-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

Tu można ku...a oszaleć! Czyli pomiędzy impotencją a priapizmem

W cytowanej i wspominanej tu po wielokroć książce „Imperium duszy”, opisującej Indie lat siedemdziesiątych i dziewięćdziesiątych jest taka scena – europejczycy usiłują coś zrozumieć z tego co dzieje się na lotnisku w Delhi. To znaczy usiłują przeniknąć intencje urzędników, zachowania tubylców i dowiedzieć się czego chce kłębiący się za bramkami, śniady tłum. To nie jest proste, albowiem Indie były wówczas, a pewnie i są nadal, inną planetą. Kto ląduje tam po raz pierwszy, może tylko, po wielokrotnych i bezowocnych próbach skomunikowania się z obsługą, stanąć pośrodku hali i głośno wykrzyczeć słowa – tu można ku...a oszaleć! Bez nadziei na to, że ktokolwiek go wysłucha, nie mówiąc już o zrozumieniu jego intencji i problemów.

Proszę Państwa, umieściłem tu wczoraj ogłoszenie dotyczące kolacji w czasie konferencji w pałacu w Turznie. Zaproponowano, by kolacja dostępna była w formie bufetu, dla gości hotelowych rozliczanego w ten sposób, żeby cena posiłku zostanie dodana do ceny pokoju. Goście spoza hotelu będą mogli za kolację zapłacić u kelnera stojącego przy bufecie. Kolację spożyjemy w restauracji, tak jak w cywilizowanym świecie. Komunikat ten nie oznaczał, że: każdy musi zanieść swoją kolację do pokoju i tam ją zjeść w tajemnicy przez innymi uczestnikami imprezy, wszyscy jemy uroczystą kolację przy wspólnym stole. Chodzi o to, byśmy nie czekali na zrealizowanie zamówień do późna, bo jest jednak sporo osób zakwaterowanych na miejscu. Napoje będzie można zamawiać w trybie normalnym, a obsługa będzie działać do godziny 24.00. Jeśli ktoś spoza nocujących w hotelu uczestników konferencji chce zjeść kolację w pałacu, niech wyśle do mnie maila z taką deklaracją. To wszystko. Nie ma w tym komunikacie żadnego drugiego dna, żadnych ukrytych intencji, ani żadnych pułapek. Chodzi tylko o to, żeby posiłek był łatwiej dostępny.

Teraz już przejdźmy do rzeczy. Dostałem dziś ciekawą wiadomość z rana. Oto do sejmu dostała się pani Jachira, niskobudżetowa hejterka, a nie dostał się tam pan Niemczyk, wnuk Cata-Mackiewicza. Oboje kandydowali z tej samej listy, w tym samym okręgu. Elektorat pana Niemczyka, wydawał się o wiele bardziej zwarty i zdyscyplinowany niż elektorat pani Jachiry, a jednak to ona wygrała. Jak pamiętamy ponadto, jej udział w wyborach był dla przewodniczącego Schetyny sprawą bardzo ważną. Ludzie znający Piotra Niemczyka, twierdzą, że jest on człowiekiem wyrazistym, bystrym i raczej sympatycznym. Pani Jachira zaś jest jak urzędnik na lotnisku w Delhi w połowie lat siedemdziesiątych. W oczach ma obłęd, zachowuje się irracjonalnie, nie ma z nią kontaktu, w dostępnych przeciętnemu człowiekowi rejestrach, a na dodatek ma immunitet i władzę. Nic jej od wczoraj zrobić nie można. Ona zaś może zrobić bardzo wiele. Dla dobra nas wszystkich rzecz jasna. Po to przecież dostała się do sejmu. W tym samym celu władze Indii zatrudniały urzędników na lotniskach – żeby pomagali ludziom i dbali o ich dobro.

Ja wiem, że kilka osób uśmiechnie się w tym momencie pod nosem, ale tu nie ma się z czego śmiać. Mamy w sejmie osobę, której obecność wskazuje na grubą manipulację jaka stanie się naszym udziałem w najbliższych latach. Obecność Jachiry to obecność pewnej metody na „opowiadanie’ sejmu w mediach. Podobnie było swego czasu z obecnością w parlamencie włoskim niejakiej Cicioliny. U nas numer tak otwarcie obsceniczny nie znalazłby uznania, ale można zrobić coś „w podobie”. Nie ma żadnego racjonalnego powodu, by Jachira znalazła się na liście wyborczej. Jest to osoba bez zasług, bez możliwości, bez mózgu, bez wszystkiego. Kierują nią ponadto złe intencje. Ona znalazła się w sejmie po to tylko, by ten sejm kompromitować. Na koniec zaś oznajmi nam i mediom, że przeżyła metamorfozę i po serii wygłupów zacznie gadać z sensem i powie, że już będzie grzeczna. I masa ludzi, którzy na nią zwracali uwagę, uwierzy w te słowa i wybierze ją na następną kadencję. Tak jak Józef Orzeł uwierzył w szczere i dobre intencje Piotra Wielguckiego. To jest ten sam mechanizm - Ciciolina-Wielgucki-Jachira.

To nie koniec. W sejmie znalazła się także Konfederacja, a Grzegorz Braun uzyskał sporą liczbę głosów. Już słychać głosy o możliwej koalicji PiS i Konfederacji. Nie wiem jak wszyscy sobie to wyobrażają, ale ja jakoś nie mogę. Liderem Konfederacji jest Janusz Mikke, który fotografuje się ostatnio nie ze swoją młodszą o 44 lata żoną, ale z jeszcze młodszą panią z Kielc, która odziewa się i stroi na te imprezy tak, jakby była późną, ideową wnuczką wspomnianej Cicioliny. Mikke w dodatku stawia ją zawsze w wyeksponowanym miejscu. To jest manipulacja, bardzo dobrze obliczona i ona trafia wprost w target, tym zaś jest młodzież męska pragnąca władzy i władzę tę kojarząca z fałszywym konserwatyzmem wyrażanym poprzez klasyczny, a jednak trochę ekstrawagancki strój, który stanowi przykrywkę dla ekscesów obyczajowych. Na te zaś pozwolenie wydaje sam prezes Mikke, stawiając przy swoim boku tę panią. To jest komunikat treści następującej – jeśli macie władzę i dobrze wyglądacie, możecie robić co wam się podoba i nikt wam nie zarzuci niekonsekwencji. Chodzi bowiem o zachowanie pozorów. Ludzie garnący się do Konfederacji, doskonale to rozumieją, a w przekonaniu, że mają rację utwierdza ich jeszcze Grzegorz Braun, który awansował na jedynego, certyfikowanego wyraziciela polskich myśli i uczuć. I niebawem, o czym jestem przekonany, sam będzie podobne certyfikaty rozdzielał. Mamy więc taki zestaw – goła baba, muszka i Matka Boża z Gietrzwałdu. Rozmawiałem wczoraj o tych problemach z kolegą i on wyraził opinię taką iż ta muszka pana Mikke pochodzi z tej samej fabryki co Matka Boska z klapy Wałęsy. I to jest moim zdaniem prawda. Ponieważ jednak od czasów kiedy Wałęsa latał z tym znaczkiem po całym świecie, czasy się nieco zmieniły, do zestawu podstawowego dodano gołą babę, albowiem każdy już wie, że proces deprawacji i dostęp do obsceny w wymiarze realnym, jest tak szybki i łatwy, że nie można go ograniczać w polityce. Nie można, bo dysfunkcyjni zboczeńcy z prawami wyborczymi nie ruszą się z miejsc. A jest ich na tyle dużo, że warto powalczyć i o ten target.

Jak wiecie nic mnie bardziej nie irytuje jak dyskusja o tak zwanych poglądach, a także prezentowanie tych ostatnich. Wyborcy Konfederacji mają zwyczaj prezentowania swoich poglądów w zasadzie w każdym wymiarze, słowem, gestem i obrazem. To są ludzie próbujący zwrócić na siebie uwagę i głęboko przekonani, że można to zrobić na tej drastycznie uproszczonej siatce jaką stanowi podręczny zestaw zachowań dorosłego wyborcy. To znaczy wygłaszając deklarację bez pokrycia, nie posiadając żadnych osiągnięć ani wyników, odziawszy się w garniak i spodnie sprasowane w kant, domagając się uznania i natychmiastowego przywrócenia kary śmierci oraz benzyny po 3 złote za litr. Z mojego punktu widzenia sposób rozumowania wyborców Konfederacji to jest katastrofa. To jest cybernetyczny projekt, za którym stoją pomysły istot przybyłych na naszą planetę z Indii lat siedemdziesiątych. Ludziom, którzy mają po 20 lat i trochę pieniędzy nie da się jednak tego wytłumaczyć, oni bowiem chcą uznania i tego, by zwracano na nich uwagę, chcą także przekonania, że mają rację uniwersalną. Tę zaś może im dać tylko ktoś, kto sam taką rację posiadł. I nie jest to z pewnością papież Franciszek, nie mówiąc już o polskich hierarchach. To może być tylko ktoś naprawdę wyjątkowy. Ja sobie zdaję sprawę z ryzyka na jakie się narażam, zdaję sobie sprawę z tego, że przy tym wzmożeniu jakie teraz nastąpi, wszyscy sympatycy Konfederacji obrażą się i przestaną kupować u nas książki. Trudno. Nie mam zamiaru nikomu schlebiać. Jestem przeciwko tej partii. Uważam, że nawet jeśli będzie ona ewoluować to będzie ewoluować w złą stronę.

Koalicja zaś PiS z Konfederacją będzie koalicją drzewa z pasożytem. Jeśli ktoś zacznie pod tym tekstem wypisywać komentarz nacechowane religijnym wzmożeniem, zostanie wyrzucony w trybie natychmiastowym.

 



tagi: wybory  konfederacja  turzno  kolacja 

gabriel-maciejewski
15 października 2019 09:36
185     6168    18 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

Marcin-K @gabriel-maciejewski
15 października 2019 09:46

Ciciolina - już o niej praktycznie zapomniałem. Pamiętam jak prlowska telewizja epatowała młodych mężczyzn z epoki jej widokiem w wiadomościach. Gracze komputerowi mają takie określenie na forsowanie tematyki erotycznej jako "szczucie cycem". I to chyba oddaje dobrze ten mechanizm. Korwin dobrze wie jak dotrzeć do młodych konserwatywnych mężczyzn.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Marcin-K 15 października 2019 09:46
15 października 2019 09:51

Dlatego stronię od towarzystwa młodych, konserwatywnych mężczyzn...

zaloguj się by móc komentować

valser @gabriel-maciejewski
15 października 2019 09:55

Ciekawe jak tam u Korwina z krzepliwoscia krwi?

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @valser 15 października 2019 09:55
15 października 2019 09:56

W jakim sensie? Że ma sobie rozrzedzać? 

zaloguj się by móc komentować

malwina @gabriel-maciejewski
15 października 2019 09:58

Jak nie Myszka Agresorka to Jachira. 

Jak nie Wałęsa to Mikke.

Jak nie Palikot to Liroy.

 

Polacy mają być chamami, prymitywami. Bo rozumiem, że aluzja autora do włoskiej Ciocioliny to uprzejmość. Nikt się przecież do Włochów o to nie rzuca. To ma nawet swój urok. My mamy być stajnią a uroki to się na nas rzuca. Jak tak dalej pójdzie to na nas smoking nawet w dziesiątym pokoleniu dobrze leżeć nie będzie. a cóż dopiero indyjski turban...

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @malwina 15 października 2019 09:58
15 października 2019 10:00

Tak, uprzejmość, ale Ciciolina żadnego uroku nie miała

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @przemsa 15 października 2019 09:53
15 października 2019 10:03

Młody konserwatywny mężczyzna to taka sprzeczność sama w sobie, że w zasadzie stawia znak równości z "osobnik zaburzony".

zaloguj się by móc komentować

valser @gabriel-maciejewski 15 października 2019 09:56
15 października 2019 10:03

Mam watpliwosci. W jego wieku uprawianie wedkarstwa gorskiego to juz chyba za malo.

To znaczy,  mysle, ze "lowienie na muche" musi byc wspomagane aspiryna.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @gabriel-maciejewski 15 października 2019 09:56
15 października 2019 10:03

Dawno już to robi, zapewne. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @valser 15 października 2019 10:03
15 października 2019 10:04

Sądzisz, że zastygnie kiedyś na dobre po zażyciu?

zaloguj się by móc komentować



valser @gabriel-maciejewski 15 października 2019 10:04
15 października 2019 10:07

Viagra rozrzedza. Dowiedzialem sie o tym niedawno. W sierpniu jak dostalem kija w maske i nie mogli mi zatamowac przez dobre dwadziesica minut kobieta z obslugi medycznej mnie zapytala, czy nie lece na viagrze?

Problem jest jak sie skaleczysz. Diagnoza postawiona Korwinowi tutaj przez nas sie potwierdza. To ruchacz polny.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @gabriel-maciejewski
15 października 2019 10:16

Temat w punkt! Jednakże,moja " wzmożona religijność "oddziela jednak naszą Ciciolinę -Jachirę od postaci Grzegorza Brauna. Ta dziunia jest tworem.......nie będę się wyrażać. Natomiast interesuje mnie "akcja" tychże  na temat służby zdrowia... pozostałe dopiero się rozwiną w pełnej krasie,obojętnie co by to oznaczało....

zaloguj się by móc komentować

Matejek @valser 15 października 2019 10:07
15 października 2019 10:21

:D

epimedium, ale tutaj może lepiej nie podpowiadać, bo jeszcze by ... ;)
 

 

zaloguj się by móc komentować

atelin @gabriel-maciejewski
15 października 2019 10:24

Wczoraj Mniszysko wrzucił link do wywiadu z Braunem o wtykaniu kija w szprychy. Odpisałem, że ten wywiad w swej wymowie wcale nie oznacza walki z PiS-em, wręcz jakby Braun ominął PiS szerokim łukiem. A później, doczekawszy po konferencji PKW, "W tyle-wizji" usłyszałem jak dodzwonił się słuchacz, który Ziemkiewiczowi i Janeckiemu tłumaczył, że TVP przegrała cztery sprawy sądowe z Konfederacją, a Kurski nadal ma to gdzieś. Na to Ziemkiewicz odpowiedział owemu słuchaczowi, że polityka najbardziej rozgrywa się pod przykrywką, pod którą niewiele widać. Takie mam wrażenie, że w chwilach grozy PiS ma już dogadane z Konfederacją czerpanie pełnymi garściami z jej zasobów. To Panu wydaje się nielogiczne, mnie również, ale po sojuszu PSL z Kukizem można już przyjmować wszelkie scenariusze, tym bardziej że wolta Kukiza była zaskoczeniem. Tutaj cichy sojusz PiS i Konfederacji zaskoczeniem nie będzie - przynajmniej dla mnie.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @gabriel-maciejewski
15 października 2019 10:28

Z tych waznych powodó prawo wyborcze czynne  powinni posiadać ludzie w wieku 25 +, zaś bierne w wieku 30+.

zaloguj się by móc komentować

Krzysiek @gabriel-maciejewski
15 października 2019 10:30

Ważne, że będzie zrealizowany ten przekop przez Mierzeję Wiślaną i pogłębiony tor wodny do Elbląga. Teraz już nie ma praktycznie żadnej mocy, aby to zatrzymać.

Umowa ws. budowy podpisano 4 października 2019 (wykonawca to polsko-belgijskie konsorcjum NDI i Besix). Inwestycja ma być zrealizowana do 4 czerwca 2022 roku. Plac budowy ma być przekazany do końca tego tygodnia. Zaczną od budowy specjalnych przyczółków do odbioru ciężkiego sprzętu, który docierać będzie tam drogą morską.

zaloguj się by móc komentować

valser @gabriel-maciejewski
15 października 2019 10:33

W ten weekend jeden czlowiek napisal historie. I nie mowie tu o ludziach po ktorych za dekade nie zostanie nawet pyl i kurz.

12 pazdziernika 2019 roku, w Wiedniu, Eliud Kipchoge pobiegl maraton 20 sekund ponizej dwoch godzin.

https://www.youtube.com/watch?v=mTYtckgpKB8

zaloguj się by móc komentować

atelin @valser 15 października 2019 10:33
15 października 2019 10:37

Pamiętam, jak maraton wygrał Bikila Abebe, na boso, też z Etiopii.

zaloguj się by móc komentować

adamo21 @gabriel-maciejewski 15 października 2019 10:07
15 października 2019 10:37

Pięknie, k... pięknie! czyli cuda w 'potylice'. 

zaloguj się by móc komentować


marianna @stanislaw-orda 15 października 2019 10:28
15 października 2019 10:42

Głupota to sprawa przyrodzona, bez względu na wiek. Sądzi Pan że głupek za młodu na starość zmądrzeje? Śmiem wątpić. Utwierdzi się tylko w swej bezdennej głupocie.

zaloguj się by móc komentować

atelin @atelin 15 października 2019 10:37
15 października 2019 10:46

Sprawdziłem, jednak nie mogę tego pamiętać. Widocznie zapamiętałem film o nim widziany gdzieś na przełomie lat 70/80.

zaloguj się by móc komentować

ziemski @stanislaw-orda 15 października 2019 10:28
15 października 2019 10:47

O tym niestety możemy póki co tylko pomarzyć. Jeszcze kilka lat temu powstawały pomysły obniżenia czynnego prawa wyborczego do 16 lat, zaczynając np. od wyborów samorządowych. Taki wiek obowiązuje w Austrii. Tak czy inaczej wszelkie zmiany są ograniczone konstytucją.

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @stanislaw-orda 15 października 2019 10:28
15 października 2019 10:48

Ja znam ludzi 40+ którzy nigdy nie dorosną. A i starszych też.

zaloguj się by móc komentować

marianna @atelin 15 października 2019 10:24
15 października 2019 10:49

Proszę na to nie liczyć, żadnego sojuszu między nimi nie będzie. Do innych celów Konfederaci zostali wystrugani. Korwin i jego komando ma inne zadania. Braun jeszcze inne. Nawet między nimi sojuszu nie będzie.

zaloguj się by móc komentować

Krzysiek @atelin 15 października 2019 10:24
15 października 2019 10:49

"że TVP przegrała cztery sprawy sądowe z Konfederacją, a Kurski nadal ma to gdzieś"

co samo w sobie jest dosyć interesujące, bo w podobnej sprawie Konfederacja kontra tefałen (pomięcie informacji sondażowych dotyczacych Konf.) to jednak był "wyrok" inny (na korzyść tefałenu).

" ... a Kurski ma to gdzies"

Niestety nie, bo sprostowanie zgodnie z nakazem sądu jednak ukazało się. A że efekt ostateczny, był odwrotny od zamierzonego, bo przecież nadawca po wyemitowaniu tekstu, który mu człowiek w todze nakazał może sobie jeszcze po swojemu dokomentować, to już wina Konfederacji, że chodzi to sądów po kondemnaty na swych przeciwników. A potem z całą powagą wszędzie gdzie się tylko dało te papiery co im jakiś tam trybunał wydał okazywała.

Ciekawym zjawiskiem też było to, że w ostatnim tygodniu przed wyborami tefałen ciepło i ze zrozumieniem wyrażał się o Konfederacji.

Na marginesie. Z moich źródeł wynika, że jakiś czas po wyborach pan Jacek Kurskie zostanie zmieniony (tzn. awansowany na jakieś stanowisko ministerialne). Nie uważam, aby nie miał sukcesów, ale moża jeszcze więcej wyciagnąć z tego narzędzia. Na tym polu PiS ma b. trudną sytuacje (ok. 25% do 75%, może nawet 20% do 80%).

zaloguj się by móc komentować

atelin @marianna 15 października 2019 10:42
15 października 2019 10:51

Uważa Pani, że mądrzy rodzą się mądrzy?

zaloguj się by móc komentować

marianna @atelin 15 października 2019 10:51
15 października 2019 10:56

Od najmłodszych lat mają na to zadatki. Choć nie ma reguły bez wyjątków. Ale to tylko wyjątki.

zaloguj się by móc komentować

ziemski @gabriel-maciejewski
15 października 2019 11:01

Całe szczęście nie będziemy musieli się przekonać jakie jest prawdziwe oblicze projektu Konfederacja. Przekonać byśmy sie musieli gdyby PiS zyskał mniejsze poparcie i gdyby miał miejsce pat w tworzeniu koalicji rządowej. Wówczas okazaloby się po raz kolejny, że partia antysystemowa staje się zwornikiem systemu w nowym sejmie.  Nie twierdzę, że wszyscy jej przedstawiciele by do tego dążyli, ale reszta patrzyłaby na to z otwartymi ustami, przecierając oczy.

zaloguj się by móc komentować

atelin @marianna 15 października 2019 10:56
15 października 2019 11:03

W sumie tak, ale generalnie człowiek rodzi się głupi, uczy się całe życie i głupi umiera. I dobrze. Prawdopodobnie nawet po śmierci nie dane nam będzie zgłębić wszystkiego.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @valser 15 października 2019 10:33
15 października 2019 11:04

Nie sam jeden. Tam cały zespół na to pracował. 

zaloguj się by móc komentować

Krzysiek @stanislaw-orda 15 października 2019 10:28
15 października 2019 11:04

"Z tych waznych powodó prawo wyborcze czynne  powinni posiadać ludzie w wieku 25 +, zaś bierne w wieku 30+"

Dodałby jeszcze, aby byli to posesjonaci (dom, obejście, garaż, ogród). Taką prawidłowość można zaobserwować gdy się analizuje szczegółowo dane z wyborów w powiecie tatrzańskim w oparciu o wyniki z komisji obwodowych. Kało ma słabe wyniki tam gdzie ludziska są posesjonatami (Cyrhla, Olcza, Krzeptówki, Żywczańskie, Harenda, Ustup itd). Im bardziej w obwodzie zaczynają dominować osiedla bloków, tym kało ma lepszy rezultat.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @marianna 15 października 2019 10:56
15 października 2019 11:06

To tylko inteligencja. Mądrości nabywa się z wiekiem i doświadczeniem. Można, oczywiście doświadczeniem cudzym się posiłkować. 

zaloguj się by móc komentować

Draniu @gabriel-maciejewski
15 października 2019 11:08

Nie ma takiej możliwości ,ze przy takiej ilości posłów , czyli prawie pół tysiąca ,żeby nie pojawiły się błazny.. Jachira i Korwin to podobne zjawiska.. Realnie patrząc na sprawę, w sejmie nie ma mowy na rozwinięcie skrzydeł ,wypowiedzi posłów sa mocno ograniczone czasowo.. Natomiast jeżeli to ma nastąpić, to w kuluarach sejmowy beda robic z siebie debili.. Korwin bedzie sie zapluwał, nie wiem jak Wy ,ale ja zwyczajnie nie rozumiem co on mówi, on juz przestał w miarę wyraznie artykułowac słowa.. Co do Jachiry wszyscy sądzą ,ze nastąpi wzmozenie z jej strony , nic z tych rzeczy, coś tam będzie próbowała ,ale nic z tego nie będzie, tylko media będą miały co robić, tabloizacja jest już bardzo głęboka..  Byla Ania Grocka, Palikot, Rysio, teraz kokej na Jachire ,Korwina w wydaniu wiekowym oraz Czarzastego i Senyszyn. Ja juz na takie zjawiska jestem znieczulony i sądzę ,ze bardzo dużo osób rowniez.

Co do Konfederacji,czyli fura z węglem, nie ma i nie bedzie miala sily przebicia, do niczego PiSowi nie jest potrzebna ... Ta śmieszna koalicja juz jest podzielona ,nie ma takiej możliwości zeby sie przebiła przez jazgot rozhisteryzowanej totalnej opozycji. A Grzegorz B chyba już się zastanawia gdzie tu sie przykleić,kiedy będzie się kończyła kadencja.. Pozytywna strona to jest fakt,ze jego książki będą się lepiej sprzedawały i ma zapewnioną regularna miche przez cztery lata..Nie ma takiej siły żeby rozhuśtał się politycznie.. 

zaloguj się by móc komentować

valser @Grzeralts 15 października 2019 11:04
15 października 2019 11:08

Tylko zespol sie zmienial na trasie, a Eliud przebiegl caly dystans.

zaloguj się by móc komentować

atelin @gabriel-maciejewski
15 października 2019 11:09

"Ciekawym zjawiskiem też było to, że w ostatnim tygodniu przed wyborami tefałen ciepło i ze zrozumieniem wyrażał się o Konfederacji."

A jak się miał wyrażać, skoro to w swych deklaracjach anty- PiS?

zaloguj się by móc komentować

atelin @atelin 15 października 2019 11:09
15 października 2019 11:10

Miało być do Krzyśka.

zaloguj się by móc komentować

tadman @gabriel-maciejewski
15 października 2019 11:12

Kudy mnie do oblatania i błyskotliwości Józefa Orła, a mimo to wiedziałem, że Matka Kurka to chamska i mocno nieszczera zagrywka. Ktoś kto przez wiele lat promował się przy pomocy nienawiści i pogardy dla PiSu i braci K. nie może z dnia na dzień oczyścic się z tego gówna notorycznie wyrzucanego z siebie i stać się zwolennikiem pogardzanych. Jeśli JO w to "uwierzył" to MK był mu potrzebny do załatwienia jakiejś sprawy, bo inaczej to nie trzyma sie kupy.

PS Mógł się zapytać o sąd syna, który rozwawiał z ówczesną panią pramier Szydło jak równy z równym. :)

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @gabriel-maciejewski
15 października 2019 11:15

Jachira dostała 6227 głosów, z czego aż 2332 osób głosowało na nią za granicą - w Londynie, w Berlinie oraz na statkach. W Warszawie głosowało na nią miasteczko Wilanów, co jest zrozumiałe.

Poza Jachirą do Sejmu dostały się inne rozhisteryzowane baby, czyli Iwona Hatwich, Myszka Agresorka, Wielgus-Scheuring, której nie przeszkodziło to, że oddała psy do schroniska (pewnie sami ekolodzy na nią głosowali), Pomaska, Labnauer. Same tuzy intelektu.

Ich zadaniem będzie kompromitacja sejmu w duchu staroniemieckich obstrukcjonistów wiedeńskich, do których z zapałem przyłączał się Ignacy Daszyński.


 

zaloguj się by móc komentować

marianna @Grzeralts 15 października 2019 11:06
15 października 2019 11:17

Inteligencja to wiedza plus potencjał do jej zdobywania. Inteligencji też można używać do różnych, niecnych celów. Nie zgadzam sie, ani wiek, ani doświadczenie nie ma wpływu na mądrość człowieka.

zaloguj się by móc komentować

atelin @marianna 15 października 2019 11:17
15 października 2019 11:30

Pani myli pojęcia. Inteligencja to nie wiedza plus potencjał. Inteligencja to potencjał do zdobywania wiedzy bez wiedzy.

zaloguj się by móc komentować

Draniu @ewa-rembikowska 15 października 2019 11:15
15 października 2019 11:38

Szkoda mi czasu i energii na analizę tych kretynów. Mnie zastanawia jedna sprawa .. Co PiS zrobi w tej kadencji aby utrzymać tak potężny elektorat ..Dwa razy mozna wygrać i to jest wielki sukces ,ale trzeci raz to juz byłaby wielka sztuka ,przy tak niekorzystnych uwarunkowaniach. 

zaloguj się by móc komentować

kalixt @stanislaw-orda 15 października 2019 10:28
15 października 2019 11:39

I wierzy Pan, że to by naprawdę uleczyło system?

To zamiast Jachiry wypromowaliby jakiegoś, nie wiem, Stonogę na przykład. Dojrzały człowiek.

Korwiniści też kiedyś mieli swoje pomysły na uzdatnianie demokracji - żeby głosować mogli tylko ludzie posiadający nieruchomość, czy tak jakoś, bo posiadanie nieruchomości miało gwarantować pewien poziom rozsądku i odpowiedzialności u wyborcy. Wśród ''autorytetów'' z kręgów zbliżonych do Gazety Wyborczej pojawiały się z kolei sugestie, że prawo wyborcze powinno być warunkowane jakimiś kryteriami edukacyjnymi. A Palikot na jakimś wiecu w Lublinie kiedyś podobno mówił, że nie powinien mieć prawa głosu, kto nie czytał Gombrowicza :-) (chociaż może to plotka, osobiście tego nie słyszałem). No mają ludzie z prawa i z lewa pomysły, jakie by tu protezy można dokręcić do demokracji, żeby sprawiała wrażenie, że działaNie znoszę (przemijającej na szczęście) towarzyskiej maniery ''mówienia Bareją'', ale takie pomysły jakoś zawsze kojarzą mi się z koncepcją, żeby wpuszczać tylko w krawacie, bo klient w krawacie jest mniej awanturujący się.

zaloguj się by móc komentować

pink-panther @ewa-rembikowska 15 października 2019 11:15
15 października 2019 11:40

Przepraszam,ze sie wcinam,ale te  panie (poza Jachirą) juz wszystko, co potrafią  pokazały w Sejmie  w czasie tzw. blokady na Boze Narodzenie , zwłaszcza tą "Wigilią z pasztetem".  Będzie trochę jazgotu , ale to jest już druga tura samodzielnego rzadzenia PiS , więc gadka o niedostatkach demokracji  w kampanii wyborczej wzbudzi jedynie zieeew.  Po Ani Grodzkiej i palikocie wszystko to już odgrzewane kotlety. 

zaloguj się by móc komentować

marianna @gabriel-maciejewski
15 października 2019 11:40

Tak, racja. Odwróciłam  kolejność.

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @pink-panther 15 października 2019 11:40
15 października 2019 11:57

Mam nadzieję, że PiS ma rozpracowane metody radzenia sobie z obstrukcją parlamentarną w wykonaniu wzmożonych posłanek.

zaloguj się by móc komentować

pink-panther @gabriel-maciejewski
15 października 2019 11:58

Jachira przypmina mi "projekt Ludmila  Kozlovsky". Nazwisko  wg ustaleń Kolegi Szpaka 80 pojawiło się na ziemiach polskich po 1945 r. i występuje tylko w dwóch miejscach - Wrocław - 10 i Lubomysl -7. Drogą na pólnocny wschód przez Zieloną Górę do Sulechowa, gdzie żyła noblistka zaledwie 65 km a po drodze miejsce urodzenia redaktora Tomasza  Lisa i Krzysztofa Bosaka. 

Ludmila Kozovsky, biedactwo, musiala opuścić ten niewdzięczny kraj, ale już ktoś pomyślał, żeby jej miejsce zostało godnie obsadzone. 

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @kalixt 15 października 2019 11:39
15 października 2019 11:59

Właśnie, w końcu wyborcy Miasteczka Wilanów są młodzi, wykształceni, dobrze zarabiają, mają mieszkania.... a głosują  na Jachirę.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @kalixt 15 października 2019 11:39
15 października 2019 12:05

Od czegoś nalezałoby zacząć. Może wymyśliliby coś w rodxaju  klonu Jachiry, ale smarkaterii, która na nią chciałaby zagłosować byłoby 10 razy mniej.

Zapomniaem dopisać, że w pierwszej kolejności należałoby znieść klasy  koedukacyjne na etapie szkoły  średniej.

 

zaloguj się by móc komentować

kalixt @pink-panther 15 października 2019 11:40
15 października 2019 12:05

Mam nadzieję, że ma Pani rację. Jachira to będzie kopalnia memów i kolejna przesłanka do podejrzeń, że całej tej opozycji za ich pomysly to chyba Kaczyński gruby szmal płaci.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @kalixt 15 października 2019 11:39
15 października 2019 12:07

Są kraje, uważane za nie mniej demokratyczne od Polski, gdzie tego rodzaju kryteria  aktualnie obowiązują w ordynacji wyborczej. Tak więc nie widze  powodu, by  robić z tego problem.

zaloguj się by móc komentować

kalixt @przemsa 15 października 2019 12:12
15 października 2019 12:14

A wzorcowym starym konserwatystą ten taki gruby z Gazety Wyborczej od recenzji teatralnych i jurorowania w programach kulinarnych.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Krzysiek 15 października 2019 11:04
15 października 2019 12:18

W wyborach do parlamentu noe powinni mieć prawa głosu pracownicy urzedó i agend państwowych oraz funkcjonariusze słuzb państwowych. Bierne prawo wyborcze mogłoby ich dotyczyć np. wpo uplywie 12 miesiecy od rozstania sie z pracą w powyzszej roli. Odpowiednio, w wyborach samorzadowych to samo powinno dotyczyć zatrudnionych w urzedach gminnych, miesjkich  starostwach i urzedach marszałkowskich oraz agendach im podległych. Bierne , analogicznie jak do wyborów parlamentarnych.

Pomijam kwestie związane z technikaliami sposobu głosowania, które sa nie mniej istotne.

A najwazniejsze  to zmmniejszenie do połowy obecnego stanu, ilosci deputowanych w parlamencie. Pomijam juz kwestie zbedności Senatu w obecnej postaci. Co ta za izba wyzsza która może przegłosowywać izba niższa. Przeciez to jawny nonsens.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Marcin-K 15 października 2019 10:48
15 października 2019 12:20

ja takze. Ale jest ich  zdecydowanie mniejszy odsetek, niz w grupie 40 "minus".

zaloguj się by móc komentować

mithrandir @gabriel-maciejewski
15 października 2019 12:22

Konfederacja ma podobno złożyć protest wyborczy domagając się unieważnienia wyborów.

Powód: ograniczony dostęp do mediów publicznych.

zaloguj się by móc komentować

Pioter @stanislaw-orda 15 października 2019 12:18
15 października 2019 12:32

Izba wyższa ma sens, jeśli jest typu brytyjskiego (czyli z kooptacji) lub typu niemieckiego (czyli samorządowa). Inaczej to po prostu zabawa.

zaloguj się by móc komentować

kalixt @stanislaw-orda 15 października 2019 12:07
15 października 2019 12:37

Nie chcę robić problemu, ja po prostu uważam, że demokracja to system ze swej natury zły i nie wyda to drzewo dobrego owocu, żeby nie wiem jak je reformować. Można w demokracji stawiać złu i głupocie jakieś tamy, stosując takie czy inne kryteria dostępu do praw wyborczych, one pewnie mogą czasami nawet być skuteczne, ale myślę, że tylko fragmentarycznie i na krótką metę.

No ale to tylko moja domorosła opinia, nie wykluczam, że się mylę i nie zamierzam się przy tym upierać. Zresztą, gdyby mnie Pan zapytał, jaki system w takim razie wydałby dobre owoce, skoro nie wyda ich demokracja, też chyba nie umiałbym odpowiedzieć. No bo chyba tylko Królestwo Boże, a to, jak wiadomo, jest nie z tego świata.

zaloguj się by móc komentować

kalixt @mithrandir 15 października 2019 12:22
15 października 2019 12:45

Serio? No to jest ciekawe posunięcie, biorąc pod uwagę, że oni przekroczyli próg wyłącznie dzięki głosom ludzi, dla których ''media publiczne'' to jest mniej więcej taki sam relikt, jak telefon stacjonarny z tarczą numerową.

zaloguj się by móc komentować


Ongaku @gabriel-maciejewski
15 października 2019 13:15

"Ludziom, którzy mają po 20 lat i trochę pieniędzy nie da się jednak tego wytłumaczyć..."

ale da sie im wytłumaczyć proste 2+2= 4

Jesli akcyza to 60% ceny paliwa to jesli partia mówi, ze obniży akcyze - to taki przekaz trafia.

Inna sprawą jest, że jak partia mowi, że da to tylko mówi...

ale tego to juz wyborcy wszystykich opcji nie chcą rozumieć :)

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @kalixt 15 października 2019 12:45
15 października 2019 13:27

Wydaje mi się, że oni albo są głupi albo sterowani. Ewentualna powtórka wyborów przyniesie im gorszy wynik ale może poprawić statystyki innym np. Lewicy czy SLD a nawet PiS'owi. Wątpię, aby im sie udało zmobilizować większy elektorat.

zaloguj się by móc komentować

kalixt @mithrandir 15 października 2019 13:00
15 października 2019 13:35

O ja cię nie mogę. Po co oni to robią? Nie zakładali, że wejdą i mieli przygotowany tylko taki plan na z góry założone niewejście?

zaloguj się by móc komentować

bendix @ewa-rembikowska 15 października 2019 11:59
15 października 2019 13:49

Oni są zafrankowani na śmierć.

zaloguj się by móc komentować

mithrandir @kalixt 15 października 2019 13:35
15 października 2019 13:51

Nie wiemy co siedzi im w głowach. Myślę, że mają rozbudzone ambicje.

Albo też to jest ten kij w szprychy. Pierwszy i nie ostatni.

Wydaje mi się, że niczym nie ryzykują.

zaloguj się by móc komentować

bendix @Ongaku 15 października 2019 13:15
15 października 2019 13:52

Nie masz racji. Frankowiczom nawet gdybyś podarował te kredyty to i tak pobiegną na pokemonów.

zaloguj się by móc komentować

Ongaku @bendix 15 października 2019 13:52
15 października 2019 13:59

Wiem wiem - ja nigdy nie mam racji :) juz sie przyzwyczaiłem...

Frankowicz to jakaś obelga? Znam wielu ludzi, którzy wpadli w życiu w różne pułapki.

Czasem ze swojej winy czasem nie. Wrzucać wszystkich do 1 worka - bezsens.

Pokemony - ludzie w rózne rzeczy grają - jedni w szachy inni w pokemony ja np. gram w bilarda - to jakis problem kto co robi ze swoim wolnym czasem ?

 

zaloguj się by móc komentować

valser @przemsa 15 października 2019 13:45
15 października 2019 14:00

Mysle, ze on za rok pobiegnie w Berlinie w tym tempie. Rok temu tam pobiegl 2.01.39

Gosc jest niesamowity. Ma taka serie zwyciestw, ze nikt jeszcze takiej nie mial. To jest maratonski numer jeden wszechczasow.

zaloguj się by móc komentować

Ongaku @valser 15 października 2019 14:00
15 października 2019 14:02

Sergieja Bubke tez nikt do tej pory nie pobił :P - i co z tego? ludzkość na tym skorzystała?

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @kalixt 15 października 2019 12:37
15 października 2019 14:08

Szukamy mniejszego zła.

Bo o dobrze możemy tylko pomarzyć.

zaloguj się by móc komentować

Ongaku @gabriel-maciejewski
15 października 2019 14:09

Nie bedzie żadnej powtórki wyborów... no chyba, że JK tak zdecyduje i strzeli sobie w stope jak za pierwszego PIS...

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @mniszysko 15 października 2019 13:27
15 października 2019 14:10

Może ktos ich "zakredytował" na koszta kampanii  na specjalnych warunkach z niejawnymi i klauzulami lojalnościowymi.

zaloguj się by móc komentować

Ongaku @przemsa 15 października 2019 14:25
15 października 2019 14:28

uważam z perspektywy czasu, że tamta decyzja była błędem - ale nie to nie na temat w tym wątku.

zaloguj się by móc komentować

atelin @przemsa 15 października 2019 13:40
15 października 2019 14:38

Ale chyba wiemy, że chcieć sobie można.

zaloguj się by móc komentować

Ludwik @marianna 15 października 2019 10:49
15 października 2019 14:43

Korwin to stary prowok, oszust i agent wpływu.  Jest zdalnie sterowany. Wystarczy podsumować to, co robił przez cały okres III RP.  Regularnie przed każdymi wyborami do sejmu mocno się uaktywniał i zakładał nowe ugrupowania, które miały odciągnąć głosy młodych wyborców za pomocą chwytliwych hasełek "wolnościowych", a także za pomocą demagogicznych dyskusji w TV. Po wyborach takie ugrupowania się rozłaziły. I tak też będzie za jakiś czas z Konfederacją. Największą jego prowokacją było przeprowadzenie uchwały o ujawnieniu listy TW z jej dalszymi skutkami w postaci podminowania rządu Jana Olszewskiego. Pojawienie się jego w charakterze koryfeusza Konfederacji od razu spowodowało u mnie zapalenie się czerwonej lampki ostrzegawczej. Dziwię się, że  do tego stopnia zużyty pionek ciągle jeszcze jest w grze.

zaloguj się by móc komentować

Ongaku @Ludwik 15 października 2019 14:43
15 października 2019 14:47

nic w tym dziwnego - przeciez w polskiej polityce i nie tylko same zużyte pionki...

zaloguj się by móc komentować

atelin @przemsa 15 października 2019 14:41
15 października 2019 14:53

Jakieś zachowanie twarzy, że się nie lubi PiS-u?

zaloguj się by móc komentować

atelin @przemsa 15 października 2019 14:57
15 października 2019 15:08

To ja strzelam, że będąa tak robić, aleto zasłona dymna.

zaloguj się by móc komentować

boomerang85 @valser 15 października 2019 14:00
15 października 2019 15:13

Jest jeszcze ten śmieszny Japończyk Yuki Kawauchi. Tylko, że on ma inne cele. Gość biega ponad 10 maratonów rocznie. Chce przebiec 100 maratonów poniżej 2:20:00. Maraton potrafił przebiec w stroju urzędnika, a półmaraton w stroju pandy, ukończywszy biegi w czołówce.

https://sportowefakty.wp.pl/maraton/749414/o-sensacyjnym-zwyciezcy-maratonu-w-bostonie-mowi-caly-swiat-to-urzednik-ktory-bi

zaloguj się by móc komentować

atelin @przemsa 15 października 2019 15:02
15 października 2019 15:16

Pan zajrzy na priv.

zaloguj się by móc komentować

Ongaku @przemsa 15 października 2019 15:02
15 października 2019 15:32

Pan wybaczy ale utrzymywanie wysokich podatków i składek ZUS by wykarmić pasożytniczą rozdmuchaną administracje, której jedynym produktem jest biurokracja to jest dla mnie kradzież.

I moge sobie być Januszem 1.0 2.0 - wszystko jedno.

Zostawicie mi moje $$$ w portfelu a państwo uleczcie z nadmiernej biurokracji oraz ucisku fiskalnego a będe was nosił na rękach.

Przestancie tworzyc monopole i oligople dla kolesi i obsadzać swoimi nieudacznikami lukratywne stołki w spółkach na rynku uprzywilejowanych.

Chce zabrać dziecko ze szkoły i rozpoczac edukacje domową - okazuje sie, ze potrzebuje pozwolenia - czyli decyzji dyrekcji szkoły!!! to czyje jest dziecko moje? czy Państwa?

Nie potrzebuje socjalistycznego świeckiego państwa i go nie chce.

 

 

zaloguj się by móc komentować

Ongaku @przemsa 15 października 2019 15:36
15 października 2019 15:41

Edukacja mojego dziecka to jest dla mnie jak najbardziej rzeczywistość. Wyskość podatku VAT i Akcyz  także. To są banały? Może ale nie dla mnie. Jakie mam możliowści? Pojsc na wybory i głosować albo nie pojść. Nie dziwie sie, ze ludzie zaglosowali na tych (Konfederacja), którzy chociaz mowią o tym jakie to jest chore!!! - inna sprawa, ze zapewne Konfederacja nic by z tego nie wprowadziła zapewne.

Coż - pozostaje emigracja i chyba tak sie to skończy. I to żadna ucieczka - to wybór.

zaloguj się by móc komentować

boomerang85 @przemsa 15 października 2019 15:34
15 października 2019 15:44

Oj, chyba spieszył się na ultramaraton i butów zapomniał zmienić:) Niesamowita historia. Trochę przypomina to film "Prosta historia", gdzie jakiś dziadek przejeżdża 300 mil na kosiarce lokalnymi drogami. Ale jednak ma ten ludzki odruch, że co wieczora kładzie się spać:)

zaloguj się by móc komentować

Ongaku @przemsa 15 października 2019 15:42
15 października 2019 15:51

Dokładnie - EOT - wracam do protestanckiej Australii gdzie lato trwa 8 misięcy a na godne życie wystarczy pracować 2 tyg w miesiącu za najniższą krajową i gdzie wszystkie podatki/ukryte_opłaty nie przekraczają 20 % w sumie.

Wszyscy mają uśmiech od ucha do ucha, nie ma bezdomnych ani żuli i nikt nie myśli o jakiś pierdołach ala polityka, rozliczenie przeszłości, traumy powojenne etc.

A wy sie tu bawcie w tym bałaganie :)

Powodzenia.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @przemsa 15 października 2019 12:12
15 października 2019 15:53

Zdecydowanie. I nie cudzołoży z paniami. 

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @valser 15 października 2019 11:08
15 października 2019 15:56

I dlatego wejdzie do historii. Ale sam by tego nie dokonał. A młodzi konserwatyści chcą sami dokonać. 

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @przemsa 15 października 2019 14:24
15 października 2019 15:58

To faktycznie absurdalne. Nie wiem, czy na rowerze górskim byłbym w stanie taki czas zrobić...

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @Ongaku 15 października 2019 15:32
15 października 2019 16:00

To jest dokładnie odwrotnie - utrzymuje się rozdmuchaną administrację, żeby móc uzasadnić wysokie podatki. A ich celem wcale nie jest, żeby łupić Ongaku, tylko żeby budżet do obracania był wyższy. 

zaloguj się by móc komentować

Ongaku @gabriel-maciejewski
15 października 2019 16:49

" Ja sobie zdaję sprawę z ryzyka na jakie się narażam, zdaję sobie sprawę z tego, że przy tym wzmożeniu jakie teraz nastąpi, wszyscy sympatycy Konfederacji obrażą się i przestaną kupować u nas książki. Trudno. Nie mam zamiaru nikomu schlebiać. Jestem przeciwko tej partii. Uważam, że nawet jeśli będzie ona ewoluować to będzie ewoluować w złą stronę."

Drogi Panie Gabrielu z wyrazami szacunku ale kupowanie u Pana książek nie ma nic wspólnego z preferencjami politycznymi - handel jest handel a w handlu nie ma obrażania się - radzę trzymać sie tej starej żydowskiej zasady.

Uważam także, że pozycjonowanie swoich klientów na zasadzie - popierasz tych czy tamtych to nie kupuj - zawęża rynek i jest imho - działaniem na własną szkodę.

Rozumiem, że emocje czasem biorą górę...

Konfederat z UK pochwalił sie fotką to ja też mogę. Choć oddałem głos na PIS :)

https://imgur.com/a/dV1skn1

 

zaloguj się by móc komentować

Starybelf @gabriel-maciejewski
15 października 2019 17:02

Grzegorz Braun, który awansował na jedynego, certyfikowanego wyraziciela polskich myśli i uczuć. I niebawem, o czym jestem przekonany, sam będzie podobne certyfikaty rozdzielał

Grzegorzowi Braunowi wypomni się konkubinat, a na jego miejsce awansuje lepszy w te klocki Terlikowski, założy adidasy do garniaka, znów zapuści brodę i będzie lepsiejszy niż pierwowzór.

zaloguj się by móc komentować

Wolfram @gabriel-maciejewski
15 października 2019 17:10

Nie ma takiej możliwości, że przy takiej ilości posłów , czyli prawie pół tysiąca , żeby nie pojawiły się błazny.. Jachira i Korwin to podobne zjawiska.. 

Nie ma takiej możliwości, by bez woli układających listy kandytatów i znających kuchnię wyborczą ktokolwiek dostał się do sejmu - nie można więc sugerować, iż jest to wynik przypadku czy woli wyborców - jest to skutek zamierzonego działania.

Nie można się upić pijąc wodę z kranu i być trzeźwym wypijając duszkiem litr wódki.

Oczywiście jest czynnik nieprzewidywalny - liczba głosów - ale samo umieszczenie na liście kandydatów, na odpowiedniej pozycji plus wsparcie miedialne świadczy o zamiarze układającego listy.

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @przemsa 15 października 2019 16:23
15 października 2019 17:19

"Co innego może partia opozycyjna? Może tylko gadać."

Więc sobie pogadają przez 4 lata.

zaloguj się by móc komentować

Krzysiek @Ongaku 15 października 2019 15:41
15 października 2019 17:25

"Edukacja mojego dziecka to jest dla mnie jak najbardziej rzeczywistość."

I rozumiem, że chcesz aby ktoś to za Ciebie zrobił ("niech ktoś coś z tym zrobi")? To chyba oszalałeś. Nie chodzi mi tu oczywiście o standardową naukę pisania, czytania i rachowania - to pani w szkole może zrobić. Ale nic więcej. Resztą musi zająć się ojciec - a jak nie potrafi, to może jest jakiś przytomny wujek albo szwagier w rodzinie? I od pewnego momentu (tak ok. 16 lat), to młodzieniec już sam musi się edukować. Wiara w to, że ktoś to za Ciebie zrobi, to poważny odlot (i gł. element ... socjalizmu). Oczywiście studia techniczne mają sens na dalszym etapie, ale tam jest podobnie. Wynoszą z nich coś tylko ci, którzy naprawdę mają smykałkę i chęć do pracy (czyli ok. 10%). Reszta to strata czasu i oszukiwanie samego siebie.

Zaznaczam, że nie chodzi mi o głoszoną czasami tzw. "edukację domową".

Nie piszę o teorii, tylko o tym co sam robiłem. Tu uwaga - z dziewczynami jest jednak inaczej niż z chłopakami.

 

zaloguj się by móc komentować

onyx @przemsa 15 października 2019 13:49
15 października 2019 17:51

Zaplecze "intelektualne" opozycji już zaczęło pracę nad trzecią kadencją PiSu. Taka narracja teraz leci jeśli chodzi o 500+

https://twitter.com/Dariusz_Lasocki/status/1184099622962290688?s=19

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski
15 października 2019 17:57

"Kto ląduje tam po raz pierwszy, może tylko, po wielokrotnych i bezowocnych próbach skomunikowania się z obsługą, stanąć pośrodku hali i głośno wykrzyczeć słowa – tu można ku...a oszaleć! Bez nadziei na to, że ktokolwiek go wysłucha, nie mówiąc już o zrozumieniu jego intencji i problemów."

Właśnie, IIIRP wcale wiele od tego nie odbiega, ale ciągle wierzę, że jest szansa żeby coś się w końcu zmieniło.

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @onyx 15 października 2019 17:51
15 października 2019 17:57

"Kindergeld" w Niemczech, Wlk. Bryt., Austrii, Francji, to jest słuszna polityka tamtejszych rządów u nas - rozdawnictwo, socjal, patologia, przekupstwo. Opozycja - mądra inaczej.

zaloguj się by móc komentować

Ongaku @Krzysiek 15 października 2019 17:25
15 października 2019 18:04

Krzysiu - no ja właśne chce sam to zrobić tak jak robiłem do tej pory ale teraz chce wyłaczyć skzodliwy wpływ szkoły na moja córke-.

Właśnie zaczynam procedure by mieć taką możliwość - z tą oto organizacją.

https://domowi.edu.pl/

Masz chyba problem ze zrozumieniem tekstu czytanego.

A teraz drodzy zakochani w PIS - podatki podstawą socjalizmu i etatyzmu - czyli ZŁO!!!!!

https://www.pafere.org/2019/10/15/artykuly/ranking-konkurencyjnosci-podatkowej-polska-wypada-bardzo-blado/

Nowa Zelandia odeszła od modelu opiekuńczego i ma sukces - Polska nie może?

No nie może bo tu mieszkają socjaliści wychowani w PRL i nie rozumieją, że bez rozdmuchanego aparatu państwa nic sie nie stanie a Korwina, który o tym mowi od 20 lat i zrobił sobie z tego paliwo wyborcze na lata macie za - wariata.

Niestety ekonomia to też matematyka - a ta królową nauk. I jak widać na załączonym obrazku to nie jest fikcja.

 

https://www.pafere.org/2019/10/15/artykuly/ranking-konkurencyjnosci-podatkowej-polska-wypada-bardzo-blado/

 

Cóż... na szczęście granice otwarte a Ksiązki mozna zawsze wysłać za granice :))

zaloguj się by móc komentować

Wolfram @onyx 15 października 2019 17:51
15 października 2019 18:05

Oni naprawdę robią bokami - skoro prawnik (za takiego się podaje) puszcza takie memy.

zaloguj się by móc komentować

Ongaku @ewa-rembikowska 15 października 2019 17:57
15 października 2019 18:05

Kindergeld od lat 70 nie spowodował żadnego przyrostu naturalnego. Nadal Niemcy na poziomie 1.7 - 1.8

Czyli bzdura kompletna i tak w kazdym innym kraju gdzie taki program wprowadzono.

zaloguj się by móc komentować

Ongaku @onyx 15 października 2019 17:51
15 października 2019 18:08

Odbierz prosze poczte na SN.

zaloguj się by móc komentować

Starybelf @Ongaku 15 października 2019 18:04
15 października 2019 18:09

8 miejsce w rankingu konkurencyjności podatkowej Sweden? A gdzie Panama i Kostaryka? A dla kogo ten ranking?

 

zaloguj się by móc komentować

Ongaku @Starybelf 15 października 2019 18:09
15 października 2019 18:11

Dla zawodowych prowokatorów z UB... jest link - nie umiesz klinkąc i przeczytać?

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @Ongaku 15 października 2019 18:05
15 października 2019 18:14

Ależ przecież chodzi o to, że opozycja mówi, że Kindergeld w Niemczech jest dobry a w Polsce zły. Skoro jest zły to opozycja powinna mówić, że wszędzie jest zły, jeśli jest dobry, to powinna powiedzieć, że nareszcie w Polsce jest jak Niemczech. 

Tu chodzi o zwykłą opinię opozycji wobec działań rządu.

zaloguj się by móc komentować

Ongaku @ewa-rembikowska 15 października 2019 18:14
15 października 2019 18:17

Wszedzie jest zły - tak jak system zwany socjalizmem jest zły - co mówi opozycja to chyba nawet nie ma sensu słuchać. Przynajmniej ja doszedłem do takich wniosków i tylk dlatego zagłosowałem za PIS - ale tylko po to zeby PO SLD PSL nie doszło do władzy. Tylko, ze to jest kontunuacja pułapki - socjalizm vs wariactwo.

A kiedy normalność?

zaloguj się by móc komentować

Starybelf @Ongaku 15 października 2019 18:11
15 października 2019 18:20

A skąd Pan wie, że jestem zawodowym prowokatorem z UB? Widział Pan jakieś dokumenty, które świadcząo mojej współpracy z tą niesławną instytucją? 

Bo jeśli nie, to będę zmuszony żądać przeprosin i to publicznie, na tej stronie.

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @Wolfram 15 października 2019 18:05
15 października 2019 18:27

To nie on, to Janda, on tylko wkleił na twitterze.

zaloguj się by móc komentować

onyx @Wolfram 15 października 2019 18:05
15 października 2019 18:32

To tekst Jandy aktorki, powielany już swoimi słowami przez pańcie z KODu.

zaloguj się by móc komentować

onyx @przemsa 15 października 2019 18:07
15 października 2019 18:34

Wyborcy Konfederacji ogłaszali Na TT ze zdjęciami że jak mieli do wyboru w senacie PiS i SLD to dawali głos komuchom. I tyle w temacie.

zaloguj się by móc komentować

dziad-kalwaryjski @onyx 15 października 2019 18:34
15 października 2019 18:37

Strategia win-win. Ewidentne dogadanie się kurski-konfa. Sprytne.

zaloguj się by móc komentować

MZ @Grzeralts 15 października 2019 16:00
15 października 2019 18:46

Bo więcej się przylei do łapek.

zaloguj się by móc komentować

onyx @dziad-kalwaryjski 15 października 2019 18:37
15 października 2019 18:48

Chyba Kurski z Gazowni. To zwykli ludzie a nie jacyś rozgrywający. Za granicą praktycznie wszędzie PO przed SLD taki antypisowy wściek ludzi ogarnął. Stali godzinami w kolejkach żeby dowalić Kaczyńskiemu, gdzie tu win-win?

zaloguj się by móc komentować

onyx @przemsa 15 października 2019 18:36
15 października 2019 18:49

Po owocach poznacie albo po owcach ;)

zaloguj się by móc komentować

onyx @przemsa 15 października 2019 18:36
15 października 2019 19:08

Dojdzie do tego że w Sejmie będą się naparzać korwiniści z braunowcami.

https://www.dorzeczy.pl/kraj/117425/korwin-mikke-przecietny-wyborca-pis-nie-jest

 

zaloguj się by móc komentować

Ongaku @Starybelf 15 października 2019 18:20
15 października 2019 19:33

Nie prosze Pana - to mnie tu sie wyzywa od prowokatorów z UB...

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @onyx 15 października 2019 18:48
15 października 2019 19:52

nie wszędzie, ale w UE, a zwłaszcza w Lądku

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski
15 października 2019 20:01

Jesli idzie o Konfederacje to zgadzam sie. 

Do ludzi w wieku 20+ lat, a tacy chyba wprowadzili konfederatow do Sejmu, proste schematy i rozwiazania przemawiaja. No i do tego troche rekwizytow: dziadek z muszka i bialym szalem, Grzegorz Braun z broda a'la wczesny Pilsudski. Stoja przy stole bilardowym, otoczeni paroma pryszczatymi mlodziencami. To jest fajne, troche jak w Vabank atmosfera, oni dopiero odwala szarze kawaleryjska.

To jest dla dwudziestolatkow jakas odmiana i atrakcja. Jak nie przymierzajac, wystepy Piotra Zychowicza: tu trzeba bylo pojsc z Niemcami, w odpowiednim momencie sie odwinac, wskoczyc do tamtego koszyka, i juz. Mielibysmy Monte Carlo i Singapur nad Wisla.

Co do Jachiry to dla mnie jest zenski odpowiednik Palikota, z tym ze Palikot obdarzony jest pewna inteligencja. Ta pani natomiast dziwnie mi sie kojarzy z takimi postaciami, jakie mozna bylo spotkac w Lublinie w okolicach ulicy Lubartowskiej wczesnym rankiem [albo na Starym Miescie] w polowie mniej wiecej lat 80-ych.

A jej zadania? Moze tak jest jak pan pisze, ze ma sprowadzic sejm do cyrku zupelnego. Ale przeciez Pailkot tez byl w sejmie, i to za rzadow Platformy.

Moze wiec Klaudie Jachire sponsoruje ktos inny niz Schetyna, nie wiem.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Szczodrocha33 15 października 2019 20:01
15 października 2019 20:04

Jachira wygląda na stypendystkę Jerzego Urbana (no bo chyba nie prof. Jana Hartmana, bo tego nie byłoby stać).

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @ewa-rembikowska 15 października 2019 18:14
15 października 2019 20:06

Opozycja jakoś dziwnie milczy o miliardach,które szły na konta prywatnych pseudo biznesmanów, W Polsce powstawały fortuny,które zaistniały w "szczęśliwych"okolicznościach i nie na handlu pietruszką na łóżku polowym.Solą w oku naszej opozycji jest 500+ ,a nie te podejrzane fortuny. Rosną przy każdej okazji...gdzie luka w prawie...A w całej Europie wypłacany jest "Kindergeld"nie tylko w Niemczech. Świadczenia na dzieci mają różne cele - główny cel to wspieranie dzietności i zachęcanie do potomstwa.Udaje się to z różnym skutkiem. Dla mnie osobiście nie jest to system zły i dziwię się ,że niektórzy kojarzą go z socjalizmem.W dzieciach jest nadzieja na kontynuację i kondycję każdego państwa.Państwo nigdy nie będzie dobrze się rozwijać bez własnych pokoleń.

zaloguj się by móc komentować

Ongaku @BTWSelena 15 października 2019 20:06
15 października 2019 20:14

PIS o walce z czerwoną oligarchią, etatyzmem i biurokracją też milczy.

A program 500+ nic z rozwijaniem pokoleń nie ma - od lat 70 u Niemca przyrost nadal kuleje.

zaloguj się by móc komentować

Antonim @gabriel-maciejewski
15 października 2019 20:20

Młodzi, konserwatywni mężczyźni to dość specyficzny gatunek, a co Pan sądzi o młodych postępowych mężczyznach? wszak takich jest chyba coraz więcej 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Antonim 15 października 2019 20:20
15 października 2019 20:22

jes ich coraz więcej, ale oni są bezpłodni

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @MZ 15 października 2019 18:46
15 października 2019 20:23

Też. Ale to także skutek uboczny. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Antonim 15 października 2019 20:20
15 października 2019 20:28

No i co z tego, że więcej? Wszyscy się nimi zajmują. Ja już chyba nie muszę

zaloguj się by móc komentować

Ongaku @onyx 15 października 2019 18:49
15 października 2019 20:32

Po owcach - doskonałe :)

zaloguj się by móc komentować

Ongaku @onyx 15 października 2019 18:34
15 października 2019 20:36

Z tymi wyborami do senatu to coś mocno śmierdzi - na karcie do Sejmu mam wybór x partii do Senatu PIS lub PSL - u mnie w okręgu.

To ma być pluralizm i demokracja?

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Ongaku 15 października 2019 20:36
15 października 2019 20:39

ojej, to nie pluralizm i nie demokracja? ale śledczy z Ciebie, wow; zacznij tworzyć murale z takimi wątpliwościami

zaloguj się by móc komentować

Ongaku @qwerty 15 października 2019 20:39
15 października 2019 20:45

czytam Twoje komentarze i zazwyczaj sie z Toba zgadzam - nie rozumiem tylko dlaczego ty masz problem ze zrozumieniem moich - w sumie mówimy o tym samym tylko z innej perspektywy :)

a jad, którym na mnie plujesz mozesz sobie darować.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Ongaku 15 października 2019 20:45
15 października 2019 20:49

zaproponuj cokolwiek konkretnego, nie demokracja to co? carat oświecony? jaki jad? nie mówimy o tym samym a o perspektywach to już sobie darujmy; 

zaloguj się by móc komentować

Ongaku @qwerty 15 października 2019 20:49
15 października 2019 20:51

ohh gdy mowilem o konkretach zostałem prowokatorem z UB...

 

zaloguj się by móc komentować

Rozalia @gabriel-maciejewski
15 października 2019 21:02

Rano przeczytałam notkę, teraz komentarze i nie zmienia się moja opinia i zadowolenie, że Konfederacja jednak weszła do Sejmu. Od razu dodam, że nie głosowałem w ogóle, a wyborami się nie interesowałam. Dzisiaj dowiedziałam się kto personalnie z ramienia tej partii wszedł do parlamentu. Moją sympatię budzi w zasadzie tylko Braun, Korwina nigdy nie lubiłam, kiedyś z innych powodów niż dzisiaj. Dziwię się, że taka formacja mogła się zawiązać. Jan Hartman tłumaczy dlaczego -:).

Przechodząc do meritum, persony które zasiądą w sejmie to jedno, a drugie o wiele ważniejsze, ile osób na nich głosowało, piszą że blisko 1 300 000. Tyle głosowało. Na samego Brauna ponad 31 000. I co i pstro, ktoś może powiedzieć i nie miałby racji, bo mniej ważni są panowie posłowie - tymczasem - ważniejsi wyborcy, czyli ci co się pofatygowali do urn, zaryzykowali "stratę głosu", jakość, vide Braun, przechodzi w ilość. Ilość uswiadomionych. Gdyby nie oni, o wielu sprawach wiedziało by jeszcze mniej Obywateli (tych co muszą się obywać). A tak czujność wzrosła, a za lewicowym, ale dobrym poetą, Władysławem Broniewskim:

Kiedy przyjdą podpalić dom,

ten, w którym mieszkasz - Polskę,

       ... itd.

...ty, że snu podnosząc skroń, stań u drzwi, Bagnet na broń!

Metafora taka, tylko nie trzeba krwi, omińmy tę kolejkę.

 

zaloguj się by móc komentować

Starybelf @Ongaku 15 października 2019 19:33
15 października 2019 21:10

Szanowny Panie.

Nie odpowiadam, za ogół uczestników tut. Portalu. Nie wiem kto Pana obraża, nie inetresuje mnie to, bą są to sprawy między Panem, a obrażającym. Natomiast poczułem się obrażony i znieważony i nadal oczekuję przeprosin.

 

zaloguj się by móc komentować

Ongaku @Starybelf 15 października 2019 21:10
15 października 2019 21:20

Szanowny Panie

Prosze sie nie ośmieszać - nie mam za co Pana przepraszać gdyż nie nazwałem Pana prowokatorem z UB.

Prosze czytac ze zrozumieniem.

zaloguj się by móc komentować

Starybelf @Ongaku 15 października 2019 21:20
15 października 2019 21:26

"Dla zawodowych prowokatorów z UB" - To co ja mam być tym prowokatorem, tak to zrozumiałem i nadal oczekuję przeprosin.  

zaloguj się by móc komentować

Ongaku @Starybelf 15 października 2019 21:26
15 października 2019 21:28

- Dla kogo ten ranking ?

- Dla zawodowych prowokatorów z UB ...

Bardzo Pana przepraszam za to nie rozumie Pan, co sie do Pana pisze.

zaloguj się by móc komentować

Starybelf @Ongaku 15 października 2019 21:28
15 października 2019 21:30

Napisał Pan to tak, że odniosłem to do swojej osoby, ale dziękuję za wyjaśnienie.

zaloguj się by móc komentować

Ongaku @Starybelf 15 października 2019 21:30
15 października 2019 21:32

W takim razie moj błąd. Nie chcialem Pana urazić.

zaloguj się by móc komentować

Ongaku @Rozalia 15 października 2019 21:02
15 października 2019 21:45

Bez krwi to jeszcze chyba nie udało sie nigdzie zmienić stosunków własnościowych w społeczeństwie i pozbyć lub zamienić krwiożerczych elit... :)

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @stanislaw-orda 15 października 2019 20:04
15 października 2019 22:03

"Jachira wygląda na stypendystkę Jerzego Urbana (no bo chyba nie prof. Jana Hartmana, bo tego nie byłoby stać)."

Mogla pobierac nauki u pana Jerzego, sluszne spostrzezenie.

zaloguj się by móc komentować

onyx @Ongaku 15 października 2019 20:36
15 października 2019 22:31

Ja też miałem tylko PiS i PO do Senatu, niektóre partie nie dały rady znaleźć tylu kandydatów a po drugie opozycja robiła ustawki by było jeden na jeden i dlatego jako teoretyczna masa krytyczna mają obecnie przewagę ale czy to się utryma to nie wiadomo. No i w głosowaniach nie muszą głosować tak samo.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @Ongaku 15 października 2019 20:14
15 października 2019 22:40

Ha! Szanowny Ongaku..PiS najpierw musiałby przetrzepać powiązania swoich" czerwonych",a później użyć młota pneumatycznego na czerwoną oligarchię.No..zważywszy na powiązania czerwonych "burżujów"zwanych modnie biznesmanami --wprowadzić stan wyjątkowy...Przypomnij sobie FOZZ,taki zaczątek niewinny..ludzie,którzy tam wtykali nosa,po kolana w wodzie się topili,lub z nieostrożności pod samochód wpadali..Ale co tam,taka dyskusja-- skoro czerwony pająk dyma dalej ludek.Może teraz ma inną twarz,bardziej z duchem czasu,lecz na jedno wychodzi.To ,że pan Czarzasty poderwał dziadków Zbowidowskich rękami młodzieży,to przedsmak łomotu...c.dalszy...A program 500+ czy przysparza obywateli ,czy nie, to chwała Bogu,że jest-przynajmniej dzieci mniejszą nędzę mają.

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @BTWSelena 15 października 2019 22:40
15 października 2019 22:54

Dzieci mają mniejszą nędzę a lichwiarze z "chwilówkami" robią bokami. Ciekawe, ilu tych zatroskanych o rozdawnictwo socjalu ma udziały w parabankach?

zaloguj się by móc komentować


BTWSelena @ewa-rembikowska 15 października 2019 22:54
15 października 2019 23:46

W rzeczy samej .Widziałam na własne oczy tylko część tej tranformacji...Znam byłych czerwonych dyrektorów,którzy są dzisiaj prawnymi właścicielami ,znam innych,których nie chciałbym znać.... Budują przecież ten kapitalizm,z twarzą parweniuszy,co z łaski pańskiej czasem rzucą grosza na dzieciaka z białaczką. Trudzą się i pocą nie z wysiłku,tylko z troski,aby jakaś opcja nie wyciągneła na światło dzienne ;jak zdobyli majątki....Dlatego pilnują,aby nasza Temida była dokładnie ociemniała do imentu.To jest ta pajęczyna ,młot pneumatyczny to za mało....

zaloguj się by móc komentować

Ongaku @ewa-rembikowska 15 października 2019 22:54
16 października 2019 00:16

Rzeczywiście 500+ w takim kształcie by docierał do najmniej zarabiających lub wcale ma sens - i wtedy nazwałbym to walką z biedą. Niestety jest dla każdego i dlatego jest za drogi - efekt taki, ze musimy  skądś na to wziąć ogromne $$$.

 

W ocenie skutków regulacji, która została sporządzona dla projektu ustawy wprowadzającej 500+ możemy przeczytać że “projekt ustawy ma na celu przede wszystkim pomoc dla rodzin wychowujących dzieci oraz przeciwdziałanie spadkowi demograficznemu w Polsce, przez przyznanie tym rodzinom nowego świadczenia wychowawczego”. Trzy lata po wejściu w życie programu, autorzy raportu pt. “Rodzina 500+ – ocena programu i propozycje zmian” stawiają i udowadniają tezę o braku możliwości stwierdzenia korelacji między programem, a wzrostem dzietności. Potwierdzono jednocześnie, że program przyczynił się do ograniczenia w dużym stopniu ubóstwa wśród dzieci. Autorzy jednak wskazali, że można było to zrobić dużo oszczędniej, dokładnie za jedynie 12% budżetu programu.

 

Co moglibyśmy mieć w zamian?

ok 130 samolotów F-35

Wielki Zderzacz Hadronów x3

1280 km autostrad lub 1757 km dróg ekspresowych (uwzględniając dotacje unijne, tę ilość można by prawie podwoić).

Nowoczesna elektrownia atomowa o mocy 4,5 GW (20 proc. zapotrzebowania energetycznego Polski) o najwyższych standardach bezpieczeństwa.

Własny program kosmiczny na światowym poziomie (kilkukrotnie przewyższający chociażby budżet SpaceX)

Budżet bez deficytu – koniec z zadłużaniem państwa

500+ pobudził konsumpcje - czyli Polacy poszli i wydali deficyt budżetowy w zagranicznych sieciach handlowych :)

Sie kręci...

zaloguj się by móc komentować

Ongaku @gabriel-maciejewski
16 października 2019 00:20

Deficyt budżetowy w 2018 roku wyniósł 10,8 mld zł, tymczasem koszt programu “Rodzina 500+” wyniósł w 2018 roku ok. 24 mld zł, deficyt na rok 2019 natomiast przewidywany jest na kwotę 28,5 mld zł, biorąc pod uwagę wzrost kosztów programu 500+ do 41 mld zł od lipca można by go uniknąć.

zaloguj się by móc komentować

smieciu @Ongaku 16 października 2019 00:16
16 października 2019 00:29

Polska to najbogatszy kraj świata. Kradną, kradną i ciągle tyle kasy jest. Ot w mig Morawiecki uzdrowił finanse :) Kurcze, program kosmiczny. Mi się podoba!

Co by się stało gdyby nas nie okradali? Tyle kasy że chyba chore to byłoby ;) Naprawdę, aż ciężko sobie wyobrazić ile! Ktoś może uważać PO za zło. Ale to nieprawda. Oni tylko pilnowali by Polacy nie ześwirowali. Z taką kasą ludzie sobie nie radzą. Szczęśliwie są tacy którzy nad tym czuwają. Obawiam sie że ciągle ci sami. No i skoro te 500+ tak sobie szczęśliwie przeleciało to spodziewajmy się uzdrawiającej korekty...

zaloguj się by móc komentować

Ongaku @BTWSelena 15 października 2019 22:40
16 października 2019 00:31

Pełna zgoda. Dlatego status quo utrzymane - to o take Polske walczymy ? Kulczyk family zdzierajacej  za swoje autostrady jedne z najwyższych opłat na świecie?

zaloguj się by móc komentować

Rozalia @smieciu 16 października 2019 00:29
16 października 2019 00:45

500+ dostają Ukraincy, beżowi, a prezydent nawet miał pomysł wpisania 500+ do Konstytucji. Tymczasem już ok półtora roku funcjonują w obiegu znaczki Poczty Polskiej o nominale A, B..., czyli już jest wysoka inflacja, a planowana jest hiperinflacja.

zaloguj się by móc komentować

Ongaku @smieciu 16 października 2019 00:29
16 października 2019 00:48

PO to większe zło - Ci kradli jeszcze wiecej.

Jest nas dużo milionów i nie leżymy do góry brzuchem jak połowa Europy - tu sie pracje Panie od świtu do nocy za 1/4 stawki...

 

 

zaloguj się by móc komentować


stanislaw-orda @SalomonH 16 października 2019 08:18
16 października 2019 13:19

konserwatyzm p. Janusza bije po oczach

zaloguj się by móc komentować

Ongaku @SalomonH 16 października 2019 08:18
16 października 2019 13:24

WOW - niezła laseczka... tylko pozazdrościć :P

zaloguj się by móc komentować

Paris @Ongaku 16 października 2019 13:24
16 października 2019 16:15

Albo serdecznie wspolczuc  !!!

zaloguj się by móc komentować

Ongaku @Paris 16 października 2019 16:15
16 października 2019 16:16

Jestem facetem jednak - jakby mi sie młode dziewczyny nie podobaly to cos by bylo nie tak :)

zaloguj się by móc komentować

Paris @Ongaku 16 października 2019 16:16
16 października 2019 16:32

A ja kobieta...

... jakby mi sie takie stare dziady podobaly, to tez by bylo ze mna cos nie teges.

zaloguj się by móc komentować

Ongaku @Paris 16 października 2019 16:32
16 października 2019 16:34

Pelna zgoda - przepraszam nawet nie pomyślałem - patolog skład - albo ustawka :D

zaloguj się by móc komentować

SalomonH @Ongaku 16 października 2019 16:34
16 października 2019 18:32

Ja znam tę dziewczynę i z tego co wiem, to jakiś znajomy rodziców jest. Tak swoją drogą, to robiłem jej sesję foto i przez myśl mi nie przyszło, żeby sobie takie selfi z nią zrobić, nie wiedziałbym po co :), mam dzieci od niej starsze. Wrzuciłem to, bo zabawne, polecam hasztagi zobaczyć, jakie z tym zdjęciem są.

zaloguj się by móc komentować

Ongaku @SalomonH 16 października 2019 18:32
16 października 2019 18:38

Czyli ustawka... uff.

zaloguj się by móc komentować

Paris @Ongaku 16 października 2019 18:38
16 października 2019 21:26

Ustawka - nie ustawka...

... ale focia dyskredytujaca obydwoje... obrzydliwe  !!!

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @Ongaku 16 października 2019 16:16
17 października 2019 09:19

Jak pociągają Cię dziewczyny w wieku własnej wnuczki, to coś jest zdecydowanie nie tak. 

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować