-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

W oczekiwaniu na zagładę

W oczekiwaniu na zagładę ludzie szukają prostych rozwiązań skomplikowanych problemów i cieszą się, że wreszcie będzie koniec, albowiem oznacza to, iż ich przepowiednie wreszcie się sprawdzą. Mamy 6 luty, wiatr wyje za oknem, wiosny nie widać, a jeszcze ma spaść śnieg. Nikomu się chyba już z tej wygody i ciepła jakie jest w domu nie chce żyć i każdy, a przynajmniej ci, co się zajmują geopolityką, marzą o tym by ruskie rakiety wreszcie zaczęły spadać na nasze miasta.

Nie wiem, jak to się stało, ale mediom i ludziom nimi zarządzającym udało się sprowadzić komunikację do prostej i fikcyjnej alternatywy – życie lub śmierć. Z tym że życie to opcja nudniejsza, nie rokująca, nie dająca żadnych ciekawych odpowiedzi, słaba po prostu. Śmierć zaś to ekscytacja, fantazje, utwierdzenie w poczuciu racji i słuszności głoszonych poglądów, pewność i sukces. Żeby było jeszcze ciekawiej, wszyscy zwolennicy śmierci, drastycznych i natychmiastowych rozwiązań, ostatecznego przepadku wszystkiego, byle tylko udowodnić swoje racje, cytują na wyprzódki Sun Tsu. Ten fragment mianowicie, gdzie mówi on o pokonaniu przeciwnika podstępem i zniechęceniu go do walki, a także wychowaniu w poczuciu klęski. No, ale przecież to nie o nich i nie do nich. Oni idą po zwycięstwo, wybierają śmierć, bo ona jest bardziej racjonalna i nie pozostawia już dalszych możliwości spekulacji, a co za tym idzie zwalania z wszelkich obowiązków, myślenia i odpowiedzialności. A jak się będzie potem można chwalić chłopakom na trzepaku, że człowiek odniósł sukces w polemice, ha! Że co, że nie będzie można? Ale jakie to ma znaczenie, skoro mamy sukces!

Wybór opcji „śmierć” gwarantuje także, że wszelkie małokalibrowe argumenty przestają mieć znaczenie, a więc nie ma znaczenia dyskusja o nieważnej już przeszłości, nie jest istotne jakie kto ma plany i gdzie chce wyjechać, a także czy ma zamiar zorganizować jakiś konkurs czy może serię wykładów. Ważne jest tylko określenie w jaki sposób i kiedy nadejdzie śmierć. Kiedy przesuniemy się ze spektrum swojej dyskusji za pewną granicę, nikt nawet nie zauważy obłędu, w jakim tkwimy, albowiem brzuchy wszystkich słuchaczy od dawna są naładowane kamieniami strachu, beznadziei i otępienia, które blokują wszelkie myśli i zamykają serca na jakiekolwiek głosy z zewnątrz. Liczy się już tylko – jak i kiedy. To zaś mają określić wykwalifikowani analitycy, którzy zawsze są na podorędziu. I zawsze zostaną odpowiednio zaprezentowani, żeby z tym charakterystycznym, znamionującym kompetencję i dobre przygotowanie, smutkiem w oczach, oznajmić nam, że nie na nadziei. Nie nawołują co prawda jeszcze do zbiorowych samobójstw, ale myślę, że i do tego dojdziemy. Wszystko bowiem o czym dziś piszę pochodzi od dobrze rozpoznanego i wielokrotnie ogrywanego w filmach i serialach protestanckiego mistycyzmu, którego źródło bije gdzieś hen daleko w starych hinduskich rytuałach sekt satanistycznych. Tylko, że nasi tego nie zauważają i nie przyjmują do wiadomości, wierzą bowiem, że do wniosków, które przed nami prezentują doszli poprzez własny rozum i racjonalne argumenty. Nie zaś przez pychę i zdziecinnienie, które domaga się, by natychmiast, ale to natychmiast skupić na sobie uwagę.

Kiedyś lemingami nazywaliśmy tych, którzy ślepo wierzyli mediom. Dziś stada lemingów są już znacznie przetrzebione, część zginęła w przepaściach, a część się opamiętała i zadaje pytania. Na naszych oczach jednak wyewoluował nowy gatunek leminga, taki, który czeka aż śmierć przyjdzie po niego. I nie widzi sensu w niczym. Ani w stawianiu pytań, ani w szukaniu odpowiedzi innych niż śmierć. A co kiedy ta nie nadchodzi? Leming się niepokoi, denerwuje i wie, że coś jest nie tak, potrzebuje więc, na gwałt, innych, łatwych do rozwiązania kwestii, o których można zdecydować za pomocą statystyki i kliknięć. – Kogo widzielibyście na miejscu prezydenta po kolejnych wyborach? – Stanowskiego, generała Andrzejczaka, czy Dorotę Gawryluk? A może macie swojego kandydata? Dajcie znać. Po postawieniu takiej kwestii leming zapada w letarg. Wie bowiem, że śmierć zaraz nie nadejdzie, ale chwilowo udało mu się przekierować uwagę sekty na problem mniejszy, aczkolwiek też istotny. I takich problemów jest cała lista, wszystkie one formułowane są według pewnego schematu, czytelnego i oczywistego – o czym jeszcze mógłbym orzekać, nie mając na to żadnego wpływu? Według bowiem tej nowej filozofii należy przede wszystkim unikać kwestii, które dałby się rozwiązać tu i teraz bez zbędnych dyskusji i autoprezentacji, bez sympozjów, bez zebrań w obecności kamer lub choćby tylko bez nagrywania podcastów. Poprzez wskazanie faktów i zmianę formatu dyskusji, która nie kończyłaby się wnioskami ostatecznymi – o zagładzie, ale wprowadzeniem nowych elementów do dyskusji i zmianą jej paradygmatu. Na taki, który dałby uczestnikom do ręki nowe narzędzia i pozwoliłby im nie myśleć o śmierci i jej rychłym nadejściu. Takie rzeczy są niepożądane, albowiem trzeba przede wszystkim zachować status quo i hierarchię. Ta zaś nie może być budowana wokół problemów błahych i niezrozumiałych dla większości. Stawia się ją wokół rudymentów. Hierarchia zaś formułuje egzegezy. W naszym przypadku dziś mamy kilka kwestii rudymentarnych, które obchodzą wszystkich. Poza tym kogo wybrać na prezydenta – Gawrylukową czy Kononowicza, ważne jest jeszcze czy CPK ma znaczenie strategiczne czy go nie ma? No i czy powinniśmy dbać o planetę płacąc zawyżone rachunki za prąd czy też nie? Pewnie znalazłoby się jeszcze kilka podobnie ważkich problemów wokół których fruwają eksperci niczym wróżki zębuszki wokół żółtego pniaka w szczęce, napawając się odorem zgnilizny, który dobywa się ze środka. I wszyscy mają to czynić wraz z nimi, inaczej nie będzie poważne, a oczekiwanie na śmierć, przestanie mieć właściwości hipnotyczne i ludzie gotowi jeszcze odwrócić się w innym kierunku, albo – o zgrozo – wybrać życie. Najgorsi zaś mogą zacząć się zastanawiać nad tym, co taki prezes Obajtek miał na myśli, kiedy powiedział u Rymanowskiego, że będzie robił montaż finansowy, żeby wykupić TVN. Nikt tego, prawda, ha, ha, nie potraktował poważnie, ale jak ktoś pierwszy raz usłyszał formułę – montaż finansowy – to mógł, nie mówcie, że nie zastrzyc uszami. Różne montaże można robić, naprawdę różne, drogie, tańsze i całkiem darmowe, wszystkie zaś one służyć będą jednemu – powrotowi do życia i odwróceniu się od śmierci, albowiem to nie jest nasz wybór, nie my decydujemy kiedy i jak. O czym tamci zapominają. My zaś musimy pamiętać.

Postanowiłem na chwilę obniżyć ceny niektórych książek

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/zabojczyni-leon-cahun/

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/gabriel-ronay-anglik-tatarskiego-chana-tlumaczenie-gabriel-maciejewski-jr/

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/zaginiony-krol-anglii/

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/ryksa-slaska-cesarzowa-hiszpanii/

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/okraina-krolestwa-polskiego-krach-koncepcji-miedzymorza/

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/przygody-kapitana-magona-leon-cahun/

Promocja trwa do czwartku, do 21.00



tagi: śmierć  zycie  energia  sekty  kłamstwa  obłęd  dyskusje  przyszłość  cpk 

gabriel-maciejewski
6 lutego 2024 08:52
84     3670    19 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski
6 lutego 2024 09:23

Ż6cue lub śmierć...ja myślę, że oni tak naprawdę marzą - jak Dalajlama - o śmierci. A bierze się to z całkowitego, konpletnego wyczerpania wszystkich zasobów/zapasów emocjonalnych. 

Najlepiej to widać na przykładzie Szwecji przełomu XX/XXIw. Tam młodzi ludzi - podkreślam to, że młodzi - już właśnie wtedy żyli i funkcjonowali w głębikim przeświadczeniu, że to wszystko, co ich otacza (ten dobrobyt i bezpieczeństwo) pójdzie niedługo na zagładę. Różnili się tylko przyczynami zagłady - jedni marzyli o nuklearnej zagładzie a inni o islamskiej. 

Dlaczego tak się dzieje? Tzn. dlaczego wyczerują się tak szybko zasoby emocji, że człowiek szybko pogrąża się w apatii i rozpaczy? Myślę, że z powodu niechęci do Prawdy. I tu widać, kto tak naprawdę jest katolikiem, kto tak naprawdę wierzy, a kto tylko składa puste deklaracje. Jeśli słyszę, że jakiś "tradycyjny katolik" lub w ogóle "katolik" zaczyna wieszczyć zagładę, to mam pewność, że on tak naprawdę nie jest katolikiem. Jest zwyczajnie b8ednym, roztrzęsionym człowiekiem. Człowiekiem po wielu rozczaroeujących przejściach - zwłaszcza seksualnych, bo akurat zauważyłem ścisłą korelację pomiędzy skłonnościami apokaliptycznymi a rozczarowaniem w sferze seksualnej. A rozczarowania w tej sferze biirą się z tego, że człowiek nie wierzy tak naprawdę w Mułość i mysli sobie, że bez głebokiego intymnego uczucia będzie miał frajdę. Nie będzie. Seks zamienia się wtedy w zwykłą czynność fizjologiczną, a z taką czynnością jest tak, że zwyczajnie - pomimo codziennego jej praktykowania - w ogóle się jej nie zauważa i nie pamięta. 

Stąd nie powinna nikogo dziwić silna tendencja do samozagłady na Zachodzie, gdzie proces rozczarowania seksualnego jest posunięty najdalej. U nas na szczęście nie jest to jeszcze powszechne, ale grozi nam to samo. I ugrzęźniemy w tym samym bagnie męczącej teraźniejszości, od której to męki wyzwoli nas taka SPEKTAKULARNA śmierć - bo każdy z tych zrozpaczonych ludzi marzy tak naprawdę o spektakularnej śmiercu, marzy aby inni pamiętali o tej śmierci (ci co przeżyją)...ot taki chorobliwy substytut popularności internetowej...:). Czyli wszystko podszyte zwyczajnym egoizmem i egocentryzmem.

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski
6 lutego 2024 09:27

GENIALNE  !!!

I  znowu  zrobil  mi  Pan  dzien,...  dzieki,

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @OjciecDyrektor 6 lutego 2024 09:23
6 lutego 2024 09:30

Ja bym do tego jeszcze dorzucił narastające z wiekiem chorobliwe skąpstwo, które nie pozwala na nic poza męczącym wyczekiwaniem

zaloguj się by móc komentować


OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski 6 lutego 2024 09:30
6 lutego 2024 09:36

O tak! To jest straszne...przez to ludzie nie potrafią cieszyć się życiem, nic ich nie cieszy, bo zaraz wszystko przeliczają na pieniądze i się oburzają...Konfiarze i komuniści są tu klasycznym przykładem. 

zaloguj się by móc komentować

Autobus117 @gabriel-maciejewski
6 lutego 2024 09:37

może się czepiam, ale nie wiedząc kto to gen. Andrzejczak wszedłem na wiki. Życiorys imponujący, ale cała powaga znika a wręcz zaczyna się śmiech jak zobaczymy zdjęcie. A na nim żołnierz w za małej rogatywce,  może doklejonej w fotoszopie. Dramat. Temat na następnego borubara. Tak dba się o wizerunek.

PS. Może jestem przeczulony. Zobaczcie sami.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @OjciecDyrektor 6 lutego 2024 09:36
6 lutego 2024 09:39

Ja czasem, jak jeden z drugim kolega narzeka na żonę pytam - a kiedy ostatnio kupiłeś jej coś ze złota? Oni przeważnie na to - wiesz, ona nie lubi złota, woli srebro. To jest niereformowalne, ten stan otępiałego zidiocenia.

zaloguj się by móc komentować

Czarny @gabriel-maciejewski
6 lutego 2024 09:39

Kiedyś napisałem, że w porównaniu ze śmiercią wszystko jest delikatne. A skoro delikatne, to nudne. Dlatego, tak jak Pan napisał, w mediach, felietonach, filmach, reportażach itp wszystko musi zmierzać ku śmierci, bo ona jest na końcu, czyli na szczycie naszych zainteresowań. Śmierć jednak, niestety, potrafi rozczarowywać, tym mianowicie, że nie zawsze przychodzi. Pozostaje więc jedynie głupio się uśmiechnąć, choć nawet do tego nie wszyscy są zdolni.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Autobus117 6 lutego 2024 09:37
6 lutego 2024 09:44

Ten facet się nie nadaje, jest wytworem fantazji i przekonania, że jak ktoś mówi płynnie po angielsku to ma większe kompetencje

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Czarny 6 lutego 2024 09:39
6 lutego 2024 09:45

Dlatego filmy w dostępnych formatach mnie nudzą. Nie decyduję o śmierci, robi to za mnie Bóg, a więc ja mam jeszcze coś do załatwienia tu na miejscu i na tym się skupiam. 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Czarny 6 lutego 2024 09:39
6 lutego 2024 10:03

Zawsze mnie dziwiło to chorobliwe intetesowanie się śmiercią. To jak dręczenie owadów lub zwierząt i 8ch zabijanie na końcu. Dlaczego ludzie nie potrafią myśleć o śmierci tak normalnie, tak po katolicku? Jedni panikują, jedni dostają spazmów rozpaczy lub rozkoszy, a jeszcze inni ironizują i się śmieją. Istny dom wariatów.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @gabriel-maciejewski
6 lutego 2024 10:05

"ale mediom i ludziom nimi zarządzającym udało się sprowadzić komunikację do prostej i fikcyjnej alternatywy – życie lub śmierć. " 

Życie jest cudem danym tylko raz i to w sumie bardzo krótko. Myślę,że to co pan wylicza ,a rozwinął przyczynę @OjciecDyrektor--to ofiary umysłowe,które pilnie potrzebują konsultacji prof Święcickiego.

..drobnym przykładem jest były prezes TK prof Andrzej Zoll...bo nie ma dnia aby swoim autorytetem nie wspierał anarchię sądownictwa i chaosu. Sensacyjne tytuły wszystkich portali,aż ociekają krwią i prognozami,aby wywrzeć wrażenie na podatnych umysłach odbiorców. I tak wkoło Wojtek.

zaloguj się by móc komentować

zkr @gabriel-maciejewski 6 lutego 2024 09:44
6 lutego 2024 10:06

> że jak ktoś mówi płynnie po angielsku to ma większe kompetencje

Chyba tak jest. Ten wywiad nabil mu troche punktow:

How Poland is leading efforts to help Ukraine

zaloguj się by móc komentować

Autobus117 @gabriel-maciejewski 6 lutego 2024 09:44
6 lutego 2024 10:06

ten kompleks angielskiego "wiecznie żywy".  Ludzie nie rozumieją, że jak wylądujesz w środku Afryki bez znajomości jakiegokolwiek języka i wyjmiesz dolara to wszytko staje się zrozumiałe.

zaloguj się by móc komentować

Alfatool @gabriel-maciejewski
6 lutego 2024 10:09

Teks ciężki jak wieko od dębowej trumny.

Napisałem to pod swoim wpisem ale tu pasuje lepiej:

Publiczność oczekujqca na zagładę nie jest targetem, bo nic nie wydaje. Wiem coś na świeżo o takim rodzaju odrętwienia. Nawet Nawigatorów nie zamawiałem, bo i po co jak niewiadomo, czy przeczytam. Ludzie kładący się do mentalnej trumny nie myślą nawet o trupięgch. Ten target ulegnie samozniszczeniu. Nie ma szans, by w tym tkwić dłużej bez nadziei na odmianę.

zaloguj się by móc komentować

Czarny @OjciecDyrektor 6 lutego 2024 10:03
6 lutego 2024 10:12

Można powiedzieć, że chorobliwe to jest zainteresowanie chorobą, a śmiercią - śmiertelne :) Ja w tej chwili chyba żartuję, choć nie jestem pewien... Wspomniałem niedawno, że Hollywood, z dużym skupieniem i rozwagą, rozbija nam tablice z przykazaniami. Zabijanie poszło chyba na pierwszy ogień. Spróbujmy policzyć może, ile tzw. normalny człowiek filmowych śmierci w swym życiu oglądał? Być może w tej liczbie będzie odpowiedź.

zaloguj się by móc komentować

z-daleka @Autobus117 6 lutego 2024 10:06
6 lutego 2024 10:19

Andrzejczak mówi również płynnie po polsku, proszę posłuchać kilka wywiadów i dokonać potem jeszcze raz oceny intelektualnej tego byłego dowódcy wojsk polskich.

zaloguj się by móc komentować

Autobus117 @Czarny 6 lutego 2024 10:12
6 lutego 2024 10:21

".. chorobliwe to jest zainteresowanie chorobą, a śmiercią - śmiertelne.. ". To jak taki wiersz "Płaczliwym płaczem płaczka płacze, jękliwym jękiem jęczą jęki" dalej nie pamiętam. Słyszałem to ponad pół wieku temu.

zaloguj się by móc komentować

szarakomorka @gabriel-maciejewski 6 lutego 2024 09:44
6 lutego 2024 10:22

Urodzony 1967 , w 1989 miał 22 lata.

Jak on zaliczył tyle odznaczeń (jak choinka albo ruski generał) za niby już wolnej RP ?

Zadziwiająca jest ta próżność wszystkich wojskowych wyższych stopni, którzy nie mieli okazji "powąchać prochu" i na poważnie dowodzić żolnieżami.

To już dzieciaki bawiący się w wojnę wyglądają poważniej. 

A tym, tak naprawdę Prezydenta (jaki on by tam nie był) " zamykają w Belwederze"  a oni "co"?

(komentowane tutaj było skąd im "wyrastają nogi" - no ale zawsze..)

zaloguj się by móc komentować

Autobus117 @szarakomorka 6 lutego 2024 10:22
6 lutego 2024 10:30

"A tym, tak naprawdę Prezydenta (jaki on by tam nie był) " zamykają w Belwederze"  a oni "co"?" - tak to tragedia. Ludzie honoru, o żeż k..... /sorki ale brak słów/

zaloguj się by móc komentować

szarakomorka @Czarny 6 lutego 2024 09:39
6 lutego 2024 10:37

Jak to się dziwnie składa, wczoraj pochowałem szwagra.

Jak to się mówi - "piękny miał pogrzeb"

(muzyk - to orkiestra, przyjaciele z lat dzieciństwa, znajomi, rodzina). Jak zagrała orkiestra, trębacz, było to mimo, że potężne to jednak delikatne i poruszające najczulsze struny duszy i nie nudne.

Ludzie oglądają teraz śmierć z perpektywy TV i mediów, nieraz nawet obcując z nią naprawdę nie widzą czym jest. W panującej znieczulicy to następny obejrzany horror, przeczytany news.  

zaloguj się by móc komentować


Czarny @szarakomorka 6 lutego 2024 10:37
6 lutego 2024 10:52

Czytałem gdzieś, nie wiem, czy to prawda, że w Czechach jest problem z odbieraniem przez krewnych urn z prochami zmarłego. Dużo tych niechcianych urn zalega w magazynach, by potem zostać zsypanymi do zbiorowych grobów. Śmierć prawdziwa jest gorsza niż filmowa, ponieważ istnieje naprawdę.

zaloguj się by móc komentować

pike @BTWSelena 6 lutego 2024 10:05
6 lutego 2024 10:57

Ale są tacy co się tym jednym razem nie przejmują. Widać to po ich gębach...

Korzystają z okazji , że mogą poszaleć.... I najważniejsz jest - jak tu się załapać

na intratną posadę żeby sobie ulżyć i rodzinie w tej oto sprawie....

https://www.money.pl/gospodarka/raporty/artykul/ranking-money-pl-oto-najbardziej-zadluzeni,131,0,1824131.html

https://businessinsider.com.pl/finanse/dlugi-polskich-poslow-oswiadczenia-majatkowe-samochody-mieszkania/jkbp740

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

orjan @gabriel-maciejewski
6 lutego 2024 11:21

Wszystko to, panie, dekadencja. Rozkład, upadek, schyłek, zmierzch i dalej w tym kierunku.

Wydaje się, że mogą być dwie główne przyczyny: poczucie własnej bezużyteczności (świat mnie nie potrzebuje) oraz wyobcowanie (brak zainteresowania przynależnością do zykłego świata). Wtedy odpada poczucie sensu i potrzeby wszystkiego. Może to być kierunek do nirwany jako sposobu i celu samorezygnacji. Tak to sobie nienaukowo przedstawiam. Jest to na pewno uproszczenie, lecz ma swoją moc porządkującą.

Jednak przyczyną tego jak wyżej jest pozbycie się, utrata, lubo jakaś erozja wiary albo przynajmniej brak nawet idei, lub choćby tylko jakiegoś zadania nadającego sens własnemu życiu. Bardziej powszechną niż wyżej podejrzewana potrzeba nirwany staje się wówczas potrzeba znalezienia jakiegoś ersatz'u w sferze właściwej dla wiary lub dla idei. Tu znowu warto przyjrzeć się synonimom ersatz'u na pierwszy plan biorąc: namiastkę, surogat oraz zwłaszcza substytut uważnie rejestrując, iż substytut ma także cel odszkodowawczy za brak czegoś, czyli za własne deficyty.

Dobrnąwszy do zdania poprzedzającego, raptem przyszło mi do głowy, że ***** *** też przecież zostało zaplanowane i implementowane jako ersatz-idea. Tymczasowo skuteczna, lecz jednak nie do długoterminowego jej ciągnięcia. Każdy erotuman przyzna bowiem, że raz, to fajnie, ale za drugim razem i jeszcze następnymi razami to już coraz bardziej tak sobie. Chyba, że ten ersatz zostanie szybko aktualizowany w kierunku hard, czy w kierunku zemsty za niepełną satysfakcję. Miała być, ta satysfakcja, jak ośmiogwiazdkowy koniak a wyszedł jakiś zajzajer i jeszcze głowa boli. Potrzebne coś na dzień po? 

Piszę na gorąco i teraz nagle zauważyłem, że w trosce o te osiem gwiazdek porzuciłem dobrze rozwijajacy się temat poprzedni. Może ktoś pociągnie.

 

zaloguj się by móc komentować

orjan @OjciecDyrektor 6 lutego 2024 10:03
6 lutego 2024 11:27

Może jeszcze do tego nie doszli, lecz zamiast katolicyzmu mogła by im bardziej pasować meksykańska Santa Muerte.

Ja tymczasem uważnie nasłuchuję wszelkich multikulturowych oznak w GW.

zaloguj się by móc komentować

orjan @BTWSelena 6 lutego 2024 10:05
6 lutego 2024 11:32

No, ale dobrym przykładem jest także ten carski oficer, który palnął sobie w łeb zostawiwszy list pożegnalny, że nadojedło mu codziennie wstawać, golić się i ubierać.

Czy ktoś, popadłszy w dekadencję, może w czymkolwiek dostrzegać cud?

zaloguj się by móc komentować

orjan @zkr 6 lutego 2024 10:06
6 lutego 2024 11:41

Żadne punkty. To są tylko objawy rozglądania sie za ersatz'em.

Z całym należnym szacunkiem dla munduru żaden polski generał nie nadaje się "z marszu" jako Prezydent RP, bo to jest misja polityczna, a nie wojskowa. Niby na konkretnie jaką postawę, czy raczej na jaki konkretny wybór polityczny moglibyśmy mieć nadzieję w przypadku o(b)mawianego tu generała? Niech się wyraźnie określi będąc już w stanie spoczynku, czyli do wyborów w 2029 r., albo póżniej.

Wybór polskiego Prezydenta jest wyborem politycznym a nie beauty contest'em.

zaloguj się by móc komentować

Zdzislaw @orjan 6 lutego 2024 11:32
6 lutego 2024 12:07

Och! Może bał się "siegnąć" do głębszych przyczyn, więc sobi zażartował na koniec.

zaloguj się by móc komentować

szarakomorka @orjan 6 lutego 2024 11:41
6 lutego 2024 12:08

Coś mi się wydaje, że nie ma Pan racji, bo dla wiekszości chyba  tym drugim (a w najlepszym/ najgorszym razie wyborem mniejszego zła).

zaloguj się by móc komentować

orjan @szarakomorka 6 lutego 2024 12:08
6 lutego 2024 12:16

Chyba zabrakło mi nawiązania do praktyki, bo niestety, dla zbyt wielu wystarcza tu konkurs piękności.

zaloguj się by móc komentować

stachu @szarakomorka 6 lutego 2024 10:37
6 lutego 2024 12:34

Nie jak zagrała, ale co zagrała?

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @pike 6 lutego 2024 10:57
6 lutego 2024 12:34

Dzięki za linki,to ciekawa sytuacja posłów ,którzy osiągają tak wysokie zadłużenia,w rezultacie nie na dach nad głową...z potrzeby,lecz na luksusy,na które ich nie stać. No cóż ..ich chroni immunitet poselski w razie niewypłacalności,a kasa pożyczona pozwala często rozkręcić interes...

Notki umieszczają Palikota na pierwszym miejscu zadłużeniowym,ale to stan umysłu tego zjawiska,jak i wielu posłów,którym dokładnie odbija i nie wiedzą jakie posłannictwo winien czynić poseł RP... Oczywiście ten filozof jak by nie było ukończył uniwersytet,zajął się biznesem(gorzałką) ,a później polityką.Dokładnie w takiej kolejności... To ofiara umysłowa systemu,który to system stworzyła niby ustępująca komuna.I ma się całkiem nieźle...

zaloguj się by móc komentować

peter15k @gabriel-maciejewski
6 lutego 2024 12:38

(...) co taki prezes Obajtek miał na myśli, kiedy powiedział u Rymanowskiego, że będzie robił montaż finansowy, żeby wykupić TVN(...) 

Obajtek ma poczucie humoru no i jaja... Tak czy owak gen. Andrzejczaka trzeba będzie prawdopodobnie uwzględniać w rankingu bo wydaje się,  że zastartuje na prezydenta.  Z resztą tego można się było spodziewać,  biorąc pod uwagę dymisję przed wyborami. Ponieważ jest inteligentny,  wysoki i z biegłym angielskim ma duże szanse. Kobiety na pewno zagłosują bo to "prawdziwa męczyzna"  jak mawiała hrabina Lala Koniecpolska grana  przez Ewę Szykulską.  Znajdą wspólny język z Petrem Pavelem i mamy rządy generałów....

(...) Wszystko bowiem o czym dziś piszę pochodzi od dobrze rozpoznanego i wielokrotnie ogrywanego w filmach i serialach protestanckiego mistycyzmu, którego źródło bije gdzieś hen daleko w starych hinduskich rytuałach sekt satanistycznych(...)

Niestety to prawda... 

zaloguj się by móc komentować

Janusz-Tryk @gabriel-maciejewski
6 lutego 2024 12:43

Jak tu można chcieć żyć jak nie ma tyle słońca co w Hiszpanii? Nieprzyzwoicie jest chcieć żyć w takich warunkach.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @orjan 6 lutego 2024 11:32
6 lutego 2024 12:45

Owszem ...może i dostrzegają ten cud: "tu i teraz" ,bo dekadencja dla nich jest tym rajem w którym dobrze się czują. To są osoby wielce szkodliwe dla społeczeństwa,bo nie tylko rozkładają wartości kulturowe,ale powodują rozkład wszystkiego co służy do rozwoju człowieka...

zaloguj się by móc komentować

pike @BTWSelena 6 lutego 2024 12:34
6 lutego 2024 12:50

65% posłów jest poważnie zadłużona, no i te 131 frankowiczów ...

Jest z czego wybierać na kolaborantów.

Jak to mówią pieniądze nie smierdzą...

 

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @pike 6 lutego 2024 10:57
6 lutego 2024 13:09

Już może pospłacali, bo to artykuł z 24 grudnia 2019, 8:35. No a Heider no nawet zakończył żywot, być może bez spłacenia tego leasingu.

zaloguj się by móc komentować

szarakomorka @stachu 6 lutego 2024 12:34
6 lutego 2024 13:10

Właśnie nie co zagrała , ale jak ( gdy) i  jak zagrała! :-))

zaloguj się by móc komentować

stachu @szarakomorka 6 lutego 2024 13:10
6 lutego 2024 13:22

Mnie interesuje co orkiestra gra na pogrzebie, wierzę że zagrała bardzo dobrze, jak Pam pisze.

zaloguj się by móc komentować


szarakomorka @stachu 6 lutego 2024 13:23
6 lutego 2024 13:28

W muzyce na pierwszym miejscu jest jak a dopiero później co. :-)o

zaloguj się by móc komentować

BeaM @gabriel-maciejewski
6 lutego 2024 14:43

Oj dobry tekst, ludzie ze strachu przed ruską rakietą gotowi są do największych idiotyzmów. Uzupełnieniem tego jest hasło, że Ukraińcy to tak naprawdę walczą o nasz kraj. Zarządzanie strachem jest prostym narzędziem, a strachem wojennym w szczególności. Ludzie mają nie myśleć i nie domyśleć się, że prawdziwa zagłada zapisana jest w kajetach eurokratów i korpobonzów i chodzi o finansowe wykończenie ludzi i wzięcie ich pod kontrolę całkowitą. 

zaloguj się by móc komentować

BeaM @OjciecDyrektor 6 lutego 2024 09:23
6 lutego 2024 14:47

Świetny komentarz z impotentami-apokaliptykami na czele :). Coś w tym naprawdę jest, jak sobie tak poanalizować postawy niektórych ludzi. Zarowno seksoholicy jak i ci demonstracyjnie brzydzący się seksem to często inna odsłona tego samego - emocjonalnej oziębłości i niezdolności do miłości właśnie.  

zaloguj się by móc komentować

olekfara @orjan 6 lutego 2024 11:41
6 lutego 2024 15:11

"nie nadaje jako prezydent RP, bo to jest misja polityczna, a nie wojskowa." nie ciekawi, kto do tych szufladek politycznych, wojskowych tych wszystkich ananasów wkłada. Ja wiem: władza. I to powinno być jedynym kryterium - umiętność rządzenia, a nie jak u nas, kolor kalesonów i podwiązek.

zaloguj się by móc komentować

orjan @BTWSelena 6 lutego 2024 12:45
6 lutego 2024 15:47

Dekadent po to jest dekadentem, żeby się dobrze czuć w dekadencji. Ta jednak finalnie ma mu do zaoferowania życzenie śmierci. W niektórych "grupach tematycznych" będzie to AIDS, w innych jakieś używki dla rozrywki i tak dalej. Pewną nowością ostatnich dziesięcioleci było przyznawanie rodzaju nieśmiertelnej heroiczności śmierci dekadentów poległych od pewnych szczególnych nawyków blisko spokrewnionych ze skuteczną umieralnością. To jest dopiero sztuczka Złego! Apoteoza grzechu na własnym ciele bez troski o własny rozum.

Skoro nawet na własnym ciele, to czemu nie na bliźnich, a tymczasem na nie-bliźnich, czyli na tych, którzy są rozumiani jako nie-bliźni?

zaloguj się by móc komentować

orjan @olekfara 6 lutego 2024 15:11
6 lutego 2024 16:23

Zgadzam się, lecz przykład generała jeszcze uwypukla to zadanie rządzenia. Z pewnością ktoś będący generałem potrafi rządzić. Lecz w istocie jest to umiejętność jednoosobowego dowodzenia, a nie rządzenia. W dodatku w oparciu o sztab sobie podległy (pod karą!), a nie w trybie współpracy. Wojskowe współdziałanie to nie to samo, co współpraca. W wojsku nie ma współpracy!

W każdym razie, gdyby jakiś zdolny generał demokratycznie objął władzę do wykonywania jej w oparciu o swój dotychczasowy sztab wojskowy, to uważałbym, że ma szansę. Ale w praktyce wejdzie w to samo mrowisko, co wszedł był PAD. Ten w swojej pierwszej kadencji niestety nie skorzystał z szansy chwycenia za miotłę, bo poszukiwał zgody ponad podziałami. W rezultacie stale był oplątywany przez różne układy podziałowiczów. Samotnego generała jego stopień generalski przed tym też nie uchroni.

PAD miał szansę chwycenia za miotłę, ale już nikt takiej szansy mieć nie będzie. Wg mnie, zarzuty o podległości pod tzw. "Kaczora" powinien był wtedy przyjąć z dobrodziejstwem inwentarza, a nikt wtedy nie zdziwiłby się czyszczeniu pałacu. Po roku, dwóch latach jazgotu byłby spokój (jazgot i tak był). W każdym razie może była jakaś szansa na wyczyszczenie, która i tak lepiej rokowała, niż pierwotne założenie braku szansy i staczanie się władzy w swoją własną dekadencję. NB.: @toyah o to właśnie rwał wówczas włosy z głowy bez zrozumienia nawet u swoich czytelników.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski
6 lutego 2024 16:32

"Kogo widzielibyście na miejscu prezydenta po kolejnych wyborach? – Stanowskiego, generała Andrzejczaka, czy Dorotę Gawryluk? A może macie swojego kandydata? Dajcie znać"

Kiedyś Janke, gdy jeszcze był ubogim dziennikarzem, zakładał mowę gdzieś na salonie czy w innej telewizji, po czym na koniec zadawał sakramentalne pytanie:

"a wy jak myslicie?"

Dziś mąż pani ambasador RP w Brazylii zmontował układ otwarty [ja to nazywam układem zamkniętym naczyń połączonych], dyskutuje, prowadzi wywiady.

I również, przy pomocy sprowadzanych do studia ekspertów straszy wojną.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @orjan 6 lutego 2024 11:27
6 lutego 2024 16:45

"Może jeszcze do tego nie doszli, lecz zamiast katolicyzmu mogła by im bardziej pasować meksykańska Santa Muerte."

Chodzi chyba o "el Dia de los Muertos"

Mexican community marks Dia de los Muertos in Vilnius - LRT

śmierdzi pogaństwem na odległość.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @peter15k 6 lutego 2024 12:38
6 lutego 2024 16:50

"Tak czy owak gen. Andrzejczaka trzeba będzie prawdopodobnie uwzględniać w rankingu bo wydaje się,  że zastartuje na prezydenta.  Z resztą tego można się było spodziewać,  biorąc pod uwagę dymisję przed wyborami. Ponieważ jest inteligentny,  wysoki i z biegłym angielskim ma duże szanse. Kobiety na pewno zagłosują bo to "prawdziwa męczyzna"  jak mawiała hrabina Lala Koniecpolska grana  przez Ewę Szykulską."

I obroni nas przed Rosjanami.

zaloguj się by móc komentować

orjan @Szczodrocha33 6 lutego 2024 16:45
6 lutego 2024 17:36

Ściślej biorąc o to:

https://en.wikipedia.org/wiki/Santa_Muerte

ku mojemu zdziwieniu nie ma tego w polskiej wikipedii. Można skorzystać z tłumaczenia ww. lub poguglać. Ale dla mnie elacje dziennikarskie są jakieś podejrzane. Więcej niezdrowej "fascynacji podróżniczej", niż chłodnej analizy zjawiska. Co ciekawe, kult ten został spontanicznie przyjęty jako odpowiedni dla wszelkiego rodzaju cywilizowanych inaczej.

zaloguj się by móc komentować

K-Bedryczko @gabriel-maciejewski
6 lutego 2024 18:06

Kiedyś czytałem o tym, że w łagrach ruskich ludzie formowali sobie "nowe" życie: łaczyli sie w pary na chwilę, przyżywali jakieś intrygi, stwarzali taką namiastkę życia. Nad nimi byli "bogowie" strażnicy i każdego dnia mogli ci więźniowie umrzeć czy z ręki tych strażników czy z ręki współwięźnia. Mam wrażenie, że ci "dodo" próbują "ustawić" się w tej apokalipsie. To jest takie chore.

zaloguj się by móc komentować

peter15k @Szczodrocha33 6 lutego 2024 16:50
6 lutego 2024 18:12

Czy Andrzejczak będzie wystawiony na prezydenta czy nie to i tak na to nie mamy wpływu.  Zagłosowali na Tuska to pewnie zagłosują na Andrzejczaka... tak czy owak trzeba się dobrze uzbroić na wszelki wypadek. Wszystko z czym mamy do czynienia to efekt osłabiania wewnętrznego USA  za pomocą Izraela ( Gaza ) i masowej migracji ( Teksas ) . Tu grają ostro różne wywiady i na to też nie mamy wpływu. Do tego Chiny powoli bedą próbowac złamania hegemonii dolara  - nie od razu - na punkty...

Narracja nieuchronnej wojny z Rosją ma dwa powody - pierwszy to  lobbing firm zbrojeniowych  i drugi poważniejszy - wciągnięcie nas w konflikt zbrojny czyli powtórkę z 1939 roku nawet poprzez prowokację. Oba warianty mają nas mówiąc kolokwialnie w dupie. Dodatkowo spowoduje to exodus młodych ludzi na zachód przed poborem albo nawet na sugestie o poborze.  Im nas będzie tu mniej tym dla s-synów ze wschodu, zachodu i Brooklynu lepiej. W pierwszym wariancie chodzi o kasę a w drugim o osłabianie Rosji. Rosja może uzyskać swoje cele bez tego też i to będzie dla niej tańsze ( powrót do status quo ante z 1990 roku ). Z drugiej strony chodzi o osłabianie Niemiec i ich bismarckowskiej koncepcji zrobienia z nas zbieraczy szparagów...Tak czy owak Zachód, czy nas będzie połowa czy jedna trzecia i tak wróci do business as usual a Chińczycy będą powoli konsumowac Rosję... Wniosek - pilnujmy naszych interesów bo nikt za nas tego nie zrobi...

 

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @orjan 6 lutego 2024 11:32
6 lutego 2024 18:17

Baran. A mógł pójść na popijawę w klubie oficerskim, gdzie ówczesną rosyjską ruletką było stanie tyłem w otwartym oknie, pijąc jednocześnie wódę z głębokiego stakana. Wówczas jego dekadencja nie byłaby taka banalna.

;)

zaloguj się by móc komentować

Paris @BeaM 6 lutego 2024 14:43
6 lutego 2024 18:26

Voila,...

...  telewizor  francuski  wlasnie  zapodaje,  ze  KE  ,,pSZypeNkala  pSZeT  rolnikami  eLropejskimi,,  i  wprowadzenie  ,,mercosur`a,,  odklada  w  czasie,...

...  choc  na  dzien  dzisiejszy  nie  ma  ZADNYCH  USTALEN  i  nie  wiadomo  kiedy  beda  !!!

 

zaloguj się by móc komentować

Paris @orjan 6 lutego 2024 16:23
6 lutego 2024 18:48

O  Jezu,  Orjan`ku,...

...  a  z  kim  on  mial  ,,chwycic  za  te  miotle,,  na  litosc  Boska...  i  czy  w  ogole  on  mial  taki  zamiar  ?!?!?!

 

Z  tymi  OFIARAMI  systemu  edukacyjnego  w  Polsce,...  z  Sadurska,  ze  Szczerskim,  Kwiatkowskim,...  Magierowskim,...  a  moze  z  tym  calym  Mastalerkiem  czy  Kotlarskim,...  a  moze  z  Sssakiewiczowymi  pacholami  ???

Oooo,  a  moze  ze  stara  Romaszewska  ???

 

Oni  nie  wiedza  na  jakim  swiecie  zyja,...  co  sie  w  nim  dzieje  i  jak  on  dziala,...  bo  to  sa  zwykle  PLATNE  PACHOLY,...  i  tyle,

 

zaloguj się by móc komentować

Paris @Szczodrocha33 6 lutego 2024 16:32
6 lutego 2024 18:52

Za  straszenie...

...  temu  KRETYNOWI  placa  !!!

 

zaloguj się by móc komentować

orjan @Paris 6 lutego 2024 18:48
6 lutego 2024 19:21

Nie wiem, czy miał, czy chciał, czy w ogóle co. To już nie ma teraz nic do rzeczy, bo nie zrobił a obecnie nie powinno być sporu, że należało zrobić. Gdyby przewidywał, że własna ochrona wpuści mu policję, to pewnie wziąłby nawet szczotkę ryżową i lizol. Tak to dzisiaj wygląda.

Pytasz  z kim? Na to ja odpowiem, że jak się chce zrobić, to szuka się sposobu, a gdy się nie chce, to szuka się wątpliwości i trudności. Należało spróbować z kimkolwiek chętnym, byle nie z wymienionymi przez Ciebie. Najwyżej byłaby piękna katastrofa (Zorba!), a i tak nie straciłby prezydentury a miałby stałe miejsce w podręcznikach historii. A tak ... i tak jest katastrofa, lecz niepiękna.

Zamiast związać totalsów upierdliwą dla nich walką o skład osobowy pałacu, związał PiS walką z samym sobą i także przez to totalsi w tym czasie rozwinęli się, okrzepli i dorobili się poparcia w KE. Taki jest bilans. Nienaprawialny już w tej kadencji.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @orjan 6 lutego 2024 19:21
6 lutego 2024 20:11

Organ czy też stanowisko wymaga zasobów personalnych o określonych kwalifikacjach. Wizja społecznego celu wymaga formalizowania i dorabiania prawa a także naboru ludzi do jej realizacji. Tutaj nikt się do tego nie nadaje. Tylko destruktorzy i idealiści bez pojęcia o realu funkcjonują. Zawołania o reformowaniu, rozwoju, etc już znamy. Prezydent jest tylko elementem scenografii niemożności. Jako prawnik z Krakowa nie ma nadzieji,  że się wyzwoli z okowów środowiskowej niemożności no i patologii postrzegania systemu prawnego Państwa. Problem nie jest w sędziach lecz w jakości i egzekwowaniu prawa. Kolegami z UJ to sobie można a i tak nim gardzą.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @orjan 6 lutego 2024 19:21
6 lutego 2024 20:13

Rozmawiałem z Prezydentem i jego doradcami. Żyjemy w dwóch różnych państwach. Oni tego nie rozumieją i nie chcą zrozumieć.

zaloguj się by móc komentować

Paris @orjan 6 lutego 2024 19:21
6 lutego 2024 20:39

Coz,  ani  w  PiS...

...  ani  u  PAD`a  nie  bylo  NIKOGO  kto  by  ,,mial  zamiar  albo  chcial  zlapac  za  miotle,,  i  zrobic  jakiekolwiek  ,,porzadki,,...  i  to  juz  sie  okazalo  zarusienko  na  samym  poczatku,  po  wygranych  wyborach,...  to  byly  tylko  nasze  pragnienia  i  pobozne  zyczenia,  nic  wiecej.  Nastapila  szybka  INSTALACJA  SWOICH  i  -  li-tylko  -  struganie  nowych,  swoich  ZEROWISK...  to  bylo  widac  GOLYM  OKIEM,...  a  potem  ta  cala,  NIENAZARTA  TLUSZCZA  ,,obrastala  w  piorka,,...  i  ,,paczkowala,,  w  zatrudnianie  NIEROBOW  i  PASOZYTOW  jak  drozdze,  dajac  nieprzyzwoicie  wysokie  i  absolutnie  nieadekwatne  apanaze  !!!   

Nie  mieli  nawet  sposobu  zeby  markety  opodatkowac,  dzis  wiadomo  dlaczego  -  bo  wszystko  juz  wtedy  bylo  ,,pSZyklepane  w  Lunji,,...  NIKT  nie  mial  zamiaru  z  niczym  ani  WALCZYC  ani  robic  jakies  dete  ,,porzadki,,.  Wszyscy  zajeli  sie  MOSZCZENIEM  swoich  na  dobrych  posadach  i  NICZYM  WIECEJ.

 

I  na  koniec,...

...  im  sie  NIGDY  nie  chcialo  cokolwiek  robic.  Te  BARANY  na  dobra  sprawe  tego  NIE  POTRAFIA,  bo  za  duzo  wszedzie  ulokowanych  jest  swoich  CIAMAJDOW,  czyli  PRZEKUPIONEJ,  swojej  TARGOWICY.  Bilans  jest  rzeczywiscie  na  MNIEJ  NIZ  ZERO,...  takze  w  przyszlej,  ewentualnej  kadencji  bilans  bedzie  na  MNIEJ  NIZ  ZERO,  bo  tak  wychodzi  z  praktyki  i  logiki.

Jednym  slowem,  Orjan`ku,  oni  WSZYSCY  SA  WON,...  tych  PASOZYTOW  na  ,,panstwowym  wikcie,,  jest  stanowczo  ZA  DUZO,...  a  Lunja  juz  SIE  WALI  NIEODWOLALNIE,  bowiem  degeneracja  i  demoralizacja  w  niej  przerosly  ZDROWY  ROZSADEK  !!!    

zaloguj się by móc komentować

Paris @qwerty 6 lutego 2024 20:13
6 lutego 2024 20:49

Voila,...

...  a  na  potwierdzenie  Twoich  slow  -  PAD  pojechal  do  Afryki  ,,promowac,,  Polske...  zeby  POSTKOLONIALISCI  mogli  jeszcze  lepiej  te  Afryke  EKSPLOATOWAC  !!!  

To  jest  SCHIZOFRENIA...  im  wszystkim  TYLKO  poobnizac  pobory  do  2  srednich  krajowych...  MAXYMALNIE...

...  moze  wtedy  zaczna  myslec,...  co  to  jest  panstwo,  po  co  ono  jest  i  jak  ono  dziala/powinno  dzialac  !!!

zaloguj się by móc komentować

chlor @gabriel-maciejewski
6 lutego 2024 20:53

Sądzę, że wszelka lewica na żadną zagładę i wojnę nie czeka. Cieszy się że świat i nareszcie też i Polska idą we właściwym kierunku. Wieje optymizmem. Np Katarzyna Urbanowicz pisze: "całe otoczenie przeżywa zryw wiary w odmianę na lepsze".

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @chlor 6 lutego 2024 20:53
6 lutego 2024 21:17

Lepsze znaczy gorsze w języku lewicy

zaloguj się by móc komentować

chlor @chlor 6 lutego 2024 20:53
6 lutego 2024 21:40

Chyba na czele ulepszeń lewicowych stoi uwolnienie człowieka z kajdan rodzinnych.

Sławny turecki pisarz Pamuk (noblista) opisywał w jednej ksiażce szczerego tureckiego komunistę. Facet stał nocą przy oknie obserwując jakiegoś biedaka na ulicy i mówił do żony: "ten człowiek jest dla mnie ważniejszy niż ty i nasze dzieci".

 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @chlor 6 lutego 2024 20:53
6 lutego 2024 21:56

No ale przed 16 października lewica też straszyła zagładą...:). Może, ci co wieszczą zagładę zwyczajnie chcą jedynie poprawić swoją sytuację socjalną? I nic więcej...:)

zaloguj się by móc komentować

klon @OjciecDyrektor 6 lutego 2024 21:56
6 lutego 2024 22:05

Sytuację materialną poprawiają od lipca 1944. Kolejny raz? Ileż można.....

zaloguj się by móc komentować

Alberyk @gabriel-maciejewski
6 lutego 2024 22:15

To niby czekanie na smierć to po po prostu usypianie i hipnoza, bo żyć za coś trzeba w tym oczekiwaniu z tym, że jedni oczekują na wycieczkowcach w rejsach na Karaiby,  a u nas, jak w ostatnich tekstach Gospodarza, w koło Wojtek - MSW i kultura w jednych rękach, aby nie było możliwości większej zmiany, jedynie wymiana scenografii gdy się pojawia poczucie beznadzieja aby coś więcej migało, i ćmy leciały do światła w pożądanym kierunku np. na szparagi.

Przepraszam ale dla mnie wciąż aktualna artystyczna metafora z tekstem: https://www.youtube.com/watch?v=ryNXO6mDLRk

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @Paris 6 lutego 2024 18:52
6 lutego 2024 22:22

"Za  straszenie...

...  temu  KRETYNOWI  placa  !!!"

A jego żonie za doskonałą znajomość języka portugalskiego.

zaloguj się by móc komentować

Paris @Szczodrocha33 6 lutego 2024 22:22
6 lutego 2024 22:56

Tak,...

...  i  takie  MIERNOTY  i  NIELOTY  wmawiaja  nam  jako  ,,elity,,...  normalnie  ZGROZA  i  HANBA  !!!

zaloguj się by móc komentować

chlor @OjciecDyrektor 6 lutego 2024 21:56
6 lutego 2024 23:12

Był taki strach lewicowy. Niby że  Pis przegra i wprowadzi stan wojenny.  Ten lewicowy strach trwał bardzo krótko, bo przecież wygrali, Pis podkulił ogon, więc upijają się zwycięstwem.

 

 

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @gabriel-maciejewski
6 lutego 2024 23:16

... montaż finansowy.

..

a ja się zajmuję montażem pamięci na rusztowaniach z pamięci i z sieci.

 

echhh

 

zaloguj się by móc komentować

BenekEs @gabriel-maciejewski
7 lutego 2024 05:43

Taki niby katastroficzny żart słyszałem:

w  nadchodzącym sezonie wakacyjnym Putin załatwi nam wszystkim bezpłatne wczasy w stylu ascetycznym, w piwnicy razem z nieustannymi fajerwerkami , satysfakcja gwarantowana! 

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @Alberyk 6 lutego 2024 22:15
7 lutego 2024 07:22

Ten tekst byłby niezły, choć moim zdaniem zbyt ponury, gdyby autor powstrzymał się od antykościelnych akcentów w tym fragmencie:
"...biedni się męczą i klęczą,
błogosławieni tłustą upierścienioną ręką..."
.

Z tym w pakiecie ten utwór zaraża beznadzieją, tak że tylko się upić i krzyknąć "jesteśmy zgubieni".

Sam autor żałował tego tekstu już po latach.

 

zaloguj się by móc komentować

orjan @Paris 6 lutego 2024 20:39
7 lutego 2024 10:39

Ale, w podsumowaniu naszej, tutaj dwustronnej dyskusji, jesteśmy oboje całkwicie zgodni, że należało tę miotłę wziąć do ręki. Mało tego: my, tu z kraja, oczekiwaliśmy tego, lecz na próżno. Każdy jako tako przytomny uważał to za potrzebne. Skutki zaniechania są złe i to na wielu poziomach naraz łącznie z naszym tutaj rozczarowaniem aż po złość na odpowiedzialnych za to zaniechanie. Gdy więc Ty konkludujesz: "wszyscy won" a ja utrzymuję, że miotła nadal jest konieczna, to przecież mówimy o tym samym różniąc się tylko sposobem wyrazu.

Jeśli jesteśmy zgodni jak wyżej, to powinniśmy być także zgodni, że ktokolwiek zostanie kolejnym prezydentem, to wpadnie w ten sam augiaszowy pałac, a onże, tj. pałac, zacznie dla siebie a nad nim "pracować". Dlatego, moim zdaniem, jednoosobowo nic nie poradzą nawet tak skądinąd wysokie zawodowe kwalifikacje jak generalskie.

 

zaloguj się by móc komentować

Paris @orjan 7 lutego 2024 10:39
7 lutego 2024 17:54

Owszem,  nalezalo...

...  i  nadal  nalezy  wziazc  te  miotle  i  wymiesc  te  wszystkie  zlodziejskie,  czerwone  zlogi,  ktore  nagromadzila  ,,nasza  i  nienasza  wadzunia,,  przez  dziesiatki  lat.  Te  wszystkie  zamierzone  zaniechania  beda  sie  na  nas  mscic  niemilosiernie,  bo  cale  ich  dete  dzialania  to  byla  jedna  wielka  gra  pozorow  i  udawania,  co  wlasnie  teraz  okazywane  jest  nam  jak  na  dloni  !!!

Wiadomym  bylo,  ze  zaskutkuje  to  naszym  rozczarowaniem  -  i  nie  ma  co  ukrywac  -  takze  zniecheceniem,  ktore  to  w  miare  uplywu  czasu  bedzie  coraz  wieksze.

Niemniej  jednak  rozczarowanie  i  zniechecenie  mozna  sobie  przetlumaczyc  i  dalej  robic  swoje,...  bo  niezbadane  sa  wyroki  Boskie.

 

Tak,  ,,jednoosobowe  kwalifikacje,,  nic  nie  dadza,...  tym  bardziej  jesli  ta  kwalifikacja  jest  ,,perfekcyjna  znajomosc  angielskiego,,  lub  jeszcze  innego  jezyka.  

 

zaloguj się by móc komentować

Alberyk @Kuldahrus 7 lutego 2024 07:22
7 lutego 2024 18:26

W pełni się z Panem zgadzam, ja go odkryłem w tym czasie beznadzieji za wczesniejszych rządów Tuska, gdzie tekst w pełni oddawał ówczesną rzeczywistość. Natomiast osobiście nie odczytuję tych wskazanych elementów za antykościelne, po prostu odnoszę je do marginesu, który jest nieraz widoczny i nie przysparza wiary wątpiącym. Moim zdaniem stanięcie w prawdzie, bez owijania w bawełnę, to podstawa procesu zdrowienia. Natomiast pocieszenia, optymizmu i drogowskazów szukał bym w Biblii.

Pozdrawiam serdecznie

zaloguj się by móc komentować

DrzewoPitagorasa @orjan 7 lutego 2024 10:39
7 lutego 2024 23:28

Teraz miotłę bierze Tusk i niczym się nie przejmuje, a na zachodzie wszyscy mu kibicują. 
 

Bloomberg

Tusk przygotowuje się do usunięcia populistów z sądu najwyższego w Polsce : 

https://www.bloomberg.com/news/articles/2024-02-05/poland-nears-overhaul-plan-for-top-court-in-face-of-veto-threat

 

 

Financial Times:

Rząd Donalda Tuska  przystępuje do planów usunięcia sędziów z Sądu Najwyższego  

https://www.ft.com/content/a990c360-e1d1-4554-8444-7c81a0159cc9

zaloguj się by móc komentować

orjan @DrzewoPitagorasa 7 lutego 2024 23:28
8 lutego 2024 01:02

Tusk nie bierze żadnej miotły, ale łom. W kminie bliskiej subkultury narzędzie to nazywa się rympał. Miotła nie burzy.

Oczywiście coś tak niesłychanego wzbudza ciekawość za granicą w pewnym sensie jest nawet sensacją. Nie należy jednak rozpędzać się z oceną, że tzw. zagranica aprobuje te wyskoki. NB.: autorką linkowanego artykułu w Bloombergu jest tutejsza dziennikarka.

zaloguj się by móc komentować

Rafaela1 @gabriel-maciejewski
8 lutego 2024 11:15

Tekst dobry, ale zbyt dekadencki lepszy byłby tekst na temat Ucieczki od Wolności. Polecam Fromma Ericha, który dokonał syntezy psychologicznej społeczeństwa niemieckiego teraz per analogiam można takiej analizy dokonać w stosunku do naszego społeczeństwa.

Konkluzja. tak na marginesie trzeba przyznać że nasi przedsiębiorcy z których większość głosowała  na Tuska, to moim zdaniem kupa idiotów. Już raz tego ta potężna grupa społeczna doświadczyła. Tusk to destruktor jego władza jego działania nigdy nie prowadziły do rozwoju naszej Rzeczypospolitej wręcz przeciwnie firmy padały jak muchy teraz firmy mikro małe średnie obrażone na PIS zagłosowały prawie gremialnie na tego giermańca, w ten sposób same się podłożyły. Tusk ani lewica nigdy dla nich nic dobrego nie zrobiły ani dla nich, ani dla Polski.  Firmy, przedsiębiorcy zapomnieli o tym że ich byt, ich rozwój zależy głównie od rozwoju Rzeczypospolitej. Im Polska będzie lepiej się rozwijała w tym przedsiębiorcy będą żyli lepiej społeczeństwo będzie żyło, lepiej będzie nam wszystkim działo się.

Teraz szykuje się upadek cpk,odejście od budowy portu kontenerowego w Świnoujściu,zaniechanie zbrojenia  polskiej armii, a Spółki Skarbu Państwa, te które najbardziej rokowały objęli funkcjonariusze platformerscy.

To nic dobrego nie wróży. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Rafaela1 8 lutego 2024 11:15
8 lutego 2024 11:21

Ty tu niczego nie dokonasz, bo cię wywalam od razu

zaloguj się by móc komentować

ParysvelParwowski @Czarny 6 lutego 2024 10:52
8 lutego 2024 20:12

Kilka lat temu przeczytałem, że największy problem z odbieraniem zwłok ze szpitali przez krewnych występuje w Szwecji i Czechach. Jakiś miejski głuptak ze Szwecyi napisał, że jest pomysł aby próbować palić nimi w piecach ogrzewających szpitale. Idiota, nie wiedział że palone zwłoki w spalarniach należy po procesie spalenia poddać obróbce mielenia.  Co zdecydowanie podraża cały proces.

zaloguj się by móc komentować

Paris @orjan 8 lutego 2024 01:02
8 lutego 2024 20:57

Jestem  przekonana,  ze...

...  nie  tylko  do  ,,bloomberg`u,,  pisuje  ,,tutejsza  PRESStytutka,,  ale  takze  do  wszystkich  innych  ,,opiniotFUrczyH  pSZekaziorUF,,  pisuja  takie  same  ,,tutejsze  PRESStytutki,,... albo  moze  nawet  inne  MENDY.

Naturalnie,  ze  ten  ,,projekt-modus  operandi,,  wzbudza  zainteresowanie  za  granica,  bowiem  tam  rowniez  ,,kielkuja  podobne  projekty,,...  we  Francji,  Belgii,  Holandii,  Niemcach,...  wlacznie  z  WB  i  USA  !!!

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @gabriel-maciejewski
8 lutego 2024 23:21

bez  jaj !

proszę.

 

 

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować