Szkoła wyrzutków?
Schemat fabularny określany jako szkoła wyrzutków jest mniej więcej wszystkim znany. Jest to – dodam na początku – jawny schemat werbunkowy, który pewnie gdzieś tam w świecie działa.
Chodzi o to, że są wyrzutki i oni nie mają się gdzie podziać, ale trafiają do szkoły, w której surowy, ale sprawiedliwy nauczyciel prostuje im kręgosłupy, co nie jest rzecz jasna łatwe, a oni potem okazują się najbardziej wartościowymi członkami społeczeństwa. No i, do oczywiste, dokonują serii brawurowych, bohaterskich czynów, których nie mógł dokonać nikt inny.
Czy takie szkoły istnieją? U nas rzecz jasna nie, choć wielu wyrzutkom się tak wydaje. Szkoły generalnie nie służą temu, co jest deklarowane w ich statutach, a już na pewno nie szkoły gdzie się przyjmuje jakichś niedorobieńców. Tam chodzi o to, żeby, zgodnie z dominującym trendem obiegu państwowych pieniędzy, pobierać na tych wyrzutków jakąś kasę i stwarzać im złudzenia. Potem zaś, po skończeniu szkoły, niech sobie gdzieś tam zdychają na zasiłkach. No, a jeśli mają rzeczywiście na tyle zdolności i energii, żeby podjąć jakąś służbę, posyła się ich w miejsca skąd nikt nie wraca. I bardzo skutecznie blokuje się im drogę awansu. W demokracji bowiem, jaką mamy nie ma miejsca na żadnych wyrzutków. Nie ma tego miejsca nawet w Rosji, gdzie lansują tego całego Prigożyna, prostego jak przecinak złodzieja, w dodatku starego i bezzębnego, który udaje komandosa. To jest człowiek układu, wytypowany na odcinek mącenia w głowach wariatom nie mającym się gdzie podziać. Nie znam się na wojsku, ale obstawiam, że ci wszyscy wagnerowcy, to kolejne złudzenie wyciągnięte z pudełka z napisem „szkoła wyrzutków”. To znaczy nadają się do mordowania cywilów i to w zasadzie wszystko. To zaś co o nich słyszymy jest legendą opartą na dwóch, pardon, ryjach – Utkina i Prigożyna. Reszta jest milczeniem.
Teraz zastanówmy się czy istnieją inne możliwe schematy, które określić dałoby się słowami „szkoła wyrzutków”. Ja wczoraj dostałem taki mem, w którym stało jak byk, że wykładowcami w Collegium Intermarium są Ziemkiewicz, Sumliński i Krysztopa. Nie uwierzyłem w to, albowiem absurd tego newsa był zbyt jawny, ale pomyślałem, że warto może rozważyć tę kwestię w tekście pod takim właśnie tytułem. Bo jeśli są w Polsce jakieś szkoły wyrzutków, to właśnie takie, gdzie zsyła się nie mających pojęcia o dydaktyce, zaburzonych lub w jakiś sposób nie nadających się do pracy z normalną młodzieżą nauczycieli. I oni sobie gdzieś tam, w tych rolniczakach na pograniczu województw Podlaskiego i Lubelskiego dogorywają, pijąc wódkę i czekając na emeryturę. Nie mówię, że wszyscy w takich szkołach są tacy, bo to by było zbyt jawnym nadużyciem, ale czasem się takie osoby trafiają. To jest jedyna formuła szkoły wyrzutków, która się sprawdza w praktyce u nas w kraju.
No, ale...zajrzałem na tę stronę Collegium Intermarium i nie znalazłem co prawda naszych milusińskich w składzie wykładowców, w którym jest, na przykład, prof., Kucharczyk, ale znalazłem rysunek Cezarego Krysztopy, jak zwykle słaby, który coś tam miał ilustrować. Powtarzam – nie wydaje mi się prawdopodobne, żeby wymienione osoby zostały tam zatrudnione, ale news ten jest dosyć inspirujący.
Widzimy bowiem, w którą stronę skierowane są wektory nobilitacji. Kiedy Ziemkiewicz i Sumliński doprowadzili już siebie samych i swoje produkty do krańcowego upadku, to znaczy do drastycznego obniżenia ceny egzemplarza na aukcjach oraz do zwalenia tych książek do Biedronki, co zapewne jakiemuś durniowi kojarzyło się z popularnością, mogli pomyśleć że trzeba gdzie indziej skierować swój wzrok sokoli. No i jasne jest, że takie miejsce jest tylko jedno na całym bożym świecie – to akademia. Ponieważ państwowe uczelnie są okupowane przez lewactwo, trzeba stworzyć inne jakieś alternatywne okoliczności. Tak to opisuję, choć – podkreślam raz jeszcze – nie wierzę, żeby to była prawda. Są bowiem, mam nadzieję, jakieś granice. I niech sobie to Collegium Intermarium istnieje, nie mam zamiaru się nim interesować. Porwał mnie tylko i zainspirował ów mem z demotywatorów.
Wróćmy teraz do metodologii dewastacji rynku, o czym wiele tu piszę, ale jak widać niczym ten Achilles z anegdoty, nigdy nie dogonię żółwia. On zawsze będzie pół metra przede mną, bo jakiś żartowniś wymyśli, że Sumliński może coś tam wykładać na jakiejś uczelni. Najpierw ogłasza się jakieś rewelacje, demaskacje czy też dekonstrukcje. Potem publikuje to w druku zwartym, czyli w książce, najlepiej po taniości, co widać po publikacjach wymienionych osób. Później zaś zgarnia się pulę od frajerów, co kolejny raz uwierzyli, że teraz to już naprawdę raz na zawsze i ostatecznie załatwimy sprawę zdrajców, sprzedawczyków, a nawet tych nie bardzo zdecydowanych, co zastanawiają się czy czasem jednak nie głosować na tego Kaczyńskiego. Kiedy fala kulminacyjna minie, to co zostało ładuje się do Biedronki, a resztę na allegro po półtora złotego za egzemplarz. I tak do momentu, kiedy nie okaże się, że wszystkie kolejne fale kulminacyjne są słabsze od poprzedniej, a ostatnia jest tak niska, że nie zadowala żony autora. Wtedy pozostaje już tylko zrobić kupę na środku sali, czyli napisać, że rynek nie dorósł do tak odkrywczych treści i rozejrzeć się za jakąś wyższą uczelnią, gdzie można by prowadzić wykłady i w ten sposób budować kolejny target, dla następnych publikacji, które znów wylądują w Biedronce. Ja zaś widząc to mogę tylko z uśmiechem słuchać popadających w zamyślenie mędrców z twittera, którzy zastanawiają się, dlaczego ta Polska ma tak słaby PR za granicą i dlaczego o tej sławnej bitwie pod Grunwaldem nikt na zachodzie nie słyszał. Może jak Sumliński zrobi habilitację w Collegium Intermarium i będziecie go jeszcze długo, długo prosić, to da się ubłagać i napisze wreszcie, jak to z tym Grunwaldem było, ale tak naprawdę.
Powtarzam – nie wierzę w te wykłady, ale warto czasem dmuchać na zimne. Zastanówmy się teraz dlaczego to wszystko w ogóle tak wygląda? Załóżmy, że wszystkie te książki i autorzy są pod kontrolą służb i ich funkcja określona jest zupełnie inaczej niż się nam, biednym frajerom, zdaje. Cóż to oznacza? Po pierwsze – nie można zrezygnować ze znanych już formatów, bo pasterz tego nie zrozumie, a poza tym będzie to jawne zanegowanie misji. Nie można generować w treści zachowań innych niż wskazane w instrukcji i innych opisów, albowiem to wyłączy konieczność kontroli i uczyni publikację nieużyteczną. Nie można nawet się za bardzo rozpędzić w tym pisaniu, bo pasterz może uznać, że coś tam jest robione przeciwko niemu osobiście. Poza tym człowiek, który pracuje w strukturach, tak, jak ja go sobie wyobrażam, musi mieć w głębokiej pogardzie ludzi, którzy zamiast podnosić swoje kwalifikacje naprawdę, zdecydowali się na coś tak obrzydliwego, jak pisanie książek. Zasługują oni jedynie na pogardę, albowiem ujmując rzecz w kategoriach realnych – nic nie potrafią. Są jedynie jedną z funkcji aparatu, bynajmniej nie najważniejszą. Jedyne co jest w ich misji ważne, to fakt, że prócz nich są tu jeszcze obecni inni „aparaci” z innych struktur i nie można sobie tego segmentu propagandy tak po prostu odpuścić. To jest moja projekcja, być może całkiem nie adekwatna. Ufajmy, że Ziemkiewicz i Sumliński, podejmą, jak wszyscy inni autorzy, walkę o czytelnika, ufajmy, że są prawdziwymi twórcami, którzy nie przejmując się chwilowym spadkiem koniunktury, śmiało rozpoczną kolejną książkę, która podniesie ich status wśród czytelników i przysporzy im autentycznej chwały, a do tego pieniędzy. A Cezaremu Krysztopie życzymy, żeby się wreszcie nauczył rysować. Per aspera ad astra, jak to mówią – owoc tego trudu będzie słodki.
Przypominam, że w dniach 5-6 sierpnia odbędzie się w Krakowie, w hotelu Polonia Kiermasz Książki i Sztuki. Na miejscu będzie dwoje artystów z Krakowa – Irena Czusz i Tomasz Bereźnicki, a także pracownia Sztuka Cięcia z Częstochowy. No i wydawnictwo Klinika Języka oczywiście.
tagi: książki ziemkiewicz akademia wykłady sumliński collegium intermarium krysztopa
![]() |
gabriel-maciejewski |
16 lipca 2023 11:09 |
Komentarze:
![]() |
atelin @gabriel-maciejewski |
16 lipca 2023 12:22 |
"Potem zaś, po skończeniu szkoły, niech sobie gdzieś tam zdychają na zasiłkach."
Te szkoły nie są tak rorzutne. Taki wyrzutek odpracowuje to później w KGB, GRU i innych Specnazach.
![]() |
WP @gabriel-maciejewski |
16 lipca 2023 12:30 |
A propos nie wiem czy Pan słyszał, że Jaroslaw Wolski został wykładowca Akademii Marynarki Wojennej w Gdyni.
![]() |
Autobus117 @gabriel-maciejewski |
16 lipca 2023 12:34 |
w tych szkołach jedynymi wyrzutkami sa pewnie wykładowcy.
PS. "Kariera" C. Krysztopy jest co najmniej zdumiewająca.
![]() |
Pioter @gabriel-maciejewski |
16 lipca 2023 13:16 |
Muzykanci Wagnera to wyłącznie mem. Ich skuteczność wynika wyłącznie z faktu, że w końcu po 8 miesiącach zaciętych walk, w których zginęła co najmniej połowa z 50 tysięcznego zgrupowania, doszli prawie do granic administracyjnych Bachmutu i natychmiast się wycofali, wsadzając na tę minę inne jednotski Armii Czerwonej. Na tle innych jednostek to akurat wyjątkowa skuteczność wojenna, ale do robienia polityki im daleko, co pokazała wersja demo puczu.
A prawdziwą politykę robi się inaczej. Na wyrzutka w rodzaju Putina trzeba znaleść innego wyrzutka. Przedwczoraj połnocnokroeańska rakieta przypadkowo zamiast lecieć w kierunku Japonii poleciała w kierunku Rosji. I natychmiast stały się rzeczy niemożliwe. W programach RTV nalazły się mapy z Ukrainą w granicach z 1991 roku, a nawet Miedwiediew zaczął pisać, że trzeba się z Ukrainy wycofać.
|
onyx @gabriel-maciejewski |
16 lipca 2023 13:59 |
Sumlińskiego nie znalazłem ale jest Lisicki w zestawieniu z Ziemkiewiczem i Krysztopą.
https://collegiumintermarium.org/dzien-otwarty-w-collegium-intermarium/
Wpis z dziewiątego czerwca tego roku:
"O godz. 16:45 odbędzie się spotkanie z naszymi wykładowcami Rafałem Ziemkiewiczem, Pawłem Lisickim i Cezarym Krysztopą.
Jesteście zdziwieni? U nas to normalne, że studenci uczą się z najlepszymi fachowcami w swoich dziedzinach. To oczywiście nie wszystkie atrakcje, które dla Was przygotowaliśmy w Dniu Otwartym. Co jeszcze Was spotka? Przyjdźcie i przekonajcie się sami."
|
onyx @gabriel-maciejewski |
16 lipca 2023 14:06 |
Jest lepiej bo znalazł się Sumliński i doszlusował do niego Warzecha.
https://www.dakowski.pl/20458-2/
"W tym roku chcemy też otworzyć dwa nowe kierunki studiów licencjackich – w tym studia z dziennikarstwa, na których profesjonalnego i etycznego dziennikarstwa będą uczyć praktycy. Mowa o dziennikarzach i publicystach, którzy nie tylko odnieśli zawodowy sukces, ale pozostali też wierni prawdzie – tacy jak Wojciech Sumliński, Łukasz Warzecha, Cezary Krysztopa, Rafał Ziemkiewicz czy Paweł Lisicki."
![]() |
gabriel-maciejewski @atelin 16 lipca 2023 12:22 |
16 lipca 2023 15:54 |
Chyba jednak nie
![]() |
gabriel-maciejewski @WP 16 lipca 2023 12:30 |
16 lipca 2023 15:54 |
Dobrze, że nie Johnny Depp, w końcu zagrał pirata
![]() |
gabriel-maciejewski @Autobus117 16 lipca 2023 12:34 |
16 lipca 2023 15:54 |
Tak, co najmniej
![]() |
gabriel-maciejewski @Pioter 16 lipca 2023 13:16 |
16 lipca 2023 15:55 |
Zastosowano odpowiedni język
![]() |
gabriel-maciejewski @onyx 16 lipca 2023 13:59 |
16 lipca 2023 15:56 |
To jest park dinozaurów w wersji dla niesłyszących
![]() |
gabriel-maciejewski @onyx 16 lipca 2023 14:06 |
16 lipca 2023 15:56 |
Ale jaja, ale jaja...
![]() |
stachu @gabriel-maciejewski |
16 lipca 2023 16:58 |
W USA sa dwie szkoły dla wyrzutków mocno wspierane przez propagandę. Na 1. miejscu jest armia, a na 2. boks i inne sporty walki.
![]() |
Paris @onyx 16 lipca 2023 14:06 |
16 lipca 2023 17:17 |
Zabic smiechem...
... tych ,,wykladoFcUF i te dete studJa licEcjackie,, !!!
Nadzieja w tym, ze ,,HeNtnyH,, wielu NIE BEDZIE, bo to z glupim na rozum trzeba sie zamienic zeby z takimi SKOMPROMITOWANYMI ,,aLtorytetami od narracji,, sie w jakikolwiek sposob zadawac.
![]() |
qwerty @onyx 16 lipca 2023 14:06 |
16 lipca 2023 18:48 |
I to wszystko na poważnie? I na trzeźwo?
![]() |
stanislaw-orda @qwerty 16 lipca 2023 18:48 |
16 lipca 2023 19:21 |
Ostentacyjna szydera.
|
onyx @qwerty 16 lipca 2023 18:48 |
16 lipca 2023 21:06 |
To jest list prezesa Ordo Iuris. Nie szydziłby chyba z czegoś co sam współtworzy.
![]() |
Paris @onyx 16 lipca 2023 21:06 |
16 lipca 2023 22:07 |
Jak najbardziej...
... rznie glupa ile wlezie,... to ZEROWISKO ma ZERO SZANS na jakikolwiek ,,rozwUj i sukces,,...
... musi ten ,,prezesik,, byc w TRUDNEJ SYTUACJI,... inaczej tego ,,naLukAwego,, KURIOZUM nie da sie wytlumaczyc !!!
![]() |
Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski |
16 lipca 2023 22:28 |
" Ja wczoraj dostałem taki mem, w którym stało jak byk, że wykładowcami w Collegium Intermarium są Ziemkiewicz, Sumliński i Krysztopa."
Co oni mogą wykładać?
Płytki PCV?
![]() |
Szczodrocha33 @onyx 16 lipca 2023 14:06 |
16 lipca 2023 22:39 |
""W tym roku chcemy też otworzyć dwa nowe kierunki studiów licencjackich – w tym studia z dziennikarstwa, na których profesjonalnego i etycznego dziennikarstwa będą uczyć praktycy. Mowa o dziennikarzach i publicystach, którzy nie tylko odnieśli zawodowy sukces, ale pozostali też wierni prawdzie – tacy jak Wojciech Sumliński, Łukasz Warzecha, Cezary Krysztopa, Rafał Ziemkiewicz czy Paweł Lisicki."
Rośnie nowa Szkoła Elit.
Widać ta tworzona w Skierniewicach już nie wystarcza, postanowili przyspieszyć proces tworzenia elit.
Jest to z pewnością proces który może napawać człowieka otuchą i nadzieją.
Wszak Polska, kraj, który tak się wykrwawił w czasie II wojny światowej, potrzebuje elit.
Opadły mnie tylko wątpliwości gdy ujrzałem w pańskim komentarzu skład tych praktyków.
Wydaje mi się że jedyne co Wojciech Sumliński praktykował to podcinanie sobie żył drewnianą żyletką w kościele.
Łukasz Warzecha z pewnością zna się na pilotowaniu Boeinga, ale jakie to ma związek z dziennikarstwem?
O pozostałych asach litościwie ne wspomnę.
![]() |
gabriel-maciejewski @Szczodrocha33 16 lipca 2023 22:39 |
16 lipca 2023 23:23 |
Żaden z nich nigdy nie był dziennikarzem. Oni jedynie coś udawali
![]() |
Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski 16 lipca 2023 23:23 |
16 lipca 2023 23:32 |
Oni usiłują coś ugrać upychając swoje dzieła w Biedronce, albo pisząc sążniste felietony w gazetach, których nikt nie czyta.
![]() |
Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski |
16 lipca 2023 23:47 |
"Wróćmy teraz do metodologii dewastacji rynku, o czym wiele tu piszę, ale jak widać niczym ten Achilles z anegdoty, nigdy nie dogonię żółwia. On zawsze będzie pół metra przede mną, bo jakiś żartowniś wymyśli, że Sumliński może coś tam wykładać na jakiejś uczelni. Najpierw ogłasza się jakieś rewelacje, demaskacje czy też dekonstrukcje. Potem publikuje to w druku zwartym, czyli w książce, najlepiej po taniości, co widać po publikacjach wymienionych osób. Później zaś zgarnia się pulę od frajerów, co kolejny raz uwierzyli, że teraz to już naprawdę raz na zawsze i ostatecznie załatwimy sprawę zdrajców, sprzedawczyków, a nawet tych nie bardzo zdecydowanych, co zastanawiają się czy czasem jednak nie głosować na tego Kaczyńskiego."
Ja parę razy czytałem fragment zwierzeń Sumlińskiego i recenzje jego książek, i dla mnie to co on robi to jest przekuwanie rysunków Andrzeja Mleczki na słowa.
Nawet chyba o tym wspomniałem w jednym ze swoich komentarzy jakiś czas temu.
Widziałem taki rysunek Mleczki na wystawie urządzonej obok Kościoła Wizytek w Lublinie, było to chyba wczesną wiosną 1986.
Stoi facet w prochowcu i czarnym kapeluszu, i pyta grzecznie przechodnia: " przepraszam najmocniej, jestem agentem obcego wywiadu,
czy może mnie pan poinformować jak dojść do dworca kolejowego?"
Ludzie się zaśmiewali do łez.
I to jest właśnie działalność parality kalibru Sumlińskiego, podobnie jak i wielu innych.
Najpierw tzw. primer czyli podkład, farba do gruntowania, czyli cięcie się w kościele i wygibasy.
A potem już malujemy obraz, sztanca powiela i dalej, do Biedronki.
![]() |
qwerty @onyx 16 lipca 2023 21:06 |
17 lipca 2023 09:16 |
Szydzi z odbiorców takich treści.
|
onyx @qwerty 17 lipca 2023 09:16 |
17 lipca 2023 16:13 |
Szydzi z ludzi do których chce dotrzeć? To jest jeszcze gorzej niż myślałem.
![]() |
glicek @gabriel-maciejewski |
17 lipca 2023 19:35 |
Za wykłady i to na całym świecie - na początek UK - bierze się Edyta Górniak. Tak więc tej siły już nikt nie powstrzyma... ;)
[...] gwiazda rozwija swoją działalność prelegenta i coucha. Chce pomagać i przekazać ludziom sposoby na uwolnienie się ze wszelkich zwątpień i ograniczeń, które, jak mówi, odbierają ludziom szczęście. Chce wspomagać tych, którzy nie wiedzą jak wybrać nową ścieżkę życia. Wzięła już udział w kilku warsztatach organizowanych w Polsce, a w sierpniu ruszy do Wielkiej Brytanii, gdzie da wykład podczas konferencji "Emocje i ja", która odbędzie się w Winsdorze pod Londynem z okazji drugich urodzin projektu "Dolina cudów". Łączy on ze sobą osoby zainteresowane szeroko pojętym samo-rozwojem, rozwojem duchowym, zdrowiem i witalnością.
![]() |
gabriel-maciejewski @glicek 17 lipca 2023 19:35 |
17 lipca 2023 19:47 |
Ciekawe czy Kwaśniewski przybędzie, żeby o tej witalności opowiedzieć
![]() |
Paris @gabriel-maciejewski 17 lipca 2023 19:47 |
17 lipca 2023 21:01 |
Tak,...
... narodzie uwazaj !!!
TWORKI atakujo pelno paro !!!
![]() |
qwerty @onyx 17 lipca 2023 16:13 |
17 lipca 2023 21:32 |
to są nadludzie w togach, odbywa się powtórka z historii w innym sztafażu
![]() |
qwerty @Paris 17 lipca 2023 21:01 |
17 lipca 2023 21:33 |
Tworki i pospolilte chamy pod ramię z kanaliami
![]() |
Paris @qwerty 17 lipca 2023 21:33 |
17 lipca 2023 21:42 |
Dokladnie tak !!!
![]() |
Szczodrocha33 @qwerty 17 lipca 2023 21:33 |
18 lipca 2023 00:02 |
"Tworki i pospolilte chamy pod ramię z kanaliami"
Sądownictwo to tylko jedna strona medalu.
Urzędy i radosna działalność legislacyjna kwitną razem i bez oporów.
Oto słyszałem, a raczej czytałem, że wyszła nowa ustawa, która każe Straży Granicznej zatrzymywać na lotnisku i nie pozwalać wyjechać osobom posiadającym
podwójne obywatelstwo, a które mają nieważny polski paszport.
To znaczy można na paszport innego państwa wjechać do Polski, ale żeby wyjechać trzeba mieć ważny paszport polski.
Czy to nie paranoja?