-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

Slapp

Obejrzałem wczoraj nagranie z bardzo ciekawym wykładem dr Jolanty Hajdasz, dotyczącym terroru sądowego, bo tak to chyba trzeba nazwać. Proszę bardzo, Wy też możecie je sobie obejrzeć

https://www.youtube.com/watch?v=iG8I7o3jh18

Jestem oczywiście szczerze oburzony tym, co pani Hajdasz powiedziała, ale mam też pewne uwagi. Co to jest ten cały SLAPP?  To są procesy wytaczane dziennikarzom przez instytucje, które nie zamierzają poddawać się krytyce. Można więc rzec, że SLAPP to forma cenzury. Nie jedyna w naszym świecie, bo jest tych cenzorskich formatów kilka. No, ale ten jest wyjątkowo perfidny. Slap – takie słowo angielskie – oznacza jednak także wymierzony policzek. Czyli reakcję bezczelną, gwałtowną i świadomą tego, że nie będzie kontrreakcji. Aż dziwne, że pani Hajdasz tego nie zauważyła, ale może po prostu nie mogła się ze wszystkim zmieścić w 40 minutowym wykładzie.

Jak słyszymy prowadzącej przez cały czas drży głos, jak sądzę z oburzenia. Bo trudno się nie oburzać wskazując na takie przykłady, jakie tu mamy podane. Mam jednak wrażenie, że zarówno Jolanta Hajdasz, jak i wszyscy obecni na sali nie zauważają pewnych okoliczności. Slapp jest tylko częścią planu, która, takie mam wrażenie, odwraca jedynie uwagę, jego części istotnej, czyli wywracania na nice pojęć i znaczeń. O ile można się łudzić, że jakiś niezawisły sąd, albo władza, która w końcu obejmie rządy poradzi sobie z patologią Slapp, o tyle z odwróceniem znaczeń słów i pojęć, a także praktyk, również sądowych, może być gorzej. Już na samym początku prowadząca mówi, że w dyskusji o patologicznych pozwach prowadzonej w UE, w roli głównej ofiary dręczonej przez wrogów politycznych ustawiła się Gazeta Wyborcza. Oczywiście był cały szereg pozwów przeciwko tej gazecie, ale – jak mówi Jolanta Hajdasz – zostały one oddalone. Inaczej sprawy mają się z pozwami przeciwko mediom i dziennikarzom prawicowym. I tu także padają przykłady, w tym przykład Jerzego Jachowicza, który został pozwany za jeden tylko komentarz, w dodatku nie zawierający nazwiska i imienia osoby, która pozew złożyła. Skazano go, a prezydent musiał udzielić mu prawa łaski. Z tego co mówi Jolanta Hajdasz jest gorzej niż źle, bo sądy w wielu wypadkach wydają wyroki o charakterze politycznym. W USA są już specjalne przepisy, które hamują ten cały slapp, ale w UE i w Polsce jeszcze ich nie ma. Ja zaś jestem pewien, że kiedy się pojawią, będą chronić przede wszystkim media zwane umownie postępowymi, albowiem slapp jest tylko częścią pułapki.

Kolejną jej częścią są orzeczenia sądów odzierające z godności i możliwości obrony dobrego imienia osoby publiczne. Mamy takie wyroki w przypadku prezydenta Lecha Kaczyńskiego i prezydenta Andrzeja Dudy. Zapomnieliśmy już o tym i nie traktujemy tego serio, a także nie łączymy ze zjawiskiem slapp. Jeden z prezydentów został spostponowany przez Palikota, a drugi przez Żulczyka. Sądy uniewinniły obydwu, nie nakazując żadnemu nawet wykonania jakichś symbolicznych prac społecznych. Nikt na to nie zwrócił uwagi, z wyjątkiem osób czynnych w mediach społecznościowych, które – po rozprawieniu się z czynnymi politykami i dziennikarzami sprzeciwiającymi się nowej władzy – staną się kolejnym celem pozwów.

Można oczywiście dyskutować na ile owe pozwy i procesy rzeczywiście mogą zaszkodzić najważniejszym dziennikarzom po tak zwanej naszej stronie. No i czy ci dziennikarze nie mogą się bronić? Na razie jeszcze mogą, ale zapewne zostanie to w niedługim czasie ograniczone.

Przypomnę, że parę lat temu ekscytowaliśmy się procesem Jarosława Marka Rymkiewicza, a także filmem Grzegorza Brauna, pod tytułem „Poeta pozwany”. Bardzo melodramatyczny był ten tytuł, jak również sama sytuacja, jeśli ją porównać z tym, co mamy dzisiaj. Nie pamiętam jaki wyrok zapadł w sprawie Jarosława Marka Rymkiewicza, ale nie ma to dziś znaczenia. Sprawy zaszły bowiem tak daleko, że dziś pozywa się dziennikarzy, za przysłowiowe „byle gówno” i nikt nawet nie mrugnie. A gdzie tu jeszcze mówić o kręceniu filmów.

Nikt się już tym nie oburza, a wykład pani Hajdasz wygłoszony został w zamkniętej sali na uczelni Ojca Rydzyka i, jak powiedziała prowadząca, miał on charakter naukowej analizy. Trochę to dziwne. Bo i cóż nam z tej naukowej analizy przyjdzie? Zjawisko jest rozpoznane, są liczne przykłady wskazujące, że rozpoznane jest dobrze. Co robić? Ja tego nie wiem. Wskazuję jedynie na fakt, że wszystko zaczyna się od podmiany znaczeń. Potencjalny agresor nazywany jest ofiarą, a ofiary wskazywane są jako zajadli agresorzy. O tym, jak jest naprawdę mają rozstrzygać sądy, a jeden z nich skazał właśnie Jerzego Jachowicza. Czy możliwe jest jakieś inne przeciwdziałanie niż ciągnące się latami kontrprocesy? O tym pewnie się nie przekonamy. Jeśli UE, a za nią Polska wprowadzą nawet przepisy anty slapp, to będą one i tak interpretowane przez te same sądy, które skazały Jachowicza. Ich istotną rolą zaś będzie utrwalanie stygmatów oszczerstwa, a pewnie i innych wydumanych przestępstw, co w konsekwencji doprowadzi nas do twardej, prewencyjnej cenzury. Tę zaś sami sobie narzucimy, żeby nikt nas nie dręczył pozwami i nie straszył karami. Czy ludzie prowadzący tę operację zdają sobie sprawę z tego co czynią? Najwyraźniej nie. Przede wszystkim wydaje im się, że są wieczni i ta sytuacja będzie wiecznie grać na ich korzyść. To znaczy pozwy kierowane przeciwko jednym mediom będą oddalane, a owe oddalenia będą powodować wzrost wiarygodności tych mediów i ich chwałę – bo o to chodzi. Inne pozwy, przeciwko innym mediom, będą rozpatrywane, zapadną wyroki i wszystko skończy się wieczną hańbą tych mediów. Tak nie będzie i tylko ktoś naprawę pogubiony może wierzyć w takie rzeczy.

Żaden układ, także nasz układ medialno-sądowy nie jest wyizolowany. Wpływ na jego działanie mają czynniki zewnętrzne, a to co dziś oglądamy i co nam referuje Jolanta Hajdasz to droga wprost do czasów towarzysza Bieruta i haseł znanych z propagandy poprzedzającej tak zwane referendum ludowe. Jedna z sił politycznych próbuje się zaprezentować jako jedyny reprezentant zjednoczonego narodu, a druga jest przedstawiana, jako anachronizm, który uporczywie nie chce zrozumieć nowych czasów. I dokładnie jak w latach 1945-1947 jest na odwrót. Tyle, że zewnętrzne ciśnienia nie działają dziś na korzyść spadkobierców sił postępu z lat 1945-47. Tak się może zdawać, ale tak nie jest. Bo nie ma armii czerwonej. A przez to złudzenia, w których tkwią ludzie uprawiający slapp mogą się dla nich okazać zabójcze. Terror bowiem nie może opierać się tylko na sądach. Musi być karabin, cela, wyrok, a przy tym pozory praworządności. A jeśli sprawy potoczą się w tę stronę, to nie ma takiej policji, która dawałaby ludziom szermującym wyrokami w stylu slapp całkowite bezpieczeństwo. I, mam dziwne przeczucie, że wystarczyłby jeden przypadek, a niechby nawet i szaleńca, żeby uruchomić lawinę. Oby tak się nie stało, módlmy się, by wszyscy przyszli do opamiętania i pozbyli się złudzeń na temat swoich mocy, długości swojego życia, wpływów w różnych środowiskach i żeby zaczęli żyć w pokorze dzieci bożych. Módlmy się także o to, by odrzucili pychę. Tak byłoby najlepiej dla nas wszystkich.

Życzę Wam miłego dnia.



tagi: sądy  sprawiedliwość  wolność słowa  szykany  terror  slapp  wyroki  pozwy 

gabriel-maciejewski
29 stycznia 2024 08:15
41     3146    20 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

atelin @gabriel-maciejewski
29 stycznia 2024 08:45

Nie ma takiej modlitwy, ani ilości takich modlitw. To jest bydło modlitwoodporne.

zaloguj się by móc komentować


Trzy-Krainy @gabriel-maciejewski
29 stycznia 2024 09:04

Dziękuję, panie Gabrielu, za ciekawą jak zawsze notkę i zwrócenie uwagi na to przestawianie pojęć. Niektórzy by chcieli, ale się nie da zrobić tak, by ze złego drzewa zbierać dobre owoce.

Najważniejsza granica nie tyle idzie między ludźmi, co raczej przez serce każdej osoby ludzkiej (z wyjątkiem Najświętszej Maryi Panny) żyjącej na ziemi. Są, owszem, granice między ludźmi, ale jako skutek decyzji zapadającej w sumieniu konkretnego człowieka. Dlatego czasem wybuchają zdziwienia spowodu moralnie złych decyzji, np. jakiegoś dobrego i poważanego człowieka, i ze stopniem naukowym. A czy ktoś zwracał uwagę na to, co on mówił? Na to, że np. odrzucał Dekalog, że nie kierował się prawdą? A pod zewnętrzną "dobrocią" skrywał się wilk, który po odrzuceniu Dekalogu i pójściu za sprzecznym myśleniem był niemal gotów rzucić się z kłami na tych, co chcą żyć w prawdzie i iść drogą świętości.

Dobrze, że w człowieku jest strefa, gdzie nikt inny (oprócz Boga) nie ma dostępu, czyli duch ludzki (rozum z sumieniem, pamięć z tożsamością, wolna wola z cnotą miłości).

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Trzy-Krainy 29 stycznia 2024 09:04
29 stycznia 2024 09:06

Żeby to chociaż wilki były, a to jakieś wyliniałe jenoty, czasem ten czy tamten ma wściekliznę

zaloguj się by móc komentować

Trzy-Krainy @atelin 29 stycznia 2024 08:45
29 stycznia 2024 09:08

Człowiek nie jest zwierzęciem, lecz jest osobą ludzką. Tylko na niższym poziomie swojej natury jest podobny (tylko podobny) do zwierzęcia.

zaloguj się by móc komentować

Trzy-Krainy @gabriel-maciejewski 29 stycznia 2024 09:06
29 stycznia 2024 09:13

No właśnie, i taki jenot wychodzi z człowieka w blasku jupiterów, aż w końcu kiedyś będzie to niespodziewanie blask świateł długich pędzącego samochodu.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Trzy-Krainy 29 stycznia 2024 09:13
29 stycznia 2024 09:15

Od wyroków Bożych nie można uciec, tu czy na tamtym świecie

zaloguj się by móc komentować

atelin @gabriel-maciejewski 29 stycznia 2024 08:58
29 stycznia 2024 09:15

Ale jak nie chcą być kochani to pozostaje motto @bozenan.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski
29 stycznia 2024 09:17

Powtórzę sìe, ale niech tam...

Śądom złocone są rogi. Sędziowie pojdą pod topór. Swą arogancja i pychą syworzą idealne warunki do takiej sterowanej rewolty, w ktorej zabiją ich część, a pozostałych sie zweryfikuje negatywnie. Wszyscy potem będą klaskać ze szczescia, ale na miejsce tych sedziów- lajdaków przyjdą uśmiechniete zbiry i ich już żadna rewolta nie usunie. 

zaloguj się by móc komentować


OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski
29 stycznia 2024 09:22

Przestawienie pojęć jest też wśród hierarchów Kzk. Teraz nadaje sie i już nawet nadało nowe znaczenia nawet dogmatów. A wszystko to pod pozorem "przybliżenia się do człowieka", bo wiadomo...człowiek nie rozumie tych "skomplikowanych" starych znaczeń. Trzeba mu ulatwić zycie zgodnie ze swoim "dobrym sumieniem".

 

zaloguj się by móc komentować


Trzy-Krainy @gabriel-maciejewski 29 stycznia 2024 09:15
29 stycznia 2024 09:32

Problem w tym, że niektórzy chcą te wyroki "tworzyć" po ludzku, lecz przecież nie wystarczy opierać się na jakichś dobrach i decyzją jakieś dobra osiągać. Bez podporządkowania się Bogu i Jego woli, takie ludzkie decyzje często będą niesprawiedliwe.

zaloguj się by móc komentować

olekfara @gabriel-maciejewski
29 stycznia 2024 09:39

O pokorze mówił wczoraj na kazaniu ksiądz proboszcz, o pokorze mówi dziś gospodarz bloga. Jakaś tam zbieżność jest. Zamiast może mówic o katakumbach, nauczmy sie może walczyć, pozbywając się najpierw spośród swego grona Don Kichotów.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @olekfara 29 stycznia 2024 09:39
29 stycznia 2024 09:40

A dlaczego akurat Don Kichotów? 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @olekfara 29 stycznia 2024 09:39
29 stycznia 2024 09:44

To proszę wskazać tuch Don Kichotów - po nickach lub po nazwiskach, bo ja słaby jestem w Cervantesie.

zaloguj się by móc komentować

Sinistram @gabriel-maciejewski
29 stycznia 2024 09:56

żeby zaczęli żyć w pokorze dzieci bożych. Módlmy się także o to, by odrzucili pychę. Tak byłoby najlepiej dla nas wszystkich

No właśnie, przecież nie chodzi o PiS tylko o wiarę. Tamci wiedzieli o tym od pierwszych tortur na księżach. Potem zmienili taktykę na korek, worek i rozporek. Teraźniejsze chwyty to filmowanie scenariuszy pisanych wtedy przez Urbana.

Jeśli nie wiemy co robić, módlmy się. Na wszystkie problemy jest odpowiedź w codziennym różańcu. 

 

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @gabriel-maciejewski
29 stycznia 2024 11:01

Stawiam plusa codziennie,bo mimo,ze nie jest pan doktorem to stawinie diagnozy jest zawsze trafne - myślę ,że najwyższa pora teraz na leczenie. Ciężkie to zadanie bo rak nas toczy i nie ma dostępu do szybkiej ścieżki zdrowia... w tym wypadku. Myślę ,że zwolennicy rzekomego wrestlingu (bo tak może się wydawać sytuacja),powinni także się zastanowić.

Minister Bodnar ma carte blanche i będzie skazywał nowych,bo kto mu przeszkodzi.? Łatwo dojść do takiej ściany i trudno uwierzyć ,że w dobroci czerwonego serduszka,będzie troskliwie dzwonił do "ciupy" i pytał "a dupci przed spaniem by pan iks nie chciał?". No sorry,ale jak można to jeszcze prościej wyłożyć" dobrotliwość "ministra i ten  wrestling?

 

zaloguj się by móc komentować

Paris @BTWSelena 29 stycznia 2024 11:01
29 stycznia 2024 11:59

Wrestling,  niewrestling,  Pani  Rembikowska,  ale...

...  jakby  sie  kto  uparl  -  to  dyskutowac  mozna,  niemniej  jednak  -  to  co  sie  dzieje  to  perfidna  i  cyniczna  USTAWKA...  i  zdecydowanie  BEZDYSKUSYJNA  !!!

Coz,  cala  ,,nasza  i  nienasza  POPiS`owa  wadzunia,,  ZGOTOWALA  NAM  TEN  LOS  i  gotuje  nadal,...  i  zeby  bylo  weselej  to  TAKZE  SOBIE,...

...  a  moze  NAWET  przede  wszystkim  sobie.

 

W  tym  SYFIE  jaki  ,,wadzunia  POPiS`owa,,  konsekwentnie,  przez  wiele  lat  nam,  NARODOWI  wytwarzala  NIE  DA  SIE  ZYC...  i  to  tez  jest  BEZDYSKUSYJNA  KONSTATACJA,  o  ktorej  ,,wadzunia,,  doskonale  wie,...  i  dlatego  pozostaje  tylko  PiS`owi  -  zjednoczonemu  lub  nie  -  cala  POpaprana  wadzunie  z  przyleglosciami  ,,WYSADZIC  w  POWIETRZE,,...  albo  vice  versa.

Nie  ma  innej  opcji.     

 

zaloguj się by móc komentować

olekfara @gabriel-maciejewski 29 stycznia 2024 09:40
29 stycznia 2024 12:09

a jakże ich nazwać tych wszystkich bojowników o wolność słowa dla niewolników, a o zniesieniu niewolnictwa nawet im się nie marzy

zaloguj się by móc komentować

qwerty @atelin 29 stycznia 2024 08:45
29 stycznia 2024 12:31

Oprócz modlitwy dedykowanej tak czy siak niebędny jest czyn, lub wachlarz czynów. I nie należy zapominać o hierarchii - modlitwa za ofiary ma pierwszeństwo. Czy też w intencji ofiar aby ich czyny były skuteczne.

zaloguj się by móc komentować

stachu @gabriel-maciejewski
29 stycznia 2024 12:31

Żyć w pokorze, czyli żyć w prawdzie, bo nasza wiara rzymskokatolicka jest prawdziwa.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @olekfara 29 stycznia 2024 12:09
29 stycznia 2024 12:32

Doznawanie i rozumienie wolności jest łaską. Z wszelkimi konsekwencjami tego.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @stachu 29 stycznia 2024 12:31
29 stycznia 2024 12:33

Pokora nie wyklucza sprzeciwu. Wręcz się go domaga.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @Paris 29 stycznia 2024 11:59
29 stycznia 2024 12:52

To chyba się szanowna Paris pomyliła.Nie jestem panią Rembikowską,chociaż chciałbym mieć takie predyspozycje  przynajmniej...

zaloguj się by móc komentować

Trzy-Krainy @qwerty 29 stycznia 2024 12:33
29 stycznia 2024 12:56

Tak, gdyż pokora jest związana z rozumem, a konkretnie z przedmiotem rozumu, czyli z prawdą. Pokora jest wręcz związana z dochodzeniem do prawdy, z jej zrozumieniem, z przyjęciem prawdy, z trwaniem w prawdzie. Pokora jest wyrazem zjednoczenia chrześcijanina z Ukrzyżowanym, jak pisał św. Paweł: jestem z Chrystusem przybity do krzyża. Umarłem dla świata...".

A kiedy trzeba bronić prawdy na zewnątrz, w jakiejś sytuacji, rzeczą konieczną jest wyrażenie sprzeciwu sumienia (sumienie to rozum praktyczny, dzięki któremu człowiek ma obowiązek pójść za zrozumianą prawdą, wybrać dobro i odrzucić zło).

zaloguj się by móc komentować

Paris @BTWSelena 29 stycznia 2024 12:52
29 stycznia 2024 13:10

Pewnie,  ze  sie  pomylilam,...

...  wczesniej  przeczytalam  notke  Pani  Rembikowskiej,  to  stad.

A  z  samego  rana  koszylke  na  lewa  strone  zalozylam,  az  mama  zwrocila  mi  uwage,...  chyba  ,,ciekawy,,  bede  miala  tydzien,...  tak  mowia,

Przepraszajaco   serdecznie  pozdrawiam,

zaloguj się by móc komentować

peter15k @gabriel-maciejewski
29 stycznia 2024 16:17

Dochodzimy do istoty  nowego porządku świata,  który wprowadzany jest tym razem bardziej przebiegle i odgórnie. Sądownictwo jest kluczowe a slapp jest narzędziem.  Dotyczy to także a może przede wszystkim środowisk, do których mieliśmy dotąd największe  zaufanie czyli np. lekarzy. Oto pewien przykład pani doktor po Warszawskim Uniwersytecie Medycznym,  która ma temperament i z tego powodu powinniśmy zachować ostrożność procesową…  Otóż pani  jest psychiatrką ( dawniej psychiatrą ), która przyjmuje w gabinecie osoby  pacjenckie  ( dawniej pacjentów ).  Z czego pani doktor czerpie wiedzę na przykład w sprawie syndromu poaborcyjnego :

(...) „Jest pierdylion publikacji obalających ten mit” (...) 

Abstrahując od specyficznego języka tu używanego przez Panią doktor ( o ile to sformułowanie nie będzie penalizowane ) co by się stało, gdyby  udowodnić  -  owszem ,  że jest pierdylion ale …dolarów przeznaczonych na publikacje „obalające mity”.  Wszak nawet prestiżowy The Lancet został niedawno wprowadzony w błąd. Czy pani doktor przyzna że czepie wiedze z ”profilowanych badań” z tezą,  zasilanych pierdylionami dolarów ?  Otóż uderzenie w piersi nie nastąpi raczej uderzenie będzie pozwami ze strony stosownych kancelarii... Tak sie rodzi nowa dykatura postmodernistyczna...

zaloguj się by móc komentować

stachu @peter15k 29 stycznia 2024 16:17
29 stycznia 2024 18:43

Poddajemy się ich diagnozom, bo każdy chce żyć, ale ja żadnego szacunku do nich nie mam.

zaloguj się by móc komentować

olo @peter15k 29 stycznia 2024 16:17
29 stycznia 2024 18:48

po pandemii covid 19 to chyba juz nieaktualne

zaloguj się by móc komentować

stachu @gabriel-maciejewski
29 stycznia 2024 18:49

Żona była dziś w sądzie, przy wejściu kontrola jak na lotnisku. Kasta się boi, żeby ktoś ręcznie nie wytłumaczył jej co sądzi o wyroku. Kiedyś tego nie było.

zaloguj się by móc komentować

Matka-Scypiona @gabriel-maciejewski
29 stycznia 2024 18:55

Końcówka kapitalna i prawdziwa. Kilka lat temu gdzieś w Polsce zdesperowany petent podpalił 2 urzędniczki. Ja tego bym nie zrobiła, ale człowieka rozumiałam. Te wszystkie patataje nie rozumieją, że ludzka wytrzymałość mam swojego granice. Masz całkowitą rację. Wystarczy, że ktoś zdemolowany przez sądy w szale cos zrobi, kto  ich będzie bronić jak ruszy lawina? Nikt. Oby nigdy do takich rzeczy nie doszło. Ale to samo dotyczy lekarzy, urzędników itp. 

zaloguj się by móc komentować

olo @Paris 29 stycznia 2024 11:59
29 stycznia 2024 18:55

poprzednio sb chetnie by wysadzilo wsi, ale nie mieli  dojscia do guzika

zaloguj się by móc komentować

peter15k @olo 29 stycznia 2024 18:48
29 stycznia 2024 19:19

Covid ( firmy farmacuetyczne ) wbił całe środowisko medyków w czarną dziurę. Z profesury medycznej zrobiono akwizytorów nie sprawdzonych klinicznie preperatów. Teraz jest "rżnięcie głupa" i pacyfikacja izbami lekarskimi możliwych roszczeń ( czyli lekarzy podnoszących temat ) . Jest koncentracja na destrukcji jakiegokolwiek powiązania preparatów z NOP ami. Warto zwrócić uwagę na zasypanie portali internetowych  nekrologami z wyjaśnieniem, że to normalne bo ktoś tam chorował przewlekle. Dzięki temu przynajmniej  część nie powiąże chorób z preparatami.  Taka strategia.  Udowodnienie tego powiązania będzie bardzo trudne a big farma ma miliardy dolarów na prawników. Skundlenie całych branż i zawodów zawdzięczamy tym którzy finansują "wielką zmianę"...  Postmodernizm medyczny podlany "biliardami" dolarów. Jak pieniądz jest bogiem to skundlenie obejmuje wszystkich...   

zaloguj się by móc komentować

olo @peter15k 29 stycznia 2024 19:19
29 stycznia 2024 19:47

tak, znam te narracje, ale tak sobie mysle ze jak panstwo zaciaga kredyty to moga byc rozne zobowiazania, znaczy popatrzmy ile procent spoleczenstwa zyje z publicznych pieniedzy zanim zaczniemy rozliczac lekarzy

zaloguj się by móc komentować


ParysvelParwowski @OjciecDyrektor 29 stycznia 2024 09:22
29 stycznia 2024 20:26

jest jeszcze tradycja, która pozostanie na wieki, wieków. A dlaczego? A dlatego , że są księża którzy jej strzegą i doglądają

zaloguj się by móc komentować

Trzy-Krainy @OjciecDyrektor 29 stycznia 2024 09:22
29 stycznia 2024 20:42

Dogmaty, czyli zdefiniowane prawdy objawione na najwyższym poziomie, które należy przyjąć w posłuszeństwie wiary bez żadnej dyskusji, najlepiej formują sumienie by było prawe. Sumienie z natury jest dobre, lecz by było prawe, to musi kierować się zrozumianymi prawdami. Im wyższy poziom prawd, którymi się kieruje, tym lepiej. Nie ma prawd zmienialnych. Prawda zawsze pozostaje prawdą.

zaloguj się by móc komentować

Paris @olo 29 stycznia 2024 18:55
29 stycznia 2024 20:47

Mieli,  mieli,...

...  tylko,  ze  SWOICH  musieliby  wysadzic  !!!

 

Tak  samo  jak  dzisiaj,...  ,,modus  operandi,,  sie  nie  zmienil,  tylko  ludzie,  ,,elYty,,  zdemoralizowane  i  rozpuszczone  jak  dziadowski  bicz,  

zaloguj się by móc komentować

qwerty @olo 29 stycznia 2024 19:47
29 stycznia 2024 21:35

W prokuraturach regionalnych są samodzielne działy ds błędów medycznych. Inne zawody np. prawnicze przede wszystkim błędy mogą popełniać bezkarnie. Tutaj jest nagonka na świat medyczny. Problem jest złożony i ma swoje drugie dno.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Matka-Scypiona 29 stycznia 2024 18:55
29 stycznia 2024 21:37

Oni się nie boją takich ekscesów. Przyklad: zabójstwo komornika nie zmieniło nastawienia tej grupy zawodowej do stosowania prawa tak jak im odpowiada dla kasy.

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować