-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

To, co się dzieje, naprawdę nie istnieje, więc nie warto mówić o tym

...tylko lecieć z wiatrem...Tam mówią słowa popularnej piosenki Kuby Sienkiewicza, wyśpiewanej dla filmu Killer. Ja zaś mam wrażenie, że jest to program polityczny prawa i sprawiedliwości na najbliższe miesiące jeśli nie lata. Skąd mi się wzięła taka myśl? Oto mamy zakaz zgromadzeń powyżej 5 osób, nie mogę zorganizować konferencji, bo hotel ma przykazane, że nie można urządzać mitingów, a na ulicach stolicy stoi 80 tysięcy wariatek, prowadzonych przez satanistkę i nic się nie dzieje. Więcej, media, które normalnie straszą wszystkich pandemią, uważają, że taka sytuacja jest w porządku i w zasadzie nic nie trzeba robić, poza jednym – usunięciem PiS. Tego się oczywiście zrobić nie da w tej chwili, bez krwawych ofiar. Rząd zaś prowadzi z demonstrującymi dialog, choć przecież wyraźnie zabronił komukolwiek gromadzenia się. Na co to wygląda? Na negocjacje w potężniejszym przeciwnikiem. Zupełnie tak samo, jak car i jego siepacze negocjowali przez rewolucją z socjalistami, licząc na to, że może się uchowają. Nie mogło się tak stać, albowiem nastąpili na odcisk siłom naprawdę potężnym, znacznie potężniejszym niż samodzierżawie. O co chodzi teraz? O to, prawdopodobnie, że Niemcy obiecali Amerykanom iż będą już grzeczni, dołożą trochę „marków” na wojnę, nie będą knuć z Ruskimi, a na pewno nie w takich szerokich zakresach, jak do tej pory, byle tylko pozwolić im zagospodarować tę Mittel Europę. Ponieważ idą wybory, nie wiadomo jaka decyzja zapadnie i kto wygra, czy siwy-siwy, czy siwy-żółty,  PiS stoi w rozkroku, czeka na wynik, udając, że rząd nie wydał tych wszystkich strasznych rozporządzeń, przez które człowiek nie może w dzień powszedni wejść do sklepu po 10.00, jak nie jest emerytem. Wszystko rozstrzygnie się na dniach i wtedy okaże się czy Morawiecki zmieni koszulkę klubową i zagra z Lewandowskim w Bayernie, czy zacznie promować baseball. Wszystkie wariatki wołające dziś, że w Polsce torturuje się kobiety, zostaną spędzone z ulicy jedną decyzją wydaną po cichu i nie trzeba będzie włączać ani armatek wodnych, ani nawet megafonów wzywających do rozejścia się. Kogoś jednak dla przykładu trzeba będzie ukarać. Kogo? Pseudokibiców rzecz jasna, bo oni sami się o to proszą wznosząc nienawistne okrzyki. Kim są pseudokibice? To są tacy kibice, którzy nie mają policyjnych legitymacji w kieszeni. A propos, ktoś może coś ostatnio słyszał o niejakim Staruchowiczu?

Czy to, co mamy przed oczami, kwalifikuje się jako działanie polityczne? Moim zdaniem nie, albowiem – sam to kiedyś zdefiniowałem w taki sposób – polityka jest wtedy kiedy koszta naszych działań ponosi przeciwnik. Wszystko inne nie jest polityką, ale folklorem. No to teraz pytanie – kto będzie ponosił koszta porozumienia amerykańsko-niemieckiego po wygranej Bindena? Oj tam, oj tam – zawoła ktoś – Józek nie wygra na pewno. Wygra, nie wygra, postawa wyczekująca, jeśli nie wynika z wyraźnego rozkazu jest degradująca. Myślę, że mimo wszystko nie wynika ona w naszych okolicznościach z rozkazu, a jeśli tak stosunek siwego-żółtego do tutejszej administracji może się zmienić po wyborach na gorsze, a może nawet na znacznie gorsze. I może być tak, że wszyscy zatęsknimy za Żorżetą i jej wyczynami.

O dłuższego czasu próbuję zrozumieć do kogo kierują swoje komunikaty prezes, premier i prezydent, a także inni politycy Dobrej Zmiany. Do kogoś je kierują, ale z całą pewnością nie do ludzi, którzy ich wybrali. Mam przedziwne poczucie, że charakter tej komunikacji jest nie tylko jednostronny – obraz gada do dziada, ale ten nic nie kapuje – to jeszcze memiczny. To znaczy składa się z gotowych formuł, które opracowane przez rządowe media, zostały potem wciśnięte siłą w obieg i dziś funkcjonują jako klucze do rzeczywistych problemów i obaw. I tak minister Czarnek wystąpił z czymś na kształt orędzia ostatnio i rzekł, że nauki humanistyczne będą wzmacniane. Od razu mi to zapachniało walką klas, która zaostrza się w miarę jej prowadzenia. Po czymś takim, jak tamci dojdą do władzy z powrotem, a już widać, że łatwo może się to zdarzyć, nie będzie już mowy o kształceniu w Polsce młodych Europejczyków i porzuceniu lokalnej tradycji, która jest jak balast. Każdy dzieciak dostanie do ręki pismo Ster, jak za okupacji, a w nim będzie mógł sobie poczytać o przygodach Indian na Dzikim Zachodzie. Do tego proste rachunki i chwatit. Oj tam, oj tam...zawoła ten sam, co prorokował zwycięstwo Trumpa – nie można pękać, trzeba im pokazać gdzie raki zimują. No właśnie, jest dobra okazja, 80 tysięcy ludzi stoi na ulicach wbrew zakazowi, który obowiązuje nas wszystkich. Pseudokibice mają już postawione zarzuty, a Czarnek opracowuje strategię na lata, którą w dodatku od razu ujawnia. Polegać ona będzie na tym, tak przynajmniej to zrozumiałem, że w kanonie lektur znajdą się pisma Jana Pawła II. Czyli jak zwykle – jeśli rząd i patriotyczne ugrupowania nie wiedzą co zrobić, wzywają na pomoc świętego. On będzie osią dyskusji, a jak ktoś się przeciwstawi lansowanym wokół tej osi poglądom, zawsze można go nazwać zdrajcą, albo chamem. Ja nie uważam, by to był szczęśliwy pomysł, Jan Paweł II w kanonie lektur. Uważam, nie wiem który raz to pisze, że święci nic nie pomogą, jeśli główne założenia strategii politycznej wyglądać będą tak, jak zasugerowałem w tytule. A one będą tak wyglądać. I ja to wiem na pewno, albowiem wszelkie stanowiska obsadzone przez ludzi PiS w strukturach propagandowych, a do takich zaliczam MEN, a także IPN, mają wartość fikcyjną. To znaczy ludzie składający tam te słuszne, podniosłe i mające rzekomą wagę, deklaracje, nic nie mogą. Ponieważ pod nimi kłębi się tłum karierowiczów, którzy będą sabotować, dewastować i unieważniać każdą decyzję, jaka zostanie podjęta. Dlaczego? Bo mogą. A mogą, bo nie ma żadnej presji, która mogłaby być odebrana serio, a nie jak kolejny wygłup przypadkowego ministra. Edukacja zaś, to jest program propagandowy do zastosowania bezpośredniego, do tego etapami i rozłożony na lata. Jego opracowanie powinno być dziełem bardzo zdyscyplinowanej i poważnej organizacji, takiej, na przykład jak Towarzystwo Jezusowe, z początku XVII wieku. Nie może być ten program modyfikowany doraźnymi decyzjami ministra Czarnka, który coś tam sobie przypomniał, a jak zapomni, to mu się odwidzi. Jeśli zaś chcemy wprowadzać z nim istotne zmiany, powinno być to czynione z najwyższą dyskrecją. No, ale tak nie można, albowiem te zmiany, czy też raczej zapowiedzi pozornych zmian, rozumiane są i dystrybuowane jako sukcesy polityki rządu i samego ministra. Nie chce mi się tu nawet żadnej pointy wpisywać. Idę, może jakiś kawałek książki napiszę.



tagi: polityka  edukacja  pis  wybory  trump  demonstracje  oczekiwanie  binden 

gabriel-maciejewski
2 listopada 2020 10:09
149     6254    27 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

krzysztof-laskowski @gabriel-maciejewski
2 listopada 2020 10:52

Tymczasem francuski führer zakazał publicznego odprawiania mszy świętych na terenie kraju. Wkrótce taka sama decyzja zapadnie zapewne i w Polsce. Tutejsi władcy kombinują, jak nam ten ruch sprzedać.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @krzysztof-laskowski 2 listopada 2020 10:52
2 listopada 2020 10:54

Ktoś słusznie zauważył, że jeśli po demonstracjach nie będzie gwałtownego wzrostu zachorowań, to nie ma pandemii. Trudno będzie to sprzedać

zaloguj się by móc komentować

Wolfram @gabriel-maciejewski
2 listopada 2020 10:55

Nie mogę znaleźć - ale jeszcze wczoraj Onet pisał, iż ludzie się spokojnie bawili (słowa użyto dwukrotnie) - źli ludzie na nich "napadywali", ale Policja ich pogoniła.

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @Wolfram 2 listopada 2020 10:55
2 listopada 2020 10:59

Tak piszą w Onecie? No proszę, a Ster jeszcze nie wszedł do programu jako lektura obowiązkowa

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @onyx 2 listopada 2020 10:57
2 listopada 2020 11:01

No cóż, wzdragam się zawsze przed pisaniem naprawdę przykrych rzeczy o kobietach. Pozostanę więc przy tradycyjnym nazwaniu jej wariatką. To będzie wkrótce traktowane jak komplement

zaloguj się by móc komentować

Dymitr @gabriel-maciejewski
2 listopada 2020 11:02

Jest. Właśnie przechdzę covid-a. Poniewarz przechdzę to średnio lekko na e-poradzie nie podałem wszystkich objawów. Dostałem zwolnienie lekarskie i zastosowałem samoizolację. Nie chciałem być objęty kwatantanną administracyjną, bo być moż będę musiał kupić sobie coś do jedzenia. Oczywiście przy zaschowaniu środków. pozdrawiam

zaloguj się by móc komentować

Andrzej4 @krzysztof-laskowski 2 listopada 2020 10:52
2 listopada 2020 11:05

Nawet nie będą musieli konsultować się z kardynałem.

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @gabriel-maciejewski 2 listopada 2020 10:54
2 listopada 2020 11:06

Będzie wzrost 

Trzecią wersję strategii przygotujemy w przyszłym tygodniu - mówił Niedzielski. W jej treści mają znaleźć się m.in. rozwiązania zakładające:

  • zmiany w sposobie wprowadzania kwarantanny - współdomownicy osoby zakażonej będą obejmowani kwarantanną automatycznie bez konieczności czekania na decyzję sanepidu;
  • wskazani przez lekarzy pacjenci skąpo lub bezobjawowi otrzymają pulosksymetry, czyli urządzenia do pomiaru saturacji krwi;
  • testy antygenowe u pacjentów objawowych będą taką samą podstawą stwierdzenia koronawirusa jak testy PCR.
  • podwyżka o 100% dla lekarzy walczących z COVID
zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Dymitr 2 listopada 2020 11:02
2 listopada 2020 11:06

To, że jest, rozumiemy, pytanie jak to zostanie zinterpretowane po zamieszkach

zaloguj się by móc komentować

Andrzej-z-Gdanska @gabriel-maciejewski
2 listopada 2020 11:13

Może "Niemce" chcą coś ugrać zanim coś się ustali za oceanem? Tam na razie są zajęci swoimi sprawami.

Cytuję:

...w kanonie lektur znajdą się pisma Jana Pawła II.

Gdyby to był największy błąd to nie byłoby źle. :) Może to jest tylko ściema.

 

zaloguj się by móc komentować

Nova @gabriel-maciejewski
2 listopada 2020 11:16

Sondaż ze strony  amerykańskiego portalu sondażowego z wczorajszego dnia a propos wyborów prezydenckich.

https://www.thetrafalgargroup.org/news/oh-pres-1120/

Rzecz jasna jutro będzie weryfikacja. To działanie PIS na zasadzie tylko z wiatrem jest dla najwiernieszych wyborcówpartii rządzącej deprymujące. Pozdrawiam i życzę zdrowia w tych jesiennych dniach.

zaloguj się by móc komentować

Nova @Nova 2 listopada 2020 11:16
2 listopada 2020 11:19

Tytułem dopowiedzenia, link wyżej podaje sondaż ze stanu Ohio ,do niedawna wsszystkie sondaże podawały przewagę Bidena prawie 10  %. 

zaloguj się by móc komentować

Janusz-Tryk @gabriel-maciejewski
2 listopada 2020 11:38

Przy takim natężeniu emocji protestujących moim zdaniem przeczekanie (w sensie nie podejmowanie ostrych działań) to najlepsza strategia. Tylko działania propagandowe.

zaloguj się by móc komentować

onyx @gabriel-maciejewski 2 listopada 2020 11:06
2 listopada 2020 11:40

Wariatek nigdzie nie brakuje a wiele z nich wchodzi w takie rejestry, że pękają wszelkie żenadometry i żenadomierze. Nawet nie będę tego linkował bo człowiek się już wstydzi jak ogląda. Na razie drugi dzień podają spadek zachorowań, tak jakby zamieszek żadnych nie było a obostrzenia działały. Może dopiero jak faszyści wyjdą na ulicę 11.11. to Sanepid ruszy z wynikami jak koń na wyścigach. W USA na razie sytuacja niepewna, coś jak u nas, sondaże dla Bronka ale wygrywa Andrzej. Tam jeszcze leżą na stole twarde dyski wyciągnięte z Bidena gdzie jego jurny syn to najmniejsze zmartwienie.

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @gabriel-maciejewski
2 listopada 2020 11:46

U mnie w mieście nad główną ulicą zawisł oficjalny baner w czarnych barwach z czerwoną strzałą energetyczną plus hasło: Za wyborem a nie za zakazem. Baner wygląda na profesjonalnie zrobiony - zapewne za poruczeniem urzędników miejskich - u nas rządzi "apolityczne stowarzyszenie". Jak widać wielu wyczuwa że mają miejsce jakieś negocjacje i trzeba na wszelki wypadek również wrzucić żeton do maszyny. Jak się ułoży coś nie tak, to się baner zwinie i uda, że nic się nie stało.

zaloguj się by móc komentować

atelin @gabriel-maciejewski
2 listopada 2020 11:50

Cholera jasna! Ostatnio udało mi się wylać trochę kawy na klawiaturę pod notką Stalagmita. Nie przypomnę, bo usunął. Teraz przynajmniej trochę tylko prychnąłem.

"I tak minister Czarnek wystąpił z czymś na kształt orędzia ostatnio i rzekł, że nauki humanistyczne będą wzmacniane." Ja tego nie słyszałem/nie widziałem, ale już widzę Żeromskiego w roli głównej. 

"Wierna rzeka" i "Dzieje grzechu".

A historia to co? Kijek od kaszanki? Brytole już piszą swoją światową historię wg. Monty Pythona. Niemcy piszą swoje, Putin tylko gada. Swoją drogą ciekawe jest ile procentowo ludzi na świecie zna w miarę rzetelnie historię świata? O geografii nie wspomnę, bo mam dziwne wrażenie, że Trump był w Warszawie i nigdy nie usłyszał o Krakowie. A powinien, jest z takiego pokolenia, co z nudów przeglądało atlasy geograficzne w deszczowe dni.

@betacool napisał wczoraj fantastyczną notkę na temat swojej makulektury. A my gdzie jesteśmy? IPN w czarnej dupie, tylko Mróz i Bonda na półkach.

zaloguj się by móc komentować

piwonia @gabriel-maciejewski
2 listopada 2020 11:57

Wczoraj o 796 i o 82 wzrosła liczba zajętych kolejno łóżek i respiratorów covidowych.  Jest jeszcze 7580 wolnych łóżek i 460 wolnych respiratorow.   W takim tempie nastapi saturacja systemu do intesywnej terapii w ciagu 6 dni.  Nalezy oczekiwac, ze wczesniej, gdyz tempo bedzie roslo.  Dzialania podjete dzisiaj nie beda mialy odzwierciedlenia w ilosci przyjmowanych do szpitali i ilosci zgonow przez nastepne 2 tygodnie a w liczbie zgonow przez nastepne 3 tygodnie.  Ci co umra za trzy tygodnie juz sa zarazeni.

Wg. trzech modeli liczonych przez University of Washington dla Polski

https://covid19.healthdata.org/poland?view=daily-deaths&tab=trend

za 3 tygodnie dzienna liczba zgonow wzroscie o 100.  Kumulatywna suma wszystkich zgonow 1 grudnia bedzie ok. 12 tys, czyli 2 razy wiecej niz dzisiaj.  Po 1 grudnia trzy modele rozjezdzaja sie.  Przy zachowaniu dystansu spolecznego i powszechnym noszeniu masek liczba dziennych zgonow bedzie wolno rosla i osiagnie maksimum 250 zgonow dziennie 8 grudnia.  Jest to najlepszy scenariusz bez wprowadzania lockdownu.  Trzy scenariusze przewiduja na 1 stycznia sume zgonow: 18 tys., 23 tys. lub 29 tys.

Nie sledze wszsytkich kanalow informacji w Polsce ale mam wrazenie, ze unika sie infomowania o faktycznym stanie i dynamice epidemii.  Dodatkowo mowi sie glownie o liczbie pozytywnych testow podczac, gdy jedynym obiektywnym i niepodwazalnym wskaznikiem epidemii - choc z 3 tygodniowym poslizgiem - jest liczba zgonow.  W wpolityce.pl jest wywiad Prof. Horbanem, ktory jest członkiem Rządowej Rady Medycznej ds. Epidemiologicznych.  

https://wpolityce.pl/polityka/524657-prof-horban-posuniemy-sie-do-granic-wytrzymalosci-systemu

Takie perelki mozna uslyszec:

"Nie wiemy, co się podzieje w najbliższym tygodniu dlatego, że wydaje się, że te środki zaradcze, które zostały podjęte tydzień i dwa tygodnie temu jednak w pewnym sensie zmniejszają ryzyko zwiększenia liczby zachorowań."

Nie wiemy!

"W związku z tym ta sytuacja jest w tej chwili niesłychanie wrażliwa, waha się - czy pójdziemy wyżej, niestety, czy też utrzymamy się na tym poziomie"

Nie wiemy!

"Jeżeli ta liczba rzeczywiście zacznie znowu rosnąć i dojdzie do bardzo niebezpiecznej granicy 30 tysięcy, to niewiele nam możliwości zostanie, trzeba będzie wprowadzać coś, co się nazywa pełen lockdown"

Lockdown to trzeba bylo wprowadzic 6 tygodni temu i nie trzeba by bylo teraz gdybac.

zaloguj się by móc komentować

olekfara @ewa-rembikowska 2 listopada 2020 11:06
2 listopada 2020 12:07

To nie takie pewne. Aktualne dane z frontu walki z "pandemią". Nowe przypadki, w zachodniej Europie tylko w Belgii i Austrii i Finlandii. Europa wschodnia, to Polska, Rosja, Estonia , Litwa, Ukraina, Słowacja ,Węgry i Chorwacja. Na świecie tylko w 41 państw na 218 wymienionych. https://www.worldometers.info/coronavirus/#countries

zaloguj się by móc komentować

Maginiu @gabriel-maciejewski
2 listopada 2020 12:08

"Od dłuższego czasu próbuję zrozumieć do kogo kierują swoje komunikaty prezes, premier i prezydent, a także inni politycy Dobrej Zmiany. Do kogoś je kierują, ale z całą pewnością nie do ludzi, którzy ich wybrali."

No... Tak się porobiło, że trudno zrozumieć do kogo każda ze stron konfliktu kieruje swoje komunikaty.

Proszę przeczytać (potrzebny jednak jest spory wysiłek)  https://krytykapolityczna.pl/kraj/drodzy-dziadersi-mowi-do-was-kaja-puto/?fbclid=IwAR19xJFdo8Igndq-leRP7zoC7agxxRplUFqI0zKqixMhugQi1xoNvS0bTnc   - od razu powstaje pytanie, do kogo przemawiają protestujące. Na pewno nie do ludzi, którzy je promowali...

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

chlor @ewa-rembikowska 2 listopada 2020 11:06
2 listopada 2020 12:09

"podwyżka o 100% dla lekarzy walczących z COVID".

No to leczenie wirusa, najlepiej przez telefon będzie jedyną dostępną dla ludności specjalnością medyczną.

 

zaloguj się by móc komentować

Dymitr @gabriel-maciejewski
2 listopada 2020 12:19

Przepraszam, ż obok tematu ale o działaniu państwa. Dostałem upomnienie do zapłay ok. 1 tys. za abonament RTV. Kiedyś płaciłem ale Rudy powiedział, że to haracz to nie płaciłem Potem po 2015 znów płaciłem. Przyczedł minister od aboamentu Pan Czabański i powiedział, że nie, że to tzeba zmienić inaczej itp. Znów przestałem. Okazało się,że minister od abonamentu pisał ustawę o zwierzątkach. No i dostałem do zapłaty z odsetkami. Podobno płaci 8% telewidzów. przeprasam i pozdrawiam  

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @gabriel-maciejewski
2 listopada 2020 12:23

<Edukacja zaś, to jest program propagandowy do zastosowania bezpośredniego, do tego etapami i rozłożony na lata > Bingo! -ja oczywiście dodałabym "reforma" służby zdrowia .Nie da się jej "ulepszyć",ani uleczyć w ciągu nawet 2 kadencji.Każdy minister zdrowia polegnie,a ostatnio wymiana ministrów w obu dziedzinach jest porażająca...,a nowe błazny stoją w kolejce i czekają na instrukcje...Plus za tekst.

zaloguj się by móc komentować

piwonia @olekfara 2 listopada 2020 12:07
2 listopada 2020 12:25

"tylko w 41 państw na 218 wymienionych" - Zle Pan czyta liste.  Dane z roznych krajow naplywaja w roznych terminach.  Jest tylko kilka krajow na swiecie gdzie praktycznie nie ma nowych przypadkow.  Najlepiej poradzily sobie Taiwan i Nowa Zelandia. Dane z niektorych krajow glebokiego 3-go swiata sa niewiarygodne.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @piwonia 2 listopada 2020 12:25
2 listopada 2020 12:40

A czy wszędzie zliczają to samo według tej samej metodologii?

zaloguj się by móc komentować

Nieobyty @gabriel-maciejewski
2 listopada 2020 12:47

Ciekawie na to patrzą na wschodzie. Zestawia się tam manifestację w Mińsku i Warszawie. 

Właśnie upada próbą reanimacji na Bialorusi ruchu protestu po paru miesiącach - nie udany strajk i ultimatum. Ostatni marsz na Kuropaty rozbiła milicja nie było jednej kolumny ale i demonstranci nie dopisali. Jak to tłumaczą a Białorusini patrzą na Warszawę – tam jest i demokracja i standard życie wyższy a ludzie się burzą może i Łuka nie taki do końca zły.

Bo dla nich to są naczynia połączone Warszawa i Mińsk – wszędzie demonstracje są przeciw rządom [ te w Polsce to tylko wywołał czynnik aborcji i schodzi to na dalszy plan]. Ale może ten polski model nie jest taki w cale pociągający  a żyć trzeba i pracować.

Ten sam model rewolty i ta sam ręka kierownicza w obu stolicach z jednym wyjątkiem rząd polski wspierał wcześniej zamieszki na Białorusi i to do niego wróciło. Czekać co w centrum światowej demokracji – kolejnej kolorowej rewolucji po wyborach w USA.

Z naszego podwórka Pani Lempart kopiuje Cichanauskas i też jakąś Radę Konsultacyjną powołuje. Na dziś problem tego Strajku Kobiet że wchodzące w protest antyrządowa kolejne grupy społeczne nie interesuje opnie narzuconych koordynatorów i wiodący temat aborcji.

To jest ten etap rewolucji gdy kolejna grupy dają wzrost protestów [ np. w Carskiej Rosji eserowcy, mienszewicy , anarchiści] i czasowa przykrywają rolę narzuconej grupy kierowniczej. Ekipa ze Strajku Kobiet – ma ten problem w stosunku do Bolszewików że ci mieli nie tylko fundusze ale i mokrą robotę za sobą.

Feministki czekają na męczennika na tego trupa którego poniosą – problem że to ma być taki niewinny dzieciak – bo cóż można poświecić koleżankę aktywistkę ale to tak nie rezonuje.

Łukaszenka – wobec roli jak mu w scenariusz zdarzeń rozpisano trzymał się i miał stale jeden przekaz do reżyserów – siłą mnie nie weźmiecie, podliczono Łukę i zaproponowano korektę w scenariuszu.

Obóz rządzący w Warszawie – postawiony przez siły zewnętrzne wobec tych samych scenariuszy jak w Mińsku – wybrał inną taktykę cofanie się i ustępstw [ np. +5 dla zwierząt i uderzenie we własne zaplecze wyborcze] i nieśmiałych prób kontrataku – efekt prawie żaden.

Dziś jedna z metod to zadziałać nie szablonowo – wbrew oczywistym scenariuszom na nowo przemyśleć taktykę i strategie oraz obchodzić bokiem pozycje wroga.

Jak mogło by to wyglądać – ot Robert Bąkiewicz dostaje patronat medialny na Straż Narodową i to formie strawnej nie rządowej propagandy. Pytanie po co bo to budowanie bastionu i współpracy samorganizacji ludzi tam na dole na dziś i na jutro. 

Co za to mamy promowany Różaniec do Granic – dobre i tyle.

Jak to robiła druga strona też przygotowała grunt – Margot i LGBT dewastując pomniki i figurę Chrystusa łamała bezkarnie tabu i pokazywała bezsilność policji – tak wychowuje się masy do rewolty.

zaloguj się by móc komentować

olekfara @piwonia 2 listopada 2020 12:25
2 listopada 2020 12:52

O czym pani pisze, lista jest uaktualniana codziennie, wyraźnie to napisałem: aktualne. Co wtedy mają do rzeczy terminy napływu danych. Chyba że są  niewygodne dla pani. 

 A my to jesteśmy niby jakim krajem.

Dane zaś nie są niewiarygodne, one są niemiarodajne, dla wszystkich państw.

zaloguj się by móc komentować

tadman @gabriel-maciejewski
2 listopada 2020 12:59

Gospodarz wprowadził embargo na okołowirusowe tematy, ale skoro sam zaczął to dodam od siebie, że system związany ze służbą zdrowia, SANEPIDEM i MZ oraz policją jest niespójny, brak przepływu informacji w obie strony, w pionie i między służbami.

Trzeba samemu wykazać się uporem i pomysłowością by dostać się do lekarza pierwszego kontaktu, by złożyć zawiadomienie w SANEPIDZIE, a skutek taki, że policja przyjeżdża sprawdzać nazajutrz, SANEPID odzywa się na czwarty dzień, MOPS dwa dni przed zakończeniem kwarantanny.
W międzyczasie po dzwonieniu na infolinię do Warszawy przekonuję się, że trzeciego dnia po złoszeniu gdzie się da nie ma nas w systemie, mimo, że za pierwszym dzwonieniem na infolinię podałem pełne informacje. Skoro dane można przetrzymać trzy dni to rodzą się pewne podejrzenia. Czwartego dnia już nie dzwoniłem na infolinię, bo odezwał się SANEPID.

Pani powiedziała, że policja jest zawiadamiana bezpośrednio(???), oni telefonicznie przez chorego, aplikacja Kwarantanna, której polecenie zainstalowania przychodzi SMSem, nie jest ich. Po zainstalowaniu wprowadza się PIN z SMSu i następuje polecenie zrobienia sobie zdjęcia. Przez okres izolacji chorej i osób bedących na kwarantannie aplikacja nie była używana, bo nie przychodziły polecenia SMSami.

A jeśli idzie o kwarantannę to trwa 10 dni dla osoby  pozytywnej + dodatkowych 10 dni dla domowników, a jeśliby ktoś z nich miałby objawy to kwarantanna leci od momentu pozytywnego testu u osoby następczo chorej przez 10 kolejnych dni, a dla reszty domowników + dodatkowych 10 dni).  W naszym przypadku policja nie sprawdzała domowników po zakończeniu kwarantanny przez osobę pozytywną. jedyny sposób skrócenia kwarantanny dla członków rodziny osoby współmieszkającej z osobą pozytywną to izolacja osoby chorej w izolatorium (lekarz nie wiedział jak to załatwić, więc telefony do Rzecznika Praw Pacjenta i kołomyja = decyzja zostajemy razem) lub wyniesienie się rodziny do innego locum, o ile ma się taką możliwość i wtedy kwarantanna biegnie współbieżnie po 10 dni dla osoby chorej i członków rodziny.

Jeszcze niedawno po zakończeniu kwarantanny przez osobę chorującą był robiony ponownie test, a teraz jest do decyzja administracyjna, czyli 10 dni i fertig, a zapomniałem, że przed końcem kwarantanny robiony jest przez lekarza pierwszego kontaktu e-wywiad z ozdrowieńcem.
Jak wygląda sprawa jeśli osoba chora ma nadal objawy to nie wiem, bo nie przerabialiśmy.

zaloguj się by móc komentować

piwonia @piwonia 2 listopada 2020 11:57
2 listopada 2020 13:00

Liczba uzytych respiratorow jest dobrym wskaznikiem na wzrost przyszlych zgonow. Obecnie jest w uzyciu 1453 repiratorow.  Wczorajszy wzrost byl +82.   Ocenia sie, ze obecnie w drugiej fali epidemii smiertelnosc pacjentow na respiratorach jest 30-50% co jest spora poprawa, gdyz na wiosne we Wloszech i Nowym Jorku smiertelnosc byla 90%.   Jesli w ciagu 6 dni wszystkie 1916 respiratory beda w uzytku a przyplyw potrzebujacych sie nie zmieni, to liczba zgonow wzroscie w wyniku zalamania sie systemu.  Niemcy maja 25 tys. respiratory a Japonia 45 tys.  Co ciekawe, to polska ma 10 tys wg. tego artykuly z marca:

https://konkret24.tvn24.pl/zdrowie,110/walka-z-koronawirusem-ile-w-polsce-jest-urzadzen-do-wspomagania-oddychania,1008657.html

"W tej chwili mamy w Polsce powyżej 10 tys. respiratorów; duża część z nich jest wykorzystywana do bieżącej działalności, niekoniecznie w związku z koronawirusem" – poinformował. Szef MZ podkreślił, że resort zdrowia od długiego czasu monitoruje sytuację. Dodał, że ministerstwo planuje również przemieszczanie respiratorów, "tam gdzie będą leżeli pacjenci z koronawirusem". W korespondencji z Konkret24 Ministerstwo Zdrowia informuje o 10 100 urządzeniach.

Zapewnienia ministra poddaje w wątpliwość senator KO Alicja Chybicka, prof. medycyny z wrocławskiego Uniwersytetu Medycznego. - Przecież do tych respiratorów, których mamy 10 tys., teraz pojawiła się ta liczba, są dopięci chorzy, na oddziałach zakaźnych tych respiratorów nie ma - mówiła prof. Chybicka w rozmowie z dziennikarzem TVN24. - Nawet gdyby te respiratory były - dodała  - to one potrzebują ludzi, którzy potrafią podłączyć chorego i poprowadzić go na respiratorze.

zaloguj się by móc komentować

Klasyk @Dymitr 2 listopada 2020 12:19
2 listopada 2020 13:05

A obecnie, Tusk, ma jakieś instrukcje dla obywateli?

zaloguj się by móc komentować

Dymitr @Klasyk 2 listopada 2020 13:05
2 listopada 2020 13:10

Nie wiem. Pomimo wszystko jest tak, że te pieniądze zawsze wpłacałem w okresach "naszych". Już się poprawię i będę płacił "zawsze". dziękuję 

zaloguj się by móc komentować

piwonia @olekfara 2 listopada 2020 12:52
2 listopada 2020 13:12

To wezmy Brazylie, ktora nie ma danych na dzisiaj (na zoltym tle), w drugiej kolumnie.   Wczoraj Brazylia miala 10 tys. nowych przypadkow.  Po Brazyli jest Francja, ktora miala wczoraj 46 tys. nowych przypadkow  i tez nie ma nowych danych w drugiej kolumnie.

" A my to jesteśmy niby jakim krajem."  - Sadzac po Pana umiejetnosci czytania danych to chyba czwartego swiata.

zaloguj się by móc komentować

MarcinD @gabriel-maciejewski
2 listopada 2020 13:15

Ta bezsilność poraża. A jak Państwo jest słabe, to wiadomo, może dyscyplinować tylko pojedynczego człowieka, dlatego Pan nie może zrobić konferencji, a kilku kibiców dostanie zarzuty. Za to dziesiątkom tysięcy pożytecznych idiotów nic się nie stanie.

Tylko ta pandemia jest zagadką teraz, bo dotyka wszystkie kraje, więc chyba nikt tak naprawdę nie wie, jak to się wszystko potoczy. W USA też rosną niepokoje społeczne przed wyborami, pojawiają się bardzo agresywne marsze tzw. antify, sklepy się zamykają i usuwają broń z wystawy. W Niemczech też nie jest różowo, gospodarka już wkroczyła w kolejny kryzys, który rośnie.

zaloguj się by móc komentować


olekfara @piwonia 2 listopada 2020 13:12
2 listopada 2020 13:27

I to panią nie dziwi.

Lepszy czwarty niż głupi, choćby by był i pierwszy.

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @piwonia 2 listopada 2020 13:00
2 listopada 2020 13:43

A jak Pani to skomentuje?

Główny Inspektor Sanitarny opublikował nową definicję przypadku COVID-19 na potrzeby nadzoru epidemiologicznego nad zakażeniami wirusem SARS-CoV-2 – podał na swojej stronie GIS.

Według kryterium klinicznego, za chorego uznaje się osobę, u której wystąpił co najmniej jeden z poniższych objawów: kaszel, gorączka, duszność, utrata węchu lub smaku o nagłym początku albo też zaburzenie smaku.

Czyli co, cżłowiek łamie sobie nogę, albo powala go atak wyrostka, albo jakieś zakażenie, dostaje z tego powodu gorączki i zostaje zakwalifikowany jako COVID?

 

zaloguj się by móc komentować

piwonia @ewa-rembikowska 2 listopada 2020 13:43
2 listopada 2020 13:52

Prosze mi dac namiar na tekst tego Inspektora Glownego, ktory Pani niezbornie parafrazuje.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @piwonia 2 listopada 2020 13:52
2 listopada 2020 13:56

Obserwuję pana/panią i mogę rzec tyle, że zaraz pan/pani stąd wyleci, jeśli będzie nadal uprawiać ten sposób komunikacji

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @ewa-rembikowska 2 listopada 2020 13:43
2 listopada 2020 14:00

A więc definicja ta jest tyle samo warta, ile warta jest definicja centralizmu demokratycznego.

zaloguj się by móc komentować

jolanta-gancarz @krzysztof-laskowski 2 listopada 2020 14:00
2 listopada 2020 14:36

Dokładnie. Zwłaszcza wobec takich statystyk: 

https://pulsmedycyny.pl/sezon-grypowy-2019-2020-liczba-zachorowan-i-zgonow-na-grype-982828

http://wwwold.pzh.gov.pl/oldpage/epimeld/grypa/index.htm

Linki miały być dla niejakiej Piwonii, ale już ją Gospodarz zdyscyplinował, więc nie muszę z trollem polemizować.

 

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @jolanta-gancarz 2 listopada 2020 14:36
2 listopada 2020 14:41

Właśnie, sprawdziłam. Pani Piwonia pojawiła się na SN 30 października i zaczęła ex-cathedra pouczać a raczej straszyć czytelników koronką. Taki jednotematyczny komentator. Czy aby MZ jej tu nie przysłało?

zaloguj się by móc komentować

jolanta-gancarz @jolanta-gancarz 2 listopada 2020 14:36
2 listopada 2020 14:44

Trzeba też wziąć pod uwagę, że do covidowych wielkich liczb bierze się pod uwagę nie liczbę chorych "objawowych" (nawet skąpo), jak w przypadku innych chorób, w tym grypy, ale liczbę "zakażonych", czyli tych, u których podejrzany test "wykrył" tego mitycznego sars cov 2, którego ponoć dotąd nie udało się wyizolować. Który jednak malowniczo się prezentuje na kolorowych komputerowych grafikach. Za to skutki walki z pandemią mogą być opłakane. Można je streścić w kilku zdaniach, choć rozwinięcie zajmuje pod poniższym linkiem kilka stron: 

Im więcej globaliści opowiadają o równości, tym więcej jest na świecie nierówności. Prawda jest jednak taka, że dziś sytuacja jest trudniejsza niż 12 lat temu. Same interwencje banków centralnych nie są już wystarczające. Dziś do utrzymania kontroli nad sytuacją potrzebne jest zaangażowanie rządów, realizacja dużych programów państwowych (firmy boją się inwestować). Niestety, do wprowadzenia tego wszystkiego trzeba mieć pretekst. I takim pretekstem do przemodelowania gospodarki stał się koronawirus.

Nie mamy najmniejszych wątpliwości, że wszystkie te priorytety (zmiany w podatkach od bogactwa, dążenie do zrównoważonego rozwoju, nakłady na szczepionki) opłacą się głównie najbogatszym. Brytyjska Biblioteka Izby Gmin szacuje, że w 2030 roku wspomniany udział 1% najbogatszych w światowym majątku dojdzie do 64%. 

https://independenttrader.pl/globalisci-planuja-wielki-reset.html?fbclid=IwAR04hnQHDBPoJ7odheKCiiOQNne11aOUXEl-6YRE4b60cJIl6PHeitQcetc

zaloguj się by móc komentować

toNick @Janusz-Tryk 2 listopada 2020 11:38
2 listopada 2020 14:44

Na wystudzenie emocji bardzo dobrze robią kary finansowe - po 5 dziennie dla uczestników i 30 dla organizatorów bardzo szybko załatwiłoby sprawę. Z tajemniczych powodów nic takiego się jednak nie dzieje.

 

zaloguj się by móc komentować

chlor @krzysztof-laskowski 2 listopada 2020 14:00
2 listopada 2020 14:44

Trochę tak, ale tu raczej chodzi o rozrożnienie tych bezobjawowych z dodatnim wynikiem, od "naprawdę chorych" za których uznano wszystkich którzy mają wynik dodatni ORAZ jakikolwiek objaw grypopodobny. To służy do celów statystycznych a prze de wszystkim do ustalenia czy osobnik podlega pod milicję i sanepid (bezobjawowi), czy pod służbę zdrowia.

 

zaloguj się by móc komentować

saturn-9 @piwonia 2 listopada 2020 11:57
2 listopada 2020 14:49

Jak czytam:

Trzy scenariusze przewiduja na 1 stycznia sume zgonow: 18 tys., 23 tys. lub 29 tys. 

to z niemym krzykiem na ustach do piwnicy! Bombardowanie bowiem TRZY modele i taka kumulacja protez rozedrganych "18" ; "23" oraz saturnowe "29". 

 

piwonia dobrze się ma? saturna zemdliło...

zaloguj się by móc komentować

toNick @Nieobyty 2 listopada 2020 12:47
2 listopada 2020 14:50

"LGBT dewastując pomniki i figurę Chrystusa łamała bezkarnie tabu i pokazywała bezsilność policji – tak wychowuje się masy do rewolty."

Tyle że tam gdzie trzeba ta sama policja już wcale taka bezsilna nie jest.
Rzeczywiście mamy wychowywanie mas do rewolty i hodowanie radykalnej lewicy - ale odgórne, przez zapewnienie im cieplarnianych warunków pełnej bezkarności.

 

zaloguj się by móc komentować

MarcinD @ewa-rembikowska 2 listopada 2020 13:43
2 listopada 2020 14:51

Przepraszam, ale lepiej zawsze doczytać do końca, nim się zacznie rozpowszechniać daną informację. I tu akurat pani "piwonia" ma rację. Ponieważ w tej samej definicji trochę niżej jest napisane:

Klasyfikacja przypadku

A   Przypadek możliwy

Każda osoba spełniająca kryteria kliniczne

B   Przypadek prawdopodobny

Każda osoba spełniająca kryterium kliniczne oraz kryterium epidemiologiczne

LUB

Każda osoba spełniająca kryterium kliniczne w postaci utraty węchu o nagłym początku i/lub

utraty lub zaburzenia smaku o nagłym początku

LUB

Każda osoba spełniająca kryterium diagnostyki obrazowej

C   Przypadek potwierdzony

Każda osoba spełniająca kryterium laboratoryjne przypadku potwierdzonego

 

Czyli to co Pani określiła jako "przypadek COVID" będzie tylko wg nowej definicji przypadkiem możliwym.

Odsyłam do źródla:

https://www.gov.pl/web/gis/definicja-przypadku-covid19-na-potrzeby-nadzoru-epidemiologicznego-nad-zakazeniami-wirusem-sars-cov-2-definicja-z-dnia-31102020-

zaloguj się by móc komentować

koncereyra @olekfara 2 listopada 2020 12:07
2 listopada 2020 14:55

Wystarczy kliknąć na "Yesterday" i będą wyniki z ca 160 państw. Strefy czasowe się kłaniają, bo my tu nie wykluczamy "wykluczonych cyfrowo":)

 

zaloguj się by móc komentować

koncereyra @toNick 2 listopada 2020 14:50
2 listopada 2020 14:58

Kibice to taka sama ustawka. Squot na ul Wilczej w Warszawie cały czas jest a tamci ganiają jakieś pannice po ulicach. Ja wiem, że nastawiony patriotycznie kibic często jest samotny, ale żeby aż tak?
"szukam chłopaka co wczoraj rzucił w moją koleżankę racą. Chętnie się cię bliżej poznam"

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @MarcinD 2 listopada 2020 14:51
2 listopada 2020 14:59

To poproszę dalej mi wytłumaczyć i pytam się całkiem serio, co się będzie działo z przypadkiem możliwym?

Lekarz POZ wyśle go na dalszą diagnostykę, czy od razu na kwarantannę?

Czy przypadek możliwy zostanie wrzucony w jakiś sposób do statystyki? i jak?

zaloguj się by móc komentować

koncereyra @Nieobyty 2 listopada 2020 12:47
2 listopada 2020 15:00

Jakby nie protesty w Polsce to skąd by Białorusini wiedzieli, że mają do pracy wyjechać nad Łabę i Ren a nie nad Wisłę?

zaloguj się by móc komentować

koncereyra @toNick 2 listopada 2020 14:44
2 listopada 2020 15:00

Pomogłoby jak posiekanie papryczki chilli i następnie oblizanie palców i przetarcie nimi oczu:)

zaloguj się by móc komentować

jolanta-gancarz @ewa-rembikowska 2 listopada 2020 14:59
2 listopada 2020 15:03

Przypadek możliwy to ten z Misia Barei: "A gdyby to była pańska matka?" 

Co do Piwonii, to albo CPI (czyt.: covidiański pożyteczny idiota), albo zadaniowany troll z MZ. To drugie zalatuje Orwellem.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @ewa-rembikowska 2 listopada 2020 13:43
2 listopada 2020 15:06

A mnie pani Ewo mało szlag nie trafia,jak słyszę co ogłasza Główny Inspektor Sanitarny.Bo zwyczajnie życie to koryguje.Przy zwyczajnym zapaleniu oskrzeli,lekarz przez telefon przepisuje lek,później poleca zrobić test,a następnie kończy się to zwyczajnym ,ciężkim zapaleniem płuc ,chociaż nie było jednego czynnika :utraty węchu i smaku. No miało rzekomo się rozwinąć...Lecz trzy czynniki spełnione...

zaloguj się by móc komentować

koncereyra @gabriel-maciejewski
2 listopada 2020 15:07

PiS nic nie robi, bo albo sam nie wie, albo instrukcje są niejasne. Dziś TK ma publikowac aborcyjny wyrok a Duda & Morawiecki przepychać ustawę łagodzącą wyrok. Pewnie nic ani z jednego ani z drugiego nie będzie i tylko episkopat się będzie gimnastykował jak nie wrzucic Dudy pod ekskomunikę z automatu. 

Zdolności absorbcyjne systemu opieki zdrowodnej są takie że pod koniec tygodnia to ostatni moment na lockdown - w sam raz na wynik wyborów w USA.

A Czarnek? Czarnek to jest absolutna miernota i "popychło" . Prędzej Kosiniak-Kamysz zostanie królem Polski niż Czarnek zreforumuje system edukacji

zaloguj się by móc komentować

Peiper @atelin 2 listopada 2020 11:50
2 listopada 2020 15:12

A skąd Ci ludzie mają znać histirię świata ?  Z lekcji historii ?

Jesli ktoś nie interesuje się historią to nie wie nic.

Ja akurat sie nią troche interesuję i  co chwila (miedzy innymi tutaj) odkrywam, że nie wiedziałem nic - gorzej to co brałem za prawdę to byl stek bzdur. 

 

zaloguj się by móc komentować

chlor @gabriel-maciejewski
2 listopada 2020 15:15

"Puls Medycyny"  już wie kto będzie winny zakażeniom wywołanym demonstracjami.

"Opozycja, spora część medyków i protestujących zarzucają obozowi rządzącemu cynizm, brak odpowiedzialności i podżeganie do ogólnonarodowej awantury, która wyprowadziła ludzi na ulice w sytuacji ogromnego zagrożenia zdrowotnego".

Źródło: Puls Medycyny
https://pulsmedycyny.pl/gry-uliczno-polityczne-o-legalna-aborcje-1006875

 

zaloguj się by móc komentować

marianna @gabriel-maciejewski
2 listopada 2020 15:19

https://www.youtube.com/watch?v=4tgx-jrAwVc

Łukaszenka się odwinął i dobitnie tłumaczy/wyjaśnia polskim politykom...

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @BTWSelena 2 listopada 2020 15:06
2 listopada 2020 15:34

Nie bardzo rozumiem, dlaczego może nie co chwilę, ale co jakiś czas GIS zmienia kryteria, bo to od razu nasuwa się nachalnie myśl, że oni na siłę szukają chorych na kowid.

Jakoś grypy w tym roku nie ma.

zaloguj się by móc komentować

klon @atelin 2 listopada 2020 11:50
2 listopada 2020 15:38

Żeromski? Dobry Boże. Oby to była prawda, bowiem na uniwerkach szerzy się Gender Studies. I o takim wzmocnieniu może być mowa. 

zaloguj się by móc komentować

olekfara @koncereyra 2 listopada 2020 14:55
2 listopada 2020 15:41

Napisałem aktualne ( a jeśli dołączymy strefy czasowe, termin dostarczenia danych, to prosze powiedziec o której godzinie można przyjąc te dane - yesterday ok?)), a nie wczoraj i niemiarodajne (brak struktury wiekowej, bazowanie na problematycznych testach)

zaloguj się by móc komentować

marianna @gabriel-maciejewski
2 listopada 2020 15:48

"Słynny TV-profesorek wygadał się na żywo…

https://www.facebook.com/kempinskikonrad/videos/4774592852558852/

Dwie minuty, a jakie piękne..." MD

I jak tu nie trolować?!

zaloguj się by móc komentować

toNick @koncereyra 2 listopada 2020 15:00
2 listopada 2020 15:55

To nie to samo.
Posiekane papryczki produkują męczenników i bohaterów, a na dokładkę jeszcze spektakularnie wyglądają w telewizorze. Natomiast zacisze kont bankowych produkuje spokój i szybkie schłodzenie rozgrzanych głów. Ale najwyraźniej nikt ich schładzać nie chce i nie zamierza.

 

 

zaloguj się by móc komentować

MarcinD @ewa-rembikowska 2 listopada 2020 14:59
2 listopada 2020 15:58

O postępowanie służb sanitarnych musi Pani zapytać u źródła lub poszukać na stronie GiS. Nie mam teraz czasu ani też potrzeby w to wnikać, zwracam tylko uwagę na dezinformację, czego na tym portalu szczególnie powinniśmy unikać - przecież krytykujemy ciągle innych za to samo m.in.

Natomiast jeśli pyta mnie Pani, co to oznacza dla nas obywateli, to chyba jest to dość oczywiste z punktu widzenia zdrowego rozsądku i poczucia odpowiedzialności: taka osoba powinna się obserwować i unikać kontaktu z osobami spoza swojego gospodarstwa domowego (w tym nie iść do pracy/biura, sklepu, itp.) przez co najmniej kilka dni, optymalnie do 14, bo mniej więcej tak długo wg obecnej wiedzy możliwa jest transmisja wirusa.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @ewa-rembikowska 2 listopada 2020 15:34
2 listopada 2020 16:01

Grypa jest u nas od grudnia zazwyczaj, ze szczytem w zimie. GIS zmienia kryteria raczej w odwrotnym celu. Chorych mamy dosyć, a w zasadzie spory nadmiar. 

zaloguj się by móc komentować

MarcinD @ewa-rembikowska 2 listopada 2020 15:34
2 listopada 2020 16:06

To też wygląda na prawdopodobne. Tak to jest w czasie pandemii, prawdziwej czy rzekomej to już nie ma znaczenia. I prawdą jest, że najbardziej poszkodowane są teraz osoby, które mają podobne lub te same objawy wywołane innymi (czasem poważnymi) schorzeniami i zaliczają 2-3 teleporady, zamiast od razu trafić do lekarza na osobistą wizytę i badania. Natomiast w sytuacji alarmowej jest w razie czego zawsze opcja w postaci pogotowia i szpitala, wtedy na izbie przyjęć zrobią test, ale też podstawowe badania wg. zgłoszonych objawów na inne choroby (np. prześwietlenie klatki piersiowej pod kątem zapalenia płuc). Wynik testu na COVID jest po kilku godzinach, tylko w tym czasie pacjent przebywa w izolatce.

zaloguj się by móc komentować

Paris @krzysztof-laskowski 2 listopada 2020 10:52
2 listopada 2020 16:10

Slup  rotszylda...

...  zamyka  takze  z  powodu  "zagrozenia"  male  sklepy  we  Francji...  takze  debilizm  rzadzacych  szaleje  i  osiaga  szyczyty  glupoty  !!!

zaloguj się by móc komentować

Nieobyty @toNick 2 listopada 2020 14:50
2 listopada 2020 16:14

Efekt braku głębszego spojrzenia – bo od czasów KOD-u policja była bardzo miękka wobec manifestantów – takie rozłożone w czasie tresowanie policji w wyuczonej bezradności wobec jednych [tych spod opieki Brukseli i mediów] i agresji wobec drugich.

Czy to coś dało w czasie negocjacji w UE nic, tylko że ta niewinna sugestia Brukseli by oszczędzać manifestantów okazała się zabójcza w dłuższej perspektywie

W Katalonii, Francji, Niemczech nikt się nie pieści – Ordnung muss sein - porządek musi być.

I tak w odpowiedzi do blogera Koncereyra

Ukraińcy już mieli odpłynąć do Niemiec – i ta niska skala przepływów zaskoczyła ekspertów tak samo z Białorusinami o ile nie będzie szykan ze strony Mińska bliżej im będzie do pracy w Polsce.

I jeszcze taka uwaga co słychać w Berlnie

Pan Marek Budzisz opisuje ta ofertę Berlina wobec Waszyngtonu

https://wpolityce.pl/swiat/524304-niemcy-najlepszym-europejskim-sojusznikiem-usa

Pani Annegret Kramp-Karrenbauer, szefowa niemieckiej CDU i federalna minister obrony – w swoim przemówieniu złożyła ofertę dla Trumpa i Baidena

".. Niemcy najlepszym europejskim sojusznikiem Stanów Zjednoczonych.."

"...Niemcy, są gotowe do negocjacji i w efekcie podpisania ze Stanami Zjednoczonymi umowy o wolnym handlu i rozstrzygnięcia wszystkich z tym związanych kwestii regulacyjnych..."

"...Niemcy chcą „zdjąć z ramion” Stanów Zjednoczonych części ciężarów związanych z politycznym stabilizowaniem bezpośredniego sąsiedztwa Europy – basenu Morza Śródziemnego, Bałkanów czy Dalekiej Północy. Europa i Niemcy winny być aktywniejsi, przyjąć na siebie więcej obowiązków i ponosić więcej kosztów..."

Jak to przedstawia Die Welt

https://www.dw.com/pl/minister-obrony-gra-amerykanom-marsza-ale-nikt-nie-s%C5%82ucha-opinia/a-55452701

...Niemcy nie mogą już dłużej pozostawać „strategicznym biorcą", lecz powinny stać się „strategicznym dawcą". Domagając się „kluczowej roli” Niemiec, Kramp-Karrenbauer staje się – to bardzo nie w niemieckim stylu – wręcz konkretna..

Zatem jak to się ma do Warszawy i ekipy u steru – czy nie zdaje ona testu z zarządzania kryzysowego ot taki pokaz dla Waszyngtonu:  Jak w praktyce wygląda Polnische Wirtschaft     (polskie gospodarzenie).

zaloguj się by móc komentować

olekfara @koncereyra 2 listopada 2020 14:55
2 listopada 2020 16:14

Ok. Przepraszam, ale to nie w wykluczenie cyfrowe, lecz prędzej miecz podniosłem, niż pomyślałem.

zaloguj się by móc komentować

Paris @ewa-rembikowska 2 listopada 2020 11:06
2 listopada 2020 16:17

Lekko  opozniony  jest...

...  ten  caly  Niedzielski  i  zwyczajnie  "nie  nadaza",  bo  zmiany  "w  obejmowaniu  kwarantanna  wszystkich  domownikow  automatycznie"  to  obowiazuja  juz  od  zeszlego  tygodnia...  wiem,  bo  sasiedzi  maja  "swirusa"  !!!

zaloguj się by móc komentować

Paris @ewa-rembikowska 2 listopada 2020 13:43
2 listopada 2020 16:40

No  prosze...

...  to  liczba  tych  "definicji"  bedzie  SIE  ZMIENIAC  !!!

Po  prostu  TWORKI  w  PELNEJ  ODSLONIE  !!!

zaloguj się by móc komentować

Paris @ewa-rembikowska 2 listopada 2020 14:41
2 listopada 2020 16:43

Byc  moze...

...  czuc  i  widac,  ze  jest  "zadaniowana"  !!!

zaloguj się by móc komentować

Paris @toNick 2 listopada 2020 14:44
2 listopada 2020 16:46

Dokladnie  !!!

A  nie  dzieje  sie  dlatego,  ze  "swirus"  to  SCIEMA  !!!

zaloguj się by móc komentować


Paris @marianna 2 listopada 2020 15:19
2 listopada 2020 16:59

I  jak  ten...

...  "BANKSTER"  Morawiecki  teraz  wyglada...  to  normalnie  KOMPROMITACJA  !!!

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @gabriel-maciejewski
2 listopada 2020 17:40

"Oj tam, oj tam ..." Tony Bobulinski, nasz pod szklanym sufitem, nagrał wywiad, tzn. Carlson z nim nagrał, zas Tosiek zasuwa po Bidenach jak po łysej kobyle. W sumie oznacza to krzesło dla Josepha i jego syna Huntera. Powinno oznaczać bo jednak to jest część negocjacji a Bidenowie mają gwarancje barona. Ostatecznie nie wiadomo dlaczego Trump kopnął wszelkie niepisane umowy. Albo tych umów nie było, tylko wtedy nie potrafię wyjaśnić czemu Hunter udostępnił swoje laptopy FBI, albo Trump olał je bo poczuł się na tyle mocny, albo jest to wyraz desperacji i lęku ekipy Trumpa przed cudami nad urną. Tak czy inaczej teraz będzie siłowanie na rękę między gwarancjami Bidena a gwarancjami Trumpa. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @koncereyra 2 listopada 2020 15:07
2 listopada 2020 17:45

Tego systemu nie da się zreformować. Kościół musi stworzyć własną edukację. Ale w tym celu musi zrezygnować z finasowania ze strony państwa i przejść na własny rachunek. To wymaga rewolucji pokoleniowej w Kościele, zwłaszcza w hierarchii. 

zaloguj się by móc komentować

piwonia @jolanta-gancarz 2 listopada 2020 14:36
2 listopada 2020 18:26

Faktycznie sezon grypy 2919/2020 byl i poczatek sezonu 2020/2021 jest lagodnieszy niz zwykle. Nie tylko w Polsce:

https://www.sott.net/article/443359-Flu-cases-drop-98-around-the-world

Sa rozne hipotezy na wytlumaczenie tego.  Np. w ramach pandemii wprowadzono spoleczne dystasnowanie i noszenie masek, ktore - pomimo oporow, wielu ludzi nosi.  Obnizenie przypadkow grypy jest wiec skutkiem ubocznym walki z covidem.

Wielki biznes farmaceutyczny nie jest zainteresowany aby ludzie stosowali strategie przeciw grypowe, ktore nie sa szepionka czy lekiem chemicznym. Informacja, ze masowe uzywanie masek zmniejsza epidemie grypy nie jest im na reke .  Tym nalezy tlumaczyc, ze na poczatku pandemii covidu WHO, CDC w USA i min. Szumowski u Mazurka silnie nas przekonywali, ze maski sa nieskuteczne, gdyz takie bylo nastawieni tych organizacji od lat w stosunku do noszenia masek.  Szumowski byl czescia instytucjonalnej inercji.  Te organizacje nie lubia Japonczykow czy Taiwanczykow, gdzie historycznie nosi sie maseczki i przez to trudniej przekonac ludzi do masowy szczepien przeciw grypie.  Min. Szumowski wysmiewal wierzenia Azjatow, ze maseczki dzialaja.  

W sierpniu szef amerykanskiej CDC oswiadczyl, ze powszechne noszenie masek moze byc bardziej efektywne w walce z epidemiom niz szczepionka.  Trudno a bardziej spektakularne nawrocenie, ale niestety nie odpokutowal za bzdury jakie rzpowszechnial w lutym tak jak i min. Szumowski.

Zabawne jest to, ze wielu przeciwnikow noszenia masek jak np. ludzie wokol nie tak dawnych ulicznych rozrob anty-covidowych Grzegorza Brauna jest przeciwna "Big Pharma" i szczepienion w ogole. Oni nie zdaja sobie sprawy, ze swymi dzialaniami wpisuja sie dokladnie w to co bylo programem firm farmaceutycznych czyli masowe szczepienia a nie powszechne noszenie masek.  Trudniej byloby znalezc lepszy przyklad uzytecznego idioctwa.

zaloguj się by móc komentować

karmel @Magazynier 2 listopada 2020 17:45
2 listopada 2020 18:29

Lada rok przejdziemy na niemiecki wzorzec opodatkowania wiernych, wpływy na tacę w tym roku znacznie zmalały.

Rewolucja pokoleniowa nastąpi, spadek liczby powołań, a zarazem ich jakościowa poprawa, czy za tym pójdzie zmiana formacji seminaryjnej?

zaloguj się by móc komentować

piwonia @gabriel-maciejewski 2 listopada 2020 13:56
2 listopada 2020 18:37

Sluszna uwaga, Panie Gospodarzu.  Moje ad hominem do 'olekfara' i 'ewa-rembikowska' byly nie na miejscu. Postaram sie ograniczyc do informacji i opinii o swiecie a opinie o interlokutorach zachowam dla siebie.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @piwonia 2 listopada 2020 18:26
2 listopada 2020 18:44

Proszę nie pisać, że noszenie szmaty na twarzy kogokolwiek przed czymkolwiek chroni. Wirus lub bakteria może przeniknąć przez otwór w tkaninie, w dodatku człowiek zmniejsza sobie dopływ tlenu. Zakrywanie twarzy szmatą to szkodliwy idiotyzm, który ponadto służy do celów parareligijnych. 

zaloguj się by móc komentować

wierzacy-sceptyk @piwonia 2 listopada 2020 18:26
2 listopada 2020 18:49

Dane za pierwszyc pięć miesięcy od ministerstwa zdrowia

Pięć miesięcy to jest 150 dni

Zmarło na wirusa 300 osób bez stwierdzonych chorób współistniejących

Czyli dwie osoby dziennie

Przeciętnie umiera dziennie 1100-1300 osób

Od tamtej pory nie sprawdzałem, bo po co

Jestem techniczny, liczby rozumiem a histerii nie

zaloguj się by móc komentować

mooj @krzysztof-laskowski 2 listopada 2020 18:44
2 listopada 2020 18:50

"Wirus" czy bakteria sam z siebie się unosi w powietrzu. Dlatego i katarem najłatwiej zarazić się od kichającego, a, że kasłać należy "w chusteczkę" i 200 lat temu wiedziano

Wirys jest transporotowany na dużych cząsteczkach, a te duże cząsteczki z dużą (choć różną) skutecznością przez "szmaty" są wyłapywane.

I dlatego chirurdzy operują w maskach - od około 150 lat.

zaloguj się by móc komentować

koncereyra @mooj 2 listopada 2020 18:50
2 listopada 2020 18:51

Brawo za głos rozsądku

zaloguj się by móc komentować

mooj @wierzacy-sceptyk 2 listopada 2020 18:49
2 listopada 2020 18:52

A ilu 'bez współistniejących" w wypadkach komunikacyjnych zginęło w tym czasie? Takich najzupełniej zdrowych?:) I o czym to świadczy? 

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @mooj 2 listopada 2020 18:50
2 listopada 2020 19:00

Niech Pan da spokój. Chirurg ma założoną na czas operacji maskę, by nie pluć w ranę operowanego. A mówimy o ogólnoświatowym przymusie noszenia szmaty na twarzy przez ludzi zdrowych. Szczególnym cymbalstwem jest to, że człowiek, wchodząc do baru lub restauracji, musi mieć szmatę na twarzy i może szmatę zdjąć, gdy siada przy stoliku, ale musi ją z powrotem założyć, gdy idzie do ubikacji.

zaloguj się by móc komentować

mooj @krzysztof-laskowski 2 listopada 2020 19:00
2 listopada 2020 19:05

Ale w czym problem, gdyby "pluł"? Nie chodzi przez przypadek, o to, że chorobotwórcze w tej ślinie są?

I maska chirurgiczna stawia barierę ślinie (która transportuje chorobotwórcze)?

Na tle powszechnego narzekania na dzisiejszą edukacją posty "a przecież wirus mniejszy, to przejdzie przez maseczkę" wyglądają humorystycznie. Na tyle, że nie wiem czy mnie Pan nie wkręca w konieczność tłumaczenia.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @karmel 2 listopada 2020 18:29
2 listopada 2020 19:11

Opodatkowanie jeszcze bardziej zmniejszy dochody Kościoła. Formacja seminaryjna zależy od innych czynników.  

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @krzysztof-laskowski 2 listopada 2020 18:44
2 listopada 2020 19:13

Noszenie szmaty chroni innych przed wyziewami z mojego otworu gębowego w jakimś stopniu. Tylko taki to ma sens. 

Poza tym p. Rembikowska wytłumaczyła nam jaki to ma sens przede wszystkim. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Magazynier 2 listopada 2020 19:13
2 listopada 2020 19:15

To znaczy mam na myśli "zapobieganie bezrobociu" na poziomie niższym i wyższym ...

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @krzysztof-laskowski 2 listopada 2020 19:00
2 listopada 2020 19:16

Ale w ubikacji może już sobie zdjąć i zionąć czym tam chce a nawet pluć i charchać. Tego pan wyraźnie nie docenia ...

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Magazynier 2 listopada 2020 19:16
2 listopada 2020 19:17

To znaczy chciałem powiedzieć: Krzychu. Nie zauważyłem nicka. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @gabriel-maciejewski
2 listopada 2020 19:23

@wszyscy

Kurde, ale strollowaliśmy Gospodarza. Taki piękny tekst, a my o chracharniu. 

Gabriel, wybacz. Wykasuj te moje bzdury. Zostaw tylko ten koment o Bobulinskim.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @Magazynier 2 listopada 2020 19:17
2 listopada 2020 19:32

Ok. Od zakrywania twarzy można się rozchorować. Znam takie przypadki, np. pewna starsza osoba dostała zapaści od zakrywania twarzy, a inna dostała bakteryjnego zapalenia skóry wokół ust. A przed chorobą dróg oddechowych można się chronić, dbając o odporność.

zaloguj się by móc komentować

chlor @wierzacy-sceptyk 2 listopada 2020 18:49
2 listopada 2020 19:48

Ilości żarażonych i zmarłych w Polsce, nie powalają, ale nie w tym problem. Chodzi o to że służba zdrowia została doszczętnie zreformowana i stanęła bezradna wobec nienormalnej dla niej sytuacji, gdy trzeba kogoś trzymać w szpitalu ponad 3 dni, bo ma nadal wirusa. Za komuny system polegał na tym, że chory leżał tak długo aż umarł albo całkiem wyzdrowiał. Do tej metody była dopasowana ilość łóżek (w razie braku dostawiano w korytarzu), pielęgniarek, salowych, i lekarzy. Po zwykłej operacji wyrostka leżało się 2 tygodnie. Przecież system zdrowotny zaczął się walić  w marcu już przy 300 zarażonych dziennie, i przy odwołaniu Wielkanocy i maskach noszonych w lesie.

 

zaloguj się by móc komentować

Wolfram @Dymitr 2 listopada 2020 13:10
2 listopada 2020 19:51

Może pan wyrejestrować odbiornik i przekazać go na cele dobroczynne. Trzeba tylko pilnować, by się dzieciak w szkole nie wygadał, że nie macie telewizora, bo panu niebieską kartę założą i zakwalifikują do patologii.

zaloguj się by móc komentować

piwonia @krzysztof-laskowski 2 listopada 2020 18:44
2 listopada 2020 19:56

Jest kilka mechanizmow fizycznych, ktore dzialaja w interakcji maski z czasteczkami.   Jednym z nich sa sily elektrostatyczne, ktore jak wiemy dzialaja na odleglosc. To tlumaczy dlaczego czasteczka o srednicy d bedzie wylapana przez maske gdzie wolne przstrzenie maja wymiar D taki, ze D>d.  A poza tym wirusy i bakterie podrozuja na wiekszych czasteczka, kropelkach plynow wydzielanych w czasie kaslania, kichania i oddychania.

Jest sporo prac experymentalnych, gdzie maski sa testowane na micro i nano czastkach NaCl i tez gdy mierzy sie liczbe wirusow czy materialu RNA wydzielanych w przestrzen wokol pacjenta.  LIczba tych virusow moze byc redukowane 4-5 krotnie zwyklymi maskami chirurgicznymi.  

Nieporozumieniem jest przekonanie, ze jeden juz wirus moze nas zakazic i wywolac chorobe a wiec maski nie moga zapobiegac zakazeniu.  Choroba i jej przebieg rozni sie w zaleznosci od poczatkowej dawki wirusow. A wiec im mniej wirusow zlapiemy tym lepiej.  Jest tez hipoteza, ze mala dawka moze prowadzic do wariolizacji, czyli uodpornienia na wirusa w wiekszych dawkach.  A wiec powszechne uzywanie masek jak w Japonii czy na Taiwanie nie hamuje calkowicie rozprzestrzeniania sie wirusa, ale przebieg zachorowan jest w duzej mierze niesymptomatyczny czyli tak jakby epidemii nie bylo.

Dla covida szacuje sie, ze gdy 80% spoleczenstwa bedzie nosic maski, to wspolczynnik reprodukcji R0 spadnie znacznie ponizej 1 i epidemia wygasnie.

zaloguj się by móc komentować

tadman @gabriel-maciejewski
2 listopada 2020 20:12

,Już kilka lat temu Gapol kokietował ostro kibiców, co było bardzo dziwne (w czasie zatrzymania Staruchowicza), wciskając im na siłę patriotyzm, w czym celował były kibic Lecha redaktor Piotr Lisiewicz. Pewnie teraz liczą, że skoro kibice mają nerwy na wierzchu to w końcu puszczą im i będzie rozróba.

zaloguj się by móc komentować

piwonia @marianna 2 listopada 2020 15:48
2 listopada 2020 20:15

Dzieki za link. Prof. Gut ma racje, ze w interesie firm farmaceutycznych jest podtrzymywanie epidemii. Dlatego firmy farmaceutyczne sa b. wdzieczne kowidowym sceptykom i ruchom anty-maskowym, ktorym twarz w Polsce dal Grzegorz Braun, ze (1) wirus to sciema, (2) testy to sciema, (3) maski nie dzialaja a jedynie sluza aby nas tresowac i upokorzac.  Ciekawe ile tych kowidowych ksiazeczech od niemieckich acht un achtzig Professoren, ktore rozdawal w Sejmie udalo sie Braunowi sprzedac?

zaloguj się by móc komentować

ciociaziuta @ewa-rembikowska 2 listopada 2020 11:06
2 listopada 2020 20:24

https://www.korso24.pl/wiadomosci/5582,wylecze-covid-19-w-48-godzin-przez-naciski-z-gory-lekarz-nie-moze-zajmowac-sie-koronawirusem-aktualizacja

Smutna sprawa..., w dodatku Komisja Europejska w Luksemburgu obserwuje "poczynania" dr Bodnara, co jest chyba jeszcze smutniejsze.

zaloguj się by móc komentować

ciociaziuta @Magazynier 2 listopada 2020 19:23
2 listopada 2020 20:33

Proszę zauważyć, że Gospodarz osobiście uchylił furtkę...od słowa do słowa i posypało się nieopacznie.

zaloguj się by móc komentować

saturn-9 @piwonia 2 listopada 2020 13:00
2 listopada 2020 21:02

Niemcy maja 25 tys. respiratory ...

 

piwonia nie docenia perfidi tych zza Odry. Mają prawie 30 tys. miejsc intensywnej terapii. Ichni HQ czyli RKI (Instytut Roberta Kocha) codziennie podaje dane z frontu walki z tym ... jak mu tam z tą wszechpowalającą protezą "19"...? Ten ichni HQ wrzuca kryptyczne liczby a z liczb wynika, że łóżek ubywa jak i pacjentów szczególnej troski. Na ten przykład w tygodniu kalendarzowym 43 zliczono 4945 przypadków zgłoszeń do pierwszej pomocy [+2,1% wiecej niż tydzień wczesniej a zarazem -12% do przecietnej roku minionego].

Jakbym nie oceniał to jednak doceniam, że "niemiec" potrafi.

https://dasgelbeforum.net/index.php?id=543830

zaloguj się by móc komentować

olekfara @mooj 2 listopada 2020 19:05
2 listopada 2020 21:20

"Ale w czym problem, gdyby "pluł"? Nie chodzi przez przypadek, o to, że chorobotwórcze w tej ślinie są?"

Nie wierzę, że pan nie zauważył, że krzysztof-laskowski mówi o ranie.  Nie ma wtedy naturalnej bariery ochronnej, jaką jest skóra.

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @gabriel-maciejewski
2 listopada 2020 21:21

Napisałem właśnie ten komentarz u mnie ale pasuje również tutaj

Popatrz, znowu grudzień i znowu, jak w grudniu roku 1981 czuło się, że coś się wydarzy  Zajęcia na mojej uczelni były wstrzymane. Nie byłem zaangażowany w ogóle w Solidarność od początku. Cieszyłem się po prostu, że może będzie bardziej normalnie, jak na Zachodzie, gdzie właśnie po raz pierwszy zacząłem bywać. Miałem paszport już w domu i miałem wyjechać na święta do Berlina Zachodniego, do moich przyjaciół tam. Nie docieralo do mnie 13 grudnia rano, to była niedziela, co widziałem w telewizorze, czyli generala oznajmiajacego zamknięcie kraju i Stan Wojenny.

To bylo 40 lat temu. Teraz znowu czekamy na podobne "wejście smoka". Ale dzisiaj w Polsce mnie już nie ma. Uff ...

Jak powiedział Donald Tusk, poltyk formatu europejskiego, wcześniej premier "kraju kamieni kupa", poltyka się skończyła. I ja mu wierzę, naprawdę ☺

Szkoda już czasu na wszelkie bieżące poltyczne analizy. Lepiej się zająć epoką brązu i żelaza, czy czymkolwiek z historii. Albo po prostu posłuchać muzyki. A cisza, to też muzyka. Wiem, co piszę

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @gabriel-maciejewski
2 listopada 2020 21:31

Biały koń Donalda Tuska czuje już owies w żłobie

I proszę, ja tego nie wymyśliłem, wróć, to znaczy wymyśliłem już dawno ale nie sądzę, by ten człowiek z sakon24.pl to przeczytał.

Chcialem właśnie poprzeglądać wydarzenia z Polski na polskich portalach ale mi przeszło. Po co. Co będzie, nie tylko ja juz wiem, jak widać. Idę spać ...

zaloguj się by móc komentować

mooj @olekfara 2 listopada 2020 21:20
2 listopada 2020 21:32

Ale? Cóż to zmienia? Na czym/ w czymś chorbotwórcze wszak są. I maseczka chirurgiczna nie pochłania związków chemicznych (jak p-gaz), a właśnie te nośniki wyłapuje.

A czy przez ranę NOŚNIK, czy przez skórę czy przez błony śluzowe, czy np do płuc (nie przegodząc przez skórę) NOŚNIK wraz z wirusem dotrze - dla przedmiotu opisu (czyli jak i co wyraźnie utrudniają "szmaty"i ine śrdoki ochrony) - nie ma większego znaczenia. Drogi oddechowe skórą chronione nie są, nie ma naturalnej bariery "skóra" pomiędzy układem oddechowyma otoczeniem. I tego dziś w szkołach (jeszcze?:) uczą:) Pewnie podstawowych. My na serio rozmawiamy?

zaloguj się by móc komentować


olekfara @piwonia 2 listopada 2020 20:15
2 listopada 2020 21:37

Niby ten interes, to szczepionki, które masowo zamawia Unia Europejska z utęsknienieniem czekając , nie wyłączając naszego rządu? A Braun jest za czy przeciw? Pytam się, ponieważ nie dodała Pani czwartego punktu - szczepionki. Profesor Gut też przeciw szczepionkom i interesom firm farmaceutycznych?  Wspominał o zdrowo-rozsądkowym podejściu, szkoda że nie wytłumaczył, na czym to polega.

zaloguj się by móc komentować

JarekBeskidy @chlor 2 listopada 2020 12:09
2 listopada 2020 22:37

Z cyklu przychodzi baba do lekarza:

- Panie doktorze mam COVID. Co robić?
- a była Pani na manifestacjach?
- tak
- to... "WYP...AĆ"

zaloguj się by móc komentować

piwonia @olekfara 2 listopada 2020 21:37
2 listopada 2020 22:37

Nie sadze, aby prof. Gut byl przeciw szczepionkom.  On stwierdzil tylko zdroworozsadkowy fakt korzystajac z prostej zasady "komu to sluzy" ze firmy farmaceutyczne chca zarobic na epidemi i na niej zarobia jesli epidemia bedzie nieposkromiona, az beda mogli pojawic sie jako zbawcy z nowa szczepionka kiedy beda mogli zaspiewac kazda cene.  Ja jedynie dodalem, ze dzialania anty-kovidowcow jak Grzegorz Braun wpisuje sie w interes firm farmaceutycznych, gdyz utrudnia poskromienie epidemii metodami nie farmaceutycznymi jak, np. powszechnym uzywaniem masek. Firmy farmaceutyczne nie chca abysmy wierzyli, ze maski moga byc skuteczne.  Tylko szczepionka ma byc skuteczna.  

Jesli chodzi o Grzegorza Brauna to on nie jest oryginalny.  On powtarza i propaguje memy i tzw. "talking points"  czyli artykulacje chwytliwych choc zwodnych argumentow stworzone glownie w Niemczech i podchwycone przez libertarianow w wielu krajach.  A libertarianie jak wiadomo zawsze sluza oligarchii, promujac idee i pomysly, ktorych zwykli ludzie powinni sie wystrzegac.    

A czy Braun wierzy w szczepionki czy nie tego nie wiem.  Trzeba by sie spytac, czy swoje dziecko zaszczepil na cala baterie szczepionek niemowlecych.  Napewno wiemy, ze w tych kregach anty-kowidowych sa antyszczepionkowcy. I to oni strzelaja sobie w stope gdyz dzialanosc anty-maskowa tylko prowadzi do wzmocniena pozycji firm farmaceutycznych.

zaloguj się by móc komentować

peter15k @gabriel-maciejewski
2 listopada 2020 22:58

(... ) O co chodzi teraz? O to, prawdopodobnie, że Niemcy obiecali Amerykanom iż będą już grzeczni, dołożą trochę „marków” na wojnę, nie będą knuć z Ruskimi, a na pewno nie w takich szerokich zakresach, jak do tej pory, byle tylko pozwolić im zagospodarować tę Mittel Europę. ( ... )

Istotnie wygląda to u nas na stosowanie strategii Quintusa Fabius Maximusa Verrucosusa Cunctatora. Być może w tej sytuacji to może być skuteczne. Tymczasem dziś wieczorem w Wiedniu przed synagogą...

https://www.youtube.com/watch?v=rhxFoRlgTPc&ab_channel=news.com.au

 

 

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @ewa-rembikowska 2 listopada 2020 15:34
2 listopada 2020 23:19

Dostają, zdaje się,  środki unijne na walkę z CoVid-19.

Ale jak mieliby dostać, jeśli u nas CoVid byłby w wygaszaniu bez tych środków?

Nalezy więc  podpompować statystykę, a wdrażane restrykcje mają dać alibi (potwierdzeni9e) , że publikowane sa dane  prawdziwe.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @piwonia 2 listopada 2020 22:37
2 listopada 2020 23:42

Noszenie szmaty na twarzy chroni przed zachorowaniem? Nawet CDC w Usiech uważa, że nie. Poza tym nie ma żadnej epidemii koronawirusa, a jeśli już coś, to epidemia zapalenia płuc, wobec którego maskowanie niczego nie daje.

Szczytem perwersji jest noszenie masońskiej szmaty w kościele.

 

zaloguj się by móc komentować


mooj @krzysztof-laskowski 2 listopada 2020 23:42
3 listopada 2020 00:12

Chroni przede wszystkim otoczenie przed zarażeniem. Także COVIDem. Nie w pełni, ale bardzo poważnie ogranicza roznoszenie.

masońskiej szmaty? my o jakiś sztandarach? fartuszkach? 

Ależ ci masoni się rozpanoszyli na Tajwanie, kto by przypuszczał

zaloguj się by móc komentować

piwonia @krzysztof-laskowski 2 listopada 2020 23:42
3 listopada 2020 00:17

"Nawet CDC w Usiech uważa, że nie."   -   Wprost przeciwnie.  Robert Redfield, dyrektor CDC,  wrzesien 2020

CDC director Robert Redfield said face masks may be more effective than a vaccine in preventing individual coronavirus infections

https://www.businessinsider.com/cdc-director-masks-better-than-vaccines-at-stopping-coronavirus-2020-9

Ale prawda jest, jak wczesniej pisalem, CDC na poczatku epidemii zaprzeczal efektywnosci masek. W mojej opinii to wynikalo z wieloletniej strategii pomniejszania znaczenia masek na rzecz powszechnych szczepien jako glownej strategii walki z chorobami jak grypa i podobne.

Pana extrawaganckich opinii o korona wirusie, epidemii, maskach i masonach nie bede probowal prostowac bo nie wiem gdzie by trzeba bylo zaczac aby dotrzec do Pana.  

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @piwonia 2 listopada 2020 22:37
3 listopada 2020 06:39

Anty-szczepionkowcy i anty-kowidowcy to jest woda na młyn producentów szczepionek. Te środowiska zawsze i skutecznie uniemożliwą jakąkolwiek racjonalną dyskusję na tematy wokół zdrowia publicznego.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @mooj 3 listopada 2020 00:12
3 listopada 2020 06:55

Noszenie szmaty chroni przed transmisją zakażenia na innych. Po to właśnie chirurdzy noszą maski. I jakoś nie umierają od tego, syfy na gębie też mają w normie. Gdyby wszyscy nosili maski w poprawny sposób, oraz dbali o higienę rąk, problemu by w ogóle nie było. Ale, niestety od niektórych nie da się tego wyegzekwować. Choćby od małych dzieci i osób niedorozwiniętych umysłowo - dlatego u tych osób nie wymaga się noszenia masek. I z góry zakłada się, że mają gila też na rękach. Od pozostałych można chyba oczekiwać, że dla dobra bliźnich maskę poprawnie założą i ręce zdezynfekują. 

zaloguj się by móc komentować

mooj @Grzeralts 3 listopada 2020 06:55
3 listopada 2020 09:08

Co nie znaczy, że należy ograniczać się do przekonywania przekonanych czy w ogóle to robić:)

Syfów na [t] nie mają, bo nie noszą

[twarzach] jednorazowych masek kilkadziesiąt godzin albo i kilkadziesiąt dni

[twarzach] niejednorazowych, 'szmat" i innych niepranych przez dnie i tygodnie

[tyłkach] majtek niezmienianych miesiącami

[stopach grzybów] skarpet przez cały rok tym samych i używają więcej niż pary jednej pary butów.

Ale jeśli w 2018 czy 2019 już rankiem w pociągach i autobusach śmierdziało od miemytych ciał (i to nie tych co nie mieli jak po nocce w pracy zadbać o higienię), bo 'skoro dezodorant działa 48 h, to szkoda go zmyć...zerowaste!", to w modelu trzeba uwzględnić "ludzie nie zadbają o higienę i w 2020".

zaloguj się by móc komentować


krzysztof-laskowski @mooj 3 listopada 2020 00:12
3 listopada 2020 09:15

Maskowanie okazuje się w dużej skali bezużyteczne. Tu lekarz oftalmolog negatywnie odnosi się do przymusu zakrywania twarzy: https://www.youtube.com/watch?v=ZbmvCKcUNuA&feature=emb_title

zaloguj się by móc komentować


Grzeralts @mooj 3 listopada 2020 09:08
3 listopada 2020 09:27

Ano tak. Jednak nawet najpodlejszy kawalek szmaty zmniejsza stopień zaglucenia przedmiotów w okolicy paszczy zamaskowanego. 

Nb. Przy zabiegu stoi się czesto wiele godzin w jednej masce.

zaloguj się by móc komentować

mooj @Grzeralts 3 listopada 2020 09:27
3 listopada 2020 09:35

Ale później nie chowa jej (jednorazowj) do kieszeni, bo "założę przy następnym operacji":)

zaloguj się by móc komentować

mooj @krzysztof-laskowski 3 listopada 2020 09:15
3 listopada 2020 09:39

Ale mechanizm rozumiemy? Nie ma "małe" wirusy powstrzymywać, a większe cząsteczki z przyczepionymi wirusami.

Gaza sterylna też ma spore "oczka", co nie znaczy, że jest bezsensowne stosowanie na ranę jako barierę przeciwko "małym" chorobotwórczym -tak?

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @mooj 3 listopada 2020 09:39
3 listopada 2020 10:07

Istnieje zasadnicza różnica między sytuacją, w której trzeba chronić ranę jałową tkaniną przed drobinkami śliny lub kurzu, a sytuacją, w której wszyscy ludzie zdrowi są zmuszani przez skorumpowanych polityków i skorumpowanych duchownych do zakrywania twarzy czymkolwiek. I proszę mi nie wmawiać, że tej różnicy nie ma.

zaloguj się by móc komentować

mooj @krzysztof-laskowski 3 listopada 2020 10:07
3 listopada 2020 10:14

Jest różnica. Tylko to nie ten przypadek.

Nie wiemy kto jest zdrowy, kto chory. Psy chodzą w kagańcach, nie te co nieustannie gryzą przechodniów, a wszystkie.

My jednak na serio:(

zaloguj się by móc komentować



olo @peter15k 2 listopada 2020 22:58
3 listopada 2020 14:53

znam to miejsce w wiedniu, mala uliczka, wjazd pod lancuchem i stala ochrona

zaloguj się by móc komentować

SalomonH @Grzeralts 3 listopada 2020 13:52
3 listopada 2020 15:29

Tak, widziałem to dziś, przyrost jest kilkukrotnie większy, niż liczba przypisywana przypadkom covid, czy mamy tu do czynienia z niezdiagnozowanymi przypadkami, czy może to skutki uboczne środków, które przedsięwzieliśmy w ramach obrony przed covid? Starsza osoba, którą znam, od pół roku ma przesuwany termin operacji, jeszcze wątroba sobie radzi ze środkami przeciwbólowymi, ale na jak długo? Liczba samobójstw, wzrost śmiertelności noworodków, to nie są ofiary covid, czy może jednak?

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @SalomonH 3 listopada 2020 15:29
3 listopada 2020 17:51

Raczej niepotwierdzone laboratoryjnie przypadki. Nie wchodzą w statystyki COVID bez dodatniego wyniku testu.

zaloguj się by móc komentować

SalomonH @Grzeralts 3 listopada 2020 17:51
3 listopada 2020 18:46

Czyli te wszystkie historie o ludziach, co w karetkach po 5 godzin przemierzają trzy województwa, bo nigdzie ich nie przyjmują, to też niezdiagnozowani, noworodki też i próchnica. No i samobójcy też niezdiagnozowani. Brawo.

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @SalomonH 3 listopada 2020 18:46
3 listopada 2020 22:59

Niespotykana troska o życie !

Szkoda że to tylko tak zdalne.

 

zaloguj się by móc komentować

SalomonH @MarekBielany 3 listopada 2020 22:59
3 listopada 2020 23:08

A tak kochany, zdalnie. Do pandemii czynnie, teraz już nie, rzuciłem to, bo mam ciężką alergię na absurd. Ale zaczynam praktykę indywidualną, pozasystemową. Takie czasy.

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @gabriel-maciejewski
3 listopada 2020 23:32

Wiesz. Można w 5 godzin w karetce przejechać trzy województwa ale nie wzdłuż i wszerz.

Płatne plus 100%.

Jak mnie się podobają te dawne podręczniki do nauki angielskiego, w których aby nauczyć wymowy 'th' był rysunek gościa w maseczce.

:)

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @SalomonH 3 listopada 2020 18:46
4 listopada 2020 06:44

Nie, to pacjenci z COVID, ale bez wyniku wymazu najczęściej - po to zrównali testy antygenowe z genetycznymi, żeby można było takich gdzieś położyć. 

Ale w złym scenariuszu lada moment nie będzie z chorym wyrostkiem dokąd pójść, bo wszystkie szpitale się zapchają.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @MarekBielany 3 listopada 2020 23:32
4 listopada 2020 06:48

Tak, ratownik za to wożenie pacjenta po województwie ma ekstra płatne, może nawet całe 30PLN brutto za godzinę. Od przyszłego tygodnia, być może, bo jest na konktrakcie, więc ustawowych podwyżek nie dostaje z automatu. Upocony w kombinezonie, nie ma się jak wysz.ać, zjeść, napić, wróci do domu ch.j wie kiedy,a jak już wróci, to za parę godzin ma kolejne 24h w pracy. Zarąbista robota. Pozazdrościć.

Polska zawiść to choroba najcięższa, która nas zniszczy i zeżre. Po raz kolejny w historii.

zaloguj się by móc komentować

SalomonH @Grzeralts 4 listopada 2020 06:48
4 listopada 2020 10:00

Jaka zawiść? Miałbym dużo więcej, gdybym chciał robić pandemię. Tymczasem kosztowało mnie całkiem sporo, żeby się z tego wykręcić. 

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @SalomonH 4 listopada 2020 10:00
4 listopada 2020 11:04

Więc jesteś najlepszym przykładem, że i za 200% nikt tej roboty nie chce, kto nie musi. Warto zatem, żeby ludność przestała się nakręcać tymi rzekomymi kokosami. 

zaloguj się by móc komentować

SalomonH @Grzeralts 4 listopada 2020 11:04
4 listopada 2020 11:36

Ja bym to robił za darmo, gdyby to miało sens, tymczasem jest to zbrodnia. To ja bym tak tylko uściślił: czterokrotny wzrost liczby samobójstw (dane nieoficjalne, z powiatu) i niemal dwukrotny wzrost umieralności noworodków i niemowląt, to też niezdiagnozowany covid?

Odkąd opieka zdrowotna stała się "usługą medyczną", żaden absurd tej maszyny nie powstrzyma. I nie chodzi o "kokosy" dla ratowników medycznych, to jest systemowa korupcja i zepsucie. Dla dyrektora szpitala, który jest 'managerem" i tego się od niego wymaga, pandemia jest wybawieniem. Placówki oddłużają się po prostu w oczach.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @SalomonH 4 listopada 2020 11:36
4 listopada 2020 12:37

To jest "mieszanie systemów walutowych". Primo, nawet 10x wzrost liczby samobójstw i 10x wzrost umieralności noworodków nie da 2000 zgonów tygodniowo (bo ogólny wzrost jest prawie o 4000). Secundo, ratownik czy pielęgniarka (z lekarzami różnie bywa) nadal nie świadczy usługi medycznej, tylko pełni istotną społecznie służbę dla ludności w ramach systemu publicznej opieki zdrowotnej. Nawet jeśli to się tak nie nazywa a system jako system nie działa. Wynagrodzenie pobiera w każdym razie za godzinę, nie od procedury i kondycja finansowa szpitala generalnie nie powinna go interesować. A robota pozostaje .ujowa niezależnie od tej kondycji i da się ją wykonywać wyłącznie z głębokiej motywacji wewnętrznej. 

zaloguj się by móc komentować

SalomonH @Grzeralts 4 listopada 2020 12:37
4 listopada 2020 13:14

Normalnie nie wierzę, że nie rozumiesz. To nie lekarz, czy pielęgniarka świadczy "usługę medyczną", tylko publiczna placówka służby zdrowia. I to ta placówka decyduje, co jest priorytetem.

No i oczywiście to nie noworodki i samobójcy robią tę statystykę, ale też nie "nowystrasznywirusowielkiejzjadkliwości", tylko ten burdel światowy, zarażanie strachem i cała ta psychoza, a za nią, brak realnego dostępu do opieki zdrowotnej. Nie mam danych dotyczących zawałowców, którzy nie dostali pomocy na czas, na temat osób, które nie doczekały ratujących życie zabiegów, jak na razie ci samobójcy i noworodki,

zaloguj się by móc komentować

DYNAQ @Grzeralts 4 listopada 2020 12:37
4 listopada 2020 13:42

Od trzech dni jestem w izolacji domowej,wczoraj nawiedziła mnie policja sprawdzając obecność w domu.Dziś pojechałem na umówione pobranie wymazu,informując wcześniej komendę policji w jakich godzinach i z jakiego powodu będę nieobecny. Wymaz pobrano po krótkim czekaniu w kolejce. Wszystko działa,nie mam zarzutów.Dopóki nie straciłem smaku robię sobie pyszne potrawy,mam czas...

zaloguj się by móc komentować


karmel @gabriel-maciejewski
4 listopada 2020 13:48

Ciekawe też jak poczują się pracownicy służby zdrowia po pandemii gdy zostaną im obcięte pensje o połowę. Raczej trudno będzie się chyba zerwać z łóżka na dyżur.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @SalomonH 4 listopada 2020 13:14
4 listopada 2020 13:52

Wzajemnie się nie rozumiemy. Zamieniono nam publiczną służbę zdrowia na nieskoordynowaną zbieraninę świadczeniodawców, to fakt. Ale odbyło się to za społecznym przyzwoleniem co do samej zmiany, wręcz z ochoczym pohukiwaniem: "hu, ha, prywatyzujmy". Za to bez zmiany oczekiwań i zapisów prawnych, co do samej kwestii i potrzeby istnienia służby. Typowo polski rozjazd oczekiwań, wzajemnie wykluczających się, z którego mało kto zdaje sobie sprawę. Nietrudno jednak było przewidzieć, że to wprawdzie działać zbyt dobrze nie będzie, ale za to będzie drogie. Na deser doprawiono prokuraturami - koszty jeszcze wzrosły, sprawność jeszcze zmalała. I na to wszystko przyszła epidemia, całkiem realna. Latami hodowany golem leży i bezradnie macha nóżkami - gdyby nie ludzie, którzy w nim pracują, de facto na przekór wszechobecnemu bałaganowi, nie działałoby nic. To ci ludzie nadal (na szczęście) decydują, co będzie priorytetem (ratowanie życia, nie generowanie dochodowych świadczeń). Regulator pospiesznie dorabia do tej partyzantki rozwiązania organizacyjne, finansowe i prawne. Kolejny cud nad Wisłą rośnie nam w oczach.

A statystykę robią COVIDy niepotwierdzone laboratoryjnie.  

 

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @DYNAQ 4 listopada 2020 13:42
4 listopada 2020 13:54

Działa i będzie działać. Bo jesteśmy mistrzami świata w samoorganizacji. Wystarczy, żeby regulator nadmiernie nie przeszkadzał (a obecny się bardzo stara nie przeszkadzać). 

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @karmel 4 listopada 2020 13:48
4 listopada 2020 13:58

Problemem polskiego systemu są bardzo niskie stawki godzinowe dla "mrówek". Gazetowe historie o krezusach zarabiających steki tysięcy miesięcznie (są tacy) ukrywają fakt, że cała masa kluczowych pracowników systemu nadrabia niskie stawki ilością godzin - ustawodawca stworzył furtkę do obchodzenia limitów prawa pracy przez "kontrakty". Na bieżąco umożliwia to działanie systemu, ale na dłuższą metę jest zabójcze, bo do kluczowych zawodów i specjalności po prostu brakuje chętnych, nie następuje wymiana pokoleń. Np.Chirurdzy ogólni wymrą za góra 15 lat, razem z pielęgniarkami. 

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować