Ruszył werbunek na kapusiów
Ludziom niesłychanie trudno jest zrozumieć, że jak ktoś przygotowuje na nich pułapkę, to czyni to w taki sposób, żeby oni tego nie zauważyli. Większość populacji jest szczerze przekonana, że przy najmniejszej próbie zrobienia ich w trąbę oni natychmiast to zauważą. Wynika to wprost z niezrozumienia celów, jakie stoją przed zakładającymi pułapki. Te zaś są poważne. Chodzi zwykle bowiem o to, by ofiarę okraść, zdegradować do roli półzwierzęcia lub po prostu zlikwidować. To się nie może udać, kiedy ofiara jest świadoma, dlatego zakłada się najpierw na jej umysł różne „podwójne nelsony”. Mają one podnieść jej samoocenę i wskazać wroga, a także przekonać ją, że widzi więcej niż inni. Teraz przejdźmy do konkretów. Najbardziej irytującą kwestią w polityce PiS, na którą wskazywali ludzie inteligentni i przenikliwi było rozdawnictwo. Wszyscy bowiem rozumieli, że to rozdawnictwo było prowadzone z budżetu. I niemądrze jest dawać ludziom pieniądze za nic, lepiej żeby na nie zapracowali. Nikt jednak nie pomyślał o tym, że państwo ma przede wszystkim zobowiązania wobec własnych obywateli, a dopiero potem wobec jakichś innych podmiotów. Samo też jest podmiotem i pracuje. Nie dla siebie, ale dla obywateli, albowiem to oni je tworzą. Jego misja polega też na tym właśnie, by wszelkimi dostępnymi sposobami integrować tych obywateli. Pieniądze są jednym z lepszych narzędzi do tego celu. Poza tym podwórkowi znawcy ekonomii nie rozumieli prostego przełożenia – przeciwieństwem rozdawnictwa jest zabieractwo. Czym ono jest i jakimi narzędziami będzie realizowane, dowiedzą się wszyscy niebawem. Zabieractwo obudowane będzie z całą pewnością jakąś „zdroworozsądkową” doktryną ekonomiczną, która powielona w milionach opinii stanie się obowiązującym w kraju wytrychem do dyskusji wszelakich. Pojawią się najpewniej prorocy zabieractwa i jego wyznawcy. A werbunek do tej ostatniej grupy przeprowadzony zostanie także wśród tych, którym zabierze się najwięcej. W zamian dostaną oni certyfikat przynależności do lepszych i fajniejszych. I będą szczęśliwi, znacznie bardziej niż dzisiaj. Kiedy bowiem mieli pieniądze wręczane przez PiS czuli się źle, albowiem nie były one tak duże, by zrealizować ich największe szajby, a niektórzy czuli się nimi wręcz upokorzeni, albowiem w głębi duszy, w dodatku od dawna, czuli, że zasługują na znacznie, znacznie więcej. I moment zdefiniowania owego „więcej” zbliża się wielkimi krokami. Wczoraj, kiedy wracałem z Kotliny Kłodzkiej kilka razy puszczono w radio wypowiedź Napieralskiego, który wprost groził prezydentowi Dudzie, że w razie gdyby nie desygnował on na premiera Donalda Tuska, będzie miał spore kłopoty ze znalezieniem pracy. Napieralski mówił serio, obojętnie, co byśmy sobie teraz o nim nie pomyśleli, a Trójka, powtarzała to co godzinę, żeby każdy sobie dobrze jego słowa zapamiętał.
Nie wiem, co zrobi prezydent, ale uważam, że przed nami moment kluczowy dla całego narodu. Napieralski bowiem właśnie ogłosił nowy format relacji międzyludzkich, który będzie stosowany po tym, jak prezydent już wybierze mniejsze zło. Zaczną się szantaże dotyczące zatrudnienia, czyli stary, dobry werbunek na kapusiów. Poznać to jeszcze możemy po tym, że ludzie, którzy jeszcze dwa tygodnie temu jak dzieci cieszyli się z ośmiu gwiazdek przyczepionych taśmą samoprzylepną do tyłka własnego psa, dziś nawołują do poszanowania i zrozumienia wyborców PiS. Ci co prawda są nieszczęśliwymi i pogubionymi zwierzętami, ale może nie wszystko jeszcze stracone, może uda się część z nich sprowadzić na dobrą drogę. Jak będzie wyglądało owo sprowadzanie na dobrą drogę łatwo mogę sobie wyobrazić, dlatego też upraszam różnych moich znajomych, szczególnie tych, których drażniło rozdawnictwo, by nie dzwonili tu i nie przekonywali mnie do nowych rozdań i otwarć. Gołym bowiem okiem widać, co jest szyte.
Zwykle w momencie, kiedy dochodzi do przegranej, w wyniku jakiegoś głupstwa, przeszacowania możliwości czy innej przyczyny, w przegranym obozie zaczyna narastać entuzjazm. Jest on bardzo niebezpieczny i łatwy do wykorzystania przez przeciwnika. Tego oczywiście nie można wyjaśnić entuzjastom, którzy tak bardzo chcą zatrzeć przykre wrażenie, jakie wywołała klęska, że domagają się natychmiastowych działań, które zwykle są elementem pułapki i prowadzą do dezintegracji środowiska lub wręcz do jego zniszczenia. Nawoływanie do kulturalnego zachowania wobec wyborców PiS jest próbą sprowokowania entuzjastów. Szczególnie zaś tych, którzy czują się zagrożeni najbardziej. Do nich należą dziennikarze.
Redaktor Sakiewicz już nawołuje do obrony wolnych mediów. Wolnych czyli tych, którymi sam kieruje, bo przecież innych, wolnych mediów nie ma. Podobnie jak nie ma innych wolnych dziennikarzy i autorów, poza tymi skupionymi w GP i niezalezna.pl Najciekawsze jest jednak to, w jaki sposób odpowiadają mu komentatorzy. Najważniejszym problemem okazuje się, nie Polska i zagrożenia, na które wskazuje Sakiewicz, ale los Janka Pospieszalskiego, rzekomo wyrzuconego z GP w czasie pandemii. Jak wiecie nie jestem fanem redaktora Sakiewicza, uważam, że mało kto prowadzi tak nieskuteczną politykę, jak on. Mało kto potrafi tak nic nie robić, a jednocześnie przekonywać ludzi, że jest zapracowany, a do tego jeszcze piekielnie skuteczny. Dla mnie osobiście symbolem tej skuteczności jest twarz redaktora Lisiewicza. Wystarczy na nią spojrzeć i wszystko jest jasne. Dyskusja o mediach, które – w mojej ocenie – rzeczywiście są zagrożone, sprowadzona jednak zostaje do dylematu – Sakiewicz czy Pospieszalski. Dwójka nieszczerych kabotynów zajęła umysły publiczności, która nie potrafi już decydować o niczym ponad to – kto z nich jest lepszy i bardziej wiarygodny. Wygrywa Pospieszalski, bo nie nosił maseczki. Na pewno jest więc bez skazy. Sakiewicz zaś jest gruby i boi się o własny stołek. Taka postawa publiczności zostanie wkrótce nagrodzona. Myślę, że kogo, jak kogo, ale Janka Pospieszalskiego na pewno zaproszą do nowej telewizji i wszyscy prawdziwi patrioci będą mogli go oglądać tyle razy ile im się zachce. Programy bowiem z jego udziałem będą puszczane na YT, jak za dawnych lat. Sakiewicz zaś nie obroni wolnych mediów. Miał bowiem wystarczająco dużo czasu, by stworzyć różne medialne przetrwalniki i struktury, dające mu pewność, a z nim także partii, że to co on uważa za wolne słowo nie zostanie zmarginalizowane czy też unieważnione. Nic takiego nie zostało wykonane. Największym wysiłkiem mediów Sakiewicza była promocja smutnej gęby redaktora Lisiewicza, wypromowanie nikomu niepotrzebnego portalu albicla i czegoś co nazwa się i.pl. Jeśli to nie on za tym stoi najmocniej przepraszam, ale niech mi ktoś wyjaśni, jak można było przez lata pompować takie, pardon, gówno, które w godzinie próby nie nadaje się nawet do przetarcia butów? Jak można było tam trzymać na stanowiskach redaktorskich bęcwałów, gamoni i trutni, którzy nie potrafią nie tylko niczego napisać, ale nawet przeczytać ze zrozumieniem? To pozostanie dla mnie zagadką. Z takich właśnie osób Sakiewicz będzie rekrutował załogi dla nowych, wolnych mediów. Powodzenia. Jest to niestety pułapka, której on nie rozumie. Nie rozumie, że werbunek donosicieli i kretów już ruszył.
A tu możecie się zapoznać z tą szczerą troską, której przedmiotem jest wolność słowa. https://twitter.com/TomaszSakiewicz/status/1718241752371298526
tagi: prezydent media kampania wolność słowa donosicielstwo decyzja napieralski
![]() |
gabriel-maciejewski |
30 października 2023 08:06 |
Komentarze:
![]() |
atelin @gabriel-maciejewski |
30 października 2023 08:49 |
"Napieralski mówił serio, obojętnie, co byśmy sobie teraz o nim nie pomyśleli, a Trójka, powtarzała to co godzinę, żeby każdy sobie dobrze jego słowa zapamiętał."
Szkoda, że Trójka nie przeczytała przy okazji biogramu Napieralskiego.
https://pl.wikipedia.org/wiki/Grzegorz_Napieralski
A ten gostek rozbuduje Pańskie zabieractwo o napieractwo. Za chwilę osiem gwiazdek pójdzie do piachu jak inne esbeckie błyskawice i KOD.
![]() |
ewa-rembikowska @gabriel-maciejewski |
30 października 2023 09:22 |
Facet, który dostał 7239 głosów grozi Prezydentowi. Dobre.
Z drugiej strony, jeśli na stronach rządowych nie sposób znaleźć najprostszej informacji,
- ile rodzin pobiera 500 plus,
- ile dzieci pobiera 500 plus,
- ile rodzin pobierających świadczenie jest patologicznych,
nie mówiąc o bilbordach na każdym rogu,
to trudno się dziwić, że triumfy święci opozycja z opowiastkami o "rozdawnictwem dla patoli" kosztem ciężko pracujących młodych, dynamicznych, z wielkich miast, bo każda rodzina, która bierze 500 plus to przecież patologia i to na dodatek głosująca na PiS.
A jeśli 500 plus biorą ludzie głosujący na opozycję, to przecież z obrzydzeniem, traktując jako niewielki zwrot poniesionych ciężarów podatkowych.
![]() |
BTWSelena @ewa-rembikowska 30 października 2023 09:22 |
30 października 2023 09:51 |
Spotkałam się z drwiną,że i tak zagłosują na opozycję,bo nie mieli wyjścia :skoro dają to prawie przymus i trzeba to przyjąć. Dotyczy to 500+... Dziwne,bo było wyjście,mogli nie wystąpić z wnioskiem.Przecież nikt z automatu nie obdarował ich kasą...To wyglada tak ,że cierpieli ideologicznie biorąc 500+,bo reszta "patologi"miała za co "chlać"i tak w/g ekspertów -PiS deprawował te liczne środowiska.Ot co...więc naprawiacze w pełnej gotowości...
![]() |
beczka @gabriel-maciejewski |
30 października 2023 10:05 |
Jebanie pisu stało się formatem.
![]() |
gabriel-maciejewski @beczka 30 października 2023 10:05 |
30 października 2023 10:27 |
Tak, a my nie mamy nic w zamian.
![]() |
gabriel-maciejewski @ewa-rembikowska 30 października 2023 09:22 |
30 października 2023 10:27 |
Nikt nawet nie próbuje wyszydzić tej niby wiedzy ekonomicznej, a szkoda...
![]() |
gabriel-maciejewski @atelin 30 października 2023 08:49 |
30 października 2023 10:28 |
Wszyscy wiedzą, jaki on ma biogram
![]() |
stanislaw-orda @ewa-rembikowska 30 października 2023 09:22 |
30 października 2023 10:30 |
Ludzie głosujący na opozycję pobierają z niesmakiem 500 plus, ale tylko jako rodzaj rekompensaty za dolegliwość moralną, doznawaną podczas rządów PiS-u. Aż dziwne, że nie wpłacali ytej kwoty na cele dobroczynne, albo bodaj na jakieś polsatowskie fundacje.
![]() |
BTWSelena @atelin 30 października 2023 10:07 |
30 października 2023 10:33 |
Hmn... juz wtedy ruszł chyba werbunek na kapusiów..ale czy Ci "kulturalni" celebryci nie używali języka najgorszej patologi?...nad którą rzekomą produkcją czuwało PiS?...Przecież sławy takie jak Manuela,czy Janda słowo "wydupczyć,sram na nich "było na porządku dziennym bez wykropkowania. Dosadny link...
![]() |
ArGut @gabriel-maciejewski |
30 października 2023 11:15 |
Werbunek kapusiów ruszył nie tylko w mediach ale WSZĘDZIE ... po wyborach 2007 roku nie kumałem o co kamon w branży inżynierskiej ale to wytłumaczenie SUPER pasuje.
Wtedy ukułem na ten rodzaj zachowań zwrot MATRIX management, celem sądzę, jest odwrócenie rynku pracy. Z rynku pracownika na rynek pracodawcy i to może wpływać również na inne branże, tym bardziej, że jest próbowane do wdrożenia po raz drógi przez tych samych KAPO.
![]() |
atelin @gabriel-maciejewski 30 października 2023 10:28 |
30 października 2023 11:20 |
Właśnie nie.
![]() |
Drzazga @beczka 30 października 2023 10:05 |
30 października 2023 11:38 |
To ich jedyna broń. Spokojnie. Byle do wiosny, zewrzeć szeregi i już nie jojczyć.
|
grzegorz-ksiazek @gabriel-maciejewski |
30 października 2023 12:21 |
ZP ze swoją strategią rozdawania marchewki (zwolnienie młodych z PIT, wszystkie +, 13 i 14 itp) dowiódł być może że marchewka jest marketingowo słabsza od kija. Druga strona nie dała nic poza wirtualnym kijem do realizacji osmiogwiazdkowego hasła. Wydaje mi się że wzmożenie antypisizmu musi się jednak wreszcie wypalić, bo jeśli wziąć pod uwagę kalendarz wyborczy to trudno sobie wyobrazić ile i jakiego paliwa KO może dolać do ognia by stan obecny trwał jeszcze przez kolejny rok czy dwa.
![]() |
klon @ewa-rembikowska 30 października 2023 09:22 |
30 października 2023 12:30 |
<<<bo każda rodzina, która bierze 500 plus to przecież patologia i to na dodatek głosująca na PiS>>>
Kolega z firmy jest oburzony, że on, ciężko pracujący dostaje "500" i "patologia" także "500". Poczuł się zrównany ze wskazaną "patologią.
Żaden argument nie trafia.... Nawet to, że po raz pierwszy po '89 uruchomiono program wsparcia.
![]() |
beczka @Drzazga 30 października 2023 11:38 |
30 października 2023 12:31 |
Jeszcze raz przypomnę, że mowa o ludziach którzy potrafią tydzień liczyć głosy w wyborach i którym system do zliczenia głosów potrafi im się nagle popsuć.
|
grzegorz-ksiazek @gabriel-maciejewski |
30 października 2023 12:55 |
A zmiana wyniku w porównaniu wyborów do Sejmu 2019 i 2023 wygląda tak.
Kapitalna większość z brakującego pół miliona głosów to miejscowości poniżej 5000 mieszkańców.
![]() |
klon @grzegorz-ksiazek 30 października 2023 12:21 |
30 października 2023 12:59 |
<<<Wydaje mi się że wzmożenie antypisizmu musi się jednak wreszcie wypalić, >>>
Ja w o nie wierzę. Moją niewiarę utwierdza wynik referendum.
Dla anty-PiS wszystko jest lepsze niż Kaczor, choćby potop, szarańcza, pożoga...
Aby to zmienić trzeba....nie wypowiem nawet co pomyślałam, aby się nie ziściło.
![]() |
BTWSelena @klon 30 października 2023 12:30 |
30 października 2023 13:03 |
Ależ Klonie "branie"--to nie to samo co "bratanie",na dodatek z patologią...Pani Gretkowska to dosadniej określiła... jako dupcenie,więc ciężko pracujący biorąc poczuli się obrażeni.Reżim pisowski ponoć zmuszał ich do wypełnienia wniosków na 500+........ech.... no i kosy poszły na sztorc...
![]() |
ewa-rembikowska @atelin 30 października 2023 10:07 |
30 października 2023 13:07 |
Wróci Balcerowicz z akolitami i nareszcie celebryci uwolnią się od zwykłego ludu miast i wsi.
![]() |
ewa-rembikowska @grzegorz-ksiazek 30 października 2023 12:55 |
30 października 2023 13:08 |
I może jeszcze ze ściany wschodniej i południowej?
|
grzegorz-ksiazek @ewa-rembikowska 30 października 2023 13:08 |
30 października 2023 13:25 |
NIe mam narzędzi do zrobienia takiej statystyki w podziale na okręgi, ale z ogólnopolskiego podsumowania zestawienie zrobiłem ręcznie.
![]() |
orjan @grzegorz-ksiazek 30 października 2023 12:55 |
30 października 2023 13:27 |
Bardzo ciekawa statystyka. Tym bardziej bezdyskusyjna (ufam, że liczb nie pokręciłeś), że pokazuje zmiany w liczbach bezwzględnych. Szokujący jest ubytek frekwencji w najmniejszych miejscowościach. Tym bardziej szokujący, że prawdopodobnie ogólna liczba mieszkańców w takich miejscowościach wzrosła zwłaszcza w tych wioskach około wielkomiejskich. Np. W mojej podwrocławskiej wsi, abym tylko nie wstając od komputera wyjrzał za okno, to widzę jakieś około sto nowych domów wszystkie zbudowane za PiS. Do 2015 roku było takich jakieś może 20.
Poza tym: Nie aspirując do oglądu całej Polski, to przynajmniej wzdłuż tych tras, po których jeżdżę, widać niebywały wcześniej skok przyrostu czegoś, co nazwałbym "majętnością". Widać po wszystkim, po publicznych drogach, po prywatnych elewacjach, ogrodzeniach, przydomowym porządku. Po prostu po wszystkim. Skąd więc zmniejszenie zainteresowania tym, co będzie dalej?
Tu jedna uwaga: Ta statystyka nie dotyczy analizy zmian elektoratu PiS, lecz analizy umiejscowienia zmian ogólnej frekwencji, że ta jest w sumie o pół miliona niższa. Przy tym jest to porównawcza frekwencja wyborów, a nie referendum. Jednak, gdy mamy do czynienia z wystarczająco dużymi liczebnościami, to bez większej obawy można przyjąć iż gdyby ów półmilion przyszedł na wybory, to frekwencja referendalna wcale od tego istotnie nie wzrosłaby a referendum i tak byłoby nieważne. I to jest klęska. Polega ona na wykazaniu powszechnej indyferencji co do losu Ojczyzny i to nie tylko w jej tzw. całokształcie, ale ta indyferencja sięga także losu tych najmniejszych miejscowości. Być może skutki tej indyferencji okażą się nienaprawialne.
![]() |
BTWSelena @gabriel-maciejewski |
30 października 2023 13:41 |
Werbunek na naszych kapusiów,fakt będzie wzmożony.U naszych sąsiadów też trwa ,lecz militarny.Nie tak dawno media zza Odry rozpisywali się o Polskich zakupach zbrojeniowych.
https://www.dw.com/pl/mon-niemiec-musimy-by%C4%87-zdolni-do-obrony/a-67255307
![]() |
zkr @klon 30 października 2023 12:59 |
30 października 2023 13:43 |
> Ja w o nie wierzę. Moją niewiarę utwierdza wynik referendum.
> Dla anty-PiS wszystko jest lepsze niż Kaczor, choćby potop, szarańcza, pożoga...
Tez mam obawy o przyszlosc.
Jest ryzyko, ze Tusek bedzie gral na nowe wybory w 2024.
O co chodzi? Na razie jest zakladnikiem 3D i lewicy ale moze bedzie chcial doprowadzic do sytuacji, ze nie bedzie od nikogo zalezny (on, zreszta podobnie jak Kaczynski, nie trawi koalicjantow).
Jest to ryzykowne posuniecie dla KO ale to gra o bardzo duza stawke. W razie wygranej beda rzadzic samodzielnie.
Niestety jest szansa, ze taki plan sie powiedzie (wlasnie ze wzgledu na nieprawdopodobne "nakrecenie" "antipisizmu") i wtedy dopiero bedzie naprawde nieprzyjemnie.
![]() |
orjan @gabriel-maciejewski |
30 października 2023 13:44 |
>> ... ludzie, którzy jeszcze dwa tygodnie temu jak dzieci cieszyli się z ośmiu gwiazdek przyczepionych taśmą samoprzylepną do tyłka własnego psa, dziś nawołują do poszanowania i zrozumienia wyborców PiS. <<
Zdaje się do grona tego usiłuje dołączyć nawet ten totalny aktor bluzgsiewca. Podobno wzywa on do powyborczego pojednania narodowego. No pięknie! Lecz co zwykły wyborca PiS, dajmy na to ja sam, miałbym zrobić, żeby pojednać się. O ile mi wiadomo, PiS przez całe 8 lat tak, czy inaczej prosił o pojednanie i czekał na nie. Mówiąc prościej: "PiS brał prysznic i tyż nic".
No więc co jest czym? Mamy autorytarne wezwanie, aby ten PiS zdał się na łaskę i stanął do pojednania, czy prośbę opozycji w stylu "biskupim": wybaczamy i prosimy o wybaczenie? Od tego przecież zależy, co ja sam i podobni mnie wyborcy PiS mielibyśmy zrobić w kierunku pojednania. Bez wyjaśnienia tego znowu skończy się na prysznicu.
![]() |
zkr @ewa-rembikowska 30 października 2023 13:08 |
30 października 2023 13:49 |
Wrzuce wyniki z trzech powiatow:
Powiat nowodworski (czyli rejon przekopu)
KO: 40,50%
PiS: 29,12%
Miasto na prawach powiatu Świnoujście (tunel)
KO: 41,30%
PiS: 25,74%
Powiat zgorzelecki (temat elektrowni Turow)
OK, PiS zdobyl wiecej glosow ale skad tyla na KO???
PiS: 35,46%
KO: 33,18%
w tym gm. Bogatynia:
PiS: 39,30%
KO: 30,11%
![]() |
klon @orjan 30 października 2023 13:27 |
30 października 2023 13:55 |
<<<to widzę jakieś około sto nowych domów wszystkie zbudowane za PiS. Do 2015 roku było takich jakieś może 20.>>>
Na wakacjach będąc w tym roku w świętokrzyskim, zaobserwowałem to ogromne wzbogacenie. Jednakże rozmowy z mieszkańcami - niereprezentatywne! -wskazywały, że nie łączyli oni tego wzrostu z PiS a bardziej z EU.
To jest porażka propagandowa partii rządzącej. Brak umiejętności sprzedania swych dokonań, jakie by one nie były! Brak skutecznego marketingu!
I znów powraca pytanie: PiS nie potrafił czy nie mógł?
![]() |
orjan @zkr 30 października 2023 13:43 |
30 października 2023 13:59 |
Gra Tuska na nowe wybory może być użyteczna dla tuskiego przecwelania Polski. Rzecz w tym, iż trzeba taką grę widzieć w sensie konstytucyjno organizacyjnym. Otóż najpierw muszą skończyć się fiaskiem wszystkie tzw. kroki wyłaniania rządu. Wtedy Prezydent musi ogłosić nowe wybory a zanim te się rozstrzygną potrzebny będzie tzw. rząd techniczny. W rezultacie, bez gwarancji, że nowe wybory w ogóle wyłonią rzecyzwista większość rządową, Polska wejdzie (właśnie wchodzi) w stan takiego nie-rządu jakim stała w obliczu rozbiorów. Wtedy nie był to nierząd w sensie burdel, ale nie-rząd w sensie braku rządu mającego powagę wykonawczą.
Tusk już zaczął demontować powagę rządu w kierunku nie-rządu. Temu służą te wszystkie obecne wezwania do Prezydenta o genezie dobrze utrwalonej w filmach o okupacji: Los! Los! Prenko! Prenko!
![]() |
BTWSelena @zkr 30 października 2023 13:49 |
30 października 2023 13:59 |
Powiat zgorzelecki(temat elektrowni Turów) - to doskonała pożywka,potwierdzająca,że mieszkancy chcą z wolą Niemiec zamknąć Turów.No tak się nasuwa z logiki wyborczej,bo skąd tyle na KO?...nie wiedzieli ,że są za ,a nawet niekiedy z potrzebą przeciw...Co to spowodowało turystyka wyborcza,czy retoryka wyłomotania pisowców..?... Dwa w jednym?....
![]() |
ArGut @ewa-rembikowska 30 października 2023 09:22 |
30 października 2023 14:02 |
Obstawiam, że PREZYDENT ma pana Grzegorza Napieralskiego w DUPIE, i chciałbym, żeby mu to ładnie powiedział. I jak to zrobi to to będzie lewicowe po sam gwizdek, żeby się tylko pan Grzegorz nie udławił.
A co do bilbordów na każdym rogu to myśli koleżanka, że warto je teraz stawiać ?
Czy "jeb123" demokratyczna opozycja będzie podskakiwać ?
![]() |
ArGut @BTWSelena 30 października 2023 13:59 |
30 października 2023 14:05 |
Dlatego trzeba ZROBIĆ dokładnie na odwrót. Jeb12 hitlerowców i robić swoje, a na koniec przy Kopalni i Elektrowni Turów postawić pięć flag, POLSKĄ w środku, unijną i czeską po bokach, a na samym kraju hitlerowską i jakąś lokalną.
Będzie CZAD !
![]() |
klon @zkr 30 października 2023 13:43 |
30 października 2023 14:06 |
Liczmy, że przywoływanie przez Dyrektora Olimpijczycy mają realne moce!
Ojcze Dyrektorze - sprawdzam! :)
![]() |
BTWSelena @orjan 30 października 2023 13:59 |
30 października 2023 14:10 |
Orjanie ,sorry ale jakoś mi się tak (może krzywdząco) skojarzyło z rozbiorami i ostatnim królem Stanisławem Augustem...Oczywiście nie ma w tle romansu seksualnego z carycą,ale coś na rzeczy...bez seksu, jest romas z carycą Ursulą...Pewnie nowy król nie ma klasy króla Stasia i nie będzie się zabawiał w stworzenie Nowej Konstytuacj,ale kto wie jak dostanie narzędzia w swoje "szlachetne"rączki,to kto wie?,czy nie stworzy,a raczej nie rozwali znów armii polskiej.?
![]() |
gabriel-maciejewski @orjan 30 października 2023 13:44 |
30 października 2023 14:11 |
To jest pułapka, oni nie chcą żadnego pojednania
|
grzegorz-ksiazek @grzegorz-ksiazek 30 października 2023 13:25 |
30 października 2023 14:13 |
Tyle jeszcze dałem radę porównać na szybko. Zaskoczyło mnie że liczba uprawnionych tak mocno spadła.
![]() |
orjan @klon 30 października 2023 13:55 |
30 października 2023 14:15 |
Chyba PiS nie miał jak z jednoczesnym zachowaniem własnej tożsamości ideowej a tej żadną miarą naruszać nie mógł. Liczył - Kamiuszek trafnie określił - na wdzięczność. Ja dodam, że PiS także liczył na ideę Polskości w sensie instynktu odpierania teraz opozycyjnego chamstwa przekraczającego wszelkie granice. To przekraczające chamstwo jednak wydało się ludziom zabawne, atrakcyjne, a własne zanurzenie się w nim dla wielu wydało się nobilitujące.
Jakiś przeciw-skutek można było osiągnąć tylko jakimś wzięciem do ręki kija. Właśnie to było dla PiS ideowo nie do przyjęcia. Tego zaś elektorat nie był w stanie zrozumieć i biernie łykał różne hagady o pisowskiej antydemokracji. W rezultacie marchewka była, lecz zabrakło kija. Brak kija zrozumiany został (nawet tutaj!) jako swego rodzaju nieudolność w rządzeniu.
Z kijem elektorat spotka się dopiero teraz w miarę jak będzie oddawał marchewki.
![]() |
orjan @grzegorz-ksiazek 30 października 2023 14:13 |
30 października 2023 14:17 |
Coraz ciekawsze te porównania.
![]() |
BTWSelena @ArGut 30 października 2023 14:05 |
30 października 2023 14:18 |
ArGucie...chyba nie ma wyjścia...Wczoraj gospodarz przytoczył rozmowę i apel kandydacki dokładnie ze 123 lat...No piękna mowa....Musiałoby upłynąć chyba stulecie,aby nastąpiła zmiana... tak dokładnie społeczeństwo zostało wymanewrowane na manowce---więc metoda 1234....chyba jest obecnie wyjściem z sytuacji,bo czasu brak..........
|
grzegorz-ksiazek @orjan 30 października 2023 14:17 |
30 października 2023 14:20 |
Dałoby się wyciągnąć więcej, ale wyniki 2019 ściągnięte w formacie xlsx są zapisane (zaskakująco - prawie 30 tysięcy wierszy wypełnionych tylko liczbami) w formacie tekstowym. Nie mam tyle czasu żeby się z tym bawić, a pliki są tylko do odczytu.
![]() |
orjan @gabriel-maciejewski 30 października 2023 14:11 |
30 października 2023 14:23 |
Oczywiście, że nie chcą. Jednak wytwarzają hagadę, że chcą. Z dobroci tego pustego serduszka. Ta hagada oczywiście zostanie w pod- i w świadomości ludzi i będzie użyta w propagandzie. Dlatego - moim zdaniem - gdy tylko ktokolwiek z nich wskazuje na pojednanie (wszystko jedno kto: Jachira, czy ten aktor, Tusk, czy Pułtusk), należy publicznie pytać o warunki. Co konkretnie przeciętny PiS-owiec ma zrobić? To mogłoby wykastrować tę hagadę, która już jest w toku.
![]() |
valser @gabriel-maciejewski |
30 października 2023 14:26 |
PiS to niestety jest banda palantow, dla ktorych nie ma ratunku.
Wezmy np. sposob organizacji wyborow nie zmienil sie od czasow Boleslawa Bieruta. Nikomu to nie przeszkadza do dzis i wszyscy perdziela o "obywatelskim obowiazku". Ja przypomne Sasina z jego "korespondencyjnymi wyborami".
Byla szansa, zeby ustawic ta sprawe na nogach. No, ale ich stac bylo tylko na "wymyk" i "przechytrzenie" opozycji.
Ludzie Tuska sie konsultowali z kacapami w sprawie "organizacji wyborow", co ja na przyklad bardzo dobrze pamietam.
Tymczasem w Szwajcarii wszystkie wybory i referenda odbywaja sie od dawna przez poczte. Listy do glosowania razem z jednorazowa karta dostajesz do domu, wypelniasz i wrzucasz do skrzynki na listy lub wrzucasz w urzedzie do skrzynki.
W Szwajcarii nie ma zadnych "incydentow" zwiazanych z wyborami, nie ma zadnych protestow, problemow. Na oddanie glosu ma sie zwykle miesiac czasu. Kampanie prowadzi sie do ostatnej godziny - nie ma zadnej "ciszy wyborczej", bo nikt nie wie ile aktualnie glosow do komisji splynelo. Zliczanie gloswo trwa 2-3 godziny i w tym samym dniu znany jest wynik. Nikt z urnami nie jezdzi z miejsca na miejsce, a glosy zliczyja maszynki dzialajace na podobnej zasadzie jak te, ktore uzywa sie w punktych lotto. Wyniki zlicza sie automatycznie.
Niestety nikomu nie zalezy na tym, zeby ten postsowiecki burdel zlikwidowac, zrobic cos uczciwie i z sensem.
![]() |
orjan @BTWSelena 30 października 2023 14:10 |
30 października 2023 14:26 |
Jego narzędzia nie interesują. Interesuje do siła antymoralna.
![]() |
orjan @orjan 30 października 2023 14:26 |
30 października 2023 14:27 |
go, a nie do
![]() |
gabriel-maciejewski @orjan 30 października 2023 14:23 |
30 października 2023 14:29 |
Oni w tej chwili ogłaszają amnestię, jak komuniści po wojnie
![]() |
gabriel-maciejewski @valser 30 października 2023 14:26 |
30 października 2023 14:30 |
Najważniejsze, żeby było pole do walki o szczytne ideały, na którym zaprezentować się mogą szlachetni młodzieńcy
![]() |
valser @gabriel-maciejewski 30 października 2023 14:30 |
30 października 2023 14:33 |
PiS to jest "wyuczona nieskutecznosc". Biora sie za sprawy, ktorych nie potrafia dopiac do konca. Zebrali ze wszystkich partii najwiecej glosow i nie beda rzadzic. Beda robic po raz nie wiem ktory za "moralnych zwyciezcow".
![]() |
orjan @gabriel-maciejewski 30 października 2023 14:29 |
30 października 2023 14:37 |
Dobre porównanie!
![]() |
gabriel-maciejewski @valser 30 października 2023 14:33 |
30 października 2023 14:38 |
Nikt im już nie pozwoli skonsumować żadnego moralnego zwycięstwa. Nie te czasy. Sakiewicz się wystraszył naprawdę, ale chyba tego, że ktoś jego obciąży winą za ten stan
![]() |
stachu @grzegorz-ksiazek 30 października 2023 12:55 |
30 października 2023 14:39 |
Takie statystyki powinni przeanalizować sztabowcy z PIS, ale nie wiem czy będą chętni do czarnej roboty, bo z tego nie ma popularności, stanowisk i pieniędzy.
![]() |
BTWSelena @valser 30 października 2023 14:33 |
30 października 2023 14:44 |
Ha ! - te wszystkie dyskusje wpadają chyba w próżnię,bo jakoś nikt z działaczy PiS-u nie brał pod uwagę "cudu nad urnami"...czy przypadkiem się on nie wydarzy metodą na wnuczka...tak zupełnie prawie bezkarnie ,zgodnie z zasadami ustalonymi od 1989 roku...a nawet i wcześniej....
![]() |
Janusz-Tryk @gabriel-maciejewski |
30 października 2023 16:19 |
No właśnie. Pierwszy raz rząd przez swoje działania realizował te filozofię że państwo jest dla obywateli. Ciężko mi to zrozumieć że większość obywateli tego nie zauważyła.
Co do 500+ to przyszedł mi do głowy argument. Co innego oznacza 500 zł dla osoby która zarabia 10 tys a co innego dla osoby która zarabia 4 tys. Dla mieszkańców wsi to 500 zł jest znaczące a dla mieszkańców dużych miast ginie w całym ich budzecie. Więc oni i tak mają na wakacje nad morzem. Jakiś gigantyczny egoizm za tym stoi. Jak kiedyś dojdzie do ich świadomości ta prawda i zobaczą jakimi się karłami stali to spala się że wstydu.
![]() |
Janusz-Tryk @gabriel-maciejewski 30 października 2023 14:38 |
30 października 2023 16:21 |
Jeśli Sakiewicz to maja byc wolne media to ja jestem za cenzura
|
grzegorz-ksiazek @zkr 30 października 2023 13:49 |
30 października 2023 16:22 |
Te akurat gminy / powiaty bez znaczących zmian. Chociaż w powiecie elbląskim (przekop) trochę przybyło. A w powiecie nowodworskim (?) tyle samo ubyło.
![]() |
ArGut @grzegorz-ksiazek 30 października 2023 14:13 |
30 października 2023 16:23 |
To kolejne potwierdzenie argumentu, że tym razem "antyPiS" lepiej rozeznał arytmetykę wyborczą.
Ale jak wiadomo to jak się coś dodaje nie znaczy, że się tak dodawać będzie.
![]() |
Janusz-Tryk @valser 30 października 2023 14:33 |
30 października 2023 16:23 |
W sumie z kim mają robić deal? Z PSL?
|
grzegorz-ksiazek @grzegorz-ksiazek 30 października 2023 16:22 |
30 października 2023 16:27 |
Ups, w pośpiechu zamieniłem wiersze w 2019 roku powiat elbląski to 125374 / 27930, a powiat nowodworski to 81892 / 22351. i zmian znaczących nie ma tak jak widać.
Zrobiłem sobie małe narzędzie do porównań w Excelu. jakby ktoś chciał konkretne miejsce porównać to mogę pomóc.
![]() |
gabriel-maciejewski @Janusz-Tryk 30 października 2023 16:19 |
30 października 2023 16:28 |
Oni nie mają wstydu
![]() |
gabriel-maciejewski @Janusz-Tryk 30 października 2023 16:21 |
30 października 2023 16:28 |
Sakiewicz jest przekonany, że to on wygrywa wybory
![]() |
BTWSelena @orjan 30 października 2023 14:26 |
30 października 2023 17:27 |
Nie tak do końca Orjanie,bo posługuje się jednak narzędziami,aby tą siłę antymoralną pokazać. Są to sorosowe fundacje,oraz armia, w rękach ciągle sprawnych i wyrafinowanych funkcjonariuszy, finansowana ogromnymi środkami... Łatwość z jaką potrafi dziś przejść od nienawiści do "puszczania oka" raz w stronę Niemiec,raz w stronę Moskwy,umiejętne sterowanie sercami młodych to podstawowe narzędzia jego siły antymoralnej. Tam jest już tylko próżnia ...władzy za wszelką cenę..........na zasadzie "nu ja Ci pokażu"
![]() |
gabriel-maciejewski @DrWall 30 października 2023 18:09 |
30 października 2023 18:12 |
Tak, ale mu nie uwierzyłem
![]() |
orjan @BTWSelena 30 października 2023 17:27 |
30 października 2023 18:42 |
Ale weź pod uwagę, że to nie są jego narzędzia. Prawdopodobnie nawet nie zna całej treści zadania, które wykonuje.
![]() |
MZ @klon 30 października 2023 13:55 |
30 października 2023 18:49 |
Wg.mnie nie mógł lub nie chciał w 2007 tez oddali władzę.
![]() |
MZ @MZ 30 października 2023 18:49 |
30 października 2023 18:52 |
Wygrali wybory to dlaczego nie ma chęci stworzenia rządu mniejszościowego lub w koalicji i ewentualnie tak pokierowac propagandą lub naprawic wizerunek i doprowadzić do przyśpieszonych wyborów i je wygrać ...po prostu nie chcą ,bez złudzen.
![]() |
MZ @MZ 30 października 2023 18:52 |
30 października 2023 18:58 |
No jeszcze mają prezydenta.
![]() |
OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski |
30 października 2023 19:12 |
Trzeba skończyć z rozdawnictwem, bo kiedy ludzie mają więcej, to więcej wydają i wtedy rosnie konsumocja, a nie inwestycje. A wiadomo, ze to inwestycje są kołem napędowym gospodarki, a nie konsumpcja. Nie ma piękniejszegi widoku niż pełne magazyny towarów. Musimy więc dążyć do tego, aby cały kraj pokrył się magazynami i żeby kazdy magazyn był zapchany po sam dach.
Ponadto trzeba ludziom 9debrać płatne urlopy i wszelki inny socjal. Gdy tak aię stanie, to ludzie beda rezygnowac z urlopów i wiecej beda praciwac, a więc więcej zarabiac. Jesli doda sie do trgo pieniadze zaoszczędzone w wyniku nie wyjechania na wczast z powodu bezplatnego urlopu, to wówczas nadtąpi wzrost zamożnosci obywsteli. Również emeryci skorzystaja na odebranou im emerytur, bo wtedy beda zmuszeni do podjecia pracy i wtedy przekonają sie, że wiecej maja pieniedzy niz ta wypłacana im emerytura.
Trzeba tez koniecznie zlikwidować coś takiego jak umowa o prace i zastapic ją zleceniem. Brak bezpieczeństwa trwałosci zatrudnienia podziała mobilizujaco i motywujaco, dzieki czemu osiagniemy wzrost wydajnosci pracy i wzrost innowacyjnosci.
A noezaleznie od tego trzeba zlikwidowac bezplatne lub tefundowane leki oraz bezpłatna słuzbe zdrowia, gdyz wtedy ludzie beda bardziej dbac o swoje zdrowie, przez co bedzie mniej absencji w pracy z powodu choroby.
Mysle, ze te postulaty należałoby wprowadzic jak najszybciej, aby żyło nam sie zdrowiej i dostatniej.
![]() |
BTWSelena @orjan 30 października 2023 18:42 |
30 października 2023 19:26 |
No cóż...biorę jednak pod uwagę,Ojranie że taki tępy to On nie jest,ani też Jamesem Bondem,a co do zadań to wszystkim nam pozostają przypuszczenia co może się wydarzyć z tych........"narzędzi" i zadań ,które wykonuje...
![]() |
klon @OjciecDyrektor 30 października 2023 19:12 |
30 października 2023 19:28 |
Z tym nie braniem urlopów jest pewien szkopuł. Po co hotele i ich pracownicy? Dla kogo mają rezygnować z urlopu., skoro nie ma kto przyjechać.....Już wiem!
Tę lukę w "programie wzrostu wydajności" usuniemy poprzez przyjęcie pigmentododatnich migrantów.
![]() |
OjciecDyrektor @klon 30 października 2023 19:28 |
30 października 2023 19:39 |
Tak jest! Wspólnym wysiłkiem naiszemy tu najlepszy program polityczny i spoleczny, dzięki czemu zostaniemy zauważeni przez "zrzeszenia pracodawców i przedsiębiorców" oraz docenieni przez miedzynarodowe koła finansowo-ekonomiczne. I na pewno wtedy dostaniemy taka ofertę wspólpracy, że wszyscy kapusie świata będą nam zazdrościć.
![]() |
ewa-rembikowska @OjciecDyrektor 30 października 2023 19:12 |
30 października 2023 19:49 |
A wiosną i latem, to towarzystwo, które prowadzi nolcegi nad morzem, nad jeziorami i w górach wysłać na saksy - szparagi same się nie zbiorą.
![]() |
klon @MZ 30 października 2023 18:52 |
30 października 2023 20:07 |
Wytłumaczeniem jest hipoteza - odbierając nam podmiotowość, jak zauważył Gospodarz - gdzie wybory są w dużej mierze "sterowalne". To niesamowite było, jak 3noga że stanu podprogowego dostała przyspieszenia w TVN a później w wyborach. Ruch z taśmami U Banasiak był próbą ratowania sytuacji ale chyba spóźnioną. Podobna sytuacja była w 2019, gdy PiS miał brać sejm i senat i nagle po długim liczeniu głosów...tylko sejm.
Jeśli taki scenariusz jest możliwy w realu, to koalicyjne rządy PiS są "zasięgu" i obecnie mamy czas pertraktacji umów ile mamy oddać a ile zostanie dla "nas". Kimkolwiek są "my".
![]() |
MZ @Janusz-Tryk 30 października 2023 16:23 |
30 października 2023 20:41 |
Z kimkolwiek,by nie oddac władzy,to polityka , a nie imieniny u babci.
![]() |
BTWSelena @OjciecDyrektor 30 października 2023 19:12 |
30 października 2023 20:45 |
A niech pana las ogarnie...no piekna perspektywa..... .Jeszcze lepszy był niemiecki tygodnik "Die Tagespost" (autor belgijski) historyk David Engels...
(...) Przykład Polski pokazuje, że z historii niczego nie można się nauczyć - pisze Engels. Pomimo "wzbudzającej lęk transformacji" mającej miejsce w Europie Zachodniej spowodowanej masową imigracją, socjalną polaryzacją, rozpadem rodziny, materializmem i unijnym superpaństwem, Polacy zdecydowali się na rząd, który nie chce powstrzymać "kompromisu migracyjnego", zamierza wdrożyć nową falę liberalizacji, popiera wszystkie punkty ideologii gender i LGBTQ, chce ograniczyć i tak już słabnący wpływ Kościoła i obiecuje podporządkowanie się dyrektywom z Brukseli"
![]() |
klon @BTWSelena 30 października 2023 20:45 |
30 października 2023 20:50 |
<<<Polacy zdecydowali się na rząd, który nie chce powstrzymać "kompromisu migracyjnego... ", >>>
Brak wyobraźni i słaba pamięć+
![]() |
MZ @Janusz-Tryk 30 października 2023 16:19 |
30 października 2023 20:58 |
"Ciężko mi to zrozumieć że większość obywateli tego nie zauważyła."
Zabrakło głosów zwolenników PIS,którzy zostali w domu,ludzie pamietają o zamknieciu cmentarzy,oszustwie covidowym o zamiarze rejestracji kur na podwórku i innych idiotyzmach,o przyziemnych życiowych sprawach.Wygrane wybory mieli w kieszeni...
'
'
'
'
![]() |
stanislaw-orda @MZ 30 października 2023 20:58 |
30 października 2023 21:09 |
To nie to.
Powodem jest postępująca lobotomia historyczna i wszelka inna u najmłodszych roczników wyborców, tych nieszczęsnych ofiar reform edukacyjnych. Wyzerowanie świadomosci histprycznej to najwazniejszy reset.
Po to własnie zniszczono poziom edukacji, aby ludzie nie potrafili poprawnie niczego skojarzyć . Myślenie i rozumowanie opiera się na kojarzeniu. Ale pod warunkiem, że ma się co z czym skojarzyć, czyli trzeba meć spory magazyn puzzli, z których daje się układać coś sensownego.
![]() |
Paris @gabriel-maciejewski 30 października 2023 16:28 |
30 października 2023 21:11 |
Tak,...
... i ta cala zgraja tepych BARANOW i PIJAWEK, ktora jest otoczon,... dziunia Lichocka, Kania, Czerwinska, Gargasowa, klubowicze, reszta CZEREDY z ,,niezaleRZnej od rozumu,, tv republika, kurwizora - poutykana w roznych pomniejszych ZEROWISKACH... i tam tez ,,lansowana,,...
... bo gdziez by indziej !!!
![]() |
Paris @MZ 30 października 2023 18:52 |
30 października 2023 21:18 |
Dokladnie tak,...
... najlepiej by im pasowalo ,,bujanie sie,, jak przez ostatnie 8 lat... albo jeszcze wczesniej i ,,wyjasnianie katastrofy smolenskiej,,... wtedy to ZARLO, ze glowa mala, ale sie juz usr*lo... i tak juz nie bedzie !!!
![]() |
MZ @stanislaw-orda 30 października 2023 21:09 |
30 października 2023 21:19 |
Zgadza się to też jest przyczyna ,ale dotyczy w wiekszości młodego pokolenia ,starsze jeszcze intuicyjnie ma w sobie prosty patryjotyzm.
![]() |
MZ @Paris 30 października 2023 21:18 |
30 października 2023 21:21 |
Z tym wyjasnianiem to też teatr,może nasi "sojusznicy" coś wyjaśnią...
![]() |
OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski |
30 października 2023 21:27 |
U na koniec specjalnie dla p. Napieralskiego - Słuchaj p. Napietalski, to kogo desygnuje się na premiera zależeć będzie od rozmów pewnych smutnych panów w Italii, a nie od prezydenta Dudy. Na razie - jak wynika z notki nawigatora @zw - jeszcze nie ustalono tego. Stąd owe wyczekiwanie w Warszawie.
![]() |
MarekBielany @ewa-rembikowska 30 października 2023 09:22 |
30 października 2023 21:39 |
napierniczak-olejarski
Chyba był taki dwugłowy w nie tak dawnej historii ?
Prowadzili lewą drogą poprzez wodę w ...u .
![]() |
Paris @MZ 30 października 2023 21:21 |
30 października 2023 21:45 |
I owszem, ale...
... ilu z tych ,,naszyH BARANOW,, porobilo ,,kariery,,... i ,,sie zalegeNdowalo,, !!!
To dopiero bylo i JEST KURIOZUM, a dzisiaj PLACZ WIELKI za ,,odplywajONcym korytem,,.
![]() |
Kuldahrus @gabriel-maciejewski |
30 października 2023 21:52 |
Jak się słucha tego gadania o rozdawnictwie to nóż się otwiera w kieszeni.
![]() |
gabriel-maciejewski @Kuldahrus 30 października 2023 21:52 |
30 października 2023 21:58 |
To jest solidnie wdrukowana w mózg kalka. Trzeba ją zastąpić czymś innym, ale nikt nie ma pomysłu, czym
![]() |
MarekBielany @gabriel-maciejewski 30 października 2023 21:58 |
30 października 2023 22:52 |
... plastrem na zatarcia żyletką lub brzytwą dla odważnych.
może być z taśmy izolacyjnej lub grafenu.
![]() |
MarekBielany @valser 30 października 2023 14:26 |
30 października 2023 23:08 |
Niestety. To jak opowieści z zaświatów.
Żywię nadzieję, że nie są to ostatnie wia-do-mości z kraju na skałach i stawach.
:)
.
![]() |
Szczodrocha33 @valser 30 października 2023 14:26 |
31 października 2023 01:30 |
"Kampanie prowadzi sie do ostatnej godziny - nie ma zadnej "ciszy wyborczej", bo nikt nie wie ile aktualnie glosow do komisji splynelo. Zliczanie gloswo trwa 2-3 godziny i w tym samym dniu znany jest wynik."
"Cisza wyborcza" to jeden z tych idiotycznych dziwolągów wymyślonych w III RP, tak jak np. publikowanie nazwiska osoby skazanej czy odpowiadającej na drodze sądowej w formie inicjału, albo słynne "niedziele handlowe".
![]() |
Szczodrocha33 @valser 30 października 2023 14:33 |
31 października 2023 01:34 |
"Beda robic po raz nie wiem ktory za "moralnych zwyciezcow".
Tak jak po wojnie.
Odnieśliśmy "moralne zwycięstwo", a tak naprawdę zostaliśmy wydymani przez wszystkich dookoła i wylądowaliśmy w czarnej dupie.
![]() |
Szczodrocha33 @stanislaw-orda 30 października 2023 21:09 |
31 października 2023 01:39 |
"Powodem jest postępująca lobotomia historyczna i wszelka inna u najmłodszych roczników wyborców, tych nieszczęsnych ofiar reform edukacyjnych. Wyzerowanie świadomosci histprycznej to najwazniejszy reset.
Po to własnie zniszczono poziom edukacji, aby ludzie nie potrafili poprawnie niczego skojarzyć . Myślenie i rozumowanie opiera się na kojarzeniu. Ale pod warunkiem, że ma się co z czym skojarzyć, czyli trzeba meć spory magazyn puzzli, z których daje się układać coś sensownego."
10/10 !!!!!
![]() |
Szczodrocha33 @Paris 30 października 2023 21:11 |
31 października 2023 01:41 |
Lichocka to jest Ewa Kopacz.
Tyle że owinięta flagą biało-czerwoną, a nie unijną.
![]() |
Szczodrocha33 @MarekBielany 30 października 2023 21:39 |
31 października 2023 01:46 |
"napierniczak-olejarski
Chyba był taki dwugłowy w nie tak dawnej historii ?
Prowadzili lewą drogą poprzez wodę w ...u ."
Tak, Wojciech Olejniczak.
To ten co podczas kolejnych jakichś wyborów pozował do zdjęć, nie mogąc się do końca zdecydować czy pokazać klatę czy plecy.
![]() |
Grzeralts @gabriel-maciejewski |
31 października 2023 06:42 |
Sama definicja "rozdawnictwa" to obraza dla intelektu. Moim ulubionym pytaniem do sarkających na 500+ było, czy wiedzą jak wyglądają dodatki na dziecko w Niemczech? Praktycznie nie zdarzyło się, żeby ktoś miał w ogóle jakieś pojęcie, jak to wygląda w innych krajach. Również ci z aspiracjami do ilorazu.
![]() |
qwerty @klon 30 października 2023 13:55 |
31 października 2023 07:06 |
Nie potrafił i nie potrafi.
![]() |
gabriel-maciejewski @Grzeralts 31 października 2023 06:42 |
31 października 2023 07:41 |
Takich pytań w ogóle nie wypadało zadawać. One były spoza spektrum widzialności
![]() |
szarakomorka @klon 30 października 2023 13:55 |
31 października 2023 09:31 |
Podstawowy błąd PISu (rządu Morawieckiego) a ciągnie się to od początku wejścia do UE to stosowanie (częściowo wymuszone) narracji, że co nowowybudowane to ze środkow UE. Przeniosło się to na KPO jakby bez niego nic w Polsce nie można było zrobić. Po pierwszych trudnościać ze strony UE w wypłacaniu KPO powinno być jasne stanowisko i ciągle trąbione, że nie potrzebujemy żadnego KPO i wszystko co budujemy budujemy za własne pieniądze i sami załatwiamy, jeżeli potrzebne. kredyty zagraniczne. Przy strategii rzadu i prezydenta wypełnania kolejnych "kamieni milowych" zaczęlismy grać z oszustami w ich grę i trwała ona przez całą kadencję.
![]() |
orjan @gabriel-maciejewski 30 października 2023 21:58 |
31 października 2023 11:19 |
Posługiwanie się tą kalką dowodzi braku pojęcia o gospodarce, bo:
Po co ona gospodarka w ogóle jest?
Po co komu inwestycje, jeśli nie przekładają się na wzrost / poszerzenie konsumpcji?
W którym kierunku mają iść inwestycje (w co inwestować), jeśli nie w kierunku wyznaczonym przez potrzeby popytu konsumpcyjnego?
Co ma być rozrusznikiem inwestycji, jeśli nie wzbudzenie popytu konsumpcyjnego?
Jest tylko jedna ewentualność niekonsumpcyjna mająca rzeczowe skutki bezzwrotnego zużycia wytworzonych dóbr i domagająca się dalszego ich wytwarzania. Jest nią wojna. No, może jeszcze rozwinie się druga: walka z klimatem.
![]() |
stanislaw-orda @Szczodrocha33 31 października 2023 01:30 |
31 października 2023 11:34 |
"Nasi okupanci" zabezpieczyli się od każdej strony.
I także tej najwazniejszej, bo oto wykreslili w kodeksie karnym możliwość skracania życia doczesnego.
![]() |
zkr @Szczodrocha33 31 października 2023 01:41 |
31 października 2023 11:38 |
> Lichocka to jest Ewa Kopacz.
no nie...
L. nie cierpia nawet ludzie z tzw. twardego elektoratu PiS
Zastanawiamy sie dlaczego JK ja trzyma?
...pewnie dlatego, ze to "zasluzona rodzina"
![]() |
zkr @Szczodrocha33 31 października 2023 01:34 |
31 października 2023 11:40 |
> a tak naprawdę zostaliśmy wydymani przez wszystkich dookoła i wylądowaliśmy w czarnej dupie.
ale duza czesc tak chciala a nawet postanowila wejsc glebiej i sie tam urzadzic
![]() |
peter15k @gabriel-maciejewski |
31 października 2023 12:02 |
Najbardzie zabawna jest walka "patriotów" dziennikarskich i innych poprzez dawanie odporu zachodnim knowaniom w polskich mediach i w języku polskim. Wygląda to na budowę profilu kombatanta w celu zajumania budżetów krajowych na patriotyzm. Po uchwyceniu budżetu patrioty siedzi się i konsumuje tenże budżet i tyje się jak Sakiewicz... Są jednak inicjatywy oddolne próbujące polemiki w językach obcych ale tamtejsza bezpieka jest czujna i banuje bez pardonu to kłusownictwo w obszarze komunikacji społecznej. Dlatego na zachodzie wiedzą co się u nas dzieje z ale z gazowni... Mozna liczyć tylko na turystów którzy tłumnie do nas zjeżdżają i maja dysonans poznawczy...
![]() |
zkr @peter15k 31 października 2023 12:02 |
31 października 2023 12:09 |
> Mozna liczyć tylko na turystów którzy tłumnie do nas zjeżdżają i maja dysonans poznawczy...
10/10!
![]() |
Szczodrocha33 @zkr 31 października 2023 11:38 |
31 października 2023 14:41 |
Lichocka ma, jak to kiedyś okreśił nasz gospodarz.powazne deficyty.
Ja bym to określił inaczej trochę:
lekki stopień niedorozwoju umysłowego plus rozchwianie emocjonalne.
![]() |
Szczodrocha33 @Paris 30 października 2023 21:45 |
31 października 2023 15:51 |
Kiedyś władza wysyłała towarzysza który się zużył na placówkę dyplomatyczną.
Przykład - najsłynniejszy chyba dyplomata PRL - Albin Siwak, brygadzista na budowie i radca ambasady PRL w Libii.
Teraz taka "zsyłka" to honor i odskocznia dla dalszej kariery dla wszelkich "zasłużonych" kabotynów.
Ewidentny przekład: Bogna Jankowa, ambasador RP w Brazylii.
Pewnie ją tam wysłali bo ma długoletnie doświadczenie w dyplomacji i zna świetnie portugalski.
Wcześniej, jeszcze za Tuska - Marcin Bosacki - gryzipiórek z Gazety Wyborczej, który został ambasadorem RP w Kanadzie.
Jak podkreśla niezawodna polska wiki, pan Bosacki deklaruje znajomość języka angielskiego.
![]() |
Kuldahrus @gabriel-maciejewski 30 października 2023 21:58 |
31 października 2023 20:09 |
Dokładnie tak.
To jest kalka wdrukowana ludziom z tzw. prawicy jeszcze na początku lat 90tych, że "wolny rynek to prywatne firmy i korporacje, a zasiłki i sektor publiczny to komunizm". Nawet jak ktoś na własnej skórze przekonał się, że korporacje i prywatne firmy to nie żaden wolny rynek tylko realny komunizm w wersji hard, to potem wpadał w kolejną pułapkę pt.: "to nie był prawdziwy wolny rynek, ale jak tylko obniży się podatki to wtedy będzie wolny rynek", jeszcze doprawiali to hasłami wyrwanymi z kontekstu w takim stylu jak ten z M. Thatcher: "rząd nie ma własnych pieniędzy" i to działało na myślenie jak strychnina na gryzonie.
Tu w ogóle czarno na białym objawia się to zjawisko które wielokrotnie opisywałeś, że wystarczy jakaś grupa z tytułami profesorskimi i mogą gadać co chcą, nawet totalne brednie i ludzie już nie potrafią się przed tym obronić.
Te bzdury o "rozdawnictwie" już dawno zostały naukowo obalone, ale wystarczy że ktoś kto o tym gada ma tytuł naukowy(sic!) z ekonomii i zawsze znajdzie się ktoś kto da temu posłuch.
![]() |
ewa-rembikowska @Kuldahrus 31 października 2023 20:09 |
31 października 2023 20:56 |
Bo ludzie lubią bajki i lubią wchodzić w skórę cierpiętników, których wredne państwo zmusza do poświęcania się dla jakiś patoli.
![]() |
gabriel-maciejewski @Kuldahrus 31 października 2023 20:09 |
31 października 2023 21:04 |
Teraz gada o tym Kobosko, który chce być drugim Balcerowiczem. Nie wiem czy ktoś go powstrzyma
![]() |
Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski 31 października 2023 21:04 |
31 października 2023 21:30 |
"Teraz gada o tym Kobosko, który chce być drugim Balcerowiczem. Nie wiem czy ktoś go powstrzyma"
Może prezydent Duda panie Gabrielu.
Ale to i tak w ramach projektu "intratna posada".
Ten Kołosko dostał zadanie od Amerykanów.
Żeby przyprawić temu kulawemu stworzeniu zwanemu "polską polityką" trzecią nogę.
![]() |
ewa-rembikowska @Szczodrocha33 31 października 2023 21:30 |
31 października 2023 21:52 |
Przecież mają tam jeszcze niejakiego Rysia Petru, który przytulił się do Trzeciej Drogi i chciałby wzorem swego guru Balcerowicza wszystko prywatyzować.
![]() |
BTWSelena @ewa-rembikowska 31 października 2023 21:52 |
31 października 2023 23:17 |
No tak Rysiu Petru ma wieloletnie doświadczenie ze wszystkimi partiami po kolei,do tego przystojny romansowy meżczyzna...Wcale mu nie potrzeba aż takiej orientacji ekonomicznej ,bo wzorce od guru ma...
Natomiast zastanawiam się gdzie KO upcha na praktykę swój świeży interesujący nabytek, ostatnio z parti pod nazwą Agrounia czyli Michał Kołodziejczyk...Widać ,że krewki chłopak ,bo już ma ciągoty stawiać Prezydenta pod Trybunał Stanu(rozmowa u Mazurka,jest szokująca)
https://twitter.com/AnkaPolska/status/1716702078117044226?ref_src=twsrc%5Etfw
![]() |
Kuldahrus @gabriel-maciejewski 31 października 2023 21:04 |
1 listopada 2023 08:40 |
Oby się udało to powstrzymać.
Moim zdaniem przede wszystkim trzeba żeby ludzie byli świadomi i nie dali sobie wmówić, że bycie niewolnikiem jest super.
![]() |
Kuldahrus @ewa-rembikowska 31 października 2023 20:56 |
1 listopada 2023 08:48 |
Moim zdaniem, przede wszystkim brak wiedzy ekonomicznej, bo ludzi się nie edukuje w tym kierunku i jak ktoś próbuje sam się doszkolić to trafia w pierwszej kolejności na internetowych "mędrców" podpierających się "autorytetami ekonomicznymi".
Jak to się jeszcze przyprawi pychą i egoizmem - "ja jestem ten lepszy nadczłowiek który nie musi się z nikim dzielić", to jest katastrofa.
![]() |
Kuldahrus @Grzeralts 31 października 2023 06:42 |
1 listopada 2023 08:51 |
Dokładnie, mają wdrukowaną tezę i jeśli fakty jej przeczą, tym gorzej dla faktów.
![]() |
Paris @Szczodrocha33 31 października 2023 01:41 |
1 listopada 2023 16:46 |
I ona, ,,zaslORZona,,...
i reszta z tych - od poczatku detych ,,naszyH mediUF,, sa tylko WON !!!
![]() |
Paris @Szczodrocha33 31 października 2023 15:51 |
1 listopada 2023 16:53 |
To jest DNO i 6 METROW MULU !!!
Przedmiotowe ambasady winny byc ZLIKWIDOWANE,... to zbedny ciezar i straty dla naszego budzetu.
![]() |
Paris @BTWSelena 31 października 2023 23:17 |
1 listopada 2023 17:08 |
Pani Seleno,...
... ja to naprawde NIE JESTEM w STANIE ZROZUMIEC, ze takiego BARANA, GOWNO i ZERO ,,wystrugane z kartofla,, zaprasza sie do kurwizora... albo SAM Mazurek go zaprasza ,,do rozmowy,,... nie wiem o czym i po co !!!
To zwyczajnie jest SKANDAL nad SKANDALE... po co oni to robia ??? Zeby ,,sie dowartosciowac,,... miec zajecie i zyskac na czasie,... brac CIEZKIE PIENIADZE,... NASZE PIENIADZE ?!?!?!
Po co oni to robia, czy uwazaja, ze Polacy to idioci,... a potem ZDZIWKO, ze wybory sa takie jakie sa !!!
Przeciez to jest nedzny TEATR i WIELKA SCIEMA,... wiekszosc narodu to widzi golymi oczami.
![]() |
bendix @gabriel-maciejewski 30 października 2023 10:28 |
1 listopada 2023 20:28 |
Nie Gabriel. Taka paris to ameba a Ty ją tolerujesz.
Czaisz to? Rodzina?
![]() |
bendix @atelin 30 października 2023 08:49 |
1 listopada 2023 20:33 |
Szkoda czasu. Pozdrawiam.
![]() |
BTWSelena @Paris 1 listopada 2023 17:08 |
1 listopada 2023 22:28 |
Spokojnie Paris te"gołe oczy"widziały co brały, Petro-wirusy odżyły,to i tego Michasia nauczą co to jest Zgromadzenie Narodowe.W końcu Liceum chłopak skończył ,a że z PO na wagary chadzał,bo trzeba było kapustę sadzić - to teraz dostanie korepetycje z PO...