Tylko skrytobójca domaga się pokoju za wszelką cenę
Kiedy opowiadałem ostatnio o krucjatach we Wrocławiu, doznałem nagle olśnienia. Pojawiło się w mojej głowie zdanie: tylko skrytobójcy domagają się pokoju za wszelką cenę. Jest to w dodatku zagranie propagandowo strategiczne, które ma, po pierwsze, obniżyć koszty wojny, po drugie załatwić sprawy propagandy na długie lata i utrwalić skrytobójczą władzę na wielkich i kluczowych obszarach. Ta prawda niby jest znana, albowiem rozmawialiśmy tu wielokrotnie choćby o sposobach jakimi załatwiono Cristeros w Meksyku. Można tę formułę dostosować do całej polityki ZSRR w XX wieku, nie została ona nigdy chyba ujęta w tak syntetyczną formułę – tylko skrytobójcy domagają się pokoju za wszelką cenę. Oczywiście bywa tak, że skrytobójcy, świadomi swych celów nie ogłaszają chęci zawarcia pokoju osobiście, ale wynajmują do tego różnych pożytecznych idiotów posługujących się niesamowitymi nieraz wytrychami do otwierania świadomości. W naszych okolicznościach ludzie wynajęci przez skrytobójców posługują się demagogią realizmu politycznego, który usprawiedliwia kilka spraw. Przede wszystkim tchórzostwo, potem chęć przejęcia władzy z nadania skrytobójcy, a następnie degradację kraju w imię jego modernizacji. Nie jest tak, jak mi zaraz napiszą, że Balcerowicz zdegradował kraj i na pewno stał za nim jakiś skrytobójca. Nie każda degradacja ma taki wymiar. Za Balcerowiczem stali prości złodzieje, których marzeniem były wakacje na Malediwach.
Kiedy jednak widzę premiera Orbana zaczynam mieć pewne wątpliwości czy za nim stoją tylko doliniarze. Przede wszystkim zastanawiam się, jak to było możliwe, że kraj o takiej historii i takich tradycjach politycznych, zaopatrzony w takie charyzmaty, został sprowadzony, przez lata pokoju przecież i wielkiej integracji wewnętrznej, do takiej degradacji? To mnie zdumiewa, albowiem wychodzi na to, że Węgrzy, by pozbyć się kacapskich, komunistycznych złogów (kto jeszcze pamięta premiera Horna) muszą się zaprzedać kacapskim złogom z Rosji. To jest – przyznacie - fatalna alternatywa. Myślę teraz o węgierskich elitach. Nigdy nie miałem złudzeń co do tak zwanej przyjaźni polsko-węgierskiej i nigdy nie ekscytowałem się pociągami Sakiewicza, które na Węgry jeździły. Warto jednak zadać pytanie – o czym myśli i jak żyje zwykły Węgier? Nie sławny reżyser zapraszany do Cannes i nie biznesmen sprzedający coś w Rosji. Czy wszystko co stanowiło o węgierskim sukcesie i gwarantowało im przetrwanie, czyli przede wszystkim znakomite węgierskie szkolnictwo, nie zostało czasem zaprzepaszczone? Wygląda na to, że tak, albowiem nie wystarczy wychować rzesze specjalistów. Oni muszą mieć jeszcze jakiś pomysł na kraj. Na razie taki pomysł jest jeden – w zmowie ze skrytobójcami, którzy zaraz zaczną domagać się pokoju i oskarżać wszystkich o podżeganie do wojny – utrzymać władzę ile się da. Ten pomysł doprowadzi Węgry do katastrofy.
Skrytobójcza propaganda polega na tym, by oskarżać innych o chęć wywołania wojny i nasilać wśród wrogich skrytobójcom krajów nastroje pacyfistyczno-idiotyczne. Te zaś nie mogą mieć żadnych innych podstaw poza obłąkaną ideologią. I to już widzieliśmy nie raz. Tyle, że dawniej służyły do tego zespoły młodzieżowe i narkotyki, a dziś fragmenty książek zapomnianych dawno myślicieli politycznych, kraciaste garnitury oraz muszki. Narkotyki pewnie też, ale te są przyjmowane dziś ze znacznie większą dyskrecją, albowiem w biurach propagandy skrytobójczej nie przewidziano ich obecności w środowiskach nawołujących do pokoju w imię wyższych racji.
Szczególnie przykre jest to, iż wezwanie do pokoju za wszelką cenę wymyka się ocenom w kontekstach historycznych. Te zaś sprowadzone są do wąskiego wycinka dziejów – czyli lat 1939-1945. I za nic na świecie nie można wytłumaczyć ludziom, że skojarzenia oczywiste są przeważnie pułapką. Oni bowiem cieszą się swoimi śmieciowymi odkryciami i chcą natychmiast brać udział w dyskusji na różne poważne tematy.
Historyczny kontekst zaś pokoju za wszelką cenę jest taki, że był on zwykle demaskowany przez ludzi Kościoła, jako podstęp związany z herezją albo obecnością wśród chrześcijan agentów mocarstw chrześcijaństwu wrogich. Na przykład Turków. Mam na myśli czasy dawniejsze, chciałbym być dobrze zrozumiany, bo zaraz ktoś mi powie, że nawołuję do wojny z Turcją. Dziś zaś moment ten jest unieważniony, albowiem skrytobójcza propaganda poczyniła znaczne postępy w stuleciu XX i XXI, herezje zaś rozpleniły się jak chwasty. Każdy domorosły mędrzec zarzuca dziś więc Kościołowi i papieżowi różne niepiękne rzeczy, nie świadom tego, że czyni źle, albowiem widzi tylko swoją pychę i myli ją ze szlachetną intencją. Nie ma na to kary. Nie ma nawet polemistów, a jeśli są, ucisza się ich natychmiast. Trudno nie dostrzec w tym ręki skrytobójczych propagandystów przebranych w szlachetność i doktrynalną czystość. Przez całe stulecia mechanizm ten był czytelny i skutkował tym, że legaci papiescy stawali na czele wypraw zbrojnych, albowiem dla wszystkich było jasne, że w owczych skórach kryją się wilki. I nikomu do głowy nawet nie przyszło, by doszukiwać się wśród wrogów jakichś subtelnych intencji, albo żeby się komuś tłumaczyć. Ta interpretacja została wielokrotnie unieważniona, poprzez fatalne moim zdaniem omówienia źródeł i sprofilowane przez miłośników pokoju za wszelką cenę publikacje historyczne, oskarżające Kościół o sianie zamętu i wojny wśród pokojowo nastawionych i ciężko pracujących ludzi.
Ten obłęd znacznie się dziś pogłębił, choć papież nie ma dziś ani jednego narzędzia pozwalającego mu ingerować w kwestie wojny i pokoju. Może tylko nawoływać do miłosierdzia. Nawet to jednak jest dla wielu powodem do konstruowania krytyk, idiotycznych polemik i cienkiej jak więzienna zupa publicystyki.
Ktoś powie, że nie można dziś nawet próbować odtworzyć retoryki wojny sprawiedliwiej i wojny w imieniu wiary, bo jest broń atomowa. To jest oczywista niedorzeczność. Należy przede wszystkim zacząć od zmiany założeń retoryki propagandowej. Tego nikt nie czyni, albowiem każdy publicysta uprawia swój fach tak, jak polscy profesorowie humaniści – kupuje jakąś mało znaną książkę na allegro i potem się popisuje co fajniejszymi jej fragmentami na fejsie i twitterze. To wszystko. Polemiści – żeby dodać sobie splendoru – wysuwają kontrargumenty w ten sam sposób. Wszystko razem wygląda jak cyrk obłąkańców napędzany pychą.
Potrzebna jest retoryka wojenna. Nie służy ona temu, by wysłać na śmierć źle uzbrojonych i wyposażonych ludzi ani do tego, by prowokować. Jak bowiem można sprowokować kogoś, kto chce pokoju za wszelką cenę? Albo kogoś, kto ukradł wszystkie narzędzia retoryki pokojowej i nimi wymachuje? Służy ona ochronie dusz i umysłów młodzieży. Bez dobrze przygotowanej retoryki wojennej będziemy skazani na retorykę Konfederacji albo lewicy (to wszystko jedno, obie siły działają wymiennie), skierowaną en masse do onanistów.
Na razie skrytobójcy odkryli, że ich plan zawodzi albowiem stworzono go dla rzeczywistości wyobrażonej a nie istniejącej. Musimy jednak być świadomi tego, że zostanie on skorygowany, także w obszarze propagandy. Jak na nią odpowiemy? Wołaniem o pojednanie? Z kim? Ze złodziejami i mordercami dzieci? W imię czego? Ciepłej wody w kranie? Benzyny w dystrybutorze? Zwiększonego PKB? To są argumenty heretyków nie rozumiejących Słowa Bożego. I nie tłumaczcie mi, że jest inaczej.
tagi: kościół wojna propaganda cena pokój skrybotójcy
![]() |
gabriel-maciejewski |
10 marca 2022 07:52 |
Komentarze:
![]() |
Matka-Scypiona @gabriel-maciejewski |
10 marca 2022 08:30 |
Zwykłym Węgrom żyje się, nazwijmy to średnio. W zeszłym roku jadąc samochodem do Scopje, siłą rzeczy musiałam przejechać przez Węgry i tam przenocować. Węgry sprawiają wrażenie kraju co najwyżej rozwijającego się. Po 2 letniej pandemii wszystko zaniedbane, ludzie zrezygnowani. W zajeździe, gdzie zatrzymaliśmy się z mężem (1 czynny na trasie przez pół Węgier), gospodyni trochę nam opowiedziała o Orbanie. To polityczny oszust. Tradycje rodzinne i wiara w Boga? Zamiotł pod dywan bardzo poważną aferę pedofilską związaną z ambasadorami innych krajów w Budapeszcie. Ogłosił, że nie przeznaczy pieniędzy na ratowanie węgierskiego hotelarstwa, ponieważ Węgrzy i tak jeżdżą do Chorwacji, zatem kasa popłynęła w tamtym kierunku. W samej stolicy zbankrutowało ponad 100 hoteli (myślę, że już mają nowych właścicieli). Poziom życia poleciał na łeb i szyję. W porównaniu z Budapesztem, Belgrad wygląda jak Las Vegas. W obecnej sytuacji zastanawia mnie rola Orbana w konflikcie z Unią. Niby polski sojusznik, ale mam obawy, że może grać rolę odwrotną. Może nam się wydaje, że w starciu z eurokratami mamy kogoś, kto nas popiera albo ponosi podobne konsekwencje. Na Węgrzech nikt nie zrobi rewolucji przeciwko Orbanowi a prorosyjska propaganda Fideszu ( można poczytać na fejsie) po prostu wyrywa z butów. Ponieważ nie ma innych informacji, należy sądzić, że Orban trzyma Węgrów za twarz. Oby mu to bokiem wyszło i to jak najszybciej. To zdrada. Po prostu. Głupi tylko uważa, że ten konflikt przy zachowawczej postawie może nie rozlać się na inne kraje. Dobry przykład z tymi Cristeros. Odpuścili sobie, bo gołąbkami pokoju byli duchowni (niestety). A jeszcze 2-3 miesiące i byłoby pełne zwycięstwo. Ze złem się nie dyskutuje, zło się wyrywa z korzeniami i zalewa wodą święcona. Mając przewagę trzeba walczyć do końca.
![]() |
chlor @gabriel-maciejewski |
10 marca 2022 08:34 |
Możliwe że inicjatywa pokoju za wszelką cenę wyjdzie z Niemiec, czyli z UE. Inaczej nie będą mogli kontynuować swojej obłąkanej polityki energetycznej i nadal narzucac ją Polsce i reszcie Europy.
Teraz trudno sobie wyobraźić którzy ludzie z Rosji i Ukrainy wystąpią jako gołąbki pokoju. Kandydaci pewnie już są.
![]() |
gabriel-maciejewski @Matka-Scypiona 10 marca 2022 08:30 |
10 marca 2022 08:35 |
No właśnie zobaczymy, jak to teraz będzie. O tych aferach węgierskich w Polsce nie słychać. No, ale z tym hotelarstwem to są jaja. Polska, nawet najmniej atrakcyjne rejony, usiana jest super obiektami, gdzie można odpocząć...a ten zamyka hotele w Budapeszcie? Powienien otwierać corocznie 10 nowych
![]() |
gabriel-maciejewski @chlor 10 marca 2022 08:34 |
10 marca 2022 08:36 |
Jeśli Niemcy wystąpią z inicjatywą pokoju to znaczy, że są zdrajcami, jak Tessio w "Ojcu chrzestnym"
![]() |
Nova @gabriel-maciejewski |
10 marca 2022 08:45 |
Na razie Niemcy przez swoich ludzi ze strony Polski głosowali w parlamencie UE przeciwko Polsce - przyznaniu środków pieniężnych za "praworządność". Ci co głosowali przeciw to jawna agentura niemiecka lub skończeni idioci.
![]() |
gabriel-maciejewski @Nova 10 marca 2022 08:45 |
10 marca 2022 08:50 |
Żadni idioci, to jest agentura, która - niestety - w imię towarzyskich i rodzinnych zależności, będzie nadal tolerowana. I będzie toczyć w TV przemądre dyskusje o założeniach geopolityki
![]() |
chlor @gabriel-maciejewski 10 marca 2022 08:36 |
10 marca 2022 08:51 |
Mogą dla zmyłki posłużyć się swoimi ludżmi w Polsce. Tusk i reszta kontra PiS jako podżegacz wojenny.
![]() |
gabriel-maciejewski @chlor 10 marca 2022 08:51 |
10 marca 2022 08:54 |
Myślę, że nie ma tu już idiotów, którzy by się na to nabrali
![]() |
olo @chlor 10 marca 2022 08:34 |
10 marca 2022 08:57 |
na razie niemcy mowia by za wszelka cene nie dopuscic do konfliktu nato/rosja
no i tesla dostala zielone swiatlo dla swojej gigafaktory pod berlinem, otwarcie na 23marca i 1000 aut tygodniowo juz w kwietniu
![]() |
gabriel-maciejewski @olo 10 marca 2022 08:57 |
10 marca 2022 08:59 |
Czy jest tak, jak mówię. Dostaną pokój i będą po cichu wykańczać polityków Europy Środkowej w katastrofach lotnicznych. Na przykład na Węgrzech.
![]() |
chlor @gabriel-maciejewski 10 marca 2022 08:54 |
10 marca 2022 09:04 |
Wystarczy gdy główne agentury się dogadają. To czy lud tutejszy nabierze się czy nie może nie być istotne. Media mamy sprawdzone w boju kowidowym.
![]() |
gabriel-maciejewski @chlor 10 marca 2022 09:04 |
10 marca 2022 09:12 |
Pozostanie internet i ulica. Blogerzy swego czasu dali radę. Jak się zamknię zidiociałych publicystów i aspirujcych durniów nie przemogą. Ja jestem od jakiegoś czasu czynny na twitterze. Powolutku zaczynam uzyskiwać przewagę nad wszystkimi. Nie uzyskam jej, bo nie mogę tam siedzieć przez cały czas, ale jestem zauważalny
![]() |
Tenerka @gabriel-maciejewski |
10 marca 2022 09:18 |
A pro'pos Orbana, on zdaje się, próbuje grać na wielu fortepianach
.... tylko słuchu nie ma
No i jak zawsze te gołębie pokoju, latające po pokoju.
Plastyczka w klasie nam malowała - czołg z gołąbkiem pokoju.
....niedorzeczne to było
Plus
![]() |
Tenerka @gabriel-maciejewski |
10 marca 2022 09:18 |
A pro'pos Orbana, on zdaje się, próbuje grać na wielu fortepianach
.... tylko słuchu nie ma
No i jak zawsze te gołębie pokoju, latające po pokoju.
Plastyczka w klasie nam malowała - czołg z gołąbkiem pokoju.
....niedorzeczne to było
Plus
![]() |
olo @gabriel-maciejewski 10 marca 2022 08:59 |
10 marca 2022 09:18 |
na dzis to raczej modernizacja moze ich wykonczyc, ale zobaczymy
![]() |
Tenerka @gabriel-maciejewski |
10 marca 2022 09:18 |
A pro'pos Orbana, on zdaje się, próbuje grać na wielu fortepianach
.... tylko słuchu nie ma
No i jak zawsze te gołębie pokoju, latające po pokoju.
Plastyczka w klasie nam malowała - czołg z gołąbkiem pokoju.
....niedorzeczne to było
Plus
![]() |
aszymanik @gabriel-maciejewski 10 marca 2022 08:54 |
10 marca 2022 09:19 |
Myślę, że jest Pan jednak ogromnym optymistą....
![]() |
gabriel-maciejewski @aszymanik 10 marca 2022 09:19 |
10 marca 2022 09:19 |
Jak zawsze
![]() |
gabriel-maciejewski @Tenerka 10 marca 2022 09:18 |
10 marca 2022 09:20 |
Myśli, że słuch mu niepotrzebny, wystarczą instrukcje
![]() |
maria-ciszewska @gabriel-maciejewski |
10 marca 2022 09:25 |
Doniesienie radia Erewań wiecznie żywe - wojny nie będzie, ale...
A z lat wczesnych osiemdziesiątych pamiętam takie zachodniackie hasło: wolę być czerwony niż martwy. Nawet paru moich kolegów się nim popisywało.
![]() |
gabriel-maciejewski @maria-ciszewska 10 marca 2022 09:25 |
10 marca 2022 09:26 |
Nie istnieje taka alternatywa - czerwony lub martwy.
![]() |
maria-ciszewska @gabriel-maciejewski 10 marca 2022 09:26 |
10 marca 2022 09:56 |
Wiadomo.
![]() |
maria-ciszewska @maria-ciszewska 10 marca 2022 09:56 |
10 marca 2022 09:58 |
Dodatkowo - czerwony traci duszę. Jest martwy na wieki.
![]() |
chlor @olo 10 marca 2022 08:57 |
10 marca 2022 10:22 |
Te autka na prąd z elektrowni napędzanych gazem?
![]() |
betacool @maria-ciszewska 10 marca 2022 09:58 |
10 marca 2022 10:24 |
Wyjęła mi to Pani z klawiatury.
![]() |
mniszysko @gabriel-maciejewski |
10 marca 2022 10:36 |
Nic dodać, nic ująć. Prosta egzemplifikacja:
https://dorzeczy.pl/opinie/273667/orban-wegierski-przemysl-upadlby-bez-ropy-i-gazu-z-rosji.html
![]() |
gabriel-maciejewski @mniszysko 10 marca 2022 10:36 |
10 marca 2022 10:38 |
To znaczy, że Orban postawił Węgry w sytuacji bez wyjścia. I kraj zostanie zrujnowany
![]() |
gabriel-maciejewski @gabriel-maciejewski |
10 marca 2022 10:41 |
Właśnie dostałem na piśmie potwierdzenie swoich dzisiejszych intuicji - trzeba szykować jakąś intelektualną i duchową zbroję dla młodzieży. Jeden mnie właśnie nazwał na twitterze ruską onucą.
![]() |
BTWSelena @gabriel-maciejewski 10 marca 2022 08:54 |
10 marca 2022 10:57 |
Z całym szacunkiem ,ale kilku zostało.Nasz umiłowany Radzio Sikorski jeszcze jest "czynny".Lubię sobie kliknąć co idioci wygłaszają na bieżąco. Aż drżał w wygłaszaniu,jaki to Morawiecki z kliką jest niepraworządny ,bo nie rozumie praworządności Unijnej i trzeba go jednak ukarać i nie rozumie ,że licznik kary bije.Ku mojemu zdumieniu "Stokrotka",czyli Olejnik hamowała jego zapędy... Idioci się nie edukują,korepetycje odpadają.
![]() |
Zdzislaw @chlor 10 marca 2022 10:22 |
10 marca 2022 11:04 |
Nie gazem lecz słońcem. Właśnie elektryczne samochody bateryjne są/będą najważniejszym sposobem zagospodarowania nadwyżek produkcji prądu z paneli PV (w godzinach okołopołudniowych) zanim powstaną wielkoskalowe ekonomiczne technologie magazynowania energii i/lub jej dystrybucji w skali interkontynentalnej. Rozsądna polityka cenowa będzie sprzyjać tej koncepcji. O nią zresztą nietrudno, bo obecnie ww. energia się często/gęsto zwyczajnie marnuje i zaczyna to blokować dalszy rozwój fotowoltaiki, a już w szczególności na zasadach prosumenckich. Kto się załapał, ten skorzysta jeszcze ileś tam lat. Nowi zgody mogą już niebawem nie otrzymać.
![]() |
gabriel-maciejewski @BTWSelena 10 marca 2022 10:57 |
10 marca 2022 11:08 |
On ma tylko jedno wyjście - zachlać się na śmierć
![]() |
valser @gabriel-maciejewski 10 marca 2022 11:08 |
10 marca 2022 11:17 |
Вы́ставка достиже́ний наро́дного хозя́йства - bylem tam pierwszy raz jak im sie pieriestrojka zaczela i nie zdarzyli tego skansenu jeszcze posprzatac. Pare godzin beki do skorczow miesni brzucha. To jest smieszne, ale tylko wtedy, kiedy te czolowe osiagniecia kacapskiej duszy nie sa codzienna czescia zycia. A tak to mniej wiecej wyglada.
![]() |
gabriel-maciejewski @valser 10 marca 2022 11:17 |
10 marca 2022 11:26 |
Oni to kochają niestety
![]() |
valser @gabriel-maciejewski 10 marca 2022 11:26 |
10 marca 2022 11:39 |
Kacapska dusza jest pojemna. Minimum 0.7 na twarz, a максимум нету. Wtedy to nabiera sensu i prawdziwych znaczen. Dlatego ich milosc do szwajcarskich zegarkow jest dla mnie troche niezrozumiala i pasuje jak zloty lancuch na krowie.
![]() |
maria-ciszewska @mniszysko 10 marca 2022 10:36 |
10 marca 2022 11:46 |
Przecież każdy przedszkolak wie, że ropa i gaz rosną tylko w kacapii.
![]() |
BaZowy @gabriel-maciejewski |
10 marca 2022 12:22 |
A ja myślę że w stosownym czasie jednym z najbardziej uświęconych swoją postawą i głębią strategiczną, orędowników pokoju za wszelką cenę okaże się sam gieroj komik, obsadzony w swojej życiowej prezydenta obszaru, na który maja chrapkę wszystkie FIKiTRIKi, wespół z pomniejszymi belzebubami. I bynajmniej nie będzie tego robił w obawie przed skrytobójcza śmiercią. Tej będą się obawiać ludzie wierzący w wojny sprawiedliwe.
A nic tak nie napędza koniunktury, zaraz po zbrojeniach, wojnie i związanej z nią ceną paliw, jak potrzeba odbudowy obszaru zniszczonego wojną. I nie łudźmy się, iż w związku z naszą wielką otwartością na krzywdę ludzką, że to polskie firmy zostaną dopuszczone do odbudowy Ukrainy po prewencyjnej jej dewastacji. O czym już zdążył wspomnieć nasz premier. Będą to firmy brytyjskie i niemieckie, wprost lub pod fasadami z odpowiednim kapitałem.
Kolejny akord, po hucpie z MIGami to wymuszenie rozbójnicze UE w związku z tzw. praworządnością i już oficjalne przekazy z Niemic, Francji, Węgier że sankcji niet. Półtora miliona – na razie – uchodźców otrzymuje formalny dostęp do służby zdrowia, w systemie który miał się pół roku temu zapaść od kilkudziesięciu tysięcy więcej chorych na grypę.
Tak na chłopska logikę, to ktoś wciąga Polskę w taki kanał, że niedługo za wszelką cenę będziemy chcieli tylko wody, benzyny i pkb.
Tak wiem, powie Pan że jesteśmy w sytuacji przymusowej, z małym polem manewru i pozostaje tylko modlitwa. Zgadzam się. No i propaganda, kontrpropaganda, czyli robienie swojego, najlepiej jak kto potrafi, z nadzieją że Duch wiejący kędy chce w końcu zrobi lobotomię co większym psycholom na Ziemi. W 1917 cud wirującego słońca na dużo się nie zdał, to teraz co powinno zawirować?
![]() |
ziemski @chlor 10 marca 2022 08:51 |
10 marca 2022 12:29 |
Narracja ma być wielokierunkowa, cóż z tego, że nie trzyma się kupy. PiS jako podrzegacz wojenny a wcześniej współpracownik prokremlowskich partii w UE.
Der Onet nie ustaje w staraniach, aby przedstawić Sikorskiego jako tego męża stanu, który przewidział obecne wypadki już za swoich rządów w MSZ, przestrzegał Zachód przed Moskalami, tyle że Zachód nie chciał go słuchać.
Mam na myśli wczorajszy artykuł Politico cytowany przez Onet nieprzypadkowo - W zeszłym roku Axel kupił sobie Politico.
Całą politykę Polski za czasów rządów PiS opisują tam w dwóch krótkich akapitach:
Po okresie rządów Sikorskiego, od czasu przejęcia władzy przez Prawo i Sprawiedliwość w 2015 r., przekaz na temat Moskwy z Warszawy stał się dużo bardziej mętny. PiS wygrał dzięki nieprawdziwej teorii spiskowej, jakoby Rosja była odpowiedzialna za katastrofę lotniczą z 2010 r., w której zginął prezydent Polski i wielu wysokich urzędników.
Polski rząd poświęcił dużo energii na przedstawianie Niemiec jako wroga, angażując się w wojnę z Unią o rządy prawa, przeprowadzając ataki na osoby LGBTQ+ i bratając się z prawicowymi sojusznikami Putina, takimi jak Matteo Salvini z Włoch i Marine Le Pen z Francji.
Mętny przekaz... Możliwy jest bardziej mętny niż przekaz niż ten Sikorskiego?
![]() |
qwerty @maria-ciszewska 10 marca 2022 09:25 |
10 marca 2022 12:41 |
Andrzej Warchał że swej trybunki Pwnica pod Baranami, dawno temu: wiecie dlaczego lubię westerny? Bo tam czerwoni zawsze przygrywają
![]() |
chlor @Zdzislaw 10 marca 2022 11:04 |
10 marca 2022 12:52 |
Nie wiem dlaczego ciągle trzeba to tłumaczyć...
Zasilanie kraju z fotopaneli jest technicznie możliwe tylko pod warunkiem posiadania ogromnej wolnej przestrzeni (w Polsce potrzebna by była powierzchnia całego woj. dolnośląskiego), oraz dysponowania taką samą mocą z elektrowni klasycznych zdolnych do płynnego reagowania na stałe wahania natężenia energii słonecznej. Są dwa typy elektrowni w miarę zdolne do takiej elastycznej pracy: jądrowa, i w mniejszym stopniu gazowa.
Pakowanie się w fotopanele lub wiatraki, w państwie z węglową energetyką to sabotaż gospodarczy. Do takiej zabawy trzeba mieć elektrownie atomowe lub gazowe.
"wielkoskalowe ekonomiczne technologie magazynowania energii" nie powstaną nigdy bez obalenia praw fizyki.
Proszę wyjaśnić jak mają być ładowane akumulatory tych setek samochodów stojących przy blokowiskach.
![]() |
cbrengland @gabriel-maciejewski 10 marca 2022 11:08 |
10 marca 2022 13:10 |
Popatrz, prawie dokładnie 12 lat temu, w lutym 2010, zacząłem być w Internecie, najpierw z komentarzami. Byl to wtedy czas "wykończymy was jak dinozaury", a Tusk i jego banda byli w apogeum niszczenia, czego tylko się da. Nie dało się siedzieć cicho. Niedługo potem był Smoleńsk.
Wtedy nam się wydawało, że to jednak tylko tak na chwilę.
![]() |
gabriel-maciejewski @BaZowy 10 marca 2022 12:22 |
10 marca 2022 13:20 |
Pan chyba nieuważnie czyta co ja tu piszę? Naprawdę pan myśli, że pozwolę panu w tej chwili na takie wynurzenia a la Gryguć?
![]() |
gabriel-maciejewski @ziemski 10 marca 2022 12:29 |
10 marca 2022 13:21 |
Nie ma komu oceniać ich postaw, bo nie ma blogosfery. Pis musi ją reaktywować, bo przegra
![]() |
BaZowy @gabriel-maciejewski 10 marca 2022 13:20 |
10 marca 2022 13:29 |
Nie wiem czy wszytkie akapity/myżli zasługują na to dośc obraźliwe porównanie, ale OK rozumie że musi Pan równać w dół dla jednoznaczności przekazu. Dobrze, postaram sie mitygować z takimi wątkami.
![]() |
OdysSynLaertesa @BaZowy 10 marca 2022 12:22 |
10 marca 2022 13:31 |
A jednak wysokie c za które Pan miał wczoraj do mnie pretensje było uzasadnione, i dobrze wyczułem z czym Pan przyszedł.
![]() |
gabriel-maciejewski @BaZowy 10 marca 2022 13:29 |
10 marca 2022 13:33 |
Ładnie pan to ujął, muszę równać w dół...zapamiętam i będę stosował
![]() |
gabriel-maciejewski @OdysSynLaertesa 10 marca 2022 13:31 |
10 marca 2022 13:34 |
Prawda?
![]() |
gabriel-maciejewski @maria-ciszewska 10 marca 2022 13:26 |
10 marca 2022 13:38 |
Odpowiedziałem, ale nie rozumiem. Niech pani napisze na [email protected]
![]() |
OdysSynLaertesa @gabriel-maciejewski 10 marca 2022 13:34 |
10 marca 2022 13:44 |
Był czas zorientować się o czym tu rozmawiamy od kilku dni... Ale dla niektórych pokusa jest zbyt duża
![]() |
gabriel-maciejewski @OdysSynLaertesa 10 marca 2022 13:44 |
10 marca 2022 13:45 |
Same pokusy wokół. I ta wolność słowa...
![]() |
OdysSynLaertesa @gabriel-maciejewski 10 marca 2022 13:45 |
10 marca 2022 13:51 |
Wiadomo... To są wyznawcy źle pojmowanego bon motu, że "tchórz umiera całe życie a odważny tylko raz". Z tego zachłyśnięcia własną przenikliwością, pomyliły im się całkiem te pojęcia. Zabłysnąć jak kometa, a nóż ktoś oślepnie i zassie bakcyla.
![]() |
OdysSynLaertesa @gabriel-maciejewski 10 marca 2022 13:45 |
10 marca 2022 13:58 |
Bartosiak póki co taktycznie się zabunkrował i raczej daje spekulować zaproszonym gościom, samemu robiąc mądre i zatroskane miny. Nie wiem co robi Zychowicz, który widział nas w sojuszu z Niemcami, bo NATO wiadomo "zdradzi", przeciwko niezwyciężonej kacapii... Ale Sykulski kuje żelazo. Rozsiewa wśród swoich wyznawców strach przed wojną atomową, do której, a jakże, ciągnie nas obecna władza. Otwiera oczy, jak to wypisują pod jego ostatnimi manipulacjami (na temat nieszczęsnych MiG ów). Biedni ludzie, ze strachu dziękują mu jak bogu i zbawcy, nie wiem tylko od czego, bo strach jakim ich nakarmił jest gęsty od moczu.
![]() |
Zdzislaw @chlor 10 marca 2022 12:52 |
10 marca 2022 14:18 |
Ależ proszę nie tłumaczyć. Ja przynajmniej tego od Pana nie oczekuję. I proszę nie wygłaszać takich autorytatywnych opinii w oparciu o tendencyjne materialy wyczytane gdzie bądź. Świat nieubłaganie zmierza w kierunku przeze mnie opisanym i Pańskie złorzeczenia nic na to nie poradzą. A wyliczenia to radzę zrobić samemu, jeśli już chce się Pan nimi podpierać. Obecna produkcja energii, przyszła produkcja z uwzględnieniem powiedzmy 40 mln samochodów zużywających rocznie powiedzmy po 3000 kWh energiii, z czego wiekszośc wcale nie musi być produkowana w naszym mało słonecznym kraju, a np. na Saharze lub pustyni Gobi z wydajnością roczną kilkakrotnie większą niż w Polsce. I wyjdzie panu nie województwo, ale ćwierć i to nie największego i na dodatek częściowo na pustyni, bynajmniej nie Błędowskiej. A fizyka - zwykły złom aluminiowy topiąc się i krzepnąc pochłania i oddaje olbrzymie ilości energii. Zresztą to podstawa najnowszych technologii. A ładowanie: 200 m od mojego bloku jest punkt ładowania. Nie dyżuruję przy nim (mam lepsze zajęcia), ale żadnego samochodu tam jeszcze nie widziałem. Koło mego domku na wsi faktycznie takowego brak, ale po zakupie elektryka napewno bym coś wymyślił - w końcu mam kawał dachu.
![]() |
Paris @Matka-Scypiona 10 marca 2022 08:30 |
10 marca 2022 15:30 |
Dziekuje...
... za te Pani subiektywne wrazenia !!!
Wiecej one dla mnie znacza niz zaklamany wyjazd OSZUSTA SMOLENSKIEGO, pociagiem na Wegry !!!
![]() |
Paris @chlor 10 marca 2022 08:34 |
10 marca 2022 15:35 |
Zartuje Pan Chlor,... chyba !!!
Jeszcze Francy brakuje do kompletu,... "goloMbkUF pokoju",
![]() |
BaZowy @OdysSynLaertesa 10 marca 2022 13:31 |
10 marca 2022 15:54 |
Nie miałem wczoraj do Pana pretensji o wysokie c, boto było Pana określenie samokrytyczne, raczej zwróciłem Panu uwagę że pomylił Pan partytury. A z tym dobrym wyczuciem nieznajomego, jedynie po wibracji własnej klawiatury to też bym nie był taki na 100% przekonany. Jak Pan zauwazył, sam również krytyke Gospodarza przyjmuję bez dąsów i zbytecznych sądów. Także pozdrawiam.
![]() |
Paris @olo 10 marca 2022 08:57 |
10 marca 2022 16:01 |
A Boris...
... z Ladka juz 2 dni temu gadal o planie Marshall'a dla Ukrainy... i planie humanitarnym dla Polski !!!
![]() |
BaZowy @gabriel-maciejewski 10 marca 2022 13:33 |
10 marca 2022 16:06 |
nie miałem na myśli że "równanie w dół" to "zaniżanie", np jakości, rozumiem że ta relacja jest odwrotnie proporcjonalna
![]() |
Paris @gabriel-maciejewski 10 marca 2022 10:38 |
10 marca 2022 16:09 |
Cos niewiarygodnego !!!
![]() |
Kuldahrus @gabriel-maciejewski |
10 marca 2022 16:12 |
" Na razie skrytobójcy odkryli, że ich plan zawodzi albowiem stworzono go dla rzeczywistości wyobrażonej a nie istniejącej. Musimy jednak być świadomi tego, że zostanie on skorygowany, także w obszarze propagandy."
Nie pojawili się na twitterze jeszcze tacy co mówią, że "Ukraińców to owszem jak najbardziej sami przyjęli dwudziestu do własnego domu i 24h na dobę podają im kanapki i herbatę z termosu, ale ten rząd to w ogóle sobie nie radzi i niszczy kraj, a wysokie ceny zaraz nas zabiją jak COŚ z tym nie zrobimy" ?
Bo jeden się pojawił na facebooku z taką gadką, więc pomyślałem że może nowa już lekko zliftingowana narracja jest puszczana w eter, żeby rozniecać emocje.
![]() |
ThePazzo @gabriel-maciejewski |
10 marca 2022 16:16 |
A moze ta operacja ma na celu destabilizacje globalnego rynku surowcow. Jak ropa dojdzie do 200 a mowia ze moze dojsc do 300 to auta ekektryczne beda schodzic jak swierze bulki. Putin zadowoli sie poludniem i wschodem a zachodnia Ukraina przetrwa.
Ile mln ludzi ruszy na zachod ?
Wszak starzejaca sie Europa potrzebuje swierzej krwi.
Patrzac na to z perspektywy graczy globalnych to przeciez mala wojenka w zapomnianym przez Boga kraju trzeciego swiata.
Sprzeda sie troche amunicji i sprzetu. Zginie troche ludzi - nie wplywa to na cywilizacje wcale.
Lokalny konflikt - nic wiecej. A ile mozna na nim zarobic?
I moim zdaniem ta wojna to czysty biznes. A cale oburzenie nato i tzw wolnego swiata to pozory.
Byc moze za miesiac bedzie po wszystkim.
![]() |
gabriel-maciejewski @ThePazzo 10 marca 2022 16:16 |
10 marca 2022 16:33 |
Putin będzie się musiał zadowolić lawetą
![]() |
gabriel-maciejewski @Kuldahrus 10 marca 2022 16:12 |
10 marca 2022 16:33 |
Pojawili się
![]() |
Maginiu @Zdzislaw 10 marca 2022 14:18 |
10 marca 2022 16:56 |
Pan chyba o sobie mówi?
To tak króciutko - ten jeden podany przykład o tych samochodach zużywających po 3.000 kwh rocznie. Przyjmijmy - bardzo, ale to bardzo optymistycznie - że samochód (jakiś tam samochód) średnio podczas jazdy potrzebuje 30 KM mocy na kołach (na silniku spalinowym nieco więcej). Te 30 KM to jest około 22 kW. Speawdźmy więc, ile godzin rocznie z taką mocą na kołach mógłby jechać. 3.000 kWh : 22 kW = 136 h. Rocznie 136 godzin! Czyli dziennie 136 h : 365 dni = 0,37 h. A to jest około 22 minut dziennie. Z tej swojej wioski jedzie Pan w wielki świat 22 minuty i wystarcza?
Chcę jeszcze przypomnieć, że ekoplaniści widzą wśród elektryków - jako coś zupełnie normalnego - dostawczaki, ciężarówki, autobusy. One nie zadowalają sę mocą 30 KM.
Problem jest o wiele szerszy i nie leży tylko w przeliczeniach energii, ale właśnie w ekologii. Mam tu przykładowe pytanie - był Pan w Niemczech w ciągu ostatnich 10 lat? Nie zakręciło sie Panu w głowie od tych kręcących się wszędzie wiatraków? Wszędzie są. No... wszędzie. Wie Pan ile już betonu w postaci fundamentów po wycofanych z ruchu wiatrakach pozostało w ojczystej ziemi Johanna Wolfganga Goethego? Pozostało 30 mln ton. Fajnie, że ich nie widać, prawda?
![]() |
Maginiu @Maginiu 10 marca 2022 16:56 |
10 marca 2022 17:00 |
Ach, pomyliłem się, z wioski jedzie się, ale przecież trzeba wrócić. Czyli 11 minut z wioski i 11 minut na powrót. Razem to te 22 minuty...
![]() |
Kuldahrus @gabriel-maciejewski 10 marca 2022 16:33 |
10 marca 2022 17:10 |
Tak myślałem, czyli nową narrację wymyślili szybciej niż można było się tego spodziewać.
![]() |
maria-ciszewska @Kuldahrus 10 marca 2022 16:12 |
10 marca 2022 17:29 |
To jeszcze nic. Dobrze poinformowani na fb donoszą, że Ukraińcy sami bombardują swoje miasta, ze szczególnym upodobaniem celując w szpitale i przedszkola. blokują korytarze humanitarne (ciekawe, czy te wiodące do Rosji i na Białoruś również) i okradają sklepy.
![]() |
klon @ThePazzo 10 marca 2022 16:16 |
10 marca 2022 17:36 |
Pozorem?
Nie są pozorem braki w produktach żywnościowych. Rosja i Ukraina miały 25% udział w światowej sprzedaży przenicy. W Tunezji już są poważne braki ziarna, Turcja także nie otrzymała zamówionych dostaw żywności. Południe ma problem.
![]() |
olo @chlor 10 marca 2022 10:22 |
10 marca 2022 17:56 |
o to trzeba by pytac juz pana elona muska
![]() |
Paris @ThePazzo 10 marca 2022 16:16 |
10 marca 2022 18:08 |
Ta wojenna zadyma...
...to jednak troche wiecej niz lokalny konflikt, czy sprzedaz tego ZLOMU WOJENNEGO !!!
Gina prawdziwi ludzie, miliony wypedzonych... "czystego biznesu" tez w niej nie widze... za to widze bardzo wyraznie, ze CYNIZM i OBLUDA ta sama, na tych samych OBLESNYCH RYJACH stroszacych "nowe piorka" i przymierzajacych "nowe szaty cesarza"...
... zwyczajnie HORRENDUM ZAKLAMANIA jakiego swiat nie widzial i nie slyszal !!!
![]() |
ThePazzo @Paris 10 marca 2022 18:08 |
10 marca 2022 18:46 |
Czym to sie rozni od Syrii Afganistanu czy Iraku? To tez byly lokalne konflikty. Tez gineli ludzie. Ludzi na tej planecie dostatek a w oczach decydentow to nie ludzie tylko mrowki.
Tyle ze tym razem agresorem jest Putin.
Wojna to przeciez polityka, czy tam jej przedluzenie. A polityka to biznes.
![]() |
ThePazzo @gabriel-maciejewski 10 marca 2022 16:33 |
10 marca 2022 18:52 |
To byloby najlepsze rozwiazanie. Gdyby ta wojna byla poczatkiem konca tego satanistycznego tworu. Moze zgodnie z przepowiednia sie w koncu nawroca. Sukcesow wielkich Putin nie ma. A zabijanie cywilow to tragedia wizerunkowa. Nato ma zdecydowanie lepsza velnosc procedury i propagande.
![]() |
ThePazzo @klon 10 marca 2022 17:36 |
10 marca 2022 18:56 |
25 % ? Jakis czas temu czytalem ze 80 % handlu zbozem maja 4 firmy z Bazylei - tzw ABCD.
![]() |
Paris @ThePazzo 10 marca 2022 18:46 |
10 marca 2022 19:09 |
Owszem,...
... ale to jednak nie ta skala co na Ukrainie !!!
Ukraina to jednak wielki kraj z duza liczba ludnosci, infrastruktura... do Syrii czy Afganistanu czy chocby Iranu to jednak nie za bardzo jest porownanie... no i na Ukraine POSZARZOWAL sam "grozny" Putin,...
... a wlasciwie MONSTRUM wyhodowane przez Niemcy - Schroeder, Makrela; Francje - Fillon, Austrie - ex politycy na posadach w GazProm'ie, Angole, u ktorych zdeponowane jest 200.000 ton zlota z Rosji,... no i USA, gdzie cala ta swolocz polityczna i oligary z Rosji ma liczne konta bankowe... z wielkim prawdopodobienstwem PUSTE !!!
Takze Putin = GRUPPENFUHRER... ciagle ta sama BANDA SCHIZOFRENOW do tego wyjatkowo zuchwalych i bezczelnych !!!
![]() |
Peiper @ThePazzo 10 marca 2022 18:56 |
10 marca 2022 19:14 |
Od kogoś te firmy zboże kupują - bo chyba nie sieją i zbierają czym handlują w Szwajcarii.
![]() |
Peiper @gabriel-maciejewski |
10 marca 2022 19:23 |
Sporo się pisało na tym portalu o Nowym Jedwabnym Szlaku. Ciekawe jak obecna wojna w Ukrainie wpłynie na jego przebieg? Być może okaże się że transport morski będzie tańszy od lądowego. Albo wogóle nie będzie szlaku lądowego.
![]() |
gabriel-maciejewski @Peiper 10 marca 2022 19:23 |
10 marca 2022 19:24 |
Wiele razy się myliłem, ale będę się upierał, że szlak północ-południe będzie ważniejszy
![]() |
Peiper @Paris 10 marca 2022 19:09 |
10 marca 2022 19:32 |
W Iraku i Afganistanie to chyba było więcej ofiar (oczywiście wojna w Ukrainie ciągle trwa, co oznacza, że straty wśród cywili jeszcze się zwiększą). Choćby słynne 500 000 irackich dzieci, co to miało umrzeć w wyniku skankcji.
![]() |
Matka-Scypiona @klon 10 marca 2022 17:36 |
10 marca 2022 20:09 |
Problem z żywnością jest coraz poważniejszy, choć u nas cisza. W ciągu kilku dni widzialam na tik toku 2 filmiki. Jeden ze sklepu w turcji, na którym tłum ludzi chwytał z palet 5 litrowe puszki z olejem z adnotacją, że 1 litr oleju w Turcji to jest wydatek 20 zł. Drugi nagrany był w południowej Sumatrze przed sklepem, gdzie stał tłum wielki niczym na dworcu w Bombaju czekając na dostawy oleju. Ukraina była największym producentem oleju słonecznikowego na świecie. Pytanie, czy ktokolwiek coś tam teraz zasieje...
![]() |
BeaM @Matka-Scypiona 10 marca 2022 20:09 |
10 marca 2022 20:19 |
Cisza... Dlatego lepsze są te „czerwone paski" z warzywniaka i piekarni. Piekarze mówią, że na magazynach zaczynają się braki w mące chlebowej, sprowadzanej główie z Ukrainy. No i że z nawozami będzie dramat. Możemy zapomnieć o tanich pomidorach w sezonie. Wróżę wielki popyt na RODosy. I w związku z tym, czy nie należałoby się zabrać za handel gnojówką :)
![]() |
maria-ciszewska @Matka-Scypiona 10 marca 2022 20:09 |
10 marca 2022 20:21 |
Będzie koniunktura na nasz rzepak. Co zresztą nie uchroni nas przed drożyzną.
![]() |
Paris @Peiper 10 marca 2022 19:32 |
10 marca 2022 20:21 |
To bylo dawno temu,...
... najbardziej z tamtych "przypadkow" pamietam zburzenie pomnika Husajna... malo komu wtedy przychodzilo do glowy - to co dzisiaj przychodzi, co jest swoistym "modus operandi" i "perpetum mobile" tych zlodziejsko-bandyckich "elYt" politycznych i miedzynarodowych, ktore zeby cala ludzkosc zniewolic i okrasc dopuszczaja sie do takich ZBRODNI jak "oslawiony i przepApowany" Putin...
... niebagatelne, ze nie bylo wtedy jeszcze INTERNETU... i CORYLLUS'a !!!
![]() |
valser @Matka-Scypiona 10 marca 2022 20:09 |
10 marca 2022 20:21 |
problem jest ten sam co z papierem toaletowym na poczatku pandemii. Sa ludzie, ktorzy maja pomysl wysrac sie na zapas. Z tym sie nic nie da zrobic. Medycyna jest bezradna.
![]() |
chlor @Matka-Scypiona 10 marca 2022 20:09 |
10 marca 2022 20:22 |
100% zboża w Egipcie to import z Ukrainy.
![]() |
Kuldahrus @maria-ciszewska 10 marca 2022 17:29 |
10 marca 2022 20:23 |
To już od początku wojny takie bzdury latają po internecie, ale na to nikt przytomny się nie złapie.
Za to, jak ktoś się na początku zasłoni "dobrym serduszkiem" to potem może już dowoli grzać emocje. Społeczeństwo polskie w stanie wrzenia i skierowane przeciwko własnemu rządowi to jest piękny prezent dla Rosji i ich sojuszników.
![]() |
maria-ciszewska @BeaM 10 marca 2022 20:19 |
10 marca 2022 20:23 |
Co to są „czerwone paski"?
![]() |
BeaM @maria-ciszewska 10 marca 2022 20:21 |
10 marca 2022 20:27 |
Nasz olej rzepakowy to tragedia (dla kosmków jelitowych). Najbardziej zaroundapowany produkt rolny... Radzę całkiem wyeliminować z diety.
![]() |
ThePazzo @Peiper 10 marca 2022 19:14 |
10 marca 2022 20:28 |
Organizacja produkcji na nowym obszarze to zaden problem - cwiczono to wiele razy w historii. Wazne kto zarzadza dystrybucja i kapitalem.
![]() |
Paris @Matka-Scypiona 10 marca 2022 20:09 |
10 marca 2022 20:30 |
Moja mama twierdzi, ze...
... nawet nie ma mowy o sianiu czegokolwiek !!!
Takze NA WLASNE OCZY widzimy jak sie struga GLOD... tak jak prawie - nomen omen - w latach 30-tych wystrugano "slynny" juz GLOD NA UKRAINIE, ale...
... kurwizor i inne "media" beda nam pokazywac i "analizowac" jak to "zatroskani pSZywUtcy swiatowi" chyla swe puste lby aby nam "nieba przychylic"... i to NA WYPRZODKI... juz stoja w BLOKACH STARTOWYCH zeby Ukraine odbudowywac !!!
Obluda, obluda i jeszcze raz obluda i zaklamanie GIGANTYCZNE i SKANDALICZNE !!!
![]() |
chlor @BeaM 10 marca 2022 20:27 |
10 marca 2022 20:31 |
Nie. Zarondupowana do maksimum jest soja i olej sojowy.
![]() |
BeaM @maria-ciszewska 10 marca 2022 20:23 |
10 marca 2022 20:31 |
No te w tv, te gorące newsy :)
![]() |
BeaM @chlor 10 marca 2022 20:31 |
10 marca 2022 20:35 |
Ta owszem, ale chyba rzepaku się u nas więcej uprawia. Miałam do czynienia z danymi akurat odnośnie rzepaku.
![]() |
Paris @maria-ciszewska 10 marca 2022 20:21 |
10 marca 2022 20:36 |
Kogo drozyzna nie uchroni to nie uchroni,...
... ale "nasza wadzunia" to jeszcze w pazdzierniku czy w listopadzie '21 sobie ZABEZPIECZYLA PODWYZKI, wiec ta bezczelna ZGRAJA sejmowo-senacka i rzadowa se poradzo... kurwizory tez dostaly od Kaczynskiego kilkumilionowe dotacje...
... wiec "rzad sie sam wyzywi"... i te wszystkie "pomagiery" tez !!!
![]() |
OdysSynLaertesa @Matka-Scypiona 10 marca 2022 20:09 |
10 marca 2022 20:42 |
Zełeński jakiś czas temu wprowadził zakaz eksportu jakiejkolwiek żywności... Będzie generalny przegląd dotychczasowych kontraktów. Kilka krajów trafi na czarną listę
![]() |
OdysSynLaertesa @chlor 10 marca 2022 20:22 |
10 marca 2022 20:44 |
Na ukraińskie czarnoziemy największy apetyt miały Chiny... Mają cały czas
![]() |
gabriel-maciejewski @OdysSynLaertesa 10 marca 2022 20:44 |
10 marca 2022 20:45 |
To już chyba przeszłość. Będą musiały zjeść rosyjskie czarnoziemy nad Wołgą
![]() |
BeaM @OdysSynLaertesa 10 marca 2022 20:44 |
10 marca 2022 20:48 |
I Szwajcaria.
![]() |
chlor @BeaM 10 marca 2022 20:35 |
10 marca 2022 20:49 |
Rzepakowy krajowy był dokładnie badany. Nie ma ryzyka.
![]() |
OdysSynLaertesa @Paris 10 marca 2022 20:36 |
10 marca 2022 20:49 |
Naprawdę Pani uważa że po to nas rząd teraz tak profesjonalnie się zachowuje, zbudował gazoport, Baltic pipe, czy przekop mierzei, o aktywniej obecności NATO nie wspominając, żeby po tym wszystkim nas zagłodzić?
I przepraszam bardzo, czy może Pani złagodzić swój styl komentowania?
![]() |
OdysSynLaertesa @gabriel-maciejewski 10 marca 2022 20:45 |
10 marca 2022 20:51 |
O to właśnie chodzi... Odciąć Chiny od spichlerza który zaczęły skupywać na Ukrainie już jakiś czas przed pierwszą wojną.
Ukraińska ziemia to złoto
![]() |
OdysSynLaertesa @BeaM 10 marca 2022 20:48 |
10 marca 2022 20:52 |
Jako pośrednik
![]() |
maria-ciszewska @BeaM 10 marca 2022 20:31 |
10 marca 2022 20:56 |
Ach tak... Jak przeczytałam „czerwone paski" z warzywniaka i piekarni, to nie skojarzyłam tego z tv :D
![]() |
maria-ciszewska @BeaM 10 marca 2022 20:27 |
10 marca 2022 20:57 |
Nie używam. Ale może Turcy będą kupowali.
![]() |
Paris @gabriel-maciejewski 10 marca 2022 20:45 |
10 marca 2022 21:03 |
Voila,...
... i to jest bardzo dobra odpowiedz !!!
![]() |
klon @klon 10 marca 2022 17:36 |
10 marca 2022 21:04 |
Ups... pszenicy. :)
![]() |
Matka-Scypiona @OdysSynLaertesa 10 marca 2022 20:42 |
10 marca 2022 21:05 |
Jeśli eksport żywności zakazany to z krwioobiegu wypada jeden kraj. Wierzę, że my damy sobie radę, ale ceny będą naprawdę wysokie.
![]() |
Matka-Scypiona @Paris 10 marca 2022 20:30 |
10 marca 2022 21:07 |
Jeśli do wojny nie przyłącza się kolejni gracze, to będzie drogo, ale będzie.
![]() |
BeaM @chlor 10 marca 2022 20:49 |
10 marca 2022 21:09 |
Mam inne zdanie, a w rodzinie i rolników, i laborantów :)
![]() |
Matka-Scypiona @chlor 10 marca 2022 20:22 |
10 marca 2022 21:09 |
Egipt żywił cały Rzym a teraz importuje zboże???
![]() |
OdysSynLaertesa @Matka-Scypiona 10 marca 2022 21:07 |
10 marca 2022 21:24 |
Dobrze powiedziane
![]() |
maria-ciszewska @Matka-Scypiona 10 marca 2022 21:09 |
10 marca 2022 21:24 |
Uregulowali Nil i musieli przerzucić się na turystykę.
![]() |
OdysSynLaertesa @BeaM 10 marca 2022 21:09 |
10 marca 2022 21:26 |
Ta kultura upraw nie wszędzie obowiązuje... Ale randapowanie to jest problem... Pszczelarze mają tu swój wywiad :)
![]() |
mniszysko @Matka-Scypiona 10 marca 2022 21:09 |
10 marca 2022 21:27 |
Bardzo słuszna uwaga! Całe bogactwo i znaczenie Egiptu płynęły z pszenicy. To była perła w koronie Imperium Rzymskiego. Do tego dochodziła droga morska z Indii. Zaś poziom życia w Egipcie był nie do prześcignięcia w porównaniu z innymi prowincjami Imperium.
![]() |
Paris @OdysSynLaertesa 10 marca 2022 20:49 |
10 marca 2022 21:28 |
Prosze Pana,...
... jedna jaskolka wiosny nie czyni, a to co Pan nazywa "profesjonalnym zachowaniem rzadu" TERAZ - pardon, ale ja uwazam za jego PSI OBOWIAZEK !!!
Wiec prosze, dajmy spokoj tej licytacji, bo ja i tak wiem swoje... i wiem, ze mam duzo racji. Niech rzad robi swoje, a ja swoje i tyle.
OK, zlagodze swoj styl komentowania,
![]() |
DYNAQ @BeaM 10 marca 2022 20:27 |
10 marca 2022 21:34 |
W uprawie rzepaku Roundup (fosfat N-glicyny) nie jest stosowany.
![]() |
BeaM @DYNAQ 10 marca 2022 21:34 |
10 marca 2022 21:43 |
A i owszem, zwłaszcza w Polsce, warto pogadać z rolnikami
![]() |
Paris @Matka-Scypiona 10 marca 2022 21:07 |
10 marca 2022 21:44 |
Powinnismy dac rade,...
... ale drogo bedzie, moze nawet bardzo drogo... nie ma innej opcji !!!
Jeszcze w ubiegly poniedzialek ON na stacji byl po 7 zeta, a dzis moj glazurnik tankowal i placil za ON juz 8,20. Ludzie naprawde "lapia sie za glowe", podobno w przyszlym tygodniu ma juz osiagnac cene 10 zeta za litr,...
... a za butle gazu prop-but, 11 kg - 4 tygodnie temu placilam 75 zl, dzis zaplacilam 105 zl, a na stacji benzynowej ta sama butla jest po 130 zeta !!!
... z 2 torebek posianej salaty, gdzie nasionek bylo tyle "co kot naplakal", na dodatek potraktowane jakims zabezpieczajacym g*wnem chemicznym, co to mialo na celu "zrobic dobrze" nasionku wzeszlo mi 13 siewek !!!
Wiec, spolka Gates/Schwab "pomysleli" o wszystkim, coby nas "uszczesliwic",
![]() |
gabriel-maciejewski @BeaM 10 marca 2022 21:43 |
10 marca 2022 21:53 |
Rozmawiasz z rolnikiem i chemikiem
![]() |
BeaM @gabriel-maciejewski 10 marca 2022 21:53 |
10 marca 2022 22:00 |
Dobrze wiedzieć :)
Ale nie wszyscy postępują tak samo... Dla plonów niektórzy robią straszne rzeczy. Chyba oficjalnie do połowy grudnia 2022 jeszcze jest ten syf (randap oparty na glifosacie, mówiłam skrótem myślowym, ale chyba wiadomo o co chodzi), dopuszczony w UE.
![]() |
BeaM @OdysSynLaertesa 10 marca 2022 21:26 |
10 marca 2022 22:47 |
O tak, randap zabija florę bateryją pszczół i tym samym ich odporność... Dlatego takie pomory.
Natomiast tą mąką się zainteresowałam i od razu napisałam do jednej firmy sprowadzającej ją z Ukrainy - cena na dziś 805 zł/tonę. Wciąż tanio... Jak długo?
![]() |
OdysSynLaertesa @BeaM 10 marca 2022 22:47 |
10 marca 2022 23:56 |
Niedługo
![]() |
OdysSynLaertesa @OdysSynLaertesa 10 marca 2022 23:56 |
11 marca 2022 00:00 |
Jak wspomniałem wyżej Zełeński wydał (chyba dekret, czy co tam u nich obowiązuje) o zakazie eksportu żywności, i magazynowaniu na ciężkie czasy. To jest fakt potwierdzony
![]() |
SalomonH @Maginiu 10 marca 2022 16:56 |
12 marca 2022 07:15 |
Tesla model 3 ma 82 kWh baterii. Zasięg od 400-500 km w zależności od trybu jazdy, 0,2 kWh/km, to daje ok 50 km dziennie przy zużyciu 3000 kWh/rok. To jakieś dwa razy tyle, niż pan wyliczył. Ciekaw jestem, czy świadomie użył pan przeliczenia mocy na czas, bo ciekawa manipulacja wyszła. W elektryku z pewnymi zastrzeżeniami przy wyższych prędkościach, można wprost przeliczyć energię na dystans i czas jest tu drugorzędny, to inaczej jak w spalinówce, gdzie na biegu jałowym mamy zużycie paliwa równe nieskończoności/km.
![]() |
DrzewoPitagorasa @gabriel-maciejewski |
12 marca 2022 08:40 |
W zaleznosci od trybu jazdy jest bardzo istotne. Tutaj jest jedno wyliczenie:
https://www.caranddriver.com/news/a31739529/how-much-does-climate-control-affect-ev-range/
ogrzewane siedzenia i grzanie na całość zmniejszyły zasięg o 60 mil.
Jazda elektrykiem przy pogodzie wymagającej grzania lub chłodzenia drastycznie zmniejsza zasięg.
![]() |
olo @SalomonH 12 marca 2022 07:15 |
13 marca 2022 09:43 |
podobno 10 marca amerykanska nhtsa opublikowala nowe przepisy, ktore znosza wymog posiadania kierownicy i pedalow dla samochodow w pelni autonomicznych