Rozważania na marginesie wyimków z życiorysu feldmarszałka Paulusa
Ludzie, nawet bardzo młodzi, często żywią się taką oto nostalgią – kiedyś, dawniej, na przykład przez II wojną światową, było lepiej. Coraz mniej słyszy się tych głosów, ale one jeszcze powracają. Czy zastanawiamy się dlaczego było lepiej? Główna odpowiedź brzmieć będzie – bo socjalizm nie zaistniał jeszcze w praktyce. I to będzie część prawdy. Inna odpowiedź może być taka – bo kobiety były prawdziwymi kobietami, a mężczyźni prawdziwymi mężczyznami. I to też będzie jakiś kawałek prawdy. Moim zdaniem najważniejsza część tej odpowiedzi, która – przyznacie – z istoty musi być złożona, brzmi – bo wtedy ludzie naprawdę zdolni i naprawdę zdeterminowani mogli realizować naprawdę swoje aspiracje. Ktoś może w tym momencie parsknąć śmiechem i powiedzieć – prześladowano robotników! Nie było toalet w mieszkaniach! Chłopi mieli ciężko! W Polsce na pewno, ale nie mówimy o szczególnym przypadku zmarnowania szansy na życie w wolności, jakim była II RP, ale o świecie, w którym ludzie byli naprawdę potrzebni, również władzy.
Popatrzcie na przypadek feldmarszałka Paulusa, tego spod Stalingradu, któremu niepotrzebnie i bez zrozumienia dodaje się von przed nazwiskiem. Paulus nie był wcale szlachcicem, ale synem drobnego i raczej ubogiego urzędnika. Rozumiał jednak czym są Niemcy i był świadom, jak można w Niemczech zrobić karierę. Kwestię tę rozważył, jak się zdaje, jeszcze w bardzo młodym wieku. Postawił sobie dwa priorytety – chciał dobrze wyglądać i służyć w elitarnych jednostkach wojskowych. Z marynarką wojenną mu nie wyszło, ale prezencję miał dobrą i zawsze zachowywał się wzorowo. Miał maniery i potrafił prowadzić niezobowiązujące rozmowy o niczym, co bardzo podobało się paniom. Próbował studiować prawo, ale ostatecznie został żołnierzem i zrobił wielką karierę. Ożenił się z rumuńską arystokratką, jako człowiek bardzo młody, bo ledwie dwudziestodwuletni. Potem zaś rozpoczął wspinaczkę po szczeblach kariery sztabowej. Brał oczywiście udział w I wojnie światowej i, jak to zwykle bywa ze zdolnymi oficerami, na coś tam zasłużył. No, ale w zasadzie Paulus był sztabowcem.
Teraz zróbmy małą dygresję i wskażmy na pewien rozdźwięk życiowej drodze Paulusa. Co innego bowiem jego ambicje i jego sposób realizacji zamierzeń, a co innego ambicje jego dowódców, w tym samego Hitlera. Nie mam pojęcia co zdecydowało o tym, że Paulus, nazywany od młodości lordem, człowiek przywiązujący wagę do wyglądu i prezencji, kwintesencja niemieckiej kultury sztabowej, został wysłany na nadwołżańskie stepy, w celach innych niż inspekcja walczących tam oddziałów. Czy stara, pruska soldateska, widząc jak przebiega kariera przybysza z Hesji, postanowiła go wmanewrować w okoliczności, w których z pewnością nie czuł się dobrze, czy może Hitler był na tyle labilny, że nie rozumiał, jak istotne jest dopasowanie do działań wojennych dowódcy z odpowiednim nastawieniem i charakterem.
Niemcy, jak wiemy, są krajem, gdzie kwitnie kult pozorów. Pieniądze są istotne, choć w rzeczywistości, władza nie bierze się tam z pieniądza, ale z determinacji. Przede wszystkim zaś z zewnątrz. Niemcy, jeszcze bardziej niż Polacy ulegają różnym kokieteriom, głównie związanym z tą właśnie władzą i pieniędzmi. Niemcy łatwo wpadają w zastawione na nich polityczne pułapki i nie potrafią się wycofać w odpowiednim momencie. Tak było w przypadku Hitlera, ale nie było tak w przypadku Paulusa. Ten bowiem, postawiony w okolicznościach, w których wielu mniej dystyngowanych niż on oficerów załamałoby się nerwowo, wybrnął ze swojej sytuacji, najlepiej jak umiał – zmienił stronę.
No, ale nie dzieje Fryderyka Paulusa są istotnym tematem mojej dzisiejszej notki, a możliwości robienia kariery. Paulus dobrze rozpoznał świat pozorów, jakimi były Niemcy przed II wojną światową i zagrał na tych pozorach koncertowo. Nie był jednak też jedynym przypadkiem niezwykłej kariery tamtych czasów. I nie mówię tu o karierach wojskowych, bo te są stosunkowo najłatwiejsze do rozwinięcia. Często wystarczy się po prostu nie bać i dużo ryzykować. A jak jeszcze ktoś przypomina lorda, to ho, ho…Niezwykłe były kariery artystów, na przykład. Dlaczego? Bo byli oni komuś potrzebni i ta potrzeba była nagląca. To zaś oznacza, że świat przedwojenny był dynamiczny, grał na ciągłą zmianę. Władza zaś, i nie mam tu na myśli jedynie Hitlera, otaczała się ludźmi, którzy kreowali okoliczności i potrafili nimi kierować. Bo tacy byli właśnie potrzebni.
Jak wyglądają kariery dzisiaj? Tego nie muszę Wam chyba mówić. Szczególnie w Polsce, która od roku 1918, prowadzi zabójczą politykę wewnętrzną, nie rozumiejąc, iż świat ciągle gra na zmianę. Władza w Polsce zaś jest zachowawcza, a jej przedstawiciele uważają, że ani okoliczności ani oni sami nie zmieniają się wcale. Więcej – nikt nie jest w stanie opisać cykli koniunkturalno-narracyjnych związanych z tym co nazywamy komunikacją, wszyscy wierzą, że nic się nie zmienia. No to może my spróbujmy. Rzeczy idą tak – jedna frakcja powojennej komuny, skoncentrowana wokół aparatu bezpieczeństwa odcina resztę od informacji i bombarduje ją wyzwiskami, deprecjonuje jej rolę w kraju, ale jednocześnie nie zrywa z nią kontaktów, albowiem świadoma jest, że kraj nasz nie jest samotną wyspą na oceanie i nie można, póki co, dokonać masowej rzezi. Strona przeciwna trwa w stuporze, bo nie wie co zrobić. Po pierwsze jest sparaliżowana tym, że jedyne media jakie posiada są trzymane przez agentów przeciwnika. Po drugie jej priorytetem jest utrzymanie lojalności wewnętrznej opartej na bezwładzie. Czyli – im mniej robimy tym lepiej, bo się nie zapadamy w bagno. Jak zawsze w takich sytuacjach, a także w innych, okoliczności zmienia technologia. Ponieważ żyjemy w wieku informacji, a nie jak Paulus w wieku krwi i żelaza, technologią, która zmienia okoliczności jest technologia przesyłu informacji. Czyli, w naszym przypadku, Internet. No, ale sam Internet niewiele zmienia, należy jeszcze używać go w odpowiedni sposób. I ten sposób wynaleźli wrogowie „naszych” . Nasi zaś to ta część powojennych socjalistów, którzy nie byli związani z aparatem bezpieczeństwa. A z kim lub z czym byli związani? Poseł Braun powiedziałby, że z masonerią. Ja zaś odpowiem prosto – nie wiem. Wiem tylko, że nie było i nie ma wśród nich kogoś takiego, jak Paulus. Strona przeciwna zaś szybko zorientowała się, na czym polegają moce Internetu, a także po nowemu rozumianej telewizji i wstawiła tam Palikota. Ten rozwinął skrzydła, czy co on tam miał na plecach, ale nie przewidział, jak również i jego przyjaciele, że świat gra na zmianę. I to poważną. 10 kwietnia 2010 było kolejne rozdanie i ono się ułożyło tak, jak wszyscy wiemy. Okoliczność ta nie zmieniła niczego w naszym życiu publicznym. Poza tym, że ujawniło się wielu zdeterminowanych ludzi, którzy przebili swoimi manierami i znajomością Internetu Palikota i zmarginalizowali go całkowicie. Koszt zwycięstwa był duży, a ono samo rozciągnęło się w czasie. Jak zostało wykorzystane? Mniej więcej tak samo, jak obecność Paulusa pod Stalingradem. „Nasi” pozwolili się okrążyć, wróciliśmy, po ośmiu latach, do sytuacji z roku 2005 i czekamy, aż kolejna rewolucja technologiczna unieważni okoliczności w jakich tkwimy. Bo władza, na którą głosujemy, nie rozumie nawet po co miałaby je zmieniać. Na najgorsze odcinki frontu zaś nie wysyła już ludzi takich jak Paulus, który przynajmniej wiedział, do czego służą mapy na froncie, ale ludzi takich jak Matyszkowicz, który wystraszył się ochroniarzy i jednego grubego mecenasa.
Dziś mamy kolejną tragedię, z którą tamci radzą sobie już znacznie lepiej niż ze Smoleńskiem, albowiem wyciągają wnioski z okoliczności i wiedzą, że świat gra na zmianę. Mają też świadomość, że to co się dzieje dziś w Polsce, może za chwilę nie mieć żadnego znaczenia. Słowa zaś tego czy innego prokuratora i oburzenie z nimi związane, nikogo nie obejdą.
Czy „nasi” w ogóle nie rozumieją, jak działa ten świat? Czy nie widzą zmiany? Widzą i nawet w nią wierzą. Ma ją jednak zainicjować ktoś inny, nie oni. Czy zainicjuje? Tego nie wiemy, choć wiara w to jest powszechna. Skutkuje ona jednak tym, że ludzie kreowani na władzę lokalną, czyli Karol Nawrocki pozbawiani są charyzmatów. Czyni się go, poprzez samo tylko sprofilowanie opisu okoliczności, bezwolną kukłą, która wygłasza nie adekwatne do zmieniających się okoliczności formuły. Zwycięstwo zaś, ma nadejść z innej strony. I ma zagwarantować, że u nas, panie kochany, nic się nie zmieni. Być może doczekamy nawet czasów, kiedy Matyszkowicz powróci na stanowisko prezesa telewizji, albo znów będzie prowadził w tej telewizji program „Chuligan literacki”. Trochę żartuję, a trochę nie. Można bowiem rzec, że się czepiam i każdy, nawet najgłupszy poseł PiS rozumie, że władza w Polsce ma charakter namiestniczy. No, ale tego narodowi nie możecie powiedzieć, więc zachowajcie jakieś pozory. Nie odzierajcie Karola Nawrockiego z powagi i sprawczości, zdejmijcie mu bokserskie rękawice i choć spróbujcie udawać, że go szanujecie. Taki postulat na początek. Może wtedy uda się wygrać te wybory nie z powodu, że tamci są głupsi i się zagapili, i nie z powodu, że zrozpaczeni ludzie znów musieli wybierać mniejsze zło, ale dlatego, że wszyscy gramy na zmianę i każdemu zmiana ta ma przynieść korzyści.
Na koniec słowo o istocie zmian. Ktoś może powiedzieć, że mylę się całkowicie, bo Internet pełen jest doniesień o mogącej wybuchnąć wojnie i wszyscy się do niej przygotowują, a na pewno chęć takich przygotowań deklarują. No i tu tkwi problem i istota niezrozumienia. Paulus świadom zapewne tego, że armia niemiecka nie jest armią malowaną, ale będzie walczyć naprawdę, rozpoczął karierę w tej armii udając lorda i żeniąc się z arystokratką. Nasi współcześni piewcy przygotowań wojennych, udają rangersów, a na pewno chcą skłonić do tego swoją publiczność. Sami zaś przygotowują plecaki ucieczkowe. Nie kumając zupełnie, że ten cały plecak to jakiś sprzedażowy format, który ma komuś przynieść marne jakieś zyski.
I znów można mi zarzucić, że nie rozumiem, bo Paulus źle zainwestował i w końcu marnie skończył. Moim zdaniem nikt nie zainwestował tak dobrze jak Paulus. Źle zainwestował Hitler. Gdyby posłał pod Stalingrad jakiegoś Rommla czy kogoś o podobnej konstrukcji psychicznej, sprawy potoczyłyby się inaczej. Paulusa zaś powinien pozostawić przy jednym stoliku ze Speerem i pozwolić im działać. Wtedy wojna toczyłaby się pewnie ze trzy lata dłużej i nikt nie mógłby zgadnąć, jak by się skończyła.
Główny problem przywódców politycznych polega, mam wrażenie, na tym, że nie wychodzą oni naprzeciw okolicznościom. No, ale jak jest naprawdę okaże się wkrótce.
Choć może znów się mylę? Magda Ogórek zaczęła w błyskotliwym stylu prowadzić swój nowy program – „Teoria spiskowa”. I zaprasza tam ludzi kultury, także tych najsławniejszych. Na przykład lidera zespołu Bayer Full.
Pamiętajcie o konferencji i zaglądajcie do naszej księgarni
https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/udzial-w-12-konferencji-lul/
tagi: wojna polityka propaganda kariera strategia feldmarszałek paulus
![]() |
gabriel-maciejewski |
18 marca 2025 08:31 |
Komentarze:
![]() |
aszymanik @gabriel-maciejewski |
18 marca 2025 08:56 |
"Główny problem przywódców politycznych polega, mam wrażenie, na tym, że nie wychodzą oni naprzeciw okolicznościom. No, ale jak jest naprawdę okaże się wkrótce."
Może dlatego, że im nie wolno. Trafnie Pan zauważył, że władza w polsce ma charakter namiestniczy. Ci, którzy dysponują mocą do wyznaczania namiestników nie oczekują od nich jakiejś wielkiej spostrzegawczości, czy innowacyjności. Namiestnik ma robić co mu się każe, daje mu się w zamian jakieś ochłapy co by mógł się czuć w miarę komfortowo pod względem materialnym i bezpiecznie.
![]() |
Henry @gabriel-maciejewski |
18 marca 2025 09:04 |
Karolowi Nawrockiemu nie należy zdejmować rękawic bokserskich! Należy przypomnieć za to, że największy filozof starożytności Platon też był bokserem i boksował w ołowianych rękawicach ;-)
![]() |
gabriel-maciejewski @aszymanik 18 marca 2025 08:56 |
18 marca 2025 09:06 |
No, ale pozory muszą być zachowane. Stąd lider Bayer Full u Ogórkowej. Tylko, że my się na to nie zgadzamy. Pytanie czy dysponujemy jakąś mocą? Póki tamci kojarzeni są z takimi wydarzeniami jak Smoleńsk i takimi jak śmierć pani Skrzypek, nie. No i tu upatruję nadzieję. Ciężko być li tylko namiestnikiem wobec takich wypadków, nawet jak się człowiek bardzo stara. I jak dla tych starań degraduje wyborców i kandydatów startujących w wyborach
![]() |
gabriel-maciejewski @Henry 18 marca 2025 09:04 |
18 marca 2025 09:07 |
Fajny pomysł, ale go nie wykorzystają, bo wszyscy zasłużeni w PiS mogliby sie poczuć nieswojo.
![]() |
aszymanik @gabriel-maciejewski 18 marca 2025 09:06 |
18 marca 2025 09:16 |
Nietrudno zauważyć, że w zasadzie Smoleńsk stał się mordem założycielskim dla tej namiestniczej bandy i co więcej stworzył im trwałą w sensie poparcia bazę społeczną, na której władza namiestnicza zawsze może się oprzeć i do niej odwołać. Nie inaczej będzie z śp. Panią Skrzypek.
![]() |
gabriel-maciejewski @aszymanik 18 marca 2025 09:16 |
18 marca 2025 09:19 |
No właśnie, oni się podpinają pod takie eventy ze swoim współczuciem fałszywym, a PiS liczy na to, że ich namiestnik rozwiąże ten problem. Ludzie zaś związani z partią wołają na twitterze - to koniec demokracji, to koniec demokracji!!! I co z tego? Nie pierwszy to i nie ostatni koniec demokracji
![]() |
Andrzej-z-Gdanska @gabriel-maciejewski |
18 marca 2025 09:20 |
Świetna notka!
Na marginesie, chciałbym zauważyć, że niektórym żal d... ściska, że to nie oni dostali, ale chociaż bezinteresownie potrafią donosić.
Taka skromna publicystka, dr nauk humanistycznych, historyk. :))
![]() |
gabriel-maciejewski @Andrzej-z-Gdanska 18 marca 2025 09:20 |
18 marca 2025 09:36 |
No tak, bo w sumie chodzi o to, żeby dziewczyny się dobrze bawiły i byly dostytmulowane. Reszta to jakieś paprochy
![]() |
OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski |
18 marca 2025 09:40 |
Te plecaki ucieczkowe to będą gwoźdźmi do trumny tych, co je założą. I pewnie o to chodzi, aby jak najwięcej tych z elit je założyła - w ten sposób szybko i malym kosztem wymieni się zbędnych ludzi bez uciekaniaxl się do seryjnego samobójcy.
W ogóle to mnie strssznie drażni takie kozaczenie przed wojna. Wojna to poważna rzecz i nalezy wystrzegać wię tego, bo pierwsze przeszkody złamią ducha i wilę walki. Ja to już widziałem w wydaniu podwórkowym nie raz.
Wojna to przykra konieczność i nikt normalny nie idzie na nią z radością kozaka. Brawura jest czasem potrzebna, odwaga zawsze, ale przede wszystkim spokój w sferze emocjonalnej. Stąd te Karolaki, co to niczym nie ryzykują (bo nikt ich nie pośle na linię frontu z obawy przed katastrofą militarną), wnerwiają mnie strasznie. Takimi szczeniackimi licytacjami nie buduje się woli walki.
Politycy PiS zaś to jedna wielka szczeniacka licytacja. I widać to wtedy, gdy tuski uderzą w nich tak zupełnie bezprawnie.
![]() |
Paris @Andrzej-z-Gdanska 18 marca 2025 09:20 |
18 marca 2025 09:54 |
Tylko...
... wytruc to DZIADOSTWO Rundup`em !!!
![]() |
gabriel-maciejewski @OjciecDyrektor 18 marca 2025 09:40 |
18 marca 2025 10:10 |
Tak straszenie wojną i wymądrzanie się na jej temat z jednej strony, a z drugiej lamenty, że 800+ nie działa, kobiety nie chcą rodzić i czy może zniesienie podatków dla kobiet jak na Węgrzech może coś pomóc.
![]() |
Zdzislaw @gabriel-maciejewski 18 marca 2025 09:36 |
18 marca 2025 10:27 |
Oj tak! Pętają się te dziewczyny po tym (pół)światku politycznym, czepiając się wszystkiego, za co tylko zaczepić się można, i próbują coś dla siebie ugrać. Aż mnie korci w kontrze pokazać (może niezbyt znany) "case" pewnej Holenderki, 37-latki, imieniem Noraly Rebecca Schoenmaker
Noraly Schoenmaker - Wikipedia,
która pod nick-iem Ichy Boots (nie wiem "wiercipięta", czy może "obieżyświat"):
zarabia taką kasę:
Itchy Boots Net Worth & Earnings (2025)
że może mieć w baaaardzo głębokim "poważaniu" jakieś dotacje, czy inne ochłapy, choć bynajmniej nie gardzi okazywanym jej w podróżach męskim zainteresowaniem (samotna, choć raczej urodziwa, co prawda, nie zawsze "dobrze" wyglądająca, jak to w podróży i przy ciągłej szarpaninie z motocyklem i bambetlami), nawet tym natarczywym i cokolwiek dwuznacznym i/lub niesmacznym, które oddala z dużą wprawą.
Nawiasem mówiąc polecam przy okazji. Jest to znacznie mniej nudne i dużo bardziej profesjonalnie zrobione, niż większość podróżniczych "vlogów", a jeśli ktoś np. nie miał okazji zwiedzić interior Anatolii, Iraku, Arabii Saudyjskiej, ale też mnóstwo innych "interiorów", to może tutaj "nadrobić" zaległości.
![]() |
ewa-rembikowska @gabriel-maciejewski |
18 marca 2025 10:52 |
Chyba nikt tam nie traktuje hasła "wojna" na poważnie. Hasło to ma służyć do ostatecznego zdeprecjonowania PiS jako ruskich onuc, do podniesienia samooceny, do zapunktowania u von der..., ewentualnie przytulenia jakiejś kasy.
![]() |
gabriel-maciejewski @ewa-rembikowska 18 marca 2025 10:52 |
18 marca 2025 11:02 |
No tak, ale jakim trzeba być, pardon, ku...sem, żeby takie rzeczy kolportować?
![]() |
gabriel-maciejewski @Zdzislaw 18 marca 2025 10:27 |
18 marca 2025 11:02 |
Najważniejsze to mieć pomysł
![]() |
ewa-rembikowska @gabriel-maciejewski 18 marca 2025 11:02 |
18 marca 2025 11:28 |
Oni nie mają żadnej moralności, ani etyki, ani wyobraźni, za to cynizm bez granic. To jest banda socjopatów.
Wystarczy poczytać co piszą na TT.
![]() |
gabriel-maciejewski @ewa-rembikowska 18 marca 2025 11:28 |
18 marca 2025 11:31 |
Niestety.
![]() |
aszymanik @gabriel-maciejewski 18 marca 2025 10:10 |
18 marca 2025 11:39 |
Z drugiej strony namiestnik zdaje się, na okoliczność tej wojny dostał zadanie wydelegowania dowodzenia armią do Brukseli (Berlina). Swoją drogą to jest z punktu widzenia Niemiec genialne - po co nam budować armię za swoje pieniądze skoro nawet nie możemy ją dowodzić. Lepiej zabrać głupim polaczkom to co oni zbudowali za swoje, a niemiecki szczebel dowodzenia strategicznego i operacyjnego nazwać europejskim.
![]() |
kamiuszek @gabriel-maciejewski |
18 marca 2025 12:02 |
Czy kampania Nawrockiego idzie dobrze, czy źle? Moim zdaniem dobrze. Facet nie histeryzuje w przeciwieństwie do Trzaskowskiego, który nie posiada arystokratycznych kształtów, a bardzo by chciał być arystokratą. Nie jest też tak, że PiS jest głuchy na zmienność świata tego. Mam wrażenie raczej, że wyprzedzając okoliczności, nie zdają sobie sprawy, że ludzie się naturalnie opóźnieni.
W 2015 roku wygrali wybory z hasłem "Dobra zmiana". Przegrali ostatnie, gdy mówili o bezpieczeństwie. To bezpieczeństwo niby ładnie się składało ze wszystkimi ważnymi dla ludzi sprawami, ale... Każdy wie, że jak chce się sprzedawać bezpieczeństwo, to nie mówi się wprost o bezpieczeństwie, żeby nie straszyć. Żadna linia lotnicza nie pochwali się, że ma najmniejsze statystki katastrof. Bo ludzie z takiej reklamy zapamiętają, że linia lotnicza = katastrofa. Churchill nie mówił o bezpieczeństwie, obiecywał krew, pot i łzy - i zwycięstwo. Gdy zagrożenie jest rzeczywiste, to działa mobilizująco.
Otumanienie yebaćpisów jest głębokie. Gdy próbuję wspominać o interesie kraju, interesie wyborcy, ich i moim interesie, to dyskusja jest zamykana tekstem, że jestem interesowny - niemoralny. To jest zdaje się spór religijny. W którym ofiara z własnej przyszłości jest zaszczytem jak wrzut piątaka do owsiakowej puszki. Owsiak jak kapłan oddziela zło od dobra - kampania z sepsą była zwieńczeniem. Zresztą wszyscy o tym wiemy, aż szkoda gadać. Chyba jednak trzeba. Stosunkowo niewiele ludzi ma takie doświadczenie jak czytanie salonu24 w jego dobrym czasie. Propaganda tamtych działa nieprzerwanie od... wieków. Zawsze obiecując zmianę, przekroczenie barier, uwolnienie, zemstę i szczęście.
![]() |
gabriel-maciejewski @aszymanik 18 marca 2025 11:39 |
18 marca 2025 12:41 |
Polnische Wermacht
![]() |
gabriel-maciejewski @kamiuszek 18 marca 2025 12:02 |
18 marca 2025 12:43 |
A chodzi o to, by zjeść wątrobę i jądra przeciwika. Obyś miał rację. A ja żebym nie miał
![]() |
stachu @gabriel-maciejewski |
18 marca 2025 12:45 |
Być może jest tak, jak Pan mówi - mawiał mój kierownik, kiedy poszedłem do pierwszej pracy. W czasie tej pracy zadziwił mnie jeszcze kilka razy. Panu się to udaje wielokrotnie częściej. Nawrocki zachowuje spokój, być może coś jeszcze powinien do tego dołożyć, ja nie wiem co, ale od tego ma sztabowców.
![]() |
stachu @stachu 18 marca 2025 12:45 |
18 marca 2025 13:04 |
Zamiast udaje powinno byc robi.
![]() |
dynamitard @gabriel-maciejewski |
18 marca 2025 13:05 |
" Moim zdaniem najważniejsza część tej odpowiedzi, która – przyznacie – z istoty musi być złożona, brzmi – bo wtedy ludzie naprawdę zdolni i naprawdę zdeterminowani mogli realizować naprawdę swoje aspiracje."
Tak i to nawet (na Zachodzie) bardziej po 2WS niż po 1WS.
Jest takie piękne przysłowie:
- Czy syn pułkownika może zostać generałem?
- Nie, bo generał też ma syna
Które oddaje tak naprawdę charakter problemu: obie "wielkiej wojny" zrobiły trochę miejsca na różnych szczeblach hierarchii, a postęp technologiczny po 2WS (na Zachodzie) stworzył całkiem sporo specjalistycznych miejsc pracy, gdzie można było awansować. Dlatego 1945-1975 to są Trentes Glorieuses, wspaniałe trzydziesci lat. Potem się miejsca na awanse pokończyły, trochę upadek komunizmu 1989 zrobił (u nas i na Zachodzie) okazji na zrobienie fortun, trochę postęp technologiczny (IT) dawał pracę dającą autentyczny awans ekonomiczny (dla niektórych) ale znowu zrobiło się bardzo "ciasno". Narzekałem na to już w Covidie:) https://www.salon24.pl/u/dynamitard/1043570,pochwala-lokalnosci-czyli-czy-po-tej-globalnej-drabinie-spolecznej-warto-sie-jeszcze-gdzies-wdrapac
![]() |
dynamitard @OjciecDyrektor 18 marca 2025 09:40 |
18 marca 2025 13:09 |
" Politycy PiS zaś to jedna wielka szczeniacka licytacja. "
Oni też by chcieli poczuć się nową szlachtą i posyłać dzieci na zagraniczne uczelnie i by ludzie cmokali na ich widok. A tu konkurencja.
" W ogóle to mnie strssznie drażni takie kozaczenie przed wojna. Wojna to poważna rzecz i nalezy wystrzegać [..] Wojna to przykra konieczność i nikt normalny nie idzie na nią z radością kozaka."
Prawie. Są tacy co idą tam po "łupy i branki" (jak różni eks-rodezyjczycy bijący się całe dekady w Afryce) ale to jest menalność zupełnie obca naszym apologetom Wielkiej Armi Najnowszego Wzoru.
![]() |
dynamitard @gabriel-maciejewski 18 marca 2025 10:10 |
18 marca 2025 13:13 |
"Tak straszenie wojną i wymądrzanie się na jej temat z jednej strony, a z drugiej lamenty, że 800+ nie działa, kobiety nie chcą rodzić i czy może zniesienie podatków dla kobiet jak na Węgrzech może coś pomóc."
Tak, wszystko to służy tylko i wyłącznie po to by ludzie sie ekscytowali tym co kto powiedział i żarli między sobą.
Żadne realne rozwiązania jakichkolwiek poważnych problemów nie są w ogóle brane pod uwagę, no bo to by "kosztowało", tzn trzeba by przekierować strumień zasobów który teraz płynie od ludzi do "elit" i przekierować go tam gdzie są chcemy uzyskać jakieś zmiany.
Możemy zwolnić kilkadziestąt tysięcy ludzi pracy i System to wytrzyma. Ale wyrzucenie kilkudziesięciu dyrektorów grozi rewolucją:)
![]() |
gabriel-maciejewski @dynamitard 18 marca 2025 13:05 |
18 marca 2025 13:14 |
Tak, teraz chcą stworzyć kastę szczęśliwych niewolników poganianych przez uśmiechniętych Arabów
![]() |
gabriel-maciejewski @dynamitard 18 marca 2025 13:13 |
18 marca 2025 13:16 |
Tak właśnie, stąd puszczam mimo uszu te wszystkie lamenty
![]() |
dynamitard @gabriel-maciejewski 18 marca 2025 13:14 |
18 marca 2025 13:24 |
" Tak, teraz chcą stworzyć kastę szczęśliwych niewolników poganianych przez uśmiechniętych Arabów"
Jest gorzej. Takie plany to może były do Covidu (z resztą poganiacze-Arabowie to była tylko mądrość etapu).
W 2020-22 okazało się, że jak się ludziom zabierze konsumpcje to już im nic nie zostaje i przestają pracować. Wtedy nastąpił wielki spadek motywacji i produktywność z pracownika już nigdy się nie podniosła do poziomów przedpandemicznych.
Mamić ludzi błystotkami można, aż zgłodnieją, bo wtedy zabawa przestaje być ciekawa.
I podobnie próba "zachęcenia" ludzi do pracy wojną okazała się być niezbyt udana, bo najlczniejsze zgromadzenia ukrańskich młodych poborowych to "Batalion Wrocław" oraz "Korpus Alicante". Niech się nikt nie łudzi, że w Polsce czy gdziekolwiek będzie inaczej. Za darmo umarło. [dla Rosjan to pułk dubajski oraz belgradzki:)]
Ludziom trzeba coś dać, albo materialnego (a to trzeba wyprodukować etc) albo status (a status to gra o sumie zerowej, więc komuś ten status trzeba zabrać).
To co widzimy, to "Kontrolowana spychologia" uskuteczniana przez właścicieli planety. Żeby jakoś jeszcze ciągneło do końca kwartału, a martwić się będziemy później.
![]() |
Mingus @dynamitard 18 marca 2025 13:05 |
18 marca 2025 13:26 |
W jednej z agencji państwowych znajomy na pierwszej jego tzw integracji dostał pytanie od gościa z innego oddzialu: "ty to które pokolenie w firmie" . On odpiowiedzial że nie wie bo teść mu to załatwił, a tamten mówi ja to 3 pokolenie :)
![]() |
stachu @Mingus 18 marca 2025 13:26 |
18 marca 2025 13:48 |
Byłem świadkiem rozmowy dwóch starszych panów, co się wcześniej nie znali, ale w czasie rozmowy wyszło, że pracowali w jednej firmie. Nie wymienili nazwy, ale z treści rozmowy wynikało, że to MO.
![]() |
Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski |
18 marca 2025 13:56 |
"Choć może znów się mylę? Magda Ogórek zaczęła w błyskotliwym stylu prowadzić swój nowy program – „Teoria spiskowa”. I zaprasza tam ludzi kultury, także tych najsławniejszych. Na przykład lidera zespołu Bayer Full."
Zniknęła gdzieś natomiast zupełnie Eliza Michalik, co napawa mnie wielkim smutkiem.
Głupota tej pani jest powalająca, oglądać Elizę, nawet wyrywkowo, to była czysta rozrywka, gdybym nie miał uszu to śmiałbym się na okrągło.
![]() |
Szczodrocha33 @OjciecDyrektor 18 marca 2025 09:40 |
18 marca 2025 14:52 |
"W ogóle to mnie strssznie drażni takie kozaczenie przed wojna. Wojna to poważna rzecz i nalezy wystrzegać wię tego, bo pierwsze przeszkody złamią ducha i wilę walki."
To jest fakt, potwierdzam.
I dlatego mnie wkurza strasznie jak wszyscy dookoła w mediach straszą wojną.
Właściwą postawę, a przede wszystkim ducha i wolę walki wykazał jedynie generał Skrzypczak.
Oświadczył on bowiem że gdyby Rosjanie zaatakowali Łotwę, to polskie wojsko zatrzyma się dopiero na Uralu.
Taki rozmach mi się naprawdę podoba.
![]() |
Magazynier @Henry 18 marca 2025 09:04 |
18 marca 2025 15:27 |
Boks uprawiał Arystoteles ale i zapasy. To był pankration, taka dyscyplina olimpijska. Ale lepiej tego nie rozpowszechniać, bo jeszcze komitet Nawerockiego wpadnie na pomysł żeby wpuścić go do klatki przeciw Diablo czy kogoś takiego.
Tu są możliwe zmiany ale tylko zapoczątkowane na poziomie geopolitycznym. Co robi Nawrocki jest drugorzędne. Dobrze że jest.
![]() |
Traube @Szczodrocha33 18 marca 2025 13:56 |
18 marca 2025 15:38 |
Mam nadzieję, że będzie mi wybaczone :-)
Specjalnie dla Pana zupełna świeżynka!
Dotrwałem tylko do 3:56, ale wierzę, że dalej jest ciekawie.
![]() |
Szczodrocha33 @Traube 18 marca 2025 15:38 |
18 marca 2025 15:51 |
Klasa!
Wielkie dzięki.
Ja już po 20 sekundach miałem dość.
Wystarczy mi świadomość że Eliza jest.
I znowu nadaje.
![]() |
Szczodrocha33 @Traube 18 marca 2025 15:38 |
18 marca 2025 16:00 |
Tak nawiązując do dzisiejszej notki naszego gospodarza, ta Michalik to też trochę jak Paulus, potrafi przejść na drugą stronę.
Polska wiki triumfalnie donosi że najpierw Eliza śmiała się z pedałów z Sakiewiczem w Gazecie Polskiej, a potem wskoczyła do Onetu i Gazety Wyborczej.
![]() |
Magazynier @stachu 18 marca 2025 13:48 |
18 marca 2025 16:01 |
Oczywiście. Charakterystyczny język: za nie manie ..., zielonym do góry ..., korniszony ..., te sprawy.
![]() |
Mingus @Szczodrocha33 18 marca 2025 14:52 |
18 marca 2025 16:34 |
Po czo czekać na atak na Łotwę? Łotwa to potęga molitarna :) 6 tys żołnierza a sprzetu...... myślę że aby dojść do Uralu to wkładu Łotyszy nie potrzebujemy. Więc pan z ojdyrektorem i skrzypczakiem już spakowani? Uśmiałem się po pachy
![]() |
bosman80 @gabriel-maciejewski |
18 marca 2025 17:04 |
Trzeba Łotyszy (6 tys. żołnierza) z Litwinami (kolejne z 5 tys.) wysłać na Królewiec.
Może jeszcze Estończycy (też pewnie z 4 tys. żołnierzy) i ten batalion Bundeswery (5 tys.), co stacjonuje na Litwie i pilnuje, aby niemiecki "eksport równoległy" do Moskowii, szlakiem przez Wilno i Białoruś szedł bez zakłóceń.
https://kresy24.pl/pierwsi-zolnierze-z-5-tys-kontyngentu-bundeswehry-zaczeli-sciagac-na-litwe-beda-stacjonowac-przy-granicy-z-bialorusia/
I pod osłoną Szwedów z Gotlandii.
My im damy "gwarancje bezpieczeństwa", jak coś. Pilnując Białorusi.
![]() |
bosman80 @Mingus 18 marca 2025 16:34 |
18 marca 2025 17:06 |
To miał być komentarz, do Mingus.
![]() |
Paris @Szczodrocha33 18 marca 2025 14:52 |
18 marca 2025 17:07 |
Bo sie - ZLODZIEJOM, OSZUSTOM i NIEROBOM...
... grunt pod d*pa pali !!!
Stad ,,straszonko,, PUSTAKOW i BANKRUTOW ,,wojnO,,... nic wiecej. Niech sie BIURWY lepiej na ,,zielona trawke,, szykuja.
I to jest nasz, narodowy priorytet - wypier**lic polowe tych DARMOZJADOW NA BRUK... te rozne ,,ogorki,, i im podobna SWOLOCZ.
![]() |
Paris @Traube 18 marca 2025 15:38 |
18 marca 2025 17:10 |
O Chryste Panie,...
... spusc bombe na ta trabe !!!
Ze tez sie chcialo Panu,
![]() |
Kuldahrus @gabriel-maciejewski |
18 marca 2025 17:10 |
Widać, że niektórzy zauważyli idące zmiany:
https://x.com/gazetapl_news/status/1901957861095116871
Aż przetarłem oczy jak to zobaczyłem. Jeszcze nawet rok temu nie do pomyślenia byłoby żeby coś takiego pokazali w Wyborczej. Ktoś powie, że oj tam, oj tam, to tylko taka gadka Śpiewaka.
No, ale moim zdaniem albo wyborczak jest już "nasz" albo ktoś tam zorientował się, że trzeba szukać sympatii u ludzi i podbierają PiSowi jedyne ich atuty i będą niedługo udawać bardziej pisowskich od J. Kaczyńskiego i że oni zawsze byli razem ludźmi.
![]() |
Mingus @bosman80 18 marca 2025 17:06 |
18 marca 2025 17:10 |
Nie w ilosci siła ;) jak dowodzić im będą nasi blogerzy jeszcze z generałem S. to przy okazji Królewca jeszcze ze Szwecji nasze fanty zrabowane przywiozą. Zanim ktoś sie zorientuje
![]() |
Kuldahrus @Kuldahrus 18 marca 2025 17:10 |
18 marca 2025 17:12 |
P.S.
Oczywiście dorzucił te swoje 3 grosze o patologicznym XVI wiecznym państwie, ale to taka tylko przyprawa, żeby odróżnić się od prawicy.
![]() |
Kuldahrus @gabriel-maciejewski |
18 marca 2025 17:13 |
Co do pierwszej części notki to tak sobie myślę, że być może rzeczywiście przed IIWŚ było możliwe zrobienie kariery, ale sądzę, że aż tak istotnie to się nie różniło od tego co obecnie. Bo tak czy siak Paulus żeby zrobić karierę musiał się zgodzić na bycie podporządkowanym bezbożnemu systemowi III Rzeszy.
![]() |
Paris @Szczodrocha33 18 marca 2025 15:51 |
18 marca 2025 17:13 |
No, a gdzie mialaby sie podziac...
... ta NIEMOTA !!!
Za granice wyjechac, czy co,... a po prawdzie to gdzie jej bedzie tak dobrze jak tutaj,... gdzie TOTO sie nadaje i do czego, taki WYKOLEJENIEC,
![]() |
Paris @Szczodrocha33 18 marca 2025 16:00 |
18 marca 2025 17:17 |
Eliza...
... zawsze ,,sie odnajdzie,, i smiac sie bedzie z byle jaka LACHUDRA i z byle kogo i czego !!!
Aby tylko KASA z tego byla.
![]() |
bosman80 @Mingus 18 marca 2025 17:10 |
18 marca 2025 17:18 |
"Nie w ilosci siła ;) jak dowodzić im będą nasi blogerzy jeszcze z generałem S. to przy okazji Królewca jeszcze ze Szwecji nasze fanty zrabowane przywiozą. Zanim ktoś sie zorientuje "
A jak już Królewiec Litwini, z Łotyszami i Niemcami, z osłoną Szwedów zdobędą... to pomożemy im go zalesić.
![]() |
bosman80 @dynamitard 18 marca 2025 13:24 |
18 marca 2025 17:33 |
"W 2020-22 okazało się, że jak się ludziom zabierze konsumpcje, to już im nic nie zostaje i przestają pracować. Wtedy nastąpił wielki spadek motywacji i produktywność z pracownika już nigdy się nie podniosła do poziomów przed pandemicznych.
Mamić ludzi błyskotkami można, aż zgłodnieją, bo wtedy zabawa przestaje być ciekawa.
I podobnie próba "zachęcenia" ludzi do pracy wojną okazała się być niezbyt udana, bo najliczniejsze zgromadzenia ukrańskich młodych poborowych to "Batalion Wrocław" oraz "Korpus Alicante". Niech się nikt nie łudzi, że w Polsce czy gdziekolwiek będzie inaczej. Za darmo umarło. [dla Rosjan to pułk dubajski oraz belgradzki:)]
Ludziom trzeba coś dać, albo materialnego (a to trzeba wyprodukować etc) albo status (a status to gra o sumie zerowej, więc komuś ten status trzeba zabrać).
To, co widzimy, to "Kontrolowana spychologia" uskuteczniana przez właścicieli planety. Żeby jakoś jeszcze ciągnęło do końca kwartału, a martwić się będziemy później."
W punkt. Bardzo trafny komentarz.
P.S. W odniesieniu do niego, do odsłuchania polecam:
https://www.youtube.com/watch?v=1614Z9SwQpQ
![]() |
zkr @bosman80 18 marca 2025 17:18 |
18 marca 2025 17:36 |
> A jak już Królewiec Litwini, z Łotyszami i Niemcami, z osłoną Szwedów zdobędą...
20 tysiecy luda na Krolewiec? :)
To bylaby rzez. Tam siedza troche inne jednostki niz te co szly na Kijow w lutym 2022...
![]() |
Mingus @bosman80 18 marca 2025 17:18 |
18 marca 2025 17:37 |
Do tej roboty to i ja się zgłoszę.... w szkole średniej nasadziłem się trochę lasów w ramach czynów społecznych
![]() |
bosman80 @zkr 18 marca 2025 17:36 |
18 marca 2025 17:46 |
"20 tysiecy luda na Krolewiec? :)
To bylaby rzez. Tam siedza troche inne jednostki niz te co szly na Kijow w lutym 2022..."
No tam podobno już nikt nie siedzi. Z 20 tys. całego wojska z 4 krajów (Estonia, Litwa, Łotwa i Niemcy), to liniowych jednostek to pewnie 1/12. Bo na jednego operacyjnego jest 12 na zapleczu. Z 500-700 żołnierzy będzie "atakować". Reszta to wsparcie, logistyka, zabezpieczenie, itp.
![]() |
bosman80 @Mingus 18 marca 2025 17:37 |
18 marca 2025 17:49 |
"Do tej roboty to i ja się zgłoszę.... w szkole średniej nasadziłem się trochę lasów w ramach czynów społecznych"
Do zalesiania i ja się zgłaszam. Nawet dwa miesiące wolnego sobie zrobię w firmie i mogę całe wakacje chodzić i sadzonki wtykać. A co mi tam. Stać mnie.
![]() |
zkr @bosman80 18 marca 2025 17:46 |
18 marca 2025 17:52 |
> No tam podobno już nikt nie siedzi.
Chodzi o wojsko FR w Obwodzie?
![]() |
bosman80 @zkr 18 marca 2025 17:36 |
18 marca 2025 17:57 |
"20 tysiecy luda na Krolewiec? :)"
W doktrynie NATO, całą robotę ma odwalić lotnictwo. A piechota już wejść na prawie gotowe. Jak już lotnictwo Holenderskie i Duńskie, z lotnictwem Londynem, itp. załatwią sprawę w powietrzu nad Królestwem. Do tego, aby wejść lądowo, siły Litwinów, Łotyszy, Estończyków, Niemców, ze wsparciem od Szwedów z Gotlandii powinno spokojnie wystarczyć.
My damy wszystkim gwarancje bezpieczeństwa i będziemy w tym czasie pilnować Białorusi.
A potem możemy przyjechać i pomóc wszystko zalesiać.
![]() |
bosman80 @Mingus 18 marca 2025 17:37 |
18 marca 2025 18:09 |
Jakbyśmy się dobrze skrzyknęli, to spokojnie w jeden-dwa sezony dalibyśmy radę wszystko zalesić.
Tam i tak już pewnie, dużo zalesione. Zostało kilka plam.
![]() |
zkr @bosman80 18 marca 2025 18:09 |
18 marca 2025 18:23 |
> Zostało kilka plam.
Troche tak ;)
https://www.cna.org/archive/CNA_Files/pdf/russian-forces-in-the-western-military-district.pdf
![]() |
Szczodrocha33 @Mingus 18 marca 2025 16:34 |
18 marca 2025 18:31 |
Ja pójdę dalej, biorę większy plecak, mam zamiar dotrzeć do Wladywostoku.
Jak szaleć to szaleć.
![]() |
Mingus @bosman80 18 marca 2025 18:09 |
18 marca 2025 18:44 |
Lasy panstwowe chca postawić 2.5 tys turbin w lasach. A tu akurat fajnie wieje jak malo gdzie. Może i my byśmy poszli oprócz nasadzeń w wiatraki :)
![]() |
bosman80 @gabriel-maciejewski 18 marca 2025 09:06 |
18 marca 2025 18:45 |
"Główny problem przywódców politycznych polega, mam wrażenie, na tym, że nie wychodzą oni naprzeciw okolicznościom. No, ale jak jest naprawdę okaże się wkrótce.
Choć może znów się mylę? Magda Ogórek zaczęła w błyskotliwym stylu prowadzić swój nowy program – „Teoria spiskowa”. I zaprasza tam ludzi kultury, także tych najsławniejszych. Na przykład lidera zespołu Bayer Full."
Po formacie spotkania wygląda, jakby Pani Magdalena Ogórek aspirowała do schedy po formacie "Sprawy dla Reportera" Barbary Jaworowicz.
https://www.youtube.com/@tendanielmidas/videos
Z samego Bayer Full to bym się nie śmiał, bo w nie jednej "operacji spiskowej" to sam brał udział i to nie tylko w teorii. ;-)
Gdy w 2010 za pierwszego Tuska, była opcja wpuszczenia Chińczyków z COVEC na budowę autostrad w Polsce za kasę UE. Poszło zlecenie, aby odkręcić wizerunek Chin w Polsce. Na taki, że się z nimi da zrobić interes i można zarobić. Wtedy właśnie zaangażowano Bayer Full. Przebrano ich w atłasowe ciuszki, takie najbardziej dziadowskie i badziewne, jakie można sobie wyobrazić. Nauczyli się dwóch piosenek po chińsku i przegoniono ich przez wszystkie telewizje w Polsce od TVN, przez Polsat i TVP. W każdym programie byli, od telewizji śniadaniowych, po jaka to melodia. Potem też poszedł nius, że "Bayer Full podpisał kontrakt na wydanie 67 mln płyt w Chinach".
https://www.portalspozywczy.pl/dookola-rynku/wiadomosci/chiny-zamowily-67-mln-plyt-bayer-full,38248.html
W skrócie myślowym, że jak kontrakt na wydanie, to pewnie tyle tam sprzedali. ;-) A musi to być prawda, bo ich w każdej TV w Polsce non-stop pokazują.
I ludzie zaczęli wtedy kalkulować, że 67 mln * niech będzie i 1$ = ale to siana!! I to za takie badziewie. Jak oni w tych atłasowych ciuchach. Że oni mogą lepiej, mogą lepszą jakość :-) i że trzeba tam spróbować.
Ja mam znajomych, którzy przez kilkanaście lat w Chinach od lat 2000 roku+ nie mogli w Polsce nikogo Chinami zainteresować. A po tej akcji z Bayer Full, to się rozdzwoniły telefony. ;-)
Ergo: z "niejednej operacji spiskowej Bayer Full już chleb jadł". I spokojnie w roli ekspertów u Pani Ogórek w tym temacie mogą występować.
No ale ich tam u niej nie znalazłem. ;-) A dalej to szukać mi się już nie chce.
![]() |
zkr @Mingus 18 marca 2025 18:44 |
18 marca 2025 18:47 |
> Może i my byśmy poszli oprócz nasadzeń w wiatraki :)
Wie Pan, Niemcy lubia "nasadzac" wiatraki.
A oni z checia sie z powrotem tam zainstaluja ;)
![]() |
bosman80 @zkr 18 marca 2025 18:47 |
18 marca 2025 18:52 |
"Wie Pan, Niemcy lubia "nasadzac" wiatraki.
A oni z checia sie z powrotem tam zainstaluja ;)"
Dlatego nasadzimy tam drzewa. I zostawimy bezludnym na kolejne 50 lat. Jak strefa wokół Czarnobyla.
![]() |
bosman80 @gabriel-maciejewski |
18 marca 2025 18:58 |
I będziemy wycieczki oprowadzać.
Można będzie "ekologów" z Europy zwozić, aby ugorowania i walki z CO2 pilnowali. Atrakcja będzie większa, niż Puszcza Białowieska pod patronatem UNESCO.
https://www.youtube.com/watch?v=XaUNhqnpiOE
![]() |
klon @Magazynier 18 marca 2025 15:27 |
18 marca 2025 19:27 |
<<<Co robi Nawrocki jest drugorzędne. Dobrze że jest. >>>
Naprawdę?
Przecież to czysta akceptacja braku sprawczości, o co ogrom pretensji jest kierowanych pod adresem PiS.
![]() |
bosman80 @zkr 18 marca 2025 18:23 |
18 marca 2025 20:01 |
"> Zostało kilka plam.
Troche tak ;)"
https://www.cna.org/archive/CNA_Files/pdf/russian-forces-in-the-western-military-district.pdf
E tam, tam podobno już nic nie ma. Tylko zagłuszarki sygnału GPS zostały. Kto dał rady chodzić, ten na front na Ukrainę.
Lotnictwo już robi rozeznanie, które zagłuszarki stacjonarne, a które mobilne.
https://www.facebook.com/photo/?fbid=1191225406339399&set=a.508975697897710
Jak skończą, to sami Litwini z Łotyszami dadzą radę.
![]() |
zkr @bosman80 18 marca 2025 20:01 |
18 marca 2025 20:13 |
No, dzisiaj RC-135 i Poseidon lataly.
Wczoraj latal nad nami E-3 Sentry (ba, z okna bylo widac).
A teraz lataja tankowce. Tak same dla siebie nie lataja.
P.S. Mam nadzieje, ze Gospodarz nie wezmie tego za trollowanie. Nawiazuje do tego wspomnianego przez Gospodarza chrzanienia Wiplera, ktory mowil, ze USA sie stad wycofuje.
My tu na Pomorzu mamy codziennie "air show".
![]() |
bosman80 @zkr 18 marca 2025 20:13 |
18 marca 2025 20:53 |
"Mam nadzieje, ze Gospodarz nie wezmie tego za trollowanie"
:-) chyba trochę weźmie
![]() |
Szczodrocha33 @Paris 18 marca 2025 17:13 |
18 marca 2025 21:21 |
"No, a gdzie mialaby sie podziac...
... ta NIEMOTA !!!"
Ja jej kiedyś parę razy tak wyrywkowo posłuchałem jak pieprzy, i dochodzę do wniosku że ona
musowo jest opóżniona w rozwoju. Jakiejś klepki we łbie jej brakuje.
![]() |
Paris @Szczodrocha33 18 marca 2025 21:21 |
18 marca 2025 21:38 |
Nie pamietam kiedy...
... ostatni raz slyszalam tego DARMOZJADA !!!
Ale wiem, ze byla to jakas szydera z niej na SN. I wlasnie dzisiaj wywolal Pan toto MONSTRUM,... no, jak Pan mogl, Panie Mirku, zrobic mi taki absmak... i jeszcze ta cala deta Ogorkowa.
Pardon, ale porzy*ac sie tylko mozna.
![]() |
OjciecDyrektor @zkr 18 marca 2025 20:13 |
18 marca 2025 21:39 |
Oni się przygotowują nq COŚ. A widać to po tym, że odcinają opinię społecxlzną od informacji. Właśnie się dowiedziałem, że Radio Wolna Europa idzie na grzyby:
Jak odcinanie od informacji, poprzez likwidację finansowania korespondentów, nie jest bezpośrednimi przygotowaniami do wojny, to ja jestem ruska baletnica.
![]() |
OjciecDyrektor @klon 18 marca 2025 19:27 |
18 marca 2025 21:42 |
Gdyby nie było Nawrockiego, to nie byłoby na kogo głosować...:). I to chyba chodziło. Chyba...
![]() |
zkr @OjciecDyrektor 18 marca 2025 21:39 |
18 marca 2025 21:48 |
Wie Pan, sa jakies manewry:
![]() |
zkr @zkr 18 marca 2025 21:48 |
18 marca 2025 21:50 |
Dane aktualne, to znaczy obecna pozycja (OK, minus kilka minut).
![]() |
OjciecDyrektor @zkr 18 marca 2025 21:48 |
18 marca 2025 21:51 |
Nie wiem. Odcięty jestem od informacji istotnych...;). Analizuję tylko na podstawie "innych parametrów i źródeł"...:).
Ale mnie te morskie manewry nie dziwią. W końcu to będzie raczej operacja morska przeciw Rosji.
![]() |
zkr @OjciecDyrektor 18 marca 2025 21:51 |
18 marca 2025 22:09 |
Nie...
Mysle, ze to sa rutynowe dzialania.
Gospodarz pisze o straszeniu wojna i pewnie sa ludzie, ktorzy takie obserwacje z ads-b czy vesselfinder do tego wykorzystuja. Nie dajmy sie w to wkrecic.
To sa standardowe dzialania NATO w poblizu kraju zaangazowanego w wojne.
Druga sprawa jest to straszenie, ze Amerykanie wychodza. Nigdzie nie wychodza. Wlasnie te samoloty nad nami sa tego dowodem. Wrecz zwiekszaja aktywnosc.
![]() |
OjciecDyrektor @zkr 18 marca 2025 22:09 |
18 marca 2025 22:36 |
No Ameryka jeszcze nigdy z żadnego kraju nie wyszła do którego weszła...w Afganistanie i w Iraku też są, tylko nieoficjalnie...:).
Jak można wyjść z kraju, w którym ma się poważne inwestycje? Jakieś chore łby....widzę, że USA chciałoby naeet jeszcze więcej u nas być, tylko im Anglicy nie pozwalają.
Kto u nas dowodzi marynarką wojenną?
![]() |
bosman80 @zkr 18 marca 2025 22:09 |
18 marca 2025 22:36 |
"Druga sprawa jest to straszenie, ze Amerykanie wychodza. Nigdzie nie wychodza. Wlasnie te samoloty nad nami sa tego dowodem. Wrecz zwiekszaja aktywnosc."
No wlasnie Amerykanie nie wychodzą, ale aktualnie mocno wchodzą. Kurs złotówki się umacnia i jest już 3,85 za USD. Dolary płyną.
GPW dało w miesiąc zarobić 5,8% i to jest dwa razy więcej, niż średnia w Centralnej Europie. Gdzie nawet po funduszach w inPZU to wyszło dla regionu 3,55% na plusie.
https://inpzu.pl/tfi/kup-lista-funduszy/index
WIG20 pobił 2800 pkt czyli swoje rekordowe poziomy od 15lat. A z wykresów im wychodzi, że kolejny przystanek to i 3300 pkt.
Nie ma co z tego też jak wyciągać długoterminowych wniosków. Ale koniunktury tu i teraz są bardzo sprzyjajace. Więc jak oni coś tam wiedza, co się szykuje, to aktualnie wygląda to dobrze.
![]() |
Mingus @bosman80 18 marca 2025 22:36 |
18 marca 2025 22:56 |
To można szybko z3.14przyc choćby przeciągając wojnę na ua, a już zupełna bzdura jest wysylsnie tam naszych chłopaków. Teraz płacimy miliardy dla ua pokrywane inflacja. nie słyszę aby nasi podejmowali sprawę zwrotu kosztów. Co uważam za czysta zdradę i głupotę. No chyba że w bukovelu na skipassy specjslny rabat nam dadzą :)))
![]() |
Szczodrocha33 @Paris 18 marca 2025 21:38 |
19 marca 2025 03:54 |
"Ale wiem, ze byla to jakas szydera z niej na SN. I wlasnie dzisiaj wywolal Pan toto MONSTRUM,... no, jak Pan mogl, Panie Mirku, zrobic mi taki absmak... i jeszcze ta cala deta Ogorkowa."
Przepraszam, niechcący.
Michalik jest na diecie ogórkowej.
Dobrze do siebie pasują.
I wiódł ślepy kulawego, dobrze im się działo..........
![]() |
ArGut @OjciecDyrektor 18 marca 2025 22:36 |
19 marca 2025 06:28 |
> Jak można wyjść z kraju, w którym ma się poważne inwestycje? Jakieś chore łby....widzę, że USA
> chciałoby naeet jeszcze więcej u nas być, tylko im Anglicy nie pozwalają.
To TRUDNO, a nawet BARDZO TRUDNO zobaczyć! Wszyscy widzą, że amerykańskie firmy redukują pracowników czy przenoszą business do Niemiec czy Rumunii i nie skojarzą tego inaczej jak opuszczenie. A to tylko okoliczności, które nawet w Hitlerowie zachodzą ... tzn. zwalnianie i przyjmowanie ...
Jeden znajomy ziom z Hitlerowa będąc świadom takich okoliczności, jak pracowałem dla DELPHI Automotive, to pisał, że mu to nawet odpowiada (jak zrozumiał schemat). Może się w przerwach zatrudniać jako DJ no albo siedzieć na socjalu albo mieć socjal i grać w "szarej strefie" :) różne ciekawostki o tej inżynierii społecznej pisał.
A to, że jesteśmy na etapie konfliktu między olimpijczykami a najlepszymi niemcami to jest oczywiste jak 2x2 jest 4
A z drugiej strony wolności słowa ma kolega nawigator amerykankę robiącą staż pielęgniarski z Szkocji, która stwierdziła, że nie będzie uczestniczyć w ABORCJACH bo uważa, że to MORDERSTWA. I "koledzy" z pracy stwierdzili, że to mało profesjonalne ...
![]() |
klon @OjciecDyrektor 18 marca 2025 21:42 |
19 marca 2025 07:04 |
<<<nie byłoby na kogo głosować...:). I to chyba chodziło. Chyba...>>>
Z każdymi kolejnymi wyborami nabieram pewności, że wszelkie jawne władze w PL mają charakter namiestniczy, a wyborcy nie chcą się pozbyć złudzeń co do swoich mocy sprawczych wynikających z prawa do głosowania. Czyli mocy tych braku.
Ktoś na SN celnie określił polskie wybory plebiscytem. :)
![]() |
zkr @OjciecDyrektor 18 marca 2025 22:36 |
19 marca 2025 09:47 |
> Jak można wyjść z kraju, w którym ma się poważne inwestycje?
Mi chodzilo o obecnosc militarna.
Ale w temacie inwestycji (juz to bylo chyba wspominane na SN, wiadomosc z 05.03.25):
Amerykanie zwiększają swoje wpływy na Pomorzu - BlackRock przejmie port w Gdyni
"Gdyński terminal GCT już wkrótce zmieni właścicieli. Amerykański fundusz BlackRock przejmie kontrolowany przez Chiny podmiot CK Hutchinson, który jest operatorem portów na całym świecie, w tym także gdyńskiego terminalu."
![]() |
Drzazga @Kuldahrus 18 marca 2025 17:13 |
19 marca 2025 10:48 |
I ten Paulus jest przykładem dlaczego struktury przyjmują sprawdzonych. Był pierwszym feldmarzałkiem w historii, który poddał się i poszedł do niewoli. Żołnierze popełnili samobójstwo czyli zachowali się jak trzeba.
|
onyx @klon 19 marca 2025 07:04 |
19 marca 2025 11:21 |
W ramach polityki globalnej to oczywiście, że władza ma charakter namiestniczy ale dla nas na dole to już jest zasadnicza różnica pomiędzy takimi kandydatami jak Nawrocki czy bążur Trzaskowski. Obrażanie się na rzeczywistość może tylko naszą ogólną sytuację pogorszyć. Różnicę dobrze widać po ostatnich wyborach.