-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

Tymon Tymański vs Tomasz Terlikowski czyli komisja świeckich ekspertów na start

Jeśli ktoś jeszcze ma wątpliwości po co w świecie współczesnym potrzebni są artyści i publicyści powinien je porzucić, albowiem sprawa, dla mnie jasna już od wielu lat, została wyjaśniona ostatecznie. Nawet dla niczego nie rozumiejących obserwatorów.

Artyści i publicyści są pasem transmisyjnym dla treści propagandowych, mających zapaść głęboko w serca. I tu właśnie najwyraźniej widać mechanizm pułapki, jaką jest sława. Nikt nikomu nie pozwoli na darmową popularność, bo ta jest okupiona cyrografem opiewającym na wypowiadanie się każdorazowo w tak zwanych palących sprawach społecznych. Jeśli ktoś tego nie czyni znika z piedestału i może sobie uprawiać grządki z brukwią jeśli ma na to ochotę. Stąd też w naszej przestrzeni ekscytacji emocjonalnych nie ma artystów i publicystów, których może lubiliśmy, może czytaliśmy, może nawet szanowaliśmy, a są ludzie tacy jak Terlikowski, bo on się zgodzi na wszystko. Każą mu wypiąć tyłek i będą weń kopać? Wypnie się i będzie się uśmiechał. Każą zabrać głos w sprawie pedofilii w Kościele? Zabierze i popadnie przy tym w zamyślenie. Już dziś z rana pojawiły się newsy, że Terlikowski zabrał głos w sprawie pedofilii w Kościele. Ciekawe po co i dlaczego nie mógł się powstrzymać? Terlikowski z jednej strony, a Tymański z drugiej. Ten bowiem z kolei uznał za stosowne pouczać księży nazywając ich urzędnikami Pana Boga. Ja o tych urzędnikach Pana Boga słyszę mniej więcej od wczesnych lat osiemdziesiątych i zastanawiam się, kto tę formułę wymyślił. Sądzę, że jest dużo starsza niż generał Jaruzelski i nie zdziwiłbym się gdyby okazało się nagle, że to robota Stefana Żeromskiego.

Tymański uznał też za stosowne, by wypowiadać się na temat Burego i jego czynów powojennych. Ciekawe dlaczego, przecież nikt nie uwierzy nawet przez pięć minut, że takie kwestie tego starego zboczeńca cokolwiek obchodzą. No, ale on musi, inaczej nie będzie sławny. I tu dochodzimy do poruszanej wielokrotnie w naszych rozważaniach kwestii – jakość i warsztat nie mają dla propagandy żadnego znaczenia. Ludzie ustawiający hierarchie w świecie sztuki interesują się dwoma kwestiami – na ile głupek brzdąkający na gitarze jakieś smętne kawałki, albo pacykarz w rodzaju Sasnala będzie pożyteczny w walce politycznej albo czy wokół jego brzdąkania lub pacykowania uda się nakręcić długotrwałą lub choćby tylko chwilową koniunkturę handlową. Reszta jest milczeniem. Teraz ważna kwestia – wobec tak postawionych priorytetów najistotniejszą postacią na całej scenie polityczno-artystyczno-publicystycznej jest krytyk. Oni jak wiemy wymarli i zostali zastąpieni promotorami, ale to jest deficyt prawdziwy. Artystów z bożej łaski jest mnóstwo, a świat jest wręcz przeludniony ludźmi zdolnymi i pracowitymi. Oni nie dostają swojej szansy, albowiem nie o to chodzi. Chodzi o to, by zmarnowali talent, na gruzach którego jakiś bałwan Tymański z głupkiem Terlikowskim tańczyć będą tę swoją sarabandę. Nie płaczmy jednak, albowiem konstatując powyższe, mamy już w rękach narzędzie, które może nie wypłoszy samego podstępnego Lucyfera, dybiącego na naszą duszę, ale różne pomniejsze czarty już na pewno. Żaden nie podejdzie, to jasne. I nawet nie będziemy musieli podnosić ręki, wystarczy zwykłe ziewanie. Tak się bowiem składa, że propaganda i jej metody, nawet te bardzo podstępne, mają charakter instrukcji. Te zaś niezwykle trudno jest zmienić, potrzebne są konsultacje, rozkazy dzienne i inne duperele, którymi człowiek wolny nie jest w ogóle skrępowany. Nie łatwo jest zmienić metodę, tym trudniej im bardziej wydaje się ona jeszcze skuteczna. No, a poza tym ludzie kreujący rynki emocji i treści są w dobrej komitywie z takimi Tymańskimi i Terlikowskimi. I co? Powiedzą im jednego dnia – spieprzajcie, bo blogerzy was już nie lubią? A gdzie tam. Nie powiedzą, bo to generuje koszta, psuje całą konstrukcję i unieważnia duże obszary aktywności propagandowej. Mogą tylko milczeć i udawać głupka. Tak jak dwa stare diabły w czarcim młynie, które oglądaliśmy dawno temu w sztuce „Igraszki w diabłem” reżyserowanej przez Olgę Lipińską. O proszę -

Terlikowski z Tymańskim jak żywi - https://www.youtube.com/watch?v=tTQJ3MUJVJc

Nie można zmienić instrukcji i to widać. Jak się od wojny trzydziestoletniej grało z chłopami w mariasza, tak i teraz trzeba, dopóki się na ziemi nie pojawi jakiś doktor Solfernus, który Tymańskiego i Terlikowskiego wepchnie pod stół i zacznie jakieś swoje podstępy, na które ma pozwolenie z samej góry, stosować. No, ale do tego jeszcze daleko. Na razie facet, który – o czym nam powiedział dr Wall – żył z nieletnią, zabiera głos w sprawie pedofilii w Kościele, a drugi, udający prześladowanego chrześcijanina z katakumb występuje przeciwko niemu, ale potępia jednocześnie wszystkie brudne czyny jakich dopuścili się księża i domaga się powołania świeckiej komisji mającej wgląd w dokumenty kościelne. To jest bardzo ciekawa koncepcja, bo ona wprost przypomina świecką inkwizycję tylko, że nie kierowaną z Rzymu, ale z jakiegoś innego, nierozpoznanego miejsca. Terlikowski już zapewne widzi siebie w tej komisji, a zaraz za nim popędzi tam Hołownia i inni czyści jak łza katolicy świeccy dający dobry przykład życia rodzinnego i wspólnotowego. Specjalna komisja świecka, która wyda potem odpowiedni raport!? Ludzie, ludzie….To już nawet nie są znaczone karty, z naddartym rogiem...to są wprost fałszywe dolary, które Terlikowski sam sobie wyprodukował w domu, za namową jakiegoś życzliwego osobnika, który odwiedza go w snach. Specjalna komisja ekspertów badająca archiwa kościelne w poszukiwaniu śladów pedofilii….Słyszycie tę deklarację? Ja słyszę...I mogę rzecz jedno – uważaj lucyferowy bękarcie, bo cię pod żebro pomacam….

Maski moim zdaniem spadły i nie ma się co oszczędzać. Rozpoczęła się ofensywa i albo biskupi powiedzą coś sensownego, albo wyjdą z rękami podniesionymi do góry, a Terlikowski z Tymańskim będą ich obszukiwać jak Niemcy partyzantów w filmach z dawnych lat. Żadne deklaracje dotyczące szczerych intencji nie są teraz potrzebne i w ogóle nie są na miejscu, albowiem uznane zostaną za słabość i przyzwolenie na atak. Biskupi powinni teraz rozpocząć akcję uświadamiającą ludzi jak poważnym problemem jest pedofilia wśród artystów, także reżyserów filmowych, powinni wydać w tej sprawie dokument i zacząć drukować serię publikacji w poważnym, ale jednocześnie rzeczowym tonie. Nie zrobią tego to jasne, będą czekać aż tamci się nad nimi zlitują i przestaną ich wreszcie kopać, ale to nigdy nie nastąpi. Tak jak nigdy nie nastąpi triumf prawdziwej sztuki, bo ta powstaje jedynie na zlecenie Kościoła ku chwale Bożej. Reszta to propaganda i złudzenia, których celem jest zniszczenie jak największej liczby utalentowanych ludzi i promowanie Terlikowskiego z Tymańskim. Czekajmy ze spokojem co jeszcze wymyśli Terlikowski, ale obstalujmy sobie na wszelki wypadek taką lagę, z jaką do czarciego młyna poszedł Marcin Kabat grany przez Mariana Kociniaka.

 

Zapraszam na stronę www.prawygornyrog.pl

 



tagi: kościół  terlikowski  pedofilia  tymański  inkwizycja 

gabriel-maciejewski
6 grudnia 2018 09:00
126     5150    12 zaloguj sie by polubić
Postaw kawę autorowi! 10 zł 20 zł 30 zł

Komentarze:

bendix @gabriel-maciejewski
6 grudnia 2018 09:20

Niemiły poranek... Aż mi ciarki po plecach przeszły. Świecka komisja...urwa ich mać

zaloguj się by móc komentować

betacool @gabriel-maciejewski
6 grudnia 2018 09:23

Właśnie piszę tekst o Luisie Bunuelu. 

Telepatycznie podobne treści.

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @bendix 6 grudnia 2018 09:20
6 grudnia 2018 09:24

A co Ty myślisz, że to żarty? I jeśli Ci się zdaje, że z powodu tej deklaracji Franciszkanie z Niepokalanowa przepędzą Terlikowskiego i zabronią mu pisać felietony w "Rycerzu" to się grubo mylisz...On tam dalej będzie, albowiem jest dobrym katolikiem...szczerym i zatroskanym. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @betacool 6 grudnia 2018 09:23
6 grudnia 2018 09:24

To nie telepatia, to mechanika sfer :-)

zaloguj się by móc komentować

bolek @gabriel-maciejewski
6 grudnia 2018 09:44

"domaga się powołania świeckiej komisji mającej wgląd w dokumenty kościelne"

Czyli czeka nas scenariusz amerykański :/

zaloguj się by móc komentować



Brzoza @gabriel-maciejewski
6 grudnia 2018 10:25

>mamy już w rękach narzędzie, które może nie wypłoszy samego podstępnego Lucyfera, dybiącego na naszą duszę,... I nawet nie będziemy musieli podnosić ręki, wystarczy zwykłe ziewanie.

>Biskupi ... rozpocząć akcję... jak poważnym problemem jest pedofilia wśród artystów, także reżyserów filmowych,

>Specjalna komisja świecka, która wyda potem odpowiedni raport!?

>Terlikowski już zapewne widzi siebie w tej komisji, a zaraz za nim popędzi tam Hołownia i inni czyści jak łza katolicy świeccy

>Maski moim zdaniem spadły i nie ma się co oszczędzać.

 

:)  jakby przycisnąć pana holownie to pewnie piskał by jak mysz, a pan terlikowski hrumkał z beczeniem i zasłaniał by się zdjeciami chorych Dzieci i rachunkiem jak mało zarabia.

Oczywiście przestrzegam innych, aby nie pisac o nich w ten sposób, bo nie mozna dlatego, że są prawie już Księżmi i takież mają świadectwo życia, że kto jak nie oni moga zabierać głos w ważnych sprawach.

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @gabriel-maciejewski
6 grudnia 2018 10:31

W sprawie urzędników Pana Boga wielu się wypowiadalo, nie wiem skąd pochodzi określenie,  Ale można je obracać na różne sposoby. 

Tutaj Franciszek 4 lata temu , w relacji niezawodnego w trafionych interpretacjach deon.pl ....hm...

https://m.deon.pl/religia/serwis-papieski/aktualnosci-papieskie/art,2450,niepotrzebni-ksieza-klerykalowie-i-urzednicy.html

 

Dlatego myślę ze różaniec w torebce jest konieczny 

.

 

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @bendix 6 grudnia 2018 09:20
6 grudnia 2018 10:32

No wlaśnie. ..prosta droga do komisji likwidacyjnej. 

.

 

zaloguj się by móc komentować


bendix @Maryla-Sztajer 6 grudnia 2018 10:32
6 grudnia 2018 10:39

I głównym lustratorem powinien zostać michnik i vielowiejska

zaloguj się by móc komentować

S80 @gabriel-maciejewski
6 grudnia 2018 10:42

To chyba najstarsze:
"Słuchali oni o Jerozolimie z uszanowaniem: przysięgać przez miasto wielkiego Króla, było to wielką przysięgą. Lewitów mieli za osoby poświęcone, a Kapłanów za urzędników widomych Boga niewidomego" (1674) - Jacques Abbadie, kalwinista, twierdził, że Francuzi pochodzą od "10 zaginionych plemion Izraela"; po wyjeździe z Francji osiadł w Berlinie (kierownik francuskiej gminy kalwińskiej), następnie w Londynie.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @S80 6 grudnia 2018 10:42
6 grudnia 2018 10:46

....zaginionych i cudem odnalezionych...:-)

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @bendix 6 grudnia 2018 10:36
6 grudnia 2018 10:46

No proszę. 

 

Gdy pracowałam uczestniczyłam w komisji porzadkującej ogromny,  rozproszony księgozbiór naukowy  . Znacząca cześć w j.rosyjskim. 

Miało się to zmieścić w małej przestrzeni w sposób umożliwiający dalsze korzystanie. .

Stąd ta likwidacja. .kryteria decyzji to jedno... 

Ale przepisy wykluczające rozumne postepowanie z tym z czego zrezygnowaliśmy to drugie  .

W tym świetle można sobie wyobrazić likwidację w szerszym zakresie  ,

Przy oklaskach gawiedzi. 

.

 

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @gabriel-maciejewski
6 grudnia 2018 11:00

Praktycznie nie ma dnia, by na portalu o@, przez który wchodzę na pocztę, nie została zamieszczona informacja o księdzu pedofilu. To takie "fale" są. Najpierw o x. Jankowskim i zaraz potem codzienny pakiet newsów o kolejnych przypadkach. Albo jak był ten cały Charamza, to zaraz potem obficie i codziennie o księżach homoseksualistach. 

A my prosimy o reżyserach, aktorach, dziennikarzach i innych zbokach np. z Dworca Centralnego. Jak szaleć - to szaleć!

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @KOSSOBOR 6 grudnia 2018 11:00
6 grudnia 2018 11:01

Portalu o2, naturalnie.

zaloguj się by móc komentować

parasolnikov @KOSSOBOR 6 grudnia 2018 11:01
6 grudnia 2018 11:05

Może Pani od razu używać https://poczta.o2.pl/

I nie trzeba tego wtedy oglądać :)

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @parasolnikov 6 grudnia 2018 11:05
6 grudnia 2018 11:11

Jak miałam tam pocztę tak robiłam. .Ale wiele informacji o tym vo się  święci za moimi plecami mi umykalo.

Potem nie rozumiałam skąd otoczenie mówi to co mówi. Jakbym z księżyca spadła. 

.

 

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @KOSSOBOR 6 grudnia 2018 11:00
6 grudnia 2018 11:20

Zdaje mi się  , że odpowiedzią na wołanie o  "przygody reżyserów"  był polski serial sądowy z Polańskim ? Były spory,  podzielona opinia  , bo tamta pokrzywdzona wybaczyła itd...

Happy end. Rozumiesz,  Happy end :(

.

 

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @gabriel-maciejewski
6 grudnia 2018 11:24

>>> Ja o tych urzędnikach Pana Boga słyszę mniej więcej od wczesnych lat osiemdziesiątych i zastanawiam się, kto tę formułę wymyślił. Sądzę, że jest dużo starsza niż generał Jaruzelski i nie zdziwiłbym się gdyby okazało się nagle, że to robota Stefana Żeromskiego. <<<

Nie chce mi się teraz szukać ale stawiam jednak na Stanisława Staszica (tak mi podpowiada intuicja). Kult urzędu i etos urzędnika należy przecież do ścisłego kanonu opisującego oświeceniowy zabobon. Zresztą cały program  świeckiej inkwizycji narodził się wtedy. Wystarczy poczytać choćby Stanisława Kostkę Potockiego [ vel Napierski ;-) ] i jego "Podróż do Ciemnogrodu". Socjaliści byli tylko plagiatorami.

Nie zapomnę wrażenia kiedy czytałem zalecenia Staszica odnośnie Kościoła. Cały czas miałem wątpliwości czy ja czytam tekst oświeceniowy czy też raczej zalecenia stalinowskiej egzekutywy.

zaloguj się by móc komentować

lchlip @gabriel-maciejewski
6 grudnia 2018 11:32

"...Rozpoczęła się ofensywa i albo biskupi powiedzą coś sensownego, albo wyjdą z rękami podniesionymi do góry..."

Czyżbyś delikatnie sugerował, że biskupi nie mówili (mówią) coś sensownego? O swoim podejściu do pedofilii w KK? 

 

 

zaloguj się by móc komentować


bendix @parasolnikov 6 grudnia 2018 11:34
6 grudnia 2018 11:37

Zastanawiam się dlaczego my się z nimi tak długo męczymy? To jakiś rodzaj pokuty? ;-)

zaloguj się by móc komentować

Brzoza @bendix 6 grudnia 2018 11:37
6 grudnia 2018 11:39

Nie. Pan parasolnikow ma nadzieję, że przestanie chlipać, wytrze nos i kiedyś może dorośnie.

zaloguj się by móc komentować

bendix @Brzoza 6 grudnia 2018 11:39
6 grudnia 2018 11:54

Z panem papinką też ma takie nadzieje? ;-)

zaloguj się by móc komentować

lchlip @parasolnikov 6 grudnia 2018 11:34
6 grudnia 2018 11:57

Z należną uwagą czytam wszystkie merytoryczne komentarze.

zaloguj się by móc komentować

lchlip @bendix 6 grudnia 2018 11:37
6 grudnia 2018 12:00

Nie wiem czy to pokuta.

Ale wiem, że myślenie wymaga wysiłku.

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @lchlip 6 grudnia 2018 11:32
6 grudnia 2018 12:01

Wielokrotnie dowodziłeś, że nie cholery nie rozumiesz z tego co tu jest pisane. Nie nudzi ci się tutaj?

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @lchlip 6 grudnia 2018 12:00
6 grudnia 2018 12:02

W twoim przypadku nie ma mowy o myśleniu, nie pochlebiaj sobie

zaloguj się by móc komentować

lchlip @Brzoza 6 grudnia 2018 11:39
6 grudnia 2018 12:04

 A pan chlip ma nadzieję na merytoryczną dyskusję a nie na igraszki w piaskownicy.

Aby zdopingować podaję stronę Episkopatu:

https://episkopat.pl/kosciol-wobec-przestepstwa-pedofilii/

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @lchlip 6 grudnia 2018 12:04
6 grudnia 2018 12:05

Ale my cię nie traktujemy serio, nie jesteś dla nas partnerem do dyskusji, nie rozumiesz tego?

zaloguj się by móc komentować

bendix @gabriel-maciejewski 6 grudnia 2018 12:01
6 grudnia 2018 12:06

Ich bawi to prymitywne pseudonaukowe "zaczepiactwo"

Nawet jak są zadaniowani do rozbijactwa to mają z tego przyjemność.

Do tego pochlebiają sobie że są na wyższym poziomie yntelygencji.

zaloguj się by móc komentować

spox @gabriel-maciejewski
6 grudnia 2018 12:07

jest ich wielu, zatroskanych, ja najbardziej lubie gdy o kosciele mowi aktor krzysztof pieczynski, kto nie widzial a chce sie troche posmiac niech zobaczy polecam kazdemu, on tez ma swoje spotkania , konferencje udziela wywiadow, i jedyne co mnie dziwi to, ze  nikt nie parska smiechem gdy slucha tego na zywo, tylko pelna powaga, to jest sztuka, no ale on przy tym jest znacznie mniej szkodliwi bo chociaz nie udaje katolika

zaloguj się by móc komentować

lchlip @gabriel-maciejewski 6 grudnia 2018 12:01
6 grudnia 2018 12:08

Panie Gabrielu,

A może jakiś komentarz o problemach o których Pan pisze? No bo przecież chyba najważniejszym problemem którego Pan dotyka to jest problem pedofilii w KK a nie to co panowie Terlikowski i ten drugi mają na ten temat do powiedzenia. To oczywiście może i istotne ale to tylko przecież harcownicy bez większego znaczenia. Nie uważa Pan?

 

zaloguj się by móc komentować

bendix @spox 6 grudnia 2018 12:07
6 grudnia 2018 12:09

Ten od wiary w drzewa czy jak to leciało - energię z cosmosu? ;-)

zaloguj się by móc komentować


lchlip @gabriel-maciejewski 6 grudnia 2018 12:05
6 grudnia 2018 12:11

Muszę się z tym oczywiście pogodzić, ale czy naprawdę napisałem jakieś nonsensy? 

A może lepiej to ujmę: wszystko co bym nie napisał jest solidarnie traktowane jak płachta na byka. Niezależnie od zawartości.

 

zaloguj się by móc komentować

bendix @lchlip 6 grudnia 2018 12:08
6 grudnia 2018 12:12

Oczywiście pan chlip udaje że nie rozumie że chodzi o problem pedofilii ogólnie a nie w KK

Ale pan chlip śmiesznie może się tu polansować jeszcze troszeczkę...

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @lchlip 6 grudnia 2018 12:11
6 grudnia 2018 12:13

Wszystko co pan napisał jest bez znaczenia i nie ma nic wspólnego z meritum

zaloguj się by móc komentować

lchlip @gabriel-maciejewski 6 grudnia 2018 12:11
6 grudnia 2018 12:15

A mnie się wydaje że bez wypowiedzi panów Terlikowskiego i Tymańskiego jeszcze dużo można by podejściu hierarchii KK do poruszanych problemów dyskutować.

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @lchlip 6 grudnia 2018 12:15
6 grudnia 2018 12:17

Niech pan założy bloga i dyskutuje. W czym problem?

zaloguj się by móc komentować

lchlip @gabriel-maciejewski 6 grudnia 2018 12:13
6 grudnia 2018 12:19

Domyślam się, że meritum dotyczy lansowania się obu panów w przestrzeni publicznej na bazie pedofilii w KK?

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @lchlip 6 grudnia 2018 12:19
6 grudnia 2018 12:23

Łaskawco, nie chrzań już bo cię wywalę

zaloguj się by móc komentować

Draniu @bendix 6 grudnia 2018 11:54
6 grudnia 2018 12:24

Oni sadz6a ,ze stworza tu swoj rynek emocji i beda mogli sobie swobodnie pogrywac i prowokować,zazwyczaj uaktywniaja sie jak jest mowa o KK. Towarzystwo rodem z Krytyki Politycznej itp. smierdza z daleka , towarzysze funkcyjni..

zaloguj się by móc komentować

onyx @gabriel-maciejewski
6 grudnia 2018 12:25

Ja nie wiem czy Biskupi zdążą z interwencją gdyż posłanka Scheuring-Wielgus ogłosiła, że jedzie do Watykanu by tam spotkać się z Papieżem i namówić go do dymisji Episkopatu. Panowie T & T to jakieś dzieci w piaskownicy już ;)

http://m.telewizjarepublika.pl/scheuring-wielgus-moim-celem-jest-doprowadzenie-do-dymisji-episkopatu-chce-sie-spotkac-z-papiezem-franciszkiem,73487.html

zaloguj się by móc komentować

pink-panther @gabriel-maciejewski
6 grudnia 2018 12:27

To chyba coś większego się szykuje, skoro film "Kler" nie wywołał żądań "oburzonego społeczeństwa", żeby wywlec archiwa kościelne a przy okazji pobić paru księży z tego "oburzenia".

Okazuje się, że Agora w 2013 wydała książkę redaktorki Bożenki Aksamit pt. "Ksiądz polski. Wiara, nadzieja, skandale" ale odzew był słaby.

Ciekawe, bo wtedy czyli w roku 2013 pan Tymon Tymański zwierzał się w TVN redaktor Pieńkowskiej (prywatnie żonie miliardera Czarneckiego)  a przy okazji milionowi widzów, że kiedy miał lat 33 czyli jakieś 12 lat wcześniej, "miał romans" z córką niejakiego Brylewskiego, panną Sarą lat 15.
Ciekawe, że redaktor Pieńskowska z TVN nie złapała za słuchawkę i nie zgłosiła przestępstwa na policję a nawet sam prokurator nie wszczął sprawy z urzędu, skoro facet sam się przyznał, że dopuszczł się czynów zabronionych przez przepisy Kodeksu Karnego.
Pani redaktor Pieńskowska nie zawiadomiła władz tylko uśmiechnęła się półgębkiem i skarciła "artystę" Tymanskiego w stylu "ach, ty brzydki, ty".

 Tymański twierdził w tym wywiadzie , że jego związki erotyczne z wyjątkowo młodymi kobietami - miały "je uczynić silnymi". 

Gdzie był wtedy Terlikowski? Gdzie była wtedy redaktor Bożenka Aksamit autorka dzieła "Ksiądz polski. Wiara, nadzieja, skandale"? Ona w 2018 "wyciąga trupa z grobu" i twierdzi, że w przeciwieństwie do "związku Tymona Terleckiego z 15-letnią Sarą", który miał ową Sarę "wzmocnić", przypisywany przez nią śp. księdzu Jankowskiemu "związek z 15-letnim chłopcem", dzisiaj w wieku lat ok. 50 - miał być dla niego - traumą.
To jak to tak?

Poniżej film zamieszczony przez Pudelka z wywiadem Tymona Terleckiego dla telewizji TVN "stojącej na straży prawa na odcinku neonazistów polskich". Ale zaproszenie pedofila, który się chwalił swoim przestępstwem - to NIE było złamanie prawa???????

No i gdzie był wtedy Terlikowski? Też nie zadzwonił na policję i nie wskazał groźnego pedofila grasującego w świecie muzycznym?

On się przyłącza do Bożenki Aksamit z gazowni i wyciąga trupa z grobu, żeby go "osądzić". A na podstwie czego?  Na podstawie tego, co mówi Bożenka Aksamit i pan lat około 50, który sobie przypomniał po 35 latach, że "był molestowany". I jedna pani, która "została zgwłacona 20 razy, a może 10 razy, nie pamięta". To co pamięta? Pamięta, że "to była bestia" czy coś w tym podobie. Panie prokuratorze proszę skazać trupa.

Dzisiaj pomnik śp. księdza Jankowskiego został oblany farbą przez "nieznanych sprawców". A Terlikowski chce włazić do archiwów kościelnych. 


Czuć z daleka inspirację amerykańskimi "raportami grand jury", którymi się zachwycało tutejsze "katolictwo świeckie". Byłaby okazja do ogłoszenia upadłości paru polskich diecezji i majątek kościelny, dopiero co odzyskany (w małym stopniu) po konfiskatach lat 40-tych - poszedłby "w dobre ręce". Bo po co "klechom tyle majątku". Ps. Przepraszam, mam odruch wymiotny.

https://www.pomponik.pl/wideo/video,vId,1237715

zaloguj się by móc komentować

bendix @Draniu 6 grudnia 2018 12:24
6 grudnia 2018 12:32

Ale zauważasz że mimo to że są zadaniowani to im to sprawia przyjemność. To się ociera o psychopatię, natręctwa czy inne takie.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @onyx 6 grudnia 2018 12:25
6 grudnia 2018 12:32

A Rysiek Petru doprowadzi do dymisji Trumpa

zaloguj się by móc komentować

Kristoff @bendix 6 grudnia 2018 09:20
6 grudnia 2018 12:34

Ciary przechodzą jak się wspomni jakim satanizmem i magią parał się Tymański i jego kumple z gdańskiego Totartu: https://konserwatyzm.pl/o-rock-and-rollu-totarcie-i-balwochwalstwie/

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @pink-panther 6 grudnia 2018 12:27
6 grudnia 2018 12:36

On się nazywa Tymański, ale rozumiem Twoje wzburzenie. On nie jest pedofilem, ale człowiekiem otwartym na różne doznania. Podobnie jest z Biedroniem. Ponoć ten kochaś księdza Jankowskiego w wieku 25 lat został przewodniczącym rady miasta w Gdańsku i nikt nie miał odwagi tego wyciągnąć, bo za dużo Agora miała tam do stracenia. Jak Biedroń jest prezydentem Słupska to wszystko jest okay, prawda...Tam też było okay, do czasu....To jest próba wymuszenia, ale nie wiemy czego. Czego oni naprawdę chcą?

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Kristoff 6 grudnia 2018 12:34
6 grudnia 2018 12:37

Zaraz tam ciary, to jest taniocha i tyle

zaloguj się by móc komentować

pink-panther @onyx 6 grudnia 2018 12:25
6 grudnia 2018 12:45

A następnie ogłosi, że jej celem jest spotkanie się ze świętym Piotrem i zażądanie dymisji Papieża Franciszka:)))  To jest zawodowa prowokatorka, w dodatku w stylu pudelkowym. Partia Teraz zatopiła się finansowo i wizerunkowo, a ona chce pozostać przy korytku, sorry, przy misji społecznej i politycznej. Walczy o wolną aborcję m.in.

zaloguj się by móc komentować

spox @bendix 6 grudnia 2018 12:09
6 grudnia 2018 13:01

tak pieczynski to ten od egipcjan i kosmitow, jest tez taki kanal na youtube innego zatroskanego, kuba watly o ile pieczynski jest dla uduchowiono nawiedzonych, to jak to mowi wlasciciel tego portalu ,ten swoja oferte kieruje do ludu i obywateli (dla kazdego cos milego).  jak sam zapowiadal czekal az film kler poruszy ludzi a on potem ruszy ze swoim programem , gdzie bedzie tak samo jak i teraz nawolywal do obrabowania kosciola i zwrocenia tej kasy "ludowi" ;), tez go polecam jak czlowiek pooglada sobie tych lewackich opetanych matolow to od razu rosnie w nim duma z tego ze jest katolikiem, szkoda ze musi byc tez taki terlikowski ktory ma zmiekczac nas od srodka

zaloguj się by móc komentować

pink-panther @gabriel-maciejewski 6 grudnia 2018 12:36
6 grudnia 2018 13:03

Dzięki za sprostowanie. W linku czyli w artykule Pudelka jest dobre nazwisko - Tymański. I w nagraniu TVN on sam we własnej osobie.

Od tych powiązań męsko-męskich na Wybrzeżu Morza Bałtyckiego zaczyna mi się kręcić w głowie.

Agora gra na kasację KK w Polsce, tak majątkową jak i w zakresie "rządu dusz". Nie po to Muzem Polin i inne "placówki naukowo kulturalne" inkasują od państwa miliony, żeby przypisać Polakom ( w większości katolikom) współuczestnictwo w Holocauście, żeby KK "się upiekło". Wszędzie w Europie "Kościoła prawie nie ma " tylko w Poszcze "rozpycha się bezczelnie w przestrzeni publicznej".

W tej konkretnej sprawie wygląda to na próbę (kolejną) osłabienia abp Głódzia a pośrednio Telewizji Trwam, która "bezczelnie" popiera np. Marsz Niepodległości albo ministra Szyszkę.  Czyli "miesza się do polityki".

Szkielety z szafy Kiszczaka i Lesiaka dalej "straszą, że się pokażą" a nie po to było "magdalenkowe zwycięstwo ludzi uczciwych nad nieuczciwymi", żeby teraz byle klecha wspierał różnych "polskich neonazistów" albo i "dawnych faszystów" - jak Inka czy Bury. "Inkę" jakoś przełknęli ale Burego - nie odpuszczają.

Ludzie, którzy byli w Magdalence są dzisiaj starzy. Nawet pani profesor Staniszkis jest stara:))) I oni czują lęk, że młode pokolenie - po nich "pozamiata". Bo młode pokolenie - nie kupuje ględzenia o "autorytetach moralnych". Ono ma swoje sprawy, swoje interesy i swój ogląd świata.   Agora z Faktem i TVN może zarządzać - gawiedzią. Partie mogą zarządzać "aspirującymi absolwentami studiów podyplomowych w zakresie liderowania społecznego". Ale nie może zarządzać tymi, którzy w sposób dojrzały identyfikują się z KK w Polsce. A KK zawsze może "bryknąć".
Taki kościół protestancki - z zasady "nie bryka". Podobnie - cerkiew. A KK - mimo swoich słabości - "bryka" nadal. Tak jak kiedyś  "brykał" ks. Jankowski.  To go "dekonstruują".

 

zaloguj się by móc komentować

jestnadzieja @pink-panther 6 grudnia 2018 12:45
6 grudnia 2018 13:10

Partia Nowoczesna sie zatopila, a teraz wyplywa pod nazwa Teraz :)

zaloguj się by móc komentować

onyx @pink-panther 6 grudnia 2018 12:27
6 grudnia 2018 13:14

Film "Kler" od strony marketingowej to była Gruba Berta ale załadowana kapiszonem. Do tego oni są tak oderwani od rzeczywistości że nie trafili do tych widzów do których trafić chcieli. Jest taka piosenka na YT o tym "Nad naszo wsio przeleciał meteoryt, nad naszo wsio przeleciał no i zgasnął oj..." Smarzowskie myślały, że do kin ruszą wierni Kościoła i będą się bić w piersi a tu poszedł żelazny elektorat Gazety Wyborczej i cały pomysł psu w budę. Kasę zarobili ale to miała być wisienka na torcie a nie cel sam w sobie. Po wyborach temat filmu zdechł definitywnie i trafił do historii portalu filmweb.pl.
W Stanach to by Tymona ze studia wyprowadzili w trakcie programu albo by wyszedł z niego wprost do radiowozu.

 

zaloguj się by móc komentować

Kristoff @gabriel-maciejewski 6 grudnia 2018 12:37
6 grudnia 2018 13:17

Może i taniocha. Szczególnie jak się tzw. "artyści" wypróżniali na scenie i się tym smarowali. Sorry, takie autrytety.

zaloguj się by móc komentować

onyx @gabriel-maciejewski 6 grudnia 2018 12:32
6 grudnia 2018 13:19

Rysiek to już doprowadził do samodymisji. Już go pozamiatali, Nowoczesna się rozpadła, część poszło do PO i po zabawie. Do Trumpa to poleciał Lech Bolesław w efektownej oprawie koszulkowej ale nikt tam z nim nie chciał gadać. Kręcił się jak przysłowiowy Żyd po pustym sklepie. Jak nie idzie to nie idzie. Cyrk pcheł to była jednak poważna profesja i nie lada sztuka. Tak wyszkolić te małe robaczki to trzeba było umić ;)

zaloguj się by móc komentować

olekfara @lchlip 6 grudnia 2018 12:00
6 grudnia 2018 13:20

Myślenie nie wymaga wysiłku. Wysiłku wymaga praca i logika, a tu jednego i drugiego Panu brak.

zaloguj się by móc komentować

pink-panther @onyx 6 grudnia 2018 13:14
6 grudnia 2018 13:31

Dokładnie tak. W USA nie mają w tej kwestii "poczucia humoru" i dlatego "drogi Roman" musi spędzać czas na wygnaniu w Paryżu.

Tak sobie myślę, że ta kampania, której ważną częścią miał być film "Kler" - jest nakierowana na "zawieszenie na kołku przepisów prawa karnego" w Polsce. Chodzi o to, żeby "słuszny gniew ludu" wyprodukował jakieś "komisje społeczne lub parlamentarne" jak w Irlandii, Australii czy Grand Jury w Pennsylwanii (powołane w nieznanym składzie przez wzmożonego prokuratora i zajmujące się kopiowaniem smacznych opowieści różnych "pokrzywdzonych") w miejsce starego nudnego procesu wg Kodeksu Karnego. Wg Kodeksu Karnego, to muszą być spełnione różne kryteria. Np. oskarżany o czynności sprzeczne z prawem - musi na początek - żyć. Potem trzeba mu coś udowodnić a nie zatrzymać się na etapie "wstrząsających opowieści". No i jest obrońca i świadkowie. W ostateczności raz na 100 tysięcy przypadków po latach ktoś sobie coś przypomni i , jak w przypadku nieszczęsnego pana Tomasza skazanego za rzekomy brutalny gwałt i morderstwo - człowieka po 18 latach wypuszczą.
Ale w przypadku "komisji parlamentarnych" ( w których zasiadałaby posłanka Scheuring Wielgus na przykład) czy "społecznych (Terlikowski plus Tymański w składzie i ktoś  z Agory i TVN) - to się uznaje "za udowodnione bo powiedziane" a "członkowie komisji są wstrząśnięci potwornością" i się np. skazuje diecezję na 50 mln zł zadośćuczynienia "pokrzywdzonym" (w tym wynagrodzenie papugi i organizacji pozarządowych) - i ona idzie upadać. A po upadłości to sobie można wyciągać nawet milion dowodów na niewinność.
I o to chodzi.
Nie wiem, czy red. Terlikowski jest aż tak naiwny, żeby nie wiedzieć, że tu idzie o wielką kasę a nie "krzywdę dziecka" bo ani razu się nie zająknął w sprawie adopcji polskich dzieci - w nieznane. Np "zagranicznym rodzicom dajmy na to rajfurom pedofilskim".  A może się zająknął, tylko bardzo cicho, bo nie usłyszałam.

zaloguj się by móc komentować

pink-panther @jestnadzieja 6 grudnia 2018 13:10
6 grudnia 2018 13:34

Interes musi się kręcić,mimo strasznego zagrożenia, że w najbliższych wyborach już nie wejdzie. Na razie część ewakuowała się do PO. Tamtym też się leje za kołnierz.
A kasa dana musi się zwrócić.:))

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @gabriel-maciejewski
6 grudnia 2018 13:39

Linkuję tutaj wpis Toyaha. Wydaje mi się, że ten tekst dobrze tłumaczy dlaczego Tymona nie wyprowadzili ze studia lub wprost do radiowozu:

https://toyah1.blogspot.com/2018/10/za-co-diabe-lubi-ludzi-bezgrzesznych.html

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @mniszysko 6 grudnia 2018 13:39
6 grudnia 2018 13:40

To miał być komentarz do Onyxa z godziny 12:27

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @parasolnikov 6 grudnia 2018 11:05
6 grudnia 2018 13:43

Dięki, wiem o tym. Ale ten portal o2 to tak, jak... prosektorium, z przeproszeniem. Obrzydliwość, ale i diagnozy :) /Chorób społecznych i kierunków wodzenia stada./

zaloguj się by móc komentować

onyx @pink-panther 6 grudnia 2018 13:31
6 grudnia 2018 13:48

Pan Terlikowski to oszust wcieleniowy i nie ma co wnikać w jego dobre intencje bo takowych brak. Co do tego zawieszenia na kołku prawa karnego i słusznego głosu ludu to ostatnio narodowiec Bosak ogłosił, że powinniśmy brać przykład z Francuzów i szturmować Bastylię albo inny Parlament. Nie podał tylko z nazwiska, który Balcerowicz czy Lewandowski będą system na nowo naprawiać kiedy rewolucja już się rozjedzie do domów po dobrze spełnionym obowiązku obywatelskim.

https://twitter.com/krzysztofbosak/status/1069931500047646720?s=19

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @lchlip 6 grudnia 2018 12:19
6 grudnia 2018 13:49

Panie Lichlip, Pan  naprawdę niczego tu nie ogarnia. Traci Pan czas. 

zaloguj się by móc komentować

pink-panther @onyx 6 grudnia 2018 13:48
6 grudnia 2018 14:00

Właśnie zauważam na portalach pewne marzenia różnych amatorów silnych wrażeń, żeby w Polsce "ludzie wyszli na ulice" i "zrobili porządek".

To są tanie chwyty, bo wcześniej III RP - świadomie zlikwidowała przemysł i tym samym zmusiła parę milionów ludzi ( wielu z nich nawet wychodziło na ulice, żeby bronić fabryk) do emigracji. Teraz każdy wie, że nie ma co liczyć "na rząd i polityków"  , tylko radzić sobie we własnym zakresie. Najczęściej na gastarbeicie albo stałą emigracją za chlebem.

Takie apele to jest marketing polityczny właśnie.

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @onyx 6 grudnia 2018 13:48
6 grudnia 2018 14:07

No, no, a myślałam , że pan Bosak jest już dojrzalszy... Może był po imieninach :) Ruch "ludowy" /ukochana nazwa :)))/ szturmujący gmaszysko TVP i jakiś bank :))) No i sejm! A tu ustawa 1066 poprawiona i uzupełniona. I wyrywna Ojropa do dania nam w d..  

zaloguj się by móc komentować

bendix @KOSSOBOR 6 grudnia 2018 14:07
6 grudnia 2018 14:09

NIech szturmują gmach SN ;-)))

zaloguj się by móc komentować

papinka @onyx 6 grudnia 2018 13:48
6 grudnia 2018 14:10

Bosak ma racje.  Ulica czasami cos potrafi zalatwic.   Francuzi sa skorzy do wychodzenia na ulice i czasami udawalo im sie cos pozytywnego osiagnac i dlatego Francja nie jest zbytnio lubiana przez neoliberalna miedzynarodowke.  Francuzi nie zinternalizowali tak bardzo jak Amerykani czy Anglicy idei,  ze naszym glownym zmartwieniem i obowiazkiem powinno byc aby bogaci sie mieli dobrze bo wtedy nam cos kapnie, bo to bogaci nam "daja" miejsca pracy itp. itd.

Ale moze byc tez byc na odwrot. Na przyklad rozruchy w 1968 przyczynily sie do rezygnacji de Gaulla rok pozniej, ktory opieral sie presji neoliberalnej miedzynarodowki i amerykanskie dominacji.  I jak Pompidou, ktory widocznie mial inne umocowanie, nastal wprowadzono nowe prawo bankowe i od tego czasu rzad jak ma deficyt musi pozyczac pieniadza od bankow prywatnych a nie od samego siebie jak bylo dawniej.  To jest jedno z najbardziej globalizujacych praw odbierajacych suwerennosc panstwa.  Teraz to juz jest norma dla chyba wszystkich bankow centralnych na swiecie.  W koncu finansjera swiatowa robi postepy.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @pink-panther 6 grudnia 2018 13:31
6 grudnia 2018 15:34

"Dokładnie tak. W USA nie mają w tej kwestii "poczucia humoru" i dlatego "drogi Roman" musi spędzać czas na wygnaniu w Paryżu."

Ale on twierdzi ze czuje sie tam jak w domu. 

Chociaz ja sadze ze Polanski jest juz od dawna bezdomny.

zaloguj się by móc komentować


Wolfram @KOSSOBOR 6 grudnia 2018 14:07
6 grudnia 2018 16:48

To nie jest kwestia dojrzałości Bosaka, czy intencji Terlikowskiego - oni są elementem spektaklu dla gawiedzi,o którym decydują inni. Grają w teatrze, bo w nim pracują - a czy identyfikują się z rolami, jakie odgrywają? Widzimy aktorów w ich rolach.

Niedawno rozważaliśmy kto zacz Bogdan Czajkowski i dlaczego nie chce medalu, co go dostał czy nie dostał - w każdym bądź razie zwrócił Prezydentowi Dudzie. Wyszło, iż to nikt szczególnie ważny, coś tam z Marcem 68 - a tymczasem ciocia Wiki się rozwinęła i mamy taki passus:

Jako przeciwnik tak zwanej grubej kreski, został jednym z autorów telewizyjnej kampanii wyborczej Lecha Wałęsy (w 1990), który obiecywał wyborcom skończyć z tą polityką. Był pomysłodawcą i autorem postaci Siekierki, zwalczającej „grubą kreskę” w animowanych spotach wyborczych przez niego wyreżyserowanych. W 1991 był szefem telewizyjnej kampanii wyborczej Porozumienia Centrum.

A obecnie miał być tam, gdzie jest "nasz Kurski" ale trochę nie wyszło, chociaż był w ścisłym finale.

Tyle tytułem wstępu, by wykluczyć wiarę w dobre intencje, dobrą wolę i przypadki, niewiedzę i podobne.

***

Inna ustawka: Pomnik Daszyńskiego, odsłonięcie, AD 2018.

W uroczystości wzięli udział przedstawiciele ugrupowań lewicowych m.in.: SLD, Unii Pracy, Partii Zielonych, Partii Razem. Uczestniczyli w niej także m.in.: wicepremier, minister kultury i dziedzictwa narodowego Piotr Gliński, wicemarszałek Senatu Bogdan Borusewicz (PO), b. prezydent Aleksander Kwaśniewski oraz szef OPZZ Jan Guz.

Wicepremier Gliński podkreślił, że Daszyński był przedstawicielem ideałów polskiej lewicy; wyraził zadowolenie, że nareszcie można uhonorować tę postać, tak jak na to zasługuje.

Adrian Zandberg:

Ignacy Daszyński miał odwagę w tym sporze powiedzieć bardzo jasno - Polska będzie demokratyczna, Polska będzie świecka, Polska będzie wolna.​​​​​​​

Jakieś pytania?

„Cieszę się, że jego pomnik stoi dzisiaj w prestiżowym miejscu stolicy, niedaleko pomników marszałka Józefa Piłsudskiego, Ignacego Jana Paderewskiego, Romana Dmowskiego i Wincentego Witosa. Brakowało dotąd tego właśnie upamiętnienia, aby oddać cześć wszystkim głównym budowniczym dzieła wolności sprzed stu lat i wszystkim niepodległościowym nurtom”

— dodał prezydent. [Andrzej Duda, w liście do organizatorów, (Przewodniczący Komitetu Budowy Pomnika Ignacego Daszyńskiego, wiceprzewodniczący SLD Jerzy Wenderlich)​​​​​​​]

Zgoda buduje.

Rok wcześniej:

Wara SLD od Daszyńskiego!

Ze zdecydowanym sprzeciwem środowisk patriotycznych spotkała się inicjatywa Sojuszu Lewicy Demokratycznej wzniesienia w Warszawie pomnika Ignacego Daszyńskiego. W Internecie ruszyła zainicjowana przez Konfederację Polski Niepodległej-Niezłomni akcja pod hashtagiem #WaraSLDodDaszynskiego przeciwko zawłaszczaniu przez postkomunistów osoby i dorobku wybitnego polityka Polskiej Partii Socjalistycznej, ​​​​​​​(...) itd. etc.

Autor tego zeszłorocznego tekstu: "bukojer" - o ile ja się znam, to nasz kochany Doktor Sowiniec.

Dla dyplomantów - temat na dysertację - kto jest oponentem sędziego Igora Tuley'i, gdy ten mówi, że spodziewa się nocy św. Bartłomieja? (Noc św. Bartłomieja jeszcze przed sądami - stwierdził sędzia Sądu Okręgowego w Warszawie Igor Tuleya, nawiązując do rzezi hugenotów w Paryżu.) Proponowana teza pracy: Krzysztof Bosak, mile widziane inne kandydatury i twórcze rozwinięcie.  Materiały źródłowe, że Igor Tuleya jest "nasz" do wglądu u mnie.

Dzisiaj kolejne aresztowanie "w związku z KNF" - a dwa tygodnie przed pierwszym, kiedy nikt nic nie wiedział jedna z renomowanych agencji ratingowych ni z gruszki, ni z pietruszki powiedziała, że KNF jest za bardzo upolityczniona i niedoinwestowana. Gawiedź się cieszy, że "ostry PiS" działa sprawnie - ale czy wie, o co chodzi naprawdę?

Do lchlipa - kolego - ty nic nie rozumiesz. Dowody na Prałata Jankowskiego to np. "niemieccy mieszkańcy Gdańska wiedzieli o tym od dawna" (autentyk z jednego z wywiadów) - a Ty, kolego, gdybyś leżał w kałuży krwi, z pękniętą podstawą czaszki, zgwałcony przez bandę zwyrodnialców - to by się nawet pies z kulawą nogą nie zająknął - napisaliby w umorzeniu,  że miałeś kontakty homoseksualne, stąd te "ślady" - a popełniłeś samobójstwo, bo doznałeś zawodu miłosnego. Na piątej stronie lokalnych wiadomości coś by się może pojawiło. Chyba, że byłbyś potrzebny komuś do celów politycznych - a to i owszem, nawet jakby ci nic nie było, to trafiłbyś jako ofiara na pierwsze strony gazet.

Ponieważ integrujemy się z prawem unijnym i tępimy spółki-vatowskich złoczyńców, to mamy modyfikację Ustawy o odpowiedzialności karnej podmiotów zbiorowych - która to nowela mówi, że zająć majątek czy wręcz rozwiązać "podmiot zbiorowy" można bez skazania osoby fizycznej, która dopuściła się czynu - jest oczywiste, że osoba prawna sama, bez osoby fizycznej nic nie może - ale ta nowela dostarcza narzędzi do ukarania. 

Wprawdzie ks. Jankowski nie żyje - więc nie można go skazać - ale czy trzeba? Mam bujną fanazję - więc potrafię sobie wyobrazić różne scenariusze zdarzeń przyszłych. Precedens odpowiedzialności podmiotu zbiorowego właśnie był - i niech mi uniwersyteccy prawnicy nie tłumaczą, że w Polsce prawo nie jest precedensowe. Jak potrzeba, to będzie, a "nasz" sąd z lubością powoła się na orzeczenie innego - i powie, że ma związane ręce, bo takie jest prawo. I do tego potrzebna jest jazda po emocjach, by zdobyć tzw. społeczną akceptację i przyzwolenie na takie działanie.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @bolek 6 grudnia 2018 09:44
6 grudnia 2018 17:57

a gdzie tu rozdział Kościoła od Państwa?

zaloguj się by móc komentować


stanislaw-orda @papinka 6 grudnia 2018 14:10
6 grudnia 2018 18:18

A gdzie to nauczają takich mądrości? Czy aby nie w Collegium Civitas?

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Wolfram 6 grudnia 2018 16:48
6 grudnia 2018 19:16

Piotr P. ze Skoku Wołomin uzyskał status małego świadka koronnego stąd idzie fala zatrzymań [dość selektywnych, ale zawsze] ze sfer KNFu [Hydrobudowa Gdańsk, bulwary wiślane w W-wie, 120 mln zł wypłaconych przez magistrat przed rozpoczęciem prac (całość kotraktu) no i kto był rezydentem w magistracie, jak liczna grupa (od księgowych poczynając), kasa poszła w całości do Królewca na budowę stadionu olimpijskiego]; sądownictwo RP? dziękuję, w listopadzie zapadl wyrok w cywilny w zakresie odpowiedzialności zbiorowej za delikt "Pani tego nie zrobiła ale Pani zapłaci bo to Pani rodzina"; Stalin/Gomułka jeszcze był w miarę prawo/arządny obecnie prawa rozumianego w konwencji XiXw. juz nie ma w RP; "muszę Pana skazać bo Pan do resocjalizacji się nie nadaje"

zaloguj się by móc komentować

glicek @pink-panther 6 grudnia 2018 12:27
6 grudnia 2018 19:18

Bo po co "klechom tyle majątku".

Z młodej ateistyczno-antyklerykalno-satanistycznej piersi czasem się wyrywa szczera wypowiedź że dopóki KK ma majątek i ma za co żyć i za co robić swoją robotę to ich antyklerykalna robota jest jak krew w piach i wiele mogą zdziałać. To ciekawe, że wszyscy mogą mieć pieniądze - sataniści mogą, jechowi mogą, scjentolodzy, buddyści, jogini, różne sekty mniej lub bardziej toksyczne, poganie, okultyści, islamiści - poza katolami i Kościołem Katolickim, którego pieniądze "wywołują kontrowersje", więc nie może mieć pieniędzy.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Wolfram 6 grudnia 2018 16:48
6 grudnia 2018 19:18

ta nowela to de facto podstawa do konfiskat majątkow firm, bez orzekania o czyjej kolwiek winie, a dowody? ktoby sie dowodami przejmował; będzie nowa elita i to jaka

zaloguj się by móc komentować

pink-panther @Szczodrocha33 6 grudnia 2018 15:34
6 grudnia 2018 19:36

Na fali moralnego wzmożenia w Hollywood wykluczyli Romana wraz z przebrzydłym Weinsteinem - z Akademii. To boleśniejsze niż niemożność wjazdu do USA. On ma swoje lata i filmów nie będzie kręcił. Rodzina majątkowo zabezpieczona. Ale duma zraniona. No i tutejsze autorytety błyskają światowym moralnym połyskiem.

zaloguj się by móc komentować

DrzewoPitagorasa @bendix 6 grudnia 2018 12:06
6 grudnia 2018 19:39

Tak jak Coryllus zasugerował "Ziewaniem go!"

;)

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @glicek 6 grudnia 2018 19:18
6 grudnia 2018 19:40

Katolicy powinni domagać się rozdziału Państwa od Kościoła.

Natomiast antykatolicy  realizują  rozdział Kościoła od Państwa .

zaloguj się by móc komentować

pink-panther @DrWall 6 grudnia 2018 16:09
6 grudnia 2018 19:46

Ten pan Tymon Tymanski jest bardzo przytomny jeśli chodzi o przepisy prawa. Bardzo wyraźnie zaznaczył, że panienka miała lat 15,5 jak zaczął ją wykorzystywać a Kodeks Karny art. 200 mówi "Kto obcuje płciowo z małoletnim poniżej lat 15". A kto dzisiaj sprawdzi, czy ona miała 14, 13 czy 15. Najważniesze, że "koledzy mu zazdroszczą".
To jest takie "oswajanie" ciemnego ludu - z tym, co "jest legalnie dozwolone". Czyli jeśli zgwałci dziewczynkę lat 15, to i tak może powiedzieć, że "była zgoda obu stron".

W tych okolicznościach pozostaje zbadać, czy "poszkodowany chłopiec" na plebanii ks. Jankowskiego - miał skończone lat 15. Jeśli wszyscy piszą , że "miał lat 15", to znaczy, że - prawo dopuszcza. W dodatku zeznał, że 'wziął 1000 zł".  Czyli - potwierdził zgodę. 
To jest szaleństwo i diabelstwo ale widać jak na dłoni - podwójne standardy.

zaloguj się by móc komentować

pink-panther @stanislaw-orda 6 grudnia 2018 18:10
6 grudnia 2018 19:49

Ma bardzo jednoznaczne nazwisko:)))

zaloguj się by móc komentować

pink-panther @glicek 6 grudnia 2018 19:18
6 grudnia 2018 19:51

Dokładnie tak. Czasem się rozpędzą i jak już zetrą chusteczką sztuczne łezki to krzyczą, że się ofierze należy zadośćuczynienie. Najlepiej od "firmy" czyli od KK, bo ma dużo pieniędzy. A ksiądz, nawet bogaty, to jednak rzadko wyceniany jest na ponad 1 mln zł jak ten zakon, co to zapłaci milion za to, co być może ale nie na pewno - wydarzyło się dawno i daleko.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @pink-panther 6 grudnia 2018 19:49
6 grudnia 2018 19:51

 tak jednoznaczne  jak Okrent

zaloguj się by móc komentować

DrzewoPitagorasa @stanislaw-orda 6 grudnia 2018 17:57
6 grudnia 2018 20:19

O to samo chciałam zapytać, ale mnie Pan ubiegł.

zaloguj się by móc komentować

DrzewoPitagorasa @pink-panther 6 grudnia 2018 19:46
6 grudnia 2018 20:24

Ale ponoć ją poznał gdy miała 13 lat. I przez 2 lata czekał ? Bardzo wstrzemięźliwy.

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski 6 grudnia 2018 09:24
6 grudnia 2018 20:53

Przydałby się tam ktoś w rodzaju Marcina Kabata.

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @parasolnikov 6 grudnia 2018 11:05
6 grudnia 2018 20:56

Albo założyć pocztę na gmail.com i mieć spokój.

zaloguj się by móc komentować

Paris @onyx 6 grudnia 2018 13:48
6 grudnia 2018 23:24

Kompromituje sie ten CYMBAL  coraz bardziej... 

... co za dno ten caly dety bosak  !!!

zaloguj się by móc komentować

pink-panther @DrzewoPitagorasa 6 grudnia 2018 20:24
6 grudnia 2018 23:30

Ten człowiek to "cała prawda całą dobę". Jak audycje informacyjne TVN.

zaloguj się by móc komentować

Paris @pink-panther 6 grudnia 2018 14:00
6 grudnia 2018 23:41

O tak...

... jak im  PASOZYTOM  przyspawanym do panstwowego koryta sie marzy, zeby ten ciemny lud ruszyl na ulice i "zrobil porzadek"... a podluzmy sobie rece pod tylek i patrzmy na te MARIONETKI jak  probuja nas  NAROD  sprowokowac i podburzyc... i nie dajmy sie nabrac na te plewy...

... i na to co sie dzieje we Francji... bo w Hiszpanii wlasnie teraz - w tym samym czasie co protest "zoltych kamizelek" - trwa na  NIEBOTYCZNA  skale export "uchodzcow" z Afryki... na skale jakiej jeszcze nie bylo... i o tym w zadnych merdialniach i twiterach  NIC  NIE  MOWIA  !!!

Kompletnie nic... jakies 2 dni temu ogladalismy z przyjacielem przerazajacy reportaz o tej akcji w Hiszpanii... mowili o tysiacach "uchodzcow"  !!!  Tak wiec  trwa  KREACJA  problemow... chaosu... i oczywiscie  KRYZYSOW  !!!

Musimy o tym wiedziec i zdawac sobie sprawe, ze cale to zlo  nie dzieje sie pSZypadkiem ani samo z siebie... ono jest z premedytacja  robione przez  masonska brukselke i wszystkie ZONdy  maja tego pelna swiadomosc  !!!  To jest celowa robota... tego 1%  bogatyH... czujacyH  sie  panami i wladcami swiata  !!!

 

zaloguj się by móc komentować

kskiba19 @spox 6 grudnia 2018 12:07
7 grudnia 2018 00:03

Nikt kto na to parsknąłby śmiechem tam nie idzie. Tyklko dlatego.

zaloguj się by móc komentować

Paris @Wolfram 6 grudnia 2018 16:48
7 grudnia 2018 00:06

Calosc kapitalna...

... ale ostatni akapit  najkapitalniejszy  !!! 

zaloguj się by móc komentować


lchlip @pink-panther 6 grudnia 2018 13:31
7 grudnia 2018 08:44

Obecne oficjalne stanowisko hierarchii KK w sprawie ks. Jankowskiego jest przedstawione tutaj:

https://www.gosc.pl/doc/5205246.O-Adam-Zak-SJ-sprawe-ks-Jankowskiego-nalezy-wyjasnic-zgodnie-z

Kilka fragmentów"

"....

Ks. Jankowski zmarł i nie może się bronić, w związku z tym nie może być mowy o żadnej formie postępowania kanoniczno–karnego. Natomiast był on osobą publiczną, bardzo znaną, znaczącą dla Kościoła i uważaną za zasłużoną. Oskarżenia pojawiające się przeciw niemu w mediach są oskarżeniami publicznymi. Wyjaśnienie tej sprawy ze względu na dobro Kościoła, dobro Ludu Bożego jest rzeczą ze wszech miar wskazaną. Zwłaszcza, że świadectwa przeciwko prałatowi pojawiały się jeszcze za jego życia i było prowadzone postępowanie prokuratorskie, którego akta mogłyby pewnie rzucić nieco światła na sprawę. Należałoby dać jasną odpowiedź, czy przywoływane fakty albo przynajmniej ich część miały miejsce czy też nie. Myślę, że wierni Kościoła mają do tego prawo – mówi o. Żak.

Podkreśla, że „Wytyczne” wskazują też na sposób postępowania wobec ofiar, przy czym fakt, że ewentualny sprawca nie żyje, nie ma w tym kontekście żadnego znaczenia. – Jeśli oskarżenia by się potwierdziły należałoby okazać osobom pokrzywdzonym odpowiednią uwagę i pomoc – zaznacza o. Żak.

Zdaniem o. Żaka wspomniane działania powinny zainicjować władze diecezji, do której należał ks. Henryk Jankowski, czyli archidiecezji gdańskiej..."

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @lchlip 7 grudnia 2018 08:44
7 grudnia 2018 08:57

Czy komisja Terlikowskiego zajmie się wyjaśnianiem sprawy księdza Jankowskiego? Czy Terlikowski jest we władzach diecezji, albo czy jest tak ktoś świecki?

zaloguj się by móc komentować

qwerty @gabriel-maciejewski
7 grudnia 2018 09:06

..."należałoby okazać osobom pokrzywdzonym odpowiednią uwagę i pomoc" i o to chodzi drenaż z kasy pod każdym pretekstem, jeden dostanie to ruszy tlum zadaniowany aż miło; ciekawe, że za życie w prlu [i obecnie też w RP] nikt nie chce nam  okazać odpowiedniej uwagi i pomocy, chyba trzeba będzie komisje obywatelskie powoływać w każdym bloku, ot komitety blokowe wg predensowych wzorców, każdy pokrzywdzony życiem w prlu nawet teraz winien żądać od wszelkich benefocjentow poprzedniego ustroju kasy, kasy i jeszcze raz kasy, od Millera, Kwaśniewskiego, Wałęsy [mnie też się nalezy działka od jego wygranych w totolotka bo nie wygrywałem] i całej reszty

zaloguj się by móc komentować

lchlip @gabriel-maciejewski 7 grudnia 2018 08:57
7 grudnia 2018 09:07

Mam nadzieję, że Terlikowski przeczyta zalinkowane oświadczenie.

A wyraża ono dość jasno stanowisko hierarchii w sprawie ks. Jankowskiego. I odpowiada jednocześnie na wiele pytań, wątpliwości czy hipotez poruszanych w dyskusji pod Twoim tekstem.

 

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @gabriel-maciejewski 7 grudnia 2018 08:57
7 grudnia 2018 09:12

Terlikowski nie może się wręcz doczekać, kiedy to zacznie robić w świetle jupiterów...

Chciałby kard. Dziwisza przesłuchać.

https://forsal.pl/artykuly/1381237,terlikowski-ksieza-i-hierarchowie-powinni-byc-rozliczeni-za-pedofilie-wywiad.html

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @mniszysko 7 grudnia 2018 09:12
7 grudnia 2018 09:19

Terlikowski już niebawem wystąpi na paradzie równości. 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @mniszysko 7 grudnia 2018 09:12
7 grudnia 2018 09:32

stara sowiecka doktryna 'przesluchiwać, przesluchiwać i jeszcze raz przesłuchiwać' oraz 'nie ma niewinnych są tylko źle przesluchani' Andriej Wyszyński prok.gen. CCCP

zaloguj się by móc komentować

qwerty @gabriel-maciejewski 7 grudnia 2018 09:19
7 grudnia 2018 09:33

będzie ciągnął platformę z kukłami tych co pomocy i uwagi się domagają

zaloguj się by móc komentować

papinka @Wolfram 6 grudnia 2018 16:48
7 grudnia 2018 09:34

Mam bujną fanazję

Nie trzeba miec bujnej wyobrazni. To jest oczywisty nastepny krok.  Czy on sie im uda to zalezy od Polakow czy na ten krok pzowola.

zaloguj się by móc komentować

Krzysztof5 @qwerty 7 grudnia 2018 09:06
7 grudnia 2018 10:16

... że za życie w prlu [i obecnie też w RP] nikt nie chce nam  okazać odpowiedniej uwagi i pomocy....każdy pokrzywdzony życiem w prlu nawet teraz winien żądać od wszelkich benefocjentow poprzedniego ustroju kasy, kasy i jeszcze raz kasy

Celinski juz sie wypowiedzial, teraz Borusewicz: „Wiedziałem o ciemnej stronie osobowości ks. Jankowskiego, ale nie o skłonnościach pedofilskich”

 

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski
7 grudnia 2018 10:25

Bardzo dobre pytania  !!!

A teraz ja sie dowiedzialam o tym tlustym wieprzu z pytan sp. Walentynowicz co to jest za   ZERO  !!!

zaloguj się by móc komentować


pink-panther @Krzysztof5 7 grudnia 2018 10:16
7 grudnia 2018 11:52

Bardzo, bardzo, bardzo ważny wpis i bardzo ważne pytania. Śp. Anna Walentynowicz musiała żyć za jakąś głodową rentę i żadnemu z tych moralistów nie przyszło do głowy, że to "coś nie tego". Celiński jest siostrzeńcem Jana Józefa Lipskiego - obermasona, więc jest zaprogramowany antyklerykalnie "z domu" automatycznie.

Borusewicz "widział ciemną stronę osobowości księdza" ale pytanie o to, "dlaczego spotykał się z majorem Stasi" - raz postawione - będzie czekało na odpowiedź.

zaloguj się by móc komentować


Krzysztof5 @pink-panther 7 grudnia 2018 11:52
7 grudnia 2018 12:19

 To co ma znaczenie to fakt, że chęć bycia ekspertem od spraw zagadkowych śmierci nie jest u Bogdana Borusewicza zjawiskiem nowym.

Zaczęło się już na początku roku 1980, kiedy w zamarzniętej Motławie znaleziono ciało młodego działacza WZZW, Tadeusza Szczepańskiego. Większość kolegów przekonana była, że za tą tragiczną śmiercią stała komunistyczna bezpieka. Działacze gdańskiej opozycji domagali się wyjaśnienia prawdy. Bezpieka zbadała sprawę dokładnie tak,
jak dzisiaj sowieci katastrofę prezydenckiego samolotu. Ogłoszono, że Tadeusz Szczepański zginął w wyniku nieszczęśliwego wypadku, będąc pod wpływem alkoholu. Bogdan Borusewicz stwierdził wówczas z całym przekonaniem, że taki wynik esbeckiego „śledztwa” jest jak najbardziej właściwy. Nie podjął próby dojścia do prawdy ani wówczas ani później, w czasach tak zwanej wolności, która jakby nie było otworzyła dla niego wiele możliwości.

Podobnie było w wypadku śmierci Jana Samsonowicza, działacza Ruchu Młodej Polski w Gdańsku. Znaleziono go powieszonego na płocie stoczni gdańskiej. I w tym wypadku przyszły marszałek stwierdził autorytatywnie,
że przychyla się do oświadczenia bezpieki, że było to samobójstwo.

Nie chodzi tylko o to jak było naprawdę. Chodzi o to, że w czasach ogólnie znanych taktyk komunistycznych oprawców, każdy zdrowo myślący człowiek, a szczególnie działacz opozycji musiał mieć głębokie podejrzenia
w przypadku takich śmierci. Podczas gdy większością działaczy szarpały najczarniejsze podejrzenia Bogdan Borusewicz wykazywał nagle wyjątkowe zdolności analityczne aby dojść do przekonania o niewinności służb bezpieczeństwa https://wzzw.wordpress.com/2011/01/16/dwie-twarze-bogdana-borusewicza/

zaloguj się by móc komentować

Krzysztof5 @pink-panther 7 grudnia 2018 11:52
7 grudnia 2018 12:25

ot

J.J.Lipski

  Wysiedlenie ludności niemieckiej z obszarów dzisiejszej Polski należy do najbardziej drażliwych problemów w stosunkach polsko-niemieckich po 1945 roku. Jeden z autorów niniejszej publikacji (E. Dmitrów) stwierdza między innymi: „Jeszcze silny jest odruch po polskiej stronie, aby myślenie o Niemcach w kategoriach odpowiedzialności i winy kończyć na ostatnim dniu okupacji nazistowskiej. Jeszcze wielu Niemców chętnie rozpoczyna refleksję na temat Polaków dopiero od momentu nadejścia frontu wschodniego. Tutaj leży źródło konfliktu odmiennej pamięci“. Przez kilkadziesiąt lat dialog polsko-niemiecki w tej dziedzinie był jednak obciążony politycznie, a jednocześnie utrudniony lub uniemożliwiony. 

 

„Patriotyzm – to nie tylko szacunek i miłość do tradycji, lecz również nieubłagana selekcja elementów tej tradycji, obowiązek intelektualnej pracy w tym zakresie. Wina za fałszywą ocenę przeszłości, za utrwalanie fałszywych moralnie mitów narodowych, za służące megalomanii narodowej przemilczanie ciemnych plam własnej historii – jest zapewne mniejsza z moralnego punktu widzenia, niż praktykowanie zła wobec bliźnich, lecz przecież jest przesłanką aktualnego zła i drogą do przyszłego“. Jan Józef Lipski, Dwie ojczyzny, dwa patriotyzmy (1981)  

 

 

zaloguj się by móc komentować

Wolfram @pink-panther 7 grudnia 2018 11:52
7 grudnia 2018 12:34

Ten las, w którym Borusewicz, jak twierdzi, uciekał i ukrywał się przed SB (okolice ul. 23 Marca w Sopocie, Łysa Góra) znany był powszechnie wśród Polaków mieszkających w Sopocie z tego, że kręcili się tam tzw. zboczeńcy - osobnicy w prochowcach, którzy obnażali się na widok samotnych, spacerujących kobiet czy dzieci, bawiących się na łące.

Wiem, że to prawda, bo sam byłem świadkiem takiego obnażenia - podobnie, jak uczestnikiem pogonienia pedofila, co chciał "na cukierka" zaprzyjaźnić się z bardzo nieletnimi - a wiem, że doszło przynajmniej do siadania na kolanach i "innych czynności". Jako dziecko miałem małe możliwości wykonawcze - a dorośli byli bezsilni, bo organów to chyba nie interesowało - przynajmniej nikt nie rozważał takiej opcji. Można było ich jedynie przeganiać jak błąkające się psy, obrzucić wyzwiskami czy kamieniami.

Dyrektor jednej z sopockich podstawówek też miał złą sławę - ale żadne z dzieci nie skarżyło się - i do dzisiaj żadnej traumy nie mają i nie jest nikomu znany przypadek przekroczenia norm - i nikt na tym nie buduje żadnych narracji - bo nie ma na czym - ale pewnie znaleźli by się pokrzywdzeni, gdyby od Ministerstwa Oświaty można było coś wyciągnąć - od razu mieliby traumę. 

Borusewicza należałoby więc pytać, czy wie, czy widział, czy spotkał - bo może ci co go rzekomo gonili, to nie byli funkcjonariusze SB, a zwykli zboczeńcy. 

Kazusitycznie wobec księży występuje dorozumiane domniemanie braku dobrowolności - co jest o tyle rażące, że takiego domniemania nie ma w przypadku muzyków rockowych, czy tzw. artystów, członków palestry, polityków - tam jest zawsze obopólna zgoda. No, chyba, że ktoś nazywa się Lepper czy Łyżwiński, wtedy zgoda zostaje cofnięta, brak zgody konwalidowany wstecznie - nawet przez osobę, która takiej zgody udziela na dworcu kolejowym przygodnie poznanym osobom.

Poza samym faktem, że jest to wojna z Kościołem - to motywacja rzekomych świadków czy rzekomych ofiar jest chyba taka, jak w przypadku Ronaldo - kto ma pieniądze i można go zmusić medialnie do zapłaty ten jest odrażający i gwałci - np. prawie nigdy nie gwałci muzyk z "listy wszechczasów".

zaloguj się by móc komentować

pink-panther @Krzysztof5 7 grudnia 2018 12:19
7 grudnia 2018 12:55

No to ciekawa postać ten cały Borusewicz. Czy ktoś kiedyś analizował jego drzewko genealogiczne? Takie rzeczy wynosi się z domu. Np. skłonność do wierzenia ustaleniom oficerów bezpieczeństwa.  A jeśli potrafił w żywe oczy udawać naiwnego, jak nie przymierzając, skrzyżowanie Kopciuszka z Królewną Śnieżką, to znaczy, że on po prostu "jest od tamtej strony". A wtedy wszystko się logicznie układa.
PS. Takich śmierci tajemniczych było więcej i co ciekawe, po 1989 nigdy "nasze autorytety moralne" nie wszczynały żadnych śledztw, nawet tzw. wewnętrznych.

zaloguj się by móc komentować

pink-panther @Krzysztof5 7 grudnia 2018 12:25
7 grudnia 2018 13:02

Ciekawe, kto tego "magistra w zarękawkach" zakurzonego w Instytucie Badań Literackich wykreował na "ojca ojczyzny"?:))) On był lożystą i jak powiedział w filmie dokumentalnym o towarzyszu Żółkiewskim założycielu IBL i wysokiej rangi komuchu - profesor Maciejewski, też w swoim czasie pracownik IBL i jawny aktywista masoński - JJL "był pod ochroną Żółkiewskiego", bo "komuniści tolerowali masonerię" (albo coś podobnego ale sens jest oddany).  Film był nakręcony przez G. Brauna dla TVP i szybko został "półkownikiem". W dzisiejszych czasach, kiedy podobno "nie ma cenzury".

Od lat 70-tych był wytwarzany "kult JJL" na kształt kultu świętych katolickich. Z tym, że on był jeszcze żywy, jak się do niego niektórzy "modlili". 
Jakie "utrwalanie mitów narodowych", skoro praktycznie do dzisiaj - historia Rzeczpospolitej to ciąg  białych plam?  Od początku chodziło o to, żeby żadnych 'słusznych gniewów wobec komuny" nie było, jak już dojdzie do szczęśliwego pogodzenia
"szlachetnych patriotów" z "realistycznymi komunistami" z Kiszczakiem na czele.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @pink-panther 7 grudnia 2018 12:55
7 grudnia 2018 13:52

Gdyby nie był  z "tej samej strony", Bolek dawno by się go pozbył.

I albo by wyjechal "na zmywak" za kanał albo ocean, albo wegetowałby jak działacze  podziemia, którzy   nie byli ze stajni  Bolka.

zaloguj się by móc komentować

pink-panther @stanislaw-orda 7 grudnia 2018 13:52
7 grudnia 2018 14:08

Niekoniecznie nawet "Bolek", który nie był "kadrowym" w tamtych czasach. "Bolkowi" dostarczano różnych "ekspertów", "doradców" i "wielkich przyjaciół" a także "wielbicieli intelektualistów".  Lista tych, co go w tamtych czasach "uwielbiali" była dość długa. A naród się zachwycał tym "pięknym sojuszem robotników, intelektualistów orazmłodych dzielnych działaczy podziemia  demokratycznego", co drukowali na powielaczach "zakazane" druki starych stalinistów. Borusewicz został wybrany w dość wczesnej fazie, tak jak "został wybrany"  Bolek. A przez kogo, to ja nie wiem, bo ja nie z Trójmiasta:)))

zaloguj się by móc komentować

Krzysztof5 @pink-panther 7 grudnia 2018 13:02
7 grudnia 2018 15:21

"komuniści tolerowali masonerię"

IBL,

nieszczesliwy kraj...

 

 

https://antykwariatdomowy.pl/pl/p/Magdalena-Bajer%2C-Jak-wierza-uczeni/2543

WIERZĄC W BOGA, CZUJĘ SIĘ BEZPIECZNIEJ WŚRÓD LUDZI-- WŁODZIMIERZ BOLECKI

 

Bezpośrednimi moimi opiekunami zostali młodsi uczeni: promotor mojego doktoratu, Janusz Sławiński, również Alina Brodzka, Zdzisław Łapiński, Michał Głowiński. Odbywały się seminaria prywatne, na przykład prof. Stefana Żółkiewskiego, w domu prof. Brodzkiej, z udziałem młodych historyków. Od tych ludzi otrzymywałem potężną dawkę energii intelektualnej. Pod koniec lat siedemdziesiątych, a zwłaszcza po Sierpniu, IBL stał się jednym z centrów opozycji demokratycznej. Tak, „czerwonka" na mieście mówiła o IBL, że to siedziba „czarnej reakcji". Bardzo mi to imponowało.  

 

 Tak, od początku studiów chciałem być literaturoznawcą, a droga do tego prowadziła przez studia doktoranckie. Ostatecznie zadecydował o tym przypadek. WIBL otworzono wtedy studia doktoranckie i ja zaraz po magisterium zostałem na nie przyjęty. Był to „złoty okres" w historii instytutu. Pracowali tam najwybitniejsi historycy i teoretycy literatury. Ludzie o całkowicie różnych biografiach, temperamentach, zainteresowaniach i postawach metodologicznych, na przykład Maria Renata Mayenowa, Maria Janion, Ryszard Przybylski, Jan Józef Lipski, Roman Zimand, Stefan Treugutt, Zofia Stefanowska, przyjeżdżający z Poznania Jerzy Ziomek, z Krakowa Henryk Markiewicz.  

 

 Oczywiście, przyglądałem się postawom i wyborom ludzi z mojego otoczenia. Był tam Jan Józef Lipski, który podkreślał swój agnostycyzm i równocześnie szacunek dla Kościoła. I był Ryszard Przybylski, uczony głęboko religijny, a równocześnie antyklerykał. W IBL-u pracowali i byli stalinowcy, i byli stalinowscy więźniowie, na przykład prof. Barbara Otwinowska. 

Magdalena Bajer    –   publicystka, przewodnicząca Rady Etyki Mediów (08.1999-02.2006); laureatka nagród, m.in. w konkursach im. Bruna Winawera, SDP, im. Hugo Steinhausa

zaloguj się by móc komentować

pink-panther @Krzysztof5 7 grudnia 2018 15:21
7 grudnia 2018 17:03

To są rzeczy szalenie fascynujące ale najciekawszy, jak dla mnie jest nadal tajemniczy Stefan Jakub Żółkiewski, podobno syn Jana Zachariasza Żółkiewskiego "długoletniego dyrektora huty szkła na Pelcowiźnie", "pomysłodawca i założyciel Instytutu Badań Literackich w Warszawie w 1948 r.". A następnie poseł na sejm PRL i minister , o którym docent wiki pisze m. in.:"...Zastępca członka Komitetu Centralnego PPR (1945–1948), a następnie do 1954 Komitetu Centralnego PZPR, po czym do 1968 jego członek. Kierował wydziałem oświaty i kultury KC PPR (1947–1948), wydziałem kultury (1948–1949) i wydziałem nauki (1955–1956) KC PZPR, przeprowadzał stalinizację polskiej kultury (...) W latach 1956–1959 minister szkolnictwa wyższego,  współtwórca polityki kulturalnej państwa..".

To jest o tyle ciekawe, że u docenta wiki praktycznie nie ma info o dokonaniach Stefana Żółkiewskiego w czasach II RP a i w czasie wojny był dyskretny.

Pewną część tych białych plam likwiduje w 1991 r. we wspomnieniu pośmiertnym pan Zdzisław Libera, który o Stefanie Żółkiewskim pisze m.in. iż :"...Stefan Żółkiewsk urodził się w Warszawie 9 grudnia 1911 r. Po ukończeniu gimnazjum im Władysława IV wstąpił na Wydział Humanistyczny Uniwersytetu Warszawskiego, gdzie studiował polonistykę w latach 1929-1934. W czasie studiów wyróżniał się talentem naukowym i organizacyjnym. W latach 1932-1934 był prezesem Koła Polonistów, które odgrywało znaczną rolę w ówczesnym życiu intelektualnym. Skupił wokół siebie wybitnych młodych polonistów, z których wyszli później znani badacze i krytycy literaccy. Koło Polonistów pod prezesurą Żółkiewskiego miało orientację lewicową, znaczna część jego członków należała do Związku Polskiej Młodzieży Demokratycznej, Legionu Młodych Socjalistów. Byli wśród nich także komuniści i sympatycy partii komunistycznej działającej w podziemiu. W latach 1934-1939 Żółkiewski pracował jako nauczyciel gimnazjalny, zajmując się jednocześnie pracą naukową w dziedzinie metodyki badań literackich. W okresie okupacji uczestniczył w tajnym nauczaniu, ukrywał Żydów  i pomagał wszystkim, którzy tej pomocy potrzebowali a poza tym od 1942 r kiedy wstąpił do Polskej Partii Robotniczej, brał udział w konspiracyjnym życiu oświatowym...".

To jest bardzo ciekawy życiorys, jak na "profesora doktora", bowiem on przed wojną zdążył przepracować od 23 roku życia do 29 roku życia jako - nauczyciel gimnazjalny.  Pan profesor Libera oszczędza nam informacji, u kogo ten bystrzak zrobił doktorat, jaki był temat pracy doktorskiej, kto recenzował dzieło.   U docenta wiki jest info, że on od 1948 r. był "zastępcą profesora" na UW "a następnie profesorem".
Podobno był synem Jana Zachariasza Żółkiewskiego, dyrektora huty szkła na Pelcowiźnie i miał brata Stanisława oraz stryja Ignacego Żółkiewskiego. Jak na tak wysoką personę: od 1944 "członek Krajowej Rady Narodowej" do spółki z Bierutem, Kliszką, Jóźwiakiem, Gomułką - to on ma zawstydzająco chudy życiorys.  Nie wiem, jak on godził posiadanie ojca, dyrektora huty szkła na Pelcowiźnie, której właścicielem był jakiś kuzyn owego Jana Zachariasza Żółkiewskiego - z wejściem w konszachty z Bierutem Kliszką i Jóźwiakiem czy Szwalbem. Taki Wincenty Witos był błagany listownie przez Mołotowa i dwóch ambasadorów: Harrimana z USA i sir Archibalda Kerra, żeby do tej całej "Krajowej Rady Narodowej" przystąpił.  A Wincenty Witos, trzyktrotny Premier RP i Wójt Wierzchosławic - odmówił stanowczo. Nie przekonał go nawet generał Sierow.

Ciekawi mnie, kto znajdzie ślad po doktoracie nauczyciela gimnazjalnego Stefana Żółkiewskiego. Skoro sam Zdzisław Libera przemilczał ten wątek we wspomnieniu pośmiertnym.


No i oczywiście taki życiorys założyciela IBL - stawia pracowników w pierwszym rzędzie "walki z komuną":))))

https://pl.wikipedia.org/wiki/Stefan_%C5%BB%C3%B3%C5%82kiewski

http://mazowsze.hist.pl/35/Rocznik_Towarzystwa_Naukowego_Warszawskiego/745/1991/25294/

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @pink-panther 7 grudnia 2018 14:08
10 grudnia 2018 18:47

To był tzw. skrót myślowy.

Jasne, że Bolek był wykorzystywany w charakterze tłuczka.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @pink-panther 7 grudnia 2018 14:08
10 grudnia 2018 18:51

"jaczejką" na Wybrzeżu kierował  gen. Adam Krzysztoporski (ur. w Wołominie - może to  jego ludzie założyli ów osławiony SKOK)

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @pink-panther 7 grudnia 2018 14:08
10 grudnia 2018 18:51

"jaczejką" na Wybrzeżu kierował  gen. Adam Krzysztoporski (ur. w Wołominie - może to  jego ludzie założyli ów osławiony SKOK)

zaloguj się by móc komentować

qwerty @stanislaw-orda 10 grudnia 2018 18:51
10 grudnia 2018 21:03

nie, to zupełnie inne środowiska, mimo pewnych asocjacji/konotacji/.. i ... ale to przy innej okazji

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @qwerty 10 grudnia 2018 21:03
10 grudnia 2018 22:04

chodziło mi o jaczejkę agentuaralna mającą na usługach rozmaitych bolków, merkelów czy temu podobnych.

A  "Wołomin" to następna  generacja (spadkobiercy, tyle że nie z Kalkutty).

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować