-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

Tera flu vs Osram czyli jak topielec z wisielcem albo modus operandi

Oglądałem wczoraj cały wieczór publicystykę polityczną i reklamy. Myślę, że człowiek, który wymyślił nazwę lekarstwa na odblokowania górnych dróg oddechowych,pisaną jako Thera flu, a brzmiącą po prostu tera flu jest bliski nazwania środka na przeczyszczenie słowem zapożyczonym od znanej, niemieckiej fabryki żarówek. Dlaczego tak? Albowiem to daje mu gwarancję, że przekaz podprogowy i nadprogowy trafią właśnie tam, gdzie on chce – do pustego łba klienta, którego on sobie w swoim marketingowym laboratorium wymyślił. Cała polska publicystyka polityczna emitowana w telewizji mieści się pomiędzy tera flu a osram. I jest dokładnie tak, jak to słyszycie, jeden zwrot zawiera duży ładunek entuzjazmu, a drugi jest po prostu ostrzeżeniem. I tak patrząc wczoraj na program „Minęła 20” oraz jego gości widziałem dokładnie, jak Rabiej zawadiacko zrywał się z krzesła i wołał – tera flu, a pokazywany w przebitkach Leszek Miler, co zmontował koalicję z Radkiem Sikorskim miał na twarzy wypisane ostrzeżenie – osram, na miły Bóg osram...Do tego jeszcze pokazywali tam człowieka nazwiskiem Żalek, który wprost, na zimo, licząc na to, że będzie pokazywany w telewizji częściej niż Kopaczowa powiedział, że Miler, Cimoszewicz i reszta koalicji powinni już dawno tkwić w formalinie. Ten z kolei człowiek, choć precyzyjniej byłoby powiedzieć „pacjent” nie rozumie na czym polega budowanie sławy w Polsce i jak działa jej modus operandi. Otóż na szczycie jest miejsce tylko dla kilku osób i nie ma żadnego znaczenia, czy one są tam obsypywane kwiatami na tym szczycie, czy może obrzucane efektem zastosowanie nadmiernej dawki środka przeczyszczającego. Ważne, że są i że się o nich mówi. Dla nikogo więcej miejsca tam nie ma, bo na szczyt trzeba być wprowadzonym. Pobyt zaś tam jest stymulowany przez zachowania – całkowicie darmowe i niepłatne – różnych aspirujących Żalków, którym się zdaje, że jak Kopaczowa powiedziała o dinozaurach w naftalinie, to można teraz zarzucić wica o formalinie i człowiek też będzie sławny. Nie. To tak nie działa. Modus operandi, o którym pisze został zapożyczony z rynku literackiego, na którym kreowane są dwie trzy gwiazdy w każdym segmencie, a reszta poprzez swój jałowy i nie dający satysfakcji trud podtrzymuje tylko ich znaczenie oraz nadaje nędznym ich książkom wagę, na którą nie zasłużyły. Ja się wczoraj, podczas swojej wizyty w hurtowni, upewniłem ostatecznie co do działania tego mechanizmu. Zaraz o tym napiszę, ale jeszcze słów kilka o Żalku. Do sławy człowiek jest wyznaczony przez organizację. Jeśli sam chce sławy, takiej oddzielnej, musi mieć własną organizację i własny rynek. Do innych rynków i sław nikt go nie dopuści. Do sławy można kogoś wyznaczyć, żeby robił propagandę. I tak jest z Mrozem, Bondą i Twardochem. A wielu myśli, że jak będą pisać o dobrych Żydach bijących złych Polaków, to też będą sławni. Żalkowi zaś wydaje się, że jak przebije naftalinę formaliną to zajmie cenne minuty w wiadomościach. Nie zajmie, bo chodzi o to, żeby dać nauczkę PO i do tej właśnie funkcji, która wiąże się ze swoiście rozumianą sławą wyznaczono Ewę Kopacz. Wszyscy się zastanawiają o jakie dinozaury jej chodziło. Ja wiem o jakie. Konkretnie o Godzillę przecież.

Zwierzę się Wam z pewnej wątpliwości. Nie wiem czy Ewa Kopacz jest dobrym kawałkiem mięsa na grillowanie, bo mam wrażenie, że ona się nie usmaży nigdy i może się okazać, że z całej zemsty nici. Ona – jak wczoraj entuzjasta Rabiej – będzie wychodzić na mównicę dalej i dalej mówić o przekopanej na metr ziemi i o naftalinie i dinozaurach. Powieka jej przy tym nie zadrga, bo wie, że nie o to chodzi co kto opowiada z mównicy. W sejmie i polityce w ogóle działa inny modus operandi niż w mediach i na rynku literackim. Tego mechanizmu z kolei my nie potrafimy zrozumieć, ale przyznać trzeba, że bardzo się staramy. Nie wiem czy wiecie kto będzie obrońcą Niesiołowskiego w sądzie. Jak oglądaliście wiadomości to wiecie, ale na wszelki wypadek powiem – Ryszard Kalisz. Tak właśnie, ten sam Ryszard Kalisz, którego Niesiołowski publicznie nazwał pornogrubasem. Dziś jednak nie ma to już żadnego znaczenia, albowiem pan Kalisz, bardzo skuteczny prawnik, reprezentuje jak się okazało te same wartości co pan Stefan. Widzimy więc jasno, że co innego jest grane, a co innego pokazywane. Kiedyś było takie przedstawienie, zmontowane w latach sześćdziesiątych jeszcze, gdzie na scenie występował zespół góralski, a pod to była podłożona bardzo nowoczesna muzyka, chyba jazz. I miała z tego wyjść jakaś sztuka. Wyszła kakofonia i cyrk. Teraz też wychodzi, ale póki nikt nie powiedział „sprawdzam” uczestnicy występu uważają, że jest okay, można dalej zachowywać się jak do tej pory i nic się nie stanie. Moim zdaniem stanie się i to wiele. Uważam, że władza PiS zostanie utrwalona na lata, o ile Jarosław Kaczyński czy ktoś z jego otoczenia nie popełnią głupstwa i nie zaczną się godzić i bratać z Godzillą i tymi co reklamują tera flu oraz środek na przeczyszczenie o nazwie Osram. Mam jednak nadzieję, że do tego nie dojdzie.

Przejdźmy teraz do modus operandi mediów. To jest niezwykłe, jak wdrukowane w mózgi instrukcje i nawyki uniemożliwiają człowiekowi skuteczne i obliczone na przetrwanie działania. Wczoraj gazeta wyborcza dała na pierwszej stronie zdjęcie Roberta Nowaczyka i tytuł – Srebrna jak worek afer. To jest maniera zapożyczona wprost z malezyjskiego tabloidu, ale oni tego nie chcą przyjąć do wiadomości, albowiem są wleczeni na śmierć – jako tytuł, jako środowisko i jako pewna tradycja. Idą do likwidacji, a jedyne co przychodzi im do głowy w takim momencie to najgrubsza z możliwych manipulacji. To niezwykłe moim zdaniem i bardzo pouczające. Ja wiem, że człowiek spadający z wysoka ma ciągłe złudzenia, ale ciągłość ta trwa niezwykle krótko. Niech sobie wszyscy w gazowni przypomną film „Spaleni słońcem”. To jest właśnie opis modus operandi, który oni dziś stosują. Tamtemu z wąsem też się wydawało, że jak ma telefon do Stalina to wszystko może. Mylił się. Teraz słówko w sprawie modus operandi Stefana i pana Nowaczyka. Temu ostatniemu wydaje się chyba, że jest głównym bohaterem filmu „Ostatni don”, ale ja patrzę na niego i nie mogę się opędzić od myśli, że to jest jednak przyszły topielec. Tak jak patrząc na Stefana mam odczucia takie z kolei, że to jest przyszły wisielec. Bardzo wszystkich przepraszam, ale nie mogę się pozbyć tych natrętnych myśli. Obydwu panom życzę oczywiście najdłuższego życia, nawet jeśli miałoby ono płynąć za kratami.

Teraz opowiem o modus operandi rynku książki, podobnie demaskatorskim mechanizmie jak ten w wyniku którego Kalisz ma bronić Niesiołowskiego. Oto byłem w znanej z uczciwości hurtowni. Miałem zamiar zaproponować właścicielom pewien układ, a do tego jeszcze zacząć współpracę od umieszczenia w ich ofercie kilku naszych produktów. Pierwszą rzeczą jaką mi zaproponowano było przejęcie mojej dystrybucji. Tak właśnie. Wielu wydawców oddaje dystrybucje wielkim hurtowniom, bo tak jest wygodniej. Rzeczywiście, dla tych co biorą dotacje, tak jest wygodniej, ale nie dla mnie, bo ja mam swój rynek, swoją sławę i swoje hierarchie. I to jest ważniejsze niż wszystkie pieniądze. Albowiem po oddaniu tego w pacht, ja jako autor staje się kimś, kto musi aspirować do pozycji Mroza i Bondy. I z założenia jest stawiany niżej od nich. To sprawa pierwsza. Druga jest taka, że hurtownie zabierają ponad 50 proc. ceny egzemplarza, a z tego co zostaje wydawca, który nie bierze dotacji, musi opłacić autorów, drukarnie i promocję. Hurtownik bowiem nie zajmuje się promocją. On się zajmuje umieszczeniem książki w sieciach i z tymi sieciami dzieli się tym procentem ceny egzemplarza, który oddał mu wydawca. Jest się czym dzielić powiem Wam, a kosztów tego podziału nie ma żadnych. Podobnie jak nie ma żadnych starań, poza manipulacją cenami, żeby książka sprzedawała się lepiej. Tym się zajmują wyłącznie ci, którzy kreują dwóch trzech autorów mających robić propagandę literacką. I to w zasadzie wszystko. Tak więc autor i wydawca istnieją w Polsce po to jedynie, by pośrednicy mogli – biorąc za pretekst książkę – przejmować budżety organizacji kreujących propagandę. Tę zaś stymuluje się bajaniami o sławie i nagrodach literackich. Na żadne przejęcie dystrybucji się nie zgodziłem, bo to by było tak, jakbym Was wszystkich sprzedał Jankielowi Basowi i Małce. Bohaterom powieści „Pająki” napisanej dawno temu przez Klemensa Junoszę. Czekam jednak na to co powie hurtownia w sprawie dystrybucji naszych produktów. A jest to naprawdę uczciwa hurtownia. Ciekawe co by było gdybym poszedł do takiej, co ma słabszą nieco opinię. Odpowiedź będę miał w poniedziałek. O wszystkim Was poinformuję.

 

Na razie zapraszam na stronę www.prawygornyrog.pl



tagi: polityka  rynek książki  media  sposoby działania 

gabriel-maciejewski
2 lutego 2019 08:38
212     5892    14 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

Maryla-Sztajer @gabriel-maciejewski
2 lutego 2019 08:59

Ciekawa jestem co wyniknie. Na razie udało mi się uprosić pomocy i zamówią mi książki od Ciebie ..:)

Nie ma lekko 

.

 

 

zaloguj się by móc komentować

bendix @Maryla-Sztajer 2 lutego 2019 08:59
2 lutego 2019 09:07

Kłopot ze wzrokiem czy inny?

zaloguj się by móc komentować

bendix @Maryla-Sztajer 2 lutego 2019 08:59
2 lutego 2019 09:08

W razie czego chętnie służę pomocą w każdym aspekcie w miarę moich możliwości.

zaloguj się by móc komentować


Andrzej-z-Gdanska @gabriel-maciejewski
2 lutego 2019 09:18

Ciekawy przegląd telewizora i zaoszczędził mi trochę czasu i nerwów :)

Kiedyś było takie hasło:

OSRAM i wszystko jasne! Nie ma co komentować.

Co do Jarka, to może ktoś go "spuścił z oka" na chwilę, a potem się poprawi tak jak ma być. Bardzo chciałbym się przyznać, że się pomyliłem.

Kiedyś miałem do czynienia z hurtowniami i nie śmiałbym z tego powodu coś doradzać komukolwiek.

Jedna  z zasad, nie tylko tam funkcjonująca, to brak zasad, albo jak mi się opłaca to jestem uczciwy:)

 

zaloguj się by móc komentować

bendix @gabriel-maciejewski
2 lutego 2019 09:34

"...że ona się nie usmaży nigdy..."

Plastik się nie smaży ;-)

zaloguj się by móc komentować

Draniu @gabriel-maciejewski
2 lutego 2019 09:45

Hurtownia jest jak kasyno, w ktorym wielu przegrywa .a tylko garsteczka wygrywa. Nalezy również dodac ,ze kasyno oplaca  koncesje,a hurtownia musi wplacic " kaucję "w sieciowkach.. To samo jest w hpiermarketach, aby wprowadzic swoj produkt trzeba wpłacić "kaucje" .. 

Na to wychodzi ,skoro ma sie swoja niezalezna dystrybucje, moze warto zalozyc własną małą hutrownie.. No ale to sa duze koszty i trzeba miec gotówkę, na tzw. "kaucję" . Tak jak pisalem wczesniej najlepiej byc kasynem, a nie przegranym lub wygranym w tym kasynie.

zaloguj się by móc komentować

bendix @Draniu 2 lutego 2019 09:45
2 lutego 2019 10:11

Podobno duże koncerny się jakiś czas temu postawiły dużym sieciom i już ich nie golą. Powiedzieli im że jak nie to nie. Z tego co pamiętam jednym z nich był "Żywiec" ale i duże mleczarnie też.

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @gabriel-maciejewski
2 lutego 2019 10:17

Skoro mowa o drodze do sławy i o nieoczekiwanych pozornie sojuszach czy zwrotach kariery. Taki sobie przykład pana Johna Godsona:

https://nczas.com/2019/02/02/corka-bylego-posla-robi-muzyczna-kariere-spiewa-na-zywo-w-bbc-bedzie-gwiazda/

https://pl.wikipedia.org/wiki/John_Godson

Cała ta historia przywołuje mi jeden dowcip. Idzie dziewczyna i śpiewa: "Nie oddam się nikomu". Z daleka nadchodzi chłopak i przyśpiewuje: "Nie wierzę słowom tej piosenki". Ja też nie wierzę w to spokojone uprawiania świń na farmie jak i w wiele rzeczy tam podanych a szczególnie w karierę wyrobioną tylko za pomocą talentów własnych.

Członek Brytyjskiej Wspólnoty Narodów posłem na Sejm Rzeczpospolitej od Siedmiu Boleści. Oni się nawet nie ukrywają, ha!

zaloguj się by móc komentować

onyx @gabriel-maciejewski
2 lutego 2019 10:25

Oddanie czytelników i odbiorców w pacht to by był twój najmniejszy problem. System by rozmontował środowisko, unieważnił narrację i odkrycia a Baśń jak niedźwiedź dokończyłaby żywota w biedronkowych koszach. Ty za to byś dostał propozycję nie do odrzucenia w postaci napisania przedmowy w nowej książce Twardocha. I to nie dlatego, że jesteś teraz niewygodny i zamilczany a dlatego bo taki jest układ. Jak to mówili w Ojcu chrzestnym - nic osobistego, to tylko interesy. Bajka o skorpionie i żabie po prostu.

zaloguj się by móc komentować


cbrengland @gabriel-maciejewski
2 lutego 2019 10:55

Pamiętasz Gabriel dwa trzy lata temu, bodaj letnią porą rozmawialiśmy na temat składowania książek i ich dystrybucji po Polsce, był młody człowiek, mieszkający pod Radomiem, mający możliwość magazynowania książek, a co najważniejsze, mający busa i chęć rozwożenia tych książek po Polsce.

Mój pierwszy biznes polegał również na tym. Miałem towar od producenta, a moim zadaniem bylo znaleźć odbiorców i ten towar tam potem dostarczać. Po kilku miesiącach miałem prawie 100 punktów sprzedaży, sklepów i domów towarowych w Krakowie i dalej aż pod Tarnów i Zakopane i również mój macierzyty Górny Śląsk i niedługo trwało, gdy pojawil sie mój pierwszy komputer PC, bo zaraz wszystkie papiery tam "wsadziłem", a rozbudowany notatnik Casio pozwalal mi na pisanie rachunków w punktach sprzedaży w chwilę moment. A to wszystko sie zaczęło, gdy uwierzyłem w kapitalizm po 1989 roku.

Moje eldorado trwało jakiś czas ale tylko do momntu, gdy mój producent nie zaczął sprzedawać towar hurtowniom i już nie miałem wyłączności na towar na rynku, a z hurtowniami nie miałem żadnych szans.

Myślę, że może to jest jakiś sposób, bo takie punkty sprzedaży, jak Foto Mag w Warszawie, na pewno są w wielu miastach dużych i mniejszych.

zaloguj się by móc komentować

betacool @gabriel-maciejewski
2 lutego 2019 10:55

Hurtownia uczciwa zapłaci 50% ceny z okładki po pół roku. Hurtownia mniej uczciwa po roku, a nieuczciwa, albo dwie pierwsze ze zleceniem przyjętym na ciebie nie zapłacą wcale. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @betacool 2 lutego 2019 10:55
2 lutego 2019 10:59

Już jedną sprawę w sądzie wygraliśmy. Po latach, ale jednak. Jest ryzyko, jest zabawa. Ja nie oddam dystrybucji, a na rynek przygotuję inną ofertę

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @cbrengland 2 lutego 2019 10:55
2 lutego 2019 10:59

To nie wchodzi w grę, żadne wożenie busem, bo wszyscy pośrednicy są uzależnieni od hurtowni

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @onyx 2 lutego 2019 10:55
2 lutego 2019 11:00

Szybko się uczą. My też jednak musimy się nauczyć, że straszenie nic nie daje. Trzeba wykonać jakąś akcję

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @onyx 2 lutego 2019 10:25
2 lutego 2019 11:01

Tak właśnie by było. Polscy macherzy od rynku, poprzerastani służbami załatwią każdemu sławę w Biedronce. Sami siebie w końcu unieważnią, ale to nie będzie dla nich miało znaczenia, bo zarobią przy tym 20 zł

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @mniszysko 2 lutego 2019 10:17
2 lutego 2019 11:02

Ja myślę, że przy każdym lepiej prosperującym samorządzie w Polsce stoi agent korony

zaloguj się by móc komentować




bendix @onyx 2 lutego 2019 10:55
2 lutego 2019 11:03

Wysłałem to z rana ziejącej nienawiścią na szkole. Odzewu brak.

zaloguj się by móc komentować




tomciob @gabriel-maciejewski
2 lutego 2019 11:12

Witam.

Jest taka książka, książka którą postanowiłem, z różnych tam powodów, kupić. Ma tytuł: "Sekrety dobrego brzmienia w małym studiu." Autor z zagranicy, tłumaczenie polskie, książka niepolityczna i niepropagandowa (chociaż, kto wie, jak przeczytam wiedział będę na pewno), a więc pozostaje zakup czyli: jak, gdzie i za ile. No więc wchodzę sobie w Wujka, a tu szczere zdziwienie. Cena od 42,50 do 69 zł za egzemplarz. Dowód. Zamówiłem oczywiście w najtańszej wersji z kosztami dostawy 7,99 do paczkomatu blisko domu. Co prawda będę musiał poczekać kilka dni na dostawę (czwartek-piątek) no ale to nie kartofle i się nie pali. Różnica w cenie jest spora, powiem więcej zaskakujaca, i stąd tak mocno dotarł do mnie ten fragment notki, cytuję:

"Druga jest taka, że hurtownie zabierają ponad 50 proc. ceny egzemplarza, a z tego co zostaje wydawca, który nie bierze dotacji, musi opłacić autorów, drukarnie i promocję. Hurtownik bowiem nie zajmuje się promocją. On się zajmuje umieszczeniem książki w sieciach i z tymi sieciami dzieli się tym procentem ceny egzemplarza, który oddał mu wydawca. Jest się czym dzielić powiem Wam, a kosztów tego podziału nie ma żadnych. Podobnie jak nie ma żadnych starań, poza manipulacją cenami, żeby książka sprzedawała się lepiej. Tym się zajmują wyłącznie ci, którzy kreują dwóch trzech autorów mających robić propagandę literacką. I to w zasadzie wszystko. Tak więc autor i wydawca istnieją w Polsce po to jedynie, by pośrednicy mogli – biorąc za pretekst książkę – przejmować budżety organizacji kreujących propagandę".

Wiem już, że książki dzielą się na te które niosą ze sobą propagandę i te które są niejako propagandowo neutralne (co nie oznacza, iż te propagandowo neutralne książki nie mogą być jednak przez kogoś dotowane). Umieszczenie "w sieci" też widać kosztuje i to w zależności od hurtowni koszty są różne. Te koszty mogą być też różne w zależności od tego czy książka jest neutralna propagandowo czy też nie. Hurtownicy muszą mieć koszty (nie tylko koszty umieszczenia w sieci) ale i inne koszty własne. I teraz pytanie komu tak właściwie zależy na wyprodukowaniu i sprzedaniu książki? Autorowi (zapewne tak), wydawcy (pewnie też), hurtownikowi (myślę, że również), księgarzowi (jak najbardziej), bibliotekarzowi (też), czytelnikowi (chyba też). A więc kto ma ponieść koszty promocji zawarte w cenie? Ten któremu zależy najbardziej. W przypadku książek propagandowych odpowiedź jest w cytowanym wyżej fragmencie, w przypadku książek niepropagandowych promocję zapewnia jednak najtańsze umieszczenie książki na rynku w szerokim znaczeniu tego słowa (informacja!!!, łatwość realizacji zamówienia, możliwości wygodnej zapłaty, wygoda dostarczenia i odbioru). Ciekawe też ile kosztuje hurtownika umieszczenie "w sieciach" swojej oferty, bo bezkosztowe to chyba jednak nie jest?

Pozdrawiam

 

zaloguj się by móc komentować

Draniu @cbrengland 2 lutego 2019 10:55
2 lutego 2019 11:16

Wlasnie takich punktów jak FotoMag nie ma,ktore łączą handel detaliczny  z inna działalnością i to na tak malej przestrzeni komercyjnej, gdzie wlasciciel jest rowniez sprzedawcą.Mozna zalozyc klubo kawiarnie z ksiegarnia, organizowac regularne spotkania z autorami ,platne,moze jakies mini koncerty.No ale tu wchodzi w gre  czynsz , obsługa itp. Sądzę,ze Coryllus obrał optymalny kierunek z objazdowymi konferencjami, trzeba poczekac na wyniki tego projektu, pozniej podjąć jakas decyzję.  Szczerze, nie mam pojecia jak w tej sytuacji zwiekszyc dynamike sprzedażową połączoną z marketingiem,ale nie ma sytuacji bez wyjścia ,jak mawia klasyk..

zaloguj się by móc komentować

bendix @cbrengland 2 lutego 2019 11:04
2 lutego 2019 11:18

W 90' każdemu się wydawało że jak ma kiosk i samochód to będzie milionerem. A już jak sklep spożywczy to ho ho.

Niestety rzeczywistość szybko to zweryfikowała. Tylko z tego powodu udało się komuchom to wszystko zrobić bez rżnięcia. Dali na chwilę większości kapkę nadziei na lepsze jutro i wszyscy to "łykneli jak pelikany".

Hurtownie też myślały że są niezatapialne. Też poległy.

Pierwszym hiperem w Wawie był Hit.

zaloguj się by móc komentować

tomciob @gabriel-maciejewski
2 lutego 2019 11:18

Moja książka ma oczywiście tytuł "Sekrety profesjonalnego brzmienia w małym studiu" ale szukałem ją w Wujku pod hasłem "dobrego" stąd pomyłka.

zaloguj się by móc komentować

tomciob @bendix 2 lutego 2019 11:18
2 lutego 2019 11:19

A sieciówka Rema1000.

zaloguj się by móc komentować


Draniu @gabriel-maciejewski 2 lutego 2019 11:02
2 lutego 2019 11:23

Pewnie nie kazda, bo przeciez hurtownia moze byc spolka córką sieciowek

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @gabriel-maciejewski
2 lutego 2019 11:24

Byłem w końcu pod domem Conrada wreszcie i jakże pięknie tam jest, bo Brytania taka jest. A on depresant. Bo korona nic innego nie oferuje na końcu. Kto tego nie zauważy w odpowiednim czasie, przegrywa. Zawsze.

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @gabriel-maciejewski
2 lutego 2019 11:26

Można kliknąć na zdjęcie i go powiększyć

zaloguj się by móc komentować

bendix @tomciob 2 lutego 2019 11:19
2 lutego 2019 11:30

Nie pamiętam jej początkowego roku. Ale możesz mieć rację.

Pamiętam jak zobaczyłem pierwszy Hit. Jaki on olbrzymi mi się wydawał (z zewnątrz)

Miał taką dodatkową wieżę - chyba to był biurowiec.

Wtedy mi się to jawiło jako coś groźnego.

zaloguj się by móc komentować

bendix @bendix 2 lutego 2019 11:30
2 lutego 2019 11:32

wróć.

groźnego -> powinno być przerażającego.

zaloguj się by móc komentować

gorylisko @gabriel-maciejewski
2 lutego 2019 12:02

panie Coryllus...spokojnie, przyjmą pana propozycje i będą kicać, skakać, kucać...i tak buca, i tak buca... ale zdaje się, że będzie miał pan poważną rozmowę z kimś ważnym i jak się dogadacie to jw.w skakać, kicać kucać... na pańskie życzenie... chyba jeszcze wytyczne nie dotarły do nich... i jeszcze jedno, jak zuż zostanie pan szarą eminencją to jestem zainteresowany podobną pozycją w ministerstwie finansów...obiecuję kraść umiarkowanie i pilnować ważniejszych spraw... ;-)... i jeszcze jedno za panienki będę płacił z własnej kieszeni ;-)

zaloguj się by móc komentować

tomciob @bendix 2 lutego 2019 11:30
2 lutego 2019 12:03

IKEA 1990, Billa 1992 (dzisiaj Leclerc), 1993 Rema1000 (Norwegia) ul. Handlowa, Warszawa, 1994 HiT Górczewska, Warszawa (dzisiaj Tesco) żródło i inne.

zaloguj się by móc komentować

bendix @gabriel-maciejewski
2 lutego 2019 12:06

"1994 HiT Górczewska, Warszawa"

To właśnie mnie pierwszy raz przeraziło.

zaloguj się by móc komentować

bendix @tomciob 2 lutego 2019 12:03
2 lutego 2019 12:10

Ten biurowiec na końcu był szczególny. Dzisiaj chyba go już nie ma.

Rozumiesz co mam na myśli?

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @gabriel-maciejewski
2 lutego 2019 12:11

Opisany system reglamentacji treści upada, czego najlepszym dowodem jest to, że tutaj szerzone treści spotykają się z akceptacją odbiorców. A skoro rzeczy tak się mają, również koalicja pod wodzą Prawa i Sprawiedliwości w najbliższych miesiącach nie wytrzyma naporu tychże treści. Albo do nich dopasuje program i praktykę, albo rozpadnie się jak tenże system reglamentacji treści. Drugiej kadencji parlamentarnej pisowskiej nie będzie.

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @Draniu 2 lutego 2019 11:16
2 lutego 2019 12:34

Wygląda więc na to, że Coryllus ma rację próbując wejść do hurtowni. A w przyszłości zrobi własną, bo czemu nie.

zaloguj się by móc komentować

Draniu @krzysztof-laskowski 2 lutego 2019 12:11
2 lutego 2019 12:36

Będzie ,moge sie założy,ze kolejna kadencja  będzie..  I od niej bedzie zależało,czy PiS umocni sie na lata... 

zaloguj się by móc komentować

bendix @Draniu 2 lutego 2019 12:36
2 lutego 2019 12:38

Lejesz mniut na moje skołatane serce :-)

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @onyx 2 lutego 2019 10:55
2 lutego 2019 12:49

Oni tak przepraszają jak Rozenkranc, realizując wyrok sadowy, przepraszał Goldbluma

Rozenkranc zadzwonił do drzwi mieszkania Goldbluma i zapytał, czy to mieszkanie Bubermana?

Goldblum odrzekł : Nie.

Na co Rozenkranc:  A to przepraszam.

 

zaloguj się by móc komentować

bendix @stanislaw-orda 2 lutego 2019 12:49
2 lutego 2019 12:51

Ostrożność procesowa.

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @bendix 2 lutego 2019 11:18
2 lutego 2019 12:52

Tak właśnie. Już nie jeden raz pisałem, jak to żyjąc w PRL-u, żyłem na Zachodzie. Po pierwszym moim tam pobycie już w 1980 myślałem i pracowałem, można by tak skrótowo powiedzieć, po zachodniemu. I gdy nadszedl 1989 rok lub nawet nieco wcześniej, miałem w głowie swoje biznesy. Ja nawet pamiętam jeździłem do Warszawy, by uzyskać licencję na sprowadzanie używanych samochodów, bo miałem kontakty w Berlinie Zachodnim w tym temacie. Mój Boże, jaki człowiek był naiwny ☺.

Szkoda mi tych lat jednak trochę. Miałem zostać już wtedy tutaj. To co przeżyłem przez otatnie lata będąc właśnie na Zachodzie, a śledząc wydarzenia w Polsce, doświadczył bym mając lat 20+ i 30+. To jednak różnica. Ja to wyczuwałem zawsze, że tutaj właśnie miałem być. Trudno. Nie ma co rozdzierać szat. Mogę co najwyżej teraz podpowiedzieć niezdecydowanym, że jak ich gdzieś ciągnie, niech to realizują koniecznie. Tylko zawsze z głową.

zaloguj się by móc komentować

Draniu @bendix 2 lutego 2019 12:38
2 lutego 2019 12:57

Wystarczy ,ze Kurski przed wyborami bedzie puszczał wypowiedzi czlonkow PO o programie 500 + , o  tym co obiecywala PO w poprzednich swoich kadencjach i nie zarealizowala.. Do tego dojda fale aresztowan ,tak jak to teraz sie odbywa.. Asów PiS ma sporo, nie sądzę zeby zmarnowali czas pod tym względem ..  Jest wielu malkontentow ,ktorzy w to nie wierzą,ze PiS wygra,osobiscie uwazam,ze spokojnie wygra wybory.

zaloguj się by móc komentować

bendix @przemsa 2 lutego 2019 12:55
2 lutego 2019 12:58

Myślał indyk o niedzieli ;-))))

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @Draniu 2 lutego 2019 12:36
2 lutego 2019 14:00

A ja jestem pewien, że drugiej kadencji pisowskiej nie będzie, bo dynamika wydarzeń polskich, europejskich i światowych zmusi uczestników koalicji pisowskiej do podjęcia działań uderzających w sens istnienia takiej koalicji.

zaloguj się by móc komentować


Draniu @krzysztof-laskowski 2 lutego 2019 14:00
2 lutego 2019 14:26

To sa Twoje życzeniowe wizje odrealnione od rzeczywistosci czysta utopia. Teorie, ktore nam aplikujesz i to nie tylko w tym temacie. Ogolniki niepoparte szczegółową argumentacją. Bo co tzn. "dynamika wydarzen polskich"? A tak w ogole w co ma uderzyc PiS w jaka znowu koalicje europejsko-swiatowa? Prosze wiecej szczegółów..

zaloguj się by móc komentować

S80 @gabriel-maciejewski
2 lutego 2019 14:34

"Lepiej się zlać razem, niż zesrać osobno" -  ponoć anegdotyczne hasło zjednoczeniowe PPS z PPR z 1948 r. 

zaloguj się by móc komentować

jestnadzieja @przemsa 2 lutego 2019 12:55
2 lutego 2019 14:41

Kiedy to bylo....:) Tez tak myslalam w czasie tuz po-licealnym. Potem mi przeszlo. 

A najlepsze byly statystyki tzw.bestsellerow (pracowalam w ksiegarni): zanosilo sie do redakcji te liste; tyle, ze na liste czesto wpisywalo sie jakas nowosc, po to,,zeby zareklamowac. Stare dzieje. Nie wiem czy nadal tak sie robi.

 

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @bendix 2 lutego 2019 14:07
2 lutego 2019 14:43

A nawet jeśli, to zobaczymy, jak rząd ewentualnej koalicji pisowskiej wytłumaczy drastyczną podwyżkę cen energii elektrycznej dla odbiorców indywidualnych.

zaloguj się by móc komentować

bendix @Draniu 2 lutego 2019 12:57
2 lutego 2019 14:45

Casus tego z danzig + następcy hanusi nie napawa optymizmem co do zawartości dzbanów.

zaloguj się by móc komentować

bendix @krzysztof-laskowski 2 lutego 2019 14:43
2 lutego 2019 14:46

Inne rządy tego Ci nie będą tłumaczyć.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @Draniu 2 lutego 2019 14:26
2 lutego 2019 14:47

Zbliżają się między innymi wybory do parlamentu europejskiego, w wyniku których strona naszej Koalicji Europejskiej sformuje wielką koalicję antypopulistyczną. Ten jeden czynnik wystarczy, by zmusić uczestników obecnej koalicji pisowskiej do podjęcia działań, których podjąć nie chcą.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @bendix 2 lutego 2019 14:46
2 lutego 2019 14:50

Dobra, ale dojdą też inne sprawy, chociażby obyczajowe.

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @gabriel-maciejewski
2 lutego 2019 14:53

Myślę ze za dużo teoretyzowania szkodzi. Przede wszystkim praktyka oparta na zdrowym rozsądku. 

Rządy czasem są długo,  czasem krótko. 

Rzecz w tym żeby pilnować swojej własności. I niezależnie od okoliczności rozwijać ją. 

Myślę ze kiedyś Gabriel będzie wielkim szefem a my będziemy dumni ze byliśmy tutaj od początku. 

Szkoda ze mnie się tak późno to zdarzyło Ale i tak patrzę z radością i trzymam kciuki  :))

.

 

zaloguj się by móc komentować

onyx @krzysztof-laskowski 2 lutego 2019 14:47
2 lutego 2019 15:06

Wybacz ale brzmisz jak Grzegorz z Hetyna ogłaszający po raz 145 koniec PiSu. Widziałeś tą Koalicję Europejską pod wodzą Kopacz? Ile już razy klepali to swoje "wszystkie ręce na pokład"? Ludzie się odwrócą od PiS i na nich zagłosują bo co? Bo jest Miller i Cimoszewicz? Na Korwina na Bosaka zagłosują? Tu by musiało powstać jakieś nowe PO z nowymi twarzami i programem gospodarczym. PiS się jeszcze nie zużył.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @onyx 2 lutego 2019 15:06
2 lutego 2019 15:16

Nadwiślańscy politycy mogą robić różne rzeczy, ale nie mogą lekceważyć otoczenia międzynarodowego. Wydarzenia zagraniczne zmierzają w tym kierunku, żeby w Polsce powstała PO-bis z panem Biedroniem i innymi podobnymi działaczami. Rządy niemiecki i francuski właśnie podpisały bowiem traktat akwizgrański, który obejmuje pełny pakiet wojskowy, finansowy, gospodarczy, obyczajowy, i zamierzają wprowadzić go w życie w całej Unii Europejskiej. Wobec tego koalicja pisowska nie chce się opowiedzieć, ale będzie musiała i koniec.

zaloguj się by móc komentować

onyx @stanislaw-orda 2 lutego 2019 12:49
2 lutego 2019 15:16

No a co mieli zrobić? Musieli tak przeprosić żeby własny elektorat czytelniczy nie pogonił ich kijami. Nakręcali wielką bombę, dali wielkie nadzieje a teraz Stefan N. o krok od pudła a w Gazecie przeprosiny. To złamie najtwardszego. Przecież na TT ogłosili że praktycznie rząd będzie rozwiązany. A TVN24 milczy jak zaklęty, ani o tym ani o Stefani. Równoległe światy z tym że władzę ma PiS.

zaloguj się by móc komentować

onyx @krzysztof-laskowski 2 lutego 2019 15:16
2 lutego 2019 15:19

Ja nie wiem czy tak jest. Ostatnio była afera z Huawei a oni teraz oświadczyli że dokładają w nasz rynek kolejne 2 miliardy. A gwarantem inwestycji jest Jarosław i Morawiecki a nie jakiś Biedroń.

zaloguj się by móc komentować

grudeq @krzysztof-laskowski 2 lutego 2019 15:16
2 lutego 2019 15:25

Patrząc na kłopoty rządu francuskiego i rządu niemieckiego, wątpie aby mieli oni na tyle siły aby łamać sprzeciw Polski, który będzie mocno wyartykułowany. Pozostaje im tylko straszenie a to traktatem Akwizgranskim... kiedyś straszyli Układem w Stresie... i nic nie wyszło. Wierzy Pan, że Żółte Kamizelki ruszą nagle na Warszawę? 

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @onyx 2 lutego 2019 15:06
2 lutego 2019 15:29

Koalicja pisowska wyraźnie nie chce określić się w kwestii traktatu akwizgrańskiego, ale za niedługo stanie wobec takiej konieczności. Uważasz, Onyksie, że politycy pisowscy zdołają ominąć tę rafę oraz wygrać wybory europarlamentarne i sejmowo-senatowe? Bardzo wątpię, by ta sztuka się udała, jak udała się w roku 2015.

Dodajmy do tego inne wydarzenia francuskie: żółte kamizelki nie przestaną protestować bez względu na liczbę wysłanych przeciwko nim policjantów. Ugrupowanie, które się z żółtych kamizelek wyłoni, będzie oczywistym sojusznikiem ugrupowania polskiego przeciwnego Koalicji Europejskiej w Parlamencie Europejskim. Ludzie protestujący na ulicach francuskich miast naprawdę nie przejmują się komentarzami sugerującymi, że działają oni z inspiracji wywiadu rosyjskiego.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @grudeq 2 lutego 2019 15:25
2 lutego 2019 15:32

Proszę wziąć pod uwagę to, co dzieje się z NBP. Ewentualna zmiana prezesa stanowi istotny krok w kierunku tym, by następca prezesa Glapińskiego zaczął orędować za przyjęciem przez Rzeczpospolitą eura. Co pozostaje w zgodzie z założeniami traktatu akwizgrańskiego.

zaloguj się by móc komentować

grudeq @krzysztof-laskowski 2 lutego 2019 15:32
2 lutego 2019 15:33

Z czego mi wiadomo, następca Glapińskiego może być zwolennikiem Rubla transferowego, zgodnie z założeniami umowy Tusk-Putin.

zaloguj się by móc komentować

Krzysiek @krzysztof-laskowski 2 lutego 2019 12:11
2 lutego 2019 15:37

"Drugiej kadencji parlamentarnej pisowskiej nie będzie."

Pomyłka - druga będzie. Pod znakiem zapytania będzie na pewno trzecia.

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @onyx 2 lutego 2019 15:19
2 lutego 2019 15:41

Jedno jest pewne ... Nie wiem, czy to przypadek. Zbieżność chronologiczna zastanawia. Odkąd pan Macron zaproponował małżeństwo z Niemcami na ulicach szaleją żółte kamizelki (a ta ich długotrwała "spontaniczność" to nogi powala), a w Niemczech narastają niepokoje społeczne.

Swego czasu Bolton doradca prezydenta do spraw bezpieczeństwa zaproponował stworzenie koalicji populistów, aby zatrzymać obecny układ w Europie wrogi Ameryce. Zrobił to jakieś niecałe pół roku temu z okrakiem. W Europie wszyscy się śmiali i odżegnywali. Ja sam pomyślałem, że gościu jest mało duplomatyczny (nie poprawiać!). A tu proszę w Hiszpanii podnoszą głowę, Alternatywa w Niemczech coraz mocniejsza, w Szwecji tąpnięcie ... o Węgrach czy Włochach już nie piszę.

Według mnie dopóki nie nastąpi nowe przesilenie w USA obecny kurs wobec Europy będzie utrzymany a Francja z Niemcami mogą sobie tony papieru podpisywać. Nie widać najważniejszego rezultatu tych porozumień wspólnego francusko-niemieckiego zarządzania przemysłem atomowymi i lotniczym. Niemcy, aby na serio potraktował małżeństwo z żabojadami musieliby całkowicie przeformułować swoje interesy. Na to nie mają ani sił ani chyba ochoty a na czasy obecne nie są w stanie jeść francuski ser pleśniowy razem z kapustą kiszoną. Jeszcze tego nie potrafią  :))) 

P.S Myślę też (mogę się mylić) że włoska dyplomacja czuwa. Jeden jedzie do Warszawy a drugi do Berlina. Jeden mówi, że jest z Niemcami a drugi, że przeciw wszystkim. Ale jeden i drugi przeciw Francji. Włosi to bardzo elastyczny naród. Zaczynali obie wojny w jednym obozie a kończyli w drugi i zawsze coś przy okazji ugrali.

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @onyx 2 lutego 2019 15:19
2 lutego 2019 15:42

Co do Huawei. Oni zadeklarowali że udostępnią stronie polskiej kody źródłowe do urządzeń montowanych u nas.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @grudeq 2 lutego 2019 15:33
2 lutego 2019 15:57

I bilans się zgadza. Myślę jednak, że rzeczywisty podział przebiega po liniach obyczajowych, a niekoniecznie po liniach biznesowych.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @przemsa 2 lutego 2019 16:05
2 lutego 2019 16:34

Nie powiedziałem, że PiS przegra wybory z POKO. Powiedziałem, że działacze koalicji pisowskiej zostaną zmuszeni do zajęcia stanowiska według podziału francuskiego: żółte kamizelki kontra czerwone szaliki. Skoro te drugie stoją na nieprzejednanym gruncie obrony laickości republiki, te pierwsze zjednoczą się pod hasłem przywrócenia katolickiego Królestwa Francji. Państwo z Moskwy, Waszyngtonu i podobnych miejsc wyraźnie ekscytują taki podział na całym świecie.

zaloguj się by móc komentować

maria-ciszewska @jestnadzieja 2 lutego 2019 14:41
2 lutego 2019 16:40

Trzy lata temu pracowałam w małej sieciowej księgarni. Przy wejściu rzucała się w oczy "topka" - półka z bestsellerami. Klient wchodząc miał wiedzieć, co ma kupić. Listę przysyłała centrala. Częściowo się to pokrywało z wynikami sprzedaży.

 

zaloguj się by móc komentować

tomciob @bendix 2 lutego 2019 12:10
2 lutego 2019 16:47

Niestety nie rozumiem natomiast rozumiem doskonale datę na zdjęciu 1994-02-00. Pan Zbigniew Matuszewski reporter CAF/PAP to ikona polskiej fotografii politycznej. Cały czas na topie blisko władzy. Niesamowite portfolio zdjęć. Widoczne zlecenie na to zdjęcie przyszło z samej góry. Niestety zmarł w 2015.

zaloguj się by móc komentować

onyx @krzysztof-laskowski 2 lutego 2019 15:29
2 lutego 2019 17:03

Uważam, że "żółte kamizelki" najwyższy pik działalności mają już za sobą a teraz to jest utrzymywane jak u nas Kod w przyczepie pod Sejmem. Nie przekonują mnie też zmiany ideowe, uważam że są wtórne do ustaleń biznesu. To było widać u nas kiedy tzw. liberałów pogoniomo bo weszły nowe układy a syf jaki oni zrobili mógł spowodować wyjście ludzi na ulicę. Dogadali się z PiSem i biznesy się kręcą. Biznesy a nie bezczelna juma. Oczywiście nasze gdybania bardzo mocno zweryfikują eurowybory bo to być albo nie być obecnej opozycji.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @przemsa 2 lutego 2019 16:56
2 lutego 2019 17:08

No więc PiS elekcji europarlamentarnej i elekcji sejmowo-senatowej nie przegra z POKO, bo podzieli się w czasie kampanii europarlamentarnej, nie wytrzyma narastającego podziału na zwolenników laickości republiki i przeciwników laickości republiki. A nawet jeśli jakimś sposobem przetrwa elekcję europarlamentarną i ją wygra, i tak w obecnym kształcie nie dotrwa do elekcji jesiennej.

zaloguj się by móc komentować

onyx @mniszysko 2 lutego 2019 15:41
2 lutego 2019 17:17

Też tak uważam, europejczycy się szarpią bo nie chcą żyć we wspólnym komunistycznym z ducha super państwie a sporo się na to szarpanie złożyło. Raj utopistów jak zawsze okazał się więzieniem i pogorszeniem warunków życia mas.

Huawei to nie tylko urządzenia ale sieć przesyłowa 5G, oczywiście to oznacza, że elektronika będzie jeszcze bliżej człowieka... ale to się nie zatrzyma.

"mMTC (massive Machine Type Communications) - dla szerokiego spektrum zastosowań Internetu Rzeczy, z możliwością obsłużenia do 1 mln urządzeń na km^2."

A to tylko jeden z wielu składników systemu. Postęp cybertechnologii to taka Kampania Wschodnioindyjska, uciec się nie da ale można opóźniać stając się równocześnie peryferiami globalnych rynków z krórymi nikt nie rozmawia.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @onyx 2 lutego 2019 17:17
2 lutego 2019 17:24

No i w związku z technologią internetu rzeczy dokona się podział na większość zwolenników i mniejszość przeciwników.

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @onyx 2 lutego 2019 17:17
2 lutego 2019 18:19

Oczywiście, że chodzi o 5G. To jest to jest skok nie tylko ilościowy ale jakościowy technologii i taki jej rodzaj, że nie da się zapewnić jej sprawne funkcjonowanie bez większej otwartości (czytaj bez zerowej anonimowości). Można ewentualnie liczyć tylko na uczciwość jej dysponentów. Jednak zakony, które by mogły to jakoś gwarantować przy całej swojej ułomności dawno się skończyły. 

To jest jasne, że ten kto będzie stawiał sieć 5G będzie miał niespotykany dotąd wgląd w dane i zwyczajej wszystkich podpiętych do sieci użytkowników. Potem sprowadzić pieniądz do chipów i system się zamyka. Pokusa wtedy władzy jaśnie oświeconej i absolutnej będzie prawie nie do odparcia. Zrealizuje się w ten sposób oślepieniowy (czytaj oświeceniowy) projekt. 

Mnie śmieszą te zarzuty o szpiegostwo. To nie jest walka o uczciwość a walka o olbrzymie bazy danych gwarantujących kontrolę o niespotykanym dotąd rozmiarze.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @mniszysko 2 lutego 2019 10:17
2 lutego 2019 18:24

"Członek Brytyjskiej Wspólnoty Narodów posłem na Sejm Rzeczpospolitej od Siedmiu Boleści. Oni się nawet nie ukrywają, ha!"

John Godson chyba sie na "coacha" nie nadaje, nie ten typ. 

Sa notamiast inni ktorzy pelnia te funkcje znakomicie: Norman Davies, Anne Applebaum.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @przemsa 2 lutego 2019 12:55
2 lutego 2019 18:32

Te prestizowe nagrody sa umiejetnie rozdzielane. Chodzi o to zeby piesek pokazal ze umie aportowac.

Przykladow jest wiele i w Polsce: Olga Tokarczuk, Szczepan Twardoch, Remigiusz Mroz.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @przemsa 2 lutego 2019 17:29
2 lutego 2019 18:36

Jeśli działacze POKO będą lansować pana Biedronia na premiera, a pana Tuska na prezydenta, PiS w znaczeniu ideologicznym tego nie wytrzyma. Skoro też pani profesor Płatek mówi o pragnieniu dokonania zemsty, to podział mamy gotowy. Przedstawiciele obecnie rządzącej koalicji nie będą mogli wobec tego przejść obojętnie, co oznacza, że będą zmuszeni zmienić program na dokładne przeciwieństwo programu POKO albo do POKO dołączyć.

A program Coryllusa zyskuje zwolenników? Zyskuje, ale tylko jako głos sprzeciwu wobec POKO, w wyniku czego układ się domyka. Nie ma co ukrywać, że treści szerzone przez Coryllusa stanowią intelektualną podbudowę programu politycznego, który działa niszcząco na program obecnej koalicji pisowskiej.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski
2 lutego 2019 18:37

Jesli idzie o politykow i w ogole zycie publiczne to ja jestem zadowolony ze juz nie widze jednego czlowieka - Andrzeja Rozenka.

On mnie autentycznie przeraza. Na twarzy ten pan ma zawsze szyderczy usmiech a we wzroku jego nigdy nie moglem doszukac sie chocby iskierki milosierdzia.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @przemsa 2 lutego 2019 18:53
2 lutego 2019 19:03

Nie mam pojęcia, kto do którego obozu dołączy. Podział nastąpi, a przesłanki da się dostrzec gołym okiem. Wyobraź sobie, ilu działaczy koalicji pisowskiej wytrzyma sojusz polityczny z panem Biedroniem.

Gdy mówię o programie Coryllusa, mam na myśli rozchodzące się po świecie idee. Skoro LUL stanowi głos sprzeciwu wobec działań pana ministra Gowina, dostajesz namacalny dowód na zdanie poprzednie.

zaloguj się by móc komentować

Draniu @krzysztof-laskowski 2 lutego 2019 19:03
2 lutego 2019 19:25

Nie bede  z Toba wchodził z Twoją argumentację, bo ona jest czysta abstrakcją.. Natomiast poimnąłeś istoną moja propozycję.. Zaklad.. Zakladasz się ? Ja obstawiam ,ze PiS wygra.. Pozostaje kwestia wygranej , co proponujesz? 

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @przemsa 2 lutego 2019 19:14
2 lutego 2019 19:28

Środowiska zagraniczne, które popierają idee szerzone przez pana Biedronia, dążą do tego, by wziąć całą władzę w Europie i na świecie. Nie przewidują opcjonalności swoich rozwiązań obyczajowych. A kto szerzy technologię 5G na świecie, ten chce owych rozwiązań obyczajowych. Można to przeczytać w dokumentach amerykańskiego ministerstwa dyplomacji.

Nawet jeśli nikt z wypowiadających się w SN nie wystartuje w jakiejś elekcji, to idee tu szerzone tworzą podbudowę programu politycznego, po który będą musieli sięgnąć politycy sprzeciwiający się technologii 5G. Innymi metodami nie zdobędą jakiegokolwiek poparcia.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @Draniu 2 lutego 2019 19:25
2 lutego 2019 19:42

Dobra, duże piwo może być?

Jeśli chcesz zobaczyć, jak będzie przebiegać pęknięcie, zobacz, z jakiego powodu Andrew Cuomo, gubernator stanu Nowy Jork, ostatnio stał się znany na świecie. Istniejąca obecnie koalicja Prawa i Sprawiedliwości, Porozumienia i Solidarnej Polski nie wytrzyma podobnej próby na gruncie polskim.

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @gabriel-maciejewski
2 lutego 2019 19:50

Śledzę co piszecie panowie. 

Brak mi jeszcze głosu naszego nowego kolegi @Smieciu. Nie żartuję. 

.

 

 

zaloguj się by móc komentować

glicek @krzysztof-laskowski 2 lutego 2019 18:36
2 lutego 2019 19:55

Jeśli działacze POKO będą lansować pana Biedronia na premiera, a pana Tuska na prezydenta, [ciach]

Czyli mówisz pan że działacze POKO nie lansują nikogo ze swojej trzódki ale lansują na premiera przeciwnika politycznego? w dodatku takiego, który może i ma więcej doświadczenia w polityce niż dawniej Nowoczesny Rysiek ale jeszcze mniej niż Kopaczozaurus Jednometrowgłąbus? Który niczym do tej pory sensownym się nie wyróżnił, bo jego prezydentura Słupska nie była pasmem sukcesów?

Tuskowi jest dobrze w tej Brukseli "z dala od tego folkloru i tego syfu", nie musi się niczym martwić, o kasę szczególnie, mówi co chce i kiedy chce. Ma 62 lata, nigdy się w życiu nie napracował, nie napracowywał się 12 lat temu jako premier, tym bardziej teraz jakby miał w wieku 63-73 lat jeszcze pracować jeszcze na stanowisku ciecia od pilnowania żyrandola. Kiedy on nacieszy się życiem i tymi milionami uciułanymi w Brukseli? Ok, jego prezydentury chcą jego brukselscy namiestnicy i płatnicy, żeby odzyskał dla nich Polskę, więc albo go już wykopują powoli z tego pluszowego stołka albo za chwile zaczną. On nie chce i to widać, a z przymusowego niewolnika nie ma dobrego pracownika. Może kandydować ale będzie tak kandydował żeby nie wygrać. Powie jak zwykle "co ja mogę? tym razem nie wyszło!", tych milionów i tak mu (chyba?) nie zabiorą... no ale pożyjemy zobaczymy.

 

Skoro też pani profesor Płatek mówi o pragnieniu dokonania zemsty

Sędzia Irena Kamińska, ale poza tym wszystko się zgadza

https://dorzeczy.pl/kraj/90246/Sedzia-Kaminska-Bede-szczera-ja-pragne-zemsty.html

 

będą zmuszeni zmienić program na dokładne przeciwieństwo programu POKO albo do POKO dołączyć.

Program POKO - poza żelaznym punktem "odsunąć pis od waaaadzy" - dopiero się wykuwa gdzieś w lochach i w piwnicach. Może na jesień zdążą. Problem polega na tym, że tzw. liberalno-lewicowa banieczka (w której żyją wyznawcy tej sekty) jedzie na oparach, na resztkach paliwa, jak ten tankowiec w filmie Wodny Świat, z tym że sekta liberalno-lewicowej banieczki jeszcze nie do końca zdaje sobie z tego sprawę. Lubnauer może sobie zarządać (?) objazdu po tych "ograniczonych cywilizacyjnie miasteczkach i wsiach" (w domyśle głosujących na PiS) aby ich nawrócić? tylko na co? przeciągnąć na swoją liberalną stronę? wyjdzie na środek rynku, rozłoży ekran i jakie slajdy pokaże ciemnym ograniczonym cywilizacyjnie człowiekom? co miałoby na nich być? w różny sposób pytam o to na TT ludzi z tamtej strony... i odpowiedzią jest zionąca pustka, tam nie ma nic poza tym że pisowcy będą rozliczeni. Ew. propozycją jest natrzeć śniegiem, wymyć i wyszorować, natrzakać po pysku, ukorzyć i kazać błagać o przebaczenie, coś w tym stylu.

Więc do jakiego programu POKO PiS miałby się w jakikolwiek sposób odnieść? Oni chcą zostawić program 500+ ? Mówią to w 100% szczerze czy mówią to teraz żeby zmylić przeciwnika, przeciągnąć go na swoją stronę a potem program się będzie powoli obcinać i ograniczać? Co POKO ma do powiedzenia w kwesti stos. polsko-żydowskich w antypolonijnej wojnie jaką nam Żydzi wywołali? Kto z tych wystawionych wczoraj tuzuff politycznych do kandyd. do europarlamentu będzie reprezentował interesy Polski? Cimoszewicz? Buzek? Może Kopacz albo maż pani Applebaum?

zaloguj się by móc komentować

Draniu @krzysztof-laskowski 2 lutego 2019 19:42
2 lutego 2019 19:59

Ok, Ty piwo ,a ja dorzucam do stawki wybraną książkę  przez wygranego z wydawnictwa Klinika Języka , czyli piwo i ksiazka ?Zgadzasz sie ? Oczywiscie w zakladzie nie ma mowy o tym ,czy PiS  bedzie miał większość parlamentarną ,czy tez nie.  W zakladzie chodzi o to ,ze PiS wygrywa , bez względu na ilosc miejsc w parlamencie. Przyjmujesz zaklad?

zaloguj się by móc komentować

DYNAQ @gabriel-maciejewski
2 lutego 2019 20:02

''Potem sprowadzić pieniądz do chipów i system się zamyka. ''

A kupować i sprzedawać będą mogli tylko ci ,którzy mają chipa,lub...

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @przemsa 2 lutego 2019 19:42
2 lutego 2019 20:04

Bo to o mój sposób formułowania myśli chodzi, a nie o ich treść? Bez przesady. Jeśli uważasz, że sprawa pana gubernatora Cuomo nie wpłynie w najbliższych tygodniach na polską politykę, to nie zgadzam się z takim ujęciem. Uważam, że z powodu skutków wskazanej sprawy drugiej kadencji koalicji pod wodzą PiS nie będzie.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @glicek 2 lutego 2019 19:55
2 lutego 2019 20:11

Pardon, to pani sędzia, nie pani profesor, ale jedno środowisko. Może i oni w tym momencie jadą na oparach paliwa w sensie propagandowym, ale ludzie ich popierający dysponują olbrzymimi kapitałami. Personalia więc odgrywają tu rolę drugorzędną, ważniejsze są idee. Przy odpowiednim wysiłku można wykreować przekonujących młodych przywódców POKO.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @Draniu 2 lutego 2019 19:59
2 lutego 2019 20:34

Mówimy tylko o wyborach do Sejmu i Senatu? Jeśli tak, to zakład stoi. Stawiam na to, że koalicja z udziałem Prawa i Sprawiedliwości nie wygra jesiennych wyborów parlamentarnych w Polsce.

zaloguj się by móc komentować


Maryla-Sztajer @gabriel-maciejewski
2 lutego 2019 20:55

Zdaje mi się ze Coryllus ma w tej chwili taką sytuację,  że potrzeba by istniejący układ polityczny,  choć okropnie wkurzający, trwał.

By można było tę naszą społeczność umocnić. 

 

Gdy wszystko runie to będzie trudno 

.

 

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @przemsa 2 lutego 2019 20:37
2 lutego 2019 21:18

Nie zamierzam głosować na koalicję z udziałem Prawa i Sprawiedliwości.

zaloguj się by móc komentować

Draniu @krzysztof-laskowski 2 lutego 2019 20:34
2 lutego 2019 21:31

Tak, mowimy o wyborach do.Sejmu i Senatu..Ja stawiam na PiS,ktory wygra wybory. Zaklad stoi.

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @gabriel-maciejewski
2 lutego 2019 21:36

Nasz kolega powoływał się wyżej na promieniowanie myśli Coryllusa i myśli xe w chaosie który chcą nam  tutaj zapewnić tzw wrogie siły KJ się utrzyma? 

PiS jest fatalny. ...Ale my potrzebujemy czasu ..nie wiem czy udało by się przetrwać. .

.

 

 

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @przemsa 2 lutego 2019 21:24
2 lutego 2019 21:37

21,36 było do Pana 

.

 

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @przemsa 2 lutego 2019 21:24
2 lutego 2019 21:50

Trudno, jakoś to wytrzymam. 

zaloguj się by móc komentować

DYNAQ @Maryla-Sztajer 2 lutego 2019 21:36
2 lutego 2019 21:52

Miałem kiedyś buty które mnie nieco uwierały,ale że innych akurat nie miałem,chodziłem w nich. Z PiS-em tak samo,będę na niego głosował ,bo na razie nie ma nic innego. Nie głosować na PiS  teraz, uważam za działanie nieodpowiedzialne.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @Draniu 2 lutego 2019 21:31
2 lutego 2019 21:52

Dobrze. Obowiązują możliwości, w których PiS startuje w koalicji lub PiS startuje samodzielnie.

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @DYNAQ 2 lutego 2019 21:52
2 lutego 2019 22:00

Dokładnie.  PiS jedt socjalistyczny i to kompletnie nie moja wizja. Ciemne siły po przeciwnej stronie muszą przepaść. 

A PiS tutaj krytykujemy ile się da w nadziei ze choć trochę to da.

Wszystko w ręku Boga Ale nie prosimy o gorszy los 

.

 

zaloguj się by móc komentować


KOSSOBOR @gabriel-maciejewski 2 lutego 2019 10:59
2 lutego 2019 22:27

Nie oddawaj. Koledzy tu mają mądre uwagi.

zaloguj się by móc komentować


KOSSOBOR @mniszysko 2 lutego 2019 15:41
2 lutego 2019 23:12

"Na to nie mają ani sił ani chyba ochoty a na czasy obecne nie są w stanie jeść francuski ser pleśniowy razem z kapustą kiszoną."

A czy Ojciec wie, że podczas okupacji Polski, najbardzie pożądanym geschenkiem, gdy taki jeden z drugim Niemiec jechał na urlaub do hajmatu była sucha krakowska? Ergo -  nie spuszczą nas z oka...

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @krzysztof-laskowski 2 lutego 2019 18:36
2 lutego 2019 23:17

Krzysiu, co to jest to POKO? Nie mam telewizora.

zaloguj się by móc komentować

onyx @krzysztof-laskowski 2 lutego 2019 17:24
3 lutego 2019 00:35

Mniejszość po prostu wymiera wraz z pokoleniami, które się "nie załapały" mentalnie na nowoczesną technologię cyfrową. Powstaną kółka snobów którzy "nie używają z zasady" ale to nie będą przeciwnicy. A jeśli ten "postęp" będzie szedł tak szybko i tak bardzo w głąb naszego życia to będzie jak w książce "Limes Inferior" J. Zajdla. Bez czipa nie kupisz żarcia i gotowe...

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @KOSSOBOR 2 lutego 2019 23:17
3 lutego 2019 00:47

To nowa Koalicja Europejska, Haniu, sformowana na eurowybory przez naszych drogich przywódców takich jak pp. Schetyna, Miller, Sikorski, Cimoszewicz, Kopacz, Buzek, Marcinkiewicz i Belka. Przypuszczam, że wymienieni państwo połączą siły z panem Biedroniem i przedstawią program skrajnie lewicowy. Naprzeciwko nich zapewne pojawi się koalicja prezentująca postulaty bardziej prawicowe niż pisowskie. Promotorzy koalicji platformowej dążą do stworzenia wiarygodnego przeciwnika. W polskich warunkach oznacza to program dosłownie kontrreformacyjny.

zaloguj się by móc komentować

onyx @mniszysko 2 lutego 2019 18:19
3 lutego 2019 00:57

W serialu pt. "Stacja Berlin" o placowce CIA cały drugi sezon jest właśnie o tym. W skrócie siłowniki z Waszyngtonu i firmy typu "Huawei" dogadały się z niemiecką faszyzującą opozycją by obalić rząd i na czele postawić "mentalną córkę Adolfa". W zamian za to ona przymknie oko na wielką podziemną serwerownię najnowszej generacji, która będzie online 24/h zarządzała treściami jakie pojawiają się na wszelkich ekranach z naciskiem na dobór każdemu sformatowanej treści na telefon wg naszych preferencji. Na ulicach zamieszki a pod ziemią automatyczny system zarządzania emocjami. I tu już nawet nie chodzi o jakieś bazy danych pojmowanych jako dokładne namiary na człowieka tylko taka urawniłowka zmieniająca z czasem światopogląd mas w celu słusznych decyzji wyborczych i innych. Nieciekawie to wygląda tak ogólnie. TVN24 to przy tym jakaś chamska telewizyjna bojówka. A tu kraina łagodności i fajnych reklam.

zaloguj się by móc komentować

onyx @krzysztof-laskowski 3 lutego 2019 00:47
3 lutego 2019 01:39

Ale to już było grzane dziesiątki razy. Był ruch palikota i kolejne wcielenia JKMa. Jak po raz kolejny ten sam mechanizm ma dać inne wyniki? Ile procent ma skrajna lewica czy prawica poparcia? 5% RAZEM? Kto zagłosuje na ten projekt KE poza żelaznym elektoratem postkomuny?

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @krzysztof-laskowski 3 lutego 2019 00:47
3 lutego 2019 01:44

Dzięx. Pan red. Michalkiewicz zazwyczaj pyta w wypadkach takich połączeń, czy z panem Biedroniem to będzie połączenie szeregowe :)))

zaloguj się by móc komentować


tadman @gabriel-maciejewski
3 lutego 2019 08:00

Sieć próbuje założyć własną hodowlę. Zaczyna od literatury dla dzieci, a więc w pobliskiej "Biedronce" wisi ogłoszenie o konkursie dla debiutujący pisarzy na utwór dla dzieci z nagrodą 100000 zł. Termin do końca tego miesiąca. 

 

zaloguj się by móc komentować

tadman @onyx 3 lutego 2019 01:39
3 lutego 2019 08:14

W ostatnich wyborach samorządowych na pierwszym miejscu listy SLD był jakiś 25 latek. (Patrzył na potencjalnych wyborców z ogromnego bilbordu na szczytowej ścianie budynku przy dworcu PKP). Są więc nowe kadry. Myślę, że to skutek czytania literatury w rodzaju Harry'ego Pottera. :) 

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @onyx 3 lutego 2019 01:39
3 lutego 2019 09:31

Było grzane, ale dochodzą nowe czynniki polaryzujące.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @KOSSOBOR 3 lutego 2019 01:44
3 lutego 2019 09:37

Zostają nam jeszcze połączenia równoległe i szeregowo-równoległe. Tyle możliwości, Haniu.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @przemsa 3 lutego 2019 08:42
3 lutego 2019 09:41

Głosuję na mszę świętą w tradycyjnym rycie rzymskim. Programami interesuję się bardziej niż personaliami.

zaloguj się by móc komentować

gorylisko @gabriel-maciejewski
3 lutego 2019 12:31

panie kolego...szgoda czasu, on tu jest służbowo... może jutro, nowy dzień rroboczy, operatywka z rana, dowie się na kogo ma głosować i napisze... ;-)

zaloguj się by móc komentować

parasolnikov @gorylisko 3 lutego 2019 12:31
3 lutego 2019 12:36

Krzysztofa znamy osobiście i robi wiele pożytecznych rzeczy, trochę tekstów przetłumaczył ja ostatnio czytałem jego przekład Eneasz'a Sylwiusza Piccolomini'ego (dzięki Krzysztofie) . Więc nie pisz takich rzeczy..

zaloguj się by móc komentować

gorylisko @parasolnikov 3 lutego 2019 12:36
3 lutego 2019 15:20

hmmm no taaak. Julisz Cezar też znał Brutusa który wykonał dla niego sporo pożytecznych rzeczy...

zaloguj się by móc komentować

parasolnikov @gorylisko 3 lutego 2019 15:20
3 lutego 2019 15:34

Słuchaj pisanie tutaj o kimś że jest służbowo jest nie na miejscu i nie będzie tolerowane. Zachowałeś się poniżej poziomu więc prosze nie ratuj się tanimi analogiami.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @przemsa 3 lutego 2019 10:10
3 lutego 2019 16:39

Na przeciwieństwo ugrupowania pana Biedronia, który forsowany jest na frontmana obozu liberalnego. Widać, że jego przeciwieństwem będzie ugrupowanie, które wyłoni się ze środowiska Marszu Niepodległości. Na funkcjonujący w obecnym kształcie PiS nie ma w tym układzie miejsca. Wystarczy obejrzeć zdjęcia z konwencji pana Biedronia, żeby stwierdzić, że przyjął on funkcję kandydata liberałów do tronu RP. Jego konwencja była odpowiednikiem namaszczenia na coś w rodzaju delfina. A wiadomo, że nie wszyscy Polacy go zaakceptują, dlatego musi pojawić się równie przekonująca odwrotność kandydatury pana Roberta.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @gorylisko 3 lutego 2019 12:31
3 lutego 2019 16:45

A nawet gdybym udzielał się w SN służbowo, to co z tego? Nic.

zaloguj się by móc komentować


krzysztof-laskowski @przemsa 3 lutego 2019 17:21
3 lutego 2019 18:07

Tak, obecnie występuje pod szyldem koalicji katolicko-narodowo-wolnościowej. Jeśli przy tym weźmie się pod uwagę, że Unia Europejska może zostać zjednoczona tylko pod berłem cesarza, cesarz ten będzie urzeczywistniał doktrynę taką, jaką szerzy pan Biedroń. Musi więc pojawić się doktrynalny przeciwnik takiego cesarza, który musi urzeczywistniać program zbieżny z tym, co napisałem w zdaniu pierwszym. To oznacza, że wychodzimy poza ramy demokracji w pojedynczych krajach. Rzecz bowiem dotyczy doktryny, nie personaliów.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @przemsa 3 lutego 2019 18:13
3 lutego 2019 18:24

Ale podział polityczny w Polsce wynika z globalnych zmian, a na ich tle polski POPiS zużył się całkowicie. Amerykański podział na republikanów i demokratów całkowicie się zużył, podobnie jak podziały francuski, niemiecki lub brytyjski. Wielcy gracze polityczni nie będą potrzebowali partii politycznych ani republiki demokratycznej jako takiej, gdy doprowadzą do zbudowania Trzeciej Świątyni Jerozolimskiej.

zaloguj się by móc komentować

parasolnikov @przemsa 3 lutego 2019 18:43
3 lutego 2019 19:01

Nie będzie można edytyować, usuwać może autor bloga u siebie.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @przemsa 3 lutego 2019 18:41
3 lutego 2019 20:08

Ale to ujęcie nie zawiera okoliczności zewnętrznych, naporu potężnych sił, które dążą do ujednolicenia ludzkości pod sztandarem odnowionego i poprawionego oenzetu z siedzibą w Jerozolimie.

zaloguj się by móc komentować

gorylisko @parasolnikov 3 lutego 2019 15:34
3 lutego 2019 20:20

a może przykład jakieś drogiej albo bardzo drogiej analogii? w końcu tylko małpiszon jestem... zmieniam propozycję dla Gospodarza, przyjmę pozycję szarej eminencji w ministerstwie spraw wewnętrznych... a nawet szefostwo tajnego gabinetu...

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @przemsa 3 lutego 2019 22:03
3 lutego 2019 23:13

Zakładasz, że w tym roku kampanie wyborcze będą przebiegały w tonie równie uładzonym co w roku 2015. Wydarzenia ostatnich tygodni wskazują na coś przeciwnego, a dopiero minął styczeń.

zaloguj się by móc komentować

bendix @przemsa 3 lutego 2019 17:21
4 lutego 2019 06:51

Nie pisz że wystrugają bo to nie na miejscu!

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @przemsa 4 lutego 2019 06:26
4 lutego 2019 08:10

Przeniesienie ambasady amerykańskiej z Tel Awiwu do Jerozolimy oraz wybicie monety z wizerunkiem króla Cyrusa i prezydenta Trumpa nie wystarczają? Jeśli z tej strony wystarcza, to dodam, że wraz z zawarciem umowy przez Watykan z Chinami Ludowymi wierni podziemnego Kościoła katolickiego zostali podani rządowi ludowemu na tacy. A więc bez względu na to, jak bardzo lewicowy rząd pojawi się w Warszawie, Watykan zawrze z nim umowę, w wyniku czego stwarzający pozory komfortu Kościół soborowy w Polsce zniknie. PiS konfrontacji z takim rozwojem wydarzeń nie wytrzyma.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @krzysztof-laskowski 3 lutego 2019 18:24
4 lutego 2019 08:26

no i odbudują Synagogę Na górce - a potem Uniwersytet Jana Kazimierza - ależ to potęgi, no ci gracze;- a tak po prawdzie to chyba idzie o trzeci bank a nie Trzecią Świątynię;- a dla otrzeźwienia to ci wielcy gracze mogą nas w d.. itd.

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @krzysztof-laskowski 4 lutego 2019 08:10
4 lutego 2019 09:28

Tak jakby Stolica Apostolska wcześniej takich manewrów nie dokonywała.

Na Kongresie Wiedeńskim zapadło ustalenie między Francją, którą reprezentował Talleyrand a Rzymem, że wszyscy biskupi mianowani przez Republikę i Napoleona zostaną w miejsce tych, których w międzyczasie mianował papież. Stolica Apostolska zrobiła to w celu ochronienia wiernych i Kościoła we Francji od zamętu i długotrwałego konfliktu, który przyniósłby więcej strat niż korzyści.

Straszny ten sobór watykański II ! Nie tylko działa dzisiaj ale swymi mackami siegnął aż do 1815 roku.
Horror !!!

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @mniszysko 4 lutego 2019 09:28
4 lutego 2019 09:47

Pewnie, że straszny. Przewielebny Ojciec sam poza tym napisał, że po 1815 roku w obrębie Europy tylko w dominiach Habsburgów ostały się majątki klasztorne takie, jakie istniały przed 1789 rokiem. SW2 był jednym z kolejnych etapów tamtej polityki. Kardynał Suenens, promotor dokonań SW2, zwłaszcza charyzmatyzmu w Kościele, jasno to potwierdził. I w związku z narastającymi skutkami SW2 sytuacja polityczna w Polsce bardzo się zmieni.

zaloguj się by móc komentować

zkr @przemsa 3 lutego 2019 22:03
4 lutego 2019 10:31

Jesli chodzi o te nowe partie to sie zgadzam z opinia:

https://youtu.be/_-uo98Zm1j4?t=5077

Chociaz na poczatku rozmowy powiedzial cos co z kolei wpisuje sie w to oczym pisze Pan @krzystof-laskowski.
W jego ocenie 2019 "bedzie rokiem bardzo trudnym, bardzo ciezkim" (5:37).

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @zkr 4 lutego 2019 10:31
4 lutego 2019 12:17

W wyniku tego, o czym wyżej napisałem, dzisiejsza koalicja dowodzona przez PiS podzieli się. Nie widzę najmniejszej możliwości, by tak się nie stało, zwłaszcza jeśli weźmie się pod uwagę zdecydowanie polityków dążących do sformowania koalicji antypopulistycznej w Europarlamencie.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @przemsa 4 lutego 2019 13:43
4 lutego 2019 14:14

Bergoglio urzeczywistnia w Kościele katolickim program partii Wiosna, który to program w pełni zgadza się z treścią dokumentów pseudosoboru V2. Z tym zgadzają się styczniowe imprezy ekumeniczne polskie i światowe. Tak rzecz postrzegają tacy panowie jak rabin Schudrich i lider wymienionej partii. Zastosowano mechanizm prosty i jednocześnie finezyjny: zabrać ziemianom i zakonom kasę, żeby duchowni katoliccy sami urzeczywistniali program lewicowy. I tak się dzieje.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @przemsa 4 lutego 2019 14:20
4 lutego 2019 16:34

Jak papieże ci się skończą na Piusie X możesz nie zauważyć, że podpadłeś już Piusowi XII.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @przemsa 4 lutego 2019 14:20
4 lutego 2019 16:40

Benedykt XVI był i jest następcą świętego Piotra. Wokół tej kwestii powinny skoncentrować się wydarzenia.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @przemsa 4 lutego 2019 18:08
4 lutego 2019 18:30

Papież Benedykt XVI ogłosił, że przestaje pełnić funkcję aktywną (ministerium), ale zachował część pasywną urzędu (munus). A ponieważ nie ma częściowej rezygnacji z urzędu, papież Benedykt XVI urząd zachował. Od dziesiątek lat on, zanim przyjął urząd papieski, i kardynał Kasper planowali doprowadzenie do sytuacji, w której urząd papieski zostanie podzielony między trzech ludzi. I podjęli próbę wprowadzenia tego planu w życie, tyle że skutek okazał się katastrofalny. Benedykt XVI napisał o tym w wydanej w 1978 roku książce Dienst an der Einheit, w której uznał monarchiczny urząd papieski za ariański. Dodał, że należy stworzyć trójkę papieską, czyli jak napisał kardynał Kasper, perychorezę papieską na wzór perychorezy trynitarnej: https://www.barnhardt.biz/2019/02/04/hey-remember-that-crazy-papal-trinity-hypothesis-that-ratzinger-considered-guess-who-else-cited-it-yep-architect-of-the-bergoglian-antipapacy-walter-kasper/.

A poza tym nie przyjmujesz do wiadomości tego, co mówi drogi François. Ostatnio w drodze z Panamy do Rzymu powiedział, że potrzeba edukacji seksualnej w szkołach: https://www.lastampa.it/2019/01/29/vaticaninsider/the-pope-sex-is-a-gift-we-must-talk-about-it-also-in-schools-3HFHuLMcQvk1rS2B9uS5AN/pagina.html Zresztą, pomieścił passus sprawy dotyczący w Amoris laetitii. Nieprzyjmowanie takich rzeczy do wiadomości wynika z przekonania, że papież może zrobić cokolwiek.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @przemsa 4 lutego 2019 18:07
4 lutego 2019 19:32

Taki żarcik w stronę Krzysztofa. Encyklika Piusa XII jest o nim. Sauelios to dobry rycerz, choć heretyk. 

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @przemsa 4 lutego 2019 18:47
4 lutego 2019 19:46

Autorytet Kościoła za pośrednictwem takich dokumentów jak Pastor aeternus i oświadczenie papieża Benedykta XVI, który nie złożył urzędu, ale powiedział, że przestaje pełnić czynności prawne.

Benedykt XVI papież, Franciszek antypapież. Papież może być tylko jeden.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @przemsa 4 lutego 2019 20:06
4 lutego 2019 20:14

Papież Benedykt zrezygnował z wykonywania czynności prawnych, nie z urzędu papieskiego, co jasno wynika z jego oświadczenia, a więc jest papieżem. Nie będę Ci po raz enty przedstawiał dowodów, które wcześniej przedstawiłem. Jeśli wola, możesz wysłuchać interesującego wykładu na ten temat: https://www.youtube.com/watch?v=Gh_CIoVvaOk Mocnych argumentów nie brakuje.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @Grzeralts 4 lutego 2019 19:32
4 lutego 2019 20:16

Nieładnie to rzucić epitetem bez podania dowodu.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @przemsa 4 lutego 2019 20:22
4 lutego 2019 20:40

Ci sami kardynałowie, biskupi, księża, zakonnicy, zakonnice, wierni i ludzie spoza Kościoła oficjalnie nazywają Benedykta XVI papieżem emerytem. Ale albo papież, albo emeryt.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @krzysztof-laskowski 4 lutego 2019 20:16
4 lutego 2019 22:34

Odpowiadasz słownikowej definicji, po co Ci dowód? To zresztą żaden epitet w dzisiejszych czasach, całe masy porządnych heretyków znamy ze źródeł, a kilku znam osobiście. Już nie mówiąc o tym, że kiedyś muzułmanin nawracał mnie na chrześcijaństwo.

zaloguj się by móc komentować

Paris @Grzeralts 4 lutego 2019 22:34
4 lutego 2019 22:43

Niezle...

... chociaz moj znajomy Syryjczyk Issam tez zafascynowany jest chrzescijanstwem.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @Grzeralts 4 lutego 2019 22:34
4 lutego 2019 23:17

No i znowu zero dowodu, powołanie się na definicję bez podania definicji, czyli klasyka modernizmu. Niektórzy jego szermierze powołują się na Pismo Święte, na artykuły prawa kanonicznego lub na artykuły papieskich encyklik, ewentualnie innych papieskich dokumentów, by powołanym cytatom uroczyście zaprzeczyć. Ale istnieje jeszcze wyższy poziom: nie powołać się na nic, by i temu niczemu zaprzeczyć.

Przed najgenialniejszym z pseudosoborów kompetentni ojcowie duchowni analizowali zdanie, zanim opatrzyli je jedną z cenzur teologicznych, z których herezja była najostrzejsza. Mam pożyteczną książkę pt. Enchiridion symbolorum, w których pomieszczono dokumenty papieskie. W niektórych następcy świętego Piotra podawali zdanie i kwalifikowali je jako herezję, zdanie najbliższe herezji, błąd. Dokładali starań, by wykazać danemu człowiekowi lub grupie ludzi, co nie gra, żeby dać szansę poprawienia się, jeśli było to jeszcze możliwe. No ale Enchiridion symbolorum razem ze Świętym Oficjum w roku 1965 poszedł w odstawkę.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @Grzeralts 4 lutego 2019 22:34
4 lutego 2019 23:23

I nie napisałem tego na żarty, ale na poważnie, bo dobrze się stanie, jeśli błądzący zobaczy swój błąd i tak dostanie szansę, by się poprawić.

zaloguj się by móc komentować

bendix @parasolnikov 3 lutego 2019 15:34
5 lutego 2019 09:19

Chyba jakaś wolnośc słowa obowiązuje? Tolerowana jest Paris a ktoś inny nie może wyrazić zdania o drugim który w/g oceniającego wali androny?

Nie za bardzo mi się podoba Twój komentarz Parasolu. W złym kierunku to zmierza.

Serio piszę bo jestem tym zaniepokojony.

zaloguj się by móc komentować

bendix @krzysztof-laskowski 3 lutego 2019 16:45
5 lutego 2019 10:30

Ale to nie znaczy że ktoś nie może tego publicznie oceniać. To z tego.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @bendix 5 lutego 2019 10:30
5 lutego 2019 11:00

No i bardzo dobrze. Człowiek po to ma rozum i wolną wolę, by oceniać.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @krzysztof-laskowski 4 lutego 2019 23:17
5 lutego 2019 12:24

Herezją nazywa się uporczywe, po przyjęciu chrztu, zaprzeczanie jakiejś prawdzie, w którą należy wierzyć wiarą boską i katolicką, albo uporczywe powątpiewanie o niej.

Uporczywie, po przyjęciu chrztu zaprzeczasz ważności oficjalnego nauczania w kilku istotnych kwestiach. I nie dajesz sobie wytłumaczyć, że nawet, jeśli masz rację, nie masz do tego prawa. Dodatkowo uprawiasz archeologizm, skrytykowany przez Piusa XII. Ale to naprawdę nie przeszkadza mi mieć o Tobie dobrego zdania. 

 

zaloguj się by móc komentować

bendix @krzysztof-laskowski 5 lutego 2019 11:00
5 lutego 2019 12:41

Świetnie że Pan pozwala. Ale w takim razie czemu w innym wątku Pan dziękuje adminowi i właścicielowi za kneblowanie?

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @przemsa 5 lutego 2019 13:34
5 lutego 2019 18:17

I kiedy dostajesz tekst o tym, że człowiek uważany przez wielu za papieża powiedział to, co opisała La Stampa, stwierdzasz, że nie ma się czym przejmować.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @bendix 5 lutego 2019 12:41
5 lutego 2019 18:35

Podziękowałem za to, że trafnie uznali, że nie zamierzam wdawać się sprzeczki na tematy osobiste, bo interesuję się dyskutowanymi kwestiami, nie personaliami. Dalsze zajmowanie się moją osobą donikąd nie prowadzi. Ponadto od żadnego z dyskutantów nie żądam, by cokolwiek mówił na swój temat.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @Grzeralts 5 lutego 2019 12:24
5 lutego 2019 18:52

Możesz sobie porównać, co katechizm świętego Piusa X mówi o Tradycji i co o Tradycji mówi artykuł 8 Dei verbum, dokumentu wydanego w 1965 roku. W tym pierwszym mowi się o niezmienności nauczania Kościoła, w tym drugim mówi się o ewolucjonizmie nauczania Kościoła, o tym, że Kościół stale dąży do pełni prawdy. A więc kościelny dokument mówi, że Kościół pełni prawdy nie ma. Tenże dokument leży u podstaw obecnego opłakanego stanu Kościoła katolickiego. Jeśli temu dokumentowi nie zaprzeczę, muszę w imię posłuszeństwa akceptować cokolwiek.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @przemsa 5 lutego 2019 20:02
5 lutego 2019 20:17

Nawet kiedy wyżej wymieniony człowiek mówi i robi coś takiego? https://www.thenational.ae/uae/the-pope-in-the-uae/pope-francis-signs-human-fraternity-document-in-abu-dhabi-in-pictures-1.821879  https://www.humanfraternitymeeting.com/en/declaration I jak tu teraz krytykować różne odłamy islamu? Nie można.

W tej sytuacji nie wiem, o mądrość którego Kościoła chodzi. Na pewno nie Kościoła katolickiego, którego papieżami byli między innymi Urban II, Innocenty III i święty Pius V.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @przemsa 5 lutego 2019 20:02
5 lutego 2019 20:29

No i do tego prowadzi ślepe akceptowanie soboru ważniejszego, jak powiedział Jan Paweł II, niż sobór nicejski, że katolik niczym się nie różni od muzułmanina sunnity. A co o tym myślą inni dyskutanci, którzy ostatnio krytykowali wyznanie mahometańskie?

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @przemsa 4 lutego 2019 18:08
5 lutego 2019 20:43

Oczywiście, B XVI jest nadal wciąż papieżem i będzie nim do swojej smierci, gdyż nikt mu tytułu papieża nie moze odebrać. Dlatego dziwi mnie, że w liturgii w Polsce wnosi się prośbę o błogosławieństwo Boże dla papieża Franciszka, a pomija się tę intencję odnośnie papieża Benedykta.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @przemsa 5 lutego 2019 20:31
5 lutego 2019 20:44

Dalsza dyskusja jest w tym miejscu całkowicie pozbawiona sensu. W tym miejscu, bo ona i tak będzie toczyć się gdzie indziej. A kiedy Kościół soborowy w końcu imploduje, wielu i tak nie przestanie mówić o tym, że Vaticanum 2 przyniósł wiosnę Kościoła. Notka Coryllusa nie dotyczyła Kościoła soborowego, ale dominujący system dystrybucji treści stanowi odzwierciedlenie Kościoła soborowego.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @przemsa 4 lutego 2019 20:06
5 lutego 2019 20:48

A to się dopiero może okazać za czas jakiś.

Sam okresla siebie biskupem Rzymu, natomiast to inni  tytułują go papieżem.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @przemsa 5 lutego 2019 20:57
5 lutego 2019 21:05

Benedykt XVI jest papieżem Kościoła katolickiego i biskupem Rzymu od kwietnia 2005 roku do dziś i będzie nim do śmierci albo do chwili ważnego ustąpienia z urzędu, co zapewne nie nastąpi. Ten, kogo ujawniono światu jako papieża w marcu 2013 roku, jest antypapieżem, który właśnie połączył Kościół soborowy z sunnickim odłamem islamu. Nie będę więcej komentował ten notki.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @krzysztof-laskowski 5 lutego 2019 21:05
5 lutego 2019 21:07

Panowie, a nie chcielibyście porozmawiać o przeszczepianiu serc?

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @przemsa 5 lutego 2019 20:53
6 lutego 2019 21:12

nie, nazywanie go antypapiezem (jak tez i papiezem)  jest na wyrost, chociaż w historii papiestwa były  precedensy z istnieniem antypapiezy. "Anty" zostawał obwołąny ten, który przegrał w kurii watykańskiej.

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować