-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

Szubienica w każdej parafii

Jeden znajomy ma taką oto propozycję, żeby w każdym powiecie stała szubienica. Ja zaś zmodyfikowałem to lekko i uznałem, że lepiej będzie jak szubienica stanie w każdej parafii. Ludzie zaczną częściej do spowiedzi chodzić. A poza tym skoro miała być strzelnica to i na szubienicę znajdzie się miejsce.

Powtórzę się dziś trochę, ale skoro Stanisław Michalkiewicz może to czynić bez przerwy, mi chyba też zostanie wybaczone.

Na jednym z ostatnich wykładów we Wrocławiu, powiedziałem – za Haroldem J. Bermanem – że miasto średniowieczne nie było wspólnotą obywateli, było wspólnotą wspólnot. To zaś oznacza, że lojalności, wokół których wspólnoty te organizowały swoje życie i prosperity, nie były ani proste ani oczywiste. Stąd ocena zdarzeń rozgrywających się za murami miast musi zaliczać się, siłą rzeczy, do ocen nieoczywistych. Średniowieczne miasto było organizacją poważną, która kontrolowała pieniądze i przekaz. Ten zaś był jawny i tajny. Jawny emitowany był przez poetów i trubadurów szukających usprawiedliwienia dla niepięknych uczynków i planów organizacji miejskich, lojalnych wobec nie wiadomo dokładnie kogo. Tajny zaś to korespondencja. Oczywiście obywa rodzaje przekazu były zagrożone przez organizacje konkurencyjne, do których zaliczyć można inne miasta, dwory książęce, królewskie i biskupie, posiadające podobną strukturę oraz oddziały wojskowe, wykonujące zlecenia na jakimś obszarze. Istnieli kopiści korespondencji dyplomatycznej działający w ukryciu, istnieli ludzie układający pieśni wskazujące im moralne prawo do innych podłych uczynków, istniała też w tym wszystkim strategia, która gwarantowała, że cała ta skomplikowana piramida zależności nie zakończy swojego istnienia w zbiorowej jakiejś rzezi. Ludzie zajmujący się strategią i polityką kontrolowali wszystkie lub prawie wszystkie linie lojalności i decydowali o tym kto może, a kto nie może żyć. I czy jedno albo drugie posunięcie zakończone skrytobójstwem lub najazdem rzeczywiście przyniesie oczekiwane korzyści. Jako sztandarowy przykład kalkulacji dokonanej przez miasto, która postanowiło zaryzykować i poświęcić część swoich układów dla wielkiego zysku, wskazać można wenecką intrygę prowadzącą do zdobycia i złupienia Konstantynopola. Od czego się to zaczęło? Tak, jak zawsze od wyprodukowania propagandowego uzasadnienia. Kto nie pamięta, niech zajrzy do Kredytu i wojny.

Przenieśmy się teraz do naszych czasów. Obszar, który nas inspiruje i w którym tkwimy pełen jest propagandowych uzasadnień różnych politycznych przedsięwzięć. W zasadzie składa się tylko z nich. My tego do końca nie widzimy, albowiem przekonani jesteśmy o istnieniu obszaru wolnego słowa i wymiany myśli. To jest margines komunikatów w przestrzeni publicznej. Nawet bowiem najbardziej głupawe powieści pełne są wątków propagandowych. O uczelniach wyższych i ich dorobku nie ma nawet co wspominać. Wszyscy o tym wiedzą, dlatego mamy publiczne media, które zajmują się propagandą państwową. I to jest ze wszech miar słuszne. Mamy też jednak media prywatne, które emitują czasem propagandę antypaństwową. I my, świadomi tego faktu spoglądamy od razu na właściciela tych mediów, wskazując go jako głównego winnego tego stanu. To nie musi być prawda, a wręcz może to być element strategii jakiegoś podesty, który ten numer odwala po raz kolejny i dobrze wie jaka będzie reakcja tłumu. Świadom jest też tego, że w cechu mydlarzy, który zajmuje dwa kwartały ścisłego centrum, tylko znikoma część starszych wierna jest zapisom ustawy cechowej, a cała reszta, za pieniądze bądź darmochę, albowiem dziwny jest ten świat, od dawna już wysługuje się genueńczykom. Kłopot w tym, że ogłoszenie tego nie zmieni niczego, a obnaży jedynie słabość rady wewnętrznej, wywoła zamieszki i spowoduje, że penetracja obcego kapitału i obcej informacji obejmie nie tylko cały cech mydlarzy, ale także producentów lin okrętowych. To zaś jest ryzykiem poważnym.

Wczoraj okazało się, że w czasie spotkania pierwszej damy z uchodźcami w ośrodku mieszczącym się w Brańszczyku, tłumaczem Agaty Dudy był Mateusz Piskorski oskarżony o szpiegostwo na rzecz Rosji. To jest sprawa poważna i ja nawet nie chcę myśleć, co by się z Mateuszem Piskorskim stało, gdyby nagle wyszło na jaw, że będąc wpływową osobą wśród producentów lin okrętowych w Wenecji, sprzedaje różne ciekawostki genueńczykom, czy wręcz handlarzom dzieci z Marsylii. Przeciąganie pod kilem, byłoby zapewne początkiem atrakcji. Tutaj zaś wszystko zakończyło się wpisaniem twitta przez Ziemkiewicza, o treści – mniej więcej – oj tam, oj tam oraz krótkim wyjaśnieniem kancelarii prezydenta. Człowiek zaś odpowiedzialny za ten „lapsus” czyli minister Adam Kwiatkowski, zostanie wkrótce ambasadorem w Watykanie. Może powtórzę – szpieg Putina chodzi po wolności i znajduje się w newralgicznym obszarze, ma kontakt z uchodźcami. Potem całe media, te rządowe i „prywatne” będą się dziwić, że wśród uchodźców przeniknęli do Polski terroryści, którzy udając banderowców coś wysadzą, albo podpalą. W tym czasie grupa zatroskanych o los Polski posłów zacznie, jak na komendę, emitować serie komunikatów, domagających się od rządu zmiany polityki wobec prawdziwych uchodźców, albo wręcz zmiany rządu. I na to też wyjdzie Ziemkiewicz i powie – oj tak, oj tam. Później spotka się na targach książki prawicowej z posłem Braunem i obaj popadną w widowiskowe zamyślenie.

Cały świat jest bowiem wspólnotą wspólnot, których liderzy zachowują nie widoczne dla oka profanów lojalności. Emitują zaś w przestrzeń publiczną komunikaty, które mają przyciągnąć do nich rzesze frajerów, będących później propagandowym mięsem armatnim. Ludźmi powtarzającymi komunikaty propagandowe, podbudowane idiotycznymi, zawieszonymi w próżni uzasadnieniami. Mamy z tym do czynienia cały czas właściwie. I zawsze na końcu okazuje się, że jedynym i najważniejszym uzasadnieniem konstrukcji propagandowej jest ów lider. Tragiczne w tym wszystkim jest to, że państwo nasze nie ma liderów. Nie potrafi ich też wynająć z innego klucza niż towarzysko rodzinny. Bo szkoda płacić obcemu. Lepiej mieć kogoś zaufanego, na przykład Piskorskiego Mateusza. Wielu ludziom zaś wydaje się, że to niegroźne, istotne bowiem by organizować uliczne manifestacje poparcia dla rządu.

Ktoś wczoraj napisał na twitterze, że Izrael stał się rosyjską półkolonią, a to za sprawą operacji MOST. Zapewne tak jest, ale przypomnę, że nie tak dawno bracia Karnowscy zorganizowali spotkanie z Gąsiorowskim i przedstawili go w tym programie nie jako złodzieja i hochsztaplera, ale jako bohatera ratującego Żydów z opresji. W związku z tym, w mojej ocenie, albowiem z pewnością ruch ten miał jakieś zakulisowe konsekwencje, posunięcia jakie wykonuje dziś redakcja Karnowskich, choć słuszne i demonstrujące właściwą lojalność, są obarczone różnymi dziwnymi znaczeniami. Być może nie trzeba się nimi przejmować, ale to okaże się później.

O czym świadczą te dwa przykłady? O tym, że nasza organizacja nie jest w stanie wypracować sobie długofalowych celów w zakresie komunikacji. Pracuje na dużych klockach, przekonana, że system bezpieczeństwa energetycznego zapewni nam niepodległość. Na razie tak, ale potem ktoś ten system przejmie i zamknie, a my nic nie będziemy w stanie zrobić, albowiem myśli nasze zaprzątać będą memy podsunięte przez ludzi zastanawiających się czy podpisanie po raz setny deklaracji o konieczności ochrony życia nienarodzonych, poprawi tę ochronę czy też nie. Lub też czy Big Pharma zawiązała spisek przeciwko ludzkości czy nie. Albo – czy potrzebna jest armia nowego wzoru – czytaj izraelskiego – czy też nie. Lub – czy analogie naszej sytuacji do sytuacji w Królestwie Kongresowym przed wybuchem Powstania Listopadowego są uprawnione czy nie. Ewentualnie – czy jak powstanie w Polsce ukraiński rząd na uchodźctwie to będzie lojalny wobec Polski czy Niemiec. Wszystkie te zagadnienia są jak statuty cechów w średniowiecznym mieście. Za każdym stoi rada starszych, która podpisała szereg lojalek, jawnych i tajnych. Te jawne ma oczywiście w pogardzie. Jej celem jest wyprodukowanie maksymalnie gęstego propagandowego dymu, który zasłoni sprawy dla naszej organizacji istotne, postawi ich orędowników pod pręgierzem opinii publicznej, całkowicie już zmanipulowanej. Poniżej rady starszych mamy grupy wynajętych lub oszukanych działaczy, jawnych lub tajnych, produkujących komunikaty utrwalające cechową narrację. Ich zadaniem jest trafić prosto do serca odbiorcy i ująć go szczerością, a także prawdomównością (Dzień dobry Polko, dzień dobry Polaku). No i zatroskaniem o sprawy najważniejsze. Wśród nich zaś na pierwsze miejsce wybijała się ostatnio kwestia – czy czeka nas terror sanitarny czy nie? I inna – czy odbiorą nam gotówkę czy nie? I czy uczyni nas to niewolnikami. Ludziom, którzy te rzeczy powielają i konsumują wydaje się, że wypłynęli na szerokie wody oceanu poznania spraw poważnych. Tymczasem siedzą zamknięci w piwnicy baszty miejskich pachołków i martwią się czy zapłacą im aby na pewno w srebrze. Bywa bowiem, ze podesta – bez słowa – przekazuje swoim propagandystom garście całe miedzianych soldów.

Z powyższych powodów właśnie, albowiem jestem świadom wielu zależności rządzących średniowiecznym miastem, kwestie lojalności na naszym portalu rozstrzygane będą natychmiast. Przez dwa tygodnie czekałem, aż niektórzy się opamiętają i przyznają do błędnego myślenia. Nic takiego nie nastąpiło. Już nie trzeba tego robić. Musimy być poważni. To zaś oznacza, że nie możemy mówić – oj tam, oj tam...w końcu odpowiadamy za siebie samych, a nie za rzesze ludzi, którzy nic nas w istocie nie obchodzą. Samokrytyki i hołdy przyjmował będę na konferencjach, w przytomności wszystkich uczestników i prelegentów, po uprzednim zapłaceniu wpisowego.



tagi: propaganda  państwo  media  lojalność  szubienica  aparat 

gabriel-maciejewski
13 marca 2022 08:17
133     7588    22 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

valser @gabriel-maciejewski
13 marca 2022 09:04

Piekne slowo na niedziele. Amen.

zaloguj się by móc komentować

aszymanik @gabriel-maciejewski
13 marca 2022 09:08

Z tym Piskorskim to mnie Pan zastrzelił - naprawdę był tłumaczem Agaty? Mógłbym powidziedzieć, że to oburzające ale to za mało - nie wiem co za debile zapewniają osłonę kontrwywiadowczą prezydentowi - choć to pewno nie debile tylko przełożeni Piskorskiego.

Piskorskiego znałem choć raczej słabo (mój brat znał go lepiej) - on w Szczecinie udzielał się w ruchu skinheadowskim choć raczej w takiej jego marginalnej części skupiających już kompletnych wariatów związanych z tymi Zadrugami (czy jak to się tam nazywało) i czcicielami Światowida i Peruna. Potem dziwnym jakiś sposobem znalazł się na Uniwersytecie Szczecińskim gdzie został wykładowcą - nie zgadnie Pan czego.... geopolityki. Stamtąd wyfrunął wprost do Warszawy, do Leppera...

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @aszymanik 13 marca 2022 09:08
13 marca 2022 09:18

Musimy zbierać grubo, żeby ocaleć. Proponuje więc tak - każdy kto nie mówi od siebie, a jedynie cytuje słowa jest agentem. Każdy kto odtwarza, a nie tworzy jest agentem. Takie czasy. Misiek Kamiński był w stowarzyszeniu Niklot, a dziś udaje wrażliwego geja. Myślę, że nie ma żadnej osłony kontrwywiadowczej

zaloguj się by móc komentować

aszymanik @gabriel-maciejewski 13 marca 2022 09:18
13 marca 2022 09:24

Dlatego nie ma innej rady jak postawić szubiennicę w każdej parafii.

zaloguj się by móc komentować


ewa-rembikowska @aszymanik 13 marca 2022 09:08
13 marca 2022 09:52

Ewa Bartosiewicz, była żona oskarżonego o szpiegostwo na rzecz Rosji Mateusza Piskorskiego, zasiada w jednej ze spółek NASK (Naukowej i Akademickiej Sieci Komputerowej).

zaloguj się by móc komentować


kr @gabriel-maciejewski
13 marca 2022 09:55

A o której godzinie rozpoczyna się konferencja w Wąsowie?

zaloguj się by móc komentować

aszymanik @ewa-rembikowska 13 marca 2022 09:52
13 marca 2022 10:07

Nieźle - była żona poleca a "nasi" nie wiedzą kto to jest. Zresztą to kompletnie bez znaczenia, bo jestem ciekaw czy sama Agata nie wiedziała z kim ma do czynienia. W sumie to inteligentna kobieta więc można założyć, że wiedziała. Skąd więc brak reakcji na tak bezczelną prowkację?

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski 13 marca 2022 09:18
13 marca 2022 10:27

Oceniam,  ze  sie  Pan  nie  myli,...

...  a  ten  "tlumacz  prezydEtowej"  to  rodzinka  z  POpaprancem  Pawlem  Piskorskim  ???

 

Super  extra  wpis,

zaloguj się by móc komentować

aszymanik @Paris 13 marca 2022 10:27
13 marca 2022 10:29

Chyba nie Mateusz to inny Piskorski....

zaloguj się by móc komentować

ThePazzo @gabriel-maciejewski
13 marca 2022 10:33

"Ludziom, którzy te rzeczy powielają i konsumują wydaje się, że wypłynęli na szerokie wody oceanu poznania spraw poważnych. Tymczasem siedzą zamknięci w piwnicy baszty miejskich pachołków i martwią się czy zapłacą im aby na pewno w srebrze. Bywa bowiem, ze podesta – bez słowa – przekazuje swoim propagandystom garście całe miedzianych soldów."

Miazga. 

zaloguj się by móc komentować


Paris @ThePazzo 13 marca 2022 10:33
13 marca 2022 10:39

Dno  i  6  metrow  mulu  !!!

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @aszymanik 13 marca 2022 10:07
13 marca 2022 10:40

Ona jakby nie od tego jest, aby ingerować kto tłumaczy. To jest sprawa urzędników kancelarii. Przyjeżdża i już. Widać, że nie ma ochrony kontrwywiadoczej a mieć powinna.

zaloguj się by móc komentować

aszymanik @ewa-rembikowska 13 marca 2022 10:40
13 marca 2022 10:44

No ale nie jest jakąś zahukaną wieśniaczką z postpegierowskiej wsi i chyba orietuje się tak z lekkka kto jest kim?

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @aszymanik 13 marca 2022 10:44
13 marca 2022 10:57

Tylko, że nie do niej należy sprawdzanie przed spotkaniem kto będzie obecny, kto będzie tłumaczyć.

Poza tym, znam jednego tłumacza, który pracuje dla najwyższych władz i warunkiem tego, by mógł to robić było uzyskanie poświadczenia bezpieczeństwa uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych.

Teraz pytanie, czy Mateusz Piskorski takie poświadczenie bezpieczeństwa też ma, czy urzędnicy tego po prostu nie sprawdzili, bo poleciła im go ich koleżanka a była żona tłumacza. W tym przypadku nastąpiło ewidentne złamanie procedur bezpieczeństwa ze stronu urzędników kancelarii Prezydenta RP.

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @gabriel-maciejewski
13 marca 2022 11:04

Jest jeszcze bardziej ciekawie. Wikipedia tak zapodaje:

>>> W okresie przebywania w areszcie śledczym według Mateusza Piskorskiego wspierali go i działali na rzecz jego uwolnienia m.in. Janusz Korwin-Mikke, Grzegorz Braun i Piotr Ikonowicz<<<

https://pl.wikipedia.org/wiki/Mateusz_Piskorski

zaloguj się by móc komentować

aszymanik @ewa-rembikowska 13 marca 2022 10:57
13 marca 2022 12:09

Nie sądzę żeby Piskorski miał poświadczenie bezpieczeństwa, bo znam procedury jego uzyskania - nie ma najmniejszych szans żeby facet z takim CV mógłby je uzyskać w normalnym trybie.

Co do postawy Agaty - to jak mi się wydaję ona poprostu powinna powiedzieć, że nie będzie z tym człowiekiem pracować i tyle - posłać go w diabły, tyle chyba pierwsza dama może. Tym bardziej, że jak mówiłem ja znam go osobiście i nigdy nie wydawało mi się żeby on przedstawiał sobą jakieś wybitne zdolności lingwistyczne (ale zapytam jeszcze brata, będzie wiedział lepiej).

zaloguj się by móc komentować

onyx @gabriel-maciejewski
13 marca 2022 12:19

Sami się prosimy o kolejny dramatz za śp. Lecha Kaczyńskiego było przecież tak samo kiedy rządowym tłumaczem była żona Dukaczewskiego. Nawet w Smoleńsku po zamachu. Wtedy było dużo więcej takich kwiatków pokazujących, że władza władzą a rządzi WSI.

https://wiadomosci.wp.pl/oskarzony-o-szpiegostwo-na-rzecz-rosji-tlumaczem-pierwszej-damy-agaty-kornhauser-dudy-6746506864532032a

"Na zdjęciach z Brańszczyka obok pierwszej damy Agaty Kornhauser-Dudy oraz oskarżonego o szpiegostwo Mateusza Piskorskiego widać Adama Kwiatkowskiego, sekretarza stanu w Kancelarii Prezydenta Andrzeja Dudy. W sobotę udało nam się z nim skontaktować. Prezydencki minister od nas dowiedział się, że piątek pod Wyszkowem spędził w towarzystwie człowieka oskarżonego o szpiegostwo na rzecz Rosji. Kilkukrotnie dopytywał, czy to rzeczywiście prawda, ostatecznie zapowiedział, że musi to sprawdzić i wyjaśnić.

Po godzinie Kwiatkowski oddzwonił i przekazał, że to nie Kancelaria Prezydenta była organizatorem tego spotkania i to nie kancelaria zaprosiła Piskorskiego na spotkanie, a księża orioniści i dyrektor ośrodka w Brańszczyku. A informacje o udziale Piskorskiego w spotkaniu z prezydentową przekazano odpowiednim służbom."

O tym Piskorskiem wie cała Polska tylko nie prezydencki minister. To szopka jakaś.

zaloguj się by móc komentować

valser @Karolinkaaa 13 marca 2022 11:59
13 marca 2022 12:27

Nemezis. Jak sie zderzymy w realu, to ci obiecuje sprowadzenie do parteru i skok na konstrukcje. Negocjaci nie bedzie. Litosci tez nie bedzie.

zaloguj się by móc komentować

Matka-Scypiona @gabriel-maciejewski
13 marca 2022 12:34

Za tego Piskorskiego powinien polecieć ze stołka szef ABW. To porażka i woda na młyn tzw patriotycznej opozycji. 

zaloguj się by móc komentować

valser @Matka-Scypiona 13 marca 2022 12:34
13 marca 2022 12:38

To jest tak ostentacyjne, ze moze wlasnie o to chodzi, zeby paru ludzi z siodla wysadzic. To jest jawna prowokacja i wszyscy teraz oczekuja reakcji.

Przepisy jednak sa takie, ze jakby jakis ruski agent zacza strzelac na ulicy to mielibysmy przede wszystkim "spor prawny", a nie obowiazek zrobienia z goscia kotletow mielonych do skarmiania psow.

zaloguj się by móc komentować

aszymanik @onyx 13 marca 2022 12:19
13 marca 2022 12:38

To już nie szopka tylko całkiem wyraźny sabotaż. Sprawdzianem intencji pary prezydenckiej będzie to czy ta banda agentów, durniów albo zwykłych niemotów odpowiedzialnych za ten incydent będzie wisieć na szubiennicy w najbliższej parafii (a przynajmniej siedzieć).

PS. Dukaczewska w tamtej roli i w tamtym rządzie była generalnie czymś naturalnym - nie dziwiła i nie oburzała

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @aszymanik 13 marca 2022 12:38
13 marca 2022 12:40

Nie będzie, bo to są sprawdzeni towarzysze

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Matka-Scypiona 13 marca 2022 12:34
13 marca 2022 12:43

Patriotyczna opozycja jest już zdemaskowana i musi albo ostrzyć na nas noże, albo spieprzać gdzie się da

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @onyx 13 marca 2022 12:19
13 marca 2022 12:45

Powiem ci jeszcze, że w Brańszczyku Bronek Wildstein ma swoją hacjendę, a przynajmniej miał. Oni nie rozumieją, że problem tkwi w nich.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @mniszysko 13 marca 2022 11:04
13 marca 2022 12:47

Tak, a tu przychodzą tacy, którzy mnie przekonują iż Braun ściskający rękę Olszańskiego, to nie jest nic wartego uwagi. Drobiazg po prostu, chodzi wszak o coś więcej, jak w buddzymie jarmarcznym. Tam też zawsze chodzi o coś więcej. Samokrytyki za te słowa także nie złożono

zaloguj się by móc komentować




Janusz-Tryk @gabriel-maciejewski 13 marca 2022 09:18
13 marca 2022 12:51

Każdy kto nie mówi od siebie , odtwarza a nie tworzy est agentem. Tylko Pan tak potrafi ująć sprawę tak prosto i genialnie. 

zaloguj się by móc komentować

aszymanik @gabriel-maciejewski 13 marca 2022 12:40
13 marca 2022 12:52

I tego się obawiam.

Z wojska odszedłem kilka lat temu ale byłem wtedy gdy Maciarewicz rozganiał WSI. Ośmielam się twierdzić, że zrobiono z niego wariata, że na to się poważył. Najpierw rzeczywiście za Maciarewicza była poważna czystka, potem gdy go odsunięto te mendy wracały, a jeśli nie oni to ich synalkowie. A byli to ludzie (choć całego oczywiście spektrum nie znam ale z pewnością na tyle duże żeby móc się racjonalnie wypowiedzieć to chyba tak) baaardzo głęboko umoczeni i uwikłani - nie tylko w sprawy agenturalne (choć z pewnością też) ale w zwykłą przestępczość w tym i tą tak zwaną zorganizowaną - choć pewnie te sprawy są ze sobą i tak powiązane.

zaloguj się by móc komentować



gabriel-maciejewski @aszymanik 13 marca 2022 12:52
13 marca 2022 12:56

To jest jasne. Ja bym jeszcze dodał, że połączeni ze światkiem artystyczno-aktorsko-dziennikarskim. I mamy komplet. Nie po to tworzymy tu własne schematy komunikacyjne, żeby nam ktoś narzucał inne, gorsze, płytsze i całkiem kłamliwe. Precz z tym

zaloguj się by móc komentować

maria-ciszewska @gabriel-maciejewski
13 marca 2022 13:01

Ktoś robi bydło pod ostatnią notką Ordy.

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @aszymanik 13 marca 2022 12:52
13 marca 2022 13:04

Potrzebujemy własnego "Azowa", z pomocą którego będzie można oczyszczać to bagno. Już widać jak ta wojna wydobywa "zamysły serc wielu".

zaloguj się by móc komentować

aszymanik @gabriel-maciejewski
13 marca 2022 13:05

Ze światkiem i półświatkiem - nawet się tym chwalili.

zaloguj się by móc komentować

aszymanik @mniszysko 13 marca 2022 13:04
13 marca 2022 13:06

Dlatego powstał WOT jako odrębny rodzaj SZ.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @aszymanik 13 marca 2022 13:05
13 marca 2022 13:11

To naturalne...i czytelne. Dlatego ogłosiłem, że schodzę z targów. Nic im się bowiem nie stanie i dalej będa urządzać swoje defilady i prowokacje

zaloguj się by móc komentować

WP @aszymanik 13 marca 2022 13:06
13 marca 2022 13:15

Tylko chyba nie do końca wszystko poszło z planem. Bo WOT miał zmienić resztę, a póki co to bardziej reszta zmienia WOT...

zaloguj się by móc komentować

aszymanik @WP 13 marca 2022 13:15
13 marca 2022 13:21

Nie tak do końca - Dowództwo WOTu jako samodzielnego rodzaju sił zbrojnych jest dość hermetyczne. Oczywiście wiem, że oni nie są do końca izolowani w armii ale z pewnością wiem, że dobór kadr jest mocno wybiórczy. Zresztą Maciarewicz w 2015-16 kiedy był Ministrem Obrony zdążył też mocno przetrzepać kacapskie złogi w wojskach operacyjnych.

zaloguj się by móc komentować

valser @gabriel-maciejewski 13 marca 2022 13:11
13 marca 2022 13:29

Na ta chwile to Zelenski jest prezydentem i jego trzeba sie sluchac. Reszta to jakies pokurcze i popierdulki, ktore mu nawet do pasa nie dorastaja.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @valser 13 marca 2022 13:29
13 marca 2022 13:32

No tak, ale ja mówię o sytuacji w przestrzeni publicznej w Warszawie. Ta zaś składa się w sporej części z pożytecznych idiotów lub agentów. Trzeba więc stworzyć własną przestrzeń i przeprowadzić selekcję przy drzwiach.

zaloguj się by móc komentować

WP @aszymanik 13 marca 2022 13:21
13 marca 2022 13:41

No a z tym doborem kadr do DWOTu, to nie jest tak, że jest tam nadreprezntowane towarzystwo z jednej dywizji, i to takiej raczej betonowej? ;)

W mojej ocenie sprawa z WOTem wygląda tak, że poszło to za bardzo w kierunku (używająć terminologi technicznej) ogólnowojskowej chu...ni, tzn. sam system wspiera robienie dziadostwa. Oczywiście jak to zwykle wszystko w rękach dowódców brygad, a może nawet bardziej batalionów. Jak komuś się chce to i owszem  można, a i pewnie mniej kłód się rzuca pod nogi niż w "operacyjnych". No ale musi się chcieć, a to już zależy od osoby, a z tym jak wiadomo ciężko. Bo system działa tak, że jak ktoś dochodzi do dowódcy batalionu to już z reguły jest "wyleczony" z wszelkiej "niepotrzebnej" inicjatywy.

Oczywiście WOT to w porównaniu do reszty (wyjmując Wojska Specjalne) niemalże postawienie pierwszego kroku na księżycu. Co nie zmienia faktu, że jest to wszystko bardzo ale to bardzo dalekie od ideału i głównie doskonałym PR stoi... 

zaloguj się by móc komentować

aszymanik @WP 13 marca 2022 13:41
13 marca 2022 13:50

No więc ja byłem w wojsku kiedy zaczęto formować WOT i to było formowanie od góry, a nie spęd tych, którzy chcą się załapać na posadkę - Dowódca WOT osobiście dobierał sobie dowódców brygad, a ci dobierali sobię kadrę, oczywiście nie twierdzę, że tam sami "azowcy" ale z pewnością ten dobór jest bliższy temu co możemy nazwać doborem pozytywnym.

PS. Którą dywizję ma Pan na myśli? Bo z mojej 12 sporo tam poszło i znam ich osobiście i z niejednego pieca chleb z nimi jadłem. Zapewniam Pana, że akurat ci z 12 żadnymi betonami nie są.

zaloguj się by móc komentować

WP @aszymanik 13 marca 2022 13:50
13 marca 2022 14:01

Myślę, że dalsza (drobna) polemika nie ma sensu, bo obydwaj stoimy na stanowisku, że WOT to jak najbardziej słuszny kierunek. Różnimy się tylko co do odcieni szarości hm nazwijmy to rezultatów.

zaloguj się by móc komentować

aszymanik @WP 13 marca 2022 14:01
13 marca 2022 14:09

Myślę, że rezultatów dobry Pan Bóg nie pozwoli nam sprawdzać na własnej skórze.

zaloguj się by móc komentować


qwerty @aszymanik 13 marca 2022 12:52
13 marca 2022 15:45

Operacja Macierewicz ma w tle zupełnie inne cele, to czy WSI rozgonił czy nie nie zmienia faktu zostawienia rezydentur sowieckiego wywiadu i kontrwywiadu w spokoju na lata, należy rozróżniać scenografie od rzeczywistych dążeń, opisy funkcjonowania 'państwa' budowane na podręcznikowych wyobrażeniach o: 'służbach',ochronach kontr czy wywiadowczych etc. są g.... warte w zderzeniu z realiami 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @gabriel-maciejewski 13 marca 2022 13:32
13 marca 2022 15:46

Wracamy do doktryny życia w gettach jak chcemy przeżyć 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @gabriel-maciejewski 13 marca 2022 12:56
13 marca 2022 15:53

Zakres środowiskowy oraz mechanizmy powiązań są dużo głębsze i b. rozległe; wszystkie środowiska w RP są skażone i wojsko jest tylko przykładem, natomiast chwile prawdy o stosunku do Państwa i współobywateli mamy od lat na co dzień, i obecne Twoje pointy niestety obrazują realne problemy i trudno wskazać 'lekarstwa' na to co nas otacza 

zaloguj się by móc komentować

Paris @onyx 13 marca 2022 12:19
13 marca 2022 16:27

Oni  sa  zajeci...

...  tylko  tym  gdzie  te  "misie  prezydEcie"  wsadzic  na  stolki  jeszcze  przed  koncem  kadencji,...  vide  ten  GAMON  Szczerski,  a  teraz  moze  Kwiatkowski,  bo  ten  "nic  niewiedzacy  misio"  tez  jest  wieeelce  "zaslORZony"...  dla  Polski  i  dla  nas... 

...  zeby  nie  oni  albo  Sakiewicz  ze  swojo  "narracjo"  to  Polska  juz  dawno  bylaby  NA  DNIE...

...  tak,  szopka  to  malo  to  jest  jakies  KURIOZUM...  polowa  z  nich  -  tych  "pracOsiUF"  -  naprawde  powinna  WYLECIEC  NA  BRUK  !!!

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski
13 marca 2022 16:42

"Wczoraj okazało się, że w czasie spotkania pierwszej damy z uchodźcami w ośrodku mieszczącym się w Brańszczyku, tłumaczem Agaty Dudy był Mateusz Piskorski oskarżony o szpiegostwo na rzecz Rosji.

.....Tutaj zaś wszystko zakończyło się wpisaniem twitta przez Ziemkiewicza, o treści – mniej więcej – oj tam, oj tam oraz krótkim wyjaśnieniem kancelarii prezydenta. Człowiek zaś odpowiedzialny za ten „lapsus” czyli minister Adam Kwiatkowski, zostanie wkrótce ambasadorem w Watykanie. Może powtórzę – szpieg Putina chodzi po wolności i znajduje się w newralgicznym obszarze, ma kontakt z uchodźcami. "

 

Pierwszy to "oj tam oj tam" zdaje się powiedział były nasz na szczęście prezydent "cie choroba" Komorowski [tak go określiłem bo dziwnie mi się kojarzy dobrodusznym sołtysem Kierdziołkiem].

To Komorowski podpisał ustawę o zniesieniu kary śmierci nawet w warunkach wojny, za zdradę stanu.

To daje zielone światło wszystkim bandytom i łachudrom - hulaj dusza piekła nie ma.

Bezkarnosć - jedyna chyba rzecz która naprawdę kwitnie i rozwija się w naszym kraju.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Szczodrocha33 13 marca 2022 16:42
13 marca 2022 16:46

Tak, dlatego Braun dokonał takich wyborów. Nie wziął tylko pod uwagę samosądów

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @aszymanik 13 marca 2022 09:24
13 marca 2022 16:50

"Dlatego nie ma innej rady jak postawić szubiennicę w każdej parafii."

Wprawdzie na terenie Polski jeszcze nikt nie strzela, ale faktycznie jesteśmy w warunkach wojennych, cały nasz region, a można by rzec

Europa, bo nie wiadomo jak szeroko się ten konflikt rozleje.

W normalnym kraju na wojnie szpieg albo dostaje czapę w trybie ekspresowym, albo przynajmniej więzienie i ścisła izolacja, bo na wojnie żarty się kończą.

W Polsce czapę usunięto, zostało chyba tylko "oj tam oj tam."

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Szczodrocha33 13 marca 2022 16:50
13 marca 2022 16:53

Olszański nadaje w najlepsze. Braun z Mikkem to samo. Monika J. która ich wypromowała też nie próżnuje

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @onyx 13 marca 2022 12:19
13 marca 2022 16:55

"O tym Piskorskiem wie cała Polska tylko nie prezydencki minister. To szopka jakaś."

Tragikomedia.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @mniszysko 13 marca 2022 11:04
13 marca 2022 17:06

"Jest jeszcze bardziej ciekawie. Wikipedia tak zapodaje:

>>> W okresie przebywania w areszcie śledczym według Mateusza Piskorskiego wspierali go i działali na rzecz jego uwolnienia m.in. Janusz Korwin-Mikke, Grzegorz Braun i Piotr Ikonowicz<<<

https://pl.wikipedia.org/wiki/Mateusz_Piskorski"

 

I wiki informuje też że gdy siedział w areszcie tymczasowym to grupa robocza ONZ ds. arbitralnych zatrzymań to [to i taką już mają] apelowała do polskich władz o jego uwolnienie i zakończenie śledztwa.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @gabriel-maciejewski 13 marca 2022 12:43
13 marca 2022 17:11

Patriotyczna opozycja pisze nowy manifest PKWN i dobiera politruków do rządu lubelskiego.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Szczodrocha33 13 marca 2022 17:06
13 marca 2022 17:13

Że też nie pomyślałem o tym od razu. Rząd lubelski wszak będzie miał poparcie ONZ.

zaloguj się by móc komentować

Paris @Szczodrocha33 13 marca 2022 16:42
13 marca 2022 17:21

Tak...

...  BEZKARNOSC  rozwija  sie  i  rosnie  JAK  CIASTO  NA  DROZDZACH...  ona  jest  BEZKONKURENCYJNA  i  calej  "wadzuni"  ona  pasi  !!!

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski 13 marca 2022 16:53
13 marca 2022 17:30

"Olszański nadaje w najlepsze. Braun z Mikkem to samo. Monika J. która ich wypromowała też nie próżnuje"

 

Gdyby Rosjanie tu weszli to Korwin na czele delegacji z chlebem i solą, za nim Braun z dużą flagą Federacji Rosyjskiej.

Tyle że Ruscy by ich zastrzelili, oni mają prikaz do każdego strzelać.

Jeśli na Ukrainie strzelają do uciekających kobiet i dzieci to co mieliby się szczypać z jakimś dziadem pod muchą czy zarośniętym

osobnikiem w garniturze?

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @qwerty 13 marca 2022 15:45
13 marca 2022 17:31

Rezydentury sowieckie widać gołym okiem. Rzecz jasna trzeba dłuższej nieco obserwacji. W mojej okolicy niemieckie, zresztą też w zasadzie sowieckie, tyle że to sowiety berlińskie. 

Odstrzelenie WSI przez AM dało mu nienaruszalność i trwałą pozycję w układzie władzy. Pozostawienie rezydentur można wytłumaczyć instynktem samozachowawczym. Poszerzanie terytorium tak. Gwałtowne ruchy nie. To jest wszak ogólny program Kaczyńskiego. AM stracił funkcję, gdy zaczął gwatłtownie dobijać się do drzwi Białego Domu wbrew PAD, ale nie stracił pozycji. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Szczodrocha33 13 marca 2022 17:30
13 marca 2022 17:32

To jasne, ale głupich nie sieją...

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Magazynier 13 marca 2022 17:31
13 marca 2022 18:20

Widzisz tylko figurantów i ich środowiska natomiast sprawowanie rezydencji to już inna bajka, odstrzelenie WSI? Pokazówka dla widowni, popatrz na składy osobowe referatów ds wojskowości w sądach i w prokuraturach oraz  na strukturę aparatu skarbowego i celnego; na AM są takie materiały, że lepiej abyna pierwsza linię nie wychodził, a co będzie jak są to rosyjskie materiały? Kto odpowiada za pozostawienie całej struktury SB w strukturach Państwa? Wraz z pionem operacji zagranicznych/... To nie AM? Dekomunizacja jako opium dla mas to jest ten cały 3K AM. 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Magazynier 13 marca 2022 17:31
13 marca 2022 18:23

Fakt, Komorowski się go boi dlatego nie rzucił materiałów dot. AM na stół i dlatego przegrał wybory, 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Magazynier 13 marca 2022 17:31
13 marca 2022 18:25

Biały Dom ma swoje zdanie o AM i nie ma tam dla takich grajków miejsca, pożyjemy zobaczymy 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @qwerty 13 marca 2022 18:20
13 marca 2022 18:46

Figurantów nie widzę. Na takie imprezy mnie nie wpuszczają. Widzę efekty działalności rezydentury. 

"a co będzie jak są to rosyjskie materiały?" To jest bardzo dobre pytanie. Nie tylko co jest w papierach ale i kto je dostarcza.

zaloguj się by móc komentować

ThePazzo @gabriel-maciejewski
13 marca 2022 18:47

Dziś w centrum stolicy wolnej Polski jechałem ulicą Armii Ludowej.  Bierut dalej na powązkach. A na placu Konstytucji do dziś sztuka socjalistyczna z PRL straszy rzeżbami towarzyszy robotników. "Kolorowy" Pkin stał się symbolem nowoczesnej Warszawy.

O czym my rozmawiamy ? :)

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @valser 13 marca 2022 18:51
13 marca 2022 18:55

Ochojska jest chora umysłowo, albo opętana. Myślę, że jeśli przetrwamy to wszystko stopień uświadomienia narodu wzrośnie tak bardzo, że ludzie tacy jak Tusk, Sikorski, Ochojska, będą wisieć przed PE na takich wielkich plakatach z podpisem: tych klientów nie obsługujemy

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @ThePazzo 13 marca 2022 18:47
13 marca 2022 18:56

Robię co mogę, żeby mówić inaczej

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski 13 marca 2022 18:55
13 marca 2022 19:01

Oni powinni wisieć nie tylko na plakatach ale i na powrozach.

zaloguj się by móc komentować

aszymanik @valser 13 marca 2022 18:51
13 marca 2022 19:02

Dzisiaj w Polsce w te brednie może uwierzyć tylko skończony debil. I tak na prawdę to ich właśnie boli.... Wszytsko co mówią, co robią nakierowane jest na zaspokojenie bandy kretynów, oczywiście tych kretynów jest tutaj trochę ale odnoszę wrażenie, że ci którzy nimi powodują mają jednak nieco większe aspiracje niż brylowanie w szpitalu psychiatrycznym.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Szczodrocha33 13 marca 2022 19:01
13 marca 2022 19:07

Tak, spec ustawy o zdradzie stanu nie ma, ale istnieją jeszcze samosądy

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @gabriel-maciejewski 13 marca 2022 18:55
13 marca 2022 19:25

PE? Parlamentem Europejskim? Ależ skąd. Prędzej na Wiejskiej. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Szczodrocha33 13 marca 2022 19:01
13 marca 2022 19:28

Ludzie nie dadzą im tu żyć. Będą musieli prosić o azyl w Berlinie. Ale wieszać ich nie trzeba. Wystarczy wysłać na ukraiński front w charakterze negocjatorów. 

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @gabriel-maciejewski 13 marca 2022 18:55
13 marca 2022 19:53

Nie tylko ona. W Polsce naprawdę rozkręca się wojna hybrydowa, w której jeńców nie biorą. Mam nadzieję, że rząd to rozumie i zareaguje odpowiednio. Inaczej będzie jakiś nowy Smoleńsk.

https://www.tvp.info/59022934/epl-zrownala-kaczynskiego-z-putinem-zalewska-nie-idzcie-ta-droga

Tu nie można skamleć i się żalić.

zaloguj się by móc komentować

K-Bedryczko @gabriel-maciejewski
13 marca 2022 20:06

nie miałem cały dzień czasu. Wspaniały tekst Gabriel, szacun.

Ciekawostka: Kliczko jako mer Kijowa dzwoni do trzaskowskiego, by mu podziękować za pomoc, a ten trzaskowski zaraz przechodzi na ruski choć Kliczko próbował na początku angielskiego.

zaloguj się by móc komentować

aszymanik @mniszysko 13 marca 2022 19:53
13 marca 2022 20:10

Nie można ale z drugiej strony człowiekowi cisną się do łba takie emocje, że pewno Ojcu spaliłby się konfesjonał przy spowiedzi.....

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @mniszysko 13 marca 2022 19:53
13 marca 2022 20:10

Zrozum, że w otoczeniu polityków PiS, w mediach pisowskich i w ogóle w całej Warszawie jest pełno ludzi, którzy mają z jednej strony powiązania agenturalne, a z drugiej towarzystkie. Oni, gdyby usłyszeli o tobie, uznaliby cię za postać z bajki o Żywirku i Muchomorku. Liczą się tylko oni i zależności środowiskowe niezmienne od roku 1945. Rząd tego nie rozumie. Może działać w sprawach poważnych, ale kwestie doktrynalne, narracyjne, miękkie są oddane agenturze lub para agenturze

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @K-Bedryczko 13 marca 2022 20:06
13 marca 2022 20:11

Trzaskowski nie potrafi mówić po angielsku, to po pierwsze. Po drugie na pewno ma jakiegoś ruskiego alfonsa, który co wieczór spuszcza mu łomot, żeby sobie za wiele nie wyobrażał

zaloguj się by móc komentować

aszymanik @K-Bedryczko 13 marca 2022 20:06
13 marca 2022 20:15

Trzaskowski, Piskorski - lingwiści - cóż nie dziwota jakoś tam ze swoimi pracodawcami, przynajmniej w kwestiach finansowych, muszą się dogadać.

zaloguj się by móc komentować


chlor @K-Bedryczko 13 marca 2022 20:06
13 marca 2022 20:15

Ciekaw jestem na czym polega ta pomoc... Trzaskowski pokazał się jako poliglota, dogada się po rusku, angielsku i po polsku. Pewnie sądził, że mówić po rusku do Ukraińca to bardziej elegancko.

zaloguj się by móc komentować

K-Bedryczko @chlor 13 marca 2022 20:15
13 marca 2022 20:17

Myślę, że dla Kliczki było naturalne dzwonić do swojego odpowiednika by pokazać że doceniają to co robimy.

zaloguj się by móc komentować


qwerty @mniszysko 13 marca 2022 19:53
13 marca 2022 20:38

Rząd tego nie rozumie uwarunkowania środowiskowe są granicami rozumienia 

zaloguj się by móc komentować

chlor @qwerty 13 marca 2022 20:38
13 marca 2022 20:39

Czyli jak w Afryce.

 

 

zaloguj się by móc komentować


qwerty @qwerty 13 marca 2022 20:36
13 marca 2022 20:54

I jest na zdjęciu GBraun 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @chlor 13 marca 2022 20:39
13 marca 2022 20:59

Tak, relacje międzyklanowe decydują o wszystkim. Chodzi tylko o to, by poszczególne klany wyposażone były w odpowiednio wiarygodne charyzmaty

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @K-Bedryczko 13 marca 2022 21:00
13 marca 2022 21:14

Kontemplacja sztuki wymaga jednak wyobraźni

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @qwerty 13 marca 2022 20:36
13 marca 2022 21:16

Przeczytałem zdanie: Małopolski bunt jest to ruch oddolny. Więcej nie muszę czytać.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @gabriel-maciejewski 13 marca 2022 21:16
13 marca 2022 21:23

Widziałem jak demonstrują resortowa inicjatywa i to jest przykład aktywności rezydentur- jest zadanie to jest wykonanie 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @Magazynier 13 marca 2022 19:28
13 marca 2022 21:24

"Ludzie nie dadzą im tu żyć. Będą musieli prosić o azyl w Berlinie. Ale wieszać ich nie trzeba. Wystarczy wysłać na ukraiński front w charakterze negocjatorów."

Tak.

Nie mogę się powstrzymać, ale muszę zacytować mojego znajomego Słowaka, którego poznałem tu kiedyś w Stanach.

On o takich ludziach pokroju Sikorskiego czy Tuska mawiał:

"Ich Rus ruchał w niemieckich ciżmach."

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @qwerty 13 marca 2022 21:23
13 marca 2022 21:42

To jest słabsze niż kabaret "Limo"

zaloguj się by móc komentować

zkr @mniszysko 13 marca 2022 19:53
13 marca 2022 21:55

Za chwile beda oskarzac rzad o chec rozkrecenia III wojny swiatowej.

"Należy przypuszczać, że sam aparat propagandy rosyjskiej tylko czeka, aby w innych państwach zastosować – przy wsparciu własnej agentury wpływu i nie tylko, coś w rodzaju scenariusza, który możemy nazwać roboczo - „uniknięciem III wojny światowej"."

https://defence24.pl/geopolityka/rosja-atakuje-w-poblizu-granicy-z-polska-i-wysyla-czytelny-sygnal-dla-calej-europy-opinia

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @zkr 13 marca 2022 21:55
13 marca 2022 22:00

Dał nam przykład były szef armii GB, jak zwyciężać mamy. Powiedział, że trzeba sprzątnąć Putina, wszystkim od razu ciśnienie spadnie

zaloguj się by móc komentować

zkr @gabriel-maciejewski 13 marca 2022 22:00
13 marca 2022 22:16

to niech wezmie te ich slynne L96, pojedzie do Moskwy i pokaze jak to sie robi

zaloguj się by móc komentować

zkr @gabriel-maciejewski 13 marca 2022 22:00
13 marca 2022 22:23

najgorsze jest to, ze ci co mieliby wskoczyc na jego miejsce to i tak uwazaja, ze Rosja powinna byc conajmniej "od Kalisza do Wladywostoku"

ale mnie ciesza takie newsy:
70 Japanese heed Ukraine’s call to join fight against Russia

zaloguj się by móc komentować

aszymanik @zkr 13 marca 2022 22:23
13 marca 2022 23:00

Co prawda nie miałem do czynienia w trakcie służby z Japońcami ale znam takich, którzy z nimi służyli w Libanie i w Syrii - to nie jest malowane wojsko - zresztą znając ich "podglebie kulturowe" trudno oczekiwać czegoś innego.

Chodził zresztą u nas taki nieformalny ranking, tych którzy się do czegokolwiek nadają - generalnie armie zachodniej europy, może za wyjątkiem Francuzów i pod pewnymi poważnymi zastrzeżeniami Anglików to kompletna degrengolada i chłam. Wysoko w rankinkingu byli Turcy, Amerykanie i Szwedzi.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @aszymanik 13 marca 2022 23:00
14 marca 2022 05:26

Jeśli pominąć Amerykanów, niewiele się zmieniło do XVII wieku

zaloguj się by móc komentować

qwerty @gabriel-maciejewski 13 marca 2022 21:42
14 marca 2022 08:59

bo już do takiego poziomu dotarli lecz to świadczy też jak oceniają biorców/adresatów takich inicjatyw; https://www.antypartia.org  - to jest ten poziom i obecnie następuje łączenie inicjatyw, i są to operacje przygotowywane juz od wielu lat, teraz nowe 'siły' zapełnią scenę polityczną

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @qwerty 14 marca 2022 08:59
14 marca 2022 09:01

Niech od razu przejdą na scenę kabaretową

zaloguj się by móc komentować

valser @qwerty 14 marca 2022 08:59
14 marca 2022 10:27

spotkanie w Orlim Gniezdzie w Szczyrku. Dla mnie wszystko jest jasne.

zaloguj się by móc komentować

onyx @gabriel-maciejewski 14 marca 2022 09:01
14 marca 2022 11:52

Ktoś z zarządu tej antypartii:

"Józef Niemczura – członek Komisji Rewizyjnej, ekonomista z powiatu dąbrowskiego w Malopolsce, jako licealista zdobył główną nagrodę – 2-tygodniowy pobyt w USA w konkursie ogłoszonym przez Centrum Polonii na pracę na temat różnic między polską ordynacją wyborczą i ordynacjami wyborczymi w siedmiu najbogatszych państwach świata."

Mogli mu też dopisać, że wygrał w ping-ponga zawody. To jest chamówa jak z lat 90tych. Z drugiej strony jak do wyborów stanie osiemset kanap to dla obecnej władzy lepiej.

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować