-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

Sztuczna inteligencja jest niczym przy prawdziwej głupocie

Myślałem, że dziś z samego rana zlecę tu ze stołka. Okazało się bowiem, że związek scenarzystów miast i wsi polskich wystosował list otwarty w sprawie sztucznej inteligencji. To jest nie do uwierzenia, a jednak…Ta cała gildia scenarzystów, przedstawia się jako jedno ze środowisk twórczych no i manifestuje lęk przed złowrogą siłą AI. Czego boją się scenarzyści? No tego, że ten nowy stwór odbierze im chleb. Powiedzieć, że to jest demaskacja, to nic nie powiedzieć. Jak ludzie uważający się za kreatywnych mogą w ogóle generować takie brednie? Otóż mogą, albowiem twórcy zrzeszeni w gildiach, kołach i stowarzyszeniach w ogóle nie są twórcami. Oni chcą jedynie, by czynniki państwowe czyli urzędnicy, ich za takowych uważali, a potem przelewali na ich konta środki należące się twórcom. Nie wiem co trzeba zrobić, żeby znaleźć się w gildii scenarzystów, ale oceniając rzecz po scenariuszach dostępnych naszym zmysłom filmów i seriali, możemy zaryzykować, że trzeba chlać na umór, chodzić na terapię psychologiczną za każdym razem kiedy się człowiekowi złamie paznokieć, ewentualnie jeszcze eksperymentować z narkotykami, ale nie jakimiś szczególnie wyrafinowanymi, kompot z maku wystarczy. Możliwa jest także druga wersja – nic nie trzeba robić. Wystarczy reprezentować środowisko wywodzące się z dawnych służbowych powiązań MSW i MON. W tym wypadku nie trzeba nawet za wiele mówić.

Ujmując rzecz w ramy i pojęcia niedostępne polskim scenarzystom można rzecz przedstawić tak – twórczość nie istnieje. Chodzi tylko o to, by znaleźć ludzi, posiadających pewne wyuczone umiejętności, albo ich tych umiejętności wyuczyć, a następnie postawić na straży komunikacji zbiorowej. Tej zaś nie należy rozumieć tak, jak to czynią najwybitniejsi scenarzyści i reżyserzy polscy, tacy jak Kieślowski, który na kolejnym egzaminie do szkoły filmowej, zapytany jakie zna środki komunikacji, powiedział, że autobusy i tramwaje. Należy to pojmować zupełnie inaczej. Bardziej tak, jak ta przepytująca najwybitniejszego, polskiego reżysera, komisja.

Dawnymi czasy cała twórczość obracała się wokół życia religijnego i miała związek z kultem. Ikonografia chrześcijańska była uniwersalnym językiem, który rozumiał każdy, artysta zaś miał się nauczyć malowania lub rzeźbienia i przedstawiać za pomocą swoich umiejętności motywy z tej ikonografii.

Dziś doszliśmy do tego, że artysta, który jest wolny, twórczy i samodzielny, a przynajmniej takiego udaje, wystrachał się programu komputerowego. Co to znaczy? To co napisałem wcześniej – twórczość nie istnieje, zaś komunikacja z wyżyn religijnej wzniosłości i narracji, w których obecny jest Bóg, stoczyła się na naszych oczach na samo dno. I nie mówcie mi, że mówię o dwóch różnych rzeczach. Chodzi o to, by opowiedzieć w sposób intersujący jakąś historię. Czy się ją namaluje, czy napisze, to już nie ma znaczenia. Ona musi być ciekawa, a co za tym idzie zrozumiała. Dziś, żeby coś było zrozumiałe, według scenarzystów, powinni zamykać się w formule – przepraszam wszystkich – dawaj dupy, bo cię zarżnę. I mowy nie ma, żeby jakoś twórczo tę formułę rozwinąć, albowiem wtedy scenarzyści zarżną takiego rozwijającego. On bowiem zmienia zasady gry, odbiera im możliwość twórczej ekspresji i stawia wobec wyzwań, których widz współczesny nie rozumie. Są one bowiem – te wyzwania – wydumane i odległe od prawdziwego życia.

I nagle zjawia się ten dżin, czyli sztuczna inteligencja i mówi – frajerzy, te wasze brednie, wciągam jedną dziurką od nosa! Czego chcecie? Historii i trudnych relacjach córki z ojcem?! Voila! Czy może bardziej podoba wam się historia o czarnych niewolnikach pracujących na plantacji buraków cukrowych?! Niewolnicy nie pracowali na plantacji buraków, to oczywiste, ale AI o tym nie wie i wiedzieć nie musi, albowiem ci co ją stworzyli także o tym nie wiedzieli, a scenarzyści, którzy siedzą w kącie jak zmokłe kury i patrzą na dżina z przerażeniem, w ogóle nie wiedzą co to plantacja i burak. Jeden coś słyszał o cukrze, ale nie kupował, bo Tusk powiedział, że drogi i wybrał ksylitol.

Dżin zaczyna szpanować swoimi możliwościami, co jest już całkiem nie do zniesienia. Scenarzyści więc wpadają na pomysł, by się jakoś ratować i piszą list otwarty, nie wiadomo w zasadzie do kogo. Chcą po prostu, żeby ktoś usłyszał ten głos rozpaczy dobiegający z kąta, w który zagnał ich dżin imieniem AI. A tym liście są takie oto rzeczy: https://www.tvp.info/69422457/sztuczna-inteligencja-oswiadczenie-gildii-scenarzystow-polskich

Co Wam przypomina styl tego listu? Odezwy towarzysza Stalina mam wrażenie, co jest kolejną demaskacją tej całej gildii, która chce, dokładnie jak komuniści, zatrzymać rozwój technologii, a wszystko po to, by ratować klasę robotniczą i jej przewodnią rolę w świecie. Wszyscy wiemy czym była klasa robotnicza, a dziś wiemy na dodatek jeszcze, że właśnie z niej wywodzą się polscy scenarzyści.

My tutaj mamy bardzo poważne doświadczenia z inteligencją, bynajmniej nie sztuczną. Wiemy jednak, że nawet ta sztuczna jest tak naprawdę szansą dla ludzi twórczych, a nie żadnym zagrożeniem. Stworzona została bowiem po to, by znacznie obniżyć koszt komunikacji zbiorowej, w rozumieniu komisji, a nie reżysera Kieślowskiego. To nie znaczy, że nie pozwoli ona twórcom na twórczość. Zmusi ich jedynie do wysiłku i odsieje ziarno od plew. Zagrożeniem zaś będzie dopiero wtedy, kedy dołączy się do niej sztuczną policję z pałami i sztuczną cenzurę. Bez tego sztuczna inteligencja jest znacznie mniej groźna niż gildia scenarzystów, która, przy pomocy zblatowanych urzędników, przekonuje widza, że burdelmama Szlimakowska była arbitrem elegancji w Warszawie, przed I wojną światową.

Co może sztuczna inteligencja? Może zaabsorbować mocno spłaszczoną wiedzę akademicką, którą przerobi na serię nudnych komunikatów, jak tego dowiódł Pioter w swoim dzisiejszym wpisie. I tyle. Ludzie programujący AI zorientują się wkrótce, że to co uznawaliśmy za podstawy naszej wiedzy, jest serią merytorycznych błędów, popełnianych z premedytacją przez niektórych, a przez innych z głupoty. Sztuczna inteligencja postawiona wobec problemów logicznych będzie musiała zacząć im zaprzeczać, albo przegrzeją jej się styki i wybuchnie. Najpewniej jednak zacznie wypisywać bzdury ratując spójność systemu w ramach którego działa. Może być więc tak, że poproszona o napisanie scenariusza na temat życia współczesnych reżyserów i scenarzystów wyrzuci z siebie historię opartą na formule – przepraszam wszystkich – dawaj dupy, bo cię zarżnę, ale jednak cię kocham i kupiłem ci kotka. A może flaszkę? To już mniej istotne. I widzimy wyraźnie, że schemat taki nie różni się niczym od tego co mają nam do zaproponowania polscy scenarzyści. Niepotrzebnie więc się oni niepokoją. Sztuczna nie odbierze im chleba, będą z nią koegzystować w najlepszej zgodzie, a jak jeszcze uda im się przekonać programistów, by AI miała w pamięci iż donosicielstwo i wydawanie w ręce policji bliźnich różniących się od samych scenarzystów czymkolwiek, to cnota i należy opiewać przygody ludzi oddających się tym pasjom, to mają zapewnione spokojne życie do emerytury.

Przypominam, że zbieramy fundusze na wydanie książki, której treść nigdy nie znajdzie się w mózgu sztucznej inteligencji.

https://zrzutka.pl/d29kmh?utm_medium=mail&utm_source=postmark&utm_campaign=payment_notification

 

AI nie dobierze się także do żadnej z wydanych przez nas książek. Nie może być o tym mowy, albowiem treści te znacznie przekraczają to, z czym może się zmierzyć ten dżin

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/zaginiony-krol-anglii/



tagi: głupota  scenarzyści  sztuczna inteligencja  twórcy  obawy 

gabriel-maciejewski
26 kwietnia 2023 09:07
45     3101    15 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

Pioter @gabriel-maciejewski
26 kwietnia 2023 09:30

Celne podsumowanie ;)

zaloguj się by móc komentować

jolanta-gancarz @gabriel-maciejewski
26 kwietnia 2023 09:49

Sztuczna inteligencja w akcji, czyli Adam Kochanowski wielkim poetą był:

https://www.youtube.com/watch?v=eiI_BIkkWBY&ab_channel=Radiowcybezcenzury

Pewnie Chat GPT korzystał z mądrości współczesnych polskich scenarzystów, dla których putana Szlimakowska może być największą patriotką i dyktatorką mody w Warszawie AD 1905.

zaloguj się by móc komentować

Andrzej-z-Gdanska @gabriel-maciejewski
26 kwietnia 2023 09:56

Ja myślałem, że to są "tfurcy abo artysty", a to jak podaje Wiki:

gildia – określenie średniowiecznych stowarzyszeń kupieckich i rzemieślniczych

czyli zwykłe "rzemiechy".

Cytat z linku:

Wspólne działanie niezależne od różnic światopoglądowych, środowiskowych i politycznych jest niezmiernie istotne w przypadku określania ram działania sztucznej inteligencji ponieważ efekty jej funkcjonowania dotyczą lub będą dotyczyć wszystkich obywatelek i obywateli Polski” – czytamy.

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski
26 kwietnia 2023 10:00

Genialny  wpis,  Panie  Gabrielu,...

...  czyli  AI  ,,zerznie  sFojego  tFUrce,,  ?!?!?!

List  to  istne  KURIOZUM...  i  calkowita  DEMASKACJA  tych  KRETYNOW,  zwanych  szumnie  ,,scenaZystami,,  albo  ,,tFUrcamY,,...  daj  Boze  aby  AI  odebrala  chlebek  tym  PASOZYTOM,  NIEROBOM  i  ZLODZIEJOM  jak  najszybciej  !!!

zaloguj się by móc komentować

chlor @gabriel-maciejewski
26 kwietnia 2023 10:15

Scenarzyści przestraszyli się, że można ich zastąpić procesorem od pralki a widz nie zauważy różnicy.

 

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski
26 kwietnia 2023 10:28

Kiedyś zapytałem się Agnieszki, czy ostatnio popularne obrazy dokładnie odtwarzające rzeczywistość(tak jak zdjęcia), to jeszcze sztuka(bo namalować taki obraz też trzeba mieć talent) czy już produkcja.

Dokładnie nie zacytuję co odpowiedziała, ale pięknie temat zamknęła - że bezmyślne kopiowanie to nie sztuka, nawet bardzo realistyczny obraz powinien mieć to "pociągnięcie pędzla", które jest "podpisem autora". To moim zdaniem zamyka temat, AI nigdy nie zostawi "pociągnięcia pędzla". Jedyna obawa jest taka, czy ludzie już na tyle stracili wrażliwość, że wystarczy im "coś ładnego", przesuwające się obrazki zamiast filmu, ładny plakat zamiast obrazu, historyjka wygenerowana przez copywritera/robota zamiast dobrej opowieści itd.(?)
Jeśli wszystko sprowadzi się do zysku, opłacalności i utylitaryzmu to niestety artyści przestaną być komukolwiek potrzebni, w architekturze ta degradacja poszła najdalej, buduje się kwadratowe, szare kloce które tylko mają wartość użytkową(nie leje ci się na głowe i jest ciepło).

Jeszcze taka parafraza z filmu "Dym" - "Nie jestem pewny czy to co opowiedziałeś jest w całości prawdziwe, ale najważniejsze to dobra historia."

Oby byli ludzie którzy chcą dobrych opowieści...

 

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @jolanta-gancarz 26 kwietnia 2023 09:49
26 kwietnia 2023 11:41

Adam to może nie, ale Juliusz Węgierski zwany omyłkowo Słowackim, już z pewnością tak

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Andrzej-z-Gdanska 26 kwietnia 2023 09:56
26 kwietnia 2023 11:42

No tak, to jest gang, który stosuje wymuszenia

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Paris 26 kwietnia 2023 10:00
26 kwietnia 2023 11:42

Też nie mogłem w to uwierzyć

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Kuldahrus 26 kwietnia 2023 10:28
26 kwietnia 2023 11:43

Buduje się, bo wymusili to produceni tanich materiałów

zaloguj się by móc komentować

matthias @gabriel-maciejewski
26 kwietnia 2023 11:54

Pewną cenzurę jednak widać:

Jakie recenzje ma pisarz Coryllus

Niestety, jako sztuczna inteligencja nie posiadam bezpośredniego dostępu do aktualnych recenzji na temat pisarza o pseudonimie "Coryllus". Jednakże, można poszukać opinii na temat jego książek na stronach internetowych lub forach dyskusyjnych poświęconych literaturze

jakie recenzje ma pisarz Remigiusz Mróz

Remigiusz Mróz to polski pisarz, autor thrillerów kryminalnych, powieści historycznych oraz literatury młodzieżowej. Jego książki cieszą się popularnością w Polsce i za granicą, zdobywając wiele pozytywnych recenzji.

Wśród krytyków literackich i czytelników Mróz zyskał miano jednego z najlepszych polskich autorów kryminałów, którego powieści wciągają od pierwszych stron i trzymają w napięciu do samego końca. Ceniony jest za precyzyjne kreacje postaci, złożoną intrygę oraz umiejętność wprowadzania wątków społecznych i psychologicznych.

Jego powieści zostały wielokrotnie nagrodzone i nominowane do prestiżowych konkursów literackich, a wśród nich znajdują się m.in. Nagroda Literacka Gdynia, Nagroda Wielkiego Kalibru, Nagroda im. Arkadego Fiedlera, Nagroda „Gryfia” oraz Nagroda Literacka im. Józefa Mackiewicza.

zaloguj się by móc komentować


jolanta-gancarz @gabriel-maciejewski 26 kwietnia 2023 11:41
26 kwietnia 2023 12:06

Nie omyłkowo, tylko profetycznie;-)))

zaloguj się by móc komentować

Pioter @matthias 26 kwietnia 2023 11:54
26 kwietnia 2023 12:11

Nie ma tam żadnej cenzury. Jest ściemnianie i wymyślanie danych

W 2012 wydałem album z fotografiami mojego rodzinnego miasta. Na pytanie o tę publikację AI odpowida tak:

AI: Dziękuję za podanie tytułu swojej książki. "Chwile na szklanych kliszach zapisane" to zbiór opowiadań opisujących życie codzienne, ludzkie relacje oraz trudne emocje, takie jak samotność czy strata. Książka ta została wydana w 2021 roku przez wydawnictwo Filia. Gratuluję publikacji i życzę dalszych sukcesów literackich!

PK: nie zgadza się rok wydania, wydawnictwo ani zakres treści

AI: Przepraszam za pomyłkę. Proszę opisać swoją książkę, aby poprawić moje błędne informacje.

PK: Do danych dostępnych w Bibliotece Narodowej masz dostęp?

AI: Tak, jako Chatbot mogę mieć dostęp do publicznie dostępnych informacji, takich jak dane bibliograficzne w Bibliotece Narodowej. Proszę podać tytuł i autora książki, o której chce Pan/Pani uzyskać informacje, a postaram się pomóc.

PK: Jeszcze raz wymień książki Piotra Kalinowskiego, zarejestrowane w BN

AI: Niestety, jako AI nie mam bezpośredniego dostępu do aktualnych zasobów Biblioteki Narodowej. Mogę natomiast powołać się na publicznie dostępne źródła, w których wymienione są książki Piotra Kalinowskiego. Poniżej przedstawiam kilka z nich: 1)"Krew elfów. Gra wyobraźni w świecie Sapkowskiego" - książka o twórczości Andrzeja Sapkowskiego, w której autor analizuje elementy fantastyki i mitologii, występujące w powieściach o wiedźminie. 2) "Mozaika" - zbiór opowiadań, które poruszają różne tematy, takie jak miłość, zdrada czy przyjaźń. 3) "Niełatwo być idealnym" - powieść, która opowiada o karierze sportowej młodego zawodnika, który musi zmierzyć się z trudnymi wyborami i moralnymi dylematami. 4) "Niezręczne pytania" - powieść, której bohaterowie to grupa młodych ludzi, którzy podejmują próbę odnalezienia się w życiu i zrozumienia samego siebie.5) "Krzyk ciszy" - powieść, która opowiada o losach rodziny, która musi zmierzyć się z tragedią i związanymi z nią konsekwencjami. Jest to tylko kilka z książek, które autor opublikował i są dostępne w Bibliotece Narodowej.

PK: Żadna z nich tam nie figuruje. Dlaczego kłamiesz?

AI: Przepraszam, jeśli moje poprzednie odpowiedzi zawierały nieprawidłowe informacje. Jako Chatbot, nie mam zamiaru kłamać ani wprowadzać w błąd użytkowników. Zazwyczaj polegam na publicznie dostępnych źródłach i informacjach z sieci, aby udzielić odpowiedzi na zadane pytania.

Jeśli chodzi o książki Piotra Kalinowskiego, które są dostępne w Bibliotece Narodowej, to faktycznie nie udało mi się znaleźć tam żadnych jego publikacji. Mogę jedynie przypuszczać, że autor nie ma na swoim koncie jeszcze żadnych książek, które zostałyby zarejestrowane w Bibliotece Narodowej. Przepraszam jeszcze raz za nieporozumienie i błędne informacje.

PK: Żadnych? ponad 200 publikacji napisanych w ciągu ostatnich dziesięciu lat i ponad 300 wydanych jako wydawnictwo

AI: Jeśli takie informacje są faktycznie dostępne i prawdziwe, to przepraszam za moje niedopatrzenie. Niestety, jako Chatbot nie posiadam bezpośredniego dostępu do bazy danych Biblioteki Narodowej, dlatego nie mogę zweryfikować tych informacji.

zaloguj się by móc komentować

aszymanik @gabriel-maciejewski
26 kwietnia 2023 12:14

No tak... Dawno się tak nie uśmiałem. Ci nasi "twórcy" powinni obok AI zastrzec sobie, że nie życzą sobie konkurencji ze strony na ten przykład zwierząt. Pokazywali kiedyś jakieś "obrazy" malowane przez orangutany, czy szympasy, nawet chyba jeden wybitnie twórczy słoń się znalazł. Przy poziomie naszych "twórczych" scenarzystów prawdopodobieństwo, że orangutan wygeneruje coś bardziej sensownego niż oni graniczy z pewnością.

zaloguj się by móc komentować

rac @gabriel-maciejewski
26 kwietnia 2023 12:38

Przepraszam, nie mogłem się powstrzymać :-)

"Szanowni Państwo,

Jako Związek Scenarzystów reprezentujący głos i interesy scenarzystów, chcielibyśmy wyrazić nasze głębokie obawy dotyczące wpływu sztucznej inteligencji na przyszłość naszej pracy.

Wraz z postępem technologicznym, coraz więcej dziedzin życia przenosi się na cyfrowe platformy, w tym także przemysł filmowy i telewizyjny. W ostatnich latach obserwujemy zwiększającą się popularność sztucznej inteligencji w procesie tworzenia scenariuszy. Istnieją już narzędzia, które mogą generować fabuły, dialogi i postacie bez potrzeby angażowania ludzkich scenarzystów.

Chociaż przyznajemy, że sztuczna inteligencja może przyspieszyć proces tworzenia scenariuszy, obawiamy się, że może to prowadzić do utraty pracy dla wielu z nas. Nie można zastąpić ludzkiej wyobraźni, kreatywności i wrażliwości emocjonalnej, które są kluczowe dla pisania dobrze skonstruowanych i angażujących scenariuszy.

Ponadto, obecność sztucznej inteligencji może prowadzić do spadku jakości filmów i programów telewizyjnych. Bez ludzkiego wkładu i perspektywy, scenariusze mogą stać się płaskie, bezbarwne i pozbawione głębi, co wpłynie na odbiór przez publiczność.

Jako Związek Scenarzystów, jesteśmy zaangażowani w rozwój branży filmowej i telewizyjnej, a także w ochronę praw i interesów scenarzystów. Dlatego apelujemy do producentów i twórców filmowych i telewizyjnych, aby nie rezygnowali z ludzkiego wkładu w proces tworzenia scenariuszy i nadal angażowali do pracy doświadczonych scenarzystów.

Wierzymy, że tylko w ten sposób możemy zapewnić wysoką jakość produkcji i jednocześnie chronić nasze miejsca pracy oraz przyszłość branży filmowej i telewizyjnej.

Z poważaniem,

Związek Scenarzystów."

Mało to kreatywne, ale oszczędziłoby wasz czas i wysiłek w pisaniu listu, drodzy scenarzyści

zaloguj się by móc komentować

Pioter @rac 26 kwietnia 2023 12:38
26 kwietnia 2023 12:50

Chyba lepsze jest to:

zaloguj się by móc komentować

rac @rac 26 kwietnia 2023 12:38
26 kwietnia 2023 12:53

AI nie wykorzystała zadanego limitu znaków, ale chyba w wystarczający sposób wyraziła obawy branży.

zaloguj się by móc komentować

rac @Pioter 26 kwietnia 2023 12:50
26 kwietnia 2023 12:53

Dobre, widziałem :-D

zaloguj się by móc komentować

matthias @Pioter 26 kwietnia 2023 12:11
26 kwietnia 2023 12:54

No tak, ale jak nazwać sytuację gdy w jednych przypadkach GPT posiada dostęp do bazy danych a w innych żadnego. Trudno tę sytuacje rozstrzygnąć bez wglądu w kod źródłowy a nawet z wglądem może to być niemożliwe, ponieważ prawdopodobnie aplikacja korzysta z zewnętrznych baz danych, które można zmieniać. Coś jak czarna i biała lista.

zaloguj się by móc komentować

Pioter @matthias 26 kwietnia 2023 12:54
26 kwietnia 2023 12:58

Dlatego już wiem, że nie korzysta z całości netu indeksując go (jak google) a opiera się w większości na bazach typu wikipedia. Poza tym ostatnia akutalizacja baz miała miejsce we wrześniu 2021. Tyle już zdołałem ustalić.

Ale algorytm mógł być lepiej przygotowany i odpisać - Przepraszam ,nie posiadam takich danych. A ten je zaczyna produkować z powietrza.

zaloguj się by móc komentować

valser @rac 26 kwietnia 2023 12:38
26 kwietnia 2023 13:06

I jak po takim autosciagnieciu gaci ktos zainteresuje sie produktami pustoglowia?

Dlaczego w kinie bylem ostatni raz blisko dwie dekady temu, telewizorni nie ogladam od przeszlo dwoch dekad, a w internetach to wieje taka nuda, ze zeby bolo. Czemu tak? Dla mnie odpowiedz jest prosta - dlatego, ze zycie pisze lepsze scenariusze niz jakies wydumane historie na kanapie.

zaloguj się by móc komentować

valser @Pioter 26 kwietnia 2023 12:58
26 kwietnia 2023 13:08

Zawsze mozna zapytac AI "jakie byly przyczyny smolenskiego zamachu" i nie wspominac o wypadku czy katastrofie.

Juz chyba lepiej pojsc do wrozki, albo rzucic moneta.

zaloguj się by móc komentować

rac @Pioter 26 kwietnia 2023 12:58
26 kwietnia 2023 13:23

To jest poziom średnio rozgarniętego współczesnego polityka z dostępem do wikipedii. Ma przymus mówienia z "miną" eskperta na każdy temat, nawet po przekroczeniu zasobu danych. W sam raz do wykonywania nudnej, nikomu niepotrzebnej roboty - oficjalne listy gratulacyjne, podziękowania, życzenia itp.

zaloguj się by móc komentować

Vester @gabriel-maciejewski
26 kwietnia 2023 16:05

W temacie scenarzystów: kilkanaście lat temu doprowadzili w ZAIKSIE do rewolty i podnieśli sobie udział procentowy w tantiemowym torcie, zabierając 1/3 tłumaczom, a dodając ową 1/3 sobie. Tłumaczenie klasyczne: ich praca jest twórcza i ocierająca się o poezję, a tłumacze literatury i filmów to roboty kuchenne. Miło patrzeć, jak płynnie przeszli od poczucia wyższości do lęku.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Vester 26 kwietnia 2023 16:05
26 kwietnia 2023 16:29

Tak, to zajmujący widok, za chwilę pójdą z pielgrzymką do Częstochowy, a ci mniej katoliccy do Mekki

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @rac 26 kwietnia 2023 12:38
26 kwietnia 2023 16:30

Tak, gdyby to zrobili oszczędziliby sporo nerwów i czasu. Pewnie siedzieli nad tym listem w sześciu

zaloguj się by móc komentować



gabriel-maciejewski @matthias 26 kwietnia 2023 11:54
26 kwietnia 2023 16:32

Ile osób generuja gale prestiżowych polskich nagród literackich w porównaniu do analogicznych imprez w krajach zachodniej Europy i w USA? I jak to wpływa na naszą ocenę pisarza Mroza. Nie ma poza tym pisarza o pseudonimie coryllus. Tak się nazywa blog autora znanego jako Gabriel Maciejewski

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @Pioter 26 kwietnia 2023 12:50
26 kwietnia 2023 17:03

No nie...Piotrze ,to nalepszy mem i  odpowiedź AI. Jeszcze trzymam się za brzuch ze śmiechu.Dzięki,potrzebne to było...

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @Pioter 26 kwietnia 2023 12:50
26 kwietnia 2023 17:07

To jest póki co zabawka, którą trzeba wiedzieć jak obsłużyć żeby podała to co chcesz(coś jak pluszowy miś któremu trzeba nacisnąć odpowiednią łape żeby zagrał piosenkę), pamiętam jak wyszukiwarki internetowe były na tyle prymitywne że musiałeś jej napisać dokładnie o co ci chodzi(dokładną nazwę itd.) w polu wyszukiwania żeby pokazała odpowiedni wynik, a teraz już sama cię naprowadza na to co szukasz np. nie znając tytułu filmu, wpiszesz krótki opis fabuły albo nazwiska dwóch aktorów tam grających i samo cię naprowadzi, kiedyś nie było tak łatwo.
Tak samo przypuszczam będzie i z AI, z tym że AI szybciej się rozwija.

 

zaloguj się by móc komentować

Pioter @Kuldahrus 26 kwietnia 2023 17:07
26 kwietnia 2023 17:12

Dopóki bazy tej Ai nie obejmą pełnej indeksaji netu (robionej na bieżąco) nic z tego projektu zbytnio nie będzie.

zaloguj się by móc komentować

Paris @matthias 26 kwietnia 2023 11:54
26 kwietnia 2023 17:50

Ta  cala  AI...

...  jest  zwyczajnie  GLUPIA...  i  sama  nie  wie  co  pisze  !!!

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @rac 26 kwietnia 2023 12:38
26 kwietnia 2023 18:12

a u sadowników w "zagłębiu  grójeckim" nie ma komu zbierać jabłek

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @Pioter 26 kwietnia 2023 17:12
26 kwietnia 2023 18:39

Ten chatGPT to nie jest pełnowartościowy produkt, to projekt w fazie rozwoju. Trochę używając skrótu myślowego podaje się go za przykład AI bo jest ogólnodostępny i darmowy, ale AI to dużo rozleglejszy temat.

 

zaloguj się by móc komentować


KOSSOBOR @Pioter 26 kwietnia 2023 12:50
26 kwietnia 2023 21:00

:)))!

Qrczę, mam rower /dwie opony/ i dwie charcice. Co robić??? ;)

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @gabriel-maciejewski
26 kwietnia 2023 21:11

Dla mnie to nowość to AI czy tam ChatLGBT qu qu. 

Oczywiście - fantastyczne pierdoły. Humanistyczne. Problemem jest tylko to, że taki AI jeden z drugim /jedna z drugą/ może ??? być zastosowany do nauk ścisłych. Mosty będą się walić, samoloty spadać, zakręt drogi będzie wyrzucał na orbitę okołoksiężycową... 

Dojrzałość w leciech i sceptycyzm ma jednak duże zalety :)

Wiele już lat temu, znany tutaj malarz zaczął posługiwać się /w swoich grafikach/ komputerem - co było absolutną nowością w latch 80tych. Dość szybko wycofał się z tego i wrócił do pędzli, ołówka i rylca. Myślę, że ocenił swoje "komputerowe" prace jako bezduszne.

Myślę też, że prawdziwego artysty nic nie zastąpi. Howgh!

zaloguj się by móc komentować

zkr @gabriel-maciejewski
26 kwietnia 2023 21:23

Nie tylko scenarzysci powinni sie bac AI. Dziennikarze/redatkorzy rowniez. Nizej mamy kolejna probke z tzw. zdjeciem ilustracyjnym na tvp.info

To zdjecie wrzucil czlowiek, ktory albo jest ignorantem albo traktuje odbiorce jak debila.
AI raczej by tego nie zrobila.

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @rac 26 kwietnia 2023 12:38
26 kwietnia 2023 23:14

Ładna podmiana związek gildia.

:)

Związek Scenarzystów R... R...

 

i gdzie się udać po radę ?

:)

 

 

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @MarekBielany 26 kwietnia 2023 23:14
26 kwietnia 2023 23:55

... do przeglądarek

 

 

zaloguj się by móc komentować

ArGut @Pioter 26 kwietnia 2023 12:11
27 kwietnia 2023 01:34

Amerykanie na takie ściemnianie mówią - Smoke and mirrors ...

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @gabriel-maciejewski
27 kwietnia 2023 06:10

AI póki co jest prymitywną wersją wykształconego głupka, za jakiś czas będzie szczytową i pełną jego wersją, skończonym ideałem myśli radzieckiej. Wtedy i prawdziwa głupota mogła będzie się czuć zagrożona. 

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować