-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

Uporczywie powtarzamy słowo "Jehowa" pogarszając w ten sposób swoją sytuację

Obejrzałem wczoraj fragment filmu „Opór”, który w zasadzie jest nie do oglądania, tyle w nim autentycznych i szczerych wzruszeń oraz emocji odegranych z takim wdziękiem, że „50 twarzy Greya” może się schować. Pomyślałem, że wobec takiego mistrzostwa w odtwarzaniu wszelkich możliwych stanów ducha jedynym autentycznym zachowaniem pozostaje konwenans. Pisałem już o tym kiedyś, ale nie zaszkodzi powtórzyć. Kiedy człowiek patrzy na te wszystkie uniesienia, zakochania i drżenia serca, w wykonaniu ludzi, którzy – co by o nich nie mówić – do uczuciowych raczej nie należeli, kiedy ten cały brak autentyzmu przedstawiany jest jako szczera prawda pełna uczuć, coś zaczyna mu się przewracać w żołądku. Potem zaś, kiedy już się przewróci, nachodzą go myśli nie smutne nawet, ale całkiem przyjemne – na szczęście nie można nikomu narzucić konwencji w jakieś odbierał będzie istniejące wokół okoliczności. Można mieć tylko do niego pretensje, że nie chce tego robić. A jak ktoś ma pretensje, to jest po prostu pretensjonalny. I tak proszę Państwa, wychodząc od głupiego filmu doszliśmy do filosemityzmu i antysemityzmu oraz ich, jawnej już i przykrej w odbiorze, pretensjonalności. Nic nie pomoże angażowanie wielkich gwiazd kina, nic nie pomogą nagrody wręczane na czerwonym dywanie, nic nie pomoże publicystyka, albowiem towar, który usiłuje się nam sprzedać jest po prostu nieświeży i zwietrzały. Poza tym, kino funkcjonuje w rejestrach falowych, nie można bez przerwy pokazywać żydów, bo ludzie się zmęczą i to co dziś odbieramy jako brak autentyczności, stanie się po prostu nie do wytrzymania. Nie tylko dla nas – Polaków, ale dla wszystkich. Trzeba co jakiś czas pokazywać innych ludzi, którzy żydami nie są, ale też mają jakieś ciekawe nawyki. Kiedyś pokazywano w kinie Włochów, Francuzi mieli dobre kino autorskie realizujące się w grubych, ale ciekawych i zabawnych miejscami konwencjach. Nic z tego nie zostało, albowiem przez ostatnie lata w kinie pokazują wyłącznie żydów, czasem Greków, no i rzecz jasna Brytyjczyków. Kino rosyjskie, które ma ambicje, by stworzyć rynek lokalny jest skazane na porażkę, albowiem adresowane jest do widza nie posiadającego aspiracji, albo do takiego, którego aspiracje wzbudzają politowanie. Poza tym jest zdominowane przez gangi, na ich czele zaś stoi Michałkow, stary oszust i głupek z pretensjami do wszystkiego właściwie. Ktoś powie, ze jest Hollywood. Oczywiście, jest albo ono właśnie służy do pokazywanie żydów, ewentualnie gejów i czasem amerykańskich policjantów, którzy charakteryzują się rozmaitym pochodzeniem, ale łączy ich to, że są Amerykanami. A propos – czy ktoś może widział film albo serial o amerykańskim policjancie pochodzenia żydowskiego? Ja nie widziałem i nie sądzę, by taka produkcja istniała. Żydzi nie aspirują do tego, by robić karierę w obsłudze systemu. Co dziwne, nie ma też filmów z amerykańskimi policjantami pochodzenia niemieckiego. To mogłoby wywołać w pewnych środowiskach szok. No, ale myślę, że dojdziemy i to tego albowiem te filmy o żydach nie nadają się do oglądania, nie mają targetu, bo sami żydzi ich nie chcą. Przemysł zaś, a kino jest przemysłem, musi prosperować. Praktyka zaś pokazuje, że nie ma takiej granicy przed którą cofnęliby się producenci filmów.

Ponieważ życie ma tendencje do mieszania się z rzeczywistością należy spodziewać się, że zachowania znane nam z filmów takich jak „Opór” zaczną przenikać do rzeczywistości. W zasadzie już przenikają. Ja to dostrzegam w przedstawieniach jakie daje Szewach Weiss, a także rabin Schudrich, ale nie tylko. Gdybym miał spreparować tu jakiś ranking organizacji, które naśladują dojrzałe, hollywodzkie aktorstwo, na drugim miejscu po żydach umieściłbym psychologów. Oni są momentami jeszcze lepsi w aranżowaniu autentyzmu przeżyć i przejmowaniu się problemami innych. Niektórzy, jak Jacek Santorski, dochodzą w tym do prawdziwego mistrzostwa, ale...No właśnie...ponieważ jest to jedynie gra, czyli ukrywanie czegoś i eksponowanie czegoś innego, jakiejś zmyły, na końcu nie może być nagrody. Mówię o nagrodzie w sensie warsztatowym – na końcu nie ma tłumu oszukanych, skandujących podsuwane im hasła. Jest tłum rozczarowanych i wkurzonych, którzy widzą, że ich nabrano, albowiem skuteczność gry ma wyraźną i zauważalną przez wszystkich granicę. Ona jest wyczuwalna raczej niż zauważalna, ale uczestnicy przedstawienia łudzą się, że jest inaczej, że można zrobić w konia wszystkich. Zawsze przegrywają. I jeśli nie uzbroją się w porę w twardą pałkę, ich los może być marny. Kiedy bowiem pęka jakaś bańka z kłamstwem, katastrofa jest totalna, a zaufanie wyparowuje. Podobnie jest z groźbami, jeśli nie są realizowane ich skuteczność jest zerowa. Dobrze jest więc uważać na to, jak działa mechanizm kokieterii na sztywno połączonej z groźbą, nie mającą z istoty szans na realizację. Otóż mechanizm taki musi być stale napędzany publicystką pisaną przez wybrańców, posiadających specjalne jakieś prerogatywy. Kłopot w tym, że oni się zużywają jak wszystko i jak wszyscy. Ich skuteczność zaś polega na prestidigitatorskim zamydleniu oczu publiczności. W naszych okolicznościach tak się zachowują ludzie z gazowni. No, ale ….skoro groźby nie są wykonywane, jedno proste pytanie unieważnia cały ten cyrk. Brzmi ono – czego chcecie? Jeśli nie mówią, niech (pardon) spieprzają. A jeśli mówią maski opadają ostatecznie. I można przystąpić do tak zwanych twardych negocjacji, w wyniku których ustali się nowy porządek i nowe narracje. Myślę, że znaleźliśmy się w przeddzień takiego rozwiązania, za sprawą tego bałwana ministra Kaca. No więc pytamy – czego chcecie? Nie ma odpowiedzi. A jeśli nie ma to pocałujcie nas w „Opór”. To co oni teraz pokazują to wyjęta z niskobudżetowego filmu rozterka – nie wiadomo na co się zdecydować, czy być kapłanem, który ma moc decydowania i życiu i śmierci maluczkich, wypowiadających bezrozumnie święte słowa, czy może cywilizowanym i sympatycznym adwokatem, który może być oczywiście groźny, ale funkcjonuje na zasadach dostępnych wszystkim i wyżej zadu nie podskoczy. Nie wiadomo co wybrać. Izrael Kac chciał nam powiedzieć, że jak będziemy uporczywie powtarzać słowo „Jehowa” to nas ukamienują. No, ale nikt żadnego kamienia nie rzucił. To znaczy, że reszta nie jest tym zainteresowana, a to co opowiada pan Kac jest tak samo autentyczne jak film „Opór”. Myślę, że możemy iść dalej i robić swoje, nie oglądając się na nic, najmniej zaś na publicystów gazowni i polityków z Izraela.

 

Przypominam, że dziś jest ostatni dzień promocji Baśni socjalistycznej. Od jutra, na targach w Poznaniu, zaczyna się nowa promocja, która w sklepie rozpocznie się dopiero w poniedziałek. Co to będzie, na razie nie zdradzę. Przekonają się o tym wszyscy, którzy przyjdą na targi.

 

Zapraszam na stronę www.prawygornyrog.pl



tagi: kino  żydzi  polska  media 

gabriel-maciejewski
28 lutego 2019 08:58
48     4284    18 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

cbrengland @gabriel-maciejewski
28 lutego 2019 10:28

Wczoraj mój znajomy, Polak, w czasie lunchu zapytał mnie, Krzysiek, co będzie z tym BREXIT'em. Ten chłopak 30-to paro letni, jest operatorem maszyny, takiej naprawdę wymagającej, czyli nie w ciemie bity jest, ma żonę i teraz urodził im się syn. Wynajmują dom i do tej pory tak sobie czasem tylko wymienialismy informacje raczej neutralne. Widać było, że żyje swoim życiem. I teraz dla mnie lekki szok, bo to pytanie i w ogóle jakaś ogólna zmiana w nim, chociaż z tym szokiem to przesadziłem, bo to juz nie pierwszy mój kolega, który z beztroski życia, spoważnial niejako.

Idą zmiany. Bo nawet Anglicy prawdziwi, gdy czasem z nimi rozmawiam, są inni, niż tych wiele lat wstecz, gdy tutaj przyjechałem.

zaloguj się by móc komentować

Draniu @gabriel-maciejewski
28 lutego 2019 10:31

Coryllusie,  tak jak napisałeś, kij  zlamał się od tego atysemickiego bicia Polakow. A w Polsce w internecie gotuje się, cisnienie jest bardzo duze i nie sadze,zeby sie zmniejszyło.

Slowo się rzekło, wladze oczekuja przeprosin ze strony Izraelitów.

Sprawa jest prosta, podniesienie cen wiz i to znaczne . Zakaz wpuszczania ochrony izraelskiej do Polski lub znacznego ograniczenia. Ograniczenie finasowe i to bardzo duze np. muzeum Polin i tym podobnych, oczywiscie wymiana kadrowa. Propagowanie w Polsce ,ze Izrael jest panstwem frontowym .a wiec wyjazdy turystyczne sa niebezpieczne, bo takie sa.Przetrzepac kontrolami skarbowym wszelkie fundacje,stowarzyszenia i firmy zydowskie. I wiele innych trudnosci wprowadzic dla "narodu wybranego". To tylko na początek. Generalnie przykreci kranik finasowy. Niby prosta sprawa ale czy wykonalna.. Jezeli rzad nic nie zrobi to internety tak sie rozpedza,ze suchej nitki nie pozostawia ,

zaloguj się by móc komentować

K-Bedryczko @Draniu 28 lutego 2019 10:31
28 lutego 2019 10:35

Dzień dobry, Panie Draniu, porszę niech Pan mi powie, kim Pan jest profesjonalnie, czym sie Pan zajmuje?

zaloguj się by móc komentować

tadman @K-Bedryczko 28 lutego 2019 10:35
28 lutego 2019 10:39

Ależ, wiadomo że draństwem. :)))

zaloguj się by móc komentować

K-Bedryczko @tadman 28 lutego 2019 10:39
28 lutego 2019 10:41

czasem jestem w szoku od Pańskiej naiwności i nie wiem jak to dopasować.

zaloguj się by móc komentować

Draniu @K-Bedryczko 28 lutego 2019 10:41
28 lutego 2019 10:52

Dzien dobry , a co ma wspolnego moja profesja z moja wypowiedzią ? Owszem zgadzam się ,ze mozna ja potraktowac jako tzw. marzenia scietej glowy :) No cóż, sadze ,ze np przeprowadzenie ekshumacji w Jedwabnem jest realne . A tak na marginesie  zainspirowalem sie artykluem Coryllus pt. Co by zrobili Zydzi bez Oswiecimia?

zaloguj się by móc komentować

K-Bedryczko @Draniu 28 lutego 2019 10:52
28 lutego 2019 11:01

Widzę Pańskie inspiracje. Zazwyczaj profesja jednak wpływa na postrzeganie świata. Dziekuję. Dobrego dnia.

zaloguj się by móc komentować

maciej-kazimierz @gabriel-maciejewski
28 lutego 2019 11:02

Wszystkiego najlepszego (to do wczorajszej notki)!

Dlaczego nie ma w filmie amerykańskiego policjanta pochodzenia niemieckiego? To tylko czubek góry lodowej. Chyba z resztą brak amerykanów pochodzenia niemieckiego w powszechnej świadomości to temat na numer Nawigatora (jest zidentyfikowana góra lodowa, a nawet nie wiemy jak duża).

Na pewno w XIX wieku istniała bogata kultura niemieckojęzyczna w USA, czasopisma, książki istotny wpływ niemieckiej kultury umysłowej na życie uniwersyteckie w Ameryce. I to się w pewnym momencie kończy, a w czasie II wojny światowej są Polacy-Amerykanie Włosi-Amerykanie i po prostu Amerykanie, a czy są pochodzenia brytyjskiego, czy niemieckiego nie ma co wnikać (Niemcy, jeśli liczyć osobno Anglików, Szkotów i Irlandczyków byliby najliczniejszą grupą imigrantów) .

 

zaloguj się by móc komentować

K-Bedryczko @maciej-kazimierz 28 lutego 2019 11:02
28 lutego 2019 11:04

Witam, mamy Old Sheterhenda przecież. Tam zdaje się są sami Niemcy. 

zaloguj się by móc komentować

maciej-kazimierz @maciej-kazimierz 28 lutego 2019 11:02
28 lutego 2019 11:05

do czwartego wersu: czywiście "Amerykanów"

zaloguj się by móc komentować

maciej-kazimierz @K-Bedryczko 28 lutego 2019 11:04
28 lutego 2019 11:08

Witam, Karol May zmarł w 1912, czyli to jednak kultura niemiecka wieku XIX. Nie jestem w stanie powiedzieć, czy K.M. jest znany w Ameryce, u nas, w dawnym bloku wschodnim też chyba stracił na znaczeniu po rozpadzie ZSRR.

zaloguj się by móc komentować

parasolnikov @gabriel-maciejewski
28 lutego 2019 11:11

Pozwolę sobie na szczecińską wrzutke z fejsbuka odnośnie nazwania placu im. Adamowicza : 

 

Otrzymałam dziś list w sprawie pl. Pawła Adamowicza (treść listu w "komentarzach"). Skierowany do wielu adresatów traktuję jako publiczny. Oto moja odpowiedź przesłana nadawcy mailem.

Szanowny Panie,
z uwagą zapoznałam się z Pana listem. Choć nie jestem jego główną adresatką, szanując Pana zainteresowanie sprawami samorządu, pozwolę sobie odnieść się do treści.

Nie, uchwała w sprawie uhonorowania Pawła Adamowicza, zamordowanego na skutek politycznej nagonki wieloletniego prezydenta Gdańska, nie była poprzedzona konsultacjami społecznymi. Podobnie, jak uchwała nadająca rondu imię premiera Jana Olszewskiego czy parkowi imię Teresy Hulboj. Zastanawiające jest, że nie oczekuje Pan konsultacji społecznych np. w sprawie ronda Jana Olszewskiego. Dla wielu był on postacią mocno kontrowersyjną, a jego polityczne osiągnięcia, jako Premiera RP, co najmniej dyskusyjne. Mimo osobistych wątpliwości, zagłosowałam za uhonorowaniem go rondem, szanując jego opozycyjną kartę oraz wagę funkcji, którą sprawował.

Nazewnictwo ulic, placów, parków jest ścisłą kompetencją Rady Miasta. Nie prezydenta, do którego kieruje Pan list. Przy tych decyzjach głos mieszkańców, jako wnioskodawców, brany jest pod uwagę, lecz nie są przeprowadzane konsultacje społeczne. Nie ma takiego obowiązku i, jak zauważam, praktyki. Przez kluby w Radzie Miasta pomijana jest nawet ścieżka konsultacji nowej nazwy w komisjach (ds. bezpieczeństwa i samorządu, ds. kultury), nad czym ubolewam. Bardzo możliwe, że otwarte obrady komisji spełniłyby funkcję konsultacji społecznych. Wniosek o tego rodzaju konsultacje mógłby być wzięty pod uwagę, ale niestety, nie pojawił się przy procedowaniu uchwały. Rada po prostu spełniła swoje zadanie, w ramach kompetencji.

W sprawie prezydenta Pawła Adamowicza podnosi Pan argument braku związku ze Szczecinem. Muszę Pana zasmucić - większość patronów ulic, jak się zdaje, nie ma związków z naszym miastem. Nie ma ich Adam Mickiewicz, Zygmunt Krasiński, Kazimierz Brodziński, Joachim Lelewel. Za ich czasów Szczecin nawet nie zaistniał w zbiorowej myśli narodowej, nie mówiąc o osobistych odwiedzinach, choćby przejazdem. Nie ma związków ze Szczecinem Józef Piłsudski, a oprócz ulicy, będzie miał pomnik. Ronald Reagan, patron ronda koło mojego osiedla na Prawobrzeżu, słyszał może o Szczecinie raz - jak czytał historyczne słowa Winstona Churchilla o żelaznej kurtynie, co zapadła od Triestu po Szczecin. Natomiast ważnym politykiem epoki Reagana, który Szczecin odwiedził, był Gorbaczow, ostatni przywódca ZSRR, autor pierestrojki. Wielu historyków twierdzi, że jego reformy w większym stopniu przyczyniły się do upadku komunizmu, niż konserwatywna polityka Prezydenta USA.

Czy uważa Pan, że wymienione wyżej dziewiętnastowieczne postacie nie zasługują na ulicę, bo nie mają związku z naszym miastem? Że Piłsudski nie zasługuje na pomnik? Że należy zamienić Reagana na Gorbaczowa?

Zresztą, na marginesie, częstą praktyką szczecińskiego IPNu jest zgłaszanie postaci, które to kompletnie nic nie mają wspólnego z naszym miastem. Ostatnio IPN postulował uhonorowanie majora spod Tarnobrzega, którego nazwisko wyleciało mi z pamięci, bo trudno było je usytuować w głównym nurcie polskiej historii. Jeśli gdzieś Pańska uwaga powinna trafić, by mieć praktyczny sens, to właśnie do tej instytucji, a nie do Rady Miasta

Nie zauważyłam silnego sprzeciwu w mediach społecznościowych, poza pojedynczą akcją radnego PiSu. Nie mam w zwyczaju recenzować kolegów radnych, po prostu przyjmuję, że każdy ma prawo do politycznej ekspresji. Lecz nie nazwałabym tego spontaniczną reakcją społeczną. Taką reakcją były natomiast tłumy w Gdańsku i innych miastach, w tym również w Szczecinie, które, w kontekście morderstwa Pawła Adamowicza, protestowały przeciwko szerzeniu języka nienawiści i politycznym nagonkom. To jest ten kontekst szczeciński i ogólnopolski, wielkiego emocjonalnego przejęcia, którego Pan, jak się domyślam, nie podzielał, ale nie robię z tego wyrzutu.

Pańska propozycja innej nazwy, choć ciekawa, jest w tym przypadku spóźniona, a ponadto, nieadekwatna (chcieliśmy uhonorować osobę tragicznie zmarłego prezydenta bliskiego nam miasta). Nie widzę żadnych przeciwwskazań, by skorzystać z Pańskiego pomysłu w przyszłości.

I na koniec pewna refleksja. Nazewnictwo ulic jest jednym z przejawów kultury pamięci. To moment, kiedy pamięć zbiorowa przeistacza się w kulturowe symbole, a w konsekwencji - w historię. Być może to Pana zasmuci, ale nasza wspólnotowa pamięć jest równie pluralistyczna, jak nasze poglądy, religie czy scenariusze życia. Ani Pan, ani zaangażowany aparatczyk PiSu, ani nawet mocny instytucjonalnie IPN nie narzucą jednego wzorca pamięci, tym bardziej - jednego wzorca egzystencji. Dla Pana Paweł Adamowicz był kontrowersyjną postacią, przyjmuję to, ale nie podzielam. Dla mnie był bohaterem i stał się ofiarą atmosfery politycznej nienawiści. Zasługuje na pamięć i szacunek. Lecz ta różnica w postrzeganiu nieżyjącego polityka nie uprawnia Pana do twierdzenia, że nie mam prawa do upamiętnienia ważnej dla mnie i moich wyborców postaci, poprzez głosowanie w Radzie Miasta. W takim przypadku, dzieliłby Pan Polaków na lepszych i gorszych, a nie jest to chyba Pańskim celem.

Z wyrazami szacunku, 
Edyta Łongiewska-Wijas

zaloguj się by móc komentować

maciej-kazimierz @K-Bedryczko 28 lutego 2019 11:04
28 lutego 2019 11:22

Sprawdzając szybko,  w katalogu Biblioteki Kongresu jest 121 pozycji z Mayem jako autorem, większość po niemiecku, a tłumaczeń francuskich porównywalna liczba co angielskich. W polskiej Bibliotece Narodowej jest 290 książek z Mayem wpisanym w polu autor/twórca.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Draniu 28 lutego 2019 10:31
28 lutego 2019 11:32

W Polsce nie ma antysemityzmu, a jedynie był i bywa antyżydzizm.

No, ale "antyżydzizm" jest daleko mniej użyteczny jako kafar do wybijania metrum propagandowego (albo jako  bat elektroniczny).

No i brzmi  to pokreslenie zupełnie nieeuropejsko i nieelegancko, a poza tym z miejsca  konkretyzuje przedmiot owego "anty". 

 

zaloguj się by móc komentować


stanislaw-orda @Draniu 28 lutego 2019 10:31
28 lutego 2019 11:36

Najpierw trzebaby wykupić weksle dłużne, które są w łapach  finasowych organizacji kontrolowanych przez wiadomy etnos. Tak więc, póki co,  nie stać nas na brak ideałów, imaginujących wspólpracę polsko-izraelską.

 

zaloguj się by móc komentować

pink-panther @gabriel-maciejewski
28 lutego 2019 12:14

Nie da się w pełni kontrolować przekazu historycznego poprzez kino, nawet w warunkach pełnego monopolu. Zawsze w pewnym momencie  wyskoczyć mogą nieprzewidziane trudności.

Filmu "Opór" rzeczywiście nie da się oglądać, natomiast widać w nim "myśl przewodnią" czyli ukazanie czterech braci Bielskich jako ludzi w najwyższym stopniu heroicznych.

Film był wypuszczony w roku 2008 i nawet wystartował po Oscary. Ciekawostką reklamy tego filmu było bardzo silne pomijanie w omówieniach "czwartego brata Bielskiego' - Arona Bielskiego, żyjącego w tym czaie w USA  jako "Aron Bell".

Problem polegał na tym, że jak donosił portal www.nbcnews.com w artykule z 11.07.2007 r. (kiedy film był kręcony) pt. "Holocaust hero accused of conning 93-year-old" ( Bohater Holocaustu oskarżony o okantowanie 93-latki") były partyzant z lasu nalibockiego - Aron Bielski, jedyny żyjący z czterech 'Bohaterów Holocaustu"  właśnie został zaaresztowany przez policję na Florydzie za to, że wraz z małżonką "zapoznał" staruszkę lat ok. 90 polskiego pochodzenia (katoliczkę, jak piszą na portalu) panią Janinę Zaniewską,żyjącą na Florydzie z całkiem ładnych oszczędności. Nadużywając jej zaufania Aron Bell wraz z małżonką wywieźli staruszkę do Polski do domu starców a wyłudziwszy pełnomocnictwo do jej konta - żyli sobie w Palm Beach na jej koszt aż wyczyścili konto do zera czyli na 250.000 USD. Urzędnik bankowy, który obsługiwał konto pani Janiny Zaniewskiej bardzo się zdziwił, że jej konto czyszczą jacyś obcy mu ludzie. Zawiadomił policję  w maju a policja odnalazła Zaniewską w październiku w dalekiej Polsce - w domu starców.

Bohater Holocaustu poszedł siedzieć a autor biografii Braci Bielskich z 2003 ,opartej głównie na opowieściach Arona Bielskiego pan Peter Duffy "po prostu nie mógł uwierzyć". Podobnie jak bratanek.

W tych okolicznościach przyrody, Aron Bell, który zapewne miał być "twarzą promocji filmu", nie mógł w niej uczestniczyć i nieco utrudnił jego popularyzację.

Ani w polskiej , ani w angielskiej wiki w hasłach "Opór" i "Defiance" nie ma ani słowa o tym "drobnym incydencie". Podobnie jak nie ma w filmie ciekawostek na temat pewnych aspektów "przyjaźni partyzantów Bielkich i partyzantki sowieckiej", głównie w obszarze - obyczajowym.A konkretnie o tym, jakie propozycje nie do odrzucenia otrzymywały podobno młode ładne Żydówki "na odcinku zacieśniania przyjaźni z sowieckim dowództwem". Których rodzice płacili za zaszczyt przebywania w kryjówce Bielskich.

 

Afera z "czwartym bratem" była jednym z przykładów tego, co stało się przkleństwem "przegrzanej koniunktury na Holocaust w filmie Hollywood". Każdy chciał coś przy tym zarobić i pojawiły się fejkowe "wspomnienia ocalałych z Holocaustu". Skandale medialne i sądowe z takimi "memuarystami" Misha Defonseca, Binjamin Wiłkomirski, Herman Rosenblatt mocno uderzyły w bańkę emocjonalną i patos tych wszystkich filmowych produkcji. 

 

http://www.nbcnews.com/id/21904501/ns/us_news-crime_and_courts/t/holocaust-hero-accused-conning--year-old/#.XHe30qBCeM8

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_fake_memoirs_and_journals

zaloguj się by móc komentować

Draniu @stanislaw-orda 28 lutego 2019 11:36
28 lutego 2019 12:26

Oczywiscie zgadzam sie ,ale jednak nie ma takiej trudnej sytuacji,zeby nie bylo wyjścia. Drobne i powolne zaniechania w stosunku do Izraelitów mozna stosować np. trudności na granicy ze wzgledu na bezpieczenstwo ,wydluzanie odpraw na lotniskach w sposób maksymalny. Oczywiscie trzeba sie liczyc z protestami, wowczas powrócic do sprawnej obslugi na jeden miesiąc, i znowu w kolejnym wydłużyć,nekac . To samo czynic z roznymi wnioskami dotyczacymi działalnosci gospodarczej Zydow w Polsce, wydluzac decyzje,  ile sie da, w ramach procedur odpisywac na wnioski czepiajac sie kazdego szczegolu.. Bawic sie z nim w kotka i myszkę..  Wystarczy sie nie bać. A wlasciwie co oni moga nam zrobić ,realnie ?

 

zaloguj się by móc komentować

atelin @gabriel-maciejewski
28 lutego 2019 12:54

Panie Gabrielu, priv na coryllusavellana. Nie było szans, abym to wysłał na priv tutaj, ponieważ całą edycję szlag by trafił.

zaloguj się by móc komentować

Globalny @gabriel-maciejewski
28 lutego 2019 13:20

Kij pt. "Polski antysemityzm" się nadłamał, to prawda. Ja się nie mogę doczekać jeszcze złamania kija pt. "Zły kler". Ciągle nim ktoś katolików okłada i końca nie widać.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @Globalny 28 lutego 2019 13:20
28 lutego 2019 13:30

Ten kij jest z węglowego laminatu i wzmacniany damasceńską stalą, nie da się go złamać...

zaloguj się by móc komentować

Klak @cbrengland 28 lutego 2019 10:28
28 lutego 2019 13:56

A zmiana w jakim konkretnie kierunku zachodzi?

zaloguj się by móc komentować

klon @Draniu 28 lutego 2019 12:26
28 lutego 2019 13:56

Oprócz bezpośrednich bombardowań - wszystko...

To będzie tylko kwestią czasu, już zresztą jest.

zaloguj się by móc komentować

Draniu @klon 28 lutego 2019 13:56
28 lutego 2019 14:33

 Klonie proszę abys nie panikował. Oprócz  bombardowania propagandowego, ja niczego dodatkowego z ich stony nie zauważam. Dokladnie nie wiem jak wyglada sytuacja umow finasowych, ale jest takie przyslowie: Nie zostawiaj jajek w jednym koszyku. Czy aby na pewno jestesmy az tak uzaleznieni ? A generalnie pozycz komuś spore pieniadze, a zobaczysz jak trudno je odzyskac. Moze mi powiesz,ze bomba atomowa beda nas straszyć ,wojska wprowadzą ,no co moga zrobić? Dzis to jest to zwykle dyscyplinowanie dluznika,nic wiecej.

zaloguj się by móc komentować

klon @Draniu 28 lutego 2019 14:33
28 lutego 2019 15:22

"....dyscyplinowanie dłużnika nic więcej"...

Realnie: mogą sprawić, że z naszych podatków sfinansujemy filmy szkalujące nas, jako nacje, /Ida, Kler/  sfinansujemy odbudowę ICH cmentarzy /100 mln w 2016/ w czasie gdy nekropolie na Kresas niszczeją.  spowodują, że kupimy F-16, które będą strzec ....pustyni Negev. Sfinansujemy budowę muzeum POLIN,.gdzie nasze dzieci będą uczyć się jakimi antysemitami a może i nazistami  byli ich przodkowie. Nie będxiemy mieli nic przeciw aby Kneset peowadził obrady na Wawelu,/ sejm RP nie jedzie do Tel-Avivu/....

To na poczatek. A później..... PMM dofinansuje.połączenia PKS aby "się rozwineły" / 30 %połączeń obslüguje firma izraelsaka/

 

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @gabriel-maciejewski
28 lutego 2019 15:42

Oczywiście konwenans.

Zapominają

.

 

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @Draniu 28 lutego 2019 14:33
28 lutego 2019 15:43

Za łatwo oddajemy. Nasi politycy po prostu nie żyli w dzieciństwie na podwórku. 

.

 

zaloguj się by móc komentować

Draniu @klon 28 lutego 2019 15:22
28 lutego 2019 15:47

Ale to juz bylo, teraz mamy inna sytuacje. Nadal popadasz w histerie. Zawsze w kazdej chwili mozna te relacje ograniczyc. Samolotów nie wysłać, nie placi itp. itd.

Jaka to jest firma tarnsportowa. o której wspomniasz? Nie sądzę zeby ogólnokrajowy transportem osobowym zajmowala sie obca firma, pewno to bedzie jakas spółka skarbu panstwowa z polskim autobusam.Sam fakt wykupienie kolei linowej z rak obcego kapitalu, chyba o czyms świadczy.

 

zaloguj się by móc komentować

klon @Draniu 28 lutego 2019 15:47
28 lutego 2019 16:07

Podaję fakty. Na ich podstawie oceniam sytuację. Jeśli zarządzający Poską pokażą "działania obronne i zapobiegawcze",  zmienię zdanie. 

ps. Jest jeszcze kilka ciekawostek, o których można wspomnieć. Np. wypłata rent dla osób, które wyjechały po 1956 roku ......symbolicznie, około 200 euro, ale nie ma kasy na kresowiaków. J.Kaczyński w '16 czy '17 w klubie Ronina opowiadał o konieczności sprowadzenia Polaków z Kazachstanu. I..........cisza.

pa.2 dochodzą mnie informacje, że 200 polskich paszportów w amdasadzie polskiej w Izraelu odbierają ovywatele tamtego kraju....tak dla uzupełnienia.

To nie histeria.

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @Klak 28 lutego 2019 13:56
28 lutego 2019 16:24

Przecież wystarczy poświęcić 5 min na prześledzenie wydarzeń bieżących, by zobaczyć, że, ciśnienia po obu stronach barykady nie da się już utrzymać. Nie tylko w Polsce. I nawet w tej wesołej Anglii został zasiany brexitowy niepokój. Moim zdaniem to taki "fun" tylko dla tubylców. No ale oni widzą to inaczej.

zaloguj się by móc komentować

Draniu @klon 28 lutego 2019 16:07
28 lutego 2019 16:34

Nie znamy zobowiazan jakie podpisali poprzednicy czyli PO. Uwzasz.ze zerwanie umow jest bardziej oplacalne niz jej zakonczenie .. ?Sadzisz ,ze rzadzenie polega na tym ,ze umowy porzednikow przestaja obowiazywac wowczas kiedy zaczyna rzadzic nowe ugrupowanie partyjne? 

No nie wiem,czy Zydom bedzie sie oplacalo tutaj przyjeżdżać skoro tak postepuja ze swoja propagandą. Z Francji juz czmychają. Generalnie wole 200 Zydow niz Arabów. :)

zaloguj się by móc komentować

ajs @gabriel-maciejewski
28 lutego 2019 17:11

Coryllus kończy notkę słowami: "Myślę, że możemy iść dalej i robić swoje, nie oglądając się na nic, najmniej zaś na publicystów gazowni i polityków z Izraela".

Tak, gospodarz ma rację, idźmy dalej i róbmy swoje - ale tym publicystom i politykom będziemy się przygladać... Internet daje nam możliwość zapoznania się z tym co też piszą izraelscy publicyści opierając się na "autorytetach" z gazowni. A tam, generalnie "jadą po nas" na całego - proszę bardzo, tu tylko 2 przykłady z tego tygodnia:

1) The Jerusalem Post, 22.02.2019, autor: Amotz Asa-El, "Middle Israel: The Foreign Minister's Polish Joke", fragment/cytat:

"This is besides the fact that no rhetoric can erase what happened in summer 1941 in the town of Jedwabne, where local Poles locked hundreds of Jews in a barn and torched it, or what happened in summer 1946 in Kielce, where dozens of Holocaust survivors were shot and stabbed to death".

tłumaczenie

"Poza tym, że żadna retoryka nie może wymazać tego, co wydarzyło się latem 1941 roku w miasteczku Jedwabne, gdzie miejscowi Polacy zamknęli i podpalili setki Żydów w stodole, czy też tego, co wydarzyło się latem 1946 roku w Kielcach, gdzie dziesiątki ocalałych z Holokaustu zostało zastrzelonych i zadźganych na śmierć".

https://www.jpost.com/Opinion/Middle-Israel-the-foreign-ministers-Polish-joke-581423

2) The Jewish Voice, 27.02.2019, autor: Joseph Puder, "Examining Polish Culpability in the Holocaust", fragment/cytat:

"History however, cannot ignore the collaboration of Catholic Poles in the murder of their fellow Polish-Jewish citizens. Polish journalist Anna Bikont describes in her book “The Crime and the Silence,” what happened on July 10, 1941 in Jedwabne, a town of 3,000 residents in northeastern Poland. A mob of Catholic Poles murdered most of their Jewish neighbors that day. “Using axes, clubs, and knives, the mob first killed some 40 Jewish men. The remaining Jews – men, women and children, many of them infants – were herded into a wooden barn on the outskirts of the town. Then, as the jeering mob watched, the murderers barred the doors, poured gasoline on the structure and lit the fire. Everyone inside died.” 1,600 Jewish men, women and children perished in the fire, while the mob of peasants plundered the Jewish homes of their victims. At the monument for the burned Jewish victims erected in later years, the inscription reads: “The site of the martyrdom of the Jewish population. Gestapo and Hitler’s gendarmerie burned alive 1,600 people, July 10, 1941.” No mention of the fact that Catholic Poles perpetrated this heinous murder".

tłumaczenie:

"Historia nie może jednak ignorować współpracy katolickich Polaków przy zabójstwach ich współobywateli polsko-żydowskich. Polska dziennikarka Anna Bikont w swojej książce "Zbrodnia i cisza" opisuje to, co wydarzyło się 10 lipca 1941 roku w Jedwabnem, mieście liczącym 3000 mieszkańców w północno-wschodniej Polsce. Tego dnia tłum katolickich Polaków zamordował większość żydowskich sąsiadów. "Za pomocą toporów, drągów i noży, tłum najpierw zabił około 40 Żydów. Pozostałych Żydów - mężczyzn, kobiety i dzieci, w tym wiele niemowląt - zapędzono do drewnianej stodoły na obrzeżach miasta. Potem, drwiacy tłum obserwował, jak mordercy zakratowali drzwi, wlali benzynę na konstrukcję i zapalili ogień. Zginęli wszyscy wewnątrz". W pożarze zginęło 1600 żydowskich mężczyzn, kobiet i dzieci, a tłum chłopów plądrował żydowskie domy swoich ofiar. Pod pomnikiem wzniesionym w późniejszych latach, dla spalonych ofiar żydowskich, widnieje napis: "Miejsce męczeństwa ludności żydowskiej. Gestapo i żandarmeria Hitlera spaliła żywcem 1.600 osób, 10 lipca 1941 r. Nie wspominając o tym, że katoliccy Polacy dokonali tego haniebnego morderstwa".

http://thejewishvoice.com/2019/02/27/examining-polish-culpability-in-the-holocaust/

Tłumaczenia przy pomocy: www.DeepL.com/Translator

Wyglada na to, że Jedwabne to jest taka "pałka", którą zawsze bedzie się używać przeciwko nam Polakom - i będzie tak, do czasu, aż jej sami nie wytrącimy naszym wrogom z rąk! Jak to zrobić? Parafrazując tytuł dzisiejszego wpisu: uporczywie powtarzając słowo "ekshumacja" pogorszymy sytuację wrogów. Inaczej, tego problemu chyba nie rozwiążemy... No bo niech mi ktoś postara się racjonalnie wyjaśnić, w jaki sposób można (przepraszam za słowo) "upchnąć" 1600 osób w stodole o wymiarach (żródło tu: http://www.geocities.ws/jedwabne/archiwa_odtajnione.htm)    19 x 7 m = 133 m2. No jak!? Przecież statystycznie, to wychodzi trochę ponad 12 osób na 1 metr kwadratowy!!! To jest nie możliwe aby 1600 osób "upchnąć" na takiej powierzchni - no po prostu, nie da się! I tak to idzie w świat, ludzie czytają, czy też usłyszą o "stodole w Jewabnem" i mało kto pomyśli nad realiami i choćby porównał to z powierzchnią swojego mieszkania/domu, i zastanowił się czy pół miasteczka zmieści się w jednej stdole? Nie wiem na co czeka nasz rząd? Ta zbrodnia musi być wyjaśniona, ekshumację trzeba przeprowadzić i myślę, że tylko w ten sposób możemy wytrącić pałkę naszym wrogom i dojść do prawdy - bez względu na to, jaka ona będzie...     

zaloguj się by móc komentować

chlor @ajs 28 lutego 2019 17:11
28 lutego 2019 18:02

Ta ekshumacja nic nie da bo nie mamy "środków dystrybucji" w świecie dla jej wyników. Zostałyby zignorowane. Zagrożenie jakimiś zbieranymi kwitami dłużnymi mniej lub bardziej prawdziwymi jest niewielkie. Gdyby je wyciągnęli jako argument przetargowy i pokazali, stracili by poparcie nawet tak spolegliwego dla nich rządu jak polski. Są kraje w Europie które mają bardzo złe stosunki z Izraelem, i nadal prosperują, choćby Szwecja. Wprawdzie za karę dosłano im tochę muzułmanów, ale finanse i gospodarka kwitną.

zaloguj się by móc komentować

K-Bedryczko @chlor 28 lutego 2019 18:02
28 lutego 2019 18:25

Witam, sądzę, że nie ma Pan racji. My powinniśmy robić swoje, nasze prawo i nasz dom ma byc jedynie wazny. Nie interesuja nas opinie inych, mozemy je brac pod uwagę ale nie musimy, to jest właśnie wolność. Ekshumacje powinny się odbyć już dawno.

zaloguj się by móc komentować

darkforce @chlor 28 lutego 2019 18:02
28 lutego 2019 18:30

Ciekawy wniosek: nic nie róbmy bo to nic nie da! Poiniua typowego niedołęgi!

zaloguj się by móc komentować


chlor @K-Bedryczko 28 lutego 2019 18:25
28 lutego 2019 18:56

Trzeba robić swoje, ale akurat te ekshumacje nic nie pomogą. Mamy taki problem, że wszystkie kolejne rządy mają jakieś osobiste sentymenty proizraelskie nie podzielane przez elektorat.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Draniu 28 lutego 2019 14:33
28 lutego 2019 20:15

i nic mniej.

I to z powodzeniem  wystarczy.

zaloguj się by móc komentować

Paris @Globalny 28 lutego 2019 13:20
28 lutego 2019 20:19

Wielu Polakow, prosze Globalnego...

... juz ma swiadomosc, ze ten "kij" tez juz jest zlamany...

... wlasnie tuz po wygaszeniu antysemickich "ekscesow" we Francji do francuskiego telewizora w ubieglym tygodniu "wrocil" temat pedofilskich wypadkow z kardynalem Lyonu sprzed 20 czy 30 lat... czyli odgrzewane kotlety i jakiegos starenkiego biskupa z Australii...

... we Francji tez wielu Frankow ma tego swiadomosc... ale katolik Francuz, a katolik Polak to sa 2 calkowicie rozne bajki... za dlugo by pisac... a merdialnia zdeprawowana i wyprana calkowicie...

... i to jest wlasnie ogromny problem - stan moralny, etyczny, ale takze wiedza  nawiedzonych "dziennikarzy"... to jest rzeczywisty problem  !!!  

zaloguj się by móc komentować

Paris @chlor 28 lutego 2019 18:02
28 lutego 2019 20:36

A wlasnie ze da, Panie Chlorze...

... i to wynikow tej ekshumacji Moski boja sie jak diabel swieconej wody...

... podobnie ekshumacje smolenskie tez wniosly do naszej wiedzy i swiadomosci bardzo duzo... pomimo tego, ze te komisje i sledztwa wyjasniajace to byla jedna wielka sciema i kpina z narodu... i to wszystko zafundowal PiS i jego merdialna 5 kolumna od Sakiewicza...

... kilkuletnia narodowa farsa wyjasniajaca "katastrofe" w Smolensku  !!!

 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Paris 28 lutego 2019 20:36
28 lutego 2019 21:21

A czy nie zapomniała Pani wziąć  leki?

zaloguj się by móc komentować

Paris @stanislaw-orda 28 lutego 2019 21:21
28 lutego 2019 22:22

Nie, nie zapomnialam...

... mam bardzo dobra pamiec  !!!

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @gabriel-maciejewski
28 lutego 2019 23:41

Bardzo prosta recepta na bezpieczeństwo : z zasady nie wierzyć nikomu. W żadne dobre intencje.

Nie ma czegoś takiego. 

 

Sama stosuję i polecam. 

.

 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @parasolnikov 28 lutego 2019 11:11
1 marca 2019 00:12

"Dla Pana Paweł Adamowicz był kontrowersyjną postacią, przyjmuję to, ale nie podzielam. Dla mnie był bohaterem i stał się ofiarą atmosfery politycznej nienawiści. Zasługuje na pamięć i szacunek."

Belkot. 

Dla mnie Adamowicz byl typowym wytworem Ukladu Trojmiejskiego. Cwaniak o niejasnych powiazaniach i majacy wplywowych i cichych sponsorow, ktory sprzedal m. innymi za grosze Niemcom kluczowa dla funkcjonowania  Gdanska firme cieplownicza i wodociagi.

Cwaniak, wspierany energicznie przez rownie cwana i "przedsiebiorcza" malzonke, po ktorej jego smierc splynela, jak nie przymierzajac, woda po gesi.

Nie wiemy nadal kto tak naprawde go zabil [lub kto za tym stal, bo ja w furiata nie wierze], cala sprawa ucichla, a teraz chca go uwiecznic na jakims szczecinskim placu.

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @K-Bedryczko 28 lutego 2019 10:41
1 marca 2019 02:15

Proszę Pana, Kolega Tadman ma poczucie hymoru, niekiedy wisielcze lubo to sarkastyczne. Ot co.

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @maciej-kazimierz 28 lutego 2019 11:02
1 marca 2019 02:19

Po II WW pierwszorzędni Niemcy, ściągnięci dyskretnie do USA, zostali poumieszczani w równie dyskretnych miejscach i dziedzinach nauki i gospodarki amerykańskiej. Takich, którymi nie należało się głośno chwalić.  

zaloguj się by móc komentować


adamo21 @gabriel-maciejewski
1 marca 2019 15:15

http://amp.timeinc.net/time/5534494/poland-jews-rebirth-anti-semitism

Wzruszająca opowieść. Straszny kraj, a oni do niego włażą oknami, bowiem drzwi nie są z ich bajki.

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować