Rządzą formaty
Pisałem już o tym sto razy, ale nie zaszkodzi powtórzyć. O żadnej realnej dyskusji w mediach społecznościowych, poza oczywiście SN, nie może być nawet mowy. Nie może być albowiem rządzą formaty. Bez formatów nie ma komunikacji z tak zwanym zwykłym człowiekiem, który od samego początku, jak tylko zacznie odbierać jakieś sygnały z otaczającego świat, poddany jest tyranii formatów.
Najlepiej widoczne jest to na rynku książki. Nie ma mowy, by do szerszej publiczności przebiły się jakieś treści kontestujące format, albo tylko próbujące z nim polemizować. Książka bowiem dzięki uporczywej pracy autorów pozbawionych talentu, spełnia dziś tę samą funkcję, jaką dawniej spełniały piosenki ludowe. Ma wywołać określone emocje w określonych momentach. To jest oczywiście wygodne dla kolportażu informacji potrzebnych władzy, ale w istocie dewastuje grupy docelowe i czyni je podatnymi na coraz bardziej prymitywne przekazy. Odbiorca zamienia się w dziecko, albo w młodą wieśniaczkę słuchającą przy płocie tęsknych pieśni dobiegających z pola, gdzie pracują chłopcy, w tym jej przyszły narzeczony. W końcu dochodzimy do takiego momentu, że przestawienie fraz w ostatniej zwrotce, wywołuje już nie fascynację, ale inne emocje, z wściekłością włącznie i odbiorca treści zaczyna interesować się czymś zupełnie innym. Trochę oczywiście żartuję, bo chodzi mi o przekaz polityczny i propagandowy emitowany na poziomie państwa. Maciej Świrski powtórzył wczoraj na twitterze raz jeszcze, że od 10 lat informuje wszystkich iż wszystkie zarzuty dotyczące udziału Polaków w mordowaniu Żydów są kolportowane z inspiracji Rosji. Ja się ze Świrskim zgadzam, ale nie rozumiem jednego – dlaczego przez te 10 lat nie wskazał on personalnie o kogo chodzi? Przecież takie treści kolportował Zychowicz, czynił to także Matka Kurka i paru jeszcze innych ludzi, zajmujących się normalnie lansowaniem prymitywnych formatów patriotycznych bądź demaskatorskich, rzekomo pobudzających ludzi do myślenia. Ta konstatacja ostatecznie mnie przekonała, że gadanie Świrskiego nie ma najmniejszego znaczenia, a zarzuty stawiane Polakom rzekomo uczestniczącym w holocauście nadal będą obecne w przestrzeni publicznej, bo zyskały już status popularnej piosenki ludowej. Próba unieważnienia ich, a co za tym idzie obronienia prawdy nie wchodzi w grę, albowiem formatotwórstwo w ogóle nie idzie w tę stronę. Nie można wyprodukować nośnego schematu o odwrotnym znaczeniu, bo każdy odbierze to jako próbę wybielenia się z zarzutów. Poza tym, żeby wyprodukować format, trzeba mieć o tym pojęcie, a także dostęp do dystrybucji. Producenci formatów antypolskich nie mają takich problemów, albowiem dostają gotowe schematy, które następnie mają połączyć tak, by sprawiały wrażenie przekonujące. Tak to działa i nie chce być inaczej. Jest to oczywiście pułapka. Czy można z niej wyjść? Jak widać nie. Będę to powtarzał tyle razy ile zdołam – nie można wyjść z tej pułapki, albowiem twórcy antypolskich formatów są akceptowani w przestrzeni publicznej, a to z tego względu, że markują różnorodność poglądów. Ta zaś jest utożsamiana z wolnością słowa i tu się dyskusja kończy. Ta różnorodność poglądów to w rzeczywistości dostęp do propagandowych formatów, przez ludzi, którzy już od dawna są obecni w polskiej publicystyce i mają pilnować, żeby ta publicystyka nie wykraczała poza pewne ramy. To znaczy, że trzeba bez przerwy gadać to samo i urządzać fikcyjne spory na ciągle te same tematy. A w dodatku muszą to czynić ciągle ci sami ludzie. Nie sposób włączyć żadnego materiału z logo tygodnika Do rzeczy, albowiem pokazuje się tam zaraz coś, co z daleka wygląda jak czeluść piekielna, a w istocie jest otwartą paszczą Ziemkiewicza Rafała, nie wiadomo dlaczego tak ujętego, która okolona jest rzecz oczywista trzydniowym zarostem. Czasem zamiast niego pokazuje się tam zamyślony Semka, albo Lisicki. Ten ostatni przechodzi już samego siebie w dywagacjach na temat możliwego zwycięstwa Rosji w wojnie z całym światem i nikt nie potrafi mu zwrócić uwagi, a o wyproszeniu go za drzwi nie ma nawet mowy. Oznacza to jedno – wszystkie dyskusje są sfingowane i służą utrzymaniu na powierzchni ciągle tych samych ludzi. Zawodzą oni od lat tę samą piosenkę, mimo iż żaden nie umie śpiewać. I nikt nie chce innej piosenki. Ja się o tym przekonałem na własnej skórze obserwując spadek zainteresowania konferencją w Wąsowie po wybuchu wojny i mojej nieprzejednanej wobec tej wojny postawie. Zrozumiałem, że wszyscy stęsknili się za starymi piosenkami, albowiem przy ich dźwiękach mogą ocalić najskrytsze skarby swojej duszy, a także nie muszą dokonywać publicznie wyborów, których dokonywać nie chcą. W mojej ocenie zamiast wolności wybierają przymus, ale jak powiedziałem – rozumiem to – zrozumieć zaś znaczy wybaczyć. I choć pracuję na 10 krotnie niższych budżetach niż zarobki kontrolerów ruchu lotniczego, którzy swoje pensje pakują do kieszeni, a nie organizują za nie imprezy dla ludzi, postanowiłem tę swoją działalność kontynuować.
Napisał dziś do mnie z rana prof. Piotr Tryjanowski, co sądzę o pomyśle zorganizowania w piątek – 10 czerwca wieczorem – spaceru ornitologicznego po wąsowskim parku. Dla uczestników konferencji oczywiście. Pomysł uważam za znakomity. I taki spacer się odbędzie. Ornitologów będzie dwóch, a ilu będzie uczestników to się jeszcze zobaczy. Ci, którzy się już zapisali niech wezmą ze sobą lornetki.
Nie będziemy lansować tandety. I nie będziemy lansować zdrady ubranej w szaty przenikliwości politycznej. Nie będziemy też lansować innych słabizn i nędz. Taki jak, na przykład ta https://twitter.com/JHlebowicz/status/1518894965476237312/photo/1
To jest efekt pracy całego zespołu ludzi, którzy wydusili z siebie zbiór felietonów czy też opowiadań mających inspirować młodych do działania. Już to widzę. Nędza ta jest opłacana z budżetu IPN chyba i utrwala jeden z wielu formatów nie usuwalnych, a przy tym nieskutecznych, żenujących i powtarzalnych. Czy można coś z tym zrobić? Można. Wczoraj wpadłem na świetny pomysł i być może zacznę go realizować, ale później. Umieściłem tu wczoraj pogadankę o herezji, gdzie pojawił się wątek upadku królestwa Wizygotów. Puściłem to na twitterze i ktoś się nawet zainteresował. Potem zaś doznałem olśnienia. Pomyślałem, że dobrze by było zorganizować tematyczne konkursy literackie. Na przykład na opis ostatnich dni królestwa Wizygotów. Konkursy odbywałyby się w miastach wojewódzkich, brali by w nich udział lokalni autorzy, ale nagród by nie było. To znaczy nie byłoby nagród rzeczowych. Nagrodą byłaby konferencja z udziałem publiczności, gdzie wynajęci do tego specjalnie aktorzy czytaliby napisane przez uczestników konkursu teksty, a publiczność głosowałaby na jej zdaniem najlepszy materiał. Potem prace, które się do tego nadają byłyby drukowane. Uważam, że pomysł jest świetny, ale muszę zgromadzić nań budżet. Na razie zebrałem trochę pieniędzy na stworzenie projektu dotyczącego wojny Rzeczpospolitej z Chmielnickim. Powstanie z tego, tak, jak obiecałem kwartalni, który wyjdzie pewnie w maju, bo już poszedł do składu, a na początku miesiąca pójdzie do druku. W ogóle liczę na to, że od maja zacznie się w naszym wydawnictwie większy ruch. Nie pytam Was, co sądzicie o moich pomysłach, albowiem będę je realizował sam i na własną odpowiedzialność, bez względu na to, jaki będzie odzew tutaj i na skrzynce mailowej.
Od wczoraj udział w konferencji można sobie wykupić tak oto:
https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/udzial-w-6-konferencji-lul/
tagi: publicystyka wojna sprzedaż propaganda ukraina rosja konferencja literatura format wąsowo
![]() |
gabriel-maciejewski |
27 kwietnia 2022 09:37 |
Komentarze:
![]() |
atelin @gabriel-maciejewski |
27 kwietnia 2022 09:54 |
"Będę to powtarzał tyle razy ile zdołam – nie można wyjść z tej pułapki, albowiem twórcy antypolskich formatów są akceptowani w przestrzeni publicznej, a to z tego względu, że markują różnorodność poglądów."
A to ciągle jest adresowane do słoików i wykształconych z wielkich miast, których biedni rodzice walczyli dzielnie z kułakami.
![]() |
maria-ciszewska @gabriel-maciejewski |
27 kwietnia 2022 10:03 |
Proszę podziękować profesorowi Tryjanowskiemu za pomysł. Bardzo mi się podoba, chętnie pospaceruję ornitologicznie.
![]() |
gabriel-maciejewski @maria-ciszewska 27 kwietnia 2022 10:03 |
27 kwietnia 2022 10:16 |
Rolnetkę proszę zabrać
![]() |
BaZowy @gabriel-maciejewski 27 kwietnia 2022 10:16 |
27 kwietnia 2022 10:20 |
a i lornetka się przyda ;-))
![]() |
maria-ciszewska @gabriel-maciejewski 27 kwietnia 2022 10:16 |
27 kwietnia 2022 10:31 |
Z tym nie będzie problemu. Wezmę cokolwiek i powiem - to jest rolnetka. Gorzej będzie z lornetką ;D
![]() |
orjan @gabriel-maciejewski |
27 kwietnia 2022 10:51 |
Zanim w ogóle przeczytam, to - akceptując oskarżenie o trolowanie - nie mogę powstrzymać się od zaprezentowania jak to na terenie okupowanym, w ramach rozdawania pomocy humanitarnej raszyści dali babci mleczko w kartonie.
Zalecam też przynajmniej pobieżnie przejrzeć komentarze pod tym filmem. A całość dedykuję wielbicielom rosyjskiej kultury.
https://www.youtube.com/watch?v=LLadBwkjyRg
A ja już czytam felieton Gabriela.
![]() |
gabriel-maciejewski @orjan 27 kwietnia 2022 10:51 |
27 kwietnia 2022 10:55 |
Widziałem to. Jeszcze lepsze niż napis Arbeit macht frei i napisy na rakietach - Chrystus zmartwychwstał...
![]() |
qwerty @gabriel-maciejewski |
27 kwietnia 2022 11:07 |
tyrania formatów- to jest istota bolszewizmu i dotyczy to każdej dziedziny funkcjonowania społeczeństwa; to mógłby być znakomity temat przewodni do cyklu: jak żyć w RP
![]() |
qwerty @gabriel-maciejewski |
27 kwietnia 2022 11:07 |
tyrania formatów- to jest istota bolszewizmu i dotyczy to każdej dziedziny funkcjonowania społeczeństwa; to mógłby być znakomity temat przewodni do cyklu: jak żyć w RP
![]() |
orjan @gabriel-maciejewski |
27 kwietnia 2022 11:18 |
Przeczytałem, popieram, lecz jedno Twoje zdanie powinno być umieszczone powyżej drogowskazów autostradowych i tych na drogach kategorii "S":
I nie będziemy lansować zdrady ubranej w szaty przenikliwości politycznej.
Taki format jest nam potrzebny!
![]() |
Autobus117 @gabriel-maciejewski |
27 kwietnia 2022 11:20 |
Miejmy nadzieję, że poseł Braun nie przyjedzie z karabinem maszynowym, w ramach akcji "Strzelnica, Karmnik. Ojczyzna".
![]() |
gabriel-maciejewski @orjan 27 kwietnia 2022 11:18 |
27 kwietnia 2022 11:21 |
Niestety trwa wyścig kto co wcześniej przewidział, ile tak wcześniej i jak głęboka była przepowiednia. Sami przenikliwi wokoło...
![]() |
gabriel-maciejewski @Autobus117 27 kwietnia 2022 11:20 |
27 kwietnia 2022 11:21 |
Nie poseł Braun jeździ tylko tam gdzie mu każą, a i to wtedy jedynie kiedy ma zapłacone za bilety
![]() |
Andrzej-z-Gdanska @gabriel-maciejewski |
27 kwietnia 2022 11:30 |
Poniższe teksty nie potrzebują żadnego komentarza z mojej strony:
Jan Hlebowicz
Urodzony w 1988 r., doktor nauk humanistycznych. Autor książek m.in. „Piątka u Semki”, „Ksiądz w smoczej jamie” oraz wyróżnionej w ogólnopolskim konkursie im. Władysława Pobóg-Malinowskiego na Najlepszy Debiut Historyczny Roku „Niepokorni z Topolówki”. Autor kilkunastu artykułów naukowych i popularnonaukowych poświęconych najnowszej historii Polski. W latach 2012-2018 dziennikarz „Gościa Niedzielnego”. Publikował m.in. w „Do Rzeczy”, „Rzeczpospolitej”, „Sieci”, „Dzienniku Bałtyckim”, „Pielgrzymie”, „Nowych Książkach”. Laureat konkursu Lodołamacze w kategorii „Dziennikarz bez barier”. Obecnie asystent prasowy IPN Oddział w Gdańsku.
Książki
Jan Hlebowicz, "Niepokorni z „Topolówki”. Działalność niezależna uczniów III Liceum Ogólnokształcącego im. Bohaterów Westerplatte w Gdańsku w latach 1970–1989", Gdańsk 2013, 144 s.
Nakład wyczerpany
Jednym z najprężniejszych ośrodków opozycji młodzieżowej w Trójmieście, a być może w całej Polsce, było III LO w Gdańsku, tzw. „Topolówka”. To właśnie „niepokornym" uczniom tego liceum i ich niezależnej działalności prowadzonej w latach 1970–1989 poświęcona jest najnowsza publikacja Jana Hlebowicza.
Publikacja stanowi próbę przedstawienia rodowodu nowej generacji „niepokornych”, którzy nie tylko w latach 1970–1989, ale również jako osoby dorosłe i aktywne zawodowo zaznaczyły swoją obecność w życiu publicznym. Bohaterami książki są m.in. Wiesław Walendziak – prezes Zarządu Telewizji Polskiej i szef Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, Jacek Kurski – polityk, jego starszy brat Jarosław – zastępca redaktora naczelnego „Gazety Wyborczej”, Maciej Grabski – twórca „Wirtualnej Polski”, Piotr Semka – dziennikarz i publicysta oraz wielu innych. Oprócz postaci „z pierwszych stron gazet" autor przedstawia także tych mniej znanych i docenionych, tych, których historie nie zostały wcześniej opowiedziane.
Książka została wyróżniona w Konkursie im. Władysława Pobóg-Malinowskiego na Najlepszy Debiut Historyczny Roku 2012.
Publikacja jest 29 tomem wydanym w ramach oddziałowej serii wydawniczej gdańskiego oddziału IPN.
https://przystanekhistoria.pl/pa2/autorzy/79625,Jan-Hlebowicz.html
https://ipn.gov.pl/pl/publikacje/ksiazki/13153,Niepokorni-z-Topolowki-Dzialalnosc-niezalezna-uczniow-III-Liceum-Ogolnoksztalcac.html
![]() |
orjan @gabriel-maciejewski 27 kwietnia 2022 11:21 |
27 kwietnia 2022 11:31 |
Niech każdy mówi, co chce. Od tego jest (podobno) wolność słowa. Ale lansowanie wypowiedzi (obojętnie jakiej) nie ma nic wspólnego z wolnością słowa, bo polega na doborze treści lansowanych.
Kiedyś, gdy trwała rewolta / wojna / sowiecka rozpierducha* w Nikaragui, dyskusyjnie ściąłem się z pewnym doktorem ze znanego amerykańskiego uniwersytetu. Naraz on użył argumentu, że Sandiniści likwidują tam analfabetyzm. Ja na to, że wyłącznie po to, aby lansować tam swoją politgramotę. On nawet znał to pojęcie, wyobraź sobie!
-------------------------
*/ Wedle własnego uznania niepotrzebne skreślić
![]() |
atelin @gabriel-maciejewski 27 kwietnia 2022 11:21 |
27 kwietnia 2022 11:54 |
Według ustawy posłowie dojazdy wszędzie mają za darmo.
![]() |
atelin @atelin 27 kwietnia 2022 11:54 |
27 kwietnia 2022 12:01 |
I potrafią zająć cały przedział dla siebie.
![]() |
gabriel-maciejewski @orjan 27 kwietnia 2022 11:31 |
27 kwietnia 2022 12:06 |
Tak, likwidacja analfabetyzmu to jest super argument. Wielokrotnie go słyszałem. Umiejętność czytania potrzebna jest tylko tym, którzy chcą
![]() |
gabriel-maciejewski @Andrzej-z-Gdanska 27 kwietnia 2022 11:30 |
27 kwietnia 2022 12:08 |
Nic dziwnego, że nakład wyczerpany. Grabski z Semką w jednej klasie, kupili całość i utopili w Wiśle, żeby ślad nie pozostał
![]() |
Kuldahrus @gabriel-maciejewski |
27 kwietnia 2022 14:39 |
"Nie będziemy lansować tandety. I nie będziemy lansować zdrady ubranej w szaty przenikliwości politycznej. Nie będziemy też lansować innych słabizn i nędz."
Nie możesz inaczej robić. Pamiętaj, że masz wielu kibiców mimo, że nie zawsze widocznych i głośnych.
|
Zyszko @gabriel-maciejewski |
27 kwietnia 2022 15:28 |
O mój Boże, czy Polacy wg. tych ludzi z IPNu naprawdę nie zasługują na więcej?
![]() |
gabriel-maciejewski @Zyszko 27 kwietnia 2022 15:28 |
27 kwietnia 2022 15:35 |
Nie, bo chodzi o to, żeby Polaków zdegradować względem siebie, czyli względem wtajemniczonych w różne sprawy pracowników IPN. Ten łysy pan z tyłu, to kto? Wujek Kazik?
![]() |
gabriel-maciejewski @Kuldahrus 27 kwietnia 2022 14:39 |
27 kwietnia 2022 15:36 |
Pamiętam
|
Zyszko @gabriel-maciejewski 27 kwietnia 2022 15:35 |
27 kwietnia 2022 16:02 |
Wujek Kazik chyba to rysował w Paintcie :-)
Mnie zastanowił tytuł tej akcji - Talent dla wspólnoty. Rozumiem, że nie chodzi o talent plastyczny, więc jaki? No i dla której wspólnoty on pracuje? Bo, to że nie dla polskiej to widać. Może wyjaśnią to następne tomy:
"Plan wydawniczy obejmuje co najmniej cztery tomy. Ostatni będzie poświęcony żyjącym osobom. Na wrzesień 2022 r. planowana jest wystawa o takim samym tytule, co publikacja. Proszę wszystkich o wzbogacenie listy osób, które chcemy opisać w naszej publikacji."
![]() |
gabriel-maciejewski @Zyszko 27 kwietnia 2022 16:02 |
27 kwietnia 2022 16:06 |
Ten ostatni będzie najciekawszy, będą w nim zapewne obaj Kurscy, Semka i ten co założył WP...I wszyscy tak ładnie narysowani
![]() |
aszymanik @gabriel-maciejewski 27 kwietnia 2022 15:35 |
27 kwietnia 2022 16:28 |
Rokita tak gdzieś sprzed 2 lat.
![]() |
valser @Zyszko 27 kwietnia 2022 15:28 |
27 kwietnia 2022 16:40 |
I teraz wez to przystaw na przyklad do komiksu Huberta Czajkowskiego albo Tomasza Bereznickiego?
Jada po tych samych bolszewickich patentach, znajomy krolika, z rodzinnego, albo towarzyskiego rozdania, kompletne beztalencie bierze kase i rysuje kredkami z przedszkola jakies krzywe mordy, ktorych nie da sie nawet rozpoznac.
Wojna wojnom, polityka politykom, propaganda propagandom, a rodzine trzeba jakos zabezpieczyc i wyzywic. Bez odkomuszenia Polski bedziemy dalej ogladac ta kaszane za publiczne pieniadze.
![]() |
ewa-rembikowska @Zyszko 27 kwietnia 2022 15:28 |
27 kwietnia 2022 16:48 |
Biedny Chopin z zezem. Tragedia.
![]() |
Paris @gabriel-maciejewski 27 kwietnia 2022 15:35 |
27 kwietnia 2022 19:42 |
Tak,...
... sama ta SWOLOCZ jest ZDEGRADOWANA i usiluja to samo zrobic z narodem, ale to sie nie uda,... bo naprawde pozostaje TYLKO wyrzygac sie na wiekszosc pracy w ZEROWISKU zwanym IPN`em... albo na ,,dyskusje,, w MAGLU w kurwizorze, jaki wczoraj wieczorem urzadzila ta DZIUNIA Holecka wraz ze swoimi ,,goscmi,,... tej chucpy naprawde nie dalo sie sluchac !!!
Wiec, suma sumarum ja sie bardzo ciesze, ze RZECZOWA DYSKUSJA toczy sie i ma miejsce TYLKO w SN !!!
![]() |
Paris @valser 27 kwietnia 2022 16:40 |
27 kwietnia 2022 19:59 |
Dokladnie tak...
... wszystkie polskie pieniadze zostana PRZEPIER****NE przez te sama i sama swoja SWOLOCZ... i to na im gorszy CHLAM tym lepiej,...
... ale za to ZGODNIE z PRAWEM Lunijnym !!!
![]() |
Alberyk @ewa-rembikowska 27 kwietnia 2022 16:48 |
27 kwietnia 2022 20:37 |
I Curie-Skłodowska lub Wanda Wasilewska (bo do końca nie mogę rozpoznać) jak po zawale.
![]() |
chlor @ewa-rembikowska 27 kwietnia 2022 16:48 |
27 kwietnia 2022 21:00 |
Chyba minimum wymagań od portrecisty, to takie żeby chociaż prawe oko było z grubsza jak lewe, a tu nawet tego nie ma. Ten na końcu to może być dowolny "łysy z brodą".
![]() |
klon @gabriel-maciejewski |
27 kwietnia 2022 21:03 |
Rządą.
Niezmienie niezmienne...
Działacze ługańskiego ruchu młodzieżowego "Dziewcczyny Zwycięstwa" machają do rosyjskich żołnierzy na samobieżnej haubicy....(źródło)
Działacze ługańskiego ruchu młodzieżowego "Dziewczyny Zwycięstwa" podczas rozdawania ciast wielkanocnych... (źródło)
|
Zyszko @valser 27 kwietnia 2022 16:40 |
27 kwietnia 2022 21:41 |
Tak, to wszystko niestety prawda.
![]() |
aszymanik @klon 27 kwietnia 2022 21:03 |
27 kwietnia 2022 21:47 |
Przejrzałem inne zdjęcia - masakra. Najpierw pomyślałem, że to ukraiński portal ale - nie rosyjski. Oni generalnie pokazują to co i u nas (no może nie pokazują czyje to te spalone człogi) groby, krew na ulicach, płonące domy, zrujnowane miasta i wsie tylko po prostu są z tego ogromnie dumni - "Chłopaki robią swoje". Faktycznie - Mordor.
![]() |
gabriel-maciejewski @klon 27 kwietnia 2022 21:03 |
27 kwietnia 2022 22:01 |
Ich przynajmniej nikt nie zgwałci i nie zarżnie. No chyba, że ci z tej haubicy
![]() |
aszymanik @gabriel-maciejewski 27 kwietnia 2022 22:01 |
27 kwietnia 2022 22:16 |
Chyba by nie musieli. One tak się wyszykowały, że widać na pierwszy rzut oka, że opcja - "dam jak ładnie poprosisz" jest na stole...
![]() |
klon @aszymanik 27 kwietnia 2022 21:47 |
27 kwietnia 2022 22:20 |
Tak, Kacapia wierzy że to jest okay.
U nich wciąż integracja opiera się o Mit Wielkiej Wojny Ojczyźnianej:
"(...)Na szczycie przywódców WNP, który odbył się pod koniec zeszłego roku [ 2019] , wszyscy zgodziliśmy się co do jednego: konieczne jest przekazanie przyszłym pokoleniom pamięci o tym, że naziści zostali pokonani przede wszystkim przez naród sowiecki i jego przedstawicieli. wszystkich republik Związku Radzieckiego walczyło ramię w ramię w tej heroicznej bitwie, zarówno na froncie, jak i na tyłach...."
fragment artykułu Putki
BTW
Artykuł Władimira Putina „O historycznej jedności Rosjan i Ukraińców”
"(...)W liście do Moskwy w 1654 r. Bohdan Chmielnicki podziękował carowi Aleksiejowi Michajłowiczowi za wzięcie „całej armii zaporoskiej i całego rosyjskiego świata prawosławnego pod silną i wysoką rękę cara”. Oznacza to, że Kozacy w swoich apelach do króla polskiego i cara rosyjskiego określali się i określali jako rosyjski lud prawosławny.
W trakcie przedłużającej się wojny między państwem rosyjskim a Rzeczpospolitą Obojga Narodów część hetmanów, następców Bohdana Chmielnickiego, „odrywała się” od Moskwy lub szukała wsparcia w Szwecji, Polsce czy Turcji. Ale znowu dla ludzi była to wojna wyzwoleńcza. Zakończył się rozejmem andrusowskim w 1667 r. Ostateczny wynik przypieczętował traktat wieczystego pokoju w 1686 r. Państwo rosyjskie włączyło miasto Kijów i ziemie na lewym brzegu Dniepru, w tym region połtawski, obwód czernihowski i Zaporoże. Ich mieszkańcy zjednoczyli się z główną częścią rosyjskiego ludu prawosławnego. Terytoria te określano mianem „Malorossia” (Mała Rosja).""
![]() |
aszymanik @klon 27 kwietnia 2022 22:20 |
27 kwietnia 2022 22:24 |
Szkoda, że hołdu ruskiego nie pamiętają.
![]() |
klon @gabriel-maciejewski 27 kwietnia 2022 22:01 |
27 kwietnia 2022 22:24 |
Sadzę, że tak jak sugerował kolega aszymanik. Dziewczyny zwycięsta to przedstawicielki jedynie słusznej linii Kadr. Jak w ZSRR.
Wciąż te same formaty.
![]() |
klon @aszymanik 27 kwietnia 2022 22:24 |
27 kwietnia 2022 22:26 |
Putka & consorces zrobią wszystko aby fakt ten został zasypany ukraińskim gruzem.
![]() |
aszymanik @klon 27 kwietnia 2022 22:26 |
27 kwietnia 2022 22:37 |
Zasypują od 400 lat z okładem - znaczy, że wciąż pamiętają.
![]() |
zkr @klon 27 kwietnia 2022 21:03 |
27 kwietnia 2022 22:50 |
Ach te dziewczyny z Ługandy i Donbabwe...
![]() |
maria-ciszewska @klon 27 kwietnia 2022 22:20 |
28 kwietnia 2022 05:52 |
„całej armii zaporoskiej i całego rosyjskiego świata prawosławnego pod silną i wysoką rękę cara”
Nie mogę się dokopać do informacji, ale przypuszczam, że Chmielnicki napisał "ruskiego", a nie rosyjskiego". Artykił putki jest tylko po angielsku, niestety.
|
onyx @gabriel-maciejewski 27 kwietnia 2022 22:01 |
28 kwietnia 2022 08:39 |
To są te laski z teledysku. Młodociane urzędniczki systemu pod specjalnym nadzorem. Jak widać robią karierę na różnych estradach. Może w Bydgoszczu wystąpią razem z chórem Aleksandowa? Obecnie na miejskich słupach plakatowych wisi cały kwiat PRLu. Bydgoszcz lubi to.
![]() |
gabriel-maciejewski @onyx 28 kwietnia 2022 08:39 |
28 kwietnia 2022 08:41 |
Ten Bydgoszcz i sąsiednia Toruń to jest material na epopeję
![]() |
m8 @maria-ciszewska 28 kwietnia 2022 05:52 |
28 kwietnia 2022 08:50 |
W wersji oryginalnej ghostwriterzy Putinatez uzyli slowa "rosyjski".
W oryginale Chmielnicki oczywiscie uzyl slowa "ruski".
Najistotniejsza roznica jest: " и весь мир православный российский ".
Nie wiem czy w oryginale w ogole nie bylo mowy o "mirze prawoslawnym" czy link ktory odnalazlem nie zawiera calosci tekstu.