-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

Semantyczne pułapki

W zasadzie niczego nie da się wytłumaczyć współczesnym językiem, akceptowalnym przez większość społeczeństwa. Jakikolwiek problem bowiem, przy próbie urealnienia rozpada się pod naciskiem pojęć całkowicie fałszywych, bądź wymyślonych czyli nieistniejących w żadnej relacji. Język zaś, którym się posługujmy nie jest żadnym językiem polskim, czy też językiem tradycji rodzimej, związanej z kulturą, pismem, majątkiem czy rzeczami tu istniejącymi w przeszłości. Jest to język narzucony i kolportowany z nieszczerą intencją przez ludzi realizujących wśród nas takie same misje, jak te, które były udziałem anglikańskich pastorów działających w Afryce.

Trafiłem ostatnio na nagranie, w którym pracownik SGH – nie będę nazywał go profesorem – Artur Bartoszewicz, siedząc na tle jakichś taśm w kolorze niebieskim, z napisem „Bartoszewicz poniewiera”, mówił co też robimy źle i dlaczego nasze zachowania są nieadekwatne do okoliczności. Był to ten sam, co zawsze bełkot, próbujący nas przestawiać na stare, dawno nieważne ścieżki myślenia patriotycznego w wersji romantycznej. Mówił pan Bartoszewicz o Kościuszce, o tym, że kiedyś ludzie wieszali jego portrety na ścianach i dążyli przez to do wielkości. Ja pamiętam czasy kiedy ludzie wieszali na ścianach portrety faceta co się publicznie kazał nazywać Shakin Stevens i śpiewał różne piosenki. Nikt jednak nie robił z tego takiej afery, jak Bartoszewicz z Kościuszki, albowiem każdy wiedział, że to taka zabawa, z której się wyrasta. O co chodzi z tym Kościuszką i z tą wielkością? O to, byśmy przekazali Bartoszewiczowi i jemu podobnym klucze do własnych mózgów i zajęli się zaproponowanym przez nich fetyszyzmem. Bo inaczej się tego nazwać nie da. Nie możemy tego zrobić, albowiem sam Bartoszewicz, poza jakimiś tam ambicjami, rozumiem, że stymulowanymi z zewnątrz, nie ma rozeznania w sprawach, które prezentuje. Czyniąc to zaś daje jeszcze dowód zimnej pogardy dla słuchacza, którego uważa za sześć przynajmniej razy głupszego od siebie. Podobnie mają inni naganiacze, których nazwiska wymieniłem tu wczoraj.

My zaś stajemy zawsze przed tym samym dylematem – czy możliwa jest prawdziwa polityka oparta na fałszywych założeniach? Jeśli się ma odpowiedni budżet i przeciwnicy wokół są dużo słabsi, pewnie tak. My jednak nie mamy budżetu, a przeciwnicy wokół są jednak jakby trochę mocniejsi. I prawie zawsze tak było, a jeśli nie było, my nie potrafimy tego rozpoznać, nazwać i opisać. Stoimy jednak, wobec powyższego, przed pewnym realnym – nareszcie – dylematem. Z tymi dylematami to jest pewien kłopot, bo żeby je rozwiązywać należy podejść do każdego z nich osobniczo lub jak kto woli z zaangażowaniem indywidualnym. No i wykonać przy tym kilka czynności w czasie i przestrzeni zauważalnych przez bliźnich. Z tym najgorzej, albowiem przywykliśmy do rozwiązywania dylematów politycznych w myślach. Wydaje nam się, jak Napoleonowi wracającemu spod Moskwy, że po wypowiedzeniu słów – niech się stanie – automatycznie uzupełnione zostaną stany osobowe pułków. Nasz dylemat ma podobny charakter – albo w oparciu o zdeterminowane elity, które kłamią wszystkim naokoło i gromadzą potężny budżet na powiększenie swojego własnego znaczenia, zbudujemy państwo roszczeniowe, albo musimy stanąć w prawdzie i niwecząc wszystkie kościuszkowskie złudzenia dowiedzieć się – naprawdę – dlaczego od roku 1772, albo i 1717 nic się nie udaje. Bez dokonania takiego wyboru, zostaniemy w pewnym momencie, zwinięci jak stara szmata i schowani na pawlacz. No, ale ten autentyczny dylemat nie może być rozwiązany. Elity w Polsce nie opanowały języka, którym posługują się międzynarodowi gangsterzy i nie potrafią wskazać istotnych atraktorów, które napędzają ich działania. A co za tym idzie nie mogą się do nich upodobnić, a o rywalizowaniu to można całkiem zapomnieć. O tym, by uczestniczyć w  konsumpcji tych atraktorów też nie może być mowy.

Był taki premier Czech - Mirek Topolanek, który jeździł do Berlusconiego na seks party, bo mu się wydawało, że to jest właściwa droga. Pojeździł trochę a potem mu zrobili zdjęcie jak lata bez gaci i tak się cała afera skończyła.

Po czym poznajemy, że elity polityczne w Polsce to stado farbowanych lisów? Po tym, że wszystkie swoje komunikaty adresują do nas. Nie widzimy, by ludzie ci szukali szczęścia gdzie indziej poza naszymi biednymi sercami i silnie nadwyrężonymi konsumpcją medialnych pulp mózgami. Nic też, na przykład, nie wiemy, o ludziach pochodzących z Polski, którzy mają do powiedzenia coś więcej ponad garstkę banałów i działają gdzieś za granicą, w branżach i obszarach, na których Bartoszewicz utonąłby jak sarenka zabłąkana na bagnie.

Nie ma w Polsce nikogo, kto korzystając z pojęć korespondujących z realiami i opisujących relacje pomiędzy organizacjami, przemawiał do świata w imieniu Polaków. I nie mówcie mi, że to może jest Grzegorz Braun. Bo dajecie wtedy dowód całkowitego niezrozumienia sytuacji. No, ale może choć niektórzy próbują? Tak samo próbują jak ten Topolanek z Berlusconim. Najważniejszym problemem komunikacji jest ubóstwo pojęć i niemożność wprowadzenia nowych do języka politycznego. Z czego to wynika? Z narzuconego porządku, który wymusza bełtanie ciągle tych samych słów, w tych samych głowach. Jeśli zaś ktoś chce wprowadzić jakąś modyfikację, spotyka się z ostracyzmem i udawanym niezrozumieniem. To jest mechanizm znany z czasów dawniejszych i warto się może czasem na te czasy powołać. Po I wojnie światowej Polacy wierzyli, że Anglicy nie wiedzą jak dokładnie ma przebiegać wschodnia granica Polski i próbowali im to tłumaczyć, biorąc za podstawę polską tradycję i historię. Anglicy dokładnie wszystko rozumieli, a po II wojnie światowej najspokojniej w świecie zgodzili się na przesunięcie granicy za Lwów. Dziś Polacy obawiają się przemówić własnym językiem, albowiem ktoś może ich nie zrozumieć. Przyjmują więc pojęcia, które proponowane są w komunikacji europejskiej i za ich pomocą próbują coś wyjaśniać. Nie ma to sensu. I rozumiane jest jako kapitulacja.

Kolejna kwestia, to tylekroć tu przywoływana doktryna uzasadniająca istnienie Polski. Ta doktryna musi być wypracowana. Nie można też używać słów – interes narodowy, zamiast doktryna, bo to jest degradujące. Wielu politykom jednak wydaje się, że jest na odwrót, bo jak powiedzą słowo – interes, to będą traktowani serio przez ludzi robiących interesy.

Ubóstwo języka i sformatowanie języka pod doktryny obce powoduje, że do polityki trafiają albo agenci, albo ludzie niesłychanie prymitywni. Lub tacy, którzy są i jednym i drugim. Oni wyznaczają horyzont politycznego rozeznania dla narodu jako całości i oni kształtują język polityki. Nie można się ich pozbyć.

W takich okolicznościach wyjaśnienie jakiegokolwiek zagadnienia z przeszłości jest niemożliwe. Pozostaje tylko tania bardzo kontemplacja, taka jaką proponuje Bartoszewicz - dla kretynów po prostu. Lansowana po to, by nie naród nie przeszkadzał prawdziwym politykom w robieniu prawdziwych interesów.

Wszyscy już mam nadzieję rozumieją, że taka postawa musi spotkać się za granicą z pogardą totalną, wręcz z odczłowieczeniem. Im zaś bardziej się naszym zdaje, że Zachód tonie i się rozpada, tym ta pogarda jest większa. Zachód bowiem może zmienić kurs w każdej chwili, bez względu na to, co się dziś dzieje. I to widać już w kwestiach dotyczących rzekomych zmian klimatu i ekologii. To samo będzie z uchodźcami, których – przed zmianą kursu – spróbują na siłę wcisnąć nam. Dobrze jest mieć tego świadomość. I nie powtarzać bez sensu, że cywilizacja europejska się unicestwia. A zacząć raczej troszczyć się o własną.

A jak jest z tymi sławnymi wartościami chrześcijańskimi? – zapyta ktoś. Na twitterze księża kłócą się o słowa i gesty. Wielu wydaje się, że apelowanie do pojedynczych osób o to, by prowadziły chrześcijańskie życie, to wystarczający sposób na realizację misji. No, a ta musi być przede wszystkim oddzielona od kwestii lokalnych, bo jest uniwersalna. Czyli Polak to już niekoniecznie katolik, ale czy Polak niekatolik to jest dobry materiał do prowadzenia wśród takich istot jak on misji? A jeśli tak, to jakimi metodami?

Wróćmy do początku i pogadanki Bartoszewicza. To jest format prowadzący tych, co się weń wsłuchają wprost do katastrofy i chronicznej słabości połączonej z niezrozumieniem pojęć podstawowych. Te zaś w kulturze europejskiej wywodzą się z Biblii. Nie z mitologii czy historii pogańskiego Rzymu, jak to czasem gadają różni, żeby poprawić sobie samopoczucie i umocnić w wierze metodami stosowanymi przez Mirka Topolanka. Ludzie zaś, wśród których mamy prowadzić misję, oczekują przede wszystkim demonstracji siły. Nie fizycznej siły, choć ta też jest nie do pogardzenia, ale siły, która da im jakieś oparcie, nadzieję i zwyczajnie spokój. A także pozwoli, dla jakichś innych ciekawszych aktywności, odstawić wódkę. Żeby zaś demonstrować siłę, trzeba oprzeć się na przykładach, które są jednoznaczne. I ja tu kilka takich wymieniłem, a także opisałem kilka sytuacji, z których w zasadzie nie było wyjścia, a jednak się udało. I będę tę misję kontynuował.

Na dziś to tyle. Przypominam o promocji, którą ogłosiłem wczoraj i innych ważnych kwestiach. Pozwolicie, że ogłoszenia skopiuję

Teraz słowo o konferencji. Koszt uczestnictwa jednej osoby to 400 zł. A konferencja trwa osiem godzin, nie cztery. To czego się tam dowiadujecie wykracza znacznie poza zakres szkoleń przeciwpożarowych i kursów BHP. Kto był ten wie. Wszyscy też wiedzą, że nie prowadzimy konferencji online, albowiem służą one także do integracji środowiska. Ja zaś nie dysponuje ani obiektem, ani sponsoringiem prezydenta Trumpa. Tak więc cena ta, musi mieć jakaś wysokość. Przyznam, że jestem trochę śmielszy, po jej wyznaczeniu, kiedy zapoznałem się z ofertą omawianą powyżej. I czoło me jaśnieje, bo najbliższe nasze spotkanie odbędzie się w obiekcie jak ze snu. Czyli w krzyżackim zamku w Gniewie. A powiem Wam w tajemnicy, że w związku z jubileuszowym rokiem 500-lecia hołdu pruskiego, pół roku, albo i więcej poświęcimy sprawom pruskim. Nasz kolega Zyszko zaś wyda, oby jak najszybciej, album o Bolesławie Chrobrym. Co ma związek z drugim tegorocznym jubileuszem i także przyczyni się do tego, że wasza umiejętność lewitowania zostanie znacznie udoskonalona.

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/udzial-w-12-konferencji-lul/

Jak co dzień proszę wszystko o wsparcie mojej zrzutki. Trochę nam jeszcze brakuje, ale w lutym powinniśmy zebrać całość

https://zrzutka.pl/fymhrt?utm_medium=mail&utm_source=postmark&utm_campaign=payment_notification

No, a teraz już wspomniana promocja:

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/basn-jak-niedzwiedz-socjalizm-i-smierc-tom-i/

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/hipolit-korwin-milewski-wspomnienia-tom-i/

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/gabriel-ronay-anglik-tatarskiego-chana-tlumaczenie-gabriel-maciejewski-jr/

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/zaginiony-krol-anglii/

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/zabojczyni-leon-cahun/

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/przygody-kapitana-magona-leon-cahun/

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/ryksa-slaska-cesarzowa-hiszpanii/

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/i-co-kiedys-bylo-fajniej/

Przypominam o naszych nowościach i wznowieniach

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/roman-sanguszko-pamietniki-ksieznej-klementyny-sanguszkowej/

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/ksiecia-eustachego-sanguszki-pamietniki-1786-1815/

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/julian-ursyn-niemcewicz-pamietniki-z-lat-1830-1831/

 



tagi: kościół  polityka  polska  propaganda  europa  język  zniewolenie 

gabriel-maciejewski
2 lutego 2025 07:15
65     2517    13 zaloguj sie by polubić
Postaw kawę autorowi! 10 zł 20 zł 30 zł

Komentarze:

ewa-rembikowska @gabriel-maciejewski
2 lutego 2025 09:16

Nie mamy doktryny, nie mamy państwa budowanego według tej doktryny, nie mamy polityków tylko przedstawicieli grup interesów, które sobie dobrze żyją z pieniędzy budżetowych i tych będą bronić jak niepodległości. 

Nie wiem, czy ten mechanizm można zmienić? Bo skąd wziąć liderów, kórzy rozumieją co Pan napisał? 

zaloguj się by móc komentować


valser @gabriel-maciejewski
2 lutego 2025 09:42

Ogolnie rzecz biorac w polskiej polityce nie ma nic swoistego, co organicznie wyrastaloby z lokalnych spolecznosci, a potem zmultiplikowane dawaloby efekt skali.

Wszystko jest wzorowane na obcych modelach i spor jest o to czy ten polski model ma byc bardziej francuski, niemiecki czy brytyjski?

Jeszcze raz przywolam to szwajcarski model organizacji panstwowej, ktory powstal jako sojusz wojskowy malych, zamknietych spolecznosci, opartych o przywiazanie do swojego skrawka ziemi i postanowieniu, ze zaden obcy, chocby nie wiem jak cywilizowany nie bedzie nam mowil co mamy robic, jak mamy zyc i komu i ile sie oplacac. Te sojusze zmultiplikowane daly model panstwa federacyjnego.

Ten model, podobnie jak inne przyklady sa nie do skopiowania jeden do jeden. Chodzi tylko o to, zeby cos robic samemu i po swojemu, i nie dac sobie wciskac kitow, ze trzeba gonic jakis Zachod i spelniac jakies zewnetrzne standardy.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @ewa-rembikowska 2 lutego 2025 09:16
2 lutego 2025 09:52

Świetnie to pani ujęła Ewo...Zanim pan Bóg ześle nam tych liderów,tymczasem pozostaje nam inna doktryna ,którą zawarł Valser w cytaciku,który jest jak najbardziej aktualny,bez żadnych pułapek:

"  — Dla Boga, mości panowie! Proroctwa mnie wspierają! Zgody jeno, a pobijemy tych szelmów, pludrów, pończoszników, rybojadów i innych wszarzy, brodafianów, kożuszników, co w lato saniami jeżdżą!… Damy im pieprzu, aż pięty pogubią, umykając. Bijże tych psubratów kto żyw! Bij kto w Boga wierzy, komu cnota i ojczyzna miła! "

Amen.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @valser 2 lutego 2025 09:42
2 lutego 2025 09:52

Nikt nie jest w stanie wskazać istotnych momentów w historii, a jak się to czasem udaje, to nie widzą konsekwecnji z nich wynikających. Masz tysiąclecie koronacji i poza słodkim pierdzeniem o potędzie Bolesława nikt nie wygłasza żadnych sensownych kwestii. Z 500 leciem hołdu pruskiego jest jeszcze gorzej. Nikt nie rozumie co się działo w Polsce, wiedza historyczna nie ma przełożenia na wiedzę polityczną. Kopiuje się wzory obce, które wywodzą się z krancowo różnych okoliczności i oczekuję się, że będą tu działać

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @valser 2 lutego 2025 09:42
2 lutego 2025 09:55

Gonienie zachodu to koncepcja oświeceniowa, czyli satanistyczna

zaloguj się by móc komentować

valser @gabriel-maciejewski 2 lutego 2025 09:52
2 lutego 2025 10:03

Czczenie jakis patriotycznych smieci, ktore nigdy nie doprowadza do sukcesu i zwyciestwa do balwochwalstwo i zwykla glupota.

Ostatnie sensowne pomysly i ruchy wykonane w ekstremalnie trudnych okolicznosciach naleza do Brygady Swietokrzyskiej i Narodowych Sil Zbrojnych. Nic innego nie wchodzi w rachube i o calej reszcie mozna spokojnie zapomniec, bez wielkiej szkody.

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @valser 2 lutego 2025 10:03
2 lutego 2025 10:03

No, ja jednak zamierzam na tym trochę zarobić, zanim wszyscy zapomną

zaloguj się by móc komentować

Paris @ewa-rembikowska 2 lutego 2025 09:16
2 lutego 2025 10:07

Liderow  by  sie  znalazlo...

...  bo  oni  sa  !!!

 

Jednak  nie  wyobrazam  sobie  aby  przystapili  oni  do  ,,FspUlpracy,,  z  ta  HOLOTA,  ktora  obecnie  jest  o  nas  wielce  ,,zatroskana,,.  SWOLOCZ  ta  MUSI  zostac  przez  nas  ZLEKCEWAZONA...  i  UNIEWAZNIONA.  I  to  tak,  skromnie  piszac,  conajmniej  o  POLOWE.

Obecne  rzesze  DEBILi,  szturmujacych  NA  CHAMA  przestrzen  publiczna  w  czynieniu  NAM  DOBRZE  nalezy  -  tylko  i  wylacznie  -  ZABIC  SMIECHEM...  tj.  ominac  jak  najszerszym  lukiem.

 

Licze,  ze  jedna  z  pierwszych  decyzji  Trump`ka  pomoze  ZRESETOWAC  wiekszosc  tych  NIEROBOW  i  PASOZYTOW,  ,,zatroskanych,,  o  klimat,  zwierzatka...  i  o  nas.  

zaloguj się by móc komentować

valser @gabriel-maciejewski 2 lutego 2025 10:03
2 lutego 2025 10:14

Ja nie zapomne. To sa tropy po ktorych warto sie przespacerowac.

Do kazdego sukcesu prowadzi indywidualna sciezka, ktora polega na tym, zeby byc panem wlasnego losu, a to oznacza wziecie odpowiedzialnosci za swoje pomysly i akcje.

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski 2 lutego 2025 09:52
2 lutego 2025 10:16

Dokladnie  tak,...

...  nie  ma  NIKOGO  !!!

 

Bo  i  tez  nie  moze  byc,...  skoro  w  wiekszosci  sa  to  agenci,  slupy,  itp.  kreatury,  powielajace  TYLKO  obce  wzory...  i  jadace  na  OBCYCH  GRANTACH.

Co  Trump`ek  chce  i  ma  zamiar  ukrocic.  

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski
2 lutego 2025 10:17

Dlaczego po 1717 czy 1772 nic nam się nie udaje? Bo chłopi nie rządzili, a ta egoistyczna szlachta...:). Taki przekaz cisnęli nam Austriscy za pośrednictwem Akademii Krakowskiej. Ba! Naeet zrobiono w Galicji chłopomanie wśród inteligencji i artystów. I dziś wszyscyśmy tym zarażeni, co widać po tym "uczonym" na B.

Kiedyś Smoleń powiedział do Laskowika na scenie (to chyba było ze skeczu "Z tyłu sklepu"). "Panie kierowniku, mam taki mały interes...". - "To nie moja wina" - odparł Laskowik...:)

 

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski 2 lutego 2025 10:03
2 lutego 2025 10:18

Koniecznie,...

...  wyjdzie  to  narodowi  NA  ZDROWIE  !!!

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @valser 2 lutego 2025 10:14
2 lutego 2025 10:24

Wzięcie odpowiedzialności za swoje pomysly i akcje ZAWSZE łączy się z ryzykiem utraty swoich pieniędzym. Tym czasem praktycznie wszyscy ci wizjonerzy chcą ryzykowac cudzymi pieniędzmi, a nie swoimi. Ci z Konfederacji też nie lubią ryzykować swoimi pieniędzmi - choć głoszą, że lubią.

Oczywiście - wobec tego - wszystko się skończy powrotem pieniądza do swego pana, jak  pierścień Jedyny chce wrócić do Saurona...:). Taki to właśnie mamy typ zniewolenia. Ludzie chcą się bogacić, pragną pieniędzy, a nie potrafią z niego robić właściwego użytku. A już Jezus Chrystus mówił, aby czynić sobie przyjaciół z niesprawiedliwej mamony. A ci kretyni czynią sobie wrogów....to jak nam się ma udać?

zaloguj się by móc komentować

Paris @valser 2 lutego 2025 10:14
2 lutego 2025 10:29

Swieta  prawda  !!!

zaloguj się by móc komentować

peter15k @gabriel-maciejewski
2 lutego 2025 12:23

Chodzi o to,  żeby naturalny nurt patriotyczny w Polsce skierować w kierunku nurtu patriotyzmu jasełkowego tzn  np. kult marszałka , Jedzie jedzie na kasztance, My pierwsza brygada itp albo zamienić plakat z filmu Zezowate szczęcie z  Kobielą  z  „Na Kowno” np. „ Na „Królewiec.  Chodzi więc o to  abyśmy mieli patriotyzm jasełkowy a nie biznesowy albo dali się podpuścić do "osłabiania kogoś.     Czyli przykładowo, patrząc historycznie  abyśmy znowu nie zbudowali od podstaw portu w Gdyni wraz z magistralą kolejową ( teraz jakieś CPK )  zagrażając  czyimś dochodom.  Nie powinniśmy się jednak wstydzić  za tzw. elity bo wystarczy spojrzeć na pielgrzymki na kolanach kanclerza Niemiec czy Urszuli von der Leyen do rzeczywistego źródła władzy i pieniądza w Europie czyli Klausa Schwaba.  

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @peter15k 2 lutego 2025 12:23
2 lutego 2025 12:30

CPK nie jest jakieś. Klasu Schwab zaś nie jest centrum władzy

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @OjciecDyrektor 2 lutego 2025 10:17
2 lutego 2025 12:32

Tak, teraz Piński wypuścił dodatek historyczny o tym jak szlachta rozpijała chłopów, a ktoś przypomniał, że Braun w jakimś wywiadzie uznał Pińskiego za geniusza...

zaloguj się by móc komentować


peter15k @gabriel-maciejewski 2 lutego 2025 12:30
2 lutego 2025 12:43

Tu mamy róznicę poglądów. No ale trudno.

zaloguj się by móc komentować


peter15k @gabriel-maciejewski
2 lutego 2025 13:07

Sprostowanie - pod nazwiskiem "Klaus Schwab" nie mam na myślil  jego osobiście ale tych, którzy za nim stoją. Także tych,  którzy każą premierom  i prezydentom "na telefon" przyjmować gości,  których teoretycznie nie muszą przyjmować np Harrariego i tych,  z którymi łączy się osobiście prezydent nawiększego mocarstwa Trump aby osobiście przewrócić stolik ich  głównej koncepcji globalnej. Koniec sprostowania

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @peter15k 2 lutego 2025 13:07
2 lutego 2025 13:12

Zaraz się okaże, że nikt za nim nie stoi, a cała polityka UE to jedna fikcja

zaloguj się by móc komentować

peter15k @gabriel-maciejewski 2 lutego 2025 13:12
2 lutego 2025 13:29

Oczywiście stoi "źródło finansowania" - jak wycofa się "źródło finansowania" to oczywiście cała ta polityka UE okaże się fikcją. Bo polityka Unii jest polityką ..."żródła finansowania". Jesteśmy dość blisko takiego "cofnięcia".... Dlaczego ta polityka została zanegowana w USA ? Bo spowodowała katastrofalne skutki społeczne i gospodarcze. ( oczywiście CPK jest kluczowe także z punktu widzenia wojskowej obecności USA co jest dla nas korzystne ). 

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski 2 lutego 2025 13:12
2 lutego 2025 13:32

Bo  to  wlasnie  jest  FIKCJA  !!!

Potrzeba  tylko  BIEDY  ,,FsrUT  JelYt  i  biOrwokracji,,...  i  Schwab,  i  jemu  podobne  ZLODZIEJE  i  WYKOLEJENCY  tez  zdechna.  

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @gabriel-maciejewski
2 lutego 2025 13:40

O matko!

Właśnie przeczytałam na TT, że Bartoszewicz ogłosił chęć startu w wyborach prezydenckich i zaczyna zbiórkę podpisów.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @ewa-rembikowska 2 lutego 2025 13:40
2 lutego 2025 13:51

Ja widziałem nagranie, jak on i Bartosiak spotykają się z prezesem. Wszyscy mają poważne miny i zaczynają gadać o interesie narodowym. Przy tym obrazku jego kandydatura nie wydaje mi się za bardzo karykaturalna. To jest napuszony bałwan, podstawiony prezesowi w miejsce Migalskiego, który okazał się być podstawiony - nie jest to bynajmniej żaden parakoks, ale metoda. Obaj zeszli z tej samej taśmy produkcyjnej. Końca nie ma temu obłąkaniu. 

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @gabriel-maciejewski 2 lutego 2025 13:51
2 lutego 2025 13:58

Czy ten Bartoszewicz ma konkurować o elektorat Nawrockiego? Przecież to samobój!!!

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @ewa-rembikowska 2 lutego 2025 13:58
2 lutego 2025 14:04

Bartoszewicz realizuje czyjeś interesy, nie wiadomo czyje. Moim zdaniem rosyjskie, albowiem cały czas zasłania się żydami i szczepionkami. Nie wiem kto go wynalazł i podsunął prezesowi, ale jest to pretensjonalna małpa, z dużym parciem na szkło. 

zaloguj się by móc komentować

peter15k @gabriel-maciejewski 2 lutego 2025 14:04
2 lutego 2025 14:27

Rosja chce się pozbyć Żełenskiego i zainstalować tam jakiś "PKWN" a sprawa szczepionek jest nośna bo Kennedy zarzucił Sandersowi ( senatorowi ) przyjmowanie mln USD od firm farmaceutycznych.  Budzisz i Bartosiak idą w detal ( reklamują jakieś szkolenia - info z SN ) czyli widzą wysychanie dawnego źródełka... Bartoszewicz wyskoczył z kapelusza iluzjonisty...

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @ewa-rembikowska 2 lutego 2025 13:58
2 lutego 2025 14:28

Przecież on startuje przeciwko PiSowi teraz.

Hasła o "odpartyjnieniu polski" i inne tego typu pierdoły.

 

 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski
2 lutego 2025 15:12

" Po I wojnie światowej Polacy wierzyli, że Anglicy nie wiedzą jak dokładnie ma przebiegać wschodnia granica Polski i próbowali im to tłumaczyć, biorąc za podstawę polską tradycję i historię. Anglicy dokładnie wszystko rozumieli, a po II wojnie światowej najspokojniej w świecie zgodzili się na przesunięcie granicy za Lwów."

 

Niedawno gdy komentowałem pańską zdaje się notkę, wymieniałem uwagi z jednym z nawigatorów.

I on, właśnie w kwestii polityki i miejsca Polski w świecie, stwierdził, że powinniśmy być iskrą dla Europy i świata, tak się wyraził.

Więc ja odpowiedziałem, że raz już byliśmy iskrą, w 1939 roku, i zostaliśmy, proszę wybaczyć dosadne określenie, z fiutem w garści na wietrze, otoczeni przez groby i ruiny.

 

Potrzebna jest doktryna, cel i język, o którym pan pisze.

Iskry są ważne w przemyśle motoryzacyjnym, przy świecach zapłonowych.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @Paris 2 lutego 2025 10:07
2 lutego 2025 15:19

"Licze,  ze  jedna  z  pierwszych  decyzji  Trump`ka  pomoze  ZRESETOWAC  wiekszosc  tych  NIEROBOW  i  PASOZYTOW,  ,,zatroskanych,,  o  klimat,  zwierzatka...  i  o  nas."

 

A w mediach się zastanawiają czy ukaże się w końcu polski Trump.

Polskiego Trumpa na pewno nie będzie.

Bywa tylko gdakanie, np. Jarosław Kaczyński składa oświadczenie że w Polsce powinna być przywrócona kara śmierci.

To jest coś takiego jakby więżniowe w Oświęcimiu przekazali komendantowi postulat na piśmie, że idzie zima i domagają się wydania kurtek puchowych.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @ewa-rembikowska 2 lutego 2025 13:40
2 lutego 2025 15:29

"Właśnie przeczytałam na TT, że Bartoszewicz ogłosił chęć startu w wyborach prezydenckich i zaczyna zbiórkę podpisów."

 

No i w porządku.

Jeśli zostanie prezydentem, na czele Rady Bezpieczeństwa Narodowego stanie Bartosiak, z Budziszem jako zastępcą.

Bo Siewiera pojechał się kształcić do Oksfordu.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @peter15k 2 lutego 2025 12:43
2 lutego 2025 16:01

Moim skromnym zdaniem wcale nie masz Peterze z gospodarzem specjalnej różnicy poglądów.Gdyby tak naprawdę było-nie byłoby tutaj na SN Ciebie. Niuanse odnoszą się do subtelnych różnic w znaczeniu lub odcieniach znaczenia, które kojarzymy ze słowami. Mianownik z gospodarzem masz z pewnością wspólny...

zaloguj się by móc komentować

peter15k @BTWSelena 2 lutego 2025 16:01
2 lutego 2025 16:41

Bez różnicy poglądów byłoby nudno no i jakby "sekciarsko". Zaletą SN jest to, że ogromną wiedzę historyczną dyskutantów tutaj można próbować połączyć z wydarzeniami  bieżącymi.  Już myśleliśmy że po przeżyciu Jaruzela, upadku komuny ( formalnie ) wejściu do Unii skończyła się historia a tu niespodzianka - nic nie jest pewne i szambo wybija. Także przeszłość nas dopada w innych dekoracjach. Moim zdaniem istnieje poważna zmiana związana z błyskawicznym przepływem informacji w związku z technologią. Tak masowego wpływu informacji i dezinformacji nie było przedtem. Na dodatek AI może generować dezinformację.  Dlatego kluczowy jest "fundament", który trzeba budować na skale a nie na piasku.   Dlatego zabrano się ostro za KK aby siedział cicho w tej konfrontacji co też czyni. Młodzież wydaje sie mocno zdezorientowana. No ale zobaczymy... 

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @peter15k 2 lutego 2025 16:41
2 lutego 2025 17:30

To prawda Peterze,gdyby na SN komentatorzy tylko papugowali jedną wersję,to wyrosłoby nudne monstrum. Wiedza Nawigatorów jest także tym co tutaj wzbogaca portal....Dla KK od długiego czasu zatykają gębę metodami nie tylko na pedofilię,ale starymi wypróbowanymi metodami za komuny.

A młodzież?...no cóż warunki ,którym stworzono Rodzicom w pokoleniu postkomuny zaowocowały takim wychowaniem i lukami w historii,że ich historia opiera się w większości na rozumieniu memów.Może jak bieda ich wybatoży to sięgną po właściwą książkę...skąd ten mem powstał?.Ja taką nadzieję pokładam...

zaloguj się by móc komentować

Maciej-Lodyga @gabriel-maciejewski 2 lutego 2025 09:52
2 lutego 2025 20:33

Co chciałby Pan usłyszeć o koronacji Bolesława Chrobrego i hołdzie pruskim?

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Maciej-Lodyga 2 lutego 2025 20:33
2 lutego 2025 20:48

Ja? Nic, ale państwo ma jakieś obowiązki związane z własną tradycją, czy nie?

zaloguj się by móc komentować

Maciej-Lodyga @gabriel-maciejewski 2 lutego 2025 20:48
2 lutego 2025 21:12

Tak, ale interesuje mnie co chciałby Pan szczegółowo usłyszeć od Państwa.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Maciej-Lodyga 2 lutego 2025 21:12
2 lutego 2025 21:29

Chciałbym zobaczyć uroczystą mszę świętą w katedrze gnieźnieńskiej w dzień koronacji Bolesława. Całodziennie obchody tego święta też nie byłbym złe. Co do hołdu złudzeń nie mam, więc nie mam też oczekiwań

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski 2 lutego 2025 21:29
2 lutego 2025 22:01

Tym bardziej, że była to koronacja cesarska...:).

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @gabriel-maciejewski 2 lutego 2025 21:29
2 lutego 2025 22:51

Jak to widzisz przy ogólnym bziku republikańskim i kompromitacji ostatniego króla Polski??? JK na Mszy św. w katedrze gnieźnieńskiej i potem cała Polska zasypana memami o aspiracji prezesa i radocha z tego, że  nie ma potomków /co do tronu/ tylko kota? 

To są więzi /monarchia/ bezpowrotnie :( przerwane i naród wyćwiczony w owym myśleniu koniecznie republikańskim. I nie ma warstwy stojącej za królem, a są gównianej jakości gangi polityczne, absolutnie - na zewnątrz - republikańskie włąśnie. 

Trump natomiast pokazuje dobitnie, co znaczy monarcha z oddanymi mu i idei/doktrynie ludźmi.  

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @KOSSOBOR 2 lutego 2025 22:51
2 lutego 2025 23:02

Komuna zrobiła obchody tysiąclecia państwa, choć każdy wiedział, że chodzi o tysiąclecie chrztu. Prezesowi zaś chyba już jest obojętne czy się z niego śmieją czy nie

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @gabriel-maciejewski 2 lutego 2025 23:02
3 lutego 2025 00:11

To jednak były czasy innej świadomości narodu. A język i pojęcia komuny były mu obmierzłe. Dzisiaj świadomość /???/ narodu dalece się zmieniła - o czym sam piszesz na początku notki. Mało kto ma w sercu /i w wiedzy!/ tradycję. I mało kto wie w ogóle o co chodzi. 

Aha, poza Kościuszką na wizerunkach po domach, bardzo popularny był książę Pepi, a po Powstaniu Styczniowym - Pustowójtówna /skądinąd adiutant Langiewicza/. Potem zaś - Wałęsa. Tak więc - i cóż zrobisz... 

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @gabriel-maciejewski 2 lutego 2025 23:02
3 lutego 2025 00:18

Nie chodzi o samopoczucie prezesa, a o ogólnonarodową bekę w mediach. Czyli o kolejne kopnięcie w samo tylko usiłowanie powrotu do jakiejś /historycznej już/ doktryny. 

Zobacz, co Gomułka zrobił na tysiąclecie:

https://www.youtube.com/watch?v=_eGNLf3KUUQ

Nie szczypał się, mimo komuny i Sowietów. 

zaloguj się by móc komentować

pike @Szczodrocha33 2 lutego 2025 15:19
3 lutego 2025 01:16

 Tam u was w Oregonie  też kurtki chyba potrzebne.

Bo ze względu na sytuację w Eugene i Portland, gubernator Oregonu Tina Kotek

ogłosiła stan wyjątkowy w całym stanie i walczy o to, by problem bezdomności

pojawiał się na pierwszych stronach gazet w całym kraju.

zaloguj się by móc komentować


Maciej-Lodyga @gabriel-maciejewski 2 lutego 2025 21:29
3 lutego 2025 09:06

OK. A czy hołd pruski był dla Pana błędem czy Pan ma inne zdanie? Bo skoro mowa o świętowaniu to tak to zrozumiałem, że jest co świętować.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Maciej-Lodyga 3 lutego 2025 09:06
3 lutego 2025 09:10

Jak dłogo Pan jest na tym blogu i co Pan czytał z publikowanych tu tekstów, zanim zdecydował się Pan na zalożenie swojego bloga?

zaloguj się by móc komentować

Maciej-Lodyga @gabriel-maciejewski 3 lutego 2025 09:10
3 lutego 2025 20:56

Jestem około 1,5 roku. Nie pamiętam dokładnie wszystkich tekstów, które czytałem. Znalazłem np. to:

https://coryllus.pl/o-sensie-istnienia-panstw/

"...Asekurującym tej operacji, był rzecz jasna Albrecht Hohenzollern, a w historii, moment zakończenia eksperymentu określany jest jako „hołd pruski”. Interpretacja tego aktu zaś jest wprost idiotyczna. (...)"

Dla mnie trochę za dużo niedopowiedzeń. Która interpretacja jest idiotyczna? Może być kilka interpretacji. 

zaloguj się by móc komentować

Maciej-Lodyga @gabriel-maciejewski 3 lutego 2025 09:10
3 lutego 2025 21:00

Znalazłem lepszy tekst:

https://gabriel-maciejewski.szkolanawigatorow.pl/o-zmianie-porzadkow-i-puapce-na-wielkich

zaloguj się by móc komentować

Maciej-Lodyga @gabriel-maciejewski 3 lutego 2025 09:10
3 lutego 2025 21:05

"... Drugim momentem w dziejach, o którym opowiedział mi Jacek, była zgoda Zygmunta I na powstanie państwa heretyków. Do dziś oceniane to jest jako sukces, bo katastrofa przyszła zbyt późno i rzekomo nie można jej było przewidzieć. Albrecht zaś, jako lennik Polski uniemożliwił wysuwanie przez cesarza roszczeń do Pomorza i Prus. Wszystko pięknie, ale jak pamiętamy ceną, za ten rzekomy sukces było rozbicie Węgier."

Nie znam nikogo kto mówiłby, że to był sukces.

zaloguj się by móc komentować

MZ @KOSSOBOR 3 lutego 2025 00:18
3 lutego 2025 21:43

Co by nie powiedzieć o Gomułce,to twardo postawił sie Sowietom w temacie powrotu pozostałych Polaków ze Wschodu.Białoruski historyk,który miał dostęp do dokumentów z tamtego okresu,stwierdził,że Gomułka stawiał bardzo ostro sprawę powrotu Polaków.W 1957 r wróciło do Polski tysiące rodzin, w tym  moja.Dla ciekawostki,rodzina Gomułków to moi sąsiedzi,bardzo skromni ludzie,nie piastowali żadnych dochodowych stanowisk. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Maciej-Lodyga 3 lutego 2025 21:05
3 lutego 2025 21:46

A ile zna Pan osób, które w ogóle o tym mówią?

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @MZ 3 lutego 2025 21:43
3 lutego 2025 21:52

za Gomulki nie było jeszcze dochodowych stanowisk. Początki tego (skromne) zaczęły się za Gierka. A nomenklaturowe fortuny klanowe maja poczatek w  epoce  "pieriestrojki".

zaloguj się by móc komentować

Maciej-Lodyga @gabriel-maciejewski 3 lutego 2025 21:46
3 lutego 2025 22:21

Na poziomie szkoły średniej a może już podstawowej mówi się o pozie Stańczyka na obrazie Matejki "Hołd pruski". Na poziomie szkoły mówiono nam, że Stańczyk przewidział, że to był błąd. Ale czy tak do końca był to błąd Polski czy Litwy? Kim był Jagiellon - przedstawiciel litewskiej dynastii, z matki Niemki? Jan Łaski chciał inkorporacji Prus. Bona też.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Maciej-Lodyga 3 lutego 2025 22:21
3 lutego 2025 22:23

Na poziomie prof. uniwersytetu nikt nie śmie nawet robić uwag pod adresem hołdu. Nie chce mi się rozwijać tematu, bo napisałem w tej kwestii wiele, dawno temu. I być może jeszcze coś napiszę

zaloguj się by móc komentować

stachu @Maciej-Lodyga 3 lutego 2025 21:05
3 lutego 2025 22:28

Hołd pruski się odbył i tego nie zmienimy. Jego ocena to jedna sprawa, a przypomnienie, czy uroczystość, że Prusy Książęce, czyli jedno z państw niemieckich, było lennem Rzeczypospolitej to inna sprawa. 

zaloguj się by móc komentować

MZ @stanislaw-orda 3 lutego 2025 21:52
3 lutego 2025 22:32

To by się zgadzało...

zaloguj się by móc komentować

MZ @stanislaw-orda 3 lutego 2025 21:52
3 lutego 2025 22:35

...ale mógł swoja siostrę ,krawcową,mianować ministem przemysłu włókienniczego,albo jakimś sekretarzem stanu w ministerstwie...

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @MZ 3 lutego 2025 22:35
4 lutego 2025 07:10

ale mówimy o "stanowiskach" dochodowych, na których praca jest lżejsza od snu. Np. udziały w licznych radach nadzorczych i temu podobne synekury. Tego wówczas nie było. Jasne, ze nomenklatura partyjna żyła lepiej niż reszta ludzi, ale róznica dotyczyła spraw podstawawoych (przydziały mieszkań, wewnętrzna sieć zaopatrzenia, etc. ). Nie było, dajmu na to, wykupywania całych osiedli, pod wynajem. Nomenklatura po pieriestrojce , gdy nie podołała zachodniej konkurencji, uciekła w deweloperkę.

To temat morze, i podobnie jak morze zdradliwy i niebezpieczny.

zaloguj się by móc komentować


BTWSelena @stanislaw-orda 4 lutego 2025 07:10
4 lutego 2025 14:55

" To temat morze, i podobnie jak morze zdradliwy i niebezpieczny " ano ,bo mi przed dosłownie nosem tuż przy ulicy,przy wieloletnim zakazie deweloperka  buduje  trzy  10-piętrowe gmaszyska w dd *** mając zakazy,które potrafi "odmrozić".

Jak słusznie zauważył kiedyś kol ArGut władze miasta Krakowa jak chcą to i Wisłę są w stanie podpalić...

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować