-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

Śmierć na Nilu albo czy trzeba będzie zamknąć portal Szkoła nawigatorów?

Byłem wczoraj z córką w kinie, na kolejnej ekranizacji powieści Agaty Christie zatytułowanej Śmierć na Nilu. Mniejsza o znane pewnie wszystkim wątki, które się tam znajdują, ważniejsze jest po co nakręcono ten obraz. Zacznę od tego, że reżyserem i głównym aktorem był Kenneth Branagh. To już samo w sobie jest znaczące, a reszta jest moim zdaniem tylko konsekwencją. Otóż film ten zrobiono, po to, by brytyjski establishment mógł przekazać kolorowym ważną wiadomość. Brzmi ona: wybaczamy wam, że jesteście leniwi, brzydcy, że śmierdzii od was na kilometr i nie nadajecie się do niczego. Możecie napić się z nami szampana, ale tylko w czasie seansu. Potem wracacie do zajęć. Czegóż tam nie ma, w tym filmie? Przede wszystkim biali upodabniają się do czarnych, to znaczy manifestują wprost swoje emocje odstawiając w czasie tańca różne, jednoznacznie kojarzące się ze stosunkiem płciowym figury. Bez przerwy mówią o spółkowaniu i uważają, że to nic niestosownego, a rzecz dzieje się przecież w latach dwudziestych na statku płynącym do Abu Simbel, gdzie jest wyłącznie kolorowa obsługa. Czarni za to…gdzie tam czarni…czarne, bo chodzi o dwie wyzwolone kobiety, z których jedna jest śpiewaczką i zapodaje bluesa, udają białe bussineswomen. Cyrk na kółkach normalnie. Intryga jest tak beznadziejna i oparta na tak dętym założeniu, że nie wiadomo gdzie oczy podziać. Na koniec Herkules Poirot zakochuje się w starszej murzynce i goli wąsy na tę okazję. Te wąsy kazała mu zapuścić miłość jego życia, dawno temu, w czasie I wojny. Herkules bowiem został trafiony odłamkiem w twarz i nie wyglądał za dobrze. Potem odłamek trafił też jego wielką miłość i zabił ją na śmierć, a on zgorzkniał i został przez to detektywem. No i nosił te beznadziejne wąsy, które w filmie są symbolem hipokryzji białego człowieka. Potem podczas rozwiązywania zagadki morderstwa na Nilu zakochał się w czarnej śpiewaczce i przestał być hipokrytą.

No, ale o intrydze słów kilka też się Wam należy. Oto dwójka cwaniaków, zakochanych w sobie bez pamięci postanawia pozbawić majątku młodą dziedziczkę olbrzymiej fortuny. W tym celu najpierw demonstrują murzyński seks w czasie tańca, a potem ona poznaje go z nią i się zaczyna. Bogata dziedziczka zakochuje się bez pamięci w gołudupcu i bierze z nim ślub. Wszystko zaś po to, by on i jego niby była narzeczona mogli ją zamordować na pokładzie statku płynącego do Abu Simbel. Po prostu super. Fatalne zauroczenie u podstaw intrygi, której celem jest przejęcie majątku. Ten zaś po śmierci dziewczyny i obydwojga intrygantów-zbrodniarzy, dostaje się w ręce – cóż za niespodzianka – jej matki chrzestnej, zaangażowanej w komunizm milionerki-wariatki, a pewnie i lesbijki. Normalnie jakby Wielomska ten scenariusz pisała.

Dlaczego ja łączę tę dętą historię z opcją zamknięcia portalu Szkoła nawigatorów? Nie wiecie, albowiem nie jesteście Herkulesem Poirot, choć wielu z Was wydaje się, że jest inaczej. Otóż i jedno i drugie łączy paraliżująca wręcz nieautentyczność postaci. To nie wszystko jednak. Dochodzi do tego jeszcze nieumiejętność budowania dramaturgii, z czego – przyznać trzeba -  Kenneth jakoś wybrnął. No i skróty myślowe, które w przypadku SN, przybrały już formę kuriozalną. Oto bowiem okazuje się, że po tylu latach pisania, doskonalenia warsztatu, ciężkiej jakby nie było pracy, najistotniejsze jest przerzucanie się linkami do występów jakichś ruskich agentów, którzy twierdzą, że USA chcą wywołać wojnę na Ukrainie i wciągnąć w nią Bogu Ducha winną Rosję. Jakie to szczęście, że wcześniej zakończyli wojnę w Afganistanie, bo dwóch naraz mogliby nie pociągnąć. No, ale kto ich tam wie. Wiecie co myślę – a niech w cholerę wywołają tę wojnę. Niech tam wejdą skopią dupę Putinowi i wprowadzą Ukrainę do NATO. Niech przesuną granice sojuszu na wschód i wykopią z Mińska tłuste dupsko Łukaszenki. Łał, to dopiero będzie historia. Nie mogę się doczekać. Tylko co wtedy zrobi połowa komentatorów z naszego portalu, szczególnie zaś ci, którzy deklarują na samym początku przywiązanie do wartości kulturalnych, trendów i stylów, a także wykazują głębokie zdolności analityczne w zakresie wskazywania rzeczywistych zagrożeń? Sam nie wiem. Może znajdzie się dla nich miejsce w salonie24?Wszak jego dawny właściciel pan Janke, razem z Jackiem Bartosiakiem, zastanawiali się ostatnio, nadając z Waszyngtonu, czy NATO się rozpadnie w wyniku ukraińskiego kryzysu. To niesamowite. Skłania mnie to do przypuszczeń, że połowa tych niezależnych ekspertów, a może nawet więcej, troszczących się tak o bezpieczeństwo Moskwy i wskazujących na jej krystaliczną uczciwość, w godzinie próby stanie na baczność, wyjmie pasiaste chorągiewki i zaśpiewa, każdy w swoim języku, pieśń pod tytułem Gwiaździsty sztandar. Nawet Monika J. tak zrobi. I tylko Wielomski z Wielomską zostaną jak ten…pardon…na weselu. No i może jeszcze tutejsi mistrzowie analiz.

Najbardziej zaś czekam na to, aż zmaterializuje się ulubiona bajka wszystkich freaków. To znaczy na impiczment pana Józia, którego dokona pani Kamala, wprowadzając w USA rządy islamistycznych lesbijek i gejów assasynów, którzy ruszą ławą na Europę. I nie będzie miał nas kto obronić. Bo Putin i jego Parkinson będą już przed trybunałem w Hadze za swingowane ludobójstwo banderowców. Ach! Byłbym zapomniał – banderowcy! Otóż z niejakim zaskoczeniem odnotowałem, że dziś z rana banderowcy, którym nie można w żaden sposób zapomnieć Wołynia, zamienili się w godne współczucia i litości istoty, całkowicie zmanipulowane przez Biały Dom. Ktoś nawet zalinkował wypowiedź banderowskiego ministra obrony, który – zupełnie jak Parkinson Putina – mówi, że inwazji na razie nie będzie. To od razu wyciszyło wszystkie lęki o Przemyśl i Roztocze, które miało być oderwane od Polski. Nie wiem w zasadzie dlaczego, bo moim zdaniem dopiero teraz należałoby się zacząć niepokoić. Skoro ukraiński minister obrony i Putin mówią jednym głosem? No, ale to nie spędza snu z powiek naszym pastuszkom, albowiem oni wiedzą, że kiedy towarzysze radzieccy zabierają się przygotowywania planów, nie ma mowy o drobiazgach. Nie o żaden Przemyśl czy Roztocze chodzi. W grę może wchodzić tylko zajęcie całości.

Szkoda, że państwo nie możecie wyjść z siebie i zobaczyć swojej własnej hipokryzji. To naprawdę ciekawy widok. No, ale nie każdy ma takie możliwości jak ja.

Czy ja aby nie przesadzam i nie boję się co też może się stać, kiedy obrażę wszystkich i wszyscy sobie stąd pójdą? Ani trochę. Mam zamiar zamknąć SN, albowiem nie mogę tolerować działalności propagandowej w miejscu, które zbudowałem z takim wysiłkiem. Poradzę sobie sam, mam w końcu blog osobisty i dwa kanały wideo. Poza tym czas wyjść z sieci i stanąć na twardym gruncie dystrybucyjnych realiów.

Na koniec jeszcze proroctwo. Raczej życzliwe. Wiecie co będzie kiedy wojna nie wybuchnie, bo Amerykanie ustąpią? Do każdego kawałka wyprodukowanej tu, nie eksploatowanej wcześniej nigdzie i przez nikogo treści, zlecą się jak muchy do gówna, specjaliści od Prousta i średniowiecznej muzyki hiszpańskiej, którzy dadzą popis takiej wirtuozerii, że Marcin Patrzałek przy tym wysiądzie. Wy zaś będziecie mieli tysiączne powody do frajdy i ekscytacji. Zupełnie tak samo, jak miłośnicy prozy Agaty Christie podczas oglądania nowej ekranizacji Śmierci na Nilu.



tagi: szkoła nawigatorów  propaganda  ukraina  usa  moskwa 

gabriel-maciejewski
21 lutego 2022 10:33
88     4591    16 zaloguj sie by polubić
Postaw kawę autorowi! 10 zł 20 zł 30 zł

Komentarze:

rutkowski-roman @gabriel-maciejewski
21 lutego 2022 10:37

Jest takie powiedzenie:

"Nie strasz nie strasz bo się zesrasz".

Ja i Stachu strasznie się pobojaliśmy! :-)

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @rutkowski-roman 21 lutego 2022 10:37
21 lutego 2022 10:40

To w takim razie zaczniemy od pana

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @gabriel-maciejewski
21 lutego 2022 10:41

Wszystko ma swój koniec.

 Ponoć tylko kiełbasa ma dwa.

zaloguj się by móc komentować


IanThomas @gabriel-maciejewski
21 lutego 2022 10:50

Ta kolejna ekranizacja jest fatalna. Poprzedni film, ten z Orient-Ekspresem znacznie lepiej działał przede wszystkim na poziomie emocji. W tym ani na chwilę nie przejąłem się losem zamordowanej dziedziczki. Przewaga parowozu nad parostatkiem.

Co do niektórych, ostatnich tekstów na SN: to zarówno Ukraina jak i COVID obnażają bezradność wielu ludzi wobec złożoności naszej rzeczywistości. 

zaloguj się by móc komentować

K-Bedryczko @gabriel-maciejewski
21 lutego 2022 10:51

Moja żona z dziećmi poszła na sing2. Byli zadowoleni. Trzeba było iść na sing2...

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @K-Bedryczko 21 lutego 2022 10:51
21 lutego 2022 10:54

Moja córka jest wielbicielką Agaty

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @IanThomas 21 lutego 2022 10:50
21 lutego 2022 10:55

To nie jest bezradność ani emocje. To jest, w wielu przypadkach, szczere przekonanie. Oni nie potrafią sobie wyobrazić życia bez ruskich czołgów za granicą. To ich zuboży po prostu i odbierze wiele sensów. 

zaloguj się by móc komentować

umami @gabriel-maciejewski 21 lutego 2022 10:54
21 lutego 2022 10:56

A jakie miała wrażenia po filmie?

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski
21 lutego 2022 10:57

Zamknięcie SN nic nie da, wtedy wszyscy się przeniosą na coryllus.pl, chyba, że zablokujesz możliwość komentowania.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Kuldahrus 21 lutego 2022 10:57
21 lutego 2022 10:58

Nie przeniosą się, bo tu nie chodzi o mnie, ale o Was. 

zaloguj się by móc komentować


Kuldahrus @gabriel-maciejewski 21 lutego 2022 10:58
21 lutego 2022 11:06

No cóż, ludzi nie wychowasz.
Jak Betacool albo Ahenobarbus wrzuca ciekawe teksty z rewelacjami o historii to jest maks. 2000 wyświetleń, a jak ktoś przyjdzie i wrzuci tekst o "covidzie który jest grypą i zabójczych szczepionkach" albo o tym , że " W telewizji czterej znawcy od nawozów i od świata orzekają, co się zdarzy w Gwatemali za trzy lata...", ewentualnie, że "zły PiS znowu coś nawywijał" to biją rekordy.

zaloguj się by móc komentować

betacool @Kuldahrus 21 lutego 2022 11:06
21 lutego 2022 11:10

Nazwałbym to syndromem cyców markizy Angeliki. Są tematy, na które może wypowiedzieć się każdy...

zaloguj się by móc komentować

IanThomas @gabriel-maciejewski
21 lutego 2022 11:11

Morda flika, wojsko w lazikach
Polityka, klasa i klika
Wiece w Rykach, partia, syndykat, dialektyka i w ogole wszystko
co nam przeszkadza spokojnie lezec na sloncu trzymajac rece
na piersiach panienek, i patrzec na chmury typu cumulus w kolorze bialym,
Natomiast niebo jest przy tym niebieskie

 

Tak sobie skojrzyłem ...

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @betacool 21 lutego 2022 11:10
21 lutego 2022 11:14

To prawda, ale przez to nie można zaaranżować żadnego miejsca wymiany myśli bo po jakimś czasie robi się szambo, a jak człowiek zacznie moderować to krzyczą: "taki był niezależny i bezkompromisowy a sam cenzurę wprowadza!".

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Kuldahrus 21 lutego 2022 11:06
21 lutego 2022 11:21

Dlatego trzeba z tym skończyć i wysłać ich wszystkich na planetę Wielomskich

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @IanThomas 21 lutego 2022 11:11
21 lutego 2022 11:22

Te wiece to chyba w rykach, w sensie, że lud ryczy. Bo w Rykach to chyba od XVI wieku żadnego wiecu nie było

zaloguj się by móc komentować

Jacek-Jarecki @gabriel-maciejewski
21 lutego 2022 11:27

Zaraz tam hipokryzja. Jako człowiek bystry pewnie pan zauważył, że ludzie mają taką przywarę, że przeważnie zajmują się jedną rzeczą na raz. Niektórzy dwoma, a ci co trzema, albo co gorsza pamiętają wszystko, a nawet po kolei, w pewnym sensie stają się niebezpieczni. Poza tym ludźmi kierują, wbrew ich zapewnieniom media, to co jest wywalone na medialny stół do aprobaty czy negacji (bez różnicy) albo nawet to, czego akurat w nich nie ma, a być powinno.

A film? Czy nowomodny Poirot nadal jest praktykującym katolikiem z różańcem na którym się modli?

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski 21 lutego 2022 11:21
21 lutego 2022 11:27

Ewentualnie zostawić SN jako coś w rodzaju tablicy. Tzn. będzie można wrzucać tylko teksty po uprzednim potwierdzeniu przez Ciebie.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Jacek-Jarecki 21 lutego 2022 11:27
21 lutego 2022 11:31

Znowu jesteśmy na "pan"? Czymu? Nie, o katolicyzmie nie ma mowy

zaloguj się by móc komentować


BaZowy @gabriel-maciejewski
21 lutego 2022 11:35

Panie Gabrielu przepraszam ale najpierw pozwoliłem sobie na kompilację Pana słów z 1. części "Kodów kulturowych"

"Kody kulturowe służą do ułatwienia porozumień i do tworzenia  obszarów narracji. Jasne jest, że do tych kodów potrzebne są środowiska. Nie zrobi tego pojedynczy człowiek. My porozumiewamy się między sobą za pomocą skrótów zrozumiałych tylko tutaj  a także całkowicie niepotrzebnych na zewnątrz.  Sposoby komunikacji są prawdziwe jeżeli sami je wypracowaliśmy i świadomi jesteśmy wszystkich sensów i znaczeń. Cywilizacja składa się z organizacji produkujących treści, które są narzędziem sprzedaży, albo podboju. Najważniejszą zaś wartością, nie jest konsumowanie tych treści, ale możliwość tworzenia własnych."

Cytuję to trochę w obronie sensu SN, bo jak już Pan skomentował to o "Nas" tu chodzi. Jednak pierwszym skojarzeniem był wzrost skali aktywności na YT. Dopuki miał Pan tam 50 subów i 150 wyświetelń to dla specjalistó od Prousta nie było to targetem. Nie chodzi o to czy 1100 subów i i 2,5 k wyświetleń to dużo ale że przyrost jest sympatyczny a wykonany na treściach, które nie jednego prof-a i dr-a wprowadzają w dygot, co dalej z jego "karierą"?

A tego że najłatwiej strolować blog czy notkę bieżączką o covidzie, wojnie czy cyrkowym gitarzyście, to tylko obraz tego czym ludzie zapychają/konsumują, żeby nie musieć tworzyć. "Możliwość tworzenia własnych" treści powoduje poczucie odpowiedzialności za konieczność  tworzenia. A łatwiej jest powiedzieć, że się nie da bo czołgi na granicy, bo restrykcje, bo nie mam umiejętności jak inny utalentowany. Pan pokazuje od poczatku roku że 2022 będzie nową jakością, z kontynuacją konferencji, z targami, z patronaitem, z jakością na YT, z zapowiedzią treści po jakich żaden prof. nie sięgnie bo to dla niego środowiskowe samobójstwo. Pana treści są niebezpieczne dlatego wysyp służbowych troli z codziennie innego nicku.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @BaZowy 21 lutego 2022 11:35
21 lutego 2022 11:40

A żeby Pan widzial co się dzieje na fejsie. Ostatnio przysłał mi zaproszenie jeden co miał na profilu Nowoczesną Partię Narodową i bardzo patriotyczną, jeszcze bardziej niż Korwin. Zjechałem na dół, a tam uwertura do Tanhausera. Myślałem, że spadnę ze stołka...Cieszy mnie, że tworzę takie kody, które czytamy tylko my, a nie członkowie Najabardziej Narodowej i Patriotycznej Partii walczący z gejowską zarazą...naprawdę...ale czasem mam dość. 

zaloguj się by móc komentować

Jacek-Jarecki @gabriel-maciejewski
21 lutego 2022 11:41

E, ja tak czasem z rozpędu.

Książki pani Agaty nie są zasadniczo literaturą kryminalną tylko takimi układankami czy może lepiej łamigłówkami, ale bohaterowie się bronią i Poirot jest wspaniały. O ile dobrze pamiętam w Śmierci na Nilu udziela bohaterom chrześcijańskich nauk moralnych, co oczywiście nic nie pomaga. Zresztą Brangh jako belgijski mały detektyw jest dziwactwem.  

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Jacek-Jarecki 21 lutego 2022 11:41
21 lutego 2022 11:43

A jak się stara udawać angielski akcent w rodowitym francuskim swojego bohatera...

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski 21 lutego 2022 11:32
21 lutego 2022 11:49

OK, ale zawsze możesz wrócić do SN jak będziesz kiedyś mógł sobie pozwolić na moderatora.
Bo to nie jest jakiś wielki problem to co się dzieje na SN, tak to już jest w internecie że bez moderacji, przy większych zasięgach, nie da się dalej ciągnąć.

zaloguj się by móc komentować

betacool @gabriel-maciejewski
21 lutego 2022 11:49

Ja uważam, że ludzie oglądają za mało, a może za dużo? wydań Wiadomości i to bez należytego zrozumienia. Gdyby zadali sobie trochę trudu, to być może ogarnęliby rzeczywistą rangę wydarzeń i proporcje tekstów na SN nieco odbiegłyby od standardów TVP:

1/3 o wojnie nowego wzoru, która już trwa, ale jakoś tak za słabo, by dać to na połowę czasu, 1/3 bo zmarł wokalista VOX, który śpiewał ładne piosenki w trudnych czasch, 1/3 na piosenki, którymi zawojujemy Eurowizję.

zaloguj się by móc komentować

MZ @gabriel-maciejewski
21 lutego 2022 11:51

Mam nadzieję,że grożba zamknięcia SN,to taki chwilowy stan podenerwowania przed wojną.Olimpiada się skończyła ,na dniach ruskie wojska wejdą na Ukrainę i się uspokoimy.
zaloguj się by móc komentować

BMZ @gabriel-maciejewski
21 lutego 2022 11:52

Panie Gabrielu, , na litosc a gdzie indziej znajdzie sie publicznosc, ktorej bedzie mozna tlumaczyc o ile to przerasta sie ja swoja madroscia, sprytem i dalekowzrocznoscia?? Ktorej mozna grozic banami i innymi strasznymi restrykcjami, a potem tlumaczyc jak straszliwe deficyty emocjonalne jej dolegaja...;) dlatego prosze sobie tego nie robic . Ja juz sypie glowe popiolem i staram sie wyjsc z siebie aby zobaczyc swoja hipokryzje.

A ze ludzie bardziej interesuja sie bierzaczka, co w tym dziwnego, byl kowid w mediach to i w ludzkich glowach i nawet wielu sie szczepilo, skonczyl sie kowid w tv, zaczela sie ukraina to i ludzie przestali sie szczepic, a zaczeli dyskutowac o wojnie. Szczescie ze nie strasza, atakiem bronia biologiczna, na ktora napewno producenci przygotowaliby wlasciwa szczepionke..

Jesli uczyc sie to od najlepszych, np anglicy zamiast walczyc z globalnym trendem pandemicznym, wykorzystali go min.  zeby obrzydzic mysl o niepodleglosci szkotom i walijczykom, wprowadzajac tam znacznie surowsze restrykcje,  a na SN zamiast euforii ze nareszcie sprawy ukrainskie o ktorych pisal pan od szeregu lat sa na tapecie, to narzekanie.

zaloguj się by móc komentować

IanThomas @gabriel-maciejewski 21 lutego 2022 11:22
21 lutego 2022 11:54

Ryki! Popatrz, nie skojarzyłem!

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @BMZ 21 lutego 2022 11:52
21 lutego 2022 12:00

Gdzie znajdę taką publiczność? Wszędzie. Sprawy ukraińskie zaś, właśnie schodzą z tapety

zaloguj się by móc komentować



gabriel-maciejewski @betacool 21 lutego 2022 11:49
21 lutego 2022 12:01

Ta Eurowizja to jest dopiero wykwit

zaloguj się by móc komentować

umami @MZ 21 lutego 2022 11:51
21 lutego 2022 12:12

A czy ja dobrze słyszałem, że podczas finału tej chińskiej Olimpiady odegrano Odę do radości (hymn UE) Beethovena?

zaloguj się by móc komentować

BMZ @gabriel-maciejewski
21 lutego 2022 12:13

Przepraszam , ze nie na temat, ale zeby poprosic o blog do kogo mam napisac ? nie jest to zaznaczone w panelu uzytkownika

zaloguj się by móc komentować

glicek @betacool 21 lutego 2022 11:49
21 lutego 2022 12:14

W styczniu br. zmarł inny wokalista i członek VOXu. Tak więc jest ich tylko 2 a nie 4.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @BMZ 21 lutego 2022 12:13
21 lutego 2022 12:14

Teraz? O blog? Mowy nie ma. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @glicek 21 lutego 2022 12:14
21 lutego 2022 12:15

Tamtego tak nie fetowali, pewnie dlatego, że nie był w komitecie poparcia Komorowskiego

zaloguj się by móc komentować

beczka @gabriel-maciejewski
21 lutego 2022 12:20

Zniechęciłeś mnie skutecznie do tego filmu. Jednak jak Poirot to tylko z Dawidem Suchet.

zaloguj się by móc komentować

smieciu @gabriel-maciejewski
21 lutego 2022 12:29

Można być złym za uczestniczenie w bieżącce, czy uleganie stadnej modzie tłumu. Tylko że jednak jest to też najlepszy sposób na przyciągnięcie czytelnikow. Którzy znalazłwszy się tutaj dostaną szansę by zobaczyć że istnieje coś więcej. Przykładowo po co krytykować tutaj Bartosiaka skoro celem tego portalu jest by przebywali na nim ludzie których Bartosiak nie pociąga? Więc krytykowanie Bartosiaka jest jak jałowe strzelanie w powietrze z powodu braku audytorium, które mogłoby być celem. Jeśli przykładowo ja przyciagnę paru przypadkowych ludzi (w co jakoś nie bardzo wierzę) to zwyczajnie zobaczą że świat jest inny, wszystkie te poważne teksty, które tu są otrzymają publikę i wieść pójdzie w świat.

Poza tym naprawdę nie wiem dlaczego moje teksty nagle mają wprowadzać całe to zamieszanie. Ot tekst jak tekst. Są setki interpretacji tego co się dzieje. A ja staram się po prostu zwrócić uwagę na coś innego. Nie piszę przecież kolejnego tekstu geopolitycznego, przeciwnie, krtytykuję tą metodę. Więc jak na mój gust wnoszę też coś nowego, dodatkowo pozostając w zgodzie z linia SN jeśli taka istnieje. Ostatni wpis uznałbym za taki trochę w stylu Marcina-K. Trochę śmiesznie, trochę straszno ale przecież temat jest poważny. I, jak wszystko na to wskazuje, będzie jak z Covidem. Zaczęli i nie popuszczą. Jakkolwiek też Covid był absurdalny to sprawa szczepień była jak najbardziej poważna, coś o czym należało pisać. Bo jeśli nie stąd to skąd czerpać wiedzę?

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @smieciu 21 lutego 2022 12:29
21 lutego 2022 12:37

Pentagon panie Mietku, dla Pana tylko Pentagon

zaloguj się by móc komentować

glicek @gabriel-maciejewski
21 lutego 2022 12:55

Lubię oglądać filmy z serii "Poirot", ale z tymi granymi przez Davida Suchet'a. Prawdziwy Hercules jest tylko jeden. ;)

Przede wszystkim biali upodabniają się do czarnych, to znaczy manifestują wprost swoje emocje odstawiając w czasie tańca różne, jednoznacznie kojarzące się ze stosunkiem płciowym figury. Bez przerwy mówią o spółkowaniu i uważają, że to nic niestosownego, a rzecz dzieje się przecież w latach dwudziestych na statku płynącym do Abu Simbel, gdzie jest wyłącznie kolorowa obsługa. Czarni za to…gdzie tam czarni…czarne, bo chodzi o dwie wyzwolone kobiety, z których jedna jest śpiewaczką i zapodaje bluesa, udają białe bussineswomen. Cyrk na kółkach normalnie.

To się teraz nazywa "culture cancel", ostatnio piała nad tym z zachwytu biedna chora Karolina Korwin-Piotrowska u Jaruzelskiej. Że "jesteśmy gotowi na zmiany abo świat pędzi". tzn. une są gotowe a my w polskim grajdole nie jesteśmy mentalnie gotowi zaakceptować "tfurczości" i wyobraźni reżyserskiej np. umieszczenia w roli królowej brytyjskiej czarnej aktorki.

W "Poirot" tych klasycznych, których akcja dzieje się przed wojną rzadko występują czarne, bardziej niebiałe aktorki, aktorów niebiałych też nie ma za wiele. W "Tajemnicy Błękitnego Pociągu" z 2006 była czarna aktorka, w "Karty na stół" również głownym bohaterem - oprócz Poirota - był śniady Syryjczyk. W "Pannie Marple" w filmie "Hotel Bertam" faktycznie jest 1 czarnoskóra wokalistka jazzowa, jednocześnie bizneswoman, która niestety chciała zajumać jakiś skradziony obraz i przewieźć go ukrytego w fortepianie.

 

Intryga jest tak beznadziejna i oparta na tak dętym założeniu, że nie wiadomo gdzie oczy podziać.

Gdybym miał ustawić w rankingu filmów z Herculesem/Suchet'em to "śmierć na Nilu" jest w dolnej strefie stanów średnich, jednym ze słabszych filmów pod względem intrygi i akcji.
 

Na koniec Herkules Poirot zakochuje się w starszej murzynce i goli wąsy na tę okazję.

To inny etap "culture cancel" bo do tej pory w popkulturze to zwykle białe kobiety zakochiwały się w czarnych... ;)

zaloguj się by móc komentować

glicek @gabriel-maciejewski 21 lutego 2022 12:15
21 lutego 2022 12:57

No tak, ten jakoś był mniej popularny medialnie, więc jego odejście nie było "fetowane". Jak choćby śp. Krzysztofa Krawczyka.

https://kultura.onet.pl/muzyka/wiadomosci/andrzej-koziol-nie-zyje-byl-wokalista-zespolu-vox/9r424td

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @gabriel-maciejewski 21 lutego 2022 10:43
21 lutego 2022 12:58

Nie znam go,  ale nie moge wykluczyć, że on mnie zna,

  Raczej podszywa się tylko  pod znajomość.

Znaczy, że spoufala się, co w internecie jest często spotykaną  pozą.

zaloguj się by móc komentować

glicek @umami 21 lutego 2022 12:12
21 lutego 2022 12:59

o! Już się skończyła? chyba najbardziej nieobecna w przestrzeni publicznej i medialne olimpiada w historii.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @gabriel-maciejewski
21 lutego 2022 12:59

Ze względu na wiek po kinach nie łażę,a życzliwe prororoctwo jako czytelnik przyjmuję jako nieuchronny wynik resetu księgowego w tym zbałaganionym świecie. Nie tylko resetu księgowego,ale przy okazji historycznego. Bo pamięć spuścizny,którą niesie na swoich barkach "carewicz"Putin dokonuje jeszcze większej abolicji za grzechy historii i z którą robią geszefty współwinni...No i często wychodzi na to ,że błazny historii sumują jakoby be..Zachód napada na biednego Putina. Do tego jednak trzeba mołojców co to "uciemiężony "lud będzie ochraniać.

Ja też nie sądzę ,że wojna będzie,bo z takim arsenałem zwycięzców nie ma...Co nie oznacza,że wojna gospodarcza nie czyni czarnej dziury w systemie zasobów ludzkich.

Czy ktoś powstrzyma to szaleństwo medialne i niestety rzeczywiste to Bóg raczy wiedzieć.Ma pan wielu życzliwych ludzi i tyle samo wrogów,ale jasne cele. Jest pan dobrym pisarzem i ludzie liczą ,że także będzie dobrym gospodarzem.

zaloguj się by móc komentować

Janusz-Tryk @gabriel-maciejewski
21 lutego 2022 13:05

Może jest tak, że ci co muszą zademonstrować swoją oryginalność pisząc o wojnie i wklejając linki bardziej się rzucają w oczy. Chociaż gospodarz wiele razy pisał, że sobie tego nie życzy. A ci co codziennie czytają z zaciekawieniem ale rzadko komentują są niewidoczni. W imieniu tych drugich wnoszę o łagodny wymiar kary!

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @stanislaw-orda 21 lutego 2022 12:58
21 lutego 2022 13:05

To ten sam co zawsze, bo tytuuje Cię Stachem

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @glicek 21 lutego 2022 12:55
21 lutego 2022 13:07

Ale że co? Że Korwin Piotrowska będzie te seksy w tańcu odstawiać? Toż ona jest w moim wieku!

zaloguj się by móc komentować



gabriel-maciejewski @Janusz-Tryk 21 lutego 2022 13:05
21 lutego 2022 13:09

W każym razie handlarz wyleciał

zaloguj się by móc komentować

atelin @gabriel-maciejewski 21 lutego 2022 11:40
21 lutego 2022 13:13

Wystarczy nie mieć fejsa i mieć SN.

zaloguj się by móc komentować

Jacek-Jarecki @glicek 21 lutego 2022 12:55
21 lutego 2022 13:22

Suhet, o tak. Jak sobie pomyślę, że on przez wszystkie te lata grał ze sztucznym brzuchem, bo jest to szczuplaczek...

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @gabriel-maciejewski 21 lutego 2022 13:05
21 lutego 2022 13:22

I nic nie mogę na to poradzić.

zaloguj się by móc komentować

BMZ @smieciu 21 lutego 2022 12:29
21 lutego 2022 13:31

Zauwaz smieciu, ze kolegi cbrenland nigdy, zadna krytyka ze strony Gospodarza, nie spotkala, moze w jego tekstach musisz szukac wlasciwego "kodu komunikacyjnego" Niezaleznie czy tekst dotyczy ukrainy , covida, muzyki, wszystko jedno. Pisze on mniej wiecej zawsze tak  " Tak tak Gabrielu masz calkowita racje, mieszkam i cierpie na tej bezboznej wyspie juz od wielu lat" i nastepnie opisuje swoje swoje stany emocjonalne, ktore najczesciej nie maja zadnego zwiazku z tematem. Moze to jest klucz "tak tak masz racje" ;). Mi po lekko ironicznym komentarzu odmowiono nawet prawa do zalozenia bloga , wiec twoja sytuacja nie jest w sumie taka zla.

zaloguj się by móc komentować

glicek @gabriel-maciejewski 21 lutego 2022 13:07
21 lutego 2022 13:34

Nie nie... pani Karolina przez kilka minut tłumaczyła, że teraz ma dietę, musi zwracać uwagę na indeksy glikemiczne, w ogóle miała i leczy się z depresji no i ma cukrzycę. To chyba teraz tak działa - chłyt na litość i jakaś paskudna choroba, aby zwrócić na siebie uwagę. Poza tym - opowiadała stosy pierdół ot. np. że Szymon Hołownia w polityce jest/będzie jak Ronald Reagan dawniej aktor a potem prezydent USA... Nadużywała wyrażenia "ale ja mam to w dupie". I stała się mocno proLGBTQ.

zaloguj się by móc komentować

glicek @Jacek-Jarecki 21 lutego 2022 13:22
21 lutego 2022 13:43

Pierwszego "Poirota" nagrał w 1989; ostatniego w 2013.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Agatha_Christie%27s_Poirot_episodes

Oglądałem jakiś czas temu film, w którym grał islamskiego palestyńskiego terrorystę. Jakoś nie mogłem się przyzwyczaić do braku wąsów i wściekłej miny... Prędzej jakoś do pierwszej panny Marple, która grała nieżyjąca już Geraldine McEwan, która - jeśli pamiętasz - w filmie "Robin Hood" z 1991 z Kevinem Costnerem grala... półślepą wiedźmę Mortiannę. ;)

zaloguj się by móc komentować

Maginiu @gabriel-maciejewski 21 lutego 2022 12:14
21 lutego 2022 13:44

Teraz? O blog? Mowy nie ma. 

Oj, to ja się jeszcze przecisnąłem przez szparkę.  Ale znając życie i naród - to jest prosta droga do powstania spekulacyjnego, nielegalnego handlu dostępem do publikacji. Nie, nie, ja... nigdy w życiu, gdzieżby tam, ale swoje wiem. Bo wszystko ma swoją wartość.

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @glicek 21 lutego 2022 13:34
21 lutego 2022 13:47

On będzie jak Reagan, a ona jak Kamala

zaloguj się by móc komentować


stanislaw-orda @gabriel-maciejewski 21 lutego 2022 13:46
21 lutego 2022 13:54

Zmieni nicka i wróci. Tacy zawsze wracają.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @stanislaw-orda 21 lutego 2022 13:54
21 lutego 2022 13:55

nawet gdyby padało i było ślisko

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @stanislaw-orda 21 lutego 2022 13:55
21 lutego 2022 13:57

Wywalę go ponownie. Jestem oceanem cierpliwości

zaloguj się by móc komentować

glicek @betacool 21 lutego 2022 11:49
21 lutego 2022 14:43

1/3 na piosenki, którymi zawojujemy Eurowizję.

Nie zawojujemy. One już wiedzą dlaczego albo ktoś się pod nie podszył.
ps: skąd one wiedzą jak wygląda Msza Trydencka? "sprawiedliwe kryteria jak płeć czy orientacja seksualna". ;)

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @glicek 21 lutego 2022 14:43
21 lutego 2022 14:46

Tak, płeć w śpiewaniu ma znaczenie pierwszorzędne. Mój syn mówi, że to fejk, te całe kobiety lewicy

zaloguj się by móc komentować

MZ @umami 21 lutego 2022 12:12
21 lutego 2022 14:55

Nie wiem,bo nie byłem zaiteresowany imprezą dla tłumu pod nazwą "Olmpiada",nie mam też czasu na coś takiego.

zaloguj się by móc komentować

onyx @gabriel-maciejewski 21 lutego 2022 10:58
21 lutego 2022 15:07

Przeniosą, i na YT w komentarze też wejdą. Może w mniejszej ilości ale co to za różnica jeśli kilku zadaniowanych chamów może zainfekować cały portal? Jedynym wyjściem jest jakieś ręczne sterowanie jak u Toyaha. Obserwuje ruchy na TT bo tam jest główna wylęgarnia piekiełka choć główne szambo bije na FB. Bartosiaki i Zychowicze są pod grubym ostrzałem krytyki i głównie blokują urzytkowników wklejając przekazy dnia. To już nie żre tak samo jak cała załoga z Gazowni. Tylko Mróz się jeszcze trzyma a cała reszta leci na pysk jak nakłady Wyborczej. Nike jak krew w piach wszystko na nic. Ale ludzie czytają i szukają a jak szukają to znajdują a jak za dużo "niepotrzebnych" treści krąży to Sauron zaczyna się denerwować i wysyła swoje utopce do ataku. Sytuacja jest dla wszystkich niewygodna ale będzie eskalować bo i kacapia w sieci eskaluje.

https://www.youtube.com/watch?v=Sw0P9KTmMeI

https://www.youtube.com/watch?v=lO0M0D5C0iQ

Coraz więcej się tego pojawia pod Konfy przewodem a Lewica Razem zaraz obok. Mentzen pisze elaboraty o bolszewickim PiSie a równocześnie prywatnie reklamuje Palikota i wszystko mu się spina. I tak do obrzygu.

Ostatnio po wrzuceniu informacji o Kompanii Moskiewskiej odezwał się jakiś koleś że bardzo go to interesuje bo kiedyś czytał i o otruciu Batorego coś słyszał ale chciałby to pogłębić. Wrzuciłem mu kilka linków a następnie od razu go zablokowałem bo kiedy wszedłem na jego stronę to jeden antyprawicowy hejt i bluzg. Gość od Zandberga prezentujący plazmę taką samą jak artyści od Olszańskiego tylko z innej strony. Dwie strony tego samego szeląga. A Kapela zbił Kossakowskiego i śmiechu co niemiara, do takiego poziomu doszliśmy. Kapela nie za mądry jest ale chociaż ćwiczył i się przygotował a drugi dureń myślał, że jak o głowę większy i mądrzejszy to wygra na ładne oczy. Klasyka jednym słowem.

A co do samej Kacapii to ta też jest niezmienna choć lata mijają i dekady całe.

https://www.o2.pl/informacje/zdjecie-z-rosji-wymowne-lawina-komentarzy-w-sieci-6739686499363744a

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @onyx 21 lutego 2022 15:07
21 lutego 2022 15:10

Wpuszczą ich na pole minowe i dadzą automaty bez amunicji. Potem zrobią serię filmów o bohaterach

zaloguj się by móc komentować

kepinski-arek @rutkowski-roman 21 lutego 2022 10:37
21 lutego 2022 16:03

Myślę panie kolego, że jak zwykle chodzi o szmal.

Postraszy trochę, a później ogłosi zbiórkę lub coś na podobę.

Forsy potrzeba na gwałt! :)

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @kepinski-arek 21 lutego 2022 16:03
21 lutego 2022 16:06

Oczywiście, że o szmal, a ty myślałeś dzidziuś, że o co?

zaloguj się by móc komentować

profetycki-jan @kepinski-arek 21 lutego 2022 16:03
21 lutego 2022 20:12

Mylicie się panowie. Facio jest wypalony, interes kuleje. W księgarni 60% pozycji, to pozycje obce, 40% to w większości

pozycje zalegające od lat. Prfóbował ostatnio ratować się wyprzedażą złogów, cudownie odnalezionych i prohibitów, no i jak rokrocznie

sprzedaż pod Pocztę Polską- brakuje do limitu wysłanych egzemplarzy.

Ostatnio zainicjował Patronite ale coś słabo wyszło- nie trafił z tematem, bo ile można znosić Ukrainców.

Zacznie z pewnością płakać, szukać winowajców itp.

Nalepsze to, że organizuje swoje targi. Dacie wiarę targi!! Ciekaw jestem co oprócz cudownie znalezionych i złogów będzie sprzedawał.

Pożyjom obadamy. :)

zaloguj się by móc komentować

Brzoza @gabriel-maciejewski
21 lutego 2022 20:23

Dla Wszystkich tworzących duże konstrukcje znaczeń aktualnych wydarzeń politycznych bez dostępu do tajnego jądra i lubiących się martwić jest informacja - nie trzeba już martwić się o wodza wszechsłowiańskiego, miłującą pokój Armię czerwoną, Ochranę, ustawianie w propagandzie Moskwy Polskę jako wroga i może nawet o pozostawione nagie kości przedsiębiorczych Polaków. W poniższym linku jest paszkwil amerykański i odp i mnóstwo wiedzy geopolitycznej i klucz do zrozumienia Śmieciowych uwikłań:

youtube link

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @profetycki-jan 21 lutego 2022 20:12
21 lutego 2022 20:40

Gadasz ze swoim małym? Czy odstawiłeś leki?

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski
21 lutego 2022 21:04

Ja się cieszę. Bo SN już zaczęła mi przypominac tv bald i inne głupoty. Radykalne posuniecia są konieczne, bo zamiast o ciekawej i pouczajacej historii zaczniemy gadac o dupie Maryni lub o przyszłosci tj. o fantastyce (której nie trawię). A wiadomo, że w fantastyce wszystko się może zdarzyć (jak w tej piosence) i dlatego ludzie są tak zadowoleni - dla każdego coś innego/miłego. 

 

 

zaloguj się by móc komentować

maria-ciszewska @gabriel-maciejewski 21 lutego 2022 20:40
21 lutego 2022 21:13

Trolle w coraz większym wścieku. Jest dobrze.

zaloguj się by móc komentować

Paris @maria-ciszewska 21 lutego 2022 21:13
21 lutego 2022 21:29

Tak,...

...  a  bedzie  tylko  coraz  lepiej  !!!

Z  innej  beczki...

...  ogladalam  przed  wczoraj  w  telewizorze  francuskim  reportaz  o  prowincji  w  Sahelu,  a  Afryce...  jakie  tam  jest  wku****nie  wsrod  ciemnego  luda  -  to  sie  nie  miesci  w  glowie.  Jak  oni,  ci  Afrykanczycy  sa  wsciekli  na  ten  caly,  dety  "nowy"  WAL  AFRYKANSKI,  co  to  im  "strugali"  w  zeszlym  tygodniu...  ponoc  70%  tubylcow,  we  wszystkich  postkolonialnych  krajach  strasznie  sie  ODGRAZA  FRANKOM  za  te  "przysluge"  !!!  Juz  mowia  o  kolejnej  "fali  uchodzcow"  do  Europy.

Normalnie  jawna  ROZWALKA...  i  NIEWOLNICTWO  !!!     

zaloguj się by móc komentować

Pawlo @BMZ 21 lutego 2022 11:52
22 lutego 2022 14:10

Śmieszne.

Anglicy wcale nie wprowadzili w Walii i Szkocji surowszych restrykcji niż u siebie.To już nie czasy M.Thatcher. 

Szkoci i Walijczycy po prostu chcieli być bardziej papiescy niż papież. Poziom restrykcji ustalany był w szczegółach przez egzekutywy narodowe tych krajów.

Rozumiem, że Anglicy ogólnie nie budzą sympatii, i może i chcą odbudować imperium, ale już bym tak wszystkiego na nich nie zwalał.

zaloguj się by móc komentować

frydman @gabriel-maciejewski
22 lutego 2022 15:46

Spokojnie, nie jest tak źle.

W 2018r. pisał pan min:

"Czasem wydaje mi się, że nie będę miał pomysłu na kolejny tekst, albo, że nie dam rady napisać kolejnej Baśni, albo że wyczerpie się formuła, któregoś cyklu i co wtedy...Niepotrzebnie...to zaraz mija. Przychodzą nowe pomysły, nowe jakości, nowe kwestie do omówienia...To się nigdy nie skończy. Już nie mogę się doczekać końca cyklu socjalistycznego bo mam w głowie całkiem inny, jeszcze lepszy i ciekawszy. Oczywiście rozumiem wszystkich, którzy się tu nudzą, albo mają inny pogląd na różne sprawy, które tu omawiamy, rozumiem tych, którzy opuszczają to miejsce, żeby już nigdy nie wrócić. A także tych, którzy się obrażają o różne drobnostki. Chcę jednakowoż powiedzieć, że to się prędko nie skończy, a zaskoczeń będzie jeszcze bardzo dużo. I nie jest moją rolą przekonywać kogoś, zawracać go z drogi, albo nie daj Bóg prosić. Niech wszystko zostanie tak jak jest. Wczoraj zrobiliśmy z Michałem bardzo dobre nagranie, ale chyba się nie udało go wyczyścić. Tak więc musicie na nie poczekać. Do końca roku chcę nagrać 400 filmów i wydać 20 książek. Ciekawe czy się uda…"

Pisał pan też:

" Wczoraj dowiedziałem się, że likwidacja politycznej blogosfery jest w zasadzie przesądzona. Salon24 rozesłał do swoich użytkowników maile z informacją, by zabrali opublikowane tam teksty, bo zostaną one usunięte. Sama platforma się zwija. Podobnie zwija się platforma blogerska gazowni oraz inne tego rodzaju projekty. Wygląda więc na to, że w całej Polsce zostaniemy rzeczywiście tylko my."

Da pan radę? Co to dla pana 400 filmów i te 20 książeczek!!!

ps:

Proszę pamiętać o radzie stacha :)

stanislaw-orda @gabriel-maciejewski

29 sierpnia 2019 09:15

Inteligentów-gołodupców można wkręcać w dowolne mistyfikacje. A ponadto kalkuluje się to najtaniej.

zaloguj się by móc komentować

kskiba19 @gabriel-maciejewski
22 lutego 2022 16:07

Będzie jak Pan zdecyduje. Ja będę żałował jakby co, bo to moja podstawowa lektura i mnie regularnie uczy pokory. Powodzenia życzę we wszelkich przedsięwzięciach.

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @gabriel-maciejewski
22 lutego 2022 19:02

Nie wiedziałem, że to napisałeś. Jestem "poza tematem".

Mam tylko małą prośbę. Nie zamykaja SN, ot tak z dnia na dzień. Daj czas, przynajmniej dla mnie, abym mógł skopiować te "moje dzieła literackie", jakie napisałem na SN. Bardzo cię proszę ☺

 

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @gabriel-maciejewski
22 lutego 2022 19:13

A tak na poważnie żartując ☺, czy nie zauważyłeś może, że SN stala się nowym salon24.pl Tak, właśnie. Daj nam szansę, po prostu

 

zaloguj się by móc komentować

Paris @cbrengland 22 lutego 2022 19:13
22 lutego 2022 23:01

To  Ci  sie  udalo,  Krzysiu,...  brawurowo  !!!

Ale  takim  miejscem  SN  jest  juz  od  dlugiego  czasu,

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować