-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

Rzeczy, o których nie śniło się fizjologom

Podstawowym założeniem polityki jest obrona demokracji. Przy czym trzy z największych potęg na świecie nie są bynajmniej demokratyczne, choć sprytnie takie organizacje udają. Chiny są zamordystyczne, Rosja jest chlewem, a Wielka Brytania monarchią. Dodajmy do tego Indie, które są nie wiadomo właściwie czym i zostają nam USA oraz nędzni naśladowcy tego państwa, którzy co i rusz potykają się o własne nogi usiłując zachować standardy demokratyczne. Pod pozorem tychże kryje się policyjny terror jak we Francji, albo ruska agentura jak w Niemczech. W Polsce do niedawna demokratów udawali potomkowie czerwonego aparatu, a dziś sprawy zmieniły się tylko trochę. Wszyscy jednak pieprzą o obronie demokracji. O przepraszam – Węgrzy chcą odbudować Wielkie Węgry, ale także w systemie demokratycznym. W tym celu postanowili do spółki z Moskowią podzielić Ukrainę. Z tego kawałka Ukrainy, co to miał im przypaść w udziale zrobić się miały wspomniane Wielkie Węgry. Patrząc na te okoliczności widzimy jasno, że nie ma w Europie zbyt wielu polityków, do których można by było powiedzieć, siedząc z nimi w knajpie przy piwie – hej, potrzymaj mi portfel, skoczę do kibla. Po powrocie bowiem nie zastalibyśmy ani portfela, ani kompana od kufla. Przyczyną takiego stanu rzeczy i moich jego ocen nie jest bynajmniej życiowy spryt i zaradność tych polityków, ale ich głębokie, demaskatorskie, znamionujące poważne dysfunkcje, albo wręcz opóźnienia w rozwoju, niezrozumienie czym jest polityka. Im się zdaje, że to jest jumanie portfeli jak nikt nie patrzy. Tak było, na przykład u nas, za rządów Tuska. Nikt nie patrzył i podnieśli wiek emerytalny, a potem zrobili waloryzację za 2,50. I co? Ktoś się oburzył? Nie. Trzydzieści procent społeczeństwa ich popiera, a liderzy tej grupy mówią – nie szkalujcie Donalda, co prawda wziął portfel jak byliście w kiblu i poszedł na tramwaj, ale wróci i udzieli wam kredytu, tylko coś tam załatwi z Niemcem. – Z tym, co szpieguje dla Moskowii?– dopytujemy się zaciekawieni, ale też trochę niespokojni. – Dokładnie tak – uspokaja wszystkich nasz rozmówca i już każdy wie, że dobrze wybrał głosując na Tuska.

I na to wszystko wychodzi Ołeksij Arestowycz, człowiek z ogarniętej wojną Ukrainy, i mówi – skoro już tak porównujecie naszą sytuację do filmu Władca pierścieni, to może wprowadzimy na Ukrainie monarchię, bo czas na powrót króla. Proszę bardzo tu jest to zasugerowane

https://www.rp.pl/konflikty-zbrojne/art37707791-nietypowa-propozycja-doradcy-zelenskiego-czy-ukraina-jest-gotowa-na-monarchie?fbclid=IwAR2khEZYSjDJOZyziyIbG5tLDuny5w_qoHiQSJX5LNJYhmqg6VgE_7lxprA

Na co, jeden z najwątlejszych blogerów z dawnego salonu24, Jurasz, mówi, że Arestowycz jest kontrowersyjny i czasem coś mu się wyrwie. Widzimy, że jest dokładnie odwrotnie. Pan Arestowycz dokładnie i dogłębnie zrozumiał, czym jest polityka i jak się należy do niej zabierać. Gdyby taki Orban też to zrozumiał, nie dzieliłby Ukrainy z zawodowym złodziejem, który ma w dodatku nóż i kastet, ale ogłosiłby monarchię i zaczął rozglądać się za królem. No, ale on musi bronić demokracji, jak wszyscy ruscy agenci. Lepsi od nich są tylko zawodowi antysemici wysługujący się organizacjom z Izraela. W związku z tym, że mamy demokrację i musimy jej bronić przed innymi „demokratami”, co nas na żywca rąbią na pieniądze, nie możemy wprowadzić monarchii, albowiem wtedy zatriumfuje niesprawiedliwość. Demokracja zaś, co widzimy po Francji i Niemczech to sam miód i ultramaryna. Powróćmy do Arestowycza i jego sposobu rozumienia polityki. Pan ten wskazuje, że polityka to – ujmę to po swojemu – szachowanie doktryn. Lub, jeśli ktoś woli odrzucanie tych, które nie przynoszą w krótkim czasie wymiernych efektów dla całego społeczeństwa. U nas przez 30 lat wszyscy byli robieni w bambuko, ale wierzyli, że to jest demokratyczny rozwój. Dopiero jak emeryci dostali 13 i 14 emeryturę zorientowali się, że można inaczej, ale też nie wszyscy, bo niektórzy czekają aż wróci ten, co mu dali portfel przed wyjściem do toalety.

Arestowycz zdaje sobie sprawę, a inni politycy ukraińscy pewnie też, że inwestowanie w demokrację, UE i jej projekty może się w dłuższej perspektywie nie opłacać. To bowiem co widzimy w Europie, w związku z przyjmowaniem euro przez różne kraje, to po prostu odbudowa starej, niemieckiej strefy wpływów nad Bałtykiem i na Bałkanach, plus Słowacja w bonusie. Dawni sojusznicy Niemiec – Chorwacja i Bułgaria – będą wkrótce wspierać siłą własnych mięśni niemiecką gospodarkę, żeby się nie zawaliła do środka, wskutek intensywnej współpracy z Moskwą. Pribałtyka już się zorientowała, że coś jest nie tak z tym euro, ale wyjścia dobrego z sytuacji nie widzi, bo inflacja jest tam największa w regionie. Wejście do takiej struktury może oznaczać dla Ukrainy pokojowy rozbiór, po uprzednim, demokratycznym rozbrojeniu jej armii. Czyli realizację postulatów Moskwy, bez wojny, za to w białych rękawiczkach.

Deklaracja Arestowycza, choć rzucona żartem, jest opcją serio. Ukraina jest największym krajem z tych, które wchodziły kiedyś w skład Rzeczpospolitej. Jest też krajem, którego historia stoi w jawnej opozycji do tradycji RON, ale czy my, jej prawi dziedzice i spadkobiercy, w ogóle się tą tradycją przejmujemy? Albo myślimy, jak ją twórczo wykorzystać współcześnie? Oczywiście, że nie. My bronimy demokracji i domagamy się wejścia do strefy euro, żeby tam jeszcze bardziej bronić demokracji, a Bendyk napisał ostatnio w OKO press, że musimy przyjąć migrantów z Afryki, bo inaczej obniży się standard naszego życia. I to wszystko idzie całkiem na poważnie, albowiem to, co wymyślono w Niemczech i we Francji musi być poważne i my możemy się jedynie zmusić do akceptacji tych pomysłów. Co innego Ukraina. Obojętnie jak potoczą się losy wojny będzie to kraj z jedyną naprawdę sprawną armią w Europie. Kraj decydujący o sobie i swojej przyszłości, którego przez długi czas nikt nie napadnie. Łatwo za to może się okazać, że napadnięte zostaną te kraje, które – w myśl zaleceń starszych i mądrzejszych – broniły demokracji dojrzałej, która miała poprawić standard życia ich obywateli.

Ukraina może mieć króla i nie ma w tym nic dziwnego. Będzie to król z dynastii Windsor, co jest dość oczywiste, a my będziemy mogli co najwyżej pogapić się na ten projekt z otwartymi ustami. Politycy nasi bowiem nigdy nie wyjdą poza poziom piaskownicy, w której będą usiłowali grać w szachy, bo w sumie czemu nie – piaskownica, szachownica – to prawie jedno i to samo.

Polityka to szachowanie doktryn i wiązanie sojuszy, które wydają się teoretycznie nie do nawiązania. Oto minister obrony nowego rządu Izraela, zapowiedział, że jego kraj będzie prowadził politykę prorosyjską. https://twitter.com/BarakRavid/status/1609886512694595584

Wychodzi więc na to, że mamy pierwszy w dziejach sojusz żydowsko-moskalski. Jeśli był jakiś już wcześniej, bardzo proszę mi przypomnieć kiedy dokładnie to było. A jakby tego było mało, Izrael, będzie grał do jednej bramki z ajatollahami. Nie ma rzeczy niemożliwych na tym świecie, jak widać. Tylko w Polsce ciągle bronią demokracji i wskazują na zagrożenie jakie niesie ze sobą nieboszczyk Bandera. No i te flagi czerwono-czarne. Tymczasem Izrael pobrawszy od Niemiec gratyfikację za holocaust, wespół z Moskwą i Iranem oraz tymi Niemcami, zabiera się na serio za obronę demokracji w świecie. Będzie jawnie występował przeciwko tendencjom monarchistycznym na Ukrainie. I to jest polityka poważna. U nas jednak nie można nawet myśleć o takich sprawach, albowiem większość z nich ukryta jest w ogóle za horyzontem znaczeń. Ich wskazanie zaś nie wywoła żadnej reakcji, bo i cóż może rozumieć taki Czarzasty? Czy nawet Sikorski?

Całe szczęście ktoś uciszył w Polsce idiotyczne, słyszalne jeszcze niedawno głosy, o tym, że będziemy mieli zbyt mały udział w odbudowie Ukrainy. Wy się ludzie lepiej martwcie o odbudowę Polski, bo ona cały czas trwa, z dłuższymi lub krótszymi przerwami od 1945 roku.

Jeśli Ukraina zdecydowałaby się na króla. Co oby się stało. Stanęlibyśmy przed nielichym ambarasem. Nasza własna tradycja zostałaby przejęta przez kraj większy, sprawniej działający, posiadający przećwiczoną armię i mający sojusznika w największych potęgach świata, z których tylko jedna jest demokracją. Moglibyśmy się albo do tego projektu przyłączyć, albo zacząć zbierać butelki po śmietnikach, albowiem nowoczesny patriotyzm, jak nas nauczono już w latach dziewięćdziesiątych, polega na segregowaniu odpadów. I nie ma doprawdy dla prawdziwego demokraty znaczenia, czy są to odpady wynoszone na śmietnik, czy zeń przynoszone. Liczy się metoda.

Tak więc nieustająco życzę powodzenia Ukrainie i mam nadzieję, że jej politycy dojrzeją niebawem do projektu zgłoszonego przez pana Arestowycza.



tagi: wojna  niemcy  ukraina  rosja  demokracja  iran  izrael  ue  monarchia 

gabriel-maciejewski
3 stycznia 2023 08:12
56     4104    21 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

valser @gabriel-maciejewski
3 stycznia 2023 08:56

Wojna, mimo calego barbarzynstwa i bestialstwa, jest sytuacja, ktora pozwala dokladniej wyartykulowac koncepcje, strategie i swiadomosc celu. Jest tez szkola charakteru i wialnia, ktora oddziela ziarno od plew.

Na Polske nie ma co w tej chwili patrzec. Blisko dwie dekady w Unii i do tego dekada przygotowki zrobily swoje. Polska cwiczyla pod dyktando przewodnikow "gleichschalten", no i wyszlo, ze trzeba rownac do poziomu blota.

Jak sie swietuje "odzyskanie niepodleglosci" z 1918 roku, zrobionej rekami socjalistow, to sie kultywuje ta tradycje Robotnika w opozycji do zabicia pierwszego prezydenta przez prawidowego szalenca, ktory dzialal w pojedynke.

Ukraina nie ma swojego swieta niepodleglosci. Dopiero pracuje na tym, zeby miec swoja date. Jest duza szansa, ze im sie uda, bo maja ekipe ktora rozpoznala okolicznosci i wie gdzie jest skarb RON zakopany.

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @valser 3 stycznia 2023 08:56
3 stycznia 2023 09:03

No właśnie, na Ukrainie, każdy Polak, urodzony tam w przeszłości, może zostać Ukraińcem, a my się wstydzimy postawić pomnik hetmanowi Żółkiewskiemu, za to stawiamy go Waryńskiemu

zaloguj się by móc komentować

valser @gabriel-maciejewski 3 stycznia 2023 09:03
3 stycznia 2023 09:14

Wszystko zeby wspierac postep i demokracje i zeby nie obrazac uczuc. A poza tym kto bedzie stawial pomniki "polskim kolonizatorom"? Olga Tokarczuk? Na szczescie jej sie ryjek zamknal odkad wojna wybuchla.

Zeby sie przygotowac do powaznych rozdan, a one z pewnoscia nadejda, to trzeba byloby zrobic porzadek na wlasnym podworku. Tymczasem nie ma komu.

Morawiecki, ktory sobie rzezbil karte kombatanta, ktory jako zygota miotal na czerwonych koktajle Molotowa wyglada na tle Arestowicza - oficera z doswiadczeniem bojowym, jak chloptas w krotkich spodenkach.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @valser 3 stycznia 2023 09:14
3 stycznia 2023 09:26

Mam nadzieję, że chociaż ten Obajtek, jakieś tradycje tradycyjnego polskiego sztetla przechował i wyroluje wszystkich dookoła na legalu, a potem jeszcze obciąży ich kosztami procesu. Na bojowego ducha w Polsce nie ma co liczyć. 

zaloguj się by móc komentować

Nova @gabriel-maciejewski
3 stycznia 2023 09:57

Ciekawe czy po takim wyborze Izraela USA  z czasem prEorientują się całkowicie na Ukrainę zostawiając Izrael samemu sobie... 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Nova 3 stycznia 2023 09:57
3 stycznia 2023 09:58

Dobrze by było, ale to chyba niemożliwe

zaloguj się by móc komentować

valser @gabriel-maciejewski 3 stycznia 2023 09:26
3 stycznia 2023 10:05

Facet, ktory powinien z racji swojej funkcji i zawodu ochraniac innych jest zagrozeniem dla samego siebie, bo nie potrafi odroznic rury od pancerfausta. Jest pewne, ze na szkoleniach oni po prostu dalej wala siwuche.

Tradycja zbrojnego oporu zniknela ze sceny razem z ostatnimi Wykletymi, no ale czasy tez sie zmienily. Dzisiaj temat zalatwia artyleria z stzelajaca z kilkudziesieciu kilometrow.

zaloguj się by móc komentować


Andrzej-z-Gdanska @gabriel-maciejewski
3 stycznia 2023 10:15

Był taki "gościu", który mówił, że jest "za", a nawet "przeciw". Nasi "starsi bracia" też lubią być po obu stronach barykady i nie wiem czy taki nie jest sens następnych punktów wypowiedzi z Twittera, cytuję:

W swoim przemówieniu Cohen dał do zrozumienia, że ​​w przeciwieństwie do swojego poprzednika Jaira Lapida nie będzie publicznie potępiał Rosji. „W kwestii Rosji i Ukrainy na pewno coś zrobimy – mniej mówmy publicznie”.

Nowy izraelski premier powiedział, że zamierza opracować „odpowiedzialną” nową politykę wobec wojny na Ukrainie i podkreślił, że MSZ „przygotuje szczegółową prezentację dla gabinetu bezpieczeństwa w tej sprawie”. Powiedział też, że izraelska pomoc humanitarna dla Ukrainy będzie kontynuowana.

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski
3 stycznia 2023 10:27

" Jest też krajem, którego historia stoi w jawnej opozycji do tradycji RON, ale czy my, jej prawi dziedzice i spadkobiercy, w ogóle się tą tradycją przejmujemy? Albo myślimy, jak ją twórczo wykorzystać współcześnie? Oczywiście, że nie."

To słuszna uwaga. Wszyscy drą szaty(i nie tylko szaty), że na Ukrainie dalej gdzieś tam mają znaczki z czerwono-czarną flagą albo czci się Chmielnickiego, ale żeby tutaj zrobić jakiś zwrot w kierunku RON to już nie pomyślą nawet, mogliby chociaż grobem Hipolita Milewskiego się zainteresować na dobry początek.

 

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski
3 stycznia 2023 10:29

" Arestowycz zdaje sobie sprawę, a inni politycy ukraińscy pewnie też, że inwestowanie w demokrację, UE i jej projekty może się w dłuższej perspektywie nie opłacać. "

Oby, bo jak Ukraina nabierze się na te niemieckie pokusy, to już po nas.

 

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @Andrzej-z-Gdanska 3 stycznia 2023 10:15
3 stycznia 2023 10:30

Może jednak ten sojusz z moskalami to tylko podpucha.

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @valser 3 stycznia 2023 10:05
3 stycznia 2023 10:40

Myślę, że nie ma żadnych szkoleń

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Andrzej-z-Gdanska 3 stycznia 2023 10:15
3 stycznia 2023 10:41

Ciekawe co tam jest w tej humanistycznej pomocy

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Kuldahrus 3 stycznia 2023 10:27
3 stycznia 2023 10:42

Dobrze, że mi przypomniałeś, sam się tym jeszcze nie zainteresowałem

zaloguj się by móc komentować

valser @gabriel-maciejewski 3 stycznia 2023 10:40
3 stycznia 2023 10:45

Nie ma, bo niby kto mialby je robic? Jak faceci ze stazem, funkcja i stopniem osiagneli szczyt swojej kariery i nie rozrozniaja rury pod granatnika?

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @gabriel-maciejewski
3 stycznia 2023 11:06

Ja w moim ostatnim tekście wyraźnie sugerowałem, że jeśli Ukraina zwycięży w tej wojnie i się odrodzi, to będzie krajem, który sięgnie po tradycję RON'u. Zrobi to nie dlatego, że RON kocha, ale dlatego, że jest to jedyna tradycja polityczna, która usprawiedliwia istnienie Ukrainy, daje jej wiatr w żagle i pozwola na "szachowanie doktryn".

Byłem sfrustrowany widząc jak wielu komentatorów nie zrozumiało moich wypowiedzi i jako kontrargument wysuwali banderowską przeszłość Ukrainy i płynący z tego antypolonizm. Świadczy to o kompletnym niezrozumieniu czym jest tradycja polityczna RON i jej koncepcja narodu politycznego.

Dla mnie pierwszą taką jaskółką, była propozycja nazywania Kremla Moskowią. Teraz dochodzą dywagacje Arestowicza o powrocie króla. Ja teraz spokojnie czekam, aż na Ukrainie ogłoszą, że Jeremi Wiśniowiecki jest prototypem współczesnego Ukraińca a Stanisława Koniecpolskiego uczynią częścią własnej tradycji wojskowej.

Dla mnie to jest kwestia czasu, ponieważ nie da się budować trwałej przyszłości Ukrainy na Chmielnickim i oni to już odkrywają i będą coraz bardziej tego faktu świadomi.

Kończąc chcę przypomnieć, że Pan Jezus w czasie swego ziemskiego życia powiedział do faryzeuszów i uczonych w Piśmie taką rzecz: królestwo będzie wam zabrane i dane tym ze wschodu, zachodu czy północy. Cytuję z pamięci i co do sensu. Otóż używając tego twierdzenia Pana Jezusa jako przenośni, bardzo się obawiam, że my w Polsce powtórzymy błąd faryzeuszy i uczonych w Piśmie.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @gabriel-maciejewski
3 stycznia 2023 11:07

dynasta Windsor to przemalowana dynastia Sachsen-Coburg und Gotha

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @mniszysko 3 stycznia 2023 11:06
3 stycznia 2023 11:09

Oczywiście, że powtarzamy, jak zwykle w imię realizmu politycznego. To jest w imię prawa silniejszego. Niestety za tego silniejszego uważamy słabszych. I to jest dramat. Ludzie nie, jak Jurasz, nie potrafiący skojarzyć, pardon, picia z sikaniem, orzekają o realiach politycznych

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @stanislaw-orda 3 stycznia 2023 11:07
3 stycznia 2023 11:10

Wiem, ale co to ma za znaczenie. Niemcy są republiką i odbudowują wpływy cesarstwa

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @valser 3 stycznia 2023 10:45
3 stycznia 2023 11:10

Oni by odcisków palców nie potrafili zebrać. 

zaloguj się by móc komentować

Czarny @gabriel-maciejewski
3 stycznia 2023 11:14

Kiepskie (fałszywe) nauczanie historii powoduje kiepskie (fałszywe) rozumienie polityki. Dlatego można sadzić ludziom teksty o obronie demokracji. Ile filmów, piosenek, powieści, komentarzy obrzydzających demokrację musiałoby powstać, by ją obalić, lub przynajmniej redefiniować?

Skoro mamy głupich polityków w Polsce i Europie, to znaczy, że tacy właśnie są potrzebni albo po prostu wystarczający. Może właśnie na tym polega urok demokracji, że świetnie sprawdzają się w niej głupcy? Nawet, jeśli to jedyna zaleta, to przyznać trzeba, że mocno błyszczy w słońcu...

zaloguj się by móc komentować

valser @mniszysko 3 stycznia 2023 11:06
3 stycznia 2023 11:28

W Polsce nia ma sladu po tradycji politycznej  RON. Sa jakies rzewne gawedy, ale nie ma ludzi, ani organizacji, ktora traktowalaby to powaznie jako martyce do rozwoju i dzialalnosci organizacji politycznej.

Taka tradycja zachowala sie w Szwajcarii, ktora kultywuje swoj interes zbudowany pierwotnie na sojuszu militarnym. Tak powstala Konfederacja - jak was napadna, to przejdziemy przez przelecz, zeby wam pomoc wybic najezdzce. To dziala do dzis w skali, ze w panstwie sa trzy jezyki urzedowe.

Druga sprawa - to brak strachu przed obcymi. W tym sensie, ze jesli akceptujesz postawowe wartosci Konfederacji, to nik nie bedzie mial problemu z tym skad pochodzisz i jakim jezykiem mowisz.

Do tego dochodzi uznanie kompetencji w danej dziedzinie, jako podstawowego czynnika w awansie zawodowym i spolecznym. Kolesiostwo partyjne, towarzyskie czy rodzinne nie gra tu przewodniej roli, a jak sie pojawia to jest pietnowane i tepione.

I trzecia sprawa - rozdrobnienie i decentralizacja. Kazdy stanowi o sobie, a referenda sa powszechne i wazne. Jedyna demokracja, ktora ma sens, to bezposrednia, a nie przez wybranych przedstawicieli. W tym systemie przedstawicielskim jest pulapka i oszustwo.

Zobaczymy w jakim kierunku sprawy beda sie na Ukrainie rozwijac? Jaka droge wybiora? Kogo wyniosa na sztandary? Do kogo beda sie odwolywac?

Jesli beda sie odwolywac do Wisniowieckiego i Koniecpolskiego, to w Polsce zaraz pojawia sie "patriotyczne" glosy, ze Ukraina "ukradla tradycje".

Ludzie co chwila sie do czegos odwoluja, albo inspiruja. Pol Pot byl zafascynowany rewolucja we Francji, wielu "polskich patriotow" teskni za PRL i zatrzymalo sie mentalnie na dylemacie czy bohaterem byl Jaruzelski czy Kuklinski, zamiast obydwu wrzucic do kubla na smieci i zajac sie powazniejszymi sprawami.

zaloguj się by móc komentować

Nova @gabriel-maciejewski
3 stycznia 2023 11:30

Było kiedyś już tutaj poruszane, że "demokracja" jest po to aby dane państwo było z zewnątrz sterowane przez inne państwa i różne dziwne organizacje. Polscy politycy skuoiają się na tym aby za wszrlką cenę być demokratycznym, praworządnym i super w zgodzie z UE a lada moment się okaże że UE to niemiecka oligarchia. 

zaloguj się by móc komentować

pike @stanislaw-orda 3 stycznia 2023 11:07
3 stycznia 2023 11:36

Czy aby nie próbują jakiś dalszych przemalowań...

Wystrugali właśnie Wielkiej Brytanii kolejnego szlachcica (rycerza) .

Może w taki lub podobny sposób pojawiły się niektóre "europejskie" dynastie...

https://www.timesofisrael.com/enormously-honored-uk-chief-rabbi-knighted-by-king-charles/

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @gabriel-maciejewski
3 stycznia 2023 11:41

Mam nadzieję, że Gospodarz nie przegna mnie za off topic, który jednak jakoś wiąże się z poruszaną teraz tematyką.

https://i.pl/beda-problemy-z-koronacja-karola-iii-kosciol-anglikanski-nigdy-nie-koronowal-rozwodnika/ar/c13-17169033

Jestem ciekawym jak oni to rozwiążą. To nie mój ani nasz ból głowy tylko ich, ale ciekawość pozostaje.

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @mniszysko 3 stycznia 2023 11:41
3 stycznia 2023 11:43

Jakbym miał się odwoływać do formatów literackich, to wygląda to jak zemsta zza grobu po stuleciach jeszcze ...

zaloguj się by móc komentować

valser @mniszysko 3 stycznia 2023 11:41
3 stycznia 2023 11:47

To akurat jest proste. Uznaja go za wdowca, ktory wzial se druga panne.

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @valser 3 stycznia 2023 11:47
3 stycznia 2023 11:53

Mnie akurat interesuje, co jest w tej przysiędze królewskiej, że rozwód jest formalną przeszkodą i że tego nie da się przeskoczyć.

Co do rozwiązań to mają wiele sposobów, choćby abdykacja na rzecz syna. Na pewno znajdą sposób, ale bardzo zjawiskowy jest ten kichot historii, zwłaszcza jak się pamięta formalne powody ogłoszenia supremacji przez Henryka VIII, eh!

Zresztą późniejsza historia Anglii udowodniła, że kwestia dziedziczenia tronu, był najmniejszym bólem głowy jaki mogła mieć Korona i rozwiązywano to na wiele sposobów, że tak naprawdę to chodziło o kościelny majątek a nie o brak potomka.

zaloguj się by móc komentować

valser @mniszysko 3 stycznia 2023 11:53
3 stycznia 2023 12:01

Gdyby Diana zyla lub miala jakies inne potomstwo niz z Karolem, to problem bylby wiekszy, bo realny. A w takiej sytuacji to jest zadanko dla prawnikow i specjalistow od klauzul i wyjatkow. Dadza rade. Poza tym nie wiadomo czy Karol dociagnie do koronacji.

 

zaloguj się by móc komentować

Paris @Andrzej-z-Gdanska 3 stycznia 2023 10:15
3 stycznia 2023 12:10

Dobre...

...  tylko  zabic  Benka  smiechem  !!!

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski 3 stycznia 2023 11:09
3 stycznia 2023 12:20

Tak...

...  to  jest  prawdziwy  dramat  !!!

A  takich  ,,juraszUF,,   kretynow  zaprzedanych  jest  w  Polsce  ,,na  peczki,,.

zaloguj się by móc komentować

Paris @mniszysko 3 stycznia 2023 11:41
3 stycznia 2023 12:28

Spoko,  prosze  Mniszyska,...

...  ,,tajna  rada,,  cus  wymysli...  a  ,,piany  mer***lnej,,  bedzie  na  dlugo  !!!

zaloguj się by móc komentować

Drzazga @gabriel-maciejewski
3 stycznia 2023 12:48

Córka Williama i Kate została poczęta podczas wizyty w Polsce.

zaloguj się by móc komentować

Drzazga @Drzazga 3 stycznia 2023 12:48
3 stycznia 2023 12:49

Kiedy się o tym dowiedziałem pomyślałem, że szykuje się nam manarchię.

zaloguj się by móc komentować

Drzazga @Drzazga 3 stycznia 2023 12:49
3 stycznia 2023 12:56

Przepraszam, syn Ludwik z Walii.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @mniszysko 3 stycznia 2023 11:41
3 stycznia 2023 13:03

Chyba mogą założyć jeszcze inny kościół, w którym rozwodnik będzie jak najbardziej "kosher". 
Precedens już u nich był.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @gabriel-maciejewski
3 stycznia 2023 13:39

Oby Kozakom się udało. To jest znacznie poważniejsza organizacja niż priwislinskie dynastie agenturalne. Te od początku miały mentalność cargo. I tak im zostało. Jak dotąd to wygląda jakbyże tylko interwencja Opatrzności może nas uwolnić od nich. 

Speskulacje na temat monarchii w  Ukrainie to dla balsam. Dla nich to zabezpieczenie przed odrodzeniem agentury berlinskiej. Bo moskiewska mają już z głowy za sprawą zeznań Miedwiedczuka. Wszystkich wsypał.  

Jarema był naiwny. Powinien był dać kopa polskim panom i zawrzeć sojusz z Chmielnickim. Obiecać mu koronę polską. Chmiela i tak otruliby agenci cara. Miałby Jarema prostą drogę do tronu. Srednia szlachta przeszłaby na jego stronę jakby złożył jej oferte legalnego handlu. Jezuici też by poparli. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Magazynier 3 stycznia 2023 13:39
3 stycznia 2023 13:43

Chmielnicki działał z błogosławieństwem Francji, a Krzywonos z błogosławieństwem City, nie ma o czym gadać. Jarema był dla nich kamieniem, który należało usunąć

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski 3 stycznia 2023 13:43
3 stycznia 2023 14:22

A  to  feler,...

...  wlasnie  caly  czas  rozpamietuje  ostatnia  rozmowe  z  moja  klientka,  z  Ukrainy,  sprzed  Swiat  BN...  rozmawiala  ze  mna  w  tym  wlasnie  sensie,  co  Pan  powyzej  napisal.   Zelenskiego  i  jego  obecnej  ekipy  moja  rozmowczyni  nie  byla  pewna  na  -  powiedzmy  -  99%,  ale  ,,naszych  baranow  ZONdowych,,  tym  bardziej  nie  mogla  pojac...  

...  po  co  ,,nasi,,  ciagna  ich  do  tej  zlodziejskiej  -  i  na  naszych  oczach  -  zychajacej  Lunji  !!!

 

Takze  miejmy  sie  na  bacznosci,  jako  pojedynczy  ludzie  i  jako  narod,  bo  straszne  PACHOLY  i  TARGOWICA  jest  u  nas  PRZY  KORYCIE,...  a  ,,pomysl,,  Arestowycza  -  absolutnie  -  wart  swieczki.    

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @gabriel-maciejewski 3 stycznia 2023 13:43
3 stycznia 2023 15:10

W takim razie polscy panowie byli w potrzasku mentalnym. Musieli działać według formatu wdrukowanego im przez Wenecję. 

Teoretycznie Jarema mógł postawić na City. Chmiel miałby wtedy duży problem z Cameronem. 

zaloguj się by móc komentować

stachu @Nova 3 stycznia 2023 11:30
3 stycznia 2023 16:32

Czym są instytucje unijne, to wiadomo dokładnie  od czasu , jak minister Waszczykowski zwrócił się do Komisji Weneckiej o opinię w dawno zapomianej sprawie.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski
3 stycznia 2023 17:14

"Dawni sojusznicy Niemiec – Chorwacja i Bułgaria – będą wkrótce wspierać siłą własnych mięśni niemiecką gospodarkę, żeby się nie zawaliła do środka, wskutek intensywnej współpracy z Moskwą."

Tak, Chorwacja już weszła do strefy euro i do Schenegen.

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski 3 stycznia 2023 10:42
3 stycznia 2023 17:17

Ty nie musisz, swoje zrobiłeś i robisz.

Mnie bardzo wkurzają te lamenty robione w przestrzeni publicznej nad tym co sobie ukraińcy do mundurów przypinają albo jakie piosenki śpiewają. Zamiast lamentować to pokażcie jak wy odcinacie się od socjalistycznej przeszłości i jak dbacie o tradycje RONu, a jak nie chcecie to siedźcie cicho przynajmniej.

 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @valser 3 stycznia 2023 10:05
3 stycznia 2023 17:22

"Facet, ktory powinien z racji swojej funkcji i zawodu ochraniac innych jest zagrozeniem dla samego siebie, bo nie potrafi odroznic rury od pancerfausta. Jest pewne, ze na szkoleniach oni po prostu dalej wala siwuche."

 

Ja myślałem że po tym co się stało 10 kwietnia 2010 roku już nic mnie w Polsce nie zdziwi, ale jednak kwestia fajerwerków generała Szymczyka mnie zafrapowała.

Może niebawem gruchnie wiadomość że w Sztabie Generalnym Sił Zbrojnych RP eksplodował granat.

I że szef Sztabu Generalnego ma już status osoby poszkodowanej, a prokuratura prowadzi wnikliwe dochodzenie.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski 3 stycznia 2023 10:40
3 stycznia 2023 17:27

"Myślę, że nie ma żadnych szkoleń"

Oczywiście że nie ma.

W Polsce jest tylko wymiana i wydawanie "oświadczeń".

Jak komuś łeb urwie, albo w ucho się zrani.

zaloguj się by móc komentować

valser @Szczodrocha33 3 stycznia 2023 17:22
3 stycznia 2023 17:29

Obojetne jaka ekipa przy wladzy, slogan "panstwo zdalo egzamin" nadal obowiazuje.

Tego sie nie da zmienic. Jak widac mozna zmienic rzad, ale to i tak niczego nie zmieni.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @valser 3 stycznia 2023 17:29
3 stycznia 2023 17:44

Nie ma państwa, są tylko fajerwerki w mało wesołym miasteczku.

zaloguj się by móc komentować

Paris @valser 3 stycznia 2023 17:29
3 stycznia 2023 17:52

Tak...

...  trzeba  zmienic  ordynacje  wyborcza  i  tych  NIEROBOW  i  PASOZYTOW   zredukowac  o  co  najmniej  polowe...  do  tego  zabrac  nienalezne  przywileje,  zaprowadzic  odpowiedzialnosc  karna  i  finansowa  !!!

Jesli  tego  sie  nie  uczyni  -  to  ta  ZLODZIEJSKA  SZARANCZA  opier**li  nas  z  kapciami  !!!

Nie  moze  byc  tak,  ze  rzecznik  PAD`a  staje  sie  -  ni  z  gruszki  ni  z  pietruszki  -  ,,czlonkiem  rady  nadzorczej,,  w  waznej  spolce  panstwowej,  a  Konradek  Szymanski  nawet  SAM  se  poszukal  roboty  -  zreszta  podobnej  co  ,,Zecznik,,  a  smiecia  o  sONdaH  przywiozl  jakis  kolejny  aspirujacy  deciak  -  vel  Sek  !!!

 

To  jest  najwyzsza  PATOLOGIA  i  zadna  zmiana  tu  nic  nie  zaradzi...   bo  to  jest  ciagle  jedna  i  ta  sama  TEPA  SWOLOCZ.

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @mniszysko 3 stycznia 2023 11:06
3 stycznia 2023 20:49

To jest ciekawe, że może tak być...  a Stanisława Koniecpolskiego uczynią częścią własnej tradycji wojskowej.

 

 

zaloguj się by móc komentować

chlor @valser 3 stycznia 2023 17:29
3 stycznia 2023 21:32

Ukraińcy niestety widzą, że Polską nadal rządzą pajace czekające w każdej sprawie na telefon z centrali. Same nic nie mogą. Stąd te ich kawały z granatnikiem.

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @MarekBielany 3 stycznia 2023 20:49
3 stycznia 2023 21:42

U nas nikt poza Piłsudskim nie ma szans. Z obawy, żeby ludzie nie zaczęli myśleć

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @gabriel-maciejewski
3 stycznia 2023 21:52

Jako starter jest dobry. Tak myślę. 

Za niedługo będziemy świętować setną rocznicę śmierci.

To tylko ... lat.

:)

 

 

zaloguj się by móc komentować


Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski 3 stycznia 2023 21:42
3 stycznia 2023 23:41

"U nas nikt poza Piłsudskim nie ma szans. Z obawy, żeby ludzie nie zaczęli myśleć"

Fakt.

Nic tak nie zabija myślenia jak stos sloganów i odpowiednie rekwizyty i masowy przekaz kinowo-medialny.

Wystarczy Olbrychskiemu włożyć na łeb maciejówkę, Linda z Szycem powygłupiają się troche przed kamerami i spęd masowy klasy szkolnej do kina.

zaloguj się by móc komentować

IanThomas @gabriel-maciejewski
5 stycznia 2023 13:13

"Powrót Króla" to ciekawy wątek w bieżacej polityce. Zgrabnie się komponuje z takimi oto, zapomnianymi, faktami:

https://www.aa.com.tr/en/europe/uk-wants-to-include-ukraine-in-european-commonwealth-report/2599081#

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować