-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

Technikalia

Nasz sukces zawdzięczamy technikaliom. Rozumiem przez to całkiem nowe, nieznane w roku 2009 i latach późniejszych sposoby opowiadania historii, które budziły zdumienie, śmiech, a nierzadko politowanie. No, ale przyciągały czytelników. Nie na tyle dużo jednak by trwale odwrócić trendy na rynku. I to być może szczęśliwa okoliczność, bo gdybyśmy zrobili za duży zamach moglibyśmy się nie uchować. Niepotrzebnie zwrócilibyśmy na siebie uwagę. A tak większość gawędziarzy sprzedających swoje formaty na masową skalę uważa, że nie się co nami przejmować. Bo na odbiorcę działają stare sposoby.

One już niebawem przestaną działać, a poznajemy to po tym, że na Onecie ukazują się już gawędy o bohaterskich dziewczynach z GL, które likwidowały konfidentów, nie dając się jednocześnie przekabacić akowcom, którzy próbowali je przewerbować. Na rynek weszła właśnie biografia Jana Piwnika, która niczego nie wyjaśnia, ale wskazuje kierunek – demaskacje tak, ale w ograniczonym zakresie i koniecznie z podkreśleniem dylematów moralnych rozmaitej swołoczy. Wszystko podane w rzewnym i nieoczywistym sosie.

Nasi zaś do dziś nie potrafili zrobić hollywoodzkiego filmu o Pileckim, a i wydawanie porządnych książek szło im opornie. Jak to jest, pytam, możliwe, że wyszła ta biografia Piwnika, a nie ukazała się książka Piotra Gontarczyka o Jaruzelskim?

No nic, wracajmy do technikaliów i sukcesu. Jak w każdej dziedzinie tak i w tej, w której działamy, sukces opiera się na nowych, skutecznych rozwiązaniach, które akceptują ludzie. Większość jednak autorów upatruje ten sukces w powielaniu schematów wymyślonych za komuny z całkiem wrogą intencją, albo w schematach pożyczonych z zagranicy. I nawet jak któryś czasem pomyśli, że można inaczej odrzuci to zaraz, bo będzie się bał „reakcji rynku”. Tak, jakby miał na nią jakikolwiek wpływ. Przeważnie o tym, co będzie się sprzedawało decydują dystrybutorzy. Oni są także kierownikami formatów propagandowych, co powoduje, że mają silne ograniczenia. Ostatnio w sieci ukazała się informacja, że ktoś hejtuje stronę Tokarczukowej, ten cały festiwal Góry Literatury w Nowej Rudzie. Był to, moim zdaniem akt rozpaczy, próba zwrócenia uwagi na tę nędzę za pomocą granatu rzuconego w szambo. Tyle, że granat okazał się plastikowy. Nikt, żaden z czytelników nie wie czego chce, co by go zainteresowało i poruszyło. Ci, którzy takie rzeczy deklarują, są albo ambicjonerami domagającymi się uwagi za wszelką cenę i pragnącymi stać w otoczeniu najwybitniejszych autorów, albo w ogóle nie rozumieją o co chodzi. Technikalia zaś, o których piszę to także poszukiwanie sposobów dotarcia do czytelnika bezpośrednio. To autor musi przedstawić ofertę i w początkach naszej działalności taka oferta została tu przedstawiona. Potem była cały czas modyfikowana. Wielcy dystrybutorzy propagandy zaś, próbują dostosować czytelnika do oferty, są przekonani, że autorzy, których wystrugali z kartofla mają moc wychowywania tłumów. No, ale tamci, czyli postkomuna i jej dziedzice, przynajmniej wykazują się jakimś sprytem. Wymyślili choćby ten festiwal w nowej Rudzie, który promują teraz za pomocą prowokacji. Nasi to zupełne dno. Prezes ogłaszający, że cele nowego ruchu biało-czerwoni są wzniosłe i przez to trzeba wyskakiwać z kasy, to całkowite horrendum. O jakimś festiwalu literatury możemy w ogóle zapomnieć, bo miałoby to charakter jakieś zbiorowej onanii, na którą nikt nie chciałby patrzeć. Podejmowano zresztą takie próby, ale i tak zawsze chodziło o to, by wypromować tych samych, a potem rozejść się do domów w poczuciu bezradności. To zaś wskazuje na jedno – PiS i środowiska prawicowe nie mają oferty dla kolejnych pokoleń. I nie chcą jej mieć, bo ewentualne skonstruowanie tej oferty zmiotłoby z planszy dotychczasowych mistrzów pióra i żywego słowa, którzy kadzą otoczeniu prezesa. Książki Krasnodębskiego są już na allegro dostępne poniżej 10 zł za egzemplarz. To samo będzie z Legutką i innymi. Stary, zapożyczony od komunistów sposób opowiadania o Polsce i jej sprawach, poprzez moczarowskie kawałki o partyzantach, albo reporterskie ekscytacje a la Andrzej Szczypiorski już dawno nie działa, a klęska wyborcza jeszcze to podkreśli. A skoro tak, nie można się tego trzymać, bo polecimy w dół razem z tym całym zestawem, Bo na to się zanosi. Na początku rządów PiS Piotr Gliński zapowiadał powstanie wielkiego ośrodka produkcji filmowej. Publicznie to wyśmiałem, jak również wszystkie propozycje dotyczące filmów tak zwanych hollywodzkich, które miały być kręcone w czasach rządów PiS. Nic takiego nie nastąpiło. I nigdy nie nastąpi, no chyba, że postkomuna wyłoży kasę na produkcję filmu o bohaterskich partyzantach Gwardii Ludowej. Co może się stać wcale łatwo. Nikt uporczywie nie chce po tak zwanej naszej stronie zrozumieć, że sprawy są poważne i nie chodzi tu o lans kilku osób ze środowiska, które działają i markują skuteczność tylko dlatego, ze są solidnie dofinansowane. Same z siebie nie mogą nic i nie znaczą nic. Chodzi o zmianę sposobu myślenia. To zaś wymaga planu, inwestycji i ludzi, tego wszystkiego PiS nie posiada. O ludziach to w ogóle szkoda gadać, plan który był wdrażany okazał się kulawy, a winę za jego okulawienie zrzuca się na wyborców. Co do inwestycji mamy tę samą sytuację – żeby ratować co się da potrzebne są zrzutki.

Żeby zwrócić na siebie uwagę nie można przemawiać do ludzi z fałszywą intencją, to po pierwsze, a w ostatnim czasie wszyscy działacze PiS, z wyjątkiem może Beaty Szydło, to właśnie czynią. I dziwią się jeszcze, że zostali zdemaskowani, że nie budzą entuzjazmu, zaufania i ludzie nie chcą na nich patrzeć. Nie chcą, bo uważają ich za nieudaczników i oszustów. I to bez względu na to ile lajków, subów i pochwał zbiera Telewizja Republika. Proces ten pogłębiając się stale doprowadzi w końcu do trwałego sojuszu pisowskich propagandystów z postkomunistami. Bo okaże się, że mówią oni tym samym językiem, którego nikt oczywiście nie chce słuchać, ale to nie ma znaczenia, bo dystrybucja będzie przejęta. Zacznie się więc kolejna odsłona wesołego oberka połączonego z roszczeniami i pretensjami do widzów, czytelników i wyborców. A być może powstanie także wówczas film o Pileckim, który – wyraźnie to zostanie pokazane – o mało nie został komunistą, bo zakochał się w tej Wandzie z Gwardii Ludowej, ale jakiś bezkompromisowy ksiądz pedofil zagroził mu piekłem i popchnął w kierunku decyzji i postaw nieodpowiedzialnych.

 

Powiem tak – niech robią co chcą, my mamy inne projekty i musimy je realizować, żeby przeżyć. Mozolimy się też z codziennością i sprawami bardzo konkretnymi, których rozwiązanie nie jest łatwe. Tak, jak codziennie apeluję do wszystkich mających wolę i chęć pomocy, by wsparli moją zrzutkę. Zbieram pieniądze na lokal dla Saszy i jego córki Ani, sytuacja nie jest łatwa, bo muszę coś konkretnego zebrać do końca lipca. Sasza zaś jest naszym reżyserem, dzięki któremu pojawiają się nagrania i pomaga w różnych sprawach biurowo wydawniczych. Bez niego bym sobie już nie poradził. Nie tylko dlatego, że robię się coraz starszy, ale zwyczajnie z tego powodu, że obowiązków przybywa, a ten rok jest zupełnie wariacki, zamiast pisać książki, zajmuję się technikaliami właśnie, które są oczywiście ważne, ale najchętniej zwaliłbym je na kogoś innego. Dlatego bardzo proszę – jeśli możecie – pomóżcie. Tym, którzy już pomogli składam wielkie podziękowania. Link do zrzutki jest tutaj

Link do zrzutki jest tutaj

https://zrzutka.pl/fymhrt?utm_medium=mail&utm_source=postmark&utm_campaign=payment_notification

 



tagi: propaganda  pis  narracje  olga tokarczuk  gawędy  moczarowcy  gwardia ludowa 

gabriel-maciejewski
11 lipca 2024 09:42
88     3318    16 zaloguj sie by polubić
Postaw kawę autorowi! 10 zł 20 zł 30 zł

Komentarze:

Paris @gabriel-maciejewski
11 lipca 2024 10:37

A  propos  Glinskiego,...

...  ze  2  dni  temu  telewizor  francuski  gadal,  ze  w  wyniku  tych  haniebnych  i  skandalicznych  wyborow  we  Francji  -  byc  moze  -  bedzie  powolane  takie  KURIOZUM,  jak  ,,premier  techniczny,,  !!!

 

Na  odbiorce  stare  sposoby  juz  nie  dzialaja  i  to  od  dawna,...  i  dlatego  PiS  przerznal  wybory  w  Polsce  i  to  z  kretesem.  Identycznie  rzecz  ma  sie  w  Paryzu.  To  jest  ich  DEKADENCJA  TOTALNA,...  ale  beda  ten  SYF  maskowac  i  reanimowac  ze  wszystkich  sil,... 

...  ,,tFoZyc  nowe,,  ZE  STARYCH  SMIECI  W  SZAMBIE.

 

Trzeba  nam  to  CALE  BAGNO  omijac  szerokim  lukiem...  zebysmy  sie  tym  FETOREM  od  nich  nie  zatruli.  

zaloguj się by móc komentować


BaZowy @gabriel-maciejewski
11 lipca 2024 10:52

Podobno jest plan że PiS chce zmienić nazwę na coś nowego, właśnie na tych "biało-czerwoni". "pisior", 8* i wszystkie inne zohydzenia kojarzą się już tak nieodwracalnie źle, że odbudowa czegokolwiek pod tym brandem jest nie możliwa. Stąd raczej to stowarzyszenie bym postrzegał jako technikalia zmiany wizerunkowej, balon próbny oraz narzędzie oswajania i promocji nowej nazwy. Nawoływanie do wsparcia finansowego, w takiej sytuacji to też raczej otwieranie formalnej furtki dla donacji od cichych wspólników i "pisowskiego deepstate". Po zasileniu Radia Maryja i abonamentu Republiki, dużo wolnych środków w portfelu adresatów pomysłu nie zostanie, więc nie sądzę aby pomysłodawcy na poważnie spodziewali się pospolitego ruszenia portfeli na nowe fantasmagorie polityków. Balon próbny w zależności od reakcji gawiedzi i skuteczności propagandy, można pompować dalej i ogłosić powstanie "nowej" partii albo cicho spuścić powietrze i zagospodarować zebrane środki.

zaloguj się by móc komentować

valser @gabriel-maciejewski
11 lipca 2024 11:01

Takie sa i inne nie beda efekty selekcji negatywnej. Ludzie bez talentow, bez pasji, bez wizji, pograzeni w lenistwie i latwym pieniadzu z pensji i dotacji organicznie sa niezdolni do wytworzenia czegokolwiek jakosciowego i wartosciowego. My musimy z tym szajsem dilowac, a oni nic innego nie robia tylko infekuja swiat swoja podlota i brakiem jakiejkolwiek jakosci.

To na koncu nas wszystkich doprowadzi do momentu, ze ciezko bedzie rozpoznac co jest jakoscia, a co jest po prostu chamska sztukateria?

Ja sie wlasnie dowiedzialem, ze siostra mlodego Stuhra jest artystka-malarka. To sa dopiero technikalia. Bylbym zaskoczony, gdyby ona potrafila namalowac kotka.

https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&sca_esv=8d785069c21da656&sca_upv=1&sxsrf=ADLYWIIkOkh2zOEtE6Oqe0DhuU7_4cqTgw:1720688350559&q=marianna+stuhr+malarka&tbm=isch&source=lnms&fbs=AEQNm0Aa4sjWe7Rqy32pFwRj0UkW9NAzhPVmkAfB2zK1tnQfJ7YXLTPLGowL1aB4gvrdKmu8oJ6zCCjovHJSt0B1pM0CGL1K3LSE_SbretD2-KQ-YSD6V7UjKhxjrIf5xGpS_JNfg3Lk_Y3Aq3PSH0OB54o6EHHH7JSmU9-3d74HBM14uRBX8a9S-Mw_VVv82WdHD6ODYR8u&sa=X&ved=2ahUKEwjd0J3Pz56HAxUK-AIHHWftC2EQ0pQJegQIDxAB&biw=1920&bih=891&dpr=1

Oni sie juz z tego szajsu nie wygrzebia i zostaja tylko oszukane gawedy o talencie i wielkosci.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @gabriel-maciejewski
11 lipca 2024 11:11

Żeby zachęcić wszystkich do pomocy Saszy i Ani, umieszczam tu komentarz, który na zrzutce wstawił ktoś podpisujący się imieniem i nazwiskiem. Oto treść tego komentarza:

Po przeczytaniu " Tak, jak codziennie apeluję do wszystkich mających wolę i chęć pomocy, by wsparli moją zrzutkę. Zbieram pieniądze na lokal dla Saszy i jego córki Ani, sytuacja nie jest łatwa, bo muszę coś konkretnego zebrać do końca lipca. Sasza zaś jest naszym reżyserem, dzięki któremu pojawiają się nagrania i pomaga w różnych sprawach biurowo wydawniczych. Bez niego bym sobie już nie poradził. Nie tylko dlatego, że robię się coraz starszy, ale zwyczajnie z tego powodu, że obowiązków przybywa, a ten rok jest zupełnie wariacki, zamiast pisać książki, zajmuję się technikaliami właśnie, które są oczywiście ważne, ale najchętniej zwaliłbym je na kogoś innego. Dlatego bardzo proszę – jeśli możecie – pomóżcie." zamieszczonym w dzisiejszym poście https://gabriel-maciejewski.szkolanawigatorow.pl/technikalia stwierdzić można, że jest to zrzutka na darmowego parobka. Już były dwie zrzutki niby na lokal, teraz jest trzecia. Sumy zebrane porażają, naiwność ludzka nie zna granic!!!

 

A tu jeszcze raz link do zrzutki jeśli ktoś chce poznać nazwisko tego pana

https://zrzutka.pl/fymhrt?utm_medium=mail&utm_source=postmark&utm_campaign=comment_notification

zaloguj się by móc komentować


atelin @gabriel-maciejewski 11 lipca 2024 11:11
11 lipca 2024 11:20

Pytanie, czy to prawdziwe imię i nazwisko...

Bo może Ebenezer Rojt nie odpuszcza? Albo inny szmaciarz.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @BaZowy 11 lipca 2024 10:52
11 lipca 2024 11:20

Wypromowali markę, przegrali kluczową batalię o nią, a teraz domagają się, by ktoś sfinansował promocję nowej

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Paris 11 lipca 2024 10:37
11 lipca 2024 11:21

Coraz szerzej się rozlewa niestety

zaloguj się by móc komentować

Paris @BaZowy 11 lipca 2024 10:52
11 lipca 2024 11:27

Ja  -  ewidentnie  -  postrzegam  te  HUCPE,...

...  jako  kolejne  ZEROWISKO-PRZETRWALNIK  i  nieustajace  finansowe  STRZYZENIE  BARANOW,  tj.  calego  narodu  polskiego,  czyli  JAWNE  ZLODZIEJSTWO  !!!

 

Licze,  ze  narod  NIE  DA  WIARY  tej  i  innym  podobnym  ZLODZIEJSKIM  SCIEMOM.

zaloguj się by móc komentować

Paris @valser 11 lipca 2024 11:01
11 lipca 2024 11:35

O  Jezu,...

...  co  za  syf  !!!

Ona  -  z  cala  pewnoscia  -  ,,nie  LOmi,,  namalowac  kotka,...  ale  jej  BOHOMAZY  moga  wisiec  w  salonie  Kryski  Jandy.

Do  naszych  A+H  nie  ma  TOTO  nawet  wstanu.

zaloguj się by móc komentować

Zyszko @gabriel-maciejewski
11 lipca 2024 11:35

Na FB politycy pisowscy wrzucają jakieś obrazki generowane przez AI z biało czerwonymi flagami i amerykańskim orłem bielikiem. Po ośmiu latach w kulturze  został po nich tylko Zenek i film o Goralenvolk.

Teraz się dopiero zaczyna festiwal pieśni dziadowskich. 

 

zaloguj się by móc komentować

atelin @valser 11 lipca 2024 11:01
11 lipca 2024 11:35

Ta cała Stuhr maluje gorzej ode mnie. Ale będzie miała mądre recenzje, np. takie: https://www.biuroliterackie.pl/biuletyn/tomek-gromadka-komunizm-gowno-i-moze-cie-kocham/

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @atelin 11 lipca 2024 11:20
11 lipca 2024 11:39

To już nieistotne, podpisał się i zdemaskował...

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Zyszko 11 lipca 2024 11:35
11 lipca 2024 11:40

No, to prawda. Kiedyś w Świętokrzyskiem organizowano festiwal jazzu dziadowskiego

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski 11 lipca 2024 11:11
11 lipca 2024 11:43

Coz,...

...  duzo  jest  takich  PRYMITYWOW  na  tym  swiecie  !!!

 

Ale  pisac  kazdy  moze...

...  niech  Pan  Bog  Panu  blogoslawi  w  pracy  i  zyciu,  Saszy  z  Jego  corkami,  a  takze  nam  wszystkim. 

zaloguj się by móc komentować

valser @atelin 11 lipca 2024 11:35
11 lipca 2024 11:46

ona jest po ASP i ma doktorat ze sztuki. To jest bardzo budujace. Ja myslalem, ze nie mam zadnych plastycznych zdolnosci, ale widze, ze spokojnie moge konkurowac z pania doktor.

Baba jest podwieszona pod stypendia i rozne organizacje, ktore cisna ten szajs, ale tez mozna kupic ten Abfall w internetach.

Jak mawia Joe Rogan - this is f*cking bananas!

https://napiorkowska.pl/marianna-stuhr/

https://tylkosztuka.pl/pl/p/Marianna-Stuhr-Nebula-I/9820

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski 11 lipca 2024 11:21
11 lipca 2024 11:49

Wiem  o  tym,...

...  widze,  czuje  i  doswiadczam  tego  SYFU  codziennie  !!!

Ale  nie  wolno  sie  poddac.

zaloguj się by móc komentować

atelin @valser 11 lipca 2024 11:46
11 lipca 2024 11:53

W tej ewentualnej recenzji o jej sztuce na bank znajdzie się zdanie w stylu: "fascynacja czernią jako odzwierciedlenie jej stosunku do Polski".

zaloguj się by móc komentować


atelin @valser 11 lipca 2024 12:03
11 lipca 2024 12:08

Badania wykazują, że szympansy z pędzlem potrafią lepiej.

zaloguj się by móc komentować

Zyszko @gabriel-maciejewski 11 lipca 2024 11:40
11 lipca 2024 12:24

Nie czekając na resztę dziadowskiego towarzystwa Krzysztof Ziemiec założył dziurawą kapotę, chwycił kostur i poprosił pobożnych ludzi o marne 50 tysi. miesięcznie  Ale niewdzięcznicy  poszczuli go psami.

zaloguj się by móc komentować

StareWino @BaZowy 11 lipca 2024 10:52
11 lipca 2024 13:13

  • Ponownie przytoczę spostrzeżenie Toyah'a..."lecimy głowa w dół i nie widać ręki, która ten ruch powstrzyma"... ale lecąc przecież możemy się rozglądać, prawda? Ręka Beaty Szydło tego nie powstrzyma, zostając europosłanką straciła "azymut" i poczucie własnej misii a mam wrażenie, że "od zawsze" realizowała się tylko w otoczeniu prezesa. Tak naprawdę nie o pomocną ręke tu chodzi a o twarde kopyta, takie jakie mają ...no, "Toros  con cayones", np. Ardanowski, Czarnek, myślę właściwi ludzie do najnormalniejszej walki politycznej z tym człowiekiem o mentalności oszusta matrymonialnego, którego w swoim języku Kaszubi nazywają Kundel. 
zaloguj się by móc komentować

onyx @gabriel-maciejewski 11 lipca 2024 11:11
11 lipca 2024 14:34

To jakiś typowy troll, to zdanie o Kurozwękach pokazuje, że chłop nie ma o niczym pojęcia. Ja bym kasował i blokował jak jest możliwość. Szkoda na nich czasu. Pełno ich wszędzie i nic nie wnoszą swoimi wrzutami.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @valser 11 lipca 2024 11:01
11 lipca 2024 15:31

"Ja sie wlasnie dowiedzialem, ze siostra mlodego Stuhra jest artystka-malarka. To sa dopiero technikalia. Bylbym zaskoczony, gdyby ona potrafila namalowac kotka."

 

Ona tak maluje jak młody Stuhr gra.

W mediach wczoraj wielkie klepsydry, okrzyczeli zmarłego Jerzego Stuhra gwiazdą kina polskiego.

On grał podrzędne role w podrzędnych filmach.

Mógł się co najwyżej powygłupiać z Łukaszewiczem w gniocie typu "Seksmisja".

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski
11 lipca 2024 15:38

"Na początku rządów PiS Piotr Gliński zapowiadał powstanie wielkiego ośrodka produkcji filmowej. Publicznie to wyśmiałem, jak również wszystkie propozycje dotyczące filmów tak zwanych hollywodzkich, które miały być kręcone w czasach rządów PiS. Nic takiego nie nastąpiło."

 

Słyszałem od kogoś, może Leszek Żebrowski to mówił, ale nie jestem pewien,że ponoć do syna Pileckiego, Andrzeja, przyszli panowie

z Hollywood i zaproponowali zrobienie filmu o jego ojcu, ale pod warunkiem że się zgodzi na wersję scenariusza wg którego rotmistrz był pochodzenia żydowskiego i za to był

prześladowany w Polsce.

No i rozmowa się ponoć szybko skończyła.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski
11 lipca 2024 15:43

Megaprodukcje w formacie hollywoodzkim to nie nasza domena.

Wystarczy wspomnieć pożal się Boże "Quo Vadis" Kawalerowicza.

Wyrzucenie masy pieniędzy w błoto.

 

Moim zdaniem jedyna udana megaprodukcja zrobiona w Polsce to "Potop" Hoffmana.

No, ale to była inna epoka, wczesny Gierek, pieniądze się znalazły, i mistrzowska obsada aktorska.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @Paris 11 lipca 2024 10:37
11 lipca 2024 15:52

"Na  odbiorce  stare  sposoby  juz  nie  dzialaja  i  to  od  dawna,...  i  dlatego  PiS  przerznal  wybory  w  Polsce  i  to  z  kretesem.  Identycznie  rzecz  ma  sie  w  Paryzu.  To  jest  ich  DEKADENCJA  TOTALNA,...  ale  beda  ten  SYF  maskowac  i  reanimowac  ze  wszystkich  sil,... "

 

Muszę przyznać że wyniki tych wyborów zaskoczyły mnie.

Byłem pewien że Le Pen i prawica wygra, a tu jakieś lewusy poodbierały im głosy i terz się zrobił we Francji galimatias.

zaloguj się by móc komentować

valser @Szczodrocha33 11 lipca 2024 15:31
11 lipca 2024 16:21

Nieboszczyk Stuhr nasikal nam wszystkim do piwa, mysmy rzucili szklanka o sciane, ale mimo to znalezli sie koneserzy, ktorzy sie delektuja. To byla menda jakich malo. On sie chwalil, ze ze swoja stara bedac za granica mowil szeptem po polsku, bo na glos to jest siara. Pomijam juz to, ze gdyby sie tlumok wyuczyl jakiego jezyka, to moglby w nim na glos gadac i nie byloby problemu. Nie przeszkadzalo mu to do lokalnej publiki po polsku na glos przemawiac. Na to wszystko wychodza moczopijcy i mowia, ze najwazniejsze sa swietne kreacje aktorskie. Ja to oczywiscie pomijam, bo mnie film tak samo interesuje jak pilka nozna.

No, ale calosc to jest demonstracja symptomow syndromu bitej zony.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @valser 11 lipca 2024 16:21
11 lipca 2024 16:51

Tak, jak stary mówił, tak młody grał [i gra].

Wystarczy wspomnieć zidiociały bełt [bo filmem nie da się tego nazwać] pod tytułem "Pokłosie"

gdzie Stuhr junior wystąpił.

Stary był półgłówkiem, młody to już kompletny idiota z certyfikatem.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @valser 11 lipca 2024 16:21
11 lipca 2024 16:54

Janda rozpacza, już dołączył do niej Englert:

https://www.salon24.pl/newsroom/1388063,mijaja-dni-a-aktorzy-wciaz-placza-po-jerzym-stuhrze-jan-englert-to-byl-wzor-patrioty

 

Ten cyrk zwany umownie III RP chyba się nigdy nie skończy.

zaloguj się by móc komentować

valser @Szczodrocha33 11 lipca 2024 16:54
11 lipca 2024 17:30

Niezle kwity musza byc zdunklowane na ta elite, ze takie holdy i bicie ciemiaczkem w glebe odstawiaja.

 

zaloguj się by móc komentować

Nova @Szczodrocha33 11 lipca 2024 15:43
11 lipca 2024 18:07

Jedno trzeba Komunie przyznać. Propagandę traktowała serio i starała się robić, przynajmniej czasami aby trafiała do Polaków. Np. Krzyżacy lub właśnie Potop. A i mnie bardzo podoba się Między ustami a brzegiem pucharu z 1986.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @Nova 11 lipca 2024 18:07
11 lipca 2024 18:47

Tak, jesli idzie o Potop to chyba jedyny film który "wyszedł" Hoffmanowi.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @Nova 11 lipca 2024 18:07
11 lipca 2024 18:51

Jak prównuję milicję z PRL z obecną policją III RP to widzi mi się że nawet milicja była sprawniejsza w działaniu jeśli idzie o sprawy kryminalne.

W ubiegłym roku w Polsce był straszny wypadek , facet jechał coś ponad 200 km na godzinę, uderzył w samochód w którym jechała rodzice z dzieckiem, wszyscy

spalili się żywcem.

A ten gosć zwiał, nawet go nie zatrzymali, najpierw chyba do Niemiec, potem gdzieś do Arabów.

I mogą mu nagwizdać, minął prawie rok i nikt nic nie wie, czeski film.

zaloguj się by móc komentować

tomasz-kurowski @Paris 11 lipca 2024 10:37
11 lipca 2024 18:54

Ja z kolei z brytyjskich mediów usłyszałem, że ten kryzys polityczny we Francji to istna manna z nieba dla Wielkiej Brytanii i jej sektora finansowego. Nie mogło się to zdarzyć w lepszym momencie i teraz Wielka Brytania, świeżo ustabilizowana wyborami, będzie mogła robić za "wyspę stabilności" i witać uciekających z francuskiej giełdy inwestorów. Tak przynajmniej powiedział jakiś analityk banku UBS, a za nim powtórzył rozsmakowujący się w tej myśli Financial Times i dalej różni komentatorzy. Brzmiały te komentarze w moich uszach jak "Piosenka zza miedzy" Kaczmarskiego. Za kanałem - Sodomora, a u nas - manna z nieba.

Ciekawe, co za firma konsultingowa podsunęła Macronowi pomysł organizacji wyborów, i czy nie ta sama, co Sunakowi :)

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @Szczodrocha33 11 lipca 2024 15:38
11 lipca 2024 18:56

Witold Pilecki był polskim szlachcicem, herbu Leliwa.

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @Zyszko 11 lipca 2024 11:35
11 lipca 2024 19:16

 

 

Do nas, do nas, na żebraczy sejm 

Włóczykije i opryszki, hej!

Rzućcie torby w kącie 

Bracia urwipołcie, 

A ty wiedźmo wino lej! 

Wy niebieskie ptaszki, 

Bracia złodziejaszki, 

Cała księżycowa brać. 

Pędziwiatry franty, 

Brukowe amanty, 

Nuże nędzna wasza mać!

Aria z Króla Włóczęgów, refren. Całość tekstu arii też jest fajna.

:)

 

zaloguj się by móc komentować

Paris @Szczodrocha33 11 lipca 2024 15:52
11 lipca 2024 21:23

Juz  po  pierwszej,...

...  zdecydowanie  wygranej  przez  MLP  turze  wyborczej  -  sadzac  po  JADOWITYM  ,,pSZekazie,,  jaki  saczyl  francuski  telewizor  po  niedzieli  -  wiedzialam,  ze  zrobia  -  tj.  Macron  i  jego  ,,papa,,  stary,  zdegenerowany  KNUR,  MASON,  SATANISTA  i  PAJAC  Francji,  ,,CZymajONcy  fOndOsze,,  Hollande  -  wszystko  aby  ja  i  jej  ugrupowanie  UWALIC,...  ciekawa  bylam  tylko  jaki  oszukany  ,,modus  operandi,,  zastosuja,  tj.  z  kim  zrobia  te  deta  ,,kolaboracje  wyborcza,,  !!!

No  i  jak  zwykle  ,,pSZyslORZyla  sie  do  tego  zwycieNstFa  macron`istUF,,  -  w  2  turze  wyborczej  -  szczegolna  SZUJA  KOMUNISTYCZNA  i  obrotowa  polityczna  prostytutka,  wyjatkowo  szkodliwa  MENDA,  z  kilkudziesiecioletnim  ,,staRZem,,  przy  francuskim  korycie  panstwowym,  mianowicie  Jean-Luc  Melenchon,...  drugiego  takiego  WSIARZA,  HIPOKRYTE  trudno  znalezc  na  francuskiej  scence,  szumnie  zwanej  polityczna.

 

Ale  co  sie  odwlecze  to  nie  uciecze,...  galimatias  jest  rzeczywiscie  potezny,  ale  to  juz  nie  jest  nasze  zmartwienie.  Francje  i  Frankow  TRZEBA  zostawic  samym  sobie  i  pod  zadnym  ,,pretekstem,,  a  konkretnie  POZOREM  nie  wchodzic  w  zadne  alianse,  ani  tym  bardziej  dete  biznesy,...  bowiem  Francja  pikuje  w  dol  Z  SZYBKOSCIA  SWIATLA  !!!

 

Dlatego  prosze  sie  juz  nie  czuc  ,,zaskoczonym  wynikami  wyborUF,,  we  Francji...  tam  sa  ,,Fszystkie  HFyty  dozwolone  wlacznie  z  tymi  ponizej  pasa,,  -  taka  kur**ska  moralnosc,  etyka  i  prawo  tam  obowiazuje...  i  prawdopodobnie  obowiazywac  bedzie  dalej,  tym  bardziej,  ze  wlasnie  na  swiatlo  dzienne  ,,wyHodza  tajne  dogawory  pSZeTwyborcze,,  Macron`a  z  MLP.

 

Zwyczajnie,  to  jest  SYF,  KILA  i  MOGILA,...  nic  wiecej.    

zaloguj się by móc komentować

Paris @Szczodrocha33 11 lipca 2024 16:54
11 lipca 2024 21:29

Najbardziej  ,,roSpaczaja,,  te  DZIADY,...

...  ,,zaslORZone,,  co  juz  stoja  jedna  noga  nad  grobem  !!!

zaloguj się by móc komentować

Paris @tomasz-kurowski 11 lipca 2024 18:54
11 lipca 2024 21:46

Tez  odbieram...

...  to  szczesliwe  zrzadzenie  losu  jako  ,,manne  z  nieba,,  i  tez  powinnismy  z  tej  ,,sodomy,,  nad  Sekwana  korzystac  i  w  zadnym  wypadku  nie  ogladac  sie  na  nich,  bo  to  sa  BANKRUCI  i  PUSTAKI  !!!

Wkrotce,  kiedy  kurz  olimpijski  opadnie  to  DZIADOSTWO  francuskie  okaze  sie  wszem  i  wobec  we  Francji,  w  Europie  i  na  calym  swiecie...

...  jednym  slowem  -  CZARNO  to  widze.

 

Co  do  ,,organizacji  wyborow,,  -  to  szczegolow  z  pewnoscia  nie  poznamy,  ale  ,,firma  w  swoim  konsultingu,,  wyraznie  i  kategorycznie  PRZESZARZOWALA,...

...  ta  ,,firma,,  powinna  byc  ZAORANA.

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski
11 lipca 2024 22:41

Ja w sprawie technikaliów właśnie, apel do części komentujących:

Panowie, jak wrzucacie linki to używajcie opcji "wstaw odnośnik", po to ona jest wstawiona, a nie dla picu, bo jak wrzucacie takie pięćdziesięcio-znakowe kolubryny to rozjeżdża się cała strona.
Jeśli nie odpowiada wam ta wbudowana opcja, to zawsze możecie użyć zewnętrznych generatorów krótkich linków typu tinyURL.

 

Dziękuję.

 

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @Kuldahrus 11 lipca 2024 22:41
12 lipca 2024 01:51

Daremny futer, tak mniej więcej się mówiło. Podpowiadalem nie raz,  jak zrobić i co robić. Nawet ze zdjęciami. 

Na SN jest techniczny prymitywizm. I tak zostanie pewno, sorry.

_______

zaloguj się by móc komentować

BeaM @gabriel-maciejewski
12 lipca 2024 03:41

De mortuis nil nisi bene.
Niektóre komentarze pod tym tekstem to zupełnie dla mnie niezrozumiałe akrobacje nad niepochowanym jeszcze nieboszczykiem. Ale za jeszcze gorsze uważam w takim momencie jeżdżenie po jego dzieciach, jak by nie było, będących w stanie żałoby i pewnie rozpaczy. To jest jak kopanie leżącego, zwłąszcza wobec tej córki, malarki. Może nie umie namalować kotka, ale niektóre abstrakcje ma całkiem dobre. 
 

zaloguj się by móc komentować

ArGut @tomasz-kurowski 11 lipca 2024 18:54
12 lipca 2024 06:52

Patrząc na daty 30 czerwiec i 7 lipiec -> Francja, 4 lipiec (Independence Day) -> Wielka Brytania to niby tak.

Patrząc na inne "ilościowe", czy "systemowe" parametry może nawet też. 

Co by mogło oznaczać, że w Wielkiej Brytani zawsze liczy się interes kraju i bez problemu przekazuje się władzę, innym którzy ten interes kraju będą napędzać lub ciągnąć.
A Francja jak polska wybiera negatywnie, emocjonalnie. Co i tak nie przekłada się na zmiany bo ordynacja spłaszcza wyniki i nie chce HEGEMONÓW ...

zaloguj się by móc komentować

ArGut @BeaM 12 lipca 2024 03:41
12 lipca 2024 07:15

De mortuis nil nisi bene

Ale dlaczego ? O Clintcie Eastwood-zie możemy nie gadać, jak przyjdzie jego czas. Ale pan Jurek lubił się wypowiadać o wszystkim, i czasem się nawet wstydził tego strasznego polskiego języka.

Trzeba DBAĆ o swoją prywatność a nie rozmieniać się na DUŻE ZWIERZE.

zaloguj się by móc komentować

valser @BeaM 12 lipca 2024 03:41
12 lipca 2024 07:24

O zmarlych trzeba przede wszystkim mowic prawde. Tutaj nikt sie do "zimnego Lecha" i "tupolewu" nie posunal, a szczerze mowiac przydaloby sie symetrycznie i ekwiwalentnie potraktowac temat, jesli nikt w odpowiednim czasie nie dal mlodemu pala w leb, kiedy sobie z duzej sceny dworowal w kierunku 96 trupow.

Co do malarskich produkcji...  mozna bezksztaltne fleki robione dla daltonistow nazywac abstrakcja, tylko po co?

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @valser 12 lipca 2024 07:24
12 lipca 2024 07:40

"O zmarlych trzeba przede wszystkim mowic prawde."

 

Pełna zgoda.

Stwierdził to już Leszek Żebrowski.

To jest bardzo głupie i wyswiechtane powiedzenie:

"o zmarłych mówi się dobrze, albo wcale".

Jeśli aktorzy zalewają się łzami nad stratą wielkiego aktora i patrioty, to mamy

prawo i wręcz obowiązek spojrzeć trzeżwo na tą postać i ocenić jej dokonania i występy przeróżnego rodzaju.

O juniorze już się nie będę dłużej rozwodził, pan to zrobił i podsumował go dobrze.

 

zaloguj się by móc komentować

valser @StareWino 11 lipca 2024 13:13
12 lipca 2024 07:42

W swoim polu grawitacyjnym nie zauwazylem, zeby lecial glowa w dol. Nic takiego sie nie dzieje.

Wizje Toyaha sa calkowicie oszukane, bo zakladaja, ze swiat poza prezesem nie istnieje, a jesli istnieje to nie dzieje sie to w wymiarach rzeczywistych.

No i to wyczekiwanie i rozgladanie sie za pomocna reka. Tak jakby wlasnych nie starczalo.

zaloguj się by móc komentować

valser @Szczodrocha33 12 lipca 2024 07:40
12 lipca 2024 07:49

Szymborska zalewala sie lzami i pisala elegie po smierci Stalina i mowila o nim tylko dobrze.

Niech Jerzemu S. ziemia lekka bedzie, ale ja nie mam zamiaru robic jakiegos wyparcia i bede pamietal kim on byl jako czlowiek w publicznej przestrzeni. Czlowiek, ktory za granica wstydzil sie mowic glosno po polsku, ktory po pijaku spowodowal wypadek i probowal roznych sztuczek, zeby sie z tego wysmigac.

zaloguj się by móc komentować

Pioter @Szczodrocha33 12 lipca 2024 07:40
12 lipca 2024 07:49

Bo to jest tylko część powiedzenia. Czyli taka propagandowa półprawda.

Powinno ono brzmieć: Na pogrzebie o zmarłym mówi się dobrze, albo wcale.

zaloguj się by móc komentować

valser @Szczodrocha33 12 lipca 2024 07:40
12 lipca 2024 07:53

Junior mial jeszcze rozblysk intelektu w wywiadzie po "Poklosiu", ze Polacy nie sa tacy idealni, bo pod Cedynia przywiazywali dzieci do maszyn oblezniczych. Wyszedl z tego dramat nowoczesny, czyli niespojnosc miejsca, czasu i akcji. Bo to nie bylo pod Cedynia, ani nie bylo to Polacy.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @valser 12 lipca 2024 07:53
12 lipca 2024 08:17

"Junior mial jeszcze rozblysk intelektu w wywiadzie po "Poklosiu", ze Polacy nie sa tacy idealni, bo pod Cedynia przywiazywali dzieci do maszyn oblezniczych. Wyszedl z tego dramat nowoczesny, czyli niespojnosc miejsca, czasu i akcji. Bo to nie bylo pod Cedynia, ani nie bylo to Polacy."

 

No tak jak mówiłem wcześniej, junior to idiota do kwadratu.

zaloguj się by móc komentować

onyx @valser 11 lipca 2024 17:30
12 lipca 2024 10:57

Teczki to oni mieli za PRLu i już od dawna się nie boją że coś wypłynie bo i niewiele wypłynęło. Tu raczej chodzi o taką przyjaźń towarzyszy z okopów, którzy razem niejedno przeżyli walcząc całe życie na pierwszej linii propagandy. Każdy sobie za życia uroczył pomniczek a teraz reszta będzie ich wstawiać na cokoły żeby zostało postprlowskie mauzoleum które zniknie z przestrzeni artystów przedwojennych. A dla nas na kolejne dekady PRL będzie jedynym punktem odniesienia. Cały z betonu i spiżu z PeKiNem na przedzie :/

zaloguj się by móc komentować

BeaM @Szczodrocha33 12 lipca 2024 07:40
12 lipca 2024 11:33

To nie jest głupie i wyświechtane stwierdzenie, tylko maksyma, w dodatku o charakterze prawnym, a której znaczenie od czasów antyku wzbogaciło jeszcze chrześcijaństwo. Pan sobie przypomni, co kardynał Wyszyński powiedził po śmierci Bieruta. „Dziś odpada ostrze polemiki, gdyż Bolesław Bierut już uwierzył, że Bóg jest i że jest jednak Miłością. Jest więc zdecydowanie po naszej stronie”. A wyraził się o dyktatorze, a nie jakimś aktorze. Ale w komentarzach często tutaj daleko jest ludziom do kardynała, choć w większości pewnie wszyscy co nie dziela w kościele... 

zaloguj się by móc komentować

BeaM @valser 12 lipca 2024 07:49
12 lipca 2024 12:13

Nie zamierzam go bronić, sam się będzie przed Panem rozliczał ze swoich uczynków. Chodziło mi bardziej o timing - czy okres okołopogrzebowy to najlepszy czas, żeby grzać urynoterapeutyczne metafory, dokładać do trumny seniora przewiny i wpadki juniora etc. I jechać po córce malarce. Te, jak nazywasz, bezkształtne fleki robione dla daltonistów, to dobre malarstwo, powiedziałąbym nawet że momentami lepsze od Tasasina i Adrzeja Szewczyka, których trochę parafrazuje. Ale - w moim skromnym odczuciu - ma swój styl, nie tylko manierę. To, czy ktoś potrafi namalować kotka czy konia, to kwestia warsztatu. Ale sam warsztat i kopowanie rzeczywistości nie wystarczają, żeby być dobrym artystą. Potrzeba jeszcze tzw. „je ne sais quoi".;)

zaloguj się by móc komentować

valser @BeaM 12 lipca 2024 12:13
12 lipca 2024 12:31

Timing jest dobry. To jest moment, z ktorego mlody Sztur powinien wyciagnac swoje wnioski i zreflektowac swoje wczesniejsze akcje. On z 96 smolenskich ofiar robil beke, za co powinien po prostu dostac po mordzie od razu. Nikt tutaj z nas sie do takich akcji nie posunal, a jak napisalem - symetrycznie i ekwiwalentnie mamy na to prawo.

Jesli chodzi o tzw. malarstwo, chociaz to nie tylko o malarstwo chodzi to ja doceniam konkret, a nie bezksztalt. Powod jest taki, ze jak sie na rysowaniu bezksztaltu raczka obsunie, to nie zrobi to wielkiej roznicy, bo bezksztalt ma to do siebie, ze jakby raczka nie zjechala, to on wyglada tak samo. Ciezko sie kapnac, gdzie sie konczy kontrola procesu, a gdzie zaczyna np. alkoholowy obsuw.

W zyciu jest tak samo. Liczy konkret. I taka byla na przyklad ojrzanowska impreza. Konkretne miejsce, konkretni ludzie, konkretne rozmowy. Wszystko w milej, wesolej atmosferze i do powtorzenia.

 

zaloguj się by móc komentować

Adriano @BeaM 12 lipca 2024 12:13
12 lipca 2024 12:41

 

"Płaczmy nad grzesznikami,czy umierają,czy też żyją.

Radujmy się ze sprawiedliwych,czy żyją czy też umierają.

Pierwsi umarli już dla Boga nawet za życia.

Sprawiedliwi zaś zawsze żyją przed Bogiem,wtedy nawet

gdy ich zwłoki spoczywają w grobie,gdyż ich dusza raduje się w niebie"-Św.Jan Chryzostom

 

Mnie to strasznie ciężko przychodzi wzbudzić w sobie żałość  ,że odszedł jakiś łobuz i łajdak a święci to potrafią.

Filmów z jego udziałem jakoś nie lubiłem,ale dubbing robił świetny.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @valser 12 lipca 2024 07:24
12 lipca 2024 13:19

jak to po co? to wg metodyki: tak dużo i głupio to ja też potrafię - i jest wejściówka do grup salonowych, co to o wartościach w literaturze/malarstwie/polityce/... debatują i udają, że to na poważanie a lud to musi kupić bo nie ma alternatywy

zaloguj się by móc komentować

Czarny @Pioter 12 lipca 2024 07:49
12 lipca 2024 13:22

"Na pogrzebie o zmarłym mówi się dobrze, albo wcale."

Ciekawa uwaga, bardzo ważna w tej dyskusji. Wydaje mi się, że pogrzeb będzie jeszcze trwał przez chwilę. Myślę również, że mówienie o kimś źle zawsze jest złe, nawet wtedy, gdy trzeba, gdy jest to zło konieczne. Nie wiem, czy w tej chwili jest to konieczne, to już każdy musi sam dla siebie rozstrzygnąć. 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Adriano 12 lipca 2024 12:41
12 lipca 2024 13:23

z załościami to jest tak: idzie kondukt i jeden z meneli do drugiego; popatrz jaki uczciwy, szczodry, mądry umarł; za chwilę idzie drugi kondukt i westchnienie: ten to był łajdak, k..rz, kanalia, złodziej, ech i tylko 15 minut różnicy.

zaloguj się by móc komentować

onyx @valser 12 lipca 2024 12:31
12 lipca 2024 13:26

Młody Sztur żadnych wniosków nie wyciągnie i nie będzie nawet próbował bo on przejął pałeczkę po tacie i będzie tą propagandę wstydu ciągnął dalej jak koń w kieracie. Beka ze Smoleńska to był taki chrzest na ostro, którym pokazał że jest godnym następcą i poniesie ten kaganiec oświaty dokąd partia rozkaże.

zaloguj się by móc komentować

Adriano @qwerty 12 lipca 2024 13:23
12 lipca 2024 13:33

Nawet nie musi iść drugi kondukt,bo na pierwszym już słyszę mowę żałobną ku czci łajdaka ,jak to słyszałem na pogrzebie takiego.Nie miałbym nic przeciw gdyby kapłan prosił o miłosierdzie Boże,bo któż nas jest bez winy,ale gdy słyszę jaki to był pożądny człowiek to kiwam głową z pozostałymi  więdzącymi o co biega.Czyli jednak "Dobrze albo wcale" byłoby w miarę rozsądne.

zaloguj się by móc komentować

BeaM @Adriano 12 lipca 2024 12:41
12 lipca 2024 14:10

Robił, i też wychował pokolenia aktorów, miał swoje dobre role - i trzeba w chwili śmierci mu to oddać, a nie się nad nim pastwić, bo synek mu się nie udał i nie spełnia naszych oczekiwań. 

zaloguj się by móc komentować

Marazm-z-Rotterdamu @gabriel-maciejewski
12 lipca 2024 15:21

Tych wychowanych aktorów nie da się oglądać ani słuchać. Zresztą uczył ich będąc opłacanym z publicznych pieniędzy polskich podatników, których obrażał. Cała kinematografia PRLu i postPRLu (jeśli przesadzam, to nieznacznie) promowała wizerunek Polaków, z których albo się śmiać albo wstydzić. Dzisiaj mamy tego konsekwencje w postaci preferencji wyborczych zwłaszcza młodszego pokolenia. "Kto sieje wiatr zbiera burzę". Nie żałował, nie przepraszał, synalka też "wychował" to niech cierpi po wsze czasy.

zaloguj się by móc komentować


BeaM @Marazm-z-Rotterdamu 12 lipca 2024 15:21
12 lipca 2024 15:40

To stary Stuhr już jest odpowiedzialny za preferncje wyborcze całego pokolenia? No, nieźle się tutaj państwo nakręcają, może jakiś happening na pogrzebie zorganizujecie? Ja to chciałam w sumie przeprosić Gabriela za trollowanie jego notki. Pisał dziś o nowym wysypie trolli, ale autorolle trzymają się świetnie. 

zaloguj się by móc komentować

onyx @BeaM 12 lipca 2024 15:40
12 lipca 2024 16:21

Stary Stuhr był całe życie jednym z budowniczych PRLu i postprlu, który mamy obecnie. Nikt tu się nie czepia jego aktorstwa tylko całej reszty jaka się wokół niego działa.

https://www.rp.pl/teatr/art1762361-jerzy-stuhr-smutna-prawda-o-polsce-i-polakach

zaloguj się by móc komentować

Marazm-z-Rotterdamu @BeaM 12 lipca 2024 15:40
12 lipca 2024 17:53

Św. Paweł "miejcie w pogardzie, co od tego świata pochodzi", Św. Jan "nie miłujcie dzieci tego świata, ani tego co od niego jest" (cytuję z pamięci, więc może nie super dokładnie). Jak widać, przywiązanie emocjonalne do "pobudzaczy" dopaminy nie jest to temat nowy.. Skoro to Słowo Boże, nie zaszkodzi nam wziąć je sobie do serca. Przez wiele lat interesowałem się polską muzyką rozrywkową i polskim filmem (dziś powiedziałbym polskojęzycznym). W latach 2005-2007 całkowicie mi przeszło, nie nakręcam się i czego jak czego, ale dystansu do bananowej młodzieży na koncesjonowanym rynku treści mi nie brakuje. Agitatorom partii deklarujących "ch.. z tą Polską wschodnią" (w której mieszkam) etc. nie nabijam oglądalności, słuchalności ani nie mam współczucia. Tyle. Trollem nie jestem, a jeśli nabałaganiłem pod notką to przepraszam. Pozdrawiam.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @onyx 12 lipca 2024 16:21
12 lipca 2024 19:34

"Stary Stuhr był całe życie jednym z budowniczych PRLu i postprlu, który mamy obecnie. Nikt tu się nie czepia jego aktorstwa tylko całej reszty jaka się wokół niego działa."

 

Ja się czepiam jego aktorstwa, które moim zdaniem jest na poziomie innego speca, Stanisława Tyma.

zaloguj się by móc komentować

BeaM @onyx 12 lipca 2024 16:21
12 lipca 2024 22:45

Połowa Polski to budowniczy PRL-u i postkomuny, tylko w większości bez jakichś dodatkowych talentów. Można tylko ubolewać, że Stuhr miał takie poglądy jakie miał, ale co dalej? Co poza życzeniem mu, jak pan Marazm z Rotterdamu, żeby „cierpiał po wsze czasy"? 

zaloguj się by móc komentować

Paris @BeaM 12 lipca 2024 03:41
12 lipca 2024 23:22

Beatko,...

...  wiesz,  ze  ,,troszke,,  przegielas  jesli  chodzi  o  starego  Sztura  i  jego  ,,biedne,,  dzieci  w  rozpaczy  i  zalobie  !!!

 

To  nie  tak,  ze  ja  ,,kopie  lezacego,,  tylko  uwazam,  ze  o  zmarlych  NALEZY  MOWIC  PRAWDE,...  chocby  nawet  byla  ona  najgorsza.  Lepsze  to  od  bycia  i  zycia  w  zaklamaniu  i  obludzie.

Pomimo,  ze  stary  Sztur  odegral  pare  niezlych  i  niezapomnianych  rol  filmowych,  np.  swietnie  zdubbing`owal  Shrek`a  -  i  nikt  mu  tego  nie  odbierze,  ale  W  REALU  byl  PACHOLEM  komuny  i  jej  sie  zaprzedal,...  takze  swoje  ,,bidne  dzieci,,  tego  synusia  ,,aktoZyne,,  i  corunie  ,,malarke,,  od  7  bolesci  i  8  nedzy,  ktorej  ,,dziel  sztOki,,  nie  powiesilabym  sobie  nawet  w  sr*czu,...  nawet  gdyby  ,,artystka,,  chciala  zaplacic.

Poza  tym  jest  jeszcze  jego  skandaliczne  zachowanie  jak  jechal  samochodem  ,,po  pijaku,,  i  jak  w  zwiazku  z  tym  kombinowal,  zeby  tylko  wyjsc  z  tej  hucpy  na  cala  Polske,  z  rok,  a  moze  nawet  2  lata  temu.

Takze  ogolnie  -  m.in.  z  tych  powyzszych  powodow  -  nie  mam  zadnej  empatii  ani  do  zmarlego  ani  do  jego  dzieci,  ktore  maja  sie  jak  ,,paczki  w  masle,,  na  naszym  panstwowym  utrzymaniu.

 

Tylko  tyle,...  a  w  poniedzialek  wieczorem  ,,dryndne,,  do  Ciebie,  bo  mam  wazna  sprawe  i  potrzebuje  Twojej  pomocy.  A  teraz  pozdrawiam  Cie  serdecznie,  3maj  sie  i  dobrej,  spokojnej  nocy  Ci  zycze.  

zaloguj się by móc komentować

BeaM @Paris 12 lipca 2024 23:22
12 lipca 2024 23:35

Parisko, myślę, że to jednak Wy z Valserem przegięliście, ale ostetecznie dowiemy się dopiero na Sądzie Ostatecznym. Dzwoń, kiedy chcesz, bonne nuit!

zaloguj się by móc komentować

Paris @BeaM 12 lipca 2024 11:33
12 lipca 2024 23:36

Przyznaje  sie  bez  bicia,  ze...

...  mnie  autentycznie  jest  daleko  do  kardynala  Wyszynskiego,...  no  i  bardzo  lubie  chodzic  do  mojego  kosciola  w  niedziele...  malo  kiedy  opuszczam  niedzielna  msze  swieta  -  musze  byc  wyjatkowo  zmeczona,  zeby  nie  pojsc  !!!

 

Nie  potrafie  tak  jak  kardynal  Wyszynski,...  moze  kiedys  dostapie  tej  Laski  ,,odpadania  ostrza  polemiki,,  ale  na  dzisiaj  to  bardzo  dla  mnie  ciezka  sztuka.

 

zaloguj się by móc komentować

Marazm-z-Rotterdamu @gabriel-maciejewski
12 lipca 2024 23:42

Na pewno nie składać hołdów ludziom, którzy nas obrażają. Trzeba się trochę szanować.. Depardieu w mediach francuskich swego czasu był mieszany z błotem, gdy okazał nielojalność wobec swojej Republique (może pani Paris coś napisze na ten temat). Nieprawdą jest, że pół Polski pracowała w propagandzie czy to na odcinku rozrywkowym, młodzieżowym, kobiecym, sportowym.. ku chwale i trwałości sowieckiej okupacji, która wywindowała określony element na wyższe grzędy (wszak gdyby Armia Czerwona nie stacjonowała w Polsce, to by PRLu nie było). A aktor to tylko entertainer, wodzirej (nomen omen), pajac, zawsze hipocritos. To nie materiał na spiżowe pomniki. Staremu Stuhrowi niczego nie życzę, swój czas już (nie)wykorzystał. A co dalej? Rozwijać swoje hobby:). Widzi Pani choćby i w SN, że w kraju są utalentowani ludzie bez pleców w mainstreamie.

 A tak poza tym Filipski był lepszym, wszechstronniejszym aktorem:).

zaloguj się by móc komentować

Paris @BeaM 12 lipca 2024 22:45
12 lipca 2024 23:48

Owszem,  ale...

...  ryba  psuje  sie  od  glowy  !!!

 

Ja  tam  nic  nie  zycze  Stuhr`owi,  Pan  Bog  wie  co  z  nim  zrobic,  a  my  sie  dowiemy  w  swoim  czasie,...  ale  nie  oburzaja  mnie  ani  dziwia  ,,zyczenia,,  Pana  MzR.

zaloguj się by móc komentować

Paris @BeaM 12 lipca 2024 23:35
12 lipca 2024 23:54

Voila,...

...  o  tym  kto  ,,przegial,,  dowiemy  sie  na  Sadzie  Ostatecznym,...  a  tymczasem  nie  ma  o  co  kruszyc  kopii  !!!

 

Bonne  nuit,  Beatko,...  bo  jutro  przede  mna  ciezki  dzien,

zaloguj się by móc komentować

BeaM @Marazm-z-Rotterdamu 12 lipca 2024 23:42
13 lipca 2024 00:45

Wyszło na to, że bronię Stuhra i składam mu jakieś hołdy. A tak nie jest, nawet za nim nie przepadam jako aktorem, choć rożne role doceniam. O postawie jako człowieka nawet nie wspominam i nikt mi tutaj nie musi przypominać, ile on nabroił. Od sądu nad umarłymi są wyżej postawieni. Jedyną intencją mojego pierwszego tutaj komentarza była niezgoda na to, by nad zmarłym urządzać jakieś mało gustowne sądy zanim zostanie pochowany, i jeździć po tej Mariannie jak po łysej kobyle tylko dlatego, że jest córką Stuhra. Tak więc tyle w temacie i mówię wszystkim: pass!

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @Paris 12 lipca 2024 23:36
13 lipca 2024 05:33

"Przyznaje  sie  bez  bicia,  ze...

...  mnie  autentycznie  jest  daleko  do  kardynala  Wyszynskiego,..."

 

Mnie też.

Jak głosi pewna piosenka:

"modlitwa modlitwą,

a tu trzeba brzytwą,

albo jeszcze gorzej,

sprężynowym nożem...."

To jest właśnie upiór, który ma się dobrze w Polsce.

"Wicie, rozumicie, nie był taki zły.."

A już peany jakie na jego cześć pieją kolesie z branży aktorskiej powalają na ziemię.

Cytuję Englerta:

"Stuhr - wielki aktor i patriota"

Patriota, który wstydził się swojego ojczystego języka, i jeszcze to podkreślał.

Czy jest większa aberracja umysłowa?

 

Pozdrawiam pani Renato.

 

 

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

valser @BeaM 12 lipca 2024 23:35
13 lipca 2024 05:52

HEHE... dobre.. Mitteleuropejczyk... jeszcze sie okazalo, ze to to jest jakis sciep po Drang nach Osten i realizuje Generalplan Ost.

zaloguj się by móc komentować

valser @BeaM 13 lipca 2024 00:45
13 lipca 2024 05:56

Stuhry dwa sa u mnie w tym samym miejscu co byly rok temu. W koszu na smieci. Jego smierc tutaj niczego nie zmienia, ani tzw. dokonania aktorskie.

zaloguj się by móc komentować

BeaM @valser 13 lipca 2024 05:52
13 lipca 2024 11:02

Jeszcze się nic nie okazało, śledztwo pod innym postem trwa hehe ;)

zaloguj się by móc komentować

onyx @BeaM 12 lipca 2024 22:45
13 lipca 2024 14:14

Nie przesadzajmy, widzisz chyba różnicę pozycji takiego aktora a setek tysięcy zwykłych zjadaczy chleba głosujących na SLD i jej córki. Każdy ma jakieś poglądy ale nie każdy robi z nich hucpę w mediach. Z powodu upadku i zużycia się powagi profesury system wyznaczył na ich miejsce aktorów i innych znanych celebrytów by uczyli nas jeść bezę. Wyszło jak wyszło. Robią to co robią z różnych przyczyn ale to już nie nasza sprawa.

zaloguj się by móc komentować

BeaM @onyx 13 lipca 2024 14:14
13 lipca 2024 14:34

Rola systemu w wyznaczniu celebrytów do tego, by uczyli nas jeść bezę na szczęście spada. Zwykli ludzi, fantazją i pracowitością dochodzą sami do sukcesu. Obserwuję, jak dziewczyny na Instagramie, samorodne talenty w projektowaniu wnętrz, zbierają po 300 tysięcy obserwujących. Mają publikę, mają deale reklamowe i uczą jeść te bezy, zaś ludzie uczący się - mają tę naukę za darmo, nie muszę kupować gazety o wnętrzach. One zaś nie potrzbują pleców tylko dostępu do internetu. Trzeba to docenić i uszanować. 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski
14 lipca 2024 03:41

Czytelnik chce "wiedzy" i to takiej, że jak zacznie o treści zawartej w ksiażce opowiadać, to całe towarzystwo uzna go conajmniej za Zeusa, a wszystkie osoby płcib0rzeciwnej zakochają się w tym czytelniku. Czyli zwyczajnie czytelnik chce próżności. Nasłuchałem się już tylu gawęd o książkach od innych osób i zawsze, gdy moja reakcja nie była zachwycająca, nie dałem się porwać tej wiedzy, to zawsze taki opowiadacz czuł się bardzo, ale to bardzo rozczarowany moją osobą i zawsze wtedy zarzucał mi pychę....:). I właśnie z tej ostatniej okolicxności wnioskuje, że opiwiadaczom książek (zwłaszcza tych "prawicowych") chodzi o próżność. Publiki potrzebują tylko do tego. I stąd to kokietowanie. 

 

zaloguj się by móc komentować

Paris @BeaM 13 lipca 2024 00:45
14 lipca 2024 13:49

Troche  tak  wlasnie  ,,wyszlo,,  !!!

Ale  ja  bron  Boze  -  nawet  w  myslach  -  Cie  o  ,,obrone,,  jego  ,,nie  posadzilam,,.  Nie  wiem  jak  inni  Komentatorzy,  ale  ja  NIKOGO  staram  sie  NIE  SADZIC  -  od  tego  jest  Pan  Bog,  wyrazam  tylko  swoja  ocene,  opinie,  zdanie  -  jak  zwal  tak  zwal  -  ale  to  nie  jest  SAD.

Czesto  staram  sie  rozmyslac  -  jak  ja  zachowalabym  sie  na  miejscu  tego/tej  ,,sadzonej  osoby,,  w  danej  sytuacji  -  i  dlatego  staram  sie  innych  NIE  SADZIC,  a  OCENIAC  w  tym  krytykowac,...  nawet  ,,radykalnie,,  bo  uwazam,  ze  tak  trzeba. 

Ale  to  jest  temat  ,,morze,,...  i  w  sumie  dobrze  sie  stalo,  ze  tak  Ci  ,,wyszlo,,.      

zaloguj się by móc komentować

Paris @Szczodrocha33 13 lipca 2024 05:33
14 lipca 2024 13:54

Kapitalne  i  adekwatne  bardzo  slowa  piosenki...  bo  nie  znalam  !!!

Wlasnie  tak  trzeba  -  jak  w  piosence.

 

Dzieki  i  tez  pozdrawiam  Pana,

zaloguj się by móc komentować

Paris @OjciecDyrektor 14 lipca 2024 03:41
14 lipca 2024 14:00

,,Cos,,  w  tym  jest,

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować