-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

Thorgal i Pacewicz przeciwko Kaczyńskiemu

Miasto Grodzisk Mazowiecki zaczyna, ku mojemu nieopisanemu zaskoczeniu, przypominać Nowy Jork z opisu znanego męskiej części publiczności zaczytującej się w powieści „Nocny kowboj”. Nie ze względu na ilość wieżowców bynajmniej, czy banków albo kancelarii adwokackich. Mam na myśli zupełnie co innego. Mianowicie ilość wydekoltowanych blondynek w mini spacerujących trotuarami w towarzystwie jednego, dwóch, a często trzech mały piesków. Ja to obserwuję z okien samochodu i widok ten jest na tyle zaskakujący, że o nim wspominam. Po co – zapytacie – skoro w tytule jest Thorgal...Wczoraj pan Tau, a dziś Nocny kowboj, czy ja znów montuję jakiś podstęp, albo nie daj Boże manewr? Nie, nic z tego. Po prostu przeczytałem przysłany mi przez Huberta wywiad z Grzegorzem Rosińskim, który był specjalnym gościem festiwalu komiksów w Łodzi. Nie pojechałem na ten festiwal, bo i po co...Hubert tam był i dziś mi opowiadał, że impreza zdycha. Ja zaś w tym wywiadzie, którym Wam tu zaraz zalinkuję doszedłem do momentu, w którym Pacewicz prowadzący wywiad z ramienia redakcji OKO Press, mówi, że jego podwładni, czy też współpracownicy nauczyli się z Thorgala wielu rzeczy, tego na przykład, żeby brzydzić się kłamstwem, albo tego, że zawsze jest ktoś kogo warto bronić. No i rzecz najważniejsza – Thorgal, który był wzorem dla dziennikarzy z OKO Press reprezentuje typ wojownika, który jest przez okoliczności przymuszony do walki, a chce żyć w spokoju. Zupełnie jak Pacewicz z kolegami, którego do walki zmusza postawa rządu PiS i samego prezesa Kaczyńskiego. Przeczytałem to i pomyślałem – co za nędza. Dwóch starych dziadów, pomagając sobie kilkoma młodszymi dziadami epatuje czytelnika takimi głodnymi kawałkami...To jest aż nieprawdopodobne, wyjechałem na miasto w środku dnia, a właściwie tak bardziej z rana, patrzę a tu te dziewczyny z pieskami na chodnikach...Nocny kowboj – myślę – sceneria jak z filmu. Czy taki Pacewicz by to zauważył? O Rosińskim nawet szkoda gadać, jak ktoś przez pół wieku rysuje jednego, do porzygania przewidywalnego bohatera, to czego można się po nim spodziewać.

Pogadaliśmy z Hubertem o tych komiksach i wyszło nam, że strategia rynku jest następująca – trzeba utrzymywać na stałym poziomie frustracje, bo inaczej cała nisza zdechnie. No, ale gdyby oni chcieli rzeczywiście utrzymywać te frustracje i cały ten festiwal niespełnień, jakim jest komiks pornograficzny i półpornograficzny, to zleciliby narysowanie komiksu według „Nocnego kowboja”, a tego nie czynią. Oznacza to, że w ogóle nie wiedzą co czynią i trudno mieć dla nich jakieś współczucie.

Pojawiły się głosy, że nasz komiks „Noc św. Bartłomieja” jest niezrozumiały. To jest łgarstwo wynikające wprost z zadufania, opętania i pychy ludzi, którzy kręcą rynkiem komiksowym w Polsce. Oni nie wierzą, że można narysować dobry, komunikatywny komiks historyczny z przesłaniem politycznym. A można. Hubert przećwiczył to w warunkach skrajnych. Był na Słowacji i tam wręczył album miejscowemu animatorowi kultury, Słowakowi jak najbardziej, który po polsku czytał o tyle, o ile. On był tym komiksem zachwycony, a nie dość tego pokazał go jeszcze najstarszym z sześciorga swoich dzieci. I te przeczytawszy nasz komiks poszły do komputera śledzić życiorysy występujących w nim postaci. Okazuje się, że ludzie, którzy nie dźwigają na plecach bagażu Thorgala i nie mają fiksacji na punkcie tak zwanych wielkich twórców i ich dzieł, odczytują normalnie tę treść i nic tam nie jest dla nich trudne. Czynią to w dodatku bez całkowitego zrozumienia języka, w którym dzieło zostało stworzone.

Wracajmy jednak do Rosińskiego. Siedząc na tym festiwalu pan Rosiński, legenda polskiego komiksu zbierał do puszki pieniądze. Nigdy nie zgadniecie na co. Na wsparcie wolnych mediów, czyli samego Pacewicza i jego ferajny. I to jest uważam niezwykłe. Nie zbierał co łaska, ale wprost po pięć dych. I byli tacy co płacili. Potem zaś urządził proszoną kolację w tej samej intencji i za tę kolację trzeba było płacić już pięć stów od osoby. Uwaga, uwaga – pięć stów, żeby zjeść kolację z Rosińskim, który opowiada o tym, że Thorgal jest wzorem do naśladowania dla młodych dziennikarzy, próbujących walczyć z reżimem kaczystowskim. Istnienie tego reżimu spędza Rosińskiemu sen z powiek, albowiem uważa on, że Kaczyński podobnie jak generał Franco zdelegalizuje w Polsce komiksy i będzie można rysować już tylko plakaty o treści politycznej. I on to mówi w chwili kiedy tak zwani wielbiciele komiksu w Polsce dzielą się na zwolenników samego Rosińskiego i na zwolenników Papcia Chmiela. Trzecią zaś kategorię stanowią miłośnicy gołych bab z kosmosu. Główną zaś troską animatorów rynku jest to, by rynek ten nigdy nie osiągnął głębokości rynku francuskiego czy hiszpańskiego, to zaś w praktyce oznacza, że nie mogą się na nim pojawić nowe gwiazdy. To by wprawiło w niezły ambaras ludzi, którzy nie znając się na niczym i nie mając o niczym pojęcia próbują orzekać na wszystkie możliwe tematy w zakresie komiksu i rysowania w ogóle. Tak być nie może. Mamy więc dwóch rysowników w Polsce – Rosiński i Papcio Chmiel i to wystarczy wszystkim, do momentu, w którym rynek nie zdechnie. Potem zacznie się lament, że komiks w Polsce nikogo nie interesował i nie było nowych, młodszych twórców. Co, jak mniemam, stanie się niebawem. Wracajmy jednak do pieniędzy – 50 zł od łba na ratowanie Pacewicza i 500 stówek za godzinną kolację z mistrzem...To ja zatrzymałem starania o zorganizowanie płatnego spotkania z Szymonem Stalagmitem, choć ani razu nie przyszło mi do głowy, żeby pobierać za nie 50 zł od osoby. Zatrzymałem, bo zobaczyłem kilka nieprzychylnych tej idei komentarzy. To ja siedzę tu cały w strachu, czy uda się zorganizować konferencję i cały LUL, bo wpłaty spływają jak krew z nosa i cała impreza może się po prostu rypnąć, a tam bez żenady pobierają 500 stów za kolację z Rosińskim?! Ja zaproponowałem połowę tego za cały dzień słuchania ciekawych wykładów, które wygłaszać będą fachowcy, pasjonaci z prawdziwego zdarzenia, ludzie z krwi i kości, którzy przy tym całym Thorgalu zasnęliby jak dzieci, zwyczajnie z nudów. Połowę tego za cały dzień wykładów, ciepły, wykwintny obiad, kawę i ciastka. To jest przepraszam dużo? Może jeszcze mam się z tego tłumaczyć, co? Albo porównywać moich gości z Rosińskim i jego nudziarstwami, tak? Niedoczekanie, już prędzej LUL nie dojdzie do skutku. Nie chcecie, to nie. Pójdziemy w inną stronę. Mamy jeszcze trochę czasu i liczę, że wszystko się uda, ale nie mogę uwierzyć w to, że ktoś zapłacił 500 zł za kolację z Rosińskim. A tu proszę, macie cały wywiad.

 

https://oko.press/mistrz-komiksu-fantasy-grzegorz-rosinski-zbiera-na-oko-press-bo-jak-thorgal-ma-alergie-na-klamstwo/



tagi: propaganda  komiks  oko press  rosiński  thorgal 

gabriel-maciejewski
22 września 2018 04:35
52     4821    11 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

Grzeralts @gabriel-maciejewski
22 września 2018 06:39

Myślę, że znaleźli się chętni na te 500PLN. Ew.sponsorzy. Problem polega na tym, że żyjemy w czasach, w których pieniądz sam jest najważniejszym towarem. Wobec tego jakość i przydatność towarów pozostałych pozostaje jedynie luźno związana z ceną, którą trzeba za nie zapłacić. W zasadzie nawet lepiej jeśli towar jest nieprzydatny i niskiej jakości, ale za to drogi. Normalne zaś są wszelkie haracze, które trzeba płacić, żeby dostać się lub pozostać w "odpowiednim" kręgu. W kręgu, w którym handluje się pieniędzmi i pozostając w nim można się do nich dostać. LUL od takiego pozycjonowania też nie ucieknie, ponieważ ludziom nie mieści się już w głowie, że można coś tak po prostu z zyskiem sprzedać, bez znajomości, fundacji, grantów i dotacji (i mają rację bo w sumie nie można, choć wyjątki mogą się zdarzać). Jedyna nadzieja jest w tym, że w Polsce te koła grantów i dotacji są sztucznie zabetonowane przez i wokół jakichś niezbyt rozgarniętych osobników. W związku z tym w konkretnych niszach rynkowych jest sporo miejsca, które zwyczajnie leży sobie odłogiem. Leży, bo nikt nie wpadł na pomysł przepuszczania przez te nieużytki pieniędzy, skoro i tak główny strumień sobie spokojnie płynie. 

P.S.dałeś termin do 5 listopada, to większość wpłat spłynie tuż przed nim. 

zaloguj się by móc komentować

gorylisko @gabriel-maciejewski
22 września 2018 07:18

dla mnie Thorgal nie był i nie jest nudny... ale zawsze byłem dziwolągiem skomentował to swego czasu pewien antykwariusz w Gdańsku nad Motławą (nie wiem czy jeszcze żyje, za tydzień się przekonam) kiedy wszedłem i zapytałem czy ma coś z Łysiaka, powiedział, że nie... to ja zacząłem przeglądać inne prace... po chwili powiedział do mnie, że jestem dziwoląg... okazało się, że moje zachowanie jest nietypowe, znakomita większość wielbicieli Łysiaka po prostu wychodzi kiedy usłyszą, że nic niema... a ja przeglądałem inne prace...swego czasu kupiłem u niego całość "baśni tysiąca i jednej nocy" zapłaciłem zaliczkę i ledwo, ledwo zdobyłem resztę...ale są... ;-) chyba będę musiał znowu conieco odświeżyć sobie... ale Rosiński ma u mnie przeje... ane... ode mimo, że Thorgal mi się baaardzo podobał i podoba nadal... to za chiny ludowe nie dałbym pięciu stów za ciepła kalację z nim a za podejście do gadek o "reżimie" mógłbym mu sprzedać kapcia w słabiznę...nie twierdzę, że jest idealnie i spuper i w ogóle the best... ale głodne kawałki o reżimie to tylko świadczy, że facet czegoś się boi... być może wyjechał zadaniowany z Polski... zdarzają się utalentowane kurwy na tym łez padole...

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @gabriel-maciejewski
22 września 2018 09:30

Szczegóły imprezy to podstawa. Tu szczegóły były opowiedziane przez "telefon”. Najprawdopodobniej więc, ta znakomita kolacja była coroczną imprezą firmową dla współ i pracowników okopress. Dorzucono kilku komiksowych wariatów obecnych na festiwalu i kilku aspirujących do "towarzystwa", żeby sponsorzy obrońców prawdy i działacze komitetów obywatelsko-wyborczych tak się nie rzucali w oko, no i puszkę.

Podczas spotkania z czytelnikami na scenie stała puszka i osoby odbierające album z dedykacją, wrzucały po 50 zł.

Zebrano te 3 tysiące z hakiem, i jeśli to prawda to w porywach było z siedemdziesiąt osób, które za upamiętający imprezę komiks płacili 50 zł do puszki, w tym obsługa i organizatorzy imprezy obecni na sali. Wejściówkę za zasłużonych pracowników i działaczy zapłacili sponsorzy, za wariatów i aspirujących już nie. Ale generalnie jak na polityczne wydarzenie w centrum Łodzi, 1,5 godziny drogi od Warszawy, to sukcesu nie było.

Rosiak niestrudzony  wojownik, już w Kapitanie Żbiku przez swojego bohatera bronił prawdy. Człowiek zasłużony i doceniony orderami, jak i Pacewicz, po to – jak zauważył Gospodarz – by na tym kawałku zabezpieczać kierunek i betonować „prawdy” polityczno-moralne. Thorgal spadnięty wikingom z nieba, z tym łukiem, jako żywo przypomina mi bohaterskiego szczęściarza Sat-Ok(h)a, syna spadniętej. Tylko, że u nas to nie było wdrażane w trybie fantasy a reality.

Może w przyszłym roku zamiast festiwalu komiksu będzie już tylko kolacja z okiem Thorgala?

zaloguj się by móc komentować

S80 @gabriel-maciejewski
22 września 2018 09:38

To ten?!

" Syn publicysty "Gazety Wyborczej" Piotra Pacewicza - Krzysztof Pacewicz - napisał na Facebooku: "Błagam, niech ktoś pozbędzie się młodzieży w wieku 13-19 lat metodą dowolną, nawet przypominającą ludobójstwo lub obóz śmierci!".
Dlaczego Krzyś (właśnie tak zdrabnia swoje imię Krzysztof) Pacewicz chce likwidować polską młodzież?".

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @ainolatak 22 września 2018 09:30
22 września 2018 09:40

Rosiński oczywiście

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @S80 22 września 2018 09:38
22 września 2018 09:45

no jak Pacewicz junior może się mówić Krzysztof..no jak?

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @gabriel-maciejewski
22 września 2018 10:19

Tak na marginesie cen, co i za ile w funtach, a jak ktoś chce, dzisiejszy kurs, tj. 4.75zł za funta. Możliwość wynajmu sali, kilka do wyboru, a również możliwy pełny serwis całodzienny z poranna herbatą, lunchem i popołudniowym podwieczorkiem, zakwaterowanie również możliwe. A wszystko w opactwie w The Friars - Aylesford, Kent, Anglia

​​Jest tam centrum konferencyjne a tutaj ceny sali głównej

zaloguj się by móc komentować

mooj @gabriel-maciejewski
22 września 2018 10:42

"Mamy więc dwóch rysowników w Polsce – Rosiński i Papcio Chmiel i to wystarczy..."

Jak mi się zdaje: z tego jeden nie mieszkający w Polsce, a drugi lat 95 (dla równowagi - rodzina, zdaje się podobnie jak konkurent - aktywna poza granicami), czyli "jak zwykle, od wieków".

zaloguj się by móc komentować

agnieszka-slodkowska @ainolatak 22 września 2018 09:30
22 września 2018 11:08

Zabiorę zdanie w tej kwestii, bo byłam na targach w Łodzi i co nieco widziałam. Na "słynnej" kolacji niestety, nie ;) 

Do puszki zbierano kasę podczas trwania festiwalu/targów; była to "opłata" w wysokości 50 zł za rysunek "miszcza" Rosińskiego dla jego fanów. Kolejka była długa, niektórzy stawali po 2 razy. Nie wiadomo ile kasy w sumie zebrano. W każdym razie te pieniądze zbierano jak twierdzi sam Rosiński na Amnesty International. W 2016 zbierano na PAH, a rok temu Rosiński zbierał na "obronę Puszczy Białowieskiej" (Greenpeace).

Kolacja to zupełnie inna sprawa. Zorganizowana była wieczorem, po targach, dla gości specjalnych, wjazd 500 zł. Faktycznie zebrano 3650 zł, czyli było ok. 7 osób. Ta kasa ma zasilić OKO Press. Na kolacji można było dostać wpis rysunkowy od twórcy Thorgala, którego wartość na rynku kolekcjonerskim myślę, że przewyższa cenę biletu. 

BTW, jak napisałam, na kolacji nie byłam i wcale nie żałuję, natomiast wybieram się na LUL i wiem, że to będą dobrze wydane pieniądze :)

 

zaloguj się by móc komentować


cbrengland @ainolatak 22 września 2018 09:45
22 września 2018 11:25

Czy jest duża różnica z tymi psami na tych zdjęciach? Ja nie widzę, a nawet na korzyść tej równie durnej sztuki z Królestwa wszystkich królestw, nie będę już używał brzydkich wyrazów z czym mi się kojarzy ...

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @agnieszka-slodkowska 22 września 2018 11:08
22 września 2018 11:32

To jeszcze lepiej - 7 gości specjalnych robi szczególne wrażenie! Zwłaszcza jeśli na tym w przyszłości zarobią. To nawet nie sukces a nędza.

W takiej sytuacji nie dziwi, że nie podali ile uzbierali w puszce "w trakcie" i mgliście to opisali. No a że kolejka, bo długie czekanie to pewno wynikała z tego, że rysunek miszcza w ciągu pół minuty sie nie zrobił. No chyba, że mu Thorgal pomagał ;)

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @agnieszka-slodkowska 22 września 2018 11:08
22 września 2018 11:48

Ewidentnie te kwoty to coś nie tak podali, no chyba, że wkradł się im w tekst błąd, bo 7 osób z wjazdem po 500zł nie może dać 3650. 

zaloguj się by móc komentować

szarakomorka @gabriel-maciejewski
22 września 2018 11:48

"Przyjechali z całej Polski. Bilet kosztował 500 zł, cały zysk – 3560 zł "

No to d..py jak to się mówi w wyższych sferach nie urywa.

Obecność ok 10 osob , po 500 zł to 5tys. - 1,5tys. za wodę mineralną i chipsy i na czysto 3,5tys.

Jak na wielbicieli z calej Polski to d.....itd.

zaloguj się by móc komentować

szarakomorka @gabriel-maciejewski
22 września 2018 12:03

"Przyjechali z całej Polski. Bilet kosztował 500 zł, cały zysk – 3560 zł "

No to d..py jak to się mówi w wyższych sferach nie urywa.

Obecność ok 10 osob , po 500 zł to 5tys. - 1,5tys. za wodę mineralną i chipsy i na czysto 3,5tys.

Jak na wielbicieli z calej Polski to .....itd.

zaloguj się by móc komentować


ainolatak @Kedar443 22 września 2018 12:04
22 września 2018 12:19

Oczywiście, że ktoś mógł dać wiecej, mogła to być nawet jedna osoba, która wszystko oplaciła. Mam Pan rację.

Ale nie ma Pan co do bezinteresownej nienawiści wobec Rosińskiego, który z Belgii nakręca akcje miłości wobec tych, którzy mieszkają w Polsce. Ona jest zupełnie interesowna, bo wolę Jakusza od Thorgala, i moja sympatia do mnicha każe mi z tą nienawiścią podejrzewać, że "autorytety" próbują mącić bezinteresownie ze szczerości swoich serc.

 

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @aszymanik 22 września 2018 12:06
22 września 2018 12:23

taki tez można mieć sposób na szybkość, tylko obawiam się, że wpisuje się to w mowę bezintersownej nienawiści

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @Kedar443 22 września 2018 12:37
22 września 2018 13:22

Rozczaruję Pana, na mnie nie spadła z nieba emanacja njuejdżowskiej ponowoczesności Rosińskiego, ani jego przekazu, ani kreski. Ale pewno takie rzeczy nie są dostępne profanom…

Cieszę się jednak, że odkrył Pan swoje zdanie w tak wyrazisty sposób. Tutaj już parokrotnie próbowano przekonywać, co i jak należy myśleć o sztuce „wyższej”, a jakakolwiek opinia czy działania inne niż wskazywane emanacjami spotyka się z zarzutem o bezinteresowną nienawiść, nędzę czy prymitywizm niepozwalający na zrozumienie "prawdziwej" sztuki.

zaloguj się by móc komentować

agnieszka-slodkowska @Kedar443 22 września 2018 14:18
22 września 2018 14:40

Szanowny Panie, nie wiem kim Pan jest i jak dużą ma Pan wiedzę na temat umiejętności rysunkowych. Śmiem natomiast twierdzić, że znajduję u Pana nie tyle niechęć do Huberta, ale jawną wrogość. Proszę zatem się wyciszyć i nie trolować notki gospodarza.  

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @Kedar443 22 września 2018 14:18
22 września 2018 15:01

Tak, jestem wielbicielką. I przynajmniej nie udaję oburzenia, że tutaj "nienawidzi" się Rosińskiego, by zaraz pod pretekstem obrony jego emanacji dowalać Gospodarzowi i jego współpracownikom.

zaloguj się by móc komentować

agnieszka-slodkowska @Kedar443 22 września 2018 15:01
22 września 2018 15:12

Drogi Panie, w dalszym ciągu Pan troluje. Kolejny wpis poświęca Pan rzekomo fatalnemu rysunkowi Huberta. Jak na obojętny stosunek, to trochę dużo, nieprawdaż? Żal mi Pana. Proszę zostać przy komiksach Rosińskiego. Proszę też nie sugerować gospodarzowi co powinien zrobić i kogo posadzić na LUL-u, bo zdaje się nie ma Pan pojęcia o co w tym wszystkim chodzi. 

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @Kedar443 22 września 2018 12:37
22 września 2018 15:24

gryzmolenie na kartce papieru podczas nudnej lekcji przysposobienia obronnego...

Wie pan, piszę ten komentarz do pana raz i tylko, bo mnie pan wq...a tym swoim pisaniem i w żaden sposob pan nie pasuje do tego grona tutaj, a ten fragment powyżej rozłożył pana na łopatki, na jakim odcinku pana postawiono w pana pracy. Bo pan tutaj jest w pracy, my z wyboru.

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @Kedar443 22 września 2018 12:37
22 września 2018 15:24

gryzmolenie na kartce papieru podczas nudnej lekcji przysposobienia obronnego...

Wie pan, piszę ten komentarz do pana raz i tylko, bo mnie pan wq...a tym swoim pisaniem i w żaden sposob pan nie pasuje do tego grona tutaj, a ten fragment powyżej rozłożył pana na łopatki, na jakim odcinku pana postawiono w pana pracy. Bo pan tutaj jest w pracy, my z wyboru.

zaloguj się by móc komentować

agnieszka-slodkowska @Kedar443 22 września 2018 15:40
22 września 2018 15:43

A już myślałam, że jest Pan jedynie niespełnionym, sfrustrowanym rysownikiem... Ale tu faktycznie należy spytać: kto jest Pana oficerem prowadzącym? I to na tyle. Żegnam.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @ainolatak 22 września 2018 09:45
22 września 2018 16:59

Po tym jak zobaczylem zdjecie wnuczki Leszka Millera to juz mnie nic nie zdziwi. Ale po staremu, przerazaja mnie te dzieci smieci.

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @Szczodrocha33 22 września 2018 16:59
22 września 2018 17:34

Oni wszyscy są też w pracy, to są ci wszyscy, o których niedawno napisałem, że, po zastosowaniu socjalizmu w Polsce w 1918 roku, a rocznicę setną celebrowaną  w tym roku mamy właśnie, że oni muszą, a inni dają się tak często niestety w jakieś rozmowy i przekomarzania z tymi muszącymi, którzy mają ubaw po pachy, gdy spotkają sie w swoim gronie np pan Hartman Jan, o którym niedawno bylo u Panthery, a tutaj przyklad

https://hartman.blog.polityka.pl/2018/09/18/duda-i-trump-jaka-piekna-para/

a co ciekawe, gdy jeszcze komentowałem tam, na jego blogu, tak właśnie, taki bylem naiwny ☺, jeden z komentujących, a mam podejrzenie, że był to sam Hartman w innym diabelskim wcieleniu nickowym, napisał do mnie bez ogródek, tak mniej więcej, że nalepiej, jak bym zdechł z innymi Chrześcijanami.

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @Szczodrocha33 22 września 2018 16:59
22 września 2018 17:56

I popatrz, mieszkasz zdaje się w USA. Czytam ostatnio, że prezydent A. Duda będąc w USA właśnie brał udział w V Spotkaniu Poloni Światowej, czy coś w ten deseń. Czy osobiscie czujesz więź z takim eventem? Oczywiscie nie musisz odpowiadać ☺. Ja odpowiem za siebie. Ja nie. Ja nie czuję się Polonią, ja czuję się Polakiem i to zupełnie nie związanym niczym z rządem w Warszawie, wiem już, że z żadnym, teraz i cokolwiek nowego się pojawi w duchu roku 1918. Mam obywatelstwo polskie. Tylko. I pewno tak zostanie. Byłem obywatelem PRL-u też.

zaloguj się by móc komentować

adamo21 @ainolatak 22 września 2018 13:22
22 września 2018 17:58

Za moich czasów mówiło się 'bezinteresowna nieżyczliwość'. 

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @Kedar443 22 września 2018 14:18
22 września 2018 19:03

Przyznam szczerze, że nie znam się na rysunku, nie mam pojęcia czy Hubert jako rysownik to poziom wysoki, średni czy niski. Podobnie też nie wiem czy Rosiński to artysta czy oszust. Natomiast wiem, że Rosiński to w odróżnieniu od Huberta niesympatyczny dureń z którym nie chciałbym spędzić wieczoru, nawet gdyby to on mi dał te pięć stów. 

Ale wiem coś jeszcze. Otóż to że Pan przyłazi na kompletnie sobie obcy blog, by tam robić zamieszanie, źle świadczy nie o Hubercie ani nawet o Rosińskim, ale o Panu. I niech Pan sobie nie pochlebia. Ja nie twierdzę że jest Pan zadaniowany. Obstawialbym raczej to, że nie jest Pan pewien swojego wyboru.

Przy okazji przepraszam Autora, że wbrew jego napomnieniom znów  wszczynam awantury na nie swoim blogu.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Kedar443 22 września 2018 14:18
22 września 2018 19:41

Thorgal może i ma jakąś estetykę, ale o treści w Thorgalu nie da się po prostu z normalnymi ludźmi gadać. Zaś jego estetyka to powielanie sztampy. To są ciągle te same gęby. Ok można lubić schematy. Ale wtedy nie trzeba zabierać głosu na temat stylistyki niepowtarzalnej, bo taką ma p. Hubert. Tam każda gęba, każdy pejzaż to nowy świat. 

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @Kedar443 22 września 2018 15:01
22 września 2018 19:47

Kompromituje się Pan coraz bardziej.

zaloguj się by móc komentować


spox @gabriel-maciejewski
22 września 2018 21:02

tak tylko doDam ze jakis tydzien temu we francuskiej tv widzialem zapowiedz programu o nowym komiksie van hamma (scenarzysta wspolpracujacy z rosinskim przy thorgalu) na temat sytuacji w kongo (czarny bohater w tle wojna itp..), wyglada, ze van hamm troszczy sie o czarnych w kongo, rosinski o czar.. sorry bialych w polsce;), a francuscy republikanie troszcza sie o caly swiat;)

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @cbrengland 22 września 2018 17:56
22 września 2018 21:07

"Czy osobiscie czujesz więź z takim eventem?"

Nie, nie czuje. Na 28 lat mojego pobytu w USA tylko 2 (pierwsze dwa) spedzilem wsrod Polonii. I wystarczy.

Jedyny poziom zorganizowania sie na jaki moga sie zdobyc Polacy na emigracji w Ameryce to nasiadowka w niedziele po kosciele przy wodce i kapusniaku i plotki. Albo  "wyzsze sfery" (troche lekarzy czy adwokatow z nostryfikowanymi z Polski dyplomami) plus paru schludniejszych kontraktorow - biznesmenow ogladajacych w restauracji czy innym "Domu Polonii"  kolejny pojedynek Goloty w telewizji, w nadziei ze prasa  amerykanska okrzyknie pana Andrzeja "polskim Rocky Balboa". I swiat znowu o nas zacznie mowic.

Jezeli mam do wyboru Polonie albo samotnosc to wybieram samotnosc. To co tak wielu ludzi przeraza. Przeraza do tego stopnia ze zbieraja sie przy grillu i pieka kielbaski. Samotnosc bywa rzeczywiscie uciazliwa ale mozna ja jakos zagospodarowac. Tak do konca sie nie da ale do konca tak naprawde nic sie nie da zagospodarowac w zyciu.

Sa rzeczy ciekawe, chociazby warto zerknac i poczytac Szkole Nawigatorow. No i wizyty robocze w Polsce tez mi pomagaja.

Jesli zas idzie o Andrzeja Dude to ciesze mamy takiego a nie innego przywodce. Z jednego zasadniczego powodu. Mianowicie, jak to juz kiedys stwierdzilem, nie musze sie juz rumienic ze wstydu podczas publicznych i zagranicznych wystapien polskiego prezydenta.

 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @Magazynier 22 września 2018 19:41
22 września 2018 21:27

Pelna zgoda. Thorgal jest dobry od strony wykonania (Rosinski to na pewno obdarzony talentem rysownik), ale jesli idzie o przekaz i tresc to wieje z tego taka sama pustka jak od, nie przymierzajac, filmu "Red Sonja" (1985) z Arnoldem Schwarzeneggerem.

Natomiast komiksy Huberta obok tego ze sa dobrze wykonane od strony artystycznej to maja wlasnie ten przekaz i traktuja o waznych wydarzeniach w historii.

zaloguj się by móc komentować

onyx @Magazynier 22 września 2018 19:41
22 września 2018 22:30

Dokładnie, z Thorgala każdy już dawno wyrósł i nikt do tego nie wraca prócz paru dziadkow co kręcą interesem i garstki kolekcjonerów co chodzą w swetrach z siatkami pełnymi unikatów. Toyah kiedyś pisał o zbieraczu płyt analogowych, to podobny typ. Ten rynek dawno wyzionął ducha i kiśnie we własnym sosie. Tak jak wszystko zostało ustawione i nakręcone za komuny tak się kręci do dzisiaj ale teraz już tylko siłą inercji bo w golemie dawno brakło pary a tajemne formuły myszy zjadły. Komiks o którym można porozmawiać wygląda tak:

zaloguj się by móc komentować

kalixt @parasolnikov 22 września 2018 20:21
23 września 2018 00:47

Trochę w sumie szkoda, bo wyglądał na takiego, co wpadł tutaj jako nowy i koniecznie chciał na początek czymś zaimponować, pozersko przygwiazdorzyć, ale serca po lewej stronie chyba tak naprawdę nie miał (''serce głupca jest po jego lewej stronie'', jak wiemy z Księgi Koheleta - teraz tym cytatem ja chcę przygwiazdorzyć, bo też tak mam).

Bo wiecie, jak wiem po sobie, wpadają tu czasem poszukujący czegoś ludzie, którzy przez całe życie czytali najpierw jakichś Łysiaków, później modną literaturę rosyjską, amerykańską i francuską, oglądali ambitne kino, a we wcześniejszej jeszcze młodości śmigali jakiegoś Thorgala i w ogóle wysławiają się zdaniami złożonymi i starają się być z tego wszystkiego jakoś zadowoleni, a tu się nagle dowiadują, że to zasadniczo wszystko był szajs, tzw. ''dewastacja emocji'', dali się oszukać i zmarnowali 30 lat życia. Pierwszą reakcją jest sprzeciw - wcale nie, ja wam pokażę, że wcale nie jestem taki głupi.

zaloguj się by móc komentować

betacool @kalixt 23 września 2018 00:47
23 września 2018 00:58

I taki słabo zorientientowany gość o Sacco di Roma niechcący zahacza?

Daj spokój.

zaloguj się by móc komentować

onyx @betacool 23 września 2018 00:58
23 września 2018 01:29

Kolejne trollkonto kogoś kto już tu był i wypadł. Jak to mówią, był czas przywyknąć ;)

zaloguj się by móc komentować

glicek @S80 22 września 2018 09:38
23 września 2018 06:33

Dlaczego Krzyś (właśnie tak zdrabnia swoje imię Krzysztof) Pacewicz chce likwidować polską młodzież?".

Krzyś Pacewicz zbliża się albo już przekroczył 30-chę ale nadal jest "Krzysiem". A ten swój wpis usunął, widocznie jemu też nie wszystko jeszcze wolno. Nie na tym etapie.

zaloguj się by móc komentować

glicek @gabriel-maciejewski
23 września 2018 06:49

Potem zaś urządził proszoną kolację w tej samej intencji i za tę kolację trzeba było płacić już pięć stów od osoby. Uwaga, uwaga – pięć stów, żeby zjeść kolację z Rosińskim, który opowiada o tym, że Thorgal jest wzorem do naśladowania dla młodych dziennikarzy, próbujących walczyć z reżimem kaczystowskim.

Taka nowa moda. Na nieco "wyższym" poziomie - dosłownie i w przenośni bo za 1200 zeta od łebka, maks 30 osób i wysoko na 50. piętrze  wieżowca Złota 44 odbywaly się spotkania, rozmowy, które prowadził Mariusz Szczygieł, Małgorzata Domagalik plus znane osoby typu Romek Polański reżyser albo Janda Krystyna.

https://www.press.pl/tresc/53886,mariusz-szczygiel_-oprocz-malgorzaty-domagalik_-poprowadzi-komercyjne-spotkania-edipresse

https://polki.pl/po-godzinach/eventy,kameralne-spotkanie-z-krystyna-janda-przylacz-sie,10428692,artykul.html

Odbyły się 2 spotkania, zaś - jak ćwierkają wredne wróble - wrześniowe spotkanie m.in. z Tomaszem Kotem i Jerzym Buzkiem się nie odbędzie z powodu braku chętnych, bo wykupiono tylko albo aż 2 bilety. Lepsi, starsi i mądrzejsi też mają pod górkę jak widać.

ps:  świat komiksu odnotował, że 7 września zmarła Szarlota Pawel twórca komiksu "Jonka Jonek i Kleks" drukowane regularnie w Świecie Młodych?

zaloguj się by móc komentować

mooj @glicek 23 września 2018 06:49
23 września 2018 15:04

@PS Raczej tak, pożegnanie m.in. od  Tomasza Kołodziejczaka (nb red. Klubu Świata Komiksu). Spoczęła obok męża - b. dyrektora AAN, członka tzw. "komisji Michnika".

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @glicek 23 września 2018 06:49
24 września 2018 05:17

Kiedys bylem w Warszawie, wlasnie w centrum. Jechalem autobusem do Lublina i slyszalem jak facet na siedzeniu przede mna mruknal do drugiego na widok tego skreconego dziwacznie wiezowca Zlota 44 : "ten gosc co to projektowal musial byc na zdrowym fleku".

Mysle ze na pewno stworzyl to "dzielo" bedac pod wplywem czegos.

W pokreconym budynku pokreceni ludzie sie spotykaja.

Co do Tomasza Kota to doszly mnie sluchy jakoby mial byc obsadzony w najnowszym Bondzie jako czarny charakter [chyba jakis rosyjski mafioso] ale nie wypalilo to, ponoc stanowczo zaprotestowal Daniel Craig.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Kedar443 22 września 2018 15:40
24 września 2018 08:30

Wiesz co cię gubi? Nie wiesz. Rozmawiasz z Agnieszką Słodkowską, a podpisujesz się Kedar443. Nie dostrzegasz w tym żadnej dysproporcji. Jeśli zaś idzie o warsztat, to pozwolisz, że ja tu będę decydował o tym co jest dobre, a co nie. Rosiński to zestandaryzowany gniot rysujący przygody Nikogo, rozgrywające się Nigdzie. Rozumiem, że ten aspekt łączy was obydwu. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Kedar443 22 września 2018 15:42
24 września 2018 08:34

Widzę, że należysz do starej salonowej gwardii trolli. Poznaję po odzywkach. Może powinieneś poprosić Rosińskiego, żeby Cię narysował? Nie pomyślałeś o tym? Jak jesteś ładny, wszystko będzie dobrze. A jak to wzbogaci dzieło twojego mistrza...

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @krzysztof-osiejuk 22 września 2018 19:03
24 września 2018 08:35

Teraz ja tu będę, jak dawniej urządzał awantury...

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @agnieszka-slodkowska 22 września 2018 15:43
24 września 2018 08:38

Nie wdawaj się w dyskusje z trolem....

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @ainolatak 22 września 2018 15:01
24 września 2018 08:39

Ja sobie nie pozwolę dowalić

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @glicek 23 września 2018 06:49
24 września 2018 08:39

Kiedyś Warzecha z Ziemkiewiczem sprzedawali miejsca na kolacji po 500 stów...marnie to szło

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @betacool 23 września 2018 00:58
24 września 2018 08:40

To jest człowiek z salonu, który tu przychodzi celowo, jakiś Lexblue, albo ktoś podobny

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować