-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

Tusk nie zapewnił swoim wyborcom bezpieczeństwa emocjonalnego

Najważniejszym towarem w polskiej polityce jest bezpieczeństwo emocjonalne grup oddających głosy na określoną partię. Tego ni cholery nie rozumieją w PiS, gdzie jedynym sposobem na wzbudzenie zainteresowania działalnością partii, jest rozwalanie emocji. Poprzez pokazywanie Tuska, poprzez zapowiedzi kataklizmów rozmaitych, z likwidacją państwa włącznie. Po tych czynnościach dopiero i zapowiedziach zaczyna się wyborcza fiesta. I nikt nie widzi tam żadnych sprzeczności, bo ci co głoszą nadejście kataklizmów są przed nimi dobrze zabezpieczeni, a ci co ich słuchają, uważają, że tak musi być, bo z tego strachu rodzi się moc.

Inaczej jest z Tuskiem, bo on swoim ludziom przede wszystkim zapewnia bezpieczeństwo emocjonalne, to znaczy mówi im, że jak będą głosować po jego myśli, to nie dość, że więcej zarobią, to jeszcze Niemcy będą na nich przychylnie patrzeć, zbliżą się do Europy, a na dokładkę, będą mogli publicznie wyrażać nienawiść do PiS-u i jego członków. I na tych akcentach opiera się propaganda Tuska. Dlaczego tego nie potrafi wykorzystać PiS? Tego nie umiem pojąć. Tusk w każdym razie świetnie sobie radzi, bo bezpieczeństwo emocjonalne jest dla nas, ludzi wychowanych w komunizmie, w rodzinach dysfunkcyjnych, w samotności wreszcie, szalenie istotne. Ono nie jest w żaden sposób ważne dla urodzonych manipulantów, którzy hołdują zasadzie im gorzej tym lepiej. Ci jednak nie rozumieją, że takie metody w istocie ich ograniczają, a dzieje się tak, albowiem traktują wszystko dookoła rozrywkowo. Nawet jeśli są śmiertelnie poważni. I nie mówię tutaj o Tusku.

Co należy zaliczyć do słabości Tuska? Jego metoda ulega autodemaskacji, bo dla nas jasne jest, że on dąży do zła. To znaczy prędzej czy później deklaracje zaczną się rozjeżdżać z faktami. PiS pragnie ten proces przyspieszyć i głupio robi, bo rozdyma afery ze spraw, które są błahe, uważając, że w ten sposób przyśpiesza upadek Tuska. Nie przyspiesza, bo ludzie Tuska i nie tylko Tuska nie wierzą PiS, a przemawianie do przekonanych i straszenie ich jakimiś dętymi historiami nie ma sensu.

Często mówimy tu, że PiS nawiązuje politycznie do dekady Gierka. Super. Możecie mi w takim razie wyjaśnić, dlaczego za prezesury Wildsteina w TVP zdjęto sztandarowy gierkowski teleturniej, który się ludziom jak najlepiej kojarzył, czyli Wielką Grę? To taki żart, wiadomo dlaczego, nie ma potrzeby przypominać. Inaczej – dlaczego przez osiem lat rządów PiS – nawiązując do Gierka – nie pokazywał w tejże TVP wielkich budów, poza przekopem mierzei? Ot choćby zbiornika retencyjnego w Raciborzu, który ma dziś uratować Wrocław? Pokazywano za to, do porzygania, Tuska i demaskowano jego intencje, i tak dla wszystkich czytelne. Rzecz można ująć tak – Tusk chce demontażu państwa, a PiS chce demontażu Tuska, rozumie z tego jednak tyle, że jak ten demontaż państwa nastąpi szybko, to i Tuska się szybciej zdemontuje. To jest obłąkanie. I ono, z dodatkiem niekonsekwencji w narracji politycznej powoduje, że tylu ludzi ciągle głosuje na Tuska. Bo PiS nie ma dla tych, którzy na niego głosowali żadnej oferty. Mogłoby się bowiem okazać, że oni z ochotą przejdą do obozu Kaczyńskiego, ale co wtedy zrobią ci najbardziej zasłużeni pisowcy, którzy wszędzie jeżdżą i jak prezes zapowiada destrukcję państwa, to cykają sobie selfie z Brudzińskim i się uśmiechają? To jest problem. Tusk po staremu, za pomocą bardzo oszczędnych środków, mówi im – jesteście bezpieczni, choć wcale tak nie jest. Oni jednak nie mają innej oferty i trwają przy nim. PiS zaś, a mam na myśli niektórych funkcjonariuszy partii, domaga się by tych, co popierali Tuska jakoś napiętnować i w ogóle dobrze im, że ich wywalają z pracy. To jest kolejny objaw obłąkania. Po nim następuje zwykle wskazanie kim są ludzie zgromadzeni na demonstracji PIS – dumnymi i wolnymi Polakami. Tamci zaś nie są dumni, a przede wszystkim nie są wolni tak? To nie jest sposób na wygranie wyborów. Naiwnością było przypuszczenie, że inwestycje w centrach władzy PO, przyniosą PiS natychmiastowy sukces. Tak się nie dzieje nigdy. Słuchałem dziś rano, na mszy, homilii brata Daniela, który jest misjonarzem na Madagaskarze. I on powiedział, że pierwsi chętni do seminarium, pojawili się u niego w zakrystii, po 10 latach posługi. Pierwsze chrzty zaś po dwóch latach nieustannego głoszenia Słowa Bożego. Jeśli w PiS ktoś myśli, że wybudowanie tunelu w Świnoujściu, załatwia kwestię bezpieczeństwa emocjonalnego wyborców w tym mieście, ten się głęboko myli, a jeśli domaga się konsekwencji dla mieszkańców Świnoujścia głosujących na Tuska, powinien się leczyć.

Dzięki Bogu Tusk przestał być gwarantem emocjonalnego bezpieczeństwa dla swoich wyborców. Tyle, że to, na razie nie jest żaden sukces. Trzeba tę okoliczność dopiero w sukces zamienić. Jest okazja. Trzeba też zrozumieć, że to wymienione tu bezpieczeństwo, czyli – mówiąc wprost – przynależność do grupy zwycięzców kierowanych przez ludzi, którzy wiedzą co robią i robią to dobrze, jest najważniejszą jakością w wyborach politycznych.

Od kilku dni piszę tu o metodzie, którą stosują politycy PiS i pisowskie media – zwalania odpowiedzialności na wyborców i mnożenia oczekiwań wobec nich. I chodzi tu o przekonanych i zaprzysięgłych wyborców tej partii. To jest zła metoda i ona może zrazić wielu ludzi. A gdzie tu jeszcze mówić o jakichś wahających się czy wręcz o wyborcach Tuska, którzy się nim poważnie rozczarowali. Dla nich PiS nie ma nic, żadnego przekazu. Na nieszczęście dla Śląska i na szczęście dla PiS zdarzyła się ta powódź. Niech więc prezes przestanie pieprzyć o końcu państwa polskiego, a zacznie mówić o tym, że państwo to, zmontowane przez osiem lat rządów jego partii na nowo, jest dla wszystkich. I wszyscy będą się mogli w nim odnaleźć.

Na dziś to tyle. Konferencja w Kurozwękach się odbędzie, a zapisywać można się do 25 września

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/udzial-w-x-konferencji-latajacego-uniwersytetu-leszczynowego/



tagi: media  kaczyński  wybory  tusk  emocje  bezpieczeństwo  powódź  przekaz propagandowy 

gabriel-maciejewski
15 września 2024 10:35
65     3313    12 zaloguj sie by polubić
Postaw kawę autorowi! 10 zł 20 zł 30 zł

Komentarze:

Henry @gabriel-maciejewski
15 września 2024 10:58

Jakie odcienie ma współczesny polski wyborca?

Odpowiedz można znależć tutaj:

https://naszeblogi.pl/69458-kto-ty-jestes-polak-maly-jaki-znak-twoj-orzel-bialy

Bo przed bitwą trzeba policzyć szable oraz poczynić nowe zaciągi ;-)

 

 

zaloguj się by móc komentować

Andrzej-z-Gdanska @gabriel-maciejewski
15 września 2024 11:22

Ja już nie wiem co o tym wszytkim myśleć. Może najlepiej poczekać, aż się ten rząd sam "wykolei"?
Ostatnio dowiedziałem się, chociaż pewnie nie jest to wielka tajemnica, że PZPR rozwiązała się w styczniu 1990 roku. Do tego czasu prawie 95 % sędziów należało do tejże partii. Co zrobili ci biedacy po styczniu '90?
Założyli stowarzyszenie sędziów polskich Iustitia. ;)
No i teraz co zrobił Pan D? Nie zadrżał mu wcześniej długopis/pióro i podpisał, a potem....
Dobrze, że nie musiał zeżreć tej kartki papieru, chociaż pewnie by mu nie zaszkodziła. ;)
 

zaloguj się by móc komentować

Andrzej-z-Gdanska @Henry 15 września 2024 10:58
15 września 2024 11:27

Dziwny wniosek wyciągnąłem z fragmentu tego raportu. Otóż jak dodać wszystkich "Polaków" to jest ich 58%. Natomiast "nie-Polaków" 42%.

zaloguj się by móc komentować

stachu @gabriel-maciejewski
15 września 2024 11:34

Przypomnę, że odpowiedzialność za wynik wyborów wziął na siebie Jarosław Kaczyński. Pewnie dlatego, żeby nie robić tego publicznie w mediach i nie doprowadzić do rozpadu partii. Co do reszty, czyli strategii PIS przed wyborami i po wyborach, to ma Pan 100% racji, jest beznadziejna. tylko dlaczego tak jest?

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Andrzej-z-Gdanska 15 września 2024 11:22
15 września 2024 11:34

On sie sam nie wykolei, prędzej PiS się wykolei

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @stachu 15 września 2024 11:34
15 września 2024 11:37

Bo to kretyni o niskich czołach. Wczoraj Ewa Rembikowska opisała tu okoliczności w jakich zabrano dowód rejestracyjny kierowcy prezesa. Jak przypadkowy facet mógł wiedzieć do kogo należy samochód i że szyby są za ciemne? Ktoś go o tym poinformował, albo sam był z otoczenia prezesa i o wszystkim wiedział. W PiS jednak humory świetne - bo prezes jest jak Godzillla, 10 radiowozów na niego wysłali. Ten dureń Ziemkiewicz takie rzeczy puszcza na twitterze

zaloguj się by móc komentować

Henry @Andrzej-z-Gdanska 15 września 2024 11:27
15 września 2024 11:40

Może tylko pospieszny; wszak 42% + 58% =100% ;-)

 

zaloguj się by móc komentować

stachu @stachu 15 września 2024 11:34
15 września 2024 11:53

Anegdota o strategii; Do żydowskiego sklepu wchodzi klient, zatrzymuje się w drzwiach i mówi do siebie "wątpię czy to będzie?". Żyd własciciel odpowiada "Szanowny panie na jutro sprowadzę panu swieżutkie wątpie".

zaloguj się by móc komentować


OjciecDyrektor @stachu 15 września 2024 11:53
15 września 2024 12:21

Kiedyś się mówiło zaczepnie -  "masz wątpy?"....:)

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski
15 września 2024 12:35

W Świnoujsciu ludzie uważają, że im ten tunel należał się od ponad 30 lat, a może i dłużej. I zwyczajnie uważają, że nikt im łaski nie robi budując go. I myślę, że taka postawała jest dość normalna, bo uniemożliwia politykom kokietowania czymś, co jest fundamentem lojalności. Gdyby Kaczyński powiedział tym z Świnoujścia "Głosujcie na nas, a będzie u was prosperity jak za Gierka"  to pewnie by wygrał. No bo jak już ktoś odwoływać się chce do Gierka, to musi być autentycznym dziedzicem Gierka. Kaczyński nie chciał zostać takim autentycznym dziedzicem i stąd ludzie głosują na prawdziwych dziedziców - czyli SLD lub PO. Tusk bowiem co rusz pokazuje, że komuna to jego druga połowa serduszka. 

Ludzie nie lubią niekonsekwentnych polityków, a PiS to sama nirkonsekwencja. Głoszą jedno, a robią co innego.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @OjciecDyrektor 15 września 2024 12:35
15 września 2024 12:37

I jeszcze są przy tym kokieteryjni

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @gabriel-maciejewski 15 września 2024 11:37
15 września 2024 12:51

Nie tylko Ziemkiewicz takie rzeczy puszcza na Twitterze,portale aż się pocą z memami włącznie. Prezes jest pod szczególnym nadzorem,a gawiedź ma uciechę..Tam nie ma przypadkowych facetów,nawet w otoczeniu Prezesa.Ten wywiad :co robi Prezes i czy nie zjada dziewic na śniadanie -doskonale działa. Nie zdziwi mnie news,że działacze PiS zaczną tańczyć kankana na biurku Prezesa.

No proszę,a utarło się przekonanie,że Mosad jest świetnym wywiadem...gdzie im tam do Tuseczka,Prezes drzemał przez ostatnich 8 lat?.....czy liczył na abolicję u pana Tuska...?..no nie wiem...chyba kankan możliwy?

zaloguj się by móc komentować

qwerty @gabriel-maciejewski 15 września 2024 11:37
15 września 2024 12:54

Przecież do nich nie dochodzi to, żenawet kolory ich butów są rejestrowane.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @OjciecDyrektor 15 września 2024 12:35
15 września 2024 13:01

Kurczę ,znów musze panu przyznać rację.Nie ma to jak odwołać się do dziedzictwa komuchowego.To nie tylko wzdychanie do młodości,ale do pałki milicjanta,bo młodość ma przed sobą dłuuugie życie i może coś tam kapnie... Głosić jedno,a robić co innego to niekonsekwencja,a Tusku przynajmniej odkrył karty w tego pokera ,no i karta mu sprzyjała i "pałka milicjanta" znów w ruchu...

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski 15 września 2024 12:37
15 września 2024 13:04

Tak, i to najbardziej wnerwia ludzi.

To mniej więcej tak jakby jakiś pseudo-mechanik po uszkodzeniu dobrej rzeczy w samochodzie, a nie naprawieniu wadliwej, przechwalał się przed włascicielem, że 12 godzin ciężko pracował przy użyciu najnowocześniejszego sprzętu i zeby mu teraz za tę ciężką pracę zapłacić.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski 15 września 2024 12:37
15 września 2024 13:19

Zaryzykuję nawet tezę, że odwoływanie się przez Kaczyńskiego do eloki Gierka jako wzoru utorowało drogę komunie i tuskom. Bo konsekwencja tego musi być przemiana w drugiego Gierka - wraz z całym bagażem ideologicznym. I wygrał ten, kto pierwszy się przemienił. 

Kaczyński nawet nie rozumie wagi i konsekwencji swoich słów. Przeciwnik pojął w lot to i wykorzystał całą tę pisowską promocję gierkowszczyzny. Teraz wystarczy mu tylko, aby te gierkowszczyznę utrwalać tak na poważnie, konsekwentnie (ale bez kartek żywnościowych, bo to już kojarzy sie ze schyłkiem gierkowszczyzny). Stąd uważam, że czeka nas za Tuska okres wielkich budów, i dobrobytu na kredyt. A więc każdy kto mysli, że Tusk niedługo szczeźnie niech lepiej o tym zapomni. Biedy nie będzie. Jak długo? Nie wiem ile kredytów ma Tusk do dyspozycji. Wiem za to, że sektor bankowy w Polsce dusi się od nadmiaru gotówki i chętnie kupi każdą ilość obligacji rządowych. Nie trzeba do tego nawet zadnych kapitałow zagranicznych. I myslę, ze taki jest plan - aby wydrenować sektor bankowy z gotówkowych zasobów, a potem ogłosic zagrożenie bankructwem budżetu (w perspektywie 10 lat) i zrobienie kolejnej "akumulacji pierwotnej".

 

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @OjciecDyrektor 15 września 2024 13:19
15 września 2024 13:38

To pieprzenie o Gierku miało przysłonić, w oczach postkomuny "Polskę naszych marzeń", która postkomunie nie pasowała. Bo z niczym się nie kojarzyłą. No i mamy to co mamy...Jeśli nie wygrają wyborów prezydenckich, albo nie przekabacą PSL będzie jak mówisz

zaloguj się by móc komentować

orjan @gabriel-maciejewski
15 września 2024 14:04

PiS nie pokazywał w TVP zbiornika retencyjnego w Raciborzu, który ma dziś uratować Wrocław?

Własnie! Umowę budowlaną zawarto w 2013 r. z terminem zakończenia w początku 2017 r. Zatem "za Tuska" wybrano wykonawcę, który skrewił. Pod koniec 2017 r. (czyli "za Kaczora") usunięto tegoż wykonawcę "od Tuska", wybrano nowego, a ten obeikt wykonał z odbiorem w połowie 2020 r., czyli "za Kaczora".

Nie wiadomo, dlaczego PiS nie pokazywał tej nadziei dla Wrocławia podobnie jak teraz uśmiechnięci nie podają, kto dopilnował powstania tej nadziei. W zamian pokazują jak po zagrożonych terenach łażą jacyś tam.

Ale, żeby przejść od spraw materialnie większych do mniejszych, albo - jak kto woli - do spraw ważniejszych, to akurat widzimy jak stają do bitwy z powodzią Ochotnicze Straże Pożarne. Te same OSP, którym w 2024 r. rząd Tuska odebrał finansowania, zaś fiansowania (i darowizny) z poprzednich lat rząd Tusko-Bodnara nazywa przestępstwami i chce za to wsadzać. Wsadzanie, to u nich upodobanie.

Podobno w mediach istnieje dzisiaj ban na pokazywanie WOT w kontekście tej powodzi. Podkreślam: podobno, bo ja nie mam jak sprawdzić. Ale to co wyżej o OSP sprawdzenia nie wymaga.

Z ostatniej chwili: WOT ruszył jakoby podniesiony z leży przez rozkaz Kosiniaka, a media przeszły do gorącego zainteresowania się, co te "pisoskie najemniki" dostaną w zamian. https://www.fakt.pl/pieniadze/tyle-zarabiaja-zolnierze-wot-jest-specjalny-dodatek-za-walke-z-powodzia/qclxft9

 

 

zaloguj się by móc komentować

Andrzej-z-Gdanska @orjan 15 września 2024 14:04
15 września 2024 14:34

Możnaby napisać, z niewielkim błędem, że to "pisoska zemsta " ta powódź. Wszak kaczor "umi" pływać i wody się nie boi. Nie wiem jak drugi kaczor. ;(

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @orjan 15 września 2024 14:04
15 września 2024 14:50

Powódź zostanie odtrąbiona jako sukces rządu. Bez względu na to, ile bedzie strat spowodowanych przerwaniem wałów i tam. Bo za to do odpowiedzialności pociągną PiS, które przez 8 lat "nic nie zrobiło". Na miejscu polityków pis już bym sobie załatwiał alibi lub dobrego adwokata z Brooklynu.

zaloguj się by móc komentować

zkr @orjan 15 września 2024 14:04
15 września 2024 14:55

> W zamian pokazują jak po zagrożonych terenach łażą jacyś tam.

Wie Pan dlaczego Platfonsy chodza kreca sie wokol terenow zagrozonych powodzia?

Bo podobno sa tam jakies waly do zrobienia ;)

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski
15 września 2024 14:55

"To taki żart, wiadomo dlaczego, nie ma potrzeby przypominać. Inaczej – dlaczego przez osiem lat rządów PiS – nawiązując do Gierka – nie pokazywał w tejże TVP wielkich budów, poza przekopem mierzei?"

 

Przepraszam, ale co ten kanał na mierzei nam właściwie dał?

Że żaglówki mogą przepływać na Bałtyk i z powrotem?

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Szczodrocha33 15 września 2024 14:55
15 września 2024 15:00

Uważam, że pan przegina. Nie rozumie pan co dał nam przekop Mierzei? Niech pan zapyta Rosjan w Kaliningradzie?

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski 15 września 2024 15:00
15 września 2024 15:09

To nie był złośliwy żart, tylko konkretne pytanie.

Nie mam możliwości przepytania Rosjan w Kaliningradzie.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @OjciecDyrektor 15 września 2024 14:50
15 września 2024 15:11

Skoro,no skoro nawet pan tak pisze ,to oznacza ,że obecny rząd traktuje ludzi jak niedorozwojków ,a pozostałych potencjalnych wyborców jak przygłupów... co nie wiedzą nic ,nawet co działo się przez 8 lat i wcześniej...Ani chybi dla PiS-u trzeba adwokatów,ale chyba nie mecenasa Giertycha ?

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Szczodrocha33 15 września 2024 15:09
15 września 2024 15:25

Skoro pan nie rozumie, co zyskaliśmy to moje tłumaczenia nie zdadzą się na nic

zaloguj się by móc komentować

zkr @Szczodrocha33 15 września 2024 14:55
15 września 2024 15:28

> Przepraszam, ale co ten kanał na mierzei nam właściwie dał?

> Że żaglówki mogą przepływać na Bałtyk i z powrotem?

Jaja sobie Pan robi?

Elblag ma mozliwosci 3 mln (a niektorzy mowia, ze nawet do 5mln ton) jezeli sie zbuduje inrakstrukture portowa.
No i oczywiscie poglebi tor wodny do 5m.

Wazne: ma to byc port feeder'owy (prosze sobie sprawdzic ten termin).
W 2014 byl czwartym portem w Polsce jesli chodzi o wielkosc przeladunku (a bylo to tylko ca 400 tys. ton).

Co do turystyki to Zalew ma potencjal. Jest tam kilkanscie przystani i portow.
Zaczynajac od Elblaga mamy:

Jagodno (OK, link z 2008)
Kamienica Elblaska
Nadbrzeze
Suchacz
Kadyny
Tolkmicko
Frombork
Nowa Pasleka
Braniewo

Na Mierzei:

Piaski/Nowa Karczma
Krynica Morska
Nowy Swiat
Katy Rybackie

No i wiele przystani na Szkarpawie i Wisle Krolewieckiej m.in. w Rybinie

zaloguj się by móc komentować

orjan @Szczodrocha33 15 września 2024 14:55
15 września 2024 15:37

Kanał, żaden, nawet Panamski nic sam z siebie nie daje. Natomiast poprawia infrastrukurę i lokalizacje np. miast. Jakiej wielkości byłob miasto Panama? Że pomocniczo zapytam.

Tak się PiS-owi na złość złożyło, że Elbląg okazał się zupełnie niezainteresowany poprawą swojej lokalizacji. Nawet wrogi tej poprawie. Błąd PiS polegał na tym, że wobec tamtej wrogości należało przerwać inwestycję według powiedzenia kresowego z okolic zamieszkałych przez polskich Tatarów: "Niemiła bogu ofiara, to marsz cielę do obory". To kulturowy dowód polskiej tolerancji, bo my, Katole, ofiar nie składamy.

PiS więc zachował sie nietolerancyjnie wobec Elbląga i na złość jemu Mierzeję przekopał. Za to godzien jest okrutnej sprawiedliwości. Wsadzać ich - a.s.a.p., że głośno sapnę w kierunku Elbląga.

zaloguj się by móc komentować



qwerty @Szczodrocha33 15 września 2024 14:55
15 września 2024 16:00

Nie będzie polski kajak prosił nikogo o zgodę na wpłynięcie na Bałtyk. Oprócz efektu gospodarczego jest to demonstracja niezależności. Można rzec braku podległości Rosji.

zaloguj się by móc komentować

orjan @zkr 15 września 2024 15:28
15 września 2024 16:03

Z Elbląga, to nawet można by Malbork wodą odwiedzić, jak ktoś lubi kulturę pokrzyżacką, albo zabytki.

zaloguj się by móc komentować

zkr @orjan 15 września 2024 16:03
15 września 2024 16:21

> Z Elbląga, to nawet można by Malbork wodą odwiedzić, jak ktoś lubi kulturę pokrzyżacką, albo zabytki.

Do Elblaga beda mogly wchodzic jednostki tego typu:

https://www.amasus.nl/data/temp/4-800-400/552fd6807b739ea3f3ce55b3bbff13da.jpg

Paru potencjalnych armatorow:

Vertom

https://www.vertom.nl/en/

Wijnne Barends

https://www.wijnnebarends.com/

Amasus Shipping

https://www.amasus.nl/en/

Z naszych jednostek przykladowo:

https://www.graptolite.net/patro/Laila_II.html

http://www.elblag.net/artykuly/z-elblaga-do-antwerpii-i-z-powrotem-m-v-tanais-zob,5853.htm

Szacuje sie, ze w tym rejonie Europy jest ponad 900 jednostek, ktore moga wejsc do Elblaga przez tzw. przekop.

zaloguj się by móc komentować

zkr @qwerty 15 września 2024 16:00
15 września 2024 16:25

Na zgode na przejscie przez Ciesnine Pilawska trzeba bylo Kacapa sie pytac 2 tygodnie wczesniej.
Ale i tak czlowiek nie mial pewnosci do samego konca czy otrzyma zgode.
Najgorsze jest to, ze do Elblaga mogly wg umowy wchodzic tylko polskie jednostki.

zaloguj się by móc komentować

zkr @orjan 15 września 2024 16:03
15 września 2024 16:28

albo takie (zanirzenie 4.1 m)

https://images.marinetraffic.com/collection/6116559.webp?size=800
link

zaloguj się by móc komentować

Henry @Andrzej-z-Gdanska 15 września 2024 11:27
15 września 2024 17:27

Jeszcze raz procenty.

Zgodność  raportu z wynikami ostatnich wyborów parlamentarnych jest wprost znakomita jeżeli przyjąć, że na Zjednoczoną Prawicę głosowali wyłącznie Konserwatyści - 15% i Tradycjonaliści - 23%. W sumie daje to 38%. Błąd statystyczny to +/-3%. Wyniki  wyborów (-3%) dla PiSu to 35% i dla Referendum(+3%) 41%. Warto mieć ten Raport na dysku i  do niego zaglądać choć  autorzy pochodzą z PANu, tfu pochodzą z segmentu Spełnieni Demokraci, bo jest bardziej wiarygodny niż prognozy podawane przez wszystkie sondażownie ;-)

 

 

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski
15 września 2024 18:28

Tak jak już wielokrotnie pisałem - liberałowie spod znaku platformy tak naprawdę nie mają wyborców, bo jedna połowa z tych co na nich głosują to są ci którzy chcą "żeby było jak było", bo Polska jako kraj trzeciego świata jest dla nich eldorado, druga połowa zaś to ludzie pogubieni którymi nie kierują żadne merytoryczne pobudki, z tego też powodu platformersi i inne liberałoidy nie muszą mieć żadnej oferty dla wyborców oprócz oferty dla postkomunistów.
PiS zaś ma wyborców, a to powoduje, że musi mieć ofertę dla nich, ale to też nie jest proste, bo ta oferta musi być jednocześnie taka żeby niezadrażnić dużych organizacji handlowych(m. in. korporacji), które sprawują władzę realną i nie za bardzo podoba im się kiedy Polakom się zbyt dobrze powodzi. PiS dobrze zaczął, czego dobrym przykładem były różne projekty infrastrukturalne i socjalne(np. 500+), ale potem się wycofali. Jest tak jak napisałeś, że duża część działaczy w Zjednoczonej Prawicy poczuła się wtedy zagrożona i zaczęli przeć w kierunku jakichś pierdół zastępczych - czyli paszy dla stada baranów. Chociaż nie sądzę, żeby to było głównym powodem dla którego ZP podwinęła ogon.

 

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski
15 września 2024 18:41

"... a przemawianie do przekonanych i straszenie ich jakimiś dętymi historiami nie ma sensu."

To jest najgorsze.

Jeszcze przed październikowymi wyborami można było bez żadnego tłumaczenia proponować PiS niezdecydowanym, a przez ostatnie miesiące oni czasami idą w taką żenadę, że właściwie sprawa nie jest taka oczywista. Gdyby nie to, że naprawdę nie ma innej alternatywy to PiS już by leciał w kierunku progu wyborczego.

Dlatego sądzę, że dojdzie do jakiegoś przemodelowania bo siła ciążenia tych którzy nie chcą nic robić, a tylko pokrzykiwać na wiecach partyjnych będzie tak duża, że albo ich odetną albo cały PiS pójdzie z nimi na dno. No, ale w momencie jak ich odetną to tamci zaczną zakładać jakąś "Super Patriotyczną Alternatywę dla Polski".

 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @gabriel-maciejewski
15 września 2024 18:51

Nie bierzesz i nie bierzecie nawigatorzy pod uwagę tej rafy koralowej w garniakach z wełny bytomskiej. To jest główny elektorat o który zabiega jeden i drugi. Elektorat który najbardziej kocha PSL. Ale nie jest tak liczny żeby uczynić 'demokratyczny wybór' PSL  wystarczająco prawdopodobnymi. Może tylko 'czuwać' nad 'prawidłowością liczenia głosów'. Raz mu się już zdarzyło rozjechac z 'wynikami'. Wszystkie błędy i obłędy PiS wynikają z tego niewidzialnego czynnika X. Powiedzmy wiele z nich łącznie z niekonsekwencjami, parciem na szklo, i doborem obslugi medialnej. Elektorat ten uważa tak jak krolewieta za elekcyjnej że to on jest Polska. Hołota której nie starcza od 1 do 1 nie może Polski 'stanowic'. Bo przecież nie ma na nic czasu, nie ma czasu żeby choćby rozjerzec się i pomyśleć kto z kim i za ile. A to są kwestie podstawowe dla utrzymania państwowości. Przecież zarowno Berlin jak i Londyn I Biały dom gada tylko z rafami koralowymi takimi jak oni. Fajnie byłoby podłączyć się pod zyski z CPK I przekopu ale  jeśli Moskwa liczy się w oczach któregoś z nich to znaczy przekop mierzei trzeba oddać ekologom. 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @zkr 15 września 2024 15:53
15 września 2024 20:07

Ja pierniczę, jaki wysyp informacji. 

Dzięki, teraz już wiem czego się trzymać.

Nie będzie ruski pluł nam w twarz.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @zkr 15 września 2024 15:28
15 września 2024 20:11

"Elbląg ma możliwości............."

Tylko że Elbląg nie chce budować infrastruktury..

Cztery kroki w bok, cztery kroki w przód....

zaloguj się by móc komentować

glicek @Szczodrocha33 15 września 2024 14:55
15 września 2024 20:16

Że żaglówki mogą przepływać na Bałtyk i z powrotem?

I statki naszej Marynarki Wojennej? albo w ogóle NATO? bez pytania kacapów o zgodę? Że mamy akwen do którego mamy my i zagraniczni turyści swobodny dostęp - militarny, gospodarczy, turystyczny - o każdej porze dnia i nocy bez pytania kogokolwiek o pozwolenie? To mało?

https://www.money.pl/gospodarka/rekord-na-przekopie-mierzei-tyle-statkow-jeszcze-tedy-nie-plynelo-6940697719761536a.html

zaloguj się by móc komentować

klon @OjciecDyrektor 15 września 2024 14:50
15 września 2024 20:48

<<< Na miejscu polityków pis już bym sobie załatwiał alibi lub dobrego adwokata z Brooklynu.>>>

Na pewno trzeba mądrze to rozegrać.

"Mieszkańcy Kotliny Kłodzkiej protestują przeciwko budowie zbiorników - 2019r."

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @klon 15 września 2024 20:48
15 września 2024 21:06

Wysunęli przynajmniej jakiś argument przeciw budowie tych zbiorników wtedy, oprócz tego, że "mieszkańcy ich nie chcą bo to jest ingerencja w środowisko"?

Ten artykuł to jakiś absurd, przecież to brzmi jak: "nie chcemy tych zbiorników, bo nie".

 

zaloguj się by móc komentować

zkr @Szczodrocha33 15 września 2024 20:07
15 września 2024 21:12

> Dzięki, teraz już wiem czego się trzymać.

No, ja mysle! :)

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @klon 15 września 2024 20:48
15 września 2024 21:18

Bo oni chcieli, aby tam.można było budować pensjonaty....ciekawe, czy otrzeźwieli już? Ale masz rację - to już można rozegrać w obie strony...:). Z pewnością winnych przerwania tam i wałów piciągną do odpowiedzialnosci...:)

zaloguj się by móc komentować

klon @Kuldahrus 15 września 2024 21:06
15 września 2024 22:11

Problem stary jak świat...wszystko ma jakąś cenę. 

Szczegów więcej w tym linku.

zaloguj się by móc komentować

klon @OjciecDyrektor 15 września 2024 21:18
15 września 2024 22:16

Trochę ich rozumiem. Znaczy mieszkańców wsi, którzy mieli być wysiedleni.  Nie jest łatwo zaakceptować własną "tułaczkę i fakt, że te działania były konieczne aby ocalić ludzkie życia i to co od budowano po tragedii z 1997. Tak łatwo zapominamy o tym co było złe. Wyparcie?

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @klon 15 września 2024 22:11
15 września 2024 22:17

OK. Teraz już lepiej.

 

zaloguj się by móc komentować

klon @OjciecDyrektor 15 września 2024 21:18
15 września 2024 22:22

Winnych jest dwóch : Rudy i Kaczor....Po jednym dla każdego z plemion. 

BTW 

Nadmiar wody obciążającym jest zdarzeniem dla Kaczora, bo lubi sobie poływać. Winny ten, kto czerpię korzyści :)) 

zaloguj się by móc komentować

klon @Kuldahrus 15 września 2024 22:17
15 września 2024 22:23

Tak, lepiej nie czytać wyborczej. Nawet w wydaniu regionalnym. :)) 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @glicek 15 września 2024 20:16
15 września 2024 22:54

Niemało.

Już wystarczy, proszę, bo tonę w komentarzach, tylko czubek głowy mi wystaje, a ja słabo pływam.

Miejcie litość.

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @klon 15 września 2024 22:23
15 września 2024 23:05

W 2019r. to jeszcze nie była wyborcza.

 

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @klon 15 września 2024 22:16
16 września 2024 20:36

Okazuje się, że mieszkańcy dali się podpuścić. Szwaby poprzez swoje marionetki rozbuchali ich lęki i użyli ich jako żywej tarczy dla swoich interesów, ku ich własnej zgubie.

https://x.com/ZbyszkoZRybnika/status/1835587529518825809

https://x.com/ProfesorPingwin/status/1835418593690816775

https://x.com/JanMolskiIII/status/1835422504816648284

https://x.com/EmiliaKaminska/status/1835576800795091009

 

zaloguj się by móc komentować

klon @Kuldahrus 16 września 2024 20:36
16 września 2024 22:30

Taak. 

A Mazurek robo "obiektywne dziennikarstwo". 

Wnioskuję na podstawie tego materiału, że Kanał Zero też jest "nasz". Mazurek - symetryata?

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @klon 16 września 2024 22:30
16 września 2024 22:40

Nie ma jednobiegunowego magnesu.

Trzeba wrócić do eletrostatyki.

O elektrodynamice zapomnieć.

... i strugać sobie wykałaczki.

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @klon 16 września 2024 22:30
16 września 2024 23:52

Nie ma nic gorszego niż taki udawany obiektywizm.

Akurat w tym momencie nie da się wcisnąć, że to wina PiSu, choćby nie wiem jakie symetrystyczne fikołki fikali.

Jedyne w czym PiS tutaj zawinił to w tym czym zwykle czyli - ugiął się pod naciskiem. Chociaż tutaj akurat za dużo nie mogli ugrać bo by ich naprawdę przycisnęli za "niszczenie środowiska" a było dużo frontów otwartych w tamtym czasie(chociażby sprawa kopalni itp.). Tylko po prostu mogli pokazać kto jest winny naprawdę, a nie udawać przed mieszkańcami, że nie budujemy bo "wsłuchujemy się w wolę ludu".
No, ale tego nie da się podłączyć pod to, że to wina PiSu, że nie wybudowali zbiorników, bo to już fikoł do kwadratu.

 

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @Kuldahrus 16 września 2024 20:36
17 września 2024 00:14

" Domów nie oddali - woda zabrała bez pytania." Ale czy pamiętają,że dali się podpuścić.?,pogoda przecież dobra była, barany pasały się na stokach i  na zielonych łączkach,krowy "mliko" dawały.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @Kuldahrus 16 września 2024 23:52
17 września 2024 01:02

Czasem Mazurkowi się coś uda palnąć,po to jest....ale znany jest z podpuszczania. Taki symetrysta na potrzeby.Trzeba sobie zadać pytanie kto te słynne plaże wnioskował i zbudował jak nie samorządowcy z nadania PO.Przecież nie ma regionu gdzieby nie siedzieli okrakiem przez lata i mieszali jak diabeł smołę...No rzeczywiście PiS mógłby nie trząść dupą przed potencjalnymi wyborcami i ekologami,tylko budować dalej,a przynajmniej tłumaczyć i wdać się w awanturę...

Tak szczerze mówiąc będzie problem dalej...przy b.dużych opadach,owszem zbiorniki retencyjne mogą co nieco zatrzymać,przed rozlaniem . Problem są także wały,nie buduje się na wyrost wysokich jak góry..

W Japoni mieli trzęsienie ziemii w Fukushimie,w tak strategicznym obiekcie jak elektrowania atomowa.Zbudowano  wały na wysokość 6,1  metrów, bo fale tsunami jakoś w tych rejonach nie były większe. Projekt wałów oporowych został zatwierdzony przez agencję bezpieczeństwa.A nastąpiła bolesna niespodzianka - fala tsunami  dosięgła ich 14 metrów...przelało.......

zaloguj się by móc komentować

Paris @BTWSelena 17 września 2024 01:02
17 września 2024 08:38

Az  ,,ogladnelam,,  tego  Mazurka...

...  bo  w  zyciu  ,,nie  OwieZtlabym,,  ze  mozna  sie  tak  ,,pSZepoczFaZyc,,  !!!

 

Ale  czego  sie  nie  zrobi  dla  ODPLYWAJACEGO  KORYTA  -  to  juz  ,,redaktUr,,  Mazurek  ma  opanowane  W  JEDNYM  PALUSZKU,...  wprost  -  jego  ,,obiektyFizm  i  ZetelnoS  dziennikarska,,  POWALA   NA  KOLANA.

Pozostaje  ZABIC  GO  SMIECHEM...  i  ten  dety  ,,kanal  0,,.

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @BTWSelena 17 września 2024 01:02
17 września 2024 08:43

Gadanie, że PiS jest temu winny przemilczając całą nagonkę "ekologów" i mediów to jest coś niesamowitego i sprowadzanie tematu do absurdu pt. "wszyscy politycy to oszuści albo/i lenie". Oczywiście tylko politycy, bo dziennikarze są krynicą niewinności i oni powiedzą "głupiemu ludowi" co ma myśleć.
 

 

Taka infrastruktura nigdy nie daje stu procentowej pewności niestety, ale jeśli nie ma jakichś ekstremalnych wydarzeń to skutecznie zapobiega, a w przypadku ekstremów znacznie zmniejsza straty.

 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Kuldahrus 17 września 2024 08:43
17 września 2024 10:05

Żadna infrastruktura nie daje 100% pewności. Punkt ciężkości jest na zarządzaniu podczas takiego kryzysu. Ta domena to samorządy. Natomiast my nic nie wiemy o realnej polityce co do planowania i szacowania zabezpieczeń oraz niebezpieczeństw. Takie bieżące dziennikarskie mądrości beż pokrycia w wiedzy. PiS to a PO tamto lub odwrotnie. To jak ze stonką amerykańską albo z wróblami w Chinach.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Kuldahrus 16 września 2024 23:52
17 września 2024 10:09

Winą PiSu jest też to, że dzisiaj mam 13 C a nie 15. To skandal. A mżawka o 8 rano? Pieprzony PiS. Łaskawe PO.

zaloguj się by móc komentować

klon @qwerty 17 września 2024 10:05
17 września 2024 13:25

<<< Takie bieżące dziennikarskie mądrości beż pokrycia w wiedzy. >>>

Niestety, odbiór rzeczywistości i postawa wobec tejże odbywa się przez pryzmat informacji zaczerpnietych z mediów. Inne źródła - w mojej ocenie - są intelektualnie zbyt wymagające.  Żyjemy w erze samooszukiwania - ma być NAM fajnie! 

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować