-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

Stałe warianty gry według Coryllusa

Parę lat temu najbardziej patriotyczny i propaństwowy poseł jakiego święta, polska ziemia nosiła, napisał bardzo kokieteryjną książkę pod tytułem „Stałe warianty gry”. Chodzi o to w tym tekście, że jeśli nie będziemy słuchać co mówią nasi najgorsi wrogowie, którzy życzą nam śmierci, to możemy wpaść w pułapkę zastawioną przez nie do końca życzliwych przyjaciół.

Czym jest ta książka? Także pułapką, w którą łapią się osoby emocjonalnie niestabilne, rozumiejące niewiele, za to wiele „czujące”. Takie, które ufają przede wszystkim swojej własnej intuicji. Ta zaś im rok temu już podpowiadała, że kiedy Rosjanie napadną na Ukrainę, my musimy się położyć na płask i merdać ogonem, albowiem w przeciwnym wypadku będzie, jak w 1939. I niektórzy do dziś w to wierzą. Przejdźmy więc do opisu moich „stałych wariantów gry”. Nie będzie jak w 1939 ale może być jak w 1657. Tego jednak nikt nie zrozumie, albowiem odjęto nam możliwość rozumienia zdarzeń w ich wymiarze istotnym. Dostajemy do przełknięcia spreparowane brednie, na straży których stoi akademia i media przesiąknięte agenturą. Nawet jak się ludziom powie, że Potop Szwedzki to polityka Paryża, nie uwierzą i nie zrozumieją. No, ale chcą orzekać o tym, jak mamy się zachować wobec Moskwy. Bo tylko jedno rozumieją – będzie jak w 1939. I powielanie tego memu jest wyłącznym i jedynym zadaniem tak zwanych publicystów, o czym za chwilę. Nic innego się nie liczy. Co się stało w roku 1657? Zrealizowano pokojowymi metodami, to czego – dzięki postawie narodu i Kościoła – nie udało się zrealizować za pomocą wojny. Wyciągnięto Ukrainę spod wpływu Polski, nie całą co prawda, ale jej najważniejszą część. Nie zajęła jej co prawda agentura francuska, tak, jak się to marzyło królowej Marii Ludwice, ale dla Polski nie miało to żadnego znaczenia. Numer ten został przeprowadzony tak, jak się robi prawdziwą politykę, to znaczy z udziałem rozentuzjazmowanego i, pardon, że przy niedzieli, gówno rozumiejącego tłumu, wśród którego szaleli agitatorzy. Przy udziale jawnych sprzedawczyków, których dziś, wszyscy „głęboko myślący” publicyści historyczni i tacy zwyczajni pierdołowaci, uważają za bohaterów. Mam oczywiście na myśli operację znaną jako Ugoda Hadziacka, która się wszystkim kojarzy jak najlepiej, oraz Jerzego Niemirycza, jej ojca, który występuje na kartach książek Jasienicy, stąd wszyscy „mędrcy” o nim wiedzą. Nie występuje tam za to Andrzej Bobola i przez to niczego nie rozumiemy. Nawet jednak gdyby występował niczego by to nie zmieniło. Bo do rozumienia historii przyuczani jesteśmy albo przez jawnych agentów, albo przez pożytecznych idiotów, którzy przede wszystkim pilnują tego, by nie spadła temperatura emocji w wiwatującym tłumie.

Recepcja wydarzeń znanych jako Ugoda Hadziacka wywołuje dziś następującą reakcję – ach, gdyby się wtedy udało! Inaczej dziś rozmawialibyśmy z Moskwą! Problem polega na tym, że się nie udało i udać nie mogło, bo co innego było grane. Stale gra się tylko na emocjach tłumu i odgrzewa przed nim te nieświeże kotlety, w które ludziska wierzą. A dzieje się tak, bo „jakaś niewidzialna klapka” otwiera im się w głowie i zaczynają widzieć i rozumieć więcej niż inni. Konkretnie zaś więcej niż szwagier, co zbija szopę z desek. To jest jeden z wymiarów pułapki, w której tkwimy. Do pozostania w niej zachęca się nas ciastkami z miodem, podawanymi na biało czerwonej tacce.

Kolejny raz wariant ten powtórzył się w roku 1764, kiedy wprowadzono na tron Stanisława Augusta, który miał być gwarantem reform Familii. W rzeczywistości miał pilnować, żeby żaden kawałek Polski nie wymsknął się spod rosyjskich wpływów. Agentura francuska, która ani na moment nie zrezygnowała z myśli o zaprowadzeniu na Ukrainie jakichś swoich porządków, natychmiast – przy udziale Turcji – sprowokowała wybuch powstania znanego jako Konfederacja Barska. Ruch ten ma wielu wiernych fanów do dzisiaj, a jego istotną funkcją jest rozgrzewanie emocji. Postawienie kwestii jasno – Konfederacja była inspirowana przez Francję, po to, by zagrozić brytyjskim i holenderskim interesom, które wraz za armią moskiewską władowały się do Polski w ogóle nie wchodzi w grę. Ktoś zapyta – cóż było wtedy robić bracie? Zamordować Katarzynę, to jasne. Skoro można było jej podsunąć kochanka, skoro ten kochanek mógł łazić po Kremlu w te i we wte, cóż to był za problem, żeby wysłać tam zdeterminowanych zamachowców? Kreml nie takie rzeczy widział. No i tu się właśnie kończą dywagacje o patriotycznym programie Familii. Był on tak samo patriotyczny jak rozgrywki brydżowe Mikkego.

Kolejny, zmontowany na identycznej zasadzie stały wariant gry zastosowany został dwadzieścia lat później, a do rozgrzania emocji posłużyła Konstytucja 3 maja, która do dziś jest kłamliwie nazywana pierwszą konstytucją w Europie. I znów wariaci, którym „jakaś klapka otworzyła się w głowie i sercu” mówią – ach gdyby się wtedy udało, dziś inaczej rozmawialibyśmy z Moskwą! Nie udałoby się, bo nie mogło się udać. Co innego bowiem było grane. Uwaga zaś tłumu została odwrócona, emocje zaś rozgrzane do temperatur maksymalnych. Tak były rozgrzane, że starczyło ich jeszcze na insurekcję pana Kościuszki, która uratowała rewolucję we Francji.

Kolejnym stałym wariantem gry, było odzyskanie niepodległości na pięć minut, co okupione zostało hańbą zamachu na Narutowicza, ale też wieloma pięknymi i całkowicie niepotrzebnymi ideami, z ideą reformy rolnej na czele. Do dziś ludzie kłócą się czy Narutowicz był masonem czy nie był i czy to dobrze dla Polski, że zginął czy nie. Niektórzy chcą nawet stawiać pomniki Niewiadomskiemu. To jest największy triumf razwiedki, jaki kiedy kiedykolwiek ona nad nami odniosła. Tłumaczenie tego komukolwiek nie ma sensu, albowiem spotka się to ze znaną dobrze reakcją – to jest szukanie dziury w całym! Odzyskaliśmy wszak niepodległość! Tak, dla bandy aferzystów, którzy na samym początku zajęli się, wespół z francuskimi sojusznikami, mordowaniem przemysły zbrojeniowego. I każdy miał do fraka przyczepiony kotylion z napisem „szczery patriota”. Niektórych w czasie okupacji zamordowali Niemcy, przez co są oni wręcz męczennikami. Całe szczęście mało znanymi. Lud jednak widzi do dziś tylko wodza i samoloty Łoś majestatycznie sunące po niebie. I mówi – ach gdyby się wtedy udało, dziś inaczej rozmawialibyśmy z Moskwą. Nie udało się, bo nie mogło się udać. Jak się przez sześć kluczowych lat okrada budżet MON, szczególnie ten przeznaczony na samoloty, to nic nie może się udać. A Najświętsza Panienka z pomocą nie przyjdzie, bo w rządzie sami bezbożnicy, masoni i kanciarze. Komu tu pomagać?

Jak sytuacja wygląda dziś? Podobnie, ale nie tak, jak się zdaje najbardziej patriotycznemu „posłu” w Polszcze całej. Oto wczoraj jeden z rzeczników prasowych powiedział, że teraz właśnie Ukraina powinna nas przepraszać za Wołyń. Na co odezwał się ambasador tejże Ukrainy i napisał, że podnoszenie takich kwestii teraz kiedy trwa wojna, jest niestosowne. Na co odezwało się pół twittera, że to hańba, a drugi z najbardziej – po Warzesze – głęboki geopolityczny mędrzec w kraju – Rafał Aleksander - napisał na swoim twitterze co następuje - https://twitter.com/emulatorsiersci/status/1660016662634954755/photo/1

Zbliża się kolejna rocznica rzezi wołyńskiej, a co za tym idzie kolejne próba przeprowadzenia stałego wariantu gry. Grupa cwaniaków z Rafałem Aleksandrem na czele usiłowała będzie lansować się na wydarzeniach sprzed 70, a wszystko dla dobra Polski i Polaków, którzy przecież nie mogą żyć w kłamstwie. Szczególnie na sercu leży patriotycznym publicystom los dzieci i młodzieży, która chodzi dziś do szkoły z ukraińskimi dziećmi i młodzieżą. I jakoś sobie tam te relacje wzajemne dzieci układają. O przeszłości jednak nie wolno zapominać, albowiem to ona kształtuje naszą duszę.

To są oczywiście szyderstwa, piszę to dla tych, którzy nie są w stanie odczytać niczego poza napisem na transformatorze. Wiara zaś w to, że ludzi tacy jak Ziemkiewicz, Warzecha czy Lisicki serio obchodzi jakiś Wołyń, jest analogiczna do tej, która towarzyszyła zamknięciu obraz Sejmu Wielkiego, po uchwaleniu Konstytucji. No teraz, to już się nic złego stać nie może. Na pewno wygramy. Dziś zdanie to brzmi – no, jeśli tacy myśliciele biorą udział w tym sporze, to my nie możemy pozostawać obojętni.

 Obydwie wypowiedzi, zarówno rzecznika ministerstwa, jak i ambasadora zniknęły z sieci. Możemy mieć jednak pewność, że pojawią się nowe, albowiem dziś wariant gry wygląda trochę inaczej niż wyżej opisałem. Nie blokuje się, jak w 1792 aukcji wojska przez cztery lata, nie pozoruje się dyskusji o reformach, po to, by zdewastować kraj, albowiem cały rząd składa się z ludzi przytomnych. Kłopoty zaczynają się dwa poziomy niżej, wśród rzeczników ministerstw  i urzędników średniego szczebla. To jest niebezpieczne, ale nie aż tak, jak uczynienie złodziei odpowiedzialnymi za rozwój lotnictwa, w roku 1920. Jeśli w rządzie są jacyś masoni, to niższego szczebla  i oddaleni od decydowania. Poznajemy to, po atakach na ministra Błaszczaka. Jest więc szansa, że nadchodzące wybory, usuną agenturę z sejmu. Tam bowiem rozegra się batalia najważniejsza. To znaczy Niemcy, spróbują osiągnąć pokojowymi metodami, to czego nie udało się załatwić wojną. Wyjaśnijmy teraz jaki był cel tej wojny, bo to nie wybrzmiało dość głośno. Tym celem było przejęcie kontroli przez Rosję nad terenem do Wisły. Na to zgodziliby się Niemcy, przejmując obszary za Wisłą i włączając je do swojego super państwa. Gdzieś w połowie drogi, podczas realizacji tych celów doszłoby do zamachu na prezydenta Bidena. Rozżaleni patrioci, ci z najbardziej gorącymi sercami, stanęliby na czele organizacji najbardziej oddanych krajowi i ogłosili Kaczyńskiego zdrajcą. W zamian dostaliby dwa wagony cementu i 400 metrów bieżących rurki ocynkowanej, trzy czwarte cala, z których mogliby, po zakupieniu odpowiedniej ilości piasku, zbudować w Hucie Pieniackiej pomnik upamiętniający ofiary Wołynia. Podobny do tego, jaki Komorowski z Kunertem postawili w Radzyminie. A także postawić krzyże zrobione z tych rurek w każdym miejscu, gdzie istniała kiedyś polska wieś. Zarząd polskiego województwa w UE ogłosiłby wielki polityczny sukces. Tak się nie stało. I przez to właśnie słyszymy że na naszych oczach grzebie się najświętsze dla narodu wartości. A tu idą wybory przecież. I jak to tak? Znowu nadchodzi zdrada!

Demontaż porozumienia polsko-ukraińskiego przyspiesza i biorą w nim udział ludzie, których bym się tam nie spodziewał. I nie chodzi mi tu o Ziemkiewicza i Warzechę. Najważniejsze jednak jest to, że nie mają oni możliwości decydowania o czymkolwiek. Mogą jedynie bić pianę i to czynią. Echo idzie spore. Jeśli im się uda przeprowadzić ten plan, znów będziemy mogli powiedzieć – Ach, znów wszystko przepadło, a gdyby się udało, inaczej rozmawialibyśmy z Moskwą!

Powtórzę – nasz stały wariant gry wygląda dziś nieco lepiej, największym zagrożeniem są Niemcy, którzy prą do rozwiązań legislacyjnych legalizujących sytuację, w której oni i Moskwa wygrywają całą pulę. Reszta to ujadanie. Rząd prowadzi politykę prorodzinną, więc jest szansa, że i Najświętsza Panienka nam dziś pomoże. Obojętnie ilu sprzedawczyków wciągnęło się na listę PiS i zostało zatrudnionych na podrzędnych stanowiskach. Kierunek jest dobry.

Wczoraj dowiedziałem się, że na Foksal w siedzibie SDP, ma się odbyć promocja książki Marcina Roli? Prawda li to? Ponoć 3 czerwca? Wszystkich szczerze zatroskanych o los ojczyzny zapraszam na to spotkanie. O Wołyniu będzie tam na pewno, o zdradzie i poniżeniu jeszcze więcej. Ja nie przyjdę. Poczekam aż pies Roli napisze jakąś książkę, wtedy się wybiorę.



tagi: publicystyka  niemcy  polska  ukraina  rosja  media  wołyń  agentura  zbrojenia 

gabriel-maciejewski
21 maja 2023 09:18
53     3636    20 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

Brasil @gabriel-maciejewski
21 maja 2023 10:00

"Demontaż porozumienia polsko-ukraińskiego przyspiesza i biorą w nim udział ludzie, których bym się tam nie spodziewał. I nie chodzi mi tu o Ziemkiewicza i Warzechę" 

Dopisałem sobie Budzisza do kajecika.

zaloguj się by móc komentować

Pioter @gabriel-maciejewski
21 maja 2023 10:01

Z Moskwą rozmowa jest prosta. https://wyborcza.biz/biznes/7,179190,29776105,sasin-spolka-orlenu-pozwala-gazprom-o-niemal-6-mld-zl-szansa.html?disableRedirects=true

Do tego należałoby jeszcze przypomnieć, że do dziś dnia Moskwa nie wywiązała się z postanowień traktatu pokojowego w Rydze i dodatkowo przywalić wynikającymi z niego rozczeniami.

A żeby uwalić jakiekolwiek próby demontażu obecnego sojuszu polsko-ukraińskiego należy wykazać (lub tylko wyraźnie sugerować na poziomie rządowym) moskiewskie sprawstwo i kierownictwo wydarzeń, które miały miejsce na Wołyniu.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski
21 maja 2023 10:10

Tak...ci "patrioci" są jak wegierski Horthy w 1944. Nakazał wojsku opusc8ć stsnowiska bojowe na przełęczaxh i dolinach karpackich, dzięki czemu Sowieci weszli na nizinę w szyku zwartym i bez strat. Pomijam już fakt, że nigdy bronione i umocnione  Karpaty nie były zdobyte (poza dw9ma przypadkami z 7działem Polaków pid dowództwem gen. Żegoty Januszajtisa - pod Kirlibabą w Rumunii oraz w Bystrzycy Nadwórniańskiej na Ukrainie). Co chodziło Hothy'iemu po głowie? Liczył na to, że jak położy się na płasko przed Moskwą, to ona Węgrów oszczędzi. Naiwność granicząca z głupotą. Stały wariant gry. 

Chyba pójdę tam na tego Rolę i zadam mu pytanie, czy wie ilu na Wołyniu w 1944 żyło grekokatolików a ilu prawosławnych? 

zaloguj się by móc komentować

ArGut @gabriel-maciejewski
21 maja 2023 10:15

Pan Grzegorz Braun też mnie inspiruje w moich "niemieckich" rozważaniach. I też książka pana Grzegorza się do tego przyczyniła, książka o tytule Rok w KONDOMINIUM

Rok w kondominium

zaloguj się by móc komentować

ArGut @Pioter 21 maja 2023 10:01
21 maja 2023 10:17

To jest ten kierunek. Od Niemców z niemiec uzyskać reparacje a Najgorszych Niemców ciągać po sądach, że obiecali i się NIE WYWIĄZALI.

zaloguj się by móc komentować


Kuldahrus @gabriel-maciejewski
21 maja 2023 10:26

" W zamian dostaliby dwa wagony cementu i 400 metrów bieżących rurki ocynkowanej, trzy czwarte cala, z których mogliby, po zakupieniu odpowiedniej ilości piasku, zbudować w Hucie Pieniackiej pomnik upamiętniający ofiary Wołynia. Podobny do tego, jaki Komorowski z Kunertem postawili w Radzyminie. A także postawić krzyże zrobione z tych rurek w każdym miejscu, gdzie istniała kiedyś polska wieś. Zarząd polskiego województwa w UE ogłosiłby wielki polityczny sukces. "

Ten akapit to jest złoto.
 

Poprawiłym tylko tak, że zamachu na prezydenta by nie było. Po prostu zacząłby się zachowywać tak jak przed wyborami, czyli jak dementywny dziadzio, a agenci sowieccy podpisywaliby jego na wpół bezwładną ręką wszystko co jest im potrzebne, a potem w wyborach wygrałby jakiś "młody, prężny polityk", który ogłosiłby, że chcą budować "dobre stosunki" z Unią i Rosją. Czyli powtórzyłyby się w Polsce lata 2008-2015, agenci wszystkich wrogich mocarstw zajęliby swoje stanowiska(również ci "patriotyczni" zaczęliby zbijać kapitał na pisaniu o tym "jak nas oszukano"), a ci którzy dorobili się na "przekształceniach własnościowych" z lat 90-tych odetchnęli by z ulgą, że "widmo faszyzmu" zostało zażegnane i dalej mogą traktować Polskę jak swój prywatny kołchoz.

 

zaloguj się by móc komentować

Matka-Scypiona @OjciecDyrektor 21 maja 2023 10:10
21 maja 2023 10:29

Proszę to zrobić. Niech się "wszechwiedzący" trochę spoci. 

zaloguj się by móc komentować

ArGut @gabriel-maciejewski
21 maja 2023 10:32

Pozwalam sobie wizualnie wrzucić jakimi to MUNDROŚCIAMI prawie mieliśmy pokonać Moskwę ...

RAZ kontra Ukraina

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski
21 maja 2023 10:43

Te wszystkie "przepowiednie ze stałymi fragmentami gry" wykorzystują pokusę rozumienia wszystkiego i "łączenia wszystkich kropek".
Już Pan Jezus mówił: "Nie wasza to rzecz znać czasy i chwile, które Ojciec ustalił swoją władzą, ale gdy Duch Święty zstąpi na was, otrzymacie Jego moc i będziecie moimi świadkami w Jeruzalem i w całej Judei, i w Samarii, i aż po krańce ziemi."
Innymi słowy, można to sparafrazować: "Zajmijcie się MNĄ i troską o realizowanie Woli Bożej, oddajcie wszystko MNIE a ja zaopiekuję się wami i pokażę, czym macie się troszczyć tak naprawdę".

Niby to jest tak proste, ale chyba właśnie dlatego tak trudne, bo zawsze gdzieś wisi ta pokusa, żeby samemu "sobie wymyślić" coś.

 

 

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski
21 maja 2023 10:47

P.S.

Jeszcze w sprawie ty wszystkich "znawców" historycznych - mnie rozbraja jak zajrzę do Ciebie na twittera i widzę jak próbujesz coś tłumaczyć, ale kiedy okazuje się, że to jest dla innych za trudne to ogłaszają, że "sam sobie zaprzeczasz" albo tak jak wspomniałeś w tekście "szukasz dziury w całym" i koniec dyskusji.
To jest też chyba wada twittera, że łatwo tam wrzucić banalny tekścik o "pierwszej konstytucji", ale jak coś jest bardziej skomplikowanego to nie da się zmieścić w tej ograniczonej ilości słów i człowiek wychodzi na "pieniacza".

 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @ArGut 21 maja 2023 10:32
21 maja 2023 11:08

Oby tak dalej pisali. To ich całkowicie demaskuje i kompromituje (za wulgaryzmy). Najfajniejsze był9by zestawienie tej odpowiedzi Ziemkiewicza z innymi jego 9dpowiedziami na oświadczenia członkow rządów a to Niemiec, a to Rosji, że nie będą nic i za nic płacić Polakom. 

Dla Ukraińca wulgaryzmy, a dla Niemca czy Rosjanina "zdecydowane" spokojne słowa. Jakie to fajne.

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @Kuldahrus 21 maja 2023 10:47
21 maja 2023 11:09

Mnie się wydaje, że na TT nikt nie przychodzi, aby coś zrozumieć, czy wyjaśnić, lecz aby szerzyć swoją propagandę na bazie jakiegoś kontrowersyjnego tematu typu Ukraina, podatki, socjal.

zaloguj się by móc komentować

Nova @gabriel-maciejewski
21 maja 2023 11:17

  A propos polityki francuskiej wobec Korony Polskiej.Czytałem niedawno "Rozprawy Historyczne" Kazimierza Jarochowskiego. Powołując się na źródła stwierdził że większość zerwanych sejmów na początku 18 wieku było pod wpływem Władcóww Prus.Byli onie jednak tak sprytni i perfidni że robili politykę ręka w rękę z dyplomatami francuskimi. I to właśnie Francuzi bezpośrednio szczuli do zerwania sejmów pod sugestią pruskich dyplomatów a do tego z własnej kiesy za każdym razem przekupywali posłów.Koszty działania Prusacy świetnie cedowali na innych. Potem gdy Prusy urosly Francuzi srogo za to zapłacili.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Pioter 21 maja 2023 10:01
21 maja 2023 11:30

Tego nikt nie pokaże. Zbyt te sprawy są mocno pilnowane

zaloguj się by móc komentować

peter15k @gabriel-maciejewski
21 maja 2023 11:31

Nachalna troska o los Ojczyzny zawsze wygląda podejrzanie. Do dziś pamiętam troskę Geremka ,który w charakterystycznym „tonie głębokiej troski” w szklanym okienku mówi „to dla dobra Polski”. Niestety nie ma już godnych następców bo w już głosie Dawida Warszawskiego widać wyraźnie, że robi tubylców w balona. Niemiecka „troska propagandowa” z kolei ma „urodę” gestapowca w skórzanym płaszczu na Szucha w czasie okupacji. Sprawa Wołynia która z dużym prawdopodobieństwem była nakręcona przez NKWD jest teraz grzana przez praktycznie wszystkich z różnych powodów. Wraz z naciskami na zakończenie wojny chodzi o destrukcję wpływów polskich i wprowadzenie tam niemieckich koncernów i obecnych tam już „żymian” na co oczywiście Ukraińcy są chętni. Patrząc cynicznie i bezwzględnie, a polityka nigdy nie była inna, dzięki krwawej walce Ukraińców Moskwa została osłabiona, my się wzmocniliśmy i mamy nowoczesny sprzęt wojskowy także koreański. Publicyści pozycjonują się zależnie od korytka przy którym na popas stają. Ziemkiewicz występuje teraz w krawacie i dżinsach czyli siedzi okrakiem a np. Otoka-Frąckiewicz nie może wstać z klęcznika u Sykulskiego po uwiarygodnieniu się wizytą w Ziemi Świętej, gdzie mu niespecjalnie się podobało,  natomiast herbatka u Jaruzelskiej i owszem…. Wygląda na to że PIS nie odwdzięczył się publicystom za altruistyczne poparcie... długo czekali ...no to teraz się odkują.

zaloguj się by móc komentować

szarakomorka @gabriel-maciejewski
21 maja 2023 11:37

Rzadko komentuję ale od początku piszę, że powinniśmy przyjąć do widomości, że cały czas jesteśmy w stanie niewypowiedzianej przez Niemcy wojny.

Reszta rozważań na temat naszych działań powinna mieć ten fakt u podstaw.

Działania Rosji są funkcją planów Niemiec.

Rządy PIS po roku 2015 spowodowaly, że Niemcy zdecydowały sie na przyśpieszenie

bo zauważyły, że sprawy zaczynają iść w kierunku nie za bardzo przez nie oczekiwanym.

Po zaskakujacym oporze Ukrainy próbują rozgrywać to używając do swoich celów coraz bezczelniej UE.

Trzeba mieć nadzieję, że ci politycy  PISu, którzy mają moc sprawczą dobrze zdają sobie z tego sprawę i potrafią odpowiednio reagować. 

Gdyby nie to opozycyjne tałatajstwo i towarzystwo o którym Pan pisze byłoby trochę łatwiej.

Nie zazdroszczę ludziom, którym przyszło borykać się z tym wszystkim.

Wyobrażam sobie (a raczej nie chcę sobie wyobrażać) jak by to wyglądalo gdyby usterów rzązenia była poprzednia ekipa.

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @Kuldahrus 21 maja 2023 10:47
21 maja 2023 11:39

Tak, to jest triumf popularyzacji, każdy jest ważny, bo może powiedzieć co wie, albo czego dowiedział się w ciągu ostatnich dwóch tygodni

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @Brasil 21 maja 2023 10:00
21 maja 2023 11:40

Jeszcze paru można by dopisać

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @OjciecDyrektor 21 maja 2023 10:10
21 maja 2023 11:42

Życzmy Roli powodzenia, bo nikt tak jak on nie umie skompromitować ruskiej agentury. Wysatrczy, że otworzy usta. Powinien prowadzić wiece

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @ArGut 21 maja 2023 10:15
21 maja 2023 11:42

Tak, szczery patriota jakoś przestał mówić o kondominium

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @peter15k 21 maja 2023 11:31
21 maja 2023 11:44

Otoka był w Ziemi Świętej, no proszę. Na co liczył, że mu się zez wyrówna? Nie tędy droga

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @szarakomorka 21 maja 2023 11:37
21 maja 2023 11:46

Wszyscy najgorętsi patrioci urządzaliby wiece na ulicach, a lud skandowałby hasła. Potem wszyscy szli by do domów zastanawiać się, dlaczego znów nas okiwali

zaloguj się by móc komentować

peter15k @gabriel-maciejewski 21 maja 2023 11:44
21 maja 2023 11:50

Ba ...był nawet ostatnio na Kubie...

zaloguj się by móc komentować

ArGut @gabriel-maciejewski 21 maja 2023 11:42
21 maja 2023 12:12

Ten nasz Szczery Patriota pewnie się OBUDZIŁ i nie potrzebuje już POBUDKI, żeby zbierać z/od fanów pieniądze.

KOŚCIOŁÓW,
SZKÓŁ,
STRZELNIC i
MENNIC.

Nabudował tyle, że trudno je znaleźć.

zaloguj się by móc komentować

zkr @gabriel-maciejewski 21 maja 2023 11:42
21 maja 2023 12:14

> Życzmy Roli powodzenia, bo nikt tak jak on nie umie skompromitować ruskiej agentury.

Sykulski tez jest w tym niezly:

(zrodlo: https://tygodnik.tvp.pl/69913124/polscy-przyjaciele-putina )

Jada juz na rympal:

https://polskiruchantywojenny.com/

 

zaloguj się by móc komentować

szarakomorka @gabriel-maciejewski 21 maja 2023 11:46
21 maja 2023 12:22

 A prowadzący zaintonuje: Polacy nic sie nie stało, Polacy nic się nie stało!

(Ciekawe kto jest autorem tego zaśpiewu?)

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @ArGut 21 maja 2023 12:12
21 maja 2023 12:33

Za gęsto stoją i nie są przez to widoczne

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @zkr 21 maja 2023 12:14
21 maja 2023 12:34

Czekam aż Pitoń zrobi sobie dredy

zaloguj się by móc komentować



Kuldahrus @gabriel-maciejewski 21 maja 2023 11:38
21 maja 2023 13:51

O właśnie, trafne określenie.

 

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski 21 maja 2023 11:39
21 maja 2023 13:55

Cenzura nie zdołała zabić ciekawości i chęci rozumienia historii u ludzi, zrobiła to tzw. "popularyzacja".

 

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @ewa-rembikowska 21 maja 2023 11:09
21 maja 2023 14:02

No pewnie, jak we wszystkich mediach społecznościowych, ale wydaje mi się że charakter twittera(krótkich wiadomości luźno związanych ze sobą) najbardziej generuje klimat takiego "podniecania się" w grupie, a utrudnia wymianę zdań bo kolejne wiadomości toną w potoku tych późniejszych, nie są posortowane chronologicznie, tylko względem odnośnika do twitta.

 

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @zkr 21 maja 2023 12:14
21 maja 2023 14:03

Najlepsze jest to, że sowieci nie zdołali od czasów wojny w Wietnamie wymyślić innego hasła, tylko cały czas to samo tłuką.

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Kuldahrus 21 maja 2023 13:55
21 maja 2023 14:33

To jasne, każdy może popularyzować co chce, potrzebne mu jest tylko ładne tło, na którym się będzie pokazywał

zaloguj się by móc komentować

Paris @ewa-rembikowska 21 maja 2023 11:09
21 maja 2023 17:40

Dokladnie  tak...

...  tam  jest  tylko  MAGIEL  i  BICIE  PIANY...  no  i  kUlega  towarzyszki  Moni  !!!

Musi  sie  ten  CYNGIEL  starac  zeby  na  ,,oksforT,,  coroni  zarobic,...  i  tyle,...  sam  tez  z  czegos  musi  zyc,  a  ze  CYMBAL  ,,gwarantowany,,  i  zaprzedany  to  pozostaje  mu  tylko  SIAC  FERMENT,  nic  wiecej,  bo  po  kolejnych  wyborach  to  jego  ,,kariera,,  sie  skonczy  DEFINITYWNIE  !!!

 

 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @peter15k 21 maja 2023 11:31
21 maja 2023 17:40

"Patrząc cynicznie i bezwzględnie, a polityka nigdy nie była inna, dzięki krwawej walce Ukraińców Moskwa została osłabiona, my się wzmocniliśmy i mamy nowoczesny sprzęt wojskowy także koreański."

Nowoczesny sprzęt wojskowy to mamy dopiero mieć.

I to trochę potrwa.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski
21 maja 2023 17:47

Ziemkiewicz już dawno temu lansował się na temacie Wołynia.

Jeszcze wtedy zanim Rosjanie krym zajęli.

To jest lansowanie się przy pomocy podgrzewania emocji.

Podobna jest działalność Zychowicza, z tym że w jego przypadku emocje są spychane na dalszy plan.

Dominują i osią wszystkiego są "gry wojenne".

Że trzeba było z Niemcami iść na Rosję. A potem w odpowiednim momencie wymyk zrobić.....

...jak na drążku.

Widziałem kiedyś fragment takiego spotkania Zychowicza z publiką.

Na sali było sporo ludzi, ale przy tych wywodach Zychowicza wielu się uśmiechało. I to szeroko.

Ale jednak przyszli na to spotkanie.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski 21 maja 2023 12:34
21 maja 2023 17:51

"Czekam aż Pitoń zrobi sobie dredy"

Czy to prawda że jest Pitoń Starszy i Pitoń Młodszy?

zaloguj się by móc komentować

Paris @Nova 21 maja 2023 11:17
21 maja 2023 17:54

I  do  dzis,  Panie  Nova,...

...  polityka  Francy  w  stosunku  do  Polakow  i  Polski  nie  ulegla  zmianie  na  lepsze...  nawet  o  tyle  co  przyslowiowego  ,,brudu  za  paznokciem,,...  nadal  jest  zaklamana  i  sprzedajna,  wredna  i  falszywa,  ze  az  sie  w  glowie  nie  miesci  !!!   

zaloguj się by móc komentować


Paris @zkr 21 maja 2023 12:14
21 maja 2023 18:07

Do  Tworek  ich  !!!

zaloguj się by móc komentować

peter15k @Szczodrocha33 21 maja 2023 17:40
21 maja 2023 18:54

No niestety sprawy przezbrojenia trwają.  Wariant koreański jest bardzo ciekawy jako dywersyfikacja a i sporo Koreańczyków widać już na południu kraju a wraz z ich fabrykami pojawiły się też sklepy. 

zaloguj się by móc komentować

ArGut @OjciecDyrektor 21 maja 2023 11:08
21 maja 2023 19:56

O dziękuję ! To brzmi inspirująco, w końcu Niemcy to Niemcy a Rosjanie to najzwyklejsie Najgorsi Niemcy.

zaloguj się by móc komentować

ArGut @szarakomorka 21 maja 2023 12:22
21 maja 2023 20:09

Sorry, że przy niedzieli, ale ten zaśpiew to słaby MEM i można go łatwo odwrócić.

Przykład 1:

Nam się posrało, Polacy nam się posrało, walcie w nas jak w ... (miejsce na inwencję twórczą),

Przykład 2:

Wam (tu też może być imię nazwisko / organizacja) się posrało, kochani wam się posrało. Nie wciągajcie nas w ... (kolejne miejsce na inwencję twóczą).

Choć wątpię by RAZ czy Pilot Boeninga tak zaśpiewali jak w przykładzie 1.

zaloguj się by móc komentować

ArGut @OjciecDyrektor 21 maja 2023 11:08
21 maja 2023 21:42

Ciekawe, że TVN24 nie drąży sprawy a na POLSATNEWS wciąż wisi to w aferach, choć linki do sprzeczki są MARTWE. Może jutro będzie kolej na TVN24, żeby grzać temat polsko - ukraińskich sporów.

zaloguj się by móc komentować

zkr @Kuldahrus 21 maja 2023 14:03
21 maja 2023 21:54

Do bojownikow o pokoj dolaczyl prof. Miroslaw Piotrowski

(zdjecie marszu "Dmowski na Zamek", zrodlo)


A kiedys walczyl o S19 czy E40...

 

zaloguj się by móc komentować

Paris @zkr 21 maja 2023 21:54
21 maja 2023 22:04

Ten  volksdojcz-zaprzaniec  i  TARGOWICA...

...  to  juz  od  baaardzo  wielu  lat  jest  NIENASZ,  podobnie  jak  ten drugi  ZALGANY  SCIEMNIACZ  Wojciechowski...

...  wiec,...  w  sumie  -  ZERO  ZDZIWIEN  !!!

 

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @zkr 21 maja 2023 21:54
22 maja 2023 19:21

Ja tego gościa w ogóle nie kojarzę, poza tym, że kiedyś startował w wyborach prezydenckich.

 

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować