-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

Rzemiosło wojenne

Okazało się, że Włosi zrobili w 2001 roku film o jednym z bohaterów naszego komiksu Sacco di Roma, czyli o Giovannim de Medici, zwanym Giovanni de la bande nere. Jarek to znalazł, ale nie ma oryginalnych wersji, są tylko pirackie, do tego bez napisów. Film nie ma takiego rozmachu jak nasze produkcje historyczne, ale jest tam wiele ciekawych rzeczy. Jest sam Giovanni przede wszystkim i jest stary Frundsberg. Jak ktoś ma ochotę poszukać tego w sieci, zachęcam. Może gdzieś będzie wersja z angielskimi napisami.

Jeśli zaś idzie o rzemiosło wojenne, to jest ono szlifowane i udoskonalane także poza polem bitwy. I o tym przekonaliśmy się słysząc ostatnie deklaracje prezydenta Turcji Erdogana, mam na myśli te kwestionujące sens gwarancji bezpieczeństwa dla Polski i krajów bałtyckich. To jest moim zdaniem rzecz niezwykła. Uważam, że to jest po prostu zdrada, która jest w dodatku poprzedzona ujawnieniem słabości sojusznika. W normalnych warunkach, to znaczy w warunkach zastosowania rzemiosła wojennego w jego właściwych kontekstach Erdogan powinien już nie żyć. W najlepszym razie, jeśli jest tak cennym sojusznikiem, terrorystyczna organizacja kurdyjska, albo bułgarska, albo jakaś jeszcze, nowo powołana na przykład, powinna w czasie uroczystości państwowych wytłuc mu wszystkich ochroniarzy, a jego samego oszczędzić. Wszystko to zaś powinno być sfilmowane. Potem zaś należałoby pokazywać na YT portki w które narobił w czasie tej operacji.

Zacznijmy od kształtu tej deklaracji. Erdogan kwestionuje gwarancje bezpieczeństwa dla Polski i krajów bałtyckich, nie mówi słowa o Czechach, Słowacji, Węgrzech czy Rumunii. A to oznacza, że nie mówi on własnym tekstem, ale tekstem spreparowanym i podsuniętym mu przez Putina, który chce sprawdzić dwie rzeczy – na ile Erdogan jest poważny i na ile zależy na nim Amerykanom to raz. Zdradza też przy tym, że Rosjanie, którzy przecież nie traktują Erdogana inaczej, jak kukłę, obiecali mu – w razie sukcesu tego rozpoznania – zwiększenie wpływów Turcji w krajach wymienionych czyli w Czechach, na Słowacji, na Węgrzech i w Rumunii. Pan Putin zaś chce zorientować się na ile Erdogan jest zdeterminowany, by przeć w tę stronę.

Nie wiadomo co będzie z Bułgarią, ale każdy może się łatwo domyślić, co. Propozycja ta oznacza, że pan Erdogan szykuje się do zajęcia miejsca wśród prawdziwych władców Europy i uważa iż aktywność muzułmanów w starej Unii plus wymuszenia jakie wspólnie z Putinem zastosuje wobec Unii nowej i nowego NATO taką władzę mu dadzą. Dodajmy jeszcze, że żaden z krajów zakarpackich nie będzie zbyt gwałtownie protestował przeciwko takiemu rozwiązaniu, bo nikt nie wyobraża sobie, żeby Turcy rzeczywiście tam weszli, każdy myśli, że będą rządzić zdalnie. Ofiarą tego układu mamy być my i kraje bałtyckie. Pan Erdogan wyraźnie powiedział, że mamy być zarżnięci, żeby wszyscy inni mogli żyć w zgodzie. Fakt iż polskie media owego występu nie omawiają z należytym zainteresowaniem i nie komentują tego w żaden sposób świadczy moim zdaniem o nich jak najgorzej.

Jeśli do tego dodamy Kurdów, w których obronie stanęli wszyscy polscy lewacy, nie rozumiejąc o co chodzi, to mamy w zasadzie obraz spójny. Kurdowie w żaden sposób nie zagrażają Ankarze, bez poparcia Amerykanów są nikim, mogą – jak dawnymi czasy – zwrócić się w stronę Rosjan, ale ci ich zlekceważą, albowiem ujawnili już wyraźnie swoje priorytety, nie wskazując przy tym na siebie. Winę za zabijanie Kurdów zwali się na USA, bo nie posłuchały mądrych rad Erdogana i wskaże się światowemu lewactwu winnego tej całej sytuacji. Będzie nim Polska, organicznie wroga Rosji, z niezrozumiałych przecież powodów, która domaga się jakichś gwarancji, przez co cierpią Kurdowie.

Nie wiem jak prezydent Duda wybrnie z tego wszystkiego w Londynie, ale ja na jego miejscu nie odezwałbym się do Erdogana ani słowem. I pilnie bym obserwował co robią Czesi i Węgrzy. Takie deklaracje to jawny skandal.

Czy ktoś w Polsce w ogóle zabrał głos w tej sprawie? Nie wiem. Być może ludzie lepiej ode mnie zorientowani wiedzą, że nie warto się tym przejmować, ale ja uważam, że jednak trzeba. Mamy bowiem w kraju jedną, długą i najważniejszą tradycję polityczną. Jest to tradycja ustępowania przed siłą i płaszczenia się. I nie trzeba naprawdę wiele, by do tego doprowadzić. Ja sobie łatwo potrafię wyobrazić sytuację, w której różni mędrcy zaczynają wychwalać Erdogana za jego dalekosiężną politykę i wizje, za jego umiar i rozsądek, za jego sposób rządzenia państwem. Ba, ludzie mogą nawet sięgnąć po liczne przykłady z przeszłości, wskazujące na to, jak dobroczynny wpływ miała na sytuację Polski stała obecność Turcji na południu. Zacznijmy więc od tych historycznych kontekstów. Turcja nigdy nie była samodzielna. Był to plemienny konglomerat złożony ze zhierarchizowanych szajek przestępczych, dobrze uzbrojonych, wskutek zajęcia w średniowieczu azjatyckich centrów metalurgicznych. Szajki te walczyły między sobą, tworząc w końcu bardzo sprawną, komunikującą się w zasadzie pozawerbalnie organizację, w której wszystko działało w wyniku niejawnych porozumień i szantaży. Plemiona tureckie działały w myśl lapidarnej bardzo doktryny politycznej streszczającej się w słowach – naprzód, na zachód! Tę samą doktrynę zastosował potem Stalin. Jak każda zhierarchizowana organizacja przestępcza nie były one zdolne do niczego poza działalnością półlegalną. Zaczęło się od zajumania imperialnej doktryny Rzymu, jeszcze przed zajęciem Konstantynopola. Żaden sułtan nie wpadł by na to sam z siebie, to pewne, i domniemywać należy, że całą tę doktrynę podsunęli im, jak gorący kartofel, Wenecjanie, wrogo nastawieni do Niemców i ich cesarza, tytułującego się rzymskim imperatorem. W stuleciu XVI, w czasach największej świetności imperium, Turcja była po prostu żydowskim golemem. Potem przejęli ten interes Francuzi, którzy prowadzili go mniej lub bardziej skutecznie do czasów Napoleona, kiedy to nie było już żadnego sensu inwestowania w Turcję. To się zmieniło, kiedy wzrosły ambicje imperialne Rosjan. Nigdy nie możemy zapominać, że Turcja i Szwecja to dwa narzędzia polityki Paryża na wschodzie. Mając świadomość jaka tradycja stoi za Erdoganem, trzeba być ciężko zaburzonym, żeby dopominać się o jakieś sojusze z nim i liczyć na jakieś porozumienia. On się nie będzie z nami porozumiewał, może to zrobić jedynie wtedy kiedy na czele państwa polskiego stanie jakiś bardzo wpływowy żyd, nie wcześniej. On może nas co najwyżej postraszyć i popatrzeć jak się boimy. To wszystko. Może nastawić przeciwko nam sojuszników w NATO i zrobi to z całą pewnością, jeśli okażemy choćby cień słabości. To jest facet, który spędził jakiś czas w więzieniu i jego życiem rządzą zasady spod celi. Innych komunikatów niż pochodzące stamtąd nie rozumie. Dobrze o tym pamiętać. Jestem niezwykle ciekaw tego, jakie będą konsekwencje jego słów i w jaki sposób zostanie skarcony. Uważam bowiem, że należałoby go skarcić. Jeśli to się nie stanie musimy być przygotowani na rozwiązania nadzwyczajne.

Jeszcze słowo w kwestii komunikacji niewerbalnej. Myślę, że polscy politycy i publicyści powinni brać jakieś korepetycje w tym zakresie. To nie jest tak bowiem, że im bardziej jesteśmy posłuszni polityce sojuszniczego mocarstwa tym bardziej się nas szanuje. Jest dokładnie na odwrót. Im bardziej jesteśmy posłuszni tym bardziej się narażamy. Kwestia najważniejsza dotyczy sposobu rozumienia strategicznego interesu sojusznika i takiegoż samego sposobu rozumienia naszej doktryny. Jeśli w tych zakresach będziemy lojalni, w innych nie musimy przesadzać. Tak myślę, choć nie jestem politykiem. Uważam też, że każdy kto publicznie kwestionuje potrzebę gwarancji bezpieczeństwa Polski zasługuje na poważną reprymendę. Podkreślam – poważną. Macie szczęście, że nie rządzę...naprawdę….



tagi: polska  rosja  turcja  nato  kraje bałtyckie 

gabriel-maciejewski
4 grudnia 2019 09:09
55     4544    20 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

marianna @gabriel-maciejewski
4 grudnia 2019 09:28

Próbuje się nam wmówić, że gdzieś na szczytach władzy w świecie /tej rzeczywistej!/ nastąpił jakiś podział. A przecież to wszystko jeden pies - zabawa w dobrego i złego policjanta. Po której stronie byśmy nie stanęli , .... zawsze z tyłu. Pozostaje nam tylko manewrować. Ja przynajmniej takie wnioski wyciągam.

zaloguj się by móc komentować

tadman @gabriel-maciejewski
4 grudnia 2019 09:58

Deal w Jałcie i Teheranie ma swoje korzenie w Stanach Zjednoczonych przemytników (notka zw na SN), więc nie ma się czemu dziwić. Deklaracja Erdogana są bardzo na rękę USA, które mają jeszcze do opchnięcia 447. Bacik jest, więc patrzymy co w Londynie postanowi Zachód. 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @gabriel-maciejewski
4 grudnia 2019 10:01

"Kwestia najważniejsza dotyczy sposobu rozumienia strategicznego interesu sojusznika i takiegoż samego sposobu rozumienia naszej doktryny"

I mają to zrozumieć pp. Duda, Blaszczak  i Szczerski. Czarno to widzę.

zaloguj się by móc komentować

MarcinD @gabriel-maciejewski
4 grudnia 2019 10:03

Panie Gabrielu, o której godzinie ma Pan wykład u Karmelitów? Bo rozumiem, że w czwartek (przez ostatnie kilka dni nie miałem czasu tu zaglądać).

A na targach będzie Pan od czwartku do niedzieli włącznie?

zaloguj się by móc komentować

Globalny @gabriel-maciejewski
4 grudnia 2019 10:16

Pas, szlak i handel z Teheranem - w 2016 jakieś manewry były ale się skończyły. Teraz chybaśmy potanieli. Cena za II kadencję?

zaloguj się by móc komentować

tadman @gabriel-maciejewski
4 grudnia 2019 10:27

Błaszczak w TVP powtarza mantrę o zakupie F35, a ktoś tu pisał, ze trzeba było dokupić sprzęt taki jak posiadamy, bo umiemy szkolić, latać i serwisować, a F35 to nauka tańca prawie od podstaw, że nie wspomnę o kosztach i zwiększonej zależności. 

Nie znam obecnie sytuacji w wojsku, ale pamiętam co z naszym wojskiem zrobiono za Jaruzelskiego; to nie była służba a praca od 7 do 15. Ci ludzie jzapewne jeszcze pracują w wojsku. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @MarcinD 4 grudnia 2019 10:03
4 grudnia 2019 10:34

Wykład zaczynam o 17.00, jestem do niedzieli

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @ikony58 4 grudnia 2019 10:12
4 grudnia 2019 10:35

Musi jakiś ochroniarz grzyba zjadł i mu się zmarło nagle...

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @tadman 4 grudnia 2019 10:27
4 grudnia 2019 10:37

A mój ojciec i dziadek służyli na kolei. Jaruzel to był urzędas z gnatem za paskiem

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @gabriel-maciejewski
4 grudnia 2019 10:38

Kiedy tuż przed hołdem pruskim poseł króla Zygmunta I przyjechał do Londynu z pytaniem, czy król Henryk VIII zarządzi inwazję na Turcję, padła odpowiedź, że król Anglii wybierze się na Turków po podbiciu Królestwa Francji. Anglicy kilkadziesiąt lat wcześniej zostali wypchnięci z prawie całego terytorium Królestwa Francji i Księstwa Burgundii do Calais. Tak więc za państwem z Paryża stoją dodatkowo państwo z Londynu, jeśli chodzi o chęć konfrontowania się z Turkami. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @krzysztof-laskowski 4 grudnia 2019 10:38
4 grudnia 2019 10:41

To jasne, ale państwo z Londynu ma jeszcze Grecję na utrzymaniu, której puścić nie może. A co Turcy myślą o Grekach to wszyscy wiemy

zaloguj się by móc komentować

gorylisko @leszczyna 4 grudnia 2019 10:24
4 grudnia 2019 10:41

tiaaaa jaasne... a poza tym putin to rufny gość ;-)... obawiam się, ze pan przeczytał i nie zrozumiał tego co napisane powyżej... proponuję czytać tak długo aż pan zrozumie... jeżeli nadal będzie pan itolił od rzeczy proponuję napić się wódki... tak wiem, allah zabrania pić wina ale o wódce nic nie wspominał, może to panu pomoże...

zaloguj się by móc komentować

gorylisko @gabriel-maciejewski
4 grudnia 2019 10:59

panie Coryllus... w zupełności się z panem zgadzam a pańska wykładnia w temacie turków to cymes... pozostaje pytanie ile jest w Erdoganie tureckiego watażki a ile jest długofalowego polityka... chyba nie jest tak zle... moim zdaniem to lokalny watażka któremu się wydaje, że odtworzy imperium tureckie wykorzystujac putina...  być może łudzi się, że putin to typ zachodniego polityka a tymczasem jest to po prostu sprytniejszy bandyta od niego... w którymś momencie putin postawi go do pionu i wróci z podkulonym ogonem pod komendę Trumpa... inna sprawa, że odstrzelenie ochroniarzy wg pana scenariusz dobrzy by mu zrobiło, macronowi też... jak sądzę nawet merkel zauważyła niebezpieczeństwo tureckie... dlatego może przyłączyć się do USA ale... nie za darmo... szkopy zażądają głowy kaczyńskiego i chyba ją dostaną...

zaloguj się by móc komentować

ziemski @gabriel-maciejewski
4 grudnia 2019 11:21

Macierewicz w PR24 uznaje tureckie postulaty za czystą propogandę zważywszy, że w Turcy nie mają i mieć nie będą swoich wojsk w batalionach na wschodniej flance NATO. Wszelkie różnice w ramach NATO postrzega jako kłótnia w rodzinie (konflikt grecko-turecki). Jednak deklaracje Macrona i politykę Merkel (gazociąg) uważa za destrukcyjne dla sojuszu. Moim zdaniem każdy przywódca przed zakończeniem szczytu chce coś ugrać dla swoich. Dla nas jest istotne czy poza dotychczasowymi gwarancjami uzyskamy coś jeszcze i czy problem Ukrainy będzie w jakikolwiek sposób poruszany.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @ziemski 4 grudnia 2019 11:21
4 grudnia 2019 11:48

Pewnie pan Macierewicz ma rację, w końcu stoi bliżej tych spraw

zaloguj się by móc komentować


MarcinD @gabriel-maciejewski
4 grudnia 2019 11:51

Pytanie gdzie są granice testowania sojusznika(ów) i od kiedy zaczyna się zdrada. Na pewno zależy to głównie od tego, jak mocne karty ma testujący. Czy Turcja ma aż tak mocne w porównaniu z Niemcami, Francją i przede wszystkim USA? Raczej nie, ale w dzisiejszym świecie, kiedy nic nie jest już normalne i Erdogan czuje się zapewnie bezkarny tak długo, jak długo myśli, że rozgrywa Rosję i NATO dla swoich interesów.

Może się zdziwić, szkoda tylko, że my znowu jesteśmy między młotem a kowadłem. I smutne jednak jest to, że po takiej deklaracji nie ma od razu kary. Niezwłocznej i bolesnej.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @marianna 4 grudnia 2019 09:28
4 grudnia 2019 11:53

Nie nastąpił podział. Przybył nowy gracz. I siadł do stolika gdzieś w 2008.

zaloguj się by móc komentować

MarcinD @gabriel-maciejewski 4 grudnia 2019 10:37
4 grudnia 2019 12:00

Tak a'propos Jaruzelskiego i trochę OT: towarzyszka panienka założyła swój kanał YT. Pierwszym gościem był Kukiz, teraz Olbrychski. Ciekawy dobór, prawda. Rozmowa z Olbrychskim jest w ogóle zabawna i pokazuje wprost skąd tym wszystkim smutnym ludzikom wyrosły nogi i jakie oni mają pojęcie o życiu (wystarczą pierwsze dwie minuty):

https://www.youtube.com/watch?v=qwOjhPhOlMQ

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Grzeralts 4 grudnia 2019 11:53
4 grudnia 2019 12:01

i ten nowy gracz własnie próbuje wylicytować rozmiar własnej sfery wpływów.

 

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @stanislaw-orda 4 grudnia 2019 12:01
4 grudnia 2019 12:11

Dokładnie. A karty ma mocne i wszyscy to wiedzą. I pokazał już, że  umie grać. 

zaloguj się by móc komentować

marianna @Grzeralts 4 grudnia 2019 11:53
4 grudnia 2019 12:13

Graczy jest kilku. Rozgrywający jest zawsze jeden... i ten sam.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @marianna 4 grudnia 2019 12:13
4 grudnia 2019 12:17

Jednak dwóch, a trzech to duża zmiana. 

zaloguj się by móc komentować

umami @gabriel-maciejewski
4 grudnia 2019 12:22

Ściągnąłem plik avi z napisami angielskimi, portugalskimi, włoskimi (oryginalny dźwięk - włoski), rozmiar 770 MB; teraz próbuję lepszą jakość 1,5 GB ale nie wiem jaka tam jest wersja językowa, bo gdzies z Chin to ciągnę :)
Mogę jeszcze mieć rosyjską wersję.
Mogę Ci to wypalić na płytkę i przynieść na targi.
 

zaloguj się by móc komentować

marianna @Grzeralts 4 grudnia 2019 12:17
4 grudnia 2019 12:29

Tak, tylko nie traktujmy ich jako samodzielne, niezależne byty.

zaloguj się by móc komentować


umami @gabriel-maciejewski
4 grudnia 2019 12:45

Klinika Języka jest pod Coryllus,

stoisko nr 116, 5—8 grudnia, Hala Stulecia zwana Ludową (albo na odwrót)

http://domliteratury.wroc.pl/content/41/lista_wystawcow_%E2%80%93_plan_stoisk


zaloguj się by móc komentować

umami @gabriel-maciejewski 4 grudnia 2019 12:40
4 grudnia 2019 12:50

Dobra mam lepszą wesję mkv 1,8 GB z angielskimi napisami (oryginalny dźwięk - włoski, może być też rosyjski, wystarczy odkliknąć).
Zgram wszystkie wersje :)

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @gabriel-maciejewski 4 grudnia 2019 10:41
4 grudnia 2019 13:11

Skoro londyńczycy nie potrafią przywrócić granicy między Ulsterem a resztą Irlandii, to mają problem domowy większy niż Grecja.

Francuzi mają więcej do powiedzenia w kwestii Rosji, bo mają silniejszą od Wyspiarzy armię. Pan Macron niedawno ogłosił, że NATO znajduje się w stanie śmierci mózgowej i że trzeba poprawić współpracę z Rosją.

To, co oglądamy dokoła, stanowi, myślę, urzeczywistnienie planu, zgodnie z którym poprawiona i ulepszona wersja katarów ma wywołać chaos w Europie i zawrzeć ostateczne porozumienie z poprawioną i ulepszoną wersją wojska Czyngis-chana, porządkującą sprawy w Europie Środkowo-Wschodniej.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @krzysztof-laskowski 4 grudnia 2019 13:11
4 grudnia 2019 13:22

Najwazniejsze, to gdzie będzie przebiegała granica pomiędzy blokiem atlantyckim a kontynnetalnym

Czy na Dnieprze, Dniestrze, Bugu, Wiśle  czy Odrze.

zaloguj się by móc komentować



pink-panther @gabriel-maciejewski
4 grudnia 2019 13:41

W czwartek czyli jutro rozpoczyna "przesłuchania" w procedurze impeachmentu prezydenta USA Donalda Trumpa tzw. Judiciary Committee. Na początek będzie "przesłuchanie ekspertów" na temat tego, dlaczego prezydent USA Donald Trump "podpada" pod Artykuł 2 Sekcja 4 Konstytucji USA , która mówi, że "prezydent może być usunięty z Biura poprzez postawienie w stan oskarżenia (impeachment) i skazanie za zdradę, przekupstwo (bribery) i inne ciężkie przestępstwa i inne wykroczenia".

Jest to robota demokratów i nie tylko za to, ze Trump oskarża syna ex-wiceprezydenta i kontrkandydata w wyborach 2020 -Johna Bidena o "niebezpieczne związki" z firmą Burisma Nikołaja Złoczewskiego, który najlepsze lata swego życia spędził w Armii Czerwonej (17-24) aby marszowym krokiem przejść do gatunku oligarchów i polityków ukraińskich z grupy prezydenta Kuczmy, który pozostawal  w serdecznych związkach z panem Medwedczukiem, kumem Władymira Władymirowicza. Pan Nikołaj Złoczewski był nawet ministrem ds ochrony środowiska Ukrainy i przyznawał koncesje na wydobycie kopalin. M.in minister Złoczewski przyznał koncesje na wydobycie gazu ziemnego firmie Burisma z Cypru. Czyli panu Złoczewskiemu.  Złote lata Burismy zaczęły się, gdy Burisma odkupiła pola gazowe i koncesje od sierot po śp. Janie Kulczyku a zrobiła to szybko i za przystępną cenę. Mimo że Złoczewski nie miał już wtedy władzy i przemieszkiwał w Monaco u księcia Alberta. Podobno dogadał się po przyjacielsku z Prezydentem Poroszenko. Dopiero ostatnio zaczęli mu "zabierać aktywa". Jakieś mieszkanie w Kijowie i dworek na wsi. Pancerny dworek. 

Partia demokratyczna "prowadzi impeachment" prezydenta Trumpa już od 3 lat ale dopiero ostatnio dodała tzw. silnie antyputinowską czy raczej antyrosyjską "narrację". Jakby 10 lat temu ich wódz Obama nie "namawiał się" z Władymierem Władymirowiczem na Westerplatte. A pan Biden i jego osłona kontrwywiadowcza  nie zauważyły/li,  że jego syn pracuje dla faceta, który długo i wiernie służył w Armii Czerwonej. I był/jest powiązany z ludźmi blisko związanymi z Medwedczukiem kumem Putina. W tych warunkach "antyrosyjskość" partii demokratycznej może wywołać zajady ze śmiechu.

A znowuż w Izraelu Prokurator Generaalny postawil oficjalnie zarzuty ciężkie premierowi Netanyahu, czyli procedura też ruszyła i to bardziej dolegliwa niżw  USA. A wybory parlamentarne, trzecie już w ciągu 12 miesięcy odbędą się w marcu a pozostale partie nie będą odpuszczały Likudowi. 

Jak tu nie skorzystać z takiej okazji. Każdy teraz może próbować coś ugrać dla siebie. A już Władymir Władymirowicz jest najlepszy w te klocki. Zwłaszcza, że znowu robiliśmy mu jakieś trudności z gazociągiem a USA dowozi nam imperialistyczny gaz ziemny.

Sułtan Erdogan pozostaje w męskiej przyjaźni z Władymirem Wladymirowiczem, odkąd ten miał go zawiadomić w ostatniej chwili, że szykuje się na niego zamach ze strony armii. Od tej pory Sułtan pozostaje nieufny wobec USA a na UE fuka i grozi wysłaniem 3,5 "uchodźców", których trzyma w obozach. To jest twardy gość i może gadać, co chcieć. Opozycję spacyfikował a głowny "opozycjonista" siedzi w USA i nie chcą go wydać. Jeśli żyje.

Pogoda barowa, chipsy i cola przygotowane, szykuje się ciekawy grudzień.

PS. Koszty i ryzyka prowadzenia "polityki jednej opcji" są zazwyczaj wysokie.

 

zaloguj się by móc komentować

Wrotycz1 @gabriel-maciejewski
4 grudnia 2019 13:57

Rozważając gierki Erdogana nie można pomijać sytuacji gospodarczej w Turcji. Przykład pierwszy znaleziony:

https://www.bankier.pl/wiadomosc/Raport-o-Turcji-gospodarka-w-recesji-lira-zagrozona-atakiem-spekulacyjnym-analiza-cz-III-7692962.html

Z powyższego artykłu wynika, że nie jest tam zbyt pomyślnie, a perspektywy nie oszałamiają. Moim zdaniem skończy się tam jak w Wenezueli. Erdogan pobryka, pobryka, aż wyłączą swiatło, a potem międzynarodowe szajki wykupią co tam będzie ważnego. Rosji to pasuje w każdym układzie. Uzależni sąsiada, jak Wenezuelę. Podobno, wszystko co z Wenezueli da się wypompować idzie na rynek światowy via rosyjskie spółki. Podobnie z praniem pieniędzy przez szajkę rządzącą w tym kraju. Skala to ok. 10 mld usd/rok.

Chyba, że Trump pomoże młodym pułkownikom lub generałom tureckim w zmianie opcji. Wtedy zmiana frontu nastąpi wcześniej.

zaloguj się by móc komentować

pink-panther @pink-panther 4 grudnia 2019 13:41
4 grudnia 2019 14:02

Zapomniałam, że  najbardziej dolegliwy dla partii Demokratycznej  jest stan zdrowia Sędzi Sądu Najwyższego (który więcej może niż cały Kongres) pani Ruth Bader Ginsburg, albowiem żyje ona w cieniu zaleczonego raka a ma lat 86 i 24 listopada została wypisana kolejny raz ze szpitala. Należy ona do tych, którzy publicznie oświadczali, że "nie może myśleć o możliwości prezydentury Donalda Trumpa". A Donald Trump rządzi już trzeci rok. No i jeśli natura wygra, może on mieć szansę nominowania kolejnego SWOJEGO sędziego Sądu Najwyższego. Trzeciego, po Bretcie Kavannaugh i Neilu Gorsuchu. Co by oznaczało mocną przewagę republikanów w Sądzie Najwyższym - na dekady.

A sędziów Sądu Apelacyjnego US - mianował już 48, sędziów federalnych ( zgodność prawa z konstytucją, prawa dotyczące ustaw i traktatów, sprawy dotyczące ministrów i ambasadorów, etc) - już 112. Ma też "w banku" nominowanych przez siebie a odrzuconych przez Senat US kolejnych 50. Każdy miesiąc rządów Donalda Trumpa to mniej władzy demokratów na dziesięciolecia.

zaloguj się by móc komentować

Caine @gabriel-maciejewski
4 grudnia 2019 14:23

Prezydent Macron niedawno powiedział,że NATO znajduje się w stanie śmierci mózgowej. Sam na to nie wpadł, więc może słucha tych samych suflerów, via Berlin?

zaloguj się by móc komentować


cbrengland @gabriel-maciejewski
4 grudnia 2019 17:14

Tak się złożyło, że widziałem rano na BBC przez dłuższą chwilę powitania Borysa Johnsona przywódców państw uczestników szczytu NATO w Londynie. I widziałem, poza innymi, Macrona, Merkel, Dudę i Erdogana. Najbardziej wylewne powitanie było z Macronem, Merkel sztywno po niemiecku, Duda został przywitany ..., no został przywitany ale zobaczylem błysk w jego oczach, a Erdogana zobaczyłem, jakby jakiegoś chorego, nawet zaraz chciał iść, dopiero mu pokazano, że chwilę dla fotografów musi postać z Borysem i tym drugim, chyba to był ten szef NATO.

zaloguj się by móc komentować

sigma1830 @gabriel-maciejewski
4 grudnia 2019 18:40

Turcja to jest dziki kraik azjatycki z pełną zdolnością koalicyjną w każdą stronę, gdzie się da coś nagrabić. Takie jakby współczesne Zaporoże kozackie.

I lubią straszyć. Kiedy stamtąd wracałam samolotem  rejsowym z wakacji,  turecki wojskowy myśliwiec dla jaj przeszedł ze świstem Boeingowi pod skrzydłem.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @stratek 4 grudnia 2019 16:42
4 grudnia 2019 19:38

za terrorystów.

Czyli  Kurdów.

 

PS

I wiedziałeś o tym już wczesniej, że mesje Erdogan zmieni zdanie, nieprawdaż.

zaloguj się by móc komentować

Krzysiek @stanislaw-orda 4 grudnia 2019 10:01
4 grudnia 2019 20:20

stanislaw-orda napisał:

> "I mają to zrozumieć pp. Duda, Blaszczak  i Szczerski. Czarno to widzę."

Oczywiście ty zrozumiałeś i uważasz, że jesteś mądrzejszy od wymienionych. Ciekawe na jakiej podstawie? No to może zastąp któregoś i pokaż nam wszystkim jak, to się robi w oparciu o głębokie rozumienie. Będzie aplauz i wdzięczność pokoleń!

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @marianna 4 grudnia 2019 09:28
4 grudnia 2019 20:59

Podział jednak jest. I to nie chodzi o to że Trump nas kocha a Putin nie lubi. Tu chodzi o to, kiedy nasze oszczędności wtopić w ziemię i zacząć chodować pyry, albo założyć sobie piec chlebowy. Na razie jeszcze nie.

To jest jednak koordynacja w grillowaniu Trumpa. Z jednej strony impeachment a z drugiej Erdogan.  

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @krzysztof-laskowski 4 grudnia 2019 13:11
4 grudnia 2019 21:04

No i niech mnie kto przekona że Aszkenazi nadal kochają się z Sefardyjczykami. Rotschild & Co. Consulting. 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Krzysiek 4 grudnia 2019 20:20
4 grudnia 2019 21:44

tyle, ze ja nie pcham się na afisz

zaloguj się by móc komentować


Magazynier @stanislaw-orda 4 grudnia 2019 21:45
4 grudnia 2019 22:51

Byłby to jego karygodny błąd gdyby teraz odpuścił Trumpowi. Ale i tak czegoś nie śmiało sobie poczyna. To chce, to znowu się boi. Chyba faktycznie jego ochroniarz musiał dostać rozwolnienia. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Magazynier 4 grudnia 2019 20:59
4 grudnia 2019 22:51

hodować pryry, rzecz jasna.

zaloguj się by móc komentować

marianna @Magazynier 4 grudnia 2019 20:59
5 grudnia 2019 08:21

Trump i Putin to jeszcze nie najwyższy szczyt władzy. Szczyt władzy światowej znajduje się tam gdzie ustala się najwyższy porządek rzeczy. Sadzenie kartofli i własny piec chlebowy to jeszcze nie ta ostateczność. To tylko duża cofka.

zaloguj się by móc komentować

marianna @Magazynier 4 grudnia 2019 21:04
5 grudnia 2019 08:30

Oni nie muszą się kochać. Oni nawet , jakoby sobą pogardzają ale.... Istotą sprawy jest wspólne dążenie do określonego celu. Na tej drodze zmieniają czasami zasady nazywając to mądością etapu. Najtrafniej to opisał w swojej monumentalnej pracy Douglas Reed.

zaloguj się by móc komentować

ArGut @gabriel-maciejewski
6 grudnia 2019 09:55

A jak ci nasi Rycerze NATO siedzą i focie sobie robią to co to znaczy ? Zapytam jak standardowy gość odwiedzający stoisko ...

NATO focia 2019

Zobaczyłem to zdjęcie wczoraj na Twarzoksiążce u pana Victora Orbana, wojownika jak to o nim pisał pan Igor Janke.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski
6 grudnia 2019 15:45

Prezydent Duda nie ulakl sie bisurmana. Odbyl z nim rozmowe i po niej prezydent Erdogan juz niczego nie kwestionowal.

zaloguj się by móc komentować

porfirogeneta @gabriel-maciejewski
7 grudnia 2019 22:53

Rany Boskie!!! co to będzię Moskowia z Turcją nas rozbierze? Serio?

zaloguj się by móc komentować

porfirogeneta @gabriel-maciejewski
7 grudnia 2019 22:59

Polskie firmy, PRLowskie oczywiście budowały ten Irak i Libię i NRD i co? I żadnych wpływów politycznych? Wypier..ć na zbitą mordę cały MSZ.

zaloguj się by móc komentować

peter15k @gabriel-maciejewski
8 grudnia 2019 10:34

No i doczekaliśmy się. Głosem Erdogana Polska jest już na stole do przehandlowania w nowym podziale globalnym.  Nie należy przypuszczać, że Anglosasi i Macron będą „umierać za Gdańsk”. Warto zwrócić uwagę na strumień pieniądza w mediach.  Naturalnym odruchem obronnym Polski w takim przypadku jest zbliżenie z Niemcami. Tak więc widzimy, że portale roją się od obleśnych SS manów i zdjęć przedstawiających odrażające  zbrodnie niemieckie. Gwarantem stabilności regionu w tym przypadku może być nasadzenie tu starszych i mądrzejszych jak mówi klasyk i to już przerabialiśmy za Stalina. Dlatego strumienie pieniądza idą „na destabilizację”  - od spraw imigranckich po sądownictwo i LGBT.   Wykażą tym konieczność pilnowania niesfornych tubylców. 

 

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować