloguj się by móc komentować

Paris @ainolatak 17 listopada 2019 20:50
17 listopada 2019 21:53

Fakt...

... to powszechne zaklamanie i obluda,  to zycie w wykreowanej rzeczywistosci to jest autentycznie  nasze przeklenstwo... i tu trzeba  ODSKROBYWAC  te klamstwa ile tylko sil mamy,  bo w tym wlasnie jest nasza szansa i nadzieja  !!! 

zaloguj się by móc komentować

sannis @tomciob 17 listopada 2019 10:25
17 listopada 2019 22:55

Już nie pamiętam gdzie, ale chyba u Baliszewskiego czytałem jakieś wątki ze śledztwa ws. zabójstwa prezydenta Narutowicza. Pojawił się tam mocny trop bolszewicki ściśle związany z zamachem bombowym w Cytadeli. Być może zamach obliczony był na eskalację stałego konfliktu wewnętrznego.

zaloguj się by móc komentować

Wolfram @ainolatak 17 listopada 2019 20:50
17 listopada 2019 23:42

czy widzi jakąś nadzieję, żeby uciec od fałszywej, wykreowanej "rzeczywistości"...

Można zacząć od tego, by ufać raczej tym, co uprawiali ziemię, a nie tym, co uprawiali politykę.

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @gorylisko 17 listopada 2019 09:36
18 listopada 2019 01:57

Niby ma Pan, Gorylisko, znakomitą pamięć, ale nazwisko Pan pomylił.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @stanislaw-orda 17 listopada 2019 11:58
18 listopada 2019 07:39

Ja bym za Wańkowiczem pytań nie zadawał

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @krzysztof-laskowski 17 listopada 2019 12:29
18 listopada 2019 07:39

Z tgo poziomu nie możemy startować, bo nikt nie zrozumie o czym mówimy. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @przemsa 17 listopada 2019 14:00
18 listopada 2019 07:40

Oczywiście, od dawna. Napisał tom cały, bardzo ciekawy "Nowe średniowiecze"

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @tomciob 17 listopada 2019 14:53
18 listopada 2019 07:40

Możecie gadać o czym chcecie. 

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @maria-ciszewska 17 listopada 2019 17:28
18 listopada 2019 07:42

Zgadzam się z Panią. Pan Lech nie bronił sanacyjnej hagady, bronił pewnej postawy, całkowicie w mojej ocenie zafałszowanej. Celowo w dodatku zafałszowanej

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @Paris 17 listopada 2019 18:48
18 listopada 2019 07:43

Ta pani wygląda na bezpartyjnego fachowca

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @ArGut 17 listopada 2019 19:20
18 listopada 2019 07:43

Zależy do kogo porównywać

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @ainolatak 17 listopada 2019 20:25
18 listopada 2019 07:44

Ja miałem niektórych najbliżej, to wiem kto dominował, a kto nie. Te słowa nie są o ludziach, którzy byli na sali

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @sannis 17 listopada 2019 22:55
18 listopada 2019 07:45

Jeszcze raz wymień tu nazwisko Baliszewskiego i wskaż jakiś jego trop...

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @gabriel-maciejewski 18 listopada 2019 07:44
18 listopada 2019 07:49

Zawsze dominują ci, którzy są najbliżej? ;)

zaloguj się by móc komentować

Draniu @sannis 17 listopada 2019 22:55
18 listopada 2019 07:58

Tropów bolszewickich mozna doszukać się w samym PPSie.. No ale PPS w tej kwestii jest nietykalny przez akademików historycznych.. Po co sięgać az do Sowietów.. Zamach majowy w 26 roku był zwieńczenie planów pilsudczykow aby ostatecznie objąć władzę.. Syfilsie socjalistyczny również dał się poznać w układzie ryskim z bolszewią.. Poblazliwosc w stosunku do komunistów też wiele daj do myślenia.. Nie przypominam sobie,żeby oficjalnie powieszono za zdradę w tamtym okresie..

zaloguj się by móc komentować

m8 @przemsa 17 listopada 2019 14:00
18 listopada 2019 08:33

To dlugomsie Pan uchowal. L. Jeczmyk jest dosyc aktywny w internetach. Co do tworczosci to raczej znalem go z jego wlasnych tekstow niz z tlumaczen.

zaloguj się by móc komentować

ArGut @gabriel-maciejewski 18 listopada 2019 07:43
18 listopada 2019 10:58

No do tych, o których film/serial opowiada DUŻO co się przy fabularyzowanych dokumentach nazywa głowni bohaterowie. Sezon 1 skupiał się na Edmundzie_Kemperze i  Dzerym Brudosie. Część 2 to Czarli Manson i "dzieci", które zbajerował oraz Wayne_Williams. Protestanci, szczególnie amerykańscy POTRZEBUJĄ hierarchi.

Wikipedia pisze o pani Ricie Cosby, że rozmawiała z Arielem Szaronem. Można się zastanowić czy pan Ariel był tak samo niesamowity jak pan David, czy może nie ?

Zdjęcie za wikipedią: Rita Cosby i Ariel Szaron.

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować