-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

Ucieczka w inwestycje

Raz jeden w telewizji usłyszałem głos, który był dla mnie niczym harfa eolska. Jeden z ekonomicznych mędrców powiedział, że rząd ucieka przed inflacją i kryzysem w inwestycje. I to jest formuła, którą należy powtarzać jak najczęściej. Na razie bowiem słychać dookoła głosy o dodruku pieniądza, biedzie, nadchodzącej wiośnie, która nas zabije i temu podobnych kwestiach. Ja zaś mówię tak – spróbujcie wysłać do jakiejkolwiek drukarni pliki i poproście o wycenę, a także o to, by Wam podali termin realizacji. Jak się w ogóle odezwą, to będziecie mogli uważać się za szczęśliwców. Ludzie drukują na potęgę. Mimo czytników elektronicznych, e-booków i innych dziwnych wynalazków, które niszczą życie, ciągle się coś drukuje. Miał być kryzys na rynku w związku z brakami papieru. Nie ma żadnego kryzysu. Jedyny problem tak naprawdę polega na zwiększaniu sprzedaży i promocji. Robimy co możemy i miejmy nadzieję, że to wystarczy.

Nie mam pojęcia i ekonomii, jak wiecie, wiem tylko, że nie należy wydawać więcej niż się ma. No więc nie wydaję. Od jakiegoś czasu zaś jestem jeszcze przywiązany do formuły ucieczki w inwestycje. Może dlatego, że wydałem przed końcem roku dwie książki, a wydam jeszcze dwie dodatkowe i kwartalnik. To się nie zdarzało nigdy wcześniej i mam nadzieję, że przyniesie jakieś owoce. Nie mogę też pojąć wielu sceptycznych postaw, ale składam je na karb tego, że jeśli ktoś nie prowadzi samodzielnej działalności i nie ryzykuje, musi, chcąc nie chcąc reprezentować postawy zachowawcze.

Kiedyś, jakieś dziesięć lat temu, jeździłem w Góry Sowie. To są bardzo dobrze utrzymane góry z fantastyczną infrastrukturą dla narciarzy i rowerzystów. Lasy Państwowe, które tym obszarem zawiadują dziś ograniczają się do konserwacji starych, XIX wiecznych urządzeń drogowych. I to wystarcza, by Góry Sowie były terenem uczęszczanym i lubianym przez turystów w lecie i w zimie. Te inwestycje – a nie mówię tu o kompleksach podziemnych z II wojny światowej – powstały w czasie kryzysu. I nie były nawet projektami rządowymi. Po prostu miejscowe ziemiaństwo, widząc, że poddani i tak zwani ludzie luźni, zaczynają szemrać i zbierają się do buntu, albowiem przez kraj przechodzi kryzys, zgromadzili budżet i rozpoczęli budowę dróg na niespotykaną dotąd skalę. Region odżył, wszyscy potencjalni buntownicy mieli pracę, a żandarmi mogli – po dobrych już drogach – uganiać się za rzezimieszkami. No, ale mówimy o znienawidzonych Prusach, gdzie nie było w przestrzeni publicznej miejsca na defetyzm. W Polsce defetyzm jest czymś na kształt religii. Każda zaś katastrofa witana jest, przez mniejszą lub większą grupę osób, szczerymi oklaskami. Choć przecież można milczeć i nie ekscytować się porażką. O, przepraszam, wyjątkiem są kompromitacje narodowej drużyny na meczach międzynarodowych. Wtedy wszyscy wstają i śpiewają – nic się nie stało, Polacy nic się nie stało…Właśnie, że się stało i trzeba o tym mówić. Kiedy coś naprawdę złego stanie się w polityce, coś co nam zamyka drogę do lepszego nieco życia, wszyscy kulą uszy po sobie i zaczynają przygotowywać się przetrwania gorszych czasów. Nie wiem jak Was ale mnie do szału doprowadzają preppersi i różne sobieradki, które same wszystko potrafią i nikogo więcej nie potrzebują. Cywilizacja polega na tym, że każdy ma jakąś specjalizację, wszyscy zaś troszczą się usilnie o to, by – po pierwsze – możliwie dobrze wykonywać swoje zadania, po drugie – by to gwarantowało trwałość dobrobytu. To powoduje, że ludzie są lojalni wobec siebie i nie robią zbyt wiele idiotycznych rzeczy, za które oczekują oklasków. Niestety, przechodzenie z jednej fazy życia zbiorowego do kolejnej jest przeważnie niewidoczne dla uczestników i nie spotyka się z ich strony z entuzjazmem. Przeciwnie, większość uważa, że wszelkie udogodnienia im się należały, a spora część wręcz sądzi, że to ich osobista zasługa. Nie potrafię tolerować takich postaw. Nie wiem, jak jest z Wami, ale moje życie – z punktu widzenia czynności praktycznych, komunikacji, przemieszczania się – zmieniło się w ciągu ostatnich lat w sposób niesamowity. I wynika to wprost z faktu, że zbudowano drogi. Wszystko jest inne. Kiedyś jechałem do Dęblina przez Piaseczno, Górę Kalwarię i rondo w Sobiekursku, które jest za mostem na Wiśle w tej Górze Kalwarii. W Piasecznie był korek, potem drugi w Górze, a trzeci ma moście. Trasę, która powinna zająć półtorej godziny pokonywałem w trzy godziny. Dziś, w trzy godziny, jak się dobrze rozpędzę, dojeżdżam do Wrocławia. I nie mówcie mi, że to nie jest udogodnienie, że trzeba nad tym załamywać ręce, bo o co innego w życiu chodzi. Możliwe, że tak jest i w godzinie śmierci człowiek nie myśli o stanie transportu krajowego. Ja jednak teraz o tym myślę i kwestie te zajmują mnie bardzo.

Wszyscy pamiętamy idiotyczne hasło wyborcze PO – nie róbmy polityki, budujmy drogi. I co? Ile tych dróg wybudowano? Ile przedsiębiorstw przy tym zbankrutowało? I gdzie byśmy byli dzisiaj gdyby Tusk miał władzę? W korku za Piasecznem najpewniej.

Wróćmy do tych dróg. Kiedy zaczęła się budowa obwodnicy Góry Kalwarii, musiałem zmienić trasę i jeździłem przez Grójec, Białobrzegi i Kozienice. To było dużo dłużej, ale pokonanie tej trasy zajmowało mi dwie godziny. Jak każdy chyba wie, trasa zwana Krakowską, jest taka sobie w użytkowaniu, ruch jest wielki i jedzie się – mi przynajmniej – raczej wolno. Nie ma to porównania z S8 czy A1, czy nawet odcinkiem A2 pomiędzy Warszawą a Łodzią. No, ale w dwie godziny, częściowo po dwupasmówce, częściowo opłotkami, pokonywałem te biedne 145 km i byłem pod swoim starym domem.

Kiedy otworzyli tunel pod Ursynowem, co wydłużyło znów drogę do Dęblina, pokonuję tę dłuższą odległość w półtorej godziny. A i to dlatego, że jeżdżę zgodnie z przepisami i przy zjeździe z S2 na S19 zawsze prawie jest korek.

Nie sposób nie dostrzec różnicy. Można oczywiście w tym miejscu zapłakać, że co prawda drogi są lepsze, ale my jesteśmy coraz starsi i to nie jest powód do optymizmu. Wszystko można, jak się chce. Można czekać na bankructwo państwa, które ma nastąpić wiosną, można czekać na to, aż zabraknie gazu, albo na drogi węgiel, który spowoduje, że wszyscy posiadający węglowe piece będą siedzieć w nieogrzewanych pomieszczeniach. Można, choć wiemy, że tak nie będzie, bo każdy sobie ten węgiel kupi, albowiem nie będzie on taki drogi, jak się wydawało. I każdy też zrozumie, że pieniędzmi nie da się napalić w piecu, nie da się nimi także uratować życia w sytuacji, kiedy jest ono naprawdę zagrożone. Można jedynie zrobić z nich narzędzie do dyscyplinowania wyborców, można wywołać w każdym pojedynczym człowieku lęk przed ich utratą, zmniejszeniem ich wartości, a uczynić to za pomocą pseudoekonomicznych histerii, przeliczania wszystkiego na cenę kilograma ziemniaków, ilość bochenków chleba, albo innych jakichś produktów. Takie numery są stosowane często, a ich celem jest przede wszystkim degradacja i redukcja każdego pojedynczego życia do funkcji konsumpcyjno-wydalniczych. Od tego zaczynają się wszelkie rewolucje. Od wskazania ludziom, że są biedni, okradani i potrzebują czyjejś pomocy. Ta zaś, którą właśnie otrzymują jest niewystarczająca.

Na koniec jeszcze kilka słów o transporcie. Mój syn, który się tymi sprawami interesuje, uświadomił mi jedną, kluczową w mojej ocenię, sprawę. Przed wojną Polska była krajem wyspowym. To znaczy życie toczyło się na oddzielonych od siebie obszarach, które nie były ze sobą skomunikowane w zasadzie w żaden sposób. Nie tylko z tego powodu, że Polska była posklejana z trzech systemów zaborczych, ale także dlatego, że nie było prostej łączności pomiędzy miastami, ani drogowej, ani kolejowej. Z Warszawy do Lwowa jechało się przez Katowice i Kraków. Podróż trwała kilka dni, z postojami na stacjach, a pokonywana odległość wynosiła ponad 1000 km. To jest nie do uwierzenia, ale tak było. Nie wiem ile trwała podróż do Wilna, ale do Krakowa, przed wojną, w czasie wojny, a także długo, długo po niej, jechało się pociągiem całą noc. Zapomnieliśmy o tym prawda? Tak, jak o innych ważnych sprawach. Wydaje nam się, że znów będzie źle, choć narzekamy właśnie dlatego, że jest lepiej. Gdyby było źle, wszyscy dookoła popisywaliby się jeden przed drugim sposobami na przetrwanie i każdy chciałby, żeby to jego sposób był doceniony i wyróżniony. Wielu to czyni, ale – na szczęście – równie wielu ma ich w nosie. Jeśli czujecie się niewyraźnie, a macie samochód i trochę grosza, polecam Wam szczerze wycieczkę do Rzeszowa. Zobaczcie jak pięknie, prosto i szybko jedzie się do tego miasta dzisiaj. Jak fantastyczne jest to miejsce i ile można tam zobaczyć. Jak dobrze można zjeść i w jakich ładnych miejscach się zatrzymać. Na dziś to tyle – miłego dnia.



tagi: pis  wybory  po  inwestycje  kryzys  węgiel  transport  psychologia tłumu 

gabriel-maciejewski
1 grudnia 2022 07:58
144     5319    19 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski
1 grudnia 2022 08:18

Nonl nie! Muszę dac plusa. Kolejny świetny tekst. Ci malkontenci mnie dobijają. Trochę podróżuję koleją i widzę kolosalną różnicę w czasie jak i w jakości. A teraz nawet jest jakaś promocja i bilety są o 33% tańsze niż rok temu. Na pielgrzymkę do Gietrzwałdu jechałem 2 lata temu i wysiadając w Olsztynie zamieniłem parę słów z kierowcą autokaru. Powiedział, że teraz są w Polsce takie drogi, że on, przy tych wszystkich ograniczeniach czasu pracy, wszędzie zdąży dojechać. Bardzo chwalił polskie drogi - mówił, że jak na Zachodzie. 

Z tą degradacją ludzi trwafił Pan idealnie. Zawsze nie mogę wyjść ze zdziwienia, gdy ci tzw. katolicy z Konfy nieustannie argumentują swoje postawy tym, że pieniądze są najważniejsze. One usprawiedliwiać mogą - w ich oczach - wszelką małoduszność i wszelką zdradę. Skręca mnie to z obrzydzenia. Bo jakkolwiek pieniądze są potrzebne do egzystencji, to jednak WIELOKROTNIE przekonałem się, że w kryzysowych sytuacjach nie mają one takiego znaczenia, jakie im się przypisuje - tzn. przypisują ludzie z Konfy. 

zaloguj się by móc komentować

Andrzej-z-Gdanska @gabriel-maciejewski
1 grudnia 2022 08:22

To jest stara śpiewka!


Inwestować mogą państwa "poważne i rozważne" takie jak, np.: Niemcy i Rosja.
My możemy jedynie narzekać i to świadczy o naszej niezależności i wolności - tak pewnie niektórzy to traktują.
Chyba, że ktoś zezwoli nam otworzyć (za własne pieniądze) fabrykę specjalnych śrubek pasujących tylko do Mercedesa. ;)

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @OjciecDyrektor 1 grudnia 2022 08:18
1 grudnia 2022 08:23

To jest według konfiarzy pragmantyzm polityczny

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @gabriel-maciejewski
1 grudnia 2022 09:07

W ubiegłym tygodniu musiałam zrobić trasę dom - Gniezno - Borek Wlkp - Gniezno -dom.

W tamtą stronę jechałam przez Wrześnię.

To miasto 10 lat temu umierało, gasło. Teraz widać, że żyje. Co chwilę mijałam nowe zakłady i nowe osiedla, nie wspominając pięknych rezydencji. 

Wrcałam koło 16  przez Dolsk, Śrem, Kórnik  do S8 na Bydgoszcz. Droga krajowa elegancka, co chwilę stacje benzynowe i macdonaldy a samochodów tyle co na Marszałkowskiej w szczycie ruchu. I znów wszędzie estetyczne nowe osiedla, nowe Biedronki i inne sieciówki.

Zmiana  niesamowita, aczkolwiek na pewno ludzie szybko przyzwyczają się do dobrego, chcą aby było jeszcze lepiej, nie pamiętają co było kilka lat wstecz. 

 

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @OjciecDyrektor 1 grudnia 2022 08:18
1 grudnia 2022 09:14

Konfiarze tylko mienią się katolikami a w duszy są darwinistami społecznymi, powtarzającymi ekonomiczne mantry, które z rzeczywistością nie mają nic wspólnego.  Bliżej im do komunistów strzelających wrogom klasowym w potylicę niż do katolików. Konfiarze niewiele rozumieją, czym są społeczne aspekty rozwoju gospodarczego.

zaloguj się by móc komentować

Strikt @gabriel-maciejewski
1 grudnia 2022 09:31

Nie ma co wrzucać inwestycji do jednego worka. Są słuszne i niesłuszne. Od ilu lat w Polsce rozmawia się o elektrowni atomowej? Dopiero wojna na Ukrainie pokazała, że to jest temat pierwszej potrzeby. Są też jednak inwestycje-humbugi typu polski samochód elektryczny Izera, który nie jest polski, a nawet jeśli powstanie, to będzie poza zasięgiem finansowym przeciętnego Polaka.

Druga sprawa: akurat rząd PO-PSL zbudował 4 razy więcej autostrad niż rząd PiS i 2 razy więcej dróg z ruchem głównym i przyspieszonym. Za rządów PiS wybudowano więcej dróg ekspresowych.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @ewa-rembikowska 1 grudnia 2022 09:14
1 grudnia 2022 09:40

Zgadza się. Mój rozbrat z korwinistami nastąpił prawie 20 lat temu, gdy iświadomiłem sobie, że oni gdyby byli swiadkami jakiegoś wypadku, to zamiast pomagać wszystkim poszkodowanym, najpierw by ocenili kto zawinił bardziej i tego, co mniej by ratowali, a tego co więcej zostawiliby "ku przestrodze" dla innych. 

To określenie ich był trochę zmodyfikował - oni są darwinistami-kalwinistami (a może nawet bardziej kalwinistami niż darwinistami, bo zachowują się identycznie jak oni). 

zaloguj się by móc komentować

bulk @gabriel-maciejewski
1 grudnia 2022 09:42

W ostatnim czasie dotarła do mnie wiadomość, że PKP ma uruchomić połączenie Kraków - Wilno przez Warszawę. O ile już nie funkcjonuje.

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @gabriel-maciejewski
1 grudnia 2022 10:06

Jesteś nieoceniony w prostowaniu nam spojrzenia na rzeczywistość. Tamte podróże koleją bez końca pamiętam doskonałe. 

zaloguj się by móc komentować

Czarny @gabriel-maciejewski
1 grudnia 2022 10:09

Dziękuję za tekst.

"Takie numery są stosowane często, a ich celem jest przede wszystkim degradacja i redukcja każdego pojedynczego życia do funkcji konsumpcyjno-wydalniczych. Od tego zaczynają się wszelkie rewolucje. "

Bingo. Np. stwierdzenie, wypowiadane z satysfakcją przez wszystkich frustratów: "Pesymista to uświadomiony optymista" - i wszyscy kiwają głowami, jakby to co najmniej Kohelet powiedział. Ja mam na to odpowiedź: "A optymista musi się za niego modlić..." - jednak nie jest to zbyt nośny tekst, raczej dziwaczny (tak wnioskuję obserwując miny tych, którym odpowiadam).

Będąc pod wpływem obcych, sami stajemy się sobie obcy.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Strikt 1 grudnia 2022 09:31
1 grudnia 2022 10:19

Niech pan przeczyta co pan napisał - rząd PO/PSL wybudował 4 razy więcej autostrad niż rząd PiS bo ten wybudował więcej dróg ekspresowych. Uważa pan nas za idiotów, prawda?

zaloguj się by móc komentować

MZ @gabriel-maciejewski
1 grudnia 2022 10:56

Poza tematem,gdzieś migneła mi pozycja nt cukrzycy,nie mogę odszukać,czy się mylę?

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski
1 grudnia 2022 11:08

Dziękuję, super tekst.

Niektórym nie da się wytłumaczyć, że zarządzanie państwem to nie jest prowadzenie przydomowego ogródka, a zakupy surowców to nie wyjście do sklepu po bułki, że nie da się odwrócić pewnych zaniedbań w krótkim czasie.
Powiem ci, że ja nawet mógłbym znieść pewne niedogodności, jeśli widzę, że jest jakaś wizja rozwoju, może być kulawa, może być wprowadzana ospale, ale że to idzie w jakimś dobrym kierunku, a nie jak było w poprzednich latach, że było źle bo po prostu rozkradali i jeszcze w żywe oczy kłamali, że jest fajnie i morda w kubeł.

 

zaloguj się by móc komentować

klon @Kuldahrus 1 grudnia 2022 11:08
1 grudnia 2022 11:16

>>>ja nawet mógłbym znieść pewne niedogodności, jeśli widzę, że jest jakaś wizja rozwoju, może być kulawa, może być wprowadzana ospale, ale że to idzie w jakimś dobrym kierunku,<<<

Tylko nie mówmy tego decydentom... :) 

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski
1 grudnia 2022 11:17

"Kiedy coś naprawdę złego stanie się w polityce, coś co nam zamyka drogę do lepszego nieco życia, wszyscy kulą uszy po sobie i zaczynają przygotowywać się przetrwania gorszych czasów. Nie wiem jak Was ale mnie do szału doprowadzają preppersi i różne sobieradki, które same wszystko potrafią i nikogo więcej nie potrzebują. Cywilizacja polega na tym, że każdy ma jakąś specjalizację, wszyscy zaś troszczą się usilnie o to, by – po pierwsze – możliwie dobrze wykonywać swoje zadania, po drugie – by to gwarantowało trwałość dobrobytu. To powoduje, że ludzie są lojalni wobec siebie i nie robią zbyt wiele idiotycznych rzeczy, za które oczekują oklasków."

Tutaj dotknąłeś istotnego aspektu, ta samolubność, to jest rak toczący życie społeczne i gospodarcze, nie mówię, że to jest tylko w Polsce, ale u nas to jest główny problem, takie patrzenie nie dalej niż koniec własnego nosa i zagarnianie pod siebie, brak lojalności i solidarności.

 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski
1 grudnia 2022 11:25

Właśnie dziś podano (Eurostat), że stopa bezrobocia w Polsce w październiku to 3%. 

Więc według malkontentów jak na wiosnę wzrośnie do 4% będzie dramat. 

zaloguj się by móc komentować

ziemski @Kuldahrus 1 grudnia 2022 11:17
1 grudnia 2022 11:36

Myślę, że to nie jest tylko kwestia egoizmu, ale to jest generalnie spadek po wiekach niewoli, przede wszystkim czerwonej (i różowej). Choć najbardziej jaskrawe to było za okupacji niemieckiej - nieufność względem drugiego czlowieka i "załatwianie" wszystkiego, tj. przy braku wszystkiego trzeba było znać się na wszystkim, albo wiedzieć z kim "załatwić" sprawę. Żeby się pozbyć tego garba musi przeminąć conajmniej pokolenie.

zaloguj się by móc komentować

Paris @ewa-rembikowska 1 grudnia 2022 09:07
1 grudnia 2022 11:44

To  fakt,  ze...

...  zmiana  niesamowita  !!!

Az  zachodze  w  glowe  jakim  to  ,,cudem,,  sie  dzieje...  bo  u  mnie  -  lokalnie  -  to  prawie  90%  ,,pSZeTsiebiorcUF,,  nie  placi  podatkow,  lokalsi  pracuja  na  czarno,  zatrudnieni  legalnie  sa  przewaznie  Ukraincy,...  a  ,,pSZeTsiebiorcy,,  wynajmuja  swoje  posesje  agencjom,  a  te  podnajmuja  je  Ukrom  -  lojac  ich  bezlitosnie...  za  wynajmy  ,,pSZeTsiebiorcy,,  placo  podatki  bo  muszo.

Duzo  ludzi  sprzedaje  ziemie,...  optymistycznie  piszac  -  wcale  taki  ,,model  zarzadzania,,  mnie  nie  cieszy,...

...  bo  jak  przyjdzie  co  do  czego  i  takiemu  detemu  ,,pSZeTsiebiorcy,,  stanie  sie  krzywda  -  np.  udar  z  paralizem  -  to  taki  ,,pracus,,  idzie  PO  POMOC  do  caritas`u  albo  fundacji,  a  ta  zorganizuje  dla  niego  ZEBRY,  tj.  jakich  dety  pomocowy  koncert  !!!

 

I  tak  to  sie  kreNci  i  to  nie  tylko  u  mnie  na  wsi,...  i  wszyscy  wiedzo  i  wszyscy  udajo,  ale  ,,szafa  gra,,...  oczywiscie  ani  ja  ani  moja  rodzina  nie  partycypujemy  w  takich  speNdaH  i  kAcertaH  pomocowyH  !!!  

zaloguj się by móc komentować

orjan @Strikt 1 grudnia 2022 09:31
1 grudnia 2022 11:46

Te autostrady wybudowane za PO-PSL to nie była żadna inwestycja. To były konsumpcje. Mianowicie autostrady te "skonsumowały" ileś tam firm wykonawczych i dostawczych.

Można powiedzieć, że jakąś, ale istotną część narodowego majątku przełożono z jednej kieszeni do drugiej. W tym przypadku z kieszeni prywatnej do państwowej. Oczywiście przekładacze sowicie, na boku zarobili na tym przekładaniu. Właśnie ten był ekonomiczny motyw oraz sens operacji.

Mamy więc te autostrady, ale w zamian powstrzymany został rozwój pewnego zakresu prywatnej przedsiębiorczości. Zachwyty nad tym osiągnięciem PO-PSL powinny budzić wyłącznie śmiech i to drwiący śmiech.

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @ziemski 1 grudnia 2022 11:36
1 grudnia 2022 11:47

Całkiem możliwe, bo rzeczywiście to "załatwianie" jest szczególnie wyraźne u ludzi z roczników urodzonych w latach 1950-1970 i 1980-1990(wielka rozwałka lat '90) ale nie jest to reguła.
No, ale nie można też rozłożyć rąk i powiedzieć, że nic się nie da zrobić i zacząć walczyć z tym wrodzonym egoizmem. Zacząć od jakiś drobnych gestów, chociażby od tego żeby nie przychodzić do sklepu przed samym zamknięciem jak nie muszę z szacunku do czasu pracowników, albo np. jak ma się firmę to zatrudnić kogoś innego niż kolejną córkę kuzyna.

 

zaloguj się by móc komentować

Paris @Strikt 1 grudnia 2022 09:31
1 grudnia 2022 11:50

I  owszem,  ze...

...  nie  nalezy  ich  wrzucac  do  jednego  worka,  bo  naturalnie,  ze  sa  inwestycje  i  ,,inwestycje,,...  ewentualnie  Ewestycje  !!!

Akurat  budowa  elektrowni  atomowej  jest  Polsce  -  na  dzien  dzisiejszy  -  NAJMNIEJ  WSKAZANA,  drogi  to  cos  innego  -  te  sa  potrzebne  jak  najbardziej,  gdyz  kasa  z  narodu  LOJONA  jest  NIEMOZEBNIE,...

...  ale  z  tymi  ,,osiagnieciami  POpaprancow,,  to  pojechal  Pan  po  bandzie  nieprawdopodobnie  !!!

zaloguj się by móc komentować

ziemski @Strikt 1 grudnia 2022 09:31
1 grudnia 2022 11:51

Nie zgadzam się. Główne założenie tego projektu jest takie, żeby na samochód mógł sobie pozwolić przeciętnie zarabiający. I dlatego ma to sens. Dodatkową wartością jest nowoczesna linia produkcyjna, mimo, że podzespoły będą zagraniczne. Można to porównać do projektów wojskowych z Korei, które będą "polonizowane".

zaloguj się by móc komentować

Strikt @gabriel-maciejewski 1 grudnia 2022 10:19
1 grudnia 2022 11:53

Między 2015 r. a końcem czerwca 2022 (za rządów PiS, 7,5 lat) oddano do użytku:

  • 237 km autostrad
  • 1 514 km dróg ekspresowych
  • 217 km dróg klasy G lub GP (ruch główny lub główny przyspieszony)
    łącznie: 1 968 km.

W latach 2007-2015 (za rządów PO-PSL, 8 lat) oddano do użytku:

  • 884 km autostrad
  • 1 220 km dróg ekspresowych
  • 460 km dróg klasy G lub GP (ruch główny lub główny przyspieszony)
    łącznie: 2564 km.

Czy to wystarczy, czy mam tłumaczyć dalej?

zaloguj się by móc komentować

orjan @Strikt 1 grudnia 2022 11:53
1 grudnia 2022 12:04

A co to tam było za PO_PSL głosnym wtedy z oddawaniem do użytku autostrad na razie jednojezdniowych, na razie z jednym pasmem ruchu, czy jakoś tak? Czy cytowane przez Ciebie statystyki to uwzględniają?

Poza tym, jeśli powtórnie przeczytać komentowany tutaj felieton, to chodzi w nim o potrzebę komunikacji zatem o sieć drogową, a nie o kilometraż dróg. Wbrew pozorom, to nie jest to samo.

 

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @Strikt 1 grudnia 2022 11:53
1 grudnia 2022 12:23

Niech pan tłumaczy dalej. Proszę coś teraz o produkcji tuczników opowiedzieć

zaloguj się by móc komentować

Pioterrr @Strikt 1 grudnia 2022 11:53
1 grudnia 2022 12:24

Jak już jest wybudowana autostrada między głównymi węzłami, to następny rząd ma ją budować od nowa, obok starej? Czy ma budować autostradę między Pcimiem Górnym a Zadupiem Dolnym, aby iść na rekord?

Mam tłumaczyć dalej?

I proszę mi przypomnieć - za którego to rządu uchwalono specjalna ustawę o przejezdności autostrad?

I za ile z tych "autostrad" zapłacono wykonawcom końcowym?

https://forsal.pl/artykuly/702992,plaga-upadlosci-wsrod-wykonawcow-autostrad-to-wina-gddkia.html

https://jedynka.polskieradio.pl/artykul/891628

zaloguj się by móc komentować

Strikt @orjan 1 grudnia 2022 12:04
1 grudnia 2022 12:34

Znasz jakiś inny miernik sieci drogowej niż kilometraż dróg?

zaloguj się by móc komentować

Pioter @Strikt 1 grudnia 2022 12:34
1 grudnia 2022 12:44

Tak. Mapa tej sieci.

Można budować mosty wzdłuż rzek. Kilometrowo i konstrukcyjnie będą na pewno bez zarzutu.

zaloguj się by móc komentować

Strikt @gabriel-maciejewski
1 grudnia 2022 12:55

Aha, jeszcze jedno: pociąg z Warszawy do Lwowa w 1939 roku nie jechał kilka dni tylko 8 godzin. I w żadnym wypadku nie było to 1000 km, ale 491 km. I nie jechał przez Katowice tylko Warszawa Główna - Radom - Skarżysko Kamienna - Sadnomierz - Przemyśl - Lwów. Dziś z jedną przesiadką jedzie się 11:32. Ekspres do Krakowa jechał 4 godziny.

zaloguj się by móc komentować

Wrotycz1 @Strikt 1 grudnia 2022 12:34
1 grudnia 2022 13:23

Zapomniał pan o rekordowych cenach 1 km dróg i o najdroższych stadionach świata. Jest się czym chwalić.

zaloguj się by móc komentować

Strikt @OjciecDyrektor 1 grudnia 2022 11:25
1 grudnia 2022 13:25

Wg danych GUS jest to 5,1%. Polecam jeszcze sprawdzić bezrobocie w regionach, gdzie tradycyjnie wygrywa PiS: Podkarpacie: 8,7% (Przemyśl: 12,2%), Lubelskie: 7,8% (Chełm-Zamość: 10,2%), Świętokrzyskie 7,5%, Radom: 12,5%.

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @Strikt 1 grudnia 2022 13:25
1 grudnia 2022 13:36

Czyli powinniśmy głosować na Tuska, tak?

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Strikt 1 grudnia 2022 12:55
1 grudnia 2022 13:37

Aha, jeszcze jedno - od kiedy tak jeździły pociągi do Lwowa? Od samego odzyskania niepodległości?

zaloguj się by móc komentować

Strikt @orjan 1 grudnia 2022 11:46
1 grudnia 2022 13:41

Tyle tylko, ze po tych autostradach jeżdzą tysiące samochodów. Ile skonsumuje projekt odbudowy Pałacu Saskiego? Projekt Izery skonsumował już grubo ponad 300 mln (z zakładanych 6 mld) po to, by uznać, że platforma będzie chińska, a linia produkcyjna niemiecka. Więc w kogo inwestujemy?

zaloguj się by móc komentować

Strikt @Paris 1 grudnia 2022 11:50
1 grudnia 2022 13:43

Własna elektrownia jest jak najbardziej wskazana.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Strikt 1 grudnia 2022 13:41
1 grudnia 2022 13:45

A według pana kogo powinni do tego interesu dopuścić? Mentzena?

zaloguj się by móc komentować

Strikt @bulk 1 grudnia 2022 09:42
1 grudnia 2022 13:52

Od 11 grudnia. Z Warszawy 9h (przed wojną 5:23)

zaloguj się by móc komentować

tomasz-kurowski @gabriel-maciejewski
1 grudnia 2022 14:02

Parokrotnie w drodze na konferencje LUL brałem sobie z lotniska samochód z nawigacją, po czym trochę błądziłem, bo - fabrycznie - nawigacja znała stan dróg sprzed kilku lat, co przy tempie polskich inwestycji drogowych nie wystarczało. Zamiast słuchać się nawigacji, zdaniem której jechałem szczerym polem, musiałem mieć oczy szeroko otwarte i pilnować zjazdów z pięknych, nowych dróg. W sumie potęgowało to walory krajoznawcze imprez.

zaloguj się by móc komentować

tomasz-kurowski @tomasz-kurowski 1 grudnia 2022 14:02
1 grudnia 2022 14:03

Co innego jeszcze mi zaimponowało, bo myślałem, że się nie doczekam - w przyszłym roku w końcu otwarta zostanie linia kolejowa na lotnisko w Pyrzowicach. Pierwszy raz słyszałem o niej na początku studiów, potem „na pewno” miała zostać ukończona na Euro 2012, a ostatecznie budowę rozpoczęto jakoś w zeszłym roku.

zaloguj się by móc komentować

Autobus117 @gabriel-maciejewski
1 grudnia 2022 14:06

Coryllusie, gratulacje! Konfederacja w osobie Strikta zawitałą w Twoje progi! Może to sam Sławomir Mentzen w wolnej chwili pochyla się nad losem maluczkich? Kto to wie? "Nowa nadzieja" to dowcip wszechczasów. Chłopcy nie wyrośli z Gwiezdnych Wojen a chcą nam ustawiać życie. Zakochani w Księżniczce  Lei /Inna sprawa, że oni chyba bardziej zakochani w bracie Lei. Konserwatyzm oświecony/ budują z PO drogi na złość Vaderowi Kaczorowi. 

PS. Jakby co przepraszam Strikta, ja też miałem kiedyś siedemnaście lat i kłopoty z trądzikiem.

zaloguj się by móc komentować

Paris @Strikt 1 grudnia 2022 13:43
1 grudnia 2022 14:48

Absolutnie  nie,...

...  obejdziemy  sie  bez  elektrowni  atomowej,  sa  znacznie  wazniejsze  sprawy,...  inaczej  to  bedzie  NIEWYPAL  i  BECZKA  BEZ  DNA,  znaczy  sie  -  ogolnie  -  skonczy  sie  tak  jak  POpaprane  aLtostrady,  mowie  Panu.

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski 1 grudnia 2022 13:36
1 grudnia 2022 14:50

Tuska,...

...  to  powinnismy  ZAMKNAC  w  PIERDLU,...  a  zaraz  po  nim  jego  SYNUSIA  !!!

zaloguj się by móc komentować

Autobus117 @Paris 1 grudnia 2022 14:50
1 grudnia 2022 14:59

Szanowna Pani, tuska powinniśmy skierować na te autostrady co to ich tyle wybudował. Roboty na nich co niemiara, on co prawda nie potrafi nic, ale do zamiatania asfaltu może się nada. 

zaloguj się by móc komentować

MZ @gabriel-maciejewski 1 grudnia 2022 12:19
1 grudnia 2022 15:04

No nie ...będzie dodruk?

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Strikt 1 grudnia 2022 12:55
1 grudnia 2022 15:06

Toż niedawno - 2 dni temu? - podałem 5% bezrobocia. Wiem, że eurostat i nasz gus inaczej liczą. 

zaloguj się by móc komentować

Strikt @ziemski 1 grudnia 2022 11:51
1 grudnia 2022 15:10

Najtańszy samochód elektryczny kosztuje ponad 90 000. Auto na tej samej platformie co Izera i prawdopodobnie z tym samym silnikiem kosztuje w Chinach 28 000 Euro, a w Niemczech 44 000 Euro. Nawet jeśli rząd dołoży jakąś kasę, to będzie to finansowanie bogatych pieniędzmi biednych.

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @Strikt 1 grudnia 2022 15:10
1 grudnia 2022 15:14

Nikt pana nie zmusza do kupowania Izery, której jeszcze nie ma i najprawdopodobniej nie będzie

zaloguj się by móc komentować

MZ @Strikt 1 grudnia 2022 12:55
1 grudnia 2022 15:19

Z czasem przemieszczania się pociągów nie jest do końca tak,u nas na Podkarpaciu zawsze słyszałem gadkę,że przed wojną to pociągi szybciej kursowały,tylko pozornie,bo np na 100km trasie były dwie stacje,Jasło-Krosno-Sanok,a po latach jest ok 20-tu przystanków i to wydłuża czas podróży.Z ogromnymi kosztami budowy autostrad sie zgodzę,a tutaj należy powiedzieć o patologi i bankructwie wykonawców i nikt za to nie odpowiedział.Wiem coś o tym bo kolega został w to umoczony.

zaloguj się by móc komentować

Strikt @Pioter 1 grudnia 2022 12:44
1 grudnia 2022 15:22

Jaką drogę budowano w niewłaściwym miejscu?

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @MZ 1 grudnia 2022 15:19
1 grudnia 2022 15:23

Pan Strikt nas tylko prowokuje

zaloguj się by móc komentować

orjan @Strikt 1 grudnia 2022 12:34
1 grudnia 2022 15:23

Czas wygodnej podróży od A do B bez względu na rodzaj drogi i właśnie o tym pisze autor felietonu, że teraz jest wygodniej i szybciej. Może nie jest?

zaloguj się by móc komentować

Strikt @Pioterrr 1 grudnia 2022 12:24
1 grudnia 2022 15:29

Jeśli w Polsce nie ma miejsca na kolejne autostrady, to gratuluję dobrego samopoczucia. Proszę spróbować pojechać z np. Łodzi do Lublina albo z Radomia do Rzeszowa.

zaloguj się by móc komentować

szarakomorka @Strikt 1 grudnia 2022 09:31
1 grudnia 2022 15:35

Niech Pan wytłumaczy czym sięróżnią autostrady wybudowane przez PO-PSL od dróg ekspresowych wybudowanych przez PIS.

Chyba tym : "ale jaja, ale jaja".

zaloguj się by móc komentować

Marecki @Strikt 1 grudnia 2022 15:29
1 grudnia 2022 15:38

Proszę Pana, podaje Pan tu przykład tylko jednej brakującej drogi (S12), która jest obecnie na etapie uzyskiwania decyzji środowiskowej dla bardzo długiego odcinka. Skoro tak jest, to znaczy że rząd PO-PSL w ogóle nie był zainteresowany budową tej drogi, bo by już wcześniej przygotował odpowiednie papiery/pozwolenia. Budowa dróg ekspresowych/autostrad to wiele lat (najbidniej 8-9) i teraz właśnie wychodzi, co PO-PSL w ogóle zaplanowało do budowy a co nie.

Proszę sobie prześledzić stan budowy dróg w poszczególnych latach (https://pl.wikipedia.org/wiki/Autostrady_i_drogi_ekspresowe_w_Polsce) to zobaczy Pan, że poprzednia władza nie dbała o kompletność połączeń drogowych, nie licząc tego że na wschodzie miało nie być nic.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @Strikt 1 grudnia 2022 12:55
1 grudnia 2022 15:41

Szanowny @Strikt'cie.Nie bierzesz pod uwagę ,że przed wojną Lwów znajdował sie w granicach polskich. A teraz Lwów w stosunku do Warszawy znowu leży za granicą. Trzeba więc z W-wy jechać przez Kraków,(lub kombinować inaczej)następnie do Przemyśla , wsiąść do pociągu jadącego do Lwowa i odstać na granicy, czekając aż zmienią w pociągu tak zwane wózki wagonowe, czyli zmienią rozstaw kół pociągu na rosyjską szerokość toru, jaka obowiązuje na Ukrainie. W sumie podróż pociągiem z Warszawy do Lwowa trwa dzisiaj około 15 godzin,jak dobrze pójdzie...

W czasie Księstwa Warszawskiego takie połączenie pocztowe z koleii było zwane dyliżansem. Jak długo jechało się dyliżansem z Warszawy do Lwowa? – I znów,  Lwów nie należał do Księstwa. Leżał już za granicą, która oddzielała Księstwo od Austrii w miejscu prawie dokładnie tym samym, co obecnie Polskę i Ukrainę. Ale gdyby ktoś jechał, podróż zabrałaby mu  jakieś 35 godzin,pod warunkiem ,niezbyt dużych przerw na siusianie(trzęsło)i popasów,i znów granica i kontrola...

I tak możemy sobie gdybać ile czasu zajmie nam w prostej linii z Warszawki do Lwowa obecnie myknąć dobrym mercedesem... Niby tak blisko ,a daleko...

zaloguj się by móc komentować

Strikt @Wrotycz1 1 grudnia 2022 13:23
1 grudnia 2022 15:44

Koszt budowy drogi w Polsce to około 10 milionów Euro/km. I to jest europejska średnia. Które polskie stadiony są najdroższe na świecie?

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @orjan 1 grudnia 2022 15:23
1 grudnia 2022 16:00

Oczywiście orjanie ,ze jest bezprzecznie lepiej i wygodniej.Jeździłam na trasie Kraków -Przemyśl ponad pół wieku dokładnie. Pociągiem miałam też wypraktykowane.Na tej trasie praktycznie wszystkie pasażerskie musiały przepuszczać towarowe w razie "wyższej konieczności"z Huty Katowice i kombinatu im.Lenina...Na starej trasie tej niby "autostrady" w poźniejszym czasie przepuścić musiałam tą swoją"Syrenką",wszystkie fury z sianem,uważając aby na poboczu nie złamać resorów i nie wybić zębów... Jak był pech to i za 7 godzin w Rzeszowie zaledwie przez centrum przejechałam...

zaloguj się by móc komentować

Strikt @gabriel-maciejewski 1 grudnia 2022 13:37
1 grudnia 2022 16:22

W burzliwych latach 1918-1920 to i do Mławy ciężko było się dostać z Warszawy, bo stacjonowała tam czerwona kawaleria.

zaloguj się by móc komentować

Strikt @Autobus117 1 grudnia 2022 14:06
1 grudnia 2022 16:24

Niestety już dawno nie mam 17 lat, ale nawet jak miałem, to wiedziałem, że najtańszym chwytem, który stosują głównie ułomni są argumenty ad personam.

zaloguj się by móc komentować

Strikt @MZ 1 grudnia 2022 15:19
1 grudnia 2022 16:29

Można porównać jabłka do jabłek, a gruszki do gruszek i wybrać najszybsze połączenie. Znam trasy, gdzie dopiero w 2022 bohatersko dogoniliśmy przedwojenny czas przejazdu.

zaloguj się by móc komentować

Autobus117 @Strikt 1 grudnia 2022 16:24
1 grudnia 2022 16:32

może i ja ułomny, ale nie robię z siebie pajaca pisząc o średnich itp

średnia cena autostrad w europie ? chodzi ci o średnią bankructw przy nich? najdroższe stadiony , nie wiesz? A Narodowy to ile kosztował? Ile dołożono do niego? A może wiesz , bo ja wiem, że przy nim pracowali ludzie bez ubezpieczenia? Wiesz ile było wypadków? Wiesz ilu firmom nie zapłacono całej forsy. A może chcesz się dołożyć do obecnego remontu dachu? Śmiało. Nowy Wembley też już reperowali? też dach się nie otwierał a konstrukcja grozi zawaleniem?

Co z tobą jest nie tak? Idź na spacer, wreszcie kogoś może poznasz.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski
1 grudnia 2022 16:49

"Choć przecież można milczeć i nie ekscytować się porażką. O, przepraszam, wyjątkiem są kompromitacje narodowej drużyny na meczach międzynarodowych. Wtedy wszyscy wstają i śpiewają – nic się nie stało, Polacy nic się nie stało…Właśnie, że się stało i trzeba o tym mówić."

 

Miałem cichą nadzieję że nasi piłkarze pojadą po meczu z Argentyną do domu i zaoszczędzą nam dalszego wstydu.

Los jednak uśmiechnął się do nas, niestety szyderczo, i postawił nas przeciwko Francji.

To już będzie miazga całkowita.

zaloguj się by móc komentować

Strikt @Autobus117 1 grudnia 2022 16:32
1 grudnia 2022 16:59

Wembley miał kosztować 326 milinów funtów, kosztował 1,5 miliarda. Dach przecieka, a naprawa trwa od 2012. Ale to trzeba sięgać mentalnie trochę dalej. 

zaloguj się by móc komentować

Autobus117 @Strikt 1 grudnia 2022 16:59
1 grudnia 2022 17:04

Hurra! Są gorsi! To twoja mentalność. Bez odbioru, lepiej umyję kuwetę mojej kotki. 

zaloguj się by móc komentować

ziemski @Strikt 1 grudnia 2022 15:10
1 grudnia 2022 17:25

Rozumiem, że programy dofinansowania zakupu elektryków planowane na zachodzie też są nieprzemyślane i będą odbywały się wyłącznie kosztem biednych. Poza tym jeśli cały świat przejdzie z napędów spalinowych na elektryczne to my mamy się biernie przyglądać, bo lepiej iść w sprawdzone rozwiązania.

"Podczas trwającej wizyty w USA prezydent Francji Emmanuela Macron zdecydowanie krytykował amerykańską ustawę o redukcji inflacji (IRA), określając ją jako "superagresywną" i ostrzegając, że może doprowadzić do "fragmentaryzacji" Zachodu i deindustrializacji Europy. [...]

Uchwalona w celu walki z inflacją IRA jest uznawana przez Francję i Unię Europejską za protekcjonistyczną. Amerykańska ustawa zakłada m.in. ogromny plan inwestycyjny o wartości około 370 mld dolarów, mający na celu wsparcie amerykańskiego przemysłu w celu przyspieszenia transformacji energetycznej. IRA przyznaje hojne dotacje na pojazdy elektryczne, baterie, energię odnawialną pod warunkiem, że są one produkowane na terytorium USA."

https://forsal.pl/swiat/aktualnosci/artykuly/8600719,macron-amerykanski-plan-ozywienia-gospodarczego-i-walki-z-inflacja-grozi-podzialem-zachodu.html

zaloguj się by móc komentować

Paris @Strikt 1 grudnia 2022 16:59
1 grudnia 2022 17:31

I  znowu...

...  to  nie  jest  dobry  przyklad  !!!

Przypomne,  ze  POpaprancom  tak  sie  spodobalo  to  ,,budowanie  aLtostrad  i  przeciekajacych  stadionow,,  ze  Slawku  ,,zegarek,,  Nowaku  az  na  zielona  Ukraine  sie  zapedzil.  Chyba  Pan  pamieta  jeszcze  czym  to  sie  skonczylo...  dzisiaj  Slawku  mieni  sie  ,,zbieraczem  dziel  sztuki,,  !!!

POpaprancy  nie  nadaja  sie  do  ,,budowy,,  czegokolwiek,...  oni  sa  juz  calkowicie  ZAORANI,

zaloguj się by móc komentować

Paris @ziemski 1 grudnia 2022 17:25
1 grudnia 2022 17:42

Oh,  la  la...

...  i  to  cale  IRA  tak  sie  temu  BARANOWI  nie  podoba  !!!

A  mnie  sie  baaardzo  podoba,...  takie  IRA  przydaloby  sie  w  Polsce  i  to  szybko...  jak  na  gwalt  !!!

zaloguj się by móc komentować

ziemski @Paris 1 grudnia 2022 17:42
1 grudnia 2022 17:47

Jest też wątek urażonych ambicji Macrona:

"Postawcie się na moim miejscu" – prosił amerykańskich kongresmenów Macron. "Nikt nie kontaktował się ze mną, gdy prowadzono rozmowy w sprawie IRA"

zaloguj się by móc komentować

Strikt @ziemski 1 grudnia 2022 17:25
1 grudnia 2022 18:25

Programy na Zachodzie to mix kija i marchewki. W Norwegii elektryki są zwolnione z VAT i płacą połowę innych opłat drogowych. Popyt wytworzony jest sztucznie.

Samochód miał być polski: mamy chińską platformę, włoski design, niemiecką linię produkcyjną czyli de facto fundujemy Chińczykom montownię.

zaloguj się by móc komentować

grudeq @Strikt 1 grudnia 2022 12:55
1 grudnia 2022 19:18

A towarowe ile jeździły?  Bo pospieszne przez skarzysko to chyba dopiero od oddania Lini radomskiej w 1935 roku

zaloguj się by móc komentować

orjan @Marecki 1 grudnia 2022 15:38
1 grudnia 2022 19:28

>> ... na wschodzie miało nie być nic. <<

Pominięcie tam potrzeby drogi - arterii północ południe, moim, powtarzam, moim zdaniem, dyskwalifikuje PO-PSL jako nadających się do rządzenia Polską. Ta droga, teraz nadrabiana przez PiS, ma bowiem kluczowe znaczenie dla obronności Polski. Nie tylko wschodniej, ale całej Polski! Nie było i ma większego priorytetu drogowego, jak ten.

zaloguj się by móc komentować

Paris @ziemski 1 grudnia 2022 17:47
1 grudnia 2022 20:13

Oh,  la  vache,...

...  pomiotowi  Hollande`wemu  cos  sie  pomerdalo  we  lbie,...  to  chyba  ZA  DUZY  i  zwyczajnie  go  przerastajacy  udzial  w  ,,sekwencji  wizyt  dyplomatolskich,,  w  ostatnim  czasie.  Po  obecnej  wizycie  tego  rotszyldowego  slupa  w  Ameryce  francuski  telewizor  deliberuje  -  juz  cale  popoludnie  -  czy  Biden  i  Macron  to  sa  jeszcze  ,,partnerzy,,...

...  a  zaproszone  ichnie  ,,aLtorytety,,  nie  moga  przezyc  i  przebolec  tego  IRA  !!!

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Strikt 1 grudnia 2022 15:29
1 grudnia 2022 21:55

Czyli chodzi ci o to, że budują drogi w niewłściwych rejonach kraju. Zamiast budować tam gdzie ich brakuje lub ich sieć jest niewystarczająca powinni budować w jakichs innych miejscach. I , oczywiscie, wszystkie naraz. 

Ale gdyby budowano w innych miejscach, to kazdy mógłby wskazać miejsca w których ich jeszcze nie wybudowano i wytykać, że nie tam budują , gdzie  powinni. Np.  dlaczego nie buduje się  autostrady pomiędzy Kaliszem a Suwałkami.

Twoj "koncept" na krytykę obecnego  rządu jest taniej próby.

Znaczna większość życia zawodowego spedziłąem na podróżowaniu po Polsce. Na dobre takie wojaze zacząłem od 1979 roku. Wyraźna , a nawet radykalna poprawa widoczna jest w ostatnich dziesięciu latach, choć szósty rok z tego juz nie podrużuje słuzbowo, a rzadko prywatnie. Ale to wystarczy na potrzebe porównania. Otóż nie ma porównania.  I moge potwierdzic, że w wielu rejonach standard drogowo-kolejowy jest nawet lepszy niż w krajach "zachodnich'" ( bo mamy nowszy i nowoczesniejszy tabor, a tam użytkuja  ten dawniej uruchomiony).

A przeciez stan obecnie rejestrowany to nawet nie jest połowa zamierzonych celów inwestycyjnych.

Czy zatem w ogóle rozumiesz, czego  i dlaczego  sie czepiasz?

 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Strikt 1 grudnia 2022 16:29
1 grudnia 2022 21:58

A to ciekawe,  bo dlaczegóż to dogoniliśmy dopiero w 2022 r.?

A w którym roku powinniśmy to zrobić?

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @gabriel-maciejewski
1 grudnia 2022 22:24

Pewnie czegoś nie rozumiem.

Oszczędności i inwestycje.

Kredyt i wojna.

 

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @gabriel-maciejewski
1 grudnia 2022 22:28

Z prawie Krakowa do prawie Wilna przeleciał taki Góra ...

szybowcem.

 

zaloguj się by móc komentować

glicek @Strikt 1 grudnia 2022 11:53
1 grudnia 2022 22:51

Zna pan ten wykres poniżej? Z ciekawości - dlaczego obecna opozycja nie mówi NIC o propozycjach infrastrukturalnych? Poza tym że są na nie np. nie-CPK, nie Pałac Saski (dla nich ruski), nie-użeglowienie Odry, nie-elektrowiom atomowym (bo Niemcy ich nie chcą). Nie wiem czy program opozycji "chu... z Polska wschodnią" jest nadal aktualny?

Drogi za PiSu. Aktualizacji za 2022 jeszcze nie ma.

Drogi za PO/PSL. Jedna poprawka - za ich panowania żadne przedłużenie S5 i S8 na południe od Wrocławia i A4 nie było planowane. Podobnie jak 2 obwodnica Trójmiasta i S16 Olsztyn-Ełk.

zaloguj się by móc komentować

ApesCornelius @Strikt 1 grudnia 2022 16:29
1 grudnia 2022 22:51

Mam kolegę dyrektora kamieniołów który przez budowę autostrad za czasów PO-PSL ledwo przeżył 2 zawarły serca. Wyzwaniami komorniczymi miał obwieszoną całą tablicę i jak przychodził komornik to on dawał taką wierzytelność komornikowi w zamian za jego dług. Dziękował Bogu ze maszyny miał w leasingu a kamieniołom był w "dzierżawie" a funkcjonował dzięki sprzedaży kamienia za gotówkę.

Dzisiaj chwali PiS pod niebiosa że pospłacał wszystkie długi i może spokojnie dobrze funkcjonujący kamieniołom sprzedać, bo swoim dzieciom nie życzy takiego finansowego rollercoastera jak za czasów PO-PSL.

 

zaloguj się by móc komentować

Autobus117 @stanislaw-orda 1 grudnia 2022 21:58
1 grudnia 2022 22:54

"A to ciekawe,  bo dlaczegóż to dogoniliśmy dopiero w 2022 r.?

A w którym roku powinniśmy to zrobić?"

tego Strikt akurat nie wie. Dla niego PiS to samo zło. Nawet autostrady Bychawa - Parczew nie zbudowali.

zaloguj się by móc komentować

glicek @OjciecDyrektor 1 grudnia 2022 09:40
1 grudnia 2022 23:04

Mój rozbrat z korwinistami nastąpił prawie 20 lat temu

Dziś "korwinista" Mentzen - ale nie tylko on, uni te wszystkie corpolibki tak klepią to w kólko - głosi "wszystkie państwa, które teraz są bogate kiedyś były biedne". Czyli jakie? Wielka Brytania? Szwecja? Holandia? ciekawe w którym / od którego wieku...?

Esencja filozofii korwinistów by Meztzen od 8:26 do 11:42

 

zaloguj się by móc komentować

Strikt @orjan 1 grudnia 2022 19:28
1 grudnia 2022 23:06

Śmiała teza. Moim zdaniem dużo ważniejsza jest A1, która z przemysłowego serca Polski czyli Śląska biegnie przez duże miasta nad Bałtyk.

zaloguj się by móc komentować

glicek @ApesCornelius 1 grudnia 2022 22:51
1 grudnia 2022 23:07

swoim dzieciom nie życzy takiego finansowego rollercoastera jak za czasów PO-PSL.

Nikt z PO i z korpoczłowieków mu nie powiedział że "widocznie sie nie nadawał do biznesu"? Ja od tego typu ludzi słyszałem, "że jak ktoś nie jest w stanie zarobić swoją działalnością na ZUS to powinien mocno przemyśleć swoje funkcjonowanie w tej branży".

zaloguj się by móc komentować


Strikt @Autobus117 1 grudnia 2022 22:54
1 grudnia 2022 23:17

Długo nad tym myślałeś? Czy pomogły męskie koleżanki z klubu Gazety Polskiej?

zaloguj się by móc komentować

Strikt @glicek 1 grudnia 2022 23:07
1 grudnia 2022 23:21

przecież prawie słowo w słowo zacytowałeś Prezesa.

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @Strikt 1 grudnia 2022 23:21
1 grudnia 2022 23:26

Jest 23:24.

 

Już jest dość karetek - jak w filmie w '70 latach - ...

 

Daj spać kolego.

 

zaloguj się by móc komentować

glicek @Strikt 1 grudnia 2022 23:21
1 grudnia 2022 23:34

Czyli Prezes-Naczelnik cytuje to co mówią/uważają corpolibki? Dla których np. Obajtek nie jest i nigdy nie będzie ICH, choćby nie wiem jak podniósł wartość Orlenu, jaki uzyskałby notowania na rynku finansowych i nie wiadomo jakie by nie wygenerował zyski. Nie mówiąc o Morawieckim, który w libkowych oczach dawno stracił status bankowca - czlowieka City. ;)

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Strikt 1 grudnia 2022 23:13
1 grudnia 2022 23:56

na kalkulatorku wyliczyłeś czy masz jakieś specjalne oprogramowanie?

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @Paris 1 grudnia 2022 20:13
1 grudnia 2022 23:58

Radziłbym pani okiełznać nerwy.

Mniej czadu, mniej wykrzykników, a więcej konkretów.

Pozdrawiam.

I proszę pozdrowić Krzysztofa ode mnie.

Niech się napije wody i odpocznie trochę, to może zacznie pisać coś sensownego.

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @Szczodrocha33 1 grudnia 2022 23:58
2 grudnia 2022 00:08

A tak ogólnie dobrze się czujesz? Psychiatra jest na pokładzie ☺

 

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @Szczodrocha33 1 grudnia 2022 23:58
2 grudnia 2022 00:15

To byl mój bardzo merytoryczny komentarz do ciebie, tak a pro po, żeby nie było i spadaj

 

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @Paris 1 grudnia 2022 20:13
2 grudnia 2022 00:25

Paris, to przecież jest wszystko na niby, naprawdę. Wszystko już jest na niby. Nawet Mundial, nie widać? ☺

 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @cbrengland 2 grudnia 2022 00:08
2 grudnia 2022 00:26

"A tak ogólnie dobrze się czujesz? "

A wiesz że miałem zamiar ci zadać identyczne pytanie?

Jeżeli woda i drzemka ci nie pomaga to proponuję ucieczkę w wielką Igę.

Albo w wysokiego Hurkacza.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski
2 grudnia 2022 00:29

Proszę mi wybaczyć panie Gabrielu, nie chcę być posądzony o trolowanie pańskiej notki, ale naprawdę nie lubię lunatyków.

zaloguj się by móc komentować

Autobus117 @Strikt 1 grudnia 2022 23:17
2 grudnia 2022 01:05

Pomogły koleżanki. One mnie lubią, ciebie nikt. to jest wasz problem konfederastów, nikt was nie lubi.

zaloguj się by móc komentować

Strikt @glicek 1 grudnia 2022 23:34
2 grudnia 2022 08:12

Dokładny cytat: "Jeśli ktoś nie jest w stanie prowadzić działalności gospodarczej w takich warunkach, to znaczy, że się do niej po prostu nie nadaje". A co do związków z City: myślę, że 20 milionów dotacji dla JP Morgan to skuteczny przykład hedgingu ze strony rządu, by te związki podtrzymać. Mający problemy z językiem polskim minister finansów też był takim gwarantem.

zaloguj się by móc komentować

orjan @gabriel-maciejewski
2 grudnia 2022 10:10

Istota i kontekst ustalenia zawartego w tym cytacie mieści się w zastrzeżeniu "takich warunków" prowadzenia działalności gospodarczej. Ta wypowiedź pochodzi z 2017 roku, więc abspolutnie nie odnosi się od obecnych warunków zdeterminowanych przez stosunki nadzwyczajne (epidemia, wojna, deregulacja gospodarki światowej, itd). Ja dodałbym jeszcze destrukcyjne działanie wewnętrzne egoistycznie napędzane przez opozycję w tym przez Konfederację (wart Pac pałaca).W odniesieniu jednak do dzisiejszych, nadzwyczajnych warunków zauważyć wypada, że za żadną z tych nadzwyczajności PiS nie odpowiada.

Ponadto, gdy PiS rządzi Polską wobec i przeciwko tym nadzwyczajnościom, wyjątkowej nieuczciwości wymaga odmawianie PiS-owi emaptii i zaangażowania w to, co ktoś jeszcze większy zdefiniował jako obowiązek i konieczność solidarności społecznej (jeden drugiego ciężary noście). Gdy ktoś dzisiaj odmawia, albo zaciera, czy bagatelizuje to zaangażowanie, to można go śmiało zakwalifikować jako nieuczciwego dyskutanta odrzucającego poczucie więzi społecznej. Nawet już nie więzi narodowej, ale właśnie aż społecznej.  Tu warto zauważyć, że opozycja, w tym Konfederacja nie proponuje żadnej, podkreślam żadnej więzi zamiast. W istocie żądają zniszczenia więzi narodowych i społecznych.

Wskazując powyższe w odniesieniu do bieżącej sytuacji, trzeba przypomnieć, że dokładnie taki kontekst (jeden drugiego ciężary noście) istniał w 2017 r. przy cytowanej wypowiedzi Jarosława Kaczyńskiego z tym, że wtedy jeszcze nawet nie majaczyły te epidemie, wojna, itd. Ten kontekst oznaczał (i nadal oznacza), że prawo i interes prowadzenia działalności gospodarczej nie mogą same z siebie odrzucać społecznych obowiązków przedsiębiorców wobec ich otoczenia i wobec państwa wykonującego takie obowiązki.

Upływ czasu od 2017 r. w tym zaostrzenie ówczesnych "takich warunków" o te nadzwyczajne pozwala natomiast na zadanie rozpoznawczych pytań odkrywających, czy w tym okresie rządów PiS warunki działalności były, albo są niemożliwe dla sprostania im:

Czy przez Polskę przetoczyła się fala bankructw, choćby w takiej skali jak za Tuska w sektorze budowlanym ówczesnej budowy autostrad?

Kto wygenerował: spadek bezrobocia (tu akurat kwestia "niemożebnych składek ZUS"), istotny i na razie trwały przyrost PKB, nową zamożność i powodzenie majątkowe warstw społecznych szerokich jak nigdy przedtem, te drogi, przekopy, tunele, absorbcję milionowego uchodźctwa wojennego, teraz jeszcze odbudowa armii, i tak dalej. No skąd się to wzięło, jeśli nie z rzeczywistych warunków prowadzenia działalności gospodarczej przez "już-już-zamordowanych" przedsiębiorców?

No, zawsze można odpowiedzieć zarzutem, że za PiS warunki są podłe, jak nigdy, lecz przed Polakami nie takie bryły były. Tylko dla takiej kontry trzeba jednak coś / kogoś pochwalić. Mianowicie Polaków, jako genetycznie nadających się do sprostania każdym warunkom działalności gospodarczej. Skoro wytrzymali niemca, ruska i tuska, to co tam dla nich jakieś "pisoskie" warunki.

W tym momencie, drogi kolego @Strikt-cie, nie mam już ochoty na dalszą uprzejmość dyskusyjną. To znaczy ochoty na gadanie do oczywistej ściany.

 

zaloguj się by móc komentować

orjan @orjan 2 grudnia 2022 10:10
2 grudnia 2022 10:13

No własnie, miało być do @Strikt-a. 

zaloguj się by móc komentować

Strikt @orjan 2 grudnia 2022 10:10
2 grudnia 2022 11:10

"prawo i interes prowadzenia działalności gospodarczej nie mogą same z siebie odrzucać społecznych obowiązków przedsiębiorców wobec ich otoczenia i wobec państwa wykonującego takie obowiązki." - a jakie to są obowiązki? Obowiązkiem przedsiębiorcy jest prowadzić firmę, która przyniesie mu zysk i płacić i traktować uczciwie pracowników i kontrahentów. Ale o tym wszystkim mówi człowiek, który nie przepracował dnia w prywatnej firmie, nie musiał kupić mieszkania, a leczony jest w rządowej lecznicy.

Mówi pan o więziach. Czy może może elementem budowania więzi jest nazywanie przedsiębiorców w ten sposób:  "Tylko ci, którzy żyją z cwaniactwa, mogą rzeczywiście stracić". 

Zamożność i powodzenie majątkowe? Jesteśmy 20-tym krajem na 27 pod względem średniej pensji w Unii, wyprzedzają nas już takie potęgi jak Litwa, Cypr czy Grecja.

Bankructwa, zawieszenie i zamknięcie działalności? Wzrost o ponad 40% w porównaniu do 2021.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Strikt 2 grudnia 2022 11:10
2 grudnia 2022 11:16

Skoro grzebiesz sie w GUS-owskich staystykach , to czy mógłbyś podać porownanie takich  średnich wynagrodzeń w wymiarze liczbowym (czyli w przeliczeniu na EUR)? I porównać je z takimi samymi sprzed 10 oraz  20 laty?

zaloguj się by móc komentować

Strikt @gabriel-maciejewski
2 grudnia 2022 12:18

Mogę je nawet skorelować z cenami

zaloguj się by móc komentować


chlor @gabriel-maciejewski
2 grudnia 2022 13:35

Za rządów PO dentyści jeżdzili do Chorwacji. Obecnie na Chorwację i Cypr stać plebs ku wściekłości elit społecznych, które muszą jechać przynajmniej na Malediwy by wreszcie nie zobaczyć Polaka.

 

 

zaloguj się by móc komentować

bendix @gabriel-maciejewski
2 grudnia 2022 14:49

UKR walczy a super piotrka Valsera switł land kupuje złoto z państwa moskiewskiego. I antwerpia diamenty :-(((((

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @bendix 2 grudnia 2022 14:49
2 grudnia 2022 15:12

Ale, że Valser kupuje złoto w Moskwie? Czy co? Bo nie rozumiem

zaloguj się by móc komentować

orjan @Strikt 2 grudnia 2022 11:10
2 grudnia 2022 15:19

Miałem się już wyłączyć, lecz najwyraźniej potrzebujesz jakiegoś Mentora. Z braku innych kandydatur, na razie ja pomogę:

Był taki jeden przedsiebiorca, który nie miał obowiązków społecznych. Nazywał sie Robinson Crusoe. I tylko do czasu, aż przybył mu Piętaszek. Są tacy, którzy odrzucają obowiązki, lecz stosunki społeczne są wzajemne. Jeśli Ty odrzucasz, to ja tego odrzucenia nie uznaję i nadal żądam, abyś odrzucone wykonywał. Nie podoba się, to jedź na bezludną wyspę. Dla swojego zdrowia nie zabieraj ze sobą Korwina, bo sam zostaniesz Piętaszkiem.

Czy Twoim zdaniem, ale tak w ogóle, czy w przyrodzie polskiej, niech będzie, że tylko w gospodarczej, są tacy, którzy żyją z cwaniactwa, czy ich w ogóle nie ma? Zależnie co odpowiesz, skomentuję Twój drugi akapit.

Przykro mi, że czujesz się jak niezamożny Polak pod ogonem Unii E. Opisz swoje wymagania, to może coś doradzę.

Ja znam lokalny przypadek, w którym bankructwo wzrosło o 0%. Za PO-PSL było jedno, a za PIS- u nie ma żadnego więc (0/1 x 100% = 0%). Pokaż swoją skalę w liczbach bezwzględnych, to skomentuję. No i nie mieszaj z tym przypadków zawieszenia działalności, bo to ewentualnie jest ochrona przed bankructwem, a nie bankructwo. Zamyka się też z różnych przyczyn. Np. ostatnio zamknięto Lotos, choć nie zbankrutował. To znaczy, w świetle ostatnich wiadomości, przed przejęciem nie zdążył zbankrutować. Kto wie, co byłoby dalej, gdyby dalej po platfusiemu? Przypadki czarneckie i podobne do ich odsiania z litości przemilczę. Natomiast, gdybyś chciał te zagadnienia poważniej postudiować, to radzę zawęzić temat poszukiwań i objąć obserwacją bankructwa wynikłe z braku umiejętności sprostania uczciwemu gospodarowaniu, gdy żarło, żarło, ale zdechło. Może przejrzysz. W każdym razie zabawisz się lepiej.

zaloguj się by móc komentować

orjan @Strikt 2 grudnia 2022 11:10
2 grudnia 2022 15:26

>> ... mówi człowiek, który nie przepracował dnia w prywatnej firmie, nie musiał kupić mieszkania, a leczony jest w rządowej lecznicy. <<

Nie łapię. Masz Tuska na myśli?

Ja mam swoje lata i pamiętam, że spółdzielnia, w której, podobno malował kominy na pewno (bo z definicji) nie była prywatną firmą. Jak to spółdzielnia. Uważaj, bo Tusk Ciebie jeszcze pozwie!

zaloguj się by móc komentować

Paris @Strikt 2 grudnia 2022 11:10
2 grudnia 2022 16:09

I  znowu  nie  ma  Pan  racji,...

...  obowiazkiem  PRZEDSIEBIORCY  jest  takze  wlasciwe  ROZEZNANIE  realiow  i  ,,nie  porywanie  sie  z  motyka  na  slonce,,  !!!

A  mowienie  Kaczynskiego,  ze  tylko  ci  ,,pSZeTsiebiorcy  straca,  ktorzy  zyja  z  cwaniactwa,,  jest  MOWIENIEM  PRAWDY...  bo  jest  ich,  takich  cwaniakow  -  rzeczywiscie  -  calkiem  sporo  !!!  

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @gabriel-maciejewski 2 grudnia 2022 15:12
2 grudnia 2022 16:18

Jak było tfu !!! - Valserek powinien jak Rejtan wejść na szaniec i szaty rozdzierać. Jednak wolałabym ,aby od razu podzielił się tym złotem ,a jużci... Przetopimy te ruskie sztabki...

zaloguj się by móc komentować

Strikt @orjan 2 grudnia 2022 15:19
2 grudnia 2022 16:27

To czym są te mityczne obowiązki społeczne przedsiębiorcy, bo chyba się nie rozumiemy?

Nie trzeba odwoływać się do Lotosu: wystarczy, że przejrzysz listę restauracji w różnych miastach i ile ich ubyło. Jakoś przez długi czas mogły funkcjonować, a teraz dziwnym trafem wszystkie poleciały w jednym okresie. Podobnie rzecz ma się np. z piekarniami.

Poza tym polecam również zerknąć na poziom zadłużenia, czyli coś za co zapłacą nasze wnuki. Tylko myki księgowe i wyprowadzanie kasy poza budżet sprawia, że nie trzeba zastosować pewnych instrumentów opisanych w konstytucji. Ale w TVP, która mimo rządowej kroplówki (w 2023 większej o 700 mln - wiadomo, są wybory) zatrudnia ludzi na umowy zlecenia tego nie powiedzą.

zaloguj się by móc komentować

Strikt @Paris 2 grudnia 2022 16:09
2 grudnia 2022 16:28

jeśli ktoś ma biznes od 20 lat, funkcjonuje, rozwija się i w jeden sezon musi zamknąć biznes, to jest porywanie się z motyką na słońce?

zaloguj się by móc komentować

Paris @Strikt 2 grudnia 2022 16:28
2 grudnia 2022 16:50

Tak...

...  mozna  to  tak  nazwac  !!!

Jesli  przez  te  20  lat  pSZeTsiebiorca  tak  spanoszal,  ze  zaliczal  po  -  powiedzmy  -  3  wyjazdy  zagraniczne  w  roku,  nie  wspominam  o  wypadach  do  SPA  -  to  nic  dziwnego,  ze  musi  zamknac  biznes,  ale...

...  jesli  przedsiebiorca  zapier**la  -  bez  mala  24/24  z  cala  swoja  rodzina  -  i  nie  mysli  o  wojazach  tudziez  innych  ,,atrakcjach,,  -  vide,  moja  wlasna  chrzesnica  albo  WLASCICIEL  SN  Gabriel  Maciejewski  -  to  oni  NAWET  nie  mysla  o  jakimkolwiek  zamykaniu  biznesu,...

 

...  a  wiec,  wszystko  sprowadza  sie  do  -  pSZeTsiebiorcy  i  PRZEDSIEBIORCY...  czyli  cwaniaka  i  rzetelnego  czlowieka  !!!

zaloguj się by móc komentować

orjan @Strikt 2 grudnia 2022 16:27
2 grudnia 2022 18:17

Z tym płaceniem przez wnuki, to jakaś ponura ściema jest. Wnuki niemieckie nie chcą nic płacić. Ja też jestem czyimś wnukiem i sięgając pamiecią do  czasów Gomułki nie pamiętam, żebym za coś płacił. Byłem natomiast okradany, a teraz już nie jestem. Przynajmniej nie jestem aż tak okradany (z majątku, szans, itd.). Zamiast demoralizować i straszyć przyszłe wnuki spróbuj znaleźć jakąś skalę i punkt odniesienia dla tych pretensji. Ja proponuję, weź tę wartość, którą zniszczyli i zrabowali Niemcy, w braku obliczeń pomnóż ją przez przynajmniej 10 i dodaj jako majątek zmarnowany, lub zagarnięty w Polsce przez Ruskich przez tyle lat. Dodaj, ile tam uważasz, tych pierwszych-milionów-które-trzeba-było-ukraść. I wyobraź sobie, jakie z tego było i jest obciążenie dla wnuków w Polsce. A jednak Polska nadal żyje i to wcale nie w krańcowej biedzie.

Dopiero następnie wymyśl jakąś kwotę "poziomu zadłużenia" z czasów rządów PiS i weź porównaj, niby dlaczego właśnie ona, a raczej dlaczego dopiero ona, miałaby odebrać szanse przyszłym wnukom. Fajna zabawa, nie lękaj się.

Zdradzę Ci sekret, po czym poznaje się, kto rozumie gospodarke, a kto rozumie tylko księgowość. Otóż gospodarka nie jest jak bochenek chleba, że ukroisz i już jest jej mniej. Gospodarka jest jak ciasto rosnące w dzieży do wypieku. Weźmiesz część a ciasto odrośnie i nawet więcej. Sekret piekarni tkwi w drożdżach. Tak samo reaguje gospodarka, byle była w ruchu. Kto, Twoim zdaniem, lepiej to rozumie, Tusk, czy Kaczyński. Nie krępuj się, odpowiedz.

PS. A cóż ja mogę Ci jeszcze pomóc, żebyś zrozumiał społeczne obowiązki przedsiębiorcy. Poczytaj sobie jakieś pisma Kościoła w tej sprawie. Przynajmniej spotkasz inny punkt widzenia. Ja się uchylam od pomocy, bo Ty uznajesz, że żadnych takich obowiązków nie ma. Cóż zatem ja mam ilościowo, czy jakościowo uzgadniać z zerem?

zaloguj się by móc komentować


Paris @Strikt 2 grudnia 2022 16:27
2 grudnia 2022 19:32

A  co  mialy...

...  te  cale  dete  restaLracje  nie  pozdychac  jak  ROTSZYLD  zaaplikowal  ,,swirusa,,  calemu  sFiatu,...  Fszystkie  ZONDY   zgodnie  te  SCIEME  przyjely  !!!   We  Francji  toto  pozdychalo,  gdzie  majo  tako  tradycje,  lenie  smierdzace,  a  w  Polsce  mialo  to  nie  zdechnac  ?!?!?

Poza  tym  to  NIE  JEST  POLSKA  TRADYCJA...  Polak  to  -  jak  Pan  Bog  przykazal  -  ma  pracowac,  zajmowac  sie  rodzina  i  JADAC  WE  WLASNYM  DOMU,  a  nie  szlajac  sie  po  restaLracjaH  i  zrec  byle  co,  bo  na  rzeczy  dobre  to  stac  tylko  niewielu.

A  teraz,  prosze  Pana  Strikt`a,  od  PRAWIE  ROKU  zaaplikowano  nam  WOJNE  NA  UKRAINIE...  i  teraz  to  dopiero  ZACZNIE  SIE  DZES...

...  wiec  moze  lepiej  trzymajmy  sie  blizej  ziemi,  bo  jeszcze  duzo  biznesow...  detych  biznesow  poleci  !!!  

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Strikt 1 grudnia 2022 09:31
2 grudnia 2022 21:02

Polska bez polskiego samochodu dostępnego dla każdego Polaka upadnie i będzie koniec świata. 

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @Szczodrocha33 2 grudnia 2022 00:26
3 grudnia 2022 00:25

Te 30+ lat w USA daje w dupę jednak. Człowiek się zmienia. Kto  by pomyślał, że aż tak.

Tak sobie myślę, skoro wyjechałeś z Polski jeszcze za PRL-u, to który milicyjny trep dał ci paszport? Mnie nie dali w 1985, jak powiedziałem, że nie będę konfidentem we Francji. A może ty nim zostałeś w USA? Tak to wygląda proszę pana.

Jadę z grubej rury. Taki jesteś śmieć.

 

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @orjan 2 grudnia 2022 18:17
3 grudnia 2022 00:46

Zostaw ten biedny Kościoł w spokoju, ok? On sobie poradzi sam, bez ciebie.

 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @cbrengland 3 grudnia 2022 00:25
3 grudnia 2022 03:36

Jesteś rura więc jedziesz z grubej rury.

Wyjechałem w maju 1990 roku, już za "wolnej Polski".

Nigdy nie byłem żadnym konfidentem.

zaloguj się by móc komentować

orjan @cbrengland 3 grudnia 2022 00:46
3 grudnia 2022 09:16

Może w gorączce nie zauważyłeś, że zapraszałem kol. @Strikt-a do biblioteki, a nie do Kościoła. Zdarza się.

zaloguj się by móc komentować

Strikt @orjan 2 grudnia 2022 18:17
3 grudnia 2022 11:57

Jeśli istotą gospodarki ma być to, by była w ruchu, możemy na przykład budować linię kolejową, a potem ją rozbierać. To nie jest tak bliskie społecznej nauce Kościoła racjonalne wydatkowanie i dbanie o dobro ogółu.

zaloguj się by móc komentować

Strikt @qwerty 2 grudnia 2022 21:02
3 grudnia 2022 11:58

to po co inwestować w to pieniądze podatników, skoro wszyscy o tym wiemy?

zaloguj się by móc komentować

Strikt @Paris 2 grudnia 2022 19:32
3 grudnia 2022 12:01

Chyba okres stalinizmu wszedł za mocno. Od kiedy wyjście do restauracji to "szlajanie" i od kiedy nie jest to "polska tradycja"? A jeśli na dobre rzeczy stać niewielu, to chyba w takim raju nie żyjemy?

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Strikt 3 grudnia 2022 11:58
3 grudnia 2022 12:18

Pieniądze z podatków pobrane w ramach systemu są własnością skarbu państwa a nie wyimaginowanych podatników. Środki płatnicze są własnością NBP a nie jakiś tam podatników. A które podmioty są dostawcami największej ilości pieniędzy z podatków dla rządu? Emeryci czy Lidl etc.?

zaloguj się by móc komentować

Strikt @qwerty 3 grudnia 2022 12:18
3 grudnia 2022 13:11

"wyimaginowanych podatników"? To skoro jestem "wyimaginowany", muszę płacić kilkadziesiąt tysięcy podatków rocznie? Najwięcej kasy do skarbu państwa płacą szeregowi podatnicy.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @gabriel-maciejewski
3 grudnia 2022 13:19

To nie płać i masz problem z głowy.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Strikt 3 grudnia 2022 13:11
3 grudnia 2022 13:21

A skąd oni mają kasę na te podatki? No i kto emituje środki płatnicze w RP? Zrób własną walutę i będziesz wolny.

zaloguj się by móc komentować


Strikt @qwerty 3 grudnia 2022 13:21
3 grudnia 2022 13:42

nie można nie płacić, nie można wyemitować własnej waluty. A kasę na podatki ludzie mają uwaga, uwaga: z pracy. Pracy, która jest wysoko opodatkowana.

zaloguj się by móc komentować

orjan @Strikt 3 grudnia 2022 11:57
3 grudnia 2022 14:33

Wybacz ten mentorski ton, ale istnienie przedsiębiorstwa dla zysku, to jest teoria wyjątkowo prymitywna. Celem przedsiębiorstwa jest trwanie i rozwój. Zysk od tego pochodzi, a zarazem jest do tego narzędziem. Prymitywizm tej teorii polega na tym, że nie daje ona odpowiedzi, po co zysk jest potrzebny.

Przypomnij sobie ze szkoły, jak Wokulski wyjaśnił Rzeckiemu, że istotą handlu jest rosnący obrót, a nie zysk na transakcji.

Prymitywizm polityki gospodarczej PO-PSL wobec przedsiębiorców polegał na tym, że - ogólnie biorąc - przedsiębiorcy mieli ograniczane zdolności akumulacji kapitału, osiągali zysk, czy nie. Dowód? A ile tych "Twoich" restauracji tak rozwinęło się za Tuska, aby przetrwać kiepski fart za Kaczora? Mało, a z jakiejż to przyczyny? Otóż jesli wtedy osiągali zyski, to nie mieli szansy, albo woli wystarczającej akumulacji kapitału. Nie gniewaj się, ale komentarze kol. @Paris są tu celniejsze.

 

zaloguj się by móc komentować

orjan @orjan 3 grudnia 2022 14:33
3 grudnia 2022 14:37

Sory, Łęckiemu, a nie Rzeckiemu.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Strikt 3 grudnia 2022 13:42
3 grudnia 2022 16:06

Z pracy? To już wszyscy na 4 zmiany po kasę do chodzą? Takie teorie o ekonomii, budżetach, etc są jak w czerwonym sztandarze felietony, wszyscy pracujący łączcie się 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Strikt 3 grudnia 2022 13:42
3 grudnia 2022 16:10

A jak owa praca nie będzie opodatkowana to będzie raj! Jeszcze dwie pięciolatki i na pewno będzie.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @orjan 3 grudnia 2022 09:16
3 grudnia 2022 21:53

"Może w gorączce nie zauważyłeś, że zapraszałem kol. @Strikt-a do biblioteki, a nie do Kościoła. Zdarza się."

Jemu się to cały czas zdarza.

Proszę mu wybaczyć.

To chorobliwie podejrzliwy paralityk umysłowy.

zaloguj się by móc komentować

Strikt @orjan 3 grudnia 2022 14:33
4 grudnia 2022 14:03

To trwanie i rozwój zależy od zysku, który można inwestować i planować ekspansję.

Jak restauracje mogły dokonać akumulacji kapitału, skoro ich kapitał zjadła rządowa polityka lockdownowa?

zaloguj się by móc komentować

grudeq @Strikt 4 grudnia 2022 14:03
4 grudnia 2022 14:15

Mało jest przypadków, że w Restauracji dokonano akumulacji kapitału. Prędzej uznałby restaurację za miejsce w którym kapitał ulega wyczyszczeniu. Niech się Pan zastanowi dlaczego każdy mafiozo chce mieć własną restaurację i w jaki sposób urząd skarbowy ustali, ile faktycznie zostało wydanych posiłków i ile artykułow na to zmarnowano.

Kapitał się akumuluje w dużym przemyśle - stocznie, kopalnie, wielkie majątki rolne. Restauracja nie tworzy PKB, ale służy konsumpcji PKB. Przecież jeżeli ja będę miał restaurację to raczej nie będe chodził do Pana restauracji. Natomiast jak będę miał kopalnię i dam dobrze zarabiać moim górnikom to oni będą tą grupą, która do Pana restauracji przyjdzie. 

zaloguj się by móc komentować

Strikt @gabriel-maciejewski
4 grudnia 2022 14:24

No to jak wygląda ta akumulacja kapitału w Polsce w stoczniach, kopalniach i wielkich majątkach rolnych w ostatnich latach?

Polecam sprawdzić, jak tworzy się PKB, skoro restauracja niby PKB nie tworzy.

 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Strikt 4 grudnia 2022 14:24
4 grudnia 2022 15:31

" Polecam sprawdzić, jak tworzy się PKB, ..."

Ano, rozmaicie, czyli zależy co,  kto i gdzie.

Zupełnie jak ze wskaźnikami bezrobocia.


 

zaloguj się by móc komentować

Paris @Strikt 4 grudnia 2022 14:03
4 grudnia 2022 16:13

Ani  restaLuracje...

...  ani  agrotOrystyka  ZADNEGO  KAPITALU  NIE  ZAPEWNI   !!!

 

Jak  sie  ROZKRADLO   w  Polsce  wszystko,  co  tylko  bylo  mozliwe  w  czasie  tzw.  ,,transformacji  Lustrojowej,,  a  zadnemu  ZLODZIEJOWI  w  BIALYM  KOLNIERZYKU  wlos  z  glowy  nie  spadl,...  a  teraz  nedzne  RESZTKI  na  kredytach  wykancza  sie  ,,swirusem,,  i  wojna  na  Ukrainie,...

...  to...  pardon,  ale  o  czym  Pan  w  ogole  pisze   ?!?!?!?!?  

zaloguj się by móc komentować

Paris @grudeq 4 grudnia 2022 14:15
4 grudnia 2022 16:15

Voila,...

...  pieknie  Pan  Grudeq  to  wyluszczyl  !!!

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować