Usrael vs Rusrael czyli kwestia skali
Zapomnieliśmy, że cała nasza aktywność publicystyczna odbywała się w cieniu katastrofy smoleńskiej. Wydarzenie to rzuciło się cieniem na całą dekadę i nawet jeśli o nim nie pisaliśmy, było w naszych publikacjach obecne. Pod koniec dekady, czujność nasza trochę osłabła, a ja sam, całkowicie błędnie, sądziłem, że kiedy będzie spokój w naszej części świata dynamika i prosperity firmy będą rosnąć. To nieprawda.
Przyszła wojna i kolejne dekady naszej aktywności odbywać się będą w cieniu tej wojny. Możemy albo sprostać temu wyzwaniu zajmując określone stanowisko, tak jak poprzednim razem, albo zniknąć.
Pozostając cały czas w sferze komunikacji, o czym nigdy nie należy zapominać (nie jesteśmy na wojnie, w polu i nie piszemy reportaży), nie zauważyłem i nie połączyłem ze sobą kwestii tak istotnych jak zmiana władzy w Izraelu i zbrojenia w Rosji. A wiem przecież, że każde zbrojenia muszą mieć czyjąś gwarancję. Nawet jeśli jest ona oszukana. Stało się tak dlatego, albowiem mamy wdrukowane w głowę, że Izrael zawsze będzie popierany przez USA. To nie jest prawda, jak widzimy, a nawet jeśli ktoś będzie się przy tym upierał, przyznać trzeba, że spektrum tego poparcia jest bardzo szerokie. Zaczyna się od bardzo gorącej miłości, a kończy w lodowatych rejonach politycznego przymusu. I wszystkie punkty na tej skali mają osobne znaczenie i osobne konsekwencje. Tego niestety nie widzi w Polsce nikt. Dlaczego? Otóż dlatego, że w Polsce Izrael nie jest bytem rzeczywistym, ale propagandowym. Służy do straszenia dzieci i różnych wymuszeń związanych z oceną II wojny światowej. Jest kijem, którym wali się po kratach, żeby wywołać wściekłość miejscowej ludożerki. Politycy zaś skrajnej prawicy są tymi, którzy wskazują zło, jakim jest Izrael i zagrożenia płynące stamtąd dla Polski. Wygadywanie na Izrael przynosi najwięcej profitów, albowiem wszyscy czują dyskomfort wobec postawy polityków Izraela oskarżających Polskę i Polaków o różne niepiękne rzeczy. Tyle, że – cały czas pozostajemy w sferze komunikacji – nagle opcja izraelska, lub jak mówią turbopatrioci Usraelska została wyłączona. Poseł Braun zamiast grzmieć o zagrożeniach związanych z aktywnością Izraela na arenie międzynarodowej i o powrocie Żydów do Polski, którą zabiorą dla siebie, woli firmować jakieś konsumenckie organizacje z Jeleniej Góry, walczące z rakotwórczymi herbicydami mającymi zdziesiątkować populację Polaków. Cóż takiego się stało? Niby to widzieliśmy, ale nie skojarzyliśmy tego z Rosją. Oto bowiem straszliwy, groźny i nie przebierający w środkach Usrael zamienił się w dobry, miły, sympatyczny i pragnący przychylić nam nieba Rusrael. A wszystko przez to, że ktoś w USA ma dosyć sankcji na Iran i chce otworzyć drogę do kolonizacji Rosji poprzez uwolnienie cen paliw. Droga ta jest jeszcze długa, ale ja myślę, że prosta. Wędrówka zaś nią przyniesie nam same sukcesy. Pomysł ten spowodował, że władza w Rusraelu, zmieniła paradygmat, przynajmniej pozornie i szuka jakieś formuły, która nie spowoduje dramatycznego spadku jej znaczenia w świecie. Tak sądzę. A poznaję to po tym, że komik występujący w różnych pedalskich show, który jest dziś prezydentem sztucznego państwa o nazwie Ukraina spuścił polityka tak znaczącego jak premier Rusraela Bennet po przysłowiowym drucie. No i on musiał pojechać do Niemiec, żeby tam omówić szalenie ważne sprawy. Jestem pewien, że nie najważniejsze. Że najważniejsze sprawy nie są dziś omawiane ani w Niemczech, ani w Rusraelu.
Ten zaś po swojej cudownej przemianie przestał być obiektem zainteresowania polityków prawicy. Stał się jedną z opcji, którą może wybrać polityczny realista w typie Brauna. Najbardziej mnie cieszy to, że wszyscy podwórkowi antysemici natychmiast zamilkli. Nie opowiadają już też o tym, że Rosja jest sojusznikiem USA przeciwko Chinom i te oddadzą Rosji Europę Środkową w zamian za blokadę Chin. Ta śpiewka umilkła i nigdy już nie powróci, widzimy bowiem, że armia rosyjska mogłaby, przy sprzyjających okolicznościach, zablokować kibel na dworcu w Kielcach, a nie wojska chińskie szykujące się do ataku. Takie kwestie zrozumie nawet największy polityczny realista, nawet Mentzen je zrozumie.
Cóż więc czynią polityczni realiści, by wywołać wokół siebie szum i tak pożądane zainteresowanie? Nie tańczą już jak swego czasu Berkovitz, nie robią sobie zdjęć w gaciach jak Korwin w rzece Świder. Oni wskazują inne zagrożenia, a tymi są matki z dziećmi, które zabiorą nam 500+ i dostęp do lekarza, a także inne jeszcze bardziej potrzebne rzeczy. Czekamy tylko kiedy „zwykli Polacy” twór analogiczny do „zwykłych Rosjan” zaczną się wyjęzyczać w tej sprawie w sieci, pokazując twarze swoje i swoich dzieci. Bo tweety to za mało, a wiarygodność posła Brauna firmującego tę gawędę spadła niżej wiarygodności Koziołka Matołka.
Kiedy bowiem zmieniają się paradygmaty propagandowe i nie wiadomo co zrobić, ani co powiedzieć, szczególnie jeśli wcześniej zrobiło się karierę jadąc po żydach, a teraz trzeba zamilknąć, bo stali się oni towarzyszami broni i niedoli, należy poszukać innego tła. Tym zaś może być tylko osobista tragedia i jej subiektywne oceny. Te jednak nie mieszczą się już na żadnej skali, nawet na tej, z której w swoich nielekkich relacjach korzystały niedawno jeszcze przecież Stany Zjednoczone i współpracujący z nimi Usrael.
W ten sposób zarysował nam się schemat politycznej iluzji, z której korzysta wiele partii, stojących w opozycji do PiS. Pocieszające jest w tym to, że partie uważane za prawicowe zmuszone zostały do o wiele ciekawszych wygibasów niż lewica i Tuski. Tamci – z lenistwa jak mniemam i przyzwyczajenia do łatwych sukcesów – wołają, że Kaczyński to Putin, zezując jednocześnie na Niemcy, które z tym Putinem robią geszefty mimo wojny. Konfederacja rozprasza swoje siły po polach spryskanych toksycznymi herbicydami, w te pędy gasi płonącą tam stale na zapleczu flagę Usraela i dorysowuje wilcze zęby matkom i dzieciom pokazywanym w telewizorze i internecie. Dla dobra Polski rzecz jasna i dla dobra nas wszystkich. I niech się nikt nie dziwi, że ten brak miłosierdzia kłóci się jawnie z postawą katolika. Każdy bowiem katolik, szczególnie tradycjonalista, jest przede wszystkim realistą politycznym. To zaś zmusza go do częstych zmian kostiumów i masek. Także dla dobra Polski, no i Kościoła. Taka postawa po prostu.
Mamy więc propagandę, która odjeżdża w kierunku Wylatowa, Niebiańskiej Jerozolimy, którą zbuduje na Ukrainie Zełenski razem z Putinem, ponieważ wojna to jedna ustawka. I twarde, proste życie, polegające dziś już tylko na tym, by nie oddać Ukraińcom ani jednej kromki chleba.
Przyznacie, że jak na wielbicieli subtelnych rozwiązań politycznych to trochę rozczarowujące.
tagi: propaganda ukraina komunikacja media izrael konfederacja usrael rusrael
![]() |
gabriel-maciejewski |
8 marca 2022 08:15 |
Komentarze:
![]() |
kpiotrzk @gabriel-maciejewski |
8 marca 2022 08:51 |
To duże rozczarowanie - wydawało się że Brauna stać na samodzielność, a okazał się kolejnym, całkiem zwyczajnym, zawziętym korwinowcem.
![]() |
gabriel-maciejewski @kpiotrzk 8 marca 2022 08:51 |
8 marca 2022 08:55 |
Samodzielność dużo kosztuje. Jego nigdy nie było stać na takie luksusy
![]() |
mniszysko @gabriel-maciejewski |
8 marca 2022 08:59 |
I jeszcze te nieszczęsne polskie Migi 29, które mogę przekształcić lokalną zawieruchę w globalny konflikt a wtedy już zupełnie nie będzie wiadomo z kim trzymać i przeciwko komu. Gdzie szukać schronienia? W gejowskich barach za Odrą czy w moskiewskich burdelach? Oto jest pytanie!
![]() |
gabriel-maciejewski @mniszysko 8 marca 2022 08:59 |
8 marca 2022 09:01 |
To wszystko opowiadają ludzie, którym sie zdaje, że będą żyli wiecznie
![]() |
Marcin-K @gabriel-maciejewski |
8 marca 2022 09:27 |
Na razie póki co koalicja PO-Konfederacja, mająca pewnie być naszą swojską odpowiedzią na ten niedoszły póki co sojusz Niemcy - Rosja, spaliła na panewce. Konfie poleciało mocno w sondażach, Tusk całkowicie zgłupiał i widać że nie wie, co za dzień, dwa może się wydarzyć i co wtedy będzie trzeba gadać. Sondażowe frukta zbiera jak zwykle, jak od kilku juz lat i kilku globalnych zawieruch ten beznadziejny i nędzny PiS, który może i taki rzeczywiście jest, ale przynajmniej idzie (a może raczej kuśtyka) prostą i jasno określoną ścieżką w niezmiennym i dającym się łatwo opisać w dwóch zdaniach kierunku. Tyle trzeba żeby trzymać tych wszystkich kretynów, czy to z lewicy, czy prawicy w permanentnym szachu. I na nic zjadać tysiące kotletów, jak im wszystkim nie szło, tak nie idzie. Prawicowcom z plastikowymi nożami w zębach zostanie jak zwykle to samo: branie dalej 500+ (bo jak dają to trzeba brac i oszukiwac system) i zatrudnianie Ukraińców do koszenia trawników (bo nikt inny nie chce tego robić).
Mnie ciekawią na marginesie dwie drobne kwestie. Czy to co się teraz dzieje ma związek z odejściem Merkel, i gdzie się podział Hołownia. Ani nie płacze, ani nie opowiada o złych Polakach nienawidzących wszystkich innych na świecie. Ktoś go odpiął z kontaktu?
![]() |
OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski |
8 marca 2022 09:34 |
Wrzucając wszystkich katolików Tradycji do jednego worka z tymi osobami czyni Pan im krzywde. To tak jakby na przykladzie o. Szustaka, red. Terlikowskiego, bp. Rysia i ks. Recława wysnuwac wniosek, że wszyscy katolicy to....i tu można sobie wpusac całą litan8e grzechów i innych niedoskonałosci. Tak zreszta postepuja z katolikami i z wiarą katolicka protestanci - oskarżaja nas nieustannie o obłudę i hipokryzję.
Zapewniam Pana, że my katolicy Tradycji nie mamy praktycznie nic wspólnego z tzw. wolnościowcami. JKM to de facto protestant z tego co mówi, a inni też oburzali się na zakaz handlu w niedziele. To że ktoś wykorzystuje do swoich prywatnych i politycznych celów sztandar Tradycji to nie nasza wina. Tak jak nie nasza wina, że Wałęsa nosil w klapie Matkę Bożą Częstochowską.
To tyle i prosiłbym o trochę wiecej rozwagi. No chyba, że Panu też chodzi o emocje.
![]() |
gabriel-maciejewski @Marcin-K 8 marca 2022 09:27 |
8 marca 2022 09:37 |
Zamknął się w bunkrze i przed lustrem trenuje Zełenskiego
![]() |
gabriel-maciejewski @OjciecDyrektor 8 marca 2022 09:34 |
8 marca 2022 09:39 |
Powiem panu o co mi chodzi. O 611 złotych z groszami, które jest mi winien Rafał Mossakowski. Chcę je odzyskać albowiem godzien jest robotnik zapłaty swojej. Laudetur Jesus Christus in secula seculorum....Skoro Korwin to protestant dlaczego koła tradycji nie skrytykują tych swoich członków, którzy z nim trzymają.
![]() |
Matka-Scypiona @gabriel-maciejewski |
8 marca 2022 09:43 |
Kiedy usłyszałam, że USA chce zrezygnować z rosyjskiej ropy i coś zaczęli przebąkiwać o Iranie bardzo mnie ta informacja ucieszyła. Pomyślałam, że w polityce nie ma nic stałego, ale nie przyszła mi do głowy, że Izrael dokonał takiej wolty. Możliwe, że samobójczej. Nie ma mowy, żeby nie przywołać słów kissingera, że Izrael ma przestać istnieć. Pożyjemy, zobaczymy. Ale sytuacja jest niezwykle dynamiczna i mam nadzieję, że popłynie na Ukrainę sprzęt wojskowy. Ochotnicy już są.
![]() |
gabriel-maciejewski @Matka-Scypiona 8 marca 2022 09:43 |
8 marca 2022 09:44 |
Też mam taką nadzieję
![]() |
szarakomorka @OjciecDyrektor 8 marca 2022 09:34 |
8 marca 2022 09:50 |
Ojciec chyba nie wszystko zrozumiał z notki albo czytał "po łebkach".
![]() |
Paris @Marcin-K 8 marca 2022 09:27 |
8 marca 2022 10:14 |
Tusk...
... zawsze glupi byl i jeszcze glupszy zdechnie !!!
Ale na tej scence brukselskiej pojawilo sie ZOMBI z Holandii - pare razy przez Pana opisywany - Mark Rutte, "premier"... jak go dzisiaj PATALACHA posluchalam - to normalnie zalamka, DNO I 6 METROW MULU.
Tak,... to odejscie MAKRELI, powoduje to "rozszczelnienie systemu", podobnie jak w Polsce... jeszcze troche, a tak zglupieja, ze nie meda wiedziec jak sie nazywaja...
... czlowiek strzela, ale Pan Bog kule nosi !!!
|
onyx @Matka-Scypiona 8 marca 2022 09:43 |
8 marca 2022 10:17 |
Z Wenezuelą rozmawiają.
Pojawiło się też info, że dwa amerykańskie niszczyciele wpłynęły na Bałtyk.
![]() |
Paris @gabriel-maciejewski 8 marca 2022 09:39 |
8 marca 2022 10:24 |
A to zlodziejska dziadyga,...
... zaklamana i nieslowna, i on chce ludzi uswiadamiac... ciekawe ilu tam jeszcze jest wsrod tej swoloczy publicystycznej, "naszej, wolnej, i patriotycznej" takich "mossakowskich" ?!??!
![]() |
OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski 8 marca 2022 09:39 |
8 marca 2022 10:31 |
Nie ma czegos takiego w Yradycji jak koła, rady itp. Są tylko zrzeszenia o charakterze wybitnie religijnym. Co do p. Mossakowskiego to nie jest on żadnym funkcyjnym. Widzialem go tylko na filmach/wywiadach z p. Braunem. Czy to, że nie wywiazuje sie ze swoich obowiazków wzgledem bliźnich dyskredytuje Tradycje? Jeśli tak, to cała nasza wiara i Kościół już powielokroć została zdyskredytowana przez katolików, którzy i publucznie sieja zgorszenie (np. tacy katolicy jak Kerry i Biden). Uległ Pan pokusie takuej samej jak ci, ktorych skrzywidzili katolicy - przeniósl ich postępowanie na wiare i Kosciół i uznał, że wiara i Kościół ich tego nauczył.
![]() |
ThePazzo @gabriel-maciejewski |
8 marca 2022 10:31 |
W klasie mojej corki 3 miesiące temu zawitała nowa uczennica z Izarela. W zeszłym tygodniu do klasy doszła Ukrainka.
Niestety obie słabo znają Polski. Za to świetnie się ze sobą dogaduja po rosyjsku :)
![]() |
OjciecDyrektor @szarakomorka 8 marca 2022 09:50 |
8 marca 2022 10:35 |
A co miałem jeszcze napisać? Odniosłem aie tylko do tcgo, co uznałem za nieprawdziwe/niesprawiedliwe. Bo jak ktos konkretnie zawinil to prosilbym po nazwiskach a nie ogólnie, że wszyscy winni.
![]() |
K-Bedryczko @gabriel-maciejewski |
8 marca 2022 10:36 |
Ja chciałbym przypomnieć o informacjach jakoby prezydent Trump miał być gwarancją istnienia Izraela a grupa Brzezińskiego miała dążyć do zatrzymania procesu wsperania tegoż i w konsekwencji likwidacji. Może rzeczywiście coś w tym było?.. ciekawe.
![]() |
gabriel-maciejewski @K-Bedryczko 8 marca 2022 10:36 |
8 marca 2022 10:38 |
Całe szczęście Rosja jest wielka i znajdzie się tam sporo miejsca dla wszystkich Izraelczyków
![]() |
gabriel-maciejewski @OjciecDyrektor 8 marca 2022 10:35 |
8 marca 2022 10:39 |
No to było po nazwiskach
![]() |
gabriel-maciejewski @ThePazzo 8 marca 2022 10:31 |
8 marca 2022 10:39 |
Podobnych zaskoczeń będzie więcej. Uważa pan, że trzeba bić na alarm?
![]() |
ThePazzo @gabriel-maciejewski 8 marca 2022 10:39 |
8 marca 2022 10:41 |
Znajac tresci z SN to zadne zaskoczenie a jedynie luzne spostrzezenie.
Uznalem ze to bedzie dobry komentarz do notki.
![]() |
K-Bedryczko @gabriel-maciejewski 8 marca 2022 10:38 |
8 marca 2022 10:42 |
Przestrzeń życiowa ogromna. Tym bardIej że wielcy luminarze sowieccy przewidzieli sytuację i stworzyli obłast czyli województwo z odpowiednią nazwą.
![]() |
mniszysko @gabriel-maciejewski |
8 marca 2022 10:42 |
Zapomniałem dodać, że te dwa pojęcia: Usrael i Rusrael są genialne! Ryć w marmurze i zelewać złotem. Gratulacje!
![]() |
OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski 8 marca 2022 09:44 |
8 marca 2022 10:45 |
A co do skrytykowania tych, co zadają się z Korwinem - kapłani nauczaja na katechezach, na kazaniach i co maja jeszcze robic jak ktorys (dotyczy to nie więcej niż 5% ogółu) z nich nie słucha księży?
Niech Pan zacznie w takim razie domagać sie od biskypów i księży, aby skrytykowali tych, co trzymaja z PO, SLD, Hołownia i innymi niekatolickimi organizacjami (choć Hołownia to ponoć katolik pełną gębą).
Dlaczego winni "zaniedbań" mieliby być tylko kapłani Tradycji?
![]() |
saturn-9 @Marcin-K 8 marca 2022 09:27 |
8 marca 2022 10:46 |
Pani kanclerz=premier w stanie spoczynku nie ma lekko. Gdy nie zgodziła się na honorowe (symboliczne) przewodzenie swojej partii politycznej [taki zwyczaj w DE] sypią się (jak z rogu obfitości) po sukcesach nieszczęścia.
Wypieszczane nitki rur przez marum albo zawieszono ich dopuszczenie do działalności albo finalnie decydenci zamierzają zaślepić owe naszej, polskiej racji stanu, wraże rury.
Bundeswehrę, tą którą za jej długiej kadencji m.in. pani minister wojny Ursula von der Leyen rozbrajała [tak wnioskują niemieckojęzyczni domorośli geopolitycy], dozbraja obecny agent wpływu, znaczy wyczarował na papierze premier Olaf sumę 1+11 ZER. No jest rozmach. Komentatorzy zatrzęśli się z trwogi. Historia matką a doświadczenia z minionych stuleci uczą, że Nemcom należy się stale przyglądać ['para w gwizdek'].
Nie dość, że dorobek 16 lat gospodarowania nagle zakwestionowano to masz ci babo bęc bowiem w drugi dzień wojny/konfliktu/'specjalnej ekspedycji wojskowej' skradziono w sklepie obywatelce lat 67 [oficjalne namiary podane przez policję berlińską] portfel, pomimo obstawy osobistej. Paris stawia teze, że to obstawa. Na wyższym pięterku to „policzone, zważone, podzielone”...
Ciągnie się smuga zgryzot nad Szprewą bowiem bliska zagranica ciśnie do muru i żąda nieubłaganej czyli przysłowiowej natowskiej Nibelungentreue [wierność (na wojnie) do ostatniej kropli krwi].
Znaki jak nitki może z czasem w tym njusowym kołtunie kłębek wypatrzymy.
![]() |
OdysSynLaertesa @mniszysko 8 marca 2022 08:59 |
8 marca 2022 11:02 |
A nie uważa ojciec, że warto NAJPIERW, wzmocnić obronę przestrzeni powietrznej Polski (choćby przed iskanderami stacjonującymi w Kaliningradzie), zanim ktokolwiek się wyjęzyczy "buńczucznie" na temat tych nieszczęsnych Migów, które będą musiały korzystać z naszych lotnisk? Przepraszam bardzo, ale czy w seminarium miał ojciec jakieś zajęcia z tejże dziedziny, na której ci co teraz nas pilnują zjedli zęby? I nie na darmo "bronią się" przed jakąkolwiek deklaracją?
![]() |
Czarny @gabriel-maciejewski |
8 marca 2022 11:03 |
Szanowny Gospodarzu, znowu ktoś skopiuje dzisiejszy tekst i zamieści tyłem na przód, jako dowód na ... coś tam.
Druga sprawa: już wiemy, o co chodzi w tej wojnie! Cała sprawa została wywołana po to, by Niemcy mogły z czystym sumieniem zbroić się na serio.
![]() |
gabriel-maciejewski @mniszysko 8 marca 2022 10:42 |
8 marca 2022 11:03 |
Lata praktyki
![]() |
gabriel-maciejewski @Czarny 8 marca 2022 11:03 |
8 marca 2022 11:04 |
Niemcy nie będą się już zbroić, ani na serio, ani na niby.
![]() |
gabriel-maciejewski @OdysSynLaertesa 8 marca 2022 11:02 |
8 marca 2022 11:05 |
A myśli pan, że ta obrona nie jest już wzmocniona? Niech pan też zwórci uwagę, że o Migach opowiada głównie gazownia. Co ma zrobić rząd? Nałożyć cenzurę?
![]() |
gabriel-maciejewski @OjciecDyrektor 8 marca 2022 10:45 |
8 marca 2022 11:06 |
Bo stawiają sobie i wiernym najwyższe wymagania, a przynajmniej to deklarują
![]() |
gabriel-maciejewski @K-Bedryczko 8 marca 2022 10:42 |
8 marca 2022 11:07 |
Wszystko gotowe na przyjęcie gości. Birobidżan czeka
![]() |
gabriel-maciejewski @ThePazzo 8 marca 2022 10:41 |
8 marca 2022 11:08 |
Ok, rozumiem
![]() |
OdysSynLaertesa @gabriel-maciejewski 8 marca 2022 11:05 |
8 marca 2022 11:13 |
Nie jest... Proszę, jeszcze raz uprzejmie, żeby czytać dokładnie komunikaty PAPu o jaką konkretnie obecność nam chodzi, i o jaką Putin się pultał.
A to że gazownia właśnie wywołuje te migi do tablicy, a nie rząd czy ktoś poważny z mon, to powinno dać wszystkim do myślenia. Powiem jeszcze tyle, że jest to teraz ulubiony temat tchórzy podjudzaczy, dyżurujących w obiegu dezinformacji.
![]() |
Matka-Scypiona @onyx 8 marca 2022 10:17 |
8 marca 2022 11:17 |
Fantastyczna informacja! Czyli jak się chce, to można. Ktoś kozaczył i przekozaczyl. Ciekawe, jak podejdzie administracja amerykańska do EastMed? Chociaż i bez Izraela można go położyć
![]() |
gabriel-maciejewski @OdysSynLaertesa 8 marca 2022 11:13 |
8 marca 2022 11:17 |
Z komunikatów PAP mam wnioskować o stanie obrony przeciwlotniczej? Pan wie, kto tam siedzi w tym PAP-ie?
![]() |
OdysSynLaertesa @gabriel-maciejewski 8 marca 2022 11:05 |
8 marca 2022 11:20 |
MON i rząd ma obowiązek zaprzeczać wszystkiemu... A co robi konkretnie NATO (USA i sojusznicy) w kwestii dostarczania Ukrainie wsparcia w środkach obronnych, to widać nie tylko przez ostatnie 12 dni, ale na długo przed inwazją. A przypominam że Ukraina nie jest członkiem NATO. Powtarzam się, wiem, ale pojawia się tyle dziwnych pretensji w obiegu dezinformacji, że nikt Ukraińców nie wspiera, że aż mózg boli kiedy się na to patrzy... Ktoś chce wysłać miśliwiec pomijając całą procedurę, i zastępując w tej decyzji Amerykanów? Może jeszcze z polską szachownicą na skrzydłach? Proszę uprzejmie
![]() |
OdysSynLaertesa @gabriel-maciejewski 8 marca 2022 11:17 |
8 marca 2022 11:21 |
Ok. Niech i tak będzie.
![]() |
gabriel-maciejewski @OdysSynLaertesa 8 marca 2022 11:20 |
8 marca 2022 11:25 |
Nikt tego nie chce, mówimy tylko, że Putin ma w nosie jakiego pretekstu mu dostarczymy. Teraz Rostowski powiedział, że rząd się boi i nie wysyła myśliwców. Co to oznacza? Oni wiedzą, że Putin może zaatakować i że zginą ludzie, ale widzą też, że już przegrał. Chcą tego ataku, wierzą, że on ich wyniesie do władzy. To jest wyjątkowa podłość.
![]() |
mniszysko @OdysSynLaertesa 8 marca 2022 11:20 |
8 marca 2022 11:27 |
Nie wiem, czy mogę, bo tego w seminarium nie komentowali za moich czasów i nie komentują obecnie, ale mam pytanie. Czy ta wypowiedź Amerykanina, sekretarza stanu USA jest poza procedurą NATO czy nie?
![]() |
OdysSynLaertesa @gabriel-maciejewski |
8 marca 2022 11:30 |
Polecam komunikat z g. 09:O9 brytyjskiego MON do naszych (PAP)
Przy okazji, żeby nie było że jestem przeciwnikiem zdecydowanego wsparcia Ukrainy, przypominam że po pierwsze nie od nas to zależy, a co to po drugie oznacza dla kraju który nie jest (jeszcze!) gotowy do odparcia czegoś dużo gorszego od niemrawych kolumn, pisał tu nie będę.
To nie są gry wojenne
|
onyx @OdysSynLaertesa 8 marca 2022 11:20 |
8 marca 2022 11:31 |
Kiedy Holandia wysyłała Ukrainie stary sprzęt to najpierw musiała prosić Niemców o zgodę bo od nich go kiedyś dostała. A to była tylko broń ręczna a nie strategiczna jak samoloty. Debatowanie nad tym że Polska może lub nie może sama z siebie wysyłać samoloty to strata czasu. Tam są bardzo ciasne procedury w dużej mierze niezależne od naszych chęci. Może to i dobrze czasami. W piątek będzie więcej wiadomo.
![]() |
OdysSynLaertesa @mniszysko 8 marca 2022 11:27 |
8 marca 2022 11:32 |
Nic ojciec nie zrozumiał... I najlepiej będzie jak już skończę dyskusję z ojcem na ten temat
![]() |
OdysSynLaertesa @przemsa 8 marca 2022 11:31 |
8 marca 2022 11:32 |
:) wszystko w rękach tych którzy się na tym znają
![]() |
gabriel-maciejewski @OdysSynLaertesa 8 marca 2022 11:30 |
8 marca 2022 11:34 |
Niech pan to powie Wielowieyskiej i Rostowskiemu, bo my nie mamy na to zbyt wielkiego wpływu. Naprawdę. Tak sobie tu gadamy we czterech
![]() |
OdysSynLaertesa @onyx 8 marca 2022 11:31 |
8 marca 2022 11:34 |
Bez komentarza.
Wybacz ale nie chce mi się od nowa tego mechanizmu wyjaśniać
![]() |
kpiotrzk @gabriel-maciejewski 8 marca 2022 11:25 |
8 marca 2022 11:35 |
Obok tej tak ostatnio zwanej wojnie kinetycznej toczy się też wielka, globalna wojna propagandowa - trzeba grać w niej ostrożnie, bo jak nie Putin to jego następcy będą mocno wykorzystywać każdy (faktyczny) pretekst.
Nie podoba mi się, że Amerykanie PUBLICZNIE wywierają na nas presję na te migi. Tak czy inaczej, mam nadzieję, że znajdą sposób aby owe migi dostały się na Ukrainę NIE startując z polskich lotnisk - ani pod szachownicami ani pod znakami ukraińskimi. To robi wielką różnicę.
![]() |
OdysSynLaertesa @gabriel-maciejewski 8 marca 2022 11:34 |
8 marca 2022 11:35 |
Spoko... Już lecę im powiedzieć.
Nie będę wam więcej przeszkadzał. Pozdrawiam
![]() |
gabriel-maciejewski @OdysSynLaertesa 8 marca 2022 11:35 |
8 marca 2022 11:38 |
Jest pan prawie tak samo dziecinny jak unu...szkoda
![]() |
gabriel-maciejewski @Maciej-D 8 marca 2022 11:35 |
8 marca 2022 11:39 |
Myślę, że nie tylko ostatnio, ale stale nie rozumie pan moich intencji. W dodatku nie jest mi smutno z tego powodu.
![]() |
OdysSynLaertesa @gabriel-maciejewski |
8 marca 2022 11:46 |
Pan myśli że się obraziłem za to że mnie odsyła do Wielowiejskiej? :)
Dla mnie po prostu ten temat jest zakończony. Nie dlatego że traktuję tu kogokolwiek z góry, ale po prostu wystrzelałem się z tego co miałem do powiedzenia, i co mogę już tylko powtarzać. To bezcelowe, i niczego nie zmieni w rzeczywistości.
Po prostu dajcie sobie spokój z tymi MiGami, nawet Załęski zbastował z emocjami w tym temacie. Nawet jeśli je dostanie to nie one zadecydują o zwycięstwie... Nawet gdyby dostał ich setkę.
![]() |
gabriel-maciejewski @OdysSynLaertesa 8 marca 2022 11:46 |
8 marca 2022 11:48 |
Ale my prawie o nich nie gadamy, dobrze jest to zauważyć.
![]() |
OdysSynLaertesa @kpiotrzk 8 marca 2022 11:35 |
8 marca 2022 11:53 |
Nie wywierają na nas presji. I nie próbują nas zmusić... Póki co wszyscy głośno zapewniają/dementują (nie tylko Polska), to jest elementem gry informacyjnej która zaprząta głowę przeciwnika... To co się dzieje realnie (w tle) to zupełnie inna historia, nie dotycząca tylko tych biednych MiGów.
Tymczasem Francja głośno od dziś krzyczy że trzeba zakręcić kurek z gazem. Dodać do tego co negocjują Amerykanie z Wenezuela i Iranem... Zbliża się prawdziwy kij w szprychy putinowskiej skarbonki.
![]() |
mniszysko @gabriel-maciejewski |
8 marca 2022 11:55 |
Jako egzemplifikacja do dzisiejszego tekstu i komentarz do toczącej się dyskusji. Tak się panowie naszyści bawią:
![]() |
OdysSynLaertesa @gabriel-maciejewski 8 marca 2022 11:48 |
8 marca 2022 11:56 |
Niby tak... Pisałem do konkretnej osoby, a nie do wszystkich.
Mam nadzieję że mniszysko się za bardzo nie zdenerwował. Po prostu mnie to zirytowało. Nic poważnego
![]() |
kpiotrzk @OdysSynLaertesa 8 marca 2022 11:53 |
8 marca 2022 11:56 |
?? Blinken osobiście wywiera, a piszą o tym obszernie wielkie amerykańskie i angielskie dzienniki.
![]() |
K-Bedryczko @mniszysko 8 marca 2022 11:27 |
8 marca 2022 11:58 |
Ukraińcy na pytanie od wszystkich dosłownie wsystkich blogerów dziennikarzy itp... Odpowiadają, że z Polakami wszystko w porządku i ż e nie mogą odpowiedać wprost, ale wkrótce wszystkich czekają niepsodzianki... Myślę, że możemy zobaczyć choć troszkę czym była kiedyć RON.
![]() |
mniszysko @OdysSynLaertesa 8 marca 2022 11:56 |
8 marca 2022 12:00 |
Przecież pan nie jest moim przełożonym prawda? :-D
Ja sie tylko cieszę, że pan studiował te przedmioty, które wykładają w seminarium. ;-P
![]() |
gabriel-maciejewski @K-Bedryczko 8 marca 2022 11:58 |
8 marca 2022 12:00 |
Że też smieciu taki zwolennik anarchii Nestora Machno sobie nie przypomniał...
![]() |
gabriel-maciejewski @mniszysko 8 marca 2022 11:55 |
8 marca 2022 12:01 |
Dyskusja dwóch bałwanów
![]() |
betacool @mniszysko 8 marca 2022 11:55 |
8 marca 2022 12:03 |
Właśnie siadam do tekstu p.t. "Zawód - troszczyciel" , a może jednak "zawut" ...
![]() |
K-Bedryczko @gabriel-maciejewski 8 marca 2022 12:00 |
8 marca 2022 12:04 |
Nestor jest bezpośrednim łącznikiem idei anarchii z bandytyzmem, może dlatego?
![]() |
gabriel-maciejewski @K-Bedryczko 8 marca 2022 12:04 |
8 marca 2022 12:05 |
Na to nie wpadłem. Ze smiecia taki anarchista, jak z Brauna monarchista
![]() |
Nova @gabriel-maciejewski |
8 marca 2022 12:06 |
Mi spodobała się lista państw wtogich wobec Rosji:USA, kraje UE, oczywiście Wielka Brytania, oczywiście Polska, nawrt Albania się tam znalazła. Dla mnie to przejaw bezradności Rosji w tych okolicznościach.
![]() |
OdysSynLaertesa @mniszysko 8 marca 2022 11:55 |
8 marca 2022 12:08 |
Tak.. To jest umysłowy koszt życia promocjami na ruskie węglowodory. Jest jeszcze "wszystko po 5zł", i chyba nikt poważniejszy od Roberta Lewandowskiego, który zerwał kontrakt reklamowy (z pewną znaną chińską marką) rezygnując z grubej forsy, tego nie zauważył, póki co.
![]() |
OdysSynLaertesa @mniszysko 8 marca 2022 12:00 |
8 marca 2022 12:13 |
Ojcze przewielebny! Niemal zawsze, w poczuciu głębokiego szacunku dla lokalnych mnichów, po tym co czasem naskrobię (opierając się na nauce Benedyktynów - bez samowolki) zostawiam miejsce na poprawki dla "wyższych stopniem" w tej materii... Proszę się nie krępować, i jak trzeba to kropić!
Serdecznie pozdrawiam ✋
|
onyx @OdysSynLaertesa 8 marca 2022 11:53 |
8 marca 2022 12:13 |
O to samo mi chodziło. A Gazownia i opozycja zabrnęły tak dalelo, że mogą tylko eskalować nawet kosztem naszego bezpieczeństwa. A skoro włos im z głowy do tej pory nie spadł to eskalują...
![]() |
OdysSynLaertesa @Nova 8 marca 2022 12:06 |
8 marca 2022 12:16 |
O tak... Czytałem o tej liście, chyba dwa dni temu, na WP. Kilka razy nawet, obawiając się o swoją przytomność, bo wśród tych wymienionych krajów nie mogłem znaleźć Polski. Błąd w druku najwyraźniej
![]() |
OdysSynLaertesa @onyx 8 marca 2022 12:13 |
8 marca 2022 12:24 |
Dokładnie po to grzeją ten temat...
Ponadto chcą wzbudzić nastroje wojenne. A kiedy już się stanie "nieuchronne", to żeby ludzie potrafili sobie przypomnieć że oni jak oni, ale rząd zachował się nieodpowiedzialnie, angażując (jak zwykle przed wszystkimi) polskie lotnictwo... So simple
![]() |
OdysSynLaertesa @kpiotrzk 8 marca 2022 11:56 |
8 marca 2022 12:40 |
Czyta Pan niedokładnie... Prawdopodobnie z pewnym nastawieniem i dlatego wyszło Panu coś przeciwnego, od tego co jest w rzeczywistości. Pomijając te wszystkie wolty i finty (które nie są komunikatem do wewnątrz NATO), język "negocjacji" należy czytać bez założeń.
![]() |
gabriel-maciejewski @gabriel-maciejewski |
8 marca 2022 12:46 |
Na marginesie. Jeśli ktoś nie rozumie dlaczego nie chcę już jeździć na targi książki. Oto odpowiedź i reklama jednocześnie.
Targi książki prawicowej, a wśród prelegentów w najlepszej zgodzie Braun i Ziemkiewicz. Ciekawe kiedy Olszańskiego doproszą. Żeby poszerzyć spektrum opinii.
![]() |
K-Bedryczko @gabriel-maciejewski 8 marca 2022 12:46 |
8 marca 2022 12:51 |
Jaki koń jest każdy widzi... zrzutka na bilety przez chiny do Moskwy dla wszystkich pelegentów.
![]() |
gabriel-maciejewski @K-Bedryczko 8 marca 2022 12:51 |
8 marca 2022 12:52 |
No właśnie i jeszcze zrzutkę na to robią.
![]() |
K-Bedryczko @gabriel-maciejewski 8 marca 2022 12:52 |
8 marca 2022 12:54 |
śmierdzący odór onuc coraz bardziej dokuczliwy, spiesz się ze zrzutką
![]() |
gabriel-maciejewski @K-Bedryczko 8 marca 2022 12:54 |
8 marca 2022 12:58 |
Ja nie robię żadnych zrzutek. Jedną zrobiłem i muszę teraz nawigatora wydać. Tylko kiedy? W tych warunkach...
![]() |
DYNAQ @K-Bedryczko 8 marca 2022 11:58 |
8 marca 2022 13:34 |
Trudno nie wierzyć temu człowiekowi,także gdy mówi o swoim stosunku do Rosjan :
![]() |
OdysSynLaertesa @kpiotrzk 8 marca 2022 11:35 |
8 marca 2022 14:05 |
Tak dla lepszego zrozumienia, i potwierdzenia z jak skomplikowaną sytuacją mamy do czynienia.
![]() |
tomciob @Marcin-K 8 marca 2022 09:27 |
8 marca 2022 14:36 |
Ciekawe jak to będzie z tym koszeniem trawników kiedy rozpocznie się odbudowa Ukrainy po zniszczeniach wojennych (o pracy w polskiej budowlance już nie wspomnę).
![]() |
gabriel-maciejewski @tomciob 8 marca 2022 14:36 |
8 marca 2022 14:55 |
Przyjadą Rosjanie, żeby pozarabiać w twardej walucie
![]() |
BTWSelena @gabriel-maciejewski 8 marca 2022 14:55 |
8 marca 2022 15:08 |
Aż się zakrztusiłam kawą.Pan jest bez litości.
![]() |
K-Bedryczko @BTWSelena 8 marca 2022 15:08 |
8 marca 2022 15:13 |
Ale to prawda. Polscy wykonawcy rosyjscy pracownicy. Tak to będzie wyglądało.
![]() |
gabriel-maciejewski @BTWSelena 8 marca 2022 15:08 |
8 marca 2022 15:20 |
Ale za nim to nastąpi jestem wielkim oceanem cierpliwości. Niech Pani nigdy o tym nie zapomina
![]() |
BTWSelena @K-Bedryczko 8 marca 2022 15:13 |
8 marca 2022 15:22 |
Zgadza się ,ale nic mi nie sprawiło większej frajdy ,jak ten "zarobek Rosjan." To jak spowiedź i pokuta zadana przez księdza proboszcza. Oby !
![]() |
BTWSelena @gabriel-maciejewski 8 marca 2022 15:20 |
8 marca 2022 15:42 |
Pamiętam o tym.Nie robię z tego tajemnicy,że czytam od dechy do dechy,każdą notkę Nawigatorów i komentarze. Czasem może coś nieporadnie sklecę,ale bez złej intencji do wszystkich.Nie cierpię tylko trolisi i stalkerów,bo i tacy się trafiają,więc czasami nie mogę się powstrzymać. Znam swoje miejsce,bo nic nie mogę dla SN już tworzyć ,więc tylko korzystam z tego co inni tworzą. Ale tak jest,że jedni piszą ,drudzy czytają. Nie każdy może być autorem.
|
onyx @gabriel-maciejewski 8 marca 2022 12:46 |
8 marca 2022 15:55 |
Impreza się jeszcze nie zaczęła a już się sypie. Będzie detronizacja naszego Fjutina?
A na Bloomberg takie info powiesili:
Historia przyśpiesza, oby nasi mocno się trzymali stołków i zimnej krwi im nie zabrakło bo sporo spraw będzie do załatwienia.
|
onyx @OdysSynLaertesa 8 marca 2022 14:05 |
8 marca 2022 16:00 |
Wg strony Ukraińskiej zgłosiło się do nich ponad 20 tysięcy ochotników z całego świata i też trwają prace jak to wszystko prawnie ogarnąć żeby później ktoś nie miał pretensji/podstaw prawnych i kwestionowania. Akcja jest globalna. Może już każdy chce przybić swoją łapkę na truchle tego niedźwiedzia? Rosja stała się terrorystą na poziomie Al Kaidy. Mieli ze wszystkimi interesy ale mieli i zatargi a teraz są w cora głębszym dołku.
![]() |
OdysSynLaertesa @onyx 8 marca 2022 16:00 |
8 marca 2022 16:13 |
Ciągle są groźni... Na dystans. I nic dziwnego że nikt nie chce być tym pierwszym który przyjmie rakiety. Nie trzeba mówić jak wysoko jest Polska w tej hierarchii... Dlatego potrzebujemy mieć u siebie coś więcej jak samoloty i "piechotę" ze swoim naprawdę świetnym sprzętem, ale bezbronnym wobec taktycznych nuk'ów... Trzeba to wszystko na zimno rozgrywać. Zapanować nad nerwami i słusznym gniewem wobec ludobójstwa jakie się na Ukraińcach odbywa. Zełeński ma prawo do emocji i oczywistego gniewu pomieszanego z rozpaczą. Nie wiem jak on to robi że jeszcze nie zwariował.
![]() |
mniszysko @gabriel-maciejewski 8 marca 2022 11:25 |
8 marca 2022 16:15 |
Odnośnie pretekstu do wojny. Oto news:
I wcale nie są do tego potrzebne żadne samoloty, czy polskie lotniska ... Mam nadzieję, że się nie odważą.
![]() |
OdysSynLaertesa @mniszysko 8 marca 2022 16:15 |
8 marca 2022 16:22 |
Putin dobrze wie którędy biegnie szlak z pomocą dla Ukrainy. Wie że tamtędy może iść coś więcej jak leki żywność i chełmy... Miał wystarczająco dużo czasu żeby zaplanować jakąś prowokację.
NATO nie chce zaczynać. Jest bowiem kolosalna różnica między wspieraniem, a akcją zaczepną.
![]() |
klon @OdysSynLaertesa 8 marca 2022 16:13 |
8 marca 2022 16:42 |
>>>. Nie wiem jak on to robi że jeszcze nie zwariował.<<<
![]() |
klon @klon 8 marca 2022 16:42 |
8 marca 2022 16:45 |
Sorki ,błąd przy klawiszach.
Co do zwariowania. Sądzę, że nie ma na to czasu. Zwyczajnie, nie ma! . Jest "robota" do zrobienia!
Co będzie po zakończeniu wojny, to już inna historia!
![]() |
nataszek-a @gabriel-maciejewski 8 marca 2022 12:58 |
8 marca 2022 16:45 |
W tych warunkach?
A jakież to warunki?
Drukarnie stoją?
Wzięło się szmal, to do roboty !
Ciekawi mnie jedno, kto też kupi tego nawigatora? :)
![]() |
Szczodrocha33 @onyx 8 marca 2022 16:00 |
8 marca 2022 16:57 |
"Wg strony Ukraińskiej zgłosiło się do nich ponad 20 tysięcy ochotników z całego świata i też trwają prace jak to wszystko prawnie ogarnąć żeby później ktoś nie miał pretensji/podstaw prawnych i kwestionowania."
Adam Słomka też się już zgłosił ze swoimi legionami?
Powinni już być chyba na miejscu, ruszyli z Oleandrów parę dni temu.
![]() |
Matka-Scypiona @onyx 8 marca 2022 15:55 |
8 marca 2022 17:01 |
Dziambor, sosnierz i Kulesza... Haha! No maładcy! Będę patrzeć z boku i się śmiać. Niech historia ich wszystkich spuści w WC...
![]() |
gabriel-maciejewski @nataszek-a 8 marca 2022 16:45 |
8 marca 2022 17:05 |
No ciekawe, biedny durniu sądzący wszystkich po własnych deficytach. Drukarnie nie stoją bęcwale, pracują pełną parą
![]() |
gabriel-maciejewski @Matka-Scypiona 8 marca 2022 17:01 |
8 marca 2022 17:06 |
Teraz się zorientowali, kiedy okręt na dnie
![]() |
betacool @nataszek-a 8 marca 2022 16:45 |
8 marca 2022 17:12 |
Rosjanie, żeby się dowiedzieć gdzie i kiedy popełnili błąd .Przecież Natasze już umieją czytać i pisać po polsku.
![]() |
Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski 8 marca 2022 17:06 |
8 marca 2022 17:15 |
"Teraz się zorientowali, kiedy okręt na dnie"
To nic, na razie są rozbitkami, ale wkrótce zbudują nowy.
Albo wejdą na pokład jakiegoś innego.
![]() |
Pointblack @Matka-Scypiona 8 marca 2022 17:01 |
8 marca 2022 17:36 |
Partia jeszcze bardziej wolnościowa. Teraz to już k... tylko gospodarka!
![]() |
Paris @OdysSynLaertesa 8 marca 2022 12:08 |
8 marca 2022 18:36 |
Rzeczywiscie...
... Robcio to "nastojaszczij gieroj" !!!
Szkoda, ze wczesniej z reklamy Biedry czy Lidl'a nie umial zrezygnowac, a zona jego z reklamy "wolnych krow"...
... moze powazniejszy to on kiedys bedzie w trumnie, a nie dzisiaj "zrywajac kAtrakt reklamowy",
|
Gumtryk @Pointblack 8 marca 2022 17:36 |
8 marca 2022 19:40 |
To jest po prostu szeroko zakrojona akcja zwiększenia elektoratu.
Dla alimenciarzy, pedofili i alkoholików będzie jedna noga, dla skrzywdzonych - aktualnie przez upa - rycerzy wschodnich rubieży druga, trzecia dla militarystów nietzscheanistów, czwarta to już nie wiem dla kogo bo z artykułu to wprost nie wynika, ale może być, że dla uduchowionych młodzieńców, którym nieobce są zgadnienia gospodarki i uproszczonej księgowości.
Jak im dojdą jeszcze dwie nogi, to ze wszystkich tych nóg będą mogli zrobić atrakcyjne i chwytliwe logo. Na przykład gwiazdę. :D
A tak serio, to nie wiem jak można się na to łapać. Plus ta konstrukcja, że nie jesteśmy już razem, ale jednak razem.
![]() |
chlor @OdysSynLaertesa 8 marca 2022 16:22 |
8 marca 2022 19:43 |
NATO może nie chce zaczynać, ale od paru dni wygląda tak jakby Amerykanie chcieli nas wystawić ruskim.
Tyle wiem, co czytam na czerwonych paskach TVP.
![]() |
OdysSynLaertesa @chlor 8 marca 2022 19:43 |
8 marca 2022 19:48 |
Serio? To po co się do nas fatygują z tym całym sprzętem?
Paski trzeba umieć czytać :)
![]() |
chlor @OdysSynLaertesa 8 marca 2022 19:48 |
8 marca 2022 20:03 |
Może o tym sprzęcie jest na innych paskach. Sprawdzam paski o 7 rano, 14, i 18. Wczoraj podali że USA wysyła 500 ludzi w tym część do Polski.
![]() |
gabriel-maciejewski @Gumtryk 8 marca 2022 19:40 |
8 marca 2022 20:09 |
Jak kuchenka z gazem...a na twitterze jeden dziś powiedział - my korwiniści jesteśmy elitą intelektualną narodu
![]() |
gabriel-maciejewski @chlor 8 marca 2022 19:43 |
8 marca 2022 20:11 |
Chlor, co to znaczy wystawić ruskim? To znaczy komu? Tym gościom w gumoficach, co strzelają z karabinów Mosin do swoich konwoi? Bombie atomowej? Weź się zastanów.
![]() |
gabriel-maciejewski @chlor 8 marca 2022 20:03 |
8 marca 2022 20:12 |
Ukraińcy bronią sie sami, nie ma tam żołnierzy USA. Chłopaki jesteświe w tak zwanym pewnym wieku i najbardziej pękacie...to jest nie do zniesienia. Podnieście czoła, przestańcie czytać te cholerne paski
![]() |
chlor @gabriel-maciejewski 8 marca 2022 20:11 |
8 marca 2022 20:14 |
Racja, ale czemu nie robić swego cichcem tylko trąbić o tym.
![]() |
gabriel-maciejewski @chlor 8 marca 2022 20:14 |
8 marca 2022 20:16 |
Trąbi o tym gazownia i Rostkowski, wszyscy...media rządowe tylko powtarzają to co piszą inni. Duda to dementuje co jakiś czas.
![]() |
gabriel-maciejewski @gabriel-maciejewski |
8 marca 2022 20:21 |
Odpowiedź polskiego rządu w sprawie MIG -29
https://twitter.com/K2krystowski/status/1501275204227678216/photo/1
![]() |
chlor @gabriel-maciejewski 8 marca 2022 20:12 |
8 marca 2022 20:22 |
Nie, nie żyję w strachu przed ruskimi czy Ukraińcami.
![]() |
OdysSynLaertesa @chlor 8 marca 2022 20:14 |
8 marca 2022 20:33 |
Nikt nie trąbi poza zainteresowanymi... My natomiast mamy falę uchodźców na głowie, i nie mamy czasu na pierdoły. Zarobieni jesteśmy i o niczym nie wiemy. To chyba oczywiste
![]() |
OdysSynLaertesa @OdysSynLaertesa 8 marca 2022 20:33 |
8 marca 2022 20:39 |
Poza tym trzeba dać szansę innym na wykazanie odrobiny odwagi... Niemcom np.
19:45 (08.03)
Oświadczenie Ministra Spraw Zagranicznych Rzeczypospolitej Polskiej w związku z wypowiedzią Sekretarza Stanu USA w sprawie przekazania samolotów Ukrainie
Władze Rzeczypospolitej Polskiej, po konsultacjach Prezydenta i Rządu RP, gotowe są niezwłocznie i nieodpłatnie przemieścić wszystkie swoje samoloty MIG-29 do bazy w Rammstein i przekazać je do dyspozycji Rządu Stanów Zjednoczonych Ameryki.
Jednocześnie Polska zwraca się do Stanów Zjednoczonych Ameryki o dostarczenie jej używanych samolotów o analogicznych zdolnościach operacyjnych. Polska jest gotowa do natychmiastowego ustalenia warunków zakupu tych maszyn.
Rząd Polski zwraca się też do innych państw NATO – posiadaczy samolotów MIG-29 – o podobne działanie.
![]() |
mniszysko @gabriel-maciejewski 8 marca 2022 20:21 |
8 marca 2022 20:49 |
Otóż to! Niektórza zaś mnie posądzali o brak rozumienia i zrozumienia, eh! Wystarczyło uważnie śledzić oficjalne komunikaty i ich kontekst, aby zrozumieć logikę szykującego się rozwiązania. To nie Polska dostarczy nasze "migusie" a rząd USA. Teraz piłka jest po stronie Amerykanów.
Ale ja pewnie znowu nic nie kumam, ha!
![]() |
OdysSynLaertesa @mniszysko 8 marca 2022 20:49 |
8 marca 2022 20:52 |
Ja tylko mówiłem żeby Polski w to nie mieszać i cierpliwie czekać :)
![]() |
OdysSynLaertesa @OdysSynLaertesa 8 marca 2022 20:52 |
8 marca 2022 20:54 |
Niemcy, w razie czego, mają patrioty. My jeszcze nie.
![]() |
chlor @qwerty 8 marca 2022 20:48 |
8 marca 2022 20:54 |
Nie będę przez cały dzień śledził pieprzonych pasków.
![]() |
Matka-Scypiona @gabriel-maciejewski 8 marca 2022 17:06 |
8 marca 2022 20:54 |
Będą wymyślać problemy niczym komuniści, co jest ulubionym powiedzonkiem dziadka w muszce. Niech idą na dno i tam zostaną. Żenada, co wyprawiają i wygadują łącznie z etatowym katolikiem tradycjonalista.
![]() |
chlor @OdysSynLaertesa 8 marca 2022 20:39 |
8 marca 2022 20:57 |
Władza nasza jednak ma łeb..Trzeba docenić.
![]() |
Matka-Scypiona @Pointblack 8 marca 2022 17:36 |
8 marca 2022 20:59 |
A kto miałby o tej gospodarce rozprawiać? Dziadzio zarejestrowany w krusie, któremu książki komuchy drukowały w NRD? Albo działacze na państwowych etatach? Czekam aż wybudują pierwszą strzelnicę...
![]() |
OdysSynLaertesa @chlor 8 marca 2022 20:57 |
8 marca 2022 21:03 |
Od początku tej wojny pełen profesjonalizm... Zarówno pod względem propagandowym/wojny informacyjnej, jak i dyplomatycznym, no i logistycznie (pomoc humanitarna... i inne)
![]() |
gabriel-maciejewski @Matka-Scypiona 8 marca 2022 20:54 |
8 marca 2022 21:05 |
Ktoś im pomoże, Ziemkiewicz już ma umówione spotkanie z Braunem w marcuw Hybrydach
![]() |
kpiotrzk @gabriel-maciejewski 8 marca 2022 20:21 |
8 marca 2022 21:08 |
no i prawidłowo!
![]() |
qwerty @OdysSynLaertesa 8 marca 2022 20:52 |
8 marca 2022 21:24 |
Problemy tkwią w formalizmach i w firmowaniu owa Polska jest od dawna zamieszana i wizję czekania są iluzjami, a na co mamy czekać?
![]() |
qwerty @chlor 8 marca 2022 20:54 |
8 marca 2022 21:26 |
Owe paski nie są źródłami wiedzy i lepiej mieć ta świadomość
![]() |
qwerty @OdysSynLaertesa 8 marca 2022 20:54 |
8 marca 2022 21:28 |
Niemcy w razie czego odtworzą NRD
![]() |
OdysSynLaertesa @qwerty 8 marca 2022 21:24 |
8 marca 2022 21:28 |
Na tym się kompletnie nie znam... Ogarniam tylko proste komunikaty. I dałem sobie spokój ze "zabawianiem świata".
![]() |
jolanta-gancarz @gabriel-maciejewski 8 marca 2022 20:12 |
8 marca 2022 21:31 |
Oczywiście. Tylko dobrowolcy: https://www.youtube.com/watch?v=ho1ZbtTB5Tw&ab_channel=%D0%A2%D0%A1%D0%9D
Kosy na sztorc i dwururki w rękach...
I nie jest to żadna ruska onuca, tylko oficjalny kanał ukraiński.
![]() |
qwerty @OdysSynLaertesa 8 marca 2022 21:28 |
8 marca 2022 21:31 |
Ale do tych prostych komunikatów warto mieć stosunek krytyczny i addycja nie jest narzędziem analiz/ocen
![]() |
OdysSynLaertesa @qwerty 8 marca 2022 21:28 |
8 marca 2022 21:38 |
Muszą się zmierzyć ze wstydem jaki sprowadzili na Europę... I z tym że futrowali zbrodniarza.
![]() |
MarekBielany @gabriel-maciejewski |
8 marca 2022 22:05 |
Korona czeska zaczęła spadać. Z wysoka.
![]() |
mniszysko @gabriel-maciejewski |
9 marca 2022 16:28 |
Tak się martwiłeś, że zabraknie im pomysłu na wygibasy w ostatnim czasie, kiedy Moskwa najeżdża Ukrainę i dewastuje jak się da. Oto ich popis:
To jest wulgarny szantaż moralny, eh!
![]() |
gabriel-maciejewski @mniszysko 9 marca 2022 16:28 |
9 marca 2022 16:36 |
Weź bo się porzygam
![]() |
betacool @mniszysko 9 marca 2022 16:28 |
9 marca 2022 16:41 |
Ja bym raczej klaskał. Zamiast Konfederacja będzie Kompromitacja. A Braun jak dobrze pójdzie skończy w reklamie maszynek do golenia.
![]() |
mniszysko @gabriel-maciejewski |
9 marca 2022 18:45 |
I mleko, przynajmniej dla mnie się wylało. Coryllus miał świętą rację, kiedy pisał, że argument o "paradach gejów" lub ich braku jest proweniencji moskiewskiej. Niżej zapodam link, gdzie dowiadujemy się, że to jest jeden z argumentów patriarchy Cyryla usprawiedliwiający agresję na Ukrainę. Tutaj news z Gościa Niedzielnego:
https://info.wiara.pl/doc/7397850.Kard-Parolin-krytykuje-slowa-patriarchy-Cyryla
Jeśli kogoś nie przekona ten argument, skąd się biorą inspiracje naszej tzw. prawicy, to znaczy, że nie chce być przekonany. Koniec, kropka.
![]() |
BeaM @OdysSynLaertesa 8 marca 2022 20:54 |
9 marca 2022 19:29 |
A tymczasem na granicy polsko-białoruskiej takaja „wojennaja tajna"
https://www.youtube.com/watch?v=V3aXofe03Ho
![]() |
OdysSynLaertesa @BeaM 9 marca 2022 19:29 |
9 marca 2022 19:51 |
Wojna ma różne oblicza... My róbmy swoje
![]() |
Ogrodnik @BeaM 9 marca 2022 19:29 |
9 marca 2022 20:16 |
Ci jutuberzy świadomie lub nie utrudniają przerzut migów (niewiemjakinumer).